eMule opensource eDonkey, deel 9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.232 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:29
Deel 9, welkom! :*)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/logo.gif
Mededelingen van huishoudelijke aard B)
  • In dit topic kan je lekker babbelen over eMule. Vragen stellen, praten over bugs, nieuwe releases, en alles wat er verder met eMule te maken heeft. Kijk bij vragen echter wel eventjes in de startpost of je het toevallig niet terug kan vinden, of kijk eerst in de FAQ :)
  • eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden. Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!
  • Het is niet de bedoeling dat je hier komt vertellen dat je hoge downloadspeeds hebt, we weten dat je er blij mee bent, maar het is een beetje overbodig (je kan er wél mee patsen in irc://irc.tweakers.net/emule ;) )
  • Als je een probleem hebt, kom dan niet met "eMule, kutprog, ik zit onder de 10 kb, ik ga KaZaA weer gebruiken". Denk er eerst zelf na wat het probleem kan zijn, lees de FAQ, topic en deze openingspost, en als je er dan nog niet uit komt, post het dan hier.
  • Vermeld bij een probleem altijd duidelijk wat je je instellingen zijn (zoals max. connections, max sources/file, max. up en down, enz.) en of je een firewall/router/server gebruikt. Dan hoeven we er niet naar te vragen, en kunnen we proberen om je te helpen. Zeg er ook meteen bij of je een hoog of laag ID hebt, dat kan soms een hoop gegok schelen, en je kan sneller geholpen worden. Ohw, en als je dan toch bezig bent, zet er dan meteen bij welke versie je gebruikt!
  • Als je iets zoekt in een groot topic, maar geen zin hebt om alles door te bladeren, dan kan je het volgende doen. Plak achter de topiclink "?limit=999" zodat er 999 posts op een pagina komen. Vervolgens kan je met de zoekfunctie van je browser, vaak "Ctrl + F" het topic makkelijk doorzoeken :)

Voor de luie mensen onder ons: eMule opensource eDonkey, deel 9?limit=999
  • In de crew is besloten dat het niet de bedoeling is, om links te geven naar de (welbekende) ed2k-link-sites. Doe het dus ook gewoon niet, en voorkom een OW en/of Ban :)
  • Verder, houd het gezellig, en niet te veel offtopic ge828338 pleaz :)
  • Op irc is het nog steeds heel gezellig trouwens, sterker nog, het word alleen maar gezelliger! :P ==> irc://irc.tweakers.net/emule
FAQ/Manual ==> www.dutchemulefaq.tk
Je kan hem vinden op:

http://www.dutchemulefaq.tk of
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm

Neem hier eerst een kijkje als je een probleem hebt, of een functie niet helemaal begrijpt, voordat je je vraag hier stelt :)
Veelgestelde vragen
Aangezien de FAQ meer is uitgegroeid tot een manual, zet ik hier nog een aantal veel gestelde vragen neer, die steeds weer terugkomen. Weet je er ook 1 (+ antwoord), ICQ of mail me dan even.

• Wat is een Emule MOD en wat kan ik ermee?
    Een emule mod is een versie van de officiële emule die aangepast is. Het zijn dus emuleclients met nieuwe functies (zoals anti-leechers functies). Omdat emule opensource is kun je de broncode downloaden en aanpassen in MS visual studio c++. Omdat veel mensen niet kunnen programmeren zijn er andere mensen die dat voor je overnemen. Een aantal voorbeelden kun je hier vinden: www.emule-mods.de
    Als je alle functies van verschillende mods op een rij wilt hebben kun je hier kijken: http://www.angelfire.com/magic/emulemodreview/
  • Waar kan ik mijn credit zien?
    Simpel, dat kan niet. Je credit word opgeslagen op iedere client naar wie je upload, dat zijn dus duizenden mensen. In het bestand "clients.met" worden alle mensen opgeslagen die bij jou credit hebben.
  • Hoe moet ik mn eMule upgraden naar een nieuwere versie?
    Het is alleen de eerste keer handig om de installer te gebruiken. Zodra je een upgrade uitvoert, download dan de "binaries", en pak deze uit in je huidige eMule directory. In principe hoef je alleen de .exe te vervangen. Vergelijk voor de zekerheid toch ook nog even je eMule dir met je .zip . Staan er andere bestanden in je .zip, dan is de kans groot dat er een nieuwe functie is toegevoegd, die een extra bestand gebruikt, wat je dus ook nog even moet uitpakken...
  • Iemand heeft mijn nick gejat :o
    Inderdaad! Er bestaan mods die nicknames en userhashes jatten. Vaak bestaat zo'n naam dan uit jou naam met een toevoegsel, zoals 'chief'. Het eMule team is er al van op de hoogte, en is op zoek naar een oplossing. Ondertussen kan jij zo iemand blocken, door hem in je ipfilter te zetten. Zie de FAQ voor meer info hierover, of gebruik dit programma gemaakt door Mr.Nobody ervoor. Voor uitleg, lees deze post even door :) .

Met de komst van nieuwe mods met een betere beveiliging is het makkelijker geworden om cheatende mods te bannen (voorbeelden op dit moment zijn de Morph en de Blackrat mods). waarschijnlijk worden de komende emule clients ook wel steeds beter hierin. voor verschillende mod en hun voordelen: http://www.emule-mods.de
    De morph mod geeft gebruikers ook een toevoeging (dit kan vanalles zijn), dit is geen leech mod, die hoef je dus niet te blocken met je ipfilter.dat
    Als je geen zin hebt om mensen met de hand toe te voegen kun je ook een ipfilter.dat downloaden en deze over je oude heenzetten. Het bestand wordt steeds geupdate en is hier te downloaden: http://www.atheistdictionary.com/ipfilter/ipfilter.dat (sommige mods downloaden, als dat aanstaat, zelf een nieuwe versie).
  • Wat is secure identification?
    In het kort komt het erop neer dat het stelen van iemands hash niet meer kan, de problemen die voorkomen in het stukje hierboven kunnen dan niet meer gebeuren.
    Zet dit dus aan! Ik heb zelf geen problemen ondervonden, mijn downloads gaan nog even snel. Meer hierover op http://www.emule-project.net/faq/sechash.htm
    Deze functie zit in emule vanaf versie 29b. Vanaf emule 29c staat het standaard aan (bij sommige oudere mods, zoals morph, ook). Helaas is het wel zo dat je je verdiende credits bij anderen eerst weer kwijt raakt als beide secure identification gebruiken, maar dit weegt niet op tegen de voordelen. Op den duur zal iedereen overschakelen, dus geef als Gotter het goede voorbeeld.
  • Boehoe :'( mijn emule links vanuit mijn browser werken niet meer :(
    Oplossing is heel gemakkelijk:
    Emule afsluiten, wis in de registry de 2 ed2k keys:
    HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesed2k
    & HKEY_CLASSES_ROOTed2k
    Start emule, keys worden nu weer aangemaakt
    Je hoeft zelf niks meer te doen.
    (Registy kun je editen door regedit in te typen bij start -> uitvoeren/run)
  • Ik word steeds heel snel van de server afgegooid!
    Waarschijnlijk deel je teveel bestanden. Dit geeft een te zware belasting op de server, daarom wordt je er afgegooid. Oplossing is dus minder delen (500 is geen probleem, maar share niet een paar duizend losse mp3tjes). Je kunt in de serverlijst zien hoeveel bestanden je mag delen op die server.
  • Leuk hoor dat emule, maar als ie aanstaat kan ik nauwelijks meer surfen :(
    Ja dat kan, emule legt nou eenmaal veel verbindingen! De oplossing is dus ook om het aantal connecties lager te zetten. Op het extended tab in het opties scherm kun je het aantal verbindingen per 5 seconden lager zetten, dit heeft een nog groter effect. Voor beide geldt dat je het moet uitproberen en niet gelijk extremen te kiezen, dus rustig aan tweaken. Hou er ook rekening mee dat veel routers max 255 verbindingen kunnen leggen. Als je router vaak "crashed" heb je misschien een nieuwere firmware nodig.
  • Hoe hoog moeten mijn max.connecties/max.sources enzo staan?
    Ook hier geldt, neem eerst de standaard waarden. ga daarna tweaken, weer zonder gelijk extremen te nemen! kijk ook eens in je statistiek grafiek en getallen. als je grafiek van je upload verschrikkelijk schommelt, zit je waarschijnlijk aan je maximum. het zou kunnen dat je download daardoor lager wordt, omdat je verbinding dichtslibt. verder geldt: altijd conclusies trekken na een uur ofzo, nooit na 1 minuut! bij sommige veranderingen moet je zelfs nog meer tijd uittrekken. helaas komt het voor dat met dezelfde instellingen je download ineens niet meer wil. waarschijnlijk heb je of minder bestanden in je wachtlijst staan of minder populaire. zorg er altijd wel voor dat je een reeks bestanden in je wachtlijst hebt, met 2 bestanden erin schiet het meestal niet op!
  • Ik zie dat in de statistieken, dat ik veel verbinding heb, wel 5000!
    Je hebt veel bestanden in je wachtlijst en veel bronnen. Emule wil ze graag allemaal afgaan om ze te vragen naar nog meer bronnen of om op de wachtlijst te komen, helaas zijn er geen verbindingen meer over (je zit op je max verbindingen) en dus kan emule ze nu niet vragen. Maak je niet druk hierom, als er weer verbindingen vrij zijn vraagt ie alsnog. Na een nachtje aanstaan is het al een stuk beter en zal max verbindingen niet zo snel meer oplopen.
  • Wat is een community groep en wat kan ik er mee?
    Sommige mods ondersteunen een speciaal soort vrienden functie. Hierdoor kunnen ze sneller bij je downloaden en jij bij hun; ze gaan sneller naar plek 1 op je wachtlijst. Bij de standaard emule zet je een groep naam tussen [ en ] voor je naam. Hier op GoT gebruiken we hier voor [GoT]. Bij sommige mods kun je het invoeren in een speciaal vak in de instellingen.
  • Wat zijn vrienden?
    Vrienden zijn nog een stapje hoger dan de community groep. Deze gaan dus nog sneller naar plaats 1 op je wachtlijst. Je kunt mensen toevoegen aan je vriendenlijst door op de naam van een gebruiker de rechter muisknop in te drukken en daarna voor "add to friends" te kiezen. Daarna kun je je vrienden terug vinden onder de "messages" knop, aan de linkerkant van het scherm. Let er wel op dat emule niet gehele tijd controleert of je vrienden online zijn, er kan dus een grijs icoontje voor zijn naam staan terwijl hij wel online is (dan is het een groene). pas als er een actie ondernomen wordt (bv een bericht verzenden) controleert emule of hij online is. Als je wilt dat een bepaalde vriend snel iets kan downloaden bij je, kun je hem een eigen upload slot geven. dit doe je door rechtermuisknop op zijn naam te doen en dan voor "establish friend slot" te kiezen. Je kunt dit maar voor 1 vriend tegelijk doen! Als je veel mensen van GoT op je vrienden lijst wilt hebben kun je het volgende doen:
    voeg het volgende bestand toe aan je lijst, door hem te kopiëren op je klembord.

ed2k://|file|[GoT]_COMMUNITY_ID_BIGFILE|
    104856064|0BC0BC4E2C5037CB70415E7E1CF03D32|/

en plak hem dan onder 'search / zoek' in het 'ED2K Link(s)' vak en druk op 'start'. (sommige mods beginnen met downloaden zodra je hem gekopieerd hebt op je klembord, dan hoef je hem niet zelf toe te voegen)

nu ff laten draaien en als er [GoT] bronnen komen kun je ze toevoegen.

Als je een paar KB binnen hebt zet je het bestand op een lage prioriteit. klik op het bestand onder 'Transfers / Verbindingen' en zoek het GoT-ID bestand. Druk op de rechter muis knop als je het bestand geselecteerd hebt. Uit het popup menu selecteer je nu 'Priority' -> 'Low'. Zo duurt het eeuwen voordat je het bestand binnen hebt, en heb je tijd genoeg om iedereen toe te voegen. Op deze manier kost het je ook haast geen bandbreedte. Het GoT-ID bestand zal nooit helemaal gedownload worden. Je zult nooit meer dan 9,28 MB kunnen downloaden omdat er niet beschikbaar is, dit is geen probleem, je wilt toch niks met het bestand doen, en het is eigenlijk ook een 'leeg' bestand. In je temp folder wordt het bestand 19 MB, geen 100, zoals je zou kunnen denken.

Af en toe ff kijken of er nieuwe gotters zijn, deze hebben geen icoontje met een hartje voor hun naam. Als je het zat bent zet je hem op pause. Na een paar dagen zet je hem weer aan en wacht op nieuwe sources... Dat is de makkelijkste manier.

Voor de goede orde: de gotters kunnen onder het bestand staan als bron van het bestand (dubbelklikken op het GoT-ID bestand onder 'Transfers / Verbindingen' of in je 'Knownsources' (in het 'Transfers / Verbindingen' scherm op het knopje 'Uploads (x)' of 'Verzendingen' klikken totdat je 'Knownclients' / 'Op de wachtlijst (x)' ziet. in dit scherm staan ze onder [GoT])

Oude eMule topics
Deel 1: Emule opensource donkey
Deel 2: Emule opensource edonkey, deel 2
Deel 3: Emule opensource edonkey, deel 3
Deel 4: eMule opensource eDonkey, deel 4
Deel 5: eMule opensource eDonkey, deel 5
Deel 6: eMule opensource eDonkey, deel 6
Deel 7: eMule opensource eDonkey, deel 7
Deel 8: eMule opensource eDonkey, deel 8
Poll
Poll: Welke eMule Mod gebruik je nu?
Geen mod (Standaard versie)
Sivka
Morph
LSD
Fusion
MorTillo
Plus
Tarod
Maella
BlackRat
een of andere Leecher mod
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2969&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Aftiteling
Als je het tot hier gered hebt, wens ik je veel plezier in dit topic ;) Vraag ik alleen nog voor de laatste keer of je please _voordat_ je een post plaatst, eerst even de FAQ/Manual/Topic/Startpost wil doorkijken. Mocht je nu een probleem plaatsten wat al eerder is voorgekomen, is dat natuurlijk geen ramp, maar probeer het te voorkomen :)

Mr.Nobody, bedankt voor de toevoegingen aan de startpost!

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 28-10-2003 17:17 . Reden: html ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, ik heb enkele replies getrashed.

Offtopic oneliners in de trant van "sjee, jouw HTML is gaar", "wow, wat ziet het goed eruit", etc kunnen jullie gewoon via ICQ/mail/topicreports afhandelen hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 28-10-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05
Mooie Starpost Zoeff!!! Nice Work

Ik zelf heb net mijn instellingen voor Emule een stuk lager gezet, heb niet meer zoveel te downloaden (veel minder files at once), maar op deze manier kan ik wél gewoon weer lekker uploaden (vinden andere mensen ook weer fijn :P)

Weet iemand trouwens wat er in de laatste versies van eMule (en mods) is gebeurd met Community Sharing, ik vond het net zo gezellig worden gooien ze die functie er weer uit...

edit:
Dat was er dus met mn eerste reply gebeurd BalusC :P

[ Voor 8% gewijzigd door SyS_ErroR op 28-10-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

nog even een reactie op frank-nl uit het vorige topique,
Dit is helemaal geen bug, gewoon de 1:4 ratio die goede mods hanteren.
Die ratio had ik het ook over, maar daar kan emule vooral qua download zich Niet goed aan houden, probeer maar uit, limiteer je download op 5 voor een uurtje ofzo en ga dan de grafiek bekijken, dan gaat emule echtwel over die 5 kbps, doet ie met gemak bijvoorbeeld 30.

en ik weet dat zodra je bij de server om sources vraagt je zowel het ip adres als de userhash krijgt. deze 2 worden opgezocht, en klopt 1 van die 2 niet dan word de bron gedropped. ik weet niet of het bij de allernieuwste versie van de server nog zo is maar bij de versies waar ik een week geleden mee in aanraking kwam was dit wel het geval.
SyS_ErroR schreef op 28 oktober 2003 @ 17:21:
Mooie Starpost Zoeff!!! Nice Work

Ik zelf heb net mijn instellingen voor Emule een stuk lager gezet, heb niet meer zoveel te downloaden (veel minder files at once), maar op deze manier kan ik wél gewoon weer lekker uploaden (vinden andere mensen ook weer fijn :P)

Weet iemand trouwens wat er in de laatste versies van eMule (en mods) is gebeurd met Community Sharing, ik vond het net zo gezellig worden gooien ze die functie er weer uit...

edit:
Dat was er dus met mn eerste reply gebeurd BalusC :P
Sommige mods gaan ermee stoppen, andere mods doen iets anders, bijvoorbeeld emuleplus vind het eerlijker om dit te behouden, want er is bewezen dat dit meer goed dan kwaad zal doen. emule vond ook de save load sources niet goed, dit heeft bijvoorbeeld emuleplus iets aangepast maar zal er Wel in blijven.

er was ook gezeur over het handmatige "remove no needed sources", dit is wel verwijderd omdat dit eigenlijk al automatisch gedaan werd om de zoveel tijd, dus de handmatige versie bleek overbodig te zijn.

oftewel, de 'officiele' emule mod mag zeggen wat ze willen, maar soms gaan ze iets tever. daarbij komt ook dat bijvoorbeeld een mod als emuleplus zoveel eigen code heeft en de officiele mod er zoveel van gebruikt heeft dat het eigenlijk geen mod meer te noemen is.

edit, ja de volgende keren zal ik wel alles in 1 bericht quoten :P

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 28-10-2003 17:44 . Reden: toevoeginKje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op 28 October 2003 @ 17:21:kan ik wél gewoon weer lekker uploaden (vinden andere mensen ook weer fijn :P)

ja hoor, die mogen niet meer van het emule dev team :)
als je dat wel gebruikt heb je een illegale mod gemaakt :)
hetzelfde geldt bv voor meer dan 1 friendslot.
Anoniem: 63628 schreef op 28 October 2003 @ 17:33:Die ratio had ik het ook over, maar daar kan emule vooral qua download zich Niet goed aan houden, probeer maar uit, limiteer je download op 5 voor een uurtje ofzo en ga dan de grafiek bekijken, dan gaat emule echtwel over die 5 kbps, doet ie met gemak bijvoorbeeld 30.
als je aanzet dat je ook de overhead kan zien gaat het al een stuk beter.

[ Voor 1% gewijzigd door Mr.Nobody op 28-10-2003 17:44 . Reden: typo ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Nobody schreef op 28 oktober 2003 @ 17:44:
[...]
ja hoor, die mogen niet meer van het emule dev team :)
als je dat wel gebruikt heb je een illegale mod gemaakt :)
hetzelfde geldt bv voor meer dan 1 friendslot.
[...]
als je aanzet dat je ook de overhead kan zien gaat het al een stuk beter.
als jouw overhead meer dan 2 KBps is dan doe je iets niet goed ;) hier is 'ie 0,35KBps normaalgesproken. (gemiddelde 0.35, top was 0,98 en downloadsnelheid is hier gemiddeld 40kbps)

edit:
en verder, zie de reactie boven je.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 28-10-2003 17:48 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Anoniem: 63628 schreef op 28 October 2003 @ 17:48:
[...]als jouw overhead meer dan 2 KBps is dan doe je iets niet goed ;) hier is 'ie 0,35KBps normaalgesproken. (gemiddelde 0.35, top was 0,98 en downloadsnelheid is hier gemiddeld 40kbps)
upload staat op 8, verder niks aan, gemiddelde is 11!, das dus 3 KB/s meer.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/upload.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 28-10-2003 18:08 . Reden: van 8 kb meer 3 gemaakt, rekenen is een kunst ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86625

Even een vraagje. Bij "statistieken -> Timestatistics -> Project Averages -> * " staat bij mij bij elk sub menuutje "wachten..." waardoor kan het komen dat deze niet doen?

emule .29b [Morph v8g]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
http://www.emule-project....=30597&hl=project+average

je moet je statistieken dus ff resetten. als er iets mis gaat kun je dit terug halen

[ Voor 77% gewijzigd door Mr.Nobody op 28-10-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Nobody schreef op 28 oktober 2003 @ 18:04:
[...]
upload staat op 8, verder niks aan, gemiddelde is 11!, das dus 3 KB/s meer.

[afbeelding]
je moet wel bij recieve kijken want daar had ik het over :) je download overhead dus.. niet je upload overhead als wat jij aanwijst daar. upload limiteren is ook een stuk makkelijker dan download limiteren, ga jij anders maar even een andere client vertellen dat ie niet zoveel moet sturen :P

en je upload, ik vind het best verbazend hoog, ik zit in mijn andere statistieken (dus niet van emule zelf) niet verder dan 2 kbps erboven en dat sporadisch, dat is normaalgesproken hier 0,60 tot 1kbps.

het kan ook liggen aan het aantal connecties wat je hebt.. mijne staat op max 200 met een gemiddelde van 100 en dan 30 nieuwe connecties per seconde met 400 bronnen per bestand.. :)
Anoniem: 86625 schreef op 28 October 2003 @ 18:18:
Even een vraagje. Bij "statistieken -> Timestatistics -> Project Averages -> * " staat bij mij bij elk sub menuutje "wachten..." waardoor kan het komen dat deze niet doen?

emule .29b [Morph v8g]
je hebt jaarlijkse, maandelijkse en dagelijkse statistieken, je emule moet dus ook zo lang aan gestaan hebben voordat deze statistieken ook daadwerkelijk bestaan. dan hoeft emule niet werkelijk aan te staan, als je em bijvoorbeeld 's nachts uitzet gaat 'ie de volgende dag verder met tellen. geduld hebben dus. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 29-10-2003 00:35 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oops...

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 29-10-2003 00:35 . Reden: foutje.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

2 vraagjes :)

Ik heb sinds 2 dagen Max Payne 2, leuk spel maar dat staat hier los van. Als ik MP2 speel en afsluit dan gaat mijn eMule over de zeik. Al mijn uploads worden er uit geknikkerd en moeten zich weer opnieuw in mijn queues 'aanmelden'. Nou kom ik daar nog over heen maar overal waar ik in de queue sta wordt ik ook 'afgemeld' en mag ik weer achteraan beginnen in de queue.
Meer mensen die dit herkennen en nog beter een oplossing hebben? Ik gebruik nu 0.30b overigens, bij de volgende reboot wordt dat pas 30c tenzij ik zeker weet dat dat de oplossing is ;)

Daarnaast, valt me pas sinds gisteren op dus ik weet niet hoe lang het al zo is. Maar als ik bij 'last seen complete' kijk zie ik bijv "Friday, 10/17/2003, 1:37:33 (< 65)". En dat dikgedrukte snap ik niet en kan ik ook nergens terug vinden. Nou zal ik wel krom kijken maar toch, iemand die me wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86625

Anoniem: 63628 schreef op 29 October 2003 @ 00:31:
[...]

je hebt jaarlijkse, maandelijkse en dagelijkse statistieken, je emule moet dus ook zo lang aan gestaan hebben voordat deze statistieken ook daadwerkelijk bestaan. dan hoeft emule niet werkelijk aan te staan, als je em bijvoorbeeld 's nachts uitzet gaat 'ie de volgende dag verder met tellen. geduld hebben dus. :)
het was de 1e oplossing, statistieken resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 17:13
Anoniem: 63628 schreef op 29 October 2003 @ 00:31:
[...]

Dit is onzin, ik gebruik emule een half jaar en mijn jaarlijkse statistieken kan ik ook zien. Emule heeft misschien een paar dagen nodig om een goede inschatting te maken over een heel jaar, maar je hoeft echt geen jaar te wachten om je jaarlijkse statistieken te kunnen zien.
Emule maakt gewoon een schatting hoeveel je met de huidige gemiddelde downloadsnelheid in een jaar kan downloaden.

En het is ook niet het aantal gig dat ik tot nu toe dit jaar heb gedownload. Dus emule schat gewoon hoeveel het wordt.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Ik vroeg me af wat ik percies kan met de Schedular.....wilde namelijk mijn upload/download op bepaalde tijden veranderen en dus misschien via de Schedular automatisch maar ik kan niets vinden in de FAQ of startpost hoe dit kan...en of het wel kan.

Iemand ideeën ?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mja, het klopt dat ik dat nog niet aan de FAQ heb toegevoegd, maar zo lastig is het toch niet? Wat mij betreft is het redelijk vanzelfsprekend.

Maak gewoon een nieuwe aan in het onderste gedeelte van dit scherm...

Afbeeldingslocatie: http://www.emule-project.net/faq/img/pref_scheduler.jpg

...door op je rechtermuisknop te drukken, en voor Add te kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.emule-project.net/faq/img/context_schedule.jpg

Waarden een beetje aanpassen naar jou voorkeur, en klaar is kees. Lijkt me wel te doen toch?

Kijk anders nog even op http://www.emule-project.net/faq/pref_scheduler.htm voor een engelse uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
IceStorm schreef op 29 October 2003 @ 09:31:

Ik heb sinds 2 dagen Max Payne 2, leuk spel maar dat staat hier los van. Als ik MP2 speel en afsluit dan gaat mijn eMule over de zeik. Al mijn uploads worden er uit geknikkerd en moeten zich weer opnieuw in mijn queues 'aanmelden'. Nou kom ik daar nog over heen maar overal waar ik in de queue sta wordt ik ook 'afgemeld' en mag ik weer achteraan beginnen in de queue.
Meer mensen die dit herkennen en nog beter een oplossing hebben? Ik gebruik nu 0.30b overigens, bij de volgende reboot wordt dat pas 30c tenzij ik zeker weet dat dat de oplossing is ;)
Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen? Wat ik je wel kan vertellen is dat ik ook MP2 heb (inmiddels al 2 keer uitgespeeld ;) ), en dat ik er geen last van heb gehad icm eMule. Raar probleem, al op het eMule forum gekeken?
Daarnaast, valt me pas sinds gisteren op dus ik weet niet hoe lang het al zo is. Maar als ik bij 'last seen complete' kijk zie ik bijv "Friday, 10/17/2003, 1:37:33 (< 65)". En dat dikgedrukte snap ik niet en kan ik ook nergens terug vinden. Nou zal ik wel krom kijken maar toch, iemand die me wil helpen?
Ik vermoed dat het betekend dat er op dat moment meer dan 65 sources gevonden zijn. Als ik thuis ben zal ik eens kijken of ik het ook kan vinden, en evt verifieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 63628 schreef op 28 oktober 2003 @ 17:33:
Die ratio had ik het ook over, maar daar kan emule vooral qua download zich Niet goed aan houden, probeer maar uit, limiteer je download op 5 voor een uurtje ofzo en ga dan de grafiek bekijken, dan gaat emule echtwel over die 5 kbps, doet ie met gemak bijvoorbeeld 30.
If you activate the « ZZ ratio system » then the upload speed/download speed ratio of the official version leave its place to a ratio of data of 1:4 per session (so until you restart eMule). It mean that if you are with the top of the 1:4 ratio (Ex : if you have uploaded 1Mb and downloaded 5Mb, ratio 1:5), your limit of download will go down gradually to reach the ratio limit. Note that if you are below the ratio 1:4 you won’t have any speed limit in download. This data ratio allows a greater balance of upload/download for all and in particular for small connections and for people who make session of “exclusive upload” by night and must limit the upload very low by day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zoefff schreef op 29 October 2003 @ 13:13:
Mja, het klopt dat ik dat nog niet aan de FAQ heb toegevoegd, maar zo lastig is het toch niet? Wat mij betreft is het redelijk vanzelfsprekend.

Maak gewoon een nieuwe aan in het onderste gedeelte van dit scherm...

[afbeelding]

...door op je rechtermuisknop te drukken, en voor Add te kiezen.

[afbeelding]

Waarden een beetje aanpassen naar jou voorkeur, en klaar is kees. Lijkt me wel te doen toch?

Kijk anders nog even op http://www.emule-project.net/faq/pref_scheduler.htm voor een engelse uitleg :)
Idd Zoeff...wist alleen niet hoe ik een actie toevoegde ;) (rechtermuis :))

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
zo heb ik net een maand lang met 1Mbit lopen uploaden veranderd demon mn ip
toch weer jammer ben ik weer al mn credits kwijt bij iedereen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
stamp666 schreef op 29 October 2003 @ 17:51:
zo heb ik net een maand lang met 1Mbit lopen uploaden veranderd demon mn ip
toch weer jammer ben ik weer al mn credits kwijt bij iedereen
:|

Niet dus :Y)

Je credits worden opgeslagen aan de hand van je UserHash, die in "preferences.dat" staat. Die is dus NIET afhankelijk van je ip :)

Zolang je "preferences.dat" niet weggooit, is er nix aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cool tnx was het dus toch niet voor niets en ach anders vond ik het nou ook weer niet zo erg zolang het maar niet van die leechers zijn die bij me downen

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IceStorm schreef op 29 October 2003 @ 09:31:

daar heb ik ook last van, wel met meer spellen en programma's die veel cpu gebruiken. Dit is niet echt op te lossen aangezien elke emule versie en mod er last van hebben, zelfs de edonkey client zelf werkt hier niet echt lekker mee...

Het komt omdat max payne nogal veel cpu vreet en emule eigenlijk ook wel wat nodig heeft.. zo blijft er weinig ruimte over voor emule en gaat deze uploads en downloads droppen of heel traag laten gaan.. bekend probleem, je kunt proberen de priority van emule op high te zetten, dit kan iets oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 63628 schreef op 28 October 2003 @ 17:48:
als jouw overhead meer dan 2 KBps is dan doe je iets niet goed ;)
Heb je hier ook nog een argument voor of vind jij het gewoon zo? Paar KB overhead is heel normaal, ik gebruik de Pawcio mod die deze overhead bij je max. KB/sec upload betrekt zodat je ingestelde limiet dus ook daadwerkelijk de max. snelheid is waarmee je upload. Hierdoor gaat er dus wel een paar KB af bij het uploaden van chunks. Maar hierdoor blijft wel je ADSL verbinding overeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb vanmiddag wat zitten 'prutsen' (verkeerde venster sluiten => eMule afgesloten) en bij het reconnecten kreeg ik een LowID. Meestal gaat verbinding verbreken en een kwartiertje later weer verbinden goed, maar nu geloof ik niet (ik was er niet bij).

Het log van vanmiddag (servernamen gewist):
29-10-03 17:10:14: Found 184 known shared files
29-10-03 17:10:14: Creditfile loaded, 4039 clients are known
29-10-03 17:10:15: Disconnected
29-10-03 17:10:16: 203 servers in server.met found
29-10-03 17:10:17: Found 47 part files
29-10-03 17:10:17: eMule Version 0.30c ready
29-10-03 17:10:17: Connecting
29-10-03 17:10:17: Connecting to Server1 (xxx.xxx.xxx.xxx:4242)...
29-10-03 17:10:17: Connected to Server1 (xxx.xxx.xxx.xxx:4242), sending login request
29-10-03 17:10:17: Warning Server1 (xxx.xxx.xxx.xxx:4242) - Your 4662 port is not reachable. Please review your network config.

[knip]Zelf 3x gedisconnect omdat ik een LowID had, steeds ongeveer een kwartier er tussen voor weer opnieuw connecten, steeds LowID

29-10-03 18:01:56: Connecting to Server1 (x.x.x.x:4242)...
29-10-03 18:01:57: Connected to Server1 (x.x.x.x:4242), sending login request
29-10-03 18:01:57: Warning Server1 (x.x.x.x:4242) - Your 4662 port is not reachable. Please review your network config.
29-10-03 18:01:57: Connection established on: Server1
29-10-03 18:01:57: New clientid is 233581
29-10-03 18:02:00: Received 5 new servers
29-10-03 18:04:31: Error Server1 (x.x.x.x:4242) - You have a LOWID but your client is requesting callback to other LOWID client ! This is a violation of ed2k protocol ! ???
29-10-03 18:24:09: Lost connection to Server1 (x.x.x.x:4242)
29-10-03 18:24:09: Connecting to Server1 (x.x.x.x:4242)...
29-10-03 18:24:09: Connected to Server1 (x.x.x.x:4242), sending login request
29-10-03 18:24:09: Connection established on: Server1
29-10-03 18:24:09: New clientid is 423928**** Mijn 'vaste' ID (ik krijg deze altijd als ik connect)
* Resistor 18:24:10: Error Server1 (x.x.x.x:4242) - Connection refused. Your IP is currently blacklisted. ??????
29-10-03 18:32:34: Lost connection to Server1 (x.x.x.x:4242)
29-10-03 18:32:34: Connecting to Server1 (x.x.x.x:4242)...
29-10-03 18:32:35: Conne...
*knip*
En zo gaat het de hele tijd verder, ik connect, krijg een HighID, krijg deze melding, en verlies connction weer na ongeveer 8 minuten.

Ik krijg normaal een HighID, maar soms een LowID, dat kan zijn als de server te druk is of zo. Ik verbreek de verbinding (disconnect) dan en wacht ongeveer 15min. voor opnieuw een poging te wagen.

Ik weet niet precies hoe die servers werken, maar zou het morgen over zijn? of moet ik andere maatregelen nemen?

Software: W98SE, eMule 0.30c
Verbinding: 128/768 ADSL, Alcatel SpeedTouch Home

Settings eMule (volgens mij meest relevante):
Use smart LowID check on connect
Safe Connect
TCP: 4662 (gepoortmapped op modem) UDP: 4672
Max. connections: 100 (maximum W98, zodra ik ga internetten lager (80 of 72))
Up: 10KB (hoger lukt niet, bij internetten 8 )
Down: 72KB (nog nooit gehaald, ben zelfs nog nooit boven de 55 geweest)
Aantal gedeelde bestanden: 221
Aantal downloads: 47
Wat was ik aan het doen: een hele rits films parallel aan het downloaden, mijn UL/DL ratio zat op 1:2,5 ; cumulatief 1,12:1 (en dalend)

-edit-
Hmm, volgens mij was dit ook aan het einde van het vorige topic besproken, moment, ik ga zo zelf een poging doen om zelf het antwoord hier neer te zetten, ik denk dat dit nog wel vaker langs gaat komen.

-edit2-
Ik mag heel hard geslagen worden:
4POX schreef op 26 October 2003 @ 22:17:
[...]

Dat komt door de server.. Die bannen je automatisch voor 2 uren als jij te veel resourceses vraagt van de servers.. Bijvoorbeeld als je te veel bestanden tegenlijk wil downloaden. Zet eens het maximaal te downloaden bestanden eens op 30 en probeer over 2 uren nog een keer
Gewoon 2 uur geduld hebben, en minder tegelijk willen downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 29-10-2003 19:43 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

[quote]Zoefff schreef op 29 October 2003 @ 13:17:
[...]

Ik vermoed dat het betekend dat er op dat moment meer dan 65 sources gevonden zijn. Als ik thuis ben zal ik eens kijken of ik het ook kan vinden, en evt verifieren
quote]

Bedoel je niet juist < Kleiner dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Geurt-kun op 29-10-2003 19:40 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank-NL schreef op 29 oktober 2003 @ 18:18:
[...]

Heb je hier ook nog een argument voor of vind jij het gewoon zo? Paar KB overhead is heel normaal, ik gebruik de Pawcio mod die deze overhead bij je max. KB/sec upload betrekt zodat je ingestelde limiet dus ook daadwerkelijk de max. snelheid is waarmee je upload. Hierdoor gaat er dus wel een paar KB af bij het uploaden van chunks. Maar hierdoor blijft wel je ADSL verbinding overeind.
Hm ik denk dat je adsl verbinding niet door je overhead platgaat maar door een veel te hoog getal aan max connecties en veel te veel bronnen per bestand. Dat zijn ook de 2 dingen die overhead creeëren, als je boven de 2 kbps in overhead zit is dat erg hoog, en is het waarschijnlijk zo dat je met veel minder overhead een beter resultaat kan krijgen.

probeer het zelf uit zou ik zeggen, zet voor de grap eens een andere mod erop, emuleplus ofzo.. zet je upload op bijv. 10.. en de volgende settings:
200 max connections
max 400 sources per file (als je meer dan 10 bestanden download zet dit dan op 300, heb je minder dan 4 bestanden zet dit dan op 500)
max aantal connections per 5 seconden; 30 of 40, het is maar net wat beter werkt.

hou er rekening mee dat emule, en zeker de wat bekendere mods gebaseerd op nieuwere versies automatisch onnodige bronnen laten vallen en deze vervangen door nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Geurt-kun schreef op 29 oktober 2003 @ 19:39:
Bedoel je niet juist < Kleiner dan?
Euh ja, dat bedoel ik idd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frank-NL schreef op 29 oktober 2003 @ 15:36:
[...]

If you activate the « ZZ ratio system » then the upload speed/download speed ratio of the official version leave its place to a ratio of data of 1:4 per session (so until you restart eMule). It mean that if you are with the top of the 1:4 ratio (Ex : if you have uploaded 1Mb and downloaded 5Mb, ratio 1:5), your limit of download will go down gradually to reach the ratio limit. Note that if you are below the ratio 1:4 you won’t have any speed limit in download. This data ratio allows a greater balance of upload/download for all and in particular for small connections and for people who make session of “exclusive upload” by night and must limit the upload very low by day.
Als jij HANDMATIG je download limiteerd heeft emule heel veel moeite zich daaraan te houden, handmatig zou betekenen dat ondanks het zzul systeem je nogsteeds een limiet houdt, dit zzul systeem is alleen van toepassing als jij je download limiet hoger instelt dan je zou mogen wegens je ratio's.
Lezen is moeilijk he? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70879

Ik heb sinds ik emule gebruik (versie 0.30c op WinXP) Ongeveer om de 2 minuten een hapering in mijn systeem. Het Cpu gebruik springt dan 1 seconde omhoog naar 90% en het spel of de film hapert dan even. Erg irritant kan ik wel zeggen. Is dit een bekend probleem en weten jullie een oplossing?
Alvast bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
In taskmanager emule op low priorty zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28837

Ik heb nu al een aantal weken last van een enorm hoog percentage corrupte delen dat wordt gedownload.

Ik schat gemiddeld zo'n 50% van alle gedownloadde data is "lost due to corruption".

Voorheen had ik hier nooit last van.

Ik gebruik standaard emule client. Non-standaard poorten of minder connecties helpen i.i.g niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anoniem: 28837 schreef op 30 oktober 2003 @ 19:30:
Ik schat gemiddeld zo'n 50% van alle gedownloadde data is "lost due to corruption".
Ik hou nooit zo van schattingen, je kunt in je stats de precieze cijfers zien ;) Is het niet zo dat je gewoon toevallig wat vaker corrupted meuk voorbij hebt zien komen of is er bijv. gewoon 1 chunk die vreemd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hou nooit zo van schattingen, je kunt in je stats de precieze cijfers zien ;) Is het niet zo dat je gewoon toevallig wat vaker corrupted meuk voorbij hebt zien komen of is er bijv. gewoon 1 chunk die vreemd doet?
Het probleem is bij alle bestanden, niet bij 1 enkele chunk. Van de afgelopen 320 MB was er 270 MB corrupt. :'( Geen rare bestanden, gewoon populare zooi.

Ik gebruik eMule al heel lang, en dit probleem heb ik alleen de laatste paar weken. Het lijkt ook steeds erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28837 schreef op 30 oktober 2003 @ 20:33:
[...]

Het probleem is bij alle bestanden, niet bij 1 enkele chunk. Van de afgelopen 320 MB was er 270 MB corrupt. :'( Geen rare bestanden, gewoon populare zooi.

Ik gebruik eMule al heel lang, en dit probleem heb ik alleen de laatste paar weken. Het lijkt ook steeds erger te worden.
Ipfilter.dat al geupdate? zo niet, doe dat eens, je zult verbaasd staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heb ik toevallig een uurtje geleden geupdate. Ik hoop dat het gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:09
heb zojuist de versie met Kademlia geprobeerd.

ik ben behoorlijk onder de indruk, alleen connecties voor de dowloads en in het begin om de sources te indexeren. dus hij gebruikt constant alleen connecties voor de mensen waarvan je daadwerkelijk van het downloaden bent.

dit zal mijn internet verbinding heel erg fijn vinden :P
hoe het allemaal exact werkt ben ik nog niet helemaal achter, zeker niet hoe het zit met het connecten naar de Kademlia servers en wat de hell die "afstanden" betekenen. de "afstanden" zijn namelijk in binaire taal en zeggen mij dus helemaal niets.

je kan met Kademlia dus op het nieuwe Kademlia netwerk als op het Edonkey netwerk zoeken en downloaden. sterker je kan het naast elkaar gebruiken. heb het even op mijn werk uitgetest dus zal vanavond eens uitgebreid gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
offtopic:
Want de zaak beschikt over een snelle internetverbinding :+

hmmzz.. Als ik dit zo hoor moet ik misschien ook maar eens die versie gebruiken..
Want eMule vertraagt mnverbinding altijd zo alsik aan t emulen ben, niet gigantisch.. maar wel genoeg om voor irritatie te zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SyS_ErroR schreef op 31 oktober 2003 @ 18:19:
offtopic:
Want de zaak beschikt over een snelle internetverbinding :+

hmmzz.. Als ik dit zo hoor moet ik misschien ook maar eens die versie gebruiken..
Want eMule vertraagt mnverbinding altijd zo alsik aan t emulen ben, niet gigantisch.. maar wel genoeg om voor irritatie te zorgen...
Dat ken ik ja, komt vaker voor als je een router hebt en je zet je max connecties te hoog (boven de 256 dus..) Nu heb ik als ik goed kijk een gemiddeld aantal verbindingen van 80 ongeveer dus waarom dat zoveel hoger zou moeten weet ik eigenlijk niet maargoed :P

zijn er nog mensen die cvs versies gebruiken van emule versies? ik namelijk de nieuwste eMulePlus van CVS.. 1i.. hij ehm draait redelijk goed :) average download speed van vandaag was 92kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:
edit/quote knop probleem :P

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 01-11-2003 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik gebruik al een tijdje naar volle tevredenheid eMule, draai nu zelfs versie 0.30c
Ik kan thuis wel connecten, maar op school niet. Nu heeft dit in de 1e plaats volgens mij te maken met het feit dat poorten zoals 4242 geblokt worden.
Als ik mijn poorten lager instel (78 en 79 ofzo) kan hij nog steeds niet connecten met de server.
Nu zag ik in mijn serverlijst een paar servers staan die op poort 80 draaien. Volgens mij zou hij dan wel moeten kunnen connecten. Dit heb ik niet kunnen testen, aangezien die servers "dead" waren. (ja ook vanaf thuis)

Nu vroeg ik mij af hoe je ervoor kan zorgen als server te functioneren, en of het dan mogelijk is er een password op te zetten of een ip-range te blocken (zodat je er alleen vanaf school opkan, ik heb maar ADSL-lite)
En zou ik dan vanaf school wel kunnen connecten? Ik weet dat ze alle inkomende connecties blocken, zelfs via kazaa heb ik op school geen upload (wel download though)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 07:42

The Third Man

The Third Jellyfish

bigfoot1942 schreef op 01 november 2003 @ 03:02:
ik gebruik al een tijdje naar volle tevredenheid eMule, draai nu zelfs versie 0.30c
Ik kan thuis wel connecten, maar op school niet. Nu heeft dit in de 1e plaats volgens mij te maken met het feit dat poorten zoals 4242 geblokt worden.
Als ik mijn poorten lager instel (78 en 79 ofzo) kan hij nog steeds niet connecten met de server.
Nu zag ik in mijn serverlijst een paar servers staan die op poort 80 draaien. Volgens mij zou hij dan wel moeten kunnen connecten. Dit heb ik niet kunnen testen, aangezien die servers "dead" waren. (ja ook vanaf thuis)

Nu vroeg ik mij af hoe je ervoor kan zorgen als server te functioneren, en of het dan mogelijk is er een password op te zetten of een ip-range te blocken (zodat je er alleen vanaf school opkan, ik heb maar ADSL-lite)
En zou ik dan vanaf school wel kunnen connecten? Ik weet dat ze alle inkomende connecties blocken, zelfs via kazaa heb ik op school geen upload (wel download though)
Als het op school niet werkt kan het door 2 dingen komen:
1. De sysadmin(s) is/zijn slimmer dan op mijn school en hebben dus emule geblokkeerd.
2. Jullie maken gebruik van een transparent proxy en hebben dus niet door dat je ipv via een gateway, via een proxy gaat en dan ook zal emule niet werken.

Als optie 2 het geval is kan je het nog proberen te omzeilen door met de proxysettings te spelen in emule en als ip dat van je gateway op te geven. Veel kans geef ik je echter niet...

Met 'als server functioneren' bedoel je neem ik aan dat je een webbased interface gebruikt? Dat is aan de ene kant prima te doen (kwestie van de webinterface aanzetten in de preferences en password instellen). Het grote probleem waar je denk ik tegenaan loopt is dat er een mogelijkheid moet zijn om jouw emulebak op school te bereiken vanaf buiten school. Ik heb dat opgelost met de mod_proxy in apache op mijn server (website) die ook op school staat. Je zou het ook met huis-tuin-en-keuken portforwarding kunnen doen, maar dat is alleen mogelijk met hulp van de sysadmin(s)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

The Black Hand v4 is eigenlijk best een bagger versie.

Hij is nu 3 keer al gecrashed tijdens het downloaden 's nachts, met geheugenfoutmeldingen. De computer had ook over de 500 MB in gebruik voor eMule alleen. Vandaag is hij gewoon blijven hangen met 100% CPU gebruik. Hoelang hij al hing weet ik niet; ik zie het net.

MorphNext 2b -> Ligt met de codebase van eMule .30a te ver achter
TBH v4 -> Onstabiel
LSD -> Veel te zwakke bannings-capaciteiten

Dan gaan we maar Sivka proberen; het is ook de enige mod die nu op 30c draait zo te zien. Heeft de originele eMule ook Upload Sense, zodat hij de upload vertraagt als je gaat internetten of als de upload gewoon langzamer gaat (wellicht door netwerkdruk/serverdruk en dergelijke bij je ISP? Dit vind ik een hele mooie functie. Zo hoef ik niet altijd zelf mijn upload snelheid te wijzigen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 01 november 2003 @ 13:10:
The Black Hand v4 is eigenlijk best een bagger versie.

Hij is nu 3 keer al gecrashed tijdens het downloaden 's nachts, met geheugenfoutmeldingen. De computer had ook over de 500 MB in gebruik voor eMule alleen. Vandaag is hij gewoon blijven hangen met 100% CPU gebruik. Hoelang hij al hing weet ik niet; ik zie het net.

MorphNext 2b -> Ligt met de codebase van eMule .30a te ver achter
TBH v4 -> Onstabiel
LSD -> Veel te zwakke bannings-capaciteiten

Dan gaan we maar Sivka proberen; het is ook de enige mod die nu op 30c draait zo te zien. Heeft de originele eMule ook Upload Sense, zodat hij de upload vertraagt als je gaat internetten of als de upload gewoon langzamer gaat (wellicht door netwerkdruk/serverdruk en dergelijke bij je ISP? Dit vind ik een hele mooie functie. Zo hoef ik niet altijd zelf mijn upload snelheid te wijzigen.)
emuleplus heeft dit niet, maar volgens mij is dat wel een leuke mod om te proberen? gebruik em zelf naar volle tevredenheid, is de stabielste mod tot nu toe :) (komt vast omdat ze zoveel eigen code hebben vergeleken met de officiele client :P ik begreep dat die code nogal een zooitje was? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sivka heeft zo te zien ook geen Upload Speed Sense. LSD volgens mij wel, en MorphNext heeft het ook. Dan ga ik maar tussen deze twee mods kiezen.

De ene ligt achter met zijn codebase, de andere kan niet zo machtig bannen... tja... :/

Toch maar weer naar MorphNext... LSD 2de keuze, omdat ik heb gehoord dat eMules op de 30a of oudere codebase veel minder bronnen krijgen toegewezen. Als dit te hinderlijk is, is LSD nog een optie.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 01-11-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 01 november 2003 @ 12:06:
[...]
Als het op school niet werkt kan het door 2 dingen komen:
1. De sysadmin(s) is/zijn slimmer dan op mijn school en hebben dus emule geblokkeerd.
2. Jullie maken gebruik van een transparent proxy en hebben dus niet door dat je ipv via een gateway, via een proxy gaat en dan ook zal emule niet werken.

Als optie 2 het geval is kan je het nog proberen te omzeilen door met de proxysettings te spelen in emule en als ip dat van je gateway op te geven. Veel kans geef ik je echter niet...

Met 'als server functioneren' bedoel je neem ik aan dat je een webbased interface gebruikt? Dat is aan de ene kant prima te doen (kwestie van de webinterface aanzetten in de preferences en password instellen). Het grote probleem waar je denk ik tegenaan loopt is dat er een mogelijkheid moet zijn om jouw emulebak op school te bereiken vanaf buiten school. Ik heb dat opgelost met de mod_proxy in apache op mijn server (website) die ook op school staat. Je zou het ook met huis-tuin-en-keuken portforwarding kunnen doen, maar dat is alleen mogelijk met hulp van de sysadmin(s)...
ik geloof niet dat we gebruikmaken van een proxy, we hebben een internet-ip, maar als we dat van buitenaf poortscannen, geeft ie aan dat alle poorten dichtzitten, terwijl we op onze pc expres poorten hebben opengezet.

en met als server functioneren bedoel ik eigenlijk als emule server (zoals probenprinz en Razorback, maar dan dus voor mij alleen)
Dus dan dacht ik aan zown server thuis op poort 80, en waarschijnlijk zou ik daar dan wel mee kunnen connecten vanwege de poort. En zo hoop ik dan lekker upload te genereren ;)
Maar dat proxy gebeuren is een goeie, misschien moet ik een beetje gaan klieren met tunneling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

bigfoot1942 schreef op 01 november 2003 @ 17:15:
[...]

ik geloof niet dat we gebruikmaken van een proxy, we hebben een internet-ip, maar als we dat van buitenaf poortscannen, geeft ie aan dat alle poorten dichtzitten, terwijl we op onze pc expres poorten hebben opengezet.

en met als server functioneren bedoel ik eigenlijk als emule server (zoals probenprinz en Razorback, maar dan dus voor mij alleen)
Dus dan dacht ik aan zown server thuis op poort 80, en waarschijnlijk zou ik daar dan wel mee kunnen connecten vanwege de poort. En zo hoop ik dan lekker upload te genereren ;)
Maar dat proxy gebeuren is een goeie, misschien moet ik een beetje gaan klieren met tunneling...
Dat zal dan waarschijnlijk aan je provider liggen. Gebruiken jullie toevallig Kennisnet of iets in die richting (internet speciaal voor scholen)? Daar hebben ze het vaak dichtstaan. Zelf een server draaien lukt natuurlijk ook niet als je niet eens als client kunt fungeren. Daarbij zou ik het draaien van een server ook niet echt aanraden ivm de mogelijke problemen je dan met BREIN en de BSA zou kunnen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 01 november 2003 @ 13:26:
Sivka heeft zo te zien ook geen Upload Speed Sense. LSD volgens mij wel, en MorphNext heeft het ook. Dan ga ik maar tussen deze twee mods kiezen.

De ene ligt achter met zijn codebase, de andere kan niet zo machtig bannen... tja... :/

Toch maar weer naar MorphNext... LSD 2de keuze, omdat ik heb gehoord dat eMules op de 30a of oudere codebase veel minder bronnen krijgen toegewezen. Als dit te hinderlijk is, is LSD nog een optie.
ga zelf je versies schrijven als je zo veeleisend bent :P of download sources van een of andere mod en compile de nieuwste versie zelf.. maar volgens mij is emuleplus de enige die dat doet :/ (waarbij dat kan dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 01 november 2003 @ 20:08:
[...]
Dat zal dan waarschijnlijk aan je provider liggen. Gebruiken jullie toevallig Kennisnet of iets in die richting (internet speciaal voor scholen)? Daar hebben ze het vaak dichtstaan. Zelf een server draaien lukt natuurlijk ook niet als je niet eens als client kunt fungeren. Daarbij zou ik het draaien van een server ook niet echt aanraden ivm de mogelijke problemen je dan met BREIN en de BSA zou kunnen krijgen....
ik wou dan eigenlijk die server thuis draaien op poort 80 ofzo, dan kan ik vanaf school met mijn server connecten en zo up-downloads genereren. Bestaat hier speciale software voor (het draaien van een e-mule server zoals Probenprinz en Razorback)?
de BSA enzo ben ik niet zo heel bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

bigfoot1942 schreef op 02 november 2003 @ 00:38:
[...]

ik wou dan eigenlijk die server thuis draaien op poort 80 ofzo, dan kan ik vanaf school met mijn server connecten en zo up-downloads genereren. Bestaat hier speciale software voor (het draaien van een e-mule server zoals Probenprinz en Razorback)?
de BSA enzo ben ik niet zo heel bang voor.
Lugdunum is veruit het meest gebruikte serverprogramma voor het edonkey netwerk. Ik zou die proberen. Ik zou alleen niet weten hoe je het voor elkaar zou krijgen om wel met je server thuis te connecten terwijl je dat niet met andere servers kan, maar dat mag je dan zelf gaan uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Kwal schreef op 02 november 2003 @ 00:47:
[...]
Lugdunum is veruit het meest gebruikte serverprogramma voor het edonkey netwerk. Ik zou die proberen. Ik zou alleen niet weten hoe je het voor elkaar zou krijgen om wel met je server thuis te connecten terwijl je dat niet met andere servers kan, maar dat mag je dan zelf gaan uitproberen ;)
En hij blijft met het probleem zitten dat hij geen UDP searches kan doen.. laat dat nou net een van de belangrijkste dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 02 november 2003 @ 00:47:
[...]
door op poort 80 of 79 ofzo te draaien ipv die standaard 4661 (school blockt uitgaand verkeer op hoge poorten, radminnen via 4xxx lukt niet, via poort 80 wel, zodoende. Ik ga ervanuit dat ik dan ieg kan connecten.
SilenceOfSorrow schreef op 02 november 2003 @ 15:56:
En hij blijft met het probleem zitten dat hij geen UDP searches kan doen.. laat dat nou net een van de belangrijkste dingen zijn.
en in lekentaal houdt dat in...
Kan ik ieg upload genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigfoot1942 schreef op 03 november 2003 @ 00:55:
[...]

door op poort 80 of 79 ofzo te draaien ipv die standaard 4661 (school blockt uitgaand verkeer op hoge poorten, radminnen via 4xxx lukt niet, via poort 80 wel, zodoende. Ik ga ervanuit dat ik dan ieg kan connecten.

[...]

en in lekentaal houdt dat in...
Kan ik ieg upload genereren?
UDP search, is zoeken naar bronnen via het udp protocol bij alle servers in je serverlijst en bij normale clients tussen je sources en in je upload queue, dit is met de laatste emule versie belangrijker geworden omdat hier meer gebruik van word gemaakt, de servers willen nl niet al teveel connecties dus als je teveel van ze vraagt word je gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde even melden dat ik mijn probleem van een hoog percentage corrupte delen opgelost heb. Het is nu <10% voor de laatste 5 GB en dalende.

Wat ik heb gedaan:
- De bestaande config helemaal gewist
- eMule Kademlia testclient met HDD protection patch geinstalleerd

Die HDD protection patch is een aanraden om eens te bekijken. Dat is een goede tweak om je harde schijf wat minder te laten werken, wat weer goed is voor de levensduur en temperatuur.
Bij sommige mods zit ie er al in, en anders moet je zelf even gaan compileren (heb ik ook gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
Anoniem: 41851 schreef op 01 november 2003 @ 13:26:

LSD is gebanned op de officiele site van eMule vanwege leechfuncties.. Morphnext ligt idd te ver achter. Heb je de verschillende versies van Blackhand gebruikt? (amd, P4 en normal? )
Misschien tip voor je.. Gerbruik nu de pawcio mod versie 0.30c 4.04.. zitten heel veel functies in van Morphenxt, BH etc en een hele goede Bandwith controller. zo ook de optie om je overhead te includen in je upload. (let wel, dan moet je volgens mij 11 kb instellen voor onbeperkte DL) ff de faq lezen die op het forum staat bij www.emule-web.de
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de P4 en de Normal versie van TBH v4 geprobeerd. Ze zijn beiden onstabiel op mijn systeem. Soms hangt het programma, en gebruikt dan 100% CPU, terwijl het ook soms ronduit crashed en helemaal uitvalt. Ik zal Pawico eens bekijken.

MorphNext 30a v2b werkt echter al weer een tijdje lekker.

Het is wel vreemd met MorphNext. Indien ik 10 kB als maximum instel in de opties, en het minimum op 2 zet in de upload-speed-sense optie, dan gaat hij met 2 kB/s uploaden als de upload van @Home weer eens instort naar 5 kB/s. Dan upload ik urenlang met 2 kB/s, terwijl ik dan toch nog fullspeed (40-60 kB/s, van de week over de 140 zelfs) kan downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 03-11-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 03 november 2003 @ 21:01:
Ik heb de P4 en de Normal versie van TBH v4 geprobeerd. Ze zijn beiden onstabiel op mijn systeem. Soms hangt het programma, en gebruikt dan 100% CPU, terwijl het ook soms ronduit crashed en helemaal uitvalt. Ik zal Pawico eens bekijken.

MorphNext 30a v2b werkt echter al weer een tijdje lekker.

Het is wel vreemd met MorphNext. Indien ik 10 kB als maximum instel in de opties, en het minimum op 2 zet in de upload-speed-sense optie, dan gaat hij met 2 kB/s uploaden als de upload van @Home weer eens instort naar 5 kB/s. Dan upload ik urenlang met 2 kB/s, terwijl ik dan toch nog fullspeed (40-60 kB/s, van de week over de 140 zelfs) kan downloaden.
dat is dat ZZul systeem, is al eerder voorbij gekomen in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628 schreef op 03 november 2003 @ 22:27:
[...]

dat is dat ZZul systeem, is al eerder voorbij gekomen in dit topic
Is dat nog steeds het ZZ Ratio Upload System? Ik dacht dat ze dat eruit gegooid hadden, of is het gewijzigd/hernoemd of opgenomen in het Speed Sense systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 14:38
Gebruik sinds een tijdje pawcio mod, die geeft en overhead van 10% das heel hoog vind ik. Maar nu hoor ik dat de andere mods gewoon liegen, weet iemand hier meer van?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Volgens mij heb ik een overhead van zo'n 4 KBps UP.. met 10KBps upload en een 128Kbit lijntje omhoog is dat vrij veel..

volgens mij kunnen die andere mods dat niet goed meten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed, en toen....
Emule heeft 2 weken achter elkaar aan gestaan.
Nu zijn alle downloads voltooid.
Wat nu te doen? Laten jullie emule draaien om credit om te bouwen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Neuh, ik laat m niet aanstaan om credit op te bouwen, dat heeft niet zo veel zin.

Ik laat m wel aanstaan om andere mensen blij te maken. Het maakt me geen hol uit of ik constant 10k upload, of niet, ik merk er niks van (tenzij ik een groot mailtje wil versturen, maar dan zet ik m gewoon ff uit natuurlijk ;) ).

Maar het komt eigenlijk bijna nooit voor dat mn queue leeg is trouwens :P

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 04-11-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed, dan gaat ie uit.... :z
Zal morgen eens kijken of ik nog instressante dingen kan downloaden. :)
Sharereactor heb ik al veel van gehad. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
meendering schreef op 05 november 2003 @ 00:06:
Goed, dan gaat ie uit.... :z
Zal morgen eens kijken of ik nog instressante dingen kan downloaden. :)
PIEP heb ik al veel van gehad. :+
hmmm, die kan je hier beter niet noemen anders worden de modjes boos. Kom anders keertje langs op de IRC als je geen sites meer weet, wij hebben er heeel veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weet niet of het al besproken is, maar ik heb ontdekt dat m'n Norton personal firewall het aantal connecties flink beperkt. Met m'n 106/32 verbinding haal ik gemiddeld 900 connecties, maar zodra ik de firewall aanzet komt het aantal connecties niet hoger dan de 150.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen of weet welke firewall het aantal connecties niet beperkt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Imhotep

The Dark Side

heb eigenlijk maar 1 klein vraagje.

Ben nu zelf sinds een weekje bezig met edonkey en moet zeggen dat je veel meer kunt vinden dan met bijv kazaa e.d.
Nu is mijn downloadsnelheid totaal niet snel te noemen, maar zoals ik uit de firstpost begrijp is dat gebruikelijk en loopt dat alleen maar op. :)

maar wat ik nog niet helemaal begrijp is wat je nu precies aan je friends hebt :?

PS. is er iemand die mij een e-mail wil sturen met daarin een link naar mods voor edonkey?
Ik weet dat dat niet in dit topic gepost mag worden dus vandaar de mail. 8)

PPS.

Het staat nu toch ook in het topic :?
Even 'for the record': Als je twijfelt over legaliteit: doe maar helemaal niet via GoT. "Wie mailt mij even serials, cracks en pr0n" wordt ook niet gewaardeerd ;)
Een mailtje aan een mod met de vraag of het kan, kan altijd trouwens. Kunnen we altijd nog ja of nee zeggen. Zie verder Zoefff hieronder: valt wel mee in dit geval :)

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 08-11-2003 16:10 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:09
maar wat ik nog niet helemaal begrijp is wat je nu precies aan je friends hebt
officieel zou je mensen van GoT voorang kunnen geven op downloads. hoe het precies werkt snap ik niet helemaal, dit komt ook omdat nog nooit iemand uit die lijst wat bij mij heeft gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Imhotep schreef op 05 november 2003 @ 16:30:
PS. is er iemand die mij een e-mail wil sturen met daarin een link naar mods voor edonkey?
Ik weet dat dat niet in dit topic gepost mag worden dus vandaar de mail. 8)
Wat bedoel je precies? Mods voor eMule zijn bijvoorbeeld de plus mod, morphnext, blackhand, enz. Die mogen in dit topic (en op heel GoT) gewoon besproken worden hoor.

Of bedoel je leech-mods? Ik hoop het niet. Er is geen policy tegen leechers natuurlijk, maar het is wel vreselijk lame om zo'n mod te gebruiken...

Overigens, mocht het iets illegaals betreffen, en je vraagt er vervolgens hier naar om het te mailen, blijft dat een warez request, en dus eventueel een Waarschuwing van de Crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
PoLo schreef op 05 november 2003 @ 16:06:Iemand enig idee hoe dit op te lossen of weet welke firewall het aantal connecties niet beperkt?
nee sorry, ik heb zonealarm gebruikt en die geeft hetzelde probleem. ik heb hem meestal uit. maakt toch niet veel uit want ik heb NAT en ik heb toch niet zo veel poorten open staan.
Imhotep schreef op 05 november 2003 @ 16:30:maar wat ik nog niet helemaal begrijp is wat je nu precies aan je friends hebt :?
mensen die op je friendslijst staan gaan sneller door je wachtlijst heen. ze hebben gewoon een streepje voor bij jou.

btw: bij de communitysharing, dat is iets anders dan friends, heeft alleen [GoT] voor je naam zetten heeft geen nut meer want de huidige mods mogen geen communitysharing meer hebben; dat is nu illegaal verklaart door het emule dev-team. het is wel aan te raden het ervoor te zetten, want dan kan iedereen zien dat je een echte gotter bent. ikzelf voeg geen mensen aan mijn friendslist toe als ze dit niet voor hun naam hebben.
Imhotep schreef op 05 november 2003 @ 16:30:
www.emule-mods.de :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

eMule 0.30c

Is er een mogelijkheid om het aantal uploads te beperken? Ik heb (sinds vandaag) de upload kunnen verhogen (nu 24KB, was 11), maar nu stijgt het aantal uploads even hard mee.

'Vroegâh' (gisteren en eerder dus) had ik altijd 4 uploads die per stuk ongeveer 2,7KB kregen, nu heb ik er 8 die ongeveer 2,9KB krijgen.

Ik zou dat willen beperken, tot 6 uploads, maar ik kan die mogelijkheid niet in de instellingen terugvinden, terwijl ik vandaag met 20KB/s van 1 persoon die ook .30 had, of had die gewoon een hele snelle verbinding, waardoor het maximum aan uploads gewoon bereikt was?

Ik wil die persoon namelijk 'belonen' dat ik zo snel bij hem kan downloaden, wij zijn volgens mij namelijk met de zelfde serie bezig te downloaden.
Ik heb al 825MB van hem, hij zit in een friend-slot en heeft maar 125MB van mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Resistor op 05-11-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op 05 november 2003 @ 17:49:
[...]
nee sorry, ik heb zonealarm gebruikt en die geeft hetzelde probleem. ik heb hem meestal uit. maakt toch niet veel uit want ik heb NAT en ik heb toch niet zo veel poorten open staan.
Dan zal ik hem maar uit moeten zetten. Zit ook achter een hardware firewall, maar het is toch prettig dat ik controle heb over hetgene wat naar buiten gaat.
Resistor schreef op 05 november 2003 @ 17:51:
eMule 0.30c

Is er een mogelijkheid om het aantal uploads te beperken? Ik heb (sinds vandaag) de upload kunnen verhogen (nu 24KB, was 11), maar nu stijgt het aantal uploads even hard mee.

'Vroegâh' (gisteren en eerder dus) had ik altijd 4 uploads die per stuk ongeveer 2,7KB kregen, nu heb ik er 8 die ongeveer 2,9KB krijgen.

Ik zou dat willen beperken, tot 6 uploads, maar ik kan die mogelijkheid niet in de instellingen terugvinden, terwijl ik vandaag met 20KB/s van 1 persoon die ook .30 had, of had die gewoon een hele snelle verbinding, waardoor het maximum aan uploads gewoon bereikt was?

Ik wil die persoon namelijk 'belonen' dat ik zo snel bij hem kan downloaden, wij zijn volgens mij namelijk met de zelfde serie bezig te d
ownloaden.
Ik heb al 825MB van hem, hij zit in een friend-slot en heeft maar 125MB van mij.
Volgens mij is het zo op te lossen.

Preferences -> Connection -> Wizard -> Concurrent downloads op 1-5 zetten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Resistor schreef op 05 november 2003 @ 17:51:
Ik wil die persoon namelijk 'belonen' dat ik zo snel bij hem kan downloaden, wij zijn volgens mij namelijk met de zelfde serie bezig te downloaden.
hij heeft zijn beloning al: credits bij jou. het systeem is zo gemaakt dat de bandbreedte verdeelt wordt. zou upload je naar meer mensen als je dat kunt.
ik kan het niet zo snel vinden, maar ik dacht dat het emule dev-team regels voor het aantal slots heeft gemaakt. voor het aantal friendsslots weet ik dat zeker: 1.

maar goed als je het wilt kun je het met de Sivka.v10c6 mod (http://www.emule-mods.de/?mods=sivka). die kun je instellen van 2 tot 100 :)
PoLo schreef op 05 november 2003 @ 17:56:Preferences -> Connection -> Wizard -> Concurrent downloads op 1-5 zetten.
downloads.... hij heeft het over uploads :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Nobody op 05-11-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
In mods met ZZul is het aantal slots altijd zo weinig mogelijk. 1 slot krijgt bijna alle bandbreedte totdat die vol is, de rest gaat naar trickle slots. Hoewel, zo was het dus tot vanmiddag bij mij, want nu is m'n upload ook verdrievoudigd en worden er wat meer slots geopend; momenteel 1 van 15, 1 van 10 en nog een paar <5kb/sec. Met de Pawcio mod is het in ieder geval in te stellen dat er naar een zo laag mogelijk aantal uploadslots wordt gestreefd, soort van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Nu online

Imhotep

The Dark Side

Zoefff schreef op 05 november 2003 @ 16:59:
[...]

Wat bedoel je precies? Mods voor eMule zijn bijvoorbeeld de plus mod, morphnext, blackhand, enz. Die mogen in dit topic (en op heel GoT) gewoon besproken worden hoor.

Of bedoel je leech-mods? Ik hoop het niet. Er is geen policy tegen leechers natuurlijk, maar het is wel vreselijk lame om zo'n mod te gebruiken...

Overigens, mocht het iets illegaals betreffen, en je vraagt er vervolgens hier naar om het te mailen, blijft dat een warez request, en dus eventueel een Waarschuwing van de Crew.
oke, thanks. :)

Ik bedoel dus ook gewoon de mods die ook in de firstpost staan bij de poll, een stukje ervoor zag ik iets staan dat de crew besloten had op de "overbekende" site van emule niet meer te posten, vandaar dat ik dus vroeg om de mail :+

Dat je daar dus ook een ow voor kan krijgen als het om ilegale software gaat had ik ff niet aan gedacht |:(

PS. hoe kan het trouwens dat de temp grootte van een bestand ongeveer 4 tot 5 keer zo groot is dan wat er daadwerkelijk gedownload is :?

[ Voor 8% gewijzigd door Imhotep op 06-11-2003 09:14 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Vraagje: Als je zelf een andere edonkey client gebruikt dan emule bouw je dan bij emule gebruikers credit op of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 47550 schreef op 06 november 2003 @ 09:50:
Vraagje: Als je zelf een andere edonkey client gebruikt dan emule bouw je dan bij emule gebruikers credit op of niet?
Volgens mij wel ja.
Staat dit niet ergens in de Help/FAQ op de Emule site of daar op het forum? Ik neem zo ook wel ff een kijkje, vind ook wel interessant om te weten :P

[Update]
Zo uit de Emule FAQ geplukt. Features -> Credit System -> Onderaan bij Notes:
Notes:
> All Clients uploading to you are rewarded by the credit system. It does not matter if the client supports the credit system or not.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 06-11-2003 10:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
ik heb het volgende probleem met connecten tot sommige servers.
Hij geeft de melding the server gives priority to zlib aware clients, please upgrade your client. En ik heb de nieuwste emule plus draaien, dus ik ben ff de weg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

QSYS schreef op 06 november 2003 @ 10:30:
ik heb het volgende probleem met connecten tot sommige servers.
Hij geeft de melding the server gives priority to zlib aware clients, please upgrade your client. En ik heb de nieuwste emule plus draaien, dus ik ben ff de weg kwijt.
Ik weet alleen dat sommige servers melding maakten dat ze meer sources stuurden naar 0.30b en nieuwere clients, omdat die een 'prettiger' server protocol gebruikten. Maar van het zlib systeem heb ik nooit gehoord, ik weet wel dat de zlib module normaal gesproken in emule gecompileerd hoort te zijn. Gebruik je de originele emule of een mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
emule plus de nieuwste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

QSYS schreef op 06 november 2003 @ 10:42:
emule plus de nieuwste versie
Emule plus <> emule. Emule plus is nog gebaseerd op 0.30a (aan het changelog te zien), terwijl Emule al bij 0.30c is. Ik zou eens die nieuwere Emule proberen of een mod die al op die nieuwere versies (dus 0.30b kan ook) gebaseerd is, zoals TBH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Imhotep schreef op 06 november 2003 @ 09:13:
[...]
PS. hoe kan het trouwens dat de temp grootte van een bestand ongeveer 4 tot 5 keer zo groot is dan wat er daadwerkelijk gedownload is :?
Omdat eMule ruimte alvast reserveert, om later problemen te voorkomen. Dus als je een film download van 800 mb, dan maakt ie meteen een file van 800 mb aan, ook al heb je nog maar 10 mb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Nu online

Imhotep

The Dark Side

Zoefff schreef op 06 november 2003 @ 13:13:
[...]

Omdat eMule ruimte alvast reserveert, om later problemen te voorkomen. Dus als je een film download van 800 mb, dan maakt ie meteen een file van 800 mb aan, ook al heb je nog maar 10 mb gedownload.
oke, begrijp ik dat ook weer :)

maar nu loop ik toch tegen een probleempje aan.
Ik gebruik op dit moment edonkey2000 v0.51 en heb een mod gedownload die ik eigenlijk wel wil gaan gebruiken, eMule0.30c-sivka.v10c6-bin
maar als ik nu de temp en incomming maps verplaats naar deze dir dan neemt ie de files niet mee en er staat dan in de downloadlijst helemaal niets :?
dat verplaatsen van de maps staat in de readme.txt beschreven, maar werkt dus om een of andere reden niet bij mij. doe ik iets fout of klopt het dat deze 2 programma's niet met elkaar uit kunnen wisselen?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Imhotep schreef op 06 november 2003 @ 13:56:
[...]

oke, begrijp ik dat ook weer :)

maar nu loop ik toch tegen een probleempje aan.
Ik gebruik op dit moment edonkey2000 v0.51 en heb een mod gedownload die ik eigenlijk wel wil gaan gebruiken, eMule0.30c-sivka.v10c6-bin
maar als ik nu de temp en incomming maps verplaats naar deze dir dan neemt ie de files niet mee en er staat dan in de downloadlijst helemaal niets :?
dat verplaatsen van de maps staat in de readme.txt beschreven, maar werkt dus om een of andere reden niet bij mij. doe ik iets fout of klopt het dat deze 2 programma's niet met elkaar uit kunnen wisselen?
Heb je die dirs ook in het programma daadwerkelijk veranderd?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Hoe kan je je search veld deleten bij EMULE?
elke keer als ik een letter invult vult ie zich auto aan.. (in mij IE is dit niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dr zit nergens een knopje voor, je moet zelf gewoon even het bestand waar die dingen in worden opgeslagen deleten.

Staat ergens in je eMule dir, "AC_SearchStrings.dat" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zoefff schreef op 06 november 2003 @ 15:10:
Dr zit nergens een knopje voor, je moet zelf gewoon even het bestand waar die dingen in worden opgeslagen deleten.

Staat ergens in je eMule dir, "AC_SearchStrings.dat" :)
Bij mij staat dat om precies te zijn in F:\Program Files\eMule\config
Moet je openen met een texteditor, kladblok of zoiets.

Deleten wat je weg wilt halen, opslaan en je ziet het niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Nu online

Imhotep

The Dark Side

Graham schreef op 06 november 2003 @ 14:12:
[...]
Heb je die dirs ook in het programma daadwerkelijk veranderd?
jep, aangepast in de setup van het programma en de dirs verplaatst nar de dir van de mod

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Search history: in order to clear the search history, simply press AltGr + Del while in search window (or delete AC_SearchStrings.dat (in Config folder) while eMule Plus is not running)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Imhotep schreef op 06 november 2003 @ 16:58:
[...]

jep, aangepast in de setup van het programma en de dirs verplaatst nar de dir van de mod
edonkey2000 gebruik een nieuw formaat voor part files :)
ik dacht dat de nieuwste emule versies dit formaat aankonden.
als je zeker weet dat alle instellingen goed staan van emule, kan je als laatste de part files converteren naar het oude formaat met deze tool: http://files.edonkey2000....ds/singlefile.php?lid=506

edit: heb je trouwens emule als eens opnieuw gestart? een andere manier is:
• in emule de temp en de dowload folder naar een andere folder laten verwijzen
• druk op apply of ok
• verander de folders terug naar de juiste plek.
• druk op apply of ok

je weet nu zeker dat je de oude instellingen hebt "overrulled"

btw: een poosje gelden vroeg iemand waarom emule mail probeerde te versturen! dat was dus niet zo, iemand draait emule op poort 25 en sommige firewalls denken dan dat het mail is. ik heb nu idd gevonden dat dit het geval is (zie http://forum.overnet.com/viewtopic.php?t=52655).

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Nobody op 06-11-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over dat mail gedoe heb ik al 30 vragen gehad :+

komt veelal van zone alarm, nou is dit sowiezo al een bagger firewall, aangezien hij het verschil tussen tcp en smtp niet echt kan zien terwijl hij zegt van wel.

ik raad iig mensen met zone alarm aan een andere firewall erop te zetten, kerio oid blijken wel wat beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Of een mooie hardwarematige in je router ---> DrayTek Vigor 2200e
Betere router om mee te emulen kan je (imo) niet krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SyS_ErroR schreef op 06 november 2003 @ 20:31:
Of een mooie hardwarematige in je router ---> DrayTek Vigor 2200e
Betere router om mee te emulen kan je (imo) niet krijgen :D
precies :P en die moet ik nog kopen, al probeer ik de 2600 met adsl modem aan te schaffen... :) nu nog geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569

Ik heb een tijdje onder een steen geleefd. Maar ik vroeg me plots af. Er word altijd gezegd, als je een nieuwe windows install doet bijvoorbeeld moet je die, die en die bestanden bewaren, anders moet je weer opnieuw credits opbouwen. Is dat eigenlijk niet bullshit.
Wat ik me namelijk afvraag, staat er in het known-clients bestand niet de mensen waaraan JIJ credits hebt gegeven? IPV wie jij credits hebt gehad. Dat lijkt me veel logischer namelijk :S

EDIT: Sorry ik vond het al op de website zelf:

> Your own credits are saved by the client who owes you the credit. This prevents faking the credits.

Dat dacht ik namelijk al, dan hoef je toch eigenlijk niks te backuppen.? Servers heb je zo weer terug.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26569 op 07-11-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 26569 schreef op 07 november 2003 @ 09:29:
Ik heb een tijdje onder een steen geleefd. Maar ik vroeg me plots af. Er word altijd gezegd, als je een nieuwe windows install doet bijvoorbeeld moet je die, die en die bestanden bewaren, anders moet je weer opnieuw credits opbouwen. Is dat eigenlijk niet bullshit.
Wat ik me namelijk afvraag, staat er in het known-clients bestand niet de mensen waaraan JIJ credits hebt gegeven? IPV wie jij credits hebt gehad. Dat lijkt me veel logischer namelijk :S

EDIT: Sorry ik vond het al op de website zelf:

> Your own credits are saved by the client who owes you the credit. This prevents faking the credits.

Dat dacht ik namelijk al, dan hoef je toch eigenlijk niks te backuppen.? Servers heb je zo weer terug.
Je moet natuurlijk wel je userhash (soort paspoort) backuppen, anders herkent niemand je en krijg je ook niet de rechten die aan de opgebouwde credits verbonden zijn. Maar je kan in de meeste gevallen gewoon de binaries in .zip/.rar formaat downloaden en dan alleen de emule.exe overschrijven. Desnoods ook de emule.tmpl, /web en /lang mapjes, als je ook de vreemde talen en de webinterface gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569

De userhash ja, dat was het. Ik zei het al heb onder een steen geleefd :)

Ander vraagje dan. Ik heb de kademlia mod gedraaid, en draai nu weer gewoon eMule. Echter zijn er zat bestanden bijgekomen. Dus eigenlijk wil ik eMule even een keer helemaal opnieuw installeren. Maar ik vergeet iedere keer welke bestanden ik moet bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569 schreef op 07 november 2003 @ 10:22:
De userhash ja, dat was het. Ik zei het al heb onder een steen geleefd :)

Ander vraagje dan. Ik heb de kademlia mod gedraaid, en draai nu weer gewoon eMule. Echter zijn er zat bestanden bijgekomen. Dus eigenlijk wil ik eMule even een keer helemaal opnieuw installeren. Maar ik vergeet iedere keer welke bestanden ik moet bewaren :)
En kryptkey.dat (of was het cryptkey.dat?), die is voor secureID. Ookwel belangrijk. anders klopt je secureID niet met je userhash, ookniet echt iets wat je wilt hebben.. en vergeet je naam niet hetzelfde te houden.. die valt er ook onder...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 07-11-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 63628 schreef op 07 november 2003 @ 15:04:
en vergeet je naam niet hetzelfde te houden.. die valt er ook onder...
:?

Je naam kan je zo vaak wijzigen als je wilt. Dat maakt voor je userhash/credits niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Anoniem: 63628 schreef op 07 november 2003 @ 15:04:
[...]En kryptkey.dat (of was het cryptkey.dat?), die is voor secureID. Ookwel belangrijk. anders klopt je secureID niet met je userhash, ookniet echt iets wat je wilt hebben.. en vergeet je naam niet hetzelfde te houden.. die valt er ook onder...
wat dacht je van je hele config folder? er staan misschien een aantal bestanden in die niet nodig zijn (door bv het gebruik van een mod) maar de rest is wel nuttig.
soms is het handig om je preferences.ini wel te wissen. daar staat soms een boel rotzooi in, dit ook door mod gebruik

voor een lijst met bestandsnamen kijk hier: http://www.emule-project.net/faq/used_files.htm dan weet je wat er weg kan.

offtopic:
@Zoefff: er zit een tiepvaut in de link van de FAQ: eMule opensource eDonkey, deel 9 die komma moet weg :)
Anoniem: 26569 schreef op 07 november 2003 @ 10:22: ...
Ik heb de kademlia mod gedraaid, en draai nu weer gewoon eMule.
...
ik draai nu ook een mod met kademlia, de Pawcio 4.04 (base versie: v040f.26). het beste draait deze met alleen een verbinding met het kademlia netwerk. ik verbind dus niet met een server. als ik beide heb aanstaan slibt mijn verbinding dicht. tot nu toe lopen mijn dowloads beter dan normaal. maar ik weet nog niet of het uiteindelijk beter gaat worden dan het normale netwerk, volgens mij gebruiken nog niet heel veel mensen het.

als test:

Poll: Welk emule netwerk gebruik je?
"normale", want ik heb geen Kademlia mod
"normale", Kademlia staat uit
Kademlia _en_ het "normale"
_Alleen_ Kademlia
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=5086&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 46% gewijzigd door Mr.Nobody op 07-11-2003 18:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik goed begrepen dat er geen nieuwe MorphNext eMule meer uitkomt?

Het lijkt erop dat de MorphNext crew hun code hebben samengevoegd met de laatste eMule Kademlia cliënt, onder de naam MorphKad.

Kunnen we dus stellen dat MorphNext dood is en opgevolgd wordt door MorphKad?

Ik was altijd heel tevreden over MorphNext, vooral vanwege de goede anti-leech functies (draai nog steeds MorphNext 0.30a-2b). Is MorphKad (al) goed genoeg om over te stappen, of heeft niemand hier nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Anoniem: 41851 schreef op 07 november 2003 @ 22:12:
Heb ik goed begrepen dat er geen nieuwe MorphNext eMule meer uitkomt?

Het lijkt erop dat de MorphNext crew hun code hebben samengevoegd met de laatste eMule Kademlia cliënt, onder de naam MorphKad.

Kunnen we dus stellen dat MorphNext dood is en opgevolgd wordt door MorphKad?

Ik was altijd heel tevreden over MorphNext, vooral vanwege de goede anti-leech functies (draai nog steeds MorphNext 0.30a-2b). Is MorphKad (al) goed genoeg om over te stappen, of heeft niemand hier nog ervaring mee?
Die anti-leech van Morphnext zit al in heel veel andere mods hoor.. The Blackhand, Pawcio en nog een paar...
OF Morphnext dood is weet ik niet.. Morphkad is gewoon hun mod van eMule 0.40..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.