Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.304 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

WizzieJP schreef op 20 november 2003 @ 16:12:
[...]
Uiteindelijk zal er een oplossing komen, daar ben ik van overtuigd.

Wizz
Ah... dus jij kijkt niet op een paar maanden meer of minder ;)

Verwijderd

Vandaag heb ik mijn modem gekregen. :) Alles snel aangesloten en meteen de pc gestart en ingesteld. Dubbelklik IE ..... , maar geen verbinding.

Is het mogelijk dat je GEEN verbinding hebt, terwijl de DSL lampje constant brand?

Ik heb de helpdesk gebeld, maar ze zag dat de lijn officieel nog niet is opgeleverd. En ze vertelde me dat ik daar op moet wachten. En het is niet raar dat er geen verbinding is en de DSL lampje brandt, als de lijn nog niet is opgeleverd.

Is dit nog bij meer mensen voorgekomen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
C:\>ipconfig /release

Windows IP Configuration

Ethernet adapter LAN:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.49.162
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :

C:\>ipconfig /renew

Windows IP Configuration

An error occurred while renewing interface LAN : unable to contact your DHCP ser
ver. Request has timed out.

C:\>

De bovenstaande kreeg ik te zien als ik de snelstart handleiding volg.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

dan is je lijn nog niet opgeleverd zoals de helpdesk van Demon al zei.
Ik zou nog even goed kijken of je je splitter goed hebt aangesloten..
Als het nog steeds niet werkt zul je toch gewoon moeten wachten.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

pokeran schreef op 20 november 2003 @ 13:59:
hey vraagje, niet dat ik in dit topic ooit replys krijg :(
maargoed, kheb ff gezocht, maar ik kan zeg maar de standaard provider gegevens niet vinden:
-mail servers
-ftp adres
-enz enz
ohw ja ik had geen zin om rj34 plugjes te halen dus heb ik een andere geniale oplossing:

ik had een dikke telefoonlijn lopen vanuit de meterkast naar me kamer en die heb ik ook gebruikt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zich maakt het inderdaad helemaal niet uit welke kabel je gebruikt.
Zelf gebruik ik bijvoorbeeld een coax kabel tussen de splitter en mijn modem,
die had ik nog liggen van mijn meterkast naar mijn computer, gaat prima.
Was vroeger nog van kabelinternet. :)

Hier nog even de relevante info voor Demon:
(systeemnaam, inbelpass, emailpass vervangen door jouw data) :)

Adsl Naam: systeemnaam.demon.nl
Password: inbelpass
Primaire DNS: 194.159.73.135
Secundaire DNS: 194.159.73.136

EmailName: systeemnaam
EmailPassword: emailpass
Email: systeemnaam@systeemnaam.demon.nl
Incoming POP3: pop3.demon.nl
Outgoing SMTP: post.demon.nl
News Server: news.demon.nl

Host Address: homepages.demon.nl
Host Password: inbelpass
Home Page: http://systeemnaam.demon.nl/
Crusader schreef op 20 november 2003 @ 14:58:
[...]

Jij doet dat uitzoeken ook eens in de zoveel tijd?
Ik heb telkens ettelijke GB's uit te zoeken, is wel een nadeel van die heerlijke newsgroepen :P

offtopic:
Newsbin Pro logt netjes naar file wat je gedownload hebt, dus dat maakt het uitzoeken wel makkelijker. Maar ik overweeg de overstap naar Newsleecher, maar niemand schijnt mij te kunnen vertellen of dat proggie ook naar logfile kan schrijven. De maker reageert niet op emails blijkbaar.
Ja inderdaad, zodra mijn harddisk weer vol drijgt te lopen.
Vroeger toen ik nog adsl via KPN had, kon ik ongeveer een maand downloaden.
Nu heb ik diezelfde 50 Gieg al binnen 5 dagen vol, als ik hem constant laat lopen.
Zo heel af en toe zet ik nu wat downloads aan,
voorheen had ik mijn downloads zo heel af en toe wel eens NIET aanstaan. >:)
Wekkel schreef op 20 november 2003 @ 15:05:
Ik vind Newsleecher hier en daar vaag. Gaat ie braaf downloaden nadat je 3 vergeefse pogingen op het knopje 'download' hebt gedaan, vervolgens haalt ie het binnen, maar komt het niet in de download dir te staan :?

1.0 beta 8 betekent blijkbaar echt 'beta'. Ik heb 't programma weer weggeketst voor Forte Agent 1.93. Zoekt niet makkelijk, maar is wel betrouwbaar.
Dat programmaatje is speciaal voor grootverbruikers.
Kan je de hele dag door blijven downloaden,
zonder dat je harddisk volraakt. :+

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51

Wallie

Herr

Nou, de verbinding (ik ben achtergebleven op NRP18) is wel stabieler geworden, maar het verkrijgen van een nieuw IP gaat nog steeds hopeloos mis, moet nog steeds een harde release geven...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

Phydomir

Dennis

Ik zit ook in die ip range, ben van nrp 18 af, zit nu alleen op 20 :S

es kijken hoe ie nu stand houd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

m0nk schreef op 20 november 2003 @ 16:18:
dan is je lijn nog niet opgeleverd zoals de helpdesk van Demon al zei.
Ik zou nog even goed kijken of je je splitter goed hebt aangesloten..
Als het nog steeds niet werkt zul je toch gewoon moeten wachten.
Ik heb nu hetzelfde, maar volgens mij weet jij het zelf ook niet zeker.
_ALS_ het DSL lampje brand, heb je dan verbinding of niet?
Heeft het dan nog zin om te kijken of je de splitter goed aangesloten hebt?
Wil het DSL lampje zeggen dat de lijn actief is?

En wanneer gaat het PPPoE lampje branden?

Ik kan dit ook niet in de rest van het topic vinden. Misschien iets voor de openingspost? Welke lampjes horen te branden? DSL, PPPoE of beide?

PPPoE knippert als er verkeer over de lijn gaat?

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Je DSL lampje brandt niet als je je splitter verkeerd hebt aangesloten. Meestal kan je al internetten als et lampje wel brandt, maar niet altijd, dan kan je het beste gewoon wachten totdat Demon je een mail stuurt dat je lijn is opgeleverd.

PPPoE knippert inderdaad bij traffic, DSL en 10M of 100M branden altijd.

[ Voor 6% gewijzigd door rig0r op 20-11-2003 20:18 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ok, bij was het vanaf ontvangst van modem zo dat:

DSL altijd brand, PPPoE alleen knipperd als er verkeer is. Ook kon ik zelf al vanaf ontvangst online, opleverdatum lag een week later.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:04

Gerco

Professional Newbie

Ik zit ook nog steeds op de nrp18 en heb wel een kleine verbetering gemerkt. De verbinding blijft nu gemiddeld iets langer dan een uur open en ligt er dan weer voor onbepaalde tijd uit. Het gaat wel vaker goed als ik handmatig de lease vernieuw, maar de problemen zijn verre van opgelost.

Het is wel goed te zien dat er verbetering optreed, zou alleen wel fijn zijn als de verbinding daardoor bruikbaarder werd.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Rig0r en Phydomir:
kijk, daar heb je wat aan. Lampje brandt, dus 't is goed aangesloten. Ik wacht rustig af (nou ja, rustig... ik tik dit nog met @home...)

Verwijderd

Wallie schreef op 20 november 2003 @ 19:17:
Nou, de verbinding (ik ben achtergebleven op NRP18) is wel stabieler geworden, maar het verkrijgen van een nieuw IP gaat nog steeds hopeloos mis, moet nog steeds een harde release geven...
Ik zit nu op NRP-21 maar heb al vanaf vanmiddag geen dsl verbinding meer :(
Ze zouden eigenlijk NRP-20 gebruiken (daar stonden de dns-servers
op geconfigureert) maar toen toch maar gekozen voor NRP-21 vandaar dat ik nu geen verbinding krijg (volgens de demon helpdesk)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
zo te zien heeft Demon 4 DNS's

Resolved 194.159.73.135 to ns-cache-0.ns.nl.demon.net
Resolved 194.159.73.136 to ns-cache-1.ns.nl.demon.net
Resolved 194.159.73.137 to ns-cache-2.ns.nl.demon.net
Resolved 194.159.73.138 to ns-cache-3.ns.nl.demon.net

Ik heb zelf de 137 als primaire en 136 als secundaire.
Dit zal toch niks uitmaken?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
The Conman schreef op 20 november 2003 @ 23:18:
Ik heb zelf de 137 als primaire en 136 als secundaire.
Dit zal toch niks uitmaken?
Is geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zit zelf nog op 18. Geen probleem, alleen mijn snelheid is nog niet terug op oud niveau. Maar daar is BBned mee bezig, khoop dat dat voor het weekend is opgelost. Ik heb gisteren namelijk door mijn favoriete binarie gewandeld, en ik moet zeggen, staat wel leuke dingen op mij te wachten :9

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nu 2 dagen demon adsl ben zeer tevreden.

Maar wat mij opvalt als ik men computer opstart dan download hij 160 mb in 5 minuten en dan stopt ie. Heb geen enkel programma aan staan waarmee ik iets aan het downloaden ben.

Kan ik op 1 of andere manier achterhalen wat men pc aan het downloaden is ?

Had eerst een worm32 virus maar die is totaal verwijderd en 3 keer gescanned niks meer gevonden.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben zwaar groot probleem !
We hebben een tijdje geleden besloten om Hccnet naar Deamon te gaan.
Aangezien hier 3 pc dag en nacht op i-net zitten , is dat best wel makkelijk.
Het scheelt aardig wat in snelheid [786 naar 2 tot 9 Mbit lijn ]
Ongeveer 1,5 maand geleden hebben wij een brief naar Hcc gestuurd, met daarin dat we Hccnet abo. zouden beëindigen.
Daar op hebben ze ook gereageerd. Tevens hebben we toen ook te horen gekregen van af welke datum wij niet meer over Hccnet adsl zouden beschikken.

Wanneer je van KPN naar Bbned gaat, moet je eerst helemaal zijn afgesloten bij KNP. Vervolgens gaat Bbned dan testen of dat daadwerkelijk ook is. Is dat zo dan wordt er bericht gestuurd naar Deamon blablabla.....

De datum die Hccnet had vermeld klopte ook , die dag hadden we ook geen i-net meer. Dat heeft zo week geduurd, en nu hebben we opeens weer inet van KPN.
Echt zo zware #*@ streek , nu zijn wij voor de 3 maal afgekeurd. Omdat we nog steeds over een KPN verbindingen beschikken.

Hebben al naar KNP gebeld , maar die zeggen niks te kunnen doen. Toen we vertelde dat we ons abo hadden beëindigd, en toch nog over die verbindingen beschikten. Zeiden ze ''Dat kan nog wel een maand duren , voordat u echt daadwerkelijk bent afgesloten''. Daar wordt je toch niet vrolijk van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Mijn lijn is nog niet officieel opgeleverd, heb nog niet eens een mededeling gekregen dat mijn modem opgestuurd gaat worden. Lijncheck is 14 november gedaan; dinsdagavond 18 november had ik een - 1 mbit - linesync.

Aangezien ik een vreemd ip-adres kreeg ben ik ff gaan zoeken en kwam ergens een mededeling tegen dat ik naar connect.babyxl.nu moest gaan. Ik kreeg toen inderdaad een pagina te zien waarop gevraagd werd of de getoonde naw gegevens correct waren. Dat was zo dus heb ik op de 'activeren' button geklikt (weet niet meer precies hoe de knop heette, dat kan dus ook wat anders geweest zijn. Daarna kwam ik netjes op de Demon MAC pagina uit en schoot de copperjet naar een 8 Mbit sync.

De snelheid met de copperjet 810 is goed, zeker de upload is erg lekker;

Afbeeldingslocatie: http://home.dolfsma.com/eth0-day.png

Max In: 806.1 kB/s Average In: 27.1 kB/s Current In: 10.1 kB/s
Max Out: 98.3 kB/s Average Out: 5778.0 B/s Current Out: 98.2 kB/s

De download van vannacht 04:20 is een file van 700 meg vanaf een server aan de ams-ix, dus redelijk betrouwbaar qua snelheid. De upload vanaf ong 08:25 is dezelfde file die verstuurd wordt naar een xs4all basic account dat deze week opgeschroefd is naar 1024/320.

Ik zal de doorlooptijden-database invullen op het moment dat ik mijn modem heb ontvangen. Ter indicatie; aanvraag gedaan op 22-09-2003. Ik zit ongeveer 1026 meter van de centrale (A'dam Sloterdijk). Ik ben verbonden via BabyXL.

[ Voor 27% gewijzigd door garp op 21-11-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 09:07:

Maar wat mij opvalt als ik men computer opstart dan download hij 160 mb in 5 minuten en dan stopt ie. Heb geen enkel programma aan staan waarmee ik iets aan het downloaden ben.

Had eerst een worm32 virus maar die is totaal verwijderd en 3 keer gescanned niks meer gevonden.

Dank
Heb je wel een firewall aanstaan?
Mij valt het inderdaad ook op, dat ik wel internet verkeer heb,
als ik bijvoorbeeld mijn eMule poort open laat staan,
zonder dat ik iets laat downloaden, dus geen software open heb staan.
Zodra ik die eMule poorten sluit met mijn firewall, dan geen verkeer meer. :)
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 09:10:
Wij hebben zwaar groot probleem !
We hebben een tijdje geleden besloten om Hccnet naar Deamon te gaan.
Aangezien hier 3 pc dag en nacht op i-net zitten , is dat best wel makkelijk.
Het scheelt aardig wat in snelheid [786 naar 2 tot 9 Mbit lijn ]
Ongeveer 1,5 maand geleden hebben wij een brief naar Hcc gestuurd, met daarin dat we Hccnet abo. zouden beëindigen.
Daar op hebben ze ook gereageerd. Tevens hebben we toen ook te horen gekregen van af welke datum wij niet meer over Hccnet adsl zouden beschikken.

Wanneer je van KPN naar Bbned gaat, moet je eerst helemaal zijn afgesloten bij KNP. Vervolgens gaat Bbned dan testen of dat daadwerkelijk ook is. Is dat zo dan wordt er bericht gestuurd naar Deamon blablabla.....

De datum die Hccnet had vermeld klopte ook , die dag hadden we ook geen i-net meer. Dat heeft zo week geduurd, en nu hebben we opeens weer inet van KPN.
Echt zo zware #*@ streek , nu zijn wij voor de 3 maal afgekeurd. Omdat we nog steeds over een KPN verbindingen beschikken.

Hebben al naar KNP gebeld , maar die zeggen niks te kunnen doen. Toen we vertelde dat we ons abo hadden beëindigd, en toch nog over die verbindingen beschikten. Zeiden ze ''Dat kan nog wel een maand duren , voordat u echt daadwerkelijk bent afgesloten''. Daar wordt je toch niet vrolijk van :'(
Dat is wel erg misgegaan dus, geen brief van KPN ontvangen?
Zelf ben ik ook overgestapt van HccNet adsl via KPN naar Demon via BBNed.
Bij mij zat er 3 dagen verschil tussen die data.
Volgens email HccNet: 17-10-2003, volgens brief KPN: 20-10-2003.
Uiteindelijk heeft bij mij adsl internet tot 20-10-2003 14:00 goed gewerkt,
daarna was het signaal helemaal weg.
Had op 13-10-2003 Demon aangevraagd, test begon op 21-10-2003,
wel erg krap aangevraagd, maar erg veel geluk gehad. :P
Mijn contract bij HccNet liep tot 17-10-2003, heb dus 3 dagen gratis adsl gehad.
Overgens heb ik bij Demon ook 10 dagen gratis internet gehad,
had alweer verbinding via mijn Alcatel modem vanaf 29-10-2003,
terwijl mijn officiele opleverdatum 8-11-2003 was.
Kortom, het gaat dus om de afsluit datum die KPN aangeeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Weet er iemand toevallig of er problemen zijn in omgeving eindhoven.
( wat duurt het toch lang als je ergens op aan het wachten bent... )

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 17:44
Terrestra schreef op 21 november 2003 @ 10:09:
Weet er iemand toevallig of er problemen zijn in omgeving eindhoven.
( wat duurt het toch lang als je ergens op aan het wachten bent... )
Volkomen mee eens... Krijg als het goed is vandaag me nieuwe modem en hoop dat ze hem niet weer kwijt raken onderweg...... Anders is me lijn dalijk opgeleverd (officieel dan) maar heb nog geen modem |:(

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 08:30

TdV

Ik heb inmiddels een mailserver draaien om meerdere mailboxen aan te kunnen maken. Het lijkt er alleen op dat de mail nu veel later aankomt bij mijn mailserver. Heeft iemand een idee of hier nog iets in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garp schreef op 21 november 2003 @ 09:47:
Mijn lijn is nog niet officieel opgeleverd, heb nog niet eens een mededeling gekregen dat mijn modem opgestuurd gaat worden. Lijncheck is 14 november gedaan; dinsdagavond 18 november had ik een - 1 mbit - linesync.

Aangezien ik een vreemd ip-adres kreeg ben ik ff gaan zoeken en kwam ergens een mededeling tegen dat ik naar connect.babyxl.nu moest gaan. Ik kreeg toen inderdaad een pagina te zien waarop gevraagd werd of de getoonde naw gegevens correct waren. Dat was zo dus heb ik op de 'activeren' button geklikt (weet niet meer precies hoe de knop heette, dat kan dus ook wat anders geweest zijn. Daarna kwam ik netjes op de Demon MAC pagina uit en schoot de copperjet naar een 8 Mbit sync.

De snelheid met de copperjet 810 is goed, zeker de upload is erg lekker;

[afbeelding]

Max In: 806.1 kB/s Average In: 27.1 kB/s Current In: 10.1 kB/s
Max Out: 98.3 kB/s Average Out: 5778.0 B/s Current Out: 98.2 kB/s

De download van vannacht 04:20 is een file van 700 meg vanaf een server aan de ams-ix, dus redelijk betrouwbaar qua snelheid. De upload vanaf ong 08:25 is dezelfde file die verstuurd wordt naar een xs4all basic account dat deze week opgeschroefd is naar 1024/320.

Ik zal de doorlooptijden-database invullen op het moment dat ik mijn modem heb ontvangen. Ter indicatie; aanvraag gedaan op 22-09-2003. Ik zit ongeveer 1026 meter van de centrale (A'dam Sloterdijk). Ik ben verbonden via BabyXL.
Woon ongeveer 900 meter van Amsterdam sloterdijk centraale heb ongeveerd de zelfde resultaten als jouw alleen zit men download wat hoger tegen de 850 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook sinds gistermiddag op NRP18, maar mijn verbinding is niet echt stabiel te noemen. Sinds gisteravond ligt mijn internet verbinding er om de zoveel tijd uit. Als de verbinding het doet heb ik wel mijn volledige snelheid te pakken.
Zijn er op dit moment nog meer mensen met een onstabiele verbinding op NRP18 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

MikeWazowski

Look into my eye

Mmm, als ik dit allemaal zo scan ben ik blij dat mijn Planet abbo pas 01/02/2004 afloopt en dat ik nog niet bij Demon zit. Of heb ik nu de verkeerde indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper schreef op 21 november 2003 @ 14:20:
Mmm, als ik dit allemaal zo scan ben ik blij dat mijn Planet abbo pas 01/02/2004 afloopt en dat ik nog niet bij Demon zit. Of heb ik nu de verkeerde indruk?
Voordat die NRP problemen bij BBNED speelden had ik wel een zeer stabiele verbinding. Hopelijk worden deze problemen snel verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb afgelopen maandag een mailtje naar Demon gestuurd omdat ik het nu zat ben om zo lang op een aansluiting te moeten wachten (1 oktober aangevraagd, nu nog geen ADSL :( )

Dit is het antwoord dat ik een dag later terug kreeg:
quote van Demon Customer Service Team:

Bij navraag is gebleken dat er in uw wijkcentrale een capaciteitprbleem is. Dit wordt nog deze week door onze dsl partner voor u opgelost. Onze welgemeende excuses voor deze vertraging. Dit is echter geen probleem dat veroorzaakt is door Demon of BBned, het betreft uw wijkcentrale, een probleem waar elke provider op dit moment tegen aanloopt. Wij doen ons best voor u.
Toch een redelijk snel en duidelijk antwoord, ware het niet dat ik er op de 1 of andere manier niet zo in geloof dat het deze week nog opgelost gaat worden. Al met al het wachten duurt voort en zal dus voorlopig nog met een analoog lijntje aan de slag moeten.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier nog steeds ieder uur uitval van de verbinding op nrp18 :(

Wanneer ik ip adres opnieuw aanvraag of router reset doet inet het weer een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:11:
Ik zit ook sinds gistermiddag op NRP18, maar mijn verbinding is niet echt stabiel te noemen. Sinds gisteravond ligt mijn internet verbinding er om de zoveel tijd uit. Als de verbinding het doet heb ik wel mijn volledige snelheid te pakken.
ja kheb het ook wel een beetje vervelend maar ja hoop op snelle verbetering
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:26:
[...]

ja kheb het ook wel een beetje vervelend maar ja hoop op snelle verbetering
:7
Wie niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

sweeper schreef op 21 november 2003 @ 14:20:
De mensen die een goedwerkende verbinding hebben reageren niet.
Hier overgens geen problemen, alles werkt perfect, zit nog steeds op NPR15. :)

Het enige waar ik mij op dit moment zorgen over maak,
is dat er op dit moment een langere aansluit tijd geldt.
Begin vorige week heb ik weer een nieuwe klant aangemeld bij Demon,
was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat ook deze keer
de status verandering van Bevestigd naar Geaccepteerd ook nu 1 dag zou duren.
Dat gezien ik dat nu al 2 keer gehad heb (bij mezelf en iemand anders),
in alle 3 gevallen in dezelfde plaats (Veenendaal).

Is dat nu standaard geworden?
Of heb ik gewoon 2 keer geluk gehad?
Of komt het vanwege BBNed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 21 november 2003 @ 15:45:
[...]

Na duurt aardig lang hoor, ik zit nu te wachten op me modem (hij zegt dat ze hem gaan versturen, maar das al 2 dagen zo :P), dus ik weet niet hoelang ik nog moet, maarja, over het algemeen duurt het +-6 dagen om per status verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
[...]

Dat is denk idd waar, ik heb zelf totaal geen problemen (mits ik mijn router niet gebruik), een hartstikke stabiele verbinding en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:11:
Sinds de verhuizing van NRP14 naar NRP18 heb ik geen stabiele verbinding meer gehad. Bijna elk uur disconnects. Flink kl*te in elk geval.
Hopelijk gaan ze (demon/BBned) dit snel oplossen.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 13:20

delorean7

Let's take the Aston toni

Wij hadden ook Demon internet aangevraagd als vervanging van ons UvA BabyXL pakket (786k/2Mbit -> 1/ 2-8 Mbit ) en hebben gisteren het modem binnengekregen.

Zonder een mededeling van daadwerkelijke oplevering kon ik al wel internetten mbv wachtwoord/username. Maar kreeg al snel te maken met de problemen die hier al uitgebreid gemeld zijn, namelijk het wegvallen van je IP.

Erg storend, gelukkig hebben we onze oude lijn nog niet opgezegd en kunnen we daar voorlopig mee verder. Heb voor de grap even het UvA modem aan de Demon DSL lijn gehangen (UvA zit op aparte analoge lijn hier) en kreeg wel de volledige 8 Mbit line sync te zien waar het bij de UvA nog 2 Mbit was.
Maar ook vandaag valt demon vaak uit en is er niets mee aan te vangen.

Is er (on)officieel iets duidelijk over wat het probleem is en wanneer het opgelost zal gaan worden? Zolang ze zo aan het kutten zijn gaan we UvA DSL maar niet opzeggen denk ik. Als mocht blijken dat de problemen structureel zijn dan overweeg ik zelfs de overstap helemaal niet te maken want Baby XL (UvA) was altijd zeer betrouwbaar.

Is er verder vanuit de gebruiker iets te doen om toch een stabiele verbinding te krijgen?

Tracert vertelt mij dat ik op NRP 16 zit, telkens als ik weer verbinding heb en een ftp transfer initieer valt de verbinding weer weg.

[ Voor 6% gewijzigd door delorean7 op 21-11-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ik heb nu bijna 3 dagen Demon DSL,
Wil zeggen dat het me erg goed bevalt. Stabiele downloads op 212 KB/s met 2048/1024 abo.
Upload is vrij stabiel naar andere ADSL gebruikers (KPN & BBned) op max 87 KB/s
Helaas is het uploaden naar UPC/Chello gebruikers erg onstabiel. Maar dit zal wel aan UPC/Chello zelf liggen.
Zit op NRP 16, geen downtimes gehad echt toppie.
Centrale Den Haag-Bezuidenhout (Koningin Sophielaan 29).

Newsserver is niet zo super maar dat kan ik begrijpen door overbelast van al die leechers hier hehe. Weet iemand hoelang de posts op de newsserver blijven staan na het posten? Ik probeer dingen te downloaden maar veel zijn "expired".

ps @cjdijk: je zei homepageadres is http://systeemnaam.demon.nl maar moet http://www.systeemnaam.demon.nl zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Conman op 21-11-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 21 november 2003 @ 15:22:
Ik heb afgelopen maandag een mailtje naar Demon gestuurd omdat ik het nu zat ben om zo lang op een aansluiting te moeten wachten (1 oktober aangevraagd, nu nog geen ADSL :( )

Dit is het antwoord dat ik een dag later terug kreeg:

[...]

Toch een redelijk snel en duidelijk antwoord, ware het niet dat ik er op de 1 of andere manier niet zo in geloof dat het deze week nog opgelost gaat worden. Al met al het wachten duurt voort en zal dus voorlopig nog met een analoog lijntje aan de slag moeten.
Op welke status sta je nu? bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

dolby schreef op 21 november 2003 @ 16:27:
[...]

Op welke status sta je nu? bevestigd?
Yep nog steeds. Vanaf 9 oktober al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik hoopte ook op een vlotte verwerking, maar zit sinds 09-11 tegen "bevestigd" aan te kijken. Das dus al 12 dagen helaas!!!
Nog wel even gemaild maar de order "verliep naar wens". Dus ach: geduld hebben dan maar, jammer is het wel.
Barneveld hier overigens, dus geografisch dichtbij Veenendaal maar dat zegt niets geloof ik.

Waarschijnlijk gaan de bestaande klanten op dit moment even voor met alle problemen en das wel logisch....
52kbps begint al bijna te wennen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

om maar eens te zorgen dat er ook tevreden klanten reageren.

Sinds gister zit ik op nrp20 en heb nu een zwaar stabiele verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:33:
[...]

ik hoopte ook op een vlotte verwerking, maar zit sinds 09-11 tegen "bevestigd" aan te kijken. Das dus al 12 dagen helaas!!!
Nog wel even gemaild maar de order "verliep naar wens". Dus ach: geduld hebben dan maar, jammer is het wel.
Barneveld hier overigens, dus geografisch dichtbij Veenendaal maar dat zegt niets geloof ik.

Waarschijnlijk gaan de bestaande klanten op dit moment even voor met alle problemen en das wel logisch....
52kbps begint al bijna te wennen... :r
12 dagen is nog niets...sorry hoor, maar ik vind dat een beetje overdreven. Ik wacht al 43 dagen op het woordje "geaccepteerd". Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik via Planet binnen 4 weken een werkende verbinding, dus over het algemeen duurt het wel ff, maar 43 dagen....
Phydomir schreef op 21 november 2003 @ 16:53:
om maar eens te zorgen dat er ook tevreden klanten reageren.

Sinds gister zit ik op nrp20 en heb nu een zwaar stabiele verbinding...
Misschien wordt het dan wel tijd voor een Demon problemen topic en een Demon algemeen topic.

[ Voor 18% gewijzigd door jagermeister op 21-11-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
The Conman schreef op 21 november 2003 @ 16:15:
Ik heb nu bijna 3 dagen Demon DSL,
Wil zeggen dat het me erg goed bevalt. Stabiele downloads op 212 KB/s met 2048/1024 abo.
Upload is vrij stabiel naar andere ADSL gebruikers (KPN & BBned) op max 87 KB/s
Helaas is het uploaden naar UPC/Chello gebruikers erg onstabiel. Maar dit zal wel aan UPC/Chello zelf liggen.
Zit op NRP 16, geen downtimes gehad echt toppie.
Centrale Den Haag-Bezuidenhout (****************).

Newsserver is niet zo super maar dat kan ik begrijpen door overbelast van al die leechers hier hehe. Weet iemand hoelang de posts op de newsserver blijven staan na het posten? Ik probeer dingen te downloaden maar veel zijn "expired".

ps @cjdijk: je zei homepageadres is http://systeemnaam.demon.nl maar moet http://www.systeemnaam.demon.nl zijn :)
Ik vind juist de news-server een verademing , maarja ik kom dan ook vanaf de ZEER BRAKKE news-servers van Chello. En zoals ik reeds heb gezegd, ik heb eigenlijk totaal geen problemen met mijn verbinding met de staandaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hangt er van af of je een eigen server gebruikt of die van demon.
http://www.systeemnaam.demon.nl - Demon webserver
http://systeemnaam.demon.nl - Eigen webserver (als je die hebt draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Dit moest een edit zijn |:( |:( |:(

[ Voor 89% gewijzigd door mlevd op 21-11-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

2 vraagjes,
begin december kan ik gaan inetten via Demon, maar ik kan nu al gebruik maken van de email en homepage.
Met de homepage uploaden enzo werkt allemaal goed, maar ik kan geen email versturen, maar wél ontvangen. M'n Outlook zegt dat er iets mis is met de SMTP server (post.demon.nl). Hebben andere mensen dit ook? Op de statuspagina van Demon kan ik niks hierover terugvinden.
Webmail werkt wel..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/forumpje/upload/images/pic2.gif

En op de Firmware-page staat dat je kunt zien of je verbinding via BBNED of BabyXL loopt Maar ik kan dat nergens terugvinden? Dat schijn je te moeten zien als je inlogt op www.dslexpress.nl
Voor alle duidelijkheid, ik zit dus nog steeds op mn oude provider, dus aan een traceroute heb ik weinig. (Ik zit nu al op BabyXL, blijf ik er dan op? )

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik las ergens in dit topic dat het niet mogelijk is om je systeemnaam later te wijzigen. Klopt dit? De naam die ik nu gekozen heb is mij net iets te lang en zou graag een andere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
YoG schreef op 21 november 2003 @ 19:02:
2 vraagjes,
begin december kan ik gaan inetten via Demon, maar ik kan nu al gebruik maken van de email en homepage.
Met de homepage uploaden enzo werkt allemaal goed, maar ik kan geen email versturen, maar wél ontvangen. M'n Outlook zegt dat er iets mis is met de SMTP server (post.demon.nl). Hebben andere mensen dit ook? Op de statuspagina van Demon kan ik niks hierover terugvinden.
Webmail werkt wel..
*Als u geen verbinding met Demon Internet heeft, maar via een andere provider verbonden bent met het Internet, dan moet u bij ‘Uitgaande mailserver’ de uitgaande mailserver van de andere provider invullen. De server post.demon.nl kunt u alleen gebruiken als u via Demon verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 21 november 2003 @ 19:09:
Ik las ergens in dit topic dat het niet mogelijk is om je systeemnaam later te wijzigen. Klopt dit?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

dolby schreef op 21 november 2003 @ 19:14:
[...]
*Als u geen verbinding met Demon Internet heeft, maar via een andere provider verbonden bent met het Internet, dan moet u bij ‘Uitgaande mailserver’ de uitgaande mailserver van de andere provider invullen. De server post.demon.nl kunt u alleen gebruiken als u via Demon verbonden bent.
Ah. :P waar lees je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik gister verhuisd ben naar NRP-21 zit ik al zonder verbinding(is nu 28 uur)
Als ik via een inbelaccountje een trace doe naar mijn systeemnaam eindigd hij
bij NRP-21 en verder krijg ik alleen * * * * tot 40 hops en dan klaar :(

Helpdesk zij BBNed is er mee bezig dus maar weer afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 18:02:
[...]

Dit hangt er van af of je een eigen server gebruikt of die van demon.
http://www.systeemnaam.demon.nl - Demon webserver
http://systeemnaam.demon.nl - Eigen webserver (als je die hebt draaien)
Thanks, wist niet dat je eigen IP via DNS vertaald werd naar http://systeemnaam.demon.nl
En de 20MB homepageruimte op de server van Demon zelf op
http://www.systeemnaam.demon.nl
Is volgens mij bij alle providers zo.
Vandaar dat je met bijvoorbeeld direct internet van KPN,
wel kan ontvangen maar niet kan verzenden van pop mail.
Webmail kan wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:50
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 09:07:

Dank
Meld je je aan bij een domain controller? Dan is het zeer waarschijnlijk je roaming profile data die overgezonden wordt.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Nou, ik heb Chello maar ff aangesloten, ben van 't weekend weg en kan mijn ouders niet achterlaten met dat ze om het uur een release en renew moeten geven... :( Ik zit dus op NRP18 ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 21-11-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 12:39
Ik had vanmiddag een mailtje gestuurd naar support (10:54), met de vraag of mijn email adres bij mijn adresgegevens gewijzigt kon worden.

Ik kreeg direct een bevestigingsmailtje, en om 14:25 was het al geregeld (kreeg mailtje).

Echt klasse hoor, dat dat zo snel ging... Echt heel anders als met Chello, want daar kreeg je gewoon geen antwoord of niks.

Demon _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 21-11-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik kan geen email versturen, maar wél ontvangen.

En op de Firmware-page staat dat je kunt zien of je verbinding via BBNED of BabyXL loopt Maar ik kan dat nergens terugvinden?
1. Je zou kunnen proberen om ipv. namen ip-adressen in te stellen:
pop3: '194.159.73.30'
smtp: '194.159.73.1'

2. Als een modemrouter hebt zou je in de instellingen ervan kunnen kijken en zoek naar VPI en naar VCI.
Als je vpi 0 en vci 34 is dan is het Babyxl, Als je vpi 0 en vci 35 is dan is het BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die NRP sjit van de afgelopen week ZUIGT ZWAAR... De grafiek van mijn line-load lijkt wel een blokgolf generator, elk uur ongeveer een 1/2 uur de verbinding eruit... Het begon allemaal vorige week vrijdag al, gelul met NRP 14, daarna in de loop van de week verhuizing naar NRP 18 en sindsdien... blokgolven..
Demon gebeld, alleen een standaard boodschap dat ze hard aan het werk zijn (yeah right, alsof het een week zou duren als ze hard zouden werken, in die tijd hadden ze alle hardware kunnen vervangen...)
En op email naar de helpdesk komt ook alleen een standaard reply terug, geen enkele uitleg wat ze nou aan het doen zijn om de problemen op te lossen...

Zie de kwaliteit van de Demon verbinding, dit gaat al een week zo... http://watvaag.demon.nl/router

8)7 :r :'( ;( :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
2 vraagjes,
Webmail werkt wel..

[afbeelding]

En op de Firmware-page staat dat je kunt zien of je verbinding via BBNED of BabyXL loopt Maar ik kan dat nergens terugvinden? Dat schijn je te moeten zien als je inlogt op www.dslexpress.nl
Voor alle duidelijkheid, ik zit dus nog steeds op mn oude provider, dus aan een traceroute heb ik weinig. (Ik zit nu al op BabyXL, blijf ik er dan op? )
post moet smtp zijn en dan gaat alles goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Heeft iemand problemen met Counter-Strike?
Ik heb wel een goede ping, das geen probleem.
Maar om de 10 sec dan freezed ie effe 3-4 seconde en dan gaat ie weer verder. En dan heb ik 50 packet losses en wat choke's.

Ligt dit aan bbned of omdat mijn lijn nog niet officieel is opgeleverd?

Edit: nu heb ik ook hele erge lag/packetlosses met StarCraft.

Ik gebruik een Vigor 2500 en had DoS-defense aan, die heb ik net uitgezet maar nog steeds zelfde effect.

[ Voor 24% gewijzigd door The Conman op 22-11-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom stellen ze de lease tijd van het ip adres wat je via dhcp krijgt niet gewoon in op 24 of 48 uur ?

Liggen we er iig niet ieder uur uit, maar 1 keer per 1, 2 dagen...

Op demon netwerkstatus pagina hebben ze weer een nieuw bericht:
21 nov 17:25. Wijziging bbned NRP 15 - Snelheidsverhoging klanten NRP 14 / Change bbned NRP 15 - Speed increase NRP 14 -- finger status@info.demon.nl

Status information

21 nov 17:25. Nadat eerder deze week, in een poging de belasting op NRP 14 terug te dringen, de snelheid van klanten op deze NRP was teruggebracht, zal bbned vanavond deze wijziging ongedaan maken. Hierdoor zouden klanten achter NRP 14 weer hun normale snelheid terug moeten krijgen. -- After the decrease in connection speed for customers on NRP 14, which was done in an attempt to lower the load on this NRP, bbned will reverse this change tonight. This means all customers on NRP 14 should have their regular speed back.

21 nov 17:15. Morgenochtend zal bbned een wijziging uitvoeren op NRP 15, waardoor de belasting hiervan waarschijnlijk omlaag zal gaan. Maandag zal een groot aantal klanten van NRP 11, 12, 13 en 15 verhuisd gaan worden naar een nieuw en veel krachtiger type NRP. Bij deze verhuizing veranderen de IP-adressen van de klanten niet. Hierna zouden de problemen met de capaciteit van de NRP's opgelost moeten zijn. -- Tomorrow morning, bbned will make a change on NRP 15, which should decrease its load. On Monday, a large number of customers will be moved from NRPs 11, 12, 13 and 15 to a newly commissioned and much more powerful NRP. This move will not cause the IP addresses of these customers to change. After the move, the capacity problems with the NRPs should be resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een, zeker voor de huidige situatie, handig programmatje opgeduikeld, deze keer uit de Demon-newsgroups. Hiermee kun je je netwerkverbinding analyseren en je up-/downtimes enzo bekijken:

LiveCon! for Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 23:02:
1. Je zou kunnen proberen om ipv. namen ip-adressen in te stellen:
pop3: '194.159.73.30'
smtp: '194.159.73.1'
mlevd schreef op 21 november 2003 @ 23:44:
post moet smtp zijn en dan gaat alles goed ;)
Het valt gewoon op dat veel mensen dat niet weten. :D
Zelf gebruik ik al jaren meerdere pop mail accounts op mijn pc's.
In principe moet je alles instellen zoals de desbetreffende provider aangeeft,
behalve de uitgaande smtp server.
Die moet voor alle accounts hetzelfde zijn ongeacht welke provider,
moet staan op de setting zoals aangegeven bij de provider waar je internet verbinding mee hebt.
Dus gewoon nu nog zolang je huidige provider settings voor uitgaande post gebruiken in al je accounts.
Nadat je verbinding hebt via Demon, dan alle accounts uitgaande email server veranderen in post.demon.nl
Bij de meeste providers heet dat btw smtp.providernaam.nl, o.a. HccNet, Zonnet en Wanadoo.
Bij o.a. Demon en Planet heet dat post.providernaam.nl, dus respectievelijk post.demon.nl en post.planet.nl
Dit is altijd al zo geweesd, nu nog steeds, zal niet anders worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, het is bij bijna geen enkele provider mogelijk om via hen mail te versturen, als je niet tevens bij hen bent ingelogd. Iets anders zal dus niet gaan werken, vrees ik..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ben maar een klein beetje technisch, dus ik hoop dat iemand die wat technischer is dan ik me dit uit kan leggen:
Maandag zal een groot aantal klanten van NRP 11, 12, 13 en 15 verhuisd gaan worden naar een nieuw en veel krachtiger type NRP. Bij deze verhuizing veranderen de IP-adressen van de klanten niet.
Als ik het goed begrepen heb, verandert eigenlijk alleen de routering? Wanneer gaat zoiets in? Valt de verbinding even weg en vraagt mijn server/router daarna opnieuw een IP aan? Of gebeurt dat 'vanzelf'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op nrp 13.

Ik had tot voor kort vet instabiele verbinding, 5-10x per dag dat me internet eventjes voor 10 sec eruit lag.

Nu heb ik er hoogstens 1x per dag last van, dus het gaat zeker vooruit.

_/-\o_ Demon, zit bbned maar vlink achter de fodden aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 23:22:
(yeah right, alsof het een week zou duren als ze hard zouden werken, in die tijd hadden ze alle hardware kunnen vervangen...)
Je weet dat alle NRP's van BBned zijn en dat Demon daar niet eens aan MAG komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu al vanaf gisteravond laat zonder inet verbinding. Modem resetten helpt niet meer aangezien mijn modem geen ipadres meer krijgt van Demon zelf. Ziet er naar uit dat NRP18 nu echt dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
cjdijk schreef op 22 november 2003 @ 01:00:
[...]

[...]

moet staan op de setting zoals aangegeven bij de provider waar je internet verbinding mee hebt.
Dus gewoon nu nog zolang je huidige provider settings voor uitgaande post gebruiken in al je accounts.
Nadat je verbinding hebt via Demon, dan alle accounts uitgaande email server veranderen in post.demon.nl
Bij de meeste providers heet dat btw smtp.providernaam.nl, o.a. HccNet, Zonnet en Wanadoo.
Bij o.a. Demon en Planet heet dat post.providernaam.nl, dus respectievelijk post.demon.nl en post.planet.nl
Ik heb anders gewoon smtp.demon.nl ingesteld hoor, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 22 november 2003 @ 01:00:
[...]

[...]

Lees eens http://www.demon.nl/support/email/emailintro.html erg duidelijk, met oa smtp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 23-09 13:39

Erikie

www.erikie.nl

sorry jongens, ik ben te lui om te zoeken (heb t geprobeerd). waar kun je je nrp nummer vinden ?! want ik heb absoluut geen problemen :) (rotterdam 8192/1024 bbnet)

Modbreak:
Het ligt er wel heel dik bovenop dat dit niet de juiste instelling is voor een GoT gebruiker. Het is hier geen helpdesk!

[ Voor 41% gewijzigd door Korakal op 22-11-2003 09:35 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

traceroute naar www.tweakers.net of www.demon.nl of iets anders :P en de eerste hop daar staat het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Vraagje:

Op de demon newsgroepen lijkt het zo te zijn dat hij gecapped zit op 450Kbps, ligt dat aan mij instellingen (newsbinpro) of is dat gewoon zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 22:12

Wildfire

Joy to the world!

Phydomir schreef op 22 november 2003 @ 09:40:
Vraagje:

Op de demon newsgroepen lijkt het zo te zijn dat hij gecapped zit op 450Kbps, ligt dat aan mij instellingen (newsbinpro) of is dat gewoon zo?
De newsserver is gecapped op ongeveer 512 kilobit/sec per thread. Je mag drie threads openen, dus je hebt maximaal 3 x 512 = 1536 kilobit/sec = 192 kilobyte/sec.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Phydomir schreef op 22 november 2003 @ 09:40:
Vraagje:

Ik geloof dat jouw news programma maar 1 connectie gebruikt?
Andere news programma's zoals oa grab-it kunnen de max aantal van 3 connecties gebruiken eg 3x512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Demon is weer zo dood als een pier. Ik weet niet of het aan de NRP ligt of niet. De helpdesk kom ik niet door.
Een paar secondes per dag krijg ik nu verbinding en voor de rest mag ik maar oprotten.

Werkt BBNed in het weekend nou ook of niet?

volgens de logs heb ik al sinds gisternacht problemen. als ze nou eens gelijk even de statuspagina aanpassen :(

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 22-11-2003 11:15 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 22 november 2003 @ 11:09:
Demon is weer zo dood als een pier. Ik weet niet of het aan de NRP ligt of niet. De helpdesk kom ik niet door.
Een paar secondes per dag krijg ik nu verbinding en voor de rest mag ik maar oprotten.

volgens de logs heb ik al sinds gisternacht problemen. als ze nou eens gelijk even de statuspagina aanpassen :(
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem (NRP18) :(
Gelukkig verloopt mijn Chello kabelabo pas 1 december... good old Chello _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 22 november 2003 @ 11:09:

Ook verhuisd neer NRP-21?
Ik heb sinds donderdag geen verbinding meer, ook een traceroute naar mijn
IP adress loopt dood.
Ik heb al diverse keren met de helpdesk gebeld maar die kunnen ook niets doen
"ligt bij BBNed meneer die zijn er mee bezig" BBNed zou het hele weekend doorwerken om de problemen op te lossen.

Ik ben benieuwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

mlevd schreef op 22 november 2003 @ 08:32:
[...]

Ik heb anders gewoon smtp.demon.nl ingesteld hoor, geen problemen mee.
Dat is raar, als ik op de website van Demon kijk kom ik hier uit:
http://www.demon.nl/support/email/pop3.html
En daar staat toch werkelijk:
Uitgaande mailserver (SMTP server) post.demon.nl
Maja, misschien dat smtp.demon.nl ook werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:04

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 11:26:
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem (NRP18) :(
Gelukkig verloopt mijn Chello kabelabo pas 1 december... good old Chello _/-\o_
Ik zit ook op NRP18 en het hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is 'ie nu echt overleden :'(

Ik sluit zo mn chello weer aan, hier wordt ik helemaal stapelgek van. Ik weet dat ze er van Demon niet veel aan kunnen doen behalve bbned een flinke schop verkopen, maar ik vind het nu zo'n beetje wel tijd dat het opgelost moet zijn.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
HOERA !! , vandaag eindelijke "GEACCEPTEERD", :) :) :) :) :) :) :)
Nu nog wachten op het Moduleer Demoduleer apparaatje :9

Theoretisch zou ik dus al nog met mijn Alcatel modem aan de gang kunnen,
maar ik wacht nog wel ff op de Zyxel.

DEMON _/-\o_

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
noodgedwongen maar even een copy paste van een eerdere poging:

heel leuk voor de mensen op de andere nrp's dat ze op een nieuwe krachtigere nrp worden gezet, alleen wat gaat er gebeuren met de mensen op nrp 18? ...

Zoals een andere gebruiker hierboven heb ik dus ook sinds gisterenavond het probleem dat ik amper een ip krijg. Dan opeens weer wel voor 3 seconden, en wil ik naar de volgende internet pagina gaan, dan is de verbinding weer weg...

Ik heb nu ook al 3x 20 minuten in de wacht gestaan bij de helpdesk, maar het lijkt wel of de telefoon niet wordt opgenomen (3x op verschillende tijdsstippen trouwens), na 20 minuten wachten ben ik het wel zat.

Zowieso mag demon de status pagina wel eens wat beter up to date houden, korte berichtjes af en toe waarin dan weer dit nrp nummer staan en dan weer dat nrp nummer is gewoon niet genoeg. Als ik mijn geduld moet bewaren in deze situatie , dan wil ik wel zien wat er met mijn probleem gebeurt. (geduld is nu wel helemaal weg trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nee, ik zit op NRP18. De vraag is dus of ik de enige ben die hier last van hebt (en het dus weer eens een NRP-probleem is) of dat er ook anderen hier last van hebben.

Het is nu niet meer de leaseprobleem, een ip krijg je. Tracen gaat tot NRP18 en de router om dan niet meer verder te gaan.

Dus ligt de router van demon eruit?

Het zal wel zo handig zijn als ze hun status wat vaker updaten, zeker als de helpdesk zo overbelast is. Zat er net ook een half uur aan de telefoon te wachten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 15:28

3R

infrequent visitor

athlonkmf schreef op 22 november 2003 @ 12:51:
Nee, ik zit op NRP18. De vraag is dus of ik de enige ben die hier last van hebt (en het dus weer eens een NRP-probleem is) of dat er ook anderen hier last van hebben.

Het is nu niet meer de leaseprobleem, een ip krijg je. Tracen gaat tot NRP18 en de router om dan niet meer verder te gaan.

Dus ligt de router van demon eruit?

Het zal wel zo handig zijn als ze hun status wat vaker updaten, zeker als de helpdesk zo overbelast is. Zat er net ook een half uur aan de telefoon te wachten.
Nee je bent zeker niet de einge. Ik zit ook op NRP 18 en de verbinding is al de hele ochtend klote. Over de hele ochtend heb ik al packet loss van rond de 50%. Ik kan tracen tot NRP 18 maar de hop daarna gaat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
DinoPK schreef op 22 november 2003 @ 12:16:

Zowieso mag demon de status pagina wel eens wat beter up to date houden, korte berichtjes af en toe waarin dan weer dit nrp nummer staan en dan weer dat nrp nummer is gewoon niet genoeg. Als ik mijn geduld moet bewaren in deze situatie , dan wil ik wel zien wat er met mijn probleem gebeurt. (geduld is nu wel helemaal weg trouwens).
Onzin, Demon is een van de weinige providers die openheid van zaken geeft.
Men is druk bezig, zelfs op zaterdag, nieuwe hardware wordt komende week actief.
Als je iets afweet van deze business dan weet je ook dat dit soort problemen niet met een klik van een muisknopje is opgelost.
In de praktijk loop je plotseling tegen zoiets als dit probleem op, was moeilijk te voorzien, ook voor BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 12:47
Als ik dit zo lees mag ik in mijn handjes knijpen dat ik op NRP01 zit en mijn verbinding erg stabiel is, al heb ik wel het idee dat mijn ping de laatste tijd wat hoger is geworden.

Zie alleen die snelheidsupgrade op deze manier wel erg somber in, want zoals ik het dus nu begrijp zullen alle NRP's last krijgen van deze kuren als alle oude klanten geupgrade worden. Is BBned van plan de problemen structureel op te lossen door nieuwe hardware te gaan plaatsen, of blijven ze naar noodoplossingen zoeken ala Chello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Waslijn schreef op 22 november 2003 @ 13:01:
Is BBned van plan de problemen structureel op te lossen door nieuwe hardware te gaan plaatsen, of blijven ze naar noodoplossingen zoeken ala Chello?
Ik denk (lees: hoop) het niet, want dat zou erg slecht zijn voor de reputatie van BBned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 23:02:
[...]
2. Als een modemrouter hebt zou je in de instellingen ervan kunnen kijken en zoek naar VPI en naar VCI.
Als je vpi 0 en vci 34 is dan is het Babyxl, Als je vpi 0 en vci 35 is dan is het BBned.
Ja ik zit dus al op BabyXL.. VCI staat dus op 34..
Ik vond trouwens nog meer afwijkende instellingen in de profielen van BBNed en BabyXL

Baby heeft ook nog een pcr=56000 er in staan
en

ethertype 1 ipoe
ethertype 2 ipoe
ethertype 3 ipoe
spanning enable

ipv van bij BBNed

ethertype 1 any
ethertype 2 any
ethertype 3 any
spanning disable

Maar misschien is dit modem dependent :P

M'n huidige provider zit al op BabyXL, kan ik dan met 100% zekerheid zeggen dat ik bij Baby blijf zitten als ik straks op Demon kom? Ik kan namelijk niet de profile instellingen van mn Copperjet veranderen :| (en mn gratis Zyxel modem heb ik al "weggegeven" O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Al bij voorbaat mijn excuses voor de lange post :)

Het lijkt erop dat BBNED zich heeft verslikt in het grote aantal nieuwe ADSL aansluitingen door de 'prijzenoorlog'. Capaciteitsproblemen komen dus snel aan het licht, vooral bij de NRP's van de providers die de grootste toestroom kennen (waaronder Demon dus). In de demon.nl.support groep staan enkele zeer heldere verklaringen van ene Jim Segrave. Volgens mij is het iemand van de Britse tak van Demon, en hij heeft in ieder geval verstand van zaken en is op de hoogte van de recente problemen.
Much of the problem lies outside of Demon's hands, as the problem with
the NRPs is happening on equipment we neither own nor manage. We are
in close communication with BBned about the problems and the work they
have done and are doing to address it. It appears that the migration
of some customers from NRP14 to NRP18 helped NRP14, but moved the
problems to NRP18. There is other work also being done - simply moving
customers around among identical NRPs doesn't look too promising as a
solution in and of itself. Both Demon and BBned are well aware of the
problems and have a range of plans to solve them. Some of the plans
are long term, some are short term, some are very
immediate. Unfortunately, but not surprisingly, the long term plan is
sure to work and deliver a good service. The medium term plan is sure
to work, but will have scaling problems in the months ahead. Finding a
successful short term solution to carry everything through while the
longer term ones take place is the focus of everyone's attention at
the moment. There hasn't been a lot that Demon can tell our customers
at the moment except that we aren't happy about the problem and that
we and our suppliers are determined to fix it as rapidly as we
can. Specific details of what's being done are BBned's to publicise or
not as they choose, we really don't feel that there's much helpful
(and there may be a lot less helpful) in a running description of the
work being done and the results that they are getting. Customers whose
connections have been improved (yes, there are a fair number) know
this, customers who are still seeing problems are also very aware of
it. Trying to deliver a running commentary on what's being done is
only likely to lead to false expectations if it doesn't produce the
desired effects or if it takes longer to make changes than was
initially thought. Having customers calling support or emailing Demon
to get the latest update doesn't actually help. All we can ask is that
people try to be patient and believe us when we say that this is, at
this time, the single main task of Demon's technical and provisioning
teams and a large portion of BBned's staff as well.
Demon is well aware of its obligations to its customers. Demon also
has a contractual and business relationship with BBned, which imposes
other obligations.

We neither can nor will give details of what work BBned is doing on
their side for several reasons:

- the contractual and business obligations to our partner

- if something is being tried (the changing of the DHCP lease time,
which, as we suspected would happen didn't have much if any effect)
was deliberately not announced, not only for the reasons Niels gave
regarding support calls, but also to avoid the common reaction:

Demon announces that we are going to try X to address the problem

Customers assume "Oh, good, that's everything solved then"

Demon tries the change, the effect is insufficient to solve the
problem

Customers now assume that since that didn't work the problem can't
be solved at all/can't be solved by Demon

- we don't have complete insight into BBned's network or equipment. We
communicate with them, we can ask questions, make suggestiongs,
etc., but in the end, it is their network engineers who have direct
access to the NRPs, DSLAMs and intervening ATM network. Anything we
say about what's being done there runs a risk of being wrong,
because we aren't in a position to know.

- most approaches to solving the current problems require varying
degrees of preperatory work - what sounds like a simple task or
migrating a block of customers from one NRP to another sounds like a
"pull the cable out of that socket, plug it in there instead". It's
not that simple and has reprecussions throughout both BBned's and
Demon's systems, both technical and administrative. Changes require
planning and scheduling. We can't always say that at this time on
this day BBned will take action X to solve the problems when we
don't have control over, insight into, or full understanding of what
is required on their end. If we start announcing times and dates, we
are commiting to doing something which we don't actually control and
quite possibly putting un-needed pressures into the wrong places on
BBned.

The problems are curable and will be cured. If BBned chooses to
communicate more of what they are doing, that is their choice, but it
is not Demon's to make for them. They are a wholesale supplier to
Demon and may well have their own reasons for wishing to keep what
they are doing private to themselves and Demon staff. The ADSL
wholesale business is a fiercly competive one involving huge
investments and careful planning. BBned may well have sound business
reasons for keeping much of what they do private simply for
competitive reasons. We, Demon, do not have the right to make
decisions for them which may well affect their business plans.

--
Jim Segrave jes@jes-2.demon.nl
Mijns inziens een heldere en klantgerichte uitleg. Alleen het feit al dat iemand bereid zo'n uitgebreide uitleg neer te zetten, is bewonderswaardig. Wel jammer, dat hij vaag blijft over wélke structurele oplossingen er komen en binnen welke termijn..... :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Snowwie schreef op 22 november 2003 @ 12:00:

DEMON _/-\o_
Na geaccepteerd duurt het nog wel effe voordat je linesync heb, bij mij was de 10 dagen na geaccepteerd. Had daarvoor mijn Vigor2500 aangesloten en aangezet. Op de zelfde dag ging het lichtje branden en kreeg zyxel modem binnen.

Instabiele pings heb ik nu nog, maar komt het doordat het nog niet officieel is opgeleverd volgens Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 21:56

Marcelloz

IT dude with a beard

Allereerst, demon is toppie _/-\o_

ik zit op NRP-10 via BBned en hier is sinds donderdagavond de stabiliteit wat minder (5x per dag eruit). Andere mensen hier ook last van die op hetzelfde NRP zitten?

[ Voor 4% gewijzigd door Marcelloz op 22-11-2003 15:27 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Snowwie schreef op 22 november 2003 @ 12:00:

DEMON _/-\o_
Feessie bouwen!! Bij mij ook! :D Heeft even geduurd (vanaf 1 oktober) maar daar is ie dan toch! Ben benieuwd wanneer ie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
jagermeister1 schreef op 22 november 2003 @ 15:32:
[...]
Feessie bouwen!! Bij mij ook! :D Heeft even geduurd (vanaf 1 oktober) maar daar is ie dan toch! Ben benieuwd wanneer ie werkt.
Binnen 5 dagen was 't bij mij gefixt...denk dat je eind van de week online zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Chutney schreef op 22 november 2003 @ 15:55:
[...]

Binnen 5 dagen was 't bij mij gefixt...denk dat je eind van de week online zit :)
Da's mooi, dinsdag effe de kabels trekken. Ben net verhuisd, dus nog niet alles ligt er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 17:44
jagermeister1 schreef op 22 november 2003 @ 16:03:
[...]
Da's mooi, dinsdag effe de kabels trekken. Ben net verhuisd, dus nog niet alles ligt er.
Ik ben echt jalours gewoon BAH...

Als TPG me modem niet had verloren onderweg dan had ik nu ook gewoon online kunnen zitten...

:'(

Ok trek me antw een beetje in dan :P

Maar het is nog wel steeds stom dat TPG me modem gewoon is kwijt geraakt |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Weerz op 22-11-2003 16:19 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Weerz schreef op 22 november 2003 @ 16:06:
[...]

Ik ben echt jalours gewoon BAH...

Als TPG me modem niet had verloren onderweg dan had ik nu ook gewoon online kunnen zitten...

:'(
Ho eens even....mijn modem is er ook nog niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Soms heb ik wel eens het probleem dat de DNS uitvalt. Ligt dit aan demon of aan het modem, of heeft iemand anders dit probleem al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
jagermeister1 schreef op 22 november 2003 @ 16:09:
[...]
Ho eens even....mijn modem is er ook nog niet! ;)
Ik was wel binnen 5 dagen online met me Vigor 2600 >:) , maar de modem had ik +- 2 weken later gehad, die ligt dan ook in de kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Chutney schreef op 22 november 2003 @ 16:25:
[...]

Ik was wel binnen 5 dagen online met me Vigor 2600 >:) , maar de modem had ik +- 2 weken later gehad, die ligt dan ook in de kast :P
Ik heb nog een Speedtouch USB. Kan ik die ook gebruiken of kan het alleen met een ethernet versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
jagermeister1 schreef op 22 november 2003 @ 16:34:
[...]
Ik heb nog een Speedtouch USB. Kan ik die ook gebruiken of kan het alleen met een ethernet versie?
Volgens mij moet het wel kunnen. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
22 nov 15:45. Probleem NRP 18 - Proxy ARP uitgezet op NRP 15 / Problem NRP 18 - Proxy ARP disabled on NRP 15 -- finger status@info.demon.nl
NRP 18 is volgens mij nu echt dood :(

Heb inmiddels maar weer mijn DNS veranderd naar mijn Xs4all IP omgezet, totdat ze bij demon de boel weer onder controle hebben. Flink kl*te dit :(

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.