Omdat ze in het Aiptek topic gek van deze speler werden
open ik hier een eigen topic over deze speler.
Ik heb nu sinds een week de MSI Megastick 1 in mijn bezit. Dit is een mp3-flashspeler die beschikt over:
• 128Mb flashgeheugen
• MP3/WMA afspeelfunctie
• FM radio met opnamefunctie
• Voice recorder
• werkt op 1 AAA batterij

Korte review:
• hij is iets groter als ik verwacht had, maar niet storend groot
• bediening is echt HEERLIJK! je doet eigenlijk alles met 1 scrollwieltje dat je ook in kan drukken.. de menu's zijn duidelijk zat
• MP3's speelt hij gewoon goed af
je kunt doorspoelen in een nummer gewoon en ook terugspoelen gaat vloeiend
• andere files ertussen gaat prima, hij doet er niets mee gewoon
• display is duidelijk, mooi displaytje. Alleen was hij erg slecht leesbaar, maar toen ik eenmaal het contrast voluit gezet had was het prima. De achtergrondverlichting is netjes, alles wordt egaal verlicht, dus niet via 2 lampjes aan de zijkanten ofzo
• Hij kan ERG hard.. zo hard dat de oordopjes gaan vervormen. Deze zijn zowieso niet echt super, maar acceptabel
Ze zitten verwerkt in een nekkoord wat het geheel wel weer erg handig maakt
• FM werkt ook prima. Met 1 druk op de knop neemt hij er van op. Opnemen gebeurt wel in .wav (niet gelijk naar mp3 dus) en de opnamekwaliteit is in te stellen bij settings (van 8000Hz tot 48000Hz) Deze files zijn gelijk beschikbaar wanneer je hem op de pc aansluit.
• Mappen kent hij niet.. hij speelt de muziek wel map voor map af, maar je kunt er niet tussen schakelen.
foto ter indicatie van de grootte:

Na een weekje gebruik zijn een aantal dingen me wel op gaan vallen:
• wanneer je hem uitzet en weer aan later, begint hij weer bij het eerste nummer
• als ik van FM kanaal wissel dan staat het volume op zn zachtst 1 tikje op een willekeurige knop en het is weer goed (hoop dat dit met firmware op te lossen is)
Stukje opgenomen van de radio: stukje van 538
De firmware op de speler is volgens de speler zelf versie 2.01, op de MSI website echter staat als nieuwste versie 1.02
MSI website over de Megastick 1
Op dit moment is hij op zn goedkoopst 107 euro
Willen jullie nog iets weten, vraag het
Ik heb nu sinds een week de MSI Megastick 1 in mijn bezit. Dit is een mp3-flashspeler die beschikt over:
• 128Mb flashgeheugen
• MP3/WMA afspeelfunctie
• FM radio met opnamefunctie
• Voice recorder
• werkt op 1 AAA batterij

Korte review:
• hij is iets groter als ik verwacht had, maar niet storend groot
• bediening is echt HEERLIJK! je doet eigenlijk alles met 1 scrollwieltje dat je ook in kan drukken.. de menu's zijn duidelijk zat
• MP3's speelt hij gewoon goed af
• andere files ertussen gaat prima, hij doet er niets mee gewoon
• display is duidelijk, mooi displaytje. Alleen was hij erg slecht leesbaar, maar toen ik eenmaal het contrast voluit gezet had was het prima. De achtergrondverlichting is netjes, alles wordt egaal verlicht, dus niet via 2 lampjes aan de zijkanten ofzo
• Hij kan ERG hard.. zo hard dat de oordopjes gaan vervormen. Deze zijn zowieso niet echt super, maar acceptabel
• FM werkt ook prima. Met 1 druk op de knop neemt hij er van op. Opnemen gebeurt wel in .wav (niet gelijk naar mp3 dus) en de opnamekwaliteit is in te stellen bij settings (van 8000Hz tot 48000Hz) Deze files zijn gelijk beschikbaar wanneer je hem op de pc aansluit.
• Mappen kent hij niet.. hij speelt de muziek wel map voor map af, maar je kunt er niet tussen schakelen.
foto ter indicatie van de grootte:

Na een weekje gebruik zijn een aantal dingen me wel op gaan vallen:
• wanneer je hem uitzet en weer aan later, begint hij weer bij het eerste nummer
• als ik van FM kanaal wissel dan staat het volume op zn zachtst 1 tikje op een willekeurige knop en het is weer goed (hoop dat dit met firmware op te lossen is)
Stukje opgenomen van de radio: stukje van 538
De firmware op de speler is volgens de speler zelf versie 2.01, op de MSI website echter staat als nieuwste versie 1.02
MSI website over de Megastick 1
Op dit moment is hij op zn goedkoopst 107 euro
Willen jullie nog iets weten, vraag het
Ook AnandTech heeft hem gereviewd!
[ Voor 7% gewijzigd door Blamm op 14-11-2003 20:39 ]