Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.250 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Anoniem: 65750 schreef op 11 november 2003 @ 20:38:
Kan iemand mij vertellen of mijn Edimax Wireless network EW 7205AP Accespoint.
Werkt met Demon ADSL?
Lijkt mij dat dat geen problemen op moet leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65750

ok, dan gaak dat zo snel mogelijk aanvragen, want dat K*&^(rH& chello is zo kutttttt, serrieus, elke minuten valttie uit. en het is slooomm
mi©, die uitkijkt naar zijn Demon tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Anoniem: 65750 schreef op 11 november 2003 @ 20:38:
Kan iemand mij vertellen of mijn Edimax Wireless network EW 7205AP Accespoint.
Werkt met Demon ADSL?
Ik zou niet weten waarom niet 8)7 Volgens mij heeft dat dus helemaal *niets* te maken met wat voor internet aansluiting je zit. 'T is alleen maar een accesspoint om wireless op je LAN te komen....

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Ik heb nu voor de derde achtereenvolgende avond last van die overbelaste router nrp14. D'r is gewoon regelmatig helemaal niet doorheen te komen. Het begint nu toch wel heel erg irritant te worden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik heb normaal met me 2048/1024 van Demon wel een upload van rond de 80kb/s..... behalve bij het versturen van email. Dan gaat het maximaal 41.7 kb/s. :( Demon zegt dat ze niks cappen en het lijkt me niet dat ze daarover liegen :? Heeft iemand een idee? Ik heb een Zyxel 650R (analoog)

[ Voor 7% gewijzigd door Repeat op 11-11-2003 21:30 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10-2023
Hoi,

nu even geen statusmelding... O-)

Heeft iemand voor mij de instellingen van een Sweex 4 poorts-router i.c.m. Demon (modem in bridge stand)? Of wordt dit geleverd in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97023

cjdijk schreef op 11 november 2003 @ 15:34:
Ik ben eigenlijk alleen maar tevreden, heb wel soms last gehad van een niet werkende nieuwsserver.
Maar de verbinding is sinds 29-11-2003 nog maar 1 keer weggeweesd.
Dat was toen ik mijn Alcatel had vervangen door mijn Zyxel modem. >:)
Mijn upload is constant 80 KiloByte, is wel erg lekker als ik iemand wat Gigabytes wil laten downloaden vanaf mijn harddisk.
Heb trouwens naast mijzelf nog 2 andere mensen bij Demon aangemeld.
hier nog iemand tevreden,heb nu 1 maand demon 1024/512 en download altijd max 105 kb tijdens de download,en upload max 52 kb.

enige minpuntje is de email over "de dubbele snelheid",ik denk dat het bij iedereen die de week voor de snelheidsverdubbeling inging heeft aangemeld,moet wachten tot eind december...

geen problemen met wegvallende verbindingen,en ik ben blij dat ik van mijn steeds slechter wordende "chello classic"af ben.
uploads waren de laatste tijden niet hoger dan 4 kb met chello...

ik hoop alleen dat demon de max upload van de modem kan verhogen met een software update van de zyxel tot 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:02
BigJohnG schreef op 11 november 2003 @ 21:41:
Hoi,

nu even geen statusmelding... O-)

Heeft iemand voor mij de instellingen van een Sweex 4 poorts-router i.c.m. Demon (modem in bridge stand)? Of wordt dit geleverd in de handleiding?
In de doos van de modem zit een 8958430985 pagina tellende handleiding waarin word uitgelegd hoe men alle 32342 verschillende merken routers aan moet sluiten op het modem..........wat dacht je zelf ???

Serieus nu, router gewoon op DHCP en NAT aan. ADSL modem aanzetten, wachten tot DSL lampje brand en dan de router aanzetten. PC'tje aansluiten op de router en je browser opstarten. Open een willekeurige internetsite en je komt op de MAC-reg pagina uit. Aanwijzingen volgen, 15 minuten wachten, router herstarten en gaan met die banaan...dit verhaaltje staat volgens mij al 42352 keer in dit en/of de eerdere demon topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 11 november 2003 @ 21:27:
Ik heb nu voor de derde achtereenvolgende avond last van die overbelaste router nrp14. D'r is gewoon regelmatig helemaal niet doorheen te komen. Het begint nu toch wel heel erg irritant te worden :{
Tjonge, zelfs om kwart over 1 's-nachts kom ik er absoluut niet doorheen. Het is zelfs zo erg dat ik nu mijn Casema kabelmodem maar weer aangesloten heb, wat een geluk dat mijn abonnement daar pas op 1 december afloopt.

Zwaar irritant ook dat op de netwerkstatus-pagina niks erover wordt vermeld, da's toch het minste wat ze hadden kunnen doen? Zucht dat wordt morgen dus de helpdesk bellen en met een beetje pech weer 3 kwartier wachten, gelukkig is het nummer tenminste gratis. Het zal ongetwijfeld met de grote toestroom van nieuwe klanten te maken hebben, maar ik mag toch hopen dat dit snel wordt opgelost, want anders ga ik toch heel erge spijt krijgen van mijn overstap :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Anoniem: 87050 schreef op 12 november 2003 @ 01:46:
[...]

Tjonge, zelfs om kwart over 1 's-nachts kom ik er absoluut niet doorheen. Het is zelfs zo erg dat ik nu mijn Casema kabelmodem maar weer aangesloten heb, wat een geluk dat mijn abonnement daar pas op 1 december afloopt.

Zwaar irritant ook dat op de netwerkstatus-pagina niks erover wordt vermeld, da's toch het minste wat ze hadden kunnen doen? Zucht dat wordt morgen dus de helpdesk bellen en met een beetje pech weer 3 kwartier wachten, gelukkig is het nummer tenminste gratis. Het zal ongetwijfeld met de grote toestroom van nieuwe klanten te maken hebben, maar ik mag toch hopen dat dit snel wordt opgelost, want anders ga ik toch heel erge spijt krijgen van mijn overstap :{
Ik hoop het ook voor je. Ik vraag me af of, als het niet snel wordt opgelost, het door Demon op overmacht gegooid kan worden aangezien ze deze probs misschien wel hadden kunnen zien aankomen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
[...]

Bellen hoeft echt niet, ze zijn er mee bezig. Zo belast je de helpdesk alleen maar.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:04

Wallie

Herr

Anoniem: 87050 schreef op 11 november 2003 @ 21:27:
Ja, 't is echt heel erg nu, Demon haalt hiermee ook zijn eigen goede naam er volledig mee onderuit. Ik heb nu al angst voor 't aanstaande weekend, hoe het dan zal gaan achter nrp14 ;(
Is 't misschien een idee om aan Demon te vragen dat, totdat de problemen opgelost zijn, er maar half geld betaald hoeft te worden?

[ Voor 14% gewijzigd door Wallie op 12-11-2003 08:39 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91933

Wallie schreef op 12 november 2003 @ 08:38:
[...]

Ja, 't is echt heel erg nu, Demon haalt hiermee ook zijn eigen goede naam er volledig mee onderuit. Ik heb nu al angst voor 't aanstaande weekend, hoe het dan zal gaan achter nrp14 ;(
Is 't misschien een idee om aan Demon te vragen dat, totdat de problemen opgelost zijn, er maar half geld betaald hoeft te worden?
Volgens mij heb ik een x gelezen dat Demon niet doet aan terug betalen, alleen als de dienst helemaal niet meer werkt.

Er werd verwezen naar de voorwaarden in het contract 4.1:

4.1 Wij hebben een inspanningsverplichting (en geen resultaatsverplichting) om de Dienst beschikbaar te houden. Het kan voorkomen dat de Dienst als gevolg van gepland technisch onderhoud niet bereikbaar is. Dit onderhoud vindt plaats op van te voren aangekondigde tijden die U op de demon.nl.announce nieuwsgroep, de mailinglist en onze website kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 91933 schreef op 12 november 2003 @ 08:52:
[...]

Volgens mij heb ik een x gelezen dat Demon niet doet aan terug betalen, alleen als de dienst helemaal niet meer werkt.

4.1 Wij hebben een inspanningsverplichting (en geen resultaatsverplichting) om de Dienst beschikbaar te houden. Het kan voorkomen dat de Dienst als gevolg van gepland technisch onderhoud niet bereikbaar is. Dit onderhoud vindt plaats op van te voren aangekondigde tijden die U op de demon.nl.announce nieuwsgroep, de mailinglist en onze website kunt vinden.
Aha, dus dat zegt wel dat ze zich moeten inspannen... wie zegt dat ze dat doen? Kunnen ze dat bewijzen? Lijkt me toch dat ze dit hebben zien aankomen... of denk ik nu te Evil richting Demon? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 09:45

cjdijk

Hans favoriete radiostation

(jarig!)
Anoniem: 91933 schreef op 12 november 2003 @ 08:52:
[...]

Sorry hoor, hier geloof ik niets van. 8)7
Als ik hier problemen zou hebben als gevolg van zo'n probleem,
dan zou het normaal zijn als ik (een deel van) het abbonnements geld terug zou krijgen.
Dus gewoon een brief schrijven, met daarop precies de data wanneer internet eruit heeft gelegen.
Is wel handig dus dat je alle data en tijden opschrijft als internet het niet doet.
Ik zou niet weten waarom dat bij Demon niet zou kunnen, als die algemene voorwaarden dat zouden uitsluiten,
zijn die gewoon onredelijk, kan je gewoon aanvechten, win je gegarandeerd. :)

Maar ja, hier geen enkel probleem, alles werkt prima, alleen de nieuwsserver is er gisteravond even uit geweesd,
heb ik niet echt last van, mijn newsreader re-connect vanzelf opnieuw, loopt op dit moment weer uitstekend. >:)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:17

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

[...]

Zucht dat wordt morgen dus de helpdesk bellen en met een beetje pech weer 3 kwartier wachten, gelukkig is het nummer tenminste gratis. Het zal ongetwijfeld met de grote toestroom van nieuwe klanten te maken hebben, maar ik mag toch hopen dat dit snel wordt opgelost, want anders ga ik toch heel erge spijt krijgen van mijn overstap :{
En? ;) Heeft DeMoN een antwoord gegeven waar met tevredenheid naar uitgekeken kan worden? Ik ben benieuwd...

Wizz

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 20:01
Ik vind wel dat er een aantal mensen zijn die ietwat overdreven reageren. Ikzelf heb nog geen problemen ondervonden maar ik vind dat mensen juist blij moeten zijn dat Demon dit soort problemen direct aanpakt.
Zelf heb ik een jaar via een lokale kabelboer in Oisterwijk (parelnet) moeten internetten en die deden absoluut nix met klachten, enkel wanneer alles uitviel waren ze er als de kippen bij. Zo heeft een heel dorp een jaar lang met een mini-backbone moeten doen met als gevolg iedere avond pings van 150+ en download snelheden onder de gegarandeerde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Lexxx schreef op 12 november 2003 @ 09:46:
Ik vind wel dat er een aantal mensen zijn die ietwat overdreven reageren. Ikzelf heb nog geen problemen ondervonden maar ik vind dat mensen juist blij moeten zijn dat Demon dit soort problemen direct aanpakt.
Zelf heb ik een jaar via een lokale kabelboer in Oisterwijk (parelnet) moeten internetten en die deden absoluut nix met klachten, enkel wanneer alles uitviel waren ze er als de kippen bij. Zo heeft een heel dorp een jaar lang met een mini-backbone moeten doen met als gevolg iedere avond pings van 150+ en download snelheden onder de gegarandeerde snelheid.
Nou, 't is een beetje een teleurstelling als je van chello afkomt dat er 1/2x per week uitlag naar een adsl verbinding die er nu elke avond uitligt/slechte verbinding heeft en je toch 55 euro voor betaald. Zeker als het een capaciteits probleem blijkt te zijn wat ze, naar mijn mening, aan hadden kunnen zien komen (net zoals de nieuwsserver problemen). Even als voorbeeldje, gisteravond ben ik 4x van MSN afgekickt tussen 20 en 22u, dan begin je je toch wel te ergeren. Ik zit dus achter de beruchte NRP14 gateway/router.
Maar goed, misschien is het over een paar dagen netjes opgelost... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 14:04
E gasten.....

weet iemand precies waar die nrp14 router zit? welk gebied precies... ik las ergens iets over Arnhem.... klopt dit? en zo ja, hoe groot is het gebied dan wat deze router bedient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

d_marf schreef op 12 november 2003 @ 10:54:
E gasten.....

weet iemand precies waar die nrp14 router zit? welk gebied precies... ik las ergens iets over Arnhem.... klopt dit? en zo ja, hoe groot is het gebied dan wat deze router bedient?
E gast...
Volgens mij maakt het niet uit.. mensen uit Arnhem zitten erop, en ik ook (woon bij Eindhoven). Als je wilt weten of je erop zit, doe even een tracert naar buiten en kijken langs welke nrp hij gaat (eerst hop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

(jarig!)
Wallie schreef op 12 november 2003 @ 10:56:
[...]

E gast...
Volgens mij maakt het niet uit.. mensen uit Arnhem zitten erop, en ik ook (woon bij Eindhoven). Als je wilt weten of je erop zit, doe even een tracert naar buiten en kijken langs welke nrp hij gaat (eerst hop).
Hee dat is idd. simel, ik zit op nrp15, working fine. :)
Dus je doet "tracert tweakers.net", en je ziet dan zoiets:
bbned-demon-nrp-15.router.nl.demon.net
voorbijkomen, als dat nrp-14 is, balen dan.

[ Voor 16% gewijzigd door cjdijk op 12-11-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Lexxx schreef op 12 november 2003 @ 09:46:
Overdreven reageren? Niet helemaal mee eens... als er iemand is die mij kan aangeven WAAR bij DeMoN er ergens melding is gemaakt van structurele aanpak aangaande het NRP-14 probleem? Uberhaupt zie ik bij support geen meldingen over problemen met het NRP-14 netwerk.

Middels dit forum zijn vele mensen achter het NRP-14 probleem gekomen... maar officieel hoor en lees ik nog niets van DeMoN, alhoewel ik wel het vertrouwen heb dat ze er iets aan doen hoor! Dus DeMoN... _/-\o_

Ik ben het wel helemaal met Wallie eens! Gisteren tussen 2000u - 2200u is mijn MSN (plus alle andere appz) er ook verschilende keren uitgekickt en daar ga ik niet vrolijk van worden >:) ;)

Wizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:17
Zit ook op die nrp 14. Had gister ook last van om de paar min. een connection interupted problem bij Call of Duty. Niemand anders op die server had ergens last van.

Wazig probleem dit

Heb trouwens demon 1024/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
WizzieJP schreef op 12 november 2003 @ 11:15:
[...]

Overdreven reageren? Niet helemaal mee eens... als er iemand is die mij kan aangeven WAAR bij DeMoN er ergens melding is gemaakt van structurele aanpak aangaande het NRP-14 probleem? Uberhaupt zie ik bij support geen meldingen over problemen met het NRP-14 netwerk.
Heb je helemaal gelijk in .. ik zie nu dat er onderhoud van NRP 4 op de netwerk status pagina staat, foutje van mij! Maar ik denk dat wanneer ze problemen met NRP 4 oplossen ze dit zeker ook met 14 zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95131

Ik zit op NRP11, en heb exact hetzelfde probleem. Het is dus niet alleen 14 maar het zijn er meer :( Net een mailtje de deur uitgedaan, want ik word een beetje moedeloos van dat om de paar minuten voor minstens een paar seconde knipperend PPPoE/Act lampje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 23:48
Als we dan toch bezig zijn, nrp-08 werkt zonder problemen. >:)

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb even een vraag voor de mensen met een Demon 1024/512 Abo...
Op dit moment zit in nog bij Chello...Ik ben bezig met overstappen naar Demon. Ben nu alleen nog bezig met abonnementskeuze bezig. Mijn vraag is dan ook:
In theorie zou ik met bovengenoemd abonnement 128 kb/sec down en 64 kb/sec up moeten kunnen halen. Is dit in de praktijk ook het geval? Is het dus zo dat als je gaat downloaden (van een goede ftp bijvoorbeeld) ook echt 128 kb/down haalt en dat je dus ook de volle 64 kb/sec up kan benutten? (ik ga er hierbij natuurlijk wel vanuit dat je een gemiddelde afstand hebt tussen aansluitpunt een centrale).
Alvast bedankt voor jullie reacties.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:00

Wildfire

Joy to the world!

Meastro1983 schreef op 12 november 2003 @ 12:33:

Mijn vraag is dan ook:
In theorie zou ik met bovengenoemd abonnement 128 kb/sec down en 64 kb/sec up moeten kunnen halen. Is dit in de praktijk ook het geval? Is het dus zo dat als je gaat downloaden (van een goede ftp bijvoorbeeld) ook echt 128 kb/down haalt en dat je dus ook de volle 64 kb/sec up kan benutten?
Nee, want die 1024/512 is de snelheid inclusief overhead. Je haalt dus nooit die snelheid... altijd iets minder.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Op dit moment zit in nog bij Chello...Ik ben bezig met overstappen naar Demon. Ben nu alleen nog bezig met abonnementskeuze bezig. Mijn vraag is dan ook:
In theorie zou ik met bovengenoemd abonnement 128 kb/sec down en 64 kb/sec up moeten kunnen halen. Is dit in de praktijk ook het geval? Is het dus zo dat als je gaat downloaden (van een goede ftp bijvoorbeeld) ook echt 128 kb/down haalt en dat je dus ook de volle 64 kb/sec up kan benutten? (ik ga er hierbij natuurlijk wel vanuit dat je een gemiddelde afstand hebt tussen aansluitpunt een centrale).
Over het algemeen heb je niet de volledige beschikking qua bandbreedte, natuurlijk gerelateerd oa aan de afstand tot je centrale! Maar je kunt het wel benaderen hoor. Ik heb zelf een 8192/1024 abo en haal gemiddelde snelheden van 750 kb/s down en 80kb/s up. En als het NRP-14 probleem opgelost is dan ben ik 100% tevreden over DeMoN... ;)

Wizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35
Nou ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden als ik dit allemaal lees. Ik dacht dat demon zo goed bekend stond, het zal dus wel meevallen denk ik (maar heb dan ook echt een bagger verbinding thuis :r (ouwe casema cable)

Waarschijnlijk ben ik toch wel tevreden en tegen de tijd dat ik aangesloten ben zal het allemaal wel opgelost zijn..... toch?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97023

ik haal met dat abbo 102kb/sec down en 52kb/sec upload,ongeveer 1,5 kn vanaf centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

toeter schreef op 12 november 2003 @ 13:10:
Nou ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden als ik dit allemaal lees. Ik dacht dat demon zo goed bekend stond, het zal dus wel meevallen denk ik (maar heb dan ook echt een bagger verbinding thuis :r (ouwe casema cable)

Waarschijnlijk ben ik toch wel tevreden en tegen de tijd dat ik aangesloten ben zal het allemaal wel opgelost zijn..... toch?:?
Ja idd, in het begin was het allemaal _O_ demon!!
Toen had ik bestelt, en nu lees ik alleen maar negatief over Demon.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51644

Anoniem: 44492 schreef op 12 november 2003 @ 13:12:
[...]

Dat valt ook nog wel reuze mee, overdrijven is ook een vak :)
Er zijn momenteel gewoon wat problemen waar ze nu hard mee bezig zijn om dat op te lossen... niets aan het handje toch :?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 51644 op 12-11-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 51644 schreef op 12 november 2003 @ 13:16:
[...]

Dat valt ook nog wel reuze mee, overdrijven is ook een vak :)
Er zijn momenteel gewoon wat problemen waar ze nu hard mee bezig zijn om dat op te lossen... niets aan het handje toch :?
Ik heb pas 1 week officieel demon en al 3 avonden een ruk-verbinding, dat is er aan het handje... zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Niet online
bedankt voor de snelle en verhelderende reacties... Ga denk ik toch maar eens denken over een 2048 abo.. ;) Ik heb nog een klein (eigenlijk noob :+ ) vraagje. Hoe kan ik (heb nu alleen een chello aansluiting) te weten komen hoe ver ik van de demon ADSL centrale af zit. Ik kan dus niet inloggen op de demon site ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Wallie schreef op 12 november 2003 @ 13:21:
[...]

Ik heb pas 1 week officieel demon en al 3 avonden een ruk-verbinding, dat is er aan het handje... zo :P
PrEcIeS :P ;)

Maar even zonder gekheid... staat er ergens officieel een vermelding dat DeMoN met het NRP-14 probleem bezig is? Ik ben echt heel benieuwd naar de bron! De helpdesk zegt niets te weten van een probleem op het netwerk... :?

Wizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Meastro1983 schreef op 12 november 2003 @ 13:37:
vraagje. Hoe kan ik (heb nu alleen een chello aansluiting) te weten komen hoe ver ik van de demon ADSL centrale af zit. Ik kan dus niet inloggen op de demon site ofzo..
Goed deze thread lezen... zie het begin van deze thread :)

Er staat een header " Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale?" met de link waar je dmv je postcode de afstand kan bepalen.

Wizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

(jarig!)
Anoniem: 97023 schreef op 12 november 2003 @ 13:11:
[...]

ik haal met dat abbo 102kb/sec down en 52kb/sec upload,ongeveer 1,5 kn vanaf centrale...
Ongeveer delen door 10 dus i.p.v. delen door 8.
Als je trouwens tegen de grens aan gaat zitten,
dus 8192 download en 1024 upload wordt het delen door 12,
dus 700 Kilobyte per seconde bij 85 Kilobyte per seconde,
maar gaat ook de afstand tot centrale, en kwaliteit kabel meespelen.
Bij het abbo 1024/512 zit je ruim onder de grens, delen door 10 dus. :)
Anoniem: 44492 schreef op 12 november 2003 @ 13:12:
[...]

Ach ja, zit in de aard van de mensen he.
Je hebt ongeveer 3000 nieuwe klanten waarvan er 2990 tevreden zijn,
en 10 ontvreden.
Van die 10 ontevreden mensen laten 5 het hier weten, van die 2990 tevreden mensen laten 3 het hier weten.
Dus het lijkt net alsof er meer mensen ontevreden zijn dan tevreden. |:(
Zelf ben ik trouwens 1 van die 2990 tevreden gebruikers, had al laten weten dat ik wel tevreden ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92726

Laat ik nu nog NOOIT een wegvallende verbinding gehad hebben.. 100% stabiel.
Komen al die problemen uit de zelfde regio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meastro1983
  • Niet online
Goed deze thread lezen... zie het begin van deze thread :)
Wizz
je hebt gelijk..sorry.. overheen gekeken..

[ Voor 19% gewijzigd door Meastro1983 op 12-11-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WizzieJP schreef op 12 november 2003 @ 13:37:

Maar even zonder gekheid... staat er ergens officieel een vermelding dat DeMoN met het NRP-14 probleem bezig is? Ik ben echt heel benieuwd naar de bron! De helpdesk zegt niets te weten van een probleem op het netwerk... :?
Dat zou ik dus ook wel willen weten, ik heb namelijk het idee dat er problemen zijn, dat 90% van de mensen met problemen op NRP-14 zit en we er dus maar van uitgaan dat het daar wel aan zal liggen en Demon zich uit de naad werkt om het gemaakt te krijgen (maar ondertussen zegt Demon dus van niets te weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:02
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Demon helemaal niets kan doen aan die NRP-14. Volgens mij maakt deze namelijk deel uit van het BBNed netwerk en word dus ook beheerd door BBNed. Als er dus problemen zijn is Demon dus ook afhankelijk van BBNed in deze.
Verder vind ik het wel heel erg dat mensen al gaan klagen als ze een paar dagen niet kunnen gamen omdat de connectie er elke paar minuten een seconde uit ligt. Het is natuurlijk niet leuk, maar voor normaal browsen is het hinderlijk, meer niet. Toen ik nog @Home had viel mijn verbinding gemiddeld een paar uur per week uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Mark schreef op 12 november 2003 @ 14:09:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat Demon helemaal niets kan doen aan die NRP-14. Volgens mij maakt deze namelijk deel uit van het BBNed netwerk en word dus ook beheerd door BBNed. Als er dus problemen zijn is Demon dus ook afhankelijk van BBNed in deze.
Verder vind ik het wel heel erg dat mensen al gaan klagen als ze een paar dagen niet kunnen gamen omdat de connectie er elke paar minuten een seconde uit ligt. Het is natuurlijk niet leuk, maar voor normaal browsen is het hinderlijk, meer niet. Toen ik nog @Home had viel mijn verbinding gemiddeld een paar uur per week uit.
Maar ben je het er niet mee eens dat ze dit hadden kunnen zien aankomen? Ik vind het nogal klungelig anno 2003... zie ook de nieuwsgroep demon.nl.support , hordes mensen die erover klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Dit trouwens uit de demon nieuwsgroep:

It's not an overselling/undercapacity problem. NRP14 has far fewer
customers connected than NRPs 1 t/m 13, since it's just recently gone
into service. NRP14 should be able to take several times as many
customers than are now currently on that machine, just like the other
NRPs are already doing.

I don't know that we'll put a message in demon.nl.announce and the
announce mailing list, but I expect that, when there's anything to be
said, it will appear here, in the status@info.demon.nl output, and in
the status page on www.demon.nl. We're awaiting news from bbned on
what progress they have made with isolating and curing the problem.

--
Jim S* j*s@*.demon.nl

(naam en email veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mark schreef op 12 november 2003 @ 14:09:
Klopt. Maar dat neemt niet weg dat de consumenten hun geld overmaken aan Demon en Demon dus ook statusrapporten hierover uit zou moeten geven. Unox zegt ook niet dat ik met klachten over de erwtensoep bij de boer moet zijn die de erwten kweekt ;)
"Hinderlijk" vind ik eigenlijk iets wat ook niet kan als je 65 euro per maand betaalt. Je stapt over naar een andere ISP omdat je een beter product denkt te krijgen (sneller, stabieler en/of betere prijs-kwaliteit verhouding). Als daar dan ongemakken bij geleverd worden die je bij je oude ISP niet had, dan kan ik me voorstellen dat dat een domper is.

Ik wacht ook al een tijdje op m'n modem, en ondertussen ben je toch aan het anticiperen over hoe je je nieuwe (betere) verbinding gaat gebruiken, en dan valt het altijd dubbel zo hard tegen natuurlijk. Nu heb ik nog Chello wat er hier het laatste jaar misschien één keer 5 minuten uit heeft gelegen, en ik verwacht van Demon logischerwijs hetzelfde, maar dan in combinatie met een snellere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

dubbel post

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 21889 op 12-11-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wallie schreef op 12 november 2003 @ 14:31:
Dit trouwens uit de demon nieuwsgroep:

It's not an overselling/undercapacity problem. NRP14 has far fewer
customers connected than NRPs 1 t/m 13, since it's just recently gone
into service. NRP14 should be able to take several times as many
customers than are now currently on that machine, just like the other
NRPs are already doing.
Wel vreemd opzich, ik heb net contact gehad met de Servicedesk van Demon en mij werd er verteld dat er wel degelijk problemen zijn met NRP14 (overbelast). Maar dat gaat niet voor mij op (zit op nrp 12), ik moest de modem direct aan het ISRA punt aansluiten om te kijken of de disconnects stand hielden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 21889 op 12-11-2003 15:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-06 10:05

boesOne

meuh

Anoniem: 21889 schreef op 12 november 2003 @ 15:16:
[...]

Wel vreemd opzich, ik heb net contact gehad met de Servicedesk van Demon en mij werd er verteld dat er wel degelijk problemen zijn met NRP14 (overbelast). Maar dat gaat niet voor mij op (zit op nrp 12), ik moest de modem direct aan het ISRA punt aansluiten om te kijken of de disconnects stand hielden.
Er zijn ook problemen met die nrp en die worden waarschijnlijk groter naarmate de belasting groter wordt.. mja.. ze zijn er in iedergeval samen met BBned aan bezig..
Al heel wat transparanter dan chello imho..

Heel even maakte ik me zorgen. Kheb net chello opgezegd, gaat de 24ste eraf en demon [1024/512] aangevraagd.. meer uplaod voor een schappelijke prijs..
Chello was bij mij prima.. bijna geen downtime.. maar ja die ellendige upload..

Mmz.. ik denk dat allemaal wel mee gaat vallen en dat het redelijk snel over is...
Heb wel vertrouwen in demon.. :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WizzieJP schreef op 12 november 2003 @ 09:36:
[...]
En? ;) Heeft DeMoN een antwoord gegeven waar met tevredenheid naar uitgekeken kan worden? Ik ben benieuwd...

Wizz
Ik heb toch (nog) maar niet gebeld. Ik denk dat Wokschotel gelijk heeft, als er al aan het probleem gewerkt wordt, heeft het weinig zin om daar nu nog eens over te bellen. Ik wacht het dus nog maar even af, op dit moment werkt de verbinding prima en hopelijk blijft dat vanavond ook zo :)

Probleem was dat er gisteren voor mij gewoon urenlang vrijwel niet doorheen te komen was, en ik nog een aantal dingen moest afhandelen. (Nee, niet zoiets onbenulligs als gamen, daar ben ik inmiddels te dom voor ;) ). Maar vandaag ben ik er op voorbereid dus ga ik meteen aan de slag, nu de verbinding nog goed werkt ;)
Maar ik hoop wel dat ze snel een oplossing vinden, of laten weten hoe de zaken ervoor staan, want dat maakt het ongemak toch wat minder vervelend.
Wallie schreef op 12 november 2003 @ 08:38:
[...]
Ach voor mij hoeft dat nou ook weer niet meteen, ik heb liever dat ze het probleem snel verhelpen. En ik ga er vooralsnog niet vanuit, dat het maanden gaat duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
@ Wokschotel

Hoe ver zit je met die database waar mensen hun statusberichten naar toe kunnen submitten?

Is wel interessant voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
The Conman schreef op 12 november 2003 @ 17:29:
@ Wokschotel

Hoe ver zit je met die database waar mensen hun statusberichten naar toe kunnen submitten?

Is wel interessant voor me :)
:/ Op dit moment werk ik 60 uur per week dus ik heb een beetje weinig tijd. Als er iemand anders is die er zin in heeft... Ik heb al wel een access-databasje dat ik zo naar html kan exporteren en online kan gooien. Alleen de tijd dat het kost om dat ding te vullen heb ik niet.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48876

:'( ....weer 5000mb over mijn 5000mb limiet :(...kost me weer 50 € ...demon schiet niet op met de modem wacht nu al 2 weken na een geaccepteerd bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
Hoi,

zit er aan te denken om ook over te stappen op Demon. Ik heb alleen 1 vraag:

Er wordt een splitter mee geleverd. Hoe groot is dat kastje/apparaat? Kan iemand misschien een foto posten?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hollie schreef op 12 november 2003 @ 18:57:
Hoi,

zit er aan te denken om ook over te stappen op Demon. Ik heb alleen 1 vraag:

Er wordt een splitter mee geleverd. Hoe groot is dat kastje/apparaat? Kan iemand misschien een foto posten?
Ding is 5,5 x 4 x 2,3 cm. Heb geen foto helaas :)

en ik heb helaas ook weer wat last van de problemen met nrp14

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 12-11-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 87050 schreef op 12 november 2003 @ 19:01:
[...]

Ik ook... is nu 19.42 en ben al 2x van msn gekickt.. geweldig hoor... :Z Maar ja, ik moet volgens sommige niet zo snel zeuren... en ach.. 't is ook pas de 3de avond achter elkaar... en 't is maar 55 euro... wat zeur ik toch, ik ga gewoon lekker tv kijken! :z

[ Voor 24% gewijzigd door Wallie op 12-11-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:31

Phydomir

Dennis

ik heb de laatste tijd dat ik regelmatig even 30seconden tot 1 minuut even geen verbinding heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of moet ik het probleem zoeken bij bijvoorbeeld mijn router?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Phydomir schreef op 12 november 2003 @ 19:54:
ik heb de laatste tijd dat ik regelmatig even 30seconden tot 1 minuut even geen verbinding heb. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of moet ik het probleem zoeken bij bijvoorbeeld mijn router?
Lees de laatste 3 pagina's eens door van 't topic en je krijgt je antwoord: JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 19:33
Anoniem: 48876 schreef op 12 november 2003 @ 18:44:
:'( ....weer 5000mb over mijn 5000mb limiet :(...kost me weer 50 € ...demon schiet niet op met de modem wacht nu al 2 weken na een geaccepteerd bericht
Nou ik zit te internetten via een modempje, dat is nog veel erger, en ik zit ondertussen al 3 weken te wachten op 'geaccepteerd', het wachten wordt zo langzamerhand wel heel erg vervelend. Ook het afkicken valt zwaar tegen, je kunt met een simpele telefoonmodem niet gewoon lekker relaxed achter je pc zitten. Het is ook het gewone internetsurfen wat ik mis :(

Het ergste is dan ook nog dat Xs4all nu ook een hogere snelheid biedt dan voorheen, daar heb je voor 79 euro een 2048/640 verbinding. Oke is wel duurder, maar het had wel heel wat wachten gescheeld.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51644

Op 5 November heb ik de bevestiging gehad dat de lijntest goed was en dat ik het modem toegestuurd zou krijgen... iemand enig idee hoelang dat normaal duurt :?

Heb nu nog @home maar de mailserver doet weer eens errug homo en de pingtijden zijn ook niet om over naar huis te schrijven zeg maar :)

* Anoniem: 51644 kan maar niet wachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Anoniem: 51644 schreef op 12 november 2003 @ 20:01:
Op 5 November heb ik de bevestiging gehad dat de lijntest goed was en dat ik het modem toegestuurd zou krijgen... iemand enig idee hoelang dat normaal duurt :?

Heb nu nog @home maar de mailserver doet weer eens errug homo en de pingtijden zijn ook niet om over naar huis te schrijven zeg maar :)

* Anoniem: 51644 kan maar niet wachten :S
Dat duurde bij mij ongeveer een week, toen kon ik ook gelijk online.

Anyway, heb net de laaste pagina's door gelezen en ik zit ook achter de inmiddels beruchte nrp14 :'(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Wallie schreef op 12 november 2003 @ 19:42:
[...]

Ik ook... is nu 19.42 en ben al 2x van msn gekickt.. geweldig hoor... :Z Maar ja, ik moet volgens sommige niet zo snel zeuren... en ach.. 't is ook pas de 3de avond achter elkaar... en 't is maar 55 euro... wat zeur ik toch, ik ga gewoon lekker tv kijken! :z
Nee hè ;) ... niet zeuren... alleen al sinds 1900u iedere 20min gekickt van msn en wat al niet meer... en nee, niet vervelend ivm gamen hoor... heb het nu nodig ivm mijn job, en dan is het erg onprettig allemaal.

Maar ik stop er ook maar even mee :Z

Wizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

WizzieJP schreef op 12 november 2003 @ 21:26:
[...]

Nee hè ;) ... niet zeuren... alleen al sinds 1900u iedere 20min gekickt van msn en wat al niet meer... en nee, niet vervelend ivm gamen hoor... heb het nu nodig ivm mijn job, en dan is het erg onprettig allemaal.

Maar ik stop er ook maar even mee :Z en ga mijn vriendin vergezellen bij de film :+

Wizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen wat een nrp14 is ?

Demon lag net ff tijdje plat... Router kreeg geen ip adres meer van dhcp. Gereset en nu doet ie t weer... Maar net lag ie er weer 1 min uit... probs @ demon ?? Of flipt mijn router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51644 schreef op 12 november 2003 @ 20:01:
Zoals al tig keer beantwoord is in dit topic: dat duurt tussen de 1 en 3 weken, en als het erg tegen zit langer. Er is dus geen "normaal", het is voor iedereen weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jhead22 schreef op 12 november 2003 @ 21:41:

Demon lag net ff tijdje plat... Router kreeg geen ip adres meer van dhcp. Gereset en nu doet ie t weer... Maar net lag ie er weer 1 min uit... probs @ demon ?? Of flipt mijn router ?
Nrp14 is de router waarmee je via Demon contact maakt met het internet (als je pech hebt). Doe maar eens een traceroute, dan is het de eerste hop buiten de deur.

overigens zit ik maar weer op m'n Casema kabelmodem te internetten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

jhead22 schreef op 12 november 2003 @ 21:41:

k had precies hetzelfde..

NRP14 is zoals ik het begrepen heb een soort router/hub die zorgt dat wij netjes internet hebben, alleen is deze een beetje overbelast... es ff zo online gaan spelen, misschien dat ze iets hebben gedaan waardoor het nu beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

NRP-14 is inderdaad overbelast, wat ik te horen kreeg was dat hij vaak een CPU Usage had van 97%, waardoor er meerdere verbindingen werden afgekukeld.
Ik heb er de laatste drie dagen last van, eigenlijk de laatste 3 avonden. Het probleem doet zich in de avond voor, maar dat is ook wel logisch, omdat dan de meeste mensen online zijn.
BBned was er mee bezig, maar had nog niks gevonden.
In ieder geval kreeg ik dit te horen. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
Anoniem: 87050 schreef op 12 november 2003 @ 19:01:
[...]

Die splitter komt ipv het kastje waar ik nu mijn telefoonstekker op heb aangesloten?

Apple en Joppiesaus all the way

• d_marf
  • Laatst online: 14-06 14:04
Wallie schreef op 12 november 2003 @ 10:56:
[...]

E gast...
Ik zit nog niet bij demon, maar binnenkort hoop ik van wel.

Nu las ik na alle enthousiaste verhalen ineens dat er best wat serieuze problemen zijn met die bewuste router, maar aangezien ik nog geen Demon heb, kan ik dus ook niet kijken waar ik bij kom te zitten straks (onder rotterdam)

Iemand van mede-forummers die bij mij in de buurt zit die wat duidelijkheid kan verschaffen misschien? Gaarne... _/-\o_

Iedereen heeft het alleen maar over NRP14, maar ik vraag me af of er ook mensen zijn op een andere NRP zitten die er last van hebben. Ik zit namelijk op 11 en ik zit met een inet aansluiting te kijken waar ik weinig aan heb. Er is niks zo hinderlijk als een lijn die om de zoveel minuten even wegvalt. Chatten, gamen, vpn verbinding, ftp, enz. enz. noem het maar op worden praktisch onmogelijk gemaakt... Ik ben meer aan het reconnecten dan aan het internetten :(

Anoniem: 97123

Afgezien van het feit dat ook ik achter NRP14 zit, heb ik nog een ander probleem waarvan ik me afvraag of meerdere mensen er last van hebben...

Sinds afgelopen maandag heb ik een Demon aansluiting en sindsdien zit er een behoorlijke ruis op de telefoonlijn, wat in sommige gevallen het bellen bijkans onmogelijk maakt...

Anyone?

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Anoniem: 97123 schreef op 13 november 2003 @ 07:41:
Afgezien van het feit dat ook ik achter NRP14 zit, heb ik nog een ander probleem waarvan ik me afvraag of meerdere mensen er last van hebben...

Sinds afgelopen maandag heb ik een Demon aansluiting en sindsdien zit er een behoorlijke ruis op de telefoonlijn, wat in sommige gevallen het bellen bijkans onmogelijk maakt...

Anyone?
denk dat de splitter kapot is..
heb zelf eens bliksem inslag gehad op de telefoonlijn, en toen had ik ook ruis tijdens telefoneren, maar internet werkte wel goed. Vervanging van de splitter was toen de oplossing

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:01

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Maakt het ook nog uit of je via bbned zit of via babyxl? Ik ben zelf via babyxl en heb nergens geen last van. Geen verbindingen die uitvallen of wat dan ook.

Anoniem: 35158

Even een vraag. Ik heb nu ook ADSL via Demon aangevraagd en ook een lijn via de KPN. Ondertussen is mijn KPN aansluiting gereed en staat mijn status bij Demon op geacepteerd. Nu het volgende, mijn KPN lijn komt binnen is de hal waar zo'n wit kastje zit en waar de KPN monteur ook met het een en ander bezig is geweest. Nu is vanuit dat kastje in de hal een lijn doorgetrokken naar de woonkamer waar mijn telefoontoestel staat.

Nu mijn vraag:Waar moet ik de splitter plaatsen? Kan ik die gewoon achter mijn telefoonaansluiting in de woonkamer plaatsen of moet ik hem vanuit de hal (waar de KPNlijn binnenkomt) aansluiten?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Anoniem: 35158 schreef op 13 november 2003 @ 08:02:
Even een vraag. Ik heb nu ook ADSL via Demon aangevraagd en ook een lijn via de KPN. Ondertussen is mijn KPN aansluiting gereed en staat mijn status bij Demon op geacepteerd. Nu het volgende, mijn KPN lijn komt binnen is de hal waar zo'n wit kastje zit en waar de KPN monteur ook met het een en ander bezig is geweest. Nu is vanuit dat kastje in de hal een lijn doorgetrokken naar de woonkamer waar mijn telefoontoestel staat.

Nu mijn vraag:Waar moet ik de splitter plaatsen? Kan ik die gewoon achter mijn telefoonaansluiting in de woonkamer plaatsen of moet ik hem vanuit de hal (waar de KPNlijn binnenkomt) aansluiten?
Het beste is om dat te doen direct na dat kastje, dat is het punt waar de lijn de woning binnenkomt en de afstand tussen dat punt en de splitter en modem moet eigenlijk zo kort mogelijk zijn. Je zou het tegen die tijd eigenlijk even moeten testen want het zou ook best goed kunnen gaan als je het na de aansluiting van je telefoon doet hoor.

• cvs79
Check die response time van nrp 14. Beetje veel ms.

http://www.chr.demon.nl/pix/trace.JPG

Anoniem: 97123

M55 schreef op 13 november 2003 @ 07:53:
[...]

denk dat de splitter kapot is..
heb zelf eens bliksem inslag gehad op de telefoonlijn, en toen had ik ook ruis tijdens telefoneren, maar internet werkte wel goed. Vervanging van de splitter was toen de oplossing
Zou je denken? Die splitter is dus hartstikke nieuw. Alles is maandag geinstalleerd door een monteur van Hebo...

Anoniem: 95131 schreef op 13 november 2003 @ 01:27:
Iedereen heeft het alleen maar over NRP14, maar ik vraag me af of er ook mensen zijn op een andere NRP zitten die er last van hebben.
Ja hoor, ik zit op NRP12 precies hetzelfde probleem.

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Anoniem: 97123 schreef op 13 november 2003 @ 08:19:
[...]

Zou je denken? Die splitter is dus hartstikke nieuw. Alles is maandag geinstalleerd door een monteur van Hebo...
Ook zgn nieuwe artikelen kunnen defect zijn ;) ... gewoon melden bij helpdesk en wanneer nodig vervangen ze je splitter echt wel.

cvs79 schreef op 13 november 2003 @ 08:15:
Check die response time van nrp 14. Beetje veel ms.

http://www.chr.demon.nl/pix/trace.JPG
Lees de volgende uitleg van Jim van Demon:
If the problem you think you see is the response time from
bbned-demon-nrp-12.router.nl.demon.net or the missing responses from
ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net or ams-1.nildram.net
[195.69.144.112], then I don't see the problem. All three of those
machines are routers. Routers are built and configured to take packets
in, figure out where to send them and pass them on as quickly as
possible. They normally do this in hardware, not software. Traceroute
and ping to the router itself is a different matter than deciding how
to forward packets. It isn't done in hardware, it is done by the CPU
on the router itself. The CPU on the router has some important tasks -
keeping the hardware packet forwarders up-to-date with the current
best routes for a destination, exchanging routeing information with
other routers. When they have nothing else to do, they may bother with
responding to ping and traceroute. Most routers have limits set so
that if more than a certain number of ping or traceroute packets
arrive in a given time, the excess ones are simply ignored. This
prevents the router from getting a denial-of-service attack simply by
flooding it with ping packets or running lots of simultaneous
traceroutes.

The indication that a router isn't doing its job is that the first
non-router you encounter after the router in your traceroute is
failing to respond to pings or isn't answering traceroute. Unless it's
a Solaris or similar box, in which case about every other traceroute
packet is ignored and you get a '*'. But if the response times for
packets which have travelled through the router are normal and there's
no evidence of packet loss to destinations through the router, then
there probably isn't a problem. And even if there is a problem,
neither ping nor traceroute will tell you about it.
Wat ik hier uit opmaak is dat de ping naar nrp (jou nummertje) niet boeit als de ping maar goed door komt op z'n eind bestemming. Dit is een optie om DOSS tegen te gaan. Logisch volgens mij :)
Zijn verhaal klopt ook wel omdat jou ping op z'n eind bestemming toch 22 MS is...

• Crusader
  • Laatst online: 14-06 02:33

Crusader

Arc Nature

Hardware is in de eerste maand van gebruik gevoelig voor storingen en defecten. Als ze die eerste maand overleven, doen ze het voorlopig wel goed. Daarna gaat meestal de normale slijtage en veroudering een rol spelen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Anoniem: 90588

Anoniem: 95131 schreef op 13 november 2003 @ 01:27:
Iedereen heeft het alleen maar over NRP14, maar ik vraag me af of er ook mensen zijn op een andere NRP zitten die er last van hebben. Ik zit namelijk op 11 en ik zit met een inet aansluiting te kijken waar ik weinig aan heb. Er is niks zo hinderlijk als een lijn die om de zoveel minuten even wegvalt. Chatten, gamen, vpn verbinding, ftp, enz. enz. noem het maar op worden praktisch onmogelijk gemaakt... Ik ben meer aan het reconnecten dan aan het internetten :(
Ik zit ook op NRP 11(castricum btw) en heb nergens last van, en ik zit ook zo'n beetje 24/7 online.. Ook pings zijn goed etc.

Heb me modem gewoon in modem/bridge modus

Andre

• cvs79
Anoniem: 91933 schreef op 13 november 2003 @ 08:39:
[...]

Lees de volgende uitleg van Jim van Demon:

[...]

Wat ik hier uit opmaak is dat de ping naar nrp (jou nummertje) niet boeit als de ping maar goed door komt op z'n eind bestemming. Dit is een optie om DOSS tegen te gaan. Logisch volgens mij :)
Zijn verhaal klopt ook wel omdat jou ping op z'n eind bestemming toch 22 MS is...
Dan mag jij uitleggen waarom ik dan geen een spel fatsoenlijk op inet kan spelen omdat om de 10 minuten de ping naar 1000 toe schiet.

Anoniem: 2470

In reactie op d_marf:

ik woon in Dordt en zit op NRP03. Voor zover ik in kan schatten geen enkel probleem met deze router, geen disconnects.

cvs79 schreef op 13 november 2003 @ 09:12:
[...]

Dan mag jij uitleggen waarom ik dan geen een spel fatsoenlijk op inet kan spelen omdat om de 10 minuten de ping naar 1000 toe schiet.
Ik heb mijn reactie geplaatst op basis van jou plaatje...en daar staat precies zoals Jim vertelde. Over jou om de 10min ping omhoog verhaal weet ik niets, heb er zelf geen last van

• Lexxx
Ik zit zelf op NRP11 en heb er niet veel last van. Gisteren zei ik nog dat ik nergens last van had, maar gisteren heb ik wel degelijk wat hinder ondervonden.
Msn heeft er 2 keer uitgelegen, down en uploads af en toe van volle snelheid ineens naar 0 en een aantal seconden later weer op volle snelheid en gedurende een potje quake 3 op internet hing ik 3 keer stil in de lucht :) ... ik zag iedereen bewegen en chats voorbij komen alleen ik hing met een mooie rode netgraph(soort connectie window in quake) in de lucht.
Ik heb een aantal traceroutes uitgevoerd en de ene keer is het 20 20 20 maar af en toe is het ook 560 20 20.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 21889 schreef op 13 november 2003 @ 08:37:
[...]

Ja hoor, ik zit op NRP12 precies hetzelfde probleem.
Ik zit ook op NRP 12 en ik merk dat mijn verbinding regelmatig een minuut of twee compleet wegvalt, ik kan dan niets meer doen. Het DSL lampje blijft dan wel gewoon branden.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:51
hoe kom je er achter op welke nrp je zit ?

• WizzieJP

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

taz3d_nl schreef op 13 november 2003 @ 10:22:
hoe kom je er achter op welke nrp je zit ?
Gewoon even deze thread goed lezen... staat meerdere malen aangegeven |:(

Maar wat je moet doen is een "tracert tweakers.net" in je dos window... de eerste regel zal je nrp-# aangeven.

Wizz

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 11:20
uhm zit er over te denken om mijn order bij demon te annuleren...
Ik gebruik mijn verbinding hoofdzakelijk voor online gamen, en wordt er niet echt vrolijk van als ik dit allemaal lees. Of verwachten jullie dat deze problemen binnenkort zullen worden opgelost?

• cvs79
Janspj schreef op 13 november 2003 @ 10:47:
Ik gebruik mijn verbinding hoofdzakelijk voor online gamen, en wordt er niet echt vrolijk van als ik dit allemaal lees. Of verwachten jullie dat deze problemen binnenkort zullen worden opgelost?
Is nog onbekend. Demon heeft nog geen antwoord gegeven op mijn probleem van de ping tijden.

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Wildfire schreef op 13 november 2003 @ 09:53:
[...]

Ik zit ook op NRP 12 en ik merk dat mijn verbinding regelmatig een minuut of twee compleet wegvalt, ik kan dan niets meer doen. Het DSL lampje blijft dan wel gewoon branden.
Same here, ik heb verder weinig te klagen alleen het wegvallen van de connectie is wel erg vervelend.
Heeft iemand al een mailing of communicatie over dit probleem mbt de NRP12 met Demon opgestart ?

• Lexxx
Janspj schreef op 13 november 2003 @ 10:47:
Mijn ping is verder goed hoor .. nederlandse servers 30 (in game ... pingen 25). Servers in noord Europa rond de 40 a 45, Engeland 40 alleen Duitsland vind ik klote rond de 60 :( .

[ Voor 51% gewijzigd door Lexxx op 13-11-2003 11:12 ]

• Dashinuke
  • Laatst online: 21-05 15:32
• Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.

...
lees het topic en heb geduld!

[ Voor 103% gewijzigd door Korakal op 13-11-2003 21:33 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

VooDoo schreef op 13 november 2003 @ 11:04:
[...]

Same here, ik heb verder weinig te klagen alleen het wegvallen van de connectie is wel erg vervelend.
Heeft iemand al een mailing of communicatie over dit probleem mbt de NRP12 met Demon opgestart ?
In demon.nl.support heb ik er al een thread over opgestart (zie topic "Hoge pingtijden op NRP 12", dat topic loopt verder uit op wegvallende connecties want die pingproblemen waren geen problemen - de router geeft gewoon lage prioriteit aan pingetjes...)

Zojuist ook nog maar Demon Support gemailed over dit probleem.

VooDoo schreef op 13 november 2003 @ 11:04:
(wildfire dus....)
Niet dat ik hier gelezen heb, heb gisteren wel demon gebeld en het hierover gehad. Ook dat er "bekende" problemen waren met de NRP14 en misschien dat hetzelfde probleem ook voor de NRP12 geldt.

Echter moest ik eerst proberen m'n modem direct op het ISRA punt te zetten om te zien of het dan beter gaat (dit heb ik nog niet gedaan). Zo niet, dan zou er een ticket aangemaakt moeten worden bij BBNET. Maar als ik blijkbaar niet de enige ben...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 21889 op 13-11-2003 11:38 ]

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 16:52
Deze week is de kpnlijn aangelegd en ik heb zojuist de 8192/1024 besteld bij demon. Ik heb alleen 1 probleempje.

Ik woon in een bovenwoning van een garage en mijn meterkast zit in de ontvangsthal van die garage. Op de ontvangsthal zit een alarm en die wordt na sluiting ingeschakeld. Nu lees ik overal dat de modem direct bij het isra punt moet zitten. Dat is in mijn geval dus mooi kut want als ik om 1900 de modem moet resetten dan kan ik er niet bij. Hoe kwalijk is het als ik de modem pas op 10 meter van de splitter aansluit. En is het verlies misschien zo groot dat ik beter de 2048 versie kan nemen?

intergalactic.fm

yrew schreef op 13 november 2003 @ 11:41:
Deze week is de kpnlijn aangelegd en ik heb zojuist de 8192/1024 besteld bij demon. Ik heb alleen 1 probleempje.

Ik woon in een bovenwoning van een garage en mijn meterkast zit in de ontvangsthal van die garage. Op de ontvangsthal zit een alarm en die wordt na sluiting ingeschakeld. Nu lees ik overal dat de modem direct bij het isra punt moet zitten. Dat is in mijn geval dus mooi kut want als ik om 1900 de modem moet resetten dan kan ik er niet bij. Hoe kwalijk is het als ik de modem pas op 10 meter van de splitter aansluit. En is het verlies misschien zo groot dat ik beter de 2048 versie kan nemen?
Omdat mijn modem pas laat binnenkwam heb ik een Speedtouch USB ISDN modem gekocht zodat ik toch al gebruik kon maken van mijn Internet (de lijn deed het dus al). Ik heb dat ding op m'n laptop aangesloten, maarja, ik was niet meer zo mobiel in huis. Omdat ik toch graag boven wilde zitten heb ik een doodnormale platte 4 aderige telefoondraad (dat zal vast geen cat5 zijn) van 25 meter tussen de splitter en het modem gezet en speedtest gaf dezelfde resultaten aan na het plaatsen van deze lange kabel (ter info: dl 208 kb/s ul 82 kb/s). Het maakte zover ik weet dus totaal geen verschil met het korte kabeltje van 50 cm wat ik daarvoor gebruikte. Het lijkt me dat een kabel van 10 meter dan weinig verschil zal uitmaken.

ps. Als je het modem als router instelt kun je deze ook via telnet resetten of hij moet natuurlijk compleet zijn vastgelopen. Nadeel van de router mode is dat deze ook bij sommige mensen niet stabiel schijnt te werken.

-EDIT- Schiet mij ineens iets te binnen. Je zou een klik-aan/klik-uit setje (of hoe ze die dingen ook noemen) kunnen kopen. Dan kun je met een afstandsbediening het modem aan en uitzetten. Je steekt eerst zo'n module in het stopcontact waar je weer het modem inprikt. Met bv. knopje 1 op de afstandsbediening kun je dit stopcontact dan schakelen.

Even over die NRP verhalen: Wij zitten ons een beetje druk te maken over NRP problemen, maar het lijkt me eerder een enorm groot Demon probleem aan het worden. Het probleem speelt zich zoals de posts laten zien door het hele land af op verschillende NRP's. Daarbij treed het ook nog eens willekeurig per gebruiker op, want de één heeft nooit ergens last van en de ander continu. Begin nu toch ook wel enorm benieuwd te worden wat Demon hier aan gaat doen. Aan de adsl verbinding die via de lijntjes van KPN lopen ligt het niet, want de lijn valt nooit weg, maar soms is de verbinding met internet gewoon een paar seconden tot soms minutenlang weg. Afijn, aan wie het ligt is niet ons pakkie an, we betalen aan Demon die op hun beurt verantwoordelijk zijn om dit eens op zeer korte termijn uit te zoeken en te verhelpen! Begint een beetje uit de klauwen te lopen imho...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 95131 op 13-11-2003 12:29 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23
yrew schreef op 13 november 2003 @ 11:41:

Nee dat valt reuze mee denk ik. Ik heb mijn telefoon aansluiting ook benenden in het huis zitten en heb via de splitter de dsl lijn naar boven getrokken waar me router staat. Ik overbrug hiermee een meter of 4 á 5 vermoed ik. Mijn snelheden zijn 825kb/s down en 85,xkb/s up. Zolang je nieuwe en goed geisoleerde kabels gebruikt hoef je niet zo bang te zijn. Natuurlijk is ook nog het 1 en ander afhankelijk van de kabels bij jouw in de grond.

Anoniem: 96968

Ik heb een vraag. Ik wil mijn ZyXEL modem als router instellen, maar ik moet bepaalde poorten gebruiken, bijvoorbeeld voor eDonkey2000 heb ik poorten 4661, 4662 en 4665 nodig. Hoe kan ik in de instelling die poorten openen?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.