Is er nog verschil in FM-ontvangst als je de meegeleverde koptelefoon gebruikt, of als je andere losse koptelefoon gebruikt? Volgens http://www.hartware.de/review_367_7.html zit in de bijgeleverde koptelefoon ook direct een FM-antenne, waardoor de ontvangst met een andere koptelefoon minder zal worden.. Klopt dit?
hmm dat las ik ook al ergens maar er is geen verschil bij mij als ik 538 luister met mee geleverde koptelefoontjes of mijn ouwe gameboy telefoontjes
(waar 100 % zeker geen antenne in zit)
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
ik heb vandaag mijn megastick 256mb binnengekregen, erg fijn dingetje, maar wat is nu de nieuwste firmware? ik heb op de msi site gekeken maar vond er niks
de speler en update programma zeggen dat er nu firmware 2.10 inzit

10 sec op die site en heb het al gevonden...Fanatic_FS schreef op 24 februari 2004 @ 16:54:
ik heb vandaag mijn megastick 256mb binnengekregen, erg fijn dingetje, maar wat is nu de nieuwste firmware? ik heb op de msi site gekeken maar vond er niksde speler en update programma zeggen dat er nu firmware 2.10 inzit
nieuwste versie is 2.11
http://www.msi.com.tw/pro...frm_ia_detail.php?UID=543
Verwijderd
Ik heb nu mijn MSI megastick 256 MB ook en wat is hij cool zeg
Het geluid vind ik persoonlijk best wel mooi met die bijgeleverde koptelefoon.
Weet iemand trouwens waarmee je die *.mlg bestanden op de stick dus de boot plaatjes kunt editen volgens mij moet dit gewoon kunnen je moet alleen weten waarmee
Het geluid vind ik persoonlijk best wel mooi met die bijgeleverde koptelefoon.
Weet iemand trouwens waarmee je die *.mlg bestanden op de stick dus de boot plaatjes kunt editen volgens mij moet dit gewoon kunnen je moet alleen weten waarmee
als je 1 pagina terug had gelezen in dit topic dan had je dit gezien:
Ja, dat kan. Daar moet je de software van de cd voor installeren (MP3Studio)
Daar heb je een speciaal tabblad waar je je eigen plaatje kan maken en opslaan, waarna je die naar je MegaStick kan kopieren.
Ja, dat kan. Daar moet je de software van de cd voor installeren (MP3Studio)
Daar heb je een speciaal tabblad waar je je eigen plaatje kan maken en opslaan, waarna je die naar je MegaStick kan kopieren.
Verwijderd
Zijn de oordoppjes slecht ofzo, linker oordopje hield zo maar ineens op. Volgens zit er een kabelbreuk.
Die rare oorwarmers zijn zowiezo erg bagger qua geluidskwaliteit. Tot aan vandaag had ik cheape Sony dopjes maar vandaag heb ik nieuwe oordopjes van Sony gekocht (Fonotopia in ear) en dat geeft echt veel beter geluid.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:48:
Zijn de oordoppjes slecht ofzo, linker oordopje hield zo maar ineens op. Volgens zit er een kabelbreuk.
Tevens heb ik mijn megastick van de 2.11 firmware voorzien, ik had ook inderdaad het probleem bij veel zappen dat de mp3-speler uitviel. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn de stappen in volume ook kleiner geworden, alleen staat dit niet in de changelog
Hey ik ben nu ook van plan de 256 mb versie te bestellen, maar ik heb een vraag?
Is de bass een beetje goed, want ik hou niet echt van hardcore nummers zonder bass
en als het niet echt goed is waar ligt dat dan aan, de oordopjes of de speler zelf.
Is de bass een beetje goed, want ik hou niet echt van hardcore nummers zonder bass
en als het niet echt goed is waar ligt dat dan aan, de oordopjes of de speler zelf.
Ligt toch vooral aan je oordopjes hoor, de bijgeleverde dingen zijn echt slecht. Oftewel geef nog wat extra geld uit aan goede oordopjes (voor +/- 25 euro heb je wel goede).dev icey schreef op 25 februari 2004 @ 22:59:
Is de bass een beetje goed, want ik hou niet echt van hardcore nummers zonder bass![]()
Eerlijk gezegd vind ik wel dat ze op veel dingen bespaard hebben bij MSI, crappy oordoppen, een niet-herlaadbare batterij. Dat zal de prijs wel verklaren, maar maak 'm dan iets duurder en stop er een beter koptelefoontje bij. Zo veel in prijs hoeft dat niet te schelen.
Verwijderd
De oordopjes van de 256 MB zijn wel niet op en top maar zolang je niet echte hardcore nummer draaid maar top 40 of gewoon radio luisterd zijn ze vind ik goed genoeg. Ik heb hem ook met andere oordopjes geprobeerd dan is het geluid wel een stuk beter, maar vind die oorwarmers wel grappig
. Tot nu toe ben ik zeer tevreden, ik heb ook al mijn eigen opstartlogo erin gezet dus das ook wel cool
Verwijderd
Informatique adverteert met nergens goedkoper »» 109 euro
En partshop.nl biedt m aan voor 108 euro
kijk eens naar de verzendkostenVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 08:39:
Informatique adverteert met nergens goedkoper »» 109 euro
Bij informatique voor €5,- en bij partshop voor €6,50
Verwijderd
[zeik-modus]Ja, dan s eht in zijn totaal wel goedkoper, maar niet voor de stickKompjoeFriek schreef op 26 februari 2004 @ 08:42:
[...]
kijk eens naar de verzendkosten
Bij informatique voor €5,- en bij partshop voor €6,50
Heb net de MSI Mega Stick 256 MB ontvangen.. En ziet er geweldig uit.
Alleen hoe kan ik hem nu gemakelijk vol gooien? Het MP3 programma wat er bij zit is niets. Wil liever daarvoor Winamp gebruiken..
Maar hoe?? Plugin is er niet voor (wel voor de Ipod)
Dus wie weet een leuk systeem om vanuit een Winamp playlist de boel over te zetten naar de Mega Stick??
Alleen hoe kan ik hem nu gemakelijk vol gooien? Het MP3 programma wat er bij zit is niets. Wil liever daarvoor Winamp gebruiken..
Dus wie weet een leuk systeem om vanuit een Winamp playlist de boel over te zetten naar de Mega Stick??
Net één gekocht bij mycom, leuk ding maarja nog maar 5 min gebruikt, moguh eens ff abusen
Maar wel lekker cheap in vergelijking met de 128 mb versie maar 20 euro duurder voor dubbel zoveel ruimte
Verwijderd
Gewoon in verkenner selecteren en dan Kopiëren naar... » Verwisselbare schijffixma schreef op 26 februari 2004 @ 14:39:
Heb net de MSI Mega Stick 256 MB ontvangen.. En ziet er geweldig uit.
Of denk ik te simpel en wil je dit niet
Uiteraard kan dat ook! maar ja wil een bepaalde volgorde en vooral een playlist wat ik will! De bestanden staan in verschillende dirs..Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:42:
[...]
Gewoon in verkenner selecteren en dan Kopiëren naar... » Verwisselbare schijf
Of denk ik te simpel en wil je dit niet
Dus een selectie daarvan wil ik op de stick hebben! Moeten toch meer gebruikers zijn die dat willen??
Vreemd dat er eigenlijk niet voor iets.. Zou heel simpel zin dat je een playlist kan exporteren naar een andere disk (de CD bruner werkt wel z
Ik mis nog een echte random functie..
[ Voor 15% gewijzigd door fixma op 26-02-2004 19:16 ]
ik heb er ook net een bij mycom gekocht, was de laatste
zeker mooi ding, maar moet de eq op classical zetten voor een beetje goede bass bij hardcore
ach jah, ik moet even kijken wat goede oordopjes voor dit ding zijn, iemand nog tips voor een goede betaalbare set? jah er moet goede bass in zitten
zeker mooi ding, maar moet de eq op classical zetten voor een beetje goede bass bij hardcore

ach jah, ik moet even kijken wat goede oordopjes voor dit ding zijn, iemand nog tips voor een goede betaalbare set? jah er moet goede bass in zitten
Verwijderd
Sennheiser MX400 heeft wel lekkere bassdev icey schreef op 26 februari 2004 @ 19:46:
ik heb er ook net een bij mycom gekocht, was de laatste![]()
zeker mooi ding, maar moet de eq op classical zetten voor een beetje goede bass bij hardcore![]()
heb er 10 euro voor betaald
en wat noem jij een lekkere bass?Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 21:10:
[...]
Sennheiser MX400 heeft wel lekkere bass![]()
heb er 10 euro voor betaald
welk soort muziek luister je? en klinkt de bass veel, zwaar, laag kan je misschien iets preciezer zijn?
en bedankt voor je reactie
Verwijderd
Ik ben niet echt een muziek-fieldev icey schreef op 26 februari 2004 @ 21:47:
[...]
en wat noem jij een lekkere bass?
welk soort muziek luister je? en klinkt de bass veel, zwaar, laag kan je misschien iets preciezer zijn?
en bedankt voor je reactie
Ik vind de doppies gewoon lekker klinken (top40 etc, bv My Immortal, Toxic doen t erg lekker, lekker harde bass in vergelijking tot de meegeleverde doppies)
Ik zou ff zoeken op GoT: [search=sennheiser mx400], dan vind je heeeel veel info hierover.
Nadeel is dat deze dingen vrij snel uit je oren pleuren.
Als je op GoT zoekt zie je: Sommige tweakers

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 22:30 ]
oke dank jeVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:25:
[...]
Ik ben niet echt een muziek-fiel![]()
Ik vind de doppies gewoon lekker klinken (top40 etc, bv My Immortal, Toxic doen t erg lekker, lekker harde bass in vergelijking tot de meegeleverde doppies)
Ik zou ff zoeken op GoT: [search=sennheiser mx400], dan vind je heeeel veel info hierover.
Nadeel is dat deze dingen vrij snel uit je oren pleuren.
Als je op GoT zoekt zie je: Sommige tweakerssennheisers en sommige tweakers
sennheisers

Heb er dan deze middag zelf eentje gaan halen...
De 256 versie:
Mijn conclusie:
+ 256 MB (245MB effectief)
+ werkt zonder problemen
+ speelt zoals het hoort (voor z'n prijs)
+ iets wat me opviel: een handig koortje aan het kapje dat over de usb aansluiting zit zodat je het dekseltje niet kan verliezen.
+ firmwareupgrades (die heb je echt nodig)
+ FM radio (de ontvangst is niet 100% maar dat heb je altijd met van die draagbare rondloop FM spelertjes)
+ prijs (ik betaalde hem 130€)
- Van de oordoppen kan je niets goed zeggen... Ze passen wel mooi bij het blau van de vuillniszak.
- Het beschermzakje dat je erbij krijgt lijkt een gekrompen plastic zak... Past dus ook mooi in de vuilnisbak.
- De backlight verbeterd de leesbaarheid niet echt (uitzetten geeft een veel beter beeld)
- Ik had toch graag een uitgeprinte versie gehad... (nuja de printer een 15 tal minuutjes laten draaien en je hebt er één...)
- Bijgeleverde software is wel erg karig... Je krijgt een soort shareware programa dat er erg amateuristisch uitziet.
Conclusie: Ik vind hem zeker z'n geld waard... Klagen kan je niet voor zo'n prijs... Ideaal voor de mensen die een eenvoudige MP3 speler / USB stick / FM radio willen die toch wel wat kan opslaan... Niet echt geschikt voor echte audiofielen...
PS: kent er iemand een programma waar je makkelijk MP3 naar WMA kan omzetten (liefst iets dat gewoon via het shellmenu in verkenner werkt...)
edit:
http://www.reseau.org/mp3towma/
is het programma dat mij nu het meest lijkt op wat ik nodig heb enkel MP3 to WMA en freeware
128kbs WMA lijkt me perfecte kwaliteit... of zit ik daar verkeerd???
Zelfs 96kbs is aanvaardbaar maar lager begin je echt iets te horen...
De 256 versie:
Mijn conclusie:
+ 256 MB (245MB effectief)
+ werkt zonder problemen
+ speelt zoals het hoort (voor z'n prijs)
+ iets wat me opviel: een handig koortje aan het kapje dat over de usb aansluiting zit zodat je het dekseltje niet kan verliezen.
+ firmwareupgrades (die heb je echt nodig)
+ FM radio (de ontvangst is niet 100% maar dat heb je altijd met van die draagbare rondloop FM spelertjes)
+ prijs (ik betaalde hem 130€)
- Van de oordoppen kan je niets goed zeggen... Ze passen wel mooi bij het blau van de vuillniszak.
- Het beschermzakje dat je erbij krijgt lijkt een gekrompen plastic zak... Past dus ook mooi in de vuilnisbak.
- De backlight verbeterd de leesbaarheid niet echt (uitzetten geeft een veel beter beeld)
- Ik had toch graag een uitgeprinte versie gehad... (nuja de printer een 15 tal minuutjes laten draaien en je hebt er één...)
- Bijgeleverde software is wel erg karig... Je krijgt een soort shareware programa dat er erg amateuristisch uitziet.
Conclusie: Ik vind hem zeker z'n geld waard... Klagen kan je niet voor zo'n prijs... Ideaal voor de mensen die een eenvoudige MP3 speler / USB stick / FM radio willen die toch wel wat kan opslaan... Niet echt geschikt voor echte audiofielen...
PS: kent er iemand een programma waar je makkelijk MP3 naar WMA kan omzetten (liefst iets dat gewoon via het shellmenu in verkenner werkt...)
edit:
is het programma dat mij nu het meest lijkt op wat ik nodig heb enkel MP3 to WMA en freeware
128kbs WMA lijkt me perfecte kwaliteit... of zit ik daar verkeerd???
Zelfs 96kbs is aanvaardbaar maar lager begin je echt iets te horen...
[ Voor 13% gewijzigd door deleenheir op 27-02-2004 02:26 ]
"If it works, don't fix it"
Verwijderd
Ik heb bij mijn 256 mb versie bevonden wat er ook al eerder is vermeld dat als je veel nummers skipt dan reboot de megastick, dus ff de firmware updaten.
Ik heb nu ook mijn eigen logo in de megastick staan echt super cool zo is hij gelijk persoonlijk gemaakt
Ik heb nu ook mijn eigen logo in de megastick staan echt super cool zo is hij gelijk persoonlijk gemaakt
Ik heb hem gekocht met de laatste firmware op 
In WMA 96kbs zou er ongeveer 6uur muziek op gaan...
Genomen dat er maar 245MB effectief opgaat kan er toch nog 5:45 uur muziek opgaan...
Eerst was ik een beetje halsstarrig tov deze speler maar ik ben volledig verkocht...
Mits goede oortjes is dit echt een goede speler.
Trouwens ik denk dat de verleng kabel als antenne dient en de ontvangst aanzienlijk verbeterd...
Ik heb het zo getest:
1. Zonder verlengkoord en gewone oortjes een plaats gezocht waar hij storing had op FM. Hoe ik de oortjes ook hield hij bleef storing hebben (ze dienen dus niet als antenne)
2. De verlengkabel aangesloten en opgerold rond de speler => nog altijd storing
3. De verlengkabel afgerold... En ja hoor kraakzuivere ontvangst
Vraag me niet hoe het komt maar ik heb de kabel eens onder een loep bekeken en het lijk alsof er 2 kabeltjes doorlopen ipv de gewone 2 bij m'n sony oortjes
Mss ligt de oorzaak van de betere ontvangst daar?
In WMA 96kbs zou er ongeveer 6uur muziek op gaan...
Genomen dat er maar 245MB effectief opgaat kan er toch nog 5:45 uur muziek opgaan...
Eerst was ik een beetje halsstarrig tov deze speler maar ik ben volledig verkocht...
Mits goede oortjes is dit echt een goede speler.
Trouwens ik denk dat de verleng kabel als antenne dient en de ontvangst aanzienlijk verbeterd...
Ik heb het zo getest:
1. Zonder verlengkoord en gewone oortjes een plaats gezocht waar hij storing had op FM. Hoe ik de oortjes ook hield hij bleef storing hebben (ze dienen dus niet als antenne)
2. De verlengkabel aangesloten en opgerold rond de speler => nog altijd storing
Vraag me niet hoe het komt maar ik heb de kabel eens onder een loep bekeken en het lijk alsof er 2 kabeltjes doorlopen ipv de gewone 2 bij m'n sony oortjes
Verwijderd
Hallo,
Weet er iemand hoe ik de taal van de megastick naar het Nederlands kan omzetten? Ik heb namelijk alleen Engels, duits, frans, spaans en italiaans...
Of moet ik gewoon teruggaan naar de winkel..
Weet er iemand hoe ik de taal van de megastick naar het Nederlands kan omzetten? Ik heb namelijk alleen Engels, duits, frans, spaans en italiaans...
Verwijderd
engels lerenVerwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:38:
Hallo,
Weet er iemand hoe ik de taal van de megastick naar het Nederlands kan omzetten? Ik heb namelijk alleen Engels, duits, frans, spaans en italiaans...![]()
dat ding ondersteunt geen nederlands
Heb net me 256 mb versie binnen maar de firmware die erop staat is: 002.100. En de laatste volgens de MSI site is 002.011.002. Ben nu een beetje in de war is die wel nieuwer?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Ik heb 'm dus ook 'n paar dagen en hij geeft bij mij ook 002.100, als je de laatste software van MSI download krijg ik te zien dat de current version 002.100 is en de laatste firmware update 002.100. Ik heb 't dus maar laten zitten. If it ain't broken...TheGeneral schreef op 27 februari 2004 @ 16:19:
Heb net me 256 mb versie binnen maar de firmware die erop staat is: 002.100. En de laatste volgens de MSI site is 002.011.002. Ben nu een beetje in de war is die wel nieuwer?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Maar in de handleiding en op de doos staat dat hij wel nederlands ondersteunt, maar dat het per land verschilt.Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:50:
[...]
engels leren![]()
dat ding ondersteunt geen nederlands
Maar even serieus: jij gaat dus (behalve v.w.b. de ID3-tags) echt dat LCD-schermpje aflezen de hele tijd?Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 17:11:
[...]
Maar in de handleiding en op de doos staat dat hij wel nederlands ondersteunt, maar dat het per land verschilt.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Ik heb ook sinds een weekje de 256 mb versie, en ja die versie is nieuwer. (Op de stick zelf heet die 2.11 en dat is nieuwer dan 2.10)TheGeneral schreef op 27 februari 2004 @ 16:19:
De update heb je heel hard nodig om de vervelende crashes te stoppen tijdens het spoelen in de mp3 collectie.
Verder een heel goed ding voor zijn prijs (ik betaalde 109 euro, aanbieding/actie prijs) Ben het helemaal met deleenheir eens.
I raad iedereen aan om z'n mp3 tjes om te zetten naar WMA 96kbs... Dan kan er 6uur muziek op je stickje 
volgend programma is daar het beste voor geschikt:
nog wel een tip:
zet je error reporting uit van windows xp... Anders krijg je een error als je MP3's met variable sampling rate wilt omzetten (komen weinig voor) (let op ik heb het niet over VBR (variable bitrate). Die doet hij goed). Trouwens is die error reporting voor niets goed! iedereen drukt toch don't send report...
Error reporting doe je als volgt:
rechter klik op My computer
-->properties
---->advanced
------>error reporting
-------->Disable error reporting (but notify on critical error laat je best aanstaan naar mijn gevoel)
Heb me ook eens bezig gehouden met een logo te maken...
wat vinden jullie ervan???
Tis een eerste poging...
http://users.pandora.be/tralala/BOOTLOG0.MLG
volgend programma is daar het beste voor geschikt:
nog wel een tip:
zet je error reporting uit van windows xp... Anders krijg je een error als je MP3's met variable sampling rate wilt omzetten (komen weinig voor) (let op ik heb het niet over VBR (variable bitrate). Die doet hij goed). Trouwens is die error reporting voor niets goed! iedereen drukt toch don't send report...
Error reporting doe je als volgt:
rechter klik op My computer
-->properties
---->advanced
------>error reporting
-------->Disable error reporting (but notify on critical error laat je best aanstaan naar mijn gevoel)
Tis een eerste poging...
[ Voor 20% gewijzigd door deleenheir op 27-02-2004 18:23 ]
Ik ben best benieuwd, maar kun je 'm effe als .jpg neerzetten ofzo? Heb niet zo'n trek om 'm eerst om m'n MSI stick te moeten zetten.deleenheir schreef op 27 februari 2004 @ 18:09:
Tis een eerste poging...

en

Op de stick ziet het er wel beter uit...
Tja, sorry, 't is nu niet echt een logo die ik ook ga gebruiken. Misschien speelt het mee dat ik geen Tony heet. Voorlopig laat ik het meer met bootjes staan, wel lekker rustgevend, zo vlak voor een vette beat.deleenheir schreef op 27 februari 2004 @ 19:42:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Op de stick ziet het er wel beter uit...
Via het aanbod van Informatique ( 109!) ook de 256 MB Stick in huis.
Erg tevreden, zeker omdat er ook een radio inzit. Ontvangst so far prima.
Ik zie veel mensen klagen over de oordoppen, maar persoonlijk heb ik liever de "op het oor"doppen dan die erin, daar word ik na een kwartiertje erg moe van en je voelt ze altijd zitten. Dat is met de ( lelijke) MSI doppen niet het geval. Het geluid is voor mij voldoende. Maar als er iemand is die dit soort doppen heeft van een topmerkje dan graag effe posten.
Erg tevreden, zeker omdat er ook een radio inzit. Ontvangst so far prima.
Ik zie veel mensen klagen over de oordoppen, maar persoonlijk heb ik liever de "op het oor"doppen dan die erin, daar word ik na een kwartiertje erg moe van en je voelt ze altijd zitten. Dat is met de ( lelijke) MSI doppen niet het geval. Het geluid is voor mij voldoende. Maar als er iemand is die dit soort doppen heeft van een topmerkje dan graag effe posten.
xMouse
Waar heb je dat logo mee gemaakt, en werkt dat ook voor de 128MB versie?deleenheir schreef op 27 februari 2004 @ 18:09:Heb me ook eens bezig gehouden met een logo te maken...
Tis een eerste poging...
Verwijderd
Heb vandaag de nieuwe firmware(2.11) op mijn 256Mb megastick gezet alleen kan ik nu niet meer opnemen, zijn er meer van jullie die dit probleem hebben of heb ik iets verkeerd gedaan. En hoe los ik het op.
Verwijderd
Het probleem is inmiddels opgelost. Heb de nieuwste driver gedownload en geistalleerd, waarna ik de firmware opnieuw heb geupdate. Hierna werken alle functies weer.
Ik heb zelf deze Sony's (MDR-ED21LP) gekocht, ze waren wel 25 euro maar ze geven echt een erg mooi geluid en ze zitten ook perfect. En ze zijn echt kwalitatief veel beter dan de Sony's (van 10 euro) die ik een paar weken terug heb gekocht, niet alleen qua geluid maar ook qua draagcomfort. Die cheape Sony's zaten dus echt niet lekker, soms zaten ze zo los dat ze gewoon tijdens het fietsen uit m'n oren vielen.dev icey schreef op 26 februari 2004 @ 22:35:
[...]
oke dank je, aangezien net mijn beste oordopjes zijn overleden, moet ik het nu echt doen
denk dat ik morgen maar een dagje moet rondlopen in wat winkels
hopelijk mag ik "passen"
Hehe, qua oordoppen ben ik het wel met je eens, wat een bagger, maar als je dat beschermhoesje weggooit zou ik 'm wel willen hebben, wil er namelijk een hebben om die clip af te slopen, zodat ie beter in m'n broekzak past.deleenheir schreef op 27 februari 2004 @ 01:26:
Bij mij maakt dit niks uit, het ontvangst blijft hetzelfde, met of zonder verlengkabel. Ook in combinatie met Sony oordopjesdeleenheir schreef op 27 februari 2004 @ 04:13:
hier stond niks
[ Voor 93% gewijzigd door Nanax op 29-02-2004 21:29 ]
Verwijderd
Jah dat vroeg ik, maar hoe heb je dat bestand(resource.bin) open gekregen? Bij mij lukte het niet...Nanax schreef op 29 februari 2004 @ 16:35:
Iemand vroeg of de mega stick ook in het nederlands was. ik ben aan het zoeken geweest naar een manier om het logo op de 128 te veranderen. toen heb ik met een HEX editor resource.bin zitten editten. niets over het logo gevonden maar wel hoe je de taal kan editten. Als iemand die resource.bin ff aanpast kan je een nederlandse maken.
Het bestand openen is niet zo'n probleem, alleen weet ik niet of we dit wel op dit forum mogen bespreken. Ik heb geen zin in gelazer met de modjes. ff checken of dit wel mag van de policy.
edit:
We hebben het niet over cracks of dergelijke, maar ik weet niet of wij officeel dat bestand mogen editen zeg maar. (je doet het toch wel maar ivm de regels van got..) Ik haal mijn vorige post even weg.. ff vragen aan de mod of dit mag
We hebben het niet over cracks of dergelijke, maar ik weet niet of wij officeel dat bestand mogen editen zeg maar. (je doet het toch wel maar ivm de regels van got..) Ik haal mijn vorige post even weg.. ff vragen aan de mod of dit mag
[ Voor 42% gewijzigd door Nanax op 29-02-2004 21:28 ]
met het programma dat op de cd staan die bij de megastick zatKompjoeFriek schreef op 28 februari 2004 @ 17:00:
[...]
Waar heb je dat logo mee gemaakt, en werkt dat ook voor de 128MB versie?
en nee dat werkt niet op de 128
Verwijderd
Ik heb gisteren een MSI Megastick besteld bij Informqtique ofzo voor 109 euro. Ik wou weten wat jullie vinden, het is een MSI Megastick met 256 MB en een lichtblauw buitenkantje. wat voor oordopjes krijg je erbij? Ik hoor ook dat die WMA files raar doen, is dat waar?
Verwijderd
WMA files klopt, dat is iig bij de 128mb versie.Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:56:
Ik heb gisteren een MSI Megastick besteld bij Informqtique ofzo voor 109 euro. Ik wou weten wat jullie vinden, het is een MSI Megastick met 256 MB en een lichtblauw buitenkantje. wat voor oordopjes krijg je erbij? Ik hoor ook dat die WMA files raar doen, is dat waar?
offtopic:
Deze vragen moet je ook stellen nadat je m besteld hebt

Deze vragen moet je ook stellen nadat je m besteld hebt

nog geen last gehad van de wma files.
de oordopjes die erbij komen zijn wel echt slecht, het enige voordeel eraan is dat ze weinig ruimte in de prullenbak innemen. Ik raad je dus ook aan nieuwe oordopjes te kopen als je een beetje goed geluid wilt. Verder is het een heel mooi ding, maar ik heb nu het gevoel dat mijn usb poort al stuk is.
de oordopjes die erbij komen zijn wel echt slecht, het enige voordeel eraan is dat ze weinig ruimte in de prullenbak innemen. Ik raad je dus ook aan nieuwe oordopjes te kopen als je een beetje goed geluid wilt. Verder is het een heel mooi ding, maar ik heb nu het gevoel dat mijn usb poort al stuk is.
Ik heb er tot nu toe alleen nog maar WMA files op 96 kilobit mee afgespeeld (omdat ik 64 kilobit niet mooi genoeg vond klinken) maar daar heb ik geen enkele moeite mee. Er zit wel een korte pauze tussen opvolgende nummers, maar dat is minder dan een halve seconde en dus nog wel acceptabel (al is het dus niet helemaal 'gapless', wat leuk zou zijn geweest).
Verwijderd
Ik heb m.b.v. het bijgeleverde programmaatje een eigen logo ontworpen. Als ik deze naar de Megastick upload is deze logo (volgens de verkenner op mijn PC) overgezet, maar op de speler zelf is deze niet meer te zien of terug te vinden ???
na ruim 4 maandjes, zijn de oordoppen van mijn megastick 1 kapot
Dus morge ff nieuwe sensheiser ofso oordopjes halen
Dus morge ff nieuwe sensheiser ofso oordopjes halen
Cons:::BB4E
Het was voor mij weer is een avondje zijn er nog nieuwe software / drivers / firmware voor mij dag
en verhip ik ben in het bezit van een Mega STICK 1 (hardware versie 2.x) en daar is gister firmware update voor uitgekomen en ik vond dat ik dit natuurlijk wel effe met jullie delen moest 
Firmware version: 2.05
Update items
1. Improve delete MP3 and voice files function.
2. Fix device will restart while forward/backward Voice file.
Note This firmware can only support Hardware version 2.xx. please check your current version in first. Due to hardware different ,2.xx can't update to 1.xx, or it will cause system error!!
Date 2004-3-16
Hmm ze hebben volgens mij ook met volume zitten klooien, als ik em nu 2 tikjes harder zet krijg ik niet gelijk gehoorbeschadeging. hij kan nog wel net zo hard maar (bij mij igg) moet je wat meer drukken om em zo hard te krijgen goede zaak als je het mij vraagt.
Firmware version: 2.05
Update items
1. Improve delete MP3 and voice files function.
2. Fix device will restart while forward/backward Voice file.
Note This firmware can only support Hardware version 2.xx. please check your current version in first. Due to hardware different ,2.xx can't update to 1.xx, or it will cause system error!!
Date 2004-3-16
Hmm ze hebben volgens mij ook met volume zitten klooien, als ik em nu 2 tikjes harder zet krijg ik niet gelijk gehoorbeschadeging. hij kan nog wel net zo hard maar (bij mij igg) moet je wat meer drukken om em zo hard te krijgen goede zaak als je het mij vraagt.
[ Voor 20% gewijzigd door SithWarrior op 17-03-2004 00:20 . Reden: Eigen ervaringen toegevoegd ]
Ik zou het niet weten, ik luister nooit wma tjes, alleen mp3 tjes eig.
wiehoe testen die hap!!!!!! vertel zo wat over die wma's
wma's nog niet zo heel uitgebreid gedaan. tot nu toe niks gehoord.
-: Naam liedje scrollt niet meer
+: Volume verdeling!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ Voor 59% gewijzigd door Nanax op 17-03-2004 20:14 ]
Met WMA'tjes (op 96 kilobit) heb ik nog nooit problemen gehad met de MEGA Stick 256. Met de nieuwe firmware scrollen de namen van liedjes bij mij nog steeds (behalve als ze zo kort zijn dat ze in het geheel op het display passen, maar dit was al zo). De fijnere volumeregeling is wel prettig.
Opmerkelijk genoeg had de oude firmware versienummer 002.100.000 en de nieuwe versienummer 002.011.002, wat lager lijkt, maar blijkbaar toch nieuwer is.
Opmerkelijk genoeg had de oude firmware versienummer 002.100.000 en de nieuwe versienummer 002.011.002, wat lager lijkt, maar blijkbaar toch nieuwer is.
Verwijderd
Ik wou ook MSI 128MB upgraden naar 2.05, maarja het liep vast. Dus windows kan hem nu niet meer vinden, hij wil ook niet meer aan etc. Hoe kan ik hem terug flashen? Bedankt.
Hmm nou hier scrollt naam liedje anders nog prima, hij gaat beeld uit en komt er aan andere kant weer in. en dat andere was me al opgevallenNanax schreef op 17 maart 2004 @ 19:52:
wiehoe testen die hap!!!!!! vertel zo wat over die wma's
Emm als windows hem helemaal niet meer ziet... Maar ziet dat flash programma tje em nog wel?? Bij mij was die in begin ook een x vast gelopen maar toen herkende update programma hem nog wel en zo doende kon ik het nog een x proberen. Anders word het RMA tje.Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:23:
Ik wou ook MSI 128MB upgraden naar 2.05, maarja het liep vast. Dus windows kan hem nu niet meer vinden, hij wil ook niet meer aan etc. Hoe kan ik hem terug flashen? Bedankt.
[ Voor 39% gewijzigd door SithWarrior op 17-03-2004 21:50 ]
Verwijderd
Gelukkig heb al oplossing gevonden, windows herkent hem weer als recovery... dus ik kan weer flashen. Alleen programma loopt steeds vast, ik porbeer dan wel op andere pc. Bedankt.
he vandaag loopt ie wel weer door, de titel. oke das ook beter
ligt het aan mij, of is deze nieuwe versie juist
002.005.003

Mijn vorige versie was iets van 002.111.... ofzo. Vage nummering. Op de MSI-site zelf staat 112 als nieuwste patch, maar die is ouder (februari 2004).
002.005.003
Mijn vorige versie was iets van 002.111.... ofzo. Vage nummering. Op de MSI-site zelf staat 112 als nieuwste patch, maar die is ouder (februari 2004).
Ik kom er trouwens net achter dat 'ie alleen sorteert op de eerste paar letters (minder dan 8 ) van de bestandsnaam.
[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 19-03-2004 15:42 ]
staat hier al ergens genoemd, door ze te nummeren in XP of in winamp
morgen even nieuwe firmware flashen. ik ga hem dalijk in ieder geval nog even gebruiken om een optreden van een bandje op te nemen
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Wow, vandaag de Sony EX-51 koptelefoontjes gekocht. Dat zijn echt relaxte dingen zeg! Als iemand nog op zoek is naar een vervanging van die duffe doppen die bij de MSI Stick zitten, check die Sony dingen! Ik had hiervoor ook Sony dopjes, ook niet de goedkoopste, maar die EX-51 zijn echt heel apart. Beetje lastig verkrijgbaar (hier moest ik echt bij een hifi-zaak laten bestellen, en die verkoper had zulke kleine dingen nog nooit gezien) maar echt klasse geluidskwaliteit en ze zitten heel oke! (als je ze ziet denk je niet dat zoiets ooit lekker zit, van die rubberen mini-dopjes)
Edit: ze sluiten ook zeldzaam goed af. Je hoort echt behalve je muziek bijna niets. Heerlijk!
(ik zit hier gewoon blij te zijn achter m'n pc met die dingen in m'n oren, hehe)
Edit: ze sluiten ook zeldzaam goed af. Je hoort echt behalve je muziek bijna niets. Heerlijk!
[ Voor 14% gewijzigd door spaceboy op 19-03-2004 18:52 ]
klopt daar kwam ik laatst ook achter!!!Soultaker schreef op 19 maart 2004 @ 15:42:
Ik kom er trouwens net achter dat 'ie alleen sorteert op de eerste paar letters (minder dan 8 ) van de bestandsnaam.
Bij mij reset de stick zich niet meer als ik van FM naar MP3 ga, dat deed ie wel bij 2.04. Het volumecontrol is nu helemaal ruig, en de songnames scrollen nog steeds. MSI luistert dus wel naar zn klanten!
Owjah, het opnemen van dat optreden is niks geworden, vergeten nieuwe batterij erin te doen
Owjah, het opnemen van dat optreden is niks geworden, vergeten nieuwe batterij erin te doen

Hetgeen ik doe is met tag en rename de track# vooraan in de file zetten dan doet het prima in volgorde...
ook nieuw: de MEGAplayer 515:
klikkerdeklik

Target Dimension 60.5 (W) x 49.5(D) x 16 (H) mm
Target Weight 48g (including battery)
Operation Temperature 0° C ~ 45° C
Storage Temperature -20° C ~ +70° C
Audio Spec Output : 60mW rms ( 30mW / channel)
Frequency: 20 to 20K Hz SNR: >90dB
Voice / FM Recording Record format: WAV
USB Flash Disk
1. Meet USB specification revision 1.1
2. Support OS: Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000, Windows XP Home/ Pro
3. Windows 98SE need extra driver installation.
OLED module Dimension: 23 (L) x 11.98 (W) mm, 128 x 64 pixels
Memory Size 128 / 256 / 512 MB
I/O Input 1. Stereo Audio- out, 3.5mm
2. Type B female USB connector
EMI and Safety FCC Class B, CE, BSMI & VCCI, CB
Interface Language Supports up to 10 different languages which may vary from country to country.
Earphone Stereo output: 20mW rms ( 10mW / channel)
Battery Li-ion rechargeable battery (Built in) 420 mA / hr
Power adapter 100 ~240 V
USB Cable Length: 100 cm
Hij is uitgerust met een kleuren-OLED schermpje
klikkerdeklik

Target Dimension 60.5 (W) x 49.5(D) x 16 (H) mm
Target Weight 48g (including battery)
Operation Temperature 0° C ~ 45° C
Storage Temperature -20° C ~ +70° C
Audio Spec Output : 60mW rms ( 30mW / channel)
Frequency: 20 to 20K Hz SNR: >90dB
Voice / FM Recording Record format: WAV
USB Flash Disk
1. Meet USB specification revision 1.1
2. Support OS: Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000, Windows XP Home/ Pro
3. Windows 98SE need extra driver installation.
OLED module Dimension: 23 (L) x 11.98 (W) mm, 128 x 64 pixels
Memory Size 128 / 256 / 512 MB
I/O Input 1. Stereo Audio- out, 3.5mm
2. Type B female USB connector
EMI and Safety FCC Class B, CE, BSMI & VCCI, CB
Interface Language Supports up to 10 different languages which may vary from country to country.
Earphone Stereo output: 20mW rms ( 10mW / channel)
Battery Li-ion rechargeable battery (Built in) 420 mA / hr
Power adapter 100 ~240 V
USB Cable Length: 100 cm
Hij is uitgerust met een kleuren-OLED schermpje
kan aan mij ligen maar zo geweldig vind ik hem niet. qua uiterlijk
Nee idd zag em gister op MSI site en toen dacht ik wat is dat voor lelijk ding, specs zijn wel leuk natuurlijk maar uiterlijk... tja over smaken valt niet te twisten natuurlijk
Die groene kleur vind ik niet mooi, als ie in het zilver of zwart zou komen lijkt het me echt een vet apparaat
Verwijderd
Iemand een idee, waarom de batterijen bij mij zo snel leeg zijn. Laatst ongeveer 2 een half uurtje gebruikt en de batt. waren weer op
Ik heb um altijd op hold staan, dus hij springt niet zomaar aan......

Ligt aan je batterijen. Ik doe er minstens 5 uur mee.Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 00:31:
Iemand een idee, waarom de batterijen bij mij zo snel leeg zijn. Laatst ongeveer 2 een half uurtje gebruikt en de batt. waren weer opIk heb um altijd op hold staan, dus hij springt niet zomaar aan......
Verwijderd
kan iemand mij vertellen wat firmware is en wat ik er mee kan met al die updates heb zelf die van 128 mb maar snap niks van al die firmware enzo
Wordt in Europa in het zilver leverbaar.mentalmadnizz schreef op 21 maart 2004 @ 15:25:
Die groene kleur vind ik niet mooi, als ie in het zilver of zwart zou komen lijkt het me echt een vet apparaat
Daarnaast zag ik op de MSI stand nog een gaaf exemplaar met bluetooth support en SD card expansion slot. Met dit model kon je je bluetooth telefoon via de MegaSTick oppakken, praten en ook de gesprekken opnemen op je megastick. Het apparaat beschikte ook over caller ID.
Da's zeg maar het "operating system" van de MSI Stick. De firmware is het stukje software die ervoor zorgt dat als jij aan het wieltje draait hij een nummer vooruitspringt, als je op de + drukt dat de volume verhoogd wordt. Enz. enz... Met een firmware upgrade zet je een nieuwe versie van deze software op je MSI Stick. Een verschil met de firmware versie die er standaard (uit de winkel dus) op zit met de nieuwste is dat je in meerdere (kleinere) stapjes het volume kunt regelen bijvoorbeeld. In je handleiding staat dat wel uitgelegd. Anders vraag je het aan een buurman, vriend of kennis die enig idee heeft... (wat als je dom doet is er een mogelijkheid dat je je MSI Stick verkloot/onbruikbaar maakt)Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:28:
kan iemand mij vertellen wat firmware is en wat ik er mee kan met al die updates heb zelf die van 128 mb maar snap niks van al die firmware enzo
Verwijderd
Ik heb er philips batterijen in, daar moet ie het toch minstens 5 uur mee don ipv 1 uurtjespaceboy schreef op 22 maart 2004 @ 07:19:
[...]
Ligt aan je batterijen. Ik doe er minstens 5 uur mee.

Verwijderd
Ik ben van plan zo'n megastick 256 aan te schaffen. Maar als ik 10 losse tracks erop zet die samen in 1 mix zijn komt er dan iedere keer een pauze van 2 sec tussen iedere track? Dat moet ik niet hebben namelijk !
wees gegroet.
wees gegroet.
Verwijderd
Werkt hij ook onder Win98 SE? Als dat zo is, dan neem ik aan dat het geen plug & play is, maar dat ik een driver moet installeren. Als hij onder Win98 SE werkt, dan ga ik 'm zo bij CompTech World bestellen!
Trouwens, is hij onder XP zeker plug & play?
Trouwens, is hij onder XP zeker plug & play?
[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:00 ]
Ik heb exact hetzelfdeVerwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:23:
Bij mij geeft XP echter helemaal niks meer aan alssie weer wordt aangesloten...
Toch maar RMA?
Hey mensen,
ik heb nu een paar weken een msi megastick 256mb en ik wou laatst wat bestanden op me megastick zetten. Dus ik plug hem in mijn front-usb, en hij wordt niet herkend maar ik krijg ook niks op het schermpje te zien.
Ik ben erachter gekomen dat hij alleen dat schermpje aan doet en door windows xp herkend wordt, als je al de speler aan hebt staan.
Heeft iedereen dit, of is dit een fout in mijn mp3speler, kan hem nu namelijk nog omruilen.
In mijn gedachten was het de eerste dagen altijd dat ik hem erin plug en hij automatisch aan gaat.
Heb trouwens de laatste firmware erop gezet, maar ik weet niet of dit uitmaakt.
ik heb nu een paar weken een msi megastick 256mb en ik wou laatst wat bestanden op me megastick zetten. Dus ik plug hem in mijn front-usb, en hij wordt niet herkend maar ik krijg ook niks op het schermpje te zien.
Ik ben erachter gekomen dat hij alleen dat schermpje aan doet en door windows xp herkend wordt, als je al de speler aan hebt staan.
Heeft iedereen dit, of is dit een fout in mijn mp3speler, kan hem nu namelijk nog omruilen.
In mijn gedachten was het de eerste dagen altijd dat ik hem erin plug en hij automatisch aan gaat.
Verwijderd
bij 98SE werkt ie volgens mij i.c.m. met de drivers die je kunt dloaden
bij winXP wordt ie automatisch herkend
bij winXP wordt ie automatisch herkend
Bij mijn 128mb versie moet je m in de usb poort pluggen en vervolgens 1x op play drukken, dus volgens mij hoort het zo.dev icey schreef op 24 maart 2004 @ 17:13:
Hey mensen,
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:18 ]
oke dank je, maar in mijn herrinnering was het dat ik hem inplugde en dat ie gelijk aan ging. misschien zit er een verschil in tussen 256 en 128mb versieVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:17:
Bij mijn 128mb versie moet je m in de usb poort pluggen en vervolgens 1x op play drukken, dus volgens mij hoort het zo.
same here met 256mb versie... je moet 'm eerst aanzetten...dev icey schreef op 24 maart 2004 @ 19:00:
[...]
oke dank je, maar in mijn herrinnering was het dat ik hem inplugde en dat ie gelijk aan ging. misschien zit er een verschil in tussen 256 en 128mb versie
was al zo met de versie "uit de winkel" en met de laatste upgrade...
Vanaf welke versie firmware zijn de volumestapjes kleiner geworden.
Ik heb namelijk geen zin te updaten als dat niet nodig is.
Verwijderd
Nieuwstetwopack schreef op 24 maart 2004 @ 20:09:
Vanaf welke versie firmware zijn de volumestapjes kleiner geworden.
bedanktspaceboy schreef op 24 maart 2004 @ 19:42:
[...]
same here met 256mb versie... je moet 'm eerst aanzetten...
was al zo met de versie "uit de winkel" en met de laatste upgrade...
ik zou het me niet kunnen herrinneren, was op skivakantie geweest voor 10 dagen, en daarvoor maar 1 dag kunnen uitproberen
ik wil nu 2a4 oplaadbare AAA batterijtjes kopen plus een oplader. Liefst een die in een nacht twee batterijen kan opladen, en waarvan de batterijen met de grootste capaciteit. Budget zo'n 30 euro.
Welke raden jullie dan aan in combinatie met deze mp3speler?
[ Voor 33% gewijzigd door dev icey op 24-03-2004 21:14 ]
Verwijderd
Als je budget 30 euro is, is dat best wel krap.dev icey schreef op 24 maart 2004 @ 21:07:
[...]
bedankt
ik zou het me niet kunnen herrinneren, was op skivakantie geweest voor 10 dagen, en daarvoor maar 1 dag kunnen uitproberen
ik wil nu 2a4 oplaadbare AAA batterijtjes kopen plus een oplader. Liefst een die in een nacht twee batterijen kan opladen, en waarvan de batterijen met de grootste capaciteit. Budget zo'n 30 euro.
Welke raden jullie dan aan in combinatie met deze mp3speler?
Ik zou iig kijken naar de producten van GP.
Ik heb zelf de GP Powerbank II, maar dan laad je in meer dan een nacht. Als je 4 batterijtjes koopt kun je ze per 2 laden, tegen de tijd dat de eerste 2 leeg zijn heb je die andere 2 allang weer opgeladen.
Verwijderd
Kan je ook mappen op de stick zetten zodat je de mp3's daarin kunt afspelen? Hoe diep kan je doorgaan?
Verwijderd
Je kunt mappen maken, echter je megastick let er niet op, hij rangschikt ze niet bij mappen maar doorzoekt gewoon alle mappen en laat alle mp3's zien die op de hele player staanVerwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:01:
Kan je ook mappen op de stick zetten zodat je de mp3's daarin kunt afspelen? Hoe diep kan je doorgaan?
Verwijderd
Oke, ik twijfel alleen nog tussen de MSI 256 of een iRiver (waarschijnlijk 128 mb). Iniedergeval bedankt
.
Verwijderd
Ik twijfel tusen de MSI 256MB of de Acer 256MB mp3 speler, welke kan ik beter nemen. de msi is ongeveer 20 euro goedkoper. maar is die Acer ook beter of kan ik beter de MSI nemen??