Da's een hele verbetering. Is het msschien handig om de "Nee" optie eruit te halen, om zo te voorkomen dat iemand een centrale eruit haalt?Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:33:
Mensen de nieuwe kaart staat online op http://isthespeedalready.mine.nu/
Verwijderd
Hoe zit dat eigenlijk met de upgrade? Zie je het als je online bent? Wordt de verbinding verbroken? Zie je het pas als je weer opnieuw inlogt? Moet je op je eigen computer iets aan instellingen veranderen?
Op die site ziet de kaart er bij mij niet uitVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:43:
[...]
Da's een hele verbetering. Is het msschien handig om de "Nee" optie eruit te halen, om zo te voorkomen dat iemand een centrale eruit haalt?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Mozilla prob. Hier geen problemen.nero355 schreef op 08 november 2003 @ 14:50:
[...]
Op die site ziet de kaart er bij mij niet uit![]()
Is zeker niet rekening gehouden met Mozilla Firebird ofwel
Alle plaatsen staan over elkaar door elkaar weet ik het allemaal
Verwijderd
In principe merk je er nix van. Opeens is je snelheid verhoogdVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:47:
Hoe zit dat eigenlijk met de upgrade? Zie je het als je online bent? Wordt de verbinding verbroken? Zie je het pas als je weer opnieuw inlogt? Moet je op je eigen computer iets aan instellingen veranderen?
In sommige gevallen logt je modem uit en daarna weer in.
Nee denk eerder een "niet rekening meegehouden" foutje in design van de map
Als het kan graag oplossen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik vind het op zich wel lollig. Ik help maar zo (als wildvreemde actieVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 11:33:
[...]
O man, wie stuurt dit weer door naar Webwereld? Publiciteit is leuk, maar de parse tijd moet niet achteruit vliegen. En dan plaatsen ze ook een directe link naar de kaart. Moet de tweede host er ook uit of zo?
Het zou wel zo leuk zijn geweest als op zn minst onze nicknames werden evrmeld in dat artikel van Webwereld
En zoals ik lees is datatraffic niet het probleem, het probleem is eerder of de server zoveel gebruikers tegelijk kan bedienen en een ander probleem is de eerlijkheid van de gebruikers.
Mijn centrale staat nog steeds netjes met een groen stipje.
Wat ik ook handig vind zijn de rooie puntjes. Zo krijg je ook direct een indruk waar al allemaal überhaupt ADSL verkrijgbaar is.
Ik vraag me alleen af waarop die gegevens berust zijn. Als die gegevens van http://spike.oli.tudelft.nl/adsl afkomen kan ik je zeggen dat deze gegevens nogal verouderd zijn. Mijn centrale staat namelijk in Siddeburen (gemeente Slochteren) en volgens die website van Spike is die nog niet geschikt voor ADSL, terwijl die vanaf Augustus geschikt is gemaakt voor ADSL (de lijst van Spike is dan ook van Mei oid).
Ik vind het dus een aangename verrasssing die snelheidverhoging als je bedenkt dat ik eigenlijk nog maar vanaf Augustus lid ben en nu in November (net iets meer dan 2 maanden) al in snelheid geupgrade wordt. Dat geeft mij enigszins een vrolijk humeur en een vrolijke gedachtengang over KPN. Dus hulde aan KPN
Ik vroeg me af: die 732, is dat het aantal centrales dat adsl-mogelijkheden heeft? Ja toch? Dan gaan ze eigenlijk best wel hard!! 
Wat me opvalt: als je in een minuut een aantal keren refresht, dan zie je gewoon dat er steeds mensen zijn die er weer 1 bijzetten en er dan weer afhalen! Zijn ze nou gewoon aan het spelen ofzo? Het schommelt steeds tussen de 278 en 281 ofzo.
Wat me opvalt: als je in een minuut een aantal keren refresht, dan zie je gewoon dat er steeds mensen zijn die er weer 1 bijzetten en er dan weer afhalen! Zijn ze nou gewoon aan het spelen ofzo? Het schommelt steeds tussen de 278 en 281 ofzo.
edit:
Oh ja, in het weekend gaan de upgradres niet door toch?
[ Voor 9% gewijzigd door bdgroot op 08-11-2003 15:17 ]
Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.
Verwijderd
Deze gegevens komen van de lijst die ik eerder postte hier in dit topic. Deze lijst bevat ook nog de planning t/m januari 2004, maar de centrales die nog ADSL geschikt gemaakt moeten worden heb ik maar als niet ADSL geschikt gemarkeerd.JeroenM_tbs schreef op 08 november 2003 @ 15:07:
Wat ik ook handig vind zijn de rooie puntjes. Zo krijg je ook direct een indruk waar al allemaal überhaupt ADSL verkrijgbaar is.
Ik vraag me alleen af waarop die gegevens berust zijn.
Deze lijst is dus zo up2date als maar zijn kan.
Verwijderd
Dat klopt (eigenlijk zijn het er 734, maar van die laatste 2 hebben we de map-lokatie niet)bdgroot schreef op 08 november 2003 @ 15:17:
Ik vroeg me af: die 732, is dat het aantal centrales dat adsl-mogelijkheden heeft? Ja toch? Dan gaan ze eigenlijk best wel hard!!
...
edit:
Maar er zijn wel mensen die het in het weekend pas bemerken
Verwijderd
De woorden van de originele maker van de map:nero355 schreef op 08 november 2003 @ 14:58:
Nee denk eerder een "niet rekening meegehouden" foutje in design van de map
Als het kan graag oplossen
"De kaart is geoptimaliseerd voor IE (omdat de meeste mensen dat gebruiken), de centrales kunnen in andere browsers een beetje verschoven zijn."
zie hier: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/maps.cfm?name=latest_a
Wij kunnen er niks aan wijzigen, behalve als iemand anders met de oplossing komt.
Gelukkig ben ik al een tijd van KPN af. Is het mogelijk om dat script simpel te verbouwen zodat je ook BBned snelheidsverhogingen erin kan toevoegen/aflezen?
Meppel heeft maar 1 centrale ......... vandaar.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 09:45:
[...]
Er kunnen ook mensen in Meppel zijn die nog niet zijn geupgrade. Die vullen dan Nee in. Zo kunnen we in de gaten houden of iedereen al is geupgrade.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Bouwe, Zou je op de oude url kpnupgrade....enz een autoforward kunnen krijgen naar http://isthespeedalready.mine.nu/
Dat scheelt ook weer hammering op jouw server (links van Frontpage Tweakers en Webwereld)
Dat scheelt ook weer hammering op jouw server (links van Frontpage Tweakers en Webwereld)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 15:36 ]
Verwijderd
Misschien makkelijker om een 2e site te maken alleen voor BBNedRuudjah schreef op 08 november 2003 @ 15:32:
Gelukkig ben ik al een tijd van KPN af. Is het mogelijk om dat script simpel te verbouwen zodat je ook BBned snelheidsverhogingen erin kan toevoegen/aflezen?
Als bandbreedte zo'n probleem is, waarom is dat enge gif plaatje dan 138KB?? Ik heb 'm met Photoshop al terug kunnen brengen naar 18KB. Scheelt toch een hoop traffic als dat plaatje veel wordt opgevraagd.
't Probleem is, dat het opvlak niet mooi egaal is. Daardoor werkt de compressie van gif voor geen meter.
't Probleem is, dat het opvlak niet mooi egaal is. Daardoor werkt de compressie van gif voor geen meter.
Hey, als je wilt dat ik 'm even host moet je het zeggen hoor.GlowMouse schreef op 08 november 2003 @ 16:02:
Ik zit inmiddels op 1.1gb traffic waarvan 350mb met het nieuwe kaartje (ruim 1000x opgevraagd).
Volgens mij zijn een paar lolbroeken de boel aan het verstieren, ineens vloog de lijst wel erg snel omhoog. Ook haarlem was ineens geupgrade en dat is helaas echt nog niet het geval
Idd inene staan in arnhem 3 centrales op klaar... behoorlijk f**ked ditBvH schreef op 08 november 2003 @ 16:30:
Volgens mij zijn een paar lolbroeken de boel aan het verstieren, ineens vloog de lijst wel erg snel omhoog. Ook haarlem was ineens geupgrade en dat is helaas echt nog niet het geval
Eve char: Warock <TEST>
Vreemd hoor die leuke site van je mist een paar centrales. Ik woon in Oegstgeest en die staat er neit bij. Maar ben wel al geupgrade
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Werkt hier met mozilla firebird...nero355 schreef op 08 november 2003 @ 14:50:
[...]
Op die site ziet de kaart er bij mij niet uit![]()
Is zeker niet rekening gehouden met Mozilla Firebird ofwel
Alle plaatsen staan over elkaar door elkaar weet ik het allemaal
Verder is het kaartje er nu wel heel veel duidelijker op geworden.
Maar is het mischien een idee om er toch een percentage bij te zetten? dat is zeker handig.
Verwijderd
Is al reeds gedaan.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 15:34:
Bouwe, Zou je op de oude url kpnupgrade....enz een autoforward kunnen krijgen naar http://isthespeedalready.mine.nu/
213.10.188.104 is de schuldige met 391 page requests....die daarna komt met 83, dus daar zit wel even een verschil tussen. Ikzelf heb 66 pageviews.
[ Voor 67% gewijzigd door GlowMouse op 08-11-2003 18:21 ]
Verwijderd
Iemand connecties met Planet Internet? Effe adres achterhalenGlowMouse schreef op 08 november 2003 @ 18:21:
213.10.188.104 is de schuldige met 391 page requests....die daarna komt met 83, dus daar zit wel even een verschil tussen. Ikzelf heb 66 pageviews.
Msn of mail me ff dan..GlowMouse schreef op 08 november 2003 @ 18:21:
Dat is de PROXYVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:23:
[...]
Iemand connecties met Planet Internet? Effe adres achterhalen![]()
Jezus, kan zoiets nou nooit eens met rust gelaten worden?!!? Hier wordt je toch gewoon meteen helemaal verdrietig, teneergeslagen en weet ik veel wat allemaal van!!! Als die gast op wat voor manier terug te pesten is (of te veroordelen
) is, dan hoop ik dat dat ook zo hard en veel mogelijk gebeurt! Tjonge jonge jonge, echt TRIEST gewoon.
Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.
Verwijderd
You must be kidding? Dr is wel iemand geweest die effe heel rap de hele database heeft vern****t door plaatsen toe te voegen die nog niet zijn geupgrade.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:29 ]
kunnen we niet een ander adresje (dns naampje) regelen
Die alleen binnen dit topic blijft. Want ik heb het idee dat het artikel op webwereld de aanleiding van de ellende is....
Is alleen de vraag of de DB nog te herstellen is, naar juiste waardes.
edit:
Wat was ook alweer de exploit van uPNP
Wat was ook alweer de exploit van uPNP
[ Voor 11% gewijzigd door Millennium op 08-11-2003 18:41 ]
Grappig, als je dat IP wat zojuist is genoemd in je FTP prog opent (PASV mode) komt je in een of andere dir. uit met allemaal zooi erin.
Bij het connecten wordt tevens melding gemaakt van een of andere website.
STATUS:> Getting listing ""...
STATUS:> Connecting to ftp server 213.10.188.104:21 (ip = 213.10.188.104)...
STATUS:> Socket connected. Waiting for welcome message...
220-CyBeRwOrLd FTP SERVER http://kickass.at/HEKKEYPRO
220 CyBeRwOrLd FTP SERVER http://kickass.at/HEKKEYPRO
STATUS:> Connected. Authenticating...
COMMAND:> USER anonymous
331 Password required for anonymous.
COMMAND:> PASS *****
230 User CyBeRwOrLd FTP SERVER logged in.
STATUS:> Login successful.
Verwijderd
Ik heb zelf een backup van de database gistermiddag om 17:00 gemaakt.Millennium schreef op 08 november 2003 @ 18:40:
kunnen we niet een ander adresje (dns naampje) regelenDie alleen binnen dit topic blijft. Want ik heb het idee dat het artikel op webwereld de aanleiding van de ellende is....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:43 ]
Verwijderd
En dit is een PI proxy? Tuurlijk..............Roeltjuh schreef op 08 november 2003 @ 18:42:
Grappig, als je dat IP wat zojuist is genoemd in je FTP prog opent (PASV mode) komt je in een of andere dir. uit met allemaal zooi erin.
[...]
home.planet.nl/~jon01078 is zijn planet adres
restoren zal niet lukken, de db zal opnieuw gevuld moeten worden
Verwijderd
Dat is dan ook zn meeladres. Meelbom onderwegGlowMouse schreef op 08 november 2003 @ 18:46:
home.planet.nl/~jon01078 is zijn planet adres
Zijn homepage is mega wazig.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 8 2003 om 18:51:24 UTC+0100)
Download : 104.3 KByte/sec
Upload : 16.3 KByte/sec
Connection : 475.0 Conn/min
A'veen.
Vannacht is het wonder geschied
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 8 2003 om 18:51:24 UTC+0100)
Connection : 475.0 Conn/min
A'veen.
[ Voor 81% gewijzigd door Wekkel op 08-11-2003 18:51 ]
Dat hoeft zijn iemand adres niet te zijn.
Wij thuis hebben ook planet, onze username en e-mail adres lijken niet eens op elkaar. Deze 2 dingen kun je namelijk los van elkaar opgeven bij Planet, of beter gezegd, je geeft een e-mail adres op een krijgt een username die bestaat uit een deel van je achternaam en een paar cijfers erbij.
Dus als je bijv Frits Flapsma heet, wordt je username flap156 en je e-mail adres kun je zelf kiezen, bijv f.flapsma@planet.nl
z'n ICQ gevonden via google (geen idee of hij dat nummer nog gebruikt)
12909764
edit:
zo te zien wel in gebruik (online staat er)
http://people.icq.com/whi...html?to=%25U&Uin=12909764
[ Voor 16% gewijzigd door Roeltjuh op 08-11-2003 18:59 ]
Verwijderd
Wie gaat deze bastard toevoegen?
edit: wat heeft die vent een gare profiel.
Zie http://home.planet.nl/~smit8670/ftp_index_hekkey.html
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 19:04 ]
http://home.planet.nl/~smit8670/
http://home.planet.nl/~smit8670/ftp_index_hekkey.html
Hij heeft meerdere planet adressen
http://home.planet.nl/~smit8670/ftp_index_hekkey.html
Hij heeft meerdere planet adressen
Hij is onlineVerwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:01:
Wie gaat deze bastard toevoegen?
Anders laten we het gewoon zitten en veranderen we gewoon de DNS naam en beginnen we met een nieuwe DB.
Een probleem is dan wel de cachende dns servers.
Een probleem is dan wel de cachende dns servers.
Mijn advies:
Mail dit even naar security@planet.nl <-- itt de helpdesk wel kundige mensen en die kunnen waarschijnlijk/hopelijk wel het eea doen.
Mail dit even naar security@planet.nl <-- itt de helpdesk wel kundige mensen en die kunnen waarschijnlijk/hopelijk wel het eea doen.
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
Verwijderd
Laten we het hierbij houden idd. Meel naar planet is onderweg. Heb hier een backup liggen vd db een dag geleden.
En dan ook het ip vd betreffende persoon blocken. Een paard stoot............
En dan ook het ip vd betreffende persoon blocken. Een paard stoot............
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 19:17 ]
Verwijderd
lijkt maar een half wonder te zijn aan de upload test te zienWekkel schreef op 08 november 2003 @ 18:51:
A'veen.
Ik heb hem weer online gegooid. De persoon in kwestie wordt doorgestuurd naar www.watbenjedan.nl
edit: er zijn geruchten dat 'hij' Bouwe aan het DoS'en is
[ Voor 25% gewijzigd door GlowMouse op 08-11-2003 19:54 ]
DDos'en in je eentjeGlowMouse schreef op 08 november 2003 @ 19:54:
Ik heb hem weer online gegooid. De persoon in kwestie wordt doorgestuurd naar www.watbenjedan.nl

Hehe, en dan zal ie het maar naar het adres doen als in jouw ondertitel
Serieus: heb je dat van Bouwe gehoord of zo, GlowMouse? Ik heb em op MSN iig wel offline zien gaan een half uurtje terug of zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 08-11-2003 20:06 ]
Logfile (MSN):JeroenM_tbs schreef op 08 november 2003 @ 20:05:
[...]
Hehe, en dan zal ie het maar naar het adres doen als in jouw ondertitel
Serieus: heb je dat van Bouwe gehoord of zo, GlowMouse? Ik heb em op MSN iig wel offline zien gaan een half uurtje terug of zo.
Bouwe zegt:
er is iets raars aan de hand met mn snelheid
GlowMouse zegt:
GlowMouse zegt:
verminderd?
Bouwe zegt:
ja opeens
GlowMouse zegt:
laat je router alles doorsturen naar jouw comp (default server) en ga sniffen!
GlowMouse zegt:
zoveel mogelijk opslaan in geval van DoS van de 1337 hacker
Bouwe zegt:
zal er effe een firewall tussen plaatsen
GlowMouse zegt:
is handig ja
GlowMouse zegt:
de hacker heeft zijn FTP server net afgesloten
GlowMouse zegt:
in zijn logs heeft hij mss jouw IP gezien
GlowMouse zegt:
hoe snel kun je nog downloaden?
Bouwe zegt:
eej
GlowMouse zegt:
..
GlowMouse zegt:
planets snelste upload is 640kbit, vergeleken met jouw 1024 kbit zou je nog zo'n 40kbps moeten halen als hij jouw DoSt
GlowMouse zegt:
"SELECT ip, COUNT(*) FROM logfiles GROUP BY ip ORDER BY `COUNT(*)` DESC LIMIT 0,5" -> die query even onthouden
GlowMouse zegt:
Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
Ik heb hem weer online gegooid. De persoon in kwestie wordt doo...
Overigens denk ik niet dat je zelf actie moet ondernemen, kwaad met kwaad vergelden is nooit goed.
Laat een modje de user met dat ip een (ip)ban geven (voor het schaden van vertrouwen), en stuur de hele meuk naar zijn provider
Laat een modje de user met dat ip een (ip)ban geven (voor het schaden van vertrouwen), en stuur de hele meuk naar zijn provider
Verwijderd
Ik ben erweer. Had even een kleine DDos aanval van die ***** aanval. heb geen bewijs van.Werk zelf bij Zon (heb ik ADSL), dus een uitdraai maken is zo gebeurd.GlowMouse schreef op 08 november 2003 @ 20:09:
[...]
Logfile (MSN):
Bouwe zegt:
er is iets raars aan de hand met mn snelheid
GlowMouse zegt:
GlowMouse zegt:
verminderd?
Bouwe zegt:
ja opeens
GlowMouse zegt:
laat je router alles doorsturen naar jouw comp (default server) en ga sniffen!
GlowMouse zegt:
zoveel mogelijk opslaan in geval van DoS van de 1337 hacker
Bouwe zegt:
zal er effe een firewall tussen plaatsen
GlowMouse zegt:
is handig ja
GlowMouse zegt:
de hacker heeft zijn FTP server net afgesloten
GlowMouse zegt:
in zijn logs heeft hij mss jouw IP gezien
GlowMouse zegt:
hoe snel kun je nog downloaden?
Bouwe zegt:
eej
GlowMouse zegt:
..
GlowMouse zegt:
planets snelste upload is 640kbit, vergeleken met jouw 1024 kbit zou je nog zo'n 40kbps moeten halen als hij jouw DoSt
GlowMouse zegt:
"SELECT ip, COUNT(*) FROM logfiles GROUP BY ip ORDER BY `COUNT(*)` DESC LIMIT 0,5" -> die query even onthouden
GlowMouse zegt:
Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
Ik heb hem weer online gegooid. De persoon in kwestie wordt doo...
Ik heb net even de 'echte' apache logfiles doorgekeken, en het blijkt dat die dwaas van 15.48.59 tot 16.32.22 zijn tijd heeft gestoken in het handmatig verpesten van de database. Daarna heeft hij even naar zijn resultaat gekeken. Hij heeft even gepauzeerd om vervolgens van 17 tot 17.30 nog wat te updaten. Om 18:34:14 was zijn laatste bezoek en vroeg hij index.php op. Zijn eerste bezoek was trouwens om 15:31:51, en heeft hij 3x achter elkaar het kaartje opgevraagd.
Handmatig heeft hij dus 1 uur van zijn zaterdag verkloot...
edit:
hij had bij zijn eerste bezoek geen referer
Handmatig heeft hij dus 1 uur van zijn zaterdag verkloot...
edit:
hij had bij zijn eerste bezoek geen referer
[ Voor 9% gewijzigd door GlowMouse op 08-11-2003 20:54 ]
Hardstikke fijn. Kunnen we nu ontopic verder gaan, want ik word het nu wel een beetje zat dat gezeur over die site.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Verwijderd
Hmm, snelheid hier ook aangepast, maar wel met upload problemen. Veel schommelingen en niet zo hoog als verwacht. Max tot nu toe 40 KB, en zou 64 kunnen zijn...raar...
Nu weer ontopic allemaal a.u.b.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
kom nou op.. leuk idee die site.. maar je weet van tevoren dat zoals ie op is gezet, er mee gekut wordt

Verwijderd
Dat valt best mee! Er zijn duizenden bezoekers en er is er maar 1 die zo'n klein kind is (38 jaar zelfs) dat die handmatig veel valse entries gaat zitten invullen.... Vind ik nog best goed! Lijkt me wel dat we iedere 2 a 3 uur even een kopie van de database moeten maken.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 21:27:
kom nou op.. leuk idee die site.. maar je weet van tevoren dat zoals ie op is gezet, er mee gekut wordt
Oh ja, ik ben voorstander om gewoon aangifte te doen bij de politie wegen computer vredebreuk of zo iets. Daarnaast even uitgebreid verslag doen bij de abuse van zijn provider.
ontopic:
Toch is kpn binnen 1 week al voor zo'n 30% klaar, dat schiet op dus!
Ik zat eens te denken. KPN heeft veel centrales omgebouwd waar draadloze initiatieven zijn ontstaan. Zo konden ze de kleine ondernemer vaak voor zijn met hun bekende en vertrouwde naam.
Zou KPN dit trucje ook toepassen op centrales waar nog concurrentie in de vorm van draadloos internet aanwezig is?
Voorbeeld:
Dorp A heeft sinds 6 maanden draadloos internet van provider B. KPN is sinds 1 maand actief in dorp A.
Wanneer buurman C ADSL heeft en al 3 november 2003 een upgrade krijgt dan zal deze hier erg tevreden over zijn. Deze zal dat natuurlijk tegen buurman D zeggen die twijfelt tussen "draadloos internet van een bekende uit het dorp" of "ADSL van die grote reus". Wanneer buurman D hoort over de snelheden van ADSL, die nu hoger zijn door de upgrade, zal hij natuurlijk kiezen voor ADSL. Want wie gaat er betalen voor iets wat duurder en minder snel is?
KPN zijnde zou er dus slim aan doen door eerst die dorpen te voorzien van een upgrade.
Zou KPN dit trucje ook toepassen op centrales waar nog concurrentie in de vorm van draadloos internet aanwezig is?
Voorbeeld:
Dorp A heeft sinds 6 maanden draadloos internet van provider B. KPN is sinds 1 maand actief in dorp A.
Wanneer buurman C ADSL heeft en al 3 november 2003 een upgrade krijgt dan zal deze hier erg tevreden over zijn. Deze zal dat natuurlijk tegen buurman D zeggen die twijfelt tussen "draadloos internet van een bekende uit het dorp" of "ADSL van die grote reus". Wanneer buurman D hoort over de snelheden van ADSL, die nu hoger zijn door de upgrade, zal hij natuurlijk kiezen voor ADSL. Want wie gaat er betalen voor iets wat duurder en minder snel is?
KPN zijnde zou er dus slim aan doen door eerst die dorpen te voorzien van een upgrade.
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
Over de Wijk de Laar dan...........Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 12:06:
Arnhem stond geupgrade om 9:20 nu weer niet om 12:00 uur
WAt is dit???????
![]()
Verwijderd
ADSL Lite zou toch 2 keer zo snel worden? Ik had een 30k Wanadoo Lite verbinding, is nu 40k geworden, gaat het nog sneller worden of niet?
Had wel gisteren precies 1 seconden 80k te pakken via Kazaa Lite. Mijn hoogste piek ooit.
Had wel gisteren precies 1 seconden 80k te pakken via Kazaa Lite. Mijn hoogste piek ooit.
Ik heb wel met mijn basic lijn eens gepiekt op 650 kB/s
Maar dat zegt verder vrij weinig dus...
ADSL Lite is van 256/64 omhoog gegaan naar 384/128, dus die 40kB/s is wel redelijk dnek ik
ADSL Lite is van 256/64 omhoog gegaan naar 384/128, dus die 40kB/s is wel redelijk dnek ik
Verwijderd
Kan TS de tekst + URL verwijderen uit zijn post? dank u.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 14:09 . Reden: Dank u wel TS ]
Gaat de FUP trouwens gelijk omhoog met de snelheidsverhoging?
Dus mag je nu ruim 2x zoveel uploaden, en 25% meer downloaden?
Een fair use policy blijft is en blijft een fair use policy ookal was het naar 100mbit verhoogdFlint123 schreef op 09 november 2003 @ 15:19:
Gaat de FUP trouwens gelijk omhoog met de snelheidsverhoging?
[ Voor 3% gewijzigd door Sluuut op 09-11-2003 15:25 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Maar ik mag toch hopen dat de ISP's ook rekening hebben gehouden dat iedereen nu meer dataverkeer heeft...?Sluuut schreef op 09 november 2003 @ 15:24:
[...]
Een fair use policy blijft is en blijft een fair use policy ookal was het naar 100mbit verhoogd
Kep al 10GB in 2 dagen

Leuk zo'n upgrade, maar mijn ping in games is nu ongeveer 4-5 keer zo hoog geworden
(vooral in servers buiten Europa) Ik heb het nu over Jedi Knight 2: Jedi Outcast. In onze clan server die in Amerika staat heb ik dus een ping van 900. Soms wordt ie weer wat lager (vooral snachts), maar ik schiet hier dus echt niet mee op.
Ik snap er de ballen van want op speedtest.nl heb ik gewoon een ping van 11ms. Heeft iemand hier ook last van?
Ik snap er de ballen van want op speedtest.nl heb ik gewoon een ping van 11ms. Heeft iemand hier ook last van?
Verwijderd
Amsterdam-west is nog niet geupgrade
Er is wel een of andere weener op de adsl-upgrade website die steeds instelt dat de centrale is geupgrade.... Dat is hij dus niet!
Verwijderd
maar flap156@planet.nl werkt dan ook. Dat is de naam van je postbus namelijk.Roeltjuh schreef op 08 november 2003 @ 18:56:
[...]
Dat hoeft zijn iemand adres niet te zijn.
Wij thuis hebben ook planet, onze username en e-mail adres lijken niet eens op elkaar. Deze 2 dingen kun je namelijk los van elkaar opgeven bij Planet, of beter gezegd, je geeft een e-mail adres op een krijgt een username die bestaat uit een deel van je achternaam en een paar cijfers erbij.
Dus als je bijv Frits Flapsma heet, wordt je username flap156 en je e-mail adres kun je zelf kiezen, bijv f.flapsma@planet.nl
z'n ICQ gevonden via google (geen idee of hij dat nummer nog gebruikt)
12909764
edit:
zo te zien wel in gebruik (online staat er)
http://people.icq.com/whi...html?to=%25U&Uin=12909764
Verwijderd
Dankjewel, ik ben dus geen weener.Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 18:15:
Amsterdam-west is nog niet geupgradeEr is wel een of andere weener op de adsl-upgrade website die steeds instelt dat de centrale is geupgrade.... Dat is hij dus niet!
Amsterdam West was vrijdag al geupgrade. Ik weet 100% zeker dat dat mijn centrale is want ik woon er naast!
Mischien zit jij op een andere centrale?
Verwijderd
Oh sorry, mijn excusesVerwijderd schreef op 09 november 2003 @ 18:40:
[...]
Dankjewel, ik ben dus geen weener.
Amsterdam West was vrijdag al geupgrade. Ik weet 100% zeker dat dat mijn centrale is want ik woon er naast!
Mischien zit jij op een andere centrale?
Volgens die website waar je je postcode en adres in kan vullen zit ik op A'dam west. Ik zit echter wel via UVA-DSL (ex-babyxl), misschien dat het upgraden van de centrale geen effect heeft op UVA-DSL? Ik hoop dat het niet waar is
Volgens de website van de UvA loopt haar DSL abonnement via BaByXl (tiscali wholesale). Dus niet via KPN!
Dich bis echt unne foëzen haas
Verwijderd
Ja. Ik was onder de veronderstelling dat Tiscali via KPN liep, maar dat is dus niet. Het is ook zo onoverzichtelijkslaay schreef op 09 november 2003 @ 21:29:
Volgens de website van de UvA loopt haar DSL abonnement via BaByXl (tiscali wholesale). Dus niet via KPN!
Weet iemand hoe het zit met Tiscali m.b.t. snelheidsvehogingen?
ze zitten bijna op de helft
Ik hoop dat KPN aan het eind van de week klaar is met alle centrales (zal wel nét niet) en dan alleen nog om storingen op te lossen tot 30 nov. (bijv. users die nog normale up maar wel snelle down hebben) etc.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Vraagje tussendoor, moet ik om gebruik te maken van de snelheidsverhoging de modem ook booten of gaat de omschakeling geheel vanzelf..?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ik zit met een gelijke vraag: "Kan ik de wijziging ook in de modem zien. daar staat nl ook de up/download snelheid aanggeven"-Sander_ schreef op 10 november 2003 @ 00:50:
Vraagje tussendoor, moet ik om gebruik te maken van de snelheidsverhoging de modem ook booten of gaat de omschakeling geheel vanzelf..?
of zijn dat getallen die gewoon in de config staan??
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ja volgens mij kun je dat gewoon in je modem zien. Ik heb nl. de nieuwe lite, modem niet zelf gereboot en daar staat toch echt 384/128xychix schreef op 10 november 2003 @ 06:41:
[...]
Ik zit met een gelijke vraag: "Kan ik de wijziging ook in de modem zien. daar staat nl ook de up/download snelheid aanggeven"
Verwijderd
Bestaat er eigenlijk een site, waarop je kan zien, wanneer welke centrale wordt geupgrade?
nee.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 09:11:
Bestaat er eigenlijk een site, waarop je kan zien, wanneer welke centrale wordt geupgrade?
www.google.nl
Verwijderd
Nee, en daarom hebben we dus een site gemaakt waarop je de voortgang van de upgrade kunt zien! http://surf.to/adslupgrade (zonder V3 popups kun je ook http://isthespeedalready.mine.nu proberen maar soms moeten we van server wisselen dus de surf.to verwijst altijd naar de juiste plek!)Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 09:11:
Verwijderd
hoe kan je nou meer dataverkeer hebben als je snelheid omhoog gaat?Flint123 schreef op 09 november 2003 @ 15:29:
[...]
Maar ik mag toch hopen dat de ISP's ook rekening hebben gehouden dat iedereen nu meer dataverkeer heeft...?
Kep al 10GB in 2 dagen
Alleen als jij nu veel meer gaat downloaden omdat het sneller gaat, maar daar houden de ISP`s geen rekening mee. FUP blijft FUP.
btw 10gb in 2 dagen,... wat download jij allemaal?
Verwijderd
Getallen worden uitgelezen uit de lijn. Toen ik van de week thuiskwam stond er 1024 / 320 ipv 768 / 128 zonder ook maar te resetten of wat dan ook.xychix schreef op 10 november 2003 @ 06:41:
[...]
Ik zit met een gelijke vraag: "Kan ik de wijziging ook in de modem zien. daar staat nl ook de up/download snelheid aanggeven"
Ik heb het Speedtouch home modem getweaked tot een Speedtouch 510
Heb je daar meer info over?Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:44:
[...]
bruring heb wat info, maar ik zie het al - werkt niet met isdn
[ Voor 32% gewijzigd door PipoDeClown op 10-11-2003 12:22 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Ze zijn eindelijk richting het zuiden gegaan
Eindhoven is al een aardig eind geupgrade, nu Limburg voor het grootse deel nog
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Hier is ook de upgrade voltooid, alleen ik heb een probleem, ik zit nu dus mooi op de nieuwe lite snelheid (384/96) en ik heb basic...
Strax maar es even naar kpn bellen denk ik

Nieuwe Lite snelheid is 384/128 dus er klopt meer nietVerwijderd schreef op 10 november 2003 @ 13:15:
Hier is ook de upgrade voltooid, alleen ik heb een probleem, ik zit nu dus mooi op de nieuwe lite snelheid (384/96) en ik heb basic...![]()
Strax maar es even naar kpn bellen denk ik
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Lekker adverteren met nieuwe snelheden maar niet de verkeerslimiet omhoog gooien, dat is de kop in het zand steken en onrealistisch.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:34:
[...]
hoe kan je nou meer dataverkeer hebben als je snelheid omhoog gaat?
Alleen als jij nu veel meer gaat downloaden omdat het sneller gaat, maar daar houden de ISP`s geen rekening mee. FUP blijft FUP.![]()
btw 10gb in 2 dagen,... wat download jij allemaal?
Sommige providers maken het wel heel bond, ADSL lite en dan 4 gig limiet, dat haalt iedereen met veel surfen/chatten+af en toe een gamedemo al (en dan heb ik het allee nog over legale dingen).
[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 10-11-2003 14:35 ]
Verwijderd
[bijdehandmode]Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:34:
hoe kan je nou meer dataverkeer hebben als je snelheid omhoog gaat?
Aangezien je meer kB/s haalt kun je meer downloaden in dezelfde tijd mits de server vanwaar je download de snelheid aankan.
[/bijdehandmode]
Kan wel zo zijn maar wat denk je van upload. 320 kb/s biedt heel wat meer mogelijkheden als 128 kb/s voor het basis abonnement.Alleen als jij nu veel meer gaat downloaden omdat het sneller gaat, maar daar houden de ISP`s geen rekening mee. FUP blijft FUP.
Wat ik bedoel: niet iedereen die veel dataverkeer genereerd houdt zich bezig met het downloaden van (illegale) content.
Ik zie dat jij dus ook die modem hebt, zou ij dan misschien even naar het volgende topic willen kijken? [rml][ hacked alcatel modem] nat werkt niet goed[/rml]Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:44:
[...]
Getallen worden uitgelezen uit de lijn. Toen ik van de week thuiskwam stond er 1024 / 320 ipv 768 / 128 zonder ook maar te resetten of wat dan ook.
Dank u
Verwijderd
Probleem is hier opgelost, verbinding werd net verbroken en zie bij diagnostics staan: 1024/320
Ze zijn nu dus druk in Limburg bezig
(helaas die van mij niet
)
Had straks wel ff dat mijn verbinding mega-sloom was (haalde net 5kbs) maar was na 5 min. ofzo weer normaal.
We wachten af
Had straks wel ff dat mijn verbinding mega-sloom was (haalde net 5kbs) maar was na 5 min. ofzo weer normaal.
We wachten af
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
/ off topic
ik kan niet meer in dat modem komen omdat ik mijn router via pptp inlaat bellen op de thompson speedtouch 510(i). Is er een mogelijkheid dat ik toch het modem nog in kan ?
ik kan niet meer in dat modem komen omdat ik mijn router via pptp inlaat bellen op de thompson speedtouch 510(i). Is er een mogelijkheid dat ik toch het modem nog in kan ?
Verwijderd
Heb ik geen problemen mee.wdekreij schreef op 10 november 2003 @ 14:25:
[...]
Ik zie dat jij dus ook die modem hebt, zou ij dan misschien even naar het volgende topic willen kijken? [rml][ hacked alcatel modem] nat werkt niet goed[/rml]
Dank u
Ik had wel dat als ik bepaalde poorten doormapte dat die er na een paar dagen weer uitwaren. Maar de default server werkte altijd prima.
Ik gebruik de speedtouch nu ook niet meer als router. Heb er nu een 3Com 802.11G router achter hangen
In Maas en Waal zijn de snelheden inmiddels ook aangepast.
Meteen ff die " ge-up-date centrale " pagina begewerkt
Meteen ff die " ge-up-date centrale " pagina begewerkt

Yes ik zie dat je uit beneden leeuwen komt nooit geweten dat daar zelfs adsl beschikbaar was
Venlo Centrum heeft al 5x ofzo een snelheidsupgrade gehad
(werd steeds weer terug-gezet)
Kan iemand ff duidelijkheid geven
Kan iemand ff duidelijkheid geven
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dit topic is gesloten.