Wel een beter id, een discussie over de verhoging.
Ik vind het een hele goeie zet van KPN, echter, toch had ik graag wat meer gezien, kijkende naar bijvoorbeeld Demon.
Mijn basic abbootje is bij Demon zo'n 10-15 Euro goedkoper en dan heb je ipv "maar" 320 kbit upload meteen 512 kbit upload. Ik denk dat de 10-15 euro verschil zit in een netwerk aanbieder en daarnaast nog eens een provider. KPN is daar absoluut niet handig mee geweest met het opzetten daarvan, gezien de problemen die ik reeds heb mogen ervaren. Letterlijk 20 X bellen zonder ook maar iets verder te komen:
USB modem problemen
|--Eerst geen verbinding met netwerk (KPN bellen)
|--Wel verbinding met netwerk, dus KPN verwijst door naar Wanadoo
|--Maar volgens Wanadoo staan instellingen goed
|--Volgens KPN ook, dan maar nieuwe drivers (na verscheide gesprekken, verscheidene keren tot 2 uur durend) nog geen concrete oplossing
Verhuizen
|--opzeggen bij Wanadoo
|--Controleren bij KPN
|--Controleren bij Wanadoo
|--Abo geld werd afgeschreven, gevraagd om terugboeking bij Wanadoo
|--Abo geld werd afgeschreven door KPN, ook gevraagd om terugboeking
|--Maand later weer hetzelfde gezeur over afschrijving
|--Maar is gevraagd wat de status was van de verbinding na 2 maanden (KPN & Wanadoo)
|--Na 3 maanden weer eens (KPN & Wanadoo)
|--Na 4 maanden eindelijk bericht van KPN over installatie
|--Na installatie werkt aansluiting niet, bellen met KPN
|--Mannetje komt kijken ofdat de handel wel goed is aangesloten (KPN)
|--Na een week na die check maar es gekeken wat er nou aan de hand was
|--Week daarna de status maar weer es opgevraagd
En opeens deed de verbinding het weer
USB switch naar ethernet modem omdat USB nog steeds niet 100% werkte
|--Eerste telefoon naar info nummer KPN over ADSL -> ruilen is NIET mogelijk, terwijl in voorgaande gespreken iemand gezegd had dat dit wel mogelijk was. Medewerker gooide boos de hoorn neer.
|--Technische desk gebeld, was eigenlijk niet mogelijk, maar vanwege die verhuizing die 5 maanden geduurd had werd er hogerop toch een uitzondering gemaakt, ook omdat verscheide hulp pogingen tot behoorlijke kosten aan mijn kant hadden geleid.
|--Na 4 weken maar eens gebeld voor status, bleek iets misgegaan te zijn (KPN)
|--Na een week maar weer gebeld, omdat de belofte niet was nagekomen om binnen een week terug te bellen
|--week later hetzelfde verhaal
|--Maar naar hogerop gebeld na verscheidene telefoontjes, er zou direct een pakket verstuurd worden.
2 dagen daarna, compleet install pakket ontvangen. Dag daarna, het beloofde pakket met alleen modem van KPN (2 ethernet modems in huis!)
Maand later werden er bij een inbraak de usb modem en het ethernet modem instal pakket gestolen
|--Administratie gebeld voor verzend bewijs (ontvangst bewijs van mijn kant zat nog op de doos die gejat was....) of een rekening, wacht maar totdat je er eentje krijgt.... (1,5 jaar later nog steeds geen rekening gehad, terwijl ik niks aan de verzerings expert heb kunnen laten zien dat ik het daadwerkelijk in mijn bezit had!
Resterende abo gelden maar eens terughalen...
|--Wanadoo administratie gebeld, moesten opeens eerst bewijs van KPN zien! (terwijl dat voorheen niet nodig was!) (2 of 3 X gebeld omdat de juiste persoon niet aanwezig was)
|--KPN gebeld om geld terug te krijgen, "we gaan het onderzoeken, we bellen u terug"
|--Na een maand maar eens gebeld, hoe het nu zat, wisten van niks meer, begrepen mijn administratie niet. Ik het nog maar es uitgelegd, begreep zelf ook niks meer van de afboekingen van KPN. KPN medewerker heeft er uiteindelijk iets van gemaakt, blijkt dat ik ongeveer 1-2 maanden teveel terug ontvangen heb.
|--De ontvangen rekening van KPN doorgestuurd naar Wanadoo
|--Nog maar eens achteraan gebeld na een maand, "tsja, hier kunnen we niet zoveel uithalen" na mijn uitleg is er uiteindelijk wel weer geld overgemaakt.
Hoezo werkt dit gesmeerd en goedkoop!? Mijn volgende verhuizing (dat zal in mijn verwachting binnen een 6 maanden gebeuren) word het geen verhuizing, maar een opzeggen

. Daarnaast vraag ik een nieuwe verbinding aan bij Demon

.
Maar in de tussentijd ben ik wel blij dat die upload verhoogd is, dat was voor mij een giga bottleneck.
Trouwens, over het kwijt raken van je mail account zet ik nog een paar vraagtekens achter. Ik heb ooit eens een aanvraag gedaan voor internetten via de kabel (ADSL was er toen nog niet), dat was dus Wanadoo via Casema. Maar omdat ik een "achterkamertje" in een studentenhuis had en de hoofdaansluiting van Casema in de kamer was van mijn "aardsvijhand", en daar dus ook de modem moest komen, heb ik die aansluiting laten cancelen. Wel heb ik de instellingen van m'n mail box gehad. Na een jaar heb ik die instellingen gevonden en in m'n Mail client ingeklopt. En die deed het gewoon. 3 Jaar later dus nog steeds (wel dus over een wanadoo verbinding), ik krijg daarop ook nog steeds info over de kabel verbinding! Wel boekte een maand later Casema abo voor internet + kabel van m'n rekening af. Na een boos telefoontje werd het geld uiteindelijk na 3 maanden terug geboekt. Na een half jaar kwam dat hele huis zonder kabel aansluiting te zitten. Tot na een maand het weer werd aangesloten. Een paar maanden later hadden ze weer voor een maand geen TV....
Ik word gewoon een beetje moe van grote organisaties, je komt in de papiermolen, maar voor de consument zelf hebben ze geen oog meer.... Alleen maar winst winst winst.... Helaas kan je niet ADSL-en via een hele kleine organisatie...
juaNto schreef op 07 november 2003 @ 15:16:
[...]
Sjz ik word helemaal moe van die gasten die gefocust en hun snelheid baseren op speedtest!! (onbetrouwbare poep) Download gewoon iets van MS/download pagina... die hebben zowat de beste en snelste file servers ter wereld...
Onbetrouwbare poep!? Oke, m'n eerste test na jouw uitspraak was idd wat lager dan normaal, maar die tweede test was toch weer als vanouds... Dus echt onbetrouwbaar vind ik het niet. Je kan nooit echt onderzoek verrichten met maar 1 test, je moet het altijd verschillende keren doen.
[
Voor 7% gewijzigd door
jules op 07-11-2003 15:37
]