Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.255 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 27577

Un-X-PecteD schreef op 13 november 2003 @ 11:34:
[...]

Mischien een irritante vraag, maar hoelang kan het nog duren ?? Ik ben namelijk met spanning aan het afwachten ^__^ Iemand die ook demon heeft (alsof die er niet zijn hier :P) die ongeveer kan zeggen hoelang het nog duurt ?
Inderdaad.

Het duurt tot het klaar is, variërend van 2 dagen tot 6 weken. Ongeveer.

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 15:32
Anoniem: 27577 schreef op 13 november 2003 @ 12:35:
[...]

Inderdaad.

Het duurt tot het klaar is, variërend van 2 dagen tot 6 weken. Ongeveer.
Thnx :O

Anoniem: 95131

Anoniem: 96968 schreef op 13 november 2003 @ 12:33:
Ik heb een vraag. Ik wil mijn ZyXEL modem als router instellen, maar ik moet bepaalde poorten gebruiken, bijvoorbeeld voor eDonkey2000 heb ik poorten 4661, 4662 en 4665 nodig. Hoe kan ik in de instelling die poorten openen?
Als het goed is, kun je je antwoord hier vinden: http://www.zyxel.nl/p650/

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:08
Anoniem: 51644 schreef op 12 november 2003 @ 13:16:
[...]

Dat valt ook nog wel reuze mee, overdrijven is ook een vak :)
Er zijn momenteel gewoon wat problemen waar ze nu hard mee bezig zijn om dat op te lossen... niets aan het handje toch :?
Ik ga er maar vanuit dat het gewoon goedkomt, Demon heeft die goede naam vast niet voor niets opgebouwd..... en ik ga er iig altijd op vooruit dus daar heb ik dan 'mazzel' mee.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 21:41

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Anoniem: 2470 schreef op 13 november 2003 @ 09:21:
In reactie op d_marf:

ik woon in Dordt en zit op NRP03. Voor zover ik in kan schatten geen enkel probleem met deze router, geen disconnects.
grappig ik woon ook in dordt en ik zit op nrp 12. Blijkbaar hangt het nummer van de router niet af van waar je woont. Ik heb de laatste paar dagen geen problemen meer met een weg vallende verbinding. Alleen de news-server is wat wisselvallig met de verbindingssnelheid. Ik heb een 512/256 lijn (BBNED) en de snelheid van mijn downloads varieerd van 35 KB/s tot soms wel even kort 100 KB/s :? beetje vreemd.

Ps. voor forwarden van poorten inloggen op je router (vaak http://192.168.1.1) kies NAT als het goed is staat SUA-only dan geselecteerd, klik vervolgens op edit details wat hierachter staat... invullen opslaan en klaar!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:07
Anoniem: 96968 schreef op 13 november 2003 @ 12:33:
Ik heb een vraag. Ik wil mijn ZyXEL modem als router instellen, maar ik moet bepaalde poorten gebruiken, bijvoorbeeld voor eDonkey2000 heb ik poorten 4661, 4662 en 4665 nodig. Hoe kan ik in de instelling die poorten openen?
surf naar 192.168.1.1 en geef het wachtwoord van je router in. Daar vind in het menu een mogelijkheid om portranges voor een bepaalde pc open te zetten

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 09:51
Miki schreef op 13 november 2003 @ 12:29:
[...]

Nee dat valt reuze mee denk ik. Ik heb mijn telefoon aansluiting ook benenden in het huis zitten en heb via de splitter de dsl lijn naar boven getrokken waar me router staat. Ik overbrug hiermee een meter of 4 á 5 vermoed ik. Mijn snelheden zijn 825kb/s down en 85,xkb/s up. Zolang je nieuwe en goed geisoleerde kabels gebruikt hoef je niet zo bang te zijn. Natuurlijk is ook nog het 1 en ander afhankelijk van de kabels bij jouw in de grond.
Kan ik dan ook de splitter in mijn woonkamer plaatsen?

intergalactic.fm

• Master_Egg
  • Laatst online: 16-06 21:41

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

yrew schreef op 13 november 2003 @ 14:08:
[...]

Kan ik dan ook de splitter in mijn woonkamer plaatsen?
Ja zolang er geen andere apparatuur voor zit die gebruik maakt van de telefoonlijn.

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Master_Egg schreef op 13 november 2003 @ 14:27:
[...]

Ja zolang er geen andere apparatuur voor zit die gebruik maakt van de telefoonlijn.
Ik heb dat idd ook zo aangesloten. De telefoonlijn komt binnen in de meterkast. Vanuit dat KPN kastje loopt de telefoonlijn via de kruipruimte naar de wandcontactdoos in m'n woonkamer. Daarin zit gewoon een telefoonsnoer met stekker welke naar de splitter gaat, waarna modem en telefoon aangesloten zitten.

Werkt allemaal perfekt, geen storing op de telefoon o.i.d. en up- en downspeed zijn 'normaal (700+ down en 85 up)...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• yrew
  • Laatst online: 17-06 09:51
Thanx....Dat betekend dat ik dinsdag gewoon de kpn naar boven laat leggen, dit zijn ze verplicht, en dan hoef ik daarna nooit meer in de meterkast te zijn..... :*)

intergalactic.fm

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het probleem van NRP-14 is er nog steeds. Hmm, de vierde dag dat het in gaat.
Gelijk weer te merken dat er meerdere mensen opzitten. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Anoniem: 87050

Tatsu schreef op 13 november 2003 @ 18:06:
Het probleem van NRP-14 is er nog steeds. Hmm, de vierde dag dat het in gaat.
Gelijk weer te merken dat er meerdere mensen opzitten. :P
Ik heb er ook al weer regelmatig last van, het wordt steeds vroeger. Tijd om m'n Casema kabelmodem maar weer aan te sluiten :{

Help ik tenminste ook mee om de load voor jullie wat te verlagen :P

[ Voor 204% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 13-11-2003 18:42 ]

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 21:20

Wallie

Herr

Meer mensen achter nrp 14 gemerkt dat de leasetijd van 30 min naar 1 uur is verhoogd?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wallie schreef op 13 november 2003 @ 18:31:
Meer mensen achter nrp 14 gemerkt dat de leasetijd van 30 min naar 1 uur is verhoogd?
Ja, nu je het zegt. Zal wel enigzins moeten helpen om de load wat te verlagen.
Maar eens kijken of het probleem nu wel gevonden kan worden. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:58

Phydomir

Dennis

waarom verlengen ze die leasetijd niet gewoon naar 2 weken ofzow, uiteindellijk komt het er toch op neer dat je altijd hetzelfde ip leased...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Anoniem: 37431

wacht al 2 weken geduldig op me modem...
hoe gaat het op dit moment met de newsserver? nogsteeds problemen met connecten?
en klopt het dat het dataverkeerd dat je genereerd met de newsserver niet wordt meegerekend met de FUP (dus als het zou kunnen dat je in 1 maand alles wat op de nieuwsserverstaat mag downloaded)?

Anoniem: 37431 schreef op 13 november 2003 @ 19:38:
hoe gaat het op dit moment met de newsserver? nogsteeds problemen met connecten?
en klopt het dat het dataverkeerd dat je genereerd met de newsserver niet wordt meegerekend met de FUP (dus als het zou kunnen dat je in 1 maand alles wat op de nieuwsserverstaat mag downloaded)?
Volgens mij wordt het gebruik de newsserver strenger gecontroleerd dan de fair use policy. Wat ik begrepen heb wordt de FUP niet echt gecontroleerd, mij werd zelfs verteld dat ik mocht binnenhalen 'zoveel ik wilde' ;)

Maar bij de newsserver is dit zeker niet het geval, in ieder geval zeker niet de bedoeling, aangezien je daar veel sneller last veroorzaakt voor andere (newsserver)-gebruikers als je overmatig veel downloadt dan met de FUP.

Anoniem: 51644

Ikzelf zit ook nog steeds met smart te wachten... momenteel internet ik nog gewoon met mijn @home accountje welke ik gedeeld heb met mijn linksys BEFSR41 router. Kan ik deze router nu ook op mijn demon account gaan gebruiken of kan dit niet?

Ben nogal leek op ADSL gebied, vandaar :)

• fnc
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

fnc

Het bericht wat zojuist op de statuspagina van Demon verschenen is:
13 nov 18:00. Sinds enige dagen blijkt de capaciteit van sommige NRP's (de apparatuur die door bbned wordt ingezet om de verbindingen van DSL-klanten bij Demon af te kunnen leveren) niet altijd voldoende te zijn. Dit probleem speelt met name in de avonduren, en is het ergste op NRP 14, maar is in veel mindere mate ook aanwezig op de NRP's 11, 12 en 13. Hierdoor kan de netwerkverbinding van klanten die via een van deze NRP's zijn aangesloten, kortstondig wegvallen. Door het doen van een traceroute naar een willekeurig adres op het Internet, bijvoorbeeld www.demon.nl, kunt u zien via welke NRP u bent aangesloten. Demon is reeds sinds het begin van de week in overleg met bbned om een oplossing van dit probleem te realiseren. bbned hoopt op korte termijn een oplossing te kunnen presenteren. Uiteraard doet Demon er alles aan deze termijn zo kort mogelijk te houden. Dit probleem geldt alleen voor klanten met DSL-verbindingen via bbned, aangesloten op NRP 11, 12, 13 of 14. Het geldt niet voor klanten die via een andere NRP zijn aangesloten of klanten met een DSL-verbinding via BaByXL of Versatel.

Anoniem: 16563

heb net nog met demon gebeld

Schijnbaar is de heldesk ook de gang van zaken ook zat

er werd verzocht om een klacht brief te sturen naar

Juridische Zaken
Demon Internet
Herengracht 433
1017 BR Amsterdam

zo dat ze een stok hebben om bbned ( de gene die de NRP lever aan demon ) mee om de oren te slaan

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:00

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Anoniem: 37431 schreef op 13 november 2003 @ 19:38:
Ik heb gehoord dat het hun helemaal niets uitmaakt, download maar lekker wat en waarvan je wilt.
Wat ikzelf niet doe, is zomaar wat downloaden en daarna weggooien wat je niet nodig hebt.
De nieuwsservers lijken het op dit moment gewoon prima te doen, ook 's avonds.
Dat kan ook komen omdat ik op npr15 zit, die het dus uitstekend doet.
Maarre, als ik je goed begrijp, wil je in 1 maand alles van de nieuwsserver downloaden.
Hoe wil je dat doen? 32558 dvdr's volbranden? 8)7 :D :+

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

fnc schreef op 13 november 2003 @ 19:52:
13 nov 18:00. Sinds enige dagen blijkt de capaciteit van sommige NRP's (de apparatuur die door bbned wordt ingezet om de verbindingen van DSL-klanten bij Demon af te kunnen leveren) niet altijd voldoende te zijn. Dit probleem speelt met name in de avonduren, en is het ergste op NRP 14, maar is in veel mindere mate ook aanwezig op de NRP's 11, 12 en 13. Hierdoor kan de netwerkverbinding van klanten die via een van deze NRP's zijn aangesloten, kortstondig wegvallen. Door het doen van een traceroute naar een willekeurig adres op het Internet, bijvoorbeeld www.demon.nl, kunt u zien via welke NRP u bent aangesloten. Demon is reeds sinds het begin van de week in overleg met bbned om een oplossing van dit probleem te realiseren. bbned hoopt op korte termijn een oplossing te kunnen presenteren. Uiteraard doet Demon er alles aan deze termijn zo kort mogelijk te houden. Dit probleem geldt alleen voor klanten met DSL-verbindingen via bbned, aangesloten op NRP 11, 12, 13 of 14. Het geldt niet voor klanten die via een andere NRP zijn aangesloten of klanten met een DSL-verbinding via BaByXL of Versatel.
Wat ben ik blij met dit bericht!

En dat wou ik ff kwijt! :+

cjdijk schreef op 13 november 2003 @ 21:12:
[...]
Ik heb gehoord dat het hun helemaal niets uitmaakt, download maar lekker wat en waarvan je wilt.
Weet je heel zeker dat dit ook geldt voor de newsserver? Want volgens de Demon-newsgroepen zijn de bandbreedte en connecties daar wel degelijk beperkt.
Maarre, als ik je goed begrijp, wil je in 1 maand alles van de nieuwsserver downloaden.
Hoe wil je dat doen? 32558 dvdr's volbranden? 8)7 :D :+
Vergeet niet ook even een 453 Mbit lijntje aan te vragen, anders krijg je die 32558 DVDr's nog niet op tijd vol ;)

Anoniem: 95131 schreef op 13 november 2003 @ 21:17:
[...]

Wat ben ik blij met dit bericht!

En dat wou ik ff kwijt! :+
Ik wacht nog even met blij zijn tot de problemen ook daadwerkelijk zijn opgelost ;)

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik wacht nu al vanaf 1 oktober op mijn aansluiting. Ik vind het een zeer slechte zaak van Demon / BBnet dat ze niets van zich laten horen en ook via de helpdesk geen verdere mededelingen doen betreffende de wachttijd. Bovendien lees ik hier een hoop negatieve berichten over slechte verbindingen en dergelijke. Ik vind dit een beetje jammer allemaal. Het goede nieuws...dat ze er voor uit komen dat er enkele problemen zijn met de NRP's en dat ze er iets aan gaan doen, maar tot nu toe heb ik alleen maar spijt van mijn keuze voor Demon. Ik hoop dan ook dat ze snel over de brug gaan komen zodat ik misschien van mening verander.

DIT IS GEEN STATUS BERICHT EN ZEKER OOK GEEN FLAME!!

Alleen een uiting van onvrede over de gang van zaken bij Demon zoals velen hier plaatsen. Allemaal leuk en aardig dat ze veeeel goedkoper zijn dan andere providers, maar zelf hadden ze zo'n enorme toestroom van nieuwe klanten kunnen verwachten en zich daar beter op kunnen voorbereiden. Het lijkt er voor mij nu op dat ze 1. de order afhandeling niet aankunnen. 2. De helpdesk niet voldoende kunnen bemannen. 3. Ze een te lage capaciteit hebben om alle klanten van een fatsoenlijke verbinding te voorzien.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Phydomir
  • Laatst online: 21:58

Phydomir

Dennis

vreemd, ik heb ut 10okt. aangevraagd en 31okt. was ik online :s

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• jagermeister

jagermeister

Tja....zeker vreemd. Misschien heeft het iets met de locatie waar ik zit te maken. Toch vind ik dat als dat zo is ze je in iedergeval kunnen informeren i.p.v. je af te schepen met niets zeggende info. Ik zal het er maar niet meer over hebben, want dat wordt hier geloof ik niet zo gewaardeerd door de modjes..... Jullie horen het wel mocht ik dit jaar nog online zijn via Demon ;)

Phydomir schreef op 13 november 2003 @ 22:18:
vreemd, ik heb ut 10okt. aangevraagd en 31okt. was ik online :s
Ik op 15-10, en was ook op 31-10 online. 30-10 zelfs _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 13-11-2003 22:23 ]

• Crusader
  • Laatst online: 17-06 14:34

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 87050 schreef op 13 november 2003 @ 19:45:
[...]

Volgens mij wordt het gebruik de newsserver strenger gecontroleerd dan de fair use policy. Wat ik begrepen heb wordt de FUP niet echt gecontroleerd, mij werd zelfs verteld dat ik mocht binnenhalen 'zoveel ik wilde' ;)

Maar bij de newsserver is dit zeker niet het geval, in ieder geval zeker niet de bedoeling, aangezien je daar veel sneller last veroorzaakt voor andere (newsserver)-gebruikers als je overmatig veel downloadt dan met de FUP.
Terwijl de helpdesk twee maanden geleden tegen mij zei: "Al trekt u de hele nieuwsserver leeg meneer...".
Daar zijn ze dan op teruggekomen, maar ja, jij zegt "volgens mij". Waar haal je die info dan vandaan als ik vragen mag?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Crusader schreef op 13 november 2003 @ 22:41:
[...]

Terwijl de helpdesk twee maanden geleden tegen mij zei: "Al trekt u de hele nieuwsserver leeg meneer...".
Daar zijn ze dan op teruggekomen, maar ja, jij zegt "volgens mij". Waar haal je die info dan vandaan als ik vragen mag?
Zoiets heb ik eens eerder in dit topic gelezen, waarin een quote werd aangehaald van ene Niels, die medewerker van Demon schijnt te zijn.
Nou, er is bijvoorbeeld iemand die in een maand tijd een halve terabyte
heeft gedownload van Supernews. Ik denk dat je wel begrijpt dat dit soort
feestjes binnenkort afgelopen zal zijn. Misschien kun je nu alvast
beginnen met wat minder downloaden, dan is het straks niet zo'n grote
schok meer.
--
Niels Raijer
niels apedinges databeest.net
Ik kreeg daardoor de indruk dat er binnenkort wat gedaan gaat worden aan het overmatig downloaden van die newsserver. Maar inderdaad meerdere medewerkers van verschillende afdelingen die ik hierover telefonisch heb gesproken, hebben min of meer laten doorschemeren dat het hun eigenlijk niet uitmaakt hoeveel je download, alhoewel ik het toen niet expliciet over de newsserver heb gehad. Daarom vroeg ik mij (al eerder in dit topic) af, of er wellicht voor de newsserver een andere (officiele) policy of een aparte FUP geldt (om begrijpelijke redenen overigens).

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
jagermeister1 schreef op 13 november 2003 @ 22:05:
Ik wacht nu al vanaf 1 oktober op mijn aansluiting. Ik vind het een zeer slechte zaak van Demon / BBnet dat ze niets van zich laten horen en ook via de helpdesk geen verdere mededelingen doen betreffende de wachttijd.
Er worden geen verdere mededelingen gedaan, omdat die er niet zijn. Support ziet precies hetzelfde als dat jij ziet als je inlogt op 'mijn dsl express' en je status opvraagt. Als er meer informatie is, krijg je keurig een mailtje.
Allemaal leuk en aardig dat ze veeeel goedkoper zijn dan andere providers, maar zelf hadden ze zo'n enorme toestroom van nieuwe klanten kunnen verwachten en zich daar beter op kunnen voorbereiden. Het lijkt er voor mij nu op dat ze

1. de order afhandeling niet aankunnen.
Demon kan de orderafhandeling wel degelijk aan. Sterker nog, alles is in zo'n mate geautomatiseerd, dat Demon, afgezien van het op de post doen van de modems, in principe _helemaal niets_ hoeft te doen om een werkende lijn op te leveren. Als Demon alles zelf in handen had, waren alle lijnen binnen dezelfde (korte) tijd opgeleverd. Het is alleen zo, dat Demon afhankelijk is van bbned en BaByXL, en zij weer van KPN. Dat jouw order wat langer duurt, wil niet zeggen dat er dan dus maar een algemeen probleem bij Demon is, en dat dit probleem veroorzaakt wordt doordat er teveel orders zijn. De ene order duurt wat langer dan de andere, en ja, soms zit er een uitschieter bij. Er lopen inderdaad ook wat capaciteitsproblemen in bepaalde centrales bij BaByXL, maar de klanten waarop dit van toepassing is, zijn hiervan op de hoogte gesteld. Het overgrote deel van de orders wordt echter gewoon binnen een paar weken opgeleverd. Natuurlijk maakt dat jouw geval niet minder vervelend.
2. De helpdesk niet voldoende kunnen bemannen.
Dit is inderdaad vrij moeilijk, vooral omdat opleveringen in pieken komen. In een klap worden er door bbned/babyxl honderden lijnen opgeleverd. Tel daar dan nog wat performanceproblemen met een paar NRP's bij op, en tja, dan wordt het druk op support. Is vervelend, wordt aan gewerkt.
3. Ze een te lage capaciteit hebben om alle klanten van een fatsoenlijke verbinding te voorzien.
Ik neem aan dat je het probleem bedoelt dat op het moment speelt met een aantal NRP's. Ten eerste wil ik even benadrukken, dat dit machines zijn binnen het netwerk van bbned, en dus in principe binnen de verantwoordelijkheid van bbned vallen. Als klant heb je daar natuurlijk niets mee te maken, maar goed, just for the record. Op de NRP's die op dit moment problemen veroorzaken, zitten evenveel klanten als op de NRP's die zonder problemen functioneren. Het probleem zit 'm er echter in, dat er op de nieuwere NRP's veel meer 'snelle' lijnen zitten dan op de oudere NRP's. Voor meer info over dit probleem wil ik je verwijzen naar de uitgebreide uitleg van mijn collega Niels in demon.nl.support, in het draadje 'overloaded'.

[ Voor 12% gewijzigd door Oele_ op 13-11-2003 23:25 ]

• Wildfire
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

fnc schreef op 13 november 2003 @ 19:52:

[knip]
Ik las het zojuist in demon.nl.support; eindelijk bevestiging van mijn problemen van de laatste tijd. Ik zit op NRP 12 en mijn verbinding valt af en toe kortstondig weg, ik kan dan niets meer doen. Het DSL-lampje blijft echter gewoon branden.

Afijn, ze zijn er mee bezig dus het zal wel gefixed worden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• jagermeister

jagermeister

Oele_ schreef op 13 november 2003 @ 23:06:
[...]

Er worden geen verdere mededelingen gedaan, omdat die er niet zijn. Support ziet precies hetzelfde als dat jij ziet als je inlogt op 'mijn dsl express' en je status opvraagt. Als er meer informatie is, krijg je keurig een mailtje.
Natuurlijk is dat zo, maar toch vind ik het een slechte zaak. Als ik een product aanvraag bij onderneming A welke op haar beurt een opdracht plaatst bij onderneming B, dan heb ik niks met onderneming B te maken. Voor mijn vragen neem ik dan contact op met A en niet met B. Erg vreemd als A dan geen inzicht heeft in de gegevens en verder niets voor je kan betekenen op het gebied van informatie verstrekking betreffende het aangevraagde/bestelde product. Ze zouden op zijn minst voor mij contact met BBned kunnen opnemen om opheldering te vragen en mij terug te bellen of mailen om mij te informeren over de gang van zaken. Of heb ik nu een verkeerd beeld van wat je mag verwachten van een bedrijf?
Demon kan de orderafhandeling wel degelijk aan. Sterker nog, alles is in zo'n mate geautomatiseerd, dat Demon, afgezien van het op de post doen van de modems, in principe _helemaal niets_ hoeft te doen om een werkende lijn op te leveren. Als Demon alles zelf in handen had, waren alle lijnen binnen dezelfde (korte) tijd opgeleverd. Het is alleen zo, dat Demon afhankelijk is van bbned en BaByXL, en zij weer van KPN. Dat jouw order wat langer duurt, wil niet zeggen dat er dan dus maar een algemeen probleem bij Demon is, en dat dit probleem veroorzaakt wordt doordat er teveel orders zijn. De ene order duurt wat langer dan de andere, en ja, soms zit er een uitschieter bij. Er lopen inderdaad ook wat capaciteitsproblemen in bepaalde centrales bij BaByXL, maar de klanten waarop dit van toepassing is, zijn hiervan op de hoogte gesteld. Het overgrote deel van de orders wordt echter gewoon binnen een paar weken opgeleverd. Natuurlijk maakt dat jouw geval niet minder vervelend.
Ik begrijp dat het bij een enkel geval langer kan duren, maar zorg dan op zijn minst voor een goede informatie voorziening zodat de klant warm en tevreden gehouden wordt. Als het dan enkele weken langer duurt....tja...niets aan te doen, maar je weet als klant dan wel waar je aan toe bent. Ik zou het zien als het visite kaartje van het bedrijf. Niets is belangrijker dan een goede klantenservice (misschien op het product na dan)
Dit is inderdaad vrij moeilijk, vooral omdat opleveringen in pieken komen. In een klap worden er door bbned/babyxl honderden lijnen opgeleverd. Tel daar dan nog wat performanceproblemen met een paar NRP's bij op, en tja, dan wordt het druk op support. Is vervelend, wordt aan gewerkt.
Maar zoals ik al zei....dit had men van te voren kunnen zien aankomen, maar ok...ik heb daar wel begrip voor. Het begint alleen verdacht veel te lijken op ondernemingen als UPC, Casema, Chello e.d.
Ik neem aan dat je het probleem bedoelt dat op het moment speelt met een aantal NRP's. Ten eerste wil ik even benadrukken, dat dit machines zijn binnen het netwerk van bbned, en dus in principe binnen de verantwoordelijkheid van bbned vallen. Als klant heb je daar natuurlijk niets mee te maken, maar goed, just for the record. Op de NRP's die op dit moment problemen veroorzaken, zitten evenveel klanten als op de NRP's die zonder problemen functioneren. Het probleem zit 'm er echter in, dat er op de nieuwere NRP's veel meer 'snelle' lijnen zitten dan op de oudere NRP's. Voor meer info over dit probleem wil ik je verwijzen naar de uitgebreide uitleg van mijn collega Niels in demon.nl.support, in het draadje 'overloaded'.
Ja dat probleem bedoelde ik. Wat jij zegt neemt niet weg dat ik klant ben bij Demon en in feite geen drol met BBned te maken heb. Dat er evenveel klanten op die NRP's zitten als op de 'oude' ok....maar Demon (BBned) had ook kunnen verwachten dat door het relatief lage abbonnements geld dat Demon vraagt voor een snelle lijn er heel veel klanten zullen gaan kiezen voor een snelle lijn.

Bedankt voor je reactie overigens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 13-11-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04
Anoniem: 51644 schreef op 13 november 2003 @ 19:47:
Ikzelf zit ook nog steeds met smart te wachten... momenteel internet ik nog gewoon met mijn @home accountje welke ik gedeeld heb met mijn linksys BEFSR41 router. Kan ik deze router nu ook op mijn demon account gaan gebruiken of kan dit niet?
Ja, heb dezelfde router en gebruik deze samen met de Zyxel 650R-33 als Bridge/Modem. Router op DHCP zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Even vraag tussendoor:

Weet iemand al wat er na deze mooie aanbiedingen van demon gaat gebeuren? Word het straks weerdik betalen voor het modem en evt. aansluitkosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

WiNlUx schreef op 14 november 2003 @ 00:33:
Even vraag tussendoor:

Weet iemand al wat er na deze mooie aanbiedingen van demon gaat gebeuren? Word het straks weerdik betalen voor het modem en evt. aansluitkosten? :)
Lijkt me wel. Aanbieding is geldig tot jan 2004, dus ik denk dat men daarna weer aansluitkosten + modem moet betalen, totdat de volgende aanbieding er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
jagermeister1 schreef op 13 november 2003 @ 23:51:
[...]
Natuurlijk is dat zo, maar toch vind ik het een slechte zaak. Als ik een product aanvraag bij onderneming A welke op haar beurt een opdracht plaatst bij onderneming B, dan heb ik niks met onderneming B te maken. Voor mijn vragen neem ik dan contact op met A en niet met B. Erg vreemd als A dan geen inzicht heeft in de gegevens en verder niets voor je kan betekenen op het gebied van informatie verstrekking betreffende het aangevraagde/bestelde product. Ze zouden op zijn minst voor mij contact met BBned kunnen opnemen om opheldering te vragen en mij terug te bellen of mailen om mij te informeren over de gang van zaken. Of heb ik nu een verkeerd beeld van wat je mag verwachten van een bedrijf?
Op zich heb je gelijk, maar je verkeert nog steeds in de veronderstelling dat er meer informatie bestaat dan wat jij ziet. Bbned meldt alle statuswijzigingen direct door aan Demon, en Demon laat ze direct aan jou zien. Er is niet meer, heus, geloof me! ;-)

Verder geef je zelf al aan, dat de wachttijd aan de telefoon vaak lang is. Stel je eens voor hoeveel tijd het kost als voor iedere klant die een statusvraag heeft (jij bent er van overtuigd dat jouw geval een uitzondering is, maar dat vinden zo ongeveer alle klanten), er contact met bbned opgenomen moet worden.
Ik begrijp dat het bij een enkel geval langer kan duren, maar zorg dan op zijn minst voor een goede informatie voorziening zodat de klant warm en tevreden gehouden wordt. Als het dan enkele weken langer duurt....tja...niets aan te doen, maar je weet als klant dan wel waar je aan toe bent. Ik zou het zien als het visite kaartje van het bedrijf. Niets is belangrijker dan een goede klantenservice (misschien op het product na dan)
Enkele weken later dan wat? Dan de gemiddelde got-poster?
Maar zoals ik al zei....dit had men van te voren kunnen zien aankomen, maar ok...ik heb daar wel begrip voor. Het begint alleen verdacht veel te lijken op ondernemingen als UPC, Casema, Chello e.d.
Tja, achteraf kan je alles van te voren zien aankomen. Ik zeg niet dat dingen niet beter kunnen of hadden gekund, maar je moet niet onderschatten hoe moeilijk het is om een ISP te runnen. Je kan met veel dingen rekening houden, maar af en toe lopen dingen gewoon niet zo, zoals je ze had verwacht. Het enige dat je dan IMHO kan doen is toegeven dat er een probleem is, en je uit de naad werken om het zo snel mogelijk op te lossen. Dat is precies wat er nu gebeurt.
Ja dat probleem bedoelde ik. Wat jij zegt neemt niet weg dat ik klant ben bij Demon en in feite geen drol met BBned te maken heb.
Klopt, maar als we het zo formeel gaan spelen, moeten we ophouden met discussieren op dit forum, en moet je alleen via de officiele kanalen met Demon communiceren. Ik probeer helemaal niets goed te praten, ik probeer alleen wat meer uitleg te geven over hoe en waarom bepaalde problemen spelen.

Daarnaast heb je in feite geen drol met dit probleem te maken, want je lijn is nog niet eens opgeleverd, en wellicht zit je niet eens op een probleem-NRP ;)
Dat er evenveel klanten op die NRP's zitten als op de 'oude' ok....maar Demon (BBned) had ook kunnen verwachten dat door het relatief lage abbonnements geld dat Demon vraagt voor een snelle lijn er heel veel klanten zullen gaan kiezen voor een snelle lijn.
We komen er nu proefondervindelijk achter, dat bbned's NRP's bij een bepaalde bandbreedte niet meer functioneren zoals zou moeten. We hebben ooit een maximum aantal klanten per NRP vastgesteld, en eerlijk gezegd was dit ook een beetje natte vingerwerk (bbned 'dacht' dat er 'ongeveer' zoveel klanten op een NRP konden). Het enige voordeel aan dit hele verhaal is dat we nu zo ongeveer weten waar de limiet van een NRP ligt, en hier in het vervolg rekening mee kunnen houden ;-)
Bedankt voor je reactie overigens ;)
Geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit las ik net op een ander forum, waar een quote aangehaald werd van Demon-medewerker Niels, en ook meteen het probleem van de upgrades wordt aangekaart. Voor wie het naadje van de kous wil weten ;)
Om nog wat meer achtergrond te geven over wat nou precies het probleem
is met die NRP's, het volgende.

bbned heeft een ATM-netwerk waarop enerzijds alle DSLAMs zijn aangesloten
(dat zijn de racks met modems die in de telefooncentrale staan), en de
lijnen lopen van de DSLAMs naar een stel centrale ATM-switches. Op die
ATM-switches zijn ook de NRP's aangesloten. Van de DSLAM loopt er een
ATM-circuit naar de NRP. Op de NRP wordt het ATM-circuit als het ware
omgezet in een IP-verbinding over Ethernet (ik zeg het wat versimpeld).

Op elke NRP wordt een bepaald aantal klanten aangesloten. In vaktermen
heet dat 'getermineerd', omdat het ATM-circuit naar de klant op de NRP
ophoudt. Naast het termineren van de ATM-circuits heeft de NRP nog een
aantal andere functies, zoals het optreden als DHCP relay (hij ontvangt
alle DHCP-requests van de klanten en stuurt die door naar onze DHCP-
server). Voor zowel het doorsturen van verkeer ('forwarden') als het
verrichten van die andere taken, zoals de DHCP relay functie, gebruikt
de NRP z'n processor [1].

Nu heeft Demon, toen met bbned als DSL-leverancier werd begonnen, een
bepaald aantal klanten afgesproken dat op elke NRP gezet zou worden.
Dit gaat in volgorde van ordernummer; het opzetten van de accounts is
dus begonnen op NRP 1, en momenteel zitten we aan NRP 17 [2]. De
verdeling over NRP's is verder nergens van afhankelijk, alleen van
ordernummer. Demon kan in feite geen invloed uitoefenen op welke klant
er op welke NRP zit. bbned kan wel een klant van de ene naar de andere
NRP migreren maar de software die ze daarvoor gebruiken is enigszins
buggy, waardoor dit proces in een aanzienlijk percentage van de
gevallen misloopt en de klant een paar dagen zonder verbinding zit.

Als je nu kijkt naar NRP 1 bijvoorbeeld, dan zitten daar enkele
honderden verbindingen op en die hebben een bepaalde bandbreedte-
verdeling. Bijvoorbeeld is 50% van de lijnen 512/256, 20% is 1024/512,
20% is 2048/512, en 10% is 8192/512 [3]. Samen is er op die NRP een
bepaalde bandbreedte verkocht, gewoon de som van het aantal lijnen maal
de capaciteit van die lijnen. Tevens heeft de NRP, zoals ik hierboven
heb uitgelegd, een bepaalde capaciteit voor het forwarden van verkeer.
In het geval van de 'oude' NRP's, dus de nummers 1 tot en met 10 zeg
maar, ligt de verhouding tussen de verkochte bandbreedte en de
capaciteit van de NRP nog zodanig, dat de NRP het gemakkelijk aankan.

Toen bbned echter met hun snelheidverdubbelingsactie kwam, werden er
meer accounts van hogere snelheden verkocht om de simpele reden dat de
prijs van de snellere accounts omlaag gegaan was. De verdeling werd
bijvoorbeeld 20% 512/256, 20% 1024/512, 40% 2048/1024, en 20%
8192/1024. [4] bbned bleef echter hetzelfde aantal klanten per NRP
opleveren. De hoeveelheid verkochte bandbreedte per NRP steeg dus
enorm. De verhouding tussen de hoeveelheid verkochte bandbreedte per
NRP en de capaciteit van de NRP kwam zodanig scheef te liggen, dat de
NRP het niet meer aankon. Dit geldt nu voor de NRP's waarop de klanten
zijn aangesloten die na bbned's snelheidverdubbelingsactie een account
hebben aangevraagd, de NRP's 11 en verder. Op NRP 14 is momenteel ruim
drie keer zoveel bandbreedte verkocht als op NRP 1. Dat kan dus niet
goed gaan.

De NRP's liggen in het domein van bbned. Het netwerkbeheer van Demon
kan niet op deze apparaten inloggen, laat staan het probleem
onderzoeken of verhelpen. Het enige dat wij doen (en neem van mij aan
dat wij daar veel tijd mee kwijt zijn) is achter bbned aanzitten om het
probleem opgelost te krijgen. Morgenochtend zeer vroeg staan er
bbned'ers bij Demon voor de deur en die hebben zich waarschijnlijk al
opgemaakt voor een zeer onprettig gesprek met ons. Bovendien heeft
deze actie commerciele consequenties voor bbned [5]. We verwachten dat
bbned zal komen met het nieuwe type NRP, dat veel meer capaciteit
heeft, en dat ze in ieder geval de klanten van NRP 11 en hoger naar die
nieuwe NRP's zullen migreren. Maar wie weet komen ze nog met een andere
oplossing.

Wie het verhaal tot hier heeft gelezen, begrijpt nu ook waarom er 'nog
steeds niets is gedaan' met het verdubbelen van de snelheden van de
bestaande klanten. Dat kan met de huidige opzet gewoon niet. Hadden we
direct de snelheden allemaal verhoogd, dan hadden nu alle bbned-
klanten met exact dit probleem gezeten. Hoe graag we ook iedereen
meteen van een hogere snelheid hadden voorzien (aan het Demon-netwerk
ligt het niet, daar is ruim voldoende capaciteit -- vanmiddag heb ik
maar weer eens een nieuwe gigabit transitconnectie ingeprikt), dat kan
gewoon niet totdat bbned de fundamentele problemen in haar eigen
netwerk heeft opgelost, waarvan het hierboven omschreven probleem met
de NRP's er helaas slechts een is. Over de andere problemen laat ik me
nu maar even niet uit maar neem van mij aan dat die snelheidsverhoging
nog heel veel werk betekent voor zowel bbned als Demon.

[1] De door bbned gebruikte NRP's hebben geen forwarding in hardware,
zodat voor de forwarding de CPU gebruikt moet worden. Modernere
hardware, zoals bijvoorbeeld de Juniper routers die Demon NL in de
backbone gebruikt, doen de forwarding compleet onafhankelijk van
de CPU. Op zo'n moderne router is de belasting van de CPU dus
onafhankelijk van de vraag of er 2 megabit of 2000 megabit doorheen
gaat; voor bbned's NRP's geldt dat helaas niet.

[2] De reden dat het huidige probleem niet voor NRP 15, 16 en 17 geldt
is dat er nog maar heel weinig lijnen zijn opgeleverd op die NRP's,
maar zodra die lijnen zijn opgeleverd zullen die NRP's het probleem
dus ook laten zien, tenzij het eerder is opgelost door bbned.

[3] De percentages zijn fictief.

[4] Ook deze percentages zijn fictief.

[5] Probeer jij nog maar eens een bbned account te bestellen bij Demon.
Hint: dat lukt je niet meer.
--
Niels Raijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oele_ schreef op 13 november 2003 @ 23:06:
[...]
Voor meer info over dit probleem wil ik je verwijzen naar de uitgebreide uitleg van mijn collega Niels in demon.nl.support, in het draadje 'overloaded'.
Oops, bovenstaande quote was waarschijnlijk uit het draadje wat jij bedoelde Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/sgop/bloos.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
Ik hoor hier en daar iets over releasetijden...

releasetijd van 30 min, betekend dat mijn IP om de 30 min effe vernewt moet worden? valt je verbinding dan ook effetjes weg en heeft dat effect op je downloads?

Ondertussen al een week op geaccepteerd, line sync lampje brand nog niet :(

[ Voor 16% gewijzigd door The Conman op 14-11-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Ik heb vertrouwen in DeMoN _/-\o_ .... ben blij met de officiele status vermelding op de site aangaande oa NRP-14! Altijd van het positieve uit gaan hè :o

Cheers
Wizz

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 09:01
The Conman schreef op 14 november 2003 @ 01:41:

releasetijd van 30 min, betekend dat mijn IP om de 30 min effe vernewt moet worden? valt je verbinding dan ook effetjes weg en heeft dat effect op je downloads?
Merk je normaal gesproken niets van. DHCP request gebruiken geen IP adres maar doen een broadcast. Als je dus nog steeds hetzelfde MAC adres hebt (hardware adres van je netwerkkaart) hoeft er niets te gebeuren.
Zoals al op meer plaatsen staat moet je gewoon uitgaan van 3 weken. Alles wat eerder is (en vaak ook gratis) is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

jagermeister1 schreef op 13 november 2003 @ 22:05:
Ik wacht nu al vanaf 1 oktober op mijn aansluiting. Ik vind het een zeer slechte zaak van Demon / BBnet dat ze niets van zich laten horen en ook via de helpdesk geen verdere mededelingen doen betreffende de wachttijd. Bovendien lees ik hier een hoop negatieve berichten over slechte verbindingen en dergelijke. Ik vind dit een beetje jammer allemaal. Het goede nieuws...dat ze er voor uit komen dat er enkele problemen zijn met de NRP's en dat ze er iets aan gaan doen, maar tot nu toe heb ik alleen maar spijt van mijn keuze voor Demon. Ik hoop dan ook dat ze snel over de brug gaan komen zodat ik misschien van mening verander.

DIT IS GEEN STATUS BERICHT EN ZEKER OOK GEEN FLAME!!

Alleen een uiting van onvrede over de gang van zaken bij Demon zoals velen hier plaatsen. Allemaal leuk en aardig dat ze veeeel goedkoper zijn dan andere providers, maar zelf hadden ze zo'n enorme toestroom van nieuwe klanten kunnen verwachten en zich daar beter op kunnen voorbereiden. Het lijkt er voor mij nu op dat ze 1. de order afhandeling niet aankunnen. 2. De helpdesk niet voldoende kunnen bemannen. 3. Ze een te lage capaciteit hebben om alle klanten van een fatsoenlijke verbinding te voorzien.
Jammer dat het bij jou zo lang duurt, al zit je op dit moment net op de aangegeven 6 weken.
Het kan ook goedgaan, zoals bij mij bijvoorbeeld, 13-10 aangevraagd, 29-10 on-line.
Daarmee 9 dagen zonder adsl: 20-10-2003 14:00 tot 29-10-2003 15:00.
Een zeer tevreden gebruiker, met zeer goede verbinding op NPR15. :)
The Conman schreef op 14 november 2003 @ 01:41:

Bij mij 8 dagen op geaccepteerd, daarna pas DSL signaal.
Ben je niet vergeten af en toe je modem even uit te zetten?
Als die een tijd geen DSL ziet gaat hij in slaapstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

FF een vraagje tussendoor.

Heb nu Cistron MAXX, maar omdat ik op 15 dec de sleutel van mijn nieuwe huis krijg moet ik dus mijn huidigen verbinding vehuizen.

Aangezien dat dus niet mogelijk is , ben ik verplicht om mijn verbinding af te laten sluiten en opnieuw aan te vragen . Dit met alle kosten die er bij horen (je mag niet gebruik maken van aanbiedingen omdat je al klant bent :( )

Daarom heb ik besloten om een andere provider te nemen. Aangezien mijn zwager ook Demon heeft wwil ik dat dus ook nemen.

Nou mijn vraag. Ik heb tegen Cistron gezegd dat ik verbinding wil hebben tot 31-12-03.
Aangezien de aanbieding bij Demon tot januari geldt (is dat tot en met of tot eind December :? ) vraag ik me af of het mogelijk is om zeg maar de laaste week van december de nieuwe verbinding aan te vragen , terwijl ik nog steeds Cistron heb, of kan dat pas aangevraagd worden als de lijn echt vrij is :?

Ik weet wel dat de lijn vrij moet zijn om echt aan te kunnen sluiten , het gaat dus om het aanvraag moment, zodat ik gebruik kan maken van de aanbieding.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

seninha schreef op 14 november 2003 @ 07:03:
Nou mijn vraag. Ik heb tegen Cistron gezegd dat ik verbinding wil hebben tot 31-12-03.
Aangezien de aanbieding bij Demon tot januari geldt (is dat tot en met of tot eind December :? ) vraag ik me af of het mogelijk is om zeg maar de laaste week van december de nieuwe verbinding aan te vragen , terwijl ik nog steeds Cistron heb, of kan dat pas aangevraagd worden als de lijn echt vrij is :?

Ik weet wel dat de lijn vrij moet zijn om echt aan te kunnen sluiten , het gaat dus om het aanvraag moment, zodat ik gebruik kan maken van de aanbieding.
Je hebt bij Demon een afkoelperiode van 7 dagen, dus het lijkt mij dat je gerust in de laatste week van december Demon kunt aanvragen, daarvoor hoeft je lijn nog niet vrij te zijn. De lijntest waarbij de lijn voor het eerst pas daadwerkelijk vrij moet zijn, zal dan pas minstens 7 dagen later plaatsvinden en waarschijnlijk is Cistron dan al van je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oele_ schreef op 14 november 2003 @ 00:47:
Op zich heb je gelijk, maar je verkeert nog steeds in de veronderstelling dat er meer informatie bestaat dan wat jij ziet. Bbned meldt alle statuswijzigingen direct door aan Demon, en Demon laat ze direct aan jou zien. Er is niet meer, heus, geloof me! ;-)
Met uitzondering van het versturen van de modems neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16553

seninha schreef op 14 november 2003 @ 07:03:
FF een vraagje tussendoor.
...
vraag ik me af of het mogelijk is om zeg maar de laaste week van december de nieuwe verbinding aan te vragen , terwijl ik nog steeds Cistron heb, of kan dat pas aangevraagd worden als de lijn echt vrij is :?

Je kan niet eerder aanvragen dan dat je lijn vrij is.
Mijn KPN lijn wordt pas 1 december opgeleverd, kan dus ook niet eerder aanvragen.
Ik heb hierover gisteren nog kontakt gehad met demon.
Moet zeggen dat de snelle antwoorden op de mail een verademing zijn als je @Home gewend bent. (ma ja die vliegen er dus binnenkort uit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Anoniem: 27577 schreef op 14 november 2003 @ 08:18:
[...]

Met uitzondering van het versturen van de modems neem ik aan?
Die informatie komt inderdaad niet van bbned/babyxl, maar ook hier geldt, dat zodra het modem ingepakt is en klaar ligt, dit op het statusoverzicht verschijnt. Eigenlijk iets _te_ snel, want de site van TPG kent dan het track&trace-nummer dan nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49170

Ik zit dus ook op nrp 13, maar ik heb dus nog niks gemerkt van netwerkproblemen. Wel is het zo dat vooral 's avonds de download iets omlaag gaat, maar niet significant. Ook de nieuwsgroepen werken hier (vrijwel) zonder problemen.

Er is me wel iets anders opgevallen. Gisteren zat ik wat te kloten met optimizers van speedguide. Ik heb de broadband registry patch geinstalleerd. Vervolgens vloog mijn gemiddelde download omhoog van 650 naar 850!!! Ik heb zelfs resultaten van bijna 1000 KByte/s gehaald, echter niet stabiel. 830 is wel stabiel (getest via speedtest en ftp's van oa demon en surfnet).
Dit is dus misschien interessant om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-06 16:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Inmiddels ben ik toch maar begonnen met het opzetten van een database mbv php en mysql; bedoeling is om die dit weekend online te laten gaan. Er komt het volgende in te staan:

- nick
- soort (bbned/babyxl)
- datum aanvraag
- datum ontvangst aanvraag bij demon
- datum order geaccepteerd
- datum modemontvangst
- datum lijn werkend

Heb ik nog wat vergeten in bovenstaand rijtje?

Uiteraard kunnen alleen mensen met een demon-verbinding gegevens invoeren. Vandaar mijn vraag: welke IP-ranges gebruikt Demon voor DSL-expres? Mensen die geen Demon hebben kunnen de gegevens uiteraard wel bekijken :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Ik heb een vraag aan de mensen die achter NRP14 zitten, hebben zij last wanneer de verbinding weg valt dat ook "soms" het DSL lampje uit gaat? Of zijn het alleen connectie problemen, maar het DSL lampje blijft wel degelijk branden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wokschotel schreef op 14 november 2003 @ 09:19:

- datum modemontvangst
- datum lijn werkend
Wellicht ten overvloede, maar ik meld het toch even :P: Ik wacht bijvoorbeeld nog op m'n modem, maar misschien werkt m'n lijn wel al. In dit geval kan er dus niet vastgesteld worden wanneer de lijn werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 09:19

Katwijck1

So little time to spend

Kan je alleen op demon.nl.support komen, als de verbinding al is opgelegd ?

Met andere woorden, kan het niet van buitenaf (via andere provider) ?

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Anoniem: 27577 schreef op 14 november 2003 @ 09:42:
[...]

Wellicht ten overvloede, maar ik meld het toch even :P: Ik wacht bijvoorbeeld nog op m'n modem, maar misschien werkt m'n lijn wel al. In dit geval kan er dus niet vastgesteld worden wanneer de lijn werkt.
Datum_lijnwerkend kan best voor datum_modemontvangst liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Katwijck1 schreef op 14 november 2003 @ 10:02:

Doel jij nu op de newsgroep? of de support site? Hoe dan ook, beide zijn toegankelijk voor één ieder met internet ;) ... wel of geen DeMoN account is niet relevant.

Wizz

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 16553 schreef op 14 november 2003 @ 08:23:
[...]

Je kan niet eerder aanvragen dan dat je lijn vrij is.
Mijn KPN lijn wordt pas 1 december opgeleverd, kan dus ook niet eerder aanvragen.
Ik heb hierover gisteren nog kontakt gehad met demon.
Moet zeggen dat de snelle antwoorden op de mail een verademing zijn als je @Home gewend bent. (ma ja die vliegen er dus binnenkort uit :) )
Je vergeet de week afkoelperiode.
Ik heb ook al aangevraagd toen KPN adsl op mijn lijn aanwezig was.
Zolang je maar een werkende telefoonlijn hebt en een DSL vrije lijn,
zodra ze de test gaan uitvoeren, 1 week na aanvragen.
Op dinsdag 's avonds aanvragen om 21:00 betekent lijntest op woensdag ochtend de week erna.
Inmiddels ben ik toch maar begonnen met het opzetten van een database mbv php en mysql; bedoeling is om die dit weekend online te laten gaan. Er komt het volgende in te staan:

- nick
- soort (bbned/babyxl)
- datum aanvraag
- datum modemontvangst
- datum lijn werkend

Uiteraard kunnen alleen mensen met een demon-verbinding gegevens invoeren. Vandaar mijn vraag: welke IP-ranges gebruikt Demon voor DSL-expres? Mensen die geen Demon hebben kunnen de gegevens uiteraard wel bekijken :)
Datum EN TIJDSTIP aanvraag (ochtend middag avond).
Ook handig, indien van toepassing: einde KPN adsl, en aantal dagen zonder adsl.
IP ranges, dat zijn er wel meer dan 1 heb ik gehoord.
Anoniem: 27577 schreef op 14 november 2003 @ 09:42:
[...]

Lijn werkend: indien van toepassing,
maar het schijnt ook voor te komen dat iemand nog geen DSL heeft,
zodra die persoon zijn modem van Demon binnen heeft.
Katwijck1 schreef op 14 november 2003 @ 10:02:

Werkt wel hoor, heb via KPN adsl die pagina's offline beschikbaar gemaakt voordat ik op Demon zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Alle centrales zitten al in de database (met dank aan PhpMyAdmin :P )

Nu alleen nog de rest van de velden toevoegen en wat PHP-schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wokschotel schreef op 14 november 2003 @ 10:29:
[...]
Datum_lijnwerkend kan best voor datum_modemontvangst liggen ;)
Alleen beetje moeilijk meten als je nog geen modem hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Wokschotel schreef op 14 november 2003 @ 11:12:
Alle centrales zitten al in de database (met dank aan PhpMyAdmin :P )

Nu alleen nog de rest van de velden toevoegen en wat PHP-schrijven ;)
Misschien ook handig om velden zoals datum_dsl_synchronisatie op te nemen. Ik zit bijvoorbeeld al een week met een gesynchroniseerde lijn, maar krijg alleen nog geen verbinding. Zit met smart te wachten op een afmelding van de order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48876

jeej, ik zag zojuist dat onder de status geaccepteerd een modem is toegestuurt op 14november...vandaag dus + track and trace nummer....ik begrijp dat het nu nog lang kan duren...omdat de codes niet kloppen....(van wat ik hier gelezen heb)
anders hoop ik tog echtw el dat ik hem morgen binnen heb :)

owjahw kan iemand mij vertellen wat ik precies allemaal krijg als mijn modem gebracht word?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 48876 op 14-11-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 48876 schreef op 14 november 2003 @ 11:55:
owjahw kan iemand mij vertellen wat ik precies allemaal krijg als mijn modem gebracht word?
Tjeez.. wat een ongeduld :+

Maargoed, in elk geval je modem, een splitter, een kabeltje, nog een kabeltje, een cdrom en meer weet ik even niet.
Volgens mij stond er ergens in één van deze Demon draadjes wel exact wat er in zit.
Maar je krijgt in elk geval genoeg om je verbinding in elkaar te flansen, je hoeft niet naar de Gamma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Kan iemand mij misschien vertellen hoe GROOT het zyxel modem eigenlijk is?
Ik wil em dus graag naast de bank plaatsen, dus gelijk bij de telefoonaansluiting,
maar ik heb liever niet dat de kat er mee gaat spelen, zodoende wil ik er een kastje
om heen maken.

Aantal vraagjes nog:
:? Moet de Zyxel modem, zelfs met de nieuwste firmware nog af en toe van het stroom af, want eigenlijk wou ik em constant aanlaten, zoals ik dat vroeger ook deed met mijn kabelmodem?
:? De nieuwste firmware drivers voor dat modem, die moet je persee van internet halen, die staan dus niet op de bijgeleverde cd-rom ?
:? Ik heb in mijn kamer dus de telefoonaansluiting, maar dit is niet meer dan een
eenvoudig telefoonblokje/kastje. Waar komt de telefoonaansluiting als eerste het huis binnen? Er lopen nl. ook wel wat telefoonkabels door de meterkast heen, maar verder geen extra kastje.

Ps. kan iemand misschien eens een foto plaatsen van het Zyxel modem?
Bedankt.

:)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

kweet niet of dit een statusvraag is, ik ben aardig newbie ;)
maaruh ik las net
14-11-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
Weet iemand hoelang het ongeveer duurt? (dus tot volgende status).

K ben echt blij dat ik van @home weg ben dan, gisteren weer paar uur zonder i-net gezeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Snowwie schreef op 14 november 2003 @ 13:12:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe GROOT het zyxel modem eigenlijk is?
Ik wil em dus graag naast de bank plaatsen, dus gelijk bij de telefoonaansluiting,
maar ik heb liever niet dat de kat er mee gaat spelen, zodoende wil ik er een kastje
om heen maken.

Aantal vraagjes nog:
:? Moet de Zyxel modem, zelfs met de nieuwste firmware nog af en toe van het stroom af, want eigenlijk wou ik em constant aanlaten, zoals ik dat vroeger ook deed met mijn kabelmodem?
:? De nieuwste firmware drivers voor dat modem, die moet je persee van internet halen, die staan dus niet op de bijgeleverde cd-rom ?
:? Ik heb in mijn kamer dus de telefoonaansluiting, maar dit is niet meer dan een
eenvoudig telefoonblokje/kastje. Waar komt de telefoonaansluiting als eerste het huis binnen? Er lopen nl. ook wel wat telefoonkabels door de meterkast heen, maar verder geen extra kastje.

Ps. kan iemand misschien eens een foto plaatsen van het Zyxel modem?
Bedankt.

:)
Het is dat je al een lange tijd zit te wachten heb ik begrepen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cjdijk.demon.nl/tweakers/Zyxel%20Prestige.jpg

18 breed, 12 diep (kabeltjes niet meegerekend), 3.5 hoog (pootjes wel meegerekend).
Ik laat hem dag en nacht aanstaan, geen probleem.
Bij oude huizen zit geen kastje in de meterkast.
Daar zit zo'n dik hulsje om die groene inkomende kabel,
die gewoon bij je telefoonaansluiting zit dan.
Bij de laatste modems zit standaard al de nieuwste firmware,
heb die van mij ook niet hoeven updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91933

cjdijk schreef op 14 november 2003 @ 13:43:
[...]

Het is dat je al een lange tijd zit te wachten heb ik begrepen.

[afbeelding]

18 breed, 12 diep (kabeltjes niet meegerekend), 3.5 hoog (pootjes wel meegerekend).
Ik laat hem dag en nacht aanstaan, geen probleem.
Bij oude huizen zit geen kastje in de meterkast.
Daar zit zo'n dik hulsje om die groene inkomende kabel,
die gewoon bij je telefoonaansluiting zit dan.
Bij de laatste modems zit standaard al de nieuwste firmware,
heb die van mij ook niet hoeven updaten.
En hoe synct deze Zyxel CJDIJK?. beter dan je Alcatel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55

- nick
- soort (bbned/babyxl)
- datum aanvraag
- datum modemontvangst
- datum lijn werkend

dat wat cjdijk zegt+
type account (512/1024/2048/wide open)
datum bbned jou aanvraag van demon heeft ontvangen (doorgestuurd)
datum bbned jou gegevens controleerd heeft
centrale is wel van belang, (niet evt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 91933 schreef op 14 november 2003 @ 13:48:
[...]

En hoe synct deze Zyxel CJDIJK?. beter dan je Alcatel? :P
Hoe bedoel je? Kwa snelheid of zo?
Ik merk absoluut geen verschil, haal 205 KiloByte / 80 KiloByte per seconde.
De exacte waarden waarmee hij "synct" weet ik niet,
kan ik pas zien als ik mijn router ertussenuit haal,
daar heb ik geen zin in, interresseert me eigenlijk niet zo. :)
Tenminste ik weet niet hoe ik dat zou kunnen opvragen op mijn router,
als dat al mogelijk is.
Anoniem: 44492 schreef op 14 november 2003 @ 13:25:
maaruh ik las net
14-11-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

K ben echt blij dat ik van @home weg ben dan, gisteren weer paar uur zonder i-net gezeten :(
Staat in de openingspost, hierna krijg je Geaccepteerd, duurt 1 dag tot 3 weken.
Even een linkje voor je, voor als je misschien je modem bij je pc hebt staan,
en een coax kabel hebt liggen van je meterkast naar je computer:

Afbeeldingslocatie: http://www.cjdijk.demon.nl/tweakers/Cable2Adsl.jpg

Scheelt je off-line tijd, kan je binnen 1 minuutje ompluggen,
door vooraf 2 verloopjes te maken van rj-telefoon-stekker naar antenne-coax. :)

[ Voor 48% gewijzigd door cjdijk op 14-11-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2023

wizza

/dev/null

maaruh ik las net
(
Bij mij duurde het 6 dagen (03-11-2003 Bevestigd. / 09-11-2003 Geaccepteerd.)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

wizZa schreef op 14 november 2003 @ 13:59:
[...]

Bij mij duurde het 6 dagen (03-11-2003 Bevestigd. / 09-11-2003 Geaccepteerd.)
K thank you, k moest 8 dagen wachten tot ik bij deze stap was, nu nog 6 erbij :D
Woohoo voor eind van deze maand hopelijk Demon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op 14 november 2003 @ 12:44:
[...]

Tjeez.. wat een ongeduld :+

Maargoed, in elk geval je modem, een splitter, een kabeltje, nog een kabeltje, een cdrom en meer weet ik even niet.
Volgens mij stond er ergens in één van deze Demon draadjes wel exact wat er in zit.
Maar je krijgt in elk geval genoeg om je verbinding in elkaar te flansen, je hoeft niet naar de Gamma ;)
tjah vandaag modem verzonden volgens de site...dus morgen in huis :D ...k wilde weten of het nodig was om een utp cabel er bij tekopen ? ...hoe lang is de beijgeleverde kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 16-06 21:20

Wallie

Herr

Anoniem: 48876 schreef op 14 november 2003 @ 14:16:
[...]

tjah vandaag modem verzonden volgens de site...dus morgen in huis :D ...k wilde weten of het nodig was om een utp cabel er bij tekopen ? ...hoe lang is de beijgeleverde kabel ?
2/3 meter ofzo.. dus koop maar vast wat ;) Moet wel crossed zijn tussen modem en pc btw.

[ Voor 7% gewijzigd door Wallie op 14-11-2003 14:18 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Wallie schreef op 14 november 2003 @ 14:17:
[...]

2/3 meter ofzo.. dus koop maar vast wat ;) Moet wel crossed zijn tussen modem en pc btw.
Het vreemde is dat een straight kabel ook gewoon goed werkt, kan beide dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
leuk ga je naar het postkantoor om je pakje op te halen, met de verwachting lekker online te gaan in de middag... krijg je te horen dat de pakketbezorger zijn pakketten zijn gestolen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk schreef op 14 november 2003 @ 14:45:
leuk ga je naar het postkantoor om je pakje op te halen, met de verwachting lekker online te gaan in de middag... krijg je te horen dat de pakketbezorger zijn pakketten zijn gestolen :(
Jezus, dat zuigt. Kun je natuurlijk weer eeuwen wachten tot dat naar Demon gecommuniceerd wordt door TPG/TNT en je een nieuwe krijgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..ok ik geef het toe ik ben een leek op dit gebied...

ik zit net zo achter me te kijken en dan zie ik een hele lange UTP cable van mijn kamer naar beneden lopen...deze gaat de muur in.....ik zit opt moment op een broadband connection.....beneden ligt een soort van externe modem ? ...+ een kastje aan de muur waar deze uiteindelijk op uitmond. ... als ik dus morgen mijn setje met modem krijg kan ik deze troep van mijn breedband vervangen door het kastje en modem van demon :) ?....zou mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

maaruh ik las net

Dit is zo ongeveer wel een statusmelding ja...
Ik zou 'm niet zo laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil dus waarschijnlijk in maart naar Demon toe, maar me ouders willen weten of het echt 100% ok draait. Nu hebben we chello, dit loopt nu aardig (alhoewel, nu zit op 60KB/s van een 100mbit bak op surfnet te rippen.......)

Het gaat mijn vader met name om het surfen, we zouden het 1024/512kbit abonnement nemen dan. Onze chello lijn heeft nu 1500/128, en me pa is dus bang dat het surfen trager zou gaan. Maar ik word onderhand echt doodziek van upc, met name in de avonden maar dan surft me pa niet echt...

Daarom zit ik dus met een twijfelgeval. Van UPC weten we dat het nu aardig draait, maar Demon (het grote onbekende :) ) moet nog blijken. Ik zit 1100meter van de telefooncentrale af, dus dit zou goed moeten gaan. Ik gebruik op dit moment een e-tech router voor chello, heb ik deze nog nodig of gaat het adsl-modem deze functie overnemen?

Kortom: Wie kan ons van deze onzekerheden afhelpen? :)

(de onzekerheid van mijn kant zit erin, dat als het niet goed draait ik de aansluitkosten van UPC dan mag betalen om de hele zooi weer om te zetten....)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 14-11-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Oele_ schreef op 14 november 2003 @ 00:47:
[...]

Verder geef je zelf al aan, dat de wachttijd aan de telefoon vaak lang is. Stel je eens voor hoeveel tijd het kost als voor iedere klant die een statusvraag heeft (jij bent er van overtuigd dat jouw geval een uitzondering is, maar dat vinden zo ongeveer alle klanten), er contact met bbned opgenomen moet worden.
Toch een slechte zaak dat er niet meer info is. Jij doet nu net of dit een normale gang van zaken is, maar ik vind het op zijn minst ongezond.
Enkele weken later dan wat? Dan de gemiddelde got-poster?
Ja...en de helpdeskmedewerker van Demon welke na 5 weken aangaf dat het 3 tot 6 weken kon gaan duren. Nu zitten we op 6 weken en ik zie nog steeds geen verandering. Bovendien schijn je na 'geaccepteerd' nog eens een periode te moeten wachten.....dus langer ja.
Tja, achteraf kan je alles van te voren zien aankomen. Ik zeg niet dat dingen niet beter kunnen of hadden gekund, maar je moet niet onderschatten hoe moeilijk het is om een ISP te runnen. Je kan met veel dingen rekening houden, maar af en toe lopen dingen gewoon niet zo, zoals je ze had verwacht. Het enige dat je dan IMHO kan doen is toegeven dat er een probleem is, en je uit de naad werken om het zo snel mogelijk op te lossen. Dat is precies wat er nu gebeurt.
Hierin heb je wel gelijk
Klopt, maar als we het zo formeel gaan spelen, moeten we ophouden met discussieren op dit forum, en moet je alleen via de officiele kanalen met Demon communiceren. Ik probeer helemaal niets goed te praten, ik probeer alleen wat meer uitleg te geven over hoe en waarom bepaalde problemen spelen.
Onzin...als klant ben ik toch vrij om met wie dan ook over mijn onvrede betreffende Demon te praten/discussieren. Kijk ik hoor gewoon dat er problemen zijn en gekoppeld aan mijn eigen probleem met Demon vond ik dat slecht nieuws. Ik was/ben gewoon bang dat als ik dit jaar nog eindelijk een aansluiting heb :P , met een brakke, instabiele verbinding zit. Gelukkig erkent Demon het probleem en zeggen er iets aan te doen.
Daarnaast heb je in feite geen drol met dit probleem te maken, want je lijn is nog niet eens opgeleverd, en wellicht zit je niet eens op een probleem-NRP ;)
Zou kunnen, maar als jij een auto van een bepaald merk hebt besteld en je hoort van veel mensen dat deze massaal afslaan midden op de snelweg, dan maak jij je ook ongerust voordat je die auto geleverd krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op 14 november 2003 @ 15:16:
(de onzekerheid van mijn kant zit erin, dat als het niet goed draait ik de aansluitkosten van UPC dan mag betalen om de hele zooi weer om te zetten....)
Als je niet de rest van de jaarkosten van het Demon-abonnement hoeft te betalen, waar je 12 maanden aan vast zit, zou ik de gok gewoon nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

rally

Deyterra Consultancy

.....
Dit komt uit een ander toppic, maar kan wellicht handig zijn om in je database op te nemen?

Soort Lijn, type (analoog/ISDN) :
Abonnement (Down/Up):
Training (Down/Up) :
Snelheid in kB/s (Down/Up), Voornamelijk je UPLOAD snelheid :
Ping * :
Afstand tot Centrale ** :
Modem + Vermelding van eventuele Firmware:
Router :
Tweaks :

(Tweaks bedoel ik zaken mee als CableNut of die "GlobeSpan" tweak)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 87050 schreef op 14 november 2003 @ 15:31:
[...]

Als je niet de rest van de jaarkosten van het Demon-abonnement hoeft te betalen, waar je 12 maanden aan vast zit, zou ik de gok gewoon nemen :+
Zien we dan wel weer, aan de andere kant: veel brakker dan Chello kan het volgens mij niet...

Maar daarom had ik graag een bevestiging gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

neographikal schreef op 14 november 2003 @ 15:40:
[...]

Zien we dan wel weer, aan de andere kant: veel brakker dan Chello kan het volgens mij niet...

Maar daarom had ik graag een bevestiging gehad :)
Je hebt in ieder geval een gegarandeerde snelheid gekozen,
als je 8192/1024 kiest, dan kan dat in de praktijk 600/80 Kilobyte zijn,
terwijl als je 1024/512 kiest altijd 102/51 Kilobyte haalt,
ongeacht de kabels die je hebt lopen naar de telefooncentrale.
Daarbij maakt het niet uit of het weekend of midden in de nacht is,
die snelheid is constant (behalve als die website die je bezoekt niet sneller is).

[ Voor 13% gewijzigd door cjdijk op 14-11-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik heb net even op speedtest.nl gekeken, de mensen hier in de buurt halen zelfs 113KB/s en dat haalde ik net (in de middag, het is nog niet eens avond) maar krap. De pings liggen lager bij Demon. Ik denk dat ik overstag ben, ik wil van het gezeik met UPC af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 11-06 09:52
Als ik dit topic zo lees en dan vooral die lap tekst van iemand die bij Demon werkt, word ik toch wat minder vrolijk over mijn lopende aanvraag bij Demon en de sneheden die ik hoopte te gaan halen.
Ik ga weg bij @home, waar ik trouwens erg goede snelheden en verbindingskwaliteit heb gehad altijd. (Lees : 300/400KB download en 1x per jaar misschien een paar uurtjes uitval)
Demon lijkt me toch sneller met een MB down (wat we delen dan ja..) en een duidelijk snellere upload van 128KB.
Daarbij delen we de aansluiting, dus betaal ik per maand ruim 10 euro minder dan ik bij @home deed.

/beweegredenen.

onze status staat op technisch onderzoek en @home heb ik per 1 December opgezegt, dan moet lukken hoop ik, alleen word ik dus een beetje bang van die overbezetting van die NRP's waarover ik dus lees in deze draad.
De verhouding tussen de hoeveelheid verkochte bandbreedte per
NRP en de capaciteit van de NRP kwam zodanig scheef te liggen, dat de
NRP het niet meer aankon. Dit geldt nu voor de NRP's waarop de klanten
zijn aangesloten die na bbned's snelheidverdubbelingsactie een account
hebben aangevraagd, de NRP's 11 en verder. Op NRP 14 is momenteel ruim
drie keer zoveel bandbreedte verkocht als op NRP 1. Dat kan dus niet
goed gaan.
Hmm..dat lezend samen met de rest van het verhaal, doet mij concluderen dat ik waarschijnlijk in het begin wél een snelle verbinding zal hebben, maar dat dit steeds minder en minder zal worden, tenzij of totdat BBNed die nieuwere NRP's installed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jagermeister1 schreef op 14 november 2003 @ 15:23:
[...]
Toch een slechte zaak dat er niet meer info is. Jij doet nu net of dit een normale gang van zaken is, maar ik vind het op zijn minst ongezond.

[...]
Ja...en de helpdeskmedewerker van Demon welke na 5 weken aangaf dat het 3 tot 6 weken kon gaan duren. Nu zitten we op 6 weken en ik zie nog steeds geen verandering. Bovendien schijn je na 'geaccepteerd' nog eens een periode te moeten wachten.....dus langer ja.

[...]
Hierin heb je wel gelijk

[...]
Onzin...als klant ben ik toch vrij om met wie dan ook over mijn onvrede betreffende Demon te praten/discussieren. Kijk ik hoor gewoon dat er problemen zijn en gekoppeld aan mijn eigen probleem met Demon vond ik dat slecht nieuws. Ik was/ben gewoon bang dat als ik dit jaar nog eindelijk een aansluiting heb :P , met een brakke, instabiele verbinding zit. Gelukkig erkent Demon het probleem en zeggen er iets aan te doen.
[...]
Zou kunnen, maar als jij een auto van een bepaald merk hebt besteld en je hoort van veel mensen dat deze massaal afslaan midden op de snelweg, dan maak jij je ook ongerust voordat je die auto geleverd krijgt :)
Jij blijft echt aan de gang met klagen joh. Ik snap dat je gefrustreerd bent, ik heb ook twee maanden moeten wachten, en dan te weten dat mijn buurman het later aanvroeg en het weken eerder kreeg opgeleverd! Je snapt mijn frustraties wel in die tijd. Maar toen men mij na een paar botte mailtjes van Demon eindelijk een keer netjes belde om het verhaal even uit te leggen hoe zo'n aanvraag in elkaar steekt, voelde ik mij weer prima behandeld. -> Jouw aanvraag gaat van Demon naar BBNed naar KPN en weer terug. Als bijvoorbeeld KPN verzuimt om op tijd jouw aanvraag te behandelen of de terugkoppeling naar BBNed vertraging oplevert kun je Demon dat niet kwalijk nemen imho. Jij hebt wel schijt aan wie het ligt omdat je alleen met Demon te maken hebt, maar een beetje begrip van twee kanten is toch wel op z'n plaats. Aan onmacht kan niemand iets doen.

Daarbij vind ik, nu het probleem officieel erkend is inclusief de fantastische nadere uitleg van Niels in de nieuwsgroepen (inmiddels ook hier gepost), de gang van zaken zeer goed. Ik ben er allerminst blij mee, maar sommige dingen gaan nou eenmaal niet altijd zoals ze zouden moeten gaan. Zolang Demon hun best doet om het zo snel mogelijk op te lossen vind ik het prima. Bij @home zijn instabiele verbindingen al jaren aan de orde en daar hoor je ze nooit iets over zeggen, over arrogante eikels gesproken. Daar bestaat de mentaliteit 'zoek het maar uit' nog.

Wat niet onder het hoofdstuk 'onmacht' valt is
...dat sommige medewerkers erg lomp met klanten communiceren (een beetje op de @home manier dus).
...dat ze het modem niet binnen de gestelde termijn van één week versturen (misschien is dat inmiddels al wel weer zo!).
...dat de helpdesk vrij druk is nu (enigszins begrijpelijk op dit moment). Bedenk wel dat ze jouw telefoonkosten betalen wanneer je de helpdesk belt (gratis nummer).
...dat de nieuws-server niet altijd goed toegankelijk is.
...dat mensen die je ip adres hebben je zonder meer een email kunnen sturen, mits ze op de hoogte zijn van de e-mail structuur van demon <iets@systeemnaam.demon.nl> Wil je 'anoniem' surfen moet je dus al helemaal niet voor je achternaam of bedrijfsnaam of weet ik veel wat kiezen. Dit mag mijn inziens beter benadrukt worden bij het kiezen van je systeemnaam bij aanmelding! Deze valt namelijk NIET te wijzigen.
...dat imho niks meer verder te 'verzinnen' valt wat tegenvalt van Demon en dat ze tot nu toe nog alle problemen zo goed mogelijk proberen op te lossen!

Rest mij nog te zeggen dat ik blij zal zijn als de problemen met/bij BBNed op korte termijn opgelost worden... ik wacht geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Alweer iets meer bekend over de NRP problematiek. Op NRP 13 en 14 heeft BBNed nu wijzigingen aangebracht in een poging de CPU-last omlaag te brengen.
14-11 15:40
bbned heeft een wijziging gemaakt aan NRP 13 en NRP 14 die de CPU-
belasting omlaag heeft gebracht. Ze zullen nu gedurende een uur bekijken
of deze wijziging voldoende extra capaciteit heeft opgeleverd om het
probleem op te lossen; indien dat niet het geval is, zullen om 16:30
andere maatregelen getroffen worden.
In de nieuwsgroep demon.nl.support werd geopperd dat de DHCP-leases verlengd waren van een half uur naar een uur. Ik weet niet dit de betreffende wijziging is, want ik zit op NRP 12 en heb nu ook een DHCP lease van een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wildfire schreef op 14 november 2003 @ 16:50:
Alweer iets meer bekend over de NRP problematiek. Op NRP 13 en 14 heeft BBNed nu wijzigingen aangebracht in een poging de CPU-last omlaag te brengen.

[...]

In de nieuwsgroep demon.nl.support werd geopperd dat de DHCP-leases verlengd waren van een half uur naar een uur. Ik weet niet dit de betreffende wijziging is, want ik zit op NRP 12 en heb nu ook een DHCP lease van een uur.
Ik zit op 11 en ook een uur nu...

ps. dit zal niks met de wijziging te maken hebben aangezien de verbinding hier nog steeds wegvalt... Het is heel simpel te testen door in te loggen op bv. een webbased chatbox, die moet continu data kunnen versturen en ontvangen... Krijg nog steeds minstens 2x keer per uur een 'lost connection to server' melding... Het valt wel op dat m'n buurjongetje wat minder komt chatten, die 'vind er zo niks aan' ;) haha

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 95131 op 14-11-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95131 schreef op 14 november 2003 @ 16:38:

...dat ze het modem niet binnen de gestelde termijn van één week versturen (misschien is dat inmiddels al wel weer zo!).
Die termijn is om en nabij drie weken, op de status pagina staat nadat alles rond is "de verbinding zal naar verwachting binnen 3 weken worden opgeleverd, uw modem wordt voor oplevering verzonden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577 schreef op 14 november 2003 @ 17:13:
[...]

Die termijn is om en nabij drie weken, op de status pagina staat nadat alles rond is "de verbinding zal naar verwachting binnen 3 weken worden opgeleverd, uw modem wordt voor oplevering verzonden".
Klopt, maar je krijgt ook een bevestigings-emailtje, en daar staat in dat het modem binnen een week wordt verstuurd. (Was bij mij 9 dagen, maar ik klaag niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nieuwe info over de NRP-problemen... als tijdelijke "oplossing" gaat BBNed nu de snelheid verlagen van de abonnee's die op NRP 14 zitten. Voor NRP 11, 12 en 13 komen er begin komende week structurele oplossingen.
14-11 16:40
De wijziging die bbned heeft gemaakt op NRP's 13 en 14 heeft slechts
een zeer lichte verbetering gebracht. Om alle verbindingen stabiel te
maken voor vanavond en tijdens het weekend, zal bbned nu de snelheden
voor alle klanten op NRP 14 gaan verlagen. Hoewel de maximale snelheid
op uw DSL-lijn hiermee lager wordt, zal de verbinding wel stabiel zijn.
Uiteraard is deze situatie tijdelijk; aan het begin van volgende week
zal de helft van de klanten op NRP 14 worden verplaatst naar een
andere NRP. Tevens zal dan het probleem voor klanten op NRP's 11, 12 en
13 structureel worden opgelost.
Hoewel Demon niet tevreden is met de geboden oplossing is deze wel de
enige oplossing die op korte termijn door bbned geimplementeerd kon
worden. Het op dit moment verplaatsen van verbindingen naar een andere
NRP zou een onacceptabel hoog percentage aan niet-werkende verbindingen
opgeleverd hebben. bbned zal tijdens het weekend voorbereidingen
treffen om de verhuizing van klanten op een ordelijke manier te laten
verlopen. Nogmaals, het verlagen van de snelheden is geen structurele
oplossing en zal van tijdelijke aard zijn. Demon heeft ondanks haar
fundamentele bezwaren besloten deze oplossing van bbned gedurende het
weekend te accepteren omdat elke andere oplossing tot een groot aantal
compleet verbroken klantverbindingen geleid zou hebben. We zijn van
mening dat deze oplossing, waarbij alle klanten hun verbinding houden,
maar met een lagere snelheid, te prefereren is boven een oplossing
waarbij een gedeelte van de klanten hun verbinding verliest.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 14-11-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29855

Als ik dit topic zo lees en dan vooral die lap tekst van iemand die bij Demon werkt, word ik toch wat minder vrolijk over mijn lopende aanvraag bij Demon en de sneheden die ik hoopte te gaan halen.
Hmm..dat lezend samen met de rest van het verhaal, doet mij concluderen dat ik waarschijnlijk in het begin wél een snelle verbinding zal hebben, maar dat dit steeds minder en minder zal worden, tenzij of totdat BBNed die nieuwere NRP's installed?
Mede om bovenstaande redenen en na het doorspitten van alle Demon topics, heb ik mijn ingediende aanvraag van het 8/1 abonnement geannuleerd!

Ik blijf toch nog maar even bij @home (ook alweer 4 jaar >:) ) maar blijf de ontwikkelingen bij Demon op de voet volgen!! Aan de reputatie van Demon zal het niet liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wildfire schreef op 14 november 2003 @ 17:39:
Nieuwe info over de NRP-problemen... als tijdelijke "oplossing" gaat BBNed nu de snelheid verlagen van de abonnee's die op NRP 14 zitten. Voor NRP 11, 12 en 13 komen er begin komende week structurele oplossingen.

[...]
Erg netjes van demon dat ze zoveel informatie geven en direct een oplossing gaan zoeken. Ik krijg de indruk dat de klant echt belangrijk is bij demon. Kan UPC heel wat van leren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jhead22 schreef op 14 november 2003 @ 17:55:
[...]

Erg netjes van demon dat ze zoveel informatie geven en direct een oplossing gaan zoeken. Ik krijg de indruk dat de klant echt belangrijk is bij demon. Kan UPC heel wat van leren !
@Home ook. Bij @Home zou je hooguit een bericht krijgen in de trant van "er is een probleem". Meer niet.

Maar bij @Home werden storingen zelfs vaker helemaal niet dan wel vermeld...

Wat dat betreft is het bij Demon even wennen, die schrijven tenminste meteen ook wàt er mis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 14 november 2003 @ 17:18:
[...]

Klopt, maar je krijgt ook een bevestigings-emailtje, en daar staat in dat het modem binnen een week wordt verstuurd. (Was bij mij 9 dagen, maar ik klaag niet ;) )
Ah. Tegenwoordig niet meer denk ik, in mijn mailtje staat ook gewoon "voor oplevering" zonder termijn. Zal wel zijn om teleurstelling te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:56

boesOne

meuh

Anoniem: 29855 schreef op 14 november 2003 @ 17:42:
Mede om bovenstaande redenen en na het doorspitten van alle Demon topics, heb ik mijn ingediende aanvraag van het 8/1 abonnement geannuleerd!

Ik blijf toch nog maar even bij @home (ook alweer 4 jaar >:) ) maar blijf de ontwikkelingen bij Demon op de voet volgen!! Aan de reputatie van Demon zal het niet liggen :)
Mja, daar heb ik ook over gedacht. Maar ik heb besloten het erop te wagen.
Demon zegt de tijdelijke snelheids verlaging onacceptabel te vinden, maar ze staan met de rug tegen de muur..

Dus.. problemen zullen echt van tijdelijke aard zijn.. bbNed moet gewoon met een structurele oplossing komen, anders leveren ze gewoon niet goed aan demon en gaat ze dat duiten kosten..

Mja.. 6/11 aangevraagd, dus tegen de tijd dat ik echt online ben met demon zal het wel gefixored zijn..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Merken jullie al snelheids verlagingen ?

Ik down hier gewoon nog steeds met 106KB/sec (1024/512 E 39,- abbo)

Vanmiddag lag t ffies 2x plat... Maar nu is t stabiel.
Ik zit achter een NRP14

[ Voor 28% gewijzigd door jhead22 op 14-11-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defl8te
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

woei, gister mn pakket binnen gehad met een brief dat de lijn nog opgeleverd moest worden en dit nog 3 weken :/ kon duren...

was ik vanmorgen aan het bellen, ineens de lijn dood, dus ik steek die adsl modem in de lijn en ja hoor, perfecte verbinding. Vanmiddag meteen alles goed aangesloten en weggewerkt, werkt allemaal als een tiet :)

Chriet Titulaer is de man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 14:48
Ik heb net voor de bekendmaking van de verhoging mijn account aangevraagd.

Ik had 2/512 aangevraagd en dat wordt dan binnenkort (zal eind december zijn) verhoogd naar 8/1/mbit.

Alleen momenteel (vanaf het begin) is mijn download wel rond de 2 mbit maar mijn upload is wel altijd hoger. Die is altijd tussen de 80 en 90.

Wie heeft dat nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

robbynaish schreef op 14 november 2003 @ 18:52:
Ik heb net voor de bekendmaking van de verhoging mijn account aangevraagd.

Ik had 2/512 aangevraagd en dat wordt dan binnenkort (zal eind december zijn) verhoogd naar 8/1/mbit.

Alleen momenteel (vanaf het begin) is mijn download wel rond de 2 mbit maar mijn upload is wel altijd hoger. Die is altijd tussen de 80 en 90.

Wie heeft dat nog meer?
Je hebt dan ook gewoon een 2048/1024 lijn opgeleverd gekregen, dat klopt ook. De oude snelheden leveren ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 14:48
ik heb het rond 28-8 aangevraagd.

Als mijn upload wel verhoogd is naar 1024 dan zou de download toch ook naar 8mbit moeten zijn verhoogd. Maar die is gewoon 2mbit.

Ik betaal wel 65 euro
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.