Ik dacht laat ik maar een overzichtje maken voor Vietnam
Screenshots + 2 movies
http://gathering.tweakers...message/19445438#19445438
Previews:
subsim.com
ign.com
gamespy.com
Interview TWL
Features/facts:
Die ik tot dusver in de bovenstaande previews ben tegengekomen, het is een alpha build en dus zijn onderstaande features/facts niet 100% zeker he
Speler specifiek:
- Boobytraps.
- Vier klassen aan soldaten beschikbaar te weten: infantry, engineer, heavy weapons
support en sniper. De medic was niet in de alpha build beschikbaar.
- Elke klasse heeft 2 subklassen zoals bijvoorbeeld: je bent een engineer met mortars of een engineer met mijnen.
- Je hebt keuzes uit verschillende soorten uniformen.
- Hittezoekende raketten.
Vehicles:
- Helikopters die verschillende vehicles aan een ketting mee kunnen nemen.
- Jeeps, tanks, boten en vliegtuigen.
- Er zal geen submarine in Vietnam zitten.
- Tanks zullen wel voorkomen in Vietnam maar door de omgeving zullen ze veelal niet echt nuttig zijn/worden.
Gameplay:
- Dice zal het moeilijker gaan maken om de vijand te zien d.m.v. de 'tags' maar willen er wel rekening mee houden dat het geen snipers 'heaven' gaat worden.
- Een hit indicator die verteld vanaf welke kant je beschoten wordt.
- Er zal een 'stopwatch' in beeld komen als je in de buurt bij een vlag bent die verteld hoe lang het nog duurt voordat een vlag veroverd is. Hoe meer teammates in het vlaggebied zijn, des te sneller dat de stopwatch zal lopen.
- Wapen recoil zal anders/realistischer zijn maar niet irritant.
- Als je geraakt wordt in een tank VS tank gevecht zal je opnieuw op je doel moeten richten.
- Omgeving van de maps: jungle, city, rivierbedden.
- Er zullen meer ‘verborgen’ gebieden zijn in Vietnam zoals op Gazala (Battlefield 1942) de verborgen vliegveld.
- Het zal veel infantry based zijn, veel gebieden zul je alleen te voet kunnen bereiken.
- De minimap zal een waarschuwing laten zien als er een vlag wordt veroverd.
Engine:
- Er zal geen regen in Vietnam zitten, ze hebben lichten en fog aangepast/toegevoegd omdat weerseffecten als regen niet bepaald succesvol zijn gebleken tot nu toe in de tests.
- Punkbuster zal in Vietnam zitten.
- De ‘physics code’ en de netwerk code zijn vrijwel hetzelfde als die van Battlefield 1942.
- De rendering en de sound engine is helemaal nieuw.
Overige:
- De release versie zal ongeveer 14 tot 15 maps bevatten.
- In de alpha build zat 'bloed' in gebouwd.
- Er wordt gekeken naar serverinstellingen als 'sniper only'.
- EA heeft verschillende muziek tracks ‘licensed’ die je kan horen in elke vehicle en je kunt switchen van track wat ook de andere mensen om je heen zullen horen. Je kunt ook je eigen mp3’s draaien maar als de mensen in je omgeving dan bij je in de buurt komen zullen ze de default muziek horen.
- Er zijn nog geen minimum systeem eisen bekend maar er is wel verteld dat het soepel hoort te draaien op een 1.8 ghz processor.
- Er zal waarschijnlijk géén demo released worden.
- Het zal nog makkelijker editten worden voor de mod/map makers.
Releasedates:
De officiële filmpjes van EA (zie voor links bovenaan deze reply) vertellen spring 2004. In de lente dus. Verder:
www.dimensionplus.nl beloofd een release op 30 januari 2004 (deze releasedate is niet geloofwaardig meer vind ik).
amazon.co.uk beloofd een release op 26 maart 2004 wat naar mijn idee wat dichter in de buurt komt
Op vergelijk.nl kun je meestal wel snel een makkelijk overzichtje krijgen
edit:
- 12 dec. interview link toegevoegd
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 12-12-2003 10:04
]