Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.304 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snik snik daar gaat de snelheid de komende dagen
14 nov 16:40. De wijziging die bbned heeft gemaakt op NRP's 13 en 14 heeft slechts een zeer lichte verbetering gebracht. Om alle verbindingen stabiel te maken voor vanavond en tijdens het weekend, zal bbned nu de snelheden voor alle klanten op NRP 14 gaan verlagen. Hoewel de maximale snelheid op uw DSL-lijn hiermee lager wordt, zal de verbinding wel stabiel zijn. Uiteraard is deze situatie tijdelijk; aan het begin van volgende week zal de helft van de klanten op NRP 14 worden verplaatst naar een andere NRP. Tevens zal dan het probleem voor klanten op NRP's 11, 12 en 13 structureel worden opgelost. Hoewel Demon niet tevreden is met de geboden oplossing is deze wel de enige oplossing die op korte termijn door bbned geimplementeerd kon worden. Het op dit moment verplaatsen van verbindingen naar een andere NRP zou een onacceptabel hoog percentage aan niet-werkende verbindingen opgeleverd hebben. bbned zal tijdens het weekend voorbereidingen treffen om de verhuizing van klanten op een ordelijke manier te laten verlopen. Nogmaals, het verlagen van de snelheden is geen structurele oplossing en zal van tijdelijke aard zijn. Demon heeft ondanks haar fundamentele bezwaren besloten deze oplossing van bbned gedurende het weekend te accepteren omdat elke andere oplossing tot een groot aantal compleet verbroken klantverbindingen geleid zou hebben. We zijn van mening dat deze oplossing, waarbij alle klanten hun verbinding houden, maar met een lagere snelheid, te prefereren is boven een oplossing waarbij een gedeelte van de klanten hun verbinding verliest. --
Bron demon netwerk status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

robbynaish schreef op 14 november 2003 @ 19:23:
ik heb het rond 28-8 aangevraagd.

Als mijn upload wel verhoogd is naar 1024 dan zou de download toch ook naar 8mbit moeten zijn verhoogd. Maar die is gewoon 2mbit.

Ik betaal wel 65 euro
Bij 65 euro hoort 8192/1024, dus je zal in december verhoogd worden,
net als de rest van de bestaande klanten die nog niet verhoogd zijn.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:48

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 19:27:
snik snik daar gaat de snelheid de komende dagen

[...]

Bron demon netwerk status
Handige tip: lees voortaan even of zoiets als gepost was... ik had dit dus al gepost... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Oele_: Kan je eens aan je collega Golyardi vragen wanneer er weer gestart wordt met de B2B telemarketing? We zijn er hier benieuwd naar, het was leuk bellen voor Demon! :)

Ik mag hopen dat het gezeik met NRP's in maart is opgelost? Dan ga ik mijn accountje bestellen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ik heb dus 3maanden geleden adsl bij demon besteld en wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

zijn er mensen hier in de omgeving den haag die niet meer online kunnen komen? Ik kom sinds een uur of 2 geleden niet meer online. Kan niet meer surfen of pingen.

Ik weet niet waar het aan ligt. Een probleem met hardware thuis, of netwerk van demon. Ik krijg nu geen IP-adres meer toegekend, of ik nou via router, of via directe aansluiting doet.

Nou zal je zeggen, dan is inet gewoon even down.
Maar, bij mijn alcatal ADSL-modem krijg ik, bij problemen aan xs4all kant, een knipperent line sync ledje. Maar nu brandt de SYS en DSL ledje gewoon normaal. Dus... waar kan dit aan liggen? ik zie, uiteraard, geen netwerkstatus van demon ergens.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

athlonkmf schreef op 15 november 2003 @ 00:24:
zijn er mensen hier in de omgeving den haag die niet meer online kunnen komen? Ik kom sinds een uur of 2 geleden niet meer online. Kan niet meer surfen of pingen.

Ik weet niet waar het aan ligt. Een probleem met hardware thuis, of netwerk van demon. Ik krijg nu geen IP-adres meer toegekend, of ik nou via router, of via directe aansluiting doet.

Maar, bij mijn alcatal ADSL-modem krijg ik, bij problemen aan xs4all kant, een knipperent line sync ledje. Maar nu brandt de SYS en DSL ledje gewoon normaal. Dus... waar kan dit aan liggen? ik zie, uiteraard, geen netwerkstatus van demon ergens.
Je zult wel ergens op één van de probleem-NRP's zitten. Daar zijn ze nu nog mee bezig om alles om te schakelen... zeker als je op NRP 14 zit, ze zijn de snelheden daar aan het downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wildfire schreef op 15 november 2003 @ 00:51:
[...]

Je zult wel ergens op één van de probleem-NRP's zitten. Daar zijn ze nu nog mee bezig om alles om te schakelen... zeker als je op NRP 14 zit, ze zijn de snelheden daar aan het downgraden.
Ehm. die probleem NRPs zitten toch allemaal in wijchen? Ik zit in den haag, dus niet veel mee te maken denk ik. Hoop ik.

Daarnaast is het nog steeds vreemd dat ik geen "foutmelding" op m'n modem kan zien. Ik merk nu dat zelfs de linesyncledje niet werkt! die blijft altijd branden, ook al haal ik de telefoonlijn eruit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 15 november 2003 @ 00:24:

Ik heb het zelfde probleem, en zit ook in Den Haag. Gelukkig, ik heb wegens de nrp14-problemen een paar dagen niet via Demon ingelogd, en ik was al bang dat het aan m'n modem/router/whatever lag. Wilde hier net dezelfde vraag stellen, maar weet nu dat ik tenminste niet hoef te klussen aan m'n configuratie.
En wat ik nu ga zeggen krijg ik bijna niet uit m'n strot, maar wat ben ik blij dat m'n Casema-kabel nog niet afgesloten is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Laatst online: 08-09 17:21

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

athlonkmf schreef op 15 november 2003 @ 00:59:
[...]

Ehm. die probleem NRPs zitten toch allemaal in wijchen? Ik zit in den haag, dus niet veel mee te maken denk ik. Hoop ik.

Daarnaast is het nog steeds vreemd dat ik geen "foutmelding" op m'n modem kan zien. Ik merk nu dat zelfs de linesyncledje niet werkt! die blijft altijd branden, ook al haal ik de telefoonlijn eruit.
volgens mij heeft de locatie waar je zit niks te maken met het nummer van je nrp. Je nrp is d8 ik afhankelijk van wanneer je aangesloten bent bij demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 01:04:
[...]

Ik heb het zelfde probleem, en zit ook in Den Haag. Gelukkig, ik heb wegens de nrp14-problemen een paar dagen niet via Demon ingelogd, en ik was al bang dat het aan m'n modem/router/whatever lag. Wilde hier net dezelfde vraag stellen, maar weet nu dat ik tenminste niet hoef te klussen aan m'n configuratie.
En wat ik nu ga zeggen krijg ik bijna niet uit m'n strot, maar wat ben ik blij dat m'n Casema-kabel nog niet afgesloten is :{
Had nou een half uur eerder gepost... ik heb alle mogelijke tests uitgevoerd.... Maar ik zie nog steeds niet waarom de nrp14-problemen iets met de mensen in den haag te maken zullen hebben. Wijchen zit in nijmegen.

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 15-11-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 15 november 2003 @ 00:59:
[...]

Uit wat ik zo uit dit topic kan opmaken, is de router waar je op aangesloten wordt niet geografisch bepaald. Ik zit in Den Haag, en ik heb ook nrp14 net als sommige anderen ver hier vandaan. En het klopt, op mijn modem werken alle lampjes ook zoals het hoort, maar toch krijg ook ik totaal geen verbinding. Tijdelijk, hoop ik maar weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
athlonkmf schreef op 15 november 2003 @ 01:06:
[...]

Had nou een half uur eerder gepost... ik heb alle mogelijke tests uitgevoerd.... Maar ik zie nog steeds niet waarom de nrp14-problemen iets met de mensen in den haag te maken zullen hebben. Wijchen zit in nijmegen.
Hoe kom je nou bij Wijchen? De NRP waar je op zit is onafhankelijk van je lokatie. Doe een traceroute naar een willekeurige host op internet, en je ziet op welke NRP je zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
CT schreef op 14 november 2003 @ 23:35:
ik heb dus 3maanden geleden adsl bij demon besteld en wat denk je?
Nou CT? Vertel! Je maakt me zo NIEUWSGIERIG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 15 november 2003 @ 01:06:
[...]
Ja sowwy :+

Ik heb met opzet gewacht tot zo 1 uur 's-nachts omdat ik dacht dat de meeste problemen met die router dan wel weer even voorbij zouden zijn, aangezien de grootste drukte dan wel weer voorbij is. Maar niet dus :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op 15 november 2003 @ 01:11:
[...]

Nou CT? Vertel! Je maakt me zo NIEUWSGIERIG!!!
Ik denk dat-ie z'n modem zojuist ontvangen heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of niet, dat zou ook nog kunnen :{ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:00
Kunnen ze de mensen die nu geen verbinding meer hebben (welke waarschijnlijk dus op NRP 14 zitten) niet gewoon afgesloten laten ? Heb sinds vanavond geen enkele foutmelding meer gehad op de nieuwsserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Oele_ schreef op 15 november 2003 @ 01:09:
[...]

Hoe kom je nou bij Wijchen? De NRP waar je op zit is onafhankelijk van je lokatie. Doe een traceroute naar een willekeurige host op internet, en je ziet op welke NRP je zit aangesloten.
Omdat ik deze had gelezen op de statuspagina's, dat het voor klanten in wijchen geld.

Ik kan nu natuurlijk geen traceroutes doen. Dus jammer. Maar ja. ik zie morgen wel wat er gebeurt.

Ik ben wel wat minder tevreden met de zyxel dan. Ik vraag me af of ik nog automatisch een goede netwerk krijgt morgen, als alles weer werkt, of dat ik alles moet resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
ik zie een aantal mensen uit Den Haag hier,

zijn er mensen die op centrale Den Haag-Bezuidenhout (koningin sophielaan) zijn aangesloten? kan iemand mij een indicatie geven hoelang je hebt gewacht tot de lijn geleverd werd? Ik zit al meer dan 3 weken te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark schreef op 15 november 2003 @ 01:22:
Kunnen ze de mensen die nu geen verbinding meer hebben (welke waarschijnlijk dus op NRP 14 zitten) niet gewoon afgesloten laten ? Heb sinds vanavond geen enkele foutmelding meer gehad op de nieuwsserver :)
Grr..... kunnen ze al die grappenmakers die zich Mark noemen niet onmiddelijk van die newsserver afdonderen? Die newsserver was nou net wat ik van plan was :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 15 november 2003 @ 01:37:
ik zie een aantal mensen uit Den Haag hier,

zijn er mensen die op centrale Den Haag-Bezuidenhout (koningin sophielaan) zijn aangesloten? kan iemand mij een indicatie geven hoelang je hebt gewacht tot de lijn geleverd werd? Ik zit al meer dan 3 weken te wachten...
Sorry, Marnixstraat hiero. Daar ging wel het heel snel overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 21:49
athlonkmf schreef op 15 november 2003 @ 01:23:
[...]

Omdat ik deze had gelezen op de statuspagina's, dat het voor klanten in wijchen geld.

Ik kan nu natuurlijk geen traceroutes doen. Dus jammer. Maar ja. ik zie morgen wel wat er gebeurt.
Ik denk dat je in de war bent :)

In wijchen zouden ze morgenavond/nacht de DSLAM gaan verhuizen: Stond nu nog in een losse kast, en wordt in de centrale geplaatst. Daardoor daar dus downtime, alles moeten ze omprikken.

Maar dat staat los van het NRP probleem, da's gewoon een BBNed algemeen probleem.

De verhuizing in Wijchen gaat trouwens niet door, is uitgesteld, dus is zoiezo al niet meer relevant.

* DJSmiley zit op NRP2, en heeft nog maar 1x downtime gehad (geplanned) sinds februari _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanvond verder geen problemen ondervonden en ineens vanaf 23:25 geen verbinding meer.

Ik denk dat ze toch met de nrp-14 zijn begonnen of want alle werkzaamheden in
Wijchen zijn vanaf dat moment afgelast.
___
14 nov 23:25. Het aan een klein aantal klanten met DSL-verbindingen via bbned aangekondigde onderhoud aan de telefooncentrale Wijchen is afgelast. De verbindingen van klanten in Wijchen die via bbned zijn aangesloten, zullen dus niet onderbroken worden

toeval of niet:)

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindhoven hier, ik kom er ook al een tijdje niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Het betreft dus alleen de mensen die op NPR14 zitten, die tijdelijk problemen hebben.
Hier zit ik op NPR15, en het draait gewoon geweldig,
ik ben echt supertevreden, verbaas me nog steeds over emails verzenden via hotmail (heb extra opslagruimte).
Normaal duurt dat meer dan een minuut om 1 MB te versturen, nu iets van 5 seconden. :P
Ik moet me wel even de gewoonte afleren om 's nachts downloads aan te laten staan.
Die nieuwsserver gaat verschrikkelijk hard, geweldig. :Y)
Dit bericht om even wat te compenseren voor alle negatieve reakties op dit moment,
terwijl er in feite veel meer tevreden klanten zijn, maar die zeggen niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

Phydomir

Dennis

volgens mij hebben ze de snelheden naar beneden gegooit.. hopen dat het nu wel stabiel is, en ze echt een oplossing vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:59
Ook ik ga eind december overstag (dan krijg ik mijn KPN aansluiting en Priority: TRAP!!) Ik heb m'n chello alvast opgezegd per 1 februari, als ik wel is lees hoe lang het kan duren......

Een pc zonder internet is als een bed zonder matras, je kan er weinig mee :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Miglow op 15-11-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Phydomir schreef op 15 november 2003 @ 09:33:
volgens mij hebben ze de snelheden naar beneden gegooit.. hopen dat het nu wel stabiel is, en ze echt een oplossing vinden.
Hier nog steeds 205/80 Kilobyte per seconde (2048/1024), maja ik zit op npr15, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn modem binnengehad heb alles meteen aangesloten en het werkt perfect. 85+ kbps upload :)

downlaod is wat minder helaas komt niet boven de 400 ik hoop dat dit snel word opgelost ik zla na dat mijn lijn officieel is opgeleverd eens bellen...naar mijn mening moet ik wel 600-800kbps hebben zover zit ik niet van die centrale vandaan

verder hier nog een totzoverre dik tevreden klant ..Demon _/-\o_

btw hoe zie ik opw elke npr ik zit :S?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat ze alleen de mensen met "snelle accounts" tijdelijk downgraden naar een paar mbit. Je kunt het niet echt maken om mensen die een 8 mbit account hebben te downgraden naar 1 mbit (imho). Dus ze zullen de 2 mbit accounts ook wel met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 19:07:
btw hoe zie ik opw elke npr ik zit :S?
tracert www.demon.nl
bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 15 november 2003 @ 19:37:
[...]

tracert www.demon.nl
bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net
bedoel je ik heb bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net?

of moet ik het zoeken op demon enzojah waar ? ...anders bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 19:12:
Ik neem aan dat ze alleen de mensen met "snelle accounts" tijdelijk downgraden naar een paar mbit. Je kunt het niet echt maken om mensen die een 8 mbit account hebben te downgraden naar 1 mbit (imho). Dus ze zullen de 2 mbit accounts ook wel met rust laten.
Ik zit nu denk ik op 4mbit, ipv m'n 8mbit, opzich niet zo heel erg aangezien ik vandaag wel weer een stabiele verbinding heb...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 2mbit over van de 8 en de upload zit nog steeds
op 1mbit.

En vanaf vanmorgen 5 uur heb geen lost connections meer gehad _/-\o_
Nu maar hopen dat het volgende week allemaal weer opgelost is.

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik zit dus echt op NRP14... En vandaag is mijn snelheid weer terug naar mxstreamsnelheid... Hopelijk hebben ze dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 19:07:
Ik heb vandaag mijn modem binnengehad heb alles meteen aangesloten en het werkt perfect. 85+ kbps upload :)
Hoeveel dagen van aanvraag tot oplevering?
Veel plezier met je verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 19:44:
[...]

bedoel je ik heb bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net?

of moet ik het zoeken op demon enzojah waar ? ...anders bedankt :)
Je moet een command prompt openen
dan intikken tracert www.demon.nl
Als antwoord krijg je dan te zien op welke nrp je zit,
in mijn geval was dat bbned nrp-15. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 15 november 2003 @ 21:08:
[...]

Hoeveel dagen van aanvraag tot oplevering?
Veel plezier met je verbinding :)
jah bedankt gaat wel lukken hopelijk gauw wat meer downstream :)

ps. weg!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 15 november 2003 @ 21:31:
[...]

Je moet een command prompt openen
dan intikken tracert www.demon.nl
Als antwoord krijg je dan te zien op welke nrp je zit,
in mijn geval was dat bbned nrp-15. :)
lol nevermind.... :P ik zit ook op nrp-15 ... :) ...gezellig
is onze nrp-15 ook langzamer gemaakt en gaat dit volgende week weer sneller

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:33:
[...]

ps. als dit niet de bedoeling is haal ik het meteen weg!
Weghalen voor je een OW krijgt (tis maar een tip), maar wel snel ja dat je je verbinding hebt gekregen

[ Voor 4% gewijzigd door Chutney op 15-11-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ze hebben nu idd de download snelheid geknepen. Normaal haal ik 106 KB/sec down, nu nog maar 53KB/sec down. Upload is 53KB/sec gebleven.

Gisteravond lag om 23:30 uur inet plat. Na 3 uur heb ik het niet meer geprobeerd, vanochtend deed ie het weer.

* jhead22 zit achter NRP14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:34:
[...]

lol nevermind.... :P ik zit ook op nrp-15 ... :) ...gezellig
is onze nrp-15 ook langzamer gemaakt en gaat dit volgende week weer sneller
Nee, hier zijn geen problemen mee, draait bij mij op full speed,
mijn verbinding is maar 1 keer weggevallen sinds 29-10,
dat was toen ik mijn Alcatel verving door mijn Zyxel modem.

Edit: Ik merk toch dat ik inderdaad een lagere download snelheid heb,
precies de helft van wat ik voorheen had.
Geen idee waarom, want mijn verbinding is eigenlijk altijd stabiel.
Maja, toch is betrouwbaarheid voor mij belangrijker dan snelheid,
en gezien het toch maar tijdelijk is. :)

Terwijl ik dit zit te tikken zie ik ineens de meters weer verder uitslaan,
ik ben weer terug op de maximale speed. :Y)
Heb er eerlijk gezegd eigenlijk niet eens echt last van gehad, van die verlaging.

[ Voor 39% gewijzigd door cjdijk op 16-11-2003 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Chutney schreef op 15 november 2003 @ 21:38:
[...]

Weghalen voor je een OW krijgt (tis maar een tip), maar wel snel ja dat je je verbinding hebt gekregen
LOL hoe snel was het nou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 16 november 2003 @ 07:14:
[...]

LOL hoe snel was het nou? :)
Dat wil ik ook wel weten, hoeveel dagen was je zonder adsl?
Als je niet was overgestapt van KPN adsl naar Demon, dan het aantal dagen
tussen aanvragen en adsl verbinding.
Het is alleen niet toegestaan een compleet overzicht met data te posten. :P
Ik was btw 9 dagen zonder adsl, tot nu toe de kortste tijd. :)
cjdijk in "BBned, 1 mbit upload"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
nou van de normaal 850kbit die ik van de newsserver trek heb ik nu dus 350kbit over...
Waardeloos! Ik snap best dat ze voor deze optie kiezen, alleen zoveel last had ik niet eens van de wegvallende verbindingen (de enige keer dat ik er last van had was 's nachts toen ze de snelheidsbeperking invoerden, ik zat net lekker op xbox live). Mijn ouders met een adsl lite verbinding hebben nog een betere download (upload is nog wel goed).

Wat ik niet snap: Als het probleem komt door de zware lijnen, gooi daar dan een beetje een rem op, maar aan de ene kant logisch, iedereen moet (in mijn geval dik) de helft naar beneden. Ik zit nu dus met een lijn die constant irritant langzaam is ipv een lijn die af en toe irritant wegvalt...

Ik mag hopen dat dit niet te lang gaat duren, tot nu toe heb ik alleen maar gezeik gehad met demon (bijv de msn transfer perikelen, slecht bereikbare newsserver, en nu dit weer), maar ik heb nog niets gezien over een kleine restitutie van de kosten (wat wel netjes zou zijn, kabelaars doen dit ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

je wordt echt snel verwend door die hoge snelheden he.. 350Kb/s is nu al langzaam terwijl ik daar drie weken geleden alleen maar van kon dromen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op 16 november 2003 @ 08:48:
nou van de normaal 850kbit die ik van de newsserver trek heb ik nu dus 350kbit over...
Waardeloos! Ik snap best dat ze voor deze optie kiezen, alleen zoveel last had ik niet eens van de wegvallende verbindingen
Bedenk wel dat er dankzij jouw (tijdelijke) snelheidsvermindering nu mensen zijn die weer verbinding hebben en eerst niet. Als we nou eens allemaal voor een paar dagen netjes alles delen, in plaats van de helft alles en de andere helft niets, dan zijn we allemaal blij.

Zeg nou zelf, jij zou ook blij zijn als je verbinding er eerst steeds uit vloog en iemand anders het voor een paar dagen op kan brengen om he-le-maal terug te gaan naar 350kbit (asociaal langzaam ja) van de nieuwsserver. De nieuwsserver is een extraatje trouwens, dus als het allemaal niet naar je zin is kun je altijd nog naar een betaalde nieuwsserver natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
let wel: ik spreek van kbits heh, dus das net 40 k per seconde, en dat is zeker wel minder dan mijn oude adsl abbo.

Ik vind het gewoon erg vervelend dat de kleine lijntjes percentueel net zo worden afgeknepen als de 8mbit lijnen, als die 4mbit over houden is dat ruimschoots genoeg om snel te surfen en alles binnen te halen.

Ik zeg ook niet dat ik de snelheidsverlaging geen logische oplossing vind, ik baal er alleen een beetje van dat ik tot nu toe nog niet heb kunnen genieten van een goede verbinding waar ik op gehoopt..
Tuurlijk heeft iedereen recht op een stabiele verbinding, maar zo groot waren de problemen nou toch ook weer niet dat dit een halvering van de dl snelheid rechtvaardigd? Ik heb er gewoon weinig van gemerkt, een verbroken verbinding wordt snel genoeg weer opgepakt.

En over de newsserver: dit zie ik niet als een extra, maar dit is samen met de prijs-snelheids verhouding de reden geweest om voor demon te kiezen. En wat moet ik met een pay server als ik nu mijn wopping 40k al kan trekken van supernews?

Ik hoop gewoon dat het snel opgelost is, helaas is het een structureel probleem bij bbned, en kan demon hier natuurlijk niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ik zit hier in kampen, ik heb eergister de modem ontvangen en gisteravond (om half tien :?) kreeg ik het mailtje dat ik aangesloten ben. lijntesten e/d doet hij perfect, hij krijgt alleen geen IP. ligt dat eraan dat ik op NPR14 zit, of kan dit wat anders zijn. aangezien het alleen mensen in het zuiden van het land schijnt te betreffen(den haag, eindhoven zag ik staan)

laatmaar, ik heb het al gevonden, was vergeten de pc op dhcp te zetten :X |:(

werkt nu perfect hierzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 16-11-2003 15:22 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 23:03
DinoPK schreef op 16 november 2003 @ 11:21:
let wel: ik spreek van kbits heh, dus das net 40 k per seconde, en dat is zeker wel minder dan mijn oude adsl abbo.

Ik vind het gewoon erg vervelend dat de kleine lijntjes percentueel net zo worden afgeknepen als de 8mbit lijnen, als die 4mbit over houden is dat ruimschoots genoeg om snel te surfen en alles binnen te halen.
Je moet ook niet vergeten dat de mensen met de 8mbit er ook voor betalen, vind
je het dan rechtvaardig dat hun helemaal worden afgeknepen en de rest niet ?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Snowwie schreef op 16 november 2003 @ 12:23:
[...]

amen!!

ik krijg nu ook maar de helft van m'n snelheid, maar eind van de maand ligt hier wel een rekening van €65,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Snowwie schreef op 16 november 2003 @ 12:23:
[...]

Helemaal mee eens, gewoon iedereen de helft van zijn max.
Btw, ik ben al weer terug op max, heb voor mijn gevoel alleen vannacht ff de helft gehad,
sinds vanochtend weer mijn maximale download snelheid, zit nog steeds op npr15.
Zelf vind ik stabiliteit belangrijker dan snelheid, en is bij mij nooit sprake geweesd van wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
veel problemen zo te zien
zit zelf op NRP13 maar heb daar nog niets over gelezen, merk zelf ook dat de snelheid een stuk lager is de laaste 2 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Om iedereen niet wanhopig te laten worden, niet alle nrp's hebben problemen. Ik zit zelf bijvoorbeeld op nrp 10 en geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

en het helft oop nix..

ff wat dingetjes van vandaag:
(12:25:48) * Disconnected
(12:46:48) * Disconnected
(13:07:41) * Disconnected
(13:51:34) * Disconnected
en het ligt echt niet aan de irc server, want ook in games merk ik het rond die tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

Wallie

Herr

Phydomir schreef op 16 november 2003 @ 14:01:
en het helft oop nix..

ff wat dingetjes van vandaag:

[...]

en het ligt echt niet aan de irc server, want ook in games merk ik het rond die tijden
Klopt ja.. hier ook (achter nrp14), nou ja, gelukkig is de verbinding steeds snel terug. Hoop dat de definitieve oplossing snel komt begin van de week :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

't Gaat al lekker met zo'n regenachtige zondag op nrp14...

Tracing route to pop.vianetworks.nl [212.61.15.130]
over a maximum of 30 hops:

1 * * 1833 ms bbned-demon-nrp-14.router.nl.demon.net [82.161.20.1]
2 30 ms 20 ms 30 ms ams3-core-1-some-ge-interface-somewhere.router.nl.demon.net [213.222.28.30]
3 20 ms 20 ms 50 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [213.222.31.201]
4 20 ms 20 ms 20 ms ams-ix.iae.net [195.69.144.82]
5 30 ms 20 ms 30 ms bb.rt002ehv.nl.vianw.net [212.61.25.163]
6 30 ms 20 ms 170 ms pop.vianetworks.nl [212.61.15.130]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

NRP 14 heeft nog steeds de kuren, ik heb alles behalve een stabiele verbinding en dan wordt er dit aangegeven op de netwerkstatuspagina:
"Om alle verbindingen stabiel te maken voor vanavond en tijdens het weekend, zal bbned nu de snelheden voor alle klanten op NRP 14 gaan verlagen. Hoewel de maximale snelheid op uw DSL-lijn hiermee lager wordt, zal de verbinding wel stabiel zijn."
Wat dat betreft ben ik, tot nu toe, zeer tevreden over Demon, alleen is de afhandeling van BBned een heel stuk minder. Demon is hier weer afhankelijk van BBned.
Zoals al eerder werd aangeraden door een user in dit topic is om een klachtenbrief te sturen, zodat Demon ook meer druk kan uitoefenen op BBned. Hier ben ik dan momenteel ook mee bezig en zal deze morgen op de bus doen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah...tis niet echt leuk te noemen die snelheden je betaald 65€ permaand dan zou je een 8mbit moeten hebben...gisteren had ik 4mbit ..vasndaag kom ik niet boven de 2mbit...meer mensen op nrp15 hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trunksmd schreef op 16 november 2003 @ 14:00:
Om iedereen niet wanhopig te laten worden, niet alle nrp's hebben problemen. Ik zit zelf bijvoorbeeld op nrp 10 en geen problemen
Er werd hier volgens mij ook verteld dat er alleen problemen waren met de nrp's 11 t/m 14..... :9

Dus je zit er net buiten, heb vandaag een hele stabiele verbinding, niet eens 1 disconnect gehad (nrp12). Volgens mij zijn die snelheden ook alleen maar geknepen op #13 en #14, waarbij het volgens mij zo'n beetje ondragelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 11:02
Even een vraagje.

Hoe kan je van te voren weten ofdat je op bbned wordt aangesloten of babyxl ? (omg. Rotterdam)

En als ik een nieuwe klant ben , wordt ik dan bij bbned ook op de beruchte nrp aangesloten of hebben ze alweer nieuwe gekocht ??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb nu problemen met de DNS, sommige sites doen het perfect (tweakers, got, google, fok e/d) maar een heleboel sites doen het ook niet (demon.nl, download.com) eerder vandaag werkten deze wel :?

edit: nu ben ik google ook al kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 16-11-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Magic schreef op 16 november 2003 @ 15:41:
Ik heb nu problemen met de DNS, sommige sites doen het perfect (tweakers, got, google, fok e/d) maar een heleboel sites doen het ook niet (demon.nl, download.com) eerder vandaag werkten deze wel :?

yup ik ken het probleem, heb het zelf ook een tijdje gehad. Kan het soms zijn dat je je modem als router gebruikt?

Ps. ik heb de laatste tijd geen last meer van gehad, ondanks dat mijn modem als router ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op 16 november 2003 @ 15:39:
Even een vraagje.

Hoe kan je van te voren weten ofdat je op bbned wordt aangesloten of babyxl ? (omg. Rotterdam)

En als ik een nieuwe klant ben , wordt ik dan bij bbned ook op de beruchte nrp aangesloten of hebben ze alweer nieuwe gekocht ??
Ga er maar vanuit dat ze voorlopig niemand meer op nrp14 aansluiten :P

En ik meen gelezen te hebben, dat ze zelfs niemand meer op BBNed aansluiten, zolang de problemen voortduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 21:49
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:02:
[...]

Ga er maar vanuit dat ze voorlopig niemand meer op nrp14 aansluiten :P

En ik meen gelezen te hebben, dat ze zelfs niemand meer op BBNed aansluiten, zolang de problemen voortduren.
Nee, als er ALLEEN maar BBNed is, is er gewoon niets anders, dus bbned. Anders nemen ze idd momenteel babyXL zolang de problemen structureel blijven.

* DJSmiley zit op NRP2, en heeft 1x geplande uitval gehad 's nachts ;)

En DNS doe ik zelf: servert cached lokaal, en gebruik uunet, xs4all en nxs dnssen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Master_Egg schreef op 16 november 2003 @ 16:02:
[...]

yup ik ken het probleem, heb het zelf ook een tijdje gehad. Kan het soms zijn dat je je modem als router gebruikt?

Ps. ik heb de laatste tijd geen last meer van gehad, ondanks dat mijn modem als router staat.
nee, ik heb de modem als bridge, en daarachter een eigen router.

kan iemand me de DNS-servers van demon vertellen? misschien dat mijn router nog die van @home pakt. de volgende ip's zijn ingesteld:
Primary DNS: 212.120.66.204
Secondary DNS: 213.51.129.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:46:
jah...tis niet echt leuk te noemen die snelheden je betaald 65€ permaand dan zou je een 8mbit moeten hebben...gisteren had ik 4mbit ..vasndaag kom ik niet boven de 2mbit...meer mensen op nrp15 hier last van ?
Nope, npr15 hier, 205 KiloByte per seconde stabiel (2048/1024) 55 euro abbo.
henkyyyyyyy schreef op 16 november 2003 @ 15:39:
Even een vraagje.

Weet je pas als je aangesloten bent.
Je komt op npr18 of hoger, geen probleem dus.
Magic schreef op 16 november 2003 @ 15:41:

Als je jouw modem als router misbruikt, schijnt het te helpen om op je pc de DNS servers niet op automatisch maar handmatig in te stellen:
Primaire DNS: 194.159.73.135
Secundaire DNS: 194.159.73.136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Demon Dnssen:
194.159.73.135
194.159.73.136

(Mogen ze in de start post ? kep ze nu al 4 keer gepost :D )

Edit:
Haha.. te laat :P

[ Voor 12% gewijzigd door jhead22 op 16-11-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Magic schreef op 16 november 2003 @ 16:07:
[...]

nee, ik heb de modem als bridge, en daarachter een eigen router.

kan iemand me de DNS-servers van demon vertellen? misschien dat mijn router nog die van @home pakt. de volgende ip's zijn ingesteld:
Primary DNS: 212.120.66.204
Secondary DNS: 213.51.129.97
194.159.73.135
194.159.73.136
194.159.73.137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

jhead22 schreef op 16 november 2003 @ 16:10:
Demon Dnssen:
194.159.73.135
194.159.73.136

(Mogen ze in de start post ? kep ze nu al 4 keer gepost :D )

Edit:
Haha.. te laat :P
Meestal ben ik net te laat, ben nogal "volledig" in mijn posts over het algemeen. >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje.
Als ik mijn modem(Zyxel Prestige 650R-31) laat routeren en ik gebruik een switch dan kan ik geen poorten forwarden.
Ik heb hem helemaal ingesteld zoals op de website van zyxel stond, dus ook dhcp.
Heeft iemand anders hier ook last van? Of weet iemand of het een bekend probleem is. Ik kon ook al niks met de search vinden en op google dus volgens mij ben ik een van de enige :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
cjdijk schreef op 16 november 2003 @ 16:10:
[...]

Als je jouw modem als router misbruikt, schijnt het te helpen om op je pc de DNS servers niet op automatisch maar handmatig in te stellen:
Primaire DNS: 194.159.73.135
Secundaire DNS: 194.159.73.136
thanx, ik gebruikte idd nog de DNS-en van @home, nu doen alle sites het weer, met uitzondering van www.demon.nl :? gelukkig doet dslexpress.nl het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:17:
Ik heb ff een vraagje.
Als ik mijn modem(Zyxel Prestige 650R-31) laat routeren en ik gebruik een switch dan kan ik geen poorten forwarden.
Ik heb hem helemaal ingesteld zoals op de website van zyxel stond, dus ook dhcp.
Heeft iemand anders hier ook last van? Of weet iemand of het een bekend probleem is. Ik kon ook al niks met de search vinden en op google dus volgens mij ben ik een van de enige :p
of jij een switch gebruikt of niet doet niet ter zake. Je forward naar een bepaald IP-adres binnen jou netwerk. Als het forwarden niet werkt zal je iets wel niet goed hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik bedoelde daarmee eigenlijk: modem --> switch --> rest pc's
alleen ik kwam er net achter, als ik alle poorten forward naar mijn pc lijkt het wel of hij naar de andere pc word geforward (ident bij irc gaat dan traag) terwijl ik wel gewoon naar mijn ip forward :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
2 jaar geleden met aansluiting van planet adsl heb ik het isra punt (?) gesloopt (waar de kpn lijn je huis binnen loopt)
Toen heb ik het na lang prutsen weer werkend gekregen, echter met 2 draadjes.
Er zijn er 4, de 2 andere waar dienen die voor ?
Lijn deed het altijd perfect zowel adsl als telefonie.

De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Dat was dus vandaag, hoelang zijn het ongeveer nog duren voor er adsl signaal op me lijn zit (heb nog een oude alcatel speedtouch home >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Weezer-DC schreef op 16 november 2003 @ 16:47:
2 jaar geleden met aansluiting van planet adsl heb ik het isra punt (?) gesloopt (waar de kpn lijn je huis binnen loopt)

De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Dat was dus vandaag, hoelang zijn het ongeveer nog duren voor er adsl signaal op me lijn zit (heb nog een oude alcatel speedtouch home >:) )
Je hebt maar 2 draden nodig, ieder huis heeft 2 ongebruikte draden,
voor het geval je ooit eens 2 telefoonlijnen zou willen.
Laat me raden, het betreft een oud huis, waar de inkomende ptt kabel,
ergens in de woonkamer uitkomt, en er zat zo'n raar buis-omhulsel om de verbinding.
Toen dacht je ff dat eraf trekken, dan kan ik bij de aansluiting.
Toen hield je op een gegeven moment een los snoertje in je handen,
had je de complete verbinding losgetrokken,
en zag je ineens een schroefje ergens aan de onderkant zitten, netjes verborgen :P
Heb ik gehad bij die kennis van mij btw, de boel netjes vastgesoldeerd, werkt weer prima,
was alleen wel ff zoeken welke 2 van de 4 draden ik moest hebben :P
Wat een 8)7 systeem is dat zeg.

Na jouw status "gecontroleerd" krijg je "geaccepteerd",
kan 1 dag tot 3 weken duren, daarna duurt het ongeveer 1 week voordat je adsl hebt,
en ongeveer 2-3 weken voordat je het Zyxel modem ontvangt.
Kortom, nog 1 tot 5 weken wachten dus. :)
Btw, zorg dat je na status geaccepteerd af en toe ff je Alcatel uit/aanzet,
anders gaat die op een gegeven moment in een slaapstand.
Ik neem aan dat je hem al wel in BBNed modus ingesteld hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door cjdijk op 16-11-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 17:44
cjdijk schreef op 16 november 2003 @ 17:27:
[...]

ergens in de woonkamer uitkomt, en er zat zo'n raar buis-omhulsel om de verbinding.
en zag je ineens een schroefje ergens aan de onderkant zitten, netjes verborgen :P
Heb ik gehad bij die kennis van mij btw, de boel netjes vastgesoldeerd, werkt weer prima,

kan 1 dag tot 3 weken duren, daarna duurt het ongeveer 1 week voordat je adsl hebt,
Mmmm bij mijn status stond er modem verzonden op 11-11 maar ik moet hem nog binnen krijgen en er staat ook al zo'n track ding op maar niks bij tpg post bekend! dacht altijd dat het 2 dagen duurt om iets te verzenden en binnen te krijgen of tpg post is hem kwijt >:)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Weezer-DC schreef op 16 november 2003 @ 16:47:
De moderne telefoons gebruiken maar 2 draadjes, de oude gebruikten er echter 4, volgens mij om de bel (de ouderwetse rinkelbel) aan te sturen.
Althans dat dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wallie schreef op 16 november 2003 @ 14:28:

2 30 ms 20 ms 30 ms ams3-core-1-some-ge-interface-somewhere.router.nl.demon.net [213.222.28.30]
3 20 ms 20 ms 50 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [213.222.31.201]

Trace complete.
Even voor de duidelijkheid: pingstatistieken op een NRP zeggen absoluut niets. Die dingen staan namelijk zodanig ingesteld dat ze bij grotere drukte een lage prioriteit geven aan pings, waardoor er af en toe erg hoge pings komen of zelfs helemaal geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Weerz schreef op 16 november 2003 @ 17:30:
[...]

Mmmm bij mijn status stond er modem verzonden op 11-11 maar ik moet hem nog binnen krijgen en er staat ook al zo'n track ding op maar niks bij tpg post bekend! dacht altijd dat het 2 dagen duurt om iets te verzenden en binnen te krijgen of tpg post is hem kwijt >:)
Als track and trace nog niet werkt, is het modem opgestuurd bij Demon.
Zodra de postbode bij jou aanbelt (2 dagen later) vanaf dat moment doet het track en trace nummer het goed. :P

Het opsturen duurt geen 1 week zoals Demon zegt, in de praktijk duurt het 2-3 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door cjdijk op 16-11-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 16 november 2003 @ 17:43:
[...]

Als track and trace nog niet werkt, is het modem opgestuurd bij Demon.
Zodra de postbode bij jou aanbelt (2 dagen later) vanaf dat moment doet het track en trace nummer het goed. :P

Het opsturen duurt geen 1 week zoals Demon zegt, in de praktijk duurt het 2-3 weken.
mjah...bij mij deed de track and trace het perfect klopte als een bus en had het de dag nadat de modem was opgestuurt in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:17
Wallie schreef op 16 november 2003 @ 14:28:

Trace complete.
Zoals Wildfire al zegt, die eerste hop zegt helemaal niets. Kijk maar eens in demon.nl.support

De routering is hardwarmatig. ICMP ping replies zijn softwarematig en worden genegeerd als de NRP het druk heeft. Met andere woorden, die traceroute van jou ziet er heel goed uit. Als je ping statistieken wilt bijhouden, kan je beter pingen naar ntp.demon.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

OllieMongollie schreef op 16 november 2003 @ 18:07:
[...]

Zoals Wildfire al zegt, die eerste hop zegt helemaal niets. Kijk maar eens in demon.nl.support

De routering is hardwarmatig. ICMP ping replies zijn softwarematig en worden genegeerd als de NRP het druk heeft. Met andere woorden, die traceroute van jou ziet er heel goed uit. Als je ping statistieken wilt bijhouden, kan je beter pingen naar ntp.demon.nl.
Ja, heb je helemaal gelijk in, maar 't geeft vaak wel aan hoe druk de router het heeft, mijn ervaring is: geen ping, vaak ook geen nieuwe ip bij afloop van de lease (1/2min zonder internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag Line Sync op mijn Alcatel Speedtouch modem. Ik wou mbv de site van wintervorst de Alcatel configueren voor Demon. Ik heb de stappen van die site uitgevoerd, maar ik heb nog steeds verbinding van demon.

Is er iemand die mij misschien verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 18:22:
Ik heb sinds vrijdag Line Sync op mijn Alcatel Speedtouch modem. Ik wou mbv de site van wintervorst de Alcatel configueren voor Demon. Ik heb de stappen van die site uitgevoerd, maar ik heb nog steeds verbinding van demon.

Probeer eens de babyxl instelling (verander de 35 in 34 wat op wintervorst staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 18:22:

Je schrijft: "maar ik heb nog steeds verbinding van demon"
Wat is precies het probleem :P

Ik denk dat je bedoelt "maar ik heb nog steeds GEEN verbinding van demon".

Wat ik gehoord heb, is dat het soms voorkomt dat ondanks het branden van Line Sync, je toch geen adsl hebt.
Verder komt het ook voor dat je modem na een tijdje in slaapstand gaat.
Zet hem even uit en weer aan, misschien dat hij het dan doet.
Tik op je pc bijvoorbeeld www.hotmail.com dan zul je als het goed is op de mac registratie pagina van Demon komen.
Heb je trouwens wel al je inbel verbindings icoontjes weggedaan?
Je moet op je pc alles op automatisch zetten, en internet via LAN.
Dus geen gebruikersnaam of paswoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
cjdijk schreef op 16 november 2003 @ 17:27:
[...]

Btw, zorg dat je na status geaccepteerd af en toe ff je Alcatel uit/aanzet,
anders gaat die op een gegeven moment in een slaapstand.
Ik neem aan dat je hem al wel in BBNed modus ingesteld hebt?
Precies, zo ging het hier ook precies !
Ben ik niet de enige ;) (tweaker :P )

Ik sta niet op gecontroleerd maar op, 16-11-2003 Bevestigd.

Iemand een linkje naar de status van een voltooide aansluiting.
Ben benieuwd wat er nog allemaal moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Weezer-DC schreef op 16 november 2003 @ 18:55:
[...]

Precies, zo ging het hier ook precies !
Ben ik niet de enige ;) (tweaker :P )

Ik sta niet op gecontroleerd maar op, 16-11-2003 Bevestigd.

Iemand een linkje naar de status van een voltooide aansluiting.
Ben benieuwd wat er nog allemaal moet komen.
Precies, toen ik jouw verhaaltje las dacht ik, dat heb ik ook gehad.

Maarre, gecontroleerd en bevestigd hangt aan elkaar,
tenminste je krijgt die gelijktijdig.
Er staat een voorbeeldje in de opningspost.
bij "Dit voorbeeld is puur indicatief!",
wat trouwens de exacte data zijn van die kennis van mij,
die ikzelf heb aangesloten.
Mijn eigen data kan je hier lezen:
cjdijk in "BBned, 1 mbit upload"
Ik was 9 dagen en 1 uur zonder adsl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slightly off topic: volgens mij werden de twee loze draden in een 4-aderige telefoonkabel "vroeger" gebruikt als stroomdraad om inderdaad de bel aan te sturen. Deze kun je dus laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ... het is eigenlijk: nog steeds GEEN verbinding met Demon.

Misschien heb ik wel zo'n Alcatel modem die geen verbinding kan maken met demon.

Ik heb de settings voor BabyXL ook geprobeerd. En de tips van cjdijk geprobeerd, maar geen resultaat.
Ik heb wel 1 vraagje, hoe doe je dit: "Je moet op je pc alles op automatisch zetten, en internet via LAN."

Eigenlijk 2 vraagjes. Kom er in de statusoverzicht ook staan als je modem is verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Nou, na twee weken al wel het modem aangesloten te hebben liggen, heb ik sinds gisteren dan ook echt internet via Demon. Helaas zit ik op NRP 13 en merk ik dat de snelheid en stabiliteit van de verbinding zo af en toe zeker te wensen overlaten. Mijn @Home was beter, ik zit nu enkel met een 6 kb/sec hogere upload :+

Ach ik heb wel geduld, ben verder heel blij met de andere veranderingen die we aan mijn netwerk hebben doorgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:36:
hehe ... het is eigenlijk: nog steeds GEEN verbinding met Demon.

Ik heb wel 1 vraagje, hoe doe je dit: "Je moet op je pc alles op automatisch zetten, en internet via LAN."

Eigenlijk 2 vraagjes. Kom er in de statusoverzicht ook staan als je modem is verstuurd?
Op http://www.cistron.nl/hel...=118&history=63,88,91,117 staat dit goed beschreven, Demon gebruikt hetzelfde.

Yep, je krijgt een zgn tracktrace nummer van de post, daarmee kun je je pakketje traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:36:
Misschien heb ik wel zo'n Alcatel modem die geen verbinding kan maken met demon.
Alleen als je isdn hebt kun je een Alcatel modem niet gebruiken.
Wat ik eigenlijk bedoelde is, dat ik gelezen heb dat er mensen zijn,
die wel een constant barandend "Line Sync" ledje hadden,
maar toch geen adsl internet verbinding.
Bij die mensen kwam de verbinding uiteindelijk wel, maar niet op hetzelfde moment als het moment dat het ledje van knipperen naar constant branden ging.
Verder is mij nog steeds niet duidelijk of het nog iets uitmaakt,
of je Alcatel wel of niet getweaked is, denk het niet,
in ieder geval werkt een niet-getweakte versie wel (eigen ervaring).
Als je trouwens in de buurt van Veenendaal woont mag je wel even komen testen
met jouw modem op mijn aansluiting of hij bij mij goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 12:39
Ik zit op NRP-11, kan niet zeggen dat mijn internet slecht is (denk ik).
Download haal ik soms wel 800 kb/sec, maar upload maar iets van 70-80 (meestal niet harder dan 70), dit vind ik eigenlijk nog best weinig.
Zit 2,2 km van de centrale af.
Maar goed, al met al ben ik tevreden, ik weet dat het sneller kán, maar alles beter dan Chello. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier sinds een weekje demon internet (512/256). De verbindign was altijd goed kwa snelheid en gewoon downloaden met 53kb/s en up met 25. Nu voor het eerst is het de hele dag al zo dat de max down 12 is en up iets van 16 (in Amsterdam). Heel vreemd dus, ik weet niet op welke NRP ik zit. Ik hoop dat het morgen over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik heb chello en Priority Telecom van UPC. Ik wil weer een KPN-aansluiting (met behoud van m'n huidige telefoonnummer), dus moet ik KPN machtigen om Priority Telecom op te zeggen. (heb ik ergens op een site gelezen)
Ik wil chello ook opzeggen, maar ik kan niet al te lang zonder internet (net als de meesten onder jullie :P). Ik kan er voor kiezen om chello per 1 februari ofzo op te zeggen, maar dan zit ik waarschijnlijk een heel tijdje met dubbele kosten wat m'n ouders niet al te prettig zullen vinden... :{
Aan jullie nu de vraag: hoe kan ik dit het beste aanpakken? :) Ik weet dat ik dit het beste per telefoon kan navragen, maar ik ben (helaas?) nogal ongeduldig. :+

Owja, de UPC monteur heeft destijds bij de aanleg van Priority Telecom de telefoonaansluiting van KPN een beetje om zeep geholpen (lees: wat met draadjes gespeeld :P) omdat we boven ook een telefoonaansluiting van UPC wilden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 11:12

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

sylvesterrr schreef op 16 november 2003 @ 21:11:
Ik heb chello en Priority Telecom van UPC. Ik wil weer een KPN-aansluiting (met behoud van m'n huidige telefoonnummer), dus moet ik KPN machtigen om Priority Telecom op te zeggen. (heb ik ergens op een site gelezen)
Ik wil chello ook opzeggen, maar ik kan niet al te lang zonder internet (net als de meesten onder jullie :P). Ik kan er voor kiezen om chello per 1 februari ofzo op te zeggen, maar dan zit ik waarschijnlijk een heel tijdje met dubbele kosten wat m'n ouders niet al te prettig zullen vinden... :{
Aan jullie nu de vraag: hoe kan ik dit het beste aanpakken? :) Ik weet dat ik dit het beste per telefoon kan navragen, maar ik ben (helaas?) nogal ongeduldig. :+

Owja, de UPC monteur heeft destijds bij de aanleg van Priority Telecom de telefoonaansluiting van KPN een beetje om zeep geholpen (lees: wat met draadjes gespeeld :P) omdat we boven ook een telefoonaansluiting van UPC wilden hebben.
En wat heeft dit met demon te maken :?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 16 november 2003 @ 20:02:
[...]

Bij die mensen kwam de verbinding uiteindelijk wel, maar niet op hetzelfde moment als het moment dat het ledje van knipperen naar constant branden ging.
Verder is mij nog steeds niet duidelijk of het nog iets uitmaakt,
of je Alcatel wel of niet getweaked is, denk het niet,
in ieder geval werkt een niet-getweakte versie wel (eigen ervaring).
Bij mij wilde de Sth ook niet connecten duurde soms wel een uur,
maar nadat ik de laatste firmware versie (Gv8baa3.281) er in geflasht had connect
hij direct.

Werk er nu nog steeds mee.

Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 20:44:
Ik heb hier sinds een weekje demon internet (512/256). De verbindign was altijd goed kwa snelheid en gewoon downloaden met 53kb/s en up met 25. Nu voor het eerst is het de hele dag al zo dat de max down 12 is en up iets van 16 (in Amsterdam). Heel vreemd dus, ik weet niet op welke NRP ik zit. Ik hoop dat het morgen over is.
Klopt. De klanten die op NRP-14 zitten bij Demon (de meest recente aansluitingen) die hebben ze qua snelheid gehalveerd dit weekend. Dit omdat door de recente snelheidsverhogingen een aandtal NRP's overbelast zijn geraakt.
Begin komende week zal dit probleem omgelost wordt en zullen de klanten over de nieuwe NRP's worden verdeeld. Dan krijg jij je volledige snelheid ook weer terug!

TIP: controleer de netwerkstatusd pagina van Demon eens!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.