KPN ADSL snelheidsverhoging

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik waag een poging.
Dit topic gaat dus over de snelheidsverhoging die KPN doorvoert, van 3 tot 30 november.
De upgrade houdt in dat:
Light adsl gaat van 64 naar 128kbps.
Basic adsl gaat van 160 naar 320kbps.
Extra/Fast adsl gaat van 256 naar 640kbps.

Er mag ook gediscussieerd worden over de verhoging, zolang er maar geen offtopic geblaat komt. En hopelijk hebben de mods dan niet te veel werk aan dit topic
GEEN speedtest resultaten als je de upgrade hebt.
Als de upgrade niet goed gelukt is kan je dat erbij vermelden.

Weet je niet meer op welke centrale je precies zit? Kijk dan op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Geen upgrades meer vermelden in dit topic, gewoon even kijken op de daarvoor bedoelde site.
Als je wilt weten of wilt aangeven of je centrale is ge-upgrade kan je surfen naar: http://surf.to/adslupgrade

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:46
Heb echt geen idee waar je het over hebt. Ben geen held in ontleden, maar volgensmij kan dit duidelijker. Hmmz, na je edit wordt het duidelijker.

Je bedoelt dus:
-Centrale waarvan je adsl krijgt:
-Snelheid die je haalt.
-Problemen?

[ Voor 44% gewijzigd door Terror op 05-11-2003 14:03 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dus: Niet posten als je alleen wilt melden dat jouw centrale een upgrade heeft gehad. Alleen discussie over de upgrade en mogelijke problemen melden en bespreken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Intoxicated:
Ik heb me beginpost geedit, ik hoop dat het zo goed is. Ik heb het stuk verwijdert van post je centrale etc. Hopelijk heb je niet teveel werk, sorry voor het foute begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Misschien handig om de URL uit de vorige topic te halen waarmee je door je postcode en huisnummer in te vullen je centrale te zien kreeg. Zo weet iedereen of het wel of niet gedaan is. Je kunt het beste je topicstart wat duidelijker maken door allinea's te gebruiken, table's, en bold, italic of underscored letters...

Okay.. modbreak.. laatmaar zitten dan :)

Overigens zag ik daarnet in een ander topic iemand met upload problemen, hij zat rond de 25 kb/s in plaats van de door hem verwachte 40 kb/s, was dus gemiddeld 32 moet zijn. Ik heb momenteel zelf ook maar 13.3 kb/s maximaal, zelfs naar een 100mbit .nl of naar mijn ISP (Planet Internet), terwijl iemand die dichtbij de modem zit (tussen mijn PC en de modem zit zeker 30 meter utp en een switch), wel 16 kb/s kan halen. Misschien ligt het dus aan de verbinding daar tussenin.

[ Voor 50% gewijzigd door Sluuut op 05-11-2003 14:08 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

De verhoging betreft niet alleen de upload, maar ook de download. Volledig is het dus:

- Light gaat van 256/64 naar 384/128
- Basic gaat van 768/128 naar 1024/320
- Extra gaat van 1536/256 naar 2048/640

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
mayb ook ff vermelden dat er GEEN lijst beschikbaar is, anders krijg je daar weer 20 vragen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

jongen ik heb dus nog steeds het probleem dat mn upload niet verhoogt is maar mn download wel.

ik heb geen spyware (draai adaware) of andere dingen die mn comp of verbindingen vertragen , vrienden om me heen uit de omgeving hebben we de volledige upgrade gehad (zowel up als down) ik heb al geporbeerd de modem te reseten en diverse metingen gedaan (dus niet alleen speedtest)

vandaag een mailtje naar kpn gestuurd of het idd kan zijn dat sommige mensen pas later een snelere upload krijgen, ik baal hier best wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik gok dat ze dat soort "storingen" pas na 30-11 in behandeling gaan nemen (en ik denk dat ze voor die tijd ook wel opgelost zijn tijdens de normale handelingen). Het is iig wel onlogisch dat ze het niet tegelijk zouden doen :o.

Exec: Zet even in je startpost in dikke letters dat er geen lijst beschikbaar is :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
lockheart schreef op 05 november 2003 @ 14:08:
jongen ik heb dus nog steeds het probleem dat mn upload niet verhoogt is maar mn download wel.

ik heb geen spyware (draai adaware) of andere dingen die mn comp of verbindingen vertragen , vrienden om me heen uit de omgeving hebben we de volledige upgrade gehad (zowel up als down) ik heb al geporbeerd de modem te reseten en diverse metingen gedaan (dus niet alleen speedtest)

vandaag een mailtje naar kpn gestuurd of het idd kan zijn dat sommige mensen pas later een snelere upload krijgen, ik baal hier best wel van.
Na wat ik dus van die kennis van me heb begrepen wordt de onderliggende software vervangen.
Jij hebt dus als het ware de keuze uit 3 settings:
1= adsl light
2= adsl basic
3= adsl extra (sommige isp's noemen het anders)

Die setting staat al sinds jij je abonnement hebt het zelfde.
De software kijkt vervolgens een layer lager om te zien welke snelheid er bij je setting hoort.
Die oude layer is nu vervangen door de nieuwe met hogere snelheid.
Je abbo is onderanderd dus die setting is dezelfde gebleven.
De up en down is volgens hem een stukje software. (het zijn gewoon nieuwe waardes die ingevoerd worden)
Het zou wel kunnen dat er tijdens de upgrade iets verkeerd is gegaan (halverwege afgebroken) waardoor er iets corrupt is maar dit zou dan wel voor die hele d-slam opgaan.

Wordt nergens in windows iets geblokkeerd ?
Misschien als je xp hebt, staat er iets in je QOS RSVP ingesteld of heb je die service aanstaan ?
Dan wordt de bandbreedte aangepast... vind je vast wel iets over terug hier..
(Nick, alleen meedenkende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lockheart schreef op 05 november 2003 @ 14:08:

Op de newsserver van xs4all staat hetzelfde probleem, daar bleek het aan de telefoonkabel te liggen (brakke kabels). Misschien is dat bij jou de oorzaak ook wel van de lage upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

zo sinds een Kwartier heb ik ook een snellere verbinding met mijn xs4all fast abonementje. Het is allemaal goed gelukt merk ik maar wat ik me eigelijk al een hele tijd afvraag is waarom de overhead zo hoog is, theoretish is het zo dat ik bijvoorbeeld mijn upload van 640kbit/s door 8 moet delen dan kom je dus uit op 80 KB/s upstream.
Maar ik haal naar 64 (niet dat het weinig is) is dit nou omdat ze wat van je upload reserv houden, of is het zoals ik al zij echt overhead?
Bij mijn vorige ISP wanadoo (cable premium) was toen der tijd 512Kbit en ik haalde ook een mooie 62KB/s wat eigelijk in verhouding beter is als nu.
kan iemand mij dit uitleggen? ik heb er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik me nou afvraag; basic hier; gaat dus naar 1024 down; delen door 8 levert een snelheid van 125kb/s op. Waarom neemt de overhead dan zo ongelofelijk veel data in beslag dat ik 'maar' 110 kb/s overhoud :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN is wel slim dat ze geen planning on-line plaatsen. Zo voorkomen ze allemaal gezeur. Maar het is toch wel vervelend dat je niet weet of je nou begin november of eind november zit. Wacht vol spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Hier zelfde probleem, download snelheid wel verhoogt, maaupload snelheid niet!
Ook wordt mijn wachtwoord geweigerd bij het checken van m'n mail, kan dit komen door de snelheidsverhoging, dat het een tijdelijke storing is?

Ik heb btw Planet Adsl Comfort icm Mxstream

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is alles in orde (Niewegein-Zuid). Ik zit ook op Planet ADSL Comfort icm Mxstream. Dus ik denk dat het regio afhankelijk is die upload problemen. Ik draai nu 1024/320 (moet wel zeggen dat het lekker is die upverhoging !! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we nog een site maken waarop mensen kunnen aangeven of ze geupgrade zijn? Uit het vorige topic bleek dat daar kennelijk behoefte aan is.

Een PHP/MySQL servertje dat een pulldown heeft met alle centrales en een radio button om aan te geven of je wel of nog niet geupgrade bent is voldoende. Woep de database in, nog even een pagina die alle geupgrade centrales uit leest en klaar! Lijkt me binnen een uur te maken!

Ik heb er op dit moment geen tijd voor, misschien vanavond. Maar dan nog heb ik PHP/MySQL NIET draaien thuis en ik gebruik poort 80 zakelijk (toegang tot testopstelling) dus ik kan het zelf niet hosten. Ik wil best de pulldown met alle centrales aanleveren.

Ik heb dus een volledige lijst met alle KPN centrales met ADSL en eventueel ook die zonder ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen degene die problemen hebben met de uploadsnelheid ook hun locatie posten. zodat we kunnen zien of er op een bepaalde locatie meer mensen zijn met dit probleem

ik heb zelf een te lage upload (25kB/s ipv ongeveer 35kB/s)
ik zit op centrale Amf-Hld
mijn provider is planet internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoed dat KPN van zuid naar noord werkt, want hier in Winsum (boven Groningen) nog geen update, hoewel de modulatie wel opeens veranderd is. hasse_m, ik wil zelf best die database draaien op mn host. Mn host ondersteunt de hele rataplan except ASP. Bij interesse mail je maar. Moet je de hele centrale lijst hebben?

bouwe@bouwesamplonius.nl

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00
Wat ik me nou afvraag; basic hier; gaat dus naar 1024 down; delen door 8 levert een snelheid van 125kb/s op. Waarom neemt de overhead dan zo ongelofelijk veel data in beslag dat ik 'maar' 110 kb/s overhoud
meestal kan je beter rekenen door de komma een plaats naar links te verplaatsen.
1024 zou dan 102.4 kb/sec opleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 05-11-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, 't is delen door 9,5 en niet delen door 8. Delen door tien komt dus inderdaad beter in de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik een lijst met alle KPN-centrales vandaan rippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:15:
Waar kan ik een lijst met alle KPN-centrales vandaan rippen?
hier kan je zoeken op postcode
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
gaarne dus niet posten of hij al geupgrade is, aangezien dat niet de bedoeling is van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 17:26

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gooi maar weer dicht blijft hopeloos met mensen die naar de zogenaamde lijst vragen of met snelheden posten.

De echte tweakers kunnen zich wel richten tot de HK.......

Of gaan we nu allemaal wel goed posten ? :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu wel benieuwd of er een lijst komt waarin je nu kan aangeven of er geupgrade is...Daar had men het hier ook over toch? Laat even wat concreets weten. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
cardinal808 schreef op 05 november 2003 @ 16:05:
meestal kan je beter rekenen door de komma een plaats naar links te verplaatsen.
1024 zou dan 102.4 kb/sec opleveren.
Ik weet dat dat zo is maar nu ben ik dus benieuwd waarom dat zo is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:34:
Ik ben nu wel benieuwd of er een lijst komt waarin je nu kan aangeven of er geupgrade is...Daar had men het hier ook over toch? Laat even wat concreets weten. Thx
Ik hoop dat die lijst er komt, dat zou wel handig zijn lijkt me.
Dus ik hoop dat degene die het van plan waren, het doorzetten zodat we domme vragen kunnen vermijden.
iig veel succes gewenst aan degene die het willen/gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

Dr_Love

Best drugs are made by love

Leuk hoor zo'n snelheids verhoging, alleen 1 probleem door dit voorval kan ik geen gebruik meer maken van mijn 2 jarige verbinding. (of ouder weet het niet meer precies)

Omdat ik blijkbaar te ver van de centraale woon kan er bij mij nu op eens, niet eens meer de lite versie draaien. Eerst had ik 768-128 Abonement nu niks meer.

Weet je das echt slecht van kpn dat ze hun klanten die er vanaf het begin bij zijn gewoon afdomperen met helaas u woont te ver.
en dit is vanaf het begin nooit verteld.

Ik vind het voor jullie geweldig dat die snelheid omhoog is maar voor mij is het goed KUT. Ik kan nu dus minstens 2 maanden wachten tot dat wanadoo kabel mogenlijk is bij mij in de wijk, 2 maanden.. en dat is dan nog wanadoo ook help..

Naja wat mij betreft kan KPN de pot op.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr_Love schreef op 05 november 2003 @ 16:40:
Leuk hoor zo'n snelheids verhoging, alleen 1 probleem door dit voorval kan ik geen gebruik meer maken van mijn 2 jarige verbinding. (of ouder weet het niet meer precies)

Omdat ik blijkbaar te ver van de centraale woon kan er bij mij nu op eens, niet eens meer de lite versie draaien. Eerst had ik 768-128 Abonement nu niks meer.

Weet je das echt slecht van kpn dat ze hun klanten die er vanaf het begin bij zijn gewoon afdomperen met helaas u woont te ver.

Ik vind het voor jullie geweldig dat die snelheid omhoog is maar voor mij is het goed KUT. Ik kan nu dus minstens 2 maanden wachten tot dat wanadoo kabel mogenlijk is bij mij in de wijk, 2 maanden.. en dat is dan nog wanadoo ook help..

Hier kan ik me inderdaad wel in vinden...Ik denk dat je een brief moet schrijven naar de Consumentenbond, en het geheel aan de kaak laten stellen. Zo zijn er wel meer praktijken van KPN die weinig hout snijden. Dus ik zou zeggen go for it, mijn steun heb je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 11:01

AdLentis

Gadget Inspector

Hmm, ik zou zo'n script wel willen maken, alleen wordt het een heel simpele site omdat anders mijn server beetje overbelast wordt. Met 'n beetje mazzel is het ergens deze week wel klaar.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd AdLentis !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

de upgrade van mijn adsl fast is per 16:05 uitgevoerd

wat mij opvalt is dat mijn snelheid met downloaden iets van 218kb ps is

de afstand tussen mij en de centrale is 743 meter

even rekenen 2048/8 = 256

is het nu de koperlijn wat zoveel verlies maakt of klopt deze snelheid?
zijn trouwens wel redelijk oude huizen hier (30 jaar)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op 05 november 2003 @ 16:47:

Hoe bereken jij de afstand tussen de centrale en je huis ? Is daar een scriptje voor ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:00:
Vermoed dat KPN van zuid naar noord werkt, want hier in Winsum (boven Groningen) nog geen update, hoewel de modulatie wel opeens veranderd is. hasse_m, ik wil zelf best die database draaien op mn host. Mn host ondersteunt de hele rataplan except ASP. Bij interesse mail je maar. Moet je de hele centrale lijst hebben?

bouwe@bouwesamplonius.nl
Hoe bedoel je eigenlijk,de modulatie is veranderd ?

@bromaster
In dat andere topic staat die ollie link..die vult netjes als je je postcode invult in hoever je van je centrale af zit.
(ik bedoel hier http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm )

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 05-11-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:53:
[...]

Hoe bereken jij de afstand tussen de centrale en je huis ? Is daar een scriptje voor ofzo ?
Als je het topic een beetje doorspit blijkt er een link te zijn waar je je postcode moet invullen en van waaruit de afstand bepaalt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op 05 november 2003 @ 16:47:

tis al een aantal keer gezegd in deel 1 van dit topic, maar je moet de theoretische snelheid delen door ongeveer 9,5.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

hmm ik heb hier met gamen een ping van 200! downstream is nu 93 kb/sec en upstream nog gewoon 13kb/sec.. snapt er de ballen van..

XS4all basic abbo hier.

ben ik eindelijk middagje vrij heb ik gigantische lag :( snif

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdLentis schreef op 05 november 2003 @ 16:45:
Hmm, ik zou zo'n script wel willen maken, alleen wordt het een heel simpele site omdat anders mijn server beetje overbelast wordt. Met 'n beetje mazzel is het ergens deze week wel klaar.
Ik heb je de file gestuurd met de centrales en een ftp-account voor je aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PHP/Mysql scriptje gemaakt waarop iedereen kan aangeven/zien of zijn centrale geupdate is. Het is 95% af, nog ff 1 error fixen maar ik ga eerst ff eten en mijn vrouw vervelen. Ik ga er rond 21:00 wel mee verder.

Alleen: ik zoek nog een plaats om het te hosten! wie wil? Bouwe, staat je aanbod nog? Ik mail je anders vanavond nog wel.

Als het online is post ik de URL hier wel ff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
- verwijdjerd -

[ Voor 158% gewijzigd door GlowMouse op 06-11-2003 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

Iemand anders met een XS4ALL abootje waarbij de snelheid vandaag verhoogd is, en port 80 niet meer te bereiken is. Sinds de upgrade kan ik mijn webserver niet meer van buitenaf benaderen.

- Ip/hostnaam niet verandert
- geen settings in router verandert
- webserver is intern wel te bereiken.

Ik wacht nog ff af, maar anders ga ik xs4all maar eens mailen...

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:00:
Vermoed dat KPN van zuid naar noord werkt, want hier in Winsum (boven Groningen) nog geen update, hoewel de modulatie wel opeens veranderd is.
[...]
bouwe@bouwesamplonius.nl
Volgens mij gaat KPN kriskras door et hele land heen want hier in Eindhoven is nog nix gebeurd, kzit hier nog met 256/64 over GoT te pruttelen... (Naja, alles beter dan 56k ;) )

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Millennium schreef op 05 november 2003 @ 18:33:
Iemand anders met een XS4ALL abootje waarbij de snelheid vandaag verhoogd is, en port 80 niet meer te bereiken is. Sinds de upgrade kan ik mijn webserver niet meer van buitenaf benaderen.

Gelukkig werkt dit hier gewoon.
Je probeert het wel via een proxy ?
Port 80 staat geforward in je nat tabel ?

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 05-11-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

Als je een speedtouch 510 hebt, kun je eens proberen een telnet verbinding te maken. Even inloggen, en dan het commando 'nat flush' geven. Hierdoor worden alle NAT entries verwijderd, schrijf daarom de huidige configuratie even op. Daarna opnieuw invoeren, en kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart

lockheart

Dit begint echt vervelend te worden , zowel xs4all als kpn zelf schepen me af met een standaard mailtje over mn probleem dat wel mn downstream verhoogt is maar NIET mijn upstream.
ik zit 1594 meter van de centrale af : Rt-C Rotterdam-Centrum , heb xs4all basic

ik heb verschillende OS geprobeerd en verschilende kabels maar mn upload blijft stug wat het was terwijl ik met mn downstream nu makelijk over de 100 vlieg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je geduld moet hebben want ze moeten uiteraard een hoop centrales veranderen. Ik zou me niet a la minute te druk maken, want ik denk dat ze het de komende dagen wel zullen verhelpen. Ze doen het nu alleen denk ik heel planmatig en zijn niet echt aan te spreken over begane "fouten". Dus nogmaals heb geduld !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

eh ?
hebben ze je afgesloten dan ivm de verhoging ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 17:50:
Ik heb een PHP/Mysql scriptje gemaakt waarop iedereen kan aangeven/zien of zijn centrale geupdate is. Het is 95% af, nog ff 1 error fixen maar ik ga eerst ff eten en mijn vrouw vervelen. Ik ga er rond 21:00 wel mee verder.

Alleen: ik zoek nog een plaats om het te hosten! wie wil? Bouwe, staat je aanbod nog? Ik mail je anders vanavond nog wel.

Als het online is post ik de URL hier wel ff!
Mijn aanbod staat nog steeds. Heb je toegevoegd aan MSN.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 22:22

Millennium

Bug free !!!

Nick39 schreef op 05 november 2003 @ 18:49:
[...]

Gelukkig werkt dit hier gewoon.
Je probeert het wel via een proxy ?
Port 80 staat geforward in je nat tabel ?
het geheel werkt al 2 jaar, en via proxy hoeft gelukkig niet meer sinds mijn Vigor2300. Maar het werkt gewoon niet meer sinds 11 uur (daarvoor wel, daarna = ongeveer upgrade tijd niet)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart

lockheart

ja dit probleem heb ik er ook nog is bij
sinds die verhoging heb ik dus een upload die niet verhoogt is plus mensen kunnen niet meer op mn ftp server inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waarom is het eigenlijk zo dat m'n ping ook verkort is?

Ik heb nu een ping van 13-15 ms ipv 18-21 ms?
offtopic:
Ik vind het wel een hele vette voorruit gang!

Jammer idd dat het vorige topic gesloten is, maar ja, daar was ook geen beginnen aan. Heel veel mensen waren super blij met hun verhoging en posten daarom hun nieuwe resultaten, zonder goed te lezen dat dat toch niet de bedoeling was van het topic. Eigen schuld, dikke bult zullen we maar zeggen :)

Wel goed dat er nieuwe initiatieven zijn van het opzetten van een website/script om te zien ofdat er een upgrade is geweest. Hopelijk word dit wel naar waarheid ingevult, anders hebben we er alsnog niks aan.... Misschien een goed idee om bij het scripje neer te zetten hoeveel mensen de verhoging hebben gekregen en hoeveel nog niet (eventueel met datum erbij)...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Geinig:

Speedtest wordt op dit moment zoveel gebruikt dat mijn download zojuist 67k was.
Bij Mordax de normale 80k (inderdaad nog geen verhoging hier).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
r0el schreef op 05 november 2003 @ 15:28:
Wat ik me nou afvraag; basic hier; gaat dus naar 1024 down; delen door 8 levert een snelheid van 125kb/s op. Waarom neemt de overhead dan zo ongelofelijk veel data in beslag dat ik 'maar' 110 kb/s overhoud :?
Dat komt omdat de overhead een bepaald percentage in beslag neemt van de totale bandbreedte. Het 'lijkt' inderdaad groter zo, maar naar verhouding is de overhead precies hetzelfde. Vroeger had je bijv. 512kbit en dat werd effectief geen 64kb/s maar 55kb/s. Nu is alles verdubbeld en haal je geen 128kb/s maar 110kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

ik haal met mijn XS4all basic abo nog maar 89k download. zit wel bijna 1000m van de centrale af.

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

XS4all in Huizen is opgewaardeerd, zowel down als up. Heb het niet eens gemerkt, en heb ook geen problemen. \ik heb geen webserver die ik kan testen om te kijken of poort 80 open is, zoals boven gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ch!pY-J schreef op 05 november 2003 @ 19:55:
Waarom is het eigenlijk zo dat m'n ping ook verkort is?

Ik heb nu een ping van 13-15 ms ipv 18-21 ms?
Zie mijn reply in het ADSL HK topic:
MetHod schreef op 03 november 2003 @ 16:18:
[...]

De ping-duur heeft wel degelijk met bandbreedte te maken.

Als je een upload hebt van 16 kbyte, dan betekent dat 16.000 bytes per seconde.
Een standaard ping is 64 bytes groot, dit betekent dat het versturen van die 64 bytes zowiezo (16384/64) bijna 4ms duurt. Dan is het pas verzonden, over de cap van je ISP heen. Moet je hem ook nog ontvangen, die limiet is meestal wel groter dus verwaarloosbaar.

Iemand met een lagere upload heeft alleen daarom al een hogere ping!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Met de speedtouch kan je eenvoudig zien of je al geupgraded bent.
Telnet naar het modem en type dan: adsl info
Je krijgt dan dit te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
Username : 
Password : 
------------------------------------------------------------------------
*
*                             ______  SpeedTouch 510
*                         ___/_____/\ 
*                        /         /\\  Version 4.2.3.0.0
*                  _____/__       /  \\ 
*                _/       /\_____/___ \  Copyright (c) 1999-2003, 
*               //       /  \       /\ \              THOMSON
*       _______//_______/    \     / _\/______ 
*      /      / \       \    /    / /        /\
*   __/      /   \       \  /    / /        / _\__ 
*  / /      /     \_______\/    / /        / /   /\
* /_/______/___________________/ /________/ /___/  \ 
* \ \      \    ___________    \ \        \ \   \  /
*  \_\      \  /          /\    \ \        \ \___\/
*     \      \/          /  \    \ \        \  /
*      \_____/          /    \    \ \________\/
*           /__________/      \    \  /
*           \   _____  \      /_____\/
*            \ /    /\  \    /___\/
*             /____/  \  \  /
*             \    \  /___\/
*              \____\/
*
------------------------------------------------------------------------
=>adsl info
Modemstate            :  up 
Operation Mode        :  G.DMT Annex B  [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode          :  fast 
Number of resets      :  1 

Vendor                              Local           Remote   
  Country             :               0f               0f 
  Vendor              :             ALCB             ALCB 
  VendorSpecific      :             0000             0000 
  StandardRevisionNr  :               01               01 

Downstream        Upstream 
Margin       [dB]     :               31               29 
Attenuation  [dB]     :               18                9 
OutputPower  [dBm]    :               17                4 

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s 
  Downstream          :             1811              768 
  Upstream            :              301              128 

Transfer statistics
  Total since power On              Cells             Kbit
    Downstream        :         318795695         135169080  
    Upstream          :         245351270         104028824  
  Current Connection 
    Downstream        :         318790833         135166960 
    Upstream          :         245351270         104028824 
    Errors 
      Received FEC    :                0 
      Received CRC    :                0 
      Received HEC    :                0 

Far End Failure 
      No Failure 
    Near end failure 
      No failure 
    Far end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures 
      Loss of signal:         0 failures 
      Loss of power:          0 failures 
      Loss of link:           0 failures 
      Errored seconds:        0 seconds  
    Far end failures last 15 minutes 
      Loss of frame:          0 seconds  
      Loss of signal:         0 seconds  
      Loss of power:          0 seconds  
      Loss of link:           0 seconds  
    Far end failures current day
    Far end failures previous day
     Near end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures 
      Loss of signal:         0 failures 
      Loss of power:          0 failures 
     Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds 
      Loss of signal:         0 seconds 
      Loss of power:          0 seconds 
     Near end failures current day 
     Near end failures previous day 
=>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Volgens het XS4ALL nieuws bericht van 8 sept zou ADSL Basic van 768/128 (up/down) naar 1024/160 Kbit/s worden verhoogd.

URL: http://www.xs4all.nl/nieu...t/snelheden_november.html

Echter nu lees ik in andere threads dat het verhoogd zou worden naar 1024/320.
Ik heb net gekeken en inderdaad zeg.. mijn download is naar 1024 verhoogd, dat is geen verassing.. maar mijn upload is nu 320 ipv 128!! :Y)

Had XS4ALL een foutje gemaakt in het originele nieuwsbericht of heeft iemand bij KPN een "foutje" gemaakt?

Of is er in de tussentijd een verandering van plan geweest ofzo?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
tazzman schreef op 05 november 2003 @ 21:13:
Volgens het XS4ALL nieuws bericht van 8 sept zou ADSL Basic van 768/128 (up/down) naar 1024/160 Kbit/s worden verhoogd.

URL: http://www.xs4all.nl/nieu...t/snelheden_november.html

Echter nu lees ik in andere threads dat het verhoogd zou worden naar 1024/320.
Ik heb net gekeken en inderdaad zeg.. mijn download is naar 1024 verhoogd, dat is geen verassing.. maar mijn upload is nu 320 ipv 128!! :Y)

Had XS4ALL een foutje gemaakt in het originele nieuwsbericht of heeft iemand bij KPN een "foutje" gemaakt?

Of is er in de tussentijd een verandering van plan geweest ofzo?
Tjah.......op 17 oktober is er beter nieuws gekomen:

http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/upstreamsnelheid.html

[ Voor 2% gewijzigd door GlowMouse op 05-11-2003 22:37 . Reden: november->oktober ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Bouwe, aangezien hasse_m al bijna een scriptje afheeft, lijkt het mij vrij zinloos als ik er ook nog 1 ga maken. ;) Ik stel wel voor om er 2 frames van te maken, waarbij je in 1 van de 2 frames de centrale-opzoek-pagina neerzet. Die zullen toch vaak samen nodig zijn. :)

* AdLentis heeft sinds vanmiddag ook de upgrade doorstaan (Harderwijk). De vorige upgrade was trouwens nog voor planning gereed.

[ Voor 22% gewijzigd door AdLentis op 05-11-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Zo zo.. op 17 november nog wel.. helemaal echt te wows die gave van je! _/-\o_ ;) ;)

Had ik helemaal gemist dat bericht maar ja, ik kijk ook niet heel vaak op de XS4ALL site. Erg goed nieuws allemaal.. ben begonnen met 512/128 - 11 maanden geleden. En nog geen jaar later zitten we gewoon op 2x meer download, en 2.5x meer upload! B)

* tazzman is a happy camper (8>

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdLentis schreef op 05 november 2003 @ 21:20:
Bouwe, aangezien hasse_m al bijna een scriptje afheeft, lijkt het mij vrij zinloos als ik er ook nog 1 ga maken. ;) Ik stel wel voor om er 2 frames van te maken, waarbij je in 1 van de 2 frames de centrale-opzoek-pagina neerzet. Die zullen toch vaak samen nodig zijn. :)

* AdLentis heeft sinds vanmiddag ook de upgrade doorstaan (Harderwijk). De vorige upgrade was trouwens nog voor planning gereed.
Het is dan ook even zoeken in de lange lijst. :P

Heb vanmiddag op mn werk (Zon) nog even geprobeerd bij KPN een lijstje te krijgen met de centrales die al gereed zijn. Maar dat blijkt een staatsgeheim te zijn ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 21:28:
[...]

Het is dan ook even zoeken in de lange lijst. :P

Heb vanmiddag op mn werk (Zon) nog even geprobeerd bij KPN een lijstje te krijgen met de centrales die al gereed zijn. Maar dat blijkt een staatsgeheim te zijn ;)
Maar niet meer voor lang! ;) Wel onzin eigelijk, op zo'n simpele manier als deze ben je er zo achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
PolarBear schreef op 05 november 2003 @ 21:04:
Met de speedtouch kan je eenvoudig zien of je al geupgraded bent.
Telnet naar het modem en type dan: adsl info
Jammer dat dit met het oude adsl speedtouch modem niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdLentis schreef op 05 november 2003 @ 21:35:
[...]

Maar niet meer voor lang! ;) Wel onzin eigelijk, op zo'n simpele manier als deze ben je er zo achter!
Linkje posten op zoveel mogelijk fora's en klaar is kees. Wat wel vreemd is dat mijn werkgever (Zon) geen geheim maakt van wanneer en wie is geupgrade. KPN houdt zijn mond nog steeds dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieM schreef op 05 november 2003 @ 20:22:
[...]

Dat komt omdat de overhead een bepaald percentage in beslag neemt van de totale bandbreedte. Het 'lijkt' inderdaad groter zo, maar naar verhouding is de overhead precies hetzelfde. Vroeger had je bijv. 512kbit en dat werd effectief geen 64kb/s maar 55kb/s. Nu is alles verdubbeld en haal je geen 128kb/s maar 110kb/s.
Het overhead percentage is opgebouwd uit de overhead van een aantal protocollen dat op elkaar gestapeld worden om verkeer over een ADSL lijn af te wikkelen. Tussen de apllicatie (je gemeten throughput) en de opgeven ADSL throughput (bijv 1024mbit/sec) worden over het algemeen de volgende protocollen op elkaar gestapeld (van applicatie naar transport: PPPoE, PPP, TCP, IP, Ethernet, AAL5 en ATM). De gezamelijk overhead van deze protocollen bedraagt zo'n 16-17% (afhankelijk van je MTU settings).

Deel nu de ADSL snelheid (1024Mbit/sec) door 1,16, geeft 882 kbit/sec, dit deel je door het aantal bits in een byte, geeft om en nabij de 110kbyte/sec.

Als je dus 110kbyte/sec haalt zit je met een 1024Mbit ADSL verbinding niet slecht.

Door optimalisatie van MTU settings kan je in veel gevallen nog ongeveer 0,6% overhead verminderen. Dit scheelt je ongeveer 0,8 kbyte/sec in throughput. Een MTU setting van 1454 bytes zou ideaal moeten zijn (voor meer info zie links hieronder)

Voor een effectief dataverkeer kan het helpen je RWIN setting te optimaliseren, een RWIN setting van 37500 bytes zou voor ADSL verbindingen OK moeten zijn (voor meer info zie links hieronder). Een te hoge setting geeft bij slechtere verbindingen veel overhead doordat de gehele receive buffer (de waarde van de RWIN setting dus) opnieuw verzonden moet worden bij een geconstateerde fout.

Sorry voor het wat lange verhaal, maar ik hoop dat er een beetje duidelijkheid in de overhead gekomen is.

Links:
ADSL knowledge base: http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/index.htm
RWIN settings: http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/banddelay.htm
MTU settings: http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/pppoemtu.htm

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 22:39 . Reden: Oops milli bits (mbits) bestaan natuurlijk niet, Mega bits (Mbits) wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 22:34:
over het algemeen de volgende protocollen op elkaar gestapeld (van applicatie naar transport: PPPoE, PPP, TCP, IP, Ethernet, AAL5 en ATM). De gezamelijk overhead van deze protocollen bedraagt zo'n 16-17% (afhankelijk van je MTU settings.
PPPoA wordt er door de meeste nederlandse adsl leveranciers gebruikt (iig zeker bbned en kpn). Het is het TCP/IP protocol, TCP & IP vallen beide in aparte layers, maar het is geen apart protocol. Natuurlijk gaat het hier wel over, maar het protocol is tcp/ip en Ethernet ... dat ken ik niet als protocol, het spijt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Attilla op 05-11-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws: Het script om centrales die geupgrade zijn op aan te melden is af en het lijkt hier locaal ook goed te werken!!!

Ik heb het script gemaakt, en de bugjes heb ik samen met GlowMouse en Bouwe er zojuist uitgehaald. Bouwe gaat hem hosten maar is inmiddels niet meer online. Ik vermoed dus dat hier morgen wel een URLetje zal verschijnen!

Al vast een waarschuwing: Het systeem is bewust erg open! een centrale die op geupgrade staat kun je weer terug zetten in niet-geupgrade! Dit is zo simpel dat zelfs de meest stomzinnige grapjas er geen grap in kan zien. Maar mochten er mensen de zaak bewust willen verklooien, ga je gang, de site is zo offline en dan kun je nergens zien welke centrales klaar zijn!

Verder moet iedereen straks dus nog even gaan invullen als je centrale al aan de beurt geweest is! Ik zal nog wel even een quickscan door het vorige forum doen en wat centrales invullen alvast. Maar controlleer het zelf ook even!

Nu dus nog even wachten op de URL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag ook geupgrade.

Alleen nu werkt ftp dus niet meer terwijl dit gisteren nog wel werkte.
Werkt op geen van alle pc's en na uitvoerig checken van de gehele configuratie hier denk ik dat het samnehangt met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben 4 nov geupgraded, die dag gelijk een upgrade naar fast aangevraagd, en dat is vandaag uitgevoerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:55:
[...]

Als je het topic een beetje doorspit blijkt er een link te zijn waar je je postcode moet invullen en van waaruit de afstand bepaalt wordt...
Ja die link heb ik gezien ja maar de afstand is onbekend :(
Word deze afstand hemelsbreed gemeten of is het het aantal meters kabel die ertussen zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 05 november 2003 @ 23:12:
[...]
PPPoA wordt er door de meeste nederlandse adsl leveranciers gebruikt (iig zeker bbned en kpn). Het is het TCP/IP protocol, TCP & IP vallen beide in aparte layers, maar het is geen apart protocol. Natuurlijk gaat het hier wel over, maar het protocol is tcp/ip en Ethernet ... dat ken ik niet als protocol, het spijt me.
TCP (Transport Control Protocol) is een protocol wat draait op een hogere laag dan het IP (Internet Protocol). Het zijn (op je PC) beide software protocollen.

TCP is het protocol wat verantwoordelijk is voor het in de juiste volgorde plaatsen van en verzenden van pakketjes data.
IP zorgt voor de verzending van de data pakketjes van en naar het juiste IP adres.

PPP(oA) (Point to Point Protocol (over ATM)) is een extra software (op je PC) layer aan de onderkant van IP. Deze zorgt voor de communicatie en handshaking over de lijn verbinding.

Het ethernet protocol wordt gebruikt wanneer je verbinding tussen PC en ADSL modem via een ethernetmodem verloopt. Ethernet is een hardware protocol. En heeft geen overhead in de datastream.

Met een USB modem heb je een gesloten protocol (eigen aan de modem) over deze hardware verbinding, welke doormiddel van een driver op je PC wordt aangestuurd. Ik heb geen idee wat de overhead hiervan is, maar het heeft geen effect op de overhead in de datastream.

AAL (ATM Adaption Layer) en ATM (Asynchronous Transfer Mode) zijn beide in de kabelmodem geimplementeerde protocollen welke gebruikt worden binnen de ADSL structuur van de ADSL provider. Met de datasnelheid van de ADSL verbinding wordt de bits snelheid van het ATM protocol bedoeld.

Algemeen:
Zodra twee partijen met elkaar communiceren (op hardware of software niveau) heb je afspraken nodig over de manier waarop deze twee met elkaar omgaan. Dit wordt een protocol genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wd-c is ook geupgrade 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op 05 november 2003 @ 21:36:
[...]

Jammer dat dit met het oude adsl speedtouch modem niet werkt
Het kan wel op het oude speedtouch modem.Met nubz alcatool b.v.
handmatig kan het ook:
-telnetten naar modem
=>td prompt
-string invoeren
=>golden
=>operational_data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke script is af (met dank aan Hasse), dus nu kan iedereen opgeven of ie al is geupgrade is, plus een totaal overzicht.

Website: http://surf.to/adslupgrade
(backup-adres: http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl)

Weet je niet meer op welke centrale je precies zit? Kijk dan op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Dus graag niet meer posten in deze thread omtrent "Jippie, ik ben verhoogd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 09:55:
Oke script is af (met dank aan Hasse), dus nu kan iedereen opgeven of ie al is geupgrade is, plus een totaal overzicht.

Website: http://surf.to/adslupgrade

Weet je niet meer op welke centrale je precies zit? Kijk dan op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm.

Dus graag niet meer posten in deze thread omtrent "Jippie, ik ben verhoogd".
Yep! het lijkt het nu allemaal te doen! Dank aan de mensen die geholpen hebben met bugfixjes en Bouwe voor 't hosten!

Ik heb zojuist alle data die ik in het vorige forum kon vinden er even in gezet. Gaarne even controleren of het klopt en waar nodig zelf even aanpassen!

Dus als je geupgrade bent dit aub even melden op: Website: http://surf.to/adslupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Zoetermeer (rokkeveen) is nu ook geupgrade.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNESSY schreef op 06 november 2003 @ 09:59:
Zoetermeer (rokkeveen) is nu ook geupgrade.
Het is dus de bedoeling dat je dat invuld op Website: http://surf.to/adslupgrade

en dus NIET in dit forum!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online

Lijkt me een grote fout van KPN en consorten...je hebt 2 jaar kunnen ADSL'en, dus dat kan nu ook nog lijkt me :)
Gelijk gaan bellen enzo, want dit kan dus echt niet! En als ik jou was zou ik ADSL prefereren boven kabel..en waarom je opeens geen lite meer zou kunnen draaien, is me een raadsel, dat slaat helemaal nergens op :{
ALs je verder weg van de centrale zit, kan je de hoogste snelheden misschien niet halen, maar dat lite niet kan, terwijl je het de afgelopen 2 jaar hebt gehad, slaat nergens op :)
Gelijk bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Glacier schreef op 06 november 2003 @ 10:20:
[...]

Lijkt me een grote fout van KPN en consorten...je hebt 2 jaar kunnen ADSL'en, dus dat kan nu ook nog lijkt me :)
Gelijk gaan bellen enzo, want dit kan dus echt niet! En als ik jou was zou ik ADSL prefereren boven kabel..en waarom je opeens geen lite meer zou kunnen draaien, is me een raadsel, dat slaat helemaal nergens op :{
ALs je verder weg van de centrale zit, kan je de hoogste snelheden misschien niet halen, maar dat lite niet kan, terwijl je het de afgelopen 2 jaar hebt gehad, slaat nergens op :)
Gelijk bellen!
Straks sluiten ze zijn telefoon ook nog af! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hmmm die lijst is toch niet helemaal compleet want de centrale waar ik op zit (Holten) staat er niet op. Zoek bij die postcode check maar eens op 7451CV. Naja, die is nu dus ook geupgrade.
Download en upload is wel wat het moet zijn, maar wat me opvalt is dat me ping naar bijv. tweakers.net nu nog maar iets van 12-13 ms is. :Y) Dat heeft toch niet veel met die upload verhoging te maken of zie ik dat nu verkeerd? Lijkt me dat je in de ping het verschil tussen 128 kbit en 320 kbit up toch normaal gesproken niet veel verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoTimeToPlay schreef op 06 november 2003 @ 11:25:
Hmmm die lijst is toch niet helemaal compleet want de centrale waar ik op zit (Holten) staat er niet op. Zoek bij die postcode check maar eens op 7451CV. Naja, die is nu dus ook geupgrade.
Download en upload is wel wat het moet zijn, maar wat me opvalt is dat me ping naar bijv. tweakers.net nu nog maar iets van 12-13 ms is. :Y) Dat heeft toch niet veel met die upload verhoging te maken of zie ik dat nu verkeerd? Lijkt me dat je in de ping het verschil tussen 128 kbit en 320 kbit up toch normaal gesproken niet veel verschil merkt.
Website is net geactualiseerd met alle centrales.

http://surf.to/adslupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 13-09 14:46
NoTimeToPlay schreef op 06 november 2003 @ 11:25:
Lijkt me dat je in de ping het verschil tussen 128 kbit en 320 kbit up toch normaal gesproken niet veel verschil merkt.
Ja zeker kan dit wel. Is trouwens al meer gevraagd in dit topic, uitleg staat ergens op de vorige pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, de lijst met centrales op http://surf.to/adslupgrade is inderdaad enige maanden oud. ADSL centrales die pas 'recent' van ADSL zijn voorzien stonden er niet in. Er is nu een linkje op de site gezet die alle centrales van KPN als optie aanbiedt.

edit: ik heb Holten er alvast even bijgezet als geupgrade!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Glacier schreef op 06 november 2003 @ 10:20:
[...]

Gelijk bellen!
Ik heb dit verhaal meer gehoord.
Omdat KPN nu door de verhoogde snelheid de minimum snelheid niet meer kan garanderen krijg je een probleem.
Je zou dan ook niet meer de volle 100% hoeven te betalen.
Je hoeft ook niet voor een heel brood te betalen als je maar een half brood krijgt.
Je zou dus wegens wanprestatie moeilijk kunnen doen.
Kijk,wat KPN zou moeten doen is een overeenkomst maken met je dat je afziet van het recht te reclameren en genoegen neemt met een lagere snelheid voor het zelfde bedrag.
Maar dan moeten ze met iedereen die dit overkomt overeenkomsten gaan maken en dat vinden ze maar lastig.
En dus maken ze gebruik van hun optie dat ze het kontrakt kunnen opzeggen met in acht neming van de opzegtermijn.
Het is voor hun een te grote rompslomp.
Je zou het aan de OPTA kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Vanochtend tussen half 7 en 11 geupgrade, gaat om centrale in Hardenberg! Is ingevuld op die pagine :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je eigenlijk bij welke centrale je zit? Is dat ergens te vinden op de kpn site? Ik denk dat ik amsterdam bijlmer heb want dat is wel het dichtste bij... Ik woon in amsterdam zuidoost, de wijk Gein. Het wordt ook wel gaasperdam genoemd maar daar is geen aparte centrale voor... Iemand een idee welke centrale ik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:02
Sinds deze gein van hete upgraden aan de had is is mijn ping 2x zo hoog zal waarschijnlijk wel toeval zijn, maar het zuigt wel zwaar tijdens het games :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Als die site er dan toch is he... kan je dan niet een soort mailing list aanmaken? dat je een bericht krijgt wanneer de door jou aangegeven telefooncentrale gereed is?

Op deze manier kunnen mensen die de hele dag op het werk zitten via webmail kijken of de upgrade erdoor is.

Ik weet niet hoeveel werk het is, maar het zal vast het 1 en ander aan tijd kosten :P tis maar een idee :)

Naast wat vragen.. uiteraard ook _/-\o_ _/-\o_ voor de site, goed dat je er de moeite voor genomen hebt!!

-edit-

@ topicstarter, misschien handig om de links naar de site en centralepostcode checker even in de openingspost te plaatsen, dan hoeft niet iedereen alle posts door te worstelen of de vraag 100x te stellen

[ Voor 18% gewijzigd door sPENKMAN op 06-11-2003 12:04 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je vinden op welke centrale je zit:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Dat moet je dus ff doen voordat je gaat invullen op de site(Website: http://surf.to/adslupgrade)

Als je met refreshen die vervelende pop-up van surf.to wilt vermijden kun je ook http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl gebruiken.

Ik kan zelf nog een hele wishlist maken voor de site, maar eind van de maand is het gewoon over en uit! Dus zonde om echt veel tijd in de steken! Het leek me ook wel leuk om een kaartje van NL te maken en dat je daarop precies kunt zien welke centrales geupdate zijn en of er een patroon in zit. maar ja, geen tijd meer! Mail is ook wel een goed idee. Maar zoals gezegd: zonde van de tijd en als je op je werk zit hoeft je echt niet steeds te refreshen want je merkt het toch pas als je weer thuis bent!

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ephymerous schreef op 06 november 2003 @ 11:51:
Vanochtend tussen half 7 en 11 geupgrade, gaat om centrale in Hardenberg! Is ingevuld op die pagine :9
Dan hoef je dat hier niet meer te zeggen,staat al in de eerste post ! straks gaat dit topic ook al weer dicht.
sPENKMAN zei:
Als die site er dan toch is he... kan je dan niet een soort mailing list aanmaken? dat je een bericht krijgt wanneer de door jou aangegeven telefooncentrale gereed is?

Op deze manier kunnen mensen die de hele dag op het werk zitten via webmail kijken of de upgrade erdoor is.

Ik weet niet hoeveel werk het is, maar het zal vast het 1 en ander aan tijd kosten tis maar een idee
Beetje onzin is dit natuurlijk he.
Als je via webmail kan kijken of je een mailtje hebt dat je centrale ge-upgraded is, krijg je dat mailtje alleen maar als een ander dat meldt op die site.
Dan kun je net zo goed zelf om de paar uur even kijken op de site zelf of het er bij staat.
Staat er niets ingevuld, dan is ie nog niet ge-upgraded en zou je ook geen mailtje hebben gehad.
Beetje dubbelop, EN op een site zien dat ie geupgraded is, EN dan ook nog eens een mailtje voor iets dat nog geen maand online is want na 30 nov is kpn klaar en rechten kun je al zowieso niet ontlenen er aan.
KPN zal er niet wakker van liggen als jij zegt, er staat een site op internet en daar staat dat mijn centrale al klaar is terwijl ik dat niet merk.
KPN: die site is niet van ons,wij weten van niets.....

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 06-11-2003 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx hasse.. Amsterdam bijlmer is het dus... Best ver van de centrale of valt 2629 meter mee? Naja ik heb nergens problemen mee. Nou maar hopen dat die snelheidsverhoging snel komt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ephymerous schreef op 06 november 2003 @ 11:51:
*iemand was me voor met waarschuwen ;)*

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exec141, TS, kun je misschien de links naar de genoemde sites in de openingspost opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag ook al de snelheidsverhoging gekregen. >:)
Heb het ook al op die site aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 12:26:
heb vandaag ook al de snelheidsverhoging gekregen. >:)
Heb het ook al op die site aangegeven.
Als je gewoon even de moeite neemt om de beginpost te lezen...
We willen hier niet weten of je centrale ge-upgrade is, geef het op de site aan en dat is genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Mooi, ze zijn al in Venlo bezig geweest :) (woon er zelf 10-15km vanaf)

Toch ook wel mooi dat de pings verlaagd zijn, hoop dat het op mij ook van toepassing is (gemiddelde ping van 21, 4000m van de centrale af)

[ Voor 10% gewijzigd door Pubbert op 06-11-2003 13:00 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 06 november 2003 @ 12:54:
Mooi, ze zijn al in Venlo bezig geweest :) (woon er zelf 10-15km vanaf)

Toch ook wel mooi dat de pings verlaagd zijn, hoop dat het op mij ook van toepassing is (gemiddelde ping van 21, 4000m van de centrale af)
Ik neem aan dat je pings verlaagd bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterochtend stondt ik verbaasd te kijken toen ik in m'n statisticen zag dat ik snelheden had gehaald van 260 kb/s ipv 160 kb/s. Ik d8 al dat er iets mis was met m'n statisticen.
's Avonds vertelde m'n pa dat hij een mailtje had gehad van planet, waarin ze vertellen dat de snelheden deze maand worden verhoogd.

Erg leuk is dat planet verteld dat zij het doen om de planet gebruikers meer kwaliteit voor hun geld te geven.
Wat erg lachelijk is, is dat KPN de snelheden verhoogd voor alle ADSL ISP's en niet planet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:01

Dr_Love

Best drugs are made by love

Nou ze hebben mijn adsl weer aan de praat, ze hebben iets in de centrale vervangen en ook iets met de lijn naar mijn huis gedaan.

Ik heb nu de snelheid van een lite abonement maar mogenlijk morgen toch nog de basic, dit omdat mijn buurman het wel gewoon heeft. 10 meter verder naast ons.

Na 5 dagen telefoneren is het dan toch gelukt om als nog adsl te gebruiken.
1 ding kpn heeft de service toch wel hoog staan hoor, als je maar je zelf laat horen.

Ik ben weer blij, ik hoop dat de andere mensen die dit probleem nog wel hebben (geen adsl meer) ook tot een oplossing kunnen komen met KPN.

Nog bedankt voor het medeleven en de tips.
Ken ik eindelijk weer is gaan tweaken das beter dan bellen met KPN. :D

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.