KPN ADSL snelheidsverhoging

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

In die lijst staat de centrale van st anna nog niet.

Jullie systeem is vast helemaal klaar als elke centrale ge-upgrade is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op 07 november 2003 @ 11:10:

Het is klaar, check maar:
http://isthespeedalready.mine.nu/allecentrales.php

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

DJH schreef op 07 november 2003 @ 11:10:

Ik neem aan dat st anna st annaparochie is?
Die staat er dus wel tussen, alleen dat ding staat dus nog niet tussen de ge-upgrade lijst.
Dat moet je dus zelf doen, lees anders het hele draadje eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart is erg stoer gemaakt trouwens. Ik mag zeker niet even de source inkijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, lachen zeg, uit de stats blijkt dat de meeste bezoekers Chello hebben! hahaha, zeker jaloers of zo!

edit: Het systeem is helemaal 100% klaar nu! En ik wist niet dat ze in St. Anaparochie zo 'slim' zijn! |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:56:
Haha, lachen zeg, uit de stats blijkt dat de meeste bezoekers Chello hebben! hahaha, zeker jaloers of zo!

edit: Het systeem is helemaal 100% klaar nu! En ik wist niet dat ze in St. Anaparochie zo 'slim' zijn! |:(
Chello bezoekers zijn vooral uit de tijd dat de teller nog voor een chat-site gebruikt werd, wel leuk om te zien dat er zelfs medewerkers van Minvenw.nl langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:03:
[...]

Tijdens downloaden vindt twee-weg communicatie plaats, enerzijds natuurlijk downstream: het daadwerkelijk ontvangen en anderzijds upstream: voor bijv. het doorgeven of het laatste packet goed is ontvangen.
Als de upstream dichtslipt (door uploaden van file) dan kan de download daardoor gehinderd worden aangezien er geen upstream bandbreedte meer is om de server te vertellen hoe het met de download staat.
Aangezien je nu meer upstream bandbreedte hebt zal dit tot automagisch tot gevolg hebben dat je download beter gaat terwijl je ook data verzend/upload. Als je echter met de volle upstream bandbreedte gaat uploaden dan zul je merken dat je download alsnog in elkaar klapt.
Dat was mijn theorie in eerste instantie ook, maar het aller vreemdste:
Bij een upload van bijv 8 kb/s (bij een max van 13 kb/s) zakte de download snelheid nog steeds gigantisch in. maw, er was weinig verschil tussen "maar" 8kb/s uploaden of 13 kb/s. Vlak na m'n upgrade had ik geloof ik hier nog steeds last van. Echter sinds gister (dag na de upgrade) niet meer. Alleen de ping nam toe (maar dat lijkt me ook meer dan logisch).
Wel heb ik me ooit eens ergens laten vertellen dat Linux met variabele pakket grootte werkt. Windows 2000 & XP hebben daartegenover Qos wat de belangrijkheid van een pakketje inschat. Een Linux bak zou er in ieder geval veel minder last van hebben. Voor mij is het echter niet echt voordelig om een Linux server te runnen omdat ik ook bepaalde win applicaties nodig heb. (Daarnaast is het voor mij onaantrekkelijk om een zip-drive, wacom tablet en dual head functionaliteit van m'n matrox G550 op die server in te stellen onder Linux.)

Trouwens wel een gigantisch goed werkje, dat centrale lijstje. Vooral dat grafische overzichtje erbij! Hulde voor de makers!

(beetje vreemd dat mijn centrale opeens weer foetsie was (op niet geupgrade stond), maar ik heb hem weer meteen geactiveerd)

Naar mijn mening is er wel enigszins verband te leggen tussen het kaartje en de logica van KPN welke centrales te upgraden. De randstad is al grotendeels gedaan, daar wonen ook de meeste mensen. Daar krijgen ze dus ook het minste gezeur van! Helaas moeten de mensen op het platte land dus het langste wachten, maar goed, daar zitten misschen maar 10 mensen op een centrale, da's heel wat anders dan bijv 1000 aansluitingen op een centrale.. (weet niet ofdat er zoveel mogelijk zijn....)

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 07-11-2003 12:26 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:42:
De kaart is erg stoer gemaakt trouwens. Ik mag zeker niet even de source inkijken ?
Het is gewoon de kaart die hier staat:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/maps.cfm?name=latest_a
alleen dan omgezet naar PHP en uitgebreid met query's in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Hier dan een discussiepuntje: vinden jullie dat deze verhogingen terecht zijn? Of vinden jullie het zo ook wel goed (vast niet :P)? Of hadden de verhogingen nog groter moeten zijn?
* bdgroot zijn mening: ik vind het een goede zet van KPN, zeker die extra upload. Die zou ik eigenlijk graag nog iets hoger zien, maar goed, er zit vooruitgang in.

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk nooit snel genoeg, maar mijn surfen is er een stuk op vooruit gegaan met mijn verhoging van 256/64 naar 384/128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verhoging is altijd goed, alleen van mij mag de prijs ook omlaag.
Als je het vergelijkt met bbned is KPN gewoon slecht.
En tsja, de overstap procedure van KPN naar bbned is ook gewoon slecht, dit zorgt er wel voor dat minder mensen overstappen.

Maar toch geweldig zo'n upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg blij met de upgrade. Het ondersteund mijn bewering dat je beter ADSL kunt nemen dan Chello. Ik had ooit chello maar die bleven de prijs steeds verhogen. Nu heb ik ADSL en die verhogen de snelheid steeds! Als je dan moet kiezen, dan is dat niet zo moeilijk!

Doordat ze het sneller maken ben ik minder snel geneigt om te downgraden naar een goedkoper abo. Waarom? Omdat ik als klant het gevoel heb dat ik met een goede partij zaken doe, ik krijg meer waar voor m'n geld dus minder reden om zelf een aanpassing te maken in prijs/prestatie.

En ja, het mag nog wel sneller hoor! KPN kennende zullen we medio volgend jaar nog wel een verhoging krijgen. Dat is een beetje standaard aan het worden. We bewaren de site in iedergeval voor als het zo ver is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in a'dam is t ook verhoogd....alleen upload niet gvd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 13:35:
Ik denk dat je moet wachten tot 30 november, want ik denk niet dat ze er iets aan gaan doen als je een email oid stuurt, ze zeggen zelf dat ze tot 30nov nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vandaag nu al 1000 bezoekers op de site!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Ff een vraagje over de (max) upload als je ADSL over een ISDN lijn neemt.
Is het waar dat je dan maximaal 640Kb/s kunt halen?? Dacht dit ergens gelezen te hebben.

Indien ja...zou het dan mogelijk zijn dat KPN never ever ADSL abo's gaat aanbieden die hoger gaan als 640 up? Misschien omdat er dan een hoop klachten gaan komen van mensen die ISDN genomen hebben ( ..omdat KPN het promootte enzo :P )

just a thought :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Mischien is het ook leuk om op de site een percentage van het aantal centrales dat de upgrade heeft gekregen neer te zetten.

Dat is denk ik nuttiger dan er zijn <bla> centrales geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op 07 november 2003 @ 13:07:
Verhoging is altijd goed, alleen van mij mag de prijs ook omlaag.
Als je het vergelijkt met bbned is KPN gewoon slecht.
En tsja, de overstap procedure van KPN naar bbned is ook gewoon slecht, dit zorgt er wel voor dat minder mensen overstappen.

Maar toch geweldig zo'n upgrade!
Nou, om nou te zeggen dat KPN t.o.v. BBNed slecht is, nee, niet echt, dat ze te duur zijn: ok. Maar dan nog, je ziet nu steeds meer ADSL connected by KPN providers die hun prijzen, al dan niet middels een aanbieding, naar beneden gooien. Hierbij denk ik bijv. aan:
HCCnet: ADSL basic, 6 maanden voor 34,95 = normale prijs Lite
Planet: ADSL basic, 12 maanden voor 34,95 = normale prijs Lite
Wannadoo: ADSL Lite (FUP), 6 maanden voor 19,95, daarna 6 maanden voor 24,95

Deze bedragen heb ik even uit het hoofd neergeklapt (behalve Wannadoo), maar wat ik bedoel is dat je kunt zien dat de prijzen van KPN ook niet meer zo hoog (hoeven te) zijn en dat je over een jaar vast nog minder betaald voor nog meer snelheid, ook bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
  • Laatst online: 14-08 13:56
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 7 2003 om 02:43:04 PST)

Download : 105.3 KByte/sec
Upload : 31.8 KByte/sec
Connection : 684.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

ADSL basic van XS4ALL
:)

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 13:35:
Bij mij in Amsterdam-Zuid zijn zowel de upload als de download verhoogd. Lijkt me meer een specifiek probleem van jou. Heb je je modem al eens gereboot?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
hmmm mijn internet is op dit moment alleen maar langzamer aan het worden
heb hccnet basic adsl, nog geen upgrade en met speedtest 44 kb/s :S terwijl normaal makkelijk 80 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 14:32:
Deze bedragen heb ik even uit het hoofd neergeklapt (behalve Wannadoo), maar wat ik bedoel is dat je kunt zien dat de prijzen van KPN ook niet meer zo hoog (hoeven te) zijn en dat je over een jaar vast nog minder betaald voor nog meer snelheid, ook bij KPN.
En wat doet BBned dan (weer) over een jaar? Ook weer verlagen, zodat ze "meer voor minder" bieden t.o.v. KPN. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:22

Pimmuz

Roar

DutchTSE schreef op 07 november 2003 @ 14:52:
hmmm mijn internet is op dit moment alleen maar langzamer aan het worden
heb hccnet basic adsl, nog geen upgrade en met speedtest 44 kb/s :S terwijl normaal makkelijk 80 :(
Sjz ik word helemaal moe van die gasten die gefocust en hun snelheid baseren op speedtest!! (onbetrouwbare poep) Download gewoon iets van MS/download pagina... die hebben zowat de beste en snelste file servers ter wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wel een beter id, een discussie over de verhoging.

Ik vind het een hele goeie zet van KPN, echter, toch had ik graag wat meer gezien, kijkende naar bijvoorbeeld Demon.
Mijn basic abbootje is bij Demon zo'n 10-15 Euro goedkoper en dan heb je ipv "maar" 320 kbit upload meteen 512 kbit upload. Ik denk dat de 10-15 euro verschil zit in een netwerk aanbieder en daarnaast nog eens een provider. KPN is daar absoluut niet handig mee geweest met het opzetten daarvan, gezien de problemen die ik reeds heb mogen ervaren. Letterlijk 20 X bellen zonder ook maar iets verder te komen:

USB modem problemen
|--Eerst geen verbinding met netwerk (KPN bellen)
|--Wel verbinding met netwerk, dus KPN verwijst door naar Wanadoo
|--Maar volgens Wanadoo staan instellingen goed
|--Volgens KPN ook, dan maar nieuwe drivers (na verscheide gesprekken, verscheidene keren tot 2 uur durend) nog geen concrete oplossing

Verhuizen
|--opzeggen bij Wanadoo
|--Controleren bij KPN
|--Controleren bij Wanadoo
|--Abo geld werd afgeschreven, gevraagd om terugboeking bij Wanadoo
|--Abo geld werd afgeschreven door KPN, ook gevraagd om terugboeking
|--Maand later weer hetzelfde gezeur over afschrijving
|--Maar is gevraagd wat de status was van de verbinding na 2 maanden (KPN & Wanadoo)
|--Na 3 maanden weer eens (KPN & Wanadoo)
|--Na 4 maanden eindelijk bericht van KPN over installatie
|--Na installatie werkt aansluiting niet, bellen met KPN
|--Mannetje komt kijken ofdat de handel wel goed is aangesloten (KPN)
|--Na een week na die check maar es gekeken wat er nou aan de hand was
|--Week daarna de status maar weer es opgevraagd
En opeens deed de verbinding het weer

USB switch naar ethernet modem omdat USB nog steeds niet 100% werkte
|--Eerste telefoon naar info nummer KPN over ADSL -> ruilen is NIET mogelijk, terwijl in voorgaande gespreken iemand gezegd had dat dit wel mogelijk was. Medewerker gooide boos de hoorn neer.
|--Technische desk gebeld, was eigenlijk niet mogelijk, maar vanwege die verhuizing die 5 maanden geduurd had werd er hogerop toch een uitzondering gemaakt, ook omdat verscheide hulp pogingen tot behoorlijke kosten aan mijn kant hadden geleid.
|--Na 4 weken maar eens gebeld voor status, bleek iets misgegaan te zijn (KPN)
|--Na een week maar weer gebeld, omdat de belofte niet was nagekomen om binnen een week terug te bellen
|--week later hetzelfde verhaal
|--Maar naar hogerop gebeld na verscheidene telefoontjes, er zou direct een pakket verstuurd worden.

2 dagen daarna, compleet install pakket ontvangen. Dag daarna, het beloofde pakket met alleen modem van KPN (2 ethernet modems in huis!)

Maand later werden er bij een inbraak de usb modem en het ethernet modem instal pakket gestolen
|--Administratie gebeld voor verzend bewijs (ontvangst bewijs van mijn kant zat nog op de doos die gejat was....) of een rekening, wacht maar totdat je er eentje krijgt.... (1,5 jaar later nog steeds geen rekening gehad, terwijl ik niks aan de verzerings expert heb kunnen laten zien dat ik het daadwerkelijk in mijn bezit had!

Resterende abo gelden maar eens terughalen...
|--Wanadoo administratie gebeld, moesten opeens eerst bewijs van KPN zien! (terwijl dat voorheen niet nodig was!) (2 of 3 X gebeld omdat de juiste persoon niet aanwezig was)
|--KPN gebeld om geld terug te krijgen, "we gaan het onderzoeken, we bellen u terug"
|--Na een maand maar eens gebeld, hoe het nu zat, wisten van niks meer, begrepen mijn administratie niet. Ik het nog maar es uitgelegd, begreep zelf ook niks meer van de afboekingen van KPN. KPN medewerker heeft er uiteindelijk iets van gemaakt, blijkt dat ik ongeveer 1-2 maanden teveel terug ontvangen heb.
|--De ontvangen rekening van KPN doorgestuurd naar Wanadoo
|--Nog maar eens achteraan gebeld na een maand, "tsja, hier kunnen we niet zoveel uithalen" na mijn uitleg is er uiteindelijk wel weer geld overgemaakt.

Hoezo werkt dit gesmeerd en goedkoop!? Mijn volgende verhuizing (dat zal in mijn verwachting binnen een 6 maanden gebeuren) word het geen verhuizing, maar een opzeggen ;). Daarnaast vraag ik een nieuwe verbinding aan bij Demon :).
Maar in de tussentijd ben ik wel blij dat die upload verhoogd is, dat was voor mij een giga bottleneck.

Trouwens, over het kwijt raken van je mail account zet ik nog een paar vraagtekens achter. Ik heb ooit eens een aanvraag gedaan voor internetten via de kabel (ADSL was er toen nog niet), dat was dus Wanadoo via Casema. Maar omdat ik een "achterkamertje" in een studentenhuis had en de hoofdaansluiting van Casema in de kamer was van mijn "aardsvijhand", en daar dus ook de modem moest komen, heb ik die aansluiting laten cancelen. Wel heb ik de instellingen van m'n mail box gehad. Na een jaar heb ik die instellingen gevonden en in m'n Mail client ingeklopt. En die deed het gewoon. 3 Jaar later dus nog steeds (wel dus over een wanadoo verbinding), ik krijg daarop ook nog steeds info over de kabel verbinding! Wel boekte een maand later Casema abo voor internet + kabel van m'n rekening af. Na een boos telefoontje werd het geld uiteindelijk na 3 maanden terug geboekt. Na een half jaar kwam dat hele huis zonder kabel aansluiting te zitten. Tot na een maand het weer werd aangesloten. Een paar maanden later hadden ze weer voor een maand geen TV....

Ik word gewoon een beetje moe van grote organisaties, je komt in de papiermolen, maar voor de consument zelf hebben ze geen oog meer.... Alleen maar winst winst winst.... Helaas kan je niet ADSL-en via een hele kleine organisatie...
juaNto schreef op 07 november 2003 @ 15:16:
[...]
Sjz ik word helemaal moe van die gasten die gefocust en hun snelheid baseren op speedtest!! (onbetrouwbare poep) Download gewoon iets van MS/download pagina... die hebben zowat de beste en snelste file servers ter wereld...
Onbetrouwbare poep!? Oke, m'n eerste test na jouw uitspraak was idd wat lager dan normaal, maar die tweede test was toch weer als vanouds... Dus echt onbetrouwbaar vind ik het niet. Je kan nooit echt onderzoek verrichten met maar 1 test, je moet het altijd verschillende keren doen.

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 07-11-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We staan ook al bij de nieuwslinks op de frontpage, de server kan het nu helemaal niet aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Ik heb eventueel nog webspace (100mbit) zonder datalimiet...

Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.
Apache/1.3.28 Server at www.bouwesamplonius.nl Port 80

[ Voor 66% gewijzigd door Pubbert op 07-11-2003 15:49 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 07 november 2003 @ 15:46:
Ik heb eventueel nog webspace (100mbit) zonder datalimiet...
Met PHP en MySQL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD GVD GVD

Zat vanmorgen nog op 226. om 15:00 al op 800 MB. Hier klopt iets niet. Kan niet komen door die kaart.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ff een rekeningnummer openen: Help Bouwe de Upgrade door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:22

Pimmuz

Roar

Haha podverdomme is me centrale opgevoerd ik denk nou meld het ff op die site is ie plat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

maar updaten ze wel centrale helemaal, is het niet per poort ?
want ik heb dus al sinds vorige week vrijdag nieuwe speed
(ivm dat het een nieuw abonnement is)

maar lijkt me niet dat andere mensen van de centrale nu voor 3nov de update gehad hebben toch ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even berekend: dan is er per minuut 3,3 MB door heen gegaan. :? Lijkt me errug sterk. Krijg van mijn host een uitdraai per meel over al het dataverkeer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:06:
Heb even berekend: dan is er per minuut 3,3 MB door heen gegaan. :? Lijkt me errug sterk. Krijg van mijn host een uitdraai per meel over al het dataverkeer.
Per bezoeker zo'n 200 kb schat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan wel kloppen, 330K voor de kaart en ik zag toch echt wel 10 bezoekers per minuut!

Mijn internet connectie hier is ff brak dus ik kan weinig doen. Maar goed wat kan ik doen? Ik heb wel backups van de site, niet van de database hier lokaal staan. Bouwe, overleg ff met je provider, ik denk dat die wel coelant willen zijn.

Balen dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site gaat effe tijdelijk over op andere server todat ik heb uitgezocht hoe het dataverkeerpatroon eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 7 2003 om 16:30:41 UTC+0100)

Download : 214.1 KByte/sec
Upload : 63.2 KByte/sec
Connection : 1,020.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ff de nieuwslink op de frontpage aan laten passen naar de nieuwe url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:31:
ook ff de nieuwslink op de frontpage aan laten passen naar de nieuwe url
surf.to adres blijft het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Het was dus NIET de bedoeling om speedtest resultaten te posten, straks zorg je er voor dat een modje dit weer sluit.

Jammer van de site.
Maar dit viel eigenlijk ook wel te verwachten? :)
Het GoT effect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Website draait weer gewoon onder http://surf.to/adslupgrade Bedankt Bram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Iemand al ervaring met de speedsverhoging met een USB modem ?

hier usb modem + Draytek vigor 2200usb router, Noordwijk heeft upgrade gehad.. speeds:

Download 95 kb/sec
Upload 19 kb/sec :( terwijl mijn buurjongen met ethernet modem ruim 105 kb/sec down en 32 kb/sec up haalt :(

heb modem en router al gereset.. en het hele zaakje 10 min uitgezet. Nu weet ik wel dat KPN t/m 30 November de tijd heeft.. maar toch vindt ik het vreemd, iemand dus ervaring met het speedtouch usb modem (hier groene variant) met upgrade?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:33:
surf.to adres blijft het zelfde.
het rechtstreekse adres staat bij de nieuwslinks.

Mijn adres verwijst nu ook weer naar de website, zonder reclame:
http://www.houz74.nl/kaart/kaart.asp

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb de hosting overgenomen.

Als het allemaal goed draait blijft het erop staan. Als het niet goed draait gaat het er uiterlijk maandagochtend weer af.

Alles wordt nu goed gelogd. Als je er een uitdaging in ziet de pagina neer te halen, krijgt je IP adres hier een ereplekje. Ik hoop overigens niet dat zoiets gebeurt, want dat zou heel jammer zijn voor tweakers die wél gebruik willen maken van de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS, back-up adres graag effe verwijderen. _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Laatst online: 20-07 11:40
Verhoging hier in het hoge noorden is er ook door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bmwman schreef op 07 november 2003 @ 16:56:
Verhoging hier in het hoge noorden is er ook door.....
Een van uw plaats genoten had het al doorgeven via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dat plaatje is eigenlijk veels te groot! 330 KB! Een beetje internetverbindig trekt dat zo binnen, maar je zit wel met het dataverkeer wat gecreeerd word...

Trouwens mis ik nu wel een paar extra plaatjes; een paar kleine rode X-jes.. misschien ff checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bah, et lijkt net of ze vanuit het noord-westen naar het zuid-oosten werken :( Zit ik hier in Eindhoven te w88, en te w88, en te w88... Naja, we laten die grote downloads wel ff in de wacht staan :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 07 november 2003 @ 17:03:
Dat plaatje is eigenlijk veels te groot! 330 KB! Een beetje internetverbindig trekt dat zo binnen, maar je zit wel met het dataverkeer wat gecreeerd word...

Trouwens mis ik nu wel een paar extra plaatjes; een paar kleine rode X-jes.. misschien ff checken?
Wordt gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 07 november 2003 @ 17:03:

Inderdaad
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/image/nederland.png
Dit plaatje zou een drop-in replacement moeten zijn, scheelt toch weer 100 kb
BTW alle vierkantjes zijn al zo'n 150 kb.

Rode kruisjes heb ik niet, alleen de Back-link op de kaartpagina verwijst nog naar de oude site

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die rode x-jes heb je alleen met surf.to/ geen idee waarom dat is, functioneel voor de site geen probleem!

update: is combinatie probleem van topstat met surf.to. kan niet opgelost worden! http://home.topstat.com/nl/faqs.html - >vraag 4

Gewoon niets vanaan trekken of: http://isthespeedalreadymine.nu gebruiken

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:14:
[...]
Inderdaad
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/image/nederland.png
Dit plaatje zou een drop-in replacement moeten zijn, scheelt toch weer 100 kb
BTW alle vierkantjes zijn al zo'n 150 kb.
De vierkantjes download je maar 1x, wat neerkomt op nog geen 2kb. De andere staan dan bij een goede browser in zjin cache

Het afgelopen half uur heb ik 25mb traffic en 400 pageviews gehad, dus het draait prima.

edit: teruglink is ook aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door GlowMouse op 07-11-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:22:
die rode x-jes heb je alleen met surf.to/ geen idee waarom dat is, functioneel voor de site geen probleem!

update: is combinatie probleem van topstat met surf.to. kan niet opgelost worden! http://home.topstat.com/nl/faqs.html - >vraag 4

Gewoon niets vanaan trekken of: http://isthespeedalreadymine.nu gebruiken
Niet alle tellers ondersteunen redirect-adressen. Nedstat bijvoorbeeld wel, maar Topstat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:22:

Gewoon niets vanaan trekken of: http://isthespeedalready.mine.nu gebruiken
Volgens mij kon je in de surf.to properties ook aangeven of de url in de adresregel verborgen moest worden, als je dit uitzet zal het wel weer goed gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:34:
[...]

Volgens mij kon je in de surf.to properties ook aangeven of de url in de adresregel verborgen moest worden, als je dit uitzet zal het wel weer goed gaan denk ik.
Goed idee.

//edit: veranderd. kruisje weg, teller werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't werkt ja. Mooi, dan ga ik weekend vieren

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Kweet nie hoor, maar de klok van de server waarop die kaart draait staat nogal voor..
tijd ge-copy-paste vandie pagina: Vrijdag 7 november 2003, 19:29:53, vergelijk met tijd/datum van deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

voor de mensen die ook problemen hebben met de upgrade of fout uitgevoerd (zoals bij mij dat mn upstream snelheid niet verhoogt is)

bel 0800-0407 heb via dat nummer een afspraak kunnen maken met iemand die in connectie staat met monteurs , zoals mij verteld werd is het niet normaal dat je in 2 fases word geupgrade dus mensen die ook last hebben van een niet juist toegepaste snelheids verhoging kunnen hier mischien ook terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

nog effe over die kaart:

goed bezig _/-\o_ _/-\o_

maarruhm is het geen idee om bijv alle centrales die gemeld zijn dat er wel adsl is maar nog geen upgrade een andere kleur te geve? oranje ofzo? moet toch te maken zijn als je het koppelt aan de database? kweenie of da kan hoor :X
ik dacht trouwens dat ik dit al eerder ergus in dit topic gelezen had maar ik zie het nu zo snel niet staan...

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

elvis84 schreef op 07 november 2003 @ 18:40:
maarruhm is het geen idee om bijv alle centrales die gemeld zijn dat er wel adsl is maar nog geen upgrade een andere kleur te geve?
Of ik snap niet wat je bedoelt of je let niet op.
Groen is geupgrade, zwart is niet geupgrade of geen adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Brons schreef op 07 november 2003 @ 18:49:
[...]

Of ik snap niet wat je bedoelt of je let niet op.
Groen is geupgrade, zwart is niet geupgrade of geen adsl.
Ik bedoel dus nog een oranje erbij voor centrales waar wel adsl mogelijk is, maar waar nog geen upgrade is...

lijkt me ook wel handig om een beetje in te schatten waar ze nog veel om moeten zetten...want als je zo kijkt moeten ze in het noorden nog best veel maarruhm daar zijn volgens mij helemaal niet zoveel centrales die gereed zijn voor adsl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op 07 november 2003 @ 18:58:
[...]

Ik bedoel dus nog een oranje erbij voor centrales waar wel adsl mogelijk is, maar waar nog geen upgrade is...

lijkt me ook wel handig om een beetje in te schatten waar ze nog veel om moeten zetten...want als je zo kijkt moeten ze in het noorden nog best veel maarruhm daar zijn volgens mij helemaal niet zoveel centrales die gereed zijn voor adsl...
In het Noorden (prov Groningen) moet Uithuizen, Delfzijl, Delen van Groningen, t zandt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

CRaZy_MaRK schreef op 07 november 2003 @ 16:40:
Iemand al ervaring met de speedsverhoging met een USB modem ?

hier usb modem + Draytek vigor 2200usb router, Noordwijk heeft upgrade gehad.. speeds:

Download 95 kb/sec
Upload 19 kb/sec :( terwijl mijn buurjongen met ethernet modem ruim 105 kb/sec down en 32 kb/sec up haalt :(

heb modem en router al gereset.. en het hele zaakje 10 min uitgezet. Nu weet ik wel dat KPN t/m 30 November de tijd heeft.. maar toch vindt ik het vreemd, iemand dus ervaring met het speedtouch usb modem (hier groene variant) met upgrade?
Firmware upgrade gedaan van router... Download is nu "gewoon" 105 kb/sec :) maar upload is nog gewoon de oude 13 kb/sec :( terwijl iedereen hier in de buurt de 30 kb/sec haalt :( 1 telefooncentrale.. dus upgrade is al gedaan.. iemand nog tips/trucs voor de upload snelheid?

VAAG!: ---> Als ik de upload test doe bij speedtest.nl van 64 kbtye, dan zie ik op mijn d/u meter 2 seconden achter elkaar 28/32 kb/sec daarna 5 seconden 0.0, en daarna 1,7 of iets dergelijks... dus mijn gemiddelde ligt altijd rond de 10/15 :(

heb ook al bestandjes geupload naar een ftp adres.. ook maar 15 kb/sec :( help?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Ehm, voordat je gaat meten of je wel ge-upgrade bent, vergeet dan niet je trafficshaper goed te zetten :o)
Nuja, blijkbaar kan die trafficshaper e.e.a. heel goed shapen, want de up/download snelheid die ik had was nog *exact* die van voor 3 november.
Ik gebruik overigens de 'wonder shaper' van Bert Hubert: http://lartc.org/wondershaper/

www.vanheusden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Na 2.5 uur ben ik positief over de hosting. Hij heeft nu zo'n 100mb bandbreedte verbruikt. Daarbij zijn er ruim 1000 pagina's opgevraagd, en zo'n 200 kaarten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:14:
[...]

In het Noorden (prov Groningen) moet Uithuizen, Delfzijl, Delen van Groningen, t zandt nog.
Ja en ik zou het dus wel geinig vinden als de maker op de kaart kan laten zien welke centrales dus nog geupgrade moeten worden :)

ik zie ook wel dat er veel centrales nog geen upgrade hebben, maar ik weet zo snel niet of die centrales ook wel gewoon adsl hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart

lockheart

CRaZy_MaRK schreef op 07 november 2003 @ 19:19:
[...]

Firmware upgrade gedaan van router... Download is nu "gewoon" 105 kb/sec :) maar upload is nog gewoon de oude 13 kb/sec :( terwijl iedereen hier in de buurt de 30 kb/sec haalt :( 1 telefooncentrale.. dus upgrade is al gedaan.. iemand nog tips/trucs voor de upload snelheid?

VAAG!: ---> Als ik de upload test doe bij speedtest.nl van 64 kbtye, dan zie ik op mijn d/u meter 2 seconden achter elkaar 28/32 kb/sec daarna 5 seconden 0.0, en daarna 1,7 of iets dergelijks... dus mijn gemiddelde ligt altijd rond de 10/15 :(

heb ook al bestandjes geupload naar een ftp adres.. ook maar 15 kb/sec :( help?
lees mijn bericht iets verder terug , ik heb er ook last van , bel kpn er is wat fout gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:39
Dacht dat de verbinding zou worden verbroken om de snelheidsverhoging
door te voeren http://www.kpn.com/br2/ng...ID=48059&site=0&channel=0
maar dat is dus bij mij niet het geval geweest :) of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou bij mij is de verhoging ook al rond zonder dat ik verbroken werd maar dat is toch alleen maar gunstig voor ons of niet dan :P

och ja hier heb ik het over de gemeentes sitard en geleen....
zuid limburg.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

lockheart schreef op 07 november 2003 @ 19:40:
[...]

lees mijn bericht iets verder terug , ik heb er ook last van , bel kpn er is wat fout gegaan
:) zit nu aan de lijn met een KPN medewerker.. ik w8 af.. zou je me middels dit topic op de hoogte kunnen houden van de gebeurtenissen

EDIT

Gebeld met KPN medewerker.. hij wist niet helemaal wat er aan de hand was... zijn "manager" keek ook raar op toen ik zei dat downstream wel versneld was maar mijn upstream niet. verder zei hij dat hij er een notitie van had gemaakt, en als het volgende week nog zow is.. ik even terug moet bellen... afwachten dus.

[ Voor 33% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-11-2003 20:11 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockheart

lockheart

CRaZy_MaRK schreef op 07 november 2003 @ 19:59:
[...]

:) zit nu aan de lijn met een KPN medewerker.. ik w8 af.. zou je me middels dit topic op de hoogte kunnen houden van de gebeurtenissen

EDIT

Gebeld met KPN medewerker.. hij wist niet helemaal wat er aan de hand was... zijn "manager" keek ook raar op toen ik zei dat downstream wel versneld was maar mijn upstream niet. verder zei hij dat hij er een notitie van had gemaakt, en als het volgende week nog zow is.. ik even terug moet bellen... afwachten dus.
moest eerst ook later terug bellen omdat er maar 3 mensen die meer kondern vertellen waren, heb later terug gebeld maar mensen waren nog steeds druk bezig , uiteindelijk zover gekregen na GOED uitgelegd te hebben dat ik niks fout doe en alles heb geprobeerd een afspraak gemaakt dat in dinsdag word terug gebeld die onder leiding van de monteurs vallen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels een up2date lijst gevonden met alle KPN-centrales die ADSL hebben:
http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/Nederland.html

Ben inmiddels bezig voor een derde kleur in de kaart

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Hoe ziet de infrastructuur van zo'n centrale er eigenlijk uit? En hoe gaat zo'n aanpassing precies in zijn werk? Iemand enig idee?

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 20:30:
Heb inmiddels een up2date lijst gevonden met alle KPN-centrales die ADSL hebben:
http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/Nederland.html

Ben inmiddels bezig voor een derde kleur in de kaart
Heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djlinsen schreef op 07 november 2003 @ 20:37:
Hoe ziet de infrastructuur van zo'n centrale er eigenlijk uit? En hoe gaat zo'n aanpassing precies in zijn werk? Iemand enig idee?
gewoon simpel batchverwerking van buitenaf, na batch controle is dit oke verder met batched, ze hoeven die centrale echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier thuis niet de beschikking over Excel en mijn lijsten heb ik ook op het werk, dat betekent dus dat ik maandag weer verder ga.
1500 entry's ga ik niet met de hand editen, zeker niet in het weekend.

Zag trouwens dat Aalsmeer mist op de kaart, die komt ook maandag

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Gisteren heb ik Meppel aangemeld.
Die is er vandaag spontaan vanaf gevallen...... 8)7
Staat nu weer in de lijst.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amsterdam-Oost ook geupgraded :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het idee met het "3e kleurtje" was ik ook al mee gekomen tijdens het maken van de kaart, maar wrd door de collegatweakers die ana de kaart werkten afgewezen. En nu moet dat "3e kleurtje" er toch weer bijkomen? :?
Nouja, blijft alsnog fijn ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Misschien een leuke tip: er is voor de mensen met een (getweakte) speedtouch home een mogelijkheid om de ingestelde snelheid van het modem te bekijken zonder dat je iets moet gaan downloaden. Ik heb het idee dat het er bij de nieuwere modems (routers) meestal standaard redelijk simpel uit te halen is, uit de (getweakte) speedtouch home niet. Dat kun je doen m.b.v het tooltje "alcatool". Hierover is redelijk wat te vinden op internet, ook over hoe je het in dat progje kunt vinden.

Misschien is dit wel mijn goede daad voor vandaag :D Help ik toch weer een beetje de hoeveelheid dataverkeer van www.speedtest.nl naar beneden te trekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd... op de site staat dat mijn centrale al geupgrade is, maar ik heb nog steeds de oude snelheden...
Op speedtest.nl: 80.9kb/s up en 13.1 kb/s down. Ik heb/had Planet 768/256... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 00:29:
Vreemd... op de site staat dat mijn centrale al geupgrade is, maar ik heb nog steeds de oude snelheden...
Op speedtest.nl: 80.9kb/s up en 13.1 kb/s down. Ik heb/had Planet 768/256... :r
Ehm naar mijn weten heeft planet alleen maar een 768/128 en geen DU abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 07:35:
[...]

lol, waar gaat dit topic ook alweer over? :o

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op 07 november 2003 @ 21:32:
Gisteren heb ik Meppel aangemeld.
Die is er vandaag spontaan vanaf gevallen...... 8)7
Staat nu weer in de lijst.
Als mensen de optie "nee ik ben niet geupgrade" kiezen, en dan de plaats Meppel selecteren wordt ie uit de lijst gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Kan jij zien welk IP dat geweest is? })

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 08-11-2003 09:11 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultimateb schreef op 08 november 2003 @ 08:47:
[...]

lol, waar gaat dit topic ook alweer over? :o
Ehm die reactie van mij was gericht op de persoon die boven mij had replied. Volgens hem had hij een 768/256 planet abo, wat dus eigenlijk helemaal niet kan. Eerst lezen, dan pas wat zeggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op 08 november 2003 @ 09:11:
Kan jij zien welk IP dat geweest is? })
Er kunnen ook mensen in Meppel zijn die nog niet zijn geupgrade. Die vullen dan Nee in. Zo kunnen we in de gaten houden of iedereen al is geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 09:37:
[...]

Ehm die reactie van mij was gericht op de persoon die boven mij had replied. Volgens hem had hij een 768/256 planet abo, wat dus eigenlijk helemaal niet kan. Eerst lezen, dan pas wat zeggen :z
Sorry, is soms moeilijk zo vroeg in de nacht, ehrm ochtend.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Welke grapjas heeft er voor gezorgd dat het op WebWereld.nl staat?

Nu lijkt mij dit systeem helemaal niet meer betrouwbaar worden doordat iedere boer het opvalt...

Bovendien zal de quota van de huidige hoster ook snel gehaald worden...

Aan de andere kant wel grappig dat dit initiatief in het nieuws komt. Ik vraag me alleen af ofdat dit ook gedoogd word door KPN op deze manier.....

[EDIT]
Wow, de site was gister avond al niet al te snel, maar hij is nu echt gigantisch traag! Ook het plaatje van NL werd in eerste instantie niet volledig gedownload.

[ Voor 17% gewijzigd door jules op 08-11-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 08 november 2003 @ 11:16:
Welke grapjas heeft er voor gezorgd dat het op WebWereld.nl staat?

Nu lijkt mij dit systeem helemaal niet meer betrouwbaar worden doordat iedere boer het opvalt...

Bovendien zal de quota van de huidige hoster ook snel gehaald worden...

Aan de andere kant wel grappig dat dit initiatief in het nieuws komt. Ik vraag me alleen af ofdat dit ook gedoogd word door KPN op deze manier.....

[EDIT]
Wow, de site was gister avond al niet al te snel, maar hij is nu echt gigantisch traag! Ook het plaatje van NL werd in eerste instantie niet volledig gedownload.
O man, wie stuurt dit weer door naar Webwereld? Publiciteit is leuk, maar de parse tijd moet niet achteruit vliegen. En dan plaatsen ze ook een directe link naar de kaart. Moet de tweede host er ook uit of zo? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gegevens van webwereld kloppen ook niet, het totaal aantal centrales is veel te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als de huidige hoster er achter komt en er geen behoefte aan heeft, is het misschien een goed idee, om de site op een andere adres te hosten, zonder dat doorstuur adres....

Mensen die hier op GoT gaan zoeken zullen er niet zo heel veel zijn denk ik....

Of misschien een mailtje naar webwereld om het bericht weer offline te halen?

[edit]
Wat me opvalt is dat de hoeveelheid geupdate centrales alleen vanmorgen al van 271 naar 268 is gegaan, er is dus wel al degelijk gekl**t met het systeem... Jammer....

[ Voor 35% gewijzigd door jules op 08-11-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 08 november 2003 @ 11:42:
Als de huidige hoster er achter komt en er geen behoefte aan heeft, is het misschien een goed idee, om de site op een andere adres te hosten, zonder dat doorstuur adres....

Mensen die hier op GoT gaan zoeken zullen er niet zo heel veel zijn denk ik....

Of misschien een mailtje naar webwereld om het bericht weer offline te halen?

[edit]
Wat me opvalt is dat de hoeveelheid geupdate centrales alleen vanmorgen al van 271 naar 268 is gegaan, er is dus wel al degelijk gekl**t met het systeem... Jammer....
Als je een paar posts eerder kijkt zie je dat er niet gekloot is. Stel, je woont in Groningen maar je bent nog niet geupgrade. Dan ga je naar de website, kies je de optie Nee gevolgd door het selecteren van de centrale. De centrale wordt er dan weer uitgehaald omdat dus blijkt dat de centrale nog niet volledig is geupgrade. Misschien hebben ze nog niet alle DSLAM's gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Argh, wat een ramp, ik heb mijn centrale nu ondertussen weer een paar keer op 'ja' moeten zetten.

Ik denk dat de site maar offline moet, of verplaatst.
Mischien met de melding bedankt webwereld? >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 07:35:
[...]

Ook goed, die upload boeit me ook niet :*) Gaat vooral om de download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GlowMouse schreef op 07 november 2003 @ 19:24:
Na 2.5 uur ben ik positief over de hosting. Hij heeft nu zo'n 100mb bandbreedte verbruikt. Daarbij zijn er ruim 1000 pagina's opgevraagd, en zo'n 200 kaarten. _/-\o_
Kun je mij even mailen ? Ik heb een nieuwe versie van de kaart voor je om te uploaden (met drie kleuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Haha, ik zag het net in de statistieken. Tot nu toe heeft het zo'n 700mb traffic gegeven, de kaart is 1660x opgevraagd, de andere pagina's 4000x (gemeten sinds gistermiddag 15.45). Het hosten gaat gewoon door, ik ben niet van plan het te stoppen. Een trafficlimiet is er niet. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kan wel merken dat het afentoe niet helemaal klopt op ons adsl upgrade siteje. Vandaag stond Wijchen bij de geupgrade centrales. Dus ik helemaal blij van hehe eindelijk sneller :D Maar ik zag geen nieuwe speeds, dus ik reboot. Nog steeds niet. :( Vriend gebeld. Die had ook nog geen nieuwe snelheid. Erg vaag dat iemand dan de nieuwe snelheid schijnbaar wel heeft hier in Wijchen en wij 2 niet. Er is hier maar 1 centrale dus als die geupgrade zou zijn zou het hele dorp dat zijn als je het mij vraagt. Maja nog ff w88. Nu ff ontopic :P

Ik ging net naar de adslupgrade site en het opvragen van de kaart ging niet. No responce. En uitsluitend mijn centrale ook niet.
Nou heb ik het een minuut later nog een keer geprobeerd en nu doet ie het wel. Zal ik wel een druk moment gepakt hebben.

* Ultraman vraagt zich af of zijn post nog wel nut heeft :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op 08 november 2003 @ 14:15:
Kan wel merken dat het afentoe niet helemaal klopt op ons adsl upgrade siteje. Vandaag stond Wijchen bij de geupgrade centrales. Dus ik helemaal blij van hehe eindelijk sneller :D Maar ik zag geen nieuwe speeds, dus ik reboot. Nog steeds niet. :( Vriend gebeld. Die had ook nog geen nieuwe snelheid. Erg vaag dat iemand dan de nieuwe snelheid schijnbaar wel heeft hier in Wijchen en wij 2 niet. Er is hier maar 1 centrale dus als die geupgrade zou zijn zou het hele dorp dat zijn als je het mij vraagt. Maja nog ff w88. Nu ff ontopic :P

Ik ging net naar de adslupgrade site en het opvragen van de kaart ging niet. No responce. En uitsluitend mijn centrale ook niet.
Nou heb ik het een minuut later nog een keer geprobeerd en nu doet ie het wel. Zal ik wel een druk moment gepakt hebben.

/me vraagt zich af of zijn post nog wel nut heeft :P
Wel eens gehoord van meerdere Dslams in een centrale :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen de nieuwe kaart staat online op http://isthespeedalready.mine.nu/
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.