[PC]Final Fantasy XI Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.830 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 11:19
Anoniem: 62616 schreef op 15 augustus 2004 @ 07:00:
[...]

Wat vraag je dan voor die Soleas? en wat is de pricehistory? Die schoenen schijnen een 100% drop te zijn dus iedereen kan er (met wat moeite) aankomen.

Wat is OMFG? Jij bent zeker Valavir..... (wat een lange naam ^^ )

Ben net als jij ook in de MAZE gaan levelen. Het duurt even voordat je een party hebt maar, als je dan begint is de EXP super. Ik ging van lvl 12 naar lvl 13. Totaal 3300 EXP behaald.

Goed om te lezen dat jij op lvl 15 nog steeds 200EXP krijgt voor Maze Makers. Dat betekent dat ik daar voorlopig nog niet weg ga. Hoe groot is je party op level 15? Waarom zou je nog dat kolere eind naar de Dunes gaan lopen?
O My F...ing God.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 10:24

JJJ

Anoniem: 62616 schreef op 15 augustus 2004 @ 07:00:
[...]

Wat vraag je dan voor die Soleas? en wat is de pricehistory? Die schoenen schijnen een 100% drop te zijn dus iedereen kan er (met wat moeite) aankomen.

Wat is OMFG? Jij bent zeker Valavir..... (wat een lange naam ^^ )

Ben net als jij ook in de MAZE gaan levelen. Het duurt even voordat je een party hebt maar, als je dan begint is de EXP super. Ik ging van lvl 12 naar lvl 13. Totaal 3300 EXP behaald.

Goed om te lezen dat jij op lvl 15 nog steeds 200EXP krijgt voor Maze Makers. Dat betekent dat ik daar voorlopig nog niet weg ga. Hoe groot is je party op level 15? Waarom zou je nog dat kolere eind naar de Dunes gaan lopen?
De light soleas is 3k in Windurst, 5k in Bastok, de prijzen zijn erg stabiel. Ik denk dat ik gewoon moet gaan undercutten in Bastok :|

Als Ranger kan ik in de Maze gewoon solo'en tegen T worms op Lv15 nu, maar meestal duo ik gewoon met een bevriende RDM :) Dat gaat sneller omdat je minder downtime hebt en VT / IT wormen zijn ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39

Mathizsias

Drizzt

Valk[tab][tab].... shit niet ingame :p

Anyhoe, Valkrum Dunes is echt een noob infested hole... Ik word er niet goed van...
Allemaal van die mensen die niet reageren op vragen/commando's of advies, soms ineens verdwijnen of weggaan...

Gelukkig heeft mn Linkshell ook zoiets van 'Damn, daar moet hij ook nog doorheen' dus ze helpen me wel een beetje verder... :D

Iemand die op Shiva speelt? Elyvera Lvl11 Monk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tidus schreef op 16 augustus 2004 @ 18:25:
Valk[tab][tab].... shit niet ingame :p

Anyhoe, Valkrum Dunes is echt een noob infested hole... Ik word er niet goed van...
Allemaal van die mensen die niet reageren op vragen/commando's of advies, soms ineens verdwijnen of weggaan...

Gelukkig heeft mn Linkshell ook zoiets van 'Damn, daar moet hij ook nog doorheen' dus ze helpen me wel een beetje verder... :D

Iemand die op Shiva speelt? Elyvera Lvl11 Monk ;)
Weet je waar ik me het meest aan irriteer in Valkrum:
De mensen die niet snappen hoe ze moeten party'en en dan in een party gaan en zich nog verwonderen waarom er anderen dood gaan.

Is het nou zo moeilijk om te provoken als Warrior om een ander te redden? Volgens mij niet hoor, Provoke roelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
VinnieWeiss schreef op 16 augustus 2004 @ 20:13:
[...]

Weet je waar ik me het meest aan irriteer in Valkrum:
De mensen die niet snappen hoe ze moeten party'en en dan in een party gaan en zich nog verwonderen waarom er anderen dood gaan.

Is het nou zo moeilijk om te provoken als Warrior om een ander te redden? Volgens mij niet hoor, Provoke roelt :)
WAR's moeten ook niet gewoon op een knopje drukken om de hate te krijgen voor de rest van de fight he ;)
Triggerhappy BLM krijgt makelijk hate, zelf met de beste WAR

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-06 11:25
Hehe, Valkurm is hel, je wil er zo min mogelijk doorheen hoeven te gaan.
Domme jobcombo's (Mages met war subs, melees met mage subs, underlevelled subs), slechte equip, noob mentaliteit, argh. :P
Stop alsjeblief met het concept van xp/kill, denk aan xp/hr, net als dps (damage per second) veel vergeten (dps door damage per hit).
Ben er heel gevoelig voor als puller zijnde (thf), als ik nog een kinkel "OMG Pull IT!" moet aanhoren dan ontplof ik gewoon.
XP = chainen, en op lagere levels chain je beter VT's en T's voor 80-150XP per (moeiteloze) kill, dan voor 200XP bijna te sterven, en na dat ene gevecht al te moeten resten. Op het einde van een chain #4 kan je als je met een IT eindigt heel makkelijk aan 240 komen trouwens, best leuk. :P
(op hogere levels kun je waarschijnlijk wel een cosntante stroom IT's aan, maar in alle noob area's ben ik liever voorzichtig, heb medelijden met de puller :))

Ik denk dat ik trouwens maar ga stoppen met thf, of een beetje op vakantie zetten, SATA uitleggen gaat wel vermoeiend worden denk ik, en ik ben dan zo afhankelijk van de tank en subtank. ;(
RNG/NIN, NIN/WAR, WAR/whatever of MNK/WAR ben ik aan het checken, in die volgorde. Als RNG wat met ranged spelen lijkt me wel leuk, het navenante tekort aan gil neem ik maar voor lief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Valkurm is de eerste plek waar mensen meestal met een party te maken krijgen, gewoon proberen ze het bij te leren. Ze willen niet allemaal luisteren, maar de meesten toch wel.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

RNG is een enorm leuke class, en ik dacht ook wel dat ik het wel aankon, maar het heeft echt een hele goeie gilflow nodig. Ik zou er niet eerder aan beginnen voordat je zonder problemen 10k/hr kan maken.

Zonet Carby's Ruby geget met hulp van een 60 whm en nog iemand anders die hem moest hebben, een 30 rdm. Ging wel aardig, alleen gingen we allemaal dood omdat de whm het nodig vond om Banishga 2 op 20 leeches tegelijk te doen :D |:( Url hier.

Morgen de brd quest afmaken (guys, its a PARCHMENT, NOT A BAST PARCHMENT). die domme fout maakte ik dus. dont repeat me. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
We gaan de goede kant op, gisteren lvl58 gehaald tijdens de Beadeaux Coffer hunt. Echt, Quadavs zijn zo eenvoudig, zelfs de coffer mobs rond lvl 70 (party was 57-58). Vijf Quadavs recht achter elkaar (door links en pops) was zelfs leuk. 8). Na 3 uur hadden we de 2 keys die we zochten, eentje voor mij en eentje voor de white mage.

Nu was het tijd om de coffer te halen, en die zat natuurlijk in een kleine kamer, bewaakt door 3 quadav, wat ik half-om-half al verwachtte. Coffer gepopt, Gallant Breeches (lvl58 AF) gekregen, en toen had ik 3 Quadav op m'n dak hangen. Zo ver mogelijk naar de party gerend, getractorred worden, en toen raise2, dus het kosste me maar 500 xp of zo.

Later een van de Rangers naar de Genkai3 kamer geleidt, en natuurlijk stond Ruby Quadav (lvl69-70 NM) op ons te wachten, maar dat had ie beter niet kunnen doen. >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_ruby_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Zelfs IK ben al eens in de Dunes gaan partyen :) de eerste keer werd dat niks, de tweede keer hadden we een ervaren party leader en liep het als een tiet. Niemand had echt uitleg nodig. Was ook 1 van de redenen dat ik Monk had gekozen, je taak in een party is vrij simpel: gewoon meppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Anoniem: 2557 schreef op 17 augustus 2004 @ 14:51:
Zelfs IK ben al eens in de Dunes gaan partyen :) de eerste keer werd dat niks, de tweede keer hadden we een ervaren party leader en liep het als een tiet. Niemand had echt uitleg nodig. Was ook 1 van de redenen dat ik Monk had gekozen, je taak in een party is vrij simpel: gewoon meppen!
Zo'n beetje elke job is simpel als je een beetje op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:26

Major Carnage

waki miko Reimu

Voor het huis tuin en keuken exp werk is inderdaad niet veel kennis/kwaliteit benodigd, maar als de puller dan eens een linkje maakt dan komt er pas echt iets bij kijken. Het is wel makkelijk te zien aan de exp die je per uur naar binnen trekt, exp chains en dergelijke. Het maakt het ook wel leuk om aparte party combinaties te maken en dat dan werkende te krijgen.

--

Gisteren een poging gewaagd om de coffer in Kuftal Tunnel te pakken. Meestal is deze er niet aangezien er redelijk wat gefarmed wordt (Amemit) en er zijn ook een aantal partys actief dichtbij de spawnplaatsen van die dingen. Na de vorige keer weggejaagd te zijn door Guivre (zag hem gelukkig nog op tijd om agro te voorkomen), maar weer opnieuw geprobeerd dus. Na 1 ronde de coffer al gespot, bijna het record van de Boyahda Tree coffer verbroken :). Helaas lag de coffer middenin een spawnpoint van Robber Crabs (het spul waar ik op het moment voornamelijk op level). Na ff gesneaked wachten is de coffer vrij om te pakken. Sneak gedropt, coffer geopend en snel weer sneak casten. Helaas draaide er net een crabje om en rende naar me toe om me een mep te geven. Op dat moment ging er maar 1 ding door m'n hoofd en dat was zonen :D Ik zat ergens halverwege de tunnel, dus toch nog een aardig eindje te gaan. De zone naar Valley of Sorrows was het dichtste bij, dus op goed geluk daarheen. 5 stappen verder hing een Haunt. Deze opgevoerde Bogy wil je niet met een level 55 party tegenkomen, en dus al helemaal niet in je eentje. Uiteraard agroede die erbij, met nog een stuk of 3 crabs daar in de buurt. De train was op gang.

Gelukkig wist ik de weg van het vele rondlopen. Na nog een stuk of 3 crab spawnpoints gepasseerd te zijn zag ik in de verte een party bij de exit. Inmiddels had ik zo'n 20 crabs achter me aan, de Haunt, en nog een veel te grote scorpion. In de haast maar wat in de chat gegooid van dat er een train kwam, om de mensen enige tijd te geven om aan dit crab armada te ontsnappen. Ondertussen was m'n health de helft gedropt (5 keer geraakt), dus ik vreesde voor de zonelijn, wetende dat er meestal nog wel een hit van de train kwam voordat je ook daadwerkelijk gezoned bent.
Blijkbaar had ik weinig lag, of een voorsprong, maar nadat het scherm van zwart af ging, stond ik in de Valley, met een oranje HP balk.. Ik leef.

De party was ook veilig gezoned en die keken me wel ff kwaad aan (logisch)
Uitgelegd dat het wat verkeerd gegaan was bij de coffer openen. Gelukkig vonden ze dat niet al te erg :) Een van de reacties was 'omg that were like a million crabs'... Blijkbaar zaten ze dus wel vrij dicht achter me.
Nadat de train weg was, rustig terug gesneaked en in san de verdere opdracht ontvangen. Bleek dat er een challenge voor de Royal Knights in die coffer zat van een oud RK strijder.

Die match vindt dus plaats in Tonberry Hell, waarbij 2 sterke jongens verslagen moeten worden. Ik heb me laten vertellen dat je hier zeker 18 man nodig hebt met level 60 of hoger. Gaat nog wel effe duren dus :)

Rest me nu nog om Dark Spark te killen voor de AF gloves, schijnt een eitje te zijn. We zullen zien ;)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Zal ik ook maar even vertellen wat ik vandaag beleefd heb in de wondere wereld van Vana'diel op Titan: wachten :D

Gisteren had ik de Ruby geget van de leeches in de Maze of Shakhrami zoals ik hierboven al heb verhaald. Vandaag dus de Bard quest afgemaakt door de song runes te bekijken in Buburimu Peninsula. Van daar gelopen naar Tahrongi om de kip te pakken die me naar Jeuno voerde. Vervolgens naar Valkurm Dunes om de tweede song runes te bekijken. Na de cutscene en 3k gil rijker kon ik vervolgens mijn job veranderen naar Bard. Ik had geen zin om helemaal terug te lopen naar Windurst dus heb ik mezelf maar even gedeathwarped. Wel mooi even een stuk of 4 EP goblins met me de dood in genomen.

Nu ik klaar was met Bard kon ik me richten op Summoner. Daarvoor moet je eerst naar de House of the Hero gaan in Windurst, wat een roteind lopen is, zelfs vanuit je moghouse (Windurst is veeee~l te groot). Daar wordt je door een kleine arrogante Tarutaru verteld dat je 7 weerelementen mee moet maken, die allen in verschillende maps liggen. Nodeloos te zeggen dat dit enorm tijdrovend is.

Over het verkrijgen van de elementen is niet veel te zeggen, behalve dat je dat het beste op een chocobo kan doen, en dat je zeker genoeg koffie in huis moet hebben. Mij rest nu alleen nog het Ice element, dat volgens de guide te halen is in Beaucedine Glacier of Xarcabard. Beiden zijn plekken waar ik het spontaan van in mijn broek ga doen als ik er kom, dus heb ik een highlvl WHM om advies gevraagd. Die zei me dat ik gewoon in Sauromugue Champaign moest wachten op de "indigo" kleur.

Ik heb de weather npc in Jeuno gevraagd of er al indigo te verwachten is, maar dat schijnt de komende 3 uur niet te lukken, vandaar dat ik op dit tijdstip alweer uit FFXI ben. Morgen hoop ik meer geluk te hebben zodat ik eindelijk eens kan kloten met SMN :)

Hier nog een beetje tussendoor heb ik samen met Major Carnage en een goede vriend van hem plus 3 andere linkshell-members van ons de Altepa telepoint crystal gehaald. Was wel leuk om te zien hoe Altepa eruit ziet: een echte woestijn, en erg groooooo~t. Ook in Rabao geweest voor het eerst. Na wat shouts over en weer bleek dat tenminste niet iedereen aan het botten was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Major Carnage schreef op 17 augustus 2004 @ 23:08:
Voor het huis tuin en keuken exp werk is inderdaad niet veel kennis/kwaliteit benodigd, maar als de puller dan eens een linkje maakt dan komt er pas echt iets bij kijken. Het is wel makkelijk te zien aan de exp die je per uur naar binnen trekt, exp chains en dergelijke. Het maakt het ook wel leuk om aparte party combinaties te maken en dat dan werkende te krijgen.
...
Ja je merkt inderdaad wel snel het verschil in parties.
Wat ik het meeste merk zijn aan de mages. Sommige zijn echt een veel beter team dan anderen.
Zo kwam het dat we een keer nie eens VT snippers konden chainen, dat terwijl ik ook wel eens 4 IT snippers achter mekaar heb kunnen pullen.

Edit: O ook heel belangrijk zijn goede macros

[ Voor 4% gewijzigd door Vincentio op 17-08-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Baha schreef op 17 augustus 2004 @ 00:37:
Stop alsjeblief met het concept van xp/kill, denk aan xp/hr, net als dps (damage per second) veel vergeten (dps door damage per hit).
Ben er heel gevoelig voor als puller zijnde (thf), als ik nog een kinkel "OMG Pull IT!" moet aanhoren dan ontplof ik gewoon.
XP = chainen, en op lagere levels chain je beter VT's en T's voor 80-150XP per (moeiteloze) kill, dan voor 200XP bijna te sterven, en na dat ene gevecht al te moeten resten. Op het einde van een chain #4 kan je als je met een IT eindigt heel makkelijk aan 240 komen trouwens, best leuk. :P
(op hogere levels kun je waarschijnlijk wel een cosntante stroom IT's aan, maar in alle noob area's ben ik liever voorzichtig, heb medelijden met de puller :))
Tuurlijk heb je gelijk. Ik doelde met mijn 200EXP per kill op de goede basis EXP die Maze Makers geven. Dat is voor de belangrijkste reden om daar te blijven en of dat nou wel of geen chain wordt vind ik (nog) niet zo interessant. Die hoge basis EXP moet er gewoon zijn. 100EXP per kill vind ik op dit moment (level 13) voldoende. Jij wilt dat ik zeg 100EXP per 4 min, toch?

Bovendien is het erg lastig om chains te maken in the Maze omdat het er stamp vol is met mensen die hetzelfde plan hebben als jij (Levitian server).
Neelon schreef op 17 augustus 2004 @ 00:54:
Ze willen niet allemaal luisteren, maar de meesten toch wel.
Dit is ook mijn ervaring. Goede communicatie is heel belangrijk. Blijf praten met elkaar. Al gaat het over niets. Je krijgt dan een hechtere groepsband en mensen nodigen je eerder uit in een party. Alleen ouwehoeren werkt natuurlijk ook niet. Je moet het spel wel tot op zekere hoogte beheersen.

De mensen die niet communiceren bijv. zonder iets te zeggen de party verlaten, snijden zichzelf diep in de vingers. De volgende keer wil namelijk niemand ze meer hebben. Ik heb al 1 persoon op mijn zwartelijst staan :r .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 18-08-2004 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
VinnieWeiss schreef op 17 augustus 2004 @ 23:35:
[...]

Ja je merkt inderdaad wel snel het verschil in parties.
Wat ik het meeste merk zijn aan de mages. Sommige zijn echt een veel beter team dan anderen.
Zo kwam het dat we een keer nie eens VT snippers konden chainen, dat terwijl ik ook wel eens 4 IT snippers achter mekaar heb kunnen pullen.

Edit: O ook heel belangrijk zijn goede macros
Ligt niet alleen aan de mages. Als de party geen fatsoenlijke tank heeft, dan kun je het eigenlijk wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Neelon schreef op 18 augustus 2004 @ 01:32:
[...]

Ligt niet alleen aan de mages. Als de party geen fatsoenlijke tank heeft, dan kun je het eigenlijk wel schudden.
Tru, maar ja als je zelf tank ben merk je dat niet zo erg natuurlijk.
Ik ben maar een keer doodgegaan in Valkurm en dat kwam omdat we een warrior pt member hadden niet snapte hoe hij moest provoken.

O mijn beste ervaringen zijn altijd met Japanse parties. Alleen vraag ik me toch altijd af wat ze zeggen.

• Baha
Anoniem: 62616 schreef op 18 augustus 2004 @ 00:40:
[...]

Tuurlijk heb je gelijk. Ik doelde met mijn 200EXP per kill op de goede basis EXP die Maze Makers geven. Dat is voor de belangrijkste reden om daar te blijven en of dat nou wel of geen chain wordt vind ik (nog) niet zo interessant. Die hoge basis EXP moet er gewoon zijn. 100EXP per kill vind ik op dit moment (level 13) voldoende. Jij wilt dat ik zeg 100EXP per 4 min, toch?

Bovendien is het erg lastig om chains te maken in the Maze omdat het er stamp vol is met mensen die hetzelfde plan hebben als jij (Levitian server).
Najah, xp/h, bvb 3k/hr geeft een betere indruk van de kwaliteit van een pt.
Was niet als flame bedoelt ofzo, als het zo overkwam sorry. :)
Shakrami is idd gewoon goede xp, maze makers zijn simpel (als je mages hebt) en het is er net iets minder druk idan in valkurm.

Ik kan in normale omstandigheden wel simpel 10k/ uur verdienen door te farmen, en ik garden en craft ook wat, dus ik hoop dat het lukt. :)

• Neelon
En dit werd ook wel eens tijd. 833 stacks moat carp ingeleverd die me tussen de 4K en 5K hebben gekost... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lu_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lu_02.jpg

Tijd om weer eens voor skill te gaan vissen.

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zit er nog iemand toevallig op Midgardsormr?

Neelon schreef op 19 augustus 2004 @ 13:42:
En dit werd ook wel eens tijd. 833 stacks moat carp ingeleverd die me tussen de 4K en 5K hebben gekost... 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

Tijd om weer eens voor skill te gaan vissen.
Ik had hier al over gelezen ja, maar is dat nou goed of slecht voor je fame? Die testimonial boort je eigenlijk finaal de grond in (en terecht!), dus wat voor nut heeft het om 10.000 vissen bij elkaar te gaan zoeken?

ps. plaatjes resizen is ook :>

• Vincentio
  • Niet online
Anoniem: 2557 schreef op 19 augustus 2004 @ 14:30:
[...]

Ik had hier al over gelezen ja, maar is dat nou goed of slecht voor je fame? Die testimonial boort je eigenlijk finaal de grond in (en terecht!), dus wat voor nut heeft het om 10.000 vissen bij elkaar te gaan zoeken?

Je krijgt dan de ultra hengel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

[...]

Dat is goed. In San d'Oria heb je automatisch Lv9 fame als je die quest gedaan hebt. Die testimonial boort je de grond in omdat de namen die eronder staan van 2 broers zijn die met elkaar verwikkeld zijn in een competitie wie de meeste vissen kan vangen.

Jij zou het ook niet leuk vinden als er iemand anders bijkwam en ervandoor ging met de hoofdprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
[...]

De beste hengel in het spel is waar ik het voor deed. Nu krijg ik tenminste geen "too small" meldingen meer, en heb ik veel meer kans om een beet daadwerkelijk binnen te halen, en daarmee meer skillups. Ook kan mijn hengel niet meer breken, behalve op 6 Legendary Fish. ^^

Maximum fame in San d'Oria had ik al, ik heb alleen nog maximum fame in Windurst nodig, en waarschijnlijk ook in Norg. Als het goed is is je Jeuno fame een afgeleide van je fame in Windurst, Bastok en San d'Oria, dus hoef ik daar niet speciaal op te letten.

[ Voor 3% gewijzigd door Neelon op 20-08-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Zo, max fame in Windurst is nu ook een feit. En nog lekker goedkoop ook.

Als Bastok nummer 1 of 2 staat (dus NIET laatste), ga dan naar Bastok Markets en bezoek de muziekwinkel. Koop daar Cornettes en ga dan naar Windurst toe. De quest is Mandragora Mad, en de NPC zit dacht ik in E-5 van Windurst Walls (de map met die gigantische boom iig). Lever daar de Cornettes in. Mij kostte het ongeveer 20-25 Cornettes per fame level (met een verlies van 10-20 gil per Cornette).

Nu heb ik alleen nog max Norg fame nodig, maar eerst moet ik eens uitzoeken wat de fame levels daar precies voor commentaar krijgen van de fame checker NPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had niemand even kunnen vertellen dat logging een hele goeie manier is om dik geld te verdienen :? Ik snap niet dat mensen vissen als de makkelijkste manier zien. Ik ga even hout hakken en verdien gemiddeld 10k per uur! Plus dat je woodworking skill heel snel omhoog gaat (van 0 naar 4 in 1 dag).

Hier had ik eerder mee moeten beginnen :D Ik heb nu m'n moogle house aardig ingericht, en een viertal plantjes staan (die ook weer geld opleveren), een compleet nieuwe uitrusting, en nu aan het sparen voor de Field spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 2557 schreef op 23 augustus 2004 @ 13:24:
Had niemand even kunnen vertellen dat logging een hele goeie manier is om dik geld te verdienen :? Ik snap niet dat mensen vissen als de makkelijkste manier zien. Ik ga even hout hakken en verdien gemiddeld 10k per uur! Plus dat je woodworking skill heel snel omhoog gaat (van 0 naar 4 in 1 dag).

Hier had ik eerder mee moeten beginnen :D Ik heb nu m'n moogle house aardig ingericht, en een viertal plantjes staan (die ook weer geld opleveren), een compleet nieuwe uitrusting, en nu aan het sparen voor de Field spullen.
Vissen is voor mij makkelijker. Ik heb nu skill 50.4 (iets over de helft dus) en ik verdien nu met vissen naar skill iets van 15-18K per uur. Plus ik heb op dit moment nagenoeg geen investeringskosten meer voor vissen, behalve eventueel aas.

Logging is niks voor mij, ik heb geen zin om samen met een zooi competitie te jagen op logging points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 23 augustus 2004 @ 14:26:
[...]

Vissen is voor mij makkelijker. Ik heb nu skill 50.4 (iets over de helft dus) en ik verdien nu met vissen naar skill iets van 15-18K per uur. Plus ik heb op dit moment nagenoeg geen investeringskosten meer voor vissen, behalve eventueel aas.

Logging is niks voor mij, ik heb geen zin om samen met een zooi competitie te jagen op logging points.
Weinig Europeanen op Fairy, hoewel ik gisteren een zekere Pindakaas voorbij zag komen :D Dus als ik vroeg ga spelen is het bos voor mij alleen. Maar goed, je zit met vissen nu op skill 50.4 en je verdient 15k-18k per uur, terwijl ik met logging in een goeie ronde hetzelfde verdien en net ben begonnen.

Enige nadeel is dat Wind Crystals wel wat kosten (1800 voor 12 gemiddeld) en je bijlen af en toe stuk gaan (400-500 gil per bijl). Maar dikke winst maak ik toch wel. Vissen lijkt me daarentegen oersaai (IRL vind ik het ook niks). Ieder zijn meug he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 2557 schreef op 23 augustus 2004 @ 16:33:
[...]

Weinig Europeanen op Fairy, hoewel ik gisteren een zekere Pindakaas voorbij zag komen :D Dus als ik vroeg ga spelen is het bos voor mij alleen. Maar goed, je zit met vissen nu op skill 50.4 en je verdient 15k-18k per uur, terwijl ik met logging in een goeie ronde hetzelfde verdien en net ben begonnen.

Enige nadeel is dat Wind Crystals wel wat kosten (1800 voor 12 gemiddeld) en je bijlen af en toe stuk gaan (400-500 gil per bijl). Maar dikke winst maak ik toch wel. Vissen lijkt me daarentegen oersaai (IRL vind ik het ook niks). Ieder zijn meug he :)
Nadeel van logging en mining in mijn ogen is dat het een fixed skill is, en dus niet beter kan worden. Met vissen daarentegen zit ik nog niet eens in de buurt van de leukere money-making levels. >:)

Nadeel van vissen is echter dat het gruwelijk tijds-intensief is. Daarom ben ik ook blij dat ik nu in een static party zit. Door de week levelen en in het weekend farmen, questen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Vissen is bijna puur geld uit het water trekken, verkopen aan npc's (de occasionele gold carp of de hogere level vissen), rusty cap vissen (ook wel hoger level en smithing voor nodig) of moat carp (wat steeds wel goed verkoopt).
Geen competitie voor logging of mining points, (haast) geen undercutters op AH en je kan gewoon iets anders doen terwijl je vist.
Ik bedoel hiermee niet botten natuurlijk, maar ik speel gewoon wat op mn consoles, kijk een filmpje of lees wat terwijl ik af en toe op mn macro ram.
Relaxt. 8)

Nadeel : tijdsintensief en vrij saai (maar het laatste aangehaalde punt countert dit natuurlijk weer)

Ik hoop snel weer wat te kunnen spelen, vakantiejob zuigt al mijn tijd op. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben eindelijk in de Dunes geweest en begrijp niet goed waarom iedereen het daar zo irritant vind. Ik zat meestal in goede parties. Ging van level 15 naar 18 (in 3 dagen) en ben drie keer dood gegaan maar, dat heb je zo weer goed gemaakt. Het maken van een party kost even wat tijd maar, als je op gang bent dan gaat het ook echt hard met je EXP.

De Dunes vind ik ook niet te druk zoals zoveel mensen zeggen. Er zijn genoeg MOB's voor iedereen (Levitian server). Dat het er druk is is juist goed. Je krijgt/maakt makkelijker een party.

En mocht je de mogelijkheid hebben om een Bard uit te nodigen DIRECT DOEN. Bards schoppen kont. Beste party tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dunes sucks en niet zo klein beetje ook, en 3 levels in 3 dagen is gewoon langzaam hoor :) maar goed das gewoon mijn mening, Ik ga daar echt noooit meer levelen ik zoek wel een andere manier om me langere jobs omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Ik heb zelf nog nooit echt problemen gehad in Valkurm, en ik ben er toch al wel de nodige keren geweest. Warrior, Paladin, Ninja, White Mage en Black Mage heb ik tot nu toe daar geleveled.

Ik denk ook dat het wat met geluk te maken heeft, maar ook met de samenstelling van de party.

En helaas kom ik met mijn Paladin nu in de levels waarbij het nagenoeg onmogelijk is om in 1 dag een level te halen, nu is het nog "maar" 20,000 XP per level, maar dat gaat na het behalen van lvl 61 omhoog naar geloof ik rond de 30,000 XP per level. 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Neelon op 24-08-2004 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 24 augustus 2004 @ 08:07:
Dunes sucks en niet zo klein beetje ook, en 3 levels in 3 dagen is gewoon langzaam hoor :) maar goed das gewoon mijn mening, Ik ga daar echt noooit meer levelen ik zoek wel een andere manier om me langere jobs omhoog te krijgen.
Ik speel natuurlijk niet 3 dagen achter elkaar 8)7

Ik speel dan hooguit 3 a 4 uur per dag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Meh... in dunes is het gelukkig maar een pietluttige hoeveelheid XP die je moet verdienen. Je bent er zo door als je een keer een goede party hebt, ben op een dag van 15.5 naar 20 (en ineens jeuno :P ) gegaan als ik me het goed herinner tenminste (misschien een droom? ;) )

Maar even een reactietje :
Warrior, Paladin, Ninja, White Mage en Black Mage heb ik tot nu toe daar geleveled.
Tank, tank, tank/dmg, healer, blm.
Allemaal onvervangbaar, probeer dunes als melee dmg dealer (vooral thief -_-), dan heb je concurrentie voor de melee dmg dealer spots, dan zit je er veel langer dan nodig is. :'(

Ow en met mn eerste job vond ik dunes ook goed, totdat ik wat ervaring kreeg en 2k xp per uur nogal magertjes vond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Anoniem: 62616 schreef op 24 augustus 2004 @ 16:19:
[...]

Ik speel natuurlijk niet 3 dagen achter elkaar 8)7

Ik speel dan hooguit 3 a 4 uur per dag :Y)
hehe dan nog :P maar goed ihet is gewoon een klote plek imho :) ik kheb nu een manad niet gespeeld verhuist enzo :( heb op moment niet zoveel tijd moet binnenkort maar weer eens beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baha schreef op 24 augustus 2004 @ 21:25:
Meh... in dunes is het gelukkig maar een pietluttige hoeveelheid XP die je moet verdienen. Je bent er zo door als je een keer een goede party hebt, ben op een dag van 15.5 naar 20 (en ineens jeuno :P ) gegaan als ik me het goed herinner tenminste (misschien een droom? ;) )

[...]

Allemaal onvervangbaar, probeer dunes als melee dmg dealer (vooral thief -_-), dan heb je concurrentie voor de melee dmg dealer spots, dan zit je er veel langer dan nodig is. :'(

Ow en met mn eerste job vond ik dunes ook goed, totdat ik wat ervaring kreeg en 2k xp per uur nogal magertjes vond. :P
Oke 2K EXP per uur mager vinden, dat zou best kunnen. Ik zou in de toekomst best terug kunnen komen op mijn dunes visie :)

Ik ben THF en kom redelijk makkelijk in parties. Ik maak ze meestal zelf :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

[...]

Schuif warrior ook maar onder de noemer tank/damage dealer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online

[...]

2000 xp per uur is idd magertjes. In boyahda tree chainen we robber crabs of barkspiders tot chain 5 en halen rond de 4000 a 5000 exp per uur. Party setup

BLM(damagedealer) Ice staff (sterke mbs) en Dark staff (snell mp regen)
RDM(enfeebling/refreshing (Ikke) (Dark Staff (snelle mp regen)
WHM(healing/buffing)(Dark Staff (snelle mp regen) & Light staff sterke cures.
SAM(SC bitch en damagedealer hij had Ochiudo's Kote sniper knights mufflers.
THF damagedealer (SATA/VB) deft rings, emperors pin, leaping boots,
PLD Tank full musketeers (af BOOTS) 2 x phalanx rings veel + vit equipment

2 tot 3 Tanks?
Beetje overkill als jij een degelijke tank heb die hate kan houden heb je er echt geen 2-3 nodig zelfs niet in de Dunes.

Kweenie hoe je daar op komt. Plus des te hoger je gaat des te dunner zijn PLD's en Nin's gezaaid dus je hoeft niet te verwachten er 2 a 3 te krijgen plus je wilt ook geen PLD voor damage alleen maar als meat shield heb je die nodig.

De damage die een PLD doet is nergens in de buurt van echte DD klassen zoals WAR,DRK,RNG zelfs DRG doet veel meer damage.

Gisteren hadden we in Boyahda Tree een BLM die per SC:Distortion voor 1100-1200 wist the mben met freeze de paladin is 1 keer hate kwijt geraakt en niet eens aan de BLM maar aan de THF die midden in het gevecht sata/vb deed op de sam maar dit was nog eens gepland ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Die 2-3 tanks, whm en blm waar hij op doelde waren de klasses die ik tot nu toe geleveled heb in Valkurm Dunes, heeft niks met een party setup te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Niet online
w00ps

Sorry verkeerd geinterpreteerd.

• Baha
Neelon schreef op 25 augustus 2004 @ 09:12:
[...]

Schuif warrior ook maar onder de noemer tank/damage dealer. ;)
Je hebt volkomen gelijk. :)
Warrior met greataxe. :9

2 tot 3 tanks is natuurlijk overkill, ben je een halfuur bezig om een mob neer te krijgen, nogal inefficient.
Goed dat je THF vlotjes gaat Blafhert, voor 15 willen weinig mensen THF inviten (omdat we ook wel sucken voor 15). :'(

Kan niet wachten totdat ik gedaan heb met mn vakantiejob, eindelijk terug wat FFXI. >:)

• Neelon
Baha schreef op 26 augustus 2004 @ 03:49:
[...]

Je hebt volkomen gelijk. :)
Warrior met greataxe. :9

2 tot 3 tanks is natuurlijk overkill, ben je een halfuur bezig om een mob neer te krijgen, nogal inefficient.
Goed dat je THF vlotjes gaat Blafhert, voor 15 willen weinig mensen THF inviten (omdat we ook wel sucken voor 15). :'(

Kan niet wachten totdat ik gedaan heb met mn vakantiejob, eindelijk terug wat FFXI. >:)
Ik kan maar 1 situatie bedenken waarbij 2 tanks efficient is, en dat is tot en met lvl 36, met 2 Ninja/Warrior tanks. Na lvl 37 en hoger is 1 Ninja/Warrior genoeg, omdat deze dan Utsusemi:Ni heeft en dus voldoende tijd heeft om te recasten.

Nu ik er aan denk, een tweetal Warrior tanks is ook wel redelijk efficient, omdat een Warrior ook fatsoenlijke damage kan uitdelen als hij in tank-modus staat. En in de latere levels (wat ik ook wil gaan doen na Paladin, onder andere) is een pure Warrior damage dealer erg eng. Ik heb damage logs gezien, en de Warrior/Ninja was dus gewoon de Ranger aan het out-damagen, en laten we het dan maar niet hebben over de Dark Knight, want die zat nog onder de Ranger. _/-\o_ _/-\o_

Anoniem: 121963

Afbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/ff11us/promathia/imgs/wyrmking/bahamut_photo_03.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.playonline.com/ff11us/promathia/imgs/wyrmking/bahamut_photo_04.jpg

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En nog wat meer chains of promethia updates vandaag:
http://www.playonline.com/ff11us/promathia/

Naast equipment en the wyrmking zijn er ook npc's en een omgeving toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Kleine update, screenies volgen hopelijk vannacht of morgen.

Gisteren level 60 gehaald (14K XP in een goede 3 uur, ging wel aardig).

Vanavond / vannacht 3 dingen op het programma:

-) Castle Zvahl key + coffer vinden + 2 Orc NM's in Davoi verslaan voor mijn Gallant Surcoat.

-) Genkai3 doorlopen met de static.

-) Windurst Eco-Warrior doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baha schreef op 26 augustus 2004 @ 03:49:
[...]
Het gaat nu dus effe niet meer vlotjes. Ik ben net twee nachten bezig geweest om van lvl 19 naar 20 te gaan en van de 4400 EXP moet ik er nog steeds 1100 EXP 8)7 . Het gaat nogal traag.

De dunes zuigen nu ontzettend. Nauwelijks mensen voor mijn level, geen goede MOB's, mensen met absolute crap equipment. Ongeloofelijk dat ze zo slecht gekleed een party in willen. Een gruwelijk te kort aan WHM, enz, enz.

Ik zit me er zo aan te ergeren dat ik geen healers kan vinden dat ik nu als subjob WHM wil kiezen :| . En dat wil ik helemaal niet. Ik wil NIN of MNK als subjob.

Ik kan ook niet naar Quimf (zo is mij verteld) want, daar agro ik iedereen. Ik schijn eerst m'n chocobo rijbewijs te moeten halen in Jeuno.

Hoe kom je eigenlijk in Jeuno? Met een airship?
Neelon schreef op 27 augustus 2004 @ 10:18:
Vanavond / vannacht 3 dingen op het programma:

-) Castle Zvahl key + coffer vinden + 2 Orn NM's in Davoi verslaan voor mijn Gallant Surcoat.

-) Genkai3 doorlopen met de static.

-) Windurst Eco-Warrior doorlopen.
Dat is nogal wat voor één nacht. Ik ben bang dat je je programma iets moet bijstellen.

Voor Eco-warrior heb je een full alliance nodig. Het kost gewoon tijd om al die mensen te vinden en bij elkaar te houden.

Tip: je level wordt gecapped op lvl 20 dus als je high level escorts mee kan nemen (die dus geen deel uitmaken van de alliance) zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 62616 schreef op 27 augustus 2004 @ 10:57:
Dat is nogal wat voor één nacht. Ik ben bang dat je je programma iets moet bijstellen.

Voor Eco-warrior heb je een full alliance nodig. Het kost gewoon tijd om al die mensen te vinden en bij elkaar te houden.

Tip: je level wordt gecapped op lvl 20 dus als je high level escorts mee kan nemen (die dus geen deel uitmaken van de alliance) zeker doen.
Alliance is al zo goed als rond. Er zijn al een man of 14 die mee willen doen, en we hebben al 2 escorts (61 dief en 55 warrior). Dit regelen we via de IGN Gilgamesh forums. Equipment heb ik ook al, en we hebben op een bepaalde tijd in Windurst afgesproken. :)

De key zijn we als het goed is niet te stom lang mee bezig, de ranger in de static heeft namelijk ook een dief of lvl58, en deze weet ook precies hoe je Genkai3 moet doorlopen, omdat ze dit al eens gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
De dunes zuigen nu ontzettend. Nauwelijks mensen voor mijn level, geen goede MOB's, mensen met absolute crap equipment. Ongeloofelijk dat ze zo slecht gekleed een party in willen. Een gruwelijk te kort aan WHM, enz, enz.

Ik zit me er zo aan te ergeren dat ik geen healers kan vinden dat ik nu als subjob WHM wil kiezen :| . En dat wil ik helemaal niet. Ik wil NIN of MNK als subjob.

Ik kan ook niet naar Quimf (zo is mij verteld) want, daar agro ik iedereen. Ik schijn eerst m'n chocobo rijbewijs te moeten halen in Jeuno.

Hoe kom je eigenlijk in Jeuno? Met een airship?

.
Mensen met slechte equip zijn zo ongelofelijk irritant, het is gewoon niet uit te staan ze te zien als je zelf met om en bij de 200k aan equip rondloopt.
(ik heb mensen in de jungles gezien met gear waar je in valkurm al beschaamd zou moeten zijn)
White mages kunnen zich somsnet iets meer permiteren omdat ze zo "zeldzaam" zijn, een WHM in onze LS had tot lvl 30 maar een lvl 5 BLM sub, want ze "ging toch BRD worden". Andere jobs hebben ook vaak gimped subs, maar een whm kan het doen en zal niet veel langer op invites hoeven te wachten.

Je moet te voet naar Jeuno, dat kan van elke crag zone door twee anderen (tahrongi > meriphataud > sauromogue en La theine > Jugner > *vergeten* en Kontschtat > Pashow > Batallia (?)).
Over de namen ben ik niet 100% zeker, zelf ben ik door jugner gegaan, met een escort wel, maar als je solo wil gaan is het het best om met een level 1 job te gaan, lvl 20 of lvl 1, in de zones krijg je zoiezo aggro, dus kan je beter je xp sparen. :)
Oh en trouwens, je kan inderdaad in Jeuno je chocobo lisence halen, en Qufim ligt vlak naast/onder Jeuno. (Qufim is volgens sommigen even erg als Valkurm, ik heb er echter de beste PT's totnogtoe gehad :))
Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Baha op 28-08-2004 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Heee, nog een late vogel. :)

2 van de 3 doelstellingen gehaald.

Eco-warrior was een echt eitje, en full AF is gehaald. Genkai3 wordt nu waarschijnlijk maandag gedaan met de complete static. ^^

Pics komen later, ik ga nu pitten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik baal echt als een stekker :( Ik vind het een ontzettend tof spel maar het vreet zoveel tijd dat ik er eigenlijk geen tijd meer voor heb om het echt goed te spelen. En dus niet afentoe even in te loggen om te kijken hoe het gaat. (zo maak je geen progress natuurlijk). Dus zit er over te denken om er maar mee te stoppen en gewoon bezig et houden met SP games of MP (maar dan geen massive online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Dat moet ik je wel meegeven, tijdsintensief is het zeker.

En zoals beloofd hier de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_af_08.jpg
De Ranger Orc.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_af_09.jpg
De Paladin Orc

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_af_10.jpg
Het beoogde eindresultaat. :9

Dit ging echt zo snel dat het belachelijk was eigenlijk. We moesten het twee keer doen (een keer voor mij, een keer voor een collega Paladin), en we hadden een groep van 16 man bij elkaar kunnen krijgen van lvl57-71. >:)

Zoals ik en een vriend het noemen, een geslaagd Zerg-fest. Er is helaas 1 Dark Knight gesneuveld, maar de Orc vond Guilloutine + Souleater niet prettig. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Neelon op 28-08-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie plaatjes Neelon :9~

En Hades: waar maak je je druk om, ik heb de afgelopen 3 dagen ook niet gespeeld, maar pak morgen de draad wel weer op. Ik ga eigenlijk ook alleen spelen als ik of de volle avond of een halve dag er voor uit kan trekken. Alleen eergisteren ben ik heel even ingelogd om geld uit de delivery box te halen voordat ze er mee gingen klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou ik heb al 3 weken niet meer gespeeld. Dat is meer het probleem ik speelde daar voor 8 uur perdag ongeveer. Dus het is even wennen om heel weinig te spelen. Ik houd me account wel aan denk ik. Die paar euro per maand kan ik gelukkig wel missen zo dat ik me account niet verlies na 3 maanden (nog al de intensie om dingen te vergeten hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op 28 augustus 2004 @ 13:41:
Dat moet ik je wel meegeven, tijdsintensief is het zeker.

En zoals beloofd hier de plaatjes:

[afbeelding]
De Ranger Orc.

[afbeelding]
De Paladin Orc

[afbeelding]
Het beoogde eindresultaat. :9

Dit ging echt zo snel dat het belachelijk was eigenlijk. We moesten het twee keer doen (een keer voor mij, een keer voor een collega Paladin), en we hadden een groep van 16 man bij elkaar kunnen krijgen van lvl57-71. >:)

Zoals ik en een vriend het noemen, een geslaagd Zerg-fest. Er is helaas 1 Dark Knight gesneuveld, maar de Orc vond Guilloutine + Souleater niet prettig. 8)7
Zeer vette pics. Ook de uitrusting die jullie aanhebben is zeer cool.
Anoniem: 2557 schreef op 28 augustus 2004 @ 15:35:
Alleen eergisteren ben ik heel even ingelogd om geld uit de delivery box te halen voordat ze er mee gingen klooien :)
Wat bedoel je daarmee? Als je je gill niet ophaalt verdwijnt het dan?
Baha schreef op 28 augustus 2004 @ 05:33:
[...]
zelf ben ik door jugner gegaan, met een escort wel, maar als je solo wil gaan is het het best om met een level 1 job te gaan, lvl 20 of lvl 1, in de zones krijg je zoiezo aggro, dus kan je beter je xp sparen. :)
Bedankt voor de goede en slimme tip.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 28-08-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zojuist de Eco-warrior quest ook afgerond. Was erg leuk.

Toen we er bijna waren werd mijn pc te warm. Het spel liep vast en ik moest opnieuw opstarten. En dat in een kamer vol met Gob's ghouls en scorpions :'( . Snel een fan op m'n videokaart gegooid inloggen en.......ik leefde gelukkig nog.

Geluk bij een ongeluk de rest van de alliance had het verknalt. Ze hadden zich opgedeeld en ieder een fly aangevallen. Dat werkt niet je moet ze één voor één nemen. Ook had iemand een crawler aangevallen |:(. Resultaat: 6 man dood.

Ik had dus een soort van mazzel omdat ik geen EXP kwijt was. De 6 man werden geraised en waren hun ointment (zalf) kwijt. Ik was ook mijn zalf kwijt omdat ik opnieuw moest inloggen. Wij dus terug naar de ingang met 7 man voor de zalf.

Terug gekomen bij het spawnpoint: we staan 17 man sterk op het punt om de Fly's opnieuw op te roepen. Is opeens de zalf bij de anderen (die dus niet opnieuw de zalf waren gaan halen) uitgewerkt. We hadden er te lang overgedaan om terug te komen :X .

Nu gingen we met 17 man terug naar het begin om weer de zalf te halen (Ik voor de derde keer die avond). Fly's eenvoudig gekilled en wegwezen.

In Windy aangekomen 5000 gill en 800 EXP erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

nieuw update info

* a new storyline will begin with the addition of chains of promathia to the mission

* many new areas related to the chains of promathia expansion pack will be opened to players. in a similar fashion to battlefields, level restriction will be imposed in several of these areas.

* four entirely new regions, as well as new areas in existing regions, will be added. it will be possible to perform searches within these new regions and areas.

* many new monsters will be apear in the newly added areas. for futhers details, please read the chains of promathia page found in the compendium.

* new pieces of equipmens that manifest special abilities depending on their use will be introduced.

* new escort quests will be added. it will now be possible to cancel escort quest after they have been accepted.

* skillchain elements and magic burst effects will be added to avatar blood pact abilities. also the accuracy and damage of low-level blood pact abilities will be increased

* it will be possible to check a pet's TP using command <pettp>

* the MP cost for white magic spell Dia II will be reduced.

* the MP cost for the black magic spell Bio and Bio II will be reduced. the effect of these spells will now be dependent on the dark magic skill.

* the skillchain element for the dagger weapon skill evisceration will be changed.

* the recast time for the palading job ability Cover will be decreased from 5 min. to 3 min.

* the level required for paladins to learn Raise will be reduced from 75 to 50.

* the area effect of etude bard songs will become restricted to a single target

* the castin time for the bard song Goddess's Hymnus will be decreased.

* the dragoon weapon skill wheeling thrust will be enhanced

* several throwing weapons will become usable by dragoons

* the effect of the ninjutsu utsusemi will be completely removed by area attack

* the range of papameters adjustable by the merit point system partially introduced in the previous update will be expanted. an exclusive menu for adjusting the settings of this system will be avaible only when inside one's mog house

* serveral system-related adjustment will be made to ballista.

* a new activity called "clamming" will come available on the beaches of a certain area

* serveral key items have been added to the list of items available by trading guild points. these key items will make it possible to perform special types of synthesis

* players who have reached the craftsman level in a particular synthesis skill will be able to revoke their title, making it possible to raise another skill to this level without penalties

* it will become possible to log into playonline and go directly to the FINAL FATNASY XI main page by inserting the Chains of Promathia expansion pack disc (Playstation 2 version), or by double-clicking the FINAL FANTASY XI shortcut (Windows version). Also, a new text command will make it possible to completely log out of FINAL FANTASY XI and PlayOline, and exit the PlayOnline viewer. this command will shut off the power (playstation 2 version), or return you to the desktop (windows version).

many other updated are in the final stages of testing. a preliminary version update is scheduled to take place in the beginning of september, before the release of the Chains of Promathia content.

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ik heb al langere lijsten gelezen geloof ik, THF kreeg twee uber abilities bij.
Een waarbij het de mob killde, je 1.5x xp kreeg, en een andere waarbij de item drop chance verhoogde als het de mob killde.
Best wel lekker :)
grats voor de PLD AF Neelon, vind ik zoiezo een van de coolste AF's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Dank je.

Even over de abilities van een thief waar hierboven over gesproken wordt. Er is NIET zoiets als een ability waarbij een dief meer xp kan krijgen als iemand anders van gelijke level in dezelfde party. Ook is het niet zo dat de Treasure Hunter abilities alleen werken als de thief de kill maakt, deze ability werkt altijd, net als Gil Finder.

En even wat meer plaatjes, hoe groter ze zijn, des te harder ze vallen (let ook op mijn party chat >:) )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_rank6_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_rank6_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_rank6_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

heb zelfs een rank6 movie staat op onze portal http://ftb.bass64.com

let op zit ook cutscenes bij.. dus spoilers

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Neelon schreef op 29 augustus 2004 @ 17:57:
Even over de abilities van een thief waar hierboven over gesproken wordt. Er is NIET zoiets als een ability waarbij een dief meer xp kan krijgen als iemand anders van gelijke level in dezelfde party. Ook is het niet zo dat de Treasure Hunter abilities alleen werken als de thief de kill maakt, deze ability werkt altijd, net als Gil Finder.
I know ;)
Maar ik dacht op allakazham gelezen te hebben dat ze erbij kwamen met CoP.
[quote]THF kreeg twee uber abilities bij.[/quote[

Ik twijfel wel aan de authenticiteit, het leek me wat vaag, en aangezien het hier ook niet tussenstaat ga ik ervan uit dat het niet zal mogen zijn. Jammer, maar ik stop toch met THF. :P
Met een beetje geluk verdien ik bijna 200k door mn gardening, in het slechtste geval nog steeds 150k, een startkapitaaltje voor woodworking en RNG.
Als ik deze week kan harvesten maak ik een tweede mule bij, en mischien nog een derde, gaat mn winst ook alweer van omhoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 21:55

NaWA

Hai, I Copy desu!

Baha schreef op 29 augustus 2004 @ 16:49:
Ik heb al langere lijsten gelezen geloof ik, THF kreeg twee uber abilities bij.
Een waarbij het de mob killde, je 1.5x xp kreeg, en een andere waarbij de item drop chance verhoogde als het de mob killde.
Best wel lekker :)
grats voor de PLD AF Neelon, vind ik zoiezo een van de coolste AF's. :)
die lijst was een japanse players wishlist.. alles wat je daarin gelezen hebt (5 nieuwe summons / eigen chocobo / die extra abilities etc etc etc) zullen er dus niet inkomen

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ja, daar vreesde ik al voor, het was te mooi om waar te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baha schreef op 30 augustus 2004 @ 05:16:
[...]
Met een beetje geluk verdien ik bijna 200k door mn gardening, in het slechtste geval nog steeds 150k, een startkapitaaltje voor woodworking en RNG.
Als ik vragen mag hoeveel potten heb jij staan?

Ik heb ook een tijdje getuinierd maar vond het te bewerkelijk. Iedere dag moet je kijken hoe het ermee staat. Maar als ik aan het levelen ben, ben ik niet iedere dag in een stad om naar m'n planten te kijken.
Dan moet je ook nog rekening houden met de volle maan en de dagen van de week. Wat je plant. In welke pot je dat plant en welke kristal je erbij doet 8)7

Daar werd ik dus heel moe van.

maar als jij minimaal 150k per keer ophaalt dan is dat wel relaxed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damtheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 14:11
Flying Dutchmen static party groeps foto :)

Afbeeldingslocatie: http://cdlist.mine.nu/dump/0070.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021

LordAlderaan

DPC Eclipse

Woei

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

ik heb gehoord dat je ook kan tuinieren,kan iemand hier eens plz wat screenies van posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuinieren is een nogal groot woord om ervoor te gebruiken. Maar je kan potten en zaden kopen, de zaden in de potten planten, een dag wachten, er een kristal bij pleuren, nog 1 of 2 dagen wachten en dan oogsten. Het kan wel leuke dingen opbrengen als je precies weet wat je doet. De combinatie van pot, zaad, kristal, dag waarop het geplant is en dag waarop je oogst zorgt samen voor de formule van de uikomst. Ik heb eigenlijk alleen maar wat plantjes staan omdat het leuk staat in m'n huisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:19

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Voor de wat extremere plantjes heb je veel langer nodig en 2 crystals.
Je schijnt er dan wel redelijke winst uit te kunnen halen.
Meest irritante vind ik dat je ze regelmatig moet controleren en dus naar een moghouse moet gaan, wat erg vervelend is als je een paar dagen in Kazham rondhangt bijvoorbeeld

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shin_Alu schreef op 01 september 2004 @ 16:57:
Voor de wat extremere plantjes heb je veel langer nodig en 2 crystals.
Je schijnt er dan wel redelijke winst uit te kunnen halen.
Meest irritante vind ik dat je ze regelmatig moet controleren en dus naar een moghouse moet gaan, wat erg vervelend is als je een paar dagen in Kazham rondhangt bijvoorbeeld
Ja klopt, als je bomen gaat planten duurt het helemaal teringlang. Ik heb al ergens tijden gelezen van 8 maanden (Vana'Diel tijd)!! Nah sorry, daar heb ik het geduld niet voor :) Dan ga ik liever een paar keertjes loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik doe altijd aan tuinieren. Tis voor mij een kleine moeite om even die 20 plantjes na te lopen. De winst is niet spectaculair ofzo, maar ik zie het meer als een extra zakcentje waar je dus weinig voor hoeft te doen. Laatst een experiment gedaan voor elemental ore. Ik had nog 10 saplings in de mog opgeslagen van de laatste harvest, dus eens geprobeerd of het wilde lukken. Na ongeveer een maand stonden ze in bloei en kon ik 1 Dark Ore harvesten van totaal 10 planten, wat me 150k opleverde (saplings kosten 100k voor 12). 50k winst voor een beetje plantjes controleren :)

picje van een Tree Sapling in groei:
Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/FFXI/0046s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Anoniem: 62616 schreef op 30 augustus 2004 @ 18:55:
[...]

Als ik vragen mag hoeveel potten heb jij staan?
20, 10 bij mn mule en 10 op mn main, ik zet er nog eens 10 bij op een tweede mule denk ik.
Als je in qufim zit zit je vlak bij jeuno om planten te checken, en van jungles of sauromugue is het ook dichtbij.
Valkurm heb ik ook problemen mee ja, een chocobo stable daar zou zeer welkom zijn. :)

Ik doe trouwens Tree cuttings > Saplings, geen gelul met die maantijden, dagen zijn ook minimaal van invloed (iceday is iets beter dacht ik) en je hebt altijd minstens 1 sapling (tenzij je ze laat witheren natuurlijk :P ).
Duurt ongeveer...14 dagen schat ik? Is inderdaad gewoon een supplement op mijn craften/farmen, een zakcentje zoals Major Carnage zei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bah serveronderhoud :'(

Anyway, check my l33t nieuw icoon! :D

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:13
Iemand die me kan helpen met de registratie van het spel?
Heb namelijk geen creditcard en ik ben niet minderjarig :)

Ben wachten op het Europese versie van FFXI die 16-17 September uit is.

Wil dit spel zo ontzettend graag spelen en het enige dat me hier blokkeerd is een creditcard.
Ja ik weet dat het een vreemde vraag is.

Ik maak dan van tevoren alle kosten over naar je.
Plus je krijgt al me persoonlijke gegevens.

Woon trouwens in Noord-Brabant, vlakbij Eindhoven. Boerengat genaamd Eersel.

It is all about trust.

Yinchie schreef op 02 september 2004 @ 20:47:

Ben wachten op het Europese versie van FFXI die 16-17 September uit is.

Wil dit spel zo ontzettend graag spelen en het enige dat me hier blokkeerd is een creditcard.

It is all about trust.
Hebben ze intussen internet in Eersel ja? :P

Maar goed, het is niet alleen een rare vraag, het is ook een overbodige vraag. Als je niet minderjarig bent: vraag gewoon een cc aan! Kost bijna niks en je kunt gewoon voor jezelf betalen. Geloof iig maar niet dat er iemand is die zijn cc nummer aan je gaat geven zodat jij FFXI kan spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Heh, ik ben gewoon een studentenvisa gaan aanvragen bij de bank, om dit spel te kunnen spelen en wat dingen in internetshops te kunnen kopen. (was toen al wel bijna 19)
Ging simpel, gewoon even vragen, wat info doorgeven en een weekje later mn kaartje ophalen. :)

Door die stomme undercutters haal ik trouwens maar ongeveer 120k winst, valt me wel een beetje tegen maarja, ik vind het ook leuk als ik crafting materialen goedkoper kan krijgen door undercutters. ;)

Heb gisterennacht NIN vlotjes van 13 tot 17 gebracht, op vier of vijf uurtjes ofzo schat ik.
Zelf PT's maken met semi competente mensen levert dus zelfs in Valkurm goede resultaten op. (we hebben een paar keer chain4 en een enkele keer chain5 gehaald o.o)

Blink tanken is trouwens veel leuker dan ik in eerste instantie dacht, je weet dat de mob je in een paar hits gewoon neermept, maar dat je door utsusemi en hoge evasion gewoon niet geraakt word geeft me wel een leuke rush. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yinchie schreef op 02 september 2004 @ 20:47:

It is all about trust.
Gewoon even zelf een CC aanvragen. Is veel beter en makkelijker. Ik betaal 11 euro per jaar voor die van mij.

Ik heb vandaag vissen uitgeprobeerd. BAH wat is dat stom zeg. Het is saai. Het is traag. Je moet steeds even wachten voordat je je hengel uit mag gooien. Je skill gaat super langzaam omhoog en het is saai. Had ik al gezegd dat het saai was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 62616 schreef op 03 september 2004 @ 08:17:
[...]

Gewoon even zelf een CC aanvragen. Is veel beter en makkelijker. Ik betaal 11 euro per jaar voor die van mij.

Ik heb vandaag vissen uitgeprobeerd. BAH wat is dat stom zeg. Het is saai. Het is traag. Je moet steeds even wachten voordat je je hengel uit mag gooien. Je skill gaat super langzaam omhoog en het is saai. Had ik al gezegd dat het saai was?
Vissen is traag, misschien saai, maar farmen door low-level monsters te killen vind ik niet minder saai. Het is wel zo dat je met een lage vis-skill nagenoeg niks verdient. Even een eerdere quote van me:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel knap van je dat jij het geduld er wel voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoooo inmiddels na een dagje levelen in Valkurm op level 19, en de Apron en de Worm gevonden. Een aardige lvl40 Dragoon hielp me vervolgens om in de Gusgen Mines ghoulies te hakken om de skull te vinden. Dus subjob!! :D Dat wordt dus Warrior, ben inmiddels level 06 met WAR. Gaat lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 06 september 2004 @ 15:36:
Zoooo inmiddels na een dagje levelen in Valkurm op level 19, en de Apron en de Worm gevonden. Een aardige lvl40 Dragoon hielp me vervolgens om in de Gusgen Mines ghoulies te hakken om de skull te vinden. Dus subjob!! :D Dat wordt dus Warrior, ben inmiddels level 06 met WAR. Gaat lekker :)
Tip: als je je sub wil levelen dan kun je van lvl 5 tot 9 perfect terecht in West Sara (het gebied grenst aan Windy). In west Sara ga je naar de uiterste Noord West hoek van de kaart. Daar staat een toren en die ga je in.

Hier vind je veel MOB's lekker dicht bijelkaar die ook nog eens hele goede items droppen. Dus je bent zowel aan het levellen en aan het farmen :Y)

Oh ja gebruik als je WAR bent een Great Axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 07 september 2004 @ 05:44:
[...]

Tip: als je je sub wil levelen dan kun je van lvl 5 tot 9 perfect terecht in West Sara (het gebied grenst aan Windy). In west Sara ga je naar de uiterste Noord West hoek van de kaart. Daar staat een toren en die ga je in.

Hier vind je veel MOB's lekker dicht bijelkaar die ook nog eens hele goede items droppen. Dus je bent zowel aan het levellen en aan het farmen :Y)

Oh ja gebruik als je WAR bent een Great Axe.
Jongen ik woon in San'Doria he, ik ben nog nooit verder geweest dan Valkurm Dunes :) ik durf niet verder, ben bang voor sterke beestjes :/ Bastok of Windurst heb ik nog nooit gezien! Ik ga wel in Ghelsba levelen tot lvl10, en in Ronperre's Tomb. Farmen doe ik sowieso nauwelijks, items brengen toch niet zoveel op als loggen en de 7 AH slots zitten altijd vol, en m'n mog house ook.

[edit]
http://www.slackerscomic....mers/index.php?strip_id=4

:D

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 07-09-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Anoniem: 2557 schreef op 07 september 2004 @ 11:35:
[...]

Jongen ik woon in San'Doria he, ik ben nog nooit verder geweest dan Valkurm Dunes :) ik durf niet verder, ben bang voor sterke beestjes :/ Bastok of Windurst heb ik nog nooit gezien! Ik ga wel in Ghelsba levelen tot lvl10, en in Ronperre's Tomb. Farmen doe ik sowieso nauwelijks, items brengen toch niet zoveel op als loggen en de 7 AH slots zitten altijd vol, en m'n mog house ook.

[edit]

Uhm om naar Bastok te lopen kom je niet door gevaarlijker gebied dan Valkurm hoor. Het enige probleem zou kunnen zijn om levend door Valkurm heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Paladin is op pauze gezet (doel van lvl60 en full AF is gehaald), dus we gaan met de overgebleven static (3 of 4 man) nieuwe jobs beginnen. Onderstaande wordt mijn nieuwe job. De kleren zijn geen AF trouwens, maar dat is de Noble's set. ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_wonder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:13
@blafhert

Ik had al een creditcard maar er was iets mee, had nooit zin om ff te fixen bij de bank tot gister.
Heb nu weer een werkende creditcard :D

Nog een weekje tot de Europese release van FFXI dan kan ik ook eens gaan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

SE is lekker bezig voor ons Europeanen.. vandaag weer FFXI onbruikbaar. Nu maar hopen dat ze die maintenance tijden veranderen als Europa massaal gaat spelen over een paar weken.

[ Voor 42% gewijzigd door Major Carnage op 07-09-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
SE houd nog geen rekening met europeanen en groot gelijk het spel is hier tenslote nog niet uit. Wij moeten rekening houden met US tijden en neit anders. Lijkt me meer dan logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major Carnage schreef op 07 september 2004 @ 19:12:
SE is lekker bezig voor ons Europeanen.. vandaag weer FFXI onbruikbaar. Nu maar hopen dat ze die maintenance tijden veranderen als Europa massaal gaat spelen over een paar weken.
Voor de Amerikanen die overdag willen spelen ook :P Maintenance wordt van te voren aangekondigd dus zo'n probleem heb ik er niet mee. Oh en natuurlijk zijn er 'officieel' geen Europeanen die FFXI spelen, dus daar gaan ze echt geen rekening mee houden. Hoe ze dat na de EU release gaan doen?

Goeie vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 07 september 2004 @ 11:35:
[...]

[edit]

Jongen op een gegeven moment moet je toch je sub job levelen. Nou dan heb je deze tip al in je zak. De items die daar droppen die brengen dus wel veel op. Anders zeg ik het toch niet.
Neelon schreef op 07 september 2004 @ 13:42:
Paladin is op pauze gezet (doel van lvl60 en full AF is gehaald), dus we gaan met de overgebleven static (3 of 4 man) nieuwe jobs beginnen. Onderstaande wordt mijn nieuwe job. De kleren zijn geen AF trouwens, maar dat is de Noble's set. ^^

[afbeelding]
Ik begrijp iets niet. Waarom zou je daarmee stoppen (pauzeren) ? Je kunt toch nu juist beginnen aan de echte moeilijke shit. De missies en quests voor level 60 en hoger.
Yinchie schreef op 07 september 2004 @ 17:04:
@blafhert

Ik had al een creditcard maar er was iets mee, had nooit zin om ff te fixen bij de bank tot gister.
Heb nu weer een werkende creditcard :D

Nog een weekje tot de Europese release van FFXI dan kan ik ook eens gaan spelen :D
Heel goed ^^
Anoniem: 2557 schreef op 07 september 2004 @ 19:45:
[...]

Voor de Amerikanen die overdag willen spelen ook :P Maintenance wordt van te voren aangekondigd dus zo'n probleem heb ik er niet mee. Oh en natuurlijk zijn er 'officieel' geen Europeanen die FFXI spelen, dus daar gaan ze echt geen rekening mee houden. Hoe ze dat na de EU release gaan doen?

Goeie vraag :?
Er is de afgelopen weken veel maintenance door de nieuwe release. Dat wordt dus minder en blijft zeer waarschijnlijk gewoon werken met PDT. Die enkele keer moet wel kunnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ghelsba is ook goed hoor, signet op en fire crystals binnenrijven. :)

Was ik net van plan om na een FFXI-loze dag RNG verder te levellen, natuurlijk weer maintenance, bah.
Dan maar een dagje anime kijken. ;)

Ik hoop dat de europese invasie niet al te erg gevuld zal zijn met randdebielen, daaran zitten er al veel teveel in FFXI imho.
De naam "Final Fantasy" trekt gewoon een hoop kwijlende fanboys aan die geen kaas hebben gegeten van het team aspect van een MMORPG en gewoon egoistische luilakken zijn.
Getuige hiervan de underlevelled subs, de slechte equip enzovoort. Natuurlijk niet enkel de fanboys, maar het moet me toch van het hart dat het algemene volwassenheids-niveau in FFXI toch echt wel lager ligt dan in de gemiddelde MMORPG. (of ligt dat nu aan mij ? )

Naja, met een beetje geluk kan ik de andere europeanen voorblijven met levellen totdat ze wat ervarener zijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 62616 schreef op 07 september 2004 @ 20:39:

Ik begrijp iets niet. Waarom zou je daarmee stoppen (pauzeren) ? Je kunt toch nu juist beginnen aan de echte moeilijke shit. De missies en quests voor level 60 en hoger.
Zie het van de andere kant. Ik ben al 90 (!!!) levels lang aan het tanken en klappen vangen. Ik ben op het moment echt toe aan iets anders.

De Taru White Mage gaat Paladin spelen, de Hume Dark Knight gaat Bard spelen en de Mithra Paladin (ik) gaat White Mage spelen.

Ben nu aan het farmen voor de leukere dingen (astral rings x2, erase, light staff etc). Als al mijn overgebleven zooi is verkocht (en dat is niet mijn Paladin equipment, want die houd ik allemaal) zit ik op ongeveer 1,000,000. Is een leuk begin.

En het is gewoon een lange tussenstap, want er zijn nog meer jobs die ik naar full AF wil helpen (Red Mage, Black Mage en Warrior in ieder geval). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Baha schreef op 08 september 2004 @ 00:49:
Ghelsba is ook goed hoor, signet op en fire crystals binnenrijven. :)

Was ik net van plan om na een FFXI-loze dag RNG verder te levellen, natuurlijk weer maintenance, bah.
Dan maar een dagje anime kijken. ;)

Ik hoop dat de europese invasie niet al te erg gevuld zal zijn met randdebielen, daaran zitten er al veel teveel in FFXI imho.
De naam "Final Fantasy" trekt gewoon een hoop kwijlende fanboys aan die geen kaas hebben gegeten van het team aspect van een MMORPG en gewoon egoistische luilakken zijn.
Getuige hiervan de underlevelled subs, de slechte equip enzovoort. Natuurlijk niet enkel de fanboys, maar het moet me toch van het hart dat het algemene volwassenheids-niveau in FFXI toch echt wel lager ligt dan in de gemiddelde MMORPG. (of ligt dat nu aan mij ? )

Naja, met een beetje geluk kan ik de andere europeanen voorblijven met levellen totdat ze wat ervarener zijn. >:)
Dat soort randdebielen blijven vroeger of later of steken, of ze leren hoe ze moeten spelen in een partij. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Hehe, begrijp wat je bedoelt. Als je steeds hetzelfde doet wordt je het gewoon beu.
Hume MNK vriend van me is ook ff BRD geweest, taru BLM heeft NIN, WAR en RNG tot 20 gebracht.
ook wel leuk eerlijk gezegd. :)
Als je 70 bent kun je waarschijnlijk wel met je PLD een HNM LS binnen, paar keer Dynamis doen enzo, AF2 halen en dergelijke. :)

Succes met je farmen. :)

(ow! Ik heb voor de eerste keer meer dan 100k, de vorige keren gaf ik het altijd uit voor ik de magische 6 cigfers had bereikt ^^; )

Edit :
Dat soort randdebielen blijven vroeger of later of steken, of ze leren hoe ze moeten spelen in een partij.
Zeker waar, maar je krijgt ze soms in je pt's in Valkurm of Qufim, is wel zo leuk als je leader bent en ze kunt kicken. 8)

Ow ja, welke app is het die je daar gebruikt? Lijkt me iets om je equipment op te kunnen testen enzo, best wel mooi.

[ Voor 28% gewijzigd door Baha op 08-09-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Helaas is mithra niet het meest geschikte ras om een goede HNM tank te zijn, te lage natuurlijke VIT score. Voor een XP party daarentegen zijn ze weer een van de meest geschikte rassen, leuk is dat he? :P

Ik ga later wel HNM-en en Dynamisen met een Mage klasse.

En de app die ik gebruik is ffximodelviewer ( http://www.xs4all.nl/~beb...es/FFXImodelviewer170.zip ).

Installeer wel east asian language support en stel uni-code characters in op japans, anders werkt hij niet (iig in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Maar mithra heeft toch ook niet de hoogste MND of INT? :+

Bedankt voor de app, moet mn XP cd maar weer eens opgraven om die Unicode support te installen. (dacht dat ik dat al gedaan had nochtans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Hoge MND is voor een White Mage in de latere levels van 0,0 belang, enfeeblen is dan niet meer van toepassing, daar hebben we een C skill in, kun je beter aan de Red Mage overlaten. We hebben trouwens dezelfde basis-MND als een Taru.

Op latere levels komt het puur aan op veel MP hebben en de juiste spells + equipment.

Zelfde geldt in principe ook voor een Black Mage, al hebben Tarus daar wel het voordeel van een hogere basis-skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Weet ik, MP is voor WHM meestal veel belangrijker.
Het was maar een grapje (vandaar de :+ )

Wel raar dat er op GoT blijkbaar nogal weinig FFXI spelers zitten, al de andere MMORPG topics zijn veel en veel groter, strange.

(volgende psot zal wel degelijk iets nuttigs instaan, sorry voor de slowchat-achtigheid ^^;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616 schreef op 07 september 2004 @ 20:39:
Jongen op een gegeven moment moet je toch je sub job levelen. Nou dan heb je deze tip al in je zak. De items die daar droppen die brengen dus wel veel op. Anders zeg ik het toch niet.
Jongen, ik wilde alleen maar aangeven dat ik geen idee heb waar dat <wat je ook noemde> ligt, omdat ik nog nooit echt ben gaan roamen. Ik dacht dat je die plek alleen noemde omdat je dacht dat ik in Bastok of Windurst zat :).

M'n subjob is level 8 intussen (in 2 uurtjes) dus nu ga ik sparen voor een goed wapen. Ik heb een boog gekocht om zonder voke te kunnen pullen, pijlen kan ik maken. Vanavond nog even doorwerken en dan ben ik er klaar voor denk ik :)

Maar ik zal zeker eens gaan kijken wat voor items ze droppen dan, goeie tips zijn altijd welkom.
Baha schreef op 08 september 2004 @ 00:49:

Hey ik ben ook een fanboy :'( das nie lief! En dit *is* de eerste MMORPG die ik speel. Niettemin ben ik wel zo verstandig om er vanuit te gaan dat ik niets weet, nergens goed in ben, en heel veel moet leren. Zo ben ik wel razendsnel een redelijk ervaren speler geworden. (redelijk he :P)

Maar goed, randdebielen lopen er nu ook al rond. Ik zat zaterdag in een party in Valkurm die door een White Mage was gestart. Zij was level 20, ik 17 (das al een 3 level gap), verder zaten er twee WAR in de groep (beide lvl19) en nodigde ze een lvl16 RDM uit! Totaal geen idee van pt samenstelling. Vervolgens ging de WHM pullen!! Fucked up I tell you, totally fucked up. De WHM was de enige die doodging trouwens, we hadden genoeg muscle. Ik zag d'r eergisteren weer, lvl22 intussen. Dus ook randdebielen kunnen levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1184

Ben een lange tijd niet op GoT geweest en ik had ook geen zin om dit hele topic door te lezen.

Anyway, wat ik me dus afvroeg is over er nog meerdere Nederlanders op de Siren server zijn want ik ken er maar 1 en dat is mijn broer. Dit zal ongetwijfeld veranderen wanneer the europese release is.

Verder vind ik de game erg vet en ben ik inmiddels een lvl62 elvaan whitemage met Full artifact set en wat andere vette items.

Btw mijn naam op Siren is ConnerMcClown dus stuur me een message ofzo als ik online ben.

Anoniem: 2557 schreef op 08 september 2004 @ 12:32:
Maar goed, randdebielen lopen er nu ook al rond. Ik zat zaterdag in een party in Valkurm die door een White Mage was gestart. Zij was level 20, ik 17 (das al een 3 level gap), verder zaten er twee WAR in de groep (beide lvl19) en nodigde ze een lvl16 RDM uit! Totaal geen idee van pt samenstelling. Vervolgens ging de WHM pullen!! Fucked up I tell you, totally fucked up. De WHM was de enige die doodging trouwens, we hadden genoeg muscle. Ik zag d'r eergisteren weer, lvl22 intussen. Dus ook randdebielen kunnen levelen.
Waarom heb jij dan niet voorkomen dat die WHM ging pullen? Je zat immers in dezelfde party.

Ik maak bezwaar tegen het gebruik van het woord randdebielen. In mijn ogen zijn er mensen die verstand hebben van het spel en mensen die nog niet zoveel verstand hebben van het spel. Het is aan de ervaren mensen om de onervaren mensen te vertellen hoe het dan wel moet. Bijv. hoe stel je een party samen.

Pas als je beter weet maar nog steeds dom doet dan kom je in aanmerking voor de term randdebiel.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 62616 op 09-09-2004 08:31 ]

Anoniem: 62616 schreef op 09 september 2004 @ 08:25:
[...]

Waarom heb jij dan niet voorkomen dat die WHM ging pullen? Je zat immers in dezelfde party.
En hoe had ik dat moeten doen...ervoor gaan staan? De lvl19 WAR en ik zaten de hele tijd opmerkingen te maken over strategie en de slechte pt samenstelling, maar echt helpen deed het niet.

Ik maak bezwaar tegen het gebruik van het woord randdebielen. In mijn ogen zijn er mensen die verstand hebben van het spel en mensen die nog niet zoveel verstand hebben van het spel. Het is aan de ervaren mensen om de onervaren mensen te vertellen hoe het dan wel moet. Bijv. hoe stel je een party samen.[/quote]

Ik heb uren en uren gespendeerd in FFXI met het helpen van anderen (ook toen ik nog echt zelf onervaren was), met de weg wijzen, uitleggen dat je Boost kunt stacken, met sommige quests, hoe je moet loggen, een party zoeken enz. Ik ben het dan ook met je eens dat dat zo hoort, dat is ook wat Vana'Diel zo aantrekkelijk maakt om in rond te lopen :) Niettemin mag je van een lvl22 WHM toch wel verwachten dat ze weet wat ze doet of niet dan?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.