Canon D30/D60/10D/300D/20D accessoires

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.852 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Grrrrrene schreef op 18 november 2003 @ 23:38:
Op http://www.cultbags.de/tatonka_photobags.html staan ook wat photobags, zien er wel goed uit en niet te duur. Ik weet zo 1-2-3 de inhoud van de Lowepro rugzakken niet uit m'n hoofd, maar deze gaan tot 35L, wat mij wel genoeg lijkt toch?
Ik heb de Tatonka Photo/Video Daypack en het ding is echt huge. Er gaat met gemak een digicam, analoge cam, wat lenzen, statief en andere spullen in en dan heb je in het bovenste vak nog ruimte voor je 'gewone' spullen (eten, drinken, je agenda, een boek, je cd's, discman... tegelijk ja ;)). Draagt redelijk comfortabel (als je een lange rug hebt is dat een voordeel, denk ik) en is netjes afgewerkt. En het mooiste is dat het ding er niet echt uitziet als een fototas. Heb wel het 'Photo/Video' deel van het labeltje afgeknipt, het is nu echt een Daypack.
Ik heb hem van de Bever.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Zou je es een paar fototjes kunnen maken? :)
Die op de site zijn een beetje miniscuul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

*eens met Azrael* Vooral aangaande de inhoud en dan zelfs met name de ruimte voor meerdere lenzen cq bodies, flitsers, laders, batterijen, CF, cardreaders etc. etc. etc. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

is zo'n ding een beetje shockproof?
en ik zie nergens space specs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zijn er geen reviews te vinden? Op DPReview zullen er toch wel gebruikers zijn? En ik dacht dat ik er een in een tas zag zitten in ofwel deze ofwel de 300D-thread :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
CRu5H0n3 schreef op 19 november 2003 @ 07:36:
[...]

Tis een harde schijf in een stuk plastic, je moet m niet te vaak op de grond gooien dus ;)
Nouja, zit wel een redelijk stevig tasje omheen, maar nog steeds geen reden om m op de grond te gooien :P
Anyway, als je m niet gebruikt beweegt er niks in dus kan er weinig gebeuren lijkt me. In ieder geval niet meer of minder shockproof dan willekeurig welke andere imagetank met harde schijf erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CRu5H0n3 schreef op 19 november 2003 @ 07:36:
[...]

D'r zit gewoon een 2,5" laptop HD in en laptops kunnen redelijk tegen een stootje toch? Als hij draait moet je er niet mee gaan gooien, maar als je er per ongeluk 's tegen aanstoot, is dat niet direct een probleem lijkt me :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Slein schreef op 19 november 2003 @ 00:26:
[...]

Ik heb de Tatonka Photo/Video Daypack en het ding is echt huge. Er gaat met gemak een digicam, analoge cam, wat lenzen, statief en andere spullen in en dan heb je in het bovenste vak nog ruimte voor je 'gewone' spullen (eten, drinken, je agenda, een boek, je cd's, discman... tegelijk ja ;)). Draagt redelijk comfortabel (als je een lange rug hebt is dat een voordeel, denk ik) en is netjes afgewerkt. En het mooiste is dat het ding er niet echt uitziet als een fototas. Heb wel het 'Photo/Video' deel van het labeltje afgeknipt, het is nu echt een Daypack.
Ik heb hem van de Bever.
Als je daar 's een fotootje van zou willen maken met wat lenzen erin en bijvoorbeeld ter referentie een fles cola van 1,5 liter ofzo ernaast. Die pics op de site zijn echt belachelijk klein en als je op het plaatje klikt wordt hij niet eens groter |:(

• Slein

Slein

NERD

Goh, wat een respons. :)
Ik zal van de week ff een foto maken, moet nu echt gaan maffen. :/

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Haha, zoek op www.dixons.nl op "rc5" en bestel hem maar voor €4.90! Zelfs met gratis bezorgkosten al je met Mastercard betaald! Ik denk dat ze de 2 zijn vergeten voor het bedrag. Ik kon hem niet laten liggen! Ik had hem binnen een dag al in huis! (zit alleen geen doosje of gebruiksaanwijzing bij)

• Grrrrrene
  • Niet online
Zit daar ook een ontvanger bij of hoe werkt dat?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ontvanger zit in je camera, ik gok dat dat het venstertje is waar je rechter middelvinger overheen valt als je de camera vast hebt. RC-5 is volgens catalogus alleen compatible met de 300D, niet met andere SLRs. BTW ding is al uitverkocht op de Dixons site. Goh ;)

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

Ik snap het niet zo eigenlijk, op de site van Dixons stond toch dat dit een accesoire was voor de digital ixusII :?
Raar dat ze er dan niet bij vermelden dat 'ie ook voor de EOS 300D is 8)7

Linux aanhanger!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hehe, gek he? ;)

Maar met een IR ontvangertje moet dit ook wel op een D30 of 10D werken, lijkt me :)

Edit: Ik wist overigens niet dat de 300D een IR ontvanger heeft :?

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 20-11-2003 14:10 ]

• -Stef-
  • Laatst online: 14-09 17:02

-Stef-

Slainthe!

Grrrrrene schreef op 20 november 2003 @ 14:09:
Hehe, gek he? ;)

Maar met een IR ontvangertje moet dit ook wel op een D30 of 10D werken, lijkt me :)

Nee, werkt helaas niet op een 10D. RC-1 trouwens ook niet dus zal je een draadontspanner moeten aanschaffen voor een paar euro. Misser van Canon!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij moet er toch iets zijn om dat IR signaal te ontvangen en om te zetten naar een signaal waar je 10D/D60/D30 wel wat mee kan?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Grrrrrene schreef op 20 november 2003 @ 14:09:
Jaja, we weten dat je niet te veel goeds denkt van de 300D, maar dat heeft ie wel hoor :P Enne, die AB heb ik ook en die doet het prima.
(idd dat venstertje waar je normaal gesproken je hand voor hebt.)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Moveto Fotoforum

?? Hoe is die hier terecht gekomen? kan iemand deze even naar het fotoforum schoppen?

[ Voor 74% gewijzigd door kmf op 20-11-2003 19:05 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

LOL
Op naar FF :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Grrrrrene schreef op 16 november 2003 @ 18:15:
Daar hebben we het momenteel ook over in ons crewforum, het voorstel ligt er nu om dat dus in 1 fotografie forum te gooien :)
En daar gaan we :)

[ Voor 26% gewijzigd door CrushOne op 20-11-2003 23:44 ]

• bartvb
Kreeg net overigens een mail van de vrienden van Dixons dat die RC-1 voorlopig niet meer via de internet shop te bestellen is. Goh ;)
U heeft gevraagd om op de hoogte gehouden te worden over levering van Canon RC5 afstandsbediening. (0007031603)
Hierbij laten wij u weten dat dit artikel voorlopig helaas niet meer via internet leverbaar is. Mocht op korte termijn hierin nog iets veranderen informeren wij u hierover uiteraard.
Ik ga maar eens op zoek naar iemand met een Palm en een RC-1, veel handiger als ik mijn palm kan gebruiken ipv zo'n extra infrarood afstandsbediening ;) Kan je eigenlijk nog meer via die IR poort dan alleen gebruiken voor ontspanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Goh wat raar dat die even niet beschikbaar is. ;)

Ik ga maar eens kijken wie er allemaal zo'n LowePro tasje te koop heeft :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Jah, Floor doe dat, want ik zit maar te wachten op je tas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb zonet een DryZone 100 gekocht, kostte me een rib uit mijn CreditCard ;) (Dus ja Oscar, je krijgt je tas!)

Ik was bij Capi om een lensje te halen, die ik dit weekeinde mag misbruiken. :) Ze hadden een DryZone200 en 2 DZ100's staan.

Ik heb lekker alles er in mogen steken en kunnen kijken of het past. Wel even gedacht of ik weg zou rennen met de tas+inhoud ook :P

Wat iig past:
- Canon 24-70L
- Canon 70-200LIS
- Canon 16-35L
- Canon 15mm fish
- Canon 50/1.8 :8
- Canon 1D
- Canon 1Ds
- Canon SL 420EX
- Wat kabels en extra batterijen + diffuser voor flitser.

In de DZ200 had het inderdaad makkelijker gepast, dit was aardig proppen, maar ik verwacht niet echt een 1D+1Ds aan te schaffen. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 21-11-2003 19:16 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Wat kost die Dryzone in NL? Kon geen nederlandse prijzen vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lekker setje had je daar in zitten :9 Maar wat heb je er nu voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Slein schreef op 20 november 2003 @ 00:04:
Goh, wat een respons. :)
Ik zal van de week ff een foto maken, moet nu echt gaan maffen. :/
**reminder**

Ja, 'k ben een ongeduldig type, maar 'k heb echt binnenkort een tas nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Ik heb een paar vraagjes, aangezien de feestdagen er weer aankomen (en mijn verjaardag daar vlak op).

Ik ben op zoek naar een goeie fototas (lowepro), ik heb al de photo trekker classig maar dat is echt puur een fototas, ik zoek er ook een waar ik andere spullen in kwijt kan. Mijn oog is toen gevallen op de Orion Trekker (http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/oriontrk.htm), maar ik vroeg mij af of hier de Sigma 50-500 in kan welke ik wil gaan kopen (ik heb verder nog de 300D, tamron 28-300, de kitlens en wat kleine zooi) en wat deze in nederland kost?

Ook zoek ik een goede, maar niet al te dure mono en tripod (statief). Ik zat te denken aan een €100 per pod. ik heb een eis daarvoor, ze moeten lekker bruikbaar zijn met mijn lengte (2m).

en wat moet een BG-E1 (battery grip voor mijn 300D) hier in nederland kosten?

een hoop vragen, maar alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Lijkt me het handigst als je een keer naar een fatsoenlijke outdoor zaak of fotozaak fietst ;) Bij dingen als tassen is IMO een stuk belangrijker dat ding een keer IRL gezien te hebben dan dat je alleen wat specs kent ;) Kan je ook meteen goed vergelijken.

Die BG-E1 wil ik eigenlijk ook hebben, heb redelijk grote handen en dan is die 300D een beetje aan de kleine kant, vooral aan de onderkant. Nadeel is dat ik dat kreng nog niet gezien heb voor minder dan 160 euro ofzo, meeste winkels vragen zelfs meer dan 200 euro :\ Beetje veel geld voor een stuk plastic waar je 2 accu's in kan stoppen :P Het zou prettig zijn als Canon een "cheap dinkie met een halfbakken statiefje" (haaai Floris ;)) uit zou brengen voor de 300D. Die extra accu heb ik helemaal niet nodig (denk ik) en 200 euro wordt dan redelijk wat geld :) Maar ja, maar gewoon wat harder werken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, ik kreeg de BG-ED3 bij m'n D30, die zat er dus al bij, maar ik kan wel zeggen dat hij iedere cent die hij kost dubbel en dwars waard is. Het houdt fijner vast, 2 accu's betekent dat je je cam de hele dag aan kunt laten staan en direct kunt fotograferen, 160 euro is veel geld, I know, maar ik vind dat hij het wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Grrrrrene schreef op 22 november 2003 @ 13:15:
Mjah, ik kreeg de BG-ED3 bij m'n D30, die zat er dus al bij, maar ik kan wel zeggen dat hij iedere cent die hij kost dubbel en dwars waard is. Het houdt fijner vast, 2 accu's betekent dat je je cam de hele dag aan kunt laten staan en direct kunt fotograferen, 160 euro is veel geld, I know, maar ik vind dat hij het wel waard is.
Helemaal mee eens. Ik heb ook een BG-ED3 van 209 euro maar hij is het elke euro waard. De 10D "pakt" nu als gegoten. De extra accu is voor mij een aardige bijkomstigheid: Ik heb mijn extra accu in een aparte fototas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

bartvb schreef op 22 november 2003 @ 12:08:
Wat kost die Dryzone in NL? Kon geen nederlandse prijzen vinden :?
Op de site van konijnenberg staan wel prijzen hoor?
Grrrrrene schreef op 22 november 2003 @ 12:20:
Lekker setje had je daar in zitten :9 Maar wat heb je er nu voor betaald?
Dat setje kost ± € 19.000,- de tas 'slechs' € 330,- :+

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Vanmiddag even bij Patent in Utrecht geweest om te kijken naar een Toploader. Ze hadden geen LowePro Toploader AW75 tas maar wel een TLZ2 (Topload Zoom 2). Weet iemand hier of hierin een 10D met daaraan een BG-ED3 batterypack past? Omdat ik toevallig in de buurt was had ik mijn set niet bij me en daar konden ze me ook niet zo snel meer helpen.

De site van Lowepro vermeldt (i.t.t. bij de AW75) niets over een eventueel batterypack en in de winkel was er m.i. maar een beetje ruimte over met een "kale" 10D erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als er een met een batterypack in kan, noemen ze het een pro-SLR met lens. Pro staat dan voor modelletje 1D/1Ds, ongeveer even groot als een 10D met batterygrip :)

De jongen van wie ik mijn 80-200 lens overkocht had een snowboard tas, heel handig vond ik dat: hij had de klep om in het lenzencompartiment te komen tegen zijn rug zitten, dus met de tas op de rug kun je er niet bij. Dat zou mij wel bevallen, maar die tas is schreeuwend duur :/

[ Voor 47% gewijzigd door Grrrrrene op 22-11-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Het gaat mij er juist om dat het zo compact mogelijk blijft. Ik heb al een MiniTrekker van Lowepro welke fantastisch is maar ik wil hier nu juist een enkele frontloader bij zodat ik niet altijd die Minitrekker mee hoef te slepen wanneer ik met de 10D en een enkel objectief op pad ga. Uiteraard in hoedanigheid van pro-SLR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Overigens ben ik net als Spotter geinteresseerd in ervaringen met de Orion serie. Zit zelf vooral te denken aan de Orion AW waarbij je het onderste compartiment los kan maken van het daypack gedeelte. En bij de AW zit zo'n leuke regen/stof hoes.

Heb net even bij de Bever gekeken (moest daar toevallig zijn voor een nieuwe jas) en de Orion leek redelijk aan de krappe kant :/ Nadeel is overigens wel dat de camera helemaal onderin zit. Als je de tas neerzet staan je lezen dus op de grond. Minder handig maar je kan niet alles hebben :) Nadeeltje van die AW is dat hij iets van 160 euro is ipv de 100 euro voor de normale Orion. Best veel geld voor het afritsbaar zijn...

http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/orionaw.htm

Overigens staat bij ook bij de 'pro-SLR' afdeling, zou dus een 300D met batterygrip in moeten passen. Wil er eigenlijk minstens het volgende in kwijt:

- 300D met kitlens en batterygrip
- 100-300 sigma lens
- EOS 300 met 28-80

Moet op zich wel passen lijkt me.
Damn, ben echt veel te veel bezig met het (uit)zoeken van dit soort spul. Zou het eigenlijk gewoon nu moeten kopen, dan ben ik daar vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, het staat er nogal verneukeratief eigenlijk:
capacity:
large pro SLR with 80–200mm f/2.8 lens (most makes, not attached), 3–4 additional lenses, flash, compact binoculars and accessories
Het lijkt mij nml wel relaxed als die lens WEL op de body kan blijven zitten.

Maar aangezien ik pas in januari jarig ben en dan gewoon geld van iedereen vraag, heb ik nog ff om te dubben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Als je vaak lenzen moet wisselen of iets anders uit je tas nodig hebt (in het lenzen-compartiment) dan zou ik een DryZone iig afraden. Een Minitrekker is dan juist wel handig, of een Phototrekker wellicht. De Rover AW vond ik nogal groot eigenlijk :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, mijn huidige tas heb ik veel te klein gekocht, daar past m'n D30 + 80-200/2,8L al amper in, de zonnekap moet er omgekeerd op en dan nog vervormt de tas een beetje. Bij mijn volgende tas wil ik die fout dus niet maken en ik heb me een beetje zitten bedenken wat erin moet gaan passen:

• Canon EOS D30 + BG (ooit misschien iets 1D achtigs?)
• Canon EF 80-200/2.8L
• Sigma 15-30/3.5-4.5 EX
• Tamron 90/2.8 SP
• Sigma 180/3.5 EX HSM
• Canon 50/1.4 USM
• Canon 28-135 USM
• 4x BP511 accu's
• Zooitje filters
• Canon 420 EX/550 EX flitser
• Statief
• 1.4x en 2x Teleconverter

Nu weet ik ook wel dat ik niet alles mee zal slepen op een gemiddelde dag fotograferen, maar ik wil het wel ergens in op kunnen slaan en mee op vakantie kunnen nemen, dus alles moet erin passen. Voor minder spul heb ik m'n huidige tas :)

Meer dan dit zal er nooit in hoeven denk ik, ik verwacht niet dat ik ooit een 400/2.8 en een 100-400 lens erbij koop ofzo :P

Aangezien ik nog niet de helft van dit alles heb momenteel, is het wat lastig om dit te gaan passen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 23-11-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09
Grrrrrene schreef op 23 november 2003 @ 19:42:
Mjah, mijn huidige tas heb ik veel te klein gekocht, daar past m'n D30 + 80-200/2,8L al amper in, de zonnekap moet er omgekeerd op en dan nog vervormt de tas een beetje. Bij mijn volgende tas wil ik die fout dus niet maken en ik heb me een beetje zitten bedenken wat erin moet gaan passen:

• Canon EOS D30 + BG (ooit misschien iets 1D achtigs?)
• Canon EF 80-200/2.8L
• Sigma 15-30/3.5-4.5 EX
• Tamron 90/2.8 SP
• Sigma 180/3.5 EX HSM
• Canon 50/1.4 USM
• Canon 28-135 USM
• 4x BP511 accu's
• Zooitje filters
• Canon 420 EX/550 EX flitser
• Statief
• 1.4x en 2x Teleconverter

Nu weet ik ook wel dat ik niet alles mee zal slepen op een gemiddelde dag fotograferen, maar ik wil het wel ergens in op kunnen slaan en mee op vakantie kunnen nemen, dus alles moet erin passen. Voor minder spul heb ik m'n huidige tas :)

Meer dan dit zal er nooit in hoeven denk ik, ik verwacht niet dat ik ooit een 400/2.8 en een 100-400 lens erbij koop ofzo :P

Aangezien ik nog niet de helft van dit alles heb momenteel, is het wat lastig om dit te gaan passen :)
ik vind dat je een tas moet kopen met oog op nu en een jaartje in de toekomst...
2 jaar ofzo vooruit denken lijkt me vrij onzinnig, want er kan zoveel gebeuren...
tis ook handiger om nu een jaar met een tas te lopen waar alles prima in past, dan een grote half lege tas 2 jaar lang mee te zuilen, want jaaa, die 50-500 oid komt er ook nog in :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Da's wel waar, zat ik gisteren ook aan te denken. Zo ff rondkijkend lijkt de minitrekker classic me voorlopig de meest geschikte tas. Kost niet zo heel veel meer (rond de 100 euro ofzo) en is dus ook geen vreselijk dure investering :)

Maar bedenk je wel dat ik tussen nu en een jaar in de toekomst wel van plan ben iets als een sigma 180/3.5 macro te kopen en dat die de tas aardig zal vullen. Ik snap dat ik geen tas moet kopen waar er 10 van in gaan, maar een beetje ruimte over is wel welkom. Mijn huidige tas ben ik ook in enkele maanden ontgroeid :'(

En euh, die 50-500 hoef ik niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:19

Marc H

- - Is wakker - -

Grrrrrene schreef op 24 november 2003 @ 07:44:
Da's wel waar, zat ik gisteren ook aan te denken. Zo ff rondkijkend lijkt de minitrekker classic me voorlopig de meest geschikte tas. Kost niet zo heel veel meer (rond de 100 euro ofzo) en is dus ook geen vreselijk dure investering :)

Maar bedenk je wel dat ik tussen nu en een jaar in de toekomst wel van plan ben iets als een sigma 180/3.5 macro te kopen en dat die de tas aardig zal vullen. Ik snap dat ik geen tas moet kopen waar er 10 van in gaan, maar een beetje ruimte over is wel welkom. Mijn huidige tas ben ik ook in enkele maanden ontgroeid :'(

En euh, die 50-500 hoef ik niet hoor :P
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik zoek een tas waarin het volgende past:

Canon 10D
Sigma EX 2,8/24-70 DG C/EF
Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM C/EF
Sigma EX 1,4x APO-Konverter C/EF
Metz 54 MZ 3 C flitser (of Canon 550 EX)
1 GB Dane-elec CF.
3x Hama BP-511 accu's

en waar later nog in moet passen, een Big ED, leuke wide lens (17-35 mm bijv), sigma 100-300/f4 of 50-500, monopod(aan de buitenkant).

Ik loop te denken over een Lowepro mini trekker, of een Tamrac Expedition 5

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kijk anders eens naar een PhotoTrekker, dat moet op zeker passen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb ff zitten kijken idd, de Phototrekker is bijna 2x zo duur als de minitrekker classic.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/PPages/Bag_pack/lrgclr/MiniTrek_open.jpg
Minitrekker met mogelijke fotoshit

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/PPages/Bag_pack/lrgclr/PhotoTrekCls.jpg
Phototrekker met mogelijke fotoshit

Ik ben nou niet zo overtuigd van de meerwaarde van de phototrekker, hoewel ik in de specs wel verschillen zie, enenals in de afmetingen, vind ik toch dat die extra 90 euro (gebaseerd op de prijzen van Konijnenberg) weinig extra oplevert:

TypeMinitrekker classicPhototrekker classic
Hoogte (buitenkant)405 mm510 mm
Breedte (buitenkant)305 mm355 mm
Diepte (buitenkant)320 mm330 mm
Hoogte (binnenkant)370 mm455 mm
Breedte (binnenkant)280 mm330 mm
Diepte (binnenkant)125 mm150 mm
Materiaal600D TXP™ en 600D TXP ripstopWater-resistant 600D TXP™
CapaciteitSLR met 80-200/2.8 lens erop, 2e body, 4-5 extra lenzenpro SLR met 5-7 lenzen (incl. 400/2.8 lens

Nu weet ik niet of er nog meer voordelen van de Phototrekker zijn, maar die hoor ik graag natuurlijk ;) Voorlopig denk ik dat de Minitrekker Classic (de nieuwe versie is flink duurder) meer dan genoeg is voor me :) Aan de andere kant heb ik zoiets van "ik koop de tas graag op de groei, want ik weet gewoon dat een van m'n volgende lenzen een 180/3.5 wordt en dat wordt in de minitrekker weer krap :/

*zucht* Twijfels twijfels, eerst maar 's afwachten wat ik voor m'n verjaardag krijg aan geld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 24-11-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Vraag me af of de mini trekker ook 'water-resistant' is? Op zich wel een belangrijk criterium voor me.

Ik ga morgen maar eens wat outdoor- en fotozaken af als ik wat tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
ik heb de micro trekker 200 besteld...moet genoeg zijn voor een 10D met lens en 3 extra lenzen, flitser en nog wat spulletjes...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die is even duur als de minitrekker classic toch? Of waar heb je hem besteld?

offtopic:
Leuke sig heb je :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 24-11-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Grrrrrene schreef op 24 november 2003 @ 17:25:
Die is even duur als de minitrekker classic toch? Of waar heb je hem besteld?

offtopic:
Leuke sig heb je :)
mijn vriendin gaat 'm voor me kopen
hij kost zo'n 90-100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Ben vanmiddag even de lokale fotozaak in gestapt, en heb even gekeken. De fototrekker is mij veel te groot, en heb de Minitrekker AW gekocht.

Heb er nog meer dan voldoende ruimte in over om er nog een grote zoomlens met gemak erin kwijt te kunnen. :)

http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/minitrkaw.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Minitrekker AW, da's de normale minitrekker met zo'n hoes, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein

Slein

NERD

Grrrrrene schreef op 22 november 2003 @ 12:38:
[...]
**reminder**
Ja, 'k ben een ongeduldig type, maar 'k heb echt binnenkort een tas nodig :X
*bloost*
Ik heb de foto's van mijn tas hier neergezet: foto's
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

Nu ik toch aan het posten ben, heeft iemand hier ervaring met de Tamron AF SP 24-135/3.5-5.6 of de Sigma AF 24-135/2,8-4,5 IF ? Ik ben van plan een 10D aan te schaffen met een vergelijkbare lens, maar meneer Konijnenberg raadde de Sigma af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb wel een Canon 28-135IS USM waar ik wat ervaring mee heb en waar ik per ongeluk ook nog van af wil. :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Floris schreef op 24 november 2003 @ 20:48:
Ik heb wel een Canon 28-135IS USM waar ik wat ervaring mee heb en waar ik per ongeluk ook nog van af wil. :P
wat wil je er voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ik heb nog een nieuwe :P
in cellofaan en ongeopende doos
mail me maar voor interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Alle AW uitvoeringen hebben zo'n "All Weather" stof en regenhoes.

Zelf even naar de Orion AW zitten kijken, die kan je van heuptas ombouwen tot volwaardige daypack of daypack met foto compartiment. Maar ding is wel iets van 170 euro :/

Jeetje, Slein, zie ik analoge filmrolletjes in die tas zitten? :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein

Slein

NERD

Vertel meer? :)
Maar eigenlijk voelde ik me wel aangetrokken tot de 24- mm lenzen, dan heb je in ieder geval nog iets wat op groothoek lijkt. Moet het nog in het echt zien trouwens.
Ik ben in ieder geval wel geinteresseerd wat je ongeveer voor je IS wilt hebben.
bartvb schreef op 24 november 2003 @ 20:57:
Jeetje, Slein, zie ik analoge filmrolletjes in die tas zitten? :P :P
Hey, show some respect! ;)
Heb vorig jaar zelfs nog een dokacursus gedaan, was erg leuk. Maar het geklooi met rolletjes kost gewoon teveel tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Slein: Nou het is wel een erg prettige lens, leuk bereik qua mm's, maar voor mij niet zo heel interessant qua lichtsterkte. Gezien ik een 24-70 en 70-200 wil halen wordt deze lens voor mij vrij overbodig. De IS is wel iets prettigs overigens, scheelt toch weer een halve stop zo ongeveer.
De lens zelf is niet echt heel groot, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat hij niet heel erg stevig aanvoelt als je helemaal ingezoomed bent.

Het was niet helemaal mijn bedoeling om hier een 'te koop' thread te beginnen, leuk dat je hem wilt hebben natuurlijk, je bent welkom op mijn ICQ (zie profiel) of mail: floris at floor-is punt nl
Uiteraard ben je ook welkom om hem even te komen testen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
De IS zou toch minstens 2 stops moeten schelen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik red geen 2 stops, misschien een bibberhandje wel, maar ik niet. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Azrael schreef op 24 november 2003 @ 22:43:
De IS zou toch minstens 2 stops moeten schelen hoor ;)
Mwah, 1-2 stops he, 't is consumer IS, geen 70-200/2.8L IS :P Maar als je je lens een beetje stil kunt houden, zou het zomaar weinig uit kunnen maken inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:34
Heeft iemand toevallig ervaringen met de Transcend 2,2 Gb CF drive (vergelijkbaar met de IBM Microdrive)?
Heb deze afgelopen weekend gekocht op de HCC dagen. Deze werkt prima, totdat je de camera uitzet: de drive blijft draaien. Hierdoor raakt de accu leeg. Heb de kaart weer teruggebracht en m'n geld terug gekregen.
Iemand dezelfde ervaringen? Of misschien met de 'orginele' IBM Microdrive van 1Gb?
Gezien de prijs van 249 euro is dit zeker een goedkoop kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Raar dat die 2.2Gb-kaart blijft draaien.
Mijn IBM hoor ik echt per foto 1 rondje draaien oid, iig draait ie echt heel erg kort en staat direct weer stil.
Oftewel: geen probs met de MD van IBM dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 14-09 21:42

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Hoe zit het trouwens met de Sigma 135-400 4.5-5.6 APO Aspherical lens? Je hoort er erg weinig over, terwijl de reviews die ik er van heb gelezen hij heel scherp schijnt te zijn. Alleen auto-focus is traag in vergelijking met andere lenzen. Maar ook de reviewers/praktijkgebruikers zeggen dat ie dan nog behoorlijk snel is. Iemand enig idee/meer info hierover?

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 01-12-2003 22:33 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb ook zo'n IBM (Hitachi) dinkie, hij is wel vrij traag, maar doet het prima :) Geen idee hoeveel rondjes en dat soort dingen, maar hij doet het :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Nestor schreef op 01 december 2003 @ 22:33:
Hoe zit het trouwens met de Sigma 135-400 4.5-5.6 APO Aspherical lens? Je hoort er erg weinig over, terwijl de reviews die ik er van heb gelezen hij heel scherp schijnt te zijn. Alleen auto-focus is traag in vergelijking met andere lenzen. Maar ook de reviewers/praktijkgebruikers zeggen dat ie dan nog behoorlijk snel is. Iemand enig idee/meer info hierover?
hij is in ieder geval ruim 2x zo duur als de populaire Sigma 70-300 APO III en ook een stuk groter en zwaarder...
de APO III heeft ook nog een zeer goede macro functie

de 135-400 zal zeker een goede lens zijn, maar minder 'in the picture' staan, omdat er aantrekkelijkere lenzen zijn....
op 400mm (640mm effectief) is het ook alleen maar mogelijk om scherpe foto's uit de hand te maken als het licht _perfect_ is (zeker als je bedenkt dat de f omhoog moet worden geschroefd naar f8 oid om een goede scherpte te krijgen op deze lengte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zojuist maar een SanDisk UltraII gehaald, de Extreme is in NL gewoonweg niet te krijgen :(
Dadelijk eens kijken hoe snel het is van CF naar PC :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Floris schreef op 06 december 2003 @ 22:26:
Zojuist maar een SanDisk UltraII gehaald, de Extreme is in NL gewoonweg niet te krijgen :(
* Mooody heeft er eentje van 512mb

CF naar PC is met een USB2 reader iets sneller dan de Transcend 45x

Maar je merkt "in-camera" wel meer verschil. Opslaan van een burst (9 stuks) RAW's gaat gewoon bijna 2x zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn 300D met de set-lens (18-55mm) zoek ik een leuke aanvulling. Mijn oog viel op een aanbieding van Kamera-express, de canon ef 90-300/4,5-5,6 usm, voor €199.
Heeft iemand ervaring met deze lens en is het uberhaupt wat voor deze prijs? Of zijn er betere alternatieven in deze prijsrange (ongeveer tot €250)?
Heb gezocht maar kan nergens een review over deze lens vinden, wel veel over de 100-300 maar dat maakt het gat met de 55mm voor mijn gevoel iets te groot. Ik zal de lens hoofdzakelijk buiten gaan gebruiken, dus waarschijnlijk heb ik een hele lage f-waarde niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 14:23:
Voor mijn 300D met de set-lens (18-55mm) zoek ik een leuke aanvulling. Mijn oog viel op een aanbieding van Kamera-express, de canon ef 90-300/4,5-5,6 usm, voor €199.
Heeft iemand ervaring met deze lens en is het uberhaupt wat voor deze prijs? Of zijn er betere alternatieven in deze prijsrange (ongeveer tot €250)?
Heb gezocht maar kan nergens een review over deze lens vinden, wel veel over de 100-300 maar dat maakt het gat met de 55mm voor mijn gevoel iets te groot. Ik zal de lens hoofdzakelijk buiten gaan gebruiken, dus waarschijnlijk heb ik een hele lage f-waarde niet nodig.
de nieuwe Sigma 70-300 APO II (220 euro) is de beste telezoom voor <250 euro gezien de goede scherpte, weinig CA én 1:2 macro....
ik krijg hem morgen of overmorgen thuis en zal dan een testje doen...

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 07-12-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat moooody heeft gekocht voor ongeveer dezelfde prijs lijkt me wat lekkerder: een Sigma 70-300 APO III bijvoorbeeld. Die is scherp voor z'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Grrrrrene schreef op 07 december 2003 @ 17:12:
Wat moooody heeft gekocht voor ongeveer dezelfde prijs lijkt me wat lekkerder: een Sigma 70-300 APO III bijvoorbeeld. Die is scherp voor z'n prijs.
_/-\o_

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed, zoombereik is eigenlijk nog beter dan dat van de canon. Hoor graag wat jouw bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Floris schreef op 06 december 2003 @ 22:26:
En hoe snel? De enige rede om zo'n extreem snelle kaart te kopen is toch van CF>PC? In de camera heeft het toch geen zin? Aangezien alles eerst in het interne buffer wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Mensen,

Ik zit al een tijdje te neuzen voor een lens, want ik wil een 300D halen. Om te beginnen. Maar nu zag een lens als deze:

Sigma 2.8-4.5/24-135 C/EF

Nu heeft de lens een vrij groot berijk. Is dat wel goed? Of is het met wat trucjes gedaan? Ik wil gewoon een normaal setje lezen. 2 of 3 dus. Gewoon midrange + een redelijke tele.

* zAo is nog een beetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
zAo schreef op 09 december 2003 @ 20:44:
Mensen,

Ik zit al een tijdje te neuzen voor een lens, want ik wil een 300D halen. Om te beginnen. Maar nu zag een lens als deze:

Sigma 2.8-4.5/24-135 C/EF

Nu heeft de lens een vrij groot berijk. Is dat wel goed? Of is het met wat trucjes gedaan? Ik wil gewoon een normaal setje lezen. 2 of 3 dus. Gewoon midrange + een redelijke tele.

* zAo is nog een beetje :+
De enige lens met een dergelijk bereik die ik zou aanraden is de Canon 28-135 IS, al die andere lenzen zijn niet echt geweldig (dat is de Canon ook niet, maar voor een consumerlens presteert ie goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

wrcveen schreef op 09 december 2003 @ 20:37:
[...]

En hoe snel? De enige rede om zo'n extreem snelle kaart te kopen is toch van CF>PC? In de camera heeft het toch geen zin? Aangezien alles eerst in het interne buffer wordt opgeslagen?
De reden voor mij om deze kaart te kopen is tweeledig:
1. Hij moet vreselijk snel leeg kunnen naar de laptop
2. Ik wil hem binnen nu en een jaar (misschien vee sneller) kunnen gebruiken in een 1D of de opvolger hiervan. Deze camera haalt vrij veel fps en omdat ik de buffer graag snel leeg wil hebben, is snel CF redelijk noodzakelijk.

In de cam heeft het dus ook zin, zeker als je je buffer volschiet, wat met name bij sportfotografie wel eens noodzakelijk is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Nestor schreef op 01 december 2003 @ 22:33:
Ben er ook eigenlijk wel benieuwd naar deze lens, lijkt me een mooie aanvulling op het glas dat ik al heb. Heb vanmiddag eens met de 50-500 Sigma kunnen spelen, fantastische lens, maar naar mijn mening, te zwaar/groot.

Verder heb ik eens voor de lol een fototje gemaakt van mijn Lowepro Mini Trekker AW, met body/lenzen/flitser erin:

Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/10D/cameratas.jpg

Past er allemaal lekker ruim in, kan zelfs nog beslissen welke lens ik op mijn 10D wil, dus ruimte zat. Als ik het schotje boven de 24-70 weghaal past daar perfect de 70-200, dus ik zou nog een zoomlens van de maat van de 70-200 zonder problemen kwijt kunnen in deze tas. Aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ik de camera er altijd zonder lens wisselen in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Marc H schreef op 10 december 2003 @ 02:58:
[...]

Ben er ook eigenlijk wel benieuwd naar deze lens, lijkt me een mooie aanvulling op het glas dat ik al heb. Heb vanmiddag eens met de 50-500 Sigma kunnen spelen, fantastische lens, maar naar mijn mening, te zwaar/groot.

Verder heb ik eens voor de lol een fototje gemaakt van mijn Lowepro Mini Trekker AW, met body/lenzen/flitser erin:

[afbeelding]
Die heb ik ook. Inderdaad een erg fijne tas maar het blijft een rugzak. Daarom heb ik een Lowepro Pro Mag 2 besteld die vandaag langs werd gebracht maar waar er niemand thuis was. Morgen even ophalen op het postkantoor. Prachtige tas voor de snelle uitjes waarin je toch veel in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 12 november 2003 @ 12:32:

De Lowepro Micro Trekker 200 lijkt me een prima tas hiervoor. Niet te groot, niet te klein en met 100 euro ook niet zo heel gek geprijst.

Nou, ik hoor graag commentaar op mijn keuzes....
Deze rugzak/schoudertas lijkt me handiger, aangezien je 'm ook op je buik kunt draaien, om de camera er in en uit te halen, zonder 'm helemaal van de rug te moeten nemen.

Tamrac Velocity 7 Photo Sling Pack Model 5747

http://www.tamrac.com/5747.htm

Brew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm, die hangt maar aan 1 schouder. Niet echt relaxed als je een dag rond moet lopen met een tas vol met spullen.

Ben zelf op zoek naar een gecombineerde fototas/daypack. Nadeel van die dingen is over het algemeen dat je idd niet fatsoenlijk bij je spullen kan, moet je eerst de tas helemaal afdoen en meestal ook nog op de grond leggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Iemand nog een webadres waar ik de Canon 50mm 1.8 II kan halen? Konijnenberg ken ik daar kost ie €115,- zijn er ook nog andere betrouwbare winkels?

[ Voor 199% gewijzigd door wrcveen op 10-12-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.kamera-express.nl

Canon ef 50/1.8 - 2 € 129,00 incl. BTW

Gaan meestal ook met de prijs van andere winkels mee. Ze hebben veel op voorraad en ook veel tweedehands lenzen. En niet te vergeten een hoop tassen!

M-Jay

• Floor-is

Floor-is

5.2

€ 129,- voor de 50/1.8 MarkII :?
Dat zou ik voor de MarkI nog wel betalen, maar voor de MarkII niet, met een beetje zoeken (bel Crown in Woudenberg eens) kan je hem wel voor tussen de € 90,- en € 109,- krijgen.

Bericht hierboven

• Marcel
  • Laatst online: 14-09 13:50
Marc H schreef op 10 december 2003 @ 02:58 een heleboel over de Mini Trekker AW
Ik heb nog wel een vraagje over die Mini trekker: enig idee of 'ie (als je hem plat legt) hoog genoeg is voor een SLR met batterypack? Ik heb een EOS 33 met batterypack en een zooi lenzen, en m'n probleem is dat een heleboel tassen stomweg de hoogte niet hebben voor zo'n combi. Geldt waarschijnlijk ook voor de 10D met "Big-ed" mensen. Eigenlijk wil ik een schoudertas omdat ik altijd al met een rugzak vol zooi rondloop (en al drie rugzakken heb), maar deze lijkt me wel erg fraai en niet al te groot.

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Marcel schreef op 11 december 2003 @ 00:48:
[...]

Ik heb nog wel een vraagje over die Mini trekker: enig idee of 'ie (als je hem plat legt) hoog genoeg is voor een SLR met batterypack? Ik heb een EOS 33 met batterypack en een zooi lenzen, en m'n probleem is dat een heleboel tassen stomweg de hoogte niet hebben voor zo'n combi. Geldt waarschijnlijk ook voor de 10D met "Big-ed" mensen. Eigenlijk wil ik een schoudertas omdat ik altijd al met een rugzak vol zooi rondloop (en al drie rugzakken heb), maar deze lijkt me wel erg fraai en niet al te groot.
Met big ed heb ik hem nog niet geprobeerd, maar wel een Nikon D100 met batterypack van een collega, en dat paste niet. we kwamen zo'n 2 cm tekort.

• Mooody
Ik heb een microtrekker 200 en die voldoet prima voor een beginnender d-slr'er.

Er past sowieso in: 10D, 4x 70-300 lens (of vergelijkbaar), 2x 50 1.8 lens, flitser, 4 extra accu's, CF kaarten....

• Marcel
  • Laatst online: 14-09 13:50
Marc H schreef op 11 december 2003 @ 01:53:
[...]
Met big ed heb ik hem nog niet geprobeerd, maar wel een Nikon D100 met batterypack van een collega, en dat paste niet. we kwamen zo'n 2 cm tekort.
Damn, dan ben ik er vrijwel zeker van dat het bij mij ook niet zal passen :(
Dat wordt dus kijken naar een tas waar een pro-slr in past.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Marcel schreef op 11 december 2003 @ 00:48:
[...]

Meestal steekt hij net 1-2cm uit, dat heb ik met mijn DryZone100 ook, als ik een 10D+Big-Ed erin kwijt wil of een !D(s).

Bericht hierboven

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik wil over een maandje een 300D halen en daarbij moeten natuurlijk lezen :P Deze wil ik alleen wel kopen met het oog op de toekomst (10D?) Wat vinden jullie hiervan:

Sigma EX 2.8/28-70 DF NAFD
Sigma 3.5-6.3/28-300 Macro S/AF

Die laatste is natuurlijk verre van perfect, maar wie heeft er een beter alternatief? Wat vergeet ik? Heeft het nog nut om de Canon EF 1.8/50 II 5 te kopen?

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 1% gewijzigd door zAo op 11-12-2003 16:46 . Reden: ook == oog; ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

Die 28-70 van Sigma is niet de allerbeste die je vinden kan. Kijk eens naar de nieuwe Tamron :)
En 28-300 zou ik niet doen, liever de kitlens erbij en een 75-300 van Canon oid :)

De Canon 50/1.8 MarkI is nogal een aanrader :)

Bericht hierboven

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Floris schreef op 11 december 2003 @ 16:54:
Die 28-70 van Sigma is niet de allerbeste die je vinden kan. Kijk eens naar de nieuwe Tamron :)
En 28-300 zou ik niet doen, liever de kitlens erbij en een 75-300 van Canon oid :)

De Canon 50/1.8 MarkI is nogal een aanrader :)
Waarom is die 28-70 dan minder? Wil wel gelijk leren lopen :) Bedoel je met die Tamron, de Tamron 3.5-5.6/28-80 P/AF 58 ?

• wrcveen
Ik zoek nog een goede flitser voor mijn 300D. Ik heb hier echt geen verstand van, wat is goed en betaalbaar. Beter een Canon of een ander merk?

• wrcveen
Ik wacht al weken op de nalevering van mijn 18-55 kit lens. Ik heb niet veel zin om langer te wachten aangezien het ook al niet een echt geweldige lens is. Ik denk erover om een andere lens in dit bereik te kopen. Hebben jullie al ervaring of iets gelezen over de Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC?
Dit model is net uitgekomen en is speciaal gemaakt voor digitale camera's.

Scherpte lengte : 18-50mm
Minimaal diafragma : F22
Lens constructie : 8 elementen in 8 groepen
Beeldhoek : 76.5°-31.7°
Aantal diafragma lamellen : 7st.
Minimale Scherpte afstand : 25cm
Maximale vergroting : 1:3.5
Filter maat : 58mm
Afmetingen : Diameter 67.5mm x lengte 60mm
Vatting : Sigma, Canon, Nikon (D), Pentax
Gewicht : 245 gram

Afbeeldingslocatie: http://www.foto-konijnenberg.nl/images/vergrotingen/12889.jpg

Wat is anders een ander alternatief met een groothoek (+/- 18mm) tot liefst aan ongeveer 70mm?

[ Voor 35% gewijzigd door wrcveen op 11-12-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
zAo schreef op 11 december 2003 @ 17:28:
[...]

Waarom is die 28-70 dan minder? Wil wel gelijk leren lopen :) Bedoel je met die Tamron, de Tamron 3.5-5.6/28-80 P/AF 58 ?
Tamron 28-70 f/2.8 Di

hierbij kun je kiezen voor deze 2 lenzen:

- Canon 50 f/1.8
- Sigma 70-300 APO II

Heb je ook al gedacht aan de combinatie 10D + 2 bovenstaande lenzen...is nog goedkoper dan de 300D met de 3 genoemde lenzen en je kan daarna gaan sparen voor een leuke groothoeklens (misschien de _nieuwe_ Sigma 17-35 f.2.8-4.0?)

de 10D is ook een volwaardigere body om een zoomlens als de 70-300 te dragen....
Ik heb mijn 70-300 op de 300D van een kennis gezet en het was écht geen gezicht :P....het voelde ook nog eens behoorlijk onstabiel vond ik....
(en dan is de 70-300 niet eens zo'n hele grote lens ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 12-12-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Mooooody schreef op 12 december 2003 @ 10:51:
[...]
Ik heb mijn 70-300 op de 300D van een kennis gezet en het was écht geen gezicht :P....het voelde ook nog eens behoorlijk onstabiel vond ik....
:(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wrcveen/temp/300d70300%20001%20(Medium).jpg

Niks mis mee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Mooooody schreef op 12 december 2003 @ 10:51:
[...]

Tamron 28-70 f/2.8 Di

hierbij kun je kiezen voor deze 2 lenzen:

- Canon 50 f/1.8
- Sigma 70-300 APO II

Heb je ook al gedacht aan de combinatie 10D + 2 bovenstaande lenzen...is nog goedkoper dan de 300D met de 3 genoemde lenzen en je kan daarna gaan sparen voor een leuke groothoeklens (misschien de _nieuwe_ Sigma 17-35 f.2.8-4.0?)

de 10D is ook een volwaardigere body om een zoomlens als de 70-300 te dragen....
Misstaan doet het niet in mij ogen. Wel heb je een punt met de prijs tov een 10D. Dat ding wil ik al erg lang, maar het is me net iets teveel geld. Wanneer ik alleen die Canon 50 f/1.8 zou kopen en geen zoom-groothoek, ben ik bang dat ik erg veel ga misschien. Dus komthet op de winstdeling van mn werk aan :P Even wacten dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Effe ter vergelijking, een 10D met een sigma 70-200 EX.

Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/canon/lens-1.jpg

Met dat soort zware lenzen is de 10D fijner, de body voelt steviger aan, en ligt lekkerder in de hand. Heb zelf uitgebreid met beide bodies met wat grote lenzen uitgeprobeerd, maar de 10D was toch fijner. daarbij opgeteld de extra mogelijkheden van de 10D, was voor mij de keuze vrij simpel. (wat wel natuurlijk scheelde dat ik een flink budget had om in een keer uit te geven, zie mijn tas hierboven :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Marc H op 12-12-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
Marc H schreef op 12 december 2003 @ 13:26:
Met dat soort zware lenzen is de 10D fijner, de body voelt steviger aan, en ligt lekkerder in de hand. Heb zelf uitgebreid met beide bodies met wat grote lenzen uitgeprobeerd, maar de 10D was toch fijner. daarbij opgeteld de extra mogelijkheden van de 10D, was voor mij de keuze vrij simpel. (wat wel natuurlijk scheelde dat ik een flink budget had om in een keer uit te geven, zie mijn tas hierboven :) )
én het feit dat ze beide "even duur" zijn als je het bekijkt over de tijd dat je de camera hebt...

de 300D kun je over een jaar voor max. 700-750 euro verkopen
de 10D kun je over een jaar voor max. 1200-1250 euro verkopen
beide kosten dus 250-300 euro afschrijving
komt ook nog bij dat de 10D zich beter laat verkopen over een tijdje, omdat Canon dan waarschijnlijk een zwarte "budget d-slr" heeft uitgebracht, waardoor de 300D nog meer de budgethoek in wordt gekeken...

en daar moet je weldegelijk naar kijken bij een aanschaf van dit bedrag vind ik....

maar goed...je moet de aanschafprijs wel ff hebben liggen...
ik moest ook behoorlijk sprokkelen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 12-12-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Mooooody schreef op 12 december 2003 @ 13:42:
[...]
én het feit dat ze beide "even duur" zijn als je het bekijkt over de tijd dat je de camera hebt...

de 300D kun je over een jaar voor max. 700-750 euro verkopen
de 10D kun je over een jaar voor max. 1200-1250 euro verkopen
beide kosten dus 250-300 euro afschrijving
komt ook nog bij dat de 10D zich beter laat verkopen over een tijdje, omdat Canon dan waarschijnlijk een zwarte "budget d-slr" heeft uitgebracht, waardoor de 300D nog meer de budgethoek in wordt gekeken...

en daar moet je weldegelijk naar kijken bij een aanschaf van dit bedrag vind ik....

maar goed...je moet de aanschafprijs wel ff hebben liggen...
ik moest ook behoorlijk sprokkelen :)
Hier had ik ook al over zitten nadenken. Wel schreeuwt er af-en-toe iets in mij die zegt: "WTF doe je man, cam + lens etc kun je mooie auto voor kopen :'( "
Maar ik ben het met je eens: de 10D is niet alleen beter, maar ook een stuk slimmer om aan te schaffen. Hoe wel ik die Sigma van hierboven nog even zal moeten laten liggen, want 700 EURO voor een lens erbij dat gaat hem niet worden :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste