Kun je dit uitleggen, ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt..
Regens is een afkorting voor regenerated players. Dus spelers die door het spel verzonnen worden zodat je normaal verder kunt met je spel.kwakkie schreef op 19 september 2004 @ 12:59:
[...]
Kun je dit uitleggen, ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt..
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
En het is leuk zelf talenten te vinden, that's a fact. Maar wat ook goed te doen is, is om zelf van die "regens" te vindenSherlock schreef op 19 september 2004 @ 15:26:
[...]
Regens is een afkorting voor regenerated players. Dus spelers die door het spel verzonnen worden zodat je normaal verder kunt met je spel.
Zo eens in de zoveel tijd wil je jezelf bewijzen, wil je laten zien dat het onmogelijke kan 
Ik ben eergisteren hiermee begonnen en heb gekozen om te laten zien dat San Marino (de club) wel degelijk voetballen kan. Ik zit nu dus in de Serie C2b en ga jullie op de hoogte houden
Budget: Niets
Kwaliteit spelers: Niets
Kwaliteit veld & trainingsgrond: Zeer slecht
Staff: Zeer slecht
To be continued..
Ik ben eergisteren hiermee begonnen en heb gekozen om te laten zien dat San Marino (de club) wel degelijk voetballen kan. Ik zit nu dus in de Serie C2b en ga jullie op de hoogte houden
Budget: Niets
Kwaliteit spelers: Niets
Kwaliteit veld & trainingsgrond: Zeer slecht
Staff: Zeer slecht
To be continued..
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Hmmja als je ontslagen word bij San Marino:
Self esteem: niets
Nee maar wel een mooie uitdaging natuurlijk.
Self esteem: niets
Nee maar wel een mooie uitdaging natuurlijk.
Doelstelling van zowel het bestuur als de supporters: Een plaats in de middenmoot.
Na 7 wedstrijden had ik de moed echter al bijna opgegeven
De club stond stijf onderaan en vooral een blunderende keeper was de oorzaak... feit was dat mijn reservekeeper mogelijk nog slechter was en dus ging ik kijken naar een nieuwe transfervrije keeper. Niemand wilde komen, maar kennelijk vond Sebastiano Rossi (de keeper die bij AC Milan vele vele successen behaald heeft) een salaris van €650 en een onmisbare plaats in het team toch aantrekkelijk genoeg om te komen. Wel besloot hij aan het eind van het seizoen te stoppen.

Verder heb ik nog een paar jonkies op huurbasis van Serie B clubs en heb ik één daarvan inmiddels gekocht, de razendsnelle 18-jarige Denis Mair voor het bedrag van €24.000, verkregen door verkoop van enkele andere spelers. Op het moment van schrijven heeft hij 17 keer gescoord uit 30 wedstrijden, zeer aardig dus. Zelf probeer ik attractief voetbal te spelen, dat wil zeggen een 4-3-3 formatie, aanvallend ingesteld.

Zoals je merkt loopt het team al een stuk beter en moet de middenmoot zeker te doen zijn, ik hoop zelfs op een stuntje in het slot van het seizoen (sta nu 11e).
De laatste fase van het seizoen is dus ingegaan.. spannend
Na 7 wedstrijden had ik de moed echter al bijna opgegeven

Verder heb ik nog een paar jonkies op huurbasis van Serie B clubs en heb ik één daarvan inmiddels gekocht, de razendsnelle 18-jarige Denis Mair voor het bedrag van €24.000, verkregen door verkoop van enkele andere spelers. Op het moment van schrijven heeft hij 17 keer gescoord uit 30 wedstrijden, zeer aardig dus. Zelf probeer ik attractief voetbal te spelen, dat wil zeggen een 4-3-3 formatie, aanvallend ingesteld.

Zoals je merkt loopt het team al een stuk beter en moet de middenmoot zeker te doen zijn, ik hoop zelfs op een stuntje in het slot van het seizoen (sta nu 11e).
De laatste fase van het seizoen is dus ingegaan.. spannend
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Klinkt goed Johnny! Waarschijnlijk komen er in de loop van het spel wel meer spelers die transfervrij zijn, en die wellicht wel naar het machtige voetbalbolwerk San Marino willen komen! 
Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel heel vreemd vind om het spel in het nederlands te zien, ben blij dat bij mij de engelse taal aanstaat!
Ik ben overigens begonnen met een spelletje met Ajax, nadat ik FC Zeeland
naar europese roem en glorie heb geleid (overigens geen prestatie, maar wel vermakelijk).
Ik heb de update van CM sorted genomen, en daarna de selectie van Ajax aangepast, dus Hersi naar Heerenveen, Yakubu naar Vitesse e.d. Ben alleen Hans Vonk vergeten
Ik mis nu dus een goede derde keeper, maar Kenneth Vermeer en Dieter Reynaert moeten dat maar uitzoeken.
Op zoek naar versterkingen voor de verdediging en de spits ging ik op zoek, en vond de transfervrije Daniel Van Buyten en Yildiray Bastürk. Beiden hadden wel oren naar de nederlandse competitie
dus zijn ze mijn team komen versterken.
Blijf ik dus op zoek naar een goede spits, alhoewel Sonck het heel goed doet in de voorbereiding is het nog onduidelijk wie zijn maatje wordt. Mitea is (nog) een maatje te klein, Anastasiou een degelijke speler maar niet goed genoeg voor de basis en Rosales is een buitenspeler. Voorlopig staat Boukhari dus naast Sonck.
Verder blijf ik zoeken naar fysiek sterke en snelle spelers, zoals gebleken is zijn deze fysieke aspecten erg belangrijk. Daarom is Babel bijvoorbeeld nog geen optie.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel heel vreemd vind om het spel in het nederlands te zien, ben blij dat bij mij de engelse taal aanstaat!
Ik ben overigens begonnen met een spelletje met Ajax, nadat ik FC Zeeland
Ik heb de update van CM sorted genomen, en daarna de selectie van Ajax aangepast, dus Hersi naar Heerenveen, Yakubu naar Vitesse e.d. Ben alleen Hans Vonk vergeten

Op zoek naar versterkingen voor de verdediging en de spits ging ik op zoek, en vond de transfervrije Daniel Van Buyten en Yildiray Bastürk. Beiden hadden wel oren naar de nederlandse competitie
Blijf ik dus op zoek naar een goede spits, alhoewel Sonck het heel goed doet in de voorbereiding is het nog onduidelijk wie zijn maatje wordt. Mitea is (nog) een maatje te klein, Anastasiou een degelijke speler maar niet goed genoeg voor de basis en Rosales is een buitenspeler. Voorlopig staat Boukhari dus naast Sonck.
Verder blijf ik zoeken naar fysiek sterke en snelle spelers, zoals gebleken is zijn deze fysieke aspecten erg belangrijk. Daarom is Babel bijvoorbeeld nog geen optie.
Normaal heb ik het spel ook in het Engels runnen en werk ik met de Engelse Ponden, aangezien ik CM al speel sinds CM2Sherlock schreef op 21 september 2004 @ 09:14:
Klinkt goed Johnny! Waarschijnlijk komen er in de loop van het spel wel meer spelers die transfervrij zijn, en die wellicht wel naar het machtige voetbalbolwerk San Marino willen komen!
Ik dacht echter voor de screenshots voor GoT verander ik het ff, maar ik denk dat ik het de volgende keer dan maar zo laat
Succes met Ajax trouwens, ik ben ooit zo gek geweest om met Ajax tot 2012 te spelen. Op dat moment had ik echt een wereldformatie met namen als Adu, Helder Barbosa, Cavenaghi en McFadden. Verder ook nog Tevez gehad enzo... je kent het wel
Zijn er ergens goede updates (transfers e.d.) te downloaden, heeft iemand daar links voor?
Ik heb zelf de meeste transfers voor Nederland, Spanje en Engeland gedaan maar nu krijg ik een foutmelding bij het laden van de Spaanse competitie (bij de andere niet) en ik heb geen trek om al die transfers weer opnieuw te doen met de editor.
Ik heb zelf de meeste transfers voor Nederland, Spanje en Engeland gedaan maar nu krijg ik een foutmelding bij het laden van de Spaanse competitie (bij de andere niet) en ik heb geen trek om al die transfers weer opnieuw te doen met de editor.
De meesten in de "CM-scene" zweren bij de update van CMsorted, maar ik heb hem nu geprobeerd en vind hem eigenlijk nogal tegenvallen. In elk geval de Nederlandse competitie, die is erg minimaal gedaan. Zlatan zit dan wel bij Juventus, maar Boschker zat nog bij Ajax, net als een heel legioen aan net-niet spelers zoals Daniel Cruz, Walker, Van der Gun, Knopper, Nieuwenburg (nou ja, net-niet...)
Omdat ik dus heel wat handmatig heb aangepast ga ik geen andere updates proberen, maar hoe zit het met die calcio update? Is de nederlandse competitie daar goed in gedaan?
Omdat ik dus heel wat handmatig heb aangepast ga ik geen andere updates proberen, maar hoe zit het met die calcio update? Is de nederlandse competitie daar goed in gedaan?
Het gaat mij vooral om de Nederlands en Spaanse competities, daar speel ik t meeste in.
Zal die CM Sorted update ook nog even proberen.
Edit: Ik vond [URL]hier[/URL] een selectie van de meest gangbare updates. Volgens mij moet daar wel iets tussen zitten wat goed genoeg is.
Zal die CM Sorted update ook nog even proberen.
Edit: Ik vond [URL]hier[/URL] een selectie van de meest gangbare updates. Volgens mij moet daar wel iets tussen zitten wat goed genoeg is.
[ Voor 34% gewijzigd door Zamorano op 21-09-2004 12:37 ]
Cmsorted is me een tijd geleden al tegengevallen. Ze hebben de naam nog, maar niet de kwaliteit vind ik. Ik kan jullie echt de calcio update aanraden
Updateje on San Marino, de eindsprint is er idd gekomen en ik ben 8e geeindigd, op zich wel zuur, want plek 5, en dus een playoffplaats had slechts 2 punten meer. Maargoed, board tevreden, supporters tevreden, ik uiteindelijk ook tevreden. De basisselectie blijft compleet, dus ik kijk uit naar volgend seizoen, hopende nog 1 á 2 grotere namen erbij te kunnen halen.
Mair werd overigens 3e op de topscorerslijst met 22 doelpunten.
Mair werd overigens 3e op de topscorerslijst met 22 doelpunten.
[ Voor 9% gewijzigd door JohnnyBravo op 21-09-2004 17:24 ]
Kan iemand misschiens iets uitleggen over het trainen? Wat is een goede manier van trainen, waar moet ik op letten, etc? Ik begrijp er zéér weinig van. Bedankt!
Die Calcio update ziet er idd goed uit, ik mis wel een aantal spelers nog hier en daar maar dat moet ik zelf dan maar even aanmaken.
Na de laatste maanden wat games met kleine clubs ben ik weer eens begonnen aan een nieuwe met mijn grote liefde; Real Madrid
Meteen alle arrogante sterretjes verkocht: Figo, Ronaldo, Zidane, Roberto Carlos en Guti brachten samen 81M op. Voor Beckham kon ik geen koper vinden die er meer dan 15M voor over had om zijn shirtjes te mogen drukken dus die blijft nog.
Arsenal bleef aandringen op Pavón en die heb ik toen maar verkocht voor 7M.
Nu heb ik stevig geld uitgegeven aan Júlio Baptista, José Antonio Reyes, Javier Mascherano, Asier Del Horno, Nuno Valente en Pablo Ibañez.
Totaal: 110M
Reyes was 42M maar die moest en zou ik gewoon hebben, geld was er toch wel.
Is erg leuk zo'n club helemaal ombouwen met flink wat geld. Ik heb nu iig de spelers die ik graag wil hebben en die bij mijn systeem passen.
Ik zoek alleen nog een extra snelle spits voor volgend seizoen en een rechtsback.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik alles en iedereen tegen me in het harnas zou jagen als ik al die vedetten in de uitverkoop deed maar dat was absoluut niet zo, integendeel, iedereen was zeer tevreden. De andere clubs vermoedden waarschijnlijk dat ik in geldnood zat want het regende aanbiedingen voor een aantal andere goede spelers die ik wel wilde houden (Helguera, Morientes en Casillas vooral).
En nu moet het seizoen eigenlijk nog echt beginnen.
Voorronde CL was een eitje en nu met Ajax, Werder en Wisla Krakow in de poule.
's Ochtends allemaal hetzelfde eigenlijk, 's middags wat specifiekere en vooral tactische oefeningen en einde middag oefeningen specifiek per positie.
De wingers oefenen sprints en crosses, enz....
Na de laatste maanden wat games met kleine clubs ben ik weer eens begonnen aan een nieuwe met mijn grote liefde; Real Madrid
Meteen alle arrogante sterretjes verkocht: Figo, Ronaldo, Zidane, Roberto Carlos en Guti brachten samen 81M op. Voor Beckham kon ik geen koper vinden die er meer dan 15M voor over had om zijn shirtjes te mogen drukken dus die blijft nog.
Arsenal bleef aandringen op Pavón en die heb ik toen maar verkocht voor 7M.
Nu heb ik stevig geld uitgegeven aan Júlio Baptista, José Antonio Reyes, Javier Mascherano, Asier Del Horno, Nuno Valente en Pablo Ibañez.
Totaal: 110M
Reyes was 42M maar die moest en zou ik gewoon hebben, geld was er toch wel.
Is erg leuk zo'n club helemaal ombouwen met flink wat geld. Ik heb nu iig de spelers die ik graag wil hebben en die bij mijn systeem passen.
Ik zoek alleen nog een extra snelle spits voor volgend seizoen en een rechtsback.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik alles en iedereen tegen me in het harnas zou jagen als ik al die vedetten in de uitverkoop deed maar dat was absoluut niet zo, integendeel, iedereen was zeer tevreden. De andere clubs vermoedden waarschijnlijk dat ik in geldnood zat want het regende aanbiedingen voor een aantal andere goede spelers die ik wel wilde houden (Helguera, Morientes en Casillas vooral).
En nu moet het seizoen eigenlijk nog echt beginnen.
Voorronde CL was een eitje en nu met Ajax, Werder en Wisla Krakow in de poule.
Ik maak altijd een trainingsschema per positie, heeft bij mij altijd goede resultaten opgeleverd iig.ilyc schreef op 21 september 2004 @ 23:30:
Kan iemand misschiens iets uitleggen over het trainen? Wat is een goede manier van trainen, waar moet ik op letten, etc? Ik begrijp er zéér weinig van. Bedankt!
's Ochtends allemaal hetzelfde eigenlijk, 's middags wat specifiekere en vooral tactische oefeningen en einde middag oefeningen specifiek per positie.
De wingers oefenen sprints en crosses, enz....
Voor de trouwe volgers van mijn quest bij San Marino 
Er is weer nieuws, het nieuwe seizoen is inmiddels net van start gegaan (zit plotseling in Serie C2/A ipv C2/B?) en de doelstelling is hetzelfde gebleven: een plek in de middenmoot. Voor mijzelf leg ik echter de lat hoger nu, Rossi heb ik gevraagd zijn 'pensioen' nog een jaartje uit te stellen, en zowaar wilde hij dat voor me, wat dus betekend dat mijn aanvoerder aanblijft
Verder heb ik mijn scout op jeugdspelers laten zoeken en daaruit zijn een aantal namen gerold en heb ik 2 hele grote talenten weten te strikken!
#1 Johannes Hintersberger uit de opleiding van Bayern Munchen

#2 Robin Kieft uit de opleiding van Ajax

Door deze 2 nieuwe spelers wil ik mijn persoonlijke doelstelling toch zetten op het halen van de playoffs.. we zullen zien
Er is weer nieuws, het nieuwe seizoen is inmiddels net van start gegaan (zit plotseling in Serie C2/A ipv C2/B?) en de doelstelling is hetzelfde gebleven: een plek in de middenmoot. Voor mijzelf leg ik echter de lat hoger nu, Rossi heb ik gevraagd zijn 'pensioen' nog een jaartje uit te stellen, en zowaar wilde hij dat voor me, wat dus betekend dat mijn aanvoerder aanblijft
Verder heb ik mijn scout op jeugdspelers laten zoeken en daaruit zijn een aantal namen gerold en heb ik 2 hele grote talenten weten te strikken!
#1 Johannes Hintersberger uit de opleiding van Bayern Munchen

#2 Robin Kieft uit de opleiding van Ajax

Door deze 2 nieuwe spelers wil ik mijn persoonlijke doelstelling toch zetten op het halen van de playoffs.. we zullen zien
Robin Kieft is nogal eens afhankelijk per spel hoe goed hij is. Het spel wat ik nu speel begon ik bij feyenoord en na 3 jaar ben ik overgestapt naar schalke 04. Ben eigenlijk op het verkeerde moment op de aanbieding van schalke ingegaan omdat ik de 2de CL op rij kon pakken met feyenoord maar in de halve finale met een 6-0 stand in mijn voordeel (uit nog wel) tegen Inter verloren ze alsnog met 7-1 thuis
.
Heb iig een mooi team staan in 2009 met schalke:
aanvallers: Cavenghi, van Nistelrooij, Drogba en Ryan Babel als backup
Middelveld: Links Lionel Morgan (worldclass winger dit keer
), midden Diego , Le tallec en van Bommel, rechts een aankomend talent Markus Fink
Subliem in de vrije trap.
verdediging: Links Placente, midden Stuart Austin (engels talent), Mabizele
en rechts de door Milan uitgespuugde Spadaro (doet het erg goed)
Doelman: Howard en Oliver wessels (19 jaar en international
)
normale 4-4-2 formatie met 4 man naast elkaar op het middelveld werkt uitstekend.
volgens mij was het 2006 toen ik verhuisde naar schalke ze stonden 14de. In de laatste 6 wedstrijden kwam ik nog net uit op een 7de plaats die recht gaf op inter toto voetbal en wat resulteerde in UEFA cup die ik ook maar even besloot te winnen. Daar na is het ieder jaar raak in de CL (3 op rij) en voor de rest in de duitse competitie ook elk jaar de beker etc.

Middelveld: Links Lionel Morgan (worldclass winger dit keer
verdediging: Links Placente, midden Stuart Austin (engels talent), Mabizele
Doelman: Howard en Oliver wessels (19 jaar en international
normale 4-4-2 formatie met 4 man naast elkaar op het middelveld werkt uitstekend.
volgens mij was het 2006 toen ik verhuisde naar schalke ze stonden 14de. In de laatste 6 wedstrijden kwam ik nog net uit op een 7de plaats die recht gaf op inter toto voetbal en wat resulteerde in UEFA cup die ik ook maar even besloot te winnen. Daar na is het ieder jaar raak in de CL (3 op rij) en voor de rest in de duitse competitie ook elk jaar de beker etc.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Oh dit is echt mooi!
Mijn moeder kwam wat dozen brengen die nog bij haar op zolder lagen. Wat denk je? De originele Championship manager 1. ( gekocht in Engeland in 1991?) toen nog van Domark Games.
Ik heb hem nog niet gedraaid op mijn huidige computer, maar ik denk toch dat ik hem weer eens ga spelen.
Ik denk aan Gary Lineker, John Barnes, Don Hutchison, Chris Bart Williams, Ryan Giggs (HEEEEEL jong!!!)
Dat was een mooie tijd
Mijn moeder kwam wat dozen brengen die nog bij haar op zolder lagen. Wat denk je? De originele Championship manager 1. ( gekocht in Engeland in 1991?) toen nog van Domark Games.
Ik heb hem nog niet gedraaid op mijn huidige computer, maar ik denk toch dat ik hem weer eens ga spelen.
Ik denk aan Gary Lineker, John Barnes, Don Hutchison, Chris Bart Williams, Ryan Giggs (HEEEEEL jong!!!)
Dat was een mooie tijd
Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500
Hehe maar 1 Duitser in de basis bij Schalke, dat doen ze nu zelfs nog niet.Tr!gger schreef op 22 september 2004 @ 16:50:
Robin Kieft is nogal eens afhankelijk per spel hoe goed hij is. Het spel wat ik nu speel begon ik bij feyenoord en na 3 jaar ben ik overgestapt naar schalke 04. Ben eigenlijk op het verkeerde moment op de aanbieding van schalke ingegaan omdat ik de 2de CL op rij kon pakken met feyenoord maar in de halve finale met een 6-0 stand in mijn voordeel (uit nog wel) tegen Inter verloren ze alsnog met 7-1 thuis.
Middelveld: Links Lionel Morgan (worldclass winger dit keer), midden Diego , Le tallec en van Bommel, rechts een aankomend talent Markus Fink
Subliem in de vrije trap.
verdediging: Links Placente, midden Stuart Austin (engels talent), Mabizeleen rechts de door Milan uitgespuugde Spadaro (doet het erg goed)
Doelman: Howard en Oliver wessels (19 jaar en international)
Ik vind talenten halen wel heel erg leuk maar ik probeer toch een beetje spelers uit het land waar ik train te halen.
Heeujjjjj er zit weer leven in dit topic ja 
Op moment van schrijven ben ik bezig met een MP game met De Graafschap, kameraad van me is Groningen. Heb niet zoveel zin in veel schrijven, dus hier komen de screenies + beetje tekst
In het eerste seizoen promoveerde ik met ± 7 punten voorsprong. Het 2e seizoen ere divisie werd ik 3e op doelsaldo van NEC. Ik plaatste mij dus indirect voor de CL na winst op Litex in de voorronde CL op doelsaldo. In de poule speelde ik thuis gelijk tegen Kiev, won uit (!!) bij Real, won uit bij Monaco, won thuis van Monaco, verloor uit bij Kiev, gelijk thuis tegen Real. Ik eindigde als 2e in de poule waarin ik Real Sociedad tegenkwam. Thuis speelde ik 2-2 en uit 1-1. Eruit op doelsaldo dus
.
In dit seizoen zit ik met Porto, Maribor en Panathinaikos in de poule. Eerste wedstrijd uit tegen Porto 3-3 gespeeld (3-0 voor ik). Tweede wedstrijd thuis 3-0 gewonnen van Maribor.
Aankopen dit seizoen:
Zlaten heb ik dit seizoen gekocht voor 425k
Ajax bood hem aan mij aan omdat ik hem shortlisted had. Voor dat geld wilde ik hem nog wel overnemen
. Echter heb ik weer een talentje op het oog
dus dan gaat Zlatan denk ik weer de markt op
.
Verder heb ik Zonneveld gekocht die via PSG bij Ajax terecht was gekomen en hier niet meer gewenst was. Na hem eerst een jaar gehuurd te hebben heb ik hem voor maar 1,2M gekocht.
Verder een talent van Utrecht overgenomen en verder niks.
Na de winterstop komt er nog een jonge F RLC en een jonge GK.
Landmarks:

Mijn huidige squad, varierend van 16 tot 31, gemiddeld 21,46 jaar oud

Mijn financien:

Speler uit eigen jeugd:

Eén van mijn grote talenten (een regen):
Op moment van schrijven ben ik bezig met een MP game met De Graafschap, kameraad van me is Groningen. Heb niet zoveel zin in veel schrijven, dus hier komen de screenies + beetje tekst
In het eerste seizoen promoveerde ik met ± 7 punten voorsprong. Het 2e seizoen ere divisie werd ik 3e op doelsaldo van NEC. Ik plaatste mij dus indirect voor de CL na winst op Litex in de voorronde CL op doelsaldo. In de poule speelde ik thuis gelijk tegen Kiev, won uit (!!) bij Real, won uit bij Monaco, won thuis van Monaco, verloor uit bij Kiev, gelijk thuis tegen Real. Ik eindigde als 2e in de poule waarin ik Real Sociedad tegenkwam. Thuis speelde ik 2-2 en uit 1-1. Eruit op doelsaldo dus
In dit seizoen zit ik met Porto, Maribor en Panathinaikos in de poule. Eerste wedstrijd uit tegen Porto 3-3 gespeeld (3-0 voor ik). Tweede wedstrijd thuis 3-0 gewonnen van Maribor.
Aankopen dit seizoen:
Zlaten heb ik dit seizoen gekocht voor 425k
Verder heb ik Zonneveld gekocht die via PSG bij Ajax terecht was gekomen en hier niet meer gewenst was. Na hem eerst een jaar gehuurd te hebben heb ik hem voor maar 1,2M gekocht.
Verder een talent van Utrecht overgenomen en verder niks.
Na de winterstop komt er nog een jonge F RLC en een jonge GK.
Landmarks:

Mijn huidige squad, varierend van 16 tot 31, gemiddeld 21,46 jaar oud

Mijn financien:

Speler uit eigen jeugd:

Eén van mijn grote talenten (een regen):

[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 22-09-2004 23:33 ]
Zo, mijn seizoen met Ajax is goed begonnen! Nog maar net begonnen, dus grotendeels de basisformatie in stand gehouden.
We begonnen het seizoen met de strijd om de JC schaal tegen PSV. Hier kwam de tekortkoming van CMsorted al aan het licht, want op doel stond Rob van Dijk, DaMarcus Beasley was nergens te bekennen en Who the F*ck is Jefferson Farfan? Ennuh, Sibon
Oftewel het werd een walkover voor mij, 4-1 einduitslag met doelpunten voor Bastürk, Sonck, Boukhari, Mitea en John de Jong. Enige reden om optimistisch te zijn over dit resultaat was het goede spel van Bastürk, wat hij beloond zag met een doelpunt en een 9.
De volgende wedstrijd was meteen een kraker: Voorronde Champions League tegen Anderlecht. Ik begon in dezelfde opstelling als tegen PSV; met Lobont op doel, Trabelsi, Van Buyten, Heitinga en Maxwell achterin. Op het middenveld Sneijder, Van der Vaart, Galasek en Bastürk en voorin Sonck en Boukhari. Om een lang verhaal kort te maken, ik speelde thuis en de einduitslag was 7-0. Bastürk de gevierde man met 3 doelpunten, maar Lobont de echte held door veelvuldig wereldreddingen te verrichten.
De return lijkt me een formaliteit, ik heb zin om aan de competitie te beginnen!
De zoektocht voor een spits naast Sonck blijft doorgaan, alhoewel Mitea en Boukhari redelijk meedoen. Ik zoek alleen nog een fysiek sterke "target-man" en heb daar Jude Emeka Ugali voor op het oog, uit de serie C.
We begonnen het seizoen met de strijd om de JC schaal tegen PSV. Hier kwam de tekortkoming van CMsorted al aan het licht, want op doel stond Rob van Dijk, DaMarcus Beasley was nergens te bekennen en Who the F*ck is Jefferson Farfan? Ennuh, Sibon
Oftewel het werd een walkover voor mij, 4-1 einduitslag met doelpunten voor Bastürk, Sonck, Boukhari, Mitea en John de Jong. Enige reden om optimistisch te zijn over dit resultaat was het goede spel van Bastürk, wat hij beloond zag met een doelpunt en een 9.
De volgende wedstrijd was meteen een kraker: Voorronde Champions League tegen Anderlecht. Ik begon in dezelfde opstelling als tegen PSV; met Lobont op doel, Trabelsi, Van Buyten, Heitinga en Maxwell achterin. Op het middenveld Sneijder, Van der Vaart, Galasek en Bastürk en voorin Sonck en Boukhari. Om een lang verhaal kort te maken, ik speelde thuis en de einduitslag was 7-0. Bastürk de gevierde man met 3 doelpunten, maar Lobont de echte held door veelvuldig wereldreddingen te verrichten.
De return lijkt me een formaliteit, ik heb zin om aan de competitie te beginnen!
De zoektocht voor een spits naast Sonck blijft doorgaan, alhoewel Mitea en Boukhari redelijk meedoen. Ik zoek alleen nog een fysiek sterke "target-man" en heb daar Jude Emeka Ugali voor op het oog, uit de serie C.
Topic komt wel weer helemaal tot leven, heeft dat iets te maken met het gegeven dat de Demo van FM2005 binnenkort uitkomt en dat iedereen alweer zin krijgt om te spelen?
Ik ben ook weer lekker verder gegaan met mijn gerenoveerde Real.
Gaat erg goed, ik ben na 4 wedstrijden in de CL al gekwalificeerd voor de volgende ronde.
RMA - Werder Bremen 4-0
Wisla Krakow - RMA 0-2
RMA - Ajax 3-0
Ajax - RMA 1-3
Owen is topscorer in de CL met 9 doelpunten (we hebben ook CL-voorronde gespeeld).
In de competitie heb ik alleen de 2e wedstrijd verloren, uit bij Villarreal met 2-1, daarna heb ik een degelijk uit-tactiek gemaakt en ging het beter. De rest heb ik gewonnen, na 12 wedstrijden dus 33 punten en een positief doelsaldo van 29-6.
Basisopstelling in een soort 4-2-4 waarbij de wingers en spitsen veel lopen en van positie kunnen wisselen:
GK: Casillas
DC's: Samuel - Helguera
RB: Salgado
LB: Del Horno
DMC's: Mascherano - Júlio Baptista
AML: Reyes
AMR: Zamorano (heb mezelf voor de grap aangemaakt maar zoek nog een betere)
FC's: Raul - Owen
Op de bank nog een aantal aardige spelers:
Nuno Valente, Solari, Beckham, Morientes, Trashorras, Pablo Ibañez en Woodgate.
Ik heb nog nooit zo'n degelijke competitiestart gehad, ookal is t met een topteam met veel geld. 7 doelpunten tegen in 18 officiele (incl. beker) wedstrijden vind ik erg mooi voor een aanvallend ingesteld team.
Jefferson Farfán is een groot talent die gewoon bij PSV speelt hoor.
Ik ben ook weer lekker verder gegaan met mijn gerenoveerde Real.
Gaat erg goed, ik ben na 4 wedstrijden in de CL al gekwalificeerd voor de volgende ronde.
RMA - Werder Bremen 4-0
Wisla Krakow - RMA 0-2
RMA - Ajax 3-0
Ajax - RMA 1-3
Owen is topscorer in de CL met 9 doelpunten (we hebben ook CL-voorronde gespeeld).
In de competitie heb ik alleen de 2e wedstrijd verloren, uit bij Villarreal met 2-1, daarna heb ik een degelijk uit-tactiek gemaakt en ging het beter. De rest heb ik gewonnen, na 12 wedstrijden dus 33 punten en een positief doelsaldo van 29-6.
Basisopstelling in een soort 4-2-4 waarbij de wingers en spitsen veel lopen en van positie kunnen wisselen:
GK: Casillas
DC's: Samuel - Helguera
RB: Salgado
LB: Del Horno
DMC's: Mascherano - Júlio Baptista
AML: Reyes
AMR: Zamorano (heb mezelf voor de grap aangemaakt maar zoek nog een betere)
FC's: Raul - Owen
Op de bank nog een aantal aardige spelers:
Nuno Valente, Solari, Beckham, Morientes, Trashorras, Pablo Ibañez en Woodgate.
Ik heb nog nooit zo'n degelijke competitiestart gehad, ookal is t met een topteam met veel geld. 7 doelpunten tegen in 18 officiele (incl. beker) wedstrijden vind ik erg mooi voor een aanvallend ingesteld team.
Ja Beasley zit gewoon niet in de database standaard geloof ik, jammer dat CM Sorted dat soort dingen vergeet. Ik zal vanavond ns kijken of de Calcio update 'm wel heeft toegevoegd.Sherlock schreef op 23 september 2004 @ 08:36:
Zo, mijn seizoen met Ajax is goed begonnen! Nog maar net begonnen, dus grotendeels de basisformatie in stand gehouden.
...........
Oeps, het wordt iets te letterlijk genomen! Ik bedoelde dus dat de CMsorted update ook deze speler niet heeft meegenomen in het spel! (Sorry voor de verwarring)ZAMoRANo schreef op 23 september 2004 @ 09:56:Ja Beasley zit gewoon niet in de database standaard geloof ik, jammer dat CM Sorted dat soort dingen vergeet. Ik zal vanavond ns kijken of de Calcio update 'm wel heeft toegevoegd.
De Beta van FM2005 staat volgens op de site.. die uiteraard weer zo overbelast is dat er niets te zien is
Beta Demo idd.
Ik zit al de hele dag af en toe te kijken of ie er staat. Ik ben nu wel aan 't downloaden maar het gaat niet heel vlot.
Ik zit al de hele dag af en toe te kijken of ie er staat. Ik ben nu wel aan 't downloaden maar het gaat niet heel vlot.
Ah thnx, die had ik binnen een halve minuut binnen.lochtejans schreef op 23 september 2004 @ 17:13:
Hier een snellere link als het goed is![]()
http://paver.e-dentify.nl...anager_2005_Beta_Demo.exe
Straks even spelen als ik thuis kom.
Mensen, mensen.. er is nieuws.. San Marino is een klein beetje op z'n kop gezet want.. er is promotie behaald!!
Na 7 wedstrijden stonden we nog stijf onderaan, maar vanaf dat moment ging het in een stijgende lijn.. met de winterstop (in de winterstop zelf heb ik de ervaren rot Torricelli gehaald) stond ik al 8e en ik eindigde 4e, een playoffspot, en dus was mijn persoonlijke doelstelling al gehaald, maar er was meer! De playoffs zijn we zelfs ongeslagen doorgekomen en nu staat ons komend seizoen de uitdaging in de Serie C/1 te wachten, dit gaat echt niet makkelijk worden.

Het succes kwam vooral door 1 man, een man die de bal er werkelijk inblaast.. alles wat ie aanraakte veranderde in goud.. jawel, ik heb het over dat Nederlandse talent, ik heb het over Robin Kieft.. het screenshot zegt genoeg.

Tot de volgende update maar weer
Na 7 wedstrijden stonden we nog stijf onderaan, maar vanaf dat moment ging het in een stijgende lijn.. met de winterstop (in de winterstop zelf heb ik de ervaren rot Torricelli gehaald) stond ik al 8e en ik eindigde 4e, een playoffspot, en dus was mijn persoonlijke doelstelling al gehaald, maar er was meer! De playoffs zijn we zelfs ongeslagen doorgekomen en nu staat ons komend seizoen de uitdaging in de Serie C/1 te wachten, dit gaat echt niet makkelijk worden.

Het succes kwam vooral door 1 man, een man die de bal er werkelijk inblaast.. alles wat ie aanraakte veranderde in goud.. jawel, ik heb het over dat Nederlandse talent, ik heb het over Robin Kieft.. het screenshot zegt genoeg.

Hehe ja leuk met San Marino idd. Welke tactiek speel je, nogsteeds 4-3-3?JohnnyBravo schreef op 25 september 2004 @ 14:36:
Mensen, mensen.. er is nieuws.. San Marino is een klein beetje op z'n kop gezet want.. er is promotie behaald!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben benieuwd of en wanneer je de Serie A haalt.
Ik heb m'n 1e seizoen erop zitten en het ging veel makkelijker dan ik had gedacht.
Halverwege maart had ik al de competitie en de beker gewonnen en net heb ik in de CL finale AC Milan verslagen.
Was wel een moeilijke wedstrijd trouwens, na 90 minuten was het 0-0 met kansen over en weer. Maar in de 1e helft van de verlenging wisten we eindelijk de kansjes te benutten en werd het alsnog 2-0.
In mn 1e jaar dus meteen de treble gewonnen, ik denk dat ik nog 2 seizoenen maximaal blijf en dan een klein clubje uit ga zoeken in een 3e divisie ofzo.
Ik ga iig nog wat leuke spelers kopen in de zomer.
Verwijderd
Ik ben nu maar eens begonnen in de 3e divisie Engeland, Sparta was niet zo leuk meer na 10 seizoenen 
Hull City is de gelukkige geworden, en ik ben in het eerste seizoen meteen tot de League Cup Final gekomen, jammer genoeg met 1-4 verloren van Newcastle
Ik sta ook in de halve finale van de FA Cup, daarin moet ik tegen Charlton.
De Vans Trophy staan we in de finale.
Ik heb al wat leuke resultaten behaald tegen Premier League clubs, zoals 6-2 tegen Liverpool, 4-0 tegen Aston Villa, 2-1 van Manchester United, en 1-0 van Chelsea
Na 32 wedstrijden in de competitie staat de teller op 135 doelpunten
Ik ga waarschijnlijk de 200 niet halen, ik hoop toch wel rond de 185 uit te komen 
Toch leuk zo'n spits, 65 goals na 45 wedstrijden
en eentje met met 39 uit 40 en eentje met 51 uit 44!!
16 punten voor met 3 wedstrijden minder gespeeld, na 32 wedstrijden
Hull City is de gelukkige geworden, en ik ben in het eerste seizoen meteen tot de League Cup Final gekomen, jammer genoeg met 1-4 verloren van Newcastle
Ik heb al wat leuke resultaten behaald tegen Premier League clubs, zoals 6-2 tegen Liverpool, 4-0 tegen Aston Villa, 2-1 van Manchester United, en 1-0 van Chelsea
Na 32 wedstrijden in de competitie staat de teller op 135 doelpunten

Toch leuk zo'n spits, 65 goals na 45 wedstrijden
Verwijderd
Hey jongens, ik heb een hele domme vraag
Hoe kan ik met de demo in godsnaam verder klikken naar de volgende dag?
er staat ergens continue?Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 17:08:
Hey jongens, ik heb een hele domme vraag![]()
en anders druk je gewoon spatiebalk
Verwijderd
OpschepperVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 16:20:
Ik ben nu maar eens begonnen in de 3e divisie Engeland, Sparta was niet zo leuk meer na 10 seizoenen
Hull City is de gelukkige geworden, en ik ben in het eerste seizoen meteen tot de League Cup Final gekomen, jammer genoeg met 1-4 verloren van Newcastle![]()
Na 32 wedstrijden in de competitie staat de teller op 135 doelpuntenIk ga waarschijnlijk de 200 niet halen, ik hoop toch wel rond de 185 uit te komen
Toch leuk zo'n spits, 65 goals na 45 wedstrijdenen eentje met met 39 uit 40 en eentje met 51 uit 44!!
foutje
[ Voor 100% gewijzigd door Vos op 30-09-2004 18:57 ]
ff weer korte samenvatting van mijn story @ De Graafschap, een mp game met een kameraad van me.
Seizoen 2003/2004:
- Eerste divisie: Kampioen met ± 7 punten voorsprong.
- Beker: 1e ronde Cambuur 6-0, 2e ronde Fortuna 2-0, 3e ronde Ajax res. 5-0, 4e ronde Telstar 1-1 (eruit op penals)
- Aankopen: Kasper Schmeichel, Buelvas (Colombiaan, FRC, 14 jaar, 22 doelpunten 1e jaar), Bertelsen, Marquinhos (Corinthians), Lennon, Simon Francis, Mohammed Abdellaoui (broer van
) en Hélder Barbosa.
- Verkocht: Ter Avest (Roda JC)
Seizoen 2004/2005:
- Ere-divisie: 3e plaats (NEC op doelsaldo 3e)
- Beker: 3e ronde PSV 2-0, 4e ronde Vitesse 5-1, QF Twente 3-1, SF Den-Bosch 2-1, Finale Feyenoord 1-2
- Aankopen: Niedermeier (talent Bayern), Gaede (Gladbach), Kakalov (litex), Cerci (niet door jeugs systeem gekomen
danku), Gatzky (Stuttgart), Júnior (Cruzeiro)
- Verkocht: Wouter Jansen (Groningen), Berendsen (Heracles), Dijkeman (Heracles), Van Velsen (Heracles), Valeev (Arsenal Kiev), en nog zooitje op free weg.
Seizoen 2005/2006:
- Ere-divisie: kampioen, ole!
- Champions-League: voorronde Litex thuis 2-0, Litex uit 4-2, op doelsaldo door.
In een poule met Kiev, Real Madrid en Monaco eindigde ik als 2e. Tweede ronde tegen Real Sociedad. Thuis 2-2 en uit 1-1, op away goals eruit.
- Beker: 3e ronde Go Ahead 3-1, 4e ronde PSV 0-0 (op penals door), QF Top Oss 5-1, SF Heracles 2-0, Finale MVV 3-0
- Aankopen: Roncatto, Carlos (talent Santos), Campbell (15 jr Dundee Utd.), Ferreira (Cruzeiro, mijn nieuwe Ronaldo
), Andy O'Neill (16 jr. Rangers), Irfan (Galatasaray), Ré (Newell's), Raúl Gutiérrez (Blooming), Pol Strand (Lillestrom)
- Verkocht: een hele zooi op free transfer
Seizoen 2006/2007:
- Ere-divisie: kampioen
- Champions-League: Groep H met Porto, Maribor en Panathinaikos. Op papier een groep die ik moet doorkomen. In de werkelijkheid echter niet. Na slechte resultaten sta ik met nog 1 match te gaan 3e met dus zicht op UEFA cup. Ik moet uit tegen Maribor. Na 7 minuten sta ik al 1-0 achter. Ik voelde hem al aankomen, dit gaat niet goed komen. Na 93 minuten sta ik 2-0 achter en vind Zonneveld het nog nodig om een penal te veroorzaken. Eindstand 3-0. Eindstand poule 4e op doelsaldo
. Wat een drama was dit.
- Beker: 3e ronde Telstar 2-0, 4e ronde Emmen 6-0, QF AZ 6-0, SF PSV 1-3
- Aankopen: Zonneveld (Ajax), Ibrahimovic (Ajax), Kok (jeugd Utrecht), Cardoso (Atletico Paranaense), Frijters (Heracles NL U21 keeper), Abuda (Juventus SP), Bruno (Atletico Paranaense), Hooiveld (Cambuur)
- Verkocht: Schulp (VVV), Ré (Racing), Marquinhos (Atletico Mineiro), Wevers (VVV)
Seizoen 2007/2008: (huidige seizoen)
Ere-divisie: Op het moment sta ik 2e achter PSV met 1 punt achter na 15 wedstrijden. Heb net de onderlinge confrontatie met PSV met 1-3 verloren. Robben dé man met 3 goals.
Champions-League: Groep C met Real Madrid, Dortmund en Litex. Eerste pot Dortmund thuis 2-2. Litex uit 3-1 verloren. Real uit 4-2 gewonnen! Real thuis 3-2 gewonnen. Uit Dortmund 5-2 gewonnen! Sta nu 1 punt voor op Real en Litex en moet nog thuis tegen Litex. Ben nog niet zeker van plaatsing en met Litex weet je nooit of je wint (angstgegner Todorov).
Beker: 3e ronde Volendam 2-0
Aankopen: Eliakwu (Inter, top stats, voelt zich alleen niet thuis nu), Schreuder (WillemII, talent)
Verkocht: Ibrahimovic (Parma)
Huidige opstelling:
GK: Schmeichel, 20 jr, 2 caps
DR: Francis, 22 jr, England U21
DL: Bertelsen, 23 jr, 8 caps, 3 goals
DC: Zonneveld, 27 jr
DC: Hans de Haan, eigen jeugd, 18 jr, Holland U21
MR: Lennon, 20 jr, 11 U21 caps, opgeroepen voor UK squad
ML: Roncatto, 21 jr, 7 U21 caps, 7 goals
DMC: Campbell, 17 jr, 5 caps voor Schotland
AMC: Cerci, 20 jaar, 18 U21 caps, 9 goals
SC: Kakalov, 23 jr, 7 caps, 1 goal
SC: Ferreira, 19 jr, 1 cap voor Brazilie)
Jeugd is de toekomst:
Mijn aankopen zijn veelal erg jonge spelers en ook veel regens (re-generated players). Dus als namen niet bekend voor komen of niet in het spel zitten zijn het regens. Veel aankopen die ik doe zijn 15/16/17 jaar en laat ik groeien in het 2e.
Mijn oudste speler is Zonneveld met 27 jaar. Het is soms wel te merken dat ik ervaring mis, misschien toch eens een rots in de branding gooien achterin die de jeugd kan aansturen
. Want soms loopt de verdediging echt te stuntelen.
Damn, is wel verhaaltje geworden
nu nog hopen dat iemand het leest
Seizoen 2003/2004:
- Eerste divisie: Kampioen met ± 7 punten voorsprong.
- Beker: 1e ronde Cambuur 6-0, 2e ronde Fortuna 2-0, 3e ronde Ajax res. 5-0, 4e ronde Telstar 1-1 (eruit op penals)
- Aankopen: Kasper Schmeichel, Buelvas (Colombiaan, FRC, 14 jaar, 22 doelpunten 1e jaar), Bertelsen, Marquinhos (Corinthians), Lennon, Simon Francis, Mohammed Abdellaoui (broer van
- Verkocht: Ter Avest (Roda JC)
Seizoen 2004/2005:
- Ere-divisie: 3e plaats (NEC op doelsaldo 3e)
- Beker: 3e ronde PSV 2-0, 4e ronde Vitesse 5-1, QF Twente 3-1, SF Den-Bosch 2-1, Finale Feyenoord 1-2
- Aankopen: Niedermeier (talent Bayern), Gaede (Gladbach), Kakalov (litex), Cerci (niet door jeugs systeem gekomen
- Verkocht: Wouter Jansen (Groningen), Berendsen (Heracles), Dijkeman (Heracles), Van Velsen (Heracles), Valeev (Arsenal Kiev), en nog zooitje op free weg.
Seizoen 2005/2006:
- Ere-divisie: kampioen, ole!
- Champions-League: voorronde Litex thuis 2-0, Litex uit 4-2, op doelsaldo door.
In een poule met Kiev, Real Madrid en Monaco eindigde ik als 2e. Tweede ronde tegen Real Sociedad. Thuis 2-2 en uit 1-1, op away goals eruit.
- Beker: 3e ronde Go Ahead 3-1, 4e ronde PSV 0-0 (op penals door), QF Top Oss 5-1, SF Heracles 2-0, Finale MVV 3-0
- Aankopen: Roncatto, Carlos (talent Santos), Campbell (15 jr Dundee Utd.), Ferreira (Cruzeiro, mijn nieuwe Ronaldo
- Verkocht: een hele zooi op free transfer
Seizoen 2006/2007:
- Ere-divisie: kampioen
- Champions-League: Groep H met Porto, Maribor en Panathinaikos. Op papier een groep die ik moet doorkomen. In de werkelijkheid echter niet. Na slechte resultaten sta ik met nog 1 match te gaan 3e met dus zicht op UEFA cup. Ik moet uit tegen Maribor. Na 7 minuten sta ik al 1-0 achter. Ik voelde hem al aankomen, dit gaat niet goed komen. Na 93 minuten sta ik 2-0 achter en vind Zonneveld het nog nodig om een penal te veroorzaken. Eindstand 3-0. Eindstand poule 4e op doelsaldo
- Beker: 3e ronde Telstar 2-0, 4e ronde Emmen 6-0, QF AZ 6-0, SF PSV 1-3
- Aankopen: Zonneveld (Ajax), Ibrahimovic (Ajax), Kok (jeugd Utrecht), Cardoso (Atletico Paranaense), Frijters (Heracles NL U21 keeper), Abuda (Juventus SP), Bruno (Atletico Paranaense), Hooiveld (Cambuur)
- Verkocht: Schulp (VVV), Ré (Racing), Marquinhos (Atletico Mineiro), Wevers (VVV)
Seizoen 2007/2008: (huidige seizoen)
Ere-divisie: Op het moment sta ik 2e achter PSV met 1 punt achter na 15 wedstrijden. Heb net de onderlinge confrontatie met PSV met 1-3 verloren. Robben dé man met 3 goals.
Champions-League: Groep C met Real Madrid, Dortmund en Litex. Eerste pot Dortmund thuis 2-2. Litex uit 3-1 verloren. Real uit 4-2 gewonnen! Real thuis 3-2 gewonnen. Uit Dortmund 5-2 gewonnen! Sta nu 1 punt voor op Real en Litex en moet nog thuis tegen Litex. Ben nog niet zeker van plaatsing en met Litex weet je nooit of je wint (angstgegner Todorov).
Beker: 3e ronde Volendam 2-0
Aankopen: Eliakwu (Inter, top stats, voelt zich alleen niet thuis nu), Schreuder (WillemII, talent)
Verkocht: Ibrahimovic (Parma)
Huidige opstelling:
GK: Schmeichel, 20 jr, 2 caps
DR: Francis, 22 jr, England U21
DL: Bertelsen, 23 jr, 8 caps, 3 goals
DC: Zonneveld, 27 jr
DC: Hans de Haan, eigen jeugd, 18 jr, Holland U21
MR: Lennon, 20 jr, 11 U21 caps, opgeroepen voor UK squad
ML: Roncatto, 21 jr, 7 U21 caps, 7 goals
DMC: Campbell, 17 jr, 5 caps voor Schotland
AMC: Cerci, 20 jaar, 18 U21 caps, 9 goals
SC: Kakalov, 23 jr, 7 caps, 1 goal
SC: Ferreira, 19 jr, 1 cap voor Brazilie)
Jeugd is de toekomst:
Mijn aankopen zijn veelal erg jonge spelers en ook veel regens (re-generated players). Dus als namen niet bekend voor komen of niet in het spel zitten zijn het regens. Veel aankopen die ik doe zijn 15/16/17 jaar en laat ik groeien in het 2e.
Mijn oudste speler is Zonneveld met 27 jaar. Het is soms wel te merken dat ik ervaring mis, misschien toch eens een rots in de branding gooien achterin die de jeugd kan aansturen
Damn, is wel verhaaltje geworden
Ja wordt heus wel gelezen, leuk verhaal hoor. 
Leuk te zien dat je een redelijk aantal seizoenen met een relatief klein team hebt gespeeld en het gewoon goed blijft doen.
Veel jeugdspelers halen en ze dan zelf opleiden is idd erg leuk, ik ben nu een nieuwe game begonnen met Zamora (Spaanse 3e divisie) en ik heb heel erg weinig geld. Wel een jong talent weten te halen voor 28000 euro en Tarik Oulida op een Free Transfer.
Maar mijn AMC; Juan Ignacio is echt een goed spelertje, 25 jaar en erg all-round, erg goede pass, goede finish, snelheid en teamwork.
Hij heeft na 9 duels in de competitie 18 doelpunten en 7 assists staan. (av.rat=9,22!)
Mijn centrale spits Aiert heeft er 11 gescoord en 10 assists achter zijn naam, ook niet slecht dus.
Promoveren gaat een eitje worden; 9 wedstrijden, 25 punten en een doelsaldo van 38-6.
Ik blijf lekker bij m'n 4-2-3-1 opstelling voorlopig.
Leuk te zien dat je een redelijk aantal seizoenen met een relatief klein team hebt gespeeld en het gewoon goed blijft doen.
Veel jeugdspelers halen en ze dan zelf opleiden is idd erg leuk, ik ben nu een nieuwe game begonnen met Zamora (Spaanse 3e divisie) en ik heb heel erg weinig geld. Wel een jong talent weten te halen voor 28000 euro en Tarik Oulida op een Free Transfer.
Maar mijn AMC; Juan Ignacio is echt een goed spelertje, 25 jaar en erg all-round, erg goede pass, goede finish, snelheid en teamwork.
Hij heeft na 9 duels in de competitie 18 doelpunten en 7 assists staan. (av.rat=9,22!)
Mijn centrale spits Aiert heeft er 11 gescoord en 10 assists achter zijn naam, ook niet slecht dus.
Promoveren gaat een eitje worden; 9 wedstrijden, 25 punten en een doelsaldo van 38-6.
Ik blijf lekker bij m'n 4-2-3-1 opstelling voorlopig.
Campione! Campione!
Haha, ik heb het geflikt hoor, San Marino is kampioen van de Serie C1 geworden, toch wel aardig verrassend. Na 7 wedstrijden was ik nog ongeslagen (ondanks dat Rossi gestopt is op 41-jarige leeftijd en ik dus een nieuwe sluitpost aan moest schaffen), toen er een lichtelijke ramp uitbrak. Robin Kieft raakte zeer ernstig geblesseerd en 10 maanden uit de roulatie. Toen kwamen er langdurige blessures voor captain Colonnese, talent Hintersberger en basisspelers Lauro & Fortini bij, waardoor ik noodgedwongen de transfermarkt opmoest.

Na lang zoeken en veel contracten uitgedeeld te hebben tekende een zeer aardige spits van Real Madrid B: Sergio Sestelo. Verder kwam ook talent Giampiero Zecchin over op huurbasis van Bari. Dit bleken twee gouden moves te zijn, want zij gingen het elftal leiden. Zecchin met schitterende rushes, afstandschoten en vrije trappen en Sestelo nam de rol van Kieft als afmaker prima over en werd topscorer van de Serie C.
Tot op het eind toe bleef het echter megaclose, omdat ik zo rond de winterstop weer eens punten begon te verliezen. Als iemand een spannendere competitieuitslag dan deze gehad heeft, mag ie het melden 

Nu dus de Serie B, tja.. wat kan ik verwachten? Eigenlijk vrijwel niets, ik zal goed moeten zoeken op de transfermarkt en mijn 2 goede scouts moeten laten zoeken op jeugdige talenten, anders kan ik het dit seizoen zowiezo wel schudden. De doelstelling is, net zoals hij dat al in de Serie C1 was, om degradatie te ontlopen. Ik ben ook uit de rode cijfers en heb zowaar iets te besteden
Opvallendste ploeg in de Serie B: Lazio Roma.. het echte werk is begonnen dus.
Haha, ik heb het geflikt hoor, San Marino is kampioen van de Serie C1 geworden, toch wel aardig verrassend. Na 7 wedstrijden was ik nog ongeslagen (ondanks dat Rossi gestopt is op 41-jarige leeftijd en ik dus een nieuwe sluitpost aan moest schaffen), toen er een lichtelijke ramp uitbrak. Robin Kieft raakte zeer ernstig geblesseerd en 10 maanden uit de roulatie. Toen kwamen er langdurige blessures voor captain Colonnese, talent Hintersberger en basisspelers Lauro & Fortini bij, waardoor ik noodgedwongen de transfermarkt opmoest.

Na lang zoeken en veel contracten uitgedeeld te hebben tekende een zeer aardige spits van Real Madrid B: Sergio Sestelo. Verder kwam ook talent Giampiero Zecchin over op huurbasis van Bari. Dit bleken twee gouden moves te zijn, want zij gingen het elftal leiden. Zecchin met schitterende rushes, afstandschoten en vrije trappen en Sestelo nam de rol van Kieft als afmaker prima over en werd topscorer van de Serie C.

Nu dus de Serie B, tja.. wat kan ik verwachten? Eigenlijk vrijwel niets, ik zal goed moeten zoeken op de transfermarkt en mijn 2 goede scouts moeten laten zoeken op jeugdige talenten, anders kan ik het dit seizoen zowiezo wel schudden. De doelstelling is, net zoals hij dat al in de Serie C1 was, om degradatie te ontlopen. Ik ben ook uit de rode cijfers en heb zowaar iets te besteden
Je doet het echt klasse, petje af. Ik had niet verwacht dat je dat meteen zou halen, ga zo door! Zelf moet ik eigenlijk even van de FM2005 afstappen en weer een leuke uitdaging aangaan... Een Schots ploegje uit de eerste divisie (nl. equivalent, weet de naam zo niet) naar de ere brengen en dan kampioen worden, dat is wel een uitdaging!
Verwijderd
Jaa ik zit nu in mijn 2e seizoen met Hull, lekker in de 2e divisie Engeland na het 1e seizoen te hebben gewonnen met 131 punten uit 46 wedstrijden (43 gewonnen, 2 gelijk, 1 verloren) en 199 doelpunten
Nu sta ik na 9 wedstrijden bovenaan in de 2e divisie met 25 punten (8 gewonnen, 1 gelijk) en 46 doelpunten *leuk*
O ja trouwens in de voorbereiding Charlton verslagen met 6-0
Dit seizoen ook al weer een 11-0, een 7-0 en een 8-1, en de Community Shield met 5-0 van Arsenal gewonnen!

O ja trouwens in de voorbereiding Charlton verslagen met 6-0
Met Hull Arsenal verslaan met 5-0 !? vast...
zeker met alle oskarssontjes uit het spel?? of 'cheat' tactiek? anders onmogelijk...
zeker met alle oskarssontjes uit het spel?? of 'cheat' tactiek? anders onmogelijk...
199 doelpunten uit 46 wedstrijden is sowiezo niet te doen zonder, laten we zeggen "bepaalde" tactieken te gebruiken.
Ik moet toegeven dat ik ook een opkomende aanvallende middenvelder gebruik, of dat nou cheaten is, tja je kan het ook een zwakte in de AI van het spel noemen.
Ik moet toegeven dat ik ook een opkomende aanvallende middenvelder gebruik, of dat nou cheaten is, tja je kan het ook een zwakte in de AI van het spel noemen.
Verwijderd
Een Mario Felgueiras in de goal, Oskarsson juist ja, Janssen en Kieft, voor de rest niks. Tactiek, euh 4 verdedigers op rij, 1 DMC, 3 middenvelders op rij waarvan de centrale pijl naar AMC positie en 2 spitsen..
Misschien enigszins een domme vraag...welke 'cheat' tactiek?
Misschien enigszins een domme vraag...welke 'cheat' tactiek?

Met de cheat tactiek wordt de zgn. Diablo tactiek bedoeld: bij deze tactiek wordt de centrale middenvelder vrijgelaten en kan op die manier heel veel doelpunten scoren. Oskarsson is een speler die op deze manier ongelooflijk veel goals kan maken, daarom wordt het door velen als "cheat" tactiek beschouwd.
Ik had zelf voor ik de Diablo tactiek kende al zo'n tactiek gebouwd, gelukkig waren er wel wat verschillen dus durf ik deze nog wel te gebruiken.
Ik ben weer verder gegaan met mijn Ajax spel, en het gaat vrij aardig.
De return tegen Anderlecht voor kwalificatie voor de CL was zoals verwacht een formaliteit: 3-0 overwinning. In de poule zat ik met Arsenal, Lyon en CSKA Moskou. Moet dus wel te doen zijn om minimaal tweede te worden!
De eerste wedstrijd was uit tegen CSKA, en die werd met 2-0 verloren. Waarom weet ik nog steeds niet, maar het niet afmaken van de kansen (met name Bastürk) werd dus genadeloos afgestraft! De volgende wedstrijd kwam Arsenal op bezoek, en dat werd een echte wedstrijd: einduitslag 4-4. Waarbij Henry weer eens liet zien dat hij best goed kan voetballen
Derde wedstrijd uit naar Lyon, dit werd een prachtige 5-1 overwinning, waardoor ik ineens weer wat meer zicht had op een plaats in de volgende ronde. De wedstrijd daarna kwam Lyon op bezoek in de ArenA, en dat werd een heerlijk avondje voor ze: 1-3. Met nog twee wedstrijden te gaan stond ik 3 punten achter op Lyon...
Thuis tegen CSKA moest er dus gewonnen worden, en dat gebeurde ook. Het was wel moeizaam, maar dat doet er niet toe. Arsenal had van Lyon gewonnen, dus we hadden allebei 7 punten, en Arsenal had er 11. De laatste wedstrijden waren Arsenal - Ajax en CSKA - Lyon, dus ik moest eigenlijk gewoon winnen van Arsenal, omdat het onderling resultaat in mijn voordeel is.
Ik stond binnen 10 minuten al met 1-0 achter, aangezien meneer Henry het nodig vond om zijn kwaliteiten te laten zien. Gelukkig maakte Pienaar snel gelijk, zodat de spanning in de wedstrijd bleef. Ondertussen was CSKA op een onverwachte 1-0 voorsprong gekomen, waardoor ik ineens een punt voorsprong had op Lyon! De rust werd bereikt met een 1-1 stand bij Arsenal - Ajax en een 3-1 stand bij CSKA - Lyon! Het leek er dus op dat ik de tweede ronde zou gaan halen!
In de tweede helft nam Arsenal snel een 2-1 voorsprong, gelukkig bleef de stand bij CSKA ongewijzigd. In de laatste vijf minuten van de tweede helft werd het echter alsnog omgegooid: John O'Brien zorgde voor de 2-2 en Mauro Rosales zorgde zelfs voor de 2-3! CSKA had er zin in en liep uit naar 5-1, en zo haalde ik de tweede ronde!
In de winterstop heb ik mij versterkt met een aantal spelers, de belangrijkste zijn Robinho (
) (aflopend contract, terwijl Lazio en AS Roma ook een contract hadden aangeboden!), Evandro Roncatto (5 miljoen), Lopes (aflopend contract bij Palmeiras
en Martin Wiig.
Gedurende de rest van het jaar zullen er nog heel wat spelers volgen, bekende namen: Sunday Oliseh, Lionel Morgan en Adaílton.
In de winterstop heb ik een aantal spelers verkocht: Nigel de Jong (was bankzitter) ging naar Malaga, Wesley Sneijder (ook bankzitter) naar Real Madrid en Van der Vaart naar AC Milan. (Basisspeler, maar 20 miljoen wilde ik niet mislopen, en Gamst Pedersen deed het altijd goed als vervanger.)
De tweede helft van de competitie aardig begonnen met een 10-0 overwinning uit bij De Graafschap (Robinho 3x, Roncatto 2x, Bastürk 3x, Rosales 1x, Kristjansson 1x)
Nu is het wachten op de volgende uitdaging: de tweestrijd met Inter Milan.
disclaimer:
nee, het is niet moeilijk met Ajax, maar wel leuk. Ik heb de "echte" cheat players (oskarsson, de la cuesta en todorov) uit het spel gehaald, maar als mijn scout met Gamst Pedersen en Kristjansson aan komt zetten dan haal ik ze wel hoor.
Ik had zelf voor ik de Diablo tactiek kende al zo'n tactiek gebouwd, gelukkig waren er wel wat verschillen dus durf ik deze nog wel te gebruiken.
Ik ben weer verder gegaan met mijn Ajax spel, en het gaat vrij aardig.
De return tegen Anderlecht voor kwalificatie voor de CL was zoals verwacht een formaliteit: 3-0 overwinning. In de poule zat ik met Arsenal, Lyon en CSKA Moskou. Moet dus wel te doen zijn om minimaal tweede te worden!
De eerste wedstrijd was uit tegen CSKA, en die werd met 2-0 verloren. Waarom weet ik nog steeds niet, maar het niet afmaken van de kansen (met name Bastürk) werd dus genadeloos afgestraft! De volgende wedstrijd kwam Arsenal op bezoek, en dat werd een echte wedstrijd: einduitslag 4-4. Waarbij Henry weer eens liet zien dat hij best goed kan voetballen
Derde wedstrijd uit naar Lyon, dit werd een prachtige 5-1 overwinning, waardoor ik ineens weer wat meer zicht had op een plaats in de volgende ronde. De wedstrijd daarna kwam Lyon op bezoek in de ArenA, en dat werd een heerlijk avondje voor ze: 1-3. Met nog twee wedstrijden te gaan stond ik 3 punten achter op Lyon...
Thuis tegen CSKA moest er dus gewonnen worden, en dat gebeurde ook. Het was wel moeizaam, maar dat doet er niet toe. Arsenal had van Lyon gewonnen, dus we hadden allebei 7 punten, en Arsenal had er 11. De laatste wedstrijden waren Arsenal - Ajax en CSKA - Lyon, dus ik moest eigenlijk gewoon winnen van Arsenal, omdat het onderling resultaat in mijn voordeel is.
Ik stond binnen 10 minuten al met 1-0 achter, aangezien meneer Henry het nodig vond om zijn kwaliteiten te laten zien. Gelukkig maakte Pienaar snel gelijk, zodat de spanning in de wedstrijd bleef. Ondertussen was CSKA op een onverwachte 1-0 voorsprong gekomen, waardoor ik ineens een punt voorsprong had op Lyon! De rust werd bereikt met een 1-1 stand bij Arsenal - Ajax en een 3-1 stand bij CSKA - Lyon! Het leek er dus op dat ik de tweede ronde zou gaan halen!
In de tweede helft nam Arsenal snel een 2-1 voorsprong, gelukkig bleef de stand bij CSKA ongewijzigd. In de laatste vijf minuten van de tweede helft werd het echter alsnog omgegooid: John O'Brien zorgde voor de 2-2 en Mauro Rosales zorgde zelfs voor de 2-3! CSKA had er zin in en liep uit naar 5-1, en zo haalde ik de tweede ronde!
In de winterstop heb ik mij versterkt met een aantal spelers, de belangrijkste zijn Robinho (
Gedurende de rest van het jaar zullen er nog heel wat spelers volgen, bekende namen: Sunday Oliseh, Lionel Morgan en Adaílton.
In de winterstop heb ik een aantal spelers verkocht: Nigel de Jong (was bankzitter) ging naar Malaga, Wesley Sneijder (ook bankzitter) naar Real Madrid en Van der Vaart naar AC Milan. (Basisspeler, maar 20 miljoen wilde ik niet mislopen, en Gamst Pedersen deed het altijd goed als vervanger.)
De tweede helft van de competitie aardig begonnen met een 10-0 overwinning uit bij De Graafschap (Robinho 3x, Roncatto 2x, Bastürk 3x, Rosales 1x, Kristjansson 1x)

Nu is het wachten op de volgende uitdaging: de tweestrijd met Inter Milan.
disclaimer:
nee, het is niet moeilijk met Ajax, maar wel leuk. Ik heb de "echte" cheat players (oskarsson, de la cuesta en todorov) uit het spel gehaald, maar als mijn scout met Gamst Pedersen en Kristjansson aan komt zetten dan haal ik ze wel hoor.
Verwijderd
Ja speel ik nou die 'cheat-techniek' of niet?
Oskarsson staat iig wel op de MC positie, maar die maakte niet de meeste goals, dat was Janssen, met een ongelooflijk aantal van 86 in 62 wedstrijden
en Kieft maakte er iets van 65, Oskarsson had er 72..

Ja daar speel je meeVerwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 20:11:
Ja speel ik nou die 'cheat-techniek' of niet?Oskarsson staat iig wel op de MC positie, maar die maakte niet de meeste goals, dat was Janssen, met een ongelooflijk aantal van 86 in 62 wedstrijden
en Kieft maakte er iets van 65, Oskarsson had er 72..
Oskarrson is een speler met echt geen spectaculaire waardes maar haalt altijd erg hoge averages (9+ is niks) en scoort enorm easy.
In mp games spreken we altijd af dat we bepaalde spelers niet gaan kopen
Nog maar eens een update over mijn eerste seizoen met Ajax.
De competitie is een eitje, ik heb na 30 wedstrijden 2 keer gelijkgespeeld en één keer verloren. Alhoewel PSV veel bleef winnen was het gat al snel 12 punten, wat het heel lang is gebleven. De uitwedstrijd in de 28e competitieronde tegen PSV was dus "beslissend" voor de titel, en vreemd genoeg heeft PSV geen moment de indruk gewekt dat ze graag wilden winnen. Het werd 2-0 voor mij, maar het had net zo goed 5-0 kunnen zijn als met name Bastürk de kansen afgemaakt had. Het gat was dus 15 punten met nog 5 wedstrijden te gaan, en toen PSV de volgende wedstrijd tegen RKC verloor was het al beslist.
De CL was een stukje lastiger, de tweede ronde werd tegen Inter geloot, de eerste wedstrijd was uit in Milaan. Het werd een fiasco: 4-0 voor Inter, en Toldo die de drie kansen die ik kreeg ook nog eens uit zijn goal ramde
De thuiswedstrijd was dus niet zo belangrijk meer, alhoewel Roncatto er voor zorgde dat het nog wel ergens op leek, door de 1-0 en de 2-0 voor zijn rekening te nemen. Vieri zorgde er 10 minuten voor tijd dat alle eventuele spanning verdween, en Morantes maakte er in de laatste minuut nog 3-1 van. Einde oefening dus, helaas.
Volgend seizoen gaan we met goede moed verder; er komen weer een aantal nieuwelingen bij. Ik wil een 4-3-3 systeem gaan spelen, en ongeveer in de volgende opstelling:
GK: Stekelenburg (Lobont)
DL: Maxwell (O'Brien)
DR: Trabelsi (Grygera)
DC(L): Escudé (Heitinga)
DC(R): Adaílton (Van Buyten)
ML: Gamst Pedersen (O'Brien, Morantes)
MR: Morantes (Lennon, Dudu Cearense)
DMC: Oliseh (Galásek, O'Brien)
FLC: William (Roncatto)
FRC: Agahowa (Rosales)
SC: Robinho (Sonck, Kristjansson)
William komt transfervrij over van Santos, en Dudu Cearense is al gekomen van Vitoria. Allebei Braziliaans jeugdinternational, dus de verwachtingen zijn redelijk hoog.
Ik ben erg benieuwd wat ik daar mee kan bereiken, maar de verdediging blijft het zorgenkindje ben ik bang. Escudé mist nogal wat snelheid, terwijl Trabelsi verdedigend ook nog eens een steekje laat vallen...
Over Oskarsson: Hij heeft juist wel spectaculaire waardes, en precies in de belangrijke velden; vooral de fysieke eigenschappen. De rest is een stuk minder, maar dat is blijkbaar niet zo erg.
De competitie is een eitje, ik heb na 30 wedstrijden 2 keer gelijkgespeeld en één keer verloren. Alhoewel PSV veel bleef winnen was het gat al snel 12 punten, wat het heel lang is gebleven. De uitwedstrijd in de 28e competitieronde tegen PSV was dus "beslissend" voor de titel, en vreemd genoeg heeft PSV geen moment de indruk gewekt dat ze graag wilden winnen. Het werd 2-0 voor mij, maar het had net zo goed 5-0 kunnen zijn als met name Bastürk de kansen afgemaakt had. Het gat was dus 15 punten met nog 5 wedstrijden te gaan, en toen PSV de volgende wedstrijd tegen RKC verloor was het al beslist.
De CL was een stukje lastiger, de tweede ronde werd tegen Inter geloot, de eerste wedstrijd was uit in Milaan. Het werd een fiasco: 4-0 voor Inter, en Toldo die de drie kansen die ik kreeg ook nog eens uit zijn goal ramde
De thuiswedstrijd was dus niet zo belangrijk meer, alhoewel Roncatto er voor zorgde dat het nog wel ergens op leek, door de 1-0 en de 2-0 voor zijn rekening te nemen. Vieri zorgde er 10 minuten voor tijd dat alle eventuele spanning verdween, en Morantes maakte er in de laatste minuut nog 3-1 van. Einde oefening dus, helaas.
Volgend seizoen gaan we met goede moed verder; er komen weer een aantal nieuwelingen bij. Ik wil een 4-3-3 systeem gaan spelen, en ongeveer in de volgende opstelling:
DL: Maxwell (O'Brien)
DR: Trabelsi (Grygera)
DC(L): Escudé (Heitinga)
DC(R): Adaílton (Van Buyten)
ML: Gamst Pedersen (O'Brien, Morantes)
MR: Morantes (Lennon, Dudu Cearense)
DMC: Oliseh (Galásek, O'Brien)
FLC: William (Roncatto)
FRC: Agahowa (Rosales)
SC: Robinho (Sonck, Kristjansson)
William komt transfervrij over van Santos, en Dudu Cearense is al gekomen van Vitoria. Allebei Braziliaans jeugdinternational, dus de verwachtingen zijn redelijk hoog.
Ik ben erg benieuwd wat ik daar mee kan bereiken, maar de verdediging blijft het zorgenkindje ben ik bang. Escudé mist nogal wat snelheid, terwijl Trabelsi verdedigend ook nog eens een steekje laat vallen...
Over Oskarsson: Hij heeft juist wel spectaculaire waardes, en precies in de belangrijke velden; vooral de fysieke eigenschappen. De rest is een stuk minder, maar dat is blijkbaar niet zo erg.
Volgens mij gebruiken veel mensen die met Ajax spelen O'Brien niet of wel? Hij is wel onderschat vind ik. Bij mij doet hij het altijd uitstekend.
@Sherlock
Die FLC, William, die ken ik zo niet. Maar Roncatto lijkt mij de man voor die positie. Of laat je hem nog even rijpen? Ik weet niet in welk jaar je zit..?
En over Oskarsson, fysiek is hij erg sterk ja. Zijn mentale kant gaat, hoge workrate, teamwork, off the ball, determination, bravery en agression. Echter zijn technische kant is absoluut niet spectaculair.
@Sherlock
Die FLC, William, die ken ik zo niet. Maar Roncatto lijkt mij de man voor die positie. Of laat je hem nog even rijpen? Ik weet niet in welk jaar je zit..?
En over Oskarsson, fysiek is hij erg sterk ja. Zijn mentale kant gaat, hoge workrate, teamwork, off the ball, determination, bravery en agression. Echter zijn technische kant is absoluut niet spectaculair.
[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 08-10-2004 14:18 ]
O'Brien heeft bijna heel het seizoen gespeeld als DMC (met Galásek begonnen) en dat doet hij uitstekend. Zijn afstandsschoten zijn echter dramatisch, en als ik 4-3-3 ga spelen dan moet ik een DMC hebben die van afstand kan scoren. Oliseh is zo'n type.Vos schreef op 08 oktober 2004 @ 14:14:
Volgens mij gebruiken veel mensen die met Ajax spelen O'Brien niet of wel? Hij is wel onderschat vind ik. Bij mij doet hij het altijd uitstekend.
@Sherlock
William ziet er beter uit dan Roncatto, als ik puur op zijn stats af ga. Maar het kan best zo zijn dat ik Roncatto in de basis zet en William als backup gebruik. Dat mogen ze zelf uitvechten
Overigens kende ik William ook niet, ook niet uit vorige spellen ofzo. Misschien dat hij er door de CMSorted update ingezet is?
Misschien wel ja, zal vanavond eens kijken of ik hem erin heb.
Mijn DMC's missen ook veel lange schoten, ik heb het maar uit gevinkt.
Mijn DMC's missen ook veel lange schoten, ik heb het maar uit gevinkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 08-10-2004 15:16 ]
Verwijderd
Die William waar jullie het nu over hebben is dat diegene die van de zomer bij PSV en NEC op stage was?
Ja, dat is hem. Ik ben benieuwd of hij het waar kan maken, hij heeft nu de laatste twee wedstrijden van de vorige competitie meegedaan en deed dat naar behoren. Niet bijzonder goed, maar zeker niet slecht.
Zo, het nieuwe seizoen is begonnen! Waar zal ik eens beginnen? Grygera naar Chelsea? Boukhari naar Vitesse? Yakubu naar Roda? O'Brien naar Spurs? Escudé naar Lyon?
Mwah, ik heb een flink aantal spelers verkocht afgelopen zomer, eens flink opruiming gehouden en plaats gemaakt voor nieuwe aankopen
Zowel Maxwell als Trabelsi werden begeerd door Bayern München, en op Trabelsi werd zelfs een bod van 11 miljoen uitgebracht. Vond ik wel goed, dus Trabelsi in bespreking met Bayern. Raakt hij op de training geblesseerd: 8 maanden uitgeschakeld
Dus ik zit zonder rechtsback en ik krijg er niet eens geld voor! Gelukkig kon ik voor 5 miljoen Daniel overnemen van Bahia, die het seizoen dan maar als basisspeler ingaat. Omdat Grygera ook al weg is en Deportivo Heitinga wil hebben ga ik op zoek naar een stand-in voor Daniel. Dit wordt Kewullah Conteh, met de jonge Jeferson voor in de reserves.
Gelukkig had ik Maxwell nog wel, en ook in hem is Bayern München geinteresseerd. Het komt echter niet tot een bod, waardoor het er op lijkt dat Maxwell gewoon blijft. Als stand-in voor Maxwell wordt Daniel Florea (Shaktar) aangetrokken, aangezien ik verder heel weinig linksbacks heb, en John O'Brien verkocht gaat worden aan Spurs (9 miljoen, + 2 miljoen bij 10 interlands!)
Ondertussen is het me gelukt om André Luis los te weken bij Santos, nadat eerdere boden van 16 miljoen waren geweigerd, werd de spelers ongelukkig omdat het bod werd geweigerd. Het volgende bod van 7,5 miljoen werd meteen geaccepteerd. Dus ik heb een snelle, sterke centrale verdediger, die ook nog eens tweebenig is.
Mijn opstelling ziet er nu als volgt uit:
DL: Maxwell (Florea)
DR: Daniel (Heitinga, Conteh)
DCL: André Luis (Di Cesare)
DCR: Adaílton (Kompany)
ML: Gamst Pedersen (Morgan)
MR: Lennon (Morantes)
DMC: Oliseh (Galásek)
FLC: William (Evandro Roncatto)
FRC: Aghahowa (Rosales, Cerci)
SC: Robinho (Kristjansson, Wiig)
William doet het in de eerste paar wedstrijden best goed (3 keer gescoord in 4 wedstrijden), en omdat Roncatto 6 maanden "out" is geweest vanwege een blessure valt deze nu af en toe in. Tot nu toe zonder op te vallen.
De Olympische Spelen zorgeden er wel voor dat mijn halve team (de brazilianen en de nederlanders) weg was, dus kregen de reserves meteen een kans om zich te bewijzen.
Tegen PSV voor de JC schaal ging dat net aan: 2-1 winst in de tweede verlenging, doelpunten Kristjansson en Cerci.
RKC uit en Cambuur thuis ging een stukje makkelijker: dat werd 0-3 en 5-0, met een fantastische goal van Oliseh van 40 meter.
* Sherlock is verslaafd aan een computerspelletje
Mwah, ik heb een flink aantal spelers verkocht afgelopen zomer, eens flink opruiming gehouden en plaats gemaakt voor nieuwe aankopen
Zowel Maxwell als Trabelsi werden begeerd door Bayern München, en op Trabelsi werd zelfs een bod van 11 miljoen uitgebracht. Vond ik wel goed, dus Trabelsi in bespreking met Bayern. Raakt hij op de training geblesseerd: 8 maanden uitgeschakeld
Dus ik zit zonder rechtsback en ik krijg er niet eens geld voor! Gelukkig kon ik voor 5 miljoen Daniel overnemen van Bahia, die het seizoen dan maar als basisspeler ingaat. Omdat Grygera ook al weg is en Deportivo Heitinga wil hebben ga ik op zoek naar een stand-in voor Daniel. Dit wordt Kewullah Conteh, met de jonge Jeferson voor in de reserves.
Gelukkig had ik Maxwell nog wel, en ook in hem is Bayern München geinteresseerd. Het komt echter niet tot een bod, waardoor het er op lijkt dat Maxwell gewoon blijft. Als stand-in voor Maxwell wordt Daniel Florea (Shaktar) aangetrokken, aangezien ik verder heel weinig linksbacks heb, en John O'Brien verkocht gaat worden aan Spurs (9 miljoen, + 2 miljoen bij 10 interlands!)
Ondertussen is het me gelukt om André Luis los te weken bij Santos, nadat eerdere boden van 16 miljoen waren geweigerd, werd de spelers ongelukkig omdat het bod werd geweigerd. Het volgende bod van 7,5 miljoen werd meteen geaccepteerd. Dus ik heb een snelle, sterke centrale verdediger, die ook nog eens tweebenig is.
Mijn opstelling ziet er nu als volgt uit:
DL: Maxwell (Florea)
DR: Daniel (Heitinga, Conteh)
DCL: André Luis (Di Cesare)
DCR: Adaílton (Kompany)
ML: Gamst Pedersen (Morgan)
MR: Lennon (Morantes)
DMC: Oliseh (Galásek)
FLC: William (Evandro Roncatto)
FRC: Aghahowa (Rosales, Cerci)
SC: Robinho (Kristjansson, Wiig)
William doet het in de eerste paar wedstrijden best goed (3 keer gescoord in 4 wedstrijden), en omdat Roncatto 6 maanden "out" is geweest vanwege een blessure valt deze nu af en toe in. Tot nu toe zonder op te vallen.
De Olympische Spelen zorgeden er wel voor dat mijn halve team (de brazilianen en de nederlanders) weg was, dus kregen de reserves meteen een kans om zich te bewijzen.
Tegen PSV voor de JC schaal ging dat net aan: 2-1 winst in de tweede verlenging, doelpunten Kristjansson en Cerci.
RKC uit en Cambuur thuis ging een stukje makkelijker: dat werd 0-3 en 5-0, met een fantastische goal van Oliseh van 40 meter.
* Sherlock is verslaafd aan een computerspelletje

Dit is je 2e seizoen he?
Ik start cm ook ff, ff weer update geven, het is goed nieuws voor De Graafschap fans
Ik was geeindigd met mijn verhaal bij het seizoen 2007/2008, waarin ik 15 matches gespeeld had in de competitie met 1 punt achter op PSV.
In de CL stond ik voor mijn laatste confrontatie met Litex. Voor de beker had ik Volendam verslagen in de 3e ronde met 2-0.
De laatste CL pot tegen Litex was erop of eronder. Ik had genoeg aan gelijk spel voor een 2e positie als Real won van Dortmund. Real won idd van Dortmund. Ik speelde 0-0 gelijk in een partij waarin ik toch echt veel sterker was. Weer 2e ronde CL dus, tegen.....Inter. Aiiii, altijd lastig.
De 4e ronde beker moest ik uit tegen NEC, ik creerde meer kansen en zag dit beloond worden in een 3-1 overwinning. MoM Kakalov.
De QF beker moest ik thuis tegen PSV. Ik had het beste van het spel en won uiteindelijk met 3-1, Kezman mistte nog een penal met voor hun de kans op de 2-2.
De 2e ronde confrontatie voor de CL tegen Inter. Ik met mijn ploegie voor 50.036 man in Giuseppe Meazza deed de grond daar trillen. In de 3e minuut scoort mijn DMC Campbell de 0-1! Euforie!! Wat gebeurt hier? Dik 20 minuten later tikt Kakalov de 0-2 binnen. Gaat er hier een wonder gebeuren?
Inter kreeg ook kansen maar verzuimde te scoren. Via Campbell en Cerci loop ik uit naar 0-4. Onder aanvoering van Emre kan de aanval Recoba (later Vieri), Kallon en Martins niets uithalen. Ga ik dan eindelijk de 2e ronde CL overleven?
2 Week later staat de return op het programma. In een uitverkochte 'de Vijverberg' win ik de pot met 3-2. Daag Inter. Welkom De Graafschap.
Na een meevaller komt altijd een tegenvaller. De halve finale beker staat op het programma 4 dagen na de CL overwinning op Inter. Uit tegen RBC, een eerste divisionist. Dat moet toch makkelijk haalbaar zijn. Niet dus.
Net tegen de rust aan scoor ik 0-1. Ik mis erg veel kansen en geef veel weg. Het was echt zo'n pot waarbij je weet dat het erg moeilijk gaat worden. In de 56e minuut scoort Sammy Youssouf de 1-1. De klok tikt door, de kansen vliegen RBC om de oren. Ik scoor niet...zelfs niet in de verlenging. Penalties.
RBC is mij meester in de penalties serie. Ze winnen de serie met 4-2.
De loting voor de CL is inmiddels geweest. Er is weer een Italiaanse ploeg uit de koker gerold. Juventus. Weer de eerste wedstrijd uit, in Delle Alpi voor 37.608 gekke Italianen. We gaan de rust in met 0-0, kansjes over en weer, maar ik heb het overwicht. Dan in de 47e minuut scoort Ferreira, mijn 19 jarig super talentje uit Brazilie. 3 Minuten later scoort Cerci de 0-2. Gaat het weer gebeuren? Jazeker. Via Kakalov en Cerci win ik weer met 4-0 uit tegen een topclub. Weer zal de thuiswedstrijd een formaliteit zijn. Thuis win ik met 3-1. Daag Oude Dame.
Wie is de volgende die mij mag proberen te stoppen....Arsenal, BATE of ManU. Het wordt ManU met RvN. Weer mag ik eerst uit, nu voor bijna 60.000 Engelsen. Via mijn 6 voudig 18 jarige Schots international Campbell kom ik op 0-1. Ferreira maakt de 0-2. RvN en Anelka missen de kansen of Schmeichel is ze de baas. Ik ruik de finale. De thuis wedstrijd is voor Georgi Kakalov. Met 2 goals in de eerste helft beslist hij de pot en geeft ManU zich over. De Graafschap staat in de finale!!
Owja, de competitie loopt ook nog he....
PSV en ik laten her en der punten enkele punten liggen....na 2 gelijke spelen en 2 verliezen op rij van PSV ben ik ze echter kwijt. Door een sterke slot serie van mij, uit winst Feyenoord, uit winst NEC, uit winst VVV (nr.6) en thuis winst PSV is de buit binnen. 34 Pld, 26 won, 6 Drn, 2 Lst. Nu op voor de dubbel!!
Arsenal won de halve finale finale tegen BATE en kreeg daarin pas haar eerste tegendoelpunt! De gehele poule wedstrijden en verder hadden ze niks tegen gehad. *slik*.
Ik mocht aantreden in het Brondby Stadion te Brondby voor 31.739 man. De in topvorm verkerende Ferreira liet zijn allerbeste spel zien. Al in de 6e minuut schoot hij de eerste kans binnen. Tien minuten later stond het al 0-2. Arsenal keek enkel toe en kon niets uitrichten. De blessure van Vieira kwam mij niet slecht uit
. Kakalov tekende voor rust voor de 0-3 en in de 2e helft maakte Ferreira zijn 3e treffer. 0-4. Sweet.
Al met al een raar seizoen met op het eind echt topspel van mijn ploeg. Had ik het in het begin nog erg moeilijk op het Europese niveau, nu lukte alles.
Mijn stadion wordt weer met 3450 plaatsen uitgebreid. Heb ik er straks een kleine 16.000
.
Seizoen 2008/2009
De Supercup heb ik met 4-3 gewonnen van Groningen (speelt mijn kameraad mee). Door een zilveren goal in de 95e minuut won ik
.
In de comp. 1 pot gespeeld, Heerenveen was uit met 2-6 de zwakkere. Mijn kameraad won met Grunn van Sparta met 9-3, kan nog gek seizoen worden....
Ik start cm ook ff, ff weer update geven, het is goed nieuws voor De Graafschap fans
Ik was geeindigd met mijn verhaal bij het seizoen 2007/2008, waarin ik 15 matches gespeeld had in de competitie met 1 punt achter op PSV.
In de CL stond ik voor mijn laatste confrontatie met Litex. Voor de beker had ik Volendam verslagen in de 3e ronde met 2-0.
De laatste CL pot tegen Litex was erop of eronder. Ik had genoeg aan gelijk spel voor een 2e positie als Real won van Dortmund. Real won idd van Dortmund. Ik speelde 0-0 gelijk in een partij waarin ik toch echt veel sterker was. Weer 2e ronde CL dus, tegen.....Inter. Aiiii, altijd lastig.
De 4e ronde beker moest ik uit tegen NEC, ik creerde meer kansen en zag dit beloond worden in een 3-1 overwinning. MoM Kakalov.
De QF beker moest ik thuis tegen PSV. Ik had het beste van het spel en won uiteindelijk met 3-1, Kezman mistte nog een penal met voor hun de kans op de 2-2.
De 2e ronde confrontatie voor de CL tegen Inter. Ik met mijn ploegie voor 50.036 man in Giuseppe Meazza deed de grond daar trillen. In de 3e minuut scoort mijn DMC Campbell de 0-1! Euforie!! Wat gebeurt hier? Dik 20 minuten later tikt Kakalov de 0-2 binnen. Gaat er hier een wonder gebeuren?
2 Week later staat de return op het programma. In een uitverkochte 'de Vijverberg' win ik de pot met 3-2. Daag Inter. Welkom De Graafschap.
Na een meevaller komt altijd een tegenvaller. De halve finale beker staat op het programma 4 dagen na de CL overwinning op Inter. Uit tegen RBC, een eerste divisionist. Dat moet toch makkelijk haalbaar zijn. Niet dus.
Net tegen de rust aan scoor ik 0-1. Ik mis erg veel kansen en geef veel weg. Het was echt zo'n pot waarbij je weet dat het erg moeilijk gaat worden. In de 56e minuut scoort Sammy Youssouf de 1-1. De klok tikt door, de kansen vliegen RBC om de oren. Ik scoor niet...zelfs niet in de verlenging. Penalties.
RBC is mij meester in de penalties serie. Ze winnen de serie met 4-2.
De loting voor de CL is inmiddels geweest. Er is weer een Italiaanse ploeg uit de koker gerold. Juventus. Weer de eerste wedstrijd uit, in Delle Alpi voor 37.608 gekke Italianen. We gaan de rust in met 0-0, kansjes over en weer, maar ik heb het overwicht. Dan in de 47e minuut scoort Ferreira, mijn 19 jarig super talentje uit Brazilie. 3 Minuten later scoort Cerci de 0-2. Gaat het weer gebeuren? Jazeker. Via Kakalov en Cerci win ik weer met 4-0 uit tegen een topclub. Weer zal de thuiswedstrijd een formaliteit zijn. Thuis win ik met 3-1. Daag Oude Dame.
Wie is de volgende die mij mag proberen te stoppen....Arsenal, BATE of ManU. Het wordt ManU met RvN. Weer mag ik eerst uit, nu voor bijna 60.000 Engelsen. Via mijn 6 voudig 18 jarige Schots international Campbell kom ik op 0-1. Ferreira maakt de 0-2. RvN en Anelka missen de kansen of Schmeichel is ze de baas. Ik ruik de finale. De thuis wedstrijd is voor Georgi Kakalov. Met 2 goals in de eerste helft beslist hij de pot en geeft ManU zich over. De Graafschap staat in de finale!!
Owja, de competitie loopt ook nog he....
PSV en ik laten her en der punten enkele punten liggen....na 2 gelijke spelen en 2 verliezen op rij van PSV ben ik ze echter kwijt. Door een sterke slot serie van mij, uit winst Feyenoord, uit winst NEC, uit winst VVV (nr.6) en thuis winst PSV is de buit binnen. 34 Pld, 26 won, 6 Drn, 2 Lst. Nu op voor de dubbel!!
Arsenal won de halve finale finale tegen BATE en kreeg daarin pas haar eerste tegendoelpunt! De gehele poule wedstrijden en verder hadden ze niks tegen gehad. *slik*.
Ik mocht aantreden in het Brondby Stadion te Brondby voor 31.739 man. De in topvorm verkerende Ferreira liet zijn allerbeste spel zien. Al in de 6e minuut schoot hij de eerste kans binnen. Tien minuten later stond het al 0-2. Arsenal keek enkel toe en kon niets uitrichten. De blessure van Vieira kwam mij niet slecht uit
Al met al een raar seizoen met op het eind echt topspel van mijn ploeg. Had ik het in het begin nog erg moeilijk op het Europese niveau, nu lukte alles.
Mijn stadion wordt weer met 3450 plaatsen uitgebreid. Heb ik er straks een kleine 16.000
Seizoen 2008/2009
De Supercup heb ik met 4-3 gewonnen van Groningen (speelt mijn kameraad mee). Door een zilveren goal in de 95e minuut won ik
In de comp. 1 pot gespeeld, Heerenveen was uit met 2-6 de zwakkere. Mijn kameraad won met Grunn van Sparta met 9-3, kan nog gek seizoen worden....
[ Voor 166% gewijzigd door Vos op 12-10-2004 19:02 ]
Als jullie multiplayer games doen, doen jullie dat dan via internet, of via een thuisnetwerk? Ik zou het wel eens met mijn broertje willen spelen, maar ik ben eigenlijk bang dat dat veel te langzaam gaat. (Woon nl. niet meer thuis)
@Vos: het is inderdaad mijn tweede seizoen. In de CL thuis tegen Chelsea een thriller gespeeld met Cudicini in de hoofdrol, hij hield echt alles tegen. Behalve de laatste in de 3e minuut van de blessuretijd: eindstand 2-1
Uit tegen Diname Kiev is altijd lastig, en dat was het dit keer ook. Ik stond al na 6 minuten met 1-0 achter door een doelpunt van Diogo Rincon, waarna Kristjansson de stand weer gelijk trok. Vervolgens schoot Lennon de 1-2 binnen en leek de zege nabij. Diogo Rincon zorgde er echter 4 minuten voor tijd voor dat de punten gedeeld werden, en als Stekelenburg in de laatste minuut niet zo'n wereldredding had gemaakt had ik nog verloren ook. Maar goed, thuis gewonnen en uit gelijk, meestal ga je dan wel door, nu wacht de dubbele confrontatie met Olympique Marseille. Daar valt de tweede ronde waarschijnlijk al veilig te stellen.
@Vos: het is inderdaad mijn tweede seizoen. In de CL thuis tegen Chelsea een thriller gespeeld met Cudicini in de hoofdrol, hij hield echt alles tegen. Behalve de laatste in de 3e minuut van de blessuretijd: eindstand 2-1
Hmmm, dan moet ik toch maar eens zorgen dat we op hetzelfde moment achter de pc zitten
Misschien even wachten totdat FM 2005 binnen is..
hm na het lezen van dit topic weer eens CM3 (de enige die ikheb) uit de kast gepakt en opzich blijft het nog wel leuk
Nu Brentford van de 3e divisie naar de premier league gehaald en seizoen 2004/2005 was me toch spannend! uiteindelijk wel kampioen geworden, maar vraag niet hoe
:

Verwijderd
Ik ben gister weer begonnen met CM
maar nu crashed me game steeds ophetzlefde moment
ik weet niet of het belangrijk is maar ik speel met Roda en op 13-11-2003 om 12:00 (de tijd van het spel dus) crashed hij steeds
ik heb de nieuwste updates en zo
please help me!
maar nu crashed me game steeds ophetzlefde moment
ik weet niet of het belangrijk is maar ik speel met Roda en op 13-11-2003 om 12:00 (de tijd van het spel dus) crashed hij steeds
ik heb de nieuwste updates en zo
please help me!
Gebeurt het ook als je tot na die datum op vakantie gaat? Dit wil namelijk wel eens helpen als het spel op een bepaalde datum vastloopt.
Verwijderd
Yup ook al geprobeerdSherlock schreef op 18 oktober 2004 @ 11:53:
Gebeurt het ook als je tot na die datum op vakantie gaat? Dit wil namelijk wel eens helpen als het spel op een bepaalde datum vastloopt.
Hmm, dan ben ik bang dat je savegame verrot is. Ik heb het zelf ook al eens gehad, en heb er uiteindelijk niks anders mee kunnen doen dan het spel opnieuw beginnen
Ik krijg opeens ook weer zin om CM te gaan spelen, vanavond maar gelijk weer gaan doen 
2 PC's aan, 1 draait CM 03/04 op en op de andere CM01/02. 03/04 Speel ik met Emmen en zit ik dacht ik ergens in 1008, 01/02 speel ik met Wolverhampton Wanderers na een driekwart seizoen bij Weymouth en 15 seizoen bij Glasgow Rangers gezeten te hebben.
2 PC's aan, 1 draait CM 03/04 op en op de andere CM01/02. 03/04 Speel ik met Emmen en zit ik dacht ik ergens in 1008, 01/02 speel ik met Wolverhampton Wanderers na een driekwart seizoen bij Weymouth en 15 seizoen bij Glasgow Rangers gezeten te hebben.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Woo, 1008, hoe doe je dat? is dat een cheat of zo. En wat voor spelers heb je danKing Nothing schreef op 18 oktober 2004 @ 15:41:
Ik krijg opeens ook weer zin om CM te gaan spelen, vanavond maar gelijk weer gaan doen
Ep0ss schreef op 22 oktober 2004 @ 10:43:
[...]
Woo, 1008, hoe doe je dat? is dat een cheat of zo. En wat voor spelers heb je dan![]()
!!

2008 bedoel ik uiteraard, typotje
Anyways, 2007/8 seizoen afgesloten, de treble gepakt met Emmen

34x gewonnen
Tactiek is denk ik wel duidelijk he
Feyenoord heeft iets met mijn assistent trainers
Komend seizoen komen Hofland, Colin, Robben en Robin Kieft Emmen nog sterker maken. PSV in financiele nood, dus spelers goedkoop halen
/edit
Ek 2008 gewonnen, Bruggink scoorde de 3-2 in de 89e minuut
[ Voor 27% gewijzigd door King Nothing op 25-10-2004 00:36 ]
Beste vrind wette dat
Ik ben ook nog even flink bezig voordat FM2005 binnen is 
Ik heb Ajax onherkenbaar gemaakt in bijna 2,5 seizoen; de enige die nog over zijn van de oude lichting zijn: Lobont, Stekelenburg, Maxwell, Galásek en Rosales.
In de kwartfinale van de CL had ik een vrij lastige opponent: Bayern München. De eerste wedstrijd werd gespeeld in het Olympia stadion, en Bayern nam een vroege voorsprong via Santa Cruz. (Makaay was namelijk gebelsseerd). Naarmate de eerste helft vorderde kreeg ik meer grip op de wedstrijd en kwamen er ook kansen, waarvan er één benut werd door Kristjansson. In de tweede helft werd Robinho de wedstrijd uit geschopt, maar verder gebeurde er vrij weinig. Dat was grotendeels op het conto van Kahn te schrijven, aangezien hij de wedstrijd met een 10 verliet, en een flink aantal reddingen maakte...
De terugwedstrijd in de ArenA werd gespeeld zonder Robinho, dus Roncatto stond naast Kristjansson in de spits. Roncatto maakte zijn basisplaats al na 3 minuten waar: hij scoorde uit een snelle counter de 1-0. Kansen volgden over en weer, waarbij het opviel dat de spelers van Ajax ook veelvuldig gele kaarten pakten. Je raad het al: in de tweede helft werd centrale verdediger André Luis van het veld gestuurd met zijn tweede gele kaart. Aanvallende middenvelder Cerci eruit ten faveure van Valerio di Cesare, die centraal achterin ging spelen. Twee minuten later knalde Pizarro de 1-1 binnen, en het zag er slecht uit voor Ajax. Nog een half uur te spelen met tien man tegen een sterk Bayern
Wonder boven wonder (kansen voor onder meer Pizarro en Santa Cruz werden naast of over geschoten) bleef het 1-1, dus verlenging. De eerste helft van de verlenging ging erg langzaam voorbij: Bayern zette aan om Ajax de genadeslag te geven. Dankzij goed keeperswerk van Stekelenburg, de paal en de onverzettelijkheid van Oliseh werd de tweede helft van de verlening bereikt. Deze ging een stuk sneller voorbij dan de eerste helft van de verlenging, totdat Bayern in de laatste minuut een penalty kreeg
Hasan Salihamidzic zette zich achter de bal om Bayern de halve finale in te schieten. Stekelenburg stond klaar om de bal te stoppen... Hij ging echter de verkeerde hoek in, en Salihamidzic schoot de bal de andere kant op. Hij deed dat echter zo goed, dat de bal aan de andere kant van de paal verdween, hij schoot hem dus naast!
Vrijwel direct daarna werd er afgefloten, en hadden we dus de penalties bereikt. De eerste penalty van Bayern (Ballack) werd gestopt door Stekelenburg, een hele opsteker dus! Gamst Pedersen deed wat hij altijd doet met penalties: scoren. Salihamidzic was de tweede bij Bayern die het mocht proberen: en ook hij strandde op Stekelenburg. Morantes benutte zijn penalty wel, en toen was het al duidelijk dat dit gewonnen ging worden. Zeker toen Frings de derde penalty van Bayern buiten bereik van Stekeleburg op de binnenkant van de paal schoot, waarna de bal voorlangs ging. Maxwell vond het wel leuk, en zag zijn inzet gekeerd door Kahn, die Bayern daarmee nog even in de race hield. De laatse penalty van Bayern werd genomen door Kovac, maar ook hij zag zijn inzet gekeerd door Stekelenburg!
Na een zeer moeizame kwartfinale met de nodige dosis mazzel en een keeper die op het juiste moment in vorm was, is het toch gelukt om de halve finale te halen.
In de competitie heb ik tot nu toe alle 23 wedstrijden gewonnen, en de nummer twee (Groningen!) staat al op een straatlengte achterstand. Feyenoord staat op de 17e plaats, en de spelers zijn allemaal ongelukkig.
Bij mij is ook niet alles fantastisch en geweldig helaas: ik heb al 8 wedstrijden op rij minimaal één tegendoelpunt gekregen. Hier moet verandering in komen wil ik de finale van de CL halen, en met 102 punten kampioen worden.
Transfernieuws:
Trabelsi is vertrokken naar Newcastle, Sikora naar Genoa, Galásek weigerde een nieuw contract te tekenen en vertrekt naar Feyenoord
Ik heb Ajax onherkenbaar gemaakt in bijna 2,5 seizoen; de enige die nog over zijn van de oude lichting zijn: Lobont, Stekelenburg, Maxwell, Galásek en Rosales.
In de kwartfinale van de CL had ik een vrij lastige opponent: Bayern München. De eerste wedstrijd werd gespeeld in het Olympia stadion, en Bayern nam een vroege voorsprong via Santa Cruz. (Makaay was namelijk gebelsseerd). Naarmate de eerste helft vorderde kreeg ik meer grip op de wedstrijd en kwamen er ook kansen, waarvan er één benut werd door Kristjansson. In de tweede helft werd Robinho de wedstrijd uit geschopt, maar verder gebeurde er vrij weinig. Dat was grotendeels op het conto van Kahn te schrijven, aangezien hij de wedstrijd met een 10 verliet, en een flink aantal reddingen maakte...
De terugwedstrijd in de ArenA werd gespeeld zonder Robinho, dus Roncatto stond naast Kristjansson in de spits. Roncatto maakte zijn basisplaats al na 3 minuten waar: hij scoorde uit een snelle counter de 1-0. Kansen volgden over en weer, waarbij het opviel dat de spelers van Ajax ook veelvuldig gele kaarten pakten. Je raad het al: in de tweede helft werd centrale verdediger André Luis van het veld gestuurd met zijn tweede gele kaart. Aanvallende middenvelder Cerci eruit ten faveure van Valerio di Cesare, die centraal achterin ging spelen. Twee minuten later knalde Pizarro de 1-1 binnen, en het zag er slecht uit voor Ajax. Nog een half uur te spelen met tien man tegen een sterk Bayern
Wonder boven wonder (kansen voor onder meer Pizarro en Santa Cruz werden naast of over geschoten) bleef het 1-1, dus verlenging. De eerste helft van de verlenging ging erg langzaam voorbij: Bayern zette aan om Ajax de genadeslag te geven. Dankzij goed keeperswerk van Stekelenburg, de paal en de onverzettelijkheid van Oliseh werd de tweede helft van de verlening bereikt. Deze ging een stuk sneller voorbij dan de eerste helft van de verlenging, totdat Bayern in de laatste minuut een penalty kreeg
Hasan Salihamidzic zette zich achter de bal om Bayern de halve finale in te schieten. Stekelenburg stond klaar om de bal te stoppen... Hij ging echter de verkeerde hoek in, en Salihamidzic schoot de bal de andere kant op. Hij deed dat echter zo goed, dat de bal aan de andere kant van de paal verdween, hij schoot hem dus naast!
Vrijwel direct daarna werd er afgefloten, en hadden we dus de penalties bereikt. De eerste penalty van Bayern (Ballack) werd gestopt door Stekelenburg, een hele opsteker dus! Gamst Pedersen deed wat hij altijd doet met penalties: scoren. Salihamidzic was de tweede bij Bayern die het mocht proberen: en ook hij strandde op Stekelenburg. Morantes benutte zijn penalty wel, en toen was het al duidelijk dat dit gewonnen ging worden. Zeker toen Frings de derde penalty van Bayern buiten bereik van Stekeleburg op de binnenkant van de paal schoot, waarna de bal voorlangs ging. Maxwell vond het wel leuk, en zag zijn inzet gekeerd door Kahn, die Bayern daarmee nog even in de race hield. De laatse penalty van Bayern werd genomen door Kovac, maar ook hij zag zijn inzet gekeerd door Stekelenburg!
Na een zeer moeizame kwartfinale met de nodige dosis mazzel en een keeper die op het juiste moment in vorm was, is het toch gelukt om de halve finale te halen.
In de competitie heb ik tot nu toe alle 23 wedstrijden gewonnen, en de nummer twee (Groningen!) staat al op een straatlengte achterstand. Feyenoord staat op de 17e plaats, en de spelers zijn allemaal ongelukkig.
Bij mij is ook niet alles fantastisch en geweldig helaas: ik heb al 8 wedstrijden op rij minimaal één tegendoelpunt gekregen. Hier moet verandering in komen wil ik de finale van de CL halen, en met 102 punten kampioen worden.
Transfernieuws:
Trabelsi is vertrokken naar Newcastle, Sikora naar Genoa, Galásek weigerde een nieuw contract te tekenen en vertrekt naar Feyenoord
Verwijderd
Robin kieft is idd een zeer goeie speler (wat een talent zeg)
voor de mensen die cm 01-02 na cm 03-04 doen, heb ik nog een aantal talenten:
*julius aghahowa
*mark kerr
vooral aghahowa is na een aantal jaren een echt goede speler, het lijkt wel een code-speler
Weet er iemand nog talenten voor cm 03-04???
*julius aghahowa
*mark kerr
vooral aghahowa is na een aantal jaren een echt goede speler, het lijkt wel een code-speler
Verwijderd
Ik vind cm over het algemeen een leuke game verder vind ik cm 03 of 04 een beetje " zuigen " ikmoet persee mn beeldinstellingen van 1024x af halen om het in venster te spelen is hiervoor nog een alternatief? ik wil gewoon mn eigen instellingen houden, en in venster spelen.
Verwijderd
Maar weer eens overnieuw met Heerenveen begonnen. Meteen de hele zooi verkocht, zodat ik kon bouwen aan een nieuw team. Want als je verder wilt komen, zul je toch nieuwe spelers moeten halen.
Mijn selectie:
GK: Y. Tsigalko
DR: Faber
DL: Zonneveld
DC: De la Cuesta
DC: Klompe
DMC: F. W. Thompson
DMC: Guarin
ML: Toledo
MR: Braathen
FC: Todorov
FC: Papa Waigo
Reserves:
Roncatto, Bertelsen, Tarasenko, T. Janssen, Ederson, Babangida, Bakatti, Schmeichel.
Met deze selectie heb ik het eerste seizoen de treble gewonnen, met wat geluk.
Het nieuwe seizoen is net begonnen en ik heb er weer een paar nieuwe spelers bij: Sunday Oliseh (gratis), Mills (gratis), Lamey (1,8 mln) en Sikora (3,5 mln).
Net de Johan Cruijffschaal gewonnen met 3-2 van PSV en nu op naar de Champions League
Mijn selectie:
GK: Y. Tsigalko
DR: Faber
DC: De la Cuesta
DMC: F. W. Thompson
DMC: Guarin
ML: Toledo
MR: Braathen
FC: Todorov
FC: Papa Waigo
Reserves:
Roncatto, Bertelsen, Tarasenko, T. Janssen, Ederson, Babangida, Bakatti, Schmeichel.
Met deze selectie heb ik het eerste seizoen de treble gewonnen, met wat geluk.
Het nieuwe seizoen is net begonnen en ik heb er weer een paar nieuwe spelers bij: Sunday Oliseh (gratis), Mills (gratis), Lamey (1,8 mln) en Sikora (3,5 mln).
Net de Johan Cruijffschaal gewonnen met 3-2 van PSV en nu op naar de Champions League
haha je hebt ook alle talenten en 'goede spelers voor een prikkie' in je team 
):
Goalkeepers
Kasper Schmeichel - Man City
Maarten Stekelenburg - Ajax
Igor Akinfeev - CSKA Moscow
Robert Almer - Austria Vienna
Bruno - Sao Paulo
Victor Valdes - Barcelona
Wilfredo Cabellero - Boca
Iker Casillas - Real Madrid
Chico - Vasco
Jose de Jesus Corona - Atlas
Jan Lastuvka - Banik Ostrava
Willem-Jan Thijssen - PSV
Stipe Pletikosa - Shaktar
Per Morten Kristiansen - Moss
Marcelo Marinho - Atletico Mineiro
Moises Munoz - Morelia
Defenders
Stephen Brennen - Newcastle (D/M R)
Bruno Leite - Vasco (D RL)
Nicolas Burdisso - Boca (D C)
Carlos Henrique - Vitoria (D random)
Dudu Paraiba - Vitoria (D random)
Enio - Cruzeiro (D C)
Robin Faber - De Graafschap (D LC)
Fabio Santos - Sao Paulo (D/M LC)
Simon Francis - Bradford (D/DM RC)
Aaron Galindo - Cruz Azul (SW/D C)
Tom Huddlestone - Derby (D/M C)
Joao - Internacional (D C)
Naoya Kikuchi - Jubilo (D/DM C)
Leo - Flamengo (D/M L)
Leonardo - Santos (D C)
James Dens - Coritiba (D/M R)
James McEveley - Blackburn (D LC)
Pablo Ore - Universitario (D C)
Ilsinho - Palmeiras (D/M L)
Midfielders
Arouca - Fluminense (M random)
Lucas Biglia - Argentinos (DM C)
Carlos Diogo - River Plate(URU) (DM RC)
Osmar Ferreyra - River (M L)
Andres Iniesta - Barcelona (DM C)
Basaran Irfan - Galatasaray (M C)
Leo - Flamengo (D/M L)
Diego Martinez - Nexaca (DM R)
Javier Mascherano - River (DM C)
Attacking Midfielders
Johan Absalonsen - Brondby (AM/F RL)
Sergio Aguero - Independiente (AM C)
Andres Aimar - River (AM C)
Andrey Arshavin - Zenith Petersburg (AM RC)
Arthur - Sao Paulo (AM C)
Tranquillo Barnetta - St Gallen (AM RLC)
Alberto Bolanos - LDU de Quito (AM/F random)
Darren Campbell - Reading (AM/F R)
Capi - Betis (AM RC)
Carlos - Santos (AM random)
Carlos Alberto - Fluminense (AM C)
Matias Delgado - Basel (AM LC)
Leandro Depetris - River (AM/F C)
Dinelson - Guarani (AM C)
Ederson - RS Futebol (AM/F C)
Oskitz Estefania - Real Sociedad (AM C)
Matias Fernandez - Colo Colo (AM C)
Bruno Gama - Braga (AM RC)
Gerson - Cruzeiro (AM C)
Mariano Gonzalez - Racing (AM R)
Leandro Gracian - Velez (AM C)
Labinot Harbuzi - Feyenoord (AM C)
Marat Izmailov - Lokomotiv Moscow (AM C)
Joaquin - Betis (AM R)
Jonan - Athletic Bilbao (AM/F LC)
Juliano - Fluminense (AM random)
Timofei Kalachev - Shakhter Soligorsk (AM RLC)
Kim Kallstrom - Djurgarden (AM C)
Aaron Lennon - Leeds (AM RC)
Martin Liguera - Fenix (AM C)
Francesco Lodi - Empoli (AM C)
Damian Luna - San Lorenzo (AM LC)
Osvaldo David Martinez - Libertad (AM C)
Mourad Meghi - Bologna (AM C)
James Milner - Leeds (AM/F RC)
Riccardo Montolivo - Atalanta (AM LC)
Boy Boy Mosai - Chelsea (AM C)
Nelio - Flamengo (AM RLC)
Forwards
Abuda - Juventus(SP) (FC)
Advaldo - Vitoria (SC)
David Aganzo - Real Madrid (SC)
Jeremie Aliadiere - Arsenal (SC)
Danilo Arrieta - Valencia (F RLC)
Ryan Babel - Ajax (SC)
Helder Barbosa - Porto (FL)
Pavel Beganskiy - BATE (SC)
Olexiy Belik - Shakhter (SC)
Valeri Emilov Bojinov - Lecce (SC)
Alex Brosque - Marconi (FLC)
Juan Carlos Cacho - Cruz Azul (SC)
Aksu Cafercon - Galatasaray (SC)
Jeremias Caggiano - Independiente (SC)
Franco Cangele - Boca (SC)
Cesar Carignano - Colon (SC)
Michael Chopra - Newcastle (SC)
Jeppe Lund Curth - Feyenoord (F RC)
Cesar Delgado - Cruz Azul (F RL)
Luigi Della Rocca - Bologna (SC)
Edu - Celta Vigo (F RC)
Fabien Estoyanoff - Fenix (F RLC)
Samuel Eto'o - Mallorca (F C)
Gaston Fernandez - River (SC)
Santiago Fernandez - America(MEX) (SC)
Fernando Torres - Atletico Madrid (F RC)
Radamel Falcao Garcia - River (SC)
Andrea Gasbarroni - Juventus (F RLC)
James Graham - Leicester (SC)
Yulien Gunchev - Slavia Sofia (SC)
Hiroyuki Hayashi - Avispa (SC)
German Herrera - Central (SC)
Carlos Daniel Hidalgo - Pasto (F RLC)
German Hornos - Sevilla (F C)
Akin Ibrahim - Altay (F LC)
Ismael Iniguez - Pumas (F RC)
Jo - Corinthians (SC)
Kakalov - Litex (SC)
Luiz Carlos - Santos (SC)
Malzoni - Coritiba (FC)
Maxi Lopez - River (SC)
Alberto Medina - Chivas (FR)
Juan Carlos Manseguez - River (F RC)
Roberto Javier Mina - Huracen (FC)
Luke Moore - Aston Villa (F RLC)
Davide Moscardelli - Triestina (SC)
Samir Ben Said Nasri - M****ille (FC)
Ates Necati - Adanaspor (FC)
Benjamin Onwuachi - Juventus (SC)
hier nog meer: http://www.fmgamer.com/forums/index.php?showtopic=33
Talenten + goede spelers (en er missen er heus nog wel watVerwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 14:38:
Robin kieft is idd een zeer goeie speler (wat een talent zeg)
*julius aghahowa
*mark kerr
Goalkeepers
Bruno - Sao Paulo
Chico - Vasco
Moises Munoz - Morelia
Defenders
Enio - Cruzeiro (D C)
Leo - Flamengo (D/M L)
Leonardo - Santos (D C)
Midfielders
Leo - Flamengo (D/M L)
Attacking Midfielders
Capi - Betis (AM RC)
Gerson - Cruzeiro (AM C)
Joaquin - Betis (AM R)
Forwards
Advaldo - Vitoria (SC)
Ryan Babel - Ajax (SC)
Edu - Celta Vigo (F RC)
Jo - Corinthians (SC)
Kakalov - Litex (SC)
Malzoni - Coritiba (FC)
Maxi Lopez - River (SC)
[ Voor 98% gewijzigd door Vos op 25-10-2004 17:06 ]
Plus, ik snap niet wat de lol is om (bij wijze van spreken) 8 Africanen, 8 Zuid-amerikanen een paar Scandinaviers en misschien nog 3 Nederlanders te hebben bij een Nederlandse club.Vos schreef op 25 oktober 2004 @ 16:59:
Ookal is het Heerenveen.
Kan je net zo goed in de Argentijnse competitie beginnen.
Eigenlijk zou er een feature in FM moeten zitten/komen dat supporters steeds ontevredener worden als je alleen maar buitenlandse spelers aantrekt, wel zo realistisch en voorkomt dit soort fantasie-selecties.
Als Johan Cruyff dit eens zag......
Verwijderd
Ik ben nu bezig met een spel, met Manchester United. Helaas loopt cm 03-04 niet al te snel op mijn (al iets oudere) computer, en daarom duurt met name het laden lang. Nu zit in januari '04, en sta na 20 duels te spelen in de Premier league met 13 punten voor op nr.2 in de competitie (chelsea) arsenal staat bedroevend 5e met 16 punten achterstand op mij:)
Ik begon de competitie met een reeks oefenwedstrijden die teleurstellend afliepen, en heb toen eerst wat aan mijn defensie gedaan: doelman cavallero van celta en Hofland (Die ondanks een goeie update nog bij Psv speelde) heb ik gekocht. nu had ik achterin
DR G.neville, DC ferdinand, DC hofland en DL Heinze, en een prima keepende cavallero op doel.
Mijn eerste belangrijke duel was voor de engelse super cup, Community Shield, tegen arsenal. In cardiff werd het 2-1 voor mij!
De competitie begon lastig met uit tegen Liverpool, maar door een late treffer van cristiano ronaldo werd het met 0-1 gewonnen. Na 9 duels te spelen stond ik op 27 punten, idd de volle winst (o.a. uit bij chelsea met 0-1 gewonnen door wederom C.ronaldo). De 10e duel was uit bij het verassende Newcastle united (verassend omdat het overmars, pires aantrok, op de flanken, en een prachtige aanval had met kluivert en shearer in de aanval) ik kwam nog wel met 0-1 voor, maar uiteindelijk kwam ik goed weg met een 2-2.
Nu ik 20 duels heb gespeeld, zit ik op 49 punten (15 gewonnen, 4 gelijk, 1 verloren). Mijn doel was dan ook dit jaar kampioen en ongeslagen, maar uit bij everton verloor ik met 2-1.
Ook in de CL ben ik uitgeschakeld na een debacle uit bij partizan en thuis tegen partizan, waar ik niet verder kwam dan een 1-1, mijn doelstelling blijft/word dan ook het behalen van het kampioenschap en thuis ongeslagen blijven, en het winnen van de FA Cup
Groeten, erik
Ik begon de competitie met een reeks oefenwedstrijden die teleurstellend afliepen, en heb toen eerst wat aan mijn defensie gedaan: doelman cavallero van celta en Hofland (Die ondanks een goeie update nog bij Psv speelde) heb ik gekocht. nu had ik achterin
DR G.neville, DC ferdinand, DC hofland en DL Heinze, en een prima keepende cavallero op doel.
Mijn eerste belangrijke duel was voor de engelse super cup, Community Shield, tegen arsenal. In cardiff werd het 2-1 voor mij!
De competitie begon lastig met uit tegen Liverpool, maar door een late treffer van cristiano ronaldo werd het met 0-1 gewonnen. Na 9 duels te spelen stond ik op 27 punten, idd de volle winst (o.a. uit bij chelsea met 0-1 gewonnen door wederom C.ronaldo). De 10e duel was uit bij het verassende Newcastle united (verassend omdat het overmars, pires aantrok, op de flanken, en een prachtige aanval had met kluivert en shearer in de aanval) ik kwam nog wel met 0-1 voor, maar uiteindelijk kwam ik goed weg met een 2-2.
Nu ik 20 duels heb gespeeld, zit ik op 49 punten (15 gewonnen, 4 gelijk, 1 verloren). Mijn doel was dan ook dit jaar kampioen en ongeslagen, maar uit bij everton verloor ik met 2-1.
Ook in de CL ben ik uitgeschakeld na een debacle uit bij partizan en thuis tegen partizan, waar ik niet verder kwam dan een 1-1, mijn doelstelling blijft/word dan ook het behalen van het kampioenschap en thuis ongeslagen blijven, en het winnen van de FA Cup
Groeten, erik
Verwijderd
Vos danku welVos schreef op 25 oktober 2004 @ 16:59:
[...]
Talenten + goede spelers (en er missen er heus nog wel wat):
Goalkeepers
Bruno - Sao Paulo
Chico - Vasco
Moises Munoz - Morelia
Defenders
Enio - Cruzeiro (D C)
Leo - Flamengo (D/M L)
Leonardo - Santos (D C)
Midfielders
Leo - Flamengo (D/M L)
Attacking Midfielders
Capi - Betis (AM RC)
Gerson - Cruzeiro (AM C)
Joaquin - Betis (AM R)
Forwards
Advaldo - Vitoria (SC)
Ryan Babel - Ajax (SC)
Edu - Celta Vigo (F RC)
Jo - Corinthians (SC)
Kakalov - Litex (SC)
Malzoni - Coritiba (FC)
Maxi Lopez - River (SC)
Verwijderd
Natuurlijk is het leuk veel Nederlanders in je team te hebben, ik heb ook wel games gespeeld waar ik alleen Nederlanders koop. Maar als je echt op korte termijn voor de prijzen wil meedoen, moet je wel buitenlanders kopen. En ik zou dit overigens ook niet echt "fantasie-selectie" willen noemen, omdat er zowel nationaal als internationaal meerdere clubs zijn die nagenoeg alleen buitenlanders opstellen. Ik heb de supporters van bijvoorbeeld Arsenal nooit horen klagen, hoor.ZAMoRANo schreef op 25 oktober 2004 @ 17:06:
[...]
Plus, ik snap niet wat de lol is om (bij wijze van spreken) 8 Africanen, 8 Zuid-amerikanen een paar Scandinaviers en misschien nog 3 Nederlanders te hebben bij een Nederlandse club.
Ookal is het Heerenveen.
Eigenlijk zou er een feature in FM moeten zitten/komen dat supporters steeds ontevredener worden als je alleen maar buitenlandse spelers aantrekt, wel zo realistisch en voorkomt dit soort fantasie-selecties.
En zo goedkoop waren al mijn spelers ook niet. Wel goed, ja. In de categorie goedkoop en goed zou ik alleen de la Cuesta, Roncatto, Guarin en Thompson. Verder gebruik ik ook geen cheat tactiek ofzo.
Opstelling Emmen - NEC, JC Schaal 2008. NEC speelde als nr 2 van de competitie.ZAMoRANo schreef op 25 oktober 2004 @ 17:06:
[...]
Plus, ik snap niet wat de lol is om (bij wijze van spreken) 8 Africanen, 8 Zuid-amerikanen een paar Scandinaviers en misschien nog 3 Nederlanders te hebben bij een Nederlandse club.
Ookal is het Heerenveen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Emmen: Doel: Zwinkels (NL, gekocht van Ajax voor 190.000) Verdediging: Grygera (Tsj, gekocht van Ajax voor 3.7 m) Hofland (NL, gekocht van PSV voor 7,5 m) Mexes (Fra, gekocht van Betis voor 13.5 m) Bouma (NL, gekocht van PSV voor 30 m) Middenveld: VD Vaart (NL, gekocht van Ajax voor 3.8 m) Robben (NL, gekocht van PSV voor 4.2 m) Kristiansen (Den, gekocht van Real Sociedad voor 3.8 m) Thompson (Guatamala... gekocht van Marseille voor 1.4m) Aanval: Kristjansson (Ijs, gekocht van Keflavik voor 110k) Kieft (NL, gekocht van VVV Venlo voor 6.75 m) |
Wissels: Feijer (NL), Hulshof (NL), Schmeichel (Den), Adu (VS), Klompe (NL), Martin (N-Ze), Van Wegen (NL), Oskarsson (Ijs, is gebleseerd

NEC had 8 Nederlanders in de basis en 6 op de bank.
Enne, Robben, VD Vaart, Hofland en Grygera zijn nogal goedkoop aangeschafd. Ajax kreeg te maken met recievership (geen idee wat dat in het Nederlands is
Beste vrind wette dat
In financiele crisis? Das leuk ja, goedkoop spelers aankopuh 
Zwikker kan best uitgroeien tot een erg goede speler trouwens. En VVV koop Kieft wel vaak ofniet? Zie ik tenminste geregeld.
Zwikker kan best uitgroeien tot een erg goede speler trouwens. En VVV koop Kieft wel vaak ofniet? Zie ik tenminste geregeld.
Verwijderd
Ieder seizoen opnieuw was het bij mij zo dat Perugia Luis Fabiano ging kopen (al vanaf dat je het spel begon was er al getekend, voor dik 20 miljoen euro), en een maan later zat Perugia in de financiele problemen. Voor 4 miljoen is ie dan af te halen bij Perugia
Haha, dat is me nog nooit opgevallen! Dat is net zo'n verhaal als Heerenveen die Berg Hestad 75.000 per week geven, daardoor houden ze niks over voor andere spelers!Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 10:30:
Ieder seizoen opnieuw was het bij mij zo dat Perugia Luis Fabiano ging kopen (al vanaf dat je het spel begon was er al getekend, voor dik 20 miljoen euro), en een maan later zat Perugia in de financiele problemen. Voor 4 miljoen is ie dan af te halen bij Perugia
haha ja klopt, die hebbe zal altijdSherlock schreef op 27 oktober 2004 @ 10:35:
[...]
Haha, dat is me nog nooit opgevallen! Dat is net zo'n verhaal als Heerenveen die Berg Hestad 75.000 per week geven, daardoor houden ze niks over voor andere spelers!
kameraad van me was een x heerenveen, zat ie met die kerel opgescheept
kon um ook niet kwijtraken
Ja, ik ben er achter gekomen doordat ik zelf met Heerenveen begonnen was, maar het viel flink tegen! Uiteindelijk heb ik hem aan Deportivo kunnen verkopen, omdat hij redelijk veel scoorde. Maar het duurde wel iets van 2 jaar voordat ik hem kwijt was! En in de tussentijd wilden echt belangrijke spelers als Radomski en Vonk hun contract niet verlengen
Ik snap dat de posts in dit topic bijna "op" zijn, maar eerlijk gezegd lijkt het me niet dat dit topic straks nog druk zal zijn. Een deel 2 zal waarschijnlijk de 100 posts niet eens halen, omdat FM 2005 op 5 november a.s. uitkomt.
[ Voor 2% gewijzigd door Sherlock op 29-10-2004 08:12 . Reden: typo ]
Verwijderd
Als ik met Heerenveen ga spelen, annuleer ik hem altijd meteen. Dat salaris van hem slaat echt helemaal nergens op. Hij wordt meteen de best betaalde speler van de HCESherlock schreef op 27 oktober 2004 @ 15:14:
Ja, ik ben er achter gekomen doordat ik zelf met Heerenveen begonnen was, maar het viel flink tegen! Uiteindelijk heb ik hem aan Deportivo kunnen verkopen, omdat hij redelijk veel scoorde. Maar het duurde wel iets van 2 jaar voordat ik hem kwijt was! En in de tussentijd wilden echt belangrijke spelers als Radomski en Vonk hun contract niet verlengen

Ik ben trouwens ook weer met een nieuw Heerenveen begonnen. Nu met alleen Nederlandse spelers. Meteen een stuk lastiger, maar natuurlijk wel een leukere uitdaging.
Selectie van het eerste seizoen:
GK: Zwarthoed/Van der Vlag
DR: Breinburg
DC: Timisala
DMC: Bandjar
DMC: Keizer
MR: Castelen
ML: Van Leeuwen
FC: Kieft
FC: Janssen
Belangrijkste wisselspelers: Babel, Beerkleef, Altena, Numan, J. Schut, Van den Boogaart en Blonk.
Op doelsaldo ben ik kampioen geworden, net boven PSV. De Amstelcup zonder al te veel problemen gewonnen en in de UEFA cup in de derde ronde uitgeschakeld door Roma.
Voor het nieuwe seizoen een paar goede versterkingen gehaald: Lamey (1,5 mln), Ax (gratis), Sikora (5 mln) en Melchiot (gratis).
Nu maar (weer) naar de Champion League
Van Kieft weet ik nietVos schreef op 25 oktober 2004 @ 21:06:
In financiele crisis? Das leuk ja, goedkoop spelers aankopuh
Zwikker en Junqueira zijn allebei aardig goed, beide veel gespeeld (Zwikker nu nog) in Oranje -21. Alleen de pest is dat zij bij mij amper spelen, ik heb teveel goeie spitsen lopen

'k Zag trouwens dat Klompe als een Worldclass defender wordt genoemd bij mij, VDV is een worldclass winger
Eensch is...Sherlock schreef op 27 oktober 2004 @ 16:00:
Ik snap dat het de posts in dit topic bijna op zijn, maar eerlijk gezegd lijkt het me niet dat dit topic straks nog druk zal zijn. Een deel 2 zal waarschijnlijk de 100 posts niet eens halen, omdat FM 2005 op 5 november a.s. uitkomt.
Beste vrind wette dat
Ik vind het jammer dat er voor spelers die je op de loonlijst zet bijna nooit interesse is. Een beetje onrealistisch...net zoals met spelers die je op de transferlijst zet trouwens. Er is voor iedere speler bijna wel vraag. Hoop dat dit in de nieuwe versie wel verbeterd is/wordt.
Verwijderd
Mijn (1e) seizoen met Manchester United zit erop>> ik ben kampioen geworden en heb de FA cup gewonnen van mijn rivaal Arsenal
Het nieuwe seizoen is begonnen en de Community Shield stond op het programma en ik speelde tegen.. Arsenal, dat heb overigens met 4-0 netjes gewonnen (nadat ik na 8 minuten al 3-0 voorstond) Het spitsenduo Van Nistelrooij-Rooney is vervangen door Van Nistelrooij-Crespo (De argentijn heb ik voor 15 miljoen euro kunnen kopen van Chelsea).
Andere aankopen: Dennis Bergkamp, Dejan Stankovic, Emre, Madouni, Jermaine Pennant (allen GRATIS) en HET talent Julius aghahowa voor 8 miljoen euro
Nu ik VEEL, heel veel spelers heb verkocht zit er in me kas 50 miljoen euro, maar een reden tot het kopen van spelers heb ik niet, want ik heb een goede doelman (cavallero) goede verdediging en uitstekende middenveld+aanval
En ik sta na 7 wedstrijden te hebben gespeeld 1e met 19 punten (6 gewonnen 1 gelijk 0 verloren)
...nu ff doorspelen met dit leuke spel, maar ik snak al naar FM 05 (waar ik uiteraard eerst met MIJN cluppie Go Ahead Eagles een spel ga aanmaken)
Het nieuwe seizoen is begonnen en de Community Shield stond op het programma en ik speelde tegen.. Arsenal, dat heb overigens met 4-0 netjes gewonnen (nadat ik na 8 minuten al 3-0 voorstond) Het spitsenduo Van Nistelrooij-Rooney is vervangen door Van Nistelrooij-Crespo (De argentijn heb ik voor 15 miljoen euro kunnen kopen van Chelsea).
Andere aankopen: Dennis Bergkamp, Dejan Stankovic, Emre, Madouni, Jermaine Pennant (allen GRATIS) en HET talent Julius aghahowa voor 8 miljoen euro
Nu ik VEEL, heel veel spelers heb verkocht zit er in me kas 50 miljoen euro, maar een reden tot het kopen van spelers heb ik niet, want ik heb een goede doelman (cavallero) goede verdediging en uitstekende middenveld+aanval
En ik sta na 7 wedstrijden te hebben gespeeld 1e met 19 punten (6 gewonnen 1 gelijk 0 verloren)
...nu ff doorspelen met dit leuke spel, maar ik snak al naar FM 05 (waar ik uiteraard eerst met MIJN cluppie Go Ahead Eagles een spel ga aanmaken)
WaaromEp0ss schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:20:
* klein subtiel schopje om het topic van deze gave game nieuwe leven in te blazen*
Ik speel ze allebei nog, maar tog meer FM, maar ik dacht dat er wel meer mensen zouden zijn die nog CM0304 zouden spelen, maar dat valt volgens mij zwaar tegen.-GuRu- schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:55:
Ep0ss speel je nog CM '03-'04? Ik zie je regelmatig in het FM2005 draadje posten?
Dat valt idd zwaar tegen, ik speel het ook niet meer sinds ik FM heb. Miss dat er er nog wel een aantal door/terug zijn gegaan met/naar CM '03-'04 nadat ze FM hadden gespeelt (door de irritante bugs)
Verwijderd
Ik speel het iig nog wel. Heb het (nog) niet zo met FM2005. Ben nu bezig met Port Vale in de second devision. Na te zijn begonnen bij Barnet in de Conference ben ik na een half jaar gevraagd om het in degradatienood verkerende Port Vale te gaan redden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:05:
spelen er eigenlijk nog wel wat mensen cm 0304?
ik iig wel, ik heb het nie zo op fm 5
Uiteindelijk is het mij toen gelukt om na de laatste wedstrijd op doelsaldo uit de degradatiezone weg te komen. Nu dus 2e seizoen en sta mid-december 3e in de second division :-).....
Na dit spel ga ik er denk ik ook maar aan geloven en definitief proberen te wennen aan de interface
van FM2005.
Verwijderd
Speelt iemand nog cm 03/04? of komt hier niemand meer op deze forum.
Ik heb eventjes fm 2006 gespeeld maar ben toch weer teruggegaan naar mn eigen spelletje: CM 03/04!
Ik heb eventjes fm 2006 gespeeld maar ben toch weer teruggegaan naar mn eigen spelletje: CM 03/04!
Ik speel het iig niet meer, ben al een tijd over naar FM2006. Ben nu daar nu helemaal verslaafd, denk niet dat ik meer terug ga! 
Vind je het niet vervelend om met een verouderde database te werken aangezien die niet meer ge-update wordt door SI Games of wordt de database nog bijgehouden door een aantal mensen?
Vind je het niet vervelend om met een verouderde database te werken aangezien die niet meer ge-update wordt door SI Games of wordt de database nog bijgehouden door een aantal mensen?
Dat zou voor mij juist weer reden zijn om een oude versie te proberen, alleen mis ik dan alle features van 2006 etcArieR schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:57:
Vind je het niet vervelend om met een verouderde database te werken aangezien die niet meer
Zou ik juist vervelend vinden...Ik haal vaak de topspelerts, ben niet zo'n talenten man. Ik weet nu ongeveer waar wie zit, als ik dan weer terugga naar de oude versie moet ik weer helemaal inkomen!