Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.268 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

The Conman schreef op 22 november 2003 @ 18:43:
heeft iemand last van online gamen op nrp-16?

het blijkt dat mijn verbinding niet 100% stabiel is,
om de zoveel tijd freezed mijn verbinding en gaat daarna gewoon weer door.

ook zie ik bij DU meter 212 213 212 213 213 40 50 10 40 50 212 214 215 212 40 50 enz. enz... dus om de zoveel tijd effetje een daling van speed.

bij online gamen freezed de verbinding dan effetjes en gaat daarna door met wat packtlosses.
Ik zit op nrp-12, en ik heb hetzelfde. De snelheid is niet constant. Dat dippen sux eigenlijk wel. Ik heb het trouwens vooral met mijn download, de upload is stabiel.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep de hele dag al geen internet meer :(
Ik zit achter de nrp18

Lees ik dit op demon:
Message of the Day

22 nov 18:00. Probleem NRP 18 - Proxy ARP uitgezet op NRP 15 / Problem NRP 18 - Proxy ARP disabled on NRP 15 -- finger status@info.demon.nl

Status information

22 nov 18:00. Er is een monteur van bbned onderweg naar NRP 18 om de bekabeling te controleren. -- A bbned engineer is under way to check the cabling of NRP 18.

22 nov 15:45. bbned heeft een probleem gevonden met NRP 18. Dit probleem wordt onderzocht. -- bbned has found a problem with NRP 18. This is being investigated.

22 nov 12:00. bbned voert op dit moment werkzaamheden uit aan NRP 15, waardoor klanten achter deze NRP een stabielere verbinding zullen krijgen. Als gevolg hiervan is het echter wel zo dat deze klanten elkaar niet meer kunnen bereiken. -- bbned is performing maintenance on NRP 15, to provide more stable connections to customers behind this NRP. Following this, these customers will no longer be able to connect to each other.
Eerst chello... en nu dit... Ik baal er echt van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-06 22:11

delorean7

Let's take the Aston toni

NRP 16 is ook hier nog zeker niet stabiel te noemen, snelheid is ook niet zo ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:21

jagermeister

Artillerie magneet :-(

jhead22 schreef op 22 november 2003 @ 19:06:
Kep de hele dag al geen internet meer :(
Ik zit achter de nrp18

Lees ik dit op demon:

[...]

Eerst chello... en nu dit... Ik baal er echt van !
Tijd om de kroeg in te gaan en maandag weer eens een kijkje te nemen. Lijkt je dat geen goed idee ;)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

jagermeister1 schreef op 22 november 2003 @ 20:58:
[...]
Tijd om de kroeg in te gaan en maandag weer eens een kijkje te nemen. Lijkt je dat geen goed idee ;)
Welke maandag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:21

jagermeister

Artillerie magneet :-(

aanstaande ofzo...

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21
delorean7 schreef op 22 november 2003 @ 20:46:
NRP 16 is ook hier nog zeker niet stabiel te noemen, snelheid is ook niet zo ok.
heb jij ook het probleem dat je lijn veel lager synced dan dat ie zou kunnen?

ik heb demon 8192 maar hoger syncen dan 3712 doet ie niet :(
terwijl ik 746 meter van de centrale af zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dacht ik de afgelopen 3 weekenden ook, maar ik hoop dat echt dat je deze keer gelijk hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Anoniem: 97123 schreef op 13 november 2003 @ 07:41:
Sinds afgelopen maandag heb ik een Demon aansluiting en sindsdien zit er een behoorlijke ruis op de telefoonlijn, wat in sommige gevallen het bellen bijkans onmogelijk maakt...
Anyone?
Ik heb mijn modempakket gekregen en aangesloten (helaas nog geen verbinding).

Maar ik heb ook last van vreselijke ruis als ik de splitter heb aangesloten.
Zonder splitter is de ruis weer weg.
Iemand een idee? Want Jzpa heeft ook nog niet een duidelijk antwoord gehad (behalve dat zijn splitter kapot zou kunnen zijn, en dat lijkt me sterk, want die van mij is ook niet nieuw. Ik ga er bij electronica altijd van uit dat "kapot" inhoudt "doet helemaal niks meer")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
22 nov 21:50. De bbned-monteur die NRP 18 heeft onderzocht, heeft geen fouten in de bekabeling geconstateerd. De fysieke NRP zal nu vervangen worden. -- The bbned engineer who has been investigating NRP 18 has not found any cabling errors. He will now continue to replace NRP 18's hardware.
Eindelijk wordt die NRP18 eruit gesodemieterd :)

* -Marshal- zit met spanning naar het ledje te turen of er weer leven in komt.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

TFHfony

Professional Weirdo

sdk schreef op 22 november 2003 @ 21:05:
[...]

heb jij ook het probleem dat je lijn veel lager synced dan dat ie zou kunnen?

ik heb demon 8192 maar hoger syncen dan 3712 doet ie niet :(
terwijl ik 746 meter van de centrale af zit
Als ik jou was, zou ik eens alle kabels lostrekken, splitter er tussen uit en je modem eens recht aan je aansluiting hangen en dan kijken wat voor sync je dan krijgt. Want met 746 meter, moet jij gewoon de hoogste sync van 8046 kunnen halen.
Daarna 1 voor 1 alles terug gaan aansluiten en kijken waar het fout gaat.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

riffey#4 schreef op 22 november 2003 @ 21:18:
[...]

Iemand een idee? Want Jzpa heeft ook nog niet een duidelijk antwoord gehad (behalve dat zijn splitter kapot zou kunnen zijn, en dat lijkt me sterk, want die van mij is ook niet nieuw. Ik ga er bij electronica altijd van uit dat "kapot" inhoudt "doet helemaal niks meer")
Check eerst maar even of je de splitter goed hebt aangelosten. Deze moet namelijk een beetje anders worden aangesloten dan dat je gevoelsmatig zou denken.
Mocht dat niet het geval zijn, zou ik er toch maar vanuit gaan dat de splitter defect is. Een aparaat kan ook defect zijn en nog maar deels werken :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

tfh schreef op 22 november 2003 @ 22:14:
[...]
Check eerst maar even of je de splitter goed hebt aangelosten. Deze moet namelijk een beetje anders worden aangesloten dan dat je gevoelsmatig zou denken.
Mocht dat niet het geval zijn, zou ik er toch maar vanuit gaan dat de splitter defect is. Een aparaat kan ook defect zijn en nog maar deels werken :)
Het heet hier nog steeds Gathering of Tweakers, ik zal best s een domme vraag stellen, maar voordat ik wat vraag zoek ik zelf ook wel even.

Splitter zit goed aangesloten, als ik 'm "verkeerd" aansluit gaat het DSL lampje op de modem niet eens branden (je hebt wel gelijk wat dat "gevoelsmatig" betreft, omdat het een splitter is kun je makkelijk denken: 1 snoer er in, 2 er uit, dus 1 aan de muuraansluiting, andere kant 1 naar het modem en 1 door naar de telefoon. Het plaatje in de openingspost is duidelijk genoeg, en de handleiding ook)
Alle 3 de aansluitsnoertjes zijn al een keer vervangen, dus dat kan ik ook uitsluiten.

Wat ik wel merkte: als ik WEL de splitter, maar daarna NIET de modem aansluit de ruis weg is.
Daarna heb ik een aantal keer de modem aan en uit gezet, en nu is de ruis weg. Misschien was het iets tijdelijks en is het nu opgelost?

Wat is de langst bekende tijd tussen ontvangst modem en werkende verbinding?
De postbode stond woensdag aan de deur met de modem en nu (4 dagen later) nog steeds geen verbinding. DSL lampje brandt wel, met booten knippert het PPPoE lampje ook, maar ik krijg geen IP adres.
Is mijn account gewoon nog niet bekend bij Demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14

4POX

Everybody is wired

Ik weet niet wanneer nrp 18 vervangen gaat worden, Of hij is al vervangen. Of iedereen zit nu in de kroeg.. Maar ik heb gewoon weer internet.

De afgelopen 2 weken gaf ik altijd de schuld aan emule dat ik geen internet meer had. Ik resette de modem en had daarna weer internet.. (wist ik veel dat het niet aan de modem lag). Maar nu las ik een paar dagen geleden op irc dat er problemen waren met demon en iets met nrp's (nog nooit eerder van gehoord)

Nu op got las ik problemen met nrp 18. In tracert kwam ik ook altijd dat vage apparaat tegen en vanaf dat moment was ik erg blij dat het niet door emule kwam. Maar een probleem door BBNED.

Waar ik al heel blij mee ben is dat demon toegeeft dat er problemen zijn. Dat heeft @home nog nooit gedaan. Ik heb geen internet en @home verteld braaf dat hun netwerk 100 % is. 2 weken later had ik demon :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:38

Marcelloz

IT dude with a beard

riffey#4 schreef op 22 november 2003 @ 22:27:
[...]
Wat is de langst bekende tijd tussen ontvangst modem en werkende verbinding?
De postbode stond woensdag aan de deur met de modem en nu (4 dagen later) nog steeds geen verbinding. DSL lampje brandt wel, met booten knippert het PPPoE lampje ook, maar ik krijg geen IP adres.
Is mijn account gewoon nog niet bekend bij Demon?
Het modem krijg je een paar weken van te voren, die sturen ze je zo snel mogelijk toe. Op dslexpress kan je zien wanneer ze je fysiek hebben aangesloten en geactiveerd. Als die niet zo is, dan mag je niets verwachten.

Nagekeken: moden 15/8 ontvangen en 29/8 online. Dus 2 weken.

Verder is Demon uitermate goed met het verstekken van info. Ik heb 3 jaar lang bij Casema gezeten die lieten nooit wat weten. Zakelijk gebruiken we Versatel en dat is helemaal een drama: je kan NERGENS IETS te weten komen :( Demon is dus een topper wat dat betreft. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Marcelloz op 22-11-2003 23:18 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Laatst online: 03-11-2024
4POX schreef op 22 november 2003 @ 23:10:
Ik weet niet wanneer nrp 18 vervangen gaat worden, Of hij is al vervangen. Of iedereen zit nu in de kroeg.. Maar ik heb gewoon weer internet.

De afgelopen 2 weken gaf ik altijd de schuld aan emule dat ik geen internet meer had. Ik resette de modem en had daarna weer internet.. (wist ik veel dat het niet aan de modem lag). Maar nu las ik een paar dagen geleden op irc dat er problemen waren met demon en iets met nrp's (nog nooit eerder van gehoord)

Nu op got las ik problemen met nrp 18. In tracert kwam ik ook altijd dat vage apparaat tegen en vanaf dat moment was ik erg blij dat het niet door emule kwam. Maar een probleem door BBNED.

Waar ik al heel blij mee ben is dat demon toegeeft dat er problemen zijn. Dat heeft @home nog nooit gedaan. Ik heb geen internet en @home verteld braaf dat hun netwerk 100 % is. 2 weken later had ik demon :P
Hier werkt ook alles weer :) , net nu ik naar de kroeg wilde gaan :+

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:45
22 nov 22:35. De hardware van NRP 18 is vervangen, en hiermee lijkt het probleem van NRP 18 opgelost te zijn. -- The hardware replacement of NRP 18 has been successful, and the NRP 18 problems should now have been resolved.
Nijs, dacht ik zo... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig, hier doet-ie 't ook weer, en nog op volle snelheid ook _/-\o_
Dat had ik vanavond echt niet meer verwacht, zal ik eerlijk toegeven ;)
Nu maar hopen dat de problemen op nrp18 definitief opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Ik wil ook weer ADSL, 56K is zo traag....

Ik sta nu sinds 20-11-2003 op Geaccepteerd.
Ik kom vrijdag thuis en het adsl sync ledje knippert nog steeds.
Alleen nu niet meer constant (nee ik zie geen spoken).
Is bij mij thuis nergens aangezeten, dus je zou dan denken dat er iets in de centrale is veranderd.
Mijn vraag is, als er een adls sync op de lijn is geeft de modem dat altijd aan,
ook al staat ie geprogameert voor weet ik veel adsl netwerk ?
Gaat om een alcatel speed touch home, weet even niet of ie getweakt is (hoe kom ik daar achter ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hey recman, dat is weer eens wat anders dan Casema hè ;)
We zijn beide ex-Casema slachtoffers en nu dus beide Demon gebruikers. Je merkte eerder in dit topic al op dat het je bij wijze van spreken geen reet uitmaakt of er nu storing is of niet, als je er maar tijdig over bericht wordt. Ik ben het met je eens. Het is een verademing om alleen vandaag al 6 statusberichten te lezen op de demon site, en om te weten dat er hard wordt gewerkt om de problemen op te lossen.

Ik hoop alleen dat BBNED nu verstandiger zal omspringen met het aantal abbonees op andere NRP's (lees: NRP 16, waar ik nu op zit :P ) en ze niet net zo vol komen te zitten als NRP14.....

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb begin oktober de demon aangevraagd. Na 2 weken een mailtje dat de lijn goed was en kort daarna een modem ontvangen. het zou dan nog 3 weken duren voodat de lijn wordt opgelevert.. Ik verveelde me en hing de modem alvast op in de meterkast.. Kreeg meteen een dsl link lampje.. Haal de laptop op en boem internet.

Na 3 weken kreeg ik een mailtje van demon dat alles klaar was en dat ik de lijn kon gebruiken. Terwijl ik al 3 weken lang internet had..

Vanaf welk moment betaal je dan voor de verbinding ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

4POX schreef op 23 november 2003 @ 00:59:
Vanaf welk moment betaal je dan voor de verbinding ?
Vanaf het moment dat hij officieel is opgeleverd. Dit staat ook in de e-mail die je dan krijgt, dat je vanaf dat moment betaalt. Dit staat er precies:
Vanaf vandaag wordt uw Demon DSL Express abonnement bij u in rekening gebracht. Binnenkort wordt het eerste maandbedrag van uw rekening afgeschreven. Indien van toepassing, worden dan ook de eenmalige
aansluit- en modemkosten van uw rekening afgeschreven.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweeke schreef op 23 november 2003 @ 00:52:
Hey recman, dat is weer eens wat anders dan Casema hè ;)
We zijn beide ex-Casema slachtoffers en nu dus beide Demon gebruikers. Je merkte eerder in dit topic al op dat het je bij wijze van spreken geen reet uitmaakt of er nu storing is of niet, als je er maar tijdig over bericht wordt. Ik ben het met je eens. Het is een verademing om alleen vandaag al 6 statusberichten te lezen op de demon site, en om te weten dat er hard wordt gewerkt om de problemen op te lossen.
Dat klopt, alhoewel ik daar eerder op de avond wel enigszins op teruggekomen ben, want als je bijna een maand slecht tot niet kunt internetten helpen statusberichtjes met alleen 'we zijn er mee bezig' niet voldoende meer, moet ik bekennen, dan wil je toch graag eens resultaat zien. Maar zoals vanavond was het top. Ik zag ze helaas pas achteraf, maar ik weet zeker dat ik me een stuk geruster had gevoeld zoals je op die manier, bij wijze van spreken, bijna real-time op de hoogte gehouden wordt. In zo'n geval is elk berichtje, hoe klein ook, uitermate welkom, en ik hoop dat ze daar dan ook mee door zullen blijven gaan.

Wat Casema betreft, daarover zit ik nu met gemengde gevoelens want hoewel ik, zoals velen, daar ook de nodige ellende heb meegemaakt, hebben zij er wel voor gezorgd dat ik de afgelopen periode toch nog fatsoenlijk heb kunnen internetten (aangezien m'n abonnement pas op 1-12 afloopt). Hoewel ik weet dat er ook andere verhalen zijn, moet ik toch toegeven dat ik de afgelopen 3 weken bij Demon zelfs _per dag_ meer problemen heb gehad dan de afgelopen 5 jaar bij Casema bij elkaar (let wel: qua verbinding/downtime dan). Okee, hun helpdesk is de naam niet waardig, de snelheid was de eerste 3 jaar bedroevend laag en het woord 'service' komt in hun woordenboek niet of nauwelijks voor, maar ik had _altijd_ verbinding. Ik heb al die tijd zelfs nooit geweten wat het woord 'downtime' nou eigenlijk inhield, als ik daar in al die jaren in totaal 6 uur wat van gemerkt heb is het veel. Wat dat betreft alsnog m'n complimenten voor de netwerkzijde van Casema die, in mijn situatie, de zaken goed onder controle had en mij de afgelopen weken zeker uit de brand geholpen heeft. Echter aan de kwaliteit van de overige afdelingen zal ik hier verder maar geen woorden vuil maken :X

Maar goed, alles werkt hier op Demon nu weer nog steeds prima en ik heb gelukkig weer het gevoel teruggekregen dat ik geen spijt ga krijgen van m'n overstap. De snelheid is geweldig, de newsserver is (op een paar hopelijk tijdelijke connectieprobleempjes na) fantastisch, de helpdesk is menselijk en de prijs is uitermate redelijk, dus ik ben weer meer dan tevreden en hoop dat nog lang te mogen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hardware vervangen, op een zaterdag, in de avond, hoe bedoel je men is druk bezig met het probleem.
Klasse gewoon. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

dolby schreef op 23 november 2003 @ 06:02:
Hardware vervangen, op een zaterdag, in de avond, hoe bedoel je men is druk bezig met het probleem.
Klasse gewoon. _/-\o_
Zelf heb ik helemaal nergens last van gehad, maar ben toch wel blij dat Demon z'n goede reputatie in ere houdt.
Nu maar hopen dat de nieuwe aanvragen ook weer een beetje sneller gaan, zoals voorheen. :)
Het valt trouwens wel op dat het vooral de mensen zijn die van @home/Chello afkomen die klagen.
Maar ja, die zijn het gewend, en lijken hun vroegere ervaringen snel te vergeten.
Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. :P

Situatie 1 (@home/Chello): Er zijn een jaar of 6 verschillende (meer of minder ernstige) problemen,
waar weinig of niets aan gedaan wordt, want het @home/Chello netwerk is in prima staat. 8)7

Situatie 2 (Demon/BBNed): Er zijn in 6 jaar tijd (Demon bestaat al veel langer),
een hele week problemen (onvoorzien en niet te voorspellen, door de grote snelheids verhoging).
Demon/BBNed doet er alles aan om dit op te lossen, houd ons netjes op de hoogte, en verhelpt het probleem. _/-\o_

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Hmmzz. ik wordt echt gek hier. Ik snap echt geen zak van die router functie. De modem deelt netjes ip adressen uit via DHCP maar ik kan hem alleen gebruiken als ik hem in bridge modus zet. Zodra die op routing staat doet hij het gewoon niet. Gisteren heb ik alleen even gehad dat ik wel google.nl kon pingen, maar het internet kwam ik niet op. Zou het iets met NAT te maken hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Ik zit kan nu zo'n 2 weken internetten via Demon met een Alcatel 510. Ben over het algemeen wel tevreden, maar de aan de performance is geen touw aan vast te knopen.

Wanneer ik paar keer een tracert uitvoer krijg ik bij de ping naar de nrp15 elke keer andere resultaten. Soms zijn ze wel heel erg!

Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 82 ms 1593 ms 206 ms bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net [82.161.2
4.1]
3 28 ms 27 ms 14 ms ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net [213.
222.28.30]
4 13 ms 28 ms 27 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.
>>>>>>>>>>>

2 28 ms 41 ms 151 ms bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net [82.161.2
4.1]
3 14 ms 28 ms 27 ms ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net [213.
222.28.30]
4 28 ms 13 ms 28 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.
>>>>>>>>>>>

2 508 ms 124 ms 27 ms bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net [82.161.2
4.1]
3 13 ms 28 ms 27 ms ams3-core-1-ge-0-1-0-3.router.nl.demon.net [213.
222.28.30]
4 27 ms 14 ms 41 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
thacow schreef op 23 november 2003 @ 11:12:
Hmmzz. ik wordt echt gek hier. Ik snap echt geen zak van die router functie. De modem deelt netjes ip adressen uit via DHCP maar ik kan hem alleen gebruiken als ik hem in bridge modus zet. Zodra die op routing staat doet hij het gewoon niet. Gisteren heb ik alleen even gehad dat ik wel google.nl kon pingen, maar het internet kwam ik niet op. Zou het iets met NAT te maken hebben ofzo?
Welk modem heb je? Bij de Alcatel 510 had ik dit ook. Ik heb toen het tooltje gedownload van www.alcadis.nl. daarmee configureer je snel je modem. Kies in dit tooltje voor de keuze: EthoA NAT-Router & DHCP

en hij zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

cjdijk schreef op 23 november 2003 @ 06:57:
[...]

Nu maar hopen dat de nieuwe aanvragen ook weer een beetje sneller gaan, zoals voorheen. :)
De nieuwe aanvragen gaan bij een flink aantal mensen best snel, mijn lijntest vond vier dagen na bevestiging plaats, het modem ligt nu op het postkantoor te wachten, dit is elf dagen na geaccepteerd

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Mickman schreef op 23 november 2003 @ 11:19:
[...]

Welk modem heb je? Bij de Alcatel 510 had ik dit ook. Ik heb toen het tooltje gedownload van www.alcadis.nl. daarmee configureer je snel je modem. Kies in dit tooltje voor de keuze: EthoA NAT-Router & DHCP

en hij zou het moeten doen.
Ik heb zo'n zyxel 650r :)

Hmz.. denk dat ik al weet hoe het komt, heb net ergens gelezen dat ik handmatig de dns server adressen moet invoeren. Waar kan ik die ergens vinden?

Zie zojuist ook dat het mac-adres van mij router ook geregistreerd staat, dus dat is ook ok.

[ Voor 28% gewijzigd door Freek op 23-11-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

MXL schreef op 23 november 2003 @ 11:19:
[...]

De nieuwe aanvragen gaan bij een flink aantal mensen best snel, mijn lijntest vond vier dagen na bevestiging plaats, het modem ligt nu op het postkantoor te wachten, dit is elf dagen na geaccepteerd
Kom/zit jij op BBNed of op BabyXL?
Bij mij en bij mijn kennis zat er 1 dag tussen Bevestigd en Geaccepteerd.
Twee weken geleden nog iemand aangemeld, staat al een week op Bevestigd.
We zitten met z'n drieen op dezelfde telefooncentrale (in Veenendaal).
Vroeg me af waarom in het derde geval ineens de lijntest langer dan 1 dag duurt.
Dacht dat dit kwam door de problemen met BBNed (is als enige hier beschikbaar).
Gisteren heb ik trouwens een vierde aangemeld, een zwager van mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Mickman schreef op 23 november 2003 @ 11:15:
Ik zit kan nu zo'n 2 weken internetten via Demon met een Alcatel 510. Ben over het algemeen wel tevreden, maar de aan de performance is geen touw aan vast te knopen.

Wanneer ik paar keer een tracert uitvoer krijg ik bij de ping naar de nrp15 elke keer andere resultaten. Soms zijn ze wel heel erg!
Dit zegt niets, waarschijnlijk heeft de machine op dat moment iets met een hogere prioriteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:45

Volgens mij had je de voorgaande postings door kunnen lezen (zo'n 6 topics) daar word duidelijk dit ''probleem'' zover je over een probleem kan praten uitgelegd.

Het gaat er in het kort om dat de router wel betere dingen te doen heeft dan op ping packets te antwoorden, als de router het TE druk heeft krijg een *, valt de drukte wat mee dan krijg je zo'n result van jou en als 't rustig is dan krijg je snel antwoord (zo tegen de 15 MS). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56
Hm ik zit er over te denken m'n chello (classic) abbo stop te zetten en over te gaan naar ADSL (die ene met 1024/512).
Als ik het goed zie verlies ik een klein beetje download en krijg ik 4x zoveel upload.
Verder zie ik alleen maar voordelen (nooit last van downtime & brakke nieuwservers en 10 euro goedkoper per maand).
Am i right or am i right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71746

RedruM: ik heb ook Chello classic en denk er ook aan om over te gaan naar Demon 1024/512. Die download van chello haal ik toch nooit. Upload bij chello is errug laag vooral als je veel download met eMule, Kazaa, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

En als 1024/512 niet snel genoeg is kun je kosteloos je abbo laten omzetten naar een snellere type.

We hebben hier gekozen voor een 1024/512 abbo omdat mijn broertje tot eind Januari in Schotland zit. De helpdesk vertelde mij dat we dan de abbo kunnen versnellen naar 2048 of zelf sneller.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89531

NRP15 is om de 10minuten dood bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
RedruM schreef op 23 november 2003 @ 12:30:
Hm ik zit er over te denken m'n chello (classic) abbo stop te zetten en over te gaan naar ADSL (die ene met 1024/512).
Als ik het goed zie verlies ik een klein beetje download en krijg ik 4x zoveel upload.
Verder zie ik alleen maar voordelen (nooit last van downtime & brakke nieuwservers en 10 euro goedkoper per maand).
Am i right or am i right?
:X Heb je de rest van het topic al doorgelezen :?
Ik hoop dat deze problemen wel snel opgelost zullen zijn, wil toch ook graag overstappen van @Home naar 2048/1024 van Demon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
ludo schreef op 23 november 2003 @ 13:13:
[...]
:X Heb je de rest van het topic al doorgelezen :?
Ik hoop dat deze problemen wel snel opgelost zullen zijn, wil toch ook graag overstappen van @Home naar 2048/1024 van Demon...
Heb jij ook gelezen dat dat alleen om bestaande klanten gaat?
En dat nieuwe klanten waar mogelijk nu naar BabyXL gaan ipv BBNed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Thunder schreef op 23 november 2003 @ 13:14:
[...]

Heb jij ook gelezen dat dat alleen om bestaande klanten gaat?
He bah dan heb ik dat weer gemist... Sorry, zal niet meer zo bijdehand doen ;) Maar waar staat dat dan? Zal ff zoeken, lees het topic toch paar keer per dag lees ik daar natuurlijk weer over heen...

Maar hoe zit het dan met die newsservers? Hebben Demon/BabyXL klanten daar geen problemen mee :? Lijkt me wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dit zegt helemaal niks. De NRP's behoren niks anders te doen dan verkeer routeren. pings beantwoorden is een softwarematige taak voor de NRP's die ze alleen uitvoeren als ze laag belast zijn, en dan ook nog eens met de laagste prioriteit.
Je moet gewoon kijken naar hoelang je pingetjes er over doen naar de eindbestemming. En zoals je ziet, zijn die tijden prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
ludo schreef op 23 november 2003 @ 13:19:
[...]
He bah dan heb ik dat weer gemist... Sorry, zal niet meer zo bijdehand doen ;) Maar waar staat dat dan? Zal ff zoeken, lees het topic toch paar keer per dag lees ik daar natuurlijk weer over heen...

Maar hoe zit het dan met die newsservers? Hebben Demon/BabyXL klanten daar geen problemen mee :? Lijkt me wazig...
Mja ik dacht dat alle nieuwe klanten sowieso op een betere/niet brakke NRP terecht kwamen, en als het mogelijk is bij BabyXL.

Hoe het met de nieuwsservers is atm weet ik niet, maar ik weet wel dat het niks uitmaakt of je BabyXL of BBNed zit want dat wordt gewoon via Demon, die het weer uitbesteed aan Supernews, geregeld. Ik lees er iig minder gezeur over dan een paar weken terug, maar dat kan ook zijn omdat de meeste die-hard leechers nu gewoon een ander prog gepakt hebben om te leechen ofzo dat het nu wat rustiger is, of dat ze de capaciteit wat hebben uitgebreid. Ook niks erover gelezen op demon.nl.support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er ook nog meer mensen met problemen met de nrp15?. Op de demon site staat dat hij onstabiel is maar dat is hij bij mij niet. "Als" hij het doet haal ik gewoon 215/80kb/s (ik heb 2048/1024). Ligt eraan hoe je onstabiel opvat natuurlijk. Met online gamen heb ik gewoon ping 20 of zelfs lager. Het valt gewoon afentoe 3seconden uit.

Ik vind wel goed dat ze informatie geven over de status van het netwerk maar zou graag wat andere ervaringen met de nrp15 horen.

Mailen/bellen naar demon vind ik niet nodig aangezien ze de problemen wel aangeven op hun site.

:x :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor mijn probleem met de router funtie van de zyxel modem?

zie 13 reply's hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 17:14
Anoniem: 89531 schreef op 23 november 2003 @ 13:45:
Zijn er ook nog meer mensen met problemen met de nrp15?. Op de demon site staat dat hij onstabiel is maar dat is hij bij mij niet. "Als" hij het doet haal ik gewoon 215/80kb/s (ik heb 2048/1024). Ligt eraan hoe je onstabiel opvat natuurlijk. Met online gamen heb ik gewoon ping 20 of zelfs lager. Het valt gewoon afentoe 3seconden uit.
Ik heb dat zelfde probleem met gamen, NRP-16
best storend als je aan het schieten bent en hij freezed effe 3 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

thacow schreef op 23 november 2003 @ 14:10:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor mijn probleem met de router funtie van de zyxel modem?

Ik heb zo'n zyxel 650r :)

Hmz.. denk dat ik al weet hoe het komt, heb net ergens gelezen dat ik handmatig de dns server adressen moet invoeren. Waar kan ik die ergens vinden?

Zie zojuist ook dat het mac-adres van mij router ook geregistreerd staat, dus dat is ook ok.
Die DNS entry's kan je het best op elke PC niet automatisch, maar handmatig invoeren.
Primaire DNS: 194.159.73.135
Secundaire DNS: 194.159.73.136
Tenminste als je het Zyxel modem als router gebruikt.
Bij een losse router/Zyxel in bridged mode kan je gewoon alles op automatisch laten staan. :)

Ik vind wel goed dat ze informatie geven over de status van het netwerk maar zou graag wat andere ervaringen met de nrp15 horen.

Mailen/bellen naar demon vind ik niet nodig aangezien ze de problemen wel aangeven op hun site.

:x :*)
Ik zit vanaf het begin op nrp15 (29-10-2003), geen enkel probleem, nooit gehad ook. :)
Alleen 1 keertje een nacht de helft van mijn download snelheid.
Ook 1 keertje een disconnect gehad, toen ik mijn Alcatel modem verving door mijn Zyxel modem. :+
Verder gebruik ik een losse router (Draytek Vigor 2200E), en heb mijn Zyxel in bridged mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97943

Sinds het begin van deze week heb ik ADSL van Demon via BBned. Ik zit ook op NRP 15 en heb vanaf het begin af aan problemen. De verbinding valt om de 5 tot 10 minuten even weg. Voor gewoon browsen is dat alleen storend. Maar voor het online gamen, wat ik veel doe, is het dodelijk. Ik wordt iedere keer van de server gekicked.

Ik heb een Zyxel 650r modem. Hij staat nog standaard ingesteld zoals ie door demon is geleverd. Voor de mensen hierboven die ook op NRP 15 zitten met een Zyxel, zijn er nog speciale instellingen die jullie in het modem hebben gedaan?

Het is best wel ironisch. Ik ben naar ADSL over gegaan omdat mijn kabel internet steeds uit viel. Tot de problemen zijn opgelost zit ik weer op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
The Conman schreef op 23 november 2003 @ 14:20:
[...]

Ik merkte net ook dat er soms een paar seconden helemaal geen verkeer is, en dan kort daarna weer even een snelheidspiek, en dan weer constant. Dat is tenminste te zien aan de grafiekjes die Grabit tevoorschijn tovert. Dus ook NRP-16 is niet vrij van 'probleempjes' lijkt me zo.... :|

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97943 schreef op 23 november 2003 @ 14:42:
Sinds het begin van deze week heb ik ADSL van Demon via BBned. Ik zit ook op NRP 15 en heb vanaf het begin af aan problemen. De verbinding valt om de 5 tot 10 minuten even weg. Voor gewoon browsen is dat alleen storend. Maar voor het online gamen, wat ik veel doe, is het dodelijk. Ik wordt iedere keer van de server gekicked.

Ik heb een Zyxel 650r modem. Hij staat nog standaard ingesteld zoals ie door demon is geleverd. Voor de mensen hierboven die ook op NRP 15 zitten met een Zyxel, zijn er nog speciale instellingen die jullie in het modem hebben gedaan?

Het is best wel ironisch. Ik ben naar ADSL over gegaan omdat mijn kabel internet steeds uit viel. Tot de problemen zijn opgelost zit ik weer op de kabel.
Heb precies hetzelde. Heb zelf geen speciale instellingen veranderd Gewoon het standaard modem op mn router en internet deed het (nouja afentoe) Volgens bbned is het te druk op de nrp15 en zijn ze mensen aan het verplaatsen, ondertussen wacht ik af :)

Waarom heb ik weer die nrp15 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
cjdijk schreef op 23 november 2003 @ 14:27:
[...]

Die DNS entry's kan je het best op elke PC niet automatisch, maar handmatig invoeren.
Primaire DNS: 194.159.73.135
Secundaire DNS: 194.159.73.136
Tenminste als je het Zyxel modem als router gebruikt.
Bij een losse router/Zyxel in bridged mode kan je gewoon alles op automatisch laten staan. :)
Thnx, dit heb ik dus net geprobeerd maar het werkt nog steeds niet :X
Kan iemand die zijn modem als router gebruikt zijn settings posten, ik snap er echt geen zak meer van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94050

The Conman schreef op 23 november 2003 @ 14:20:
[...]

Ik zit ook op NRP-16 en heb ook om de paar seconde last van een wegvallende verbinding merk het vooral met msn en surfen en de snelheid is niet optimaal ene keer wel 800KiloByte per seconde maar voornamelijk rond de 300kilobyte per seconde .

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 94050 op 23-11-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 08:09

smallboy

N/A

Anoniem: 94050 schreef op 23 november 2003 @ 15:08:
[...]

Ik zit ook op NRP-16 en heb ook om de paar seconde last van een wegvallende verbinding merk het vooral met msn en surfen en de snelheid is niet optimaal ene keer wel 800KiloByte per seconde maar voornamelijk rond de 300kilobyte per seconde .
Ik zit ook op NRP-16, maar geen last van wegvallende verbindingen. Nouwja, ik heb dan ook pas demon sinds gisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ik denk dat ik mijn probleem heb gevonden;

Ik gebruik een Vigor2500 (Modem + Router).
Tijdens het gamen krijg ik dus last van die om de 10sec effe 3sec freezed en daarna weer netjes doorgaat met 80 packet losses.

Toen ging ik maar testen met de ZyXEL modem.
Die werkte prima zonder enige freezing in spel en stabiele ping.

Het ligt denk ik aan de router.

Als ik download, haal ik wel constant 212-216 zonder enige keer terugval van speed, hoewel dit eerst wel het geval was. Nu doet ie het prima met de Vigor2500.

Nu zit er in mijn Vigor2500 een optie bij firewall "accept incomming fragmented UDP packets" daar stond bij dat ie nodig is voor sommige games zoals CS (en dat speel ik ook). Dus heb ik dat aangevinkt... Nog steeds dat probleem met die in-game-freeze problem.

Wanneer ik ping naar tweakers met oneindige tijd (ping -t tweakers.net) dan heb ik wel netjes pings van allemaal 16 zonder afwijkingen. Dit klopt toch ook niet helemaal?

Nogmaals, met de Vigor2500 heb ik geen last van pings en van up/down-piek/dalen. Alleen last van in-game-freeze om de 10-15sec

Heeft iemand dit probleem ook met een Vigor2500? Of andere Vigors? Of ligt het aan dat bbned niet goed samenwerkt met een router?? Ik heb alles al getest maar kom er niet uit. Kan ook zijn dat ik net een niet-zo-goede-vigor heb gekocht?

Probleem zal wel niet aan NRP-16 liggen waar ik op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Conman schreef op 23 november 2003 @ 15:55:

Probleem zal wel niet aan NRP-16 liggen waar ik op zit.
Ik denk het wel. Je verbinding werkt toch niet zomaar afentoe wel en dan weer niet. Je router en/of modem zit heus niet met instellingen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
diconnects herhaaldelijk op nrp 11, msn vliegt er steeds uit.. effe niels melden.. morgen hopelijk een verbetering na geplande actie van demon/bbned.

Vervelend erg vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz conman miss heb je wel gelijk soz

Ik heb zojuist mijn router er tussen uit gehaald en de utp van het moden gewoon direct in mn netwerk kaart gegooid. Je moet dan ffs bij www.demon.nl/macadres en nieuwe mac-je bestellen. 15minuten wachten....

Het werkt nu allemaal prima tot nu toe.

Het blijft gek, weet iemand dan wat het probleem is met routers? Moet je dhcp server instellen(had ik voorheen wel) of moet hij op "static ip" ipv "optain ip automatic" DNS had ik al handmatig ingevoerd. ik heb namelijk geen zin om host te lopen voor alle andere pc's hier.

Hiervoor had ik chello op mn router zonder eenige problemen(ik heb een linksys 8poort 100mbit cable/dsl router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88535

Ik zit op NRP 12, en tot vandaag heb ik weinig tot niets gemerkt van de problemen. Tot vandaag dus..
Om de 10 minuten disconnects. Maargoed, ik ben niet de enige, dus echt druk maak ik me niet.
Ik las ook ergens in dit topic dat oa. NRP 12 naar een krachtiger NRP overgezet gaat worden. Dat komt dus allemaal wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

ik zit nu ongeveer een klein weekje op demon internet, maar ik heb eigenlijk regelmatig dat me verbinding wegvalt ofzo :? dan disconnect msn en ventrilo bijv, weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik heb dus dhcp wel gewoon aanstaan.

edit:

owjah, ik heb ook alles goed aangesloten, maar als ik in de huiskamer de telefoon op het andere telefoon bakje aansluit krijg ik een dikke ruis (kheb in de huiskamer 2 aansluitingen en 1 boven via analoge telefoonlijn) maar de telefoon MOET dus persee op de splitter? of moet ik het spul in de meterkast gaan veranderen ofzo :?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 24175 op 23-11-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Anoniem: 89531 schreef op 23 november 2003 @ 16:42:
Hmmz conman miss heb je wel gelijk soz

Ik heb zojuist mijn router er tussen uit gehaald en de utp van het moden gewoon direct in mn netwerk kaart gegooid. Je moet dan ffs bij www.demon.nl/macadres en nieuwe mac-je bestellen. 15minuten wachten....

Het werkt nu allemaal prima tot nu toe.

Het blijft gek, weet iemand dan wat het probleem is met routers? Moet je dhcp server instellen(had ik voorheen wel) of moet hij op "static ip" ipv "optain ip automatic" DNS had ik al handmatig ingevoerd. ik heb namelijk geen zin om host te lopen voor alle andere pc's hier.

Hiervoor had ik chello op mn router zonder eenige problemen(ik heb een linksys 8poort 100mbit cable/dsl router)
Dat is dus precies wat ik ook wil weten, kom maar op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 08:09

smallboy

N/A

Nou dat ging niet helemaal lekker... Zit ik net te zeggen dat ik nog geen problemen heb, en dan komen ze toch :|

NRP-16 zit ik... Nu gaat ie als ik een site probeer te openen: looking for host...

En dan doet ie ut niet. Shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 22:37

Wallie

Herr

Zijn de problemen op NRP18 nu over na de vervanging van het ding (met name de release die niet verlengt werd)? Dan kan ik chello weer eraf gooien en demon erop...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Thunder schreef op 23 november 2003 @ 13:14:
[...]

Ik ben nieuwe klant maar zit keurig bij BBNED

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Dan is hij toch onstabiel?? Als mijn verbinding werkt, haal ik netjes >800KB/s. Maar hij lazert er wel om de paar minuten uit en dat vind ik veel erger. SSH sessies, VPN verbindingen, streaming media, games.. 't Werkt allemaal voor geen meter :(

Op de status pagina van Demon is wel te lezen dat er maandag accounts worden verhuisd. Ik hoop dat het dan is opgelost. Ik heb verder ook nog smokeping lopen. Daaraan is ook te zien dat de verbinding niet helemaal stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wallie schreef op 23 november 2003 @ 18:00:
Zijn de problemen op NRP18 nu over na de vervanging van het ding (met name de release die niet verlengt werd)? Dan kan ik chello weer eraf gooien en demon erop...
Zit ook op #18 en ik heb gisteren m'n Casema-modem weer vervangen voor Demon en ik heb er nog steeds absloluut geen spijt van gehad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 87050 schreef op 23 november 2003 @ 18:33:
[...]

Zit ook op #18 en ik heb gisteren m'n Casema-modem weer vervangen voor Demon en ik heb er nog steeds absloluut geen spijt van gehad :*)
Dank je, ga ik het zo ook even doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Flat_erik schreef op 23 november 2003 @ 18:11:
[...]

Ik ben nieuwe klant maar zit keurig bij BBNED
_waar mogelijk_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 23:08
waarom willen de meeste mensen zo graag bij BBned aangesloten worden? Is BabyXL dan zó slecht, of heb ik iets gemist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:35

Wildfire

Joy to the world!

sylvesterrr schreef op 23 november 2003 @ 19:26:
[...]

waarom willen de meeste mensen zo graag bij BBned aangesloten worden? Is BabyXL dan zó slecht, of heb ik iets gemist? :?
Is iets puur psychologisch ofzo, 't is in ieder geval niet puur op bekende gegevens gebaseerd. Meerdere medewerkers van Demon hebben aangegeven (privé-berichten, dus nìet als statement van Demon zelf) dat ze zelf liever BabyXL hebben omdat hun netwerk mooier in elkaar zit, de pings er vaak lager zijn èn omdat ze de ATM-overhead corrigeren (1024 kbit is dan ook 1024 kbit, er gaat geen overhead vanaf)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Ff een vraag over die Paessler datav verkeer meter!

Ik heb hem geinstalleerd op mijn server en wil dus mijn dataverkeer volgen. Nou zit ik op dit moment in de "new sensor wizard" en moet ik een IP & String opgeven. Nou heb ik 3 pc's die verbinding maken met het internet via een router. Na die router komt mijn Zyxel modem van BBNED.
Het is de bedoeling dat ik al mijn dataverkeer via mijn modem uitlees en dus niet via mijn linksys router. Hoe vul ik deze wizard nou in? Volgens mij zitten het modem & de router beide op 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 23:08
Wildfire schreef op 23 november 2003 @ 19:44:
[...]

Is iets puur psychologisch ofzo, 't is in ieder geval niet puur op bekende gegevens gebaseerd. Meerdere medewerkers van Demon hebben aangegeven (privé-berichten, dus nìet als statement van Demon zelf) dat ze zelf liever BabyXL hebben omdat hun netwerk mooier in elkaar zit, de pings er vaak lager zijn èn omdat ze de ATM-overhead corrigeren (1024 kbit is dan ook 1024 kbit, er gaat geen overhead vanaf)
Dus als ik het goed begrijp is BabyXL beter dan BBned. Is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 23 november 2003 @ 20:05:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is BabyXL beter dan BBned. Is dat correct?
Ja, dat klopt. Daarom hoop ik dat ik binnenkort ook juist bij BabyXL aangesloten wordt. Vooral als je de problemen van de laatste tijd met BBned zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
knip knip, probleem al opgelost

[ Voor 93% gewijzigd door The Conman op 23-11-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flat_erik schreef op 23 november 2003 @ 19:56:
Ff een vraag over die Paessler datav verkeer meter!

Ik heb hem geinstalleerd op mijn server en wil dus mijn dataverkeer volgen. Nou zit ik op dit moment in de "new sensor wizard" en moet ik een IP & String opgeven. Nou heb ik 3 pc's die verbinding maken met het internet via een router. Na die router komt mijn Zyxel modem van BBNED.
Het is de bedoeling dat ik al mijn dataverkeer via mijn modem uitlees en dus niet via mijn linksys router. Hoe vul ik deze wizard nou in? Volgens mij zitten het modem & de router beide op 192.168.1.1
Als ik m'n Zyxel aan de WAN-poort van m'n router hang, kan ik 'm ook niet meer intern uitlezen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat mij wel gelukt was, is om gewoon de (externe) syteemnaam te gebruiken (.demon.nl), maar ik heb 'm toch voorlopig maar weer via m'n router laten meten. Ik wil nog altijd eens haarfijn uitzoeken hoe dat nou precies daarmee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
22 nov 22:35. De hardware van NRP 18 is vervangen, en hiermee lijkt het probleem van NRP 18 opgelost te zijn. -- The hardware replacement of NRP 18 has been successful, and the NRP 18 problems should now have been resolved.

Sinds dien werkt het hier weer helemaal ok.
Geen uitval meer en goede verbinding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Anoniem: 87050 schreef op 23 november 2003 @ 20:43:
[...]

Als ik m'n Zyxel aan de WAN-poort van m'n router hang, kan ik 'm ook niet meer intern uitlezen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wat mij wel gelukt was, is om gewoon de (externe) syteemnaam te gebruiken (.demon.nl), maar ik heb 'm toch voorlopig maar weer via m'n router laten meten. Ik wil nog altijd eens haarfijn uitzoeken hoe dat nou precies daarmee zit.
Kan ik dat proggramma ook gebruiker voor het uitlezen van data via de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb vanmorgen een maitje gehad dat mijn verbinding is op geleverd.
Helaas was ik vandaag niet thuis en zie het berichtje nu pas.
Ik krijg geen IP adres als ik mijn PC instel op DHCP (laat staan, want ik zit nu bij @home).
Ik had vandaag een LAN-party waar een DHCP server draaide, en zowel bij @home als op de LAN krijg ik een IP adres.
Ik ga er dus even van uit dat mijn instellingen goed staan. (voor de zekerheid staat nu de firewall ook uit)

Het LAN lampje op de ZyXEL Prestige brandt. Ik heb er even een switch tussen gehangen, en zowel mijn PC als het modem geeft aan 100 mbit full duplex, dus de kabels zijn ook OK.
Het DSL lampje brand op de ZyXEL. De verbinding lijkt dus ook fysiek te werken.
Met het opstarten knippert het PPPoE lampje een paar keer. Dus dat werkt volgens mij ook.
http://www.demon.nl/macadres kan ik dus niet bereiken.
De instellingen:
VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP
kloppen allemaal.
Zie ik iets over het hoofd?
Of gewooon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flat_erik schreef op 23 november 2003 @ 20:49:
[...]

Kan ik dat proggramma ook gebruiker voor het uitlezen van data via de router?
Het programma werkt via SNMP, dus het zou moeten werken met elk apparaat wat SNMP ondersteunt. Als je router dat doet is het waarschijnlijk geen probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 23-11-2003 21:07 . Reden: SNMP uiteraard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
riffey#4 schreef op 23 november 2003 @ 20:52:
Ik heb vanmorgen een maitje gehad dat mijn verbinding is op geleverd.
Helaas was ik vandaag niet thuis en zie het berichtje nu pas.
Ik krijg geen IP adres als ik mijn PC instel op DHCP (laat staan, want ik zit nu bij @home).
Ik had vandaag een LAN-party waar een DHCP server draaide, en zowel bij @home als op de LAN krijg ik een IP adres.
Ik ga er dus even van uit dat mijn instellingen goed staan. (voor de zekerheid staat nu de firewall ook uit)

Het LAN lampje op de ZyXEL Prestige brandt. Ik heb er even een switch tussen gehangen, en zowel mijn PC als het modem geeft aan 100 mbit full duplex, dus de kabels zijn ook OK.
Het DSL lampje brand op de ZyXEL. De verbinding lijkt dus ook fysiek te werken.
Met het opstarten knippert het PPPoE lampje een paar keer. Dus dat werkt volgens mij ook.
http://www.demon.nl/macadres kan ik dus niet bereiken.
De instellingen:
VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP
kloppen allemaal.
Zie ik iets over het hoofd?
Of gewooon pech?
Die modem staat op bridged mode, dus je zal hem direct aan je PC aan moeten sluiten lijkt me? zonder switch ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Voor de TopicStarter in een nieuw topic: de stap Bevestigd > Geaccepteerd kan meer dan 4 weken duren, een aanvraag kan zo 6 weken in beslag nemen. Dit eerste komt inmiddels uit eigen ervaring, het tweede wist de helpdesk mij te vertellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Heineken schreef op 23 november 2003 @ 23:05:
Voor de TopicStarter in een nieuw topic: de stap Bevestigd > Geaccepteerd kan meer dan 4 weken duren, een aanvraag kan zo 6 weken in beslag nemen. Dit eerste komt inmiddels uit eigen ervaring, het tweede wist de helpdesk mij te vertellen....
Is dit van meerdere factoren afhankelijk? Zo ja, welke? Heeft het bijv. ook iets te maken met de drukte in jouw wijkcentrale of is dat niet van zoveel invloed als er genoeg ruimte over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

The Conman schreef op 23 november 2003 @ 22:44:
[...]
Die modem staat op bridged mode, dus je zal hem direct aan je PC aan moeten sluiten lijkt me? zonder switch ertussen
Ik bedoelde: toen het niet werkte heb ik er even een switch tussen gehangen om de verbinding te controleren. Die geeft wat meer info.

Daarna er weer tussen uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Tweeke schreef op 22 november 2003 @ 13:16:
In de demon.nl.support groep staan enkele zeer heldere verklaringen van ene Jim Segrave. Volgens mij is het iemand van de Britse tak van Demon, en hij heeft in ieder geval verstand van zaken en is op de hoogte van de recente problemen.
Jim is de manager van het Network Operations Centre van Demon NL; en ja, hij heeft zeker verstand van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Oele_ schreef op 23 november 2003 @ 23:44:
[...]

Jim is de manager van het Network Operations Centre van Demon NL; en ja, hij heeft zeker verstand van zaken :)
Thx voor de uitleg, ik had het wel ergens gelezen in demon.nl.support maar ik was het al weer kwijt :)

Jim valt iig op door zijn zeer klantgerichte uitleg, en door overal zeer uitgebreid de zaken uit te leggen.

Tsjee, ik lijk wel van Demon marketing ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
Ik ben bezig mijn Alcatel aan te passen volgens de handleiding op wintervorst.com
maar toch gaat er iets niet goed, het modem is verder goed aangesloten (het
Line-sync lampje knippert), maar als ik op 10.0.0.138 bij "Bridging Ports" wil
toevoegen geeft hij de melding "Cannot create port", tevens staat er telkens
bovenin met knalrode letters vermeldt "Warning: Modem is down" en "Warning:
No passwoord specified". :?

Iemand idee wat dit allemaal betekend ?

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 24-11-2003 00:21 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-06 22:11

delorean7

Let's take the Aston toni

NRP 16 ook hier zeker nog niet betrouwbaar, heb inmiddels wel een bijkomend probleem. Door het rondswitchen van het MAC adres dat verbonden is met ons Demon IP zijn er nu 2-3 MAC adressen geregistreerd bij Demon met als gevolg dat elke machine hier niet braaf zijn IP van de DHCP server krijgt maar op zoek gaat naar het demon IP en dat vervolgens doodleuk de verbinding daardoor onderbroken wordt.

Eergisteren accepteerde de Demon verbinding nog slechts 1 MAC adres als kandidaat voor het IP maar nu loopt dat dus hopeloos door elkaar.

Ik krijg het gevoel dat een lastig performance issue dat er hiervoor niet was bij zowel Demon als Uva internet het gevolg is van bovenstaande:
de server trekt een filetje met 200+ K/s van 3dguru, de clients die achter de server zitten (met vaste IP's en gateways/DNS verwijzend naar de Demon IP houdende DHCP server) halen in een test niet meer dan 4-5 K/s. (onmiddelijk daarna de download weer op de server testen geeft wederom 200 K/s).

Aangezien alle clients gisteren nog prima de 200 K/s en zelfs tot 400 K/s trokken denk ik dat de onduidelijke verbonden MAC adressen voor het probleem van de bandbreedte zorgen.

Iemand hier iets over te zeggen, ik kom er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Als het goed is wordt vandaag die nieuwe, krachtiger soort, NRP ingezet en zullen een aantal mensen van een aantal NRPs (waaronder de mijne, NRP 13) worden verhuisd.

Aangezien het IP niet zou veranderen, betekent het gewoon dat Demon de routering verandert? Ik vroeg me namelijk af wat ik daarvan ga merken morgen. Mits ik dus ook verhuisd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Snowwie schreef op 24 november 2003 @ 00:19:
Ik ben bezig mijn Alcatel aan te passen volgens de handleiding op wintervorst.com
maar toch gaat er iets niet goed, het modem is verder goed aangesloten (het
Line-sync lampje knippert), maar als ik op 10.0.0.138 bij "Bridging Ports" wil
toevoegen geeft hij de melding "Cannot create port", tevens staat er telkens
bovenin met knalrode letters vermeldt "Warning: Modem is down" en "Warning:
No passwoord specified". :?

Iemand idee wat dit allemaal betekend ?
Gebruik search ffies, ik had hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:22
yes, eindelijk is me status geaccepteerd op 22-11-2003 , nu hopen dat ik de modem deze week krijg.. vrijdag gaat m'n chello de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Gisteravond Chello er af gegooid en Demon weer aangesloten nu NRP18 gefixt is, en jawel, hij werkt prima :) Eindelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik kan het morgen aanvragen :+ Zag wel een disclamer op de site. Als je aanvraag na 1 januari voor wat voor reden dan ook wordt afgewezen, moet je tegen de dan gelde prijzen bestellen. En ik denk dat ze die prijzen verhogen! Waarom? Ze krijgen zo al genoeg clandizie heb ik de indruk... Dus hopelijk wordt mijn aanvraag niet afgewezen!

P.s. Is het niet tijd voor deel 7?

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 24-11-2003 09:13 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87727

[b][message=19322417,noline]
Ik vind ook dat het eigenlijk wel weer tijd word voor een nieuw deel O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93617

Ik heb dus sinds 1 weel demon en ik wilde gisteren mijn modem updaten.
Alles liep appeltje eitje todat ik bij stap 4 kwam waar ik dus de bestandsnaam moest intikken,heeft iemand svp voor mij de regel die ik daar moet intypen? wat ikzelf intypte was: "put bridgefw-r31-bbned.bin ras" maar dit lukte niet wat ik ook probeerde.

Thx voor je aandacht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Cyberpope schreef op 24 november 2003 @ 09:12:
Ik kan het morgen aanvragen :+ Zag wel een disclamer op de site. Als je aanvraag na 1 januari voor wat voor reden dan ook wordt afgewezen, moet je tegen de dan gelde prijzen bestellen. En ik denk dat ze die prijzen verhogen! Waarom? Ze krijgen zo al genoeg clandizie heb ik de indruk... Dus hopelijk wordt mijn aanvraag niet afgewezen!

Ik heb nog maar 4 gezinnen aangemeld bij Demon.
Hoe bedoel je dat er veel nieuwe klanten zijn aangemeld :D
Anoniem: 93617 schreef op 24 november 2003 @ 09:55:
Ik heb dus sinds 1 weel demon en ik wilde gisteren mijn modem updaten.
Alles liep appeltje eitje todat ik bij stap 4 kwam waar ik dus de bestandsnaam moest intikken,heeft iemand svp voor mij de regel die ik daar moet intypen? wat ikzelf intypte was: "put bridgefw-r31-bbned.bin ras" maar dit lukte niet wat ik ook probeerde.

Thx voor je aandacht. :+
Hoe kom je aan die tekst?
Je moet gewoon in "dos style" de volledige bestandslocatie opgeven.
Dus bijvoorbeeld c:\bridgefw-r31-bbned.bin
Zelf zou ik hem niet in een moeilijke directory(map) neerzetten.
Na updaten kan je dat bestand weggooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 30-06 10:46
riffey#4 schreef op 22 november 2003 @ 21:18:
[...]

Ik heb ook last van ruis. Als ik het modem uit zet dan is de ruis ook verdwenen. Ik zat ook al te denken aan de splitter, maar toch lees ik dat meerdere mensen hier last van hebben. Iemand al een oplossing gevonden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56017

Cyberpope schreef op 24 november 2003 @ 09:12:

Ik ga er niet vanuit de de prijzen van de abonnementen duurder worden. Maar de aanbiedingen zoals gratis modem en geen aansluitkosten zullen dan zijn afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71746

Wat is een NRP? Een of ander server? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 30-06 10:46
Anoniem: 71746 schreef op 24 november 2003 @ 10:27:
Je doet je naam eer aan ;)

Een NRP is een router..
Als je in een dosscherm intypt: tacert tweakers.net krijg je te zien op welke NRP je aanegsloten bent. De eerste (of tweede) hop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 21:50

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 71746 schreef op 24 november 2003 @ 10:27:
Ik heb deze vraag al een aantal keer langs zien komen. Daarom maar even een linkje naar een helder (doch technisch) verhaal waarin de infrastructuur van DSL wordt uitgelegd.
Ook staat er een verklarende woordenlijst.

Op deze pagina begint het verhaal:
http://www.vreer.net/adsl/

Op deze pagina komen de DSLAM's en NRP's ter sprake incl foto's:
http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html

Hoewel er in dit artikel weer word gesproken van een Network Routing Point
TweakDSL *new and/or improved* deel 3
(Pagina 7 om precies te zijn)
Hopelijk verduidelijkt dit e.e.a :: (Voor mij i.i.g. wel;) )

Edit: Wellicht iets voor de nieuwe startpost? Ik weet dat er een hoop mensen zijn/waren die nieuwschierig waren naar de achterliggende techniek (en onlangs naar het fenomeen NRP.. heel vreemd die plotselinge interesse :P )

[ Voor 14% gewijzigd door rally op 24-11-2003 10:53 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Zullen we in deel 7 verder gaan?

Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

Informatie over die NRP's is welkom op wokschotel (at) xs4all.nl :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.