And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Anoniem: 102217
als ik te veel reageer in dit topic dan moet iemand dat maar even zeggen hoor
John Vos is bij mij al gestop en inmiddels coachSherlock schreef op 03 februari 2004 @ 14:51:
Keeper: Stekelenburg, dat is de beste van Nederland!
iets serieuzer: in mijn spel werd John Vos van Cambuur de hemel in geprezen door mijn scouts, en had hij behoorlijk goede stats. Ik weet alleen niet zeker of hij geen regen. is.
Stekelenburg is keeper van Oranje, maar niet te halen voor mij ... Ajakkes wil hem niet laten gaan
Heb nu Willem-Jan Thijssen aangetrokken, bij de start van het spel zit ie bij PSV en ik haalde hem bij Zwolle weg. Heeft jammer genoeg nog niet kunnen overtuigen
Ik kijk nu eens bij mn reserves, blijk ik daar ene Stef Doedee te hebben ... talentvol keepertje ... die donder ik straks eens in de basis
wil je ff kappen met dat Ajakkes? Dat is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor irritatie.
Sherlock schreef op 03 februari 2004 @ 16:36:
offtopic:
wil je ff kappen met dat Ajakkes? Dat is nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor irritatie.
staat niet voor niets een knipoogje achter hoor
Anoniem: 55506
Wat ik meestal doe bij middenvelders is dat ze mogen lopen met de bal. Ik werd met name gek van het heen en weer getik tussen de beide centrale middenvelders. Daarom heb ik ze beide op lopen met de bal en 1 op aanvallende impulsen. Hierdoor probeert hij ipv afstandschoten eerder een actie te maken.Anoniem: 102217 schreef op 03 februari 2004 @ 16:14:
Is er ook een mogelijkheid om te zorgen dat de middenvelders niet de hele tijd van die irritante afstandsschoten proberen. 95% is toch mis. Heb je voorin twee goede spitsen lopen, krijgen die nooit de bal.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 102217 op 03-02-2004 22:02 ]
Anoniem: 2557
Waarom is NEC de makkelijkste clubSherlock schreef op 03 februari 2004 @ 15:53:
Tsja, in Nederland is N.E.C. de makkelijkste club om een carrière te beginnen. Als je onderop wil beginnen zou ik toch sowieso in de GG divisie gaan beginnen. Pak dan een club als Go Ahead ofzo.
Je hebt gewoon verkeerde middenvelders....ik heb Reyad, Ponzio, Blonk en Chadwick op het middenveld en er is er altijd wel 1tje die van 30 meter de bal er in legt, of een afgeslagen corner d'r in pegelt. Veel trainen op overloading (attacking) helpt het meeste trouwens, dan leren ze sneller en beter samenspelen, dus ook sneller/directer de spitsen zoeken.Anoniem: 102217 schreef op 03 februari 2004 @ 16:14:
Is er ook een mogelijkheid om te zorgen dat de middenvelders niet de hele tijd van die irritante afstandsschoten proberen. 95% is toch mis. Heb je voorin twee goede spitsen lopen, krijgen die nooit de bal.
scoutsZenit schreef op 03 februari 2004 @ 16:40:
Is er trouwens niet een mogelijkheid dat je de scouts laat zoeken naar een speler voor een specifieke positie? Ik zit nu steeds te filteren op de reports van mn scouts, maar daar komt altijd maar weinig uit
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 03-02-2004 22:22 ]
Ik vind zelf N.E.C. de makkelijkste club voor een carrière. Dat komt omdat ik de grote drie niet vind tellen voor een carrière, omdat dat eigenlijk te makkelijk is. Dan kom je dus uit bij de subtoppers, en daarvan heeft N.E.C. de meeste spelers die na 5 seizoenen nog steeds eredivisiewaardig of beter zijn. (Zonneveld, Ax, Demouge, Wisgerhof)Anoniem: 2557 schreef op 03 februari 2004 @ 22:18:
[...]
Waarom is NEC de makkelijkste clubzo makkelijk leek het met toch niet met een subtopper uitgroeien tot een nationale top-3 club. Vroegah speelde ik altijd met PSV en won ik alles wat er te winnen viel, met gemak na een paar jaar. Na een paar seizoenen sleutelen het kampioenschap halen met heel wat punten voor op Ajax was geen uitzondering (niks verliezen
) Dan vind ik het met NEC of AZ ofzo al een hele uitdaging om eens wat te presteren, EN de goede spelers te halen terwijl je niet veel geld hebt, en je weinig salaris kunt bieden.
Tot nu toe is dit mijn stats:
Hoogste overwinning: 6-0 Thuis tegen ADO den Haag
Hoogste nederlaag: 4-0 Uit tegen Arsenal
Ik speelde veelal met de NL top 4 a 5.... of zelfde in Engeland.. Of een kleine club uit de conference league.Sherlock schreef op 03 februari 2004 @ 15:53:
Tsja, in Nederland is N.E.C. de makkelijkste club om een carrière te beginnen. Als je onderop wil beginnen zou ik toch sowieso in de GG divisie gaan beginnen. Pak dan een club als Go Ahead ofzo.
Voor een buitenlandse carrière kun je in één van de grotere voetballanden het beste terecht, Engeland, Spanje en Italië hebben allemaal veel lagere divisies, waardoor je echt van een carrière kunt spreken.
Ben nu begonnen met TOP in de GG.... Iemand enig idee of dit enige kans van slagen heeft....
1e oefenwedstrijd thuis tegen NAC met 2-0 gewonnen... Dus het begin is er
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ik scout ook altijd zelf, maar ik scout vooral op talentjes. Meestal zijn daar maar een paar cijfers van bekend en heb je dus je scouts nodig om de rest bloot te leggen. Dus nutteloos zijn ze zeker niet en zij kunnen ook kijken naar het potentieel van een speler, op z'n 15e zie je namelijk nog niet veel aan z'n statsAnoniem: 2557 schreef op 03 februari 2004 @ 22:18:
[...]
scoutsik heb die dingen af en toe om eens 1 speler te bekijken, meer uit nieuwsgierigheid wat zij er van vinden, en altijd om een next opposition report te krijgen. verder zijn ze vrij nutteloos...ik scout altijd zelf.
Ik hoop dat ik het nog mag zeggen, maar kijk eens naar Klompe als je een linkspoot zoekt, of Martin Albrechtsen van Copenhagen als je een rechtspoot zoekt. De la Cuesta is waarschijnlijk een cheat player, maar ik noem hem wel even voor je. Is ook links btw.Anoniem: 85908 schreef op 04 februari 2004 @ 09:58:
Nadat ik Zdenek Grygera liet vertrekken, ben ik nu op zoek naar een nieuwe verdediger. Ik heb nog 11.000.000 over. Dus welke raden jullie mij aan?
@-GuRu-:
Ik speel een redelijk normale 4-3-3:
GK
DL
DR
DC
DC
ML
MR
DMC met pijltje tot aan de middenlijn
FL met pijltje naar binnen
SC
FR met pijltje naar binnen
[ Voor 15% gewijzigd door Sherlock op 04-02-2004 11:35 ]
De la Cuesta heb ik gevonden en heb er een paar scouts op af gestuurd.! Bedankt in ieder gevalSherlock schreef op 04 februari 2004 @ 11:26:
[...]
Ik hoop dat ik het nog mag zeggen, maar kijk eens naar Klompe als je een linkspoot zoekt, of Martin Albrechtsen van Copenhagen als je een rechtspoot zoekt. De la Cuesta is waarschijnlijk een cheat player, maar ik noem hem wel even voor je. Is ook links btw.
In alle voorgaande edities had ik het meeste succes met 4-4-2 en dan aanvallend spelen, met AM/F links en rechts.. die dan de achterlijn halen...-GuRu- schreef op 04 februari 2004 @ 10:23:
Wat voor een tactiek spelen jullie allemaal, elke tactiek die ik gebruik werkt voor geen ene meter. Bij CM '01-'02 gebruikte ik altijd 4-1-3-2 of 3-2-3-2. Werkte altijd altijd een trein. Welke tactiek ik bij '03-'04 ook gebruik het werkt voor geen ene meter, ik heb 3-5-2 (met een AMC), 4-4-2, 4-3-3 en die tactieken van CM '01-'02 gebruikt, maar het team loopt gewoon niet.
Soms wil een 3-5-2 met aanvallende backs ook goed werken, als je een team met relatief veel D/DM hebt.
In deze nieuwste editie heb ik nog maar een paar keer een beetje gespeeld... (spel liep vast na 1 a 2 seizoenen met originele install) Nu met 4.1.4
Ja ok, dat was mijn 1st optie, maar wilde wel even kijken of hij wel in mijn Ajax systeem past. Dus vandaar even scouten!
Die heb ik nu ook gevonden, maar geen stats.... Dus de scout er opaf. Maar tis een spelertje van 21 jaar, en 35.000 euro waardAnoniem: 85908 schreef op 04 februari 2004 @ 11:29:
[...]
De la Cuesta heb ik gevonden en heb er een paar scouts op af gestuurd.! Bedankt in ieder geval
Praten we over dezelfde.....
1e Officiele wedstrijd, was een bekerwedstrijd.... Uit tegen Papendrecht met TOP.
4 kaarten

De volledige naam is trouwens Jose Julian De la Cuesta, en hij kan zowel centraal als links in de verdediging uit de voeten.
edit:
grrrr BMWM3
[ Voor 4% gewijzigd door Sherlock op 04-02-2004 11:58 ]
aha.... dan heb ik het over een andereAnoniem: 85908 schreef op 04 februari 2004 @ 11:54:
Als hij José Julián de la Cuesta heet. En bij Atléctio Nacional speelt. Dan hebben we het over dezelfde speler
Vond hem niet zo bijzonder...
Niet dat ik dat kan betalen.....

Marseille heeft zich gemeld voor mijn nummer 9

Je bent je aanvaller kwijt (Bokila, uit zambia) maar wel geld......
Ik heb maar ja gezegd

oef! Das aardig watAnoniem: 85908 schreef op 04 februari 2004 @ 12:28:
Ik heb nu José Julián de la Cuesta aangetrokken voor een bedrag van €3.200.000.
Maar mijn hele transfer budget is 875k en ik denk niet dat hij daarvoor wil komen
Hoeveel is hij nu bij jou waard geworden, na de overgang ?
Uit naar fortuna..verloren met 1-2

Maar zij hadden 6 kansen (9 - 6 - 3) total, on target, off target.
De heren van TOP 19 - 11 - 8 en dan nog verliezen.....
* Loft is redelijk tevreden met het spel.... Lijkt verdorie wel een echte trainer...

Anoniem: 11736
Dit heeft kans van slagenStiffener schreef op 04 februari 2004 @ 08:30:
[...]
Ik speelde veelal met de NL top 4 a 5.... of zelfde in Engeland.. Of een kleine club uit de conference league.
Ben nu begonnen met TOP in de GG.... Iemand enig idee of dit enige kans van slagen heeft....
1e oefenwedstrijd thuis tegen NAC met 2-0 gewonnen... Dus het begin is er
Na mijn ontslag stiekum ff een savegamepje geopend om te testen of ik inderdaad ben ontslagen omdat ik een speler op zn flikker gaf nadat ie een 3 had gehaald , en ja hoor! Ik verloord wederom de wedstrijd met een slechte performance van mn team, maar ik hield wijselijk mn mond. En ik mag aanblijven...
Maargoed, nu het volgende desastreuze punt:
Ik was dus uitgeschakeld in de CL na de poulerondes, en dus mocht ik dankzij mijn 3de plaats UEFA cup gaan spelen. Nu draaide mijn team al niet denderend, 4de positie in de ranglijst en voor t kampioenschap zou t zwaar worden, 9 punten los van Ajax ...
Anyway, t seizoen vorderde en ik deed het steeds beter in de UEFA Cup, door zelfs de semi's te halen. Hierdoor werd dus wel mijn speelschema voor de competitie compleet doorgehusseld. Ok, niks aan het handje dacht ik, dus ik ga de semi finals in en verdorie: Ik win! Manchester City verslagen alsof het niets was .. Maar!!!
Ondertussen had ik dus 5 wedstrijden minder gespeeld in de competitie dan de concurentie, dus ik moet dat gaan inhalen. Nu heb ik dus de UEFA Cup finale gehaald , de Dutch Cup finale en ik moet nog 9 wedstrijden spelen in de competitie...en dit alles in de maand mei!!!!
M.a.w.
11 WEDSTRIJDEN IN 21 DAGEN!!!!!!!
Zeg maar dag tegen het kampioenschap, zeg maar dag tegen de UEFA Cup, zeg maar dag tegen de Beker.
Onmogelijk, want ik moet zelfs in 3 dagen 3 wedstrijden spelen, en mijn selecite is groot maar niet zo groot! Ens pelers worden boos want ze worden niet opgesteld omdat ze rust moeten krijgen of ik wil ze sparen voor de finale wedstrijden.
Anyway...problems problems dus....en een grote misstap van SI door het competitieschema zo in de soep te laten lopen.

Nu heb ik trouwens wel een jonge, zeer getalenteerde keeper gevonden. Hij heeft alleen wat aanpassingsprobleempjes. Maar dan nog speelt hij goed. Hij heeft op 21-jarige leeftijd al net zulke goede stats als Vonk
Kun je trouwens de transfer niet annuleren en dan opnieuw proberen, deze keer wel op de datum van de transfer letten

Regilio Nooitmeer als vervanger van mijn vertrokken spits naar Marseille doet het redelijk... Meeste tevreden over mijn oud gediende.. Marius Dijkhoven
1e uit verloren, met 2-1
Daarna thuis met 5-1 gewonnen van Eindhoven
en nu net uit verloren met 3-1 bij Cambuur.....
Op naar Haarlem
Ik ben erg tevreden over Marcel van der Sloot.Anoniem: 85908 schreef op 04 februari 2004 @ 14:09:
Tja die 2 presteren nu niks! (Demouge en AX) Waardeloze voetballers
Die is 23, 200k, centraal middenvelder en schopt er elke wedstrijd 1 in
Geef maar aan mij (= Heerenveen) dan!Anoniem: 85908 schreef op 04 februari 2004 @ 14:09:
Tja die 2 presteren nu niks! (Demouge en AX) Waardeloze voetballers
Probeer anders eens om Carlos Daniel Hidalgo te halen, is ook een goede spits! Verder eens kijken of je jongelingen van Feyenoord, psv en Ajax kunt halen/lenen. (Jeppe Lund Curth, Timon van Leeuwen, Tim Janssen, Robin Kieft, Ryan Babel) Als hot prospect kun je ook Björn Zwikker van Emmen halen, maar die heeft nog wel een "paar" jaar nodig!
Oefenwedstrijd:
Cambuur - NEC 7-3
HCE:
Groningen - NEC 5-1 - 1x Demouge
Twente - NEC 3-4 - 3x Demouge en 1x Ax
NEC - Ado 2-0 - 1x Hersi en 1x Goverdarica
Anoniem: 2557
*kuch*Anoniem: 85908 schreef op 04 februari 2004 @ 14:42:
Ja ok bedankt. Het gaatgelukkig al wat beter met NEC
Oefenwedstrijd:
Cambuur - NEC 7-3
HCE:
Groningen - NEC 5-1 - 1x Demouge
Twente - NEC 3-4 - 3x Demouge en 1x Ax
NEC - Ado 2-0 - 1x Hersi en 1x Goverdarica

Maarruh, als ik zo de reactie zie van Japser...dan kan ik dus veel beter de vorige versie blijven spelen of ? Vind wel dat ik toch heel veel domme irritante dingen hoor over CM03/04

Anoniem: 55506
bij mij werkt die niet, misschien wel bij 1 van jullie...
ff checken als het niet aan win xp ligt
duzz een cm meer voor mij
Zoals Peter_o zegt.Anoniem: 2557 schreef op 04 februari 2004 @ 17:02:
[...]
*kuch*
[afbeelding]
Maarruh, als ik zo de reactie zie van Japser...dan kan ik dus veel beter de vorige versie blijven spelen of ? Vind wel dat ik toch heel veel domme irritante dingen hoor over CM03/04
Zeker met 4.1.4 is CM 03/04 heel erg goed te spelen. Oké, de keeper speelt nog steeds een verdediger aan in de zestien bij een doeltrap

Even een dualboot maken en je kunt weer spelen hoorkaat17 schreef op 05 februari 2004 @ 08:56:
ik heb 512 mb geheugen maarjah, ik vind die nieuwsten niets aan...
duzz g?een cm meer voor mij
Vraag; Wat zijn de mogelijkheden van het trainen? Ik word namelijk overrompeld door de overdaad aan cijfertjes en statistiekjes, maar valt er daadwerkelijk performance te winnen bij een speler, behalve op het gebied van fitness? En zo ja, hoe bewerkstellig ik dat? Bedankt.
Opmerking; Erg leuk en uitgebreid spel, helaas heb ik niet echt het gevoel dat ik de resultaten van mijn team zelf in de hand heb en dat het allemaal meer een kwestie van geluk is. Ik speelde altijd Ultimate Soccer Manager, wat in praktijk een veel 'basaler' spel is (regel: hoe meer goede spelers, hoe beter de resultaten, en dat was het dan ook wel), maar het was tenminste duidelijk en je wist waar je aan toe was. Plus, het was allemaal wat sneller. Maar goed, dit spel komt waarschijnlijk beter tot zijn recht op de lange termijn, me dunkt.
Het trainen is vind ik vrij ingewikkeld, en het werkt niet zo geweldig. Op het moment laat ik de assistent zelfs de trainingen verzorgen :x Zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt kun je trainingsschema's opstellen, en bij elke oefening staat een uitleg van wat het doet voor je spelers. Bijvoorbeeld Overloading Attacking: Hierbij oefen je op een aanval met meer aanvallers dan verdedigers. Goed voor off the ball, creativity en passing.ilyc schreef op 05 februari 2004 @ 09:27:
Een vraag en een opmerking..
Vraag; Wat zijn de mogelijkheden van het trainen? Ik word namelijk overrompeld door de overdaad aan cijfertjes en statistiekjes, maar valt er daadwerkelijk performance te winnen bij een speler, behalve op het gebied van fitness? En zo ja, hoe bewerkstellig ik dat? Bedankt.
Ik ken zelf USM niet (omdat ik bijna altijd CM speelOpmerking; Erg leuk en uitgebreid spel, helaas heb ik niet echt het gevoel dat ik de resultaten van mijn team zelf in de hand heb en dat het allemaal meer een kwestie van geluk is. Ik speelde altijd Ultimate Soccer Manager, wat in praktijk een veel 'basaler' spel is (regel: hoe meer goede spelers, hoe beter de resultaten, en dat was het dan ook wel), maar het was tenminste duidelijk en je wist waar je aan toe was. Plus, het was allemaal wat sneller. Maar goed, dit spel komt waarschijnlijk beter tot zijn recht op de lange termijn, me dunkt.

Ik laat ze ook meestal door de assistent verzorgen. Wel zorg ik dat er meer getraind wordt dan standaard ingesteld is....
De hele zondag en zaterdag zijn ze bij mij niet vrij

USM heb ik vroeger ook gespeeld, was inderdaad veel basaler, maar ook veel makkelijker.. Gewoon een speler verkopen ging al veel makkelijker dan hier (CM).
* Loft gaat lekker verder met TOP... Sta nu 4e na een aantal wedstrijden, met 1 westrijd minder dan de top-3....
Stiffener schreef op 05 februari 2004 @ 11:00:
Trainingen zijn een lastig iets...
Ik laat ze ook meestal door de assistent verzorgen. Wel zorg ik dat er meer getraind wordt dan standaard ingesteld is....
De hele zondag en zaterdag zijn ze bij mij niet vrijWerken voor het geld!! De trainingen kies ik zodaning dat ze het meeste invloed overall performance en op de aanval hebben. Zolang je meer scoort dan de tegenstander is het altijd leuk
Plus dat ik het veel leuker vind om aanvallend te spelen.
Ah kijk, daar heb ik toch wel wat aan, bedankt beiden voor het snelle antwoord! Ik ga gewoon het één en ander uitproberen, dat plus een gezonde dosis geduld zal uiteindelijk wel voor enig resultaat zorgen. Gelukkig ben ik in elk geval niet de enige die problemen met de training heeft.Sherlock schreef op 05 februari 2004 @ 10:09:
[...]
Het trainen is vind ik vrij ingewikkeld, en het werkt niet zo geweldig. Op het moment laat ik de assistent zelfs de trainingen verzorgen :x Zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt kun je trainingsschema's opstellen, en bij elke oefening staat een uitleg van wat het doet voor je spelers. Bijvoorbeeld Overloading Attacking: Hierbij oefen je op een aanval met meer aanvallers dan verdedigers. Goed voor off the ball, creativity en passing.
Ja, USM is ook een stuk beperkter, maar omdat je resultaten direct samenhangen met de kwaliteit van je spelers was altijd al snel duidelijk waar je aan toe was, wat het spel in weze een stuk makkelijk, maar eigenlijk ook een stuk minder spannend maakte. CM is een compleet ander spel, ik ga ervan uit dat ik daaraan moet wennen. Toch blijf ik het jammer vinden dat je de wedstrijden verplicht moet kijken; Een snel potje tussendoor zit er zodoende niet in.Ik ken zelf USM niet (omdat ik bijna altijd CM speel) maar CM is juist één van de spellen waarbij het minder op geluk aankomt. Ik heb zelf bijvoorbeeld Premiership Manager 98 gespeeld, en daar kon je alleen spelers kopen en je tactiek aanpassen. Je zag ook geen wedstrijd, alleen een ruststand en een uitslag.
Klopt inderdaad, USM was altijd wel leuk om je zelfvertrouwen wat op te krikken, met een beetje handig spelen werd je altijd eerste.USM heb ik vroeger ook gespeeld, was inderdaad veel basaler, maar ook veel makkelijker.. Gewoon een speler verkopen ging al veel makkelijker dan hier (CM).
* ilyc gaat lekker verder met TOP... Sta nu 4e na een aantal wedstrijden, met 1 westrijd minder dan de top-3....
Maar ik ga me maar weer eens op CM storten, bedankt!
Heb je een beetje webspace voor me dan, dan stuur ik vanavond als ik thuis ben wel een plaatjeAnoniem: 85908 schreef op 05 februari 2004 @ 11:08:
Hier ben ik weer![]()
Ff een leuk iets. Post nu je stand in de competitie. ( maakt niet uit hoe ver je bent, of hoe slecht het met je club gaat )
Ik begin
Ik ben PSV. Overloper!
[afbeelding]
Thanks, die kende ik nog niet! Wel handig, en niet alleen voor CM!Anoniem: 85908 schreef op 05 februari 2004 @ 13:08:
[...]
Je kan ze gratis uploaden en oneindig bij Uploader En het makt ook nog niet eens uit hoe groot je plaatje is.
[ Voor 28% gewijzigd door Sherlock op 05-02-2004 13:13 ]
Geen last van eigenlijk. Ik heb wel (bijna) altijd een dip in het seizoen... Bij de vorige editie (CM4) was dat met engelse clubs vaak rond de kerst... Meerdere wedstrijden daarvoor en daarna ging vaak klote.... Bij hollandse clubs had je dat minder omdat er altijd een winterstop was....Anoniem: 102217 schreef op 05 februari 2004 @ 12:41:
Bij mij zakt het hele team altijd zo verschrikkelijk in op het einde van het seizoen. Moet je dan een grotere selectie hebben of minder trainen, ofzo?
Hoe dat nu gaat / zal gaan.. weet ik niet. Ben net weer begonnen met CM 03/04
Je kan ze gratis uploaden en oneindig bij Uploader En het makt ook nog niet eens uit hoe groot je plaatje is.Sherlock schreef op 05 februari 2004 @ 12:02:
[...]
Heb je een beetje webspace voor me dan, dan stuur ik vanavond als ik thuis ben wel een plaatje
Hoe doe je dat
Ben nu met PSV en kan niet eens winnen van AGOVV

Dank u, dank uAnoniem: 85908 schreef op 05 februari 2004 @ 18:33:
Sherlock >![]()
Hoe doe je dat![]()
Ben nu met PSV en kan niet eens winnen van AGOVVthuis een oefenwedstrijd met 3-0 verloren!
Hoe doe ik wat?
Aj, 3-0 klop van AGOVV? Speelde je wel met je eerste elf, of liet je de jeugd en de reserves opdraven?
Wow, ziet er goed uit! Nog veel kansen om verder te komen ook, met al de GG-divisie clubs er nog in!Stiffener schreef op 05 februari 2004 @ 18:45:
De echte cupfighter....
Met een beeeeeetje mazzel![]()
[afbeelding]
Ach, nog kansen en mogelijkheden genoeg zou ik zeggen, alleen je tweede plaats is nog niet echt veiliggesteld! Met het oog op de stand zou ik zeggen dat je minimaal voor een plaats in de nacompetitie moet kunnen gaan.De stand, na de winterstopNa een aantal verloren wedstrijden... maar het gaat weer... Deze keer zat de dip voor de winterstop...
[afbeelding]
Cup gaat idd redelijk oke...Sherlock schreef op 06 februari 2004 @ 08:27:
[...]
Wow, ziet er goed uit! Nog veel kansen om verder te komen ook, met al de GG-divisie clubs er nog in!
[...]
Ach, nog kansen en mogelijkheden genoeg zou ik zeggen, alleen je tweede plaats is nog niet echt veiliggesteld! Met het oog op de stand zou ik zeggen dat je minimaal voor een plaats in de nacompetitie moet kunnen gaan.
Was ook wel een leuke/redelijk makkelijke weg.
Papendrecht, MMV, Willem2 (na strafschoppen), Den Bosch en nu dan gewonnen van Excelsior. Op Willem 2 na, allemaal 1e devisie.
Nu tegen NEC, en Sparta moet tegen PSV... Dus de finale moet kunnen, maar is lastig. (blijft TOP
Stand blijft dicht bij elkaar en de top schommelt tussen de 1e en de 5e plaats. Die staan allemaal op 1 punt van elkaar... daarachter is een gat van 5 punten....
Nu 3e, maar dat kan volgende week weer 1e en daarna 4 of 5 zijn....
* Loft gaat voor de dubbel
Wat wel weer leuk is.... Ik krijg net de baan aan geboden bij Heracles....
Maar dan blij ik in de 1e divisie... en ga ik van plaats 3 naar 18 ....
* Loft gaat alleen voor verbetering
[ Voor 9% gewijzigd door Loft op 06-02-2004 10:29 ]
Nee, waren mijn eerste elf.Sherlock schreef op 06 februari 2004 @ 08:27:
[...]
Dank u, dank u
Hoe doe ik wat?
Aj, 3-0 klop van AGOVV? Speelde je wel met je eerste elf, of liet je de jeugd en de reserves opdraven?
1
2
3
4
5
6
7
| Kezman ... Vennegoor Of Hesselink Robben ... van Bommel ... Vogel ... Rommedahl Bouma ... Hofland ... van der Schaaf ... Colin Waterreus |
Overigens is in de spellen die ik gespeeld heb Theo Lucius erg goed, die kan je bijvoorbeeld ook als DC neerzetten.
• Aanval op de flanken
• Attacking move
• Pass is kort
Hiermee dacht ik dat het zou helpen. Maarja, toch niet !
Die Johan VonLanthen is ook een goede speler bij PSV. Die scoort echt mooie doelpunten.
Wieee, heb al 701 posts
Ik heb die pijlen altijd tot de achterlijn van de tegenstander staan. Zo gaan ze tenminste echt op de flanken aanvallen... Nu heb ik bij TOP niet zulke goede vleugel aanvallers, maar normaal bij bijna elk team werkt dat wel goed.Anoniem: 85908 schreef op 06 februari 2004 @ 11:51:
Robben en Rommedahl hebben een pijl net in het midden op de helft van de tegenstanders. Meer niet. En de tactieken zijn:
• Aanval op de flanken
• Attacking move
• Pass is kort
Hiermee dacht ik dat het zou helpen. Maarja, toch niet !
Passing heb ik op mixed staan. Bij spelers met een goede techniek zou dat alleen maar beter moeten werken... (dacht ik)

Uiteindelijk met strafschoppen gewonnen
De andere halve finale (Sparta-PSV) moet nog gespeeld wordern....
Alleen jammer dat PSV 3e staat in de HCE. Zou toch wel idioot zijn, om met TOP in het 1e seizoen als verliezend finalist, wellicht als winnaar europa in te mogen

Daarom wil ik in de zomerstop een aantal nieuwe spelers kopen. Is er ergens een lijst van goede spelers beschikbaar?
Standaard tochRadical1980 schreef op 06 februari 2004 @ 12:32:
Ik sta op dit moment tweede met FC Groningen. Nog 6 wedstrijden te gaan dus de kans op voorronde CL lijkt mij reëel.
Daarom wil ik in de zomerstop een aantal nieuwe spelers kopen. Is er ergens een lijst van goede spelers beschikbaar?
Klik op je naam / player/staff search en dan op player search klikken... Daar haal ik het gross van mijn info vandaan.
Selecteer/filter de prijs die je wilt kunt betalen... Players die ontevreden zijn / players die listed zijn... / player die veel scoren ... enz.
Met name de spelers die ontevreden zijn willen eerder naar je club komen... Daar zitten leuke spelers tussen
Net kampioen geworden van de 1e divisie... Na een leuke strijd met een aantal ploegen om plaatsen 1 t/m 5. De sterkste periode voor mij team wasde 1 na laatste periode(titel).. Veel gewonnen en de laatste sprong naar de plaats 1 en 2 definitief gemaakt... Ik hing daar voor een beetje tussen 2 en 5 te bungelen. Laatste 8 westrijden consolideren en uitbouwen van de positie. Gewoon weinig punten laten liggen.
Nu alleen nog de Amstel CUP finale in de Kuip tegen PSV. Die zijn inmiddels kampioen geworden, dus dat wordt europa in
Wel mazzel in de CUP race, met maar 2 clubs uit de HCE (Willem 2 en NEC) De finale tegen PSV zal de moeilijkste wedstrijd van het seizoen worden. De prijs winnen is eigenlijk leuker dan europa in, dus dat gaan we proberen..

Prosinecky heb ik op zijn 35ste nog vastgelegd voor volgende seizoen... Oud, maar geeft nog steeds veel assists... Ik hoop dat mijn andere aankopen (allemaal tranfservrij) het een beetje gaan doen in het volgende seizoen.... Wellicht dat er nog een paar andere spelers willen komen als ik eenmaal in de HCE ben..... Dat wil nu nog niet vlotten... Evenal dat "gezeur" met de basissalarissen.... DAT wordt volgend seizoen het echte gevecht....

* Loft gaat naar de finale
Waar staat dat "str" bij Litmanen voorAnoniem: 85908 schreef op 06 februari 2004 @ 14:02:
Leuke uitslag van Ajax-Ado :+:
Het gaat wisselvallig met mij nu bij PSV. Laatste wedstrijd met 3-0 thuis gewonnen van AZ!
Strafschop
Weet je wat ik zo leuk vindt aan de wedstrijd commentaar?
Net uit tegen New. Utd gespeeld en toen scoorde Bellamy [Dutch Gooaaaaall!

Sinds wanneer is Bellamy een Nederlander?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 06-02-2004 14:18 ]
tuuurlijkAnoniem: 85908 schreef op 06 februari 2004 @ 14:12:
Mooi verhaal stiffener, Heb je nog screenshots om mee te patsen
De eindstand

De finale die zo gaat komen....

Het team.... Lekker veel geel en nogal wat suspended aan het einde van seizoen...

aha... ik speel altijd met de engelse versie.. Toch nog bugs met BellamyAnoniem: 85908 schreef op 06 februari 2004 @ 14:15:
[...]
Strafschop
Weet je wat ik zo leuk vindt aan de wedstrijd commentaar?
Net uit tegen New. Utd gespeeld en toen scoorde Bellamy [Dutch Gooaaaaall!]
Sinds wanneer is Bellamy een Nederlander?

@BMWM3: Als je voor Ajax bent, vind je het stiekum dan niet vervelend dat je club met 2-1 van Ado verliest? (Ik vind het altijd erg jammer, zelfs als ik in een hevige titelstrijd verwikkeld ben)
@Stiffener:
Tja. Ik het echt wel. Maar in dit spelletje niet zo erg als ik in dezelfde competitie zit. Kijk als in in Spanje coach geweest zal zijn dan wil ik uiterraard dat Ajax alles wintSherlock schreef op 06 februari 2004 @ 14:32:
En daarom speel ik ook alleen maar de engelse versie
@BMWM3: Als je voor Ajax bent, vind je het stiekum dan niet vervelend dat je club met 2-1 van Ado verliest? (Ik vind het altijd erg jammer, zelfs als ik in een hevige titelstrijd verwikkeld ben)
Ik zit eigenlijk nu te twijfelen. Zal ik nu wel of niet naar Barcelona gaan

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 06-02-2004 14:43 ]
Bijna zelfde.... Omdat ik mijn 1e spits, nummer 9, aan Marseille verkocht voor 1,5 mln had ik wat geld om te versterken. Dat heb ik gebruikt om Nooitmeer aan te kopen en Trakis aan te kopen in de aanval. Muntasser als AM R/L en Wooding in de verdediging.Sherlock schreef op 06 februari 2004 @ 14:32:
@Stiffener:Keurig man, en dat met vrijwel hetzelfde team als waarmee je bent begonnen! (toch?)
Bergsma en van Duivenbode kwamen gratis.
TOP had een zeer klein team, dus de aanvulling was zeker welkom.
Nooitmeer gekocht voor 100k en nu 925k waard

Maar goed
Je hebt zelf ook amper tegendoelpunten.... Zo meteen loopt alles een stuk beter.. Wellicht kleine aanpassing in de aanval / afronding in de training en alles loopt zo op rolletjes...
Vreemd... Kezman schopt ze er altijd en overal in... (behalve CL danAnoniem: 85908 schreef op 06 februari 2004 @ 16:10:
Omdat ik nu maar 1 goede spits (VonLanthen) heb. Heb ik besloten Andrjez Niedzielan te kopen voor een €3.000.000. Kezman en VoH zijn echt brak dit seizoen
Todorov geen optie
Heb net van Bommel verkocht voor €10.500.000 aan Real Madrid.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 06-02-2004 16:59 ]
Is dat net een beetje weinig ???? soms gaat hij voor veel meer weg...Anoniem: 85908 schreef op 06 februari 2004 @ 16:32:
Ja Niedzielan speelt nu bij NEC. Niedzielan komt pas 1 januari 2004. Dus hier nog 2 maanden wachten!
Heb net van Bommel verkocht voor €10.500.000 aan Real Madrid.
Anoniem: 94195
en met hoeveel leaques eigenlijk?
Want wil het hier beetje snel gaan (en heb 2.7 Ghz, 512 Ram) dan moet ik met normal toch maximaal 13 leaques doen en niet teveel verschillende landen en met groot database toch echt stukken minder...
@ stiffener : echt knap met een 'clean' elftal, bedoel dus zonder weinig te kopen en vooral zonder dé talenten, dan de finale van de amstel cup te halen. Natuurlijk had je een gemakkelijke loting, maar zoals je bij BMWM3 zag, heb je het met PSV soms al lastig tegen Emmen. Benieuwd hoe je het volgend jaar in de Eredivisie doet en vooral in Europa
Ga zo door Stiffmeister
Goed dat begrijp ik. Voor de editie van 2001-2002 had ik een lijst met goede spelers.Stiffener schreef op 06 februari 2004 @ 12:48:
[...]
Standaard toch
Klik op je naam / player/staff search en dan op player search klikken... Daar haal ik het gross van mijn info vandaan.
Selecteer/filter de prijs die je wilt kunt betalen... Players die ontevreden zijn / players die listed zijn... / player die veel scoren ... enz.
Met name de spelers die ontevreden zijn willen eerder naar je club komen... Daar zitten leuke spelers tussen
Hier stonden bijvoorbeeld Aghahowa en West op. Ik ben op zoek naar een dergelijke lijst voor deze editie.
thxAnoniem: 94195 schreef op 06 februari 2004 @ 17:44:
ff en vraagje, spelen jullie allemaal met groot of normal database??
en met hoeveel leaques eigenlijk?
Want wil het hier beetje snel gaan (en heb 2.7 Ghz, 512 Ram) dan moet ik met normal toch maximaal 13 leaques doen en niet teveel verschillende landen en met groot database toch echt stukken minder...
@ stiffener : echt knap met een 'clean' elftal, bedoel dus zonder weinig te kopen en vooral zonder dé talenten, dan de finale van de amstel cup te halen. Natuurlijk had je een gemakkelijke loting, maar zoals je bij BMWM3 zag, heb je het met PSV soms al lastig tegen Emmen. Benieuwd hoe je het volgend jaar in de Eredivisie doet en vooral in Europa
Ga zo door Stiffmeister

Liojst met "aankopen" Grootste deel is free
Waarschijnlijk raak ik een verdediger kwijt aan Bayern... Waarom ze die willen hebben
Mijn keepr is ook al het hele jaar gescout door River, maar daar doen ze niets mee...
Ik speel dit keer (onbedoeld) met een kleine database.. Meestal medium of groot, en dan een paar leagues. Ik speel dit op mijn extra PC, niet op mijn eigen... zodat ik tenminste fatsoenlijk andere dingen kan blijven doen
Huidige stand: (vooral mooi aantal tegendoelpunten
Dit team mag het meestal opknappen:
Ik moet er wel bijzeggen dat Davids net 3 weken geleden is gekomen. Daardoor is De La Cuesta zijn plek op de reservebank kwijtgeraakt.
Dit zijn de standen van de afgelopen paar jaar: (mooie opgaande lijn)
En als laatste nog de gewonnen prijzen:
[ Voor 17% gewijzigd door Sebastiaan op 06-02-2004 23:02 . Reden: clickable pics ]
Zelf ben ik al tijden bezig met Ajax en ben inmiddels in het seizoen 2010-2011 beland.
Mijn opstelling is als volgt (Naam, leeftijd, nationaliteit, aantal interlands, gehaald van):
GK: M. Stekelenburg (27) NED 9 Caps Eigen Opleiding
DL: D. Dickhoff (24) NED 2 Caps Feyenoord, Free
DC: H. Villalba (26) PAR 22 Caps Las Palmas, €1.4M
DC: T. Klompe (34) NED 0 Caps Heerenveen, Free
DR: F. Ettien (30) IVO 57 Caps / 11 Goals Levante, Free
AML: H. Barbosa (23) POR 5 Caps Real Madrid, Free
MC: J. McFadden (27) SCO 47 Caps / 7 Goals Everton, €28.5M
AMR: M. Mahdavikia (33) IRA 123 Caps / 25 Goals HSV, Free
FC: F. Adu (21) USA 44 Caps / 14 Goals Free
FC: F. Cavenaghi (26) ARG 14 Caps / 5 Goals River, €22.5M
FC: Gílson (25) BRA 8 Caps / 1 Goals Cruzeiro, €1.8M
De bank:
GK: T. Boon (25) A&B 4 Caps Dinamo Kiev, €800K
DLC: L. Perea (31) COL 50 Caps Birmingham €2M
DC: F. Coloccini (28) ARG 3 Caps Milan, €4.4M
AM/FLC: E. Espinal (27) DOM 14 Caps / 3 Goals Real Madrid, €7.5M
AMC: Y. Titov (34) RUS 59 Caps / 9 Goals Barcelona, Free
FRC: T. De Mul (24) BEL 5 Caps / 2 Goals Eigen Jeugd
SC: R. Babel (23) NED 0 Caps Eigen Jeugd
Een kleurrijk gezelschap dus
Wat ik bereik heb met Ajax is dit:
Landskampioen: 2006, 2007
Finale Champions League: 2004, 2009
Uefa Cup Winnaar: 2006
Europese Supercup Winnaar: 2006
Amstel Cup Winnaar: 2006
Super Cup Winnaar: 2003, 2005, 2006, 2007
Verder scoorde Papa Waigo (verkocht aan Inter) in 2005-2006 41 goals en verkocht ik van der Vaart aan Real Madrid voor €28M. Dit was het wel zo ongeveer
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Het besruut heeft in al haar wijsheid besloten de salaris structuur aan te passen. Voorgaande seizoen had ik een aantal speler, goede en minder goede, gecontracteerd om dit seizoen mee te doen met "TOP strijd om de titel ;)" Nu de salarisstructuur aangepast is, zijn enkele matige spelers minder nodig, want ik heb een aantal betere kunnen aantrekken...
(max was vorig jaar 3000 euro per week, wat verlaagd werd naar 2200, maar nu maximaal 18750 is...)
Mede door een paar miljoen die je krijgt voor het bereiken van de finale van de beker... enkele sponsor gelden en televisie gelden.... Is het leven in TOP weer ene stuk makkelijker... Bayern heeft de kas gespekt met minimaal 3,8 mln omdat ze de Marokaans international wilden hebben (wel opgeroepen, niet gespeeld nog

Aangetrokken zijn Van Gessel, van groningen voor 1,4mln... Levert de broodnodige versterking links en midden op middenveld en in de verdediging. Tevens Ramzi van PSV overgenomen... Die was daar totaal uit de gratie..
Rebrov komt helemaal gratis, omdat ik hem nu wel een fatsoenlijk salaris kan geven... En ook Allback komt voor 450k.... Nu maar hopen dat hij gaat scoren zoals hij ooit voor heerenvene deed.
Daniel Cruz van Ajax, wil daar niet meer spelen

Verder een aantal buitenlanders (gratis) aangetrokken die wellicht iets voor TOP gaan doen, maar de bedoeling is eigenlijk om ze te verkopen....
Zullen zij niet leuk vinden, maar TOP moet door!!!