Zow,drie avonden intensief mariokart en ik kan de volgende zaken concluderen, single player is leuk, snel en mooi maar het inderdaad ook op bepaalde banen een gokpartij. De IA is irritant snel en ik kan gewoon geen snelle starts (hoe de fuck werkt dat in deze MK

). Overigens had SMK ook een cheatende CPU hoor, als jij de nr1 van de baan scheurde, dan ging deze in een noodgang naar de goede positie toe (maar niet voorbij jou, alleen ten opzichte van de andere spelers). Het is geen realistische game, maar dat wisten we al.
Ook het gemis van muntjes, de niet zo strakke slide (we kennen allemaal de "tegenstuur-L" combinatie wel waarmee je je kart voor een bocht in een ultra slip kon meppen op de snes wel

) waarmee je je controller naar links en rechts moet rukken

. Nee de GP mode is zeker wel leuk, maar echt HEEL erg moeilijk op een frustrerende manier. Niet zoals op de snes waarbij je (ook frustrerend overigens

) aan alle kanten voorbij gereden wordt,
tenzij je heel strak rijdt

. Ook zitten er naar mijn smaak veel te veel item-vraagtekens op de baan, één per ronde per kart vind ik altijd wel genoeg, laat het verder maar op racen aankomen en niet op zo zwaar op de items.
De GP-mode is wel (veel) beter dan de N64 versie, veel sneller, veel mooier, veel en
veel betere banen

.
Multiplayer is daarnaast echt
GE NI AAL 
. Bomb Battle is echt koning (vrijdag tot 3:00 zitten doen), 2p Vs zonder items is ook een supervinding en samen gefrustreerd grandprix'en is ook erg leuk. Het sleutelwoord is: Niet zo'n overdaad aan items

. Dit is iets wat je weer avonden en avonden vol kan houden,
juist omdat de 2p Vs mode zonder items bestaat! Dat betekent dus ook 4P zonder items en dat is echt
precies hetgene waar ik me toen ik 14 was avonden en avonden mee vermaakt heb! 2P Versus

.
Al met al een prima spel dus, niet de klasse van SMK en dat komt met name door de niet zo heel goede (maar wel leuke) 1p Grand Prix. Een overdaad aan itempjes (en in mindere mate CPU cheating) zorgt er daarvoor voor dat het een totale chaos is soms en het resultaat voor een behoorlijk deel van geluk afhangt (al moet je ook gewoon strak sturen), maar de battle, 2+P GP de Vs mode zonder items (

) en time trail, de graphics, de banen en de gameplay maken het heel erg goed. Het spel krijgt van mij een 8,5 (SMK een 9,5, MK64 een 6,5)
De Time Trial mode is ook goed, ik ben vanmiddag met m'n broertje bezig geweest op BabyPark (leuk dat mensen hier ook dat circuit doen

)
Die lap is van mijn broertje en die verbreekt (as we type) het record eventjes naar 13:431

. Die lap is wel de snelste lap van iedereen

.
edit: en nu ik weer naar 13:390, dat record gaan we vandaag nog pakken

.
Even iets anders (moderator mode dan maar even aan), Jan, je valt me echt ontzetten negatief op. Je loopt me hier een partij ongefundeerd en overdreven te z**ken, daar word je helemaal gek van. Dat er minpunten aan de game zit klopt, maar je loopt hier nu zoveel mogelijk af te zeiken en het lijkt alsof je je best doet dat echt op een zwaar irritante, overdreven trollerige en ongefundeerde manier toe doen em alles aan te grijpen om de game af te zeiken. ("nintendo dumpt een game" als blijkft dat iets wat niet ondersteund wordt inderdaad niet kan), zou je daar alsjeblieft mee willen nokken? Je kan over minpunten van een game ook normaal praten en normaal dingen zeggen.
[
Voor 11% gewijzigd door
JvS op 16-11-2003 17:21
]