jagermeister1 schreef op 13 november 2003 @ 23:51:
[...]
Natuurlijk is dat zo, maar toch vind ik het een slechte zaak. Als ik een product aanvraag bij onderneming A welke op haar beurt een opdracht plaatst bij onderneming B, dan heb ik niks met onderneming B te maken. Voor mijn vragen neem ik dan contact op met A en niet met B. Erg vreemd als A dan geen inzicht heeft in de gegevens en verder niets voor je kan betekenen op het gebied van informatie verstrekking betreffende het aangevraagde/bestelde product. Ze zouden op zijn minst voor mij contact met BBned kunnen opnemen om opheldering te vragen en mij terug te bellen of mailen om mij te informeren over de gang van zaken. Of heb ik nu een verkeerd beeld van wat je mag verwachten van een bedrijf?
Op zich heb je gelijk, maar je verkeert nog steeds in de veronderstelling dat er meer informatie bestaat dan wat jij ziet. Bbned meldt alle statuswijzigingen direct door aan Demon, en Demon laat ze direct aan jou zien. Er is niet meer, heus, geloof me! ;-)
Verder geef je zelf al aan, dat de wachttijd aan de telefoon vaak lang is. Stel je eens voor hoeveel tijd het kost als voor iedere klant die een statusvraag heeft (jij bent er van overtuigd dat jouw geval een uitzondering is, maar dat vinden zo ongeveer alle klanten), er contact met bbned opgenomen moet worden.
Ik begrijp dat het bij een enkel geval langer kan duren, maar zorg dan op zijn minst voor een goede informatie voorziening zodat de klant warm en tevreden gehouden wordt. Als het dan enkele weken langer duurt....tja...niets aan te doen, maar je weet als klant dan wel waar je aan toe bent. Ik zou het zien als het visite kaartje van het bedrijf. Niets is belangrijker dan een goede klantenservice (misschien op het product na dan)
Enkele weken later dan wat? Dan de gemiddelde got-poster?
Maar zoals ik al zei....dit had men van te voren kunnen zien aankomen, maar ok...ik heb daar wel begrip voor. Het begint alleen verdacht veel te lijken op ondernemingen als UPC, Casema, Chello e.d.
Tja, achteraf kan je alles van te voren zien aankomen. Ik zeg niet dat dingen niet beter kunnen of hadden gekund, maar je moet niet onderschatten hoe moeilijk het is om een ISP te runnen. Je kan met veel dingen rekening houden, maar af en toe lopen dingen gewoon niet zo, zoals je ze had verwacht. Het enige dat je dan IMHO kan doen is toegeven dat er een probleem is, en je uit de naad werken om het zo snel mogelijk op te lossen. Dat is precies wat er nu gebeurt.
Ja dat probleem bedoelde ik. Wat jij zegt neemt niet weg dat ik klant ben bij Demon en in feite geen drol met BBned te maken heb.
Klopt, maar als we het zo formeel gaan spelen, moeten we ophouden met discussieren op dit forum, en moet je alleen via de officiele kanalen met Demon communiceren. Ik probeer helemaal niets goed te praten, ik probeer alleen wat meer uitleg te geven over hoe en waarom bepaalde problemen spelen.
Daarnaast heb je in feite geen drol met dit probleem te maken, want je lijn is nog niet eens opgeleverd, en wellicht zit je niet eens op een probleem-NRP

Dat er evenveel klanten op die NRP's zitten als op de 'oude' ok....maar Demon (BBned) had ook kunnen verwachten dat door het relatief lage abbonnements geld dat Demon vraagt voor een snelle lijn er heel veel klanten zullen gaan kiezen voor een snelle lijn.
We komen er nu proefondervindelijk achter, dat bbned's NRP's bij een bepaalde bandbreedte niet meer functioneren zoals zou moeten. We hebben ooit een maximum aantal klanten per NRP vastgesteld, en eerlijk gezegd was dit ook een beetje natte vingerwerk (bbned 'dacht' dat er 'ongeveer' zoveel klanten op een NRP konden). Het enige voordeel aan dit hele verhaal is dat we nu zo ongeveer weten waar de limiet van een NRP ligt, en hier in het vervolg rekening mee kunnen houden ;-)
Bedankt voor je reactie overigens

Geen probleem