KPN ADSL snelheidsverhoging

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.438 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 10 november 2003 @ 16:33:
Venlo Centrum heeft al 5x ofzo een snelheidsupgrade gehad :? (werd steeds weer terug-gezet)

Kan iemand ff duidelijkheid geven :?
Er is iemand die niet de moeite neemt om via de postcode z'n centrale op te zoeken en/of een niet KPN-ADSL aanbieder heeft die wel geupgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Niet dat ik erop kick om mezelf te kwoten, maar aandacht was net ff bij die lamer.
Ruudjah schreef op 08 november 2003 @ 15:32:
Gelukkig ben ik al een tijd van KPN af. Is het mogelijk om dat script simpel te verbouwen zodat je ook BBned snelheidsverhogingen erin kan toevoegen/aflezen?

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
[vautje]

[ Voor 96% gewijzigd door Chemist op 10-11-2003 17:52 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
[post deleted]
ingevuld waar het hoort :P

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Na de restoreoperatie hebben we alweer ruim 20 000 bezoekers gehad, hiermee komt het totaal op 30 000. 7gb traffic maakt het wonder dat dit nog steeds draait compleet. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:34:
[...]

hoe kan je nou meer dataverkeer hebben als je snelheid omhoog gaat?
Alleen als jij nu veel meer gaat downloaden omdat het sneller gaat, maar daar houden de ISP`s geen rekening mee. FUP blijft FUP. :P

btw 10gb in 2 dagen,... wat download jij allemaal?
Ja, precies wat hvdberg ook zegt, vooral de upload heb je bij Filesharing helemaal niet in de hand. Dus bij veel meer upload vind ik dat de ISP niet mag gaan zitten dreigen dat je teveel dataverkeer hebt.

Uhm.... alles wat los en vast zit })

[ Voor 6% gewijzigd door Flint op 10-11-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Flint123 schreef op 10 november 2003 @ 23:37:
[...]

Ja, precies wat hvdberg ook zegt, vooral de upload heb je bij Filesharing helemaal niet in de hand. Dus bij veel meer upload vind ik dat de ISP niet mag gaan zitten dreigen dat je teveel dataverkeer hebt.

xs4all :

http://webcast.xs4all.nl/webcastfaq.asp?o=5
Wat betekent Personal Webcast voor de Fair Use Policy van Basic of Fast ADSL?
De Fair Use Policy heeft alleen betrekking op het door u gegenereerde downstreamverkeer. 'Uitgaand' verkeer, waar het hier om gaat, hoort daar niet bij.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Dat meen je niet?!?!
Geen datalimiet op upstream? Mag de lijn dan 24 uur per dag 320kbit uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Flint123 schreef op 11 november 2003 @ 00:24:
[...]

Dat meen je niet?!?!
Geen datalimiet op upstream? Mag de lijn dan 24 uur per dag 320kbit uploaden?
mja lijkt erop (en zelfs 640kbit als je fast abbo hebt (Zoals ik hier))
zo staat het echt toch echt

ook hier :

http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse1
Voor de datalimieten en fair-use-policy zoals van toepassing op de particuliere ADSL abonnementen van XS4ALL wordt met “dataverkeer” alleen de totaal ontvangen (downstream) hoeveelheid data bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 11-11-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
OMG, dat wist ik écht niet.

* Flint start DC++ op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Flint123 schreef op 11 november 2003 @ 00:40:
OMG, dat wist ik écht niet.

* Flint start DC++ op
xs4all is gewoon aardig voor de gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Dat komt omdat xs4all een kleine 2Gbit doet waarvan ik denk 10% uitgaand en 90% inkomend. Bij hun transit providers betalen ze voor die 90% en bij hun AMS-IX per mbit niets. Aangezien die ook niet vol zit is zoiets makkelijk aan te bieden. :)

Blazen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Tiscali geld hetzelfde, de upload wordt niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 08:45:
Nee wordt die ook niet meegereken bij de FUP??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Iemand die weet hoe dat bij Planet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:22

Pimmuz

Roar

Voorwaarden van planet doorlezen of eventjes HD bellen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 22:05
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 08:45:
Heb Tiscali Light, geen upload limiet, maar ook geen download limiet hoor... Voorwaarden zijn wel bijgescherpt volgens mij.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
juaNto schreef op 11 november 2003 @ 09:38:
Voorwaarden van planet doorlezen of eventjes HD bellen he :)
Dat was niet de vraag ;) :P
Ik vroeg of iemand het (toevallig weet). Maja, zal t spul dan wel es een keer doorlezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Sevenum nu ook (eindelijk ;))

code:
1
2
3
4
Download : 108.1 KByte/sec
Upload : 32.4 KByte/sec
Connection : 825.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

En dit op 4km afstand van de Centrale, ik kon niet eens ADSL krijgen tot in Juni (de mensen die in mijn dorp dichterbij woonden wél al.

De buren (huis ligt aan ons huis) kunnen enkel Lite nemen, terwijl de telefoonkabel net 10m langer is 8)7

Ping is 4ms verbeterd, is iig beter als nix :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Dat is zeer netjes voor iemand die 4km van de centrale afzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 09:01:
Nee wordt die ook niet meegereken bij de FUP??
Van de Tiscali website:
"Een datalimiet zegt iets over de hoeveel data (informatie) die u gratis kunt downloaden. De Tiscali ADSL-abonnementen hebben verschillende datalimieten, zodat u het abonnement kunt kiezen dat bij u past. Tiscali meet alleen de informatie die u naar u toe haalt (downloadt) en niet de informatie die u verzendt (uploadt). "
Meer info hier:
http://www.tiscali.nl/wordlid/adsl/abonnementen.asp?#2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat weet ik maar ik heb de ouwe voorwaarden nog. Dus daarom weet ik niet precies wat ik nu heb , down FUP? en UP geen Limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 12:47:
Ja dat weet ik maar ik heb de ouwe voorwaarden nog. Dus daarom weet ik niet precies wat ik nu heb , down FUP? en UP geen Limiet?
Het enige wat in de algemene voorwaarden staat, is dat de limiet per abbonementsvorm verschilt.
Het lijkt me sterk dat ze speciaal voor de oude abbo's de upload gaan meten. De limieten gaan ook pas per begin 2004 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint123 schreef op 10 november 2003 @ 23:37:
[...]
Wat een onzin, bij eMule kun je gewoon je upload bandbreedte instellen! Ik stel deze vaak ergens tussen de 1kB/s en de 10kB/s in. Ik heb mijn upload dus volledig in de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik zie wel, in een mailtje van tiscali stond dat ik gewoon mijn oude voorwaarden bleef behouden en ik heb begrepen uit andere topics dat als ze je voorwaarden veranderen dat je daar 6 weken van te voren voor moet ingelicht worden, dus ze hebben nog een paar dagen om die brief op mijn deur mat te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ah eindelijk gevonden hoe het bij Planet Internet zit:
Datalimiet
Het ADSL Standard-abonnement heeft een datalimiet van 1 GigaByte per maand. Elke 1 MB die u boven de limiet verbruikt, kost € 0,005.
Voor de berekening van het dataverkeer wordt alleen uitgegaan van data die u naar u toe haalt zoals bijv. webpagina's, binnen halen van e-mail en downloaden van programma's (downstream) en niet op basis van wat u verzendt, zoals bijvoorbeeld een e-mail of het uploaden van een homepage (upstream).
http://www.planet.nl/plan...ontentid=367216/sc=f9d9a5

Dit geld dan dus alleen voor ADSL Standaard niet zoals ik heb ADSL Comfort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 23:03:
[...]

Ja. Ik was onder de veronderstelling dat Tiscali via KPN liep, maar dat is dus niet. Het is ook zo onoverzichtelijk :)

Weet iemand hoe het zit met Tiscali m.b.t. snelheidsvehogingen?
)#@(*$)(*#$ Zoals het er nu naar uit ziet is de Tiscali/BabyXL combinatie de enige die NIET meegaat in de snelheidsverhoging. Met andere woorden: 95% van de nederlandse ADSL verbindingen wordt sneller behalve nou net de ISP waar ik bij zit :(

Tiscali bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar krijg jij dan ook niet de verhoging naar de nieuwe snelheden van het babyXL netwerk? Lijkt me wel raar dat ze dan alle ouwe abbonees via babyXl op oude snelheid houden

Maar ja ik ben eindelijk een keer blij dat ik KPN heb ipv babyXL mijn snelheid is geupgrade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 11 november 2003 @ 13:46:
Ah eindelijk gevonden hoe het bij Planet Internet zit:

[...]

http://www.planet.nl/plan...ontentid=367216/sc=f9d9a5

Dit geld dan dus alleen voor ADSL Standaard niet zoals ik heb ADSL Comfort. :)
Iets verder kijken dan je neus kort is...

http://web.planet.nl/klantenservice/voorwaarden/faircp.html
Geldt er dan een limiet voor dataverkeer? Bij normaal verbruik (zowel verzonden als ontvangen Mbytes) hoeft een gebruiker niet bang te zijn dat hij een limiet zal overschrijden. Planet Internet is echter wel bevoegd om te beoordelen of een gebruiker onevenredig en excessief veel netwerkverkeer veroorzaakt, waardoor anderen hinder ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Laatst online: 03-03 10:57
Op hun site staat bij comfort en advanced: Geen datalimieten
Zoals ik ook in een mailtje van ze heb. Staat daar nergens volgens fair use, dat hebben ze ook later toegevoegd denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door Fakir op 11-11-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Jouw neus is qua begrip korter... Mijn gevonden tekst is nog steeds van toepassing:
1GB datalimiet is alleen op ADSL Standaard en alleen op downloaden, niet op upload.
Los daarvan is Planet bevoegd onevenredig gebruik van de verbinding aan te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Fakir schreef op 11 november 2003 @ 19:06:
Op hun site staat bij comfort en advanced: Geen datalimieten
Zoals ik ook in een mailtje van ze heb. Staat daar nergens volgens fair use, dat hebben ze ook later toegevoegd denk ik.
Ook bij FUP is altijd een datalimiet, alleen is deze nooit "hard" ingesteld. De datalimiet is afhankelijk dan van de gemiddelde verbruikte dataverkeer van alle ADSL Comfort gebruikers. Zit je daar onevenredig boven dan kunnen ze volgens hun algemede voorwaarden daar ook een vergoeding voor vragen dan wel je afsluiten.

Een tijdje was deze "wazige" limiet op ongeveer 5GB, ik denk dat het nu wat hoger komt te liggen na de snelheidsverhogingen door dat mensen sneller meer kunnen downloaden. Het gemiddelde zal daar door wat kunnen stijgen ;)

Het betalen per 100MB's te veel over je eventuele datalimiet heen wordt gemiddeld over 1 jaar genomen en niet per maand. Dat is althans bij de meeste ISP's zo heb ik me laten vertellen ;) :)

Vooralsnog: Planet Internet heeft geen inzagesysteem voor de klanten en dus wordt er niet strak aan de datalimiet en de FUP gehouden. Maar er zijn natuurlijk dan altijd weer overdrijvers... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 11-11-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
wilde ff melden dat ook Vel (velden) is geupgrade :) down nu met 110 kb en up met 38 kb :)

(kb = kB)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Webgnome schreef op 11 november 2003 @ 23:41:
wilde ff melden dat ook Vel (velden) is geupgrade :) down nu met 110 kb en up met 38 kb :)

(kb = kB)
Kun je www.speedtest.nl ff runnen? Jouw speeds zijn verreweg de hoogste die ik gezien heb, zeker de upload is wel erg hoog...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Ik ping nu 10.8ms naar Tweakers.net vanaf Didam (vlak bij de duitse grens) 3.2 KM vanaf de centrale. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dond3r schreef op 12 november 2003 @ 00:11:
[...]

Kun je www.speedtest.nl ff runnen? Jouw speeds zijn verreweg de hoogste die ik gezien heb, zeker de upload is wel erg hoog...
dit zijn speedtest.nl results

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op 11 november 2003 @ 20:19:
[...]

Jouw neus is qua begrip korter... Mijn gevonden tekst is nog steeds van toepassing:
1GB datalimiet is alleen op ADSL Standaard en alleen op downloaden, niet op upload.
Los daarvan is Planet bevoegd onevenredig gebruik van de verbinding aan te pakken ;)
Ik doelde op jouw opmerking dat je adsl comfort hebt, 2 keer klikken en je had ook daarvoor dus de regeling kunnen vinden. Wat er over light wordt gezegd boeit voor ons beiden (ik heb planet adsl advanced) dus niet.

Ik zie overigens zo snel niet "los daarvan" staan in de voorwaarden o.i.d.
Waar heb je dat gevonden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Webgnome schreef op 12 november 2003 @ 07:20:
[...]

dit zijn speedtest.nl results
Kan het me eigenlijk niet voorstellen, 110kb kan nog in mijn ogen (is wel het hoogste wat ik gezien heb hier) maar die 38kb up, dat is 6 tot 8kb meer dan wat gemiddeld GoT haald.. :?

Woon je dicht bij de centrale?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op 11 november 2003 @ 23:41:

(kb = kB)
Ik krijg in Velden de volgende snelheden via Speedtest:
ADSL-basis
Download: 100,3 kb
Upload: 32.7 kb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
GEEN speedtest resultaten als je de upgrade hebt.
Staat in de Topicstart... Weer ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja iedereen krijgt rond de 30-32 kB up, zoals ik het hoor iig :P , daarom lijkt het óók mij sterk dat hij zo'n hoge upload heeft. Die download is overigens nix mis mee hoor, 110k/s haal ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14
Ik haal ook te weinig snelheid:
107,5 kb/s down ipv. 125
30,7kb/s up ipv. 40

Ik zit bij planet internet:

Zoeken naar postcode ******* leverde het volgende resultaat op:
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
| 189200 010 Rotterdam-Noord Rt

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1048 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1694 meter hemelsbreed.

De kabel vanaf de isdn centrale is slechts 2 meter lang en ik heb een 8000 kb/s .usb modem op een usb2.0 poort. Ik heb ook geen adware op mijn comp.

Interresant: ik haal ongeveer 1600-1700 connections per minuut met de speedtest dit schijnt erg hoog te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dekaasboer op 12-11-2003 18:31 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

Jongens, jongens, leer eens rekenen: Met een 768 verbinding had je +- 80Kb download: 768/80=9,6.
1024/9,6=107KB/s: Perfect dus!!!

En nogmaals; 1 of 2 km van de centrale maakt geef fuck uit! Laat staan dat 2 of 4 meter in huis wat uitmaakt!

[ Voor 31% gewijzigd door GG85 op 12-11-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:25

Download : 107.7 KByte/sec
Upload : 32.8 KByte/sec
Connection : 622.0 Conn/min

In Veenendaal is het ook ge-update!
Bedankt KPN:D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door IJnte op 12-11-2003 18:54 . Reden: speedtest toegevoegd ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GG85 schreef op 12 november 2003 @ 18:42:
Jongens, jongens, leer eens rekenen: Met een 768 verbinding had je +- 80Kb download: 768/80=9,6.
1024/9,6=107KB/s: Perfect dus!!!

En nogmaals; 1 of 2 km van de centrale maakt geef fuck uit! Laat staan dat 2 of 4 meter in huis wat uitmaakt!
lol

Ik zit iets van 700 m van de centrale. Mijn splitter zit op een meter of 15 van het isra punt (dit op afraden van KPN, dit mag namelijk van hun maar max 1 meter zijn, maar na even testen bleek het vele malen goedkoper en mooier (geen twee onodige kabels door het huis)te zijn), en toch blijkt dit even snel te zijn als ieder ander! Dus wat mij betreft maakt het ook geen fuck uit!

ping is iets van 14ms
en connections/minuut vind ik ook pure larie koek. Dit heeft meer met de snelheid van je pc te maken dan met de verbinding volgens mij. Onder XP met virusscanner en een hoop andere onzin haal ik maar een 700 conn/min. Onder een behoorlijk verse installatie van windows 2000 haal ik rond de 1100 conn/min. Die 700 conn/min was voor de snelheidsverhoging ongeveer hetzelfde als nu....

[EDIT]
Er zijn nog steeds mensen die niet kunnen lezen;
/me Geen speedtest resultaten in dit topic!

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 12-11-2003 19:00 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dond3r schreef op 12 november 2003 @ 10:08:
[...]

Kan het me eigenlijk niet voorstellen, 110kb kan nog in mijn ogen (is wel het hoogste wat ik gezien heb hier) maar die 38kb up, dat is 6 tot 8kb meer dan wat gemiddeld GoT haald.. :?

Woon je dicht bij de centrale?
Sorry voor de mensen uit velden maar hier zijn mijn result van vandaag:

sorry mensen

sorry het mag niet maar ik dacht ik laa het toch maar zien omdat mensen uit velden mij niet geloven. Maar anyhoe ik ben zeer blij met de upgrade het gaat echt een stukje sneller. alleen ja volgend jaar dat datalimiet :/

[ Voor 28% gewijzigd door Webgnome op 12-11-2003 19:14 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op 12 november 2003 @ 19:05:
[...]

Sorry voor de mensen uit velden maar hier zijn mijn result van vandaag:

sorry mensen

sorry het mag niet maar ik dacht ik laa het toch maar zien omdat mensen uit velden mij niet geloven. Maar anyhoe ik ben zeer blij met de upgrade het gaat echt een stukje sneller. alleen ja volgend jaar dat datalimiet :/
Ow, een datalimiet? Heb ik eigenlijk nog nix van gehoord hoor, ten minste niet van planet. In ieder geval niet bij comfort/advanced dan he :P.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:36:
Maar krijg jij dan ook niet de verhoging naar de nieuwe snelheden van het babyXL netwerk? Lijkt me wel raar dat ze dan alle ouwe abbonees via babyXl op oude snelheid houden

Maar ja ik ben eindelijk een keer blij dat ik KPN heb ipv babyXL mijn snelheid is geupgrade :D
Was dat maar waar!

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 15:01

Jammie

Da's pas lekker!

Vanaf vandaag ook in Waalre, postcode 5582 (bij Eindhoven): 107-110 Kb/s download. :) Was gisteren nog maximaal 87 Kb. Upload nog niet gemeten, ik heb namelijk geen vrienden... :'(

• Webgnome
ach je upt gewon naar je wepspace..

Strava | AP | IP | AW

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

volgensmij zijn zo'n beetje alle tweakers geupdated, begint hier behoorlijk stil te worden. Ik ben in iedergeval tevreden over de update, het duurde natuurlijlk veel te lang, maar dat valt onder de noemer ongeduldig. Verder heeft de omschakeling me volgens de router 3 errored seconds downstream en 2 upstream gekost. Erg smooth lijkt me dus. Nogmaals een woord van dank aan de bouwers van de website!

Are you following me, Are you following me?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
ik wil ff reageren op het upgradecontrolesysteem..
mijn verbinding is 4/11 al geupgrade, ik heb dat aangegeven in het systeem en een of andere grapjas heeft dat weer uitgezet dus ik heb het net opnieuw ingevoerd... beetje sneu :) anderzijds het is lastig zoiets goed te beveiligen.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

-ScuL- schreef op 13 november 2003 @ 23:35:
mijn verbinding is 4/11 al geupgrade, ik heb dat aangegeven in het systeem en een of andere grapjas heeft dat weer uitgezet dus ik heb het net opnieuw ingevoerd... beetje sneu :) anderzijds het is lastig zoiets goed te beveiligen.
Inderdaad, al vrij in het begin is mijn verbinding geupgrade. Op de eerste variant al ingevoerd. Na een host change again. En nu gewoon alweer, terwijl hij twee dagen geleden nog goed stond!

Is het niet mogelijk om per IP maar 1 change door te laten (KPN ADSL-ers hebben maar 1 vast IP adres), daarnaast ipv van een actie van de laatste wijziging, de hoeveelheid opdrachten aan te geven. Dus ipv dat er komt te staan, de centrale is wel /niet geupdate, de centrale is geupdate en doorgegeven door X aantal personen, daarnaast is er bij X aantal personen nog geen snelheidsverhoging waargenomen.
Daarnaast vraag ik me af ofdat bepaalde IP ranges kunnen worden uitgesloten van het instellen van de pagina. Alleen ADSL-ers van KPN zouden deze verbinding door moeten kunnen voeren. Anderen hebben er niks mee te maken! Maar ja, ik heb helaas geen idee welke IP ranges dat zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ch!pY-J

Zoals al word vermeld zijn de meesten wel door de upgrade heen... bij sommige zeer snel en soepel verlopen bij anderen niet.

Wat jij nu als id geeft is het systeem nog een keer aan te passen terwijl het nu goed draait... mensen die doe boel willen verneuken zijn gewoon triest beveiling plus alleen het invoeren met bepaalde ip ranges lijkt mij te veel werk en te veel moeite voor iets waar de hype alweer vanaf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op naar de nieuwe Snelheid verhoging van KPN.

Ik durf geheid te wedden dat er volgend jaar weer een nieuwe Snelheid verhoging komt van KPN.
De conqurenten strijden zo erg met elkaar om het beleid van de klant zo hoog mogelijk te houden dat ik het gewoon weer zie dat KPN de snelheid volgend jaar weer zal verhogen.

Wat zullen de klanten dan wel niet krijgen?

Wat adsl-lite is weet ik even niet.
1024/320 -->1536/512???
2048/640 -->3072/1024????

Verandering zal denk ik toch wel snel plaats vinden weer volgend jaar omdat de conqurentie niet graag achter blijft.

Dus ik zie er weer naar vooruit naar 2004 :)

Maar tot die tijd ben ik blij met mijn 1024/320 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 10:01:
Op naar de nieuwe Snelheid verhoging van KPN.

Ik durf geheid te wedden dat er volgend jaar weer een nieuwe Snelheid verhoging komt van KPN.
De conqurenten strijden zo erg met elkaar om het beleid van de klant zo hoog mogelijk te houden dat ik het gewoon weer zie dat KPN de snelheid volgend jaar weer zal verhogen.

Wat zullen de klanten dan wel niet krijgen?

Wat adsl-lite is weet ik even niet.
1024/320 -->1536/512???
2048/640 -->3072/1024????

Verandering zal denk ik toch wel snel plaats vinden weer volgend jaar omdat de conqurentie niet graag achter blijft.

Dus ik zie er weer naar vooruit naar 2004 :)

Maar tot die tijd ben ik blij met mijn 1024/320 :9
Ik heb zo het idee dat KPN de upload niet hoger gaat doen dan 640 Kbps, omdat de meeste ADSL over ISDN klanten nooit hoger kunnen komen....

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op 14 november 2003 @ 10:42:
[...]

Ik heb zo het idee dat KPN de upload niet hoger gaat doen dan 640 Kbps, omdat de meeste ADSL over ISDN klanten nooit hoger kunnen komen....
Ik weet niet of je het gemerkt heeft maar er komt steeds meer dekking voor adsl lijnen in nederland.

En steeds meer bedrijven en particulieren stappen over naar ADSL.

En niet alleen KPN zit er mee dat zijn conqurenten hun snelheden verhogen wat dacht je van de kabel bedrijven.
Die verhogen ook hun snelheden steeds dat ziet KPN ook niet graag gebeuren dat hun consumenten naar kabel bedrijven gaan dus daarom moet KPN mee gaan met de rest.

Welk groot bedrijf wilt nu achterblijven? Geen 1 neem ik aan

KPN Consumenten kunnen makkelijk een beschikking krijgen van 1Mbit Upload dus hoger als 640Kbps zal makkelijk kunnen.
En er komt steeds betere leidingen zoals Glasvezel die eraan zal komen, oke oke de kosten zijn erg duur nu nog maar dat betekent niet dat het eraan komt.

En zeg zelf het gaat sneller dan ooit met de techniek.

Dus naar mijn weten zal KPN als een mega bedrijf echt niet achterblijven op de rest!

En denk zelfs zo dat er volgend jaar weer nieuwe upload en en download snelheid zal komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Webgnome: woon je dicht bij de centrale?

38kb up is wel :9

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 10:53:
[...]

Ik weet niet of je het gemerkt heeft maar er komt steeds meer dekking voor adsl lijnen in nederland.

En steeds meer bedrijven en particulieren stappen over naar ADSL.

En niet alleen KPN zit er mee dat zijn conqurenten hun snelheden verhogen wat dacht je van de kabel bedrijven.
Die verhogen ook hun snelheden steeds dat ziet KPN ook niet graag gebeuren dat hun consumenten naar kabel bedrijven gaan dus daarom moet KPN mee gaan met de rest.

Welk groot bedrijf wilt nu achterblijven? Geen 1 neem ik aan

KPN Consumenten kunnen makkelijk een beschikking krijgen van 1Mbit Upload dus hoger als 640Kbps zal makkelijk kunnen.
En er komt steeds betere leidingen zoals Glasvezel die eraan zal komen, oke oke de kosten zijn erg duur nu nog maar dat betekent niet dat het eraan komt.

En zeg zelf het gaat sneller dan ooit met de techniek.

Dus naar mijn weten zal KPN als een mega bedrijf echt niet achterblijven op de rest!

En denk zelfs zo dat er volgend jaar weer nieuwe upload en en download snelheid zal komen :)
Dat er nieuwe en snellere lijnen aankomen mag duidelijk zijn:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/maltown/VDSL.JPG

Echter de huidige ADSL kan niet echt boven de 1 Mbps komen (over PSTN, ISDN is dus iets lager, afhankelijk van modem en dslam)

En omdat KPN de traditie heeft hun diensten niet tot hun technische grenzen aan te bieden (net zoals afstand, ADSL kan makkelijk tot 5,5 km, KPN stopt bij 3!) denk ik niet dat ze meer dan 640 K gaan aanbieden.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo zie zal het inderdaad zo zijn Mmhhh.

Misschien als de nieuwe glasvezel aangeled zal worden of een nieuwe techniek gebruikt zal worden dat de upload snelheid verhoogd zal worden.

Ik vind upload snelheid even wat belangrijker dan download snelheid.

Ik ben bijvoorbeeld tevreden met 100Kb/s download het liefst rond de 200kb/s maar omdat ik zelf een server heb draaien op me PC zie ik liever mijn upload snelheid verhogen naar minimaal 1024 = ~100kb/s

Wel jammer als ze niet hoger gaan dan 640kbit :(

Maar hoe zit het dan met die andere ADSL providers die wel 1Mbit upload snelheid leveren ik bedoel dat is toch ook ADSL? Waarom gebruikt KPN die techniek niet?

Heb je 1. Meer tevreden klanten, 2 Je loopt niet achter op je conqurenten, 3 je kan meer mogelijkheden aanbieden aan de consumenten (dus meer aanbiedingen van verschillende snelheden)

Dat heb ik nooit echt begrepen want je hebt zoveel verschillende Consumenten met verschillende gedrag.

Zoals een student zou het nooit kunnen permiteren om een 8Mbit lijn te nemen (Zou wel kunnen alleen niet verstandig vanwege het budget die vele studenten hebben tenzij ze een suikeroompje hebben :P)

Terwijl een gewone huishoudelijke gezin of alleenstaand persoon het wel kan permiteren.

Je kan zoveel richtingen in aanbiedingen ingaan op ADSL lijnen dat het voor de consument gemakkelijker zou kunnen zijn bij het uitkiezen van hun snelheden die zij zouden willen.

Dat betekent dus meer consumenten binnenhalen vanwege de ruime keuze.

Ik zit zelf 3 jaar al werkend in de marketing en weet wel wat af van hoe of wat om consumenten aan te trekken en heb gemerkt i nde loop der jaren hier dat hoe uitgebreider je het doet en meer keuzes aan de consument kan geven des te aantrekkelijker het wordt om er toch voor te vallen.

En het makkelijke is dat bij kabel je de bandbreedte moet delen met de rest van je buurt bewoners dat heeft ADSL nooit gehad, ok ligt er natuurlijk wel aan hoe dicht je bij een centrale woont maar toch.

Ik raad mensen vaak ook aan om ADSL te nemen vooral bij de particulieren mensen die ronduit veel downloaden en niet veel zin hebben om hun bandbreedte te delen met hun buurtbewoners.

Maar even terug gaan op de upload snelheid.

Als de rest van de conqurenten het wel kunnen waarom KPN niet?
Is het omdat de conqurenten de lijnen huren en zelf geen onderhoud hoeven te plegen eraan?

Ik heb dat nooit echt goed begrepen misschien dat iemand hier een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 11:38:
..
Maar even terug gaan op de upload snelheid.

Als de rest van de conqurenten het wel kunnen waarom KPN niet?
Is het omdat de conqurenten de lijnen huren en zelf geen onderhoud hoeven te plegen eraan?

Ik heb dat nooit echt goed begrepen misschien dat iemand hier een antwoord op heeft.
KPN begint nu langzaam met snelheid zover omhoog te brengen dat ze ze niet meer garanderen...maar da's voor het eerst. KPN is gewoon verschrikkelijk voorzichtig met aanbieden... Daarom krijg je bij bv. bbned wel ADSL als je op 5 km afstand woont, en bij KPN niet.

Alle ADSL lijnen (ook bij bbned, versatel etc) zitten gemiddeld tussen 640 Kbps en 1100 Kpbs in. De meeste verbinden op bv +/- 850 Kpbs maximaal (met een PSTN lijn)

En ik denk dus dat KPN zijn ADSL over ISDN klanten niet wil benadelen t.o.v. de ADSL over PSTN klanten door een hogere upload dan 640 K aan te bieden die niet werkt op ISDN maar wel op PSTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op 14 november 2003 @ 11:43:
[...]

KPN begint nu langzaam met snelheid zover omhoog te brengen dat ze ze niet meer garanderen...maar da's voor het eerst. KPN is gewoon verschrikkelijk voorzichtig met aanbieden... Daarom krijg je bij bv. bbned wel ADSL als je op 5 km afstand woont, en bij KPN niet.

Alle ADSL lijnen (ook bij bbned, versatel etc) zitten gemiddeld tussen 640 Kbps en 1100 Kpbs in. De meeste verbinden op bv +/- 850 Kpbs maximaal (met een PSTN lijn)

En ik denk dus dat KPN zijn ADSL over ISDN klanten niet wil benadelen t.o.v. de ADSL over PSTN klanten door een hogere upload dan 640 K aan te bieden die niet werkt op ISDN maar wel op PSTN
Waarom dan niet gewoon verschillende aanbiedingen leveren?

Want zoals jij verteld zijn er twee dingen de ISDN en de PSTN (isdn weet ik wel wat het is maar pstn niet echt)

Waarom biedt KPN niet twee dingen aan dus het gescheiden houden.
Zo kan de kans voor de Consumenten die onder PSTN zitten de up en download vergroot worden en de risico vergroten zoals KPN dat denkt.

En trouwens KPN is een mega bedrijf en als BBned het kan aanbieden moet er toch ergens een knop omgezet worden bij de hoge heren van KPN dat ze op deze manier misschien wel klanten kunnen verliezen op het gebied van ADSL.

Ik denk nu in de term hoe meer klanten des te beter maar om het grootste deel van de ADSL markt in handen te hebben is beter (hoe meer macht hoe beter) Ego klinkt het wel maar, zo moet je wel dan denken in dee term in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Zou de hogere overboeking van kpn er wat mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juaNto schreef op 14 november 2003 @ 11:56:
Zou de hogere overboeking van kpn er wat mee te maken hebben?
Hogere overboeking? Specifeer dat eens wat duidelijker? want ik denk dat je bedoelt met de kosten ervan?

Nou KPN is in zeil geraakt met het mega telefoon maatschappij wat in spanje en zuid amerika gebruikt wordt (weet de naam even niet zo snel)

Geld is er zat en techniek is er nu ook. alleen het probleem is denk ik dat ze niet in iets willen investeren dat waarschijnlijk over 3 a 4 jaar winst over zien.

Dat neem ik aan dat bedoelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless

qless

...vraag maar...

Overboeking heeft hier opzich niks mee te maken (die is bij KPN ADSL 1:40, bij bbned 1:25)

2 dingen waar de KPN altijd bang voor is:
1)Overspraak (upstream kan meer overspraak veroorzaken) dus hoe meer upstream hoe groter de kans op storingen
2)Zijn "dure" en veel gepromote ISDN verbindingen minder aantrekkelijk maken.

PSTN=POTS= gewone analoge telefonie.

BBned hoeft zich GEEN zorgen te maken over overspraak, en al helemaal niet over het ISDN verhaal. Veel klanten van BBned hebben alleen een analoge lijn liggen omdat met of zonder kwa maandkosten met belbudget niet meer uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 13 november 2003 @ 23:35:
Ja, de laatste invoer is nu de geldige invoer. Misschien dat er iemand was die ze overgeslagen hebben of iemand die niet kan lezen en geen kpn heeft. Zoiets kan gebeuren. In de praktijk is dit heel erg meegevallen. We hebben slechts 1 iemand zijn IP adres moeten doorsturen naar watbenjedan.nl, en dat was notabene een kerel van 38.

Op het moment dat je het systeem behoorlijk open laat en dat er ook bij zet dan is het ook voor niemand een uitdaging om te gaan klooien (op een onvolwassen gefrustreerde kerel van 38 na dan). Als je het gaat beveiligen dan zijn er ineens wel een hoop mensen die gaten gaan zoeken, dan moet je het dus goed doen! Bij deze actie was het noodzakelijk om zeeeer snel een site te hebben lopen en dus is er heel bewust geen tijd besteed aan de beveiliging. Al met al is ons dat niet slecht bevallen moet ik zeggen. Voor de volgende upgrade denk ik dat we wel iets uitgebreiders gaan doen. Opties om het aantal entries per IP te beperken heb ik al op mijn lijstje staan. Ook om iedere entry in de database incl. ip adres op te nemen staat daar bij. Dan kunnen we makkelijk alles van 1 IP adres verwijderen. Nou, we zien dat over een aantal maanden wel weer (bij de volgende upgrade).

Oh ja, wisten jullie al dat KPN zelf een van de grootste gebruikers van onze website is? Kennelijk wisten ze zelf niet waar ze al geupgrade hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 16:31:
Oh ja, wisten jullie al dat KPN zelf een van de grootste gebruikers van onze website is? Kennelijk wisten ze zelf niet waar ze al geupgrade hadden ;)
Dat vind ik nu super grappig!

Ik blijf in ieder geval regelmatig checken ofdat mijn centrale nog wel klopt...

Trouwens, door de naam behorende bij mijn IP adres op te zoeken, is duidelijk tot welke centrale ik behoor. Ik weet niet ofdat dat ook zo is bij andere ("KPN") providers dan Wanadoo? Misschien is dit misschien ook handig om te gebruiken bij een volgende site?

[EDIT]
ja hoor, again.... Heb m'n centrale er alweer opnieuw in moeten zetten...

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 14-11-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

qless schreef op 14 november 2003 @ 13:22:
Overboeking heeft hier opzich niks mee te maken (die is bij KPN ADSL 1:40, bij bbned 1:25)

2 dingen waar de KPN altijd bang voor is:
1)Overspraak (upstream kan meer overspraak veroorzaken) dus hoe meer upstream hoe groter de kans op storingen
2)Zijn "dure" en veel gepromote ISDN verbindingen minder aantrekkelijk maken.

PSTN=POTS= gewone analoge telefonie.

BBned hoeft zich GEEN zorgen te maken over overspraak, en al helemaal niet over het ISDN verhaal. Veel klanten van BBned hebben alleen een analoge lijn liggen omdat met of zonder kwa maandkosten met belbudget niet meer uitmaakt.
1) Sinds kort weet KPN dat het met overspraak erg meevalt. Vandaar dat ze tegenwoordig ook wat meer 'risico' nemen. Wel blijft KPN erg voorzichtig met het zoeken van de grenzen. En geef ze eens ongelijk. Stel dat KPN nu ineens te grote beloftes maakt. Dan staat de wereld helemaal op z'n kop als er dan toch problemen optreden.

2) Voor ISDN is inderdaad erg veel promotie gemaakt. De afgelopen 4 a 5 jaar is hiervan ook erg veel gebruik gemaakt. Niet alleen door internetters die tegelijk ook nog via de telefoon bereikbaar willen blijven maar vooral ook door het MKB.
Denk hierbij aan pinnen en alarmering via ISDN. Ook veel thuiswerkers hebben een ISDN verbinding.
Overigens zie je nu een ontwikkeling waarbij een deel van het MKB overgaat op dezelfde diensten maar dan via ADSL, zoals MxFlex en Epacity.
Mooi voorbeeld hiervan is het Rabonet2.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik weet niet of die ADSL Upgrade pagina nog wel in de gaten gehouden wordt door de mensen, maar als dat wel zo is...

Het lijkt erop dat KPN een beetje stilvalt met die upgrades...hij staat al een paar dagen zo rond de 460... ik heb me upgrade al maar dit ziet er niet erg goed uit voor de rest van NL natuurlijk... het zag er namelijk naar uit dat ze binnen 3 weken alles wel geupgrade hadden en dat ze daarna alle problemen zouden oplossen... maar denk niet dat dat er nog in zit... :Z

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

elvis84

Denk je nou echt dat er van iedere verschillende centrale er teminste een persoon hier op tweakers zit?

ow god nee er zullen zat centrales overblijven omdat die gene die op die centrale zijn aangesloten niet of nimmer van deze upgrade pagina hebben gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmmz, ik heb een niet-tweaker getipt over die site en die had keurig op die site aangegeven dat zijn centrale geupdate had. Maw: je kan niet-tweakers ook van de siute vertellen en hun vragen ene steentje bij te dragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt als ik de kaart bekijk, is dat er schijnbaar willekeurig ge-upgrade wordt, maw er zit geen geografische logica in. En het lijkt er ook idd op dat sommige centrales geen vermelding krijgen terwijl het logisch zou zijn als deze ook reeds aangepast waren.
Mahja, het maakt niet uit want de mensen op die centrale weten niet van die site dus hebben er ook geen baat bij dat die voor hun wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat wel wat geografische logica in. Eerst de randstad en toen van noord naar zuid zo'n beetje globaal. Momenteel denk ik dat KPN klaar is met upgraden. Het aantal centrales is nu redelijk constant en de bezoekersaantallen zijn van 5100 per dag teruggezakt naar zo'n 350 per dag. In totaal zijn er tussen de 30 en 40.000 bezoekers geweest en dat is maar een heel klein deel van alle ADSL klanten van KPN. Dus dat er een aantal centrales op niet geupgrade blijft staan lijkt me zeeer logisch.

Of is er hier iemand die deze week pas geupgrade is (vanaf 17-11)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Er schijnt nog steeds iemand bezig te zijn om mijn centrale te als niet geupgrade bekend te laten zijn. Ik denk diegene het niet helemaal begrijpt. Heb hem net weer naar geupgrade gezet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de upgrade vind ik de snelheid eigelijk meer omlaag gegaan. . . .

De upgrade is inmiddels een week geleden uitgevoerd, en wanneer ik nu b.v. MSN oid (buiten NL) probeer te downloaden haal ik een schokkende 5KB/sec (terwijl dit voor heen altijd 70+ was)

Als het zo moet, dan zet mij maar weer terug!!!

Via speedtest haal ik wel de 108KB/sec . . . maar via -wat dan ook- buiten NL kan ik het gewoon shaken . . .

Zowel op mijn werk als thuis (xs4all / planet (nijmegen / wijchen))

Is hier meer over bekend, of is dit nou echt een typisch geval van vette pech?! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik haal als ik MSN van http://messenger.co.uk haal netjes wisselend 90 tot 110kb/sec.
Ik weet niet welke host jij MSN van af haalde, maar het kan natuurlijk ook altijd aan die host liggen he.

Vergeet niet: de zwakste schakel bepaalt de snelheid altijd. Als de host (waar je het spul vandaan trekt) maar 5KB/sex upload heeft naar jou toe en jij eigenlijk met 110KB/sec kunt downloaden zul je nooit sneller dan 5KB/sec het bestand van de host binnenhalen.

Vooral leken op computergebied hebben wel es moeite om dit verhaaltje echt te snappen.

Maw: controleer es of het aan de host kan liggen door bijvoorbeeld vanaf verschillende locaties wat van de zelfde host af te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
ik heb ook gemerkt dat msn downloaden erg traag ging, 5-8 kb met adsl basic.

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Leuke theorie: kpn gooit snelheid omhoog en daarbij de overboeking. De backbone naar de centrale blijft dus gelijk. Kpn betaald net zoveel, maar trekt wel meer klanten naar zich toe!

[ Voor 61% gewijzigd door slaay op 19-11-2003 11:40 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Ok, ik heb nu eindelijk mijn ADSL download verhoging gekregen van Zonnet Family. Hij si van 512/128 naar 768/128.
Nu haal ik 70K down en 13.1K up :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

The_Greater schreef op 20 november 2003 @ 07:55:
Ok, ik heb nu eindelijk mijn ADSL download verhoging gekregen van Zonnet Family. Hij si van 512/128 naar 768/128.
70 maar?? Dit zou op z'n minst 80 moeten zijn hoor :? . Maar ja, misschien zit je wat verder van de centrale?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

The_Greater schreef op 20 november 2003 @ 07:55:
Wat moet dit trouwens in een thread over KPN ADSL snelheidsverhogingen. Dit produkt van Zonnet gaat niet via KPN.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
KillerBeeForEver schreef op 20 november 2003 @ 11:46:
[...]

70 maar?? Dit zou op z'n minst 80 moeten zijn hoor :? . Maar ja, misschien zit je wat verder van de centrale?
Ietsjes beter lezen, hij heeft een 512kbit abbo ;) dan is 70 btw wel erguh veel, ik haalde altijd strak 55 KB/ps

Eve char: Warock <TEST>

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

sPENKMAN schreef op 20 november 2003 @ 16:23:
[...]

Ietsjes beter lezen, hij heeft een 512kbit abbo ;) dan is 70 btw wel erguh veel, ik haalde altijd strak 55 KB/ps
Jij moet beter lezen B)

[ontopic @ Zilverdael ]
Mij lijkt het probleem met het downloaden van MSN @ 5k/s niet bij KPN te liggen als je in het binnenland gewoon 110 haalt... Maargoed..

Ik ben errug tevreden met de verhogingen, vooral die upload, ik gebruik em weinig, maar t'is soms wel erg handig..

En die psychologische 100kb/s grens over is ook wel lekker :9

[ Voor 45% gewijzigd door Scatman_II op 20-11-2003 17:00 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Scatman_II schreef op 20 november 2003 @ 16:41:
[...]

Jij moet beter lezen B)

Mij lijkt het probleem met het downloaden van MSN @ 5k/s niet bij KPN te liggen als je in het binnenland gewoon 110 haalt... Maargoed..

Ik ben errug tevreden met de verhogingen, vooral die upload, ik gebruik em weinig, maar t'is soms wel erg handig..

En die psychologische 100kb/s grens over is ook wel lekker :9
En ook jij kunt kennelijk niet lezen want het gaat hier om iemand die een verhoging heeft gehad van 512/128 naar 768/128. En dan is 70kB echt te weinig. Trouwens het gaat hier om een zonnet via Versatel abbo; dus niet interessant in dit topic.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:55:
[...]

En ook jij kunt kennelijk niet lezen want het gaat hier om iemand die een verhoging heeft gehad van 512/128 naar 768/128. En dan is 70kB echt te weinig. Trouwens het gaat hier om een zonnet via Versatel abbo; dus niet interessant in dit topic.
Getting offtopic here 8)7
offtopic:
Neej, ik las het goed :P

Jij zei dat 70kb/s te weinig is, daar geef ik je gelijk in, ik haalde meestal ergens tussen de 80 -85kb/s

De reactie op jouw post was van iemand die d8 dat iemand 70kb/s haalde me een 512kbit verbinding - dat kan gewoon niet :) Meer zei ik niet...:P
Hmm, die post iets gewijzigd, was niet echt duidelijk tegen wie ik het nou had.... Dat internet ook.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scatman_II op 20-11-2003 17:04 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Inderdaad...
offtopic:
Neej, ik las het goed :P

Jij zei dat 70kb/s te weinig is, daar geef ik je gelijk in, ik haalde meestal ergens tussen de 80 -85kb/s
Nee, dat zei ik dus niet, goed lezen, ik heb in 1e instantie alleen gereageerd op het feit dat het hier om een zonnet via Versatel abbo ging, dus niet van toepassing is voor een KPN discussie.
De reactie op jouw post was van iemand die d8 dat iemand 70kb/s haalde me een 512kbit verbinding - dat kan gewoon niet :) Meer zei ik niet...:P
Jij bent de eerste die op m'n post reageert, dus wie reageerde er nou dan? Trouwens er werd gezegd door diegene dat z'n zon abbo was geupgragde van 512/128 naar 768/128, dus niks niet 70kB/s met 512/128 maar met 768/128.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 12:14:
[...]

Wat moet dit trouwens in een thread over KPN ADSL snelheidsverhogingen. Dit produkt van Zonnet gaat niet via KPN.
Woeps :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het is nu officieel! KPN Gaat tussen 14 jan 2004 en 10 feb 2004 wederom de snelheden verdubbelen!!!!!

http://www.xs4all.nl/nieu.../adsl2004_nogsneller.html

Uiteraard gaan we onze upgrade site nieuw leven inblazen! We hebben nu ook wat meer tijd voor de voorbereiding dus gaan we de lessons-learned ook toepassen!

We/Ik hebben ook al een hoop ideeen! Bouwe, Houz74, GlowMouse ik stuur komend weekend wel even wat mail rond hierover. Kun je me ook de allerlaatste versie van de files per e-mail toesturen? thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik lees dit ook, het wordt interessant om van basic naar lite te gaan bij xs4all als je niet boven de limiet van 5GB komt...ff afwachten dit dus weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Dit klinkt misschien een beetje gek, maar zoals ik het zie......je kan eventueel nog een upgrade verwachten van de duurdere abbo's.

4 Mbit -> 8 Mbit/1 Mbit
2 Mbit -> 2 Mbit/512 Kbit

Aangezien KPN niet achter wilt blijven, zullen er in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid nog meer upgrades volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

pinolief schreef op 28 november 2003 @ 12:05:
Ik lees dit ook, het wordt interessant om van basic naar lite te gaan bij xs4all als je niet boven de limiet van 5GB komt...ff afwachten dit dus weer.
Ik heb zelfs gelezen ergens op internet dat xs4all waarschijnlijk het limiet van 5 GB gaat verhogen.

Ik zal nog ffies zoeken waar ik het heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Dennis2925 schreef op 28 november 2003 @ 12:10:
[...]

Ik heb zelfs gelezen ergens op internet dat xs4all waarschijnlijk het limiet van 5 GB gaat verhogen.

Ik zal nog ffies zoeken waar ik het heb gelezen.
Sterker nog, ik heb xs4all gewoon gebeld hierover en er werd niet gezegd dat de 5GB limiet onveranderd blijft maar dat de kans bestaat dat het veranderd vanwege de hogere snelheden.
Wel is het zo dat upgraden van een abbo kosteloos is maar downgraden eenmalig euro 18,50 kost..yep, das alweer ruim een maand lite abbo.
Dan heb je voor 36,95 euro dezelfde snelheid als met basic van 51,15 euro nu.
Ik heb vanaf Januari 2003 ADSL via xs4all en volgens hun statustieken heb ik tot nu die 5GB niet bereikt.Destijds was het limiet 2GB wat wel te laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Opnieuw verhoging download kpn adsl!
Hier verder over de nieuwe snelheidsverhoging. Die thread was toch echt eerder daarmee :D

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.