Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://services.nl.demon.net/images/dslexpress/logo.jpg

En daar gaan we weer naar deel 6! Met dank aan
Jeroen210 voor de originele openingspost!

Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Deel 4 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

En deel 5 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
  • <span style="color: red;font-weight:bold">
  • Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • ...en de rest van de policy
:? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is
voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers
aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de
overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een
overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo. In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies
dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet
iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25
huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen
en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP.
Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je
vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10
overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal
alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd
naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL
partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens
gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd
door de DSL partner.
Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL
daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.
Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden
toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

Voor de oude Demon Metro-klanten geldt dat zij later de mogelijkheid krijgen om te migreren naar het DSLexpres platform.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Ja, de upload snelheid van de 2 en 8 mbit abonnementen van BBned, worden verhoogd naar 1 mbit. Er staat inmiddels een planning online.

De downloadsnelheden zullen volgens een bericht van BBned ook worden verhoogd. Zie daarvoor bovenstaande link. Prettig is dat je meer value for money zult krijgen: voor bestaande klanten (aansluitdatum tot 18-09-2003) gaat het huidige 512/256-abo naar 1024/512, 2048/512 gaat naar 2048-8192/1024 en het 2-8 mbit abonnement wordt in prijs verlaagd :) De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje gezet:

512/25619,95
1024/51239,-
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie
http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

:? In heb gehoord dat de combinatie van ISDN met een oude NT1 en Demon niet altijd even goed werkt :?
Dat klopt. Op de volgende URL is een fotoserie te vinden hoe je de boel kan aansluiten zodat het goed werkt: http://www.renekok.com/demoninstall/

:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres als de lijn gechecked wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode
van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar
BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week
daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten
op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe kan ik de lijngegevens uit mijn Zyxel-modem uitlezen :?
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Ik heb alles net aangesloten en m'n verbinding doet het niet :?
Het kan zijn dat je de aansluitingen op de splitter verkeerd hebt aangesloten. Aan de ene kant gaat je KPN-lijn erin en je DSL-eruit; aan de andere kant gaat je telefoon eruit. Zie onderstaand plaatje (met dank aan Wildfire):

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is gelimiteerd tot 3 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:

Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?

De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Mijn password voor de systeemnaam kan geen uitroepteken bevatten :?
Dat klopt, maar dit geldt niet voor het mailpassword.

"Dit was een bug in het ordersysteem die is verholpen.
Er kunnen weer naar hartelust rare tekens in wachtwoorden gebruikt worden"

Aldus een Demon-medewerker :)

:? Ik mis iets :?
mail naar wokschotel@xs4all.nl en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron en Wildfire :*)

[ Voor 5% gewijzigd door intoxicated op 09-11-2003 23:06 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44

Crusader

Arc Nature

Woei! Deel 6 alweer :)
Is er dan nog steeds iets te melden over Demon DSLExpress?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:10
Misschien is het handig om erbij te vermelden, dat de upgrade voor de bestaande abonnee's pas in de laatste 2 weken van december plaatsvindt. Dat scheelt voor velen een enorm zoekwerk (zeker, als dit topic weer zo groot wordt met al die status berichten en opmerkingen in de trent van: oei, het lampje brandt, hoelang nog?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Trunksmd schreef op 07 november 2003 @ 08:28:
Misschien is het handig om erbij te vermelden, dat de upgrade voor de bestaande abonnee's pas in de laatste 2 weken van december plaatsvindt. Dat scheelt voor velen een enorm zoekwerk (zeker, als dit topic weer zo groot wordt met al die status berichten en opmerkingen in de trent van: oei, het lampje brandt, hoelang nog?)
Ik neem dus aan dat dit gezeik voortaan afgelopen is. Gewoon wachten :) Neem geen contact op met ons zou ik zeggen, maar met de isp zelf. Die kunnen jou meestal veel beter helpen.

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 12:42

Wallie

Herr

En misschien kan je bij de newsserver vertellen dat ie al een tijdje onbereikbaar is door een paar vriendelijke leechers... :'(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00
:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
...
Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.
Deze URL werkt helaas niet meer...
Dat is deze geworden: http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls

[ Voor 21% gewijzigd door NokiaFan op 07-11-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88410

Ik wordt ongeveer om ieder kwartier even voor een paar tellen gedisconnect. De modem geeft gewoon aan dat ie al die tijd verbonden is. nu online een dag en 20 uur.

Is dit een storing of ligt het aan mijn hardware (Alcatel Speedtouch 570).

Heb dit nog nooit meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:25

cjdijk

Hans favoriete radiostation

[b][message=19190901,noline]Door mic_forever - Friday 07 November 2003 06:54
Werkt die modem, die je gratis bij je abbo krijgt
met m'n accepoint van Edimax?
Ik zou niet weten waarom jouw accespoint niet zou werken op het Zyxel modem van Demon.
Je moet het Zyxel modem wel even als router instellen,
tenzij je een "router met ingebouwd accespoint" bedoelt,
is dus wat anders dan een accesspoint,
dan moet je je modem juist niet als router instellen.
Als je een "router met ingebouwd accespoint" hebt,
kan je dat zien doordat er meer dan 1 ethernet aansluiting opzit. :)
Wallie schreef op 07 november 2003 @ 08:43:
En misschien kan je bij de newsserver vertellen dat ie al een tijdje onbereikbaar is door een paar vriendelijke leechers... :'(
Bij mij werkt het al weer een tijdje goed, welliswaar niet altijd even snel,
maar ik heb op dit moment maar 1 thread aanstaan, misschien dat hij daarom
er niet uitklapt, snelheid varieert tussen 20 en 60 Kilobyte per seconde.
Mijn ervaring is dat als ik 3 threads aanzet, dat hij binnen 1 dag de connectie met de newsserver verbreekt.
Toch jammer, dat hier tot op heden geen goede oplossing voor komt. :/
Anoniem: 88410 schreef op 07 november 2003 @ 08:57:
Ik wordt ongeveer om ieder kwartier even voor een paar tellen gedisconnect. De modem geeft gewoon aan dat ie al die tijd verbonden is. nu online een dag en 20 uur.

Valt mij ook op. Niet dat ik er last van heb, mijn router maakt automatisch opnieuw verbinding.
Ik kan het alleen zien aan de On-Line status/Up-time op mijn Draytek router,
die staat nooit hoger dan 30 minuten.
Maar ik ben nu bijvoorbeeld een divx aan het downloaden direct vanaf iemand anders pc via internet explorer.
Diezelfde persoon is ook vanaf mijn harddisk een andere divx aan het downloaden.
Zowel de up als de download lopen meerdere uren onafgebroken door.
Kortom het heeft dus verder nergens effect op, is dus niet van belang.
Volgens mij heeft het te maken met het dhcp principe van Demon,
waarbij je elk half uur een IP request krijgt (of iets dergelijks). :)

[ Voor 31% gewijzigd door cjdijk op 07-11-2003 09:13 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik dacht ook dat maakt niet uit. maar heb ook een ftp server draaien maar hij klapt er echt uit.

Ik baal er goed van, op deze manier wordt het niet echt plezierig werken.

Het ligt aan mijn modem volgens mij. daar telt hij de time-out af. Ik zal hem ook eens op bridging zetten.

Verder nog 1 vraag, met welk programma kan ik mijn downloads versnellen, was een simpele patch voor las ik een keer op dit forum, maar ik kan deze helaas niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 88410 schreef op 07 november 2003 @ 09:19:
Ja, ik dacht ook dat maakt niet uit. maar heb ook een ftp server draaien maar hij klapt er echt uit.

Ik baal er goed van, op deze manier wordt het niet echt plezierig werken.

Het ligt aan mijn modem volgens mij. daar telt hij de time-out af. Ik zal hem ook eens op bridging zetten.

Verder nog 1 vraag, met welk programma kan ik mijn downloads versnellen, was een simpele patch voor las ik een keer op dit forum, maar ik kan deze helaas niet meer vinden
Een Ftp server heb ik niet zelf, alleen een Http server, en die gaat goed.
Die patch weet ik niets van, gaat me zo eigenlijk al snel genoeg,
ik houd niet zo van die browser plugins.
Ik denk trouwens nog steeds dat de router in het Zyxel modem niet echt serieus bruikbaar is,
volgens mij geeft dat alleen maar frustratie en spontane disconnects.
Een losse router is in mijn ogen veel stabieler.

[ Voor 13% gewijzigd door cjdijk op 07-11-2003 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 16:10
In deel 5 zag ik zo'n programma om de status van je verkeer te bekijken via SNMP.

Weet niet of men deze unix variant al kent, maar dacht meld m ff.
Multi Router Traffic Grapher
The Multi Router Traffic Grapher is a tool primarily used to monitor the
traffic load on network links (typically by using SNMP). MRTG generates HTML
pages containing PNG images which provide a LIVE visual representation of this
traffic. MRTG typically produces daily, weekly, monthly, and yearly graphs.
.
In addition to monitoring via SNMP, MRTG can also generate graphs based on
the output of any application, allowing one to generate graphs of anything
that needs monitoring (for example, CPU and memory usage, email volumes, web
hits, etc). For faster data collection, MRTG can also interface to RRDtool.
For more information, see http://www.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/.
Je heb dan ook deze nodig.
libjpeg62
libgd1
libsnmp-session-perl
For more information, see http://www.switch.ch/misc/leinen/snmp/perl/

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Heb je al de nieuwste configuratie tool geprobeerd voor je 570?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 21:28

Daar had ik gisteravond ook last van, ik zag op IRC zelfs meer mensen met demon om de 10 minuten eruit klappen. Nadat ik mijn router gereset had werkte alles ineens weer, maar ik denk dat dat toeval was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Naar mijn weten heb ik daar geen last van gehad, gebruik de Zyxel modem.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

cjdijk schreef op 07 november 2003 @ 09:26:
[...]

Een Ftp server heb ik niet zelf, alleen een Http server, en die gaat goed.
Die patch weet ik niets van, gaat me zo eigenlijk al snel genoeg,
ik houd niet zo van die browser plugins.
Ik denk trouwens nog steeds dat de router in het Zyxel modem niet echt serieus bruikbaar is,
volgens mij geeft dat alleen maar frustratie en spontane disconnects.
Een losse router is in mijn ogen veel stabieler.
Ik heb d'r een sitecom dc-202 v2 router aan gehangen van de week (Zyxel in Bridge-modus), werkt perfect, geen disconnects of iets :) Was tevens omdat de Zyxel in router-modus geen IPSec kan forwarden (staat in de mega-handleiding van Zyxel zelf, 650R kan het niet, 650H en HW (ofzo) kunnen het wel), de Sitecom doet het zonder problemen. Ook eMule werkt zonder problemen door de router _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn adsl modem (speedtouch 570) nu als dchp server en lan nog wat,
ik zal hem eens op bridge configuratie van bbned zetten, hopen dat het probleem dan is opgelost.

Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heeft iemand het telefoonnummer of emailadres van bbned of babyxl ?
Ik wil ff informeren hoelang die lijntest nog gaat duren, zit al ruim 3 weken te wachten nu.
Op de website kan ik geen telefoonnummers vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Correspondentie-adres:
Postbus 692, 2130 AR Hoofddorp

Bezoekadres:
Saturnusstraat 40-44, 2132 HB Hoofddorp

Telefoon 023 565 9999
Fax 023 56 333 56
Email contact@bbned.nl

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 06-06 17:33
Weet er iemand welke Firmware je het beste kunt gebruiken bij demon als je een Vigor 2600 hebt. De 2.5 AnnexA of de 2.5 AnnexA For Holland of de 2.5 UK(2).

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48876

yess, waarschijnlijk krijg ik vandaag mijn modem binnen status is nu 8 dagen op geaccepteerd, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wallie schreef op 07 november 2003 @ 08:43:
en dat er prima alternatieven zijn zoals usenetserver.com voor 14,95 dollar per maand. Unlimited 8 Mb/s wel te verstaan.

@cjdijk:
ik gebruik sinds september de interne router van de Zyxel modem, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele keer problemen hiermee ondervonden.

Ik vind dat modem echt geweldig. Zeker de SNMP functie daarin, prachtig, kan nu heel nauwkeurig mijn verbruik bijhouden.
Misschien is het dan ook iets voor de startpost, het werd in het vorige deel al genoemd:
PRTG - Paessler Router Traffic Grapher
http://www.paessler.com/prtg/?link=home1

Als je wilt weten wat je ermee kan doen:
http://www.paessler.com/prtg/#what_it_does (staan een paar sample sites)

Zelfs .csv bestanden downloaden zodat je zelf in Excel (of in whatever prog) geile grafiekjes kunt maken :P

edit: zie net dat dat proggie een variant is op wat Centauriprime noemt.
Dat MRTG heb ik ook gebruikt, maar daarmee zie je alleen maar de behaalde doorvoersnelheden, niet het verbruik. Als je een beetje handig bent kun je dat MRTG dacht ik wel zelf uitbreiden, maar dan moet je handig zijn met Perl. Een tijdje terug las ik dat de maker van MRTG ermee gestopt is.

[ Voor 67% gewijzigd door Crusader op 07-11-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

cvs79 schreef op 07 november 2003 @ 10:43:
Weet er iemand welke Firmware je het beste kunt gebruiken bij demon als je een Vigor 2600 hebt. De 2.5 AnnexA of de 2.5 AnnexA For Holland of de 2.5 UK(2).

_/-\o_
Zoeken is een kunst, het staat er zo duidelijk op:
http://www.draytek.nl/router/2600isp.php?at=bbned
"Bij de analoge (Annex-A) routers foute modem-firmware, de a versie voor Versatel, anders de c (for Holland) verie die met (H) in de webpagina staat.) "
De AnnexA For Holland dus. :)
Anoniem: 48876 schreef op 07 november 2003 @ 10:47:
yess, waarschijnlijk krijg ik vandaag mijn modem binnen status is nu 8 dagen op geaccepteerd, :D
Helaas blijkt dat het opsturen van je het modem over het algemeen anderhalf tot 2 weken i.p.v. 1 week duurt.
Maar..., ben je overgestapt van KPN Adsl, 56K inbellen :D of Chello?
Als je overgestapt bent van KPN Adsl naar Demon, kan je nu al on-line met je KPN modem. :)
Crusader schreef op 07 november 2003 @ 11:12:
[...]

@cjdijk:
ik gebruik sinds september de interne router van de Zyxel modem, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele keer problemen hiermee ondervonden.

Ik vind dat modem echt geweldig. Zeker de SNMP functie daarin, prachtig, kan nu heel nauwkeurig mijn verbruik bijhouden.
Misschien is het dan ook iets voor de startpost, het werd in het vorige deel al genoemd:
PRTG - Paessler Router Traffic Grapher
http://www.paessler.com/prtg/?link=home1

Als je wilt weten wat je ermee kan doen:
http://www.famboogaard.nl/stats

Zelfs .csv bestanden downloaden zodat je zelf in Excel (of in whatever prog) geile grafiekjes kunt maken :P

edit: zie net dat dat proggie een variant is op wat Centauriprime noemt.
Dat MRTG heb ik ook gebruikt, maar daarmee zie je alleen maar de behaalde doorvoersnelheden, niet het verbruik. Als je een beetje handig bent kun je dat MRTG dacht ik wel zelf uitbreiden, maar dan moet je handig zijn met Perl. Een tijdje terug las ik dat de maker van MRTG ermee gestopt is.
Ik heb niet de behoefte mijn Modem in te stellen als router, gezien ik toch al een losse router heb.
Maar fijn voor je dat jij geen problemen hebt met je Zyxel modem in router modus.
Zelf heb ik nooit het voordeel gezien om een modem als router te gebruiken.
Dan zou ik nog steeds een losse switch nodig hebben.
Nu heb ik een flexibele provider onafhankelijke opstelling.
Al moet ik er wel bijvertellen dat ik sinds een jaar wel een tweede 8 poort switch erbij heb,
en ook een losse Accesspoint. :)
Mijn data verkeer houd ik niet zo bij, zo af en toe download ik wat, soms niets.
Het gaat zo snel dat ik niet constant iets aan heb staan.
Ben eigenlijk vooral voor de upload overgestapt,
maar die nieuwsgroepen dat is ook geweldig.
Tot nu toe ben ik alleen maar zeer tevreden over Demon. _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door cjdijk op 07-11-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 06-06 17:33
cjdijk schreef op 07 november 2003 @ 11:22:
[...]

Zoeken is een kunst, het staat er zo duidelijk op:
http://www.draytek.nl/router/2600isp.php?at=bbned
"Bij de analoge (Annex-A) routers foute modem-firmware, de a versie voor Versatel, anders de c (for Holland) verie die met (H) in de webpagina staat.) "
De AnnexA For Holland dus. :)
Excuses, maar daar heb ik over heen gekeken 8)7 . Verder is er ooit een ander topic op GoT geweest waar men het over de 2.5UK had in combinatie met BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
Ik ben van plan om een 2/1 Mbit lijn aan te vragen...maar vind 190 euro nogal veel geld voor een standaard ADSL modem met router. Oja, we maken gebruik van ISDN. Ben al diverse modems tegengekomen, geloof dat ik een annex b modem nodig heb.

Wie heeft hier positieve ervaringen met welk modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

[...]
en dat er prima alternatieven zijn zoals usenetserver.com voor 14,95 dollar per maand. Unlimited 8 Mb/s wel te verstaan.
Ja, die zijn er altijd, bij welke provider je ook zit... maar ja, mijn vader gebruikt de newsserver veel voor genealogie toepassing, gewoon wat NL-nieuwsgroepjes, en om daar nou 14,95 dollar meer voor te gaan betalen...

Was een van de redenen om bij Chello weg te gaan, die nieuwsserver was zo traag, en dan krijg je nu dit |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Wallie op 07-11-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Laatst online: 12-05 18:34
Werkt de Vigor2600 serie met BBned?
De basisinstellingen zijn VCI 35, VPI 0. G.DMT. Vanaf firmware 2.36 kunt u voor Annex-A de gewone firmware gebruiken. Bij de eerdere firmwares dient u de speciale "c" "for Holland" firmwareversie te gebruiken.

lijkt mij duidelijk toch, ik heb de 2.3.6 ook en werkt perfect en is super stabiel.
cvs79 schreef op 07 november 2003 @ 11:28:
[...]

Excuses, maar daar heb ik over heen gekeken 8)7 . Verder is er ooit een ander topic op GoT geweest waar men het over de 2.5UK had in combinatie met BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

[...]
Hij heeft MRTG compleet omgebouwd tot rrdtool.
Is wel wat ingewikkelder, maar daarom ook wat krachtiger.
Als ik eenmaal met Demon op het net zit zal ik eens kijken of ik wat moois in elkaar kan fabrieken.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jvhaarst schreef op 07 november 2003 @ 12:14:
[...]

Als ik eenmaal met Demon op het net zit zal ik eens kijken of ik wat moois in elkaar kan fabrieken.
Sodemieters, dat ziet er niet simpel uit...
Maar wie weet kan ik er ooit wat mee, aan mijn Perl kennis zal het niet liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 13:06
Crusader schreef op 07 november 2003 @ 12:46:
[...]

Sodemieters, dat ziet er niet simpel uit...
Maar wie weet kan ik er ooit wat mee, aan mijn Perl kennis zal het niet liggen ;)
Ik heb/had zelf prtg draaien, windows based. Dit is een simpele monitor die hetzelfde doet als mrtg, maar dan zonder fratsen ;)

Wat je wel moet doen (indien de modem/router geen SNMP-protocol ondersteund) is de SNMP installeren in windows.

Link: http://www.paessler.com/prtg

linkie voor de werking: (kan traag zijn) http://sjowhan.rulez.nl/prtg/

[ Voor 16% gewijzigd door Sjowhan op 07-11-2003 13:05 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dimmu schreef op 07 november 2003 @ 12:58:
[...]

Ik heb/had zelf prtg draaien, windows based. Dit is een simpele monitor die hetzelfde doet als mrtg, maar dan zonder fratsen ;)

Wat je wel moet doen (indien de modem/router geen SNMP-protocol ondersteund) is de SNMP installeren in windows.

Link: http://www.paessler.com/prtg

linkie voor de werking: (kan traag zijn) http://sjowhan.rulez.nl/prtg/
Zoals je wellicht eerder hebt kunnen lezen, ben ik super enthousiast over PRTG. Ik heb het zelfs gisteren aangeschaft (zie http://www.famboogaard.nl/stats)
Ik maak daar nu ook dankbaar gebruik van :)
Maar als ik SNMP op de Windows NIC's aanzet, dan meet ie ook het lokale netwerkverkeer mee en dat wil ik dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 07-11-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

NokiaFan schreef op 07 november 2003 @ 11:42:
Ik ben van plan om een 2/1 Mbit lijn aan te vragen...maar vind 190 euro nogal veel geld voor een standaard ADSL modem met router. Oja, we maken gebruik van ISDN. Ben al diverse modems tegengekomen, geloof dat ik een annex b modem nodig heb.

Wie heeft hier positieve ervaringen met welk modem?
Ik zou gewoon voor 1 januari 2004 aanmelden, dan kost het modem en aansluitkosten niets. :)
Behalve natuurlijk als je het instap abbo neemt van 0.5/0.25 Mbit, maar jij noemt het 2/1 Mbit abbo (heb ik ook btw).
Als je net begint bij tweakers gaat het een hele tijd goed,
tot je al wat langer meedraait, krijg je die dingen als "verkeerde knopje" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

cjdijk schreef op 07 november 2003 @ 14:18:
[...]
Als je net begint bij tweakers gaat het een hele tijd goed,
tot je al wat langer meedraait, krijg je die dingen als "verkeerde knopje" :D
Je kent het probleem :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

jvhaarst schreef op 07 november 2003 @ 12:14:
[...]
Weet jij of het ook mogelijk is om met MRTG/rrdtool/addon's ook realtime (continue) stats/graphs kunt krijgen? Heb MRTG idd. al gezien, 't-is een prachtig programmatje, eindeloos te configureren, maar da's voor mij ook meteen het probleem, heb er momenteel gewoon de fut tijd niet voor om het onder de knie proberen te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op 07 november 2003 @ 14:09:
[...]

Zoals je wellicht eerder hebt kunnen lezen, ben ik super enthousiast over PRTG. Ik heb het zelfs gisteren aangeschaft (zie http://www.famboogaard.nl/stats)
Ik maak daar nu ook dankbaar gebruik van :)
Geweldig _/-\o_

Ik ontdekte het programmatje pas vorige week, en was meteen razend enthousiast, zo'n programma zocht ik al een hele tijd. Gebruikte hiervoor DUMeter, maar die meet idd. ook het lokale netwerkverkeer. En bovendien ondersteunde mijn oude router geen SMTP.
Heb nog even lopen twijfelen het vermelden van dat PRTG-linkje hier wel nuttig was, maar ben blij dat ik 'm toch vermeld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87050 schreef op 07 november 2003 @ 14:55:
[...]

Geweldig _/-\o_

Ik ontdekte het programmatje pas vorige week, en was meteen razend enthousiast, zo'n programma zocht ik al een hele tijd. Gebruikte hiervoor DUMeter, maar die meet idd. ook het lokale netwerkverkeer. En bovendien ondersteunde mijn oude router geen SMTP.
Heb nog even lopen twijfelen het vermelden van dat PRTG-linkje hier wel nuttig was, maar ben blij dat ik 'm toch vermeld heb :)
Ah... jij was dat dus die dat meldde, nog bedankt, je hebt mij in elk geval erg geholpen :>

Je bedoelt SNMP i.p.v. SMTP, maar dat haal ik ook steeds elkaar door B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
cjdijk schreef op 07 november 2003 @ 14:18:
[...]
Ik zou gewoon voor 1 januari 2004 aanmelden, dan kost het modem en aansluitkosten niets. :)
Behalve natuurlijk als je het instap abbo neemt van 0.5/0.25 Mbit, maar jij noemt het 2/1 Mbit abbo (heb ik ook btw).
Het gaat om een zakelijke aansluiting en dan zijn ze niet zo aardig, dat ze het modem en de aansluitkosten ook voor je betalen. Ik kan dus voor 190 een modem en router in 1 kopen, naast 60 euro aansluitkosten. Bedragen zijn exclusief. Dus mijn vraag is eigenlik; loont het om op zoek te gaan naar een 'simpel' ADSL modem...? Zo ja, welk raden jullie me aan. Er is inmiddels een lijst met gecertificeerde modems beschikbaar. Die vindt je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Ik moest weer even nadenken over routeren.

Ik wou vanaf me werkstation op me modem komen om die snmp monitor programma's eens te proberen.

Net lan: 192.168.0.0
Net modem: 192.168.1.0

Eén van de kaarten van de router zit uiteraard aan me hub de ander aan het modem en die krijgt het publiekelijk ip adres.
Dus ik kon niet op mijn modem komen.
Nou heb ik maar een virtuele adapter aangemaakt op de kaart die aan het modem hangt.
Met een ip adres van het net 192.168.1.0.

De boel routeren:
route add -net 127.0.0.0 netmask 255.255.255.0 gw 192.168.1.x eth0:1

Het werkt, maar ik heb er me twijfels over.

Iemand mischien een andere suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door Centauriprime op 07-11-2003 15:43 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wordt SNMP standaard niet gerouteerd dan?
Het is toch zo dat de SNMP client het modem pollt, dus wanneer je je modem kan pingen, dan moet zo'n SNMP client toch geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op 07 november 2003 @ 15:15:
[...]

Ah... jij was dat dus die dat meldde, nog bedankt, je hebt mij in elk geval erg geholpen :>

Je bedoelt SNMP i.p.v. SMTP, maar dat haal ik ook steeds elkaar door B)
Damn uiteraard, wat ik ook doe, dat SMTP glipt er altijd weer tussendoor. Macht der gewoonte ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Crusader schreef op 07 november 2003 @ 15:49:
Wordt SNMP standaard niet gerouteerd dan?
Het is toch zo dat de SNMP client het modem pollt, dus wanneer je je modem kan pingen, dan moet zo'n SNMP client toch geen probleem zijn?
Jawel, maar kijk zo was t. Kon niet pingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ictadmiraal.nl/temp/sit1.jpg

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 03-06 14:56
**lalal kep ut al gevonden***

(vorige keer dat ik het zocht kon ik het niet vinden op de site)

[ Voor 72% gewijzigd door 3p0x op 07-11-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Centauriprime schreef op 07 november 2003 @ 16:21:
[...]

Jawel, maar kijk zo was t. Kon niet pingen.

[afbeelding]
Ah. Je hebt de modem in bridge modus staan.
Tja, ik denk dat je met die statische route wel goed zit hoor. Zou het anders ook niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Wanneer ik in de log van mijn switch/router kijk zie ik regelmatig TCP calls op poort 135 binnenkomen. Deze komen bijna allemaal uit het 82.161.xxx.xxx domain, oftwel demon.nl (via nslookup zijn ze dus ook terug te vinden).

Is dit normaal of is hier toch iets vreemds aan de hand :?

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik weet niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat bijvoorbeeld die MS Messenger service spam rotzooi die ze op jouw adres proberen te dumpen.
Nog grotere kans zijn restanten van het Blaster virus die nog rondwaren omdat die gebruik maakt van poort 135, da's de RPC service.
Je zit achter een nat router, dus ik zou me geen zorgen maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 07-11-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95131

De verbinding is hier vandaag weer één doffe ellende. Minstens 1 tot 2 keer per uur een disconnect van de adsl sync. Dit is nog erger dan het bij @home was... Meer mensen last van gehad of is het de moeite waard om te gaan bellen naar onze vrienden van Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 95131 schreef op 08 november 2003 @ 02:31:
De verbinding is hier vandaag weer één doffe ellende. Minstens 1 tot 2 keer per uur een disconnect van de adsl sync. Dit is nog erger dan het bij @home was... Meer mensen last van gehad of is het de moeite waard om te gaan bellen naar onze vrienden van Demon?
Geen problemen hier, werkt al 9 dagen onafgebroken.
Ik heb een losse router, dus mijn modem staat in bridge modus.
Sinds 29-10 verbinding via Alcatel modem.
Sinds 04-11 verbinding via Zyxel modem.
Vandaag emailtje van Demon ontvangen:
Met genoegen melden wij u dat de door u bestelde Demon DSL verbinding is
opgeleverd door onze DSL partner BBNed. U kunt nu gebruik gaan maken
van uw verbinding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 95131 schreef op 08 november 2003 @ 02:31:
In de demon nieuwsgroep wordt hier ook melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook geen disconnect-problemen eigenlijk. en ook al dagenlang onafgebroken online.

En vanaf eergisteren is ook mijn lijn officieel opgeleverd. Ruim een week nadat ik voor het eerst online was ;)
In totaal heeft mijn aanvraag van aanmelding tot officiele oplevering 22 dagen geduurd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 03-06 14:56
op 1 januari loopt mijn @home abbo af(als alles goed gaat), wanneer kan ik het beste deman gaan bestelllen zodat ik de korste tijd zonder inet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58469

Is er al iemand van de Demon "oude garde"(voor 15 september aangesloten) over naar de nieuwe snelheid?

Ik vind het eigenlijk wel een bijzonder gang van zaken dat nieuwe abbonnees twee maanden langer de nieuwe snelheid krijgen.

Geduld is waarschijnlijk een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94965

amd_at_primus schreef op 08 november 2003 @ 09:37:
op 1 januari loopt mijn @home abbo af(als alles goed gaat), wanneer kan ik het beste deman gaan bestelllen zodat ik de korste tijd zonder inet zit?
als ik jou was zou ik ongeveer 3 a 4 weken aanhouden (bij mij duurde het 3weken)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 94965 op 08-11-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95420

Zijn er hier mensen na de overstap vanaf Chello naar Demon problemen hebben met hun Netstat live programma ?

Ik heb nu soms na het downloaden van bvb 4 GB ineens een lagere download stand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65750

Wat moet mijn accespoint nou hebben om te werken met adsl?
dan zoek ik he ff op in de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Damn, dit is vaag.

Ik heb zo rond eind oktober Demon aangevraagd. Nou krijg ik gisteren een email (en zie ik ook bij mn statusoverzicht bij 'Mijn DSL') dat ik nu Demon Internet heb. Maareh, mijn huidige inet (Scarlet, ook BBNED) loopt pas 1 december af!

Vraag ik mij 2 dingen af;
1. waarom heeft Demon geen belletje oid gedaan om te zeggen dat mijn lijn nog niet beschikbaar is ??
2. Zal mijn lijn automatisch worden overgezet op 1 december naar Demon ?

:?

En ben ik de enige waarbij de paginas op GoT zo traag laden?? Voor de rest doet mn Inet het nog goed.. :P

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 11:57
Ik heb eindelijke mijn 2/1 demon lijn. Maar hij lijkt iedere keer om de zoveel tijd de connectie te verbreken :? ik heb zo'n zyxel die er standaard bij geleverd is. Hij staat in router mode.

[ Voor 24% gewijzigd door ismael86 op 08-11-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Statusreport verwijderd en OW uitgedeeld

[ Voor 91% gewijzigd door Korakal op 09-11-2003 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:25

Lightah

Strikes Again

lol

anders maak je je ff druk om niets

edit:
ja waarschijnlijk wel

[ Voor 32% gewijzigd door Lightah op 08-11-2003 13:00 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

ismael86 schreef op 08 november 2003 @ 10:45:
Ik heb eindelijke mijn 2/1 demon lijn. Maar hij lijkt iedere keer om de zoveel tijd de connectie te verbreken :? ik heb zo'n zyxel die er standaard bij geleverd is. Hij staat in router mode.
Ik had dat ook bij mn Copperjet modem.. misschien ben jij ook zo dom geweest om m zowel in je ethernet-kaart als in je usb te steken.. dan ververst de dhcp niet.. staan die instellingen wel goed trouwens van de dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 65750 schreef op 08 november 2003 @ 10:12:
Wat moet mijn accespoint nou hebben om te werken met adsl?
dan zoek ik he ff op in de handleiding :)
Ik jouw vraag al beantwoord, lees hier: :*)
cjdijk in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c..."
YoG schreef op 08 november 2003 @ 10:31:
Damn, dit is vaag.

Ik heb zo rond eind oktober Demon aangevraagd. Nou krijg ik gisteren een email (en zie ik ook bij mn statusoverzicht bij 'Mijn DSL') dat ik nu Demon Internet heb. Maareh, mijn huidige inet (Scarlet, ook BBNED) loopt pas 1 december af!

Vraag ik mij 2 dingen af;
1. waarom heeft Demon geen belletje oid gedaan om te zeggen dat mijn lijn nog niet beschikbaar is ??
2. Zal mijn lijn automatisch worden overgezet op 1 december naar Demon ?

:?

En ben ik de enige waarbij de paginas op GoT zo traag laden?? Voor de rest doet mn Inet het nog goed.. :P
Het is het geen probleem snel over te stappen, zolang je maar geen KPN Adsl hebt.
Jij zit maximaal 1 dag zonder adsl als het goed is. :)
ismael86 schreef op 08 november 2003 @ 10:45:
Probeer eens een losse router te gebruiken, en je modem op bridge te zetten.
Is al vaker langs gekomen dat je anders connectie problemen kunt krijgen.
Een nieuwe firmware wil ook wel eens helpen, soms is het eMule die het veroorzaakt.
Maar zodra je een losse router erbij neemt ben je direct van de problemen af. ;)
htol schreef op 08 november 2003 @ 12:32:
03-11-2003 Bevestigd.
Zouden jullie denken dat ik voor 1 december mijn demon verbindingtje kan gebruiken, want vanaf die datum hebbik geen Casema meer.
Vrijwel iedereen is binnen 3 weken van Bevestigd naar geaccepteerd,
alleen als er iets ernstigs mis is (telefooncentrale vol), kan het langer duren.
Na geaccepteerd moet je meestal nog anderhalf tot 2 weken wachten op je modem.
Dus het zou goed kunnen, maar niets is zeker of je op tijd bent aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

Ik heb de laaste tijd met msn en mijn ftp server, dat de snelheid om te huilen is terwijl als ik speedtest doe, er toch nog ruim 11 kb/s upload over is :?

ik had al wat gelezen over langzame upload met msn, iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden _/-\o_ ?

edit: nu alle programma's uit snelheden zijn weer normaal met speedtest, maar een ping van 29 (zonder firewall aan) en maar 694.0 connections / minn. vind ik wel raar :? , ik nam adsl voor de betere upload en dan werkt het niet eens bij ftp en msn :? strange :X

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 08-11-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

cjdijk schreef op 08 november 2003 @ 13:27:
[...]
Het is het geen probleem snel over te stappen, zolang je maar geen KPN Adsl hebt.
Jij zit maximaal 1 dag zonder adsl als het goed is. :)
[...]
Aah, dus ik zit in principe al gelijk 2 december op op Demon? :) Dat zou mooi zijn.. helemaal dat het elkaar overlapt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Waarschijnlijk een lompe vraag, maar ALLEEN oude abonnees krijgen een verdubbeling van de snelheid, bijvoorbeeld van 512 naar 1024 ? Dus als ik nu afsluit, heb ik voor 20 euro een pakket van 512 kbps, terwijl oude abonees het dubbele hebben ?

En nog even dit als onwetend figuur op dit gebied :

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1210 meter.

Is dat veel ?

[ Voor 27% gewijzigd door Polle op 08-11-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Polle schreef op 08 november 2003 @ 13:51:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1210 meter.

Is dat veel ?
Zoals je uit de tabel in de starterspost kunt opmaken is dat relatief weinig.
Problemen treden in theorie pas vanaf 2,709 km op.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
aiai caramba, bedankt.

* Polle

Weet je ook het antwoord op die andere vraag ? Dan kan ik eindelijk eens wat internet aan gaan vragen op mijn nieuwe stek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Polle schreef op 08 november 2003 @ 13:59:
aiai caramba, bedankt.

* Rone

Weet je ook het antwoord op die andere vraag ? Dan kan ik eindelijk eens wat internet aan gaan vragen op mijn nieuwe stek :)
Op zich vind ik het niet zo vreemd dat 'oude' klanten een streepje voor hebben. (Als dat überhaubt al zo is).

Maar wat heeft het antwoord op die vraag te maken met of je internet aan kunt vragen of niet ?
De aanbieding blijft voor jou hoe dan ook hetzelfde :)

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Neuh klopt, maar ik bedacht me dat het opzich de concurrentiepositie van Demon wel zou verbeteren als ook nieuwe klanten de dubbele snelheid aangeboden kregen, en dit uiteraard ook voor de oude klanten door te voeren.

En ik werdt een beetje verwad door een bericht hierboven :
Anoniem: 58469 schreef op 08 november 2003 @ 09:43:
Is er al iemand van de Demon "oude garde"(voor 15 september aangesloten) over naar de nieuwe snelheid?

Ik vind het eigenlijk wel een bijzonder gang van zaken dat nieuwe abbonnees twee maanden langer de nieuwe snelheid krijgen.
Ik kan inderdaad aansluiten waar ik wil, Tiscali is zeer voordelig, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in dat bedrijf, weet ook niet precies waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb 'm nog 3 dagen eerder ingediend, en ik heb ook nog dezelfde status...
Begin me nog niet ECHT zorgen te maken, maar op 1 december is @home hier ook de deur uit (dus toch wel een beetje :P )
Overigens is @home toch in 1 ding wel snel: mijn modemretourdoos ligt al een week op het postkantoor op me te wachten.... Een postkantoor dat alleen door de weeks tussen 9 en 5 open is. Laat ik dan net aan het werk zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Mijn connectie valt vandaag echt om de haverklap uit. Ik kan niet gamen, want steeds heb ik connection problems. Is hier wat bekend over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Waarschijnlijk een lompe vraag, maar ALLEEN oude abonnees krijgen een verdubbeling van de snelheid, bijvoorbeeld van 512 naar 1024 ? Dus als ik nu afsluit, heb ik voor 20 euro een pakket van 512 kbps, terwijl oude abonees het dubbele hebben ?
'Oude' klanten betalen nog de prijs van voor de prijsverlagingen. De 'verdubbeling van snelheid' die je noemt, is bedoeld om die ongelijkheid recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58469

Mensen die nu aanvragen krijgen de nieuwe prijzen en snelheden.

Had je echter al een demon-abbonnement vóór 15 september 2003 dan heb je nu nog de oude snelheid/pijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
Dus 256 / 128 was de snelheid van de oude abonnees, die nu dus het dubbele, 512 / 256 (gaan) krijgen ? Exact hetzelfde wat de nieuwe klanten sowieso krijgen ?

Mijn excuses voor het drammen, maar het staat allemaal niet echt duidelijk op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 58469 schreef op 08 november 2003 @ 09:43:
Nee, want die upgrades volgen pas in de laatste twee weken van december. Zie demon.nl.support en het statement op de site van Demon zelf.
4 november 2003
Mededeling naar aanleiding van eerder aangekondigde snelheidsupgrades

In september heeft Demon bekendgemaakt dat ook Demon DSL Express
klanten die via bbned en BaByXL zijn aangesloten zullen profiteren van
de aangekondigde snelheidsverhoging. Daarbij is aangegeven dat de
upgrades in de loop van de komende maanden zouden plaatsvinden.
Het uitvoeren van de upgrades blijkt complexer dan in eerste instantie
ingeschat. De voorlopige planning gaat ervan uit dat we alle upgrades
in de laatste twee weken van december kunnen uitvoeren.

De voorbereidingen voor de upgrades zullen niet geheel geruisloos
verlopen: om de capaciteit op de apparatuur te waarborgen zal een deel
van de lijnen verhuisd moeten worden naar andere apparatuur, dit heeft
tot gevolg dat een deel van onze klanten een nieuw IP-adres toegewezen
zal krijgen. Indien dit voor uw aansluiting het geval zal zijn, zult u
hiervan ruim van tevoren via e-mail door ons op de hoogte worden
gesteld. Het is op dit moment nog niet bekend voor welke aansluitingen
de IP-adressen zullen veranderen.

In samenwerking met onze partners wordt bovendien gewerkt aan een
uitbreiding van de geautomatiseerde processen, waardoor grote aantallen
upgrades tegelijk verwerkt kunnen worden.

Hieronder een samenvatting van de verwachte planning per klantgroep:

Demon DSL Express klanten via bbned: Eventuele IP-omnummering in
november, uitvoering upgrades laatste twee weken december.

Demon DSL Express klanten via BaByXL: uitvoering upgrades laatste
twee weken december

De snelheidsupgrades zijn niet van toepassing op DSL Business Express
lijnen.

Demon DSL Metro klanten via BaByXL of Versatel en DSL Express klanten
via Versatel zullen in een aparte mededeling op de hoogte gebracht
worden.

Let op: zie onze eerdere statements Prijsverlaging Demon DSL Express
en Reactieve statement Demon voor de voorwaarden van de
snelheidsupgrades.

Na afronding van de upgrades zal de functie 'up- en downgraden' op
de Demon Self Service pagina weer beschikbaar gemaakt worden.
Binnen het eerste jaar van het contract is het niet mogelijk om
uw account te downgraden.

Aan deze voorlopige planning kunnen geen rechten worden ontleend.
Er zijn verschillende elementen die voor vertraging kunnen zorgen.
Demon en haar partners streven ernaar om de upgrades volgens
planning uit te voeren.

Voor verdere informatie vragen we u de volgende mededeling van
Demon af te wachten. Onze medewerkers van sales, support en
customer-service hebben geen additionele informatie.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 81330 schreef op 08 november 2003 @ 15:11:
Mijn connectie valt vandaag echt om de haverklap uit. Ik kan niet gamen, want steeds heb ik connection problems. Is hier wat bekend over??
Geef eens wat meer gegevens.
Wat gebeurt er? welk type modem gebruik je? welk os? gebruik je een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

YoG schreef op 08 november 2003 @ 13:49:
[...]

Aah, dus ik zit in principe al gelijk 2 december op op Demon? :) Dat zou mooi zijn.. helemaal dat het elkaar overlapt dan
Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
Maar ik had laatst iets gelezen over het gemakkelijk over kunnen stappen van de ene adsl naar de andere adsl provider met minimale zonder adsl tijdsduur.
Daar stond dat alle providers daar aan meewerken, behalve KPN, die niet.
Je moet wel minimaal 1 week van tevoren aanvragen, die afkoelperiode van 1 week zal niet anders zijn.
Bij twijfel, zou je voor de zekerheid met Demon kunnen emailen of bellen, is gratis dus waarom niet. :)

Is dat veel ?
Het is andersom.
Als jij nu aanvraagt krijg je direct de dubbele snelheid, voor hetzelfde geld als wat de oude abbonees voor de halve snelheid betalen.
Op de website staan de goede prijzen en snelheden, alleen kloppen die dus niet voor de oude abbonnees. :)
Polle schreef op 08 november 2003 @ 14:27:
Ik kan inderdaad aansluiten waar ik wil, Tiscali is zeer voordelig, maar ik heb niet zo'n vertrouwen in dat bedrijf, weet ook niet precies waarom :)
Tiscali heeft op z'n goedkope abbonnementen een dataliemiet van 2GB :r ,
dus dan kun je maar 1 dag per maand downloaden.
Een enkeling hier kan slechts 8 uur downloaden per maand dan. :+
Maar ja, bij Tiscali hebben zo zowiso geen bruikbare nieuwsgroepen,
dus je hebt daar toch niet zoveel te downloaden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Aaaaahhh het is nu al de 8e!!

Zouden jullie denken dat ik voor 1 december mijn demon verbindingtje kan gebruiken, want vanaf die datum hebbik geen Casema meer.
Kijk aub een beetje uit met die statusreports. Ik zou 'm even weghalen als ik jou was, hier zijn al een hoop OW's voor uitgedeeld.

Modbreak:
Gebruik ajb TopicReport om dit te melden in het vervolg.

[ Voor 15% gewijzigd door Korakal op 09-11-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 12:01
Ik heb dus mijn adsl pakket binnen gekregen en wil dit dus aan gaan sluiten. Nu ben ik de handleiding aan het doorspitten alleen ben ik dus vastgelopen bij het S1 kastje dat we hier hebben.

Nu weet ik dus dat ik die gele en oranje draad moet aansluiten op de meegeleverde splitter. Alleen weet ik dus niet wat ik met de rode en de blauwe draad moet doen. Wanneer ik de kabel van die rode en blauwe losmaak kan ik niet meer telefoneren. Het is ooit zo door een kpn installateur in elkaar gezet.
Wie weet hoe ik dit verder aan moet pakken?
Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Lexxx op 09-11-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 12:01
Probleem is al opgelost...monteur had het zo opgelost om dat er anders een kabel helemaal naar het telefoontoestel beneden moest. Het is nu opgelost door telefoon direct aan te sluiten in het 1 gat van de centrale. Nu is de vertakking ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:46

Phydomir

Dennis

Anoniem: 81330 schreef op 08 november 2003 @ 15:11:
Ik heb vandaag ook voor het eerst wat problemen, het gebeurd niet vaak maar zo nu en dan ligt het er ongeveer een minuut uit en dan kan ik weer verder gamen... :s

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Vanavond Demon 2048/1024 aangevraagt
11 november zal de adsl sync van kpn van de lijn zijn, dus dat gaat allemaal goed komen (mits kpn zich daar aan houd)
Ben heel benieuwd hoe vlot demon is.
Alvast een alcatel modem geleent van het werk,
waarschijnlijk zoals velen eerder adsl dan de modem van demon :)
Iemand trouwens een linkje om de modem gereed te maken voor demon.

BTW, 56K is langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Weezer-DC schreef op 08 november 2003 @ 21:27:
Vanavond Demon 2048/1024 aangevraagt
11 november zal de adsl sync van kpn van de lijn zijn, dus dat gaat allemaal goed komen (mits kpn zich daar aan houd)
Ben heel benieuwd hoe vlot demon is.
Alvast een alcatel modem geleent van het werk,
waarschijnlijk zoals velen eerder adsl dan de modem van demon :)
Iemand trouwens een linkje om de modem gereed te maken voor demon.

BTW, 56K is langzaam :P
Ruim voldoende speling, maandag 17 november gaan ze met de lijntest beginnen bij jou.
Hier een link voor het instellen van een Alcatel Speedtouch Home (niet getweaked).

http://home.wanadoo.nl/cjdijk/tweakers/ALCATEL.HTM

Heb je trouwens ook een splitter meegekregen van je werk?
Anders kun je nog niets.
Succes, en houd ons op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

cjdijk schreef op 08 november 2003 @ 21:52:
[...]
Anders kun je nog niets.
Ook zonder splitter werkt ADSL gewoon hoor...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ToriHino schreef op 08 november 2003 @ 22:44:
[...]

Ook zonder splitter werkt ADSL gewoon hoor...
Moet je dan de telefoon eens opnemen... Hoor je leuke geluidjes en ligt inet plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

jhead22 schreef op 08 november 2003 @ 22:47:
[...]

Moet je dan de telefoon eens opnemen... Hoor je leuke geluidjes en ligt inet plat...
'T is dan natuurlijk vooral voor die verslaafden die geen dag zonder kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
26-10-2003 Ingediend.
03-11-2003 Verzonden.
03-11-2003 Bevestigd.

Aaaaahhh het is nu al de 8e!!

Ik heb de 23-10 ingediend, 31-10 verzonden en geaccepteerd en nog geen geaccepteerd, maak je maar niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Centauriprime schreef op 07 november 2003 @ 09:46:
In deel 5 zag ik zo'n programma om de status van je verkeer te bekijken via SNMP.

Weet niet of men deze unix variant al kent, maar dacht meld m ff.
Na wat prutsen, heb ik mijn MRTG aan de praat gekregen.

Je moet Active perl 5.6.1 even downloaden en wanneer je dan de handleiding volgt heb ze binnen de korste tijd mooie grafieken van je internet verbinding :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Laatst online: 12-05 18:34
ToriHino schreef op 08 november 2003 @ 22:50:
[...]

'T is dan natuurlijk vooral voor die verslaafden die geen dag zonder kunnen ;)
Ik heb er op dit moment alleen mij vigor 2600 tussen zitten zonder een splitter want die heb ik nog niet binnen van demon.
Ook heb ik gewoon mij telefoon erop aangesloten en het werkt goed hoor, kan zelfs bellen en internetten tegelijk.

Er is alleen een zachte ruis te horen maar dat is totaal niet hinderlijk tijdens het bellen, internet is er nog niet uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
natnek schreef op 08 november 2003 @ 23:55:
[...]

Ik heb er op dit moment alleen mij vigor 2600 tussen zitten zonder een splitter want die heb ik nog niet binnen van demon.
Ook heb ik gewoon mij telefoon erop aangesloten en het werkt goed hoor, kan zelfs bellen en internetten tegelijk.

Er is alleen een zachte ruis te horen maar dat is totaal niet hinderlijk tijdens het bellen, internet is er nog niet uitgeklapt.
Huh? Waarvoor heb je dan eigenlijk een splitter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
cjdijk schreef op 08 november 2003 @ 21:52:
[...]

Ruim voldoende speling, maandag 17 november gaan ze met de lijntest beginnen bij jou.
Hier een link voor het instellen van een Alcatel Speedtouch Home (niet getweaked).

http://home.wanadoo.nl/cjdijk/tweakers/ALCATEL.HTM

Anders kun je nog niets.
Yep, lijkt me ook goed zo, wel beter want die kpn lui zijn niet altijd zo strikt :P
Thanks voor de link

EDIT : Heb de link door genomen, daar wordt ervan uit gegaan dat je cistron > bbned hebt,
als ik straks toch babyxl krijg, dan moet ik alleen 35 in 34 veranderen, toch ?

Ik heb een splitter over gehouden van 2 jaar planet adsl :)
Had een groene rog (usb modem) en die werkt niet met bbned/babyxl,
vandaar dat ik wel een andere modem nodig had :)

Zal ik doen

[ Voor 11% gewijzigd door Weezer-DC op 09-11-2003 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
The Conman schreef op 09 november 2003 @ 02:11:
[...]

Huh? Waarvoor heb je dan eigenlijk een splitter nodig?
Voor die ruis, het beter scheiden van de freq. op de lijn.
Maar echt noodzakelijk is die niet.
Maak dat ding maar eens open, echt intressante dingen zul je niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 09 november 2003 @ 02:57:
[...]

Yep, lijkt me ook goed zo, wel beter want die kpn lui zijn niet altijd zo strikt :P
Thanks voor de link

EDIT : Heb de link door genomen, daar wordt ervan uit gegaan dat je cistron > bbned hebt,
Mja, vriend van me zou gister, zaterdag de 8e worden afgeloten, maar dat is dus niet gebeurd, zal wel maandag worden.
Idd naar 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Weezer-DC schreef op 09 november 2003 @ 02:57:
[...]

Thanks voor de link

Ik heb een splitter over gehouden van 2 jaar planet adsl :)
Had een groene rog (usb modem) en die werkt niet met bbned/babyxl,
vandaar dat ik wel een andere modem nodig had :)

Zal ik doen
De screenshots zijn idd. van Cistron/BBNed, zelfde settings als bij Demon.
En als je het Tiscali netwerk krijgt (voorheen BabyXL) dan moet je idd.
die setting 35 in 34 veranderen.
Als ikzelf alles over zou doen, zou ik waarschijnlijk 1 dag speling nemen,
dus 1 dag meer dan ik nu gedaan heb.
Maar ja, dan zou ik die 9 dagen zonder adsl niet gehaald hebben.
Heb je trouwens wel een brief van KPN gehad met een einddatum?
Zo ja, kan je daar best wel redelijk op rekenen.
dolby schreef op 09 november 2003 @ 05:47:
[...]

Mja, vriend van me zou gister, zaterdag de 8e worden afgeloten, maar dat is dus niet gebeurd, zal wel maandag worden.
Idd naar 34.
Had die vriend toevallig ook HccNet?
In mijn geval:
Afsluitdatum volgens email HccNet 17-10-2003 (vrijdag)
Afsluitdatum volgens brief KPN 20-10-2003 (maandag)
Werkelijk einde Adsl 20-10-2003 14:00

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 09-11-2003 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 09 november 2003 @ 06:43:

Had die vriend toevallig ook HccNet?
In mijn geval:
Afsluitdatum volgens email HccNet 17-10-2003 (vrijdag)
Afsluitdatum volgens brief KPN 20-10-2003 (maandag)
Werkelijk einde Adsl 20-10-2003 14:00
Nope, hij houdt zijn account bij XS4ALL, gaat puur om de dsl lijn, die zou volgens KPN de 8e worden afgesloten, maar dat was een zaterdag, zal wel maandag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

-Marshal- schreef op 08 november 2003 @ 23:53:
[...]
Na wat prutsen, heb ik mijn MRTG aan de praat gekregen.

Je moet Active perl 5.6.1 even downloaden en wanneer je dan de handleiding volgt heb ze binnen de korste tijd mooie grafieken van je internet verbinding :)
Ja, da's heel leuk, gebruikte ik ook een tijdje. Maar MRTG is toch niet helemaal wat ik zocht.

Nu gebruik ik dus PRTG, zie hier mijn stats (grafiek klikbaar voor nog meer stats).
Het nadeel van MRTG vind ik dat je alleen maar de behaalde snelheden ziet, niet het verbruik.

[ Voor 3% gewijzigd door Crusader op 09-11-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 18:29
Crusader schreef op 09 november 2003 @ 10:56:
[...]

Ja, da's heel leuk, gebruikte ik ook een tijdje. Maar MRTG is toch niet helemaal wat ik zocht.

Nu gebruik ik dus PRTG, zie hier mijn stats (grafiek klikbaar voor nog meer stats).
Het nadeel van MRTG vind ik dat je alleen maar de behaalde snelheden ziet, niet het verbruik.
voor mrtg gebruik heb je gb graph (een graffiek met totalen van dataverkeer) + een leuk php scriptje die uit de logs van mrtg het totaal haalt: http://bjorn.swift.st/traffic/

[ Voor 5% gewijzigd door Newjersey op 09-11-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 09 november 2003 @ 08:45:
[...]

Nope, hij houdt zijn account bij XS4ALL, gaat puur om de dsl lijn, die zou volgens KPN de 8e worden afgesloten, maar dat was een zaterdag, zal wel maandag worden.
Ik besef nu pas dat ik wel erg veel geluk heb gehad.
Dus dat bij mij de afsluitdatum wel precies overeenkwam met de door KPN gegeven datum. :)
Dus blijkt het toch wel slim voor Weezer-DC wat extra speling te nemen.
Maja, ik ben al lang blij, 2 weken is nog best wel acceptabel, laat staan 9 dagen. :P
Wanneer heeft hij precies aangevraagd, dus datum en tijdstip (dagsdeel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Laatst online: 08-05 11:05

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

arggg wordt een beetje moe van mijn demon hier. :( Ben ik express over gestapt van chello naar demon (bbned) voor de stabiliteit van de lijn heb ik nog gez*k met mijn verbinding. Zo kan ik bijvoorbeeld heel vaak niet naar bepaalde sites toe zoals nu (vb. www.problemscar.nl, www.google.nl of notabene hun eigen site www.dslexpress.nl), ik krijg dan gewoon een time out. Maar ik kan dus wel posten hier op het forum :? en dat is gebeurd best vaak.

[ Voor 13% gewijzigd door Master_Egg op 09-11-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91933

Master_Egg schreef op 09 november 2003 @ 14:13:
arggg wordt een beetje moe van mijn demon hier. :( Ben ik express over gestapt van chello naar demon (bbned) voor de stabiliteit van de lijn heb ik nog gez*k met mijn verbinding. Zo kan ik bijvoorbeeld heel vaak niet naar bepaalde sites toe zoals nu (vb. www.problemscar.nl, www.google.nl of notabene hun eigen site www.dslxpress.nl), ik krijg dan gewoon een time out. Maar ik kan dus wel posten hier op het forum :? en dat is gebeurd best vaak.
Heheh logisch....

Verkeerde url http://www.dslexpress.nl/ das de juiste....en werkt prima

Google werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik word op 12 november afgesloten door KPN van ADSL volgens hun brief
(had HCCnet als provider)

ik dacht dat Demon een week bedenktijd hanteerde, dus zou ik nu alvast
me bij demon kunnen aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Laatst online: 08-05 11:05

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Anoniem: 91933 schreef op 09 november 2003 @ 14:27:
[...]

Heheh logisch....

Verkeerde url http://www.dslexpress.nl/ das de juiste....en werkt prima

Google werkt prima
typo idd. maar in browser wel goed ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 19:04
Ik heb soms wel eens dat zomaar de DNS uitvalt (lijkt het). Gewone IP's kan ik wel pingen, maar domeinen niet, kom er dus ook niet op met een browser.

Na een tijdje doet die het dan weer, ligt dit aan de router? (gewoon standaard wat je bij demon krijgt).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.