Is eMule niet meer zo populair of is het aantal gebruikers afgenomen?
ik denk meer dat het is verbeterd, vroegah ging het bij mij aanzienlijk sneller... met de corrupte downloads. nu heb je daar bijna geen last meer van.
als het dan iets langzamer gaat en het komt nu allemaal wel goed binnen heb ik daar geen problemen mee.
En wat is dat toch met Kademlia en waarom heeft iedereen het hierover
Kademlia is een naam. Het is niet de naam van een netwerk, maar van een p2p principe. hoe het allemaal exact in elkaar zit weet ik niet precies omdat ik me er nog niet in heb verdiept.
simpel gezegd(om het makkelijk te houden) is het een nieuw netwerk voor emule (is het omgekeerde van wat er boven staat, maar ik zou het makkelijk houden) Dit netwerk bied een aantal voordelen ten opzichte van het "oude" netwerk.
om een voorbeeld te noemen: het aantal sources per download neemt drastisch af. normaal heb je tussen de 33 en hoger aan connecties. met Kademlia is het aantal connecties alleen nodig om de conneties binnen te halen en af en toe te controleren. voor elke download is ook maar 1 connectie nodig.
Je zal in emule dus zien dat de connecties behoorlijk afnemen. dit heeft als voordeel dat jou internet verbinding sneller is voor andere applicaties.
voorbeeld, alle sources zijn binnen en je bent van 10 mensen aan het downloaden dan heb je maar 10 connecties open staan en niet 33 of hoger. scheelt aanzienlijk.
ik weet er zoals gezegd niet alles van dus als mensen mij aan kunnen vullen lijkt me dat prachtig, want ik weet er ook niet alles van
[
Voor 65% gewijzigd door
Cardinal op 19-11-2003 10:42
]