-=The TOP saga continues=-
Moeilijk moeilijk allemaal. Met TOP de HCE in, en ook nog europa....
De 1e echte wedstrijd ging, was een europeesche...
De 1e competitie wedstrijd ging ook nog... Thuis tegen VVV-Venlo, ook net gepromoveerd... Gewonnen zelfs..
Toch moeilijk om dat vol te houden.. De aankopen die gedaan had, waren voor een deel leuk, en zelfs beter dan sommige spelers die voor mij de 1e dividie gewonnen hadden... Maar HCE is toch anders
De aankopen deden het slecht...

Van Ousmane Sanou, had ik veel meer verwacht.... Mijn spectaculaire aankoop voor 2,1 mln (1/3 van budget ongeveer) was Kakalov, volslagen waardeloos... Nouja.. JA!!! deed geen donder...
tot de winterstop wat het ploeteren en ploeteren en sprokkelen.
De aanval, die zo lekker liep in de 1e divisie, had het ineens zeer moeilijk. De ballen wilden er amper in.... De verdediging had het zo mogelijk nog moeilijker..... De ballen vlogen erin.... In mijn doel wel te verstaan.... 5-0, 7-0 .... 1-5.... alles was kennelijk mogelijk. Zelfs mijn geprezen Sander van Gessel kon er niets aan doen...
De 1e europeesche confrontatie over 2 wedstrijden ging nog net.... Tegen de 2e club moesten we eerst uit..... 4-0 verloren.... Klote seizoen.. nu al over, was de eerste reactie..... Maar gelukkig was er ook voor de winterstop nog een lichtpuntje... 5-0 thuis gewonnen... Nooit verwacht, toch gedaan.... Er was hoop... De rest van de wedstrijden, zowel europeesch als in de HCE, waren doffe ellende.... Enkel een paar puntjes. Het is dat RKC het totaal verprutste, anders had TOP laatste gestaan.....
Maar er is altijd hoop... Spelers die elders geen plezier meer hadden, spelers die nog geen club gevonden hadden voor dit seizoen. Een paar oudere verdedigers kwamen naar TOP... Een paar verdedigers die nog enkele jaren te gaan hadden kwamen naar TOP. Een aantal middenvelders bracht versterking en een paar nieuwe aanvallers.... Ja echt....
10 nieuwe basisspelers
Vlak na de winterstop was de vorm een stuk beter dankzij de nieuwe spelers
Maarja de start in het seizoen was zo slecht dat de positie in de ranglijst niet veel beter werd.... Nog niet
De beste aankoop gedaan in alle tijden is afkomstig van Emmen: Junquiera, M.
Hij begon zijn draait te vinden en het team ook
Zelf op de ranglijst ging TOP omhoog
Door mijn nieuwe superspits, mijn andere aankopen... stond er een totaal ander elftal... allemaal speler voor weinig kunnen halen, of zelfs gratis... Maar ze zorgden weer voor een winnende elftal...
Dat resulteerde in een leuke eindstand. Aan het begin van het seizoen op beter gehoopt, maar na de desastreuze start was dit een mooi prestatie...
Het team zoals het er nu voor staat. Deels nog een voetballer van vorig seizoen en een paar van de 1e aankopen.... Maar grotendeels nieuw.
De afgelegde weg..... Leuke start met de overwinning.. maar al gauw een 17e plaats.... Na de winterstop, werd het echt leuk
De beste wedstrijd was de 1 na laatste. Een strakke 1-4 uitoverwinning bij ajax dat op dat moment nog titel kansen had, maar door deze nederlaag niet meer
Een enerverend seizoen... Lastig, maar wel leuk voor de verandering... Europa ligt ook totaal overhoop met zeeeer vele ontslagen bij topclubs.
Ook in de HCE enkele wisselingen.. Feyenoord, Heerenveen zijn daarvan de belangrijkste.....
Doelstelling voor volgend seizoen is met TOP europeesch voetbal halen.... En voor mezelf indien mogelijk een andere club... De carriere moet mogelijk zijn

Al blijft TOP ook leuk nog...
Andere doelstelling is een deel van de spelers verkopen die niets meer toevoegen.... een paar zijn er weg, maar niet veel.....
Wel een leuke aanvaler verkocht aan Deportivo... Die daar prompt scoort..

Maar goed... er moeten er meer weg.. salarissen omlaag en minder flutspelers
* Loft gaat aankopen doen voor volgend seizoen....
If I agreed with you, we'd both be wrong.