KPN ADSL snelheidsverhoging

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.439 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 13:09:
Gisterochtend stondt ik verbaasd te kijken toen ik in m'n statisticen zag dat ik snelheden had gehaald van 260 kb/s ipv 160 kb/s. Ik d8 al dat er iets mis was met m'n statisticen.
's Avonds vertelde m'n pa dat hij een mailtje had gehad van planet, waarin ze vertellen dat de snelheden deze maand worden verhoogd.

Erg leuk is dat planet verteld dat zij het doen om de planet gebruikers meer kwaliteit voor hun geld te geven.
Wat erg lachelijk is, is dat KPN de snelheden verhoogd voor alle ADSL ISP's en niet planet zelf.
Erg leuk ja...
260kB/s kan sowieso niet, omdat het theoretische maximum dat je nu hebt 2048kb/s is, wat gelijk staat aan 256kB/s. In de praktijk zul je dus tussen de 200-230kB/s halen. Je statistieken kloppen dus al sowieso niet.

Verder is het zo dat Planet een dochter is van KPN, dus Planet heeft wel gelijk als ze zeggen dat ze dat doen om de klanten meer tevreden te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Mjah, planet zegt wel meer, dat ze beste help/service desk hebben :P en volgens Kassa was dat toch echt Xs4all :P

Valt me eigenlijk op dat Amsterdam het nog niet heeft :? Volgens mij heeft het grootse deel van de randstad het inmiddels wel al :)

[ Voor 38% gewijzigd door Pubbert op 06-11-2003 13:59 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Laatst online: 12:52
nou ja ik ben blij dat ik geupgrade ben maar betaal nog steeds 80 euro voor 2048, terwijl BBNED een 8mbit abbo heeft voor ong 70 euro. Voel me vet genaaid. KPN mag ook weleens met een nog sneller variant komen 3mbit of 8 ofzo :)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja

Xs4all

Fast 2048 Kbit/s 640 Kbit/s EUR 79,95
Demon 2048 Kbit/s 1024 Kbit/s EUR 55 Verschil - 24,95

Power 2-8 Mbit/s 512-1024 Kbit EUR 84,95
Demon 8 Mbit/s 1024 Kbit EUR 65 Verschil - 19,95

Het verschil in prijzen is toch wel groot te noemen. We betalen bij KPN voorlopig nog steeds teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:57:
Mja

Xs4all

Fast 2048 Kbit/s 640 Kbit/s EUR 79,95
Demon 2048 Kbit/s 1024 Kbit/s EUR 55 Verschil - 24,95

Het verschil in prijzen is toch wel groot te noemen. We betalen bij KPN voorlopig nog steeds teveel.
Bij XS4ALL zit bij je abo ook een inbel account inbegrepen, bij demon niet, kost 14 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 06 november 2003 @ 14:59:
[...]
Bij XS4ALL zit bij je abo ook een inbel account inbegrepen, bij demon niet, kost 14 euro extra.
En das best handig als je onderweg met je handheld en je gsm je mail wilt checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:57:
Mja

Xs4all

......

Het Power pakket van XS4all is hetzelfde als dat pakket van Demon wat je noemt. Beide is het snelste van BBned wat te krijgen is. Dus die laatste vergelijking klopt niet helemaal. Daarbij zou je namelijk moeten zeggen dat XS4all je gewoon afzet in vergelijking met andere BBned providers.

edit:
lees hier boven dat er een inbel account bij in begrepen zit... valt dus nog enigszins mee. (maar waarom het dan niet zonder kan...?).

[ Voor 10% gewijzigd door Roeltjuh op 06-11-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojah die Power zit ook bij BBned zie ik nu.

Voor mij persoonlijk heeft dat inbelaccount geen meerwaarde aangezien ik het niet gebruik / ga gebruiken (pa heeft via kantoor gratiz inbelaccountje achter de hand). Maar ik begrijp dat ik dat extra account niet kan deselecteren oid? Zit blijkbaar in standaardpakket van xs4all adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijsverschil kan in meer dingen zitten behalve snelheids verschil! Denk eens aan de nieuwsgroepen, bSMTP, ondersteuning voor allerlei eigen servers, vriendelijke zelf te kiezen hostnames, goede helpdesk, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 15:01:
[...]

En das best handig als je onderweg met je handheld en je gsm je mail wilt checken!
of als er een adsl storing is, kan je met je gewone modem inbellen,en ik kan mijn mail ook gewoon checken met mijn nokia 3650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:22

Pimmuz

Roar

Nee kun je niet verwijderen uit je pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

nog maar is een mailtje gestuurd naar xs4all wat er nu precies aan de hand is dat n upload niet verhoogt is.
hopelijk kijken ze dit keer wel serieus naar de mail. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

over die site nog even:

respect! _/-\o_ _/-\o_

maarruhm misschien ist een ideetje om er bij te zetten hoeveel centrales nu wel gereed zijn, en hoeveel nog moeten?

dan kan je een beetje een overzicht krijgen hoe ver kpn nu echt is...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat me nog meer is opgevallen naast die snellere ping (op zich logisch verhaal, tnx voor de uitleg!), is dat voorheen m'n download "dichtgeknepen" werd als ik aan het uploaden was. Momenteel heb ik daar nagenoeg geen last van!

Is daar misschien een verklaring voor te vinden?
Ik moet er wel bij zeggen, ik heb internet via een server. De server die is via een 100mbit ethernet kaartje verbonden naar de SpeedTouch Home modem. Verbindings type weet ik ff zo snel niet, zal zoiets zijn in de trend van 10 mbit half duplex of full duplex zijn. In ieder geval heb ik in de eigenschappen van het desbetreffende netwerkkaartje de receive buffer gezet op 8k bytes gezet. Voor de verhoging had ik hierdoor een snellere ping. Namelijk 18 ms ipv 21 ms. De oude instellingen waren 64k bytes. Mijn download en upload werden (voor de upload verhoging) niet aangetast. Na de uploadverhoging heb ik het echter nog niet getest.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Totaal tot nu toe 126 centrales! Nog 729-126= 603 te gaan! _/-\o_

126 in 4 dagen = ongeveer 30 per dag!
20 werkdagen x 30 centrales = 600 centrales :?

Laten we hopen dat nog veel mensen die website moeten ontdekken!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

elvis84 schreef op 06 november 2003 @ 16:35:
over die site nog even:

respect! _/-\o_ _/-\o_

maarruhm misschien ist een ideetje om er bij te zetten hoeveel centrales nu wel gereed zijn, en hoeveel nog moeten?

dan kan je een beetje een overzicht krijgen hoe ver kpn nu echt is...
Ja das een goed idee:
percentage volbracht := count(upgegradecentrales)/count(centrales)*100;
ik ben niet thuis in php en mySQL maar veel werk kan dit niet zijn, wel erg leuk om te zien natuurlijk:)

Verder hulde aan de maker, drie werf hoezee _/-\o_

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ch!pY-J schreef op 06 november 2003 @ 16:51:
Wat me nog meer is opgevallen naast die snellere ping (op zich logisch verhaal, tnx voor de uitleg!), is dat voorheen m'n download "dichtgeknepen" werd als ik aan het uploaden was. Momenteel heb ik daar nagenoeg geen last van!

Het instorten van de downloadsnelheid bij een upload wordt veroorzaakt door buffers in de infrastructuur van je ISP. Dit kan dus ook de modem zijn. Een uploadverhoging als deze (ik heb 'm net zelf live meegemaakt, m'n ssh verbinding bleef intact) zal daar verder weinig aan veranderen, omdat 't volgens mij puur een paar getalletjes zijn die veranderd zijn. Geen grote technische wijzigingen volgens mij.

Nu zijn er wel verschillende personen die zeggen dat ADSL minder last van dit gedrag heeft als een kabelmodem verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 06 november 2003 @ 16:51:

Ik moet er wel bij zeggen, ik heb internet via een server. De server die is via een 100mbit ethernet kaartje verbonden naar de SpeedTouch Home modem. Verbindings type weet ik ff zo snel niet, zal zoiets zijn in de trend van 10 mbit half duplex of full duplex zijn. In ieder geval heb ik in de eigenschappen van het desbetreffende netwerkkaartje de receive buffer gezet op 8k bytes gezet. Voor de verhoging had ik hierdoor een snellere ping. Namelijk 18 ms ipv 21 ms. De oude instellingen waren 64k bytes. Mijn download en upload werden (voor de upload verhoging) niet aangetast. Na de uploadverhoging heb ik het echter nog niet getest.
Tijdens downloaden vindt twee-weg communicatie plaats, enerzijds natuurlijk downstream: het daadwerkelijk ontvangen en anderzijds upstream: voor bijv. het doorgeven of het laatste packet goed is ontvangen.
Als de upstream dichtslipt (door uploaden van file) dan kan de download daardoor gehinderd worden aangezien er geen upstream bandbreedte meer is om de server te vertellen hoe het met de download staat.
Aangezien je nu meer upstream bandbreedte hebt zal dit tot automagisch tot gevolg hebben dat je download beter gaat terwijl je ook data verzend/upload. Als je echter met de volle upstream bandbreedte gaat uploaden dan zul je merken dat je download alsnog in elkaar klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 22:34:
[...]

Het overhead percentage is opgebouwd uit de overhead van een aantal protocollen dat op elkaar gestapeld worden om verkeer over een ADSL lijn af te wikkelen. Tussen de apllicatie (je gemeten throughput) en de opgeven ADSL throughput (bijv 1024mbit/sec) worden over het algemeen de volgende protocollen op elkaar gestapeld (van applicatie naar transport: PPPoE, PPP, TCP, IP, Ethernet, AAL5 en ATM). De gezamelijk overhead van deze protocollen bedraagt zo'n 16-17% (afhankelijk van je MTU settings).

Deel nu de ADSL snelheid (1024Mbit/sec) door 1,16, geeft 882 kbit/sec, dit deel je door het aantal bits in een byte, geeft om en nabij de 110kbyte/sec.

Als je dus 110kbyte/sec haalt zit je met een 1024Mbit ADSL verbinding niet slecht.

Door optimalisatie van MTU settings kan je in veel gevallen nog ongeveer 0,6% overhead verminderen. Dit scheelt je ongeveer 0,8 kbyte/sec in throughput. Een MTU setting van 1454 bytes zou ideaal moeten zijn (voor meer info zie links hieronder)

Voor een effectief dataverkeer kan het helpen je RWIN setting te optimaliseren, een RWIN setting van 37500 bytes zou voor ADSL verbindingen OK moeten zijn (voor meer info zie links hieronder). Een te hoge setting geeft bij slechtere verbindingen veel overhead doordat de gehele receive buffer (de waarde van de RWIN setting dus) opnieuw verzonden moet worden bij een geconstateerde fout.

Sorry voor het wat lange verhaal, maar ik hoop dat er een beetje duidelijkheid in de overhead gekomen is.

Links:
ADSL knowledge base: http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/index.htm
RWIN settings: http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/banddelay.htm
MTU settings: http://www.mynetwatchman.com/kb/adsl/pppoemtu.htm
Phff met zo`n verbinding en die download zou ik niet blij zijn! :+ B)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zutphen (gedeelte Leesten) is geupgrade
is gebeurd vandaag tussen
09:00 en 17:00

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ehm ja, dank je wel voor een uitleg voor het OSI model. :)

Maar het ging mij erom dat jij iets teveel lagen van protocollen gaf waar het overheen ging en dat PPPoE in Nederland dus niet gebruikt werd. TCP en IP zijn wel aparte protocollen, maar zijn samengevoegd als 1 protocol wat over 2 OSI lagen werkt (zo heb ik het iig geleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djlinsen schreef op 06 november 2003 @ 16:59:
[...]

Ja das een goed idee:
percentage volbracht := count(upgegradecentrales)/count(centrales)*100;
ik ben niet thuis in php en mySQL maar veel werk kan dit niet zijn, wel erg leuk om te zien natuurlijk:)

Verder hulde aan de maker, drie werf hoezee _/-\o_
Zal eens kijken of ik dit erin in persen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel fijn voor je, maar dit soort berichten zouden niet meer gepost worden. Daar nog bij, je geeft aan dat die vandaag is geupdate tussen 9.00 en 17.00, ja dus; so what? Alle KPN ADSL-centrales worden geupdate; tussen 3 en 30 november.
Op de site even aangeven is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een kaart van de reeds geupgrade centrales:
http://www.houz74.nl/kaart/kaart.asp

Het is de kaart van http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/maps.cfm met de status tot zo'n uur geleden.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:12:
Zutphen (gedeelte Leesten) is geupgrade
is gebeurd vandaag tussen
09:00 en 17:00

_/-\o_
het is de bedoeling hiermee niet deze thread te vervuilen maar dit op te geven op de daarvoor bestaande website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de gegevens van de website haalt, dan mist er nog een centrale in het noorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:24:
Als je de gegevens van de website haalt, dan mist er nog een centrale in het noorden :)
Aangezien deze kaart met de hand aangepast wordt, zullen de laatst aangemelde centrales er nog niet op zitten, maar voor het totale overzicht is het wel makkelijk.

Verder is deze kaart wel makkelijk aan de Status-pagina van Hasse_m te koppelen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel bij met de snelheids verhoging.
Hier bij mij is ie iig vandaag verhoogd.. er staat nu 1,0 Mbps bij mijn verbinding.
en ik merk het verschil DUIDELIJK met downloaden.. jammie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:31:
[...]

Aangezien deze kaart met de hand aangepast wordt, zullen de laatst aangemelde centrales er nog niet op zitten, maar voor het totale overzicht is het wel makkelijk.

Verder is deze kaart wel makkelijk aan de Status-pagina van Hassel_nl te koppelen lijkt me.
Lijkt mij geen probleem. Zal het effe overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:31:
[...]

Verder is deze kaart wel makkelijk aan de Status-pagina van Hasse_m te koppelen lijkt me.
En hier nog een idee: is het mogelijk om de centrales ZONDER adsl, indien bekend, op rood te zetten of in grijs weer te geven ?? Dat zou vlgs mij de bruikbaarheid van de kaart verlengen ... ;).

Verder: ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:04:
En hier nog een idee: is het mogelijk om de centrales ZONDER adsl, indien bekend, op rood te zetten of in grijs weer te geven ?? Dat zou vlgs mij de bruikbaarheid van de kaart verlengen ... ;).

Verder: ziet er goed uit!
Helaas hebben we geen up2date lijst met centrales waar geen ADSL zit, misschien via een ISP te krijgen ?

BTW mijn kaart is weer geupdate

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een teller op de site te krijgen had ik de volgende code in gedachten:

$upgradeSql = mysql_query("SELECT count FROM upgrades WHERE upgraded = 'YES'") or die(mysql_error());
$upgrade = mysql_fetch_object($upgradeSql);

echo 'Er zijn ' . $upgrade['count'] . ' centrales geupgrade.';

Alleen geeft ie een foutmelding omtrent de count. Wie weet wat er fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:17:

$upgradeSql = mysql_query("SELECT count FROM upgrades WHERE upgraded = 'YES'") or die(mysql_error());

Je moet count vervangen door count(*) ;)

Edit:
Ik las je code ff niet goed.
Je moet in mijn geval $upgrade['count'] dan ook vervangen door $upgrade['0] omdat er geen kolomnamen worden opgehaald die als indexes van de array $upgrade worden gegenereerd. Wil je dat liever wel dan zou ik het script herschrijven tot dit:
PHP:
1
2
3
4
$upgradeSql = mysql_query("SELECT count(*) AS teller FROM upgrades WHERE upgraded = 'YES'") or die(mysql_error()); 
$upgrade = mysql_fetch_array($upgradeSql); 

echo 'Er zijn ' . $upgrade['teller'] . ' centrales geupgrade.';

Om achter "AS" count te zetten kan niet, daar "count" een gereserveerd MySQL woord is. AS geeft aan dat MySQL van de waarde die uit het stukje voor AS komt een virtuele kolom moet maken met de naam dat achter AS staat.

[ Voor 53% gewijzigd door Joen op 06-11-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
BTW, mijn centrale is vandaag rond 12.00 uur geupgrade (Siddeburen, gemeente Slochteren).

Ik vind het wel handig, die ingebouwde "webserver" van die SpeedTouch 510i :) Je kan zo in 1 oog opslag zien welke snelheid je hebt en hoe lang je huidge verbinding actief is. Na het automatisch opnieuw inbellen (omdat de verbinding even verbroken moest worden om de nieuwe snelheid in te stellen) begint de teller namelijk ook weer opnieuw te lopen. :)

Enne, die site... echt hulde! Fantastisch! _/-\o_ Hardstikke handig! En nu maar hopen dat die site ook eerlijk gebruikt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:17:

PHP:
1
2
3
4
$upgradeSql = mysql_query("SELECT count(*) FROM upgrades WHERE upgraded = 'YES'") or die(mysql_error()); 

Hij moet wel weten wat ie moet tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 november 2003 @ 18:21:
[...]

Je moet count vervangen door count(*) ;)
Tekst staat op de site, alleen nog geen getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@Bouwe:
Lees mn edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik je hartelijk danken voor je hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Alstublieft, ik bouw ook vaak genoeg PHP/MySQL sites. Ik had een dergelijke site als jullie nu bezig mee zijn ook aangeboden, echter had ik ook niet de geschikte webspace er voor ;)
Zegt u het maar als er weer (kleine) probleempjes zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Joen op 06-11-2003 18:38 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn kaart aan de status-pagina te koppelen wil ik graag in de database de centrale opzoeken aan de hand van de (lange) naam en dan een YES of een NO weergeven. welke PHP-code heb ik daarvoor nodig ?

Even afgezien van de toegang van de database, want de kaart wordt dan geupload naar dezelfde site als de statuspagina

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Winschoten-Centrum sinds vandaag ge-upgrade (pc 9671aa)

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 211.6 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 61.7 KByte/sec

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 311 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:46:
Om mijn kaart aan de status-pagina te koppelen wil ik graag in de database de centrale opzoeken en dan een YES of een NO weergeven. welke PHP-code heb ik daarvoor nodig ?

Even afgezien van de toegang van de database, want de kaart wordt dan geupload naar dezelfde site als de statuspagina
De preciese code kan ik je zo niet geven. Tabel heet upgrades. twee kolommen centrales en upgraded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renkie schreef op 06 november 2003 @ 18:47:
Winschoten-Centrum sinds vandaag ge-upgrade (pc 9671aa)

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 211.6 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 61.7 KByte/sec

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 311 meter.
Graag niet hier posten maar op de daarvoor bestemde website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:24:
[...]

Ik zat er ook ff naar te kijken. Er stata ook nog geen geel stipje bij Siddeburen (rechtsboven Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand even een code kan posten (of kan proberen) voor de koppeling tussen kaart en status-pagina? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:46:
Om mijn kaart aan de status-pagina te koppelen wil ik graag in de database de centrale opzoeken aan de hand van de (lange) naam en dan een YES of een NO weergeven. welke PHP-code heb ik daarvoor nodig ?

Eigenlijk zou je dan voor elk stipje apart een query moeten laten draaien en dat ook allemaal handmatig in een script zetten. Nogal ondoenlijk werkje :P
Ik kan er eventueel wel een redelijke functie voor schrijven, maar de databasestructuur en een aantal gegevens uit de tabel zijn dan wel handig. Gewoon hele databasetoegang is dan wel makkelijk om het script er voor te kunnen schrijven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:51:
[...]

Graag niet hier posten maar op de daarvoor bestemde website.
En dat is ? -> nm al gevonden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Renkie op 06-11-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:57:
[...]

PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
$yesno = mysql_query("SELECT upgraded FROM upgrades WHERE centrales = 'NAAM CENTRALE'") or die(mysql_error()); 
$image = mysql_fetch_object($yesno); 

[img]$image.gif>;
?[/img]

Gaat dit lukken ?
Dit gaat beter lukken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
$yesno = mysql_query("SELECT count(*) FROM upgrades WHERE centrales = 'NAAM CENTRALE' AND geupgrade='YES'") or die(mysql_error()); 
$image = mysql_fetch_array();

if($image[0]==1){
 echo "[img]\"geel.gif\">";
}
else{
[/img]";
}
?> 

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 06-11-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik zo'n 1500 keer die querie wil uitvoeren ?
Tabel heet upgrades. twee kolommen centrales en upgraded.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
K hebe r ff een functie van gemaakt en de code wat verbeterd. Ik ga er vanuit dat er in de tabel een kolom "Centrales" en een kolom "geupgrade" is. In centrales staat dan "Centraleplaats (centraleafkorting)".

Verder ga ik er vanuit dat de databaseconenctie al gelegd wordt elders in het script (mysql_connect() en mysql_select_db() ).

Alstublieft ;)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?
//de functie
function centralecheck($naamcentrale){
    $yesno = mysql_query("SELECT count(*) FROM upgrades WHERE centrales = '".$naamcentrale."' AND geupgrade='YES'") or print("<br />\nQuery fout opgetreden.<br>\n"); 
    $image = mysql_fetch_array($yesno) or print("<br />\nFetch array fout opgetreden.<br>\n"); 

if($image[0]==1){ 
        $status = "ja"; 
    } 
    else{ 
        $status = "nee"; 
    }
    return $status;
}

//op deze manier valt de functie te gebruiken (er vanuit gaande dat er een afbeelding ja.gif en een afbeelding nee.gif bestaan in de zelfde map als het script)
echo "[img]\"".centralecheck("Siddeburen[/img]";

?> 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 november 2003 @ 19:07:
K hebe r ff een functie van gemaakt en de code wat verbeterd. Ik ga er vanuit dat er in de tabel een kolom "Centrales" en een kolom "geupgrade" is. In centrales staat dan "Centraleplaats (centraleafkorting)".

Verder ga ik er vanuit dat de databaseconenctie al gelegd wordt elders in het script (mysql_connect() en mysql_select_db() ).
Tabelnaam = upgrades
Kolom1= Centrale (met volledige naam centrale + afkorting)
kolom2= Upgraded (YES or NO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dan klopt dus wat ik zei ;)
Zie mn vorige post dus voor het "verhandigde" script. Allicht handig als k toegang tot die server kan krijgen, ff die kaart-pagina van die andere site kopieert (ik neem nu aan dat dat wel goed is) en er een script voor probeer te bouwen. Met aldie stipjes kan het allicht wel ff duren tot op zn minst morgenavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 november 2003 @ 19:13:
Dan klopt dus wat ik zei ;)
Zie mn vorige post dus voor het "verhandigde" script. Allicht handig als k toegang tot die server kan krijgen, ff die kaart-pagina van die andere site kopieert (ik neem nu aan dat dat wel goed is) en er een script voor probeer te bouwen. Met aldie stipjes kan het allicht wel ff duren tot op zn minst morgenavond ;)
Mail maar even MSN-id / e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
K heb je gemaild naar je tweakers emailadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

:D op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm staat dat ik geen adsl beschikbaar heb terwijl ik toch al sinds januarie via adsl van kpn kan internetten, foutje daar imho. Boxmeer staat trouwens ook nog niet in het lijstje van upgrades dus ik heb nog niets kunnen aangeven. Hoe en wat vertel ik niet want der zit blijkbaar iemand constant te f5en om iedereen te vertellen dat daar dit topic niet voor bedoeld is.

edit: Bouwe bedankt. Zover had ik niet eens es gekeken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedBart op 06-11-2003 19:32 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedBart schreef op 06 november 2003 @ 19:28:
:D op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm staat dat ik geen adsl beschikbaar heb terwijl ik toch al sinds jauarie via adsl van kpn kan internetten, foutje daar imho. Boxmeer staat trouwens ook nog niet in het lijstje van upgrades dus ik heb nog niets kunnen aangeven. Hoe en wat vertel ik niet want der zit blijkbaar iemand constant te f5en om iedereen te vertellen dat daar dit topic niet voor bedoeld is.
Op de website klikken op de link: "centrale staat er niet bij, heb wel ADSL"". En dan daar Boxmeer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:35:
[...]

Klopt deze regel in php ?
PHP:
1
echo "[img]\"".centralecheck("Aalsmeer)").".gif\"[/img]
PHP:
1
echo "[img]\"".centralecheck("Aalsmeer[/img]";

edit:
Had de echo-regel niet goed afgesloten.

[ Voor 24% gewijzigd door Joen op 06-11-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
We kunnen nu beter stoppen met die PHp-regels, want dit topic gata zo niet meer passen in IT ;)
Ik heb inmiddels contact met Bouwe over het toepassen van de dynamisch aangemaakte kaart.

Het is goed dat we de kaart gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 november 2003 @ 19:38:
[...]

PHP:
1

edit:
Had de echo-regel niet goed afgesloten.
Moet zijn :

php]
[/php]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik dan alle code klaar, ik zal 'm ff mailen voor upload

Heb trouwens alleen maar de centralenamen, zonder afkorting. Kun je met een wildcard werken ?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Zou je dat ook naar mij kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:48:
Volgens mij heb ik dan alle code klaar, ik zal 'm ff mailen voor upload

Heb trouwens alleen maar de centralenamen, zonder afkorting. Kun je met een wildcard werken ?
Kan in principe wel, maar is een lastige (ivm meer centrlaes die "klinken als" ;) ).
Ik zal je script zodra ik hem heb even doorkijken en als het nodig is de lijst van http://spike.oli.tudelft.nl/adsl er bij pakken om de juiste afkortingen er bij te halen (pokkewerkje 8)7 ).

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 06-11-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 november 2003 @ 19:54:
Kan in principe wel, maar is een lastige (ivm meer centrlaes die "klinken als" ;) ).
Ik zal je script zodra ik hem heb even doorkijken en als het nodig is de lijst van http://spike.oli.tudelft.nl/adsl er bij pakken om de juiste afkortingen er bij te halen (pokkewerkje 8)7 ).
Je hebt 'm al binnen als het goed is, hoe gaat die wildcard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Gaat in die SQL query dan iets als * geloof ik of %. Ik weet het niet exact anagezien ik het nooit gebruik.

Maar brouwe overlegt ff met hasse zodra die weer online bereikbaar is over of de afkortingen in een losse kolom in de databasetabel kunne staan. Zo jah, dan hoeft er ana jouw scriptje nauwelijks iets veranderd te worden, omdat als er meerdere centrales in een plaats staan deze altijd een toevoeging hebben en er zo dus nooit dubbele namen in kunnen staan.

Best grote kans dat ie het dus morgenavond doet, je hebt me iig al ene hoop werk uit handen gehaald door alvast die codes er zo neer te zetten ;)

En nu maar hopen dat de server die query's allemaal zo kan verwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 06 november 2003 @ 20:13:
Gaat in die SQL query dan iets als * geloof ik of %. Ik weet het niet exact anagezien ik het nooit gebruik.

Maar brouwe overlegt ff met hasse zodra die weer online bereikbaar is over of de afkortingen in een losse kolom in de databasetabel kunne staan. Zo jah, dan hoeft er ana jouw scriptje nauwelijks iets veranderd te worden, omdat als er meerdere centrales in een plaats staan deze altijd een toevoeging hebben en er zo dus nooit dubbele namen in kunnen staan.

Best grote kans dat ie het dus morgenavond doet, je hebt me iig al ene hoop werk uit handen gehaald door alvast die codes er zo neer te zetten ;)

En nu maar hopen dat de server die query's allemaal zo kan verwerken :P
Daar gaat mn bandbreedte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:56

grimson

domeingrommer

Enkhuizen 1601 is ook geupgraded !
/edit
sorry |:( ik volgde dit topic wel, alleen ging de gewijzigde startpost mij voorbij

[ Voor 58% gewijzigd door grimson op 07-11-2003 07:13 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grimson schreef op 06 november 2003 @ 20:49:
Enkhuizen 1601 is ook geupgraded !
Read the first post please! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
Kunnen jullie het maken van die site en al die code ergens anders neerplakken. T verneukt de site en ik vind 't nou weinig met de snelheidsverhoging te maken hebben.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 20:30:
[...]

Daar gaat mn bandbreedte 8)7
* Joen fluit voorzichtig...
Tonnetje schreef op 06 november 2003 @ 21:23:
Kunnen jullie het maken van die site en al die code ergens anders neerplakken. T verneukt de site en ik vind 't nou weinig met de snelheidsverhoging te maken hebben.
Daar waarschuwde ik een aantal reply's geleden ook voor. Bij deze zal ik die hier ook niet meer posten. Daar voor kan een nieuw topic gestart worden in de daar voor bestemde fora (Webdesign & Scripting meende ik, weet het niet exact).
Achter de schermen werken we nu aan de kaart ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 06-11-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jemig de pemig, ben ff een paar uur weg en jullie posten dit hele forum vol. Die kaart is een top idee, had ik zelf ook al aan zitten denken maar kon er niet goed achter komen hoe ze dat bij de tudelft nou precies deden.

Het lijkt me namenlijk erg intressant om te zien of KPN een bepaald patroon gebuikt met de rollout van deze upgrade. (ze zeggen van niet, maar is dat ook zo.....)

Ik zal me eens in dat kaart gebeuren verdiepen, kan niet heel moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag NIET de hoofdsite (www.bouwesamplonius.nl) bezoeken, dit om bandbreedte te beperken. Kan TS dit misschien ook posten in zijn bericht? Dank u! _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
@JvS: In het vorige ADSL topic had ik het erover dat m'n pingtijden zwaar verbeterd waren door de snellere upload en jij zei dat dat onzin was. Aanschouw, vandaag is hier de boel gedaan en wederom zijn m'n pingtijden zwaar verbeterd. Nu gemiddeld 11ms naar een willekeurige goede Nederlandse server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Zo beter de snelheid van mijn Xs4all fast is ook verhoogd. C.a 220kb/s down en 60kb/s up.

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA, de site met de upgrade voortgang heeft nu ook een kaart van Nederland!!!!
Let wel op, deze is erg groot en het is de bandbreedte van onze mede tweaker Bouwe! Dus een beetje rustig met die refresh knop aub!!

Dank gaat uit naar: JeroenM_tbs en Houz74 voor hun speciale kaartbijdrage!

http://surf.to/adslupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
YES! Finally! De kaart is af jah :D Godzijdank.
Wat een hels karwei was dat :P Haha

Zoals je ziet zit er inderdaad niet echt een vaste structuur in het upgraden van de centrales. Wel zie je een heel klein beetje concentratie in de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Uh, in die link naar die kaart zit wel een grote fout:
http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl/\kaart\kaart.php
dat moet natuurlijk http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl/kaart/kaart.php zijn :)

(Het zal wel een windows ding zijn ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Brons op 07-11-2003 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op 07 november 2003 @ 08:46:
Uh, in die link naar die kaart zit wel een grote fout:
http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl/kaartkaart.php
dat moet natuurlijk http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl/kaart/kaart.php zijn :)

(Het zal wel een windows ding zijn ;))
Ik heb geen idee waar je het over hebt! De link naar de kaart is gewoon goed, ik heb dat op diverse plaatsen gecontroleerd. Verklaar u nader aub!

edit: Heb iets gevonden. Denk dat je geen IE gebruikt, we hebben alleen op IE getest. Ik heb iets verbeterd en het zou nu ook bij jou goed moeten werken!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het echt een geweldige actie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gemak die geautomatiseerde kaart, nu hoef ik niet elk half uur zo'n 200 centrales (en straks meer) na te lopen. Alleen nog een "Voeg uw centrale toe" link op de kaartpagina en het is helemaal af.

Hasse, kun jij voor mij op de kaartpagina "nl.topstat" wijzigen in "www.topstat" ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:04:
Wat een gemak die geautomatiseerde kaart, nu hoef ik niet elk half uur zo'n 200 centrales (en straks meer) na te lopen. Alleen nog een "Voeg uw centrale toe" link op de kaartpagina en het is helemaal af.

Hasse, kun jij voor mij op de kaartpagina "nl.topstat" wijzigen in "www.topstat" ? Alvast bedankt.
Ik heb nl in www veranders (3x). Zou nu moeten werken.

Wat bedoel je met 'voeg uw centrale toe'? Als de centrale niet in de lijst staat als zijnde een adsl centrale, dan staat hij wel in de lijst met alle centrales. Dus het toevoegen van iets is niet nodig. Linkje naar 'alle centrales' staat op de eerste pagina.

Tot nu toe zit er niet echt een patroon in de upgrade. Die kpn'ers gaan echt willekeurig door 't land heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een pagina toegevoegd die alleen jouw eigen centrale laat zien (om Bouwe wat netwerk belasting te besparen.... want het is idioot druk op de site)

http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl/mijncentrale.php

test maar ff of het werkt, dan zal ik een linkje vanaf de frontpage plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 00:09:
JA, de site met de upgrade voortgang heeft nu ook een kaart van Nederland!!!!
Let wel op, deze is erg groot en het is de bandbreedte van onze mede tweaker Bouwe! Dus een beetje rustig met die refresh knop aub!!

Dank gaat uit naar: JeroenM_tbs en Houz74 voor hun speciale kaartbijdrage!

http://surf.to/adslupgrade
Dus niet meteen op die kaart kijken, maar eerst zoeken of je centrale in de lijst staat. Indien nodig kan ik gewoon extra bandbreedte inkopen maar het moet ook niet te gortig worden.

// edit: Hasse, MSN ligt er hier uit dus dan zo maar even. Mijn dorp in het noorden van dit land staat wel als geupgrade in de lijst maar heeft geen groen stipje. Laat maar, nu wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Helaas je toevoeging werkt niet goed:
Centrale waalre (war) staat niet in de lange lijst van geupgrade centrales, maar als ik hem zoek met je nieuwe functie dan staat ie wel geupgrade. FF gekeken, maar ik ben hier in waalre nog niet verhoogd. Ergens gaat wat fout

//edit: Nu doet ie het wel goed!

[ Voor 7% gewijzigd door djlinsen op 07-11-2003 09:59 ]

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024
Klassewerk dudes _/-\o_
Ik had nog even Rotterdam-Hoogvliet toegevoegd als geupgrade centrale :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djlinsen schreef op 07 november 2003 @ 09:49:
Helaas je toevoeging werkt niet goed:
Centrale waalre (war) staat niet in de lange lijst van geupgrade centrales, maar als ik hem zoek met je nieuwe functie dan staat ie wel geupgrade. FF gekeken, maar ik ben hier in waalre nog niet verhoogd. Ergens gaat wat fout

//edit: Nu doet ie het wel goed!
opgelost! (als het goed is!)

Alles werkt nu! Er zit genoeg tijd in, en de actie van KPN duurt maar een maand! Dus wat mij betreft blijft het nu zo!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouwe, ik kan de kaart wel remote hosten. Alle gegevens van de MySQL server heb ik al, moet alleen nog de naam van de server hebben, en de laatste versie van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 10:08:
Bouwe, ik kan de kaart wel remote hosten. Alle gegevens van de MySQL server heb ik al, moet alleen nog de naam van de server hebben, en de laatste versie van de kaart.
De laatste versie van de kaart kan ik je zo sturen. Wat bedoel je precies met de naam? Gooi hier altijd localhost erin maar dat zal bij jou niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 10:16:
De laatste versie van de kaart kan ik je zo sturen. Wat bedoel je precies met de naam? Gooi hier altijd localhost erin maar dat zal bij jou niet werken :)
Mail maar, volgens mij kom ik er zo wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart maakt gebruik van ERG veel SQl queries, als je die remote gaat hosten dan wordt het:
A ) erg traag
B ) nog drukker omdat die queries meer dataverkeer veroorzaken dan het plaatje!

oplossing: Laat mensen gebruik maken van mijncentrale.php !!! De meeste zullen dat wel doen na 1 of 2 keer op de kaart gekeken te hebben!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 10:16:
[...]

Is verzonden naar uw msn e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 10:22:
De kaart maakt gebruik van ERG veel SQl queries, als je die remote gaat hosten dan wordt het:
A ) erg traag
B ) nog drukker omdat die queries meer dataverkeer veroorzaken dan het plaatje!

oplossing: Laat mensen gebruik maken van mijncentrale.php !!! De meeste zullen dat wel doen na 1 of 2 keer op de kaart gekeken te hebben!
Het plaatje van Nederland krijg ik ook niet kleiner door compressie, heb je trouwens Gzip aan staan op de server ?

Heb BTW geen toegang tot de MySQL server vanaf mijn server, laat dat remote hosten voorlopig maar even. Volgende maand hebben we een aardig actuele lijst/kaart, zonde om die off-line te gooien.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Op zich is het ook wel handig om dat datum van de upgrade er bij te hebben staan :)
Maar jah, echt super nodig is dat nu ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:41:
Ik heb nog even een pagina toegevoegd die alleen jouw eigen centrale laat zien (om Bouwe wat netwerk belasting te besparen.... want het is idioot druk op de site)

http://kpnupgrade.bouwesamplonius.nl/mijncentrale.php

test maar ff of het werkt, dan zal ik een linkje vanaf de frontpage plaatsen.
Je kan beter mijnpagina.php als standaard opgeven als je de website bezoekt en dan een link naar de volledige lijst, kaart en toevoegpagina.

Dan heb je noig minder SQL-verkeer.

BTW, het lijkt verstandig deze website voor toekomstige verhogingen te bewaren oid ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff met bouwe gesproken maar zijn msn viel geloof ik weer uit. We laten het gewoon even zo. We verwachten dat het dataverkeer gedurende de maand sterk zal afnemen. Mensen die geupgrade zijn zullen niet blijven kijken verwachten we!

En men gebruikt mijncentrale.php voor refreshes en die is gewoon erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 09:24:
Ik heb nl in www veranders (3x). Zou nu moeten werken.
Thnx, kun je tevens het bolde toevoegen ?
document.write(top.document.referrer);

- Roelofarendsveen ( Ra )
- Roelofarendsveen (Ra)
Staat er dubbel in BTW

De
<option> Roelofarendsveen (Ra)
in index.php moet gewijzigd worden in
<option> Roelofarendsveen ( Ra )

En Roelofarendsveen (Ra) moet uit de database gehaald worden

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 10:50:
[...]

Thnx, kun je tevens het bolde toevoegen ?
document.write(top.document.referrer);

- Roelofarendsveen ( Ra )
- Roelofarendsveen (Ra)
Staat er dubbel in BTW

De
<option> Roelofarendsveen (Ra)
in index.php moet gewijzigd worden in
<option> Roelofarendsveen ( Ra )

En Roelofarendsveen (Ra) moet uit de database gehaald worden
Houz, ik kijk er even na. de top.referrer heb ik al aangepast. Zouden we deze discussie niet beter buiten dit topic houden? je hebt m'n msn!

overigens moeten we de options niet aanpassen, dat is erg lastig met de gegevens in de database. Ik los deze foutjes op in de kaart.php. Is makkelijker. Deze komen omdat er heeeel in het begin handmatig wat centrales zijn toegevoegd.

roelofarendsveen moet nu ook op de kaart goed werken!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

St. Annaparochie-Centrum ( Anp-C ) Is sinds gister ook ge-upgrade. _/-\o_

Op die site hierboven ergens staat dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op 07 november 2003 @ 11:06:
St. Annaparochie-Centrum ( Anp-C ) Is sinds gister ook ge-upgrade. _/-\o_

Op die site hierboven ergens staat dat niet...
Het is de bedoeling dat mensen zelf hun centrale toevoegen als die is geupgrade!!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.