Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 09:59:
[...]Als ik dan ook van het "CPU-cheating" fenomeen hoor wat ook in F-Zero de boel aardig verziekt, heb ik helemaal iets van 'mag ik een teiltje'...
Nee, nee, nee, nee. Nintendo denkt dat het toch wel verkoopt en pleurt het dus maar op de markt. Zelda was ook niet af en daar hebben ook talrijke mensen over gezeurd. Toch verkocht de game sneller dan Nintendo ze aan kon leveren...
Wat betreft de CPU cheating, ben ik helemaal mee eens. Ikzelf zit me de pl***** te werken om al die extra's te unlocken terwijl je eigenlijk gewoon geluk moet hebben, omdat de keuze van je kart niet uitmaakt. Al kies je de snelste die er is, al is de langzaamste je voornaamste tegenstander, hij haalt je zo in. Dus enige taktiek in het kiezen is redelijk onzinning. Da's wel jammer. Maakt het allemaal niet meteen een baggergame of zo, maar wel een goed minpunt.
Ik wilde dit spel en F-Zero voornamelijk voor de multiplayer splitscreen, maar wil wel alle banen unlocken en bij MK eigenlijk zelfs alle extra's. Wordt je behoorlijk moeilijk gemaakt. Kijk bij Single Player van Unreal Tournament 2003 tegen de computer is ook niet voor iedereen weggelegd op hogere levels, omdat AI voor de computer in dit geval betekent 'ik zie door muren en schiet altijd raak .... en hard ook', maar je kunt hem verslaan door zijn eigen kracht tegen hem te gebruiken (de voorspelbaarheid).
Dat wil dus niet zeggen dat Mario Kart niet te winnen is, zeker niet voor een aantal geadvanceerdere gamers. Maar voor mensen zoals ik, die eigenlijk net komen kijken bij dit type console racen, en ik kan het best aardig moet ik zeggen, is het ongelofelijk irritant dat als je weet dat een een wedstrijd verliest, die andere ALTIJD nummer 1 is, geen variatie in de uitslag dus. Dat mag van mij zeker als grootste kritiek punt gegeven worden.
Daarom ben ik er zelf voor dat zoals in sommige games die ik ook ken, Panzer Dragoon Orta, je alles unlockt inderdaad door het te winnen, maar met de tijd mee, voor mensen die de ultieme moeilijkheidsgraad niet behalen, toch alles unlockt wordt, ik dacht na 20 uur speeltijd, dat alles unlocked is. Cheat Codes is ook altij mooi meegenomen, uiteindelijk speel ik graag games tegen de CPU als het een echte Single Player game is, niet een soort aangepaste Time Attack om je extra's binnen te halen.
Ik kraak het spel niet af hoor, want alles zit goed in elkaar, zeker voor de multiplayer, goeie banen, goeie graphics, goeie karts, toppertje, ik heb alleen mijn bedenkingen bij de Grandprix. Voor sommigen misschien makkelijk, het gaat me niet om makkelijk OF moeilijk, maar dat het realisme er niet heleMAAL uitgehaald wordt, geef alles kart gewoon de eigenschappen die ze in het boekje hebben, want deze uitslagen van GPs zijn niet te verkopen.
Dit soort dingen trouwens vind ik geen reden om te zeggen dat het spel niet af is, net als de andere games die je noemt, ze waren af, want ze zijn zoals ze bedoeld waren, ik heb niet echt verder vreselijke dingen kunnen vinden. Vraag maar aan PC gamers (of Xbox gamers

) hoe een niet afgemaakt spel eruit ziet, die krijgen ze constant voor hun kiezen. Ik denk alleen dat de gameindustrie ervan leert, en er gaan toch zeker veel langere wachttijden tot nieuwe games worden, alles wordt geavanceerder, gaat wel meteen meer werk in zitten gok ik zo.