eMule opensource eDonkey, deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
jdiezrequejo schreef op 12 november 2003 @ 15:58:
Met welke server connnecten jullie meestal?

En ga nou niet zeggen dat dat echt niks uitmaakt, want dat is wel zo :P
Ik heb namelijk daarnet een bestand toegevoegd aan mijn emule, ik had toen 0,0 sources en was verbonden met Razorback, nu switch ik van server naar .S.E.D.G om precies te zijn, en toen kreeg ik opeens sources :)
Nou ik zeg het dus wel!! :P
hoelang heb je emule laten zoeken naar sources dan.. Dat je sneller sources krijgt als je met een server connect waar toevallig users zijn met dat bestand klopt.
Ik meestal op probenprinz, eshock of razorback. enne emule doet zn werk prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:39
pfff.....
Ik heb net een ZOOI cd's moeten branden, emule download sneller dan dat ik cdr's koop... 120GB !!! wegbranden met een 16x brandertje is nooit grappig :P

* SyS_ErroR heeft lol in het typen van deze post :+

[ Voor 7% gewijzigd door SyS_ErroR op 12-11-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Upgraden van een emule prog.
Draai nu Emule Plus, wil wel een andere mod gaan draaien bijvoorbeeld Morph.

Kan ik gewoon de binaries in de emule dir gooien zonder problemen? :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:12:
Ik heb een vaag probleem ik kreeg net in me emule (MorphNext 0.30.2a) een error dat het een unexpected error heeft bij het wegschrijven van een bestand, hierbij begint me HD gigantisch te ratelen waarna ik emule probeer af te sluiten waarbij deze crasht.
Nu heb ik emule opnieuw gestart en wat blijkt dat me friends, server en credit list corrupted zijn en me HD begint weer gigantisch te ratelen.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en wat ik er aan kan doen?!
Gebeurt vaak met avi-tjes (en andere filmbestanden) waarvan de verkenner nog niet kan zien dat het een AVI is. Deze gaat dan net zolang zoeken tot het wel gevonden is, maar dat vind de verkenner niet, omdat het begin van de AVI nog niet binnen is. Dit gaat ten kosten van veel CPU gebruik onder de naam eMule en kan eMule (of zelfs je pc) laten crashen.
Ik heb tegenwoordig "het eerste en laatste deel als eerste downloaden" aangevinkt om te kijken of dat helpt. Sindsdien niet meer voorgekomen. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

meendering schreef op 12 november 2003 @ 16:16:
[...]

Zal die site eens bestuderen. :>

Ik heb emule nu een uurtje of 3 aan staan.

[...]

Dit is misschien wel een extreem voorbeeld, maar vaak haal ik maar 1 x mijn upload snelheid. Waar staat dat op? (upload vast gezet op 20 kb/sec)
Die ratio is niets anders dan de hoeveelheid geüploade en gedownloade MB's.

Als je 3 uur bij mensen in de wachtrij staat, of je download minder dan je upload krijg je zo'n verhouding.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Ik heb namelijk daarnet een bestand toegevoegd aan mijn emule, ik had toen 0,0 sources en was verbonden met Razorback, nu switch ik van server naar .S.E.D.G om precies te zijn, en toen kreeg ik opeens sources :)
al je gewoon gewacht had, was emule alle servers afgegaan. dan had ie ook die sources gevonden. je hoeft maar 1 emule client, die al langer dat bestand zoekt, als source te hebben, en je krijgt via de client-client uitwisseling nog meer sources.

misschien gaan sommige mensen met bepaalde zeldzame bestanden wel allemaal op een bepaalde (community)server zitten. als jij dan op een andere gaat zitten zou je ze nooit vinden. daarvoor is de functie van emule die langzaam alle servers afgaat. maar dat duurt een poosje (uurtje :? ).

wat jij had moeten doen was dus gewoon ff wachten.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

"Global (Server)" search gebruikt :?
Dan gaat de zoekmachine ook zoeken op servers waar je niet op ingelogd bent. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

meendering schreef op 12 november 2003 @ 16:47:
Upgraden van een emule prog.
Draai nu Emule Plus, wil wel een andere mod gaan draaien bijvoorbeeld Morph.

Kan ik gewoon de binaries in de emule dir gooien zonder problemen? :?
Heb Morph.Next eroverheen gezet, werkt ook nog. ;)
Heb van tevoren de webserver dit wel ff leeg gesmeten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Geurt-kun schreef op 12 november 2003 @ 19:35:
[...]

"Global (Server)" search gebruikt :?
Dan gaat de zoekmachine ook zoeken op servers waar je niet op ingelogd bent. :)
als je 0,0 sources hebt, heb je niet de search in emule gebruikt, maar met een emulelink een bestand toegevoegt, anders had je tenmiste 1 source want anders vond je hem niet met de search :Y) :+

kip en ei probleem :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Nobody op 12-11-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meendering schreef op 12 november 2003 @ 12:05:
Ik ben er nog steeds niet echt uit.
Welke client is nou het beste?
Of kan je het beste gaan vergelijken kwa features?

Ik gebruik nu EmulePlus, bevalt opzich wel. Maar zovaak wordt het niet geupdate helaas.
emuleplus word vaker geupdate dan iedere andere mod, zelfs vaker en meer dan de officiele versie, maar omdat deze zo groot is zijn de aanpassingen vaak niet zo stabiel en er worden zovaak nieuwe functies toegevoegd dat ze wel een nieuwe versie uit kunnen brengen maar dat deze dan vreselijk onstabiel werkt, dat willen ze natuurlijk niet, daarom worden er intern builds gemaakt, die getest en uitgewerkt totdat íe goed genoeg werkt.

ze zijn nu met rc2 van 1i bezig, verwacht emuleplus 1i dus redelijk snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Mr.Nobody schreef op 12 november 2003 @ 20:13:
[...]
als je 0,0 sources hebt, heb je niet de search in emule gebruikt, maar met een emulelink een bestand toegevoegt, anders had je tenmiste 1 source want anders vond je hem niet met de search :Y) :+

kip en ei probleem :)
Je hebt gelijk. Ik had het verhaal niet helemaal begrepen. :o
Ik dacht dat hij met toevoegen bedoelde dat hij een bestand ging uploaden en daarna kijken of het wel op de server stond. (Heb ik zelf een keer gehad)
Het is nu duidelijk.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:46
Mr.Nobody schreef op 12 november 2003 @ 18:11:
[...]
al je gewoon gewacht had, was emule alle servers afgegaan. dan had ie ook die sources gevonden. je hoeft maar 1 emule client, die al langer dat bestand zoekt, als source te hebben, en je krijgt via de client-client uitwisseling nog meer sources.

misschien gaan sommige mensen met bepaalde zeldzame bestanden wel allemaal op een bepaalde (community)server zitten. als jij dan op een andere gaat zitten zou je ze nooit vinden. daarvoor is de functie van emule die langzaam alle servers afgaat. maar dat duurt een poosje (uurtje :? ).

wat jij had moeten doen was dus gewoon ff wachten.
aha, ik ben altijd ongeduldig geweest :Y)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

Iemand aanwezig met een 2048/1024 lijn?

Kan je mij vertellen hoe hoog ik max de upload kan zetten zonder dat mijn downsnelheid naar beneden gaat?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

[...]

[...]

Dit is misschien wel een extreem voorbeeld, maar vaak haal ik maar 1 x mijn upload snelheid. Waar staat dat op? (upload vast gezet op 20 kb/sec)
Is het niet de bedoeling dat iedereen een ratio van 1:1 heeft? Waar moet men anders van downloaden!? De uploads(jouw downloads) komen echt niet uit het niks hoor.
Dat je nu nog niet zo hard gaat is omdat je nog hoog bij mensen in de wachtlijst staat en misschien helemaal nog niet veel downloads hebt gezet. Zet eMule gerust 24/7 aan om veel credits op te bouwen.

Ik download standaard ~40 bestanden(veel rare sources btw) en pas daarme heb ik heb ik echt een veel hogere down als up ratio. (mn up is nl erg snel
dichtslibbend)
Blue_White_Army schreef op 13 november 2003 @ 07:27:

Kan je mij vertellen hoe hoog ik max de upload kan zetten zonder dat mijn downsnelheid naar beneden gaat?
Dat is natuurlijke niet zo een hele goede vraag als je de FAQ hebt gelezen(niet flamend bedoeld, maar wel de FAQ lezen he). Hoe hoger je Upload hoe hoger je Downloads zullen worden omdat je dan sneller credits opbouwt. Tis een eerlijk systeem he, dus ratio 1:1, anders kan het natuurlijk ook helemaal niet.

Echter als je veel credits hebt opgebouwt wil je natuurlijk wel kunnen genieten van je pieken, ik geloof dat ed2k een ratio van 1:4 (up:down) toelaat.
Op hoeveel % jij je upload moet open gooien is afhankelijk van hoeveel jij wilt downloaden, heel veel=80% open en heel weinig=20% open (naar eigen voorkeur he gaf maar een voorbeeld)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 10:53 ]

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Heeft niks met faq lezen te maken, ik vraag of iemand een zelfde verbinding heeft en of die mij kan vertellen tot hoe hoog hij zijn upload kan zetten :)

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 15:28

3R

infrequent visitor

Dat hangt af van wat je maximale upload werkelijk is (een aantal modems kunnen eigenlijk maar maximaal 864 kb up aan).

Zelf is mijn ervaring dat wanneer ik 5-10 kB onder mijn maximale up ga zitten, ik fatsoenlijk kan surfen en downloaden. (45 kB up met een 1024/512 verbinding)

Verwijderd

Wat mij trouwens best vaak gebeurd is dat ik een bestand heb gevonden via de search. Er staat dan dat ie veel bronnen heeft. En hij vindt dan ook wel veel bronnen, maar bepaalde stukken van het bestand zijn dan totaal niet geshared. Ik zit vrijwel altijd op de server razorback Bestanden met minder bronnen zijn dan wel in zijn geheel geshared. Ik vind dit zo vreemd :? Verder nog steeds een top programma!, vooral met die kpn upgrade, echt gigantisch hoeveel sneller ik nu download. Zit nu gewoon standaar op de 40-60 kb/s! Ik heb nog een keertje zon bin progje uitgeprobeerd, maar eMule is zoveel beter!!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:31
Ik heb het idee dat mijn overhead de laatste paar dagen nogal is toegenomen. Komt nu regelmatig boven de 1 kB uit, terwijl dit eerst nooit zo was. Lijkt mij een probleem met de verbinding. Weet iemand een goede manier om dit te testen?

Verwijderd

Blue_White_Army schreef op 13 november 2003 @ 11:28:
Heeft niks met faq lezen te maken, ik vraag of iemand een zelfde verbinding heeft en of die mij kan vertellen tot hoe hoog hij zijn upload kan zetten :)
Om je download niet te beinvloeden. Omdat dit weinig met elkaar te maken heeft nam ik aan dat jij dit expleciet voor eMule bedoelde. Dan staat er toch echt in de FAQ dat je voor elke MB die je download er ook een moet uploaden.

Bedoel jij heel toevallig dat je upload niet gekilled mag worden?(om bv nog te kunnen internetten). Das natuurlijk gewoon een kwestie van proberen, bij sommige doet internet het nog goed op max95% en bij anderen nog goed max75%.
AgeOfPanic schreef op 13 november 2003 @ 17:33:
Ik heb het idee dat mijn overhead de laatste paar dagen nogal is toegenomen. Komt nu regelmatig boven de 1 kB uit, terwijl dit eerst nooit zo was. Lijkt mij een probleem met de verbinding. Weet iemand een goede manier om dit te testen?
Mag het iets duidelijker?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 18:11 ]

• Mr.Nobody
  • Niet online

dat kan jezelf proberen, als je te hoog zit gaat je uploadgrafiek verschikkelijk schommelen in je statistieken pagina. zo kun je ook je max verbindingen testen. test niet 1 minuut, ook niet net na het opstarten. test minstens 10 minuten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een tijdje problemen met edonley links.
Als ik ze aanklik in windows blaat ieplorer dat ie niet weet wat ie met de link moet doen.
Ondertussen wordt de file wel in edonkey gegooid.
(naja gebruik Blackhand v4.0)
Nadeel is alleen dat je niet meerdere files tegelijk kan kiezen. Heel irritant als je hele series of zo wilt downloaden.

Iemand enig id waar t aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik had eigenlijk een theorie dat een slechte verbinding (met bijvoorbeeld veel packet-loss) de overhead zou kunnen laten stijgen. Ik wilde gewoon even weten of meer mensen daar last van hebben gehad en hoe je dit kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 00:35:
Heb sinds een tijdje problemen met edonley links.
Als ik ze aanklik in windows blaat ieplorer dat ie niet weet wat ie met de link moet doen.
Ondertussen wordt de file wel in edonkey gegooid.
(naja gebruik Blackhand v4.0)
Nadeel is alleen dat je niet meerdere files tegelijk kan kiezen. Heel irritant als je hele series of zo wilt downloaden.

Iemand enig id waar t aan kan liggen?
Ja

Heb ik ook gehad, waarschijnlijk heb je shareaza ofzo er ooit opgehad...

1. open regedit via uitvoeren, zoek naar 'ed2k' en verwijder alles wat 'ie vind, dit kan Geen kwaad!
2. ga opnieuw bij de instellingen van de mod; preferences, de ed2k links activeren voor het programma, dan zal 'ie 't weer doen :)
AgeOfPanic schreef op 14 november 2003 @ 02:06:
Ik had eigenlijk een theorie dat een slechte verbinding (met bijvoorbeeld veel packet-loss) de overhead zou kunnen laten stijgen. Ik wilde gewoon even weten of meer mensen daar last van hebben gehad en hoe je dit kunt testen.
Overhead wat emule zelf aangeeft inderdaad wel ja, goed gedacht :P hoe je dit kan testen, tja.. goede vraag... het is wel normaal dat af en toe je overhead wat hoger is, zeker de laatste tijd aangezien de nieuwere emulemods en serverversies Veeeel meer gebruik maken van UDP wat meer overhead veroorzaakt maar wel sneller bronnen vind en ze sneller kan checken op geldigheid.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 02:15 . Reden: d? t? ach rot op, ik ga engels leren :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 12-09 21:02
Ik heb een hele tijd emule niet meer gebruikt, dus weet niet meer zoveel van die nieuwe shit allemaal af.

Ik krijg constant messages van "I'm sorry you don't understand p2p"

Ik share 1,5 GB dus ik snap niet wat het probleem is.
Ik heb wel uitstaan dat mensen mijn share kunnen opvragen (ze mogen wel downloaden verder) omdat ik al een keer een mail van universal studio's heb gehad. Is dit het misschien? Ik gebruik de v0.30a-LSD12b (stond bovenaan bij emule-mods.de dus ik veronderstel dat het een goede mod is)

[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 14-11-2003 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
m3gA schreef op 14 november 2003 @ 07:46:
Ik heb een hele tijd emule niet meer gebruikt, dus weet niet meer zoveel van die nieuwe shit allemaal af.

Ik heb wel uitstaan dat mensen mijn share kunnen opvragen (ze mogen wel downloaden verder) omdat ik al een keer een mail van universal studio's heb gehad. Is dit het misschien? Ik gebruik de v0.30a-LSF12b (stond bovenaan bij emule-mods.de dus ik veronderstel dat het een goede mod is)
er zijn veel mods die de LDS string in de mod als leecher zien zitten, is je niks om druk over te maken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Martinus schreef op 14 november 2003 @ 07:59:
[...]

er zijn veel mods die de LDS string in de mod als leecher zien zitten, is je niks om druk over te maken.
ok dan negeer ik ze maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
m3gA schreef op 14 november 2003 @ 07:46:

Ik heb wel uitstaan dat mensen mijn share kunnen opvragen (ze mogen wel downloaden verder) omdat ik al een keer een mail van universal studio's heb gehad. Is dit het misschien? Ik gebruik de v0.30a-LSD12b (stond bovenaan bij emule-mods.de dus ik veronderstel dat het een goede mod is)
LSD is ook gestopt, want ze zijn verbannen door het officiele emule team wegens leechpraktijken en het inbouwen van functies die neit eerlijk zijn. Ik raad je toch aan om een andere mod te gebruiken. de main page van www.emule-mods.de loopt altijd achter, op het bijbehorende forum http://www.emule-web.de/board/ staat heel veel uitleg en de nieuwste mods. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
legolas82 schreef op 14 november 2003 @ 10:31:
[...]

LSD is ook gestopt, want ze zijn verbannen door het officiele emule team wegens leechpraktijken en het inbouwen van functies die neit eerlijk zijn. Ik raad je toch aan om een andere mod te gebruiken. de main page van www.emule-mods.de loopt altijd achter, op het bijbehorende forum http://www.emule-web.de/board/ staat heel veel uitleg en de nieuwste mods. suc6
ok dan installeer ik ff een andere als ik thuis ben..
over welke functies gaat het dan? heb niet echt iets vreemds gezien erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 14-11-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
als ik zou kijk op www.emule-mods.de zie ik ze zo:
• Allow more than 1 friendslot
• Multiple communities com1|com2

deze mogen ook niet denk ik:
• Source Time Reask (snd/req) Adjust (4-20) Default 10minutes
• (Fixed) Unlimited friendslots in queuelist (blijkbaar een gefixte bug, maar dat mag zeker niet :) )
• Manual Ask for new XS source
• RemoveFromUploadQueue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Mr.Nobody schreef op 14 november 2003 @ 14:06:
als ik zou kijk op www.emule-mods.de zie ik ze zo:
• Allow more than 1 friendslot
• Multiple communities com1|com2

deze mogen ook niet denk ik:
• Source Time Reask (snd/req) Adjust (4-20) Default 10minutes
• (Fixed) Unlimited friendslots in queuelist (blijkbaar een gefixte bug, maar dat mag zeker niet :) )
• Manual Ask for new XS source
• RemoveFromUploadQueue
naar dat soort dingen kijk ik dus niet.. de helft snap ik niet eens wat het doet.. ik keek gewoon naar de score op emule mods. ik ga gewoon weer de plus versie gebruiken ..daar had ik nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ik heb de plus geinstalleerd en ik ben meteen van de meldingen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Hmm, Pawcio is gestopt!

Bij de eerstvolgende grote kademlia update is deze mod dus waardeloos! Hopelijk gaat iemand 'm in de toekomst nog aanpassen...
Pawcio 4.07
[FIXED]Wrong wait time when SUQWT disabled
[ADDED]Full french transaltion by MotteDeTerre
[ADDED]Files coloured on red when not seen full sources by Ded
[UPDATE]Changed algorithm for Cumulate Bandwidth
[ADDED]Officially all fixes from 4.06a and 4.06b:
1. Fixed HideOverShares feature for last chunk.
2. PowerShare Limit don't depend only on the complet source (to avoid some possible wrong complet source report by other client or ours) by SiRoB (Morph)
3. Fixed refreshing while managing parts in Shared Files window
4. Added colours for manually choosen parts: black - Blocked, white - Enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

GeekK

Rag Mama Rag

The Black Hand v5

The Black Handbook v5
Code Merge

- v0.30c Official
- Kademlia v0.40f.26
- Translation strings available for all languages

New Features

MSC-020 : Partfile Name Recovery from enkeyDEV mod
MSC-021 : HardDisk Protector - Buffer flushing to harddrive changed from 1 min to 10 min
Estimate Download Time Feature (enkeyDEV)
This works only between EDT compatible versions.
It lets you known how much it will take to download from a specific source and is updated every reask (as the QR). The requester can see the EDT in "Remaining" column. The provider can see EDT for enqueued clients in their details window (N.S. means EDT "Not Supported" by that client).
To have a reliable statistic, EDT performs no estimation until about 30 clients start download (and that can take very much). Anyway this is VERY experimental. Do not take EDT for an oracle, if the provider changes a file priority or shares another file or a million other things, your EDT changes consequently!
GUI-010 : Status of PowerSharing Files
Settings : defeat 0-filled part senders default enabled

Bug Fix

BUG-004 : Column position not saved
BUG-005 : Edit server informations
BUG-007 : File buffer size cannot be set in Preferences
BUG-008 : Title bar display
BUG-009 : Unable to exit with autobackup feature
BUG-014 : Fakes.dat loads twice
BUG-017 : Scheduler preferences not saved
BUG-024 : Crash when Using IRC
BUG-028 : Speedlimit in TaskIcon menu
BUG-029 : IPFilter not working
BUG-030 : Crash on mini-mule
BUG-031 : Crash on exit
BUG-032 : High RAM Usage
BUG-033 : Corrupt known.met (fixed twice)
BUG-035 : No comments thermometer
BUG-036 : Crash on importing files
BUG-037 : IPFilter and fake check version update
BUG-038 : Tooltip display
BUG-039 : Splashscreen display
BUG-040 : See my shares option
BUG-042 : Upload screen display
BUG-044 : ED2k Link button
BUG-045 : Alternate skin not working
BUG-047 : Sharing for kad clients
BUG-049 : Icons are missing
BUG-052 : Number of files in download list display
BUG-053 : Friends icons are missing

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 14-11-2003 18:08 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Ik gebruik de MorphKad 0.5 en zie in mijn info dat ik gefirewalled ben als het om Kademlia gaat. Ik heb me suf gezocht en geprobeerd in ZoneAlarm, maar ik krijg het er niet uit. Is het van belang dat ik dit op los?

Verder heb ik een bestand van 1,5 Gig dat op 100% staat en toch al een dag op de laatste 732 kb staat. Gaat dit ooit nog goed komen :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geurt-kun schreef op 14 november 2003 @ 20:51:
[knip]

Verder heb ik een bestand van 1,5 Gig dat op 100% staat en toch al een dag op de laatste 732 kb staat. Gaat dit ooit nog goed komen :?
Ik denk dat ik weet welk bestand je bedoelt (ik sta op je wachtrij voor iets uit Zweden van 1,52GB), hij is algemeen goed te krijgen, alleen een paar partjes hebben weinig sources volgens mij. (volgens mij heb ik een part wat jij niet hebt, ik geef je wel even een friendslot) Je stond op mijn wachtlijst, maar had niets nodig.

En als je daar op de wachtlijst staat moet je wachten. (d'oh)

[ Voor 7% gewijzigd door Resistor op 14-11-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de MorphKad 0.5 en zie in mijn info dat ik gefirewalled ben als het om Kademlia gaat. Ik heb me suf gezocht en geprobeerd in ZoneAlarm, maar ik krijg het er niet uit. Is het van belang dat ik dit op los?
Kun je niet gewoon eMule.exe volledige toegang geven in ZoneAlarm, zodat de firewall alles wat eMule.exe doet goedkeurt?
Nee, dit komt nooit meer goed. Het hele bestand moet je opnieuw downloaden.

>:)

Je hebt gewoon pech. Dit heb ik ook vaker gehad; gewoon wachten tot je weer even verbinding krijgt met iemand die dit stukje heeft, dan is het bestand er binnen 1 minuut. De laatste loodjes wegen (soms) inderdaad het zwaarst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zone alarm is de meest baggere gratis firewall die er maar te krijgen is.. gebruik een andere want met zone alarm komt het nooit goed en als je denkt dat het goed gaat komen komt het volgende blauwe scherm om de hoek kijken :+ iig dat zijn mijn ervaringen. Zelf raad ik iedereen met eMule sowiezo zone alarm af.. eMuleplus forum waar ik veel actief ben word zone alarm ook ten strengste af geraden. Kerio oid blijken wel beter te werken.
Frank-NL schreef op 14 november 2003 @ 17:26:
Hmm, Pawcio is gestopt!

Bij de eerstvolgende grote kademlia update is deze mod dus waardeloos! Hopelijk gaat iemand 'm in de toekomst nog aanpassen...

[...]
Ik vond hem toch niets, liep minder prettig dan andere versies... optimalisaties voor processoren krijgt ie nieteens goed :+

Ik zit nu met een mod die automatisch zijn optimalisaties kiest bij het opstarten. SSE/SSE2/MMX/3dnow/ext 3dnow

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Resistor schreef op 14 november 2003 @ 21:03:
[...]

Ik denk dat ik weet welk bestand je bedoelt (ik sta op je wachtrij voor iets uit Zweden van 1,52GB), hij is algemeen goed te krijgen, alleen een paar partjes hebben weinig sources volgens mij. (volgens mij heb ik een part wat jij niet hebt, ik geef je wel even een friendslot) Je stond op mijn wachtlijst, maar had niets nodig.

En als je daar op de wachtlijst staat moet je wachten. (d'oh)
Ah, bah, wat vervelend nu. Nou ja, dan nog maar een paar dagen geduld hebben. :)
Edit: Als er iemand nog een (friend) slotje nodig heeft? Het is binnen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Geurt-kun op 15-11-2003 01:09 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 21:06:
[...]

Kun je niet gewoon eMule.exe volledige toegang geven in ZoneAlarm, zodat de firewall alles wat eMule.exe doet goedkeurt?
>:) I like you. >:)
Ik had eMule al volledig toegang gegeven, vanaf het allereerste begin al. Met uitzondering van email, maar dat probleem is bekend.
Overigens heb ik normaal helemaal geen problemen met ZA Prof. Ik gebruik het dan ook al jaren. :X En blauwe schermen heb ik nog nooit gezien door ZA.

[ Voor 6% gewijzigd door Geurt-kun op 14-11-2003 23:25 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eehh... ?! *rent* :X

Indien eMule volledige toegang heeft (zoals bij mijn Kerio, gewoon emule op ALL connections In/Out permission geven), dan zou je met Kademlia ook geen probleem moeten hebben.

OT:
Je ondertitel:

Ichiban is het Japanse woord voor "Lekker".
Bedoel je dat ook, of is het wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 23:38:
[...]
OT:
Je ondertitel:

Ichiban is het Japanse woord voor "Lekker".
Bedoel je dat ook, of is het wat anders?
Je bent warm, maar het betekent iets anders.
Ik kan sinds kort "tellen" in het Japans. Ichi is 1, ichiban is Numero 1. :7 Sst, niet verder vertellen.
Edit: Even navraag gedaan. Als je iets lekker vindt, mag je oishii zeggen. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Geurt-kun op 15-11-2003 00:00 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

The Third Man

The Third Jellyfish

[...]

[...]

Je neemt ook een extreem korte tijd, waardoor je statistieken krom zijn. Het is natuurlijk logisch dat je de eerste paar uur weinig downloadt, doordat je bij zowat iedereen in de wachtlijst staat. Pas vanaf een uur of 6 meestal begint het flink te lopen (bij mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 22:42:
Ik vond hem toch niets, liep minder prettig dan andere versies... optimalisaties voor processoren krijgt ie nieteens goed :+

Ik zit nu met een mod die automatisch zijn optimalisaties kiest bij het opstarten. SSE/SSE2/MMX/3dnow/ext 3dnow
Dat is ook maar iets van de laatste tijd, en heeft verder weinig met het functioneren van het programma zelf te maken. Is dit je enige reden?

Ik heb Pawcio niet alleen bij mij maar ook bij 3 andere gebruikers geïnstalleerd en ze zijn er allemaal enthousiast over, het programma gebruikt regelmatig 100% van de downloadsnelheid van hun verbinding (1mbit). Ik heb ook geen enkele andere mod gezien die zo efficiënt met de beschikbare bandbreedte omgaat! Vooral zijn upload management werkt perfect, iets wat heel belangrijk is bij een ADSL verbinding.

Maar goed, ieder zijn mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik denk dat het wel uitmaakt maar zeker weten doe ik dat niet. ik ga morgen wel ff dit doorlezen: http://www.emule-project.net/board/index.php?showtopic=32335 dan weet ik het wel. alleen nu ff te veel werk :)

ik weet niet of je NAT gebruik maar als je dat doet moet je wel ff poort 4673 doormappen naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Alcatel Speed Toche Home Modem, de poorten opengezet TCP 4662 en UDP 4672, toch blijft ZoneAlarm Pro de UDP 4672 blokkeren, ook nadat ik bij FireWall, Advanced Client ICS/NAT ingesteld heb, wie heeft nog een hint ?
De Snelheid is geod, Up 7 en Down 20 met adsl-lite vind ik niet slecht

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:32:
Ik heb een Alcatel Speed Toche Home Modem, de poorten opengezet TCP 4662 en UDP 4672, toch blijft ZoneAlarm Pro de UDP 4672 blokkeren, ook nadat ik bij FireWall, Advanced Client ICS/NAT ingesteld heb, wie heeft nog een hint ?
Zone alarm eraf tieven, deze firewall werkt HEEEL slecht samen met emule.. en daarbij is de firewall nou niet echt goed oid.
Frank-NL schreef op 15 november 2003 @ 22:58:
[...]

Dat is ook maar iets van de laatste tijd, en heeft verder weinig met het functioneren van het programma zelf te maken. Is dit je enige reden?

Ik heb Pawcio niet alleen bij mij maar ook bij 3 andere gebruikers geïnstalleerd en ze zijn er allemaal enthousiast over, het programma gebruikt regelmatig 100% van de downloadsnelheid van hun verbinding (1mbit). Ik heb ook geen enkele andere mod gezien die zo efficiënt met de beschikbare bandbreedte omgaat! Vooral zijn upload management werkt perfect, iets wat heel belangrijk is bij een ADSL verbinding.

Maar goed, ieder zijn mod ;)
mijn emuleplus 1i aleens geprobeert? :+ en dat upload boeit me vrij weinig sinds de snelheidsverhoging... >:) hij upped nu continu met 50...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:32:
Met hetzelfde modem en dezelfde abbo haal ik 12 en 30...
Heb je je maximum snelheden in het configscherm wel aangepast aan de nieuwe snelheden?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:40:
[...]

Zone alarm eraf tieven, deze firewall werkt HEEEL slecht samen met emule.. en daarbij is de firewall nou niet echt goed oid.
Het zal allemaal best, maar voorlopig heb ik de configuratie nog steeds niet goed in Keria PF 4.0.7 Ik snap nog steeds niet hoe ik het moet aanpassen. :( Kademlia is nog steeds gefirewalled.
Daarnaast heb ik een CPU van meer dan 50% als ik KPF open.
Ik ben het aan het proberen, maar nog steeds niet overtuigd.
NB. Ik had dan wel ZA Prof net als Michiel de Ruiter

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dan eens de oudere Kerio 2.15.

Deze heeft ook nog 1 groot voordeel: je kunt hem als Internet Gateway instellen, zodat je niet alle TCP/IP verkeer zelf hoeft te configureren. KPF 4 kan dit alleen in de geregistreerde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu UDP op 80 gezet, ZoneAlarm Pro is na een paar uren gestopt met blocken op 4672, Alleen weet ik niet wat hier de nadelege konsekwentie van kan zijn, Upload op 10 Download op 40 nu wordt het effectief 10 om 33, terwijl ik een proefje had gedaan met het downloaden van een bestand van 127 Mb en die met 41 binnen kreeg, dus ik heb al de verhoogde snelheid van ADSL-Lite, ik had wat ruimte ingebouwd om ook nog een beetje snelhied te houden om te surfen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:14:
Heb nu UDP op 80 gezet, ZoneAlarm Pro blijft wel blocken op 4672, Alleen weet ik niet wat hier de nadelege konsekwentie van kan zijn, Upload op 10 Download op 40 nu wordt het effectief 10 om 27, terwijl ik een proefje had gedaan met het downloaden van een bestand van 127 Mb en die met 41 binnen kreeg, dus ik heb al de verhoogde snelheid van ADSL-Lite, ik had wat ruimte ingebouwd om ook nog een beetje snelhied te houden om te surfen.
Je verbinding gegevens kun je ook zien in je System Info-DSL Line Status van de Speedtouch 510. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Volgens eMule MorphKad 0,5: Mijn Info; ben ik nog steeds gefirewalled.
Ook als ik de firewalls uit heb staan. Heb Kerio compleet verwijderd en Norton Internet Security stond altijd al uit.
Is het niet gewoon een bug? :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik schreef een paar posts terug dat ik een toename van mijn overhead had. Het lijkt erop dat ik een probleem heb met mijn firewall. Als ik die uitzet kan ik weer normaal connecten (gaat ook erg moeilijk met de firewall aan), zijn de snelheden weer normaal en neemt de overhead ook af. Het rare is echter dat ik niks aan de configuratie van de firewall (is trouwens van Norton en komt uit 2003) heb veranderd. Heeft iemand een idee hoe hij dan ineens problemen kan gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik blind ben, maar is er een optie om bepaalde bestanden alleen bij kademlia te laten sharen? Wil namelijk niet van servers gekickt worden door m'n grote MP3 verzameling. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Mijn eMule crasht helaas nogal regelmatig, meestal geen foutmelding maar gewoon eruit klappen. Is er een progje dat ik kan laten draaien die checkt of eMule nog draait en zo niet de boel weer opstart? Ik heb hem al wel mbv van FireDeamon als service gezet, maar dat heeft als nadeel dat je er alleen via de toch redelijk beperkte webserver bij kunt komen en bovendien geen msg kunt beantwoorden... Zo heb ik al meermalen volgens mij géén vrienden gemaakt (sorry oa. Geurt-Kun :P )

Maar goed, ik zoek dus eigenlijk een super klein progje dat gewoon iedere x minuten kijkt of eMule nog draait en zo niet de boel weer opstart.

Verder nog een vraagje vwb een sterretje bij de speed in de pawcio mods, weet iemand wat dit voor moet stellen? Sommige mensen krijgen dat, maar ik kan nu niet echt een zinvolle reden vinden welke wel/niet en wat het doet. Zelfde geldt ook voor een sterretje dat soms achter de QR komt te staan (in je eigen queue that is bij mensen die staan te wachten)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door KiLlAhMoNkEy - Monday 17 November 2003 11:48
Misschien dat ik blind ben, maar is er een optie om bepaalde bestanden alleen bij kademlia te laten sharen? Wil namelijk niet van servers gekickt worden door m'n grote MP3 verzameling.

Oplossing: Pak per Auteur alles in, veel interessanter voor de ontvanger

Mijn probleem is opgelost poort 4672 in ZoneAlarm Pro afgesteld bij:
Firewall, Custom, Internet Zone:
Allow incoming UDP ports: 4672
Allow outgoing UDP ports: 4672
Met dank aan diverse helpende geesten. O-)
Hoe hoog is nu de kans dat ik bezoek krijg van een Hacker die poort staat nu uitnodigend open ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Die is vrij groot denk ik, alleen volgens mij is het niet zo een probleem. Leuk dat de hacker met zijn portscanner 'ziet' dat die porten openstaan, maar of hij er wat mee kan is weer iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

hufkes schreef op 17 november 2003 @ 13:18:
Mijn eMule crasht helaas nogal regelmatig, meestal geen foutmelding maar gewoon eruit klappen. Is er een progje dat ik kan laten draaien die checkt of eMule nog draait en zo niet de boel weer opstart? Ik heb hem al wel mbv van FireDeamon als service gezet, maar dat heeft als nadeel dat je er alleen via de toch redelijk beperkte webserver bij kunt komen en bovendien geen msg kunt beantwoorden... Zo heb ik al meermalen volgens mij géén vrienden gemaakt (sorry oa. Geurt-Kun :P )
EmuleWatch V1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moet ik mijn instellingen eigenlijk zetten voor optimaal gebruik van mijn verbinding (Chello Classic. dus 150 kbs down & 16 kbs up). ik heb het nu zo.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=493866

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=493865
wat moet ik doen met die bestandsbuffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

mm, jammer dat hij voor een duitstalig progje een engelse naar heeft gekozen :)
Maar ik ga eens kijken of dit ook daadwerkelijk doet wat ik wil dat 'ie doet, en als dat zo is zal ik hem misschien wel eens vertalen. Bedankt in ieder geval!

Iemand nog een antwoord op die sterretjesvraagjes?

[ Voor 10% gewijzigd door hufkes op 17-11-2003 16:52 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:08:
hoe moet ik mijn instellingen eigenlijk zetten voor optimaal gebruik van mijn verbinding (Chello Classic. dus 150 kbs down & 16 kbs up). ik heb het nu zo.
[afbeelding]

[afbeelding]
wat moet ik doen met die bestandsbuffer?
Ziet er vrij redelijk uit als je maar niet te veel zaken tegelijk wil downloaden. Bestandsbuffer ken ik niet en krijg ik ook niet vertaald naar het engels :P.

Voor de rest, speel een beetje met de settings als het niet bevalt, de perfecte settings zijn niet zomaar helder meestal. Maar dit is een aardig begin hoor ;)./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Mistix
Welke mod gebruik jij daar?
Ziet er goed uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op 17 november 2003 @ 17:38:
Mistix
eMulePlus.. doh :P al is de nederlandse vertaling niet helemaal 100% maargoed....

weetjes over e+?
Grootste dev team tot nu toe van alle emule mods samen, ook tegenover de officiele versie.

Hoogste aantal features.

Grootste executable (bijna 5MB)

Hoogste aantal vertalingen (standaard in het programma)

enige mod met een open CVS, oftewel met vs2003 zou je alle laatste wijzigingen altijd kunnen volgen.

en verder zie de emuleplus site :P www.emuleplus.tk

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op 17 november 2003 @ 17:38:
Mistix
eMule Plus v1h.

maar als je die balkjes enzo bedoelt.
dat heb ik gedaan met Style XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Goed nieuws voor de pawcio fans :) waaronder ik
Pawcio stopt, maar heeft met de maker van de Mortillo-mod gepraat (kennen jullie die nog.. nog.. nog.. nog :)
Hij gaat nieuwe mod uitbrengen, met pawcio features zoals de bandwithcontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

IceStorm schreef op 17 november 2003 @ 17:06:
[...]

Ziet er vrij redelijk uit als je maar niet te veel zaken tegelijk wil downloaden. Bestandsbuffer ken ik niet en krijg ik ook niet vertaald naar het engels :P.

Voor de rest, speel een beetje met de settings als het niet bevalt, de perfecte settings zijn niet zomaar helder meestal. Maar dit is een aardig begin hoor ;)./
Wat die bestandsbuffer is weet ik niet, maar het engels er voor is in ieder geval 'File Buffer Size', en ik kan hem varieren van 15.000 tot 1.500.000

Een gokje van de betekenis: ieder bestand download je in stukken, en dat getal zou wel het aantal stukken zijn wat eMule tegelijk kan verwerken. Klein getal is weinig stukken kunnen verwerken (een film bestaat uit honderden stukken dacht ik), en een grote kan veel verwerken, maar vraagt meer van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

hufkes schreef op 17 november 2003 @ 13:18:
Nu ik begrijpen. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nee fout :)
als er X bytes binnen zijn, sla op :)

ten minste, daar ga ik vanuit:
File Buffer Size
Some system may display a "stuttering" when eMule flushes its file buffers. Lowering the buffer size may help in this case but will result in a higher disk activity caused by eMule as data is written to disk more frequently. Setting the buffer size too low can severely reduce eMule's performance.
Increasing the buffer will reduce disk activity but at the risk of higher data loss should problems occur.
bron: http://www.emule-project.net/faq/pref_extended.htm

[ Voor 105% gewijzigd door Mr.Nobody op 17-11-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
hufkes schreef op 17 november 2003 @ 16:51:
Iemand nog een antwoord op die sterretjesvraagjes?
It's a priority client. So it's not included while choosing the best (fastest) slot for Cumulate Bandwidth. Priority client is always the first client who will get data, no matter whether it's slow or fast. It's especially for slow user, so they would't get from you only 0.5 kB/s if priority client was not there.

Heb ik zelf nog een vraagje; mijn kademlia ID en slsk ID zijn exact hetzelfde. Nou weet ik dat het normale ed2k ID wordt berekend aan de hand van je IP adres, is dit met kademlia en slsk ook zo? Vond het wel grappig, zo'n reeks getallen die in 2 verschillende progs precies hetzelfde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Every node when first joining the system gets a randomly generated node ID. For the purpose of discussion, it is called the Me ID. While Kademlia identifies a node simply and virtually with just a node ID, for routing and configuration purposes, a node triple (consisting of IP address, UDP port, node ID) uniquely identifies a physical component of a node. Theoretically, multiple nodes can exist on a machine using one IP address and many different UDP ports; interestingly, multiple different nodes can also exist on a machine using one IP address and one UDP port. Conversely, one node can distributively exist on many machines with different IP addresses.
bron: http://www.emule-project....opic=32335&hl=kademlia+id (lapje text :) )

nou nog ff kijken hoe het bij slsk werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 17-11-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nou zo random is dit dus niet lijkt me.

Bij slsk staat er dus dit:

m_localAddress = 3579053617, 2234

En 3579053617 is dus mijn kademlia ID. Aangezien slsk niet powered by kademlia is vraag ik me dus af hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:02:
Door KiLlAhMoNkEy - Monday 17 November 2003 11:48
Misschien dat ik blind ben, maar is er een optie om bepaalde bestanden alleen bij kademlia te laten sharen? Wil namelijk niet van servers gekickt worden door m'n grote MP3 verzameling.

Oplossing: Pak per Auteur alles in, veel interessanter voor de ontvanger
Liever nog, laat de ingepakte "auteurs", die je net gedownload hebt, gewoon staan en share die. Ga niet zomaar allerlei losse bestanden van een auteur bij elkaar zetten en inpakken, want dat kan een zooitje worden.

Nog mooier zou zijn als Kademlia ten opzichte van de server de mappen apart zou kunnen delen. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de mod met kademlia geinstalleerd alleen nu het probleem hij connect niet met kademlia. De nodes.dat file zit gewoon in mijn config map. Heb dit probleem meer gehad en had het toen opgelost door de hele emule map te verwijderen en toen emule installeren. Dat nu ook gedaan want wilde wel weer ff een versie met kademlia gebruiken, maar nu connect ie dus helemaal niet. Wat kan doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 02:06:
ik heb ook de mod met kademlia geinstalleerd alleen nu het probleem hij connect niet met kademlia. De nodes.dat file zit gewoon in mijn config map. Heb dit probleem meer gehad en had het toen opgelost door de hele emule map te verwijderen en toen emule installeren. Dat nu ook gedaan want wilde wel weer ff een versie met kademlia gebruiken, maar nu connect ie dus helemaal niet. Wat kan doe ik fout?
eeh ja, is dus neit zon slimme zet... als je geen backup hebt gemaakt. Nou benje dus je userid etc allemaal kwijt.. maarja.
je kan ff connecten via mij: vul dit bij bootstrap in:
213.84.166.203 poort: 4673
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadat ik 1x via jou ip geconnected was en later weer opstarte connecte ie wel met kademlia automatisch bij het opstarten. Dus tnx voor de reactie

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Je moet bij de Kademlia test client altijd ff een beginnetje krijgen van een andere user.. deze heeft Legolas82 je zojuist gegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik gebruik nu al meer dan 1 jaar eMule maar het lijkt erop dat ik momenteel niet meer de snelheden haal die ik 1/2 geleden nog wel haalde (20kb/sec per file). Meer mensen met dit probleem? Aan de instellingen heb ik niks aan veranderd.

Is eMule niet meer zo populair of is het aantal gebruikers afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezocht, maar niet het antwoord gevonden wat ik zoek. Wat ik wil weten is het volgende: Biedt het gebruik van mods nou echt een voordeel in de zin van; kun je er sneller of meer mee downloaden? Worden er meer bestanden gevonden via de search op global server. En wat is dat toch met Kademlia en waarom heeft iedereen het hierover ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
ik denk meer dat het is verbeterd, vroegah ging het bij mij aanzienlijk sneller... met de corrupte downloads. nu heb je daar bijna geen last meer van.

als het dan iets langzamer gaat en het komt nu allemaal wel goed binnen heb ik daar geen problemen mee.
En wat is dat toch met Kademlia en waarom heeft iedereen het hierover
Kademlia is een naam. Het is niet de naam van een netwerk, maar van een p2p principe. hoe het allemaal exact in elkaar zit weet ik niet precies omdat ik me er nog niet in heb verdiept.

simpel gezegd(om het makkelijk te houden) is het een nieuw netwerk voor emule (is het omgekeerde van wat er boven staat, maar ik zou het makkelijk houden) Dit netwerk bied een aantal voordelen ten opzichte van het "oude" netwerk.

om een voorbeeld te noemen: het aantal sources per download neemt drastisch af. normaal heb je tussen de 33 en hoger aan connecties. met Kademlia is het aantal connecties alleen nodig om de conneties binnen te halen en af en toe te controleren. voor elke download is ook maar 1 connectie nodig.
Je zal in emule dus zien dat de connecties behoorlijk afnemen. dit heeft als voordeel dat jou internet verbinding sneller is voor andere applicaties.
voorbeeld, alle sources zijn binnen en je bent van 10 mensen aan het downloaden dan heb je maar 10 connecties open staan en niet 33 of hoger. scheelt aanzienlijk.

ik weet er zoals gezegd niet alles van dus als mensen mij aan kunnen vullen lijkt me dat prachtig, want ik weet er ook niet alles van

[ Voor 65% gewijzigd door Cardinal op 19-11-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 09:40:
Hallo,

Ik gebruik nu al meer dan 1 jaar eMule maar het lijkt erop dat ik momenteel niet meer de snelheden haal die ik 1/2 geleden nog wel haalde (20kb/sec per file). Meer mensen met dit probleem? Aan de instellingen heb ik niks aan veranderd.

Je steld niet echt hele snuggere vragen als je eMule al een jaar gebruikt. Het aantal gebruikers is natuurlijk fors toegenomen(hoe kon je dat ontgaan). Waarom je download niet meer hetzelfde is kan natuurlijk liggen aan dat eMule beter werkt, want hoge downloads kan niemand halen omdat de uploads nooit hoog zijn.......
Wat je verder kan proberen is natuurlijk om populaire bestande te unsharen om zo je huidige downloads meer upload te geven waar je credits mee scoort. Hier kan een goede mod je misschien wel mee helpen maar zelf instellen met de standaard versies moet hetzelfde effect hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
want hoge downloads kan niemand halen omdat de uploads nooit hoog zijn
tuurlijk wel. als er meer mensen zijn heb je meer mensen die iets downloaden. dat betekend dat er meer sources zijn en dus van meerdere mensen kan downloaden.
als iemand met 10kb/sec upload en je doet dat van 5 verschillende mensen kan het snel oplopen.
nu is dit in theorie niet helemaal waar met die 10kb/sec, maar je snap het idee. er kunnen op deze manier wel hoge snelheden gehaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 13:17:
[...]
want hoge downloads kan niemand halen omdat de uploads nooit hoog zijn.......
Upload staat continue op 11 kb/sec ... moet toch genoeg zijn lijkt mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste 24 uur ca. 30 Mb binnen gekregen en een veelvoud geupload, upload staat continu op 10, download staat uren stil, soms eventjes op 5, voorheen kon ik tot 32 downloaden en was er altijd wel wat onderweg.
We worden door iets of iemand gepest. werk met v30.0c ook 24 uur UltraAMD gebruikt zelfde resultaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik nou dus ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 14:50:
Daar heb ik nou dus ook last van.
Dat komt omdat veel mensen een adsl verbinding hebben waarvan de upload omhoog is gegaan. Die mensen sharen meer bandbreedte en krijgen dus meer credits. Meer credits is sneller door de queue en de mensen die een lage upload hebben , hebben in een keer een lage download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dat komt omdat veel mensen een adsl verbinding hebben waarvan de upload omhoog is gegaan.
leuke redenatie, maar ik heb een ADSL verbinding en de upload behoorlijk omhoog gegooit, maar van het snellere downloaden heb ik nog maar weinig gemerkt
wat me wel opvalt is dat 's nachts het aanzienlijk sneller gaat dan overdag. lijkt wel of dan de trage modem gebruikers er niet zijn en de mensen met hoge snelheden overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
OMG

Sinds vandaag download ik ZOOOO FOKKING SNEL

normaal:
Cumulative UL:DL Ratio: 1 : 2.45
Uploaded Data: 67.56 GB
Downloaded Data: 165.25 GB

Sessie:
Session UL:DL Ratio: 1 : 4.91
Uploaded Data: 185.65 MB
Downloaded Data: 911.41 MB

Ik weet niet of dit normaal is hoor, maar zo snel heb ik t nog nooit meegemaakt.. Bijna angstaanjagend gewoon...

Iemand hier een rationele verklaring voor?

Settings
max up 16
mac down 100
up @ 10KBps (Emule 0.30c Pawcio 4.07a)
down unlimited
max sources 500
max new con 5 secs/ 20
max con 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

cardinal808 schreef op 19 november 2003 @ 15:32:
[...]

leuke redenatie, maar ik heb een ADSL verbinding en de upload behoorlijk omhoog gegooit, maar van het snellere downloaden heb ik nog maar weinig gemerkt
wat me wel opvalt is dat 's nachts het aanzienlijk sneller gaat dan overdag. lijkt wel of dan de trage modem gebruikers er niet zijn en de mensen met hoge snelheden overblijven.
Mijn download is verdrievoudigd sinds ik ADSL heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 14:06:
[...]

Upload staat continue op 11 kb/sec ... moet toch genoeg zijn lijkt mij? :?
Uhm en je wilt met 20 kB/s per bestand downloaden? Je up is 11...Als iedereen zo denkt? Kan dat dan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
het is heel makkelijk:

• UL/DL ratio is > 1 ----> jij hebt mazzel, iemand anders niet
• UL/DL ratio = 1 ----> iedereen is blij :)
• UL/DL ratio < 1 ----> je hebt pech of verkeerde instellingen, je maakt de rest van de wereld blij :)

het gemiddelde UL/DL ratio van het totaale emule/kademlia netwerk = 1 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

We gaan naar Portugal, nu weer terug naar eMule... :)

eMule v0.40f.26 [MorphKad 0.5]
Ik draai XP (updated). XP-Firewall uitgeschakeld.
Heb Norton Internet Security (uitgeschakeld).
Kerio PF 2.1.5 (geregistreerd)
Speedtouch 510.
Forwarded ports:
4661 TCP,
4662 TCP,
4665 UDP,
4672 UDP,
4673 UDP,
Alles In / Out.

En nog steeds is Kademlia firewalled. Ook als ik de firewall uitschakel en zelfs uninstall. :r
Wat kan ik nog aan doen :?

Edit:
Er zijn mensen die vragen of ze mijn bestanden mogen zien, maar die ik in de "bekende gebruikers" niet tegen kom. M.a.w., zij kunnen mij wel zien, maar ik hun niet. Heeft dit iets met mijn firewall te maken?

[ Voor 21% gewijzigd door Geurt-kun op 20-11-2003 07:43 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik xmule v1.7.0 onder linux, alleen deze crasht wel eens (was veel vaker bij 1.6.1, maar toch nog wel es). Als ik 'm dan met killall kill en vervolgens opnieuw opstart, krijg ik een LOWID foutmelding. Is er een manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 23:18:
ik gebruik xmule v1.7.0 onder linux, alleen deze crasht wel eens (was veel vaker bij 1.6.1, maar toch nog wel es). Als ik 'm dan met killall kill en vervolgens opnieuw opstart, krijg ik een LOWID foutmelding. Is er een manier om dit op te lossen?
Er is een restart script hiervoor.
http://vae.xs4all.nl/files/restart-neo_ch.sh
(kan de originele site zo snel even niet vinden)
Even de inhoud controleren en eventueel wijzigen, (poorten en plaats executable).
En de extra poort forwarden in router als dat nodig mocht zijn.

cronjob aanmaken die hem om de .. aanroept en je bent klaar.
Werkt btw ook voor amule.

ps script wel even +x'en ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victis op 19-11-2003 23:28 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
Ik heb hier MorphNext draaien onder Windows 2000, maar merk vaak dat bij veel connecties mijn Windows enorm vertraagd. Dusdanig dat applicaties vast lijken te lopen, tot het moment dat het eventjes verlicht.

Daarom ga ik hier mijn ongebruikte Pentium 133mhz klaarmaken om te gaan draaien op Debian samen met MLDonkey.

Ik heb ondertussen alleen wel aardig wat credits opgebouwd, en wil wel graag mijn username overzetten. Is dat mogelijk en heel simpel :?.

• legolas82
ddc schreef op 20 november 2003 @ 11:17:
Ik heb hier MorphNext draaien onder Windows 2000, maar merk vaak dat bij veel connecties mijn Windows enorm vertraagd. Dusdanig dat applicaties vast lijken te lopen, tot het moment dat het eventjes verlicht.

Daarom ga ik hier mijn ongebruikte Pentium 133mhz klaarmaken om te gaan draaien op Debian samen met MLDonkey.

Ik heb ondertussen alleen wel aardig wat credits opgebouwd, en wil wel graag mijn username overzetten. Is dat mogelijk en heel simpel :?.
Met je username heeft het geen fuck te maken maar dat wist je al. Kijk ff in de faq aan het begin van dit topic en op www.dutchemulefaq.tk voor de bestanden die je nodig hebt.Als ik jou was kopieerde ik gewoon je emule map naar je nieuwe pc en klaar!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
hey mensen

kep ff een vragie

http://home.tiscali.nl/sjoerdrog/rara.jpg

wat betekenen die plusjes dus bijv: 132+34 ??? bij bronnen dan!

later

Verwijderd

sjoerdrog schreef op 20 november 2003 @ 16:58:
hey mensen

kep ff een vragie

later
Dan moet je effe kijken wat je MOD op zn site uitlegt. Ik denk dat het exchanged sources zijn, van een ander netwerk ofzo. Dubbel klik op je download en je ziet alle users, als je daar even een blik op werkt weet je het dan niet snel genoeg?

Verwijderd

Stressvolle situatie, een schets.

Mijn Webinterface staat aan maar doet heit niet helemaal lekker.
Als ik mijn belachelijk lange wachtwoord heb ingevoerd krijg ik alleen de bovenste knoppenbalk. alle knoppen verwijzen naar http://knetter'spctjemetvastipadres/#
Volgens mij moet daar niet # staan, maar wat anders. Het effect is nu namelijk dat he tonderste frame leeg blijft: er staat wel een backgroundje maar geen informatie. Als ik de knopjes klik loopt het allemaal niet vast, er gebeurt gewoon niets.

Ik kreeg eerst nog opmerkingen over het gebruik van HTTP 1.1 al dan niet via proxy servers, maar ik heb mogen constateren dat het écht alleen maar goed werkt als ik op de lokale PC het webifc open (niet echt een zinvolle operatie...)
Zelfs over het LAN werkt het niet goed, en dat heb ik getest met wel zes verschillende browsers (drie keer IE, drie keer iets anders) en op drie verschillende OSsen.

Ik heb van het weekend iemand iets horen zeggen over z'n "emule web ie ef see tje" en dat hij de tmpl file moest aanpassen om één en ander werkend te krijgen maar omdat ik het wat nerderig vind staan om halverwege een sinterklaas optreden met één van de pieten te gaan praten over je p2p client.
Ik vind echt geen bal aan zinvolle tweak info voor het webifc en volgens zowat elke website is het webifc het beste programma ooit geschreven want nergens vind ik iets over wat te doen als het niet werkt.

Heeft iemand een oplossing voor me of tenminste een zinvolle zoeklocatie? google, emule-project.net/forum en GoT zijn reeds afgestruind.

Verwijderd

Vae Victis schreef op 19 november 2003 @ 23:27:
[...]

Er is een restart script hiervoor.
http://vae.xs4all.nl/files/restart-neo_ch.sh
(kan de originele site zo snel even niet vinden)
Even de inhoud controleren en eventueel wijzigen, (poorten en plaats executable).
En de extra poort forwarden in router als dat nodig mocht zijn.

cronjob aanmaken die hem om de .. aanroept en je bent klaar.
Werkt btw ook voor amule.

ps script wel even +x'en ;)
thx,
heb je dat scriptje zelf geschreven? Naja, ik heb 'm iig een keertje doorgekeken, alleen hij restart niet zoals in de comments staat, maar start 'm alleen als ie niet draait:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
check_program () {
        ebegin "Checking if ${PROGRAM} is running"

PS=`ps x`
        if echo ${PS}  | grep ${BIN} > /dev/null; then
                # Program is running
                eend ${ERROR} "${PROGRAM} is running. You don't need to restart it"
                exit 0
        else
                echo -e "   ${PROGRAM} is not running."
                eend
        fi
}

En ik krijg dus een grijs scherm i.p.v. dat ie zichzelf automatisch killt. Dus ${PROGRAM} is running. You don't need to restart it gaat voor mij niet op: hij draait wel, maar niet goed. Ik ga ff kijken of ik hier een oplossing voor kan gaan bedenken. Ideeen?

Verder kan ie volgens mij maar een crash opvangen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#
# Get current TCP Port & set new TCP Port
#
get_ports () {
    ebegin "Loading current TCP Port"

ISTCPPORT1=`grep Port=${TCPPORT1} ${CONF} | awk -F'=' '{print $2}' | head -1`
    ISTCPPORT2=`grep Port=${TCPPORT2} ${CONF} | awk -F'=' '{print $2}' | head -1`

if ! [ -z ${ISTCPPORT1} ]; then
        # TCPPORT1 is the current TCP PORT configuration
        CURPORT=${TCPPORT1}
        NEWPORT=${TCPPORT2}
        eend
    elif ! [ -z ${ISTCPPORT2} ]; then
        # TCPPORT2 is the current TCP PORT configuration
        CURPORT=${TCPPORT2}
        NEWPORT=${TCPPORT1}
        eend
    else
        eend ${ERROR} "Neither TCP Port ${TCPPORT1} nor TCP Port ${TCPPORT2} found in
configuration file.\n   Please configure this script or set TCP Port to ${TCPPORT1} or 
${TCPPORT2} in your xmule."
        exit 1
       fi
}

Als ie dus onder ${TCPPORT1} een keer is gecrashed, gaat ie connecten onder ${TCPPORT2}. Als ie dan nog eens crasht (wat best wel eens voorkomt als ik 'm een paar uur aan laat staan), dan ziet ie dat TCPPORT2 nu in gebruik is en gaat ie TCPPORT1 weer proberen te gebruiken, dat lukt alleen niet, want daar is ie al een keer op gecrashed.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

sjoerdrog schreef op 20 november 2003 @ 16:58:
hey mensen

kep ff een vragie

later
Dubbelklik eens op die bestanden, en tel eens de hoeveelheid 'asked for another file' eens, en kijk eens per user welk bestand je wel wil.
Ik heb het probleem dat ik steeds van de server af gegooid wordt.

Ik deel maar 206 bestanden, waarvan er ongeveer 130 een mp3 zijn.

Ik vraag ook niet te veel van de server, ik ben momenteel 13 bestanden aan het downloaden, 7 hebben maximaal 50 sources (inclusief 'a4af'), 4 hebben minder dan 30 sources, en 2 hebben er 256 (mijn max. sources per file)

eMule .30c, W98SE
Mijn up:down: 28/40 : 96/128, max. conn. = 100 (af en toe een klein dipje, maar hij zit na een paar uur al constant daar aan) en er zijn ongeveer continu 4 sources die 'too many connections' aangeven.
edit:
30conn/5sec

En mijn download is ondanks een totale looptijd van meer dan 30 dagen nog zelden hoger dan 30KB/s, dat lijkt mij ook nog erg weinig, mijn down/up ratio is nog steeds 1:1,16, maar dat komt omdat ik pas sinds 3 november echt snel kan uploaden, mijn huidige sessie (bijna 5 uur, moest vanmiddag opnieuw opstarten omdat dat moest van de nieuwe hardware) heeft een ratio van 1,54:1

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 20-11-2003 20:03 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.