eMule opensource eDonkey, deel 9

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.237 views sinds 30-01-2008

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 23:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Anoniem: 95809 schreef op 20 november 2003 @ 19:01:
thx,
heb je dat scriptje zelf geschreven? Naja, ik heb 'm iig een keertje doorgekeken, alleen hij restart niet zoals in de comments staat, maar start 'm alleen als ie niet draait:
Nee niet zelf geschreven, heb hem ergens van website van xmule vandaan.
Stond een poos geleden een link ernaar.
De schrijver er van is Neo_ch.
Als ie dus onder ${TCPPORT1} een keer is gecrashed, gaat ie connecten onder ${TCPPORT2}. Als ie dan nog eens crasht (wat best wel eens voorkomt als ik 'm een paar uur aan laat staan), dan ziet ie dat TCPPORT2 nu in gebruik is en gaat ie TCPPORT1 weer proberen te gebruiken, dat lukt alleen niet, want daar is ie al een keer op gecrashed.
Als het goed is moet na een kwartier die poort weer vrij zijn.
De reden dat die poort niet te gebruiken is na een crash is omdat er allemaal connecties nog lopen.
Duurt net te lang voordat die poort weer vrij is om een snelle restart mogelijk te maken.
Dus moeten 2 poorten in principe wel genoeg zijn.
En ik krijg dus een grijs scherm i.p.v. dat ie zichzelf automatisch killt. Dus ${PROGRAM} is running. You don't need to restart it gaat voor mij niet op: hij draait wel, maar niet goed. Ik ga ff kijken of ik hier een oplossing voor kan gaan bedenken. Ideeen?
Maar je crasht dus niet echt, blijft hangen.
Er staat een script op xmule forum die dat doet. Net even getest en volgens mij doet deze het.
Staat in dit topic
Links naar replys doen het niet maar het is die van fdellutri.
Of download meteen deze.
Deze heeft wel 4 poorten die je in kunt stellen, lijkt imo overdone.
Het zijn wel weer 2 poorten extra die in je router moeten geforward worden.
Als je achter router zit.
Je moet btw wel even een aantal paths aanpassen in deze file.

[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victis op 20-11-2003 19:57 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Ik ervaar sinds kort een vreemd probleem met eMule. Bij een bepaalde film is de transferred/completed ratio (die dichtbij 1:1 hoort te zijn) vreselijk slecht. Ik praat over 460 MB gedownload waarvan slechts 63 MB completed voor cd1 en voor cd2 823 MB gedownload en 239 MB completed. Alles gaat verloren in corrupte parts (Downloaded part xx is corrupted).

Ik heb al heel wat films gedownload met deze eMule versie (eMule Plus 1c) zonder ooit zulk een probleem tegengekomen te zijn. Sterker, ik ben ondertussen nog een aantal films aan het downloaden die wel normaal binnenkomen (transferred:completed is 1:1). Enkel bij deze ene film loopt het helemaal in het honderd.

Iemand die enig idee heeft wat er hier gaande is? Als ik het nu bij alle downloads zou hebben zou ik zeggen dat het probleem bij mij ligt, maar nu?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

mahi schreef op 20 november 2003 @ 23:59:
Ik ervaar sinds kort een vreemd probleem met eMule. Bij een bepaalde film is de transferred/completed ratio (die dichtbij 1:1 hoort te zijn) vreselijk slecht. Ik praat over 460 MB gedownload waarvan slechts 63 MB completed voor cd1 en voor cd2 823 MB gedownload en 239 MB completed. Alles gaat verloren in corrupte parts (Downloaded part xx is corrupted).

Ik heb al heel wat films gedownload met deze eMule versie (eMule Plus 1c) zonder ooit zulk een probleem tegengekomen te zijn. Sterker, ik ben ondertussen nog een aantal films aan het downloaden die wel normaal binnenkomen (transferred:completed is 1:1). Enkel bij deze ene film loopt het helemaal in het honderd.

Iemand die enig idee heeft wat er hier gaande is? Als ik het nu bij alle downloads zou hebben zou ik zeggen dat het probleem bij mij ligt, maar nu?
1. Update je versie want in 1c zit opzich bestwel een bug die hiervoor zorgt (is al opgelost) 1h is nu beschikbaar en 1i is intern op RC4 dus komt bijna uit, zodra ie weer build dan want nu doet ie helemaal niets :P maargoed :) Zodra 1i uit is is het zeker aan te raden om up te graden, deze versie bevat een aantal belangrijke nieuwe downloadopties, onderandere zlib wat zorgt voor betere communicatie met de server en zo ook het sneller binnen krijgen van sources.

2. Update je ipfilter.dat bestandje :) majpg is wat ikzelf daarvoor gebruik maar dit werkt alleen met nieuwere versies (1h en hoger)

link is; http://www.chez.com/leppa/majPG.html

Resistor schreef op 20 november 2003 @ 19:30:Ik heb het probleem dat ik steeds van de server af gegooid wordt.

Ik deel maar 206 bestanden, waarvan er ongeveer 130 een mp3 zijn.

Ik vraag ook niet te veel van de server, ik ben momenteel 13 bestanden aan het downloaden, 7 hebben maximaal 50 sources (inclusief 'a4af'), 4 hebben minder dan 30 sources, en 2 hebben er 256 (mijn max. sources per file)

eMule .30c, W98SE
Mijn up:down: 28/40 : 96/128, max. conn. = 100 (af en toe een klein dipje, maar hij zit na een paar uur al constant daar aan) en er zijn ongeveer continu 4 sources die 'too many connections' aangeven.
edit:
30conn/5sec

En mijn download is ondanks een totale looptijd van meer dan 30 dagen nog zelden hoger dan 30KB/s, dat lijkt mij ook nog erg weinig, mijn down/up ratio is nog steeds 1:1,16, maar dat komt omdat ik pas sinds 3 november echt snel kan uploaden, mijn huidige sessie (bijna 5 uur, moest vanmiddag opnieuw opstarten omdat dat moest van de nieuwe hardware) heeft een ratio van 1,54:1
nou 1. stop met win98, daar werkt emule gewoon niet lekker op, dit zijn de problemen die je daarmee krijgt

2. max. connections op iets lager dan 75 zetten, zelfs 100 kan nog problemen geven.. connecties per 5 seconden zou ook ietsje lager moeten op win98SE.. 10 of 15 ofzo.. vergis je niet, qua netwerk is 98 ERG brak...

3. er zijn bijna altijd sources die too many connections aangeven, daar kun je niet aan ontkomen... want daar verbind ie mee zodra ie weer wel verbindingen vrij heeft, heel normaal..

4. ik snap je up/down niet helemaal maar wat ik eruit kan halen is dat je 28KBps van je 40KBps lijn gebruikt, correct? (qua ul dan) zet dit eens op 15..
download... staat redelijk fout, waarom limiteer je je downloadsnelheid? dit werkt voor geen meter namelijk ... :) Stel het in op wat je verbinding aankan, een beetje naar waarheid dus...

5. Die mp3tjes moet je stoppen met delen.. zeker op win98.. als je daar teveel bestanden deelt is dat ook niet goed voor je systeempje.. al die mp3tjes weg en alleen wat grotere bestanden laten staan.

6. wat ik ook zeg.. je download zal er maar een klein beetje op vooruit gaan.. win98 is daar de grootste fout bij, juist omdat je dan net niet genoeg connecties aan kan maken e.d. en het delen van bestanden en managen op de HD door emule is wat lastiger voor em... ntfs vind 'ie meestal liever omdat emule nogweleens de neiging heeft de HD wat veel te gebruiken.. :) Fat is daar niet echt goed op berekend, op random reads en writes, wat het dus zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 21-11-2003 01:32 . Reden: eh.. next quote please? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Anoniem: 63628 schreef op 21 november 2003 @ 01:18:
[...]

[...]

nou 1. stop met win98, daar werkt emule gewoon niet lekker op, dit zijn de problemen die je daarmee krijgt Als je een W98SE cd hebt liggen ga je geen XP kopen, maar ik zal eens kijken of ik een recovery cd van een laptop kan gebruiken

2. max. connections op iets lager dan 75 zetten, zelfs 100 kan nog problemen geven.. connecties per 5 seconden zou ook ietsje lager moeten op win98SE.. 10 of 15 ofzo.. vergis je niet, qua netwerk is 98 ERG brak... Ik blijf een eigenwijze leecher, en heb het maar op 88conn/15cps gezet

3. er zijn bijna altijd sources die too many connections aangeven, daar kun je niet aan ontkomen... want daar verbind ie mee zodra ie weer wel verbindingen vrij heeft, heel normaal..

4. ik snap je up/down niet helemaal maar wat ik eruit kan halen is dat je 28KBps van je 40KBps lijn gebruikt, correct? (qua ul dan) zet dit eens op 15..
download... staat redelijk fout, waarom limiteer je je downloadsnelheid? dit werkt voor geen meter namelijk ... :) Stel het in op wat je verbinding aankan, een beetje naar waarheid dus... Ik heb 1024/320 ADSL, en beperkte upload met 'onbeperkte' download gaf mij geen goed gevoel ;)

5. Die mp3tjes moet je stoppen met delen.. zeker op win98.. als je daar teveel bestanden deelt is dat ook niet goed voor je systeempje.. al die mp3tjes weg en alleen wat grotere bestanden laten staan. Het zijn redelijk wat zeldzamere mp3's, en die historisch verantwoord zijn, zoals het Oostduitse volkslied, en wat klassieke werken, maar ik heb de map 'basstests' maar uit de share gehaald

6. wat ik ook zeg.. je download zal er maar een klein beetje op vooruit gaan.. win98 is daar de grootste fout bij, juist omdat je dan net niet genoeg connecties aan kan maken e.d. en het delen van bestanden en managen op de HD door emule is wat lastiger voor em... ntfs vind 'ie meestal liever omdat emule nogweleens de neiging heeft de HD wat veel te gebruiken.. :) Fat is daar niet echt goed op berekend, op random reads en writes, wat het dus zijn. Mijn computer is eigenlijk ook niet echt op XP berekend (2K moet ik echt gaan halen, XP staat op een laptoprecoverycd, ik heb maar een PIII850 met (binnenkort) 512MB ram, en 2 schijven (40+120)
-edit-
Het is pas sinds de laatste week dat ik problemen heb, een tijdje geleden zat ik rustig 14 uur op de zelfde server.

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 21-11-2003 09:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:46
Mr.Nobody schreef op 19 november 2003 @ 18:39:
het is heel makkelijk:

• UL/DL ratio is > 1 ----> jij hebt mazzel, iemand anders niet
• UL/DL ratio = 1 ----> iedereen is blij :)
• UL/DL ratio < 1 ----> je hebt pech of verkeerde instellingen, je maakt de rest van de wereld blij :)

het gemiddelde UL/DL ratio van het totaale emule/kademlia netwerk = 1 ....
natuurlijk flauwekul.... als releaser heb ik altijd een ratio <1 maar heb wel goede instellingen en down wel snel andere files, mocht ik daar zin in hebben.

totaal is gelijk aan één alleen dat klopt.....

niet iedereen die emule aan heeft downed alleen maar.....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Resistor schreef op 21 november 2003 @ 09:13:
[...]

-edit-
Het is pas sinds de laatste week dat ik problemen heb, een tijdje geleden zat ik rustig 14 uur op de zelfde server.
Ik kan hier geen chocola van maken hoor. Een Emule gebruiker die mekkert dat hij geen XP gaat installeren als hij moeilijk aan de cd kan komen :? En je hebt nota bene dezelfde ADSL verbinding als ik en dan ga je je downloadsnelheid limiten omdat 'het je geen goed gevoel gaf', maar wel eigenwijs een leecher blijven en tegelijk je conn/min op een wat onverantwoord hoge waarde houden? Volgensmij leef je in twee werelden tegelijk. Maak voor jezelf de keuze of je echt met Emule (en dus het wat minder legale) aan de slag gaat of dat je als een brave hendrik met een kreupele config blijft zitten. Ik zou in ieder geval minstens 2000 nemen. XP draait ook prima met een P3 800 + 512 MB RAM en zeker als je de Klassiek-stijl kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Anoniem: 399 schreef op 20 november 2003 @ 18:00:
Stressvolle situatie, een schets.

Mijn Webinterface staat aan maar doet heit niet helemaal lekker.
Als ik mijn belachelijk lange wachtwoord heb ingevoerd krijg ik alleen de bovenste knoppenbalk. alle knoppen verwijzen naar http://knetter'spctjemetvastipadres/#
Volgens mij moet daar niet # staan, maar wat anders. Het effect is nu namelijk dat he tonderste frame leeg blijft: er staat wel een backgroundje maar geen informatie. Als ik de knopjes klik loopt het allemaal niet vast, er gebeurt gewoon niets.
..

Heeft iemand een oplossing voor me of tenminste een zinvolle zoeklocatie? google, emule-project.net/forum en GoT zijn reeds afgestruind.
Dat met dat # en dat lege frame direct na login is standaard.
Probeer anders eens deze versie: http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=26946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95809

Vae Victis schreef op 20 november 2003 @ 19:55:
Als het goed is moet na een kwartier die poort weer vrij zijn.
De reden dat die poort niet te gebruiken is na een crash is omdat er allemaal connecties nog lopen.
Duurt net te lang voordat die poort weer vrij is om een snelle restart mogelijk te maken.
Dus moeten 2 poorten in principe wel genoeg zijn.
Hmm, ik heb toch wel al een keer gehad dat ie twee keer crashte met als gevolg: een LOWID. Zou idd kunnen dat het binnen een kwartier was.
Maar je crasht dus niet echt, blijft hangen.
Ja, idd, maar ik vind dit ook best wel een crash hoor :P
Er staat een script op xmule forum die dat doet. Net even getest en volgens mij doet deze het.
Staat in dit topic
Links naar replys doen het niet maar het is die van fdellutri.
Of download meteen deze.
Deze heeft wel 4 poorten die je in kunt stellen, lijkt imo overdone.
thx, ik ga ze ff doorkijken.
Het zijn wel weer 2 poorten extra die in je router moeten geforward worden.
Als je achter router zit.
Je moet btw wel even een aantal paths aanpassen in deze file.
Jup, zit achter router, maar ik heb het zo ingesteld dat alle onbekende aanvragen naar mij worden doorgestuurd. Dus dat zal niet zo'n problemen opleveren.

Nog een laatste ding: op het xmule forum kon ik geen script vinden om te controleren of ie gecrasht is. Zijn die er? Bijvoorbeeld door naar het CPU te kijken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 18-06 23:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Anoniem: 95809 schreef op 21 november 2003 @ 15:55:
Nog een laatste ding: op het xmule forum kon ik geen script vinden om te controleren of ie gecrasht is. Zijn die er? Bijvoorbeeld door naar het CPU te kijken ofzo?
Dat is de script die je nog zou bekijken ;)
Werkt btw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Lekkere Kwal schreef op 21 november 2003 @ 09:50:
[...]
Ik kan hier geen chocola van maken hoor. Een Emule gebruiker die mekkert dat hij geen XP gaat installeren als hij moeilijk aan de cd kan komen :? En je hebt nota bene dezelfde ADSL verbinding als ik en dan ga je je downloadsnelheid limiten omdat 'het je geen goed gevoel gaf', maar wel eigenwijs een leecher blijven en tegelijk je conn/min op een wat onverantwoord hoge waarde houden? Volgensmij leef je in twee werelden tegelijk. Maak voor jezelf de keuze of je echt met Emule (en dus het wat minder legale) aan de slag gaat of dat je als een brave hendrik met een kreupele config blijft zitten. Ik zou in ieder geval minstens 2000 nemen. XP draait ook prima met een P3 800 + 512 MB RAM en zeker als je de Klassiek-stijl kiest.
Ik gebruik eMule meer als een soort ´previewprogramma´, ik download films om te beslissen of ik er heen ga/ze ga kopen. Het is voor mij ´zo snel mogelijk de zooi binnenhalen, kijken en weer weggooien´.

Ik hou mijn software liever legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Resistor schreef op 21 november 2003 @ 17:36:
[...]

Het is voor mij ´zo snel mogelijk de zooi binnenhalen, kijken en weer weggooien´.
Net als voor de rest van de gebruikers uiteraard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Resistor schreef op 21 november 2003 @ 09:13:

Ik heb 1024/320 ADSL, en beperkte upload met 'onbeperkte' download gaf mij geen goed gevoel

-edit-
Ja das dan leuk dat je wil snel wilt uppen maar 28 is iets te veel. 320 Kbps komt in theorie dan wel overeen met 40 KB maar in de prartijk haal je rond de 32. Met andere woorden je upload zit aardig vol !! 24 KB up werkt hier trouwens nog steeds prima :Y)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96831

Ik gebruik nu eMule v0.40f.26 The Black Hand - v5(Ultra AMD)
Ik kan goed op het Kademlia netwerk komen, maar wat mij opvalt is dat ZoneAlarm Pro de gebruikers tegenhoud welke allemaal 10.0.0.1 rechtstreeks willen benaderen, dus niet de poort welke ik heb opengezet, ze hebben ook Protocol ICMP (type:3/subtype:3), ik heb niet het ICMP protocol op mijn computer geinstalleerd, zou dit een reden kunnen zijn van de lage download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97842

Heyz mensen, ik wil graag weten hoe ik van die lastige lowid afkom?

Ik heb een Sitecom Router 4S, en de instelling van iemand anders gekregen die er al uit was gekomen....

maar mun LOWid blijft.....

de volgende meldingen krijg ik...;

11:31:51: Verbinding zoeken met Flirt-Attacke.de
>(62.241.35.16:4242)...
>
>15-11-2003 11:31:51: Verbonden met Flirt-Attacke.de (62.241.35.16:4242),
>versturen aanlogverzoek
>
>15-11-2003 11:32:02: Waarschuwing Flirt-Attacke.de (62.241.35.16:4242) - You
>have a lowid. Please review your network config and/or your settings.
>
>15-11-2003 11:32:02: Verbinding tot stand gebracht met: Flirt-Attacke.de
>15-11-2003 11:32:02: Uw nieuwe gebruikers ID is 1964977
>15-11-2003 11:32:04: Ontvangst van 1 nieuwe servers
>15-11-2003 11:33:29: Fout Flirt-Attacke.de (62.241.35.16:4242) - You have a
>LOWID but your client is requesting callback to other LOWID client ! This is a
>violation of ed2k protocol !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

@Terrordwarf
welk emule client gebruik je?
welke instellingen zijn die instellingen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
Tukk schreef op 21 november 2003 @ 19:35:
@Terrordwarf
welk emule client gebruik je?
welke instellingen zijn die instellingen?
Misschien moet hij eerst maar eens ff de dingen die in zijn dubbelpost zijn gepost proberen: LOWid???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 16:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

FlamerX schreef op 21 november 2003 @ 19:40:
[...]

Misschien moet hij eerst maar eens ff de dingen die in zijn dubbelpost zijn gepost proberen: LOWid???
Nu doet hij het netjes in het juiste topic.

Dat topic van hem ken ik ( [rml][ sa] LOWid???[/rml] ) al.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Anoniem: 63628 schreef op 21 november 2003 @ 01:18:
1. Update je versie want in 1c zit opzich bestwel een bug die hiervoor zorgt (is al opgelost) 1h is nu beschikbaar
[..]
2. Update je ipfilter.dat bestandje :) majpg is wat ikzelf daarvoor gebruik maar dit werkt alleen met nieuwere versies (1h en hoger)
Bedankt voor je antwoord! Ik heb emule Plus 1h nu geïnstalleerd, met een geupdate ipfilter.dat. Helaas lost dit het probleem schijnbaar niet op... Ik blijf op die ene film corrupte parts krijgen. Wel minder dan voorheen, maar de downloadsnelheid lijkt (voorlopig) ook lager te liggen.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Martinus schreef op 21 november 2003 @ 09:48:
[...]natuurlijk flauwekul.... als releaser heb ik altijd een ratio <1 maar heb wel goede instellingen en down wel snel andere files, mocht ik daar zin in hebben.

totaal is gelijk aan één alleen dat klopt.....

niet iedereen die emule aan heeft downed alleen maar.....
ik laat het toch helmaal open :?
het moraal van het verhaal is dus dat je op den duur 1 haalt, tenzij je de boel fout hebt staan. de meeste mensen releasen niet, als jij er voor kiest om je upload zeer hoog te zetten (meeste mensen zullen hem rond de 10 hebben) dan zou je naar benenden kunnen gaan.

de mensen met een gemiddelde verbinding zullen 1 halen, de mensen met een snellere upload dan het gemiddelde zullen al snel lager dan 1 _kunnen_ halen.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
mahi schreef op 22 november 2003 @ 00:49:
[...]
Bedankt voor je antwoord! Ik heb emule Plus 1h nu geïnstalleerd, met een geupdate ipfilter.dat. Helaas lost dit het probleem schijnbaar niet op... Ik blijf op die ene film corrupte parts krijgen. Wel minder dan voorheen, maar de downloadsnelheid lijkt (voorlopig) ook lager te liggen.
Staat ook in de faq hoor.
Die corrupte parts herstelt emule na verloop van tijd meestal. Wee tniet hoelang je al wacht enzo maar lijkt me dat het goed komt.. Over snelheid: moet nix uitmaken... je moet gewoon weer helemaal door de queues heen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

Anoniem: 96831 schreef op 21 november 2003 @ 19:01:
Ik kan goed op het Kademlia netwerk komen, maar wat mij opvalt is dat ZoneAlarm Pro de gebruikers tegenhoud welke allemaal 10.0.0.1 rechtstreeks willen benaderen, dus niet de poort welke ik heb opengezet, ze hebben ook Protocol ICMP (type:3/subtype:3), ik heb niet het ICMP protocol op mijn computer geinstalleerd, zou dit een reden kunnen zijn van de lage download.
Voor de zoveelste keer.. zone alarm+emule=Fout.

Zone alarm snapt niet dat iets op poort 25? of was het 23.. ahwell Geen ICMP hoeft te zijn (email protocol naar mijn weten :+ ) Oftewel gaat het blocken omdat ie denkt dat men jouw computer als email gateway wil gaan gebruiken, wat nogal onzin is.. (laat ook weer lekker zien hoe slim zonealarm wel niet is ;) )

linkje naar informatie;
http://emuleplus.sourcefo.../index.php?showtopic=3524

Oja.. ICMP .. ping.. hm ik heb ze even niet op een rijtje, wat ik bedoel is iig duidelijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 23-11-2003 00:09 . Reden: oops :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 96831 schreef op 21 november 2003 @ 19:01:
:D geen ICMP? Tik maar eens in een dosbox 'ping www.tweakers.net'. Werkt dat, dan heb jij wel degelijk ICMP op je pc hoor... (maar zoals SilenceOfSorrow al zei, ZoneAlarm en Emule gaan niet samen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bestrijd de uitspraak dat ZoneAlarm niet goed zou zijn.
Ook bij een volledige uitschakeling van ZoneAlarm blijven de eigenschappen van eMule gelijk, inmiddels de zaak zo afgesteld dat de bewuste meldingen niet meer in het logboek worden geschreven.
Oplossingen ter zake van snelheid enz. gevonden door het bestuderen van adviezen van http://www.zocor.demon.nl/P2P%20Netwerken.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 96831 op 22-11-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Anoniem: 96831 schreef op 22 november 2003 @ 21:05:
Ik bestrijd de uitspraak dat ZoneAlarm niet goed zou zijn.
Ook bij een volledige uitschakeling van ZoneAlarm blijven de eigenschappen van eMule gelijk, inmiddels de zaak zo afgesteld dat de bewuste meldingen niet meer in het logboek worden geschreven.
Oplossingen ter zake van snelheid enz. gevonden door het bestuderen van adviezen van http://www.zocor.demon.nl/P2P%20Netwerken.htm
Ben het helemaal met je eens MichielDeRuyter. Misschien gaat het wel op voor de gratis versie, maar zeker niet voor de Pro versie.
Ik heb nu om de negatieve berichten over ZoneAlarm, Kerio geinstalleerd, maar heb nog steeds dezelfde problemen. Ik denk zelfs dat ZA beter te configureren is, je moet er alleen wat dieper in duiken. Ik geloof ook niet meer dat het aan mijn firewall ligt, want zelfs zonder lost het niets op. Waar het wel aan ligt heb ik nog steeds niet door. :(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik ben iets heel raars tegen gekomen, ik wilde een file downen met de volgende hash: *edit* zal het noooooit meer doen.
Gewoon in de search gevonden onder *die geweldige nieuwe Disney & Pixar film*

Nix bijzonders dus, maar wat gebeurde er nou, er stond dat hij met ongeveer 1.0 kb/s aan het downen was, maar bij afgerond ging het er met de mb's per seconde bij, heel vaag dus. Zeker omdat ik niet zo'n snelle verbinding heb :p Maar was ik niet sneller aan het downlaoden ofzo (gekeken op adsl status)
Ik heb het afgebroken, en daarna opnieuw geprobeert en weer hetzelfde (en weer).
Ik vertrouw het niet dus ik probeer het niet meer. Misschien is het ook wel gewoon een bug ofzo, nix aan de hand dus, maar misschien gebeurd het bij jullie ook en dan is het toch wel errug vaag.

[ Voor 12% gewijzigd door Aseslno op 24-11-2003 01:34 ]

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Aseslno schreef op 24 november 2003 @ 01:17:
Ik ben iets heel raars tegen gekomen, ik wilde een file downen met de volgende hash: *EDITED*
Gewoon in de search gevonden onder *Nieuwste Pixar Film*.

Nix bijzonders, maar wat gebeurde er nou, er stond dat hij met ongeveer 1.0 kb/s aan het downen was, maar bij afgerond ging het er met de mb's per seconde bij, heel vaag dus. Zeker omdat ik niet zo'n snelle verbinding heb :p Maar was ik niet sneller aan het downlaoden ofzo (gekeken op adsl status)
Ik heb het afgebroken, en daarna opnieuw geprobeert en weer hetzelfde (en weer).
Ik vertrouw het niet dus ik probeer het niet meer. Misschien is het ook wel gewoon een bug ofzo, nix aan de hand dus, maar misschien gebeurd het bij jullie ook en dan is het toch wel errug vaag.
Dit is officieel niet toegestaan wat je nu doet (hash posten inclusief naam), ik zou het snel ff aanpassen als ik jou was.

Het zou best eens kunnen dat je een nuked versie aan het downloaden bent, ik zou gewoon de film via de bekende linksites aanklikken, dan weet je zeker dat je goed zit. Via de zoekfunctie kan je makkelijk fakes/nukes vinden en dat kost je veel meer tijd dan ff naar die sites surfen.

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 24-11-2003 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

ik had al zo mn bedenkingen, maar ik d8 misschien mag het in de naam van hulp bieden/vragen?

Maar wat wordt er bedoelt met nuken? want daar denk ik dan bij dat ze een overload aan info naam mijn pc sturen(?) maar dat was volgens mij niet het geval.

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Aseslno schreef op 24 november 2003 @ 01:28:
ik had al zo mn bedenkingen, maar ik d8 misschien mag het in de naam van hulp bieden/vragen?

Maar wat wordt er bedoelt met nuken? want daar denk ik dan bij dat ze een overload aan info naam mijn pc sturen(?) maar dat was volgens mij niet het geval.
Als een release genuked is, wordt er moedwillig gesaboteerd, vaak door concurrenten/vijanden van de releasegroep. Soms terecht (niet kloppend nfo oid), maar soms ook uit jaloezie. Affijn, het houdt in dat er users zijn die dus corrupte chunks gaan rondsturen die op de een of andere manier niet door Emule wordt gedecteerd als zijnde foutief (vaak wel door sommige Mods die wat strenger zijn). Je kan het soms voorkomen door een recente ipfilter.dat te gebruiken, maar dat helpt vaak alleen tegen de 'agentjes', zoals de BSA, Brein en de bedrijven zelf (Universal bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

ah bedankt.

Wat je dus zegt is dat diegene die de niet gedetecteerde, ook na de nieuw ipfilters.dat, foute chunks maken, vaak eigenlijk slimmer tewerk zijn gegaan dan bijv. brein enzo?

Maar ik denk trouwens niet dattie genuked is hoor, want dan zou je dus corrupte gedeeltes moeten hebben, maar hij gaf dus aan dat het afgeronde gedeelte super snel omhoog ging.

[ Voor 34% gewijzigd door Aseslno op 24-11-2003 01:41 ]

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Aseslno schreef op 24 november 2003 @ 01:38:
ah bedankt.

Wat je dus zegt is dat diegene die de niet gedetecteerde, ook na de nieuw ipfilters.dat, foute chunks maken, vaak eigenlijk slimmer tewerk zijn gegaan dan bijv. brein enzo?

Maar ik denk trouwens niet dattie genuked is hoor, want dan zou je dus corrupte gedeeltes moeten hebben, maar hij gaf dus aan dat het afgeronde gedeelte super snel omhoog ging.
Ja óf er zat een gedeelte in dat zó comprimeerbaar was (lees: loze ruimte (lees: nuked)) dat je met zo'n lage snelheid het effectief toch zo snel binnen kreeg.

Over Brein e.d: ze richten zich niet erg op Emule, omdat het veel meer moeite kost om überhaupt bewijslast te verzamelen (immers, voor het uitdelen van 1% van een film kunnen ze moelijk een rechtzaak aanspannen). Het enige wat 'zij' doen (en dan zijn het veel meer de BSA en Universal) is proberen de overdracht te verstoren door corrupte chunks te verspreiden. Die zijn wel te detecteren, maar het kost een user toch moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 49530 schreef op 21 november 2003 @ 11:47:
[...]

Dat met dat # en dat lege frame direct na login is standaard.
Probeer anders eens deze versie: http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=26946
Thanks Houz74

Irritant dan, dat een standaard feature zo goed gedocumenteerd is...

Ik kan het topic dat je aanwijst niet openen (hij mutst om forum-login) maar ik heb even gezocht en op de 21e is er een topic over gestart met hetzelfde probleem en een oplossing:
http://forum.emule-projec...ic=33491&hl=web+interface

die stond er nog niet toen ik ging zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor u gevonden

ed2k://|file|Installatie.Alcatel.modem+ZoneAlarm.Pro.txt|3472|6147FDCE6413DCF0D346622DC3387924|/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

Boeh!

mahi schreef op 22 november 2003 @ 00:49:
[...]
Ik ken het.

Je moet maar eens die film over die vis downloaden ( en dan niet de Vite uitvoering, maar de 2 cd internal ), 70-% corrupt. ( met een nieuwe ip filter).

Komt de laatste tijd meer en meer voor

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 24-11-2003 14:29 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Blue_White_Army schreef op 24 november 2003 @ 14:29:
[...]

Ik ken het.

Je moet maar eens die film over die vis downloaden ( en dan niet de Vite uitvoering, maar de 2 cd internal ), 70-% corrupt. ( met een nieuwe ip filter).

Komt de laatste tijd meer en meer voor
Nergens last van hoor.. En als er een corrupt part in zit, maakt eMule die bijna altijd met behulp van ICH dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

legolas82 schreef op 24 november 2003 @ 20:43:
[...]

Nergens last van hoor.. En als er een corrupt part in zit, maakt eMule die bijna altijd met behulp van ICH dus...
Helaas ben ik laatst voor de eerste keer een het kleine jaar dat ik Emule gebruik echt slachtoffer geworden van een opzettelijk gesaboteerd bestand, bij cd2 van het spel Broken Sword 3. Er hadden meer mensen last van (gemeld op een NL forum) dus het lag niet (alleen) aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:18
Oproepaan mensen die tijd+zin over hebben

Ik ben op dit moment een beetje bezig met het updaten van mn FAQ, want velen van jullie zullen al wel gemerkt hebben dat die niet écht meer up-to-date is :P

Het leek me echter ook leuk om een stukje over de verschillende mod's die op dit moment veel gebruikt worden te schrijven, blackhand, plus, morphnext, pawcio, enz. Probleem is echter dat ik ze zelf nog nooit gebruikt heb, en er dus ook weinig tot niets over weet. Nou kan ik ze wel downloaden, en aanzetten, maar dat schiet als nog niet echt op.

Wat ik dus zoek zijn mensen die het leuk vinden om een klein (of groot) verhaaltje over 1 van deze mod's te schrijven :) Daarin kan je bijvoorbeeld wat zeggen over de extra functies ten opzichte van andere mods, of wat je er nou juist zo goed aan vind, en waarom jij hem gebruikt.
Eventueel uitleg over de extra functies zou helemaal mooi zijn natuurlijk :)

Deze stukjes zet ik dan gewoon op mn site, uiteraard met vermelding van jou naam, in dezelfde stijl. Inzenden kan dus gewoon in plain tekst, html, of al meteen in dezelfde stijl (http://members.ams.chello...euwen13/faq/standaard.css rommelig, maar het werkt).

Ik hoop dat er wat mensen zijn die het leuk vinden om dit te doen, alvast bedankt! :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Blue_White_Army schreef op 24 november 2003 @ 14:29:
Toeval of niet, maar het gaat inderdaad om deze film :)
Het aantal corrupte parts is gewoonweg niet meer bij te houden, en geen enkel kon met eMule's ICH verbeterd worden. De ed2k link voor de film is nochtans goed, dus geen fake ofzo. Sommigen hebben de film namelijk reeds volledig binnen.

Ik zit nu aan 895MB down bij cd1 waarbij slechts 144 MB correct is en 1.23 GB bij cd2 voor slechts 298 MB completed.

24/11/2003 23:58:51: Downloaded part 17 is corrupted :( (***.cd2.avi)
25/11/2003 0:02:22: Downloaded part 17 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 1:12:26: Downloaded part 9 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 1:31:55: Downloaded part 39 is corrupted :( (***.cd2.avi)
25/11/2003 1:49:53: Downloaded part 43 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 2:00:17: Downloaded part 37 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 3:03:55: Downloaded part 27 is corrupted :( (***.cd2.avi)
25/11/2003 3:31:07: Downloaded part 16 is corrupted :( (***.cd2.avi)

En zo gaat dat heel de tijd door... Geen van m'n andere downloads heeft de afgelopen dagen ook maar één corrupt part gehad. Deze download stikt ervan. Dit kun je toch niet meer normaal noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

ik heb nu net emule draaien. hij doet het wel, maar de snelheden zijn dramatisch, terwijl het toch al zo'n 10 uur draait.
misschien hou ik emule wel, maar de lol gaat zo wel een beetje van de filesharing af... kazaa was simpel, Direct Connect ging nog net, maar emule gaat me toch net effe iets te ver kwa instellingen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 01:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Anoniem: 45379 schreef op 25 november 2003 @ 03:56:
ik heb nu net emule draaien. hij doet het wel, maar de snelheden zijn dramatisch, terwijl het toch al zo'n 10 uur draait.
misschien hou ik emule wel, maar de lol gaat zo wel een beetje van de filesharing af... kazaa was simpel, Direct Connect ging nog net, maar emule gaat me toch net effe iets te ver kwa instellingen. :|
de instellingen zijn echt het probleem niet hoor, als je de installer neemt zeker niet. Je hoeft in principe maar drie dingen in te voeren:

a) je nickname
b) de bandbreedte van je verbinding
en
c) de hashes van de files die je wilt hebben

de rest is prima zoals het is. Alleen wanneer je een nieuwe versie gebruikt en het kademlia netwerk ook wilt kunnen gebruiken moet je een keertje bootstrap doen op een client die kademlia heeft. simpel zat toch?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
even een vraagje , en het zal ongetwijfeld al in 1 van de andere delen gestaan
hebben !

ik heb een bestand in emule gezet en hij begon met downloaden

er staat nu

Groote : 1.57 Gb
Ontvangen : 1.57 Gb
Afgerond : 1.57 Gb

alleen staat hij bij voortgang 100% maar wordt hij niet groen en hij komt ook niet in incoming files te staan ?

iemand een oplossing of idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kijk even bij 'nog te ontvangen' (of hoe dat ook heet). Waarschijnlijk moet je gewoon nog 180 kb van die file. Dat gebeurt mij ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

mahi schreef op 25 november 2003 @ 03:37:
[...]
Toeval of niet, maar het gaat inderdaad om deze film :)
Het aantal corrupte parts is gewoonweg niet meer bij te houden, en geen enkel kon met eMule's ICH verbeterd worden. De ed2k link voor de film is nochtans goed, dus geen fake ofzo. Sommigen hebben de film namelijk reeds volledig binnen.

Ik zit nu aan 895MB down bij cd1 waarbij slechts 144 MB correct is en 1.23 GB bij cd2 voor slechts 298 MB completed.

24/11/2003 23:58:51: Downloaded part 17 is corrupted :( (***.cd2.avi)
25/11/2003 0:02:22: Downloaded part 17 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 1:12:26: Downloaded part 9 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 1:31:55: Downloaded part 39 is corrupted :( (***.cd2.avi)
25/11/2003 1:49:53: Downloaded part 43 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 2:00:17: Downloaded part 37 is corrupted :( (***.cd1.avi)
25/11/2003 3:03:55: Downloaded part 27 is corrupted :( (***.cd2.avi)
25/11/2003 3:31:07: Downloaded part 16 is corrupted :( (***.cd2.avi)

En zo gaat dat heel de tijd door... Geen van m'n andere downloads heeft de afgelopen dagen ook maar één corrupt part gehad. Deze download stikt ervan. Dit kun je toch niet meer normaal noemen?
i.d.d heel raar, alleen bij deze film.

Wel ff volhouden, kwali is perfect en de film is grappig :)

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 25-11-2003 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86869

Als je download op 100% staat maar niet groen word en niet bij je incoming files staat kan dat zijn omdat, de doelschijf vol is. Foutmeldingen geeft ie aan onder in het scherm.

Wat je daar aan kan doen is de file van 100% Gegevens van bekijken en zo weet je welk nummer part bestand het is. Zo ga je naar de temp flies van Emule en verplaats je de part naar een andere partitie. Daar geef je hem de naam van het bestand.
Ook kun je zorgen dat de partitie weer ruimte heeft en dan emule opnieuw opstarten. Dan zet ie ze zelf weer weg.

Das wat ik weet. :9

Ik ga "Finding Nemo" ff in de bios checken. Lijkt me wel cool zo'n groot aquarium. Daarna maybe ff downen. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86869 op 25-11-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Over die film Finding Nemo, 2 CD's. Dat je zoveel corrupte bestandsdelen hebt zou wel kunnen, omdat 'iedereen' die film aan het downloaden is (nieuw èh). Jij download een stukje corrupt bestand en je shared dat meteen, met als resultaat dat een ander ook corrupte zut aan het downloaden is (wat ook direkt weer geupload word). Beetje kip-ei verhaal. Althans dat denk ik.
Hoe meer mensen de film compleet binnen hebben, des te minder corrupte delen krijg je.

Is niet helemaal waar |:( zie volgende posts

Nu heb ik nog een paar bevindingen. Iemand die hier eMule gebruikt icm Sygate Personal Firewall??
Ik kwam er achter dat een windows bestand ndisuio.sys (NDIS driver) voor nogal wat verkeer zorgt. Het komt in de richting van 50/150MB per dag(!) wat het bestand download. Dit bestand schijnt intern netwerk verkeer te regelen.
Nu vond ik dit een beetje veel van het goede, en ik ben een beetje gaan spitten in de firewall logs en op google.

Blijkt dus dat het windows bestand contact probeert te leggen met ip's waar eMule ook mee verbonden is. Wat het precies doet weet ik nog niet.
Blocken van het bestand helpt niets aangezien de 50/150MB per dag data nog steeds aangeboden word.
Het blocken zorgt dus niet voor een slecht of niet functionerende eMule (of netwerk).
Dus ik snap niet helemaal waarom dit bestand probeert te downloaden. Dit schijnt ook met kazaa zo te zijn :? (weet ik niet zeker).

Het maffe aan het geheel is dat het bestand óók probeert te downloaden als eMule helemaal niet aanstaat, zelfs na 2 dagen. Voor degenen die SPF kennen, het eMule icoon verschijnt soms ook tijdelijk als er door NDIS wat gedownload word, terwijl eMule niet eens draait! Ik denk persoonlijk dat dat komt doordat de 'driver' de poort 4662 probeert te gebruiken.

De 'driver' lijkt ook verrekte veel op een trojan, omdat het netjes de poorten probeert te gebruiken van andere apps die net verbinding hebben gelegt, dit zie je mooi in het log. Echter heb ik diverse anti -spy/-virus/-trojan programma's gebruikt om het kreng op te sporen, zonder resultaat.

In ieder geval is het op te lossen door weinig of niets te sharen.
Ik sharede zo'n 30GB aan films en games. Nu ik alleen mijn huidige download share, download de NDIS driver aanzienlijk minder dan voorheen, nu 22 MB in 4 dagen.

Weet iemand het nut van deze windows driver?? Als ik het blockt schijnt mijn pc het niet te missen, maar het slokt wel bandbreedte! Nu maak ik me niet zo druk over limieten (Fair Use Policy), maar ik kan me voorstellen dat anderen weldegelijk hier last van hebben!

Kunnen tweakerts die SPF en eMule samen gebruiken eens kijken of zij dit 'probleem' ook hebben?

BTW ik gebruik de Sivka mod, op Windows XP pro, xs4all ADSL 1024/320.
Mijn Alcatel ethernet modem is ook getweaked naar pro, misschien heeft dit er mee te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door daPet op 25-11-2003 22:19 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

daPet schreef op 25 november 2003 @ 11:30:
Over die film Finding Nemo, 2 CD's. Dat je zoveel corrupte bestandsdelen hebt zou wel kunnen, omdat 'iedereen' die film aan het downloaden is (nieuw èh). Jij download een stukje corrupt bestand en je shared dat meteen, met als resultaat dat een ander ook corrupte zut aan het downloaden is (wat ook direkt weer geupload word). Beetje kip-ei verhaal. Althans dat denk ik.
Hoe meer mensen de film compleet binnen hebben, des te minder corrupte delen krijg je.

.
yo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De nieuwe rating van deze maand:

TOP 5 Rated MoDs (1214 Points) LSD.MoD
(1005 Points) Sivka.MoD
(626 Points) Fusion.MoD
(588 Points) Morph MoD
(559 Points) MorphNext.MoD

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Yo!! alles goed??

Zei ik iets verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93171

Ik zit ook met LSD als mod en ik ben daar erg tevreden over. Ik geloof dat de tweakers meestal Morph gebruikten(uit de Poll) maar die was niet echt heel snel met nieuwe versies.

Het enigste wat ik nog jammer vind is dat na een tijdje eMule toch een berg geheugen misbruikt, al kan dat ook liggen aan het opbouwen van user contacts. En ik heb ook best veel last van cpu belasting tops die zo'n 500 mhz bereiken.

Ik had laasts "Gift" (ED2K + Kazaa) gezien voor Linux, het zag er niet uit maar met 1% CPU belasting op een oude bak is dat natuurlijk wel lekker. (al was ie maar een paar bestanden aan het test downen)

Iemand nog met CPU en geheugen adviesen/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

daPet schreef op 25 november 2003 @ 12:31:
[...]

Yo!! alles goed??

Zei ik iets verkeerd :?
nee , maar wel iets wat al lang bekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Blue_White_Army schreef op 25 november 2003 @ 16:08:
[...]

nee , maar wel iets wat al lang bekend is
Dan schrijf je 'joh'. Yo is een groet die vooral in de hiphop community populair is ;) . Ontopic: de problemen die jullie met Finding Nemo hebben wijzen volgens mij steeds meer op een actie van de MPAA, niet verassend overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

daPet schreef op 25 november 2003 @ 11:30:
Dat je zoveel corrupte bestandsdelen hebt zou wel kunnen, omdat 'iedereen' die film aan het downloaden is (nieuw èh). Jij download een stukje corrupt bestand en je shared dat meteen, met als resultaat dat een ander ook corrupte zut aan het downloaden is (wat ook direkt weer geupload word). Beetje kip-ei verhaal. Althans dat denk ik.
Ik was nochtans in de veronderstelling dat eMule een part pas deelt nadat het volledig binnen is, en goed bevonden is. Als uw theorie correct zou zijn, dan zou ik dat probleem met elke pas uitgebrachte film moeten hebben, en dat is alleszins niet het geval.

Ik durf niet beweren dat MPAA of iets dergelijks hier achter zit, maar ik vind het toch enorm verdacht dat deze film er zoveel last van heeft. Neem nu LOTR, een film waar volgens mij toch wel minstens evenveel belangen aan vasthangen als aan Finding Nemo en ook minstens zo veel interesse voor is vanuit de ed2k-community... Die hele film is hier binnengestoomd zonder één enkel corrupt part.

Zou deze datacorruptie wijzen op het falen van de md4 hashes die gebruikt worden? Dit begint toch te wijzen op md4 hash-faking, niet? Tijd om een extra md5 hashcontrole in te bouwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Vraag wat killed de connection meer:

1: aantal connections/5sec

of

2: het maximaal aantal connecties

ik denk zelf de eerste, want als ik die laag zet loopt mn i-net aardig door, bij de 2de een stuk minder merkbaar.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:18
Het hangt natuurlijk van je verbinding af, maar het aantal connections per 5 secs killed je connectie waarschijnlijk sneller dan een hoog max. aantal connecties.

Als je het aantal connections/5secs heel hoog zet, dan ben je als het ware jezelf aan het ddossen omdat je zoveel verbindingen maakt en laat maken :P

Ok, dat is wat overdreven, maar het komt er wel op neer.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Bor_de_Wollef schreef op 25 november 2003 @ 11:59:
De nieuwe rating van deze maand:

TOP 5 Rated MoDs (1214 Points) LSD.MoD
(1005 Points) Sivka.MoD
(626 Points) Fusion.MoD
(588 Points) Morph MoD
(559 Points) MorphNext.MoD
Dat zal allemaal best.. maar ergens klopt het niet he...
LSD is noodgedwongen gestopt wegens leechpraktijken.. zie forum www.emule-mods.de
Fusion doet ook nix meer..
Morph bestaat niet meer... is morphnext geworden..
de main page van emule-mods wordt niet goed bijgehouden.. Op het forum kan je veel duidelijker inzicht krijgen in de verschillende mods... Veelgebruikte daar zijn: Morphnext.. Blackhand.. Pawcio.. en Hunter mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
mahi schreef op 25 november 2003 @ 19:43:
[...]
Ik was nochtans in de veronderstelling dat eMule een part pas deelt nadat het volledig binnen is, en goed bevonden is. Als uw theorie correct zou zijn, dan zou ik dat probleem met elke pas uitgebrachte film moeten hebben, en dat is alleszins niet het geval.

..
Ik heb even de proef op de som genomen, alle bestanden en shares verwijderd en daarna nemo downloaden.
Ik moet hierna concluderen dat je gelijk hebt. _/-\o_ Ik zal mijn reply wat aanpassen. O-)
Het eerste part (75) was corrupt en werd inderdaad niet geshared voordat het binnen was. Omdat het corrupt was istie ook meteen weer weggegooid.

Geen Sygate in je bezit toevallig?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Geen Sygate hier, helaas. Linux power hier voor de vuurmuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Lekkere Kwal schreef op 25 november 2003 @ 16:18:
[...]
Dan schrijf je 'joh'. Yo is een groet die vooral in de hiphop community populair is ;) . Ontopic: de problemen die jullie met Finding Nemo hebben wijzen volgens mij steeds meer op een actie van de MPAA, niet verassend overigens.
Vind ik wel heb die film zeker al wel 2 en 1/2 maand binnen dus ze zjn een beetje laat :Y)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Wat een rust hier vandaag. :)
Sinds gisteren heb ik problemen met eMule MorphKad 0.5.
Het begon met een vastloper van Kerio PF om onduidelijke reden. XP kwam met een foutmelding dat de Firewall afgesloten diende te worden.
Uren later meende ik eMule opnieuw op te moeten starten en sindsdien krijg ik het niet meer aan de praat. Afgelopen nacht zelfs een hele nacht aan gestaan in de hoop dat het met het geheugen te maken zou hebben. (m'n virtuele geheugen moest volgens XP ook aangepast worden), maar nog steeds was er vanochtend geen enkele verbinding gemaakt en nog steeds zat het programma vast.
Ik denk dat ik gedoemd ben om alle downloads weg te gooien en opniew te beginnen. Ik ben afgelopen dagen wel meer gaan downloaden dan normaal, zou het daar aan kunnen liggen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Geurt-kun schreef op 26 november 2003 @ 17:50:
Ik denk dat ik gedoemd ben om alle downloads weg te gooien en opniew te beginnen. Ik ben afgelopen dagen wel meer gaan downloaden dan normaal, zou het daar aan kunnen liggen?
Nou nou, niet meteen zo'n drastische maatregels nemen. Dat eMule niet meer wil werken betekent niet noodzakelijk dat je downloads rijp voor de prullenmand zijn. Ik heb een aantal maal gehad dat eMule weigerde nog normaal te functioneren (met verschillende versies en mods) zonder echte aanleiding. In al deze gevallen zorgde het verwijderen van het preferences.ini bestand er voor dat eMule terug normaal opstartte. Natuurlijk moet je dan wel weer alle instellingen met de hand goed gaan zetten (de locaties van je temp, incoming, username,...). Daarom is het misschien interessant om eens je een goede preferences.ini hebt, er een backupje van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

mahi schreef op 26 november 2003 @ 17:58:
[...]
Nou nou, niet meteen zo'n drastische maatregels nemen. Dat eMule niet meer wil werken betekent niet noodzakelijk dat je downloads rijp voor de prullenmand zijn. Ik heb een aantal maal gehad dat eMule weigerde nog normaal te functioneren (met verschillende versies en mods) zonder echte aanleiding. In al deze gevallen zorgde het verwijderen van het preferences.ini bestand er voor dat eMule terug normaal opstartte. Natuurlijk moet je dan wel weer alle instellingen met de hand goed gaan zetten (de locaties van je temp, incoming, username,...). Daarom is het misschien interessant om eens je een goede preferences.ini hebt, er een backupje van te maken.
Bedankt voor de hint.
Uiteindelijk is het na een paar keer proberen gelukt om weer op te starten.
Ik weet nu dat het aan Kademlia ligt. eMule was zo ingesteld dat bij het opstarten automatisch verbinding gemaakt werd. Waarom het niet meer werkt weet ik nog steeds niet. Ik kan nu wel normaal op een server connecten, maar niet met Kademlia. Zodra ik het probeer loopt alles vast.
Iemand nog ideeen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Copycat schreef op 25 november 2003 @ 23:15:
[...]

Vind ik wel heb die film zeker al wel 2 en 1/2 maand binnen dus ze zjn een beetje laat :Y)
De MPAA gaat niet standaard alleen vlak na een release zulke grappen uithalen. Als ze merken dat hij opeens weer populair wordt (nu dus doordat hij in Europa in de bios verschijnt) gaan ze natuurlijk opnieuw aan het werk.

ik kom er na een paar dagen ook eens achter waarom ik niet snel kan downloaden... :| ik schijn LOWID te hebben, omdat ik dus mijn router niet geportmapped heb voor emule.
1 probleem... ik snap geen hol van dat portmappen.

wat zou ik hier in moeten vullen?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/router.gif

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik ben nu ook de 'haring' aan het binnen hengelen, maar er zitten helaas veel corrupte graatjes in :+ , zoals in enkele posts al is aangehaald. Mijn vraag: is er nog kans op dat dit goed komt? Of kan ik de vis beter teruggooien in de oceaan? ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

gewoon geduld hebben, complete vanzelf. ( ik had hem in 24 uur compleet )

• Dennis
  • Laatst online: 23:50
@ CS_Maddog

Je moet 2 rules aanmaken.

46624662TCPIP_van_je_Edonkey_PC
46724672UDPIP_van_je_Edonkey_PC

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:47
Anoniem: 45379 schreef op 27 november 2003 @ 06:55:
ik kom er na een paar dagen ook eens achter waarom ik niet snel kan downloaden... :| ik schijn LOWID te hebben, omdat ik dus mijn router niet geportmapped heb voor emule.
1 probleem... ik snap geen hol van dat portmappen.

wat zou ik hier in moeten vullen?

[afbeelding]
Je moet de volgende dingen invullen:

IDPublic portPrivate PortPort typeHost IP address
146614661TCPIP van jouw PC
146624662TCPIP van jouw PC
246724672UDPIP van jouw PC

Daarmee zou Emule bij jou moeten werken :)

edit:
Grrrr @ ddc :9

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 27-11-2003 22:04 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zet poort 4661 tcp en 4665 udp er ook even bij ;)

[ Voor 14% gewijzigd door StyXL op 29-11-2003 08:57 ]

Specs

ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/router1.GIF

en het werkt nog niet, nog steeds LOWID... het begint me nu echt een beetje de keel uit te hangen... :'(

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07

Puck

W32.Deadcode.A

Ik zou in ieder geval even (wegens veiligheidsredenen) je ip weghalen in het plaatje ;)

Kijk anders even hier: Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 27-11-2003 23:48 ]

Arrived anxious, left bored

Anoniem: 41851

Je hebt als Host IP adres datgene ingesteld dat jouw router/PC van je provider krijgt. Dat is niet goed. Je moet het adres instellen dat je PC van de router krijgt.

Even snel een ASCII-verduidelijking:

Internet --- ISP --- Jouw Router (krijgt 212.129.?.? van ISP) --- Jouw computer (krijgt een lokaal IP van je router, waarschijnlijk 192.168.0.?. De router zelf is vaak 192.168.0.1.)

Je moet dit lokale IP instellen als portmap, omdat je router moet weten naar welke lokale computer de data heen moet. Je kunt het IP adres van je computer opvragen door in "Uitvoeren..." "cmd <enter>" (zonder quotes) te tikken. Tik in het promptvenster "ipconfig <enter>" (zonder quotes), om je IP adres te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 27-11-2003 23:37 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

De reply van FirePower ff kort samengevat: zoals hierboven werd vermeld: je moet het IP van je Emulebak instellen. Dat is natuurlijk niet dat 212.enz, want dat is het IP van je router. Gebruik dus ff de 2e alinea van FirePower om die uit te zoeken en vul die in.

opgelost :D en emule heeft weer een tevreden gebruiker erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

ik heb een klein vraagje: kan je zip files recoveren? het is mij namelijk nog met geen enkel zip filetje dat ik pas voor een deel heb gedownload gelukt om die te previewen.
Met rar, avi en mpg wel, en met zip probeertie het, maar geeftie een error (deze gecomprimeerde map is ongeldig of beschadigd.) maar onder in de balk staat wel "archief is succesvol hersteld". En als ik er .rar van maak dan herstelt hij hem wel, maar dan zitten er geen files in :? Dus echt hersteld heeft hij hem dan dus niet... en das dus met alle zip files

Ik heb emule v0.30c

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47493

Ben nu een paar dagen blackhand + kademlia aan t gebruiken, maar heb nog nooit zo'n lage download snelheden gehad. Net ff Kademlia uit gegooid en download schiet meteen omhoog :?
Meer mensen met die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Blue_White_Army schreef op 27 november 2003 @ 09:21:
gewoon geduld hebben, complete vanzelf. ( ik had hem in 24 uur compleet )
Nou, dan heb jij geluk gehad. Ik ben er al een week op aan het wachten en ik zit nog maar aan 34% voor cd1 en 70% voor cd2. Nu ja, mijn verbinding zuigt soms echt wel en ik heb geduld. Dus dat komt wel goed :)

Toch blijft bij mij de vraag of het ed2k/eMule-protocol hier niet de mist in gaat. Dit moet toch te vermijden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij heeft afgelopen nacht fijn gedraait en er draaien nu 2 filmpjes met zo ongeveer 25 Kb :)

toch nog even mijn setting om te kijken of jullie er nog wat op aan te merken hebben...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/settings.gif

vooral die maximale bronnen en verbindingslimieten ben ik nog niet helemaal zeker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

30d is vandaag uitgekomen. Ze gaan vanaf nu alleen nog aan kademlia werken.

Ik mis zelf nog een filteroptie om andere talen eruit te filteren bij het zoeken naar films.. als meteen german, deutch, francais, french, italian, espana, spanish, russian ed eruit konden.. scheelt een hoop. Zit nu steeds te tikken: [blaat] NOT deutch NOT german NOT ger NOT francais NOT french NOT fr NOT russian NOT rus NOT italian NOT ita NOT spanish NOT espana NOT spa. Dan nog blijven er best wat over die niet engels zijn maar waar je op een of andere manier uit kan afleiden (titel ofzo) dat je er niets mee kan. vervelend..

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 45379 schreef op 28 november 2003 @ 05:55:
hij heeft afgelopen nacht fijn gedraait en er draaien nu 2 filmpjes met zo ongeveer 25 Kb :)

toch nog even mijn setting om te kijken of jullie er nog wat op aan te merken hebben...

vooral die maximale bronnen en verbindingslimieten ben ik nog niet helemaal zeker over.
die aantal connecties lijken mij wat hoog...... probeer een lager?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

mahi schreef op 28 november 2003 @ 02:16:
[...]
Nou, dan heb jij geluk gehad. Ik ben er al een week op aan het wachten en ik zit nog maar aan 34% voor cd1 en 70% voor cd2. Nu ja, mijn verbinding zuigt soms echt wel en ik heb geduld. Dus dat komt wel goed :)

Toch blijft bij mij de vraag of het ed2k/eMule-protocol hier niet de mist in gaat. Dit moet toch te vermijden zijn?
Ik heb gewoon een hoge upload, in no time zit ik in de queue van de grote verbindingen.

Films( popi ) komen in de regel bij mij binnen 8 uurtjes binnen.

Dat terzijde, dit gebeurt wel vaker mey popi bestanden

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 28-11-2003 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

ej , ik ben net begonnen met emule , HEB de faq gelezen :*) alleen

ik wordt maar niet high ID , heb wel met autoportmapping :

4661 tcp , 4662 tcp,4672 udp naar mijn computer gelinkt

maar hij blijft low id ... ps. hij staat op automatisch IP verkrijgen , kan dat de oorzaak zijnn ( ip blijft wel zelfde)

edit , komt er opeens heel de tijd dit testaan :

28-11-2003 19:27:23: You need a HighID to create a valid sourcelink
28-11-2003 19:27:24: You need a HighID to create a valid sourcelink

en dat SUPERVAAK :S

[ Voor 48% gewijzigd door hrr op 28-11-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

SilentStorm schreef op 28 november 2003 @ 06:42:
Lijkt me prima, er lijkt me weinig mis met eMule op dit moment dus laat ze maar lekker gaan klussen aan iets nieuws :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno

Aseslno

Aseslno schreef op 28 november 2003 @ 00:09:
ik heb een klein vraagje: kan je zip files recoveren? het is mij namelijk nog met geen enkel zip filetje dat ik pas voor een deel heb gedownload gelukt om die te previewen.
Met rar, avi en mpg wel, en met zip probeertie het, maar geeftie een error (deze gecomprimeerde map is ongeldig of beschadigd.) maar onder in de balk staat wel "archief is succesvol hersteld". En als ik er .rar van maak dan herstelt hij hem wel, maar dan zitten er geen files in :? Dus echt hersteld heeft hij hem dan dus niet... en das dus met alle zip files

Ik heb emule v0.30c
iemand? :)

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
SilentStorm schreef op 28 november 2003 @ 06:42:

Ik mis zelf nog een filteroptie om andere talen eruit te filteren bij het zoeken naar films.. als meteen german, deutch, francais, french, italian, espana, spanish, russian ed eruit konden.. scheelt een hoop. Zit nu steeds te tikken: [blaat] NOT deutch NOT german NOT ger NOT francais NOT french NOT fr NOT russian NOT rus NOT italian NOT ita NOT spanish NOT espana NOT spa. Dan nog blijven er best wat over die niet engels zijn maar waar je op een of andere manier uit kan afleiden (titel ofzo) dat je er niets mee kan. vervelend..
dan moet je de search niet gebruiken maar gewoon de welbekende sites... Staan ze allemaal en weet je zeker dat het geen fake is en dat ie compleet is etc

Pawcio heeft toch een nieuwe mod uitgebracht.. eMule 0.30d 4.08
Voor downloads en changelogs verwijs ik ook graag naar mijn site:
www.mijnemule.tk

[ Voor 13% gewijzigd door legolas82 op 30-11-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Is dit de versie met kam?

PS, je hebt de amd en de normal link verkeerd op je website staan

[ Voor 58% gewijzigd door backupdevice op 28-11-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Is mij wel gelukt, maar alleen als ik al ongeveer 60 % binnen had. :)
Kleinere percentages waren bij mij ook corrupt. :(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

hrr schreef op 28 november 2003 @ 18:57:
ej , ik ben net begonnen met emule , HEB de faq gelezen :*) alleen

ik wordt maar niet high ID , heb wel met autoportmapping :

4661 tcp , 4662 tcp,4672 udp naar mijn computer gelinkt

maar hij blijft low id ... ps. hij staat op automatisch IP verkrijgen , kan dat de oorzaak zijnn ( ip blijft wel zelfde)

edit , komt er opeens heel de tijd dit testaan :

en dat SUPERVAAK :S
Heb je je firewall ook ingesteld :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet misschien ook iemadn waarom als ik lang emule verbonden heb ik ineens in lovepoint ofzo zit terwijl ik met razorback had geconnect en ik daar ook wil blijven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Blue_White_Army schreef op 28 november 2003 @ 22:09:
Is dit de versie met kam?

PS, je hebt de amd en de normal link verkeerd op je website staan
eeh, als je goed kijkt staat ie niet onder Kademlia mods --> dus is het normale mod :).. ok, thx voor de opmerking over het verwisselen.. ff verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 45379 schreef op 28 november 2003 @ 23:00:
weet misschien ook iemadn waarom als ik lang emule verbonden heb ik ineens in lovepoint ofzo zit terwijl ik met razorback had geconnect en ik daar ook wil blijven???
1) Verbindingen met servers kunnen vaak wegvallen (restarts, time-outs)
2) Het maakt totaal niet uit met welke server je connect
3) Kademlia! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Anoniem: 45379 schreef op 28 november 2003 @ 23:00:
Waarschijnlijk is Razorback even onbereikbaar geweest door allerlei mogelijke omstandigheden. eMule zoekt dan een andere server waarmee ie kan verbinden. Je kan RazorBack aan je lijst van static servers toevoegen en in de opties inschakelen dat je enkel met static servers verbonden wilt worden (het is dan wel aan te raden om enkele servers als static aan te duiden in het geval er eens eentje van down is). Dan zal eMule enkel deze selecte groep servers gebruiken.

En zoals Frank hierboven al stelt, het maakt niet uit met welke server je verbindt.

[ Voor 10% gewijzigd door mahi op 28-11-2003 23:30 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 18-06 21:16
Wat zijn nou de voordelen en nadelen van Kademlia vergeleken met Emule?
Want ik "durf" de overstap nog niet te maken :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

http://forum.emule-projec...5491911344fa&showforum=66 <--- dit lezen

En gewoon overstappen, je merkt bij geen verschil . ( wel onder de moterkap natuurlijk, maar bij gewoon gerbuik niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

Geurt-kun schreef op 28 november 2003 @ 22:46:
[...]

Heb je je firewall ook ingesteld :?
nee. ps heb nu wel high id , heb poort 4665 ook open gezet... en een restart.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Hey

Ik heb nu aardig wat GoTers in mn vriendenlijst staan, maar helpt dit ook echt? Want ik merk niet echt dat ze hoger in m'n wachtrij komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38
sterker er heeft nog nooit een GoTer van mij gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

TheGuest schreef op 29 november 2003 @ 12:13:
Hey

Ik heb nu aardig wat GoTers in mn vriendenlijst staan, maar helpt dit ook echt? Want ik merk niet echt dat ze hoger in m'n wachtrij komen te staan.
Als je GoT-ters een friendslot geeft helpt het zeker.
Ik zet GoT-ters alleen in mijn lijst als ze een spatie tussen GoT en hun naam zetten. (Om geen dubbele alfabetische lijst te krijgen.) Zet er ook geen spatie voor, de kans dat je dan in de vriendenlijst komt is nog veel kleiner, omdat ik bijna nooit aan het begin van de lijst kijk of er een GoT-ter is.
cardinal808 schreef op 29 november 2003 @ 12:15:
sterker er heeft nog nooit een GoTer van mij gedownload.
Hoe heet je dan? Ik zie je GoT-naam er niet tussen staan.
Share je dit?
ed2k://|file|[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE|104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/
Als je de prioriteit wat hoger zet kan ik je misschien wel zien.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Geurt-kun schreef op 26 november 2003 @ 17:50:
Wat een rust hier vandaag. :)
Sinds gisteren heb ik problemen met eMule MorphKad 0.5.
Het begon met een vastloper van Kerio PF om onduidelijke reden. XP kwam met een foutmelding dat de Firewall afgesloten diende te worden.
Uren later meende ik eMule opnieuw op te moeten starten en sindsdien krijg ik het niet meer aan de praat. Afgelopen nacht zelfs een hele nacht aan gestaan in de hoop dat het met het geheugen te maken zou hebben. (m'n virtuele geheugen moest volgens XP ook aangepast worden), maar nog steeds was er vanochtend geen enkele verbinding gemaakt en nog steeds zat het programma vast.
mahi schreef op 26 november 2003 @ 17:58:
[...]
Geurt-kun schreef op 26 november 2003 @ 20:44:
[...]

Bedankt voor de hint.
Uiteindelijk is het na een paar keer proberen gelukt om weer op te starten.
Ik weet nu dat het aan Kademlia ligt. eMule was zo ingesteld dat bij het opstarten automatisch verbinding gemaakt werd. Waarom het niet meer werkt weet ik nog steeds niet. Ik kan nu wel normaal op een server connecten, maar niet met Kademlia. Zodra ik het probeer loopt alles vast.
Iemand nog ideeen?
Ik heb nu eMule Version 0.40f.26 [MorphKad 0.6] geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zo gauw ik op connect Kademlia klik loop eMule vast. :(
Iemand nog een idee?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Geurt-kun schreef op 29 november 2003 @ 15:08:
[...]

[...]

[...]

Ik heb nu eMule Version 0.40f.26 [MorphKad 0.6] geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Zo gauw ik op connect Kademlia klik loop eMule vast. :(
Iemand nog een idee?
Op mijn site ff een andere versie van Morphkad downen... 0.7 is huidige versie. Die van Pawcio deed het bij mij perfect. Probeer anders gewoon de normale versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

legolas82 schreef op 29 november 2003 @ 15:19:
[...]

Op mijn site ff een andere versie van Morphkad downen... 0.7 is huidige versie. Die van Pawcio deed het bij mij perfect. Probeer anders gewoon de normale versie..
Als ik de normale versie probeer weet ik nu al dat Kademlia niet werkt. ;)
Maar ik heb naar je wijze raad geluisterd en 0.7 gedownload van jou ( :) ) site, maar het gaat nog steeds niet. Uiteindelijk zal ik toch alles opnieuw moeten installeren, ben ik bang. :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

eMule v0.30d is uit.
Bugfixes:

Fixed bug with check diskspace
Fixed problem with lost read-only settings in pref.ini after version change
Fixed server TCP overhead statistics
Fixed HTTP download dialog string resources
We no longer send sources to Paused or Stopped files
Fixed a bug where an NTFS compressed file could not be created because there was not enough free disk space to hold the uncompressed file
Fixed memory leaks and flushing of buffered data to HD of paused files when file was canceled
Fixed minor issue with queued local server source requests after new server connect
Fixed problem with too frequently occuring server connection attempts with very short server lists

Changes:

Added grouping of local server source reasks packets into one TCP frame
Sources to a Paused or Stopped file will be removed once an hour to remove old sources
Source exchanges for complete files now sends sources with obtained parts first
updated importer to load eD/ON v0.48 partfiles
Files which could not be completed because of not enough free disk space can be resumed manually to try another file completion process
Fixed sorting of buffered part file blocks to achive less HD stress
More safety in part.met file reading
new preferences for webinterface: enable/disable usage of GZIP compression
Added option to save IRC/Messages-chats to disk ('context menu)
some changes for less CPU load
Searchlist: contextmenu also provides download in paused mode selection
copy a selected comment to the clipboard [NoamSon]
Updated MobileMule protocol to 6b
Changed auto-versioncheck to a DNS-based method which is more effictive. Also the auto-versioncheck is now enabled by default

Features:

Missing language-dlls are now downloaded and installed automatically by emule

[ Voor 94% gewijzigd door Resistor op 29-11-2003 20:22 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.