Je kan wat series volgen, niet alsof dat zo'n bijzonderheid is ofzo.Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 21:24:
[...]
Get a life..!!
Kerel, wat is er zo belangrijk dat je elke dag MOET downloaden.
Wel als je het van een NG moet downloaden dat zo overbelast is dat het binnen enkele dagen verdwenen is.Thunder schreef op 18 november 2003 @ 21:30:
[...]
Je kan wat series volgen, niet alsof dat zo'n bijzonderheid is ofzo.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Heb ik ook nu, jvanheek is verdwenen, NRP 14 is backVerwijderd schreef op 18 november 2003 @ 19:38:
[...]
Net als jij zag ik die jvanheek in m'n tracert staan, inmiddels staat daar weer een NRP nummer. Maar, ondanks dat mijn IP binnen de te verhuizen range ligt, zit ik nog steeds op NRP 14!
Wordt vervolgd zeg maar...
Snelheid nog steeds 56KB ipv 212.
Mij werd verteld dat er een neiuwe nrp was neergezet met het ipadres van die vanheek, en dat het ff duurde voordat de dns was geupdate. Dat is misschien de reden dat wij weer op 14 zitten. Nieuwe nrp, oude nummer?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik bedoelde dat het vrij normaal is om wat series te volgen. Niet dat het niet erg is om afleveringen te missenathlonkmf schreef op 18 november 2003 @ 21:33:
[...]
Wel als je het van een NG moet downloaden dat zo overbelast is dat het binnen enkele dagen verdwenen is.
Maar het zijn nog steeds 502's dus? Want da's op zich wel nadeeltje als ik over een week toch echt es een definitieve keuze kwa ADSL provider moet gaan maken aangezien Planet/KPN per 1-12 van m'n lijn afgaan
Hoe zit het trouwens als je wil switchen van abo? Want ik dacht'r dan aan om te beginnen met een 2048/1024 lijntje, kijken of m'n upload een beetje goed is en als dat zo is overstappen naar 8/1. Zodat ik later niet met een 2,5/0,6 abo zit voor 10 euro meer
Iemand ervaring hiermee?
Zo te zien is het nu een heel eind aan het oplossen.. Ik zat net van Epox de nForce drivers te downloaden op 760 kbyte/sec.. Weliswaar haal ik op sommige sites nog steeds bedroevende resultaten, maar als het zo langzaam steeds beter wordt..
Tell that to the fansThunder schreef op 18 november 2003 @ 21:37:
[...]
Ik bedoelde dat het vrij normaal is om wat series te volgen. Niet dat het niet erg is om afleveringen te missen
Nee, het zijn "no route to host"s.Maar het zijn nog steeds 502's dus? Want da's op zich wel nadeeltje als ik over een week toch echt es een definitieve keuze kwa ADSL provider moet gaan maken
aangezien Planet/KPN per 1-12 van m'n lijn afgaan
Omhoog schroeven is gratis en snel, omlaag schroeven kost je geld en kan pas na een jaar.Hoe zit het trouwens als je wil switchen van abo? Want ik dacht'r dan aan om te beginnen met een 2048/1024 lijntje, kijken of m'n upload een beetje goed is en als dat zo is overstappen naar 8/1. Zodat ik later niet met een 2,5/0,6 abo zit voor 10 euro meer
Iemand ervaring hiermee?
Ben trouwens net weer terug na een DC...
[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 18-11-2003 21:41 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Downgraden schijnt niet goedkoop te zijn.Thunder schreef op 18 november 2003 @ 21:37:
[...]
Ik bedoelde dat het vrij normaal is om wat series te volgen. Niet dat het niet erg is om afleveringen te missen
Maar het zijn nog steeds 502's dus? Want da's op zich wel nadeeltje als ik over een week toch echt es een definitieve keuze kwa ADSL provider moet gaan maken aangezien Planet/KPN per 1-12 van m'n lijn afgaan
Hoe zit het trouwens als je wil switchen van abo? Want ik dacht'r dan aan om te beginnen met een 2048/1024 lijntje, kijken of m'n upload een beetje goed is en als dat zo is overstappen naar 8/1. Zodat ik later niet met een 2,5/0,6 abo zit voor 10 euro meer
Iemand ervaring hiermee?
Upgraden daarintegen is gratis, en ook erg snel, vrijwel zonder off-line tijd.
Geen ervaring hiermee, maar heb het een en ander daarover gelezen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
ja, heb demon 
zit achter de nrp13. haal op speedtest 400 down/80 up. met een 8/1.
moet nu alleen nog alles instellen
en verder testen
zit achter de nrp13. haal op speedtest 400 down/80 up. met een 8/1.
moet nu alleen nog alles instellen
Mijn verbinding hikt nogal veel. Soms kapt bijvoorbeeld msn er mee, en dan gaat het weer goed... Beetje vreemd.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Meer mensen met problemen hier ? Heb 2048/1024 abo, zit op nrp 11. Heb lagspikes met games, en af en toe is m'n werk-pc gewoon compleet internetloos.
Dit heb ik alleen 's avonds (na 8en), en eigenlijk alleen sinds deze week, voorheen nooit probs.
Dit heb ik alleen 's avonds (na 8en), en eigenlijk alleen sinds deze week, voorheen nooit probs.
ik heb een probleempje
kom niet in router mode.. 
uhm, ik zie waarschijnlijk iets heel basic's over het hoofd.
ik wil 'm in router mode zetten zodat ik meerdere pc's er evt achter kan hangen.
zoals ik het begreep was via telnet naar router omzetten en dan mac omzetten via demon page. echter als ik 'm op router zet kom in niet meer bij de demon service page. en kan op die page (als ik 'm op bridge zet) ook niet handmatig een mac invullen.
so, please help stupid
(dit mag neem ik aan wel in het algemene topic)
[edit]
moet dus niet alleen in het topic zoeken, maar ook de gewone search gebruiken. duh! moet dus de mac van modem doorbellen naar demon...
uhm, ik zie waarschijnlijk iets heel basic's over het hoofd.
ik wil 'm in router mode zetten zodat ik meerdere pc's er evt achter kan hangen.
zoals ik het begreep was via telnet naar router omzetten en dan mac omzetten via demon page. echter als ik 'm op router zet kom in niet meer bij de demon service page. en kan op die page (als ik 'm op bridge zet) ook niet handmatig een mac invullen.
so, please help stupid
(dit mag neem ik aan wel in het algemene topic)
[edit]
moet dus niet alleen in het topic zoeken, maar ook de gewone search gebruiken. duh! moet dus de mac van modem doorbellen naar demon...
[ Voor 15% gewijzigd door DarkChylde op 18-11-2003 23:31 . Reden: beter kijken ]
Verwijderd
dat klopt, ik had het ook gelezen. bij mij duurde het echter ongeveer 40 minuten voor de switch gemaakt was.cjdijk schreef op 18 november 2003 @ 21:23:
Staat duidelijk vermeld hoor, op die mac registratie pagina,
dat je ff moet reconnecten na 15 minuten om je tijdelijke IP te ruilen voor je vaste IP.
Zegt me niks
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Ik heb een vraagje.. ben benieuwd of er meer mensen "last" hebben van het volgende
Mijn verbinding is sinds 22-9-2003 opgeleverd
toendertijd 512 / 256 voor 39,- (nog steeds uiteraard, w8 op upgrade in december)
Betaling via automagische incasso
en daar zit het "probleem". De incasso gaat namelijk niet echt automagisch.. Sterker:
Er is nog helemaal geen geld afgeschreven bij mij
Hebben meer mensen dit?
Ik ga straks maar eens bellen met demon denk ik.. heb geen zin in gezeik achteraf
Mijn verbinding is sinds 22-9-2003 opgeleverd
toendertijd 512 / 256 voor 39,- (nog steeds uiteraard, w8 op upgrade in december)
Betaling via automagische incasso
en daar zit het "probleem". De incasso gaat namelijk niet echt automagisch.. Sterker:
Er is nog helemaal geen geld afgeschreven bij mij

Hebben meer mensen dit?
Ik ga straks maar eens bellen met demon denk ik.. heb geen zin in gezeik achteraf
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Verwijderd
Hoezo "volgens jou"? Tsss, als ik hem 1 van de 7 dagen niet op kan halen dan kan ik gerust veronderstellen dat die mailaccount niet erg stabiel is...Chutney schreef op 17 november 2003 @ 22:12:
[...]
Dan ga je toch naar een andere provider (speedxs of telebyte) daar heb je wel die DNS server en geen nieuwsserver, wie zegt dat je gebruik moet maken van homepage ruimtes....en hun ''volgens jou'' niet werkende mail account...
Gaat erom dat KPN van plan is kale verbinding aan te gaan bieden, dat lijkt me wel wat, en hopelijk gaat Demon dat ook doen. Ik zit niet te wachten op al die toeters en bellen als demon e-mail, demon webspace en demon newsserver, waarom zou ik er dan voor betalen?
Jij denkt dat KPN een goedkopere verbinding gaat leveren dan Demon?Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 04:03:
[...]
Hoezo "volgens jou"? Tsss, als ik hem 1 van de 7 dagen niet op kan halen dan kan ik gerust veronderstellen dat die mailaccount niet erg stabiel is...
Gaat erom dat KPN van plan is kale verbinding aan te gaan bieden, dat lijkt me wel wat, en hopelijk gaat Demon dat ook doen. Ik zit niet te wachten op al die toeters en bellen als demon e-mail, demon webspace en demon newsserver, waarom zou ik er dan voor betalen?
Zelfs na de verhoging van KPN zit je nog op (minder dan) de helft van de snelheid van Demon.
Verwijderd
Jup, ik zit ook op NRP11 en 's avonds valt mijn verbinding tegenwoordig ook geregeld weg. Je bent dus niet de enigerig0r schreef op 18 november 2003 @ 23:11:
Meer mensen met problemen hier ? Heb 2048/1024 abo, zit op nrp 11. Heb lagspikes met games, en af en toe is m'n werk-pc gewoon compleet internetloos.
wordt tijd om al die nrp's de deur uit te doen en iets echt goeds te kopen als ik ut zo hoor.
eerlijk gezcht wordt ik er nu zo langzamerhand ook erg moe van, sinds m'n lijn officieel is opgeleverd heb ik nog geen dag fatsoenlijk 's avonds kunnen gamen.
In die week er voor werkte het echt perfect (had me modem een week voor de oplevering).
eerlijk gezcht wordt ik er nu zo langzamerhand ook erg moe van, sinds m'n lijn officieel is opgeleverd heb ik nog geen dag fatsoenlijk 's avonds kunnen gamen.
In die week er voor werkte het echt perfect (had me modem een week voor de oplevering).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Na al het geklaag hier weer wat positieve geluiden... Ik heb sinds afgelopen weekend een nog betere verbinding als daarvoor. M'n upload is van 80Kb gem. nu omhoog gegaan naar zo rond de 90Kb en download naar +700Kb (was zo rond de 650Kb). Ook de ping tijden zijn wat lager, b.v. bij UnrealTournament vind ik nu hele rijen met servers met ping tijden onder de 50, vaak zelfs een flink aantal onder de 30
Ook over de stabiliteit niets te klagen, connectie staat al zo'n 3 weken continue open zonder enige problemen....
Dus Demon
P.S. Ik zit dus op NRP-12
Ook over de stabiliteit niets te klagen, connectie staat al zo'n 3 weken continue open zonder enige problemen....
Dus Demon
[ Voor 4% gewijzigd door ToriHino op 19-11-2003 09:04 ]
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
zit op Demon
eindelijk!
Als ik online status van mijn Vigor 2500 bekijk zie ik dat de upspeed maar 896000 is. Iemand hier een oplossing voor? De downspeed is echter wel 2408000 dat klopt wel.
Als ik online status van mijn Vigor 2500 bekijk zie ik dat de upspeed maar 896000 is. Iemand hier een oplossing voor? De downspeed is echter wel 2408000 dat klopt wel.
Verwijderd
ToriHino schreef op 19 november 2003 @ 09:04:
Dus Demon
offtopic:
Wtf?!!? Ooh dus jij bent diegene waar ik van Demon een email ontvangen heb, dat er iemand op de NRP-12 enorm veel data overdracht heeft. Grrr...
Wtf?!!? Ooh dus jij bent diegene waar ik van Demon een email ontvangen heb, dat er iemand op de NRP-12 enorm veel data overdracht heeft. Grrr...
Nah, het is echt persoons/regio gebonden, m'n verbinding met de nrp-12 is verder wel stabiel maar zo nu en dan toch nog disconnect. Maar ik klaag verder niet, wacht wel af totdat Demon aan geeft dat alles opgelost zou moeten zijn.
Je Vigor zit qua upload op z'n max... is al vaak genoeg over geschreven in de Demon-topics.The Conman schreef op 19 november 2003 @ 09:43:
zit op Demoneindelijk!
Lees de startpost: je upload zal bijna nooit de 1024 kbit halen.The Conman schreef op 19 november 2003 @ 09:43:
zit op Demoneindelijk!
De islam kan uw vrijheid schaden
Dat is ook niet de bedoeling, wat ik bedoel is...Wokschotel schreef op 19 november 2003 @ 09:45:
[...]
Lees de startpost: je upload zal bijna nooit de 1024 kbit halen.
Demon bied 1024 aan (dus lijn zal het ook wel zijn)
Vigor2500 kan 1024 aan (dus neem ik aan dat ie het ook aan kan)
Ook al zou je modem 1024 aankunnen, dat betekent niet dat 'ie erop zal syncen. Dat lukt alleen als je dichtbij de centrale zit met een goede kwaliteit telefoonlijn. Modems syncen op de maximaal haalbare waarde over de lijn waarop ze zitten.The Conman schreef op 19 november 2003 @ 09:47:
[...]
Dat is ook niet de bedoeling, wat ik bedoel is...
Na 4 dagen, na doorgeven aan bbNed of babyXL, lijncheck gedaan.. 
Nu wachten op het modem..
maarree, vraagje. Je krijgt bij demon een mailadres in de vorm van naam@syteemnaam.demon.nl he.. Ik heb bij het bestellen van demon alleen mij sysnaam op hoeven geven. Betekend dit alle mails aan ..@mijnsysteemnaam.demon.nl aan gaan komen.. bij mij ..?
Of krijg je gewoon 1 mail adres ?
maarree, vraagje. Je krijgt bij demon een mailadres in de vorm van naam@syteemnaam.demon.nl he.. Ik heb bij het bestellen van demon alleen mij sysnaam op hoeven geven. Betekend dit alle mails aan ..@mijnsysteemnaam.demon.nl aan gaan komen.. bij mij ..?
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Verwijderd
1 domein, maar meerdere aliassen...dus vulmaarin@pietjepuk.demon.nl, dus 1 account en daar komt alles binnen, ongeacht welke alias je gebruikt.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 11:35 ]
Het systeem van mailadressen is al lang en breed besproken, maar vooruit dan maar:-boesOne- schreef op 19 november 2003 @ 11:22:
Na 4 dagen, na doorgeven aan bbNed of babyXL, lijncheck gedaan..
Alles naar <willekeurig>@<systeemnaam>.demon.nl komt aan...
Stel je in je mailprogramma als gebruikersnaam alleen je systeemnaam in, dan komt alle mail binnen. Maar je kunt ook <willekeurig>@<systeemnaam>.demon.nl invullen als gebruikersnaam, dan krijg je alleen de mail binnen die aan dat specifieke adres is gericht.
Ik ben nu online met Demon 8192 maar met speedtest of met download accelerator van bijvoorbeeld een xs4all user website een file downloaden gaat niet harder dan 385 
upload is wel 87kb/s
ik zit op NRP-16 weet iemand of die ook afgeknepen is in download snelheid zoals nrp-14
ik heb nu direct een netwerkkabel van de modem naar deze pc.
afstand na de centrale toe is 770 meter.
edit:
op de modem zie ik nu dat de upload 896 is en de downstream 3776
bij de diagnostics heb ik bij upload 100% en bij downstream 93% wat dit precies inhoudt weet ik niet.
bij me pakket zat geen splitter dus zit nog met een alcatel splitter van me kpn adsl zou dit invloedt kunnen hebben op m'n maximale download snelheid? (op de zyxel modem zag ik een ethernet port terwijl er een 4 aderige telefoon kabel nu in zit)
upload is wel 87kb/s
ik zit op NRP-16 weet iemand of die ook afgeknepen is in download snelheid zoals nrp-14
edit:
op de modem zie ik nu dat de upload 896 is en de downstream 3776
bij de diagnostics heb ik bij upload 100% en bij downstream 93% wat dit precies inhoudt weet ik niet.
bij me pakket zat geen splitter dus zit nog met een alcatel splitter van me kpn adsl zou dit invloedt kunnen hebben op m'n maximale download snelheid? (op de zyxel modem zag ik een ethernet port terwijl er een 4 aderige telefoon kabel nu in zit)
[ Voor 36% gewijzigd door Jimmie op 19-11-2003 12:40 ]
NRP 15....viel net even weg. De line sync viel weg. Snelheid is vet ingezakt, eerst syncte de up op 992000 nu nog maar op 700000sdk schreef op 19 november 2003 @ 11:56:
Ik ben nu online met Demon 8192 maar met speedtest of met download accelerator van bijvoorbeeld een xs4all user website een file downloaden gaat niet harder dan 385
upload is wel 87kb/s

Hopelijk is dit opgelost...in de loop van de dag
[ Voor 12% gewijzigd door Chutney op 19-11-2003 12:09 ]
The Conman schreef op 19 november 2003 @ 09:47:
[...]
Dat is ook niet de bedoeling, wat ik bedoel is...
Neuh, die Vigors met ingebouwd modem halen 1024 upload,Wildfire schreef op 19 november 2003 @ 09:45:
[...]
Je Vigor zit qua upload op z'n max... is al vaak genoeg over geschreven in de Demon-topics.
mits je natuurlijk goede kwaliteit koper en korte afstand van de telefooncentrale afzit.
Dus in dit geval is je Draytek Vigor niet de bottle-neck, maar de afstand of de kwaliteit verbinding naar telefooncentrale.
BTW, heb net mijn KPN telefoonrekening ontvangen.
Naar 0676-Internet nummers: 11.62 euro/11 uur:15 minuten, valt mee,
2 keer per dag ff emailen/tweakers, 9 dagen lang.
HopelijkVerwijderd schreef op 19 november 2003 @ 06:30:
[...]
Jup, ik zit ook op NRP11 en 's avonds valt mijn verbinding tegenwoordig ook geregeld weg. Je bent dus niet de enige. gewoon afwachten, komt vast wel goed

Jouw aanvraag en bevestigingsdatum is EXACT hetzelfde als de mijne, en ik zitHeineken schreef op 18 november 2003 @ 19:25:
[...]
't Moet niet gekker worden. Ik heb m'n aanvraag 16-10 de deur uitgedaan en sta als sinds 24-10 op bevestigd, verder is er helemaal niks gebeurd. Kan iemand mij uitleggen hoe deze grote verschillen ontstaan, of moet ik gewoon eens gaan bellen met Demon?
Dit is in ieder geval HEEL frustrerend....
er ook nog op te wachten. Idd frustrerend. Maar goed, we hebben geduld.
Sommigen die roepen "heb toch een geduld" vergeten wel eens dat er mensen
zijn die helemaal geen internetverbinding hebben. Die mensen die nog een ander
abbo lopen hebben hebben alle tijd, want die kunnen nog internetten.
Ikzelf moet me behelpen met de telefoonmodem, en dat gaat heeeeeeeeeel erg
traag
Hey CJDijk heb je probz via NRP 15?...upload is nu zelfs weggezakt tot op 480000, als maar disconnects...nooit eerder last van gehad tot vandaagcjdijk schreef op 19 november 2003 @ 12:19:
Neuh, die Vigors met ingebouwd modem halen 1024 upload,
mits je natuurlijk goede kwaliteit koper en korte afstand van de telefooncentrale afzit.
Dus in dit geval is je Draytek Vigor niet de bottle-neck, maar de afstand of de kwaliteit verbinding naar telefooncentrale.
Heeft iemand / of weet iemand misschien ook een landkaart van Nederland
met alle NRP per regio vermeldt ?
Gaat volgens mij niet per regio maar per aanmeldings nummerSnowwie schreef op 19 november 2003 @ 13:06:
je kunt achter je NRP komen door een tracert naar een willekeurige site te maken.Snowwie schreef op 19 november 2003 @ 13:06:
in dos prompt dus: "tracert www.tweakers.net". dan is de 1e hit (of 2e als je een router hebt) je NRP.
in mijn geval dus 15:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| C:\Documents and Settings\Magic>tracert www.tweakers.net Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops: 1 1 ms <1 ms 1 ms Router [192.168.0.1] 2 24 ms 22 ms 35 ms bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net [82.161.2 4.1] 3 26 ms 20 ms 20 ms ams3-core-1-some-ge-interface-somewhere.router.n l.demon.net [213.222.28.30] 4 21 ms 66 ms 22 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21 3.222.31.201] 5 29 ms 23 ms 21 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16 3] 6 21 ms 21 ms 24 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] De trace is voltooid. |
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Mijn data waren ook hetzelfde en vandaag is hij naar geaccepteerd gegaan. Het lijkt er op dat de drukte soms een beetje zijn tol eist, maar uiteindelijk komt het wel goed. De moraal: geduld is een schone zaak.Snowwie schreef op 19 november 2003 @ 12:57:
[...]
Jouw aanvraag en bevestigingsdatum is EXACT hetzelfde als de mijne, en ik zit
er ook nog op te wachten. Idd frustrerend. Maar goed, we hebben geduld.
Sommigen die roepen "heb toch een geduld" vergeten wel eens dat er mensen
zijn die helemaal geen internetverbinding hebben. Die mensen die nog een ander
abbo lopen hebben hebben alle tijd, want die kunnen nog internetten.
Ikzelf moet me behelpen met de telefoonmodem, en dat gaat heeeeeeeeeel erg
traag
Verwijderd
Weet iemand die site nog? (ja ik heb zelf gezocht maar kweet niet meer weer
)
Waar je de demon statussen kon bekijken?
Ben namelijk benieuwd hoelang het duurt voordat ik me modem heb
Waar je de demon statussen kon bekijken?
Ben namelijk benieuwd hoelang het duurt voordat ik me modem heb
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit echt last heb gehad van disconnects.Chutney schreef op 19 november 2003 @ 13:03:
[...]
Hey CJDijk heb je probz via NRP 15?...upload is nu zelfs weggezakt tot op 480000, als maar disconnects...nooit eerder last van gehad tot vandaag
Alleen tijdens de nacht van "de grote verhuizing" is de verbinding even de helft van de snelheid download geweesd.
Mijn upload is altijd 80 KiloByte gebleven, mijn download is na die nacht ook weer terug op 205 KiloByte per seconde.
Eigenlijk heb ik tot nu toe helemaal niets te klagen.
Behalve dan dat ik "vroeger" downloads gewoon kon laten lopen (KPN adsl).
Nu niet meer, want nu kan ik mijn downloads niet meer bijhouden,
gaat veel te snel nu
[quote]Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:44:
[...]
Kijk dat m'n verbinding 24/7 openstaat wil natuurlijk niet zeggen dat ik dag en nacht zit te leechen
Ik wil alleen maar aangeven dat ik echt nul komma nul problemen heb met connectie verlies etc.. (Lucky me !
)
Neemt overigens niet weg dat het wel lekker loopt zo af en toe met 3 streams uit de newsserver downen en daarnaast nog een paar 100Kb download overhebben
[...]
offtopic:
Kijk dat m'n verbinding 24/7 openstaat wil natuurlijk niet zeggen dat ik dag en nacht zit te leechen
Neemt overigens niet weg dat het wel lekker loopt zo af en toe met 3 streams uit de newsserver downen en daarnaast nog een paar 100Kb download overhebben
[ Voor 15% gewijzigd door ToriHino op 19-11-2003 14:48 ]
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Edit
Net een mail van Demon gehad, ben dus niet van NRP 14 afgehaald. Mijn snelheid zou ook weer op orde zijn, vanavond ff checken
Demon , toppie. Eindelijk een supportmail die gemaakt is door een medewerker, en niet automatisch wordt gegenereerd met een lul verhaal
Net een mail van Demon gehad, ben dus niet van NRP 14 afgehaald. Mijn snelheid zou ook weer op orde zijn, vanavond ff checken
Demon , toppie. Eindelijk een supportmail die gemaakt is door een medewerker, en niet automatisch wordt gegenereerd met een lul verhaal
[ Voor 76% gewijzigd door backupdevice op 19-11-2003 15:23 ]
Mijn i-net verbinding doet nog steeds soms raar. Soms heb ik opeens geen verbinding meer met het internet en dan moet ik mijn modem resetten
(dat is natuurlijk niet lekker voor mijn downloads). Ik heb een Zyxel 650 in router modus en ik heb al geprobeerd direct de dns van demon in te stellen maar het helpt nog niets
heeft er iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Tis btw allemaal weer ok tussen 11.00 en 14.00 had ik deze probz nu ben ik al weer bijna 2 uur up zonder disconnects...*klop klop*.cjdijk schreef op 19 november 2003 @ 14:37:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit echt last heb gehad van disconnects.
Alleen tijdens de nacht van "de grote verhuizing" is de verbinding even de helft van de snelheid download geweesd.
Mijn upload is altijd 80 KiloByte gebleven, mijn download is na die nacht ook weer terug op 205 KiloByte per seconde.![]()
Eigenlijk heb ik tot nu toe helemaal niets te klagen.
Behalve dan dat ik "vroeger" downloads gewoon kon laten lopen (KPN adsl).
Nu niet meer, want nu kan ik mijn downloads niet meer bijhouden,
gaat veel te snel nu, zet af en toe mijn downloads even aan.
Up is ook weer snel nu..modem synct goed ruime 95KB
Probeer het eens in de niet router modusismael86 schreef op 19 november 2003 @ 15:37:
Mijn i-net verbinding doet nog steeds soms raar. Soms heb ik opeens geen verbinding meer met het internet en dan moet ik mijn modem resetten(dat is natuurlijk niet lekker voor mijn downloads). Ik heb een Zyxel 650 in router modus en ik heb al geprobeerd direct de dns van demon in te stellen maar het helpt nog niets
heeft er iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Nou dit is helemaal geweldig hahahaha!
Ze zijn het pakket(modem) kwijt
Op 11-11 hebben ze het verstuurd en heb nog niks ontvangen.
Mail gestuurd naar ze van waar het nou blijft, hebben ze contact opgenomen met tpg en die zegt dat ie 13-11 ia afgeleverd. Toen was er niemand thuis dus dat kan niet. op het postkantoor ligt ie ook niet. Nou gaan ze een nieuwe opsturen......
Heel vaag
Mail gestuurd naar ze van waar het nou blijft, hebben ze contact opgenomen met tpg en die zegt dat ie 13-11 ia afgeleverd. Toen was er niemand thuis dus dat kan niet. op het postkantoor ligt ie ook niet. Nou gaan ze een nieuwe opsturen......
Heel vaag

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Nu maar hopen dat niet de buren zitten te internetten met jouw modemWeerz schreef op 19 november 2003 @ 15:58:
Nou dit is helemaal geweldig hahahaha!
Heel vaag
Verwijderd
Voordat mensen gaan klagen over hun upload.... 
Ik heb zelden een hogere upload gehaald dan 86kbyte/s (top) voor een single thread op mijn 8192/1024 verbinding (1880 meter van de centrale overigens). Het gemiddelde ligt zo rond de 64kbyte/s.
Dit ligt alleen niet helemaal aan je ADSL configuratie (fysiek en software matig). Het probleem zit meer in de manier waarop sommige TCP/IP stacks je verbinding volproppen... Probeer maar eens een peer-2-peer pakket als e-Mule op te starten, je zult merken dat de upload dan opmerkelijk omhoogschiet, dit omdat er meerdere upload threads worden aangeboden. Zelf merk ik een verhoging naar de 118 kbyte/s (dat is 92% van de geleverde capaciteit) niet slecht voor ethernet want dat staat er om bekend nogal eens een packet hier en vooral daar
te laten vallen.
Ik heb ethernet overigens nog nooit 100% bezetting zien halen, zelfs op twee machines met een crossed cable van 1 meter.
Als alternatief zou men ook eens een ander OS kunnen proberen als het allemaal niet snel genoeg gaat
, de Linux IP stack bijv. gaat naar eigen ervaring een stuk beter met het een en ander om.
We kunnen natuurlijk ook een offensief starten om het (semi)lossless token ring als wereld standaard uit te roepen om toch aan de maximale capaciteit te komen
Ps. Ik heb nu zolang zitten typen zou die NRP nou eindelijk al eens fatsoenlijk in de lucht zijn *zucht*
Ik heb zelden een hogere upload gehaald dan 86kbyte/s (top) voor een single thread op mijn 8192/1024 verbinding (1880 meter van de centrale overigens). Het gemiddelde ligt zo rond de 64kbyte/s.
Dit ligt alleen niet helemaal aan je ADSL configuratie (fysiek en software matig). Het probleem zit meer in de manier waarop sommige TCP/IP stacks je verbinding volproppen... Probeer maar eens een peer-2-peer pakket als e-Mule op te starten, je zult merken dat de upload dan opmerkelijk omhoogschiet, dit omdat er meerdere upload threads worden aangeboden. Zelf merk ik een verhoging naar de 118 kbyte/s (dat is 92% van de geleverde capaciteit) niet slecht voor ethernet want dat staat er om bekend nogal eens een packet hier en vooral daar
Ik heb ethernet overigens nog nooit 100% bezetting zien halen, zelfs op twee machines met een crossed cable van 1 meter.
Als alternatief zou men ook eens een ander OS kunnen proberen als het allemaal niet snel genoeg gaat
We kunnen natuurlijk ook een offensief starten om het (semi)lossless token ring als wereld standaard uit te roepen om toch aan de maximale capaciteit te komen

Ps. Ik heb nu zolang zitten typen zou die NRP nou eindelijk al eens fatsoenlijk in de lucht zijn *zucht*
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 17:24 ]
Nou, net opgehangen met de helpdesk.
Ik ben dus blijven zitten op #14, werkt perfect. Alleen is BBNED vergeten mijn downsenlheid terug op 2048 te zetten.
netjes een ticket aangemaakt en verteldwat er gaat gebeuren, ik word zelfs opgebeld als het weer in orde is
Prima geregeld. ( daar kan @home een puntje aanzuigen )
Ik ben dus blijven zitten op #14, werkt perfect. Alleen is BBNED vergeten mijn downsenlheid terug op 2048 te zetten.
netjes een ticket aangemaakt en verteldwat er gaat gebeuren, ik word zelfs opgebeld als het weer in orde is
Prima geregeld. ( daar kan @home een puntje aanzuigen )
Ik heb soms dat die router er gewoon mee kapt, hij krijgt wel gewoon een IP van Demon. Als ik hem in bridge zet, krijgt mijn computer ook een IP van Demon, dus internet werkt wel, maar die router wil gewoon niet routen.
Iemand enig idee hoe dat nou komt? Ik had gelezen dat meer mensen dit blijkbaar hebben, maar het is best wel irritant.
Iemand enig idee hoe dat nou komt? Ik had gelezen dat meer mensen dit blijkbaar hebben, maar het is best wel irritant.
gewoon een losse router gerbuikeneX0duS schreef op 19 november 2003 @ 18:12:
Ik heb soms dat die router er gewoon mee kapt, hij krijgt wel gewoon een IP van Demon. Als ik hem in bridge zet, krijgt mijn computer ook een IP van Demon, dus internet werkt wel, maar die router wil gewoon niet routen.
Hey Chutney. Ik had sinds vorige week ook een zeer stabiele verbinding op NRP 15. Sinds gisterenavonds is het echter enorm bagger. Regelmatig disconnects gehad en dat is tijdens het gamen knap irritant. Ze duren vaak maar een halve minuut of zo, maar de frequentie werd steeds erger.Chutney schreef op 19 november 2003 @ 13:03:
[...]
Hey CJDijk heb je probz via NRP 15?...upload is nu zelfs weggezakt tot op 480000, als maar disconnects...nooit eerder last van gehad tot vandaag
Volgens m'n ping log (nee, ik ping naar 2 servers van mijzelf) is het vandaag een stuk beter. Ik heb alleen vanochtend een paar disconnects gehad. Ik neem aan dat het te maken heeft met de verhuizing cq verspreiding van de andere gebruikers. Aangezien het dus voor een goed doel is, heb ik er vrede mee

zow, de internet disconnects zijn al minder dan gisteren alleen duren ze nu veel langer, uit m'n irc log kan ik opmaken dat het gemiddeld 45min. duurt voordat mijn verbinding weer online is.
vrij ernstig dus... nog maar eens een mailtje gestuurd(08:22:52) * Disconnected
(09:14:57) * Attempting to rejoin channel
(10:15:22) * Disconnected
(11:07:28) * Attempting to rejoin channel
(12:08:20) * Disconnected
(12:59:59) * Attempting to rejoin channel
(14:00:37) * Disconnected
(14:52:37) * Attempting to rejoin channel
(15:53:07) * Disconnected
(16:45:06) * Attempting to rejoin channel
(17:45:50) * Disconnected
(18:37:49) * Attempting to rejoin channel
[ Voor 60% gewijzigd door Phydomir op 19-11-2003 19:29 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja dat is ook weer zo'n extra uitgave weet je wel... Beetje stom eigenlijk, die Zyxel is ook gewoon een router, maar hij kapt er soms gewoon mee.
Same here, paar mailtjes gestuurd, maar nog geen antwoord.Phydomir schreef op 19 november 2003 @ 19:08:
zow, de internet disconnects zijn al minder dan gisteren alleen duren ze nu veel langer, uit m'n irc log kan ik opmaken dat het gemiddeld 45min. duurt voordat mijn verbinding weer online is.
vrij ernstig dus... nog maar eens een mailtje gestuurd
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Hier valt het ook 2 a 3 keer per uur uit sinds de verhuizing.
Begint nu wel een beetje lang te duren...
Begint nu wel een beetje lang te duren...
zit trouwens wel een enge regelmaat in de tijden, uurtje werken, 53 minuten niets, etc..
heb over 10min. dus geen internet meer tot 22:23
heb over 10min. dus geen internet meer tot 22:23
heel slim van ze. NRP18 is nu ook overbelast volgens een post in de ng's. Dus van een overbelaste NRP14 hebben ze ons naar een NRP geschopt die nu dus ook overbelast is.
Schijnbaar kan je wel handmatig proberen om de een nieuwe lease aan te vragen.
Staat tegenwoordig ook http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html
Dit is op z'n zachts gezegd, zeer irritant
Heeft iemand een pic in info over zo'n NRP router ?
Via google ben ik er achter gekomen dat het waarschijnlijk sisco spul is...
Nu nog weten welk type...
[ Voor 96% gewijzigd door jhead22 op 19-11-2003 22:03 ]
't Is zwaar irritantathlonkmf schreef op 19 november 2003 @ 21:36:
heel slim van ze. NRP18 is nu ook overbelast volgens een post in de ng's. Dus van een overbelaste NRP14 hebben ze ons naar een NRP geschopt die nu dus ook overbelast is.
Kga van 't weekend een klachtenbrief sturen naar Demon en vragen of er een compensatie kan komen deze maand in het abbo geld, van de 2,5 week Demon is het al 2 weken bagger. 't Mag dan wel netjes op de status pagina staan, als 't niet opgelost wordt heb je er niks aan.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
De eerste echte downtime behalve de geplande voor mij tot nu toe. NRP2 is (nog) lekker rustig en stabiel19 nov 17:51. Door een DDoS-attack waren DSL-klanten achter bbned NRP 2 ongeveer 10 minuten onbereikbaar. Het probleem is nu opgelost. -- Owing to a DDoS attack, bbned DSL customers behind NRP 2 have been unreachable for about 10 minutes. The problem has now been resolved.

Precies te zien op m'n traffic log
Niels heeft in demon.nl.support een heel interessant stukje geschreven hierover:jhead22 schreef op 19 november 2003 @ 22:00:
Heeft iemand een pic in info over zo'n NRP router ?
http://groups.google.nl/g...corp.supernews.com#link30
Kort samengevat zit BBNed gewoon te kloten, en is Demon hier de grootste dupe van, aangezien ze de grootste klant zijn. Cistron heeft dit probleem niet, omdat hun dus zelf ATM-IP conversie doen, en dit niet via bbned laten doen (en dus de NRPs niet gebruiken)
[ Voor 48% gewijzigd door DJSmiley op 19-11-2003 22:21 ]
Misschien een idee voor Demon...DJSmiley schreef op 19 november 2003 @ 22:16:
[...]
De eerste echte downtime behalve de geplande voor mij tot nu toe. NRP2 is (nog) lekker rustig en stabiel
[afbeelding]
[...]
Niels heeft in demon.nl.support een heel interessant stukje geschreven hierover:
Kort samengevat zit BBNed gewoon te kloten, en is Demon hier de grootste dupe van, aangezien ze de grootste klant zijn. Cistron heeft dit probleem niet, omdat hun dus zelf ATM-IP conversie doen, en dit niet via bbned laten doen (en dus de NRPs niet gebruiken)
Anyway, aan het einde van het stuk zegt Niels dit,
"Morgenochtend zeer vroeg staan er
bbned'ers bij Demon voor de deur en die hebben zich waarschijnlijk al
opgemaakt voor een zeer onprettig gesprek met ons. Bovendien heeft
deze actie commerciele consequenties voor bbned [5]."
Die [5] staat dan weer voor,
"[5] Probeer jij nog maar eens een bbned account te bestellen bij Demon.
Hint: dat lukt je niet meer."
Nu heb ik dus 2 weken geleden demon besteld en bij mij is alleen bbned leverbaar.
Watvoor conclusies moet ik nu trekken, wil geen versatel
Ook sta ik al een week stil (dsl status), waar het bij een aantal kennisen maar een dag duurde...
Verwijderd
Zoals ik dit dus lees , zit er dus een redelijk grote kans in dat , als , de snelheidsverhogingen van de "oudere" klanten begint de problemen alleen maar groter kunnen worden .DJSmiley schreef op 19 november 2003 @ 22:16:
Niels heeft in demon.nl.support een heel interessant stukje geschreven hierover:
Is nou niet zo`n lekker vooruitzicht
BBned krijgt er flink van langs in dat stukje tekst.DJSmiley schreef op 19 november 2003 @ 22:16:
[...]
De eerste echte downtime behalve de geplande voor mij tot nu toe. NRP2 is (nog) lekker rustig en stabiel
[afbeelding]
[...]
Ik sluit me geheel aan bij de quote van Hunger:
Hoe groot gaan de problemen wel niet worden als de snelheid van de bestaande klanten word verhoogd?
Ik ben onlangs van NRP14 naar NRP18 gegaan en ik kan nu niet zeggen dat mijn problemen kleiner zijn geworden.
Dit gecombineerd met een "wat slechtere
" bereikbaarheid van de newsserver maakt Demon hier even geen goede beurt (hoeveel invloed BBNed heeft in dit verhaal maakt niet uit aangezien het de reputatie van Demon is die er (de meeste) schade van ondervindt.
Ik hoop dat ze in staat zijn om op korte termijn deze problemen het hoofd te bieden, want ik begin een klein beetje spijt te krijgen dat ik mijn fallback DSL lijn bij Demon heb afgenomen
Hoe groot gaan de problemen wel niet worden als de snelheid van de bestaande klanten word verhoogd?
Ik ben onlangs van NRP14 naar NRP18 gegaan en ik kan nu niet zeggen dat mijn problemen kleiner zijn geworden.
Dit gecombineerd met een "wat slechtere
Ik hoop dat ze in staat zijn om op korte termijn deze problemen het hoofd te bieden, want ik begin een klein beetje spijt te krijgen dat ik mijn fallback DSL lijn bij Demon heb afgenomen
http://www.deyterra.com

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Je kunt wel blijven schrijven dat je problemen hebt maar daar schieten we hier niets mee op op.
Wat is er bekend:
Er zijn BBned abonnees die problemen ondervinden, hieraan wordt druk gewerkt.
Thats it, nu kun je wel stats, traceroutes ed plaatsen maar daar schieten we niets mee op.
Hou de netwerk status pagina op de Demon site in de gaten, die wordt redelijk snel ge-update.
Wat mij wel opvalt is dat sommige mensen Demon eerst de hemel in prijzen en nu er wat problemen zijn waar Demon _niets_ aan kan doen, men al zo negatief begint te praten.
Voor mij blijft het een top provider en ik zal ook andere mensen Demon dslexpress blijven aanraden.
Als Demon medewerkers dit lezen: jullie zijn top!
Wat is er bekend:
Thats it, nu kun je wel stats, traceroutes ed plaatsen maar daar schieten we niets mee op.
Hou de netwerk status pagina op de Demon site in de gaten, die wordt redelijk snel ge-update.
Wat mij wel opvalt is dat sommige mensen Demon eerst de hemel in prijzen en nu er wat problemen zijn waar Demon _niets_ aan kan doen, men al zo negatief begint te praten.
Voor mij blijft het een top provider en ik zal ook andere mensen Demon dslexpress blijven aanraden.
Dat maakt echt helemaal niets uit hoor, ik heb zelf een maand lang mijn router gebruikt met dagelijkse problemen. Nu gebruik ik een week mijn router niet en heb totaal geen problemen (nee ook geen snelheidsproblemen bij babyxl
Dus een loose router is niet de oplossing.
Je schiet er wel degelijk wat mee op. Gezien de reacties van gister en die van vandaag is er duidelijk wel wat verbetering gekomen en je krijgt een duidelijk beeld wat er gaande is. Ook weet je dat je niet de enige ben.dolby schreef op 19 november 2003 @ 23:30:
Je kunt wel blijven schrijven dat je problemen hebt maar daar schieten we hier niets mee op op.
Wat is er bekend:
De statuspagina update een keer per twee dagen. Ondertussen wisten we helemaal niet wat er aan de hand was. Tot je dit topic leest met reacties van mensen die her en der informatie hadden verzameld (helpdesk gebeld).
Het helpt Demon ook nog, ik heb iig niet meer de helpdesk gebeld of ge-emaild.
En ja, als een provider in de problemen komt dan wordt de kwaliteit van een provider bekend. Hoe gaan ze de problemen oplossen, hoe behandelen ze de klanten, etc, etc. Dat ze in de grond geboord worden is logisch. Dat verhaaltje over de NRPs is nergens officieel kenbaar gemaakt. Email, of statuspagina dus.
We wisten niet of het aan bbned of aan demon ligt. En als dat verhaal er niet was, wordt de schuld op Demon geschoven.
"Trying to deliver a running commentary on what's being done isathlonkmf schreef op 20 november 2003 @ 00:09:
[...]
De statuspagina update een keer per twee dagen. Ondertussen wisten we helemaal niet wat er aan de hand was. Tot je dit topic leest met reacties van mensen die her en der informatie hadden verzameld (helpdesk gebeld).
Het helpt Demon ook nog, ik heb iig niet meer de helpdesk gebeld of ge-emaild.
only likely to lead to false expectations if it doesn't produce the
desired effects or if it takes longer to make changes than was
initially thought. Having customers calling support or emailing Demon
to get the latest update doesn't actually help." Aldus Jim Segrave van Demon
"All we can ask is that
people try to be patient and believe us when we say that this is, at
this time, the single main task of Demon's technical and provisioning
teams and a large portion of BBned's staff as well"
Klaar, over en uit, ze zijn druk bezig, zijn op de hoogte van problemen die sommige abonnees hebben.
tot die tijd maar weer even een kabel tussen m'n chello modem en m'n router, en ff een brief de deur uit doen dat ik deze maand zeker niet ga betalen...
Verwijderd
En ja hoor de news server van supernews is weer down again
(ter info mijn adsl loopt via babyxl).
Het is wel minder erg geworden, gisteren had ik zeker wel 2 uur verbinding achter elkaar. Alleen ligt het er nu wel weer uit
Het is op te lossen door een nieuwe lease aan te vragen, maar als ik aan de verkeerde kant van de verbinding zit is dat niet echt makkelijk 
Ik vind Demon nog steeds een top provider die gewoon normale taal spreekt ipv alles te ontkennen a-la Chello oid. Jammer dat er nu wat problemen zijn in mijn 3e week Demon DSL (Demon dialup heb ik jaren gehad), maar dat doet (nog) niets af aan mijn oordeel.
Ik vind Demon nog steeds een top provider die gewoon normale taal spreekt ipv alles te ontkennen a-la Chello oid. Jammer dat er nu wat problemen zijn in mijn 3e week Demon DSL (Demon dialup heb ik jaren gehad), maar dat doet (nog) niets af aan mijn oordeel.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
even een klein vraagje, ik heb demon gemailt over een wireless router met accespoint van sweex, hij kon mij niet precies vertellen of dit zou gaan werken.
weet iemand anders dit misschien? en moet ik nog dingen in de modem instellen?
want kheb alles aan gesloten, en ik heb nu ook internet via demon maar verder niks ingesteld in het modem. Ik had gisteren wel metteen de blaster worm in mijn computer zitten
want kheb alles aan gesloten, en ik heb nu ook internet via demon maar verder niks ingesteld in het modem. Ik had gisteren wel metteen de blaster worm in mijn computer zitten
http://status.supernews.com/Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 08:50:
En ja hoor de news server van supernews is weer down again(ter info mijn adsl loopt via babyxl).
Due to reasons we are not sure of at this time, we have experienced a cascade cluster failure. We are working to resolve this issue as quickly as possible. Users will experience problems connecting and slow downloads while the cluster is being brought back up to full capacity.
Ja en? je wilt toch niet zeggen dat dit de schuld van Demon is?Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 10:14:
Ik had gisteren wel metteen de blaster worm in mijn computer zitten
Da's toch echt z'n eigen schuld... slechte beveiliging van z'n PC. Die patch had 'ie allang geïnstalleerd moeten hebben. En hij draait blijkbaar geen firewall...dolby schreef op 20 november 2003 @ 10:19:
[...]
Ja en? je wilt toch niet zeggen dat dit de schuld van Demon is?
Tsja, de Blaster-worm kun je echt bij elke provider wel krijgen. Alhoewel me wel opvalt dat ik van Demon-users verdacht veel probe's op poortje 135 voorbij zie komen...
yes een half uur geleden mijn modem gekregen, en wat doe ik??
splitter verkeerd aangesloten
.
kheb al verschillende keren adsl aangesloten bij mensen thuis en bij mezelf doe ik het uit enthousiasme helemaal verkeerd, kzit nu op demon te inetten, chello heb ik ook nog
kmoet nog ff de bekabeling goed zetten, ik heb vanuit de meterkast een telefoonlijn lopen naar me kamer, maar ik ga die denk ik vervangen door een utp kabel en dan ipv telefoonstekkerdoos in de muur een utp stekkerdoos in de muur, en dan een utp kabel met aan de ene kant een rj34 voor me modem, dus dan is het weer netjes geregeld
maarja, geen zin om naar de winkel te gaan om die spullen te halen.
(kmoet eigenlijk alleen utp stopcontactje kopen, rj34 plugjes halen en ff een utp tang lenen van me werk)
wie weet trouwens hoe het zit: ik heb 2 netwerkkaarten onboard (a7n8x deluxe) in me 3com heb ik demon en in die andere heb ik chello (als ik die utp kabel weer in me kabelmodem zet dan)
als ik ga internettten, welke gaat hij dan gebruiken?
en is er geen mogelijkheid bijv. om chello alleen voor emule te gebruiken en voor de rest van inet, msn, kazaa enz enz, demon te gebruiken?
is dat mogelijk? soort van bundelen van je inet aansluitingen dus
splitter verkeerd aangesloten
kheb al verschillende keren adsl aangesloten bij mensen thuis en bij mezelf doe ik het uit enthousiasme helemaal verkeerd, kzit nu op demon te inetten, chello heb ik ook nog
kmoet nog ff de bekabeling goed zetten, ik heb vanuit de meterkast een telefoonlijn lopen naar me kamer, maar ik ga die denk ik vervangen door een utp kabel en dan ipv telefoonstekkerdoos in de muur een utp stekkerdoos in de muur, en dan een utp kabel met aan de ene kant een rj34 voor me modem, dus dan is het weer netjes geregeld
maarja, geen zin om naar de winkel te gaan om die spullen te halen.
(kmoet eigenlijk alleen utp stopcontactje kopen, rj34 plugjes halen en ff een utp tang lenen van me werk)
wie weet trouwens hoe het zit: ik heb 2 netwerkkaarten onboard (a7n8x deluxe) in me 3com heb ik demon en in die andere heb ik chello (als ik die utp kabel weer in me kabelmodem zet dan)
als ik ga internettten, welke gaat hij dan gebruiken?
en is er geen mogelijkheid bijv. om chello alleen voor emule te gebruiken en voor de rest van inet, msn, kazaa enz enz, demon te gebruiken?
is dat mogelijk? soort van bundelen van je inet aansluitingen dus
Dat is mij idd ook opgevallen. Als ik in de log van mijn router kijk zie ik zeer regelmatig requests op poort 135 voorbijkomen en negen van de tien keer is dat een ip adres binnen de demon range. Misschien is het een idee voor Demon om een mailtje naar hun klantenbestand rond te sturen met advies om tenminste een firewall aan te zetten? Let wel, dit is zeker niet de schuld van Demon, maar uit het oogpunt van servicegericht zijn is het misschien een ideeWildfire schreef op 20 november 2003 @ 10:25:
[...]
Da's toch echt z'n eigen schuld... slechte beveiliging van z'n PC. Die patch had 'ie allang geïnstalleerd moeten hebben. En hij draait blijkbaar geen firewall...
Tsja, de Blaster-worm kun je echt bij elke provider wel krijgen. Alhoewel me wel opvalt dat ik van Demon-users verdacht veel probe's op poortje 135 voorbij zie komen...
oeps, dubbelpost...
[ Voor 99% gewijzigd door ToriHino op 20-11-2003 11:31 ]
Er gaat hier geloof ik iets mis met het submitten

[ Voor 89% gewijzigd door ToriHino op 20-11-2003 11:34 ]
Lekker is dat, dacht ga eens een filmpje downloaden uit die newsgroepen. Kan dat helemaal niet.
Een één of andere cascade cluster fout.
15x330 SW38
20-11 09:14Centauriprime schreef op 20 november 2003 @ 12:25:
Lekker is dat, dacht ga eens een filmpje downloaden uit die newsgroepen. Kan dat helemaal niet.
Er zijn momenteel problemen met de news service. Deze problemen worden
onderzocht.
--
There are currently problems with the news service. These problems are
being investigated.
Ja, zag dit al bij supernews staan.
Maar hij doet het nou wel.System Status- Service unavailable.
Thursday, 20 November 2003, 9:27 GMT Posted by Ed
Service is unavailable while problems resulting from the earlier failure are addressed. No ETR at this time.
System Status: Cluster failure
Thursday, 20 November 2003, 7:47 GMT Posted by Ed
Due to reasons we are not sure of at this time, we have experienced a cascade cluster failure. We are working to resolve this issue as quickly as possible. Users will experience problems connecting and slow downloads while the cluster is being brought back up to full capacity.
[ Voor 3% gewijzigd door Centauriprime op 20-11-2003 12:58 ]
15x330 SW38
Zou niet weten of hij het hier doet.Centauriprime schreef op 20 november 2003 @ 12:25:
Ben voorlopig weer ff bezig mijn downloads aan het uitzoeken.
Wat gaat dat hard op deze manier.
Een zeer tevreden Demon gebruiker hier.
Verwijderd
Ik had het ook windows Xp opnieuw geinstalleerd. Daarna gelijk men virusscanner en firewall ginstaleerd. Op dat moment kreeg ik een worm32 melding van men virusscanner. Kan mischien ook gewoon toeval zijn.dolby schreef op 20 november 2003 @ 10:19:
[...]
Ja en? je wilt toch niet zeggen dat dit de schuld van Demon is?
Heb je wel officiele software of komt de virusscanner van inet. Misschien zit daar het virus al in.Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 13:01:
[...]
Ik had het ook windows Xp opnieuw geinstalleerd. Daarna gelijk men virusscanner en firewall ginstaleerd. Op dat moment kreeg ik een worm32 melding van men virusscanner. Kan mischien ook gewoon toeval zijn.
Verwijderd
Officeel bij men computer gekregen.cvs79 schreef op 20 november 2003 @ 13:04:
[...]
Heb je wel officiele software of komt de virusscanner van inet. Misschien zit daar het virus al in.
Norten 2004
Laats hier een laptop opnieuw geinstaleert, modem getest (56k),Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 13:05:
[...]
Officeel bij men computer gekregen.
Norten 2004
na 2 minuten een verbinding een rpc fout (blaster...)
Kan dus heel snel gaan, was een kpn direct internet verbinding.
hey vraagje, niet dat ik in dit topic ooit replys krijg 
maargoed, kheb ff gezocht, maar ik kan zeg maar de standaard provider gegevens niet vinden:
-mail servers
-ftp adres
-enz enz
ohw ja ik had geen zin om rj34 plugjes te halen dus heb ik een andere geniale oplossing:
ik had een dikke telefoonlijn lopen vanuit de meterkast naar me kamer en die heb ik ook gebruikt:

maargoed, kheb ff gezocht, maar ik kan zeg maar de standaard provider gegevens niet vinden:
-mail servers
-ftp adres
-enz enz
ohw ja ik had geen zin om rj34 plugjes te halen dus heb ik een andere geniale oplossing:
ik had een dikke telefoonlijn lopen vanuit de meterkast naar me kamer en die heb ik ook gebruikt:

Verwijderd
Tsja, ik denk toch dat je alles wel zo'n beetje hier kan vindenpokeran schreef op 20 november 2003 @ 13:59:
hey vraagje, niet dat ik in dit topic ooit replys krijg
-mail servers
-ftp adres
-enz enz
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.demon.nl/support/
Ja, dat werkt. Niks instellen, gewoon automagisch laten draaien. Modem werkt dan automatisch als bridge en die router doet de rest wel.Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 10:14:
even een klein vraagje, ik heb demon gemailt over een wireless router met accespoint van sweex, hij kon mij niet precies vertellen of dit zou gaan werken.
Ik heb zelf ook twee weken een Sweex Wireless AP/Router gehad.
Heb 'm teruggebracht, want hij crashte elke twee dagen... Heb nu een SMC die het beter doet. Hopelijk gaat bij jou wel alles goed werken
Trouwens, wat die NRP's betreft: uit het verhaal is het mij nog niet duidelijk of er met NRP's 1-10 wellicht nog problemen te verwachten zijn zodra de snelheidsverhoging er door is.
Ik was één van de eersten en zit op NRP 1. Ik heb totaal geen last van storingen, maar hoop eigenlijk dat dat ook zo blijft...
[ Voor 20% gewijzigd door dreamscape op 20-11-2003 14:10 ]
Punctuality is the politeness of kings
Jij doet dat uitzoeken ook eens in de zoveel tijd?cjdijk schreef op 20 november 2003 @ 12:59:
[...]
Ben voorlopig weer ff bezig mijn downloads aan het uitzoeken.
Wat gaat dat hard op deze manier.![]()
Een zeer tevreden Demon gebruiker hier.
Ik heb telkens ettelijke GB's uit te zoeken, is wel een nadeel van die heerlijke newsgroepen
offtopic:
Newsbin Pro logt netjes naar file wat je gedownload hebt, dus dat maakt het uitzoeken wel makkelijker. Maar ik overweeg de overstap naar Newsleecher, maar niemand schijnt mij te kunnen vertellen of dat proggie ook naar logfile kan schrijven. De maker reageert niet op emails blijkbaar.
Newsbin Pro logt netjes naar file wat je gedownload hebt, dus dat maakt het uitzoeken wel makkelijker. Maar ik overweeg de overstap naar Newsleecher, maar niemand schijnt mij te kunnen vertellen of dat proggie ook naar logfile kan schrijven. De maker reageert niet op emails blijkbaar.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik vind Newsleecher hier en daar vaag. Gaat ie braaf downloaden nadat je 3 vergeefse pogingen op het knopje 'download' hebt gedaan, vervolgens haalt ie het binnen, maar komt het niet in de download dir te staan 
1.0 beta 8 betekent blijkbaar echt 'beta'. Ik heb 't programma weer weggeketst voor Forte Agent 1.93. Zoekt niet makkelijk, maar is wel betrouwbaar.
1.0 beta 8 betekent blijkbaar echt 'beta'. Ik heb 't programma weer weggeketst voor Forte Agent 1.93. Zoekt niet makkelijk, maar is wel betrouwbaar.
Verwijderd
Werkt gewoon , maar ik zou m`n geld opsparen voor een andere als ik jou was .Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 10:14:
Heb er ook een , gekregen , maar ga een andere kopen .
Om de 2 uur , moet die gewoon een keer uit en dan weer aan gezet worden , anders werkt m`n wireless niet meer .
Het ligt aan het accesspoint want het gebeurt met meerdere wireless kaartjes
Van de statuspagina:
20 nov 15:15. Later vanmiddag gaat bbned de helft van de klanten die nu op NRP 18 is aangesloten, verhuizen naar NRP 21. Dit zou de problemen met NRP 18 moeten oplossen. Aan een structurele oplossing voor de problemen die klanten op de andere NRP's ondervinden wordt nog gewerkt. -- Later this afternoon, bbned will move half of the customers that are currently connected to NRP 18, to NRP 21. This should resolve the problems that NRP 18 has. A structural solution for the problems that customers on other NRPs are experiencing, is still being worked on.
Laten we hopen dat ut werkt...
20 nov 15:15. Later vanmiddag gaat bbned de helft van de klanten die nu op NRP 18 is aangesloten, verhuizen naar NRP 21. Dit zou de problemen met NRP 18 moeten oplossen. Aan een structurele oplossing voor de problemen die klanten op de andere NRP's ondervinden wordt nog gewerkt. -- Later this afternoon, bbned will move half of the customers that are currently connected to NRP 18, to NRP 21. This should resolve the problems that NRP 18 has. A structural solution for the problems that customers on other NRPs are experiencing, is still being worked on.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Inderdaad! Eens aankijken wat NRP-21 nu gaat doenWallie schreef op 20 november 2003 @ 16:01:
Van de statuspagina:
Wizz
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Verwijderd
Ik mag hopen dat NRP21 dan wel een nieuwe router is. Want anders kunnen ze straks de helft van de klanten op NRP21 ook weer gaan overhevelenWallie schreef op 20 november 2003 @ 16:01:
Van de statuspagina:
20 nov 15:15. Later vanmiddag gaat bbned de helft van de klanten die nu op NRP 18 is aangesloten, verhuizen naar NRP 21. Dit zou de problemen met NRP 18 moeten oplossen.
Maar ik hoop dat de problemen wel voor 1 december opgelost zullen zijn. Dan moet ik nl. m'n Casema kabelmodem terugsturen
Dit topic is gesloten.