eMule opensource eDonkey, deel 9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.284 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

legolas82 schreef op 08 november 2003 @ 00:50:
[...]

Die anti-leech van Morphnext zit al in heel veel andere mods hoor.. The Blackhand, Pawcio en nog een paar...
OF Morphnext dood is weet ik niet.. Morphkad is gewoon hun mod van eMule 0.40..
Pawcio heb ik nog niet gebruikt. TBHv4 loopt continue vast of crasht bij mij. Volgens een kennis van mij die vaker op het eMule forum rondhangt, hebben de ontwikkelaars van MorphNext daar gezegd dat ze wel heil zien in het Kademlia protocol/netwerk, en dat ze hun MorphNext functies overzetten naar MorphKad. MorphNext zou niet meer verder ontwikkeld worden.

Als MorphNext wijken moet voor MorphKad, terwijl MorphKad een extra netwerk heeft en minstens dezelfde functies, dan is dat niet erg. Ze beschouwen echter MorphKad 0.5 als extreem pre-alpha, dus ik ben een beetje "bang" om over te stappen, ook omdat ik dan opnieuw moet installeren. De .exe overzetten werkt hier niet volgens het forum.

Edit: Ik heb net MorphKad 0.5 opgezet. Eerst Kademlia 0.40f gedownload en in een map gezet, daarna de MorphKad exe eroverheen, clients.met, cryptkey.dat preferences.dat enz... overgezet, maar niet preferences.ini. De voorkeuren heb ik opnieuw ingesteld. Het ed2k deel van MorphKad werkt goed, en het programma download al. Hij downloadt ook al bestanden die al gedeeltelijk klaar waren. Het Kademlia deel staat echter al een hele tijd (uurtje of 1.5) op "Connecting". Is dat normaal? Ik heb begrepen dat Kademlia compleet serverloos werkt, en aangezien er in mijn statistics maar 3 mensen met Kademlia staan (waar ik er zelf dus waarschijnlijk 1 van ben) dan kan het best dat er geen verbinding wordt gemaakt...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 22:12:
Heb ik goed begrepen dat er geen nieuwe MorphNext eMule meer uitkomt?

Het lijkt erop dat de MorphNext crew hun code hebben samengevoegd met de laatste eMule Kademlia cliënt, onder de naam MorphKad.

Kunnen we dus stellen dat MorphNext dood is en opgevolgd wordt door MorphKad?

Ik was altijd heel tevreden over MorphNext, vooral vanwege de goede anti-leech functies (draai nog steeds MorphNext 0.30a-2b). Is MorphKad (al) goed genoeg om over te stappen, of heeft niemand hier nog ervaring mee?
Ik was ook vervent gebruiker van Morphnext, maar ben nu ook overgestapt op Morphkad en die blaast ook dik door.
Voornamelijk overgestapt omdat deze gebruikt maakt van het nieuwe netwerk die efficienter werkt, Kademlia waar de toekomst voor eMule ook zal liggen.
Ik blaas na anderhalve dag weer op volle toeren down.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Weet iemand wat het volgende betekend?

*Click
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehardiek/tweakers/emulelog.JPG

Ik wou dat ik meer info kon geven, maar ik kwam thuis en zag deze logging in mijn firewall. Wat ik helemaal niet begrijp dat als remote host mijn ip-adres achter mijn router (10.0.0.152) wordt opgegeven en als lokaal ip-adres een ipadres ergens van het WWW. :?
Wat ik nog in de logging kon vinden was de term E20059 BACKDOOR NetMetro File List

Wat ik zelf verwacht is dat iemand over poort 4662,via emule binnen probeerde te komen op mijn pc, maar wie kan mij meer vertellen.

edit:

Ik ben er achter dat BACKDOOR netmetro een algemene naam is voor een trojan, maar waarom staat emule als app die de trojan probeerde te benaderen?

[ Voor 76% gewijzigd door Tukk op 08-11-2003 08:44 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op 07 november 2003 @ 16:19:
[...]

:?

Je naam kan je zo vaak wijzigen als je wilt. Dat maakt voor je userhash/credits niets uit.
zolang je emule hebt draaien wel ja.. als jij opnieuw installeert en dan een andere naam hebt werkt je cryptkey nietmeer en word je nietmeer geID'd oid :) maar als jij gewoon je naam veranderd dan veranderd normaalgesproken je cryptkey ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:59
De laatste tijd valt het mij op dat in het weekend het downloaden wel erg lekker gaat bij mij. Komt dit nu door een toename van voormalige kazaagebruikers die alleen in het weekend emule draaien of zit hier iets anders achter?

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
doodindegoot schreef op 08 november 2003 @ 12:57:
De laatste tijd valt het mij op dat in het weekend het downloaden wel erg lekker gaat bij mij. Komt dit nu door een toename van voormalige kazaagebruikers die alleen in het weekend emule draaien of zit hier iets anders achter?
denk dat je jezelf dit wijs maakt hoor.. Soms heb ik ook een kutdag en schiet het voor geen meter op maar das gewoon toeval.. Wat natuurlijk ook meespeelt is dat mensen hun pc in het weekend langer laten aanstaan en jij hebt steeds meer credits zodat je sneller door de queues gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:59
Het is de afgelopen 4, 5 weken echt zo dat emule loopt als een trein in het weekend, maar op werkdagen moddert hij maar een beetje aan. Volgens jou theorie bouw ik dus doordeweeks credits op en verspeel ik die weer in het weekend.
Maar credits heeft ook te maken met de tijd dat je in de wachtrij staat en als iemand emule alleen in het weekend aanzet kun je dus nooit veel credits krijgen bij zulke mensen, dus moet het toeval zijn dat ik dan altijd zo veel kan downloaden.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
doodindegoot schreef op 08 november 2003 @ 13:23:
Het is de afgelopen 4, 5 weken echt zo dat emule loopt als een trein in het weekend, maar op werkdagen moddert hij maar een beetje aan. Volgens jou theorie bouw ik dus doordeweeks credits op en verspeel ik die weer in het weekend.
Maar credits heeft ook te maken met de tijd dat je in de wachtrij staat en als iemand emule alleen in het weekend aanzet kun je dus nooit veel credits krijgen bij zulke mensen, dus moet het toeval zijn dat ik dan altijd zo veel kan downloaden.
Credits verspeel je niet he.. die bouw je op.. Opzich zit er wel een logica in dat alles in weekend sneller gaat.. veel meer mensen online.. Hetzelfde als savonds rond 8 uur enzo.. aanbod is dan groter.. Een andere verklaring zou ik er zo niet op kunnen verzinnen.. Maar ach.. tis opzich wel relaxt toch.. :)
VOor mensen geinteresseerd in de pawcio-mod.. Ik ben heel erg enthousiast.. vooral de bandwithcontrol werktheel erg goed. HIer is eenv volledige uitleg van alles:
http://www.emule-mods.de/?mods=pawcio&show=details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op 08 november 2003 @ 08:19:
[...]

Ik was ook vervent gebruiker van Morphnext, maar ben nu ook overgestapt op Morphkad en die blaast ook dik door.
Voornamelijk overgestapt omdat deze gebruikt maakt van het nieuwe netwerk die efficienter werkt, Kademlia waar de toekomst voor eMule ook zal liggen.
Ik blaas na anderhalve dag weer op volle toeren down.
Het Kademlia deel heeft de hele nacht geen verbinding gehad. Kan een download van het Kademlia deel + het eMule deel tegelijk komen, of alleen via één van de twee?

Als het laatstse het geval is, dan zal ik via Kademlia niet veel vinden, omdat de Ed2k linksites alleen links geven naar bestanden op het eMule deel. Er zit wel een mogelijkheid in om op het Kademlia deel te zoeken. Dan moet ik dat maar eens doen.

Voorlopig zet ik echter even het Kademlia deel uit, todat ik beter weet hoe dat werkt.

Edit: Kademlia zou toch serverloos werken? Toch is er onder de Kademlia knop een lijst met "contacts". Misschien vervangen die de server... indien ik wil zoeken op het Kademlia netwerk krijg ik de melding "You are not connected to a server." Ik ben wel verbonden met een eMule server, maar niet met een Kademlia server. Is het dus toch niet serverloos? En daarnaast, hoe vind ik contacts die ik in de Kademlia lijst kan zetten? Deze lijst is nu leeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik die upgrade van KPN heb gaat emule beduidend sneller. Gister had ik snelheden van 70 kbps!!! Vroeger ging ie hoogstens 25 kbps... Ik heb de upload nu op 15 kbps gezet, dat zal wel het verschil veroorzaken. Ben er erg blij mee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:44:
[...]

Het Kademlia deel heeft de hele nacht geen verbinding gehad. Kan een download van het Kademlia deel + het eMule deel tegelijk komen, of alleen via één van de twee?

Als het laatstse het geval is, dan zal ik via Kademlia niet veel vinden, omdat de Ed2k linksites alleen links geven naar bestanden op het eMule deel. Er zit wel een mogelijkheid in om op het Kademlia deel te zoeken. Dan moet ik dat maar eens doen.
ik zit dus nu alleen op kademlia, gaat prima. volgens mij kun je van beide netwerken dl. je krijg nl van je sources nieuwe sources en die kunnen van beide netwerken zijn. ik had nl al wat bekende: dl die al een poos aanstaan, die connecten nl vanzelf weer op mij.

als je noet op kademlia kan connecten heb je een "bootstrap" nodig. dat is een ip + poort van een pc waar een emule met kademlia op draait. op het emule forum is er wel een te vinden als je zoekt.

anders probeer je deze maar: 62.251.118.192 poort 4673 ;)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zal het eens een slinger geven, Mr. Nobody. :)

Ik hang niet zoveel rond op het eMule forum, omdat ik dan helemaal geen tijd mer overhoud voor nuttige zaken :X Alleen al de RPG forums, GoT forums, op het moment het 2CPU forum, ABXzone forum, eeeh ja. Dat is al meer dan genoeg. :)

Woei, connected! Ik vroeg me al af hoe je connecties moest maken omdat er geen servers zijn, en je niet zomaar random adressen kunt gaan invullen. OK, bootstrap dus. Daar had ik zelf al heen moeten en kunnen zoeken, want het is eigenlijk wel logisch. |:( :(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke serverlists gebruiken jullie op dit moment? Ik heb die uit de faq maar veel servers zijn dood.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tja simpel hè, ff jou pc met die van mij laten knuffelen :)
Bor_de_Wollef schreef op 08 november 2003 @ 16:00:
Welke serverlists gebruiken jullie op dit moment? Ik heb die uit de faq maar veel servers zijn dood.
geen, ik update door:
• de servers die ik krijg van de server waarop ik connected ben
• de servers die ik krijg van mijn sources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Bor_de_Wollef schreef op 08 november 2003 @ 16:00:
Neem die van http://ed2k.has.it. Maar 1x updaten, vanaf dat momen gewoon door anderen jou servers laten toesturen, dan heb je er meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 15:06:
Sinds ik die upgrade van KPN heb gaat emule beduidend sneller. Gister had ik snelheden van 70 kbps!!! Vroeger ging ie hoogstens 25 kbps... Ik heb de upload nu op 15 kbps gezet, dat zal wel het verschil veroorzaken. Ben er erg blij mee iig!
Dat is logisch, je krijgt meer credit bij anderen omdat je er naar meer upload dan 'vroeger', en daar krijg je je beloning voor.

Bij mij is het helaas wat minder aan het worden, maar dat kan ook komen omdat ik minder download.
Toen ik net de upgrade had ging het eigenlijk al meteen nadat ik de limiet hoger had gezet naar de 50KB, nu schommel ik rond de 35KB down.

(limieten: 24/40 // 72/128, was 11/16 // 72/96)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Is het interressant om alleen het kademlia gedeelte te connecten of krijg je dan geen ID oid?

Verder de opmerkingen over snellere verbindingen in het weekend; bij mij is het juist andersom. Tot vanochtend ging het met 30 KB/s Upload en 60KB/s download en nu zit ik op 1.8 up en 0.0 down :'(
Ik probeer al een aantal weken de juiste instellingen te vinden, maar wat ik ook probeer. Het gaat dan weer een 5 minuten goed maar daarna stort het weer helemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 01-08 19:08
Ik heb wat files in de shared map gezet, maar als ik bij shared files kijk, komen ze echt heel langzaam erbij.
Hoe kan dat?

Ik heb ook veel mp3 files erin, en zelfs daarbij duurt het gewoon heel lang voordat ze ingeladen zijn. Dan zijn ze niet geshared neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén kleine wazigheid sinds ik MorphKad 0.5 gebruik.

Size: 600 MB
Transferred: 320 MB
Completed: 400 MB

Hoe kan het gecompleteerde MB's hoger zijn dan het aantal overgebrachte MB's? Andersom zou nog wel kunnen: meer transfer dan completion door toedoen van corruptie en dergelijke...

Kan ik ook zien of een bron vanaf het Kademlia deel of vanaf het ed2k deel komt? Ik heb nu het idee dat het Kademlia deel nog niet veel doet, ondanks dat het wel is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Goh he, ook maar ff melden hier :) ....
Kben ffkes een paar dagen heel enthousiast mee bezig geweest(heb nu pas eMule ontdekt), maar had toch een paar vraagjes:

Dit heb ik nu bij een bepaald bestand`:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ad.schuring/Home/GoT/emule.GIF

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ad.schuring/Home/GoT/emule2.GIF

Is dit bestand nou corrupt? Hij mist blijkbaar een stukje, de eerste 77 delen had ik binnen een dag, die laatste ben ik nu al 2 dagen mee bezig(het is verder wel een populaire download). Betekend dat nou dat ik dat bestand niet kan krijgen of dat ik gewoon geduld moet hebben O-)

Verder ben ik al lekker bezig enzo, uploaden met 20kb/s constant, en download zo tussen de 20kb/s en 40kb/s :) ...
Kheb alleen wel soms dat m'n router er uitschiet(een goedkope sweex). M'n oplossing daarvoor was om hem op deze instellingen te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ad.schuring/Home/GoT/emule3.GIF
Iemand nog andere tips, ik zet hem nu maar gewoon steeds een stukje hoger en dan kijken wanneer het weer fout gaat...

Verder zal ik de volgende dagen gewoon lekker doorgaan en uittesten, zien of het goed gaat en dan later is kijken naar de mods enzo :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:31:
Eén kleine wazigheid sinds ik MorphKad 0.5 gebruik.

Hoe kan het gecompleteerde MB's hoger zijn dan het aantal overgebrachte MB's? Andersom zou nog wel kunnen: meer transfer dan completion door toedoen van corruptie en dergelijke...

Kan ik ook zien of een bron vanaf het Kademlia deel of vanaf het ed2k deel komt? Ik heb nu het idee dat het Kademlia deel nog niet veel doet, ondanks dat het wel is verbonden.
com·pres·sion Pronunciation Key (km-prshn)

1. a. The act or process of compressing.
b. The state of being compressed.
2. a. The process by which the working substance in a heat engine, such as the vapor mixture in the cylinder of an internal-combustion engine, is compressed.
b. The engine cycle during which this process occurs.
3. Computer Science. The process by which data is compressed into a form that minimizes the space required to store or TRANSMIT it.
EDIT
Dichter bij huis; in de FAQ:
Compressie

Compressie is één van de grote voordelen van eMule. Er is een functie in eMule ingebouwd, die alle bestanden die verstuurd worden, checkt of ze misschien nog een beetje gecomprimeerd kunnen worden. Zo ja, dan kan dat soms heel veel uit maken.
http://members.ams.chello...3/faq/feat_compressie.htm

[inwrijfmodus]Knap staaltje van niet-verder-kijken-dan-je-neus-lang-is[/] >:)

[ Voor 22% gewijzigd door The Third Man op 08-11-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste standaard huis-tuin-en-keuken routers gaan over de kop als je meer dan 255 verbindingen instelt. Pasgeleden heb ik bij iemand dit probleem ook gehad: router viel om de zoveel tijd uit. We hebben toen het aantal verbindingen steeds verlaagd, en met 254 verbindingen bleef hij goed lopen. Dat was een goedkope Trust. (Dan toch nog liever een Sweex... :X )

Edit
Dit probleem is wellicht opgelost. Ik heb gezien dat er bestanden zijn die per 700 MB zo'n 150 MB minder hoeven te downen vanwege de compressietechniek. Die blijkbaar schijnt "opeens" veel beter te werken als vroeger.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Weet iemand toevallig of je eMule ook automatisch je pc kan laten uitschakelen zodra de downloads completed zijn? Zou op zich wel handig zijn :)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwinh schreef op 08 november 2003 @ 21:50:
Weet iemand toevallig of je eMule ook automatisch je pc kan laten uitschakelen zodra de downloads completed zijn? Zou op zich wel handig zijn :)
Voor zover ik weet kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

alwinh schreef op 08 november 2003 @ 21:50:
Er zit bij mij in TBH4 wel de optie om de modemverbinding te verbreken als hij klaar is met een bestand. Misschien dat ze ook een shutdown optie willen toevoegen als je het hun voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 08 november 2003 @ 22:10:Er zit bij mij in TBH4 wel de optie om de modemverbinding te verbreken als hij klaar is met een bestand. Misschien dat ze ook een shutdown optie willen toevoegen als je het hun voorstelt.
Mja jammer, maar het hoeft echt niet voor mij ingebouwd te worden :P .
Ik dacht misschien zit het wel ergens maar kijk ik er overheen ofzo. ..

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Ik heb een folder in me E-Mule geshared, maar nu pakt ie de onderliggende directories niet mee. Is hier iets aan te doen?

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

RRX schreef op 09 november 2003 @ 00:22:
Ik heb een folder in me E-Mule geshared, maar nu pakt ie de onderliggende directories niet mee. Is hier iets aan te doen?
Afbeeldingslocatie: http://4ict.nl/~bastiaan/subdir.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

ok :o normaal verwacht je een vinkje ofzo :P

/edit
hey, en bij mijn e-mule staat dat er niet bij
/edit
maar het werkt wel

[ Voor 17% gewijzigd door RRX op 09-11-2003 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
RooT schreef op 08 november 2003 @ 20:24:Ik heb ook veel mp3 files erin, en zelfs daarbij duurt het gewoon heel lang voordat ze ingeladen zijn. Dan zijn ze niet geshared neem ik aan?
het is _niet_ de bedoeling om veel mp3's te sharen! daar is het ed2k netwerk niet geschikt voor. als je kademlia gebruikt kan je het wel doen. je heb veel kans dat je niet eens op bepaalde servers kan komen. als je er wel op komt, onthouden ze niet je hele lijst met bestanden. zip/rar je albums en share die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
doodindegoot schreef op 08 november 2003 @ 13:23:
Er is weinig zinnigs te zeggen over op welk tijdstip je het best kan downloaden. Dit hangt van zoveel factoren meer af dan alleen het aantal mensen online! Ik download 24/7 met een knallende snelheid, zeker sinds de KPN upgrade. Dit is weer een flinke impuls voor de netwerken hehehe.

eMule v0.40f.26 Pawcio 4.05 Statistics [http://emule-project.net]

Upload
Upload-Speed: 26.46 kB/s
Average Whole Uploadrate: 27.40 kB/s
Average Uploadrate: 25.30 kB/s
Max Upload Rate: 31.68 kB/s
Max Average Upload Rate: 25.33 kB/s

eMule v0.40f.26 Pawcio 4.05 Statistics [http://emule-project.net]

Download
Download-Speed: 15.86 KB/s
Average Whole Downloadrate: 20.37 kB/s
Average Downloadrate: 17.36 kB/s
Max Downloadrate: 94.65 kB/s
Max Downloadrate Average: 25.34 kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 01-08 19:08
Mr.Nobody schreef op 09 november 2003 @ 01:37:
[...]
het is _niet_ de bedoeling om veel mp3's te sharen! daar is het ed2k netwerk niet geschikt voor. als je kademlia gebruikt kan je het wel doen. je heb veel kans dat je niet eens op bepaalde servers kan komen. als je er wel op komt, onthouden ze niet je hele lijst met bestanden. zip/rar je albums en share die.
Het zijn maar iets van 250 bestanden, is toch niet erg veel lijkt me?

Maargoed nu deed ie het ineens wel, zal wel aan lmule liggen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch met stats gaan gooien... ik gebruik een Niet kademlia mod, geen zin in.. zie er ook echt geen voordeel van in eigenlijk... alles wat via kademlia geshared is is ook geshared via het edonkey netwerk...

ik heb een max van 200 verbindingen .. mijn gemiddeld aantal connecties zijn 56.. zoals te zien is.. ik snap niet dat mensen zeuren dat hun router niet genoeg verbindingen aankan als ik met 56 gemiddeld deze snelheden al haal :+
en op het moment upload ik alleenmaar, geen downloads erin staan.

emule net ff opgestart;
eMule Plus v1i RC1 Statistics [[GoT] SilenceOfSorrow]

Cumulative
General
Reconnects: 13
Average Connections (estimate): 56
Peak Connections (estimate): 243
Max Connection Limit Reached: 755
Upload
Average Upload Rate: 10.00 KB/s
Max Upload Rate: 67.55 KB/s
Max Average Upload Rate: 52.03 KB/s
Download
Average Download Rate: 0.00 KB/s
Max Download Rate: 216.00 KB/s
Max Download Rate Average: 110.34 KB/s

mijn settings; 200 max connections, 25 per 5 seconden, 300 sources per file.. en downloaden doet ie sneller dan ik tot nu toe iemand heb zien doen :+
Zal wel door e+1i komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RooT schreef op 09 november 2003 @ 13:47:
[...]

Het zijn maar iets van 250 bestanden, is toch niet erg veel lijkt me?

Maargoed nu deed ie het ineens wel, zal wel aan lmule liggen ofzo :?
het gaat om de grootte van de bestanden, mp3tjes zijn onhandig voor het netwerk omdat dit met hashes werkt van 9mb oid.. dus een mp3 zou dan een halve hash zijn en dat kost wat rekentijd voor emule.. en maakt het lastiger te downloaden en uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 14:00:
Als we dan toch met stats gaan gooien... ik gebruik een Niet kademlia mod, geen zin in.. zie er ook echt geen voordeel van in eigenlijk... alles wat via kademlia geshared is is ook geshared via het edonkey netwerk...
Niet alleen mods hebben kademlia, ook de officiële versie. Echter wel in de testfase nog. Natuurlijk zijn er veel voordelen te verzinnen voor het kademlia netwerk, t.o.v. ed2k. Onbeperkt aantal files sharen, geen overbelaste servers, onbeperkt schaalbaar (tot op zekere hoogte dan), en nog wel meer voordelen die netwerken als kazaa en gnutella ook hebben. Uiteraard zijn er ook nadelen te verzinnen, zoals bv. zoeksnelheid.

Ik gebruik het kademlia netwerk nu ook alleen maar om de devs alle mogelijkheden van het netwerk uit te laten testen en dit verder te ontwikkelen. In principe zou ik al zonder ed2k kunnen, dankzij source exchange etc. Er zijn al flink wat mensen online op kademlia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
het gaat hier geweldig na de upgrade:

Runtime: 13:40 Hours

Session UL:DL Ratio: 1 : 2.69

Session Uploaded Data: 948.19 MB

Session Downloaded Data: 2.49 GB

Upload
Upload-Speed: 20.03 kB/s
Average Whole Uploadrate: 23.55 kB/s
Average Uploadrate: 19.86 kB/s
Max Upload Rate: 20.31 kB/s
Max Average Upload Rate: 19.87 kB/s

Download
Download-Speed: 85.74 KB/s
Average Whole Downloadrate: 59.16 kB/s
Average Downloadrate: 53.42 kB/s
Max Downloadrate: 124.51 kB/s
Max Downloadrate Average: 53.42 kB/s

hiervoor haalde ik een gemiddelde van 10 KB/s
let op: die UL/DL ratio is niet eerlijk, eerder uploade ik meer dan ik dl. en daar zal binnenkort denk ik ook wel weer een verandering in komen.

als ik op www.speedtest.nl de test uitvoer, zie ik dat ik meer verbindingen kan leggen. hebben meer mensen dit? (was eerst 400 verbindingen is nu meer dan 600)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-11-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb hetzelfde Mr.Nobody...

Na die KPN upgrade lijkt mijn eMule eindelijk een acceptabele snelheid te halen. Iets van 5 x sneller dan voorheen :)

Aantal connecties is bij mij ook rond de 620...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Waaruit bestond die KPN upgrade dan precies (ik dacht uploadspeed x 2.. maar k weet t niet zeker)

Ik gebruik sinds een dag de Pawcio mod (gebaseerd op emule v0.30c)
Echt schitterend, vooral USS (upload speed sense)
Die baseerd hoesnel hij mag uppen met behulp van een ping naar t.net :)
Hij trekt ook de overhead bij de normale upload speed :D

* SyS_ErroR kan dus nu eMulen en online gamen tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Als ADSL-gebruiker kan internetten u ongetwijfeld niet snel genoeg gaan. Dan hebben wij nu goed nieuws voor u: uw ADSL Comfort-abonnement krijgt extra vaart!

De snelheid om te downloaden gaat omhoog van 768 Kbit/s naar 1024 Kbit/s. En zelf bestanden te versturen gaat maar liefst meer dan twee keer zo snel: van 128 Kbit/s naar 320 Kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Nice

een upload van 40KBps :P
Mjum :D

* SyS_ErroR heeft willendoen premium 1024/128 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op 09 november 2003 @ 16:18:Ik gebruik sinds een dag de Pawcio mod (gebaseerd op emule v0.30c)
Echt schitterend, vooral USS (upload speed sense)
Die baseerd hoesnel hij mag uppen met behulp van een ping naar t.net :)
Hij trekt ook de overhead bij de normale upload speed :D
tja, en sinds ik die uitgezet heb zit ik steeds op 95 KB/s :X

let vooral op mijn session gemiddelde (session duurt inmiddels 16:30 uur):

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/download.GIF
SyS_ErroR schreef op 09 november 2003 @ 17:16:
Nice

dat haal je dus echt niet hè :)
ik haal 25 KB/s. dat verschil is normaal met ADSL, bij de ene erger dan bij de andere.
de download snelheid is bv ook geen 128 KB/s, bij mij 105 - 110 KB/s

[ Voor 24% gewijzigd door Mr.Nobody op 09-11-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SyS_ErroR schreef op 09 november 2003 @ 17:16:
Nice

* SyS_ErroR heeft willendoen premium 1024/128 :(
Is maar 32 KB/s, bij ADSL moet je door 10 delen i.p.v. 8, net als bij analoge modemverbindingen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Mr. Nobody.. wtf ben jij allemaal aan t downen :) Dat gaat wel heeeeel snel
en wat bedoel je me't:

Sindsdien haal ik 95KBps??? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
sinds ik USS (upload speed sense) uitgezet heb, is een functie in dePawcio mod, haal ik ineens 95 KB/s. eerder echt niet, mijn piek was dan 40 KB/s

die functie past de upload aan, aan ping tijden van een bepaalde site. als de ping omhoog gaat, doet hij de upload omlaag.

ik "blaas" nu gewoon vol op 20 KB/s upload en geen dl limiet. max verbindingen staan nu op 600. en ik kan normaal surfen. dit heeft natuurlijk ook alles te maken met de upgrade. maar deze functie speelde bij mij een grote rol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Ok, ik heb USS bij mij ook uitgezet, kijken of t nu beter gaat :P

Verder vind ik het heel fijn dat de Pawcio mod je upload-overhead bij je overhead rekent.. dit scheelt veeeeeel in mn ping (en dus surfen etc. :P)
Normaal upload @ 10KBps + 2 a 3 KBps overhead.. dat is 14 a 15 kbps upload terwijl ik maar 128kbit aan up heb

Nu upload @ 7 a 8 upload + 2 a 3 kbps overhead.. netjes 10 dus
resultaat ---> surfen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
wacht maar tot je upgrade is uitgevoerd, dan gaat het veel sneller, tenminste dat hoor ik van veel meer mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op 09 november 2003 @ 14:09:
[...]

Niet alleen mods hebben kademlia, ook de officiële versie. Echter wel in de testfase nog. Natuurlijk zijn er veel voordelen te verzinnen voor het kademlia netwerk, t.o.v. ed2k. Onbeperkt aantal files sharen, geen overbelaste servers, onbeperkt schaalbaar (tot op zekere hoogte dan), en nog wel meer voordelen die netwerken als kazaa en gnutella ook hebben. Uiteraard zijn er ook nadelen te verzinnen, zoals bv. zoeksnelheid.

Ik gebruik het kademlia netwerk nu ook alleen maar om de devs alle mogelijkheden van het netwerk uit te laten testen en dit verder te ontwikkelen. In principe zou ik al zonder ed2k kunnen, dankzij source exchange etc. Er zijn al flink wat mensen online op kademlia.
dat zei ik verkeerd.. ik gebruik liever een mod en zie geen nut in kademlia, aangezien de originele client veeeeeel te beperkend is en veel te weinig kan.. daarbij vind ik de layout veel minder prettig dan bijv. een emuleplus en mis ik een dosis informatie bij de downloads die makkelijk zichtbaar is... zoals bij emuleplus wel het geval is...

En! emuleplus is bezig de core van de gui te scheiden, gaat ook nog leuke resultaten geven.. dus ik hou dat graag in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijd een probleem met mijn shares. Ik had eerst mijn directory met duizenden losse mp3s geshared maar dat wil ik niet meer. Toch blijven ze geshared als ik die directories uitvink. Ook met ctrl-klik helpt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20:25
Zoals je een paar posts boven je kan lezen, wordt het NIET gewaardeerd om veel mp3's te sharen (Mr.Nobody in "eMule opensource eDonkey, deel 9").

Het levert een enorme serverload op, waardoor je vaak al snel gebanned word door de desbetreffende server. Bovendien zit het netwerk niet zo in elkaar, dat je snel mp3tjes kan verspreiden.

Zip/rar je mp3tjes in albums/catagorieen en share die, dat gaat stukken beter :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zoefff schreef op 10 november 2003 @ 08:38:
Zoals je een paar posts boven je kan lezen, wordt het NIET gewaardeerd om veel mp3's te sharen (Mr.Nobody in "eMule opensource eDonkey, deel 9").

Het levert een enorme serverload op, waardoor je vaak al snel gebanned word door de desbetreffende server. Bovendien zit het netwerk niet zo in elkaar, dat je snel mp3tjes kan verspreiden.

Zip/rar je mp3tjes in albums/catagorieen en share die, dat gaat stukken beter :)
Erg liev dat je daar ons nogmaals op wijst, maar de vraagsteller wil juist niet z'n MP3 mapjes meer delen, maar toch blijven ze gedeeld. He's on your side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Lekkere Kwal schreef op 10 november 2003 @ 10:00:
[...]
Erg liev dat je daar ons nogmaals op wijst, maar de vraagsteller wil juist niet z'n MP3 mapjes meer delen, maar toch blijven ze gedeeld. He's on your side.
:X |:(

Ik ben dus nog gewoon nog niet wakker, sorry CREAM :)

Dan nogmaals een poging tot antwoord op je vraag:

Staan die mp3's niet allemaal in een directory, waar ook bestanden binnenkomen? Die shared eMule namelijk automatisch, en dat is niet uit te zetten (vanwege leech praktijken ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zoefff dat was het dus. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Dus bij veel Willendoen gebruikers loopt e-mule een stuk beter na de upgrade??

MOOI zo :P

Maarjah.. ik stap binnenkort toch ook over op Concepts ADSL (1024/512 voor 45 eurie p maand :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb onlangs de nieuwste versie (v4) van de BlackHand mod geinstalleerd, en nu valt me iets op: helemaal rechts, in het 'My Info' vak, staat er 'Credits' tussen. Dit stond (tot vandaag) bij mij op N/A, nu zie ik echter dat deze op 1200 staat (wat dit ook moge inhouden :? ).
Ook zie ik in het Verbose scherm af en toe iets voorbij springen wat kennelijk te maken heeft met die Credits in het 'My Info' vak. Weet iemand wat dit is/inhoud?

[edit]
lijkt me overigens niet dat dit te maken heeft met de zgn. creditfile, want die is bij mij wel wat hoger dan 1200! :+ ;)

[ Voor 17% gewijzigd door KillerBee op 10-11-2003 15:16 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

ik heb gisteravond de nieuwe pawcio geinstalleerd, maar wat mij heel erg opvalt is dat hij zich helemaal niet aan de opgegeven u/l snelheden houdt. Heb hem nu bijvoorbeeld al een uur of drie geleden op 7 max up gezet, en heb sindsdien gemiddeld 12.3 ge-upload 7(8)7

USS staat wel aan, maar die overruled toch niet de max die je bij hetzelfde schermpje invoert? Of snap ik nu iets niet of zo?

Ook een via de web interface ingevoerde verlaging van de u/l snelheid leidt niet tot het gewenste succes.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Bij mij doet ie het (bijna) perfect

ik heb in allebei de schermpjes (zoals bij Connection als bij USS) Max up 10 aangegeven
en hij draait continue op 10,2 a 10,3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

KillerBeeForEver schreef op 10 november 2003 @ 15:15:
Ik heb onlangs de nieuwste versie (v4) van de BlackHand mod geinstalleerd, en nu valt me iets op: helemaal rechts, in het 'My Info' vak, staat er 'Credits' tussen. Dit stond (tot vandaag) bij mij op N/A, nu zie ik echter dat deze op 1200 staat (wat dit ook moge inhouden :? ).
Ook zie ik in het Verbose scherm af en toe iets voorbij springen wat kennelijk te maken heeft met die Credits in het 'My Info' vak. Weet iemand wat dit is/inhoud?

[edit]
lijkt me overigens niet dat dit te maken heeft met de zgn. creditfile, want die is bij mij wel wat hoger dan 1200! :+ ;)
Is al eerder door mij vermeld, dat zijn je servercredits die je bij jezelf bijhoudt als je met Lugdunum 16.40 en nieuwer verbonden bent. Elke sourceaanvraag en gedeeld bestand kost credits, die na verloop van tijd zichzelf weer toevoegen. Op die manier wordt de serverlast gedoseerd door de client zelf.

Het heeft niks te maken met jouw credits bij anderen (die worden om logische redenen bij die personen opgeslagen) laat staan die van andere mensen bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

hufkes schreef op 10 november 2003 @ 16:10:
ik heb gisteravond de nieuwe pawcio geinstalleerd, maar wat mij heel erg opvalt is dat hij zich helemaal niet aan de opgegeven u/l snelheden houdt. Heb hem nu bijvoorbeeld al een uur of drie geleden op 7 max up gezet, en heb sindsdien gemiddeld 12.3 ge-upload 7(8)7

USS staat wel aan, maar die overruled toch niet de max die je bij hetzelfde schermpje invoert? Of snap ik nu iets niet of zo?

Ook een via de web interface ingevoerde verlaging van de u/l snelheid leidt niet tot het gewenste succes.
Zet USS eens uit en kijk weer, blijft hij dan wel netjes onder de limiet (zoals bij mij) -> USS de schuldige. Heb je wel de overhead laten meeberekenen bij het limiet en staat je Receive Window goed ingesteld (om onnodige overhead te voorkomen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben net overgegaan van kabel naar ADSL en krijg m'n eMule niet meer aan het connecten.

ADSL is van XS4ALL met speedtouch 510 modem, softwareversie 4.0.2.0.0

In het modem heb ik NAT als volgt ingesteld:
code:
1
2
3
4
5
Nr  Type    Inside address      Outside address     Prot    State
1   Temp    192.168.151.2:4662  unspecified:4662    tcp     NONE
2   Temp    192.168.151.2:4661  unspecified:4661    tcp     NONE
3   Temp    192.168.151.2:4665  unspecified:4665    udp     NONE
4   Temp    192.168.151.2:4672  unspecified:4672    udp     NONE

Er wordt wel gedownload vanaf mijn eMule maar ik krijg geen verbinding, ik krijg altijd '... appears to be full'

Als ik de connectiontest van http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test doe dan krijg ik op poort 4662
code:
1
2
3
4
timeout : timeout on ip <mijnip> (6 sec)

this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall'

Ook als ik mijn poorten door zo'n checkbot op het internet laat controleren staan al mijn poorten op 'Stealth'.

Ik heb de andere eMule postings doorgelezen en zo te zien hoort dit alles te zijn wat ik moet instellen. Wat mis ik nog?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb open:

4661 & 4662 TCP
4665 UDP
4671 UDP..... shit :? ik zie nu dat dat 4672 moet zijn? WTF heb altijd fout gehad?
4673 UDP (voor kademlia, dus niet nodig als je dat niet gebruikt!)

vaag, ik ga ff 4672 uitzoeken :(

edit: ben er al achter, er stond in mijn routerconfig script 4671 t/m 4672. daar valt 4672 dus ook in :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-11-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hmm, na iets van twee uur proberen heeft hij eindelijk een verbinding gekregen. Zou dit misschien een probleem van 'nieuwe clients' zijn? Ik heb nu uiteraars een ander IP adres.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
mdeen schreef op 10 november 2003 @ 22:16:
Hmm, na iets van twee uur proberen heeft hij eindelijk een verbinding gekregen. Zou dit misschien een probleem van 'nieuwe clients' zijn? Ik heb nu uiteraars een ander IP adres.
je uiteraars heeft een nieuw IP :? :o

mmm, je hebt dus een inbel verbinding? of bedoel je dat nummer wat je ziet als je verbonden bent met een server? dat is als het goed is altijd hetzelfde, mits je een vast ip hebt en de juiste poorten open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Mr.Nobody schreef op 10 november 2003 @ 22:22:
[...]
je uiteraars heeft een nieuw IP :? :o

mmm, je hebt dus een inbel verbinding? of bedoel je dat nummer wat je ziet als je verbonden bent met een server? dat is als het goed is altijd hetzelfde, mits je een vast ip hebt en de juiste poorten open
Hij zegt net hierboven dat hij van kabel naar ADSL is gegaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik word hier gek...!
Dankzij eMule zit mijn Norton Firewall om het kwartier een waarschuwing te geven over Invalid TCP Flags. In principe onschuldige, maar het lukt mij niet om een rule te creëren om dit uit te schakelen.
Hebben jullie daar geen last van? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 10 november 2003 @ 22:34:
[...]
Hij zegt net hierboven dat hij van kabel naar ADSL is gegaan |:(
dan bedoelt hij dus mijn 2e stelling: hij haalt IP en ID doorelkaar (al hebben die natuurlijk wel met elkaar te maken). zijn ID is dus nu idd veranderd omdat ie nu een high ID heeft en eerst een low id :)

[ Voor 31% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-11-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Mr.Nobody schreef op 10 november 2003 @ 22:37:
[...]
dan bedoelt hij dus mijn 2e stelling: hij haalt IP en ID doorelkaar (al hebben die natuurlijk wel met elkaar te maken). zijn ID is dus nu idd veranderd omdat ie nu een high ID heeft en eerst een low id :)
Nee, jij haalt het numerieke ID en het hoge of lage ID door elkaar. ID = IP met een bepaalde berekening. High ID/Low ID is wel of niet bepaalde poorten doorgestuurd hebben, met als gevolg het wel of niet hebben van een 'echt' ID (Low ID ID = random nummer). Nu heeft hij nog steeds een High ID, maar een ander ID, want zijn ip-adres is anders. Zijn userhash blijft hetzelfde dus hij merkt er qua credit niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ok, idd na het overgaan. ik zat te denken na zijn problemen met die ID test (time out enzo). dat heeft volgens mij wel degelijk te maken met mappen voor poorten. in iedergeval zag de buitenwereld hem als stealth.

btw, ik weet hoe dat ID werkt hoor, heb er zelfs een programma voor geschreven om ID om te rekenen naar ip. en dat ie een andere ip heeft maakt ook hele maal nix uit idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Ik word er gek van, ik heb een directorie met grote files geshared (*.avi) alleen hij pakt het gewoon niet :( ik heb andere directories geprobeert, die pakt ie wel. Alleen deze niet :? iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Sinds gisteren heb ik de MorphKad geinstalleerd.
Als ik het goed begrepen heb kun je doordat je met het Kad gedeelte geen server meer hebt, net zoals in Kazaa meerdere, kleinere bestanden delen.
Betekent dit nu dat ik al mijn bestanden kan vrij geven :?
Als ik dat nl doe krijg ik een bericht van de server dat ik teveel bestanden deel en dat een groot gedeelte gefilterd wordt. Is dit apart te regelen? Of moet ik niet meer op een server inloggen?

Weet iemand of er een Nederlandse Kademlia site is?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
anandus schreef op 10 november 2003 @ 22:35:
Ik word hier gek...!
Dankzij eMule zit mijn Norton Firewall om het kwartier een waarschuwing te geven over Invalid TCP Flags. In principe onschuldige, maar het lukt mij niet om een rule te creëren om dit uit te schakelen.
Hebben jullie daar geen last van? :?
Ik heb de poorten open gezet in de firewall en krijg tegenwoordig nog maar zo af en toe "Invalid TCP Flags" meldingen. Dus zet die poorten open in je firewall en je hebt er bijna geen last meer van, welke poorten open moeten staat in de startpost.

Een profesorische oplossing is

Norton firewall -> Indringingsdetectie (configureren) -> Handtekeningen -> Invalid TCP Flags (uitsluiten)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Geurt-kun schreef op 10 november 2003 @ 23:47:
Sinds gisteren heb ik de MorphKad geinstalleerd.
Als ik het goed begrepen heb kun je doordat je met het Kad gedeelte geen server meer hebt, net zoals in Kazaa meerdere, kleinere bestanden delen.
Betekent dit nu dat ik al mijn bestanden kan vrij geven :?
Als ik dat nl doe krijg ik een bericht van de server dat ik teveel bestanden deel en dat een groot gedeelte gefilterd wordt. Is dit apart te regelen? Of moet ik niet meer op een server inloggen?

Weet iemand of er een Nederlandse Kademlia site is?
als je niet op een server connect is het idd geen probleem, anders wel daar veranderd niks aan.

GoT is de nederlandse kademlia site toch :? ;)
nee sorry, ik ken er geen. maar de meeste info zal hier toch wel te vinden zijn.
wat zoek je eigenlijk voor extra info dan? kademlia is een netwerkprotocol, maar het werkt verder hetzelfde als het ed2k protocol. als je meer info wilt hebben hoe kademlia werkt kun je ook in het forum van www.emule-project.net eens kijken. daar staat ook veel info

[ Voor 39% gewijzigd door Mr.Nobody op 10-11-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PoLo schreef op 10 november 2003 @ 23:49:
[...]
Norton firewall -> Indringingsdetectie (configureren) -> Handtekeningen -> Invalid TCP Flags (uitsluiten)
Spanks _o_

Beetje suf dat ik het zelf niet zag, maar och... :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag een beetje hulp, ik ben niet meer zo piep, ( 396 jaar geleden geboren )
Een jaar geleden heb ik mijn "Alcatel Speed Touch Home" modem getweakt sinds
dien werkt deze voorbeeldig als router, ik werk met Win2k en vaste IP adressen
(10.0.0.1 t/m 10.0.0.3) op de verschillende computers.
DNS adressen van de provider ingevoerd. Gateway 10.0.0.138

Ook heb ik NAT aanstaan en ZoneAlarm geïnstalleerd, het is me opgevallen dat
NAT blijkbaar een goede Firewall is want de meldingen in ZoneAlarm blijven
beperkt tot synchronisatie berichten van mijn provider.

Nu heb ik sinds kort het programma eMule in gebruik en die blijft zeuren dat de
router niet correct is geconfigureerd, het wil poort 4662 open hebben voor
retour meldingen, wie kan aangeven hoe ik dat moet realiseren.
Graag een stappen plan, ik kan met http://10.0.0.138 in het modem komen maar
daarna ontbreekt mij de kennis.
Michiel de Ruyter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal sinds die KNP upgrade nu echt "idiote" snelheden!! Gewoon 76 kb/s voor één bestand!!! Wow. eerst was ik blij als ie misschien 10 kb/s ging. Dit is gewoon fantastisch. Ik gebruik nu gewoon de standaard wizard van emule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

MichielDeRuyter, er is al een prachtig stappenplan gemaakt hiervoor:

Het Grote Poortmappingsverhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, het valt niet mee als nieuwkomer om uit het verschrikkelijke grote aanbod een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 10:46:
Bedankt, het valt niet mee als nieuwkomer om uit het verschrikkelijke grote aanbod een keuze te maken.
Je bedoelt dat je geen idee hebt wat je NU weer eens moet gaan downloaden? Same problem here :Y) :P

Maar, lichtelijk offtopic, ik zag dit topic van je, en wil er hier nog even antwoord op geven, het heeft toch ook nog met eMule te maken nietwaar ;)
Door een probleempje met de user-database was het tijdelijk niet mogelijk om te registreren.

Dit probleem is zo goed als opgelost, dus probeer het gerust opnieuw.

Mocht het zo zijn dat het echt niet lukt, stuur mij dan alsnog een mailtje met jou gegevens, ik zal dan zorgen dat je erbij komt.

Sorry voor de late reaktie, maar ik werd opeens overspoelt met mailtjes.

--
Webmaster
Dat is dus de reden waarom je niet kon inloggen/registreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 09:59:
Graag een beetje hulp, ik ben niet meer zo piep, ( 396 jaar geleden geboren )
Een jaar geleden heb ik mijn "Alcatel Speed Touch Home" modem getweakt sinds
dien werkt deze voorbeeldig als router, ik werk met Win2k en vaste IP adressen
(10.0.0.1 t/m 10.0.0.3) op de verschillende computers.
DNS adressen van de provider ingevoerd. Gateway 10.0.0.138

Ook heb ik NAT aanstaan en ZoneAlarm geïnstalleerd, het is me opgevallen dat
NAT blijkbaar een goede Firewall is want de meldingen in ZoneAlarm blijven
beperkt tot synchronisatie berichten van mijn provider.

Nu heb ik sinds kort het programma eMule in gebruik en die blijft zeuren dat de
router niet correct is geconfigureerd, het wil poort 4662 open hebben voor
retour meldingen, wie kan aangeven hoe ik dat moet realiseren.
Graag een stappen plan, ik kan met http://10.0.0.138 in het modem komen maar
daarna ontbreekt mij de kennis.
Michiel de Ruyter
Op deze site http://www.emule-project.net/ kun je de instellingen vinden.
In de modem settings klik je op "advanced" en dan op "nat". Daar kun je elke forward invullen. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem met wat te downloaden, daar zorgen de kleinkinderen en achter kleinkinderen wel voor.
Ik bedoelde het aanbod van oplossingen voor een probleem, zoals uit de voornoemde link blijkt, had ik anders nooit gevonden, discussie gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Gebruik emule al zeer lang maar ben toch opzoek naar mensen die een 7800/512 verbinding hebben en emule gebruiken.
Daarvan zou ik graag willen weten wat hun instellingen zijn en wat voor snelheden ze daarmee halen.
Zelf haal ik namelijk max dl maar 89kb/s volgens de stats, waarbij het gemiddelde op de 28kb/s (gekeken na 5dagen runtime). Kan volgens mij toch echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Sinds kort heb ik Emule en het werkt perfect! tis wat langzamer, maar ze hebben veel meer en veel zeldzamere dingen. En dat je .rar kunt previewen is natuurlijk ook erg handig!
Alleen 1 probleempje: telkens als ik een filmpje bij emule preview dan krijg ik maar de eerste +- 2 min. Ik heb geprobeert om te previewen met avipreview (die bij Kazaa zit0, BSplayer, media player en winamp 2, maar bij allemaal precies hetzelfde 1ste gedeelte. En als je een .part filetje zo in avipreview plak dan doetie precies hetzelfde!

Is hier misschien iets aan te doen, zodat je meteen kan kijken tot waardie gedownload heeft? Desnoods niet verder tot waar het eerste gaatje in de download valt..

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

patryk schreef op 11 november 2003 @ 16:06:
Gebruik emule al zeer lang maar ben toch opzoek naar mensen die een 7800/512 verbinding hebben en emule gebruiken.
Daarvan zou ik graag willen weten wat hun instellingen zijn en wat voor snelheden ze daarmee halen.
Zelf haal ik namelijk max dl maar 89kb/s volgens de stats, waarbij het gemiddelde op de 28kb/s (gekeken na 5dagen runtime). Kan volgens mij toch echt stukken beter.
Het kan beter, ik heb een 1024/320Kb verbinding, ik heb een top van 75,18KB en een gemiddelde van 31,19KB (max. gem. 31,23KB)
(limieten 24/96KB, 100 conn. 15 conn/5sec, 128 sources per bestand, momenteel 37 bestanden aan het downloaden waarvan de kleinste 682MB, W98SE, uptime van 6u42)

Het ligt er ook aan wat je aan het downloaden bent, als je een paar bestanden met een paar bronnen hebt gaat het niet zo hard, die bronnen hebben natuurlijk ook een max. upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Resistor schreef op 11 november 2003 @ 16:52:
[...]

Het kan beter, ik heb een 1024/320Kb verbinding, ik heb een top van 75,18KB en een gemiddelde van 31,19KB (max. gem. 31,23KB)
(limieten 24/96KB, 100 conn. 15 conn/5sec, 128 sources per bestand, momenteel 37 bestanden aan het downloaden waarvan de kleinste 682MB, W98SE, uptime van 6u42)

Het ligt er ook aan wat je aan het downloaden bent, als je een paar bestanden met een paar bronnen hebt gaat het niet zo hard, die bronnen hebben natuurlijk ook een max. upload.
Download momenteel 6 bestanden met minimaal aantal van 300 sources (hard limit staat op 2000). Verder max connect. op 10000 (max wat bereikt was, is 3500). En per 5 sec op 1000. Dit moet mijn lijntje toch zeker wel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Aseslno schreef op 11 november 2003 @ 16:42:
Alleen 1 probleempje: telkens als ik een filmpje bij emule preview dan krijg ik maar de eerste +- 2 min. Ik heb geprobeert om te previewen met avipreview (die bij Kazaa zit0, BSplayer, media player en winamp 2, maar bij allemaal precies hetzelfde 1ste gedeelte. En als je een .part filetje zo in avipreview plak dan doetie precies hetzelfde!
Is hier misschien iets aan te doen, zodat je meteen kan kijken tot waardie gedownload heeft? Desnoods niet verder tot waar het eerste gaatje in de download valt..
Ik gebruik altijd media player classic (moet je even met google zoeken) en ik copieer de .part file wel even naar een andere locatie, en meestal gaat het dan wel goed.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De meeste routers hebben problemen bij meer dan 254 (uit mijn hoofd) connecties, maar daar moet maar iemand anders antwoord op geven.

Bij www.speedtest.nl kan je kijken hoe veel connecties je per minuut kan leggen, dat delen door 12 en een beetje naar beneden afronden en je krijgt een mooi getal voor de max. connecties per 5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Connections per 5 sec heb ik op 30 staan, dat werkt voor mij het prettigste. Tot aan 40 a 50 werkt ook nog wel maar dan loopt het gewoon niet soepel, daarboven merk ik gewoon dat connecties 'verdrongen' worden.

3500 connections lijkt me sterk, ik zit in al mijn tijd emulen denk ik als record op 500 connections misschien iets meer (en dat is dan met een hele lijst bestanden met 2000 sources).
1000 connections per 5 seconden is gewoon veels te veel, dat lukt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

RRX schreef op 10 november 2003 @ 23:31:
Ik word er gek van, ik heb een directorie met grote files geshared (*.avi) alleen hij pakt het gewoon niet :( ik heb andere directories geprobeert, die pakt ie wel. Alleen deze niet :? iemand tips?
Ik heb nu Emule 30C geinstalleerd en heb geen problemen meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Sorry als dit al vaker is langsgekomen, maar is het normaal dat zonealarm een poging tot emailen door emule afvangt?

Working @ http://www.tricode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
http://gathering.tweakers...messages/828338?limit=999

en dan doe je: CTRL+F
daarin tik je 'mail'

edit: maar goed het antwoord staat hier: Mr.Nobody in "eMule opensource eDonkey, deel 9"

[ Voor 89% gewijzigd door Mr.Nobody op 11-11-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Idd :P

Je heb héél erg mazzel dat ik toevallig in een goede bui ben :+

Het komt doordat sommige mensen hun eMule op poort 25 zetten. Dit resulteert in een verzending op poort 25, wat ZoneAlarm interpreteert als een email, aangezien poort 25 de standaard emailpoort is.

Nix om je druk om te maken dus :P

Volgende keer wel even zoeken aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Zoefff schreef op 11 november 2003 @ 23:53:
[...]

Idd :P

Je heb héél erg mazzel dat ik toevallig in een goede bui ben :+

Het komt doordat sommige mensen hun eMule op poort 25 zetten. Dit resulteert in een verzending op poort 25, wat ZoneAlarm interpreteert als een email, aangezien poort 25 de standaard emailpoort is.

Nix om je druk om te maken dus :P

Volgende keer wel even zoeken aub :)
Thanx!! Had dit hele topic uiteraard doorgespit (inclusief de veelgestelde vragen), maar kon er niets over vinden (misschien handig om deze vraag dan toe te voegen?). Het zal wel in een van de voorgaande delen staan en ik geef toe dat ik daar nog niet in gezocht had. Ik weet het, had ik ook moeten doen O-)

Nb. Aha, stond dus wel in deel 9. Had moeten zoeken op 'mail' en niet op 'zonealarm' of 'email'. Goed, goed, ik begrijp het al...tijd om te gaan slapen... :z

[ Voor 10% gewijzigd door Beowulf27 op 12-11-2003 00:04 . Reden: Bijgewerkt ]

Working @ http://www.tricode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die Pawcio gebruiken ? Meer info hier: http://emulepawcio.sourceforge.net
Die van mij loopt super, maar dat kan ook door de ADSL-upgrade komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ligt het aan mij, of zijn de servers de laatste tijd een beetje druk aan het worden?

Normaal kan ik er bij de eerste de beste server er bij (maar die is er niet meer) en nu moet ik er 10 af gaan voordat ik ergens op kom.

Dat was de grootste server, maar ik kan mij niet voorstellen dat de rest niet genoeg capaciteit heeft om het verlies van de grootste op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 08:25:
Zijn er nog meer mensen die Pawcio gebruiken ? Meer info hier: http://emulepawcio.sourceforge.net
Die van mij loopt super, maar dat kan ook door de ADSL-upgrade komen.
DIe site heb ik tijdje geleden al gegeven.. Gebrik Pawcio ook al sinds hun eerste release.. nu op 4.06 o.30c. Veel updates dus veel verbeteringen. ben dik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

Sinds gisteren mijn @home lijntje weggegooid en een verse Demon lijn aangesloten.

Upload op 32KB gezet, time to give back :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vaag probleem ik kreeg net in me emule (MorphNext 0.30.2a) een error dat het een unexpected error heeft bij het wegschrijven van een bestand, hierbij begint me HD gigantisch te ratelen waarna ik emule probeer af te sluiten waarbij deze crasht.
Nu heb ik emule opnieuw gestart en wat blijkt dat me friends, server en credit list corrupted zijn en me HD begint weer gigantisch te ratelen.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en wat ik er aan kan doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben er nog steeds niet echt uit.
Welke client is nou het beste?
Of kan je het beste gaan vergelijken kwa features?

Ik gebruik nu EmulePlus, bevalt opzich wel. Maar zovaak wordt het niet geupdate helaas.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
meendering schreef op 12 november 2003 @ 12:05:
Ik ben er nog steeds niet echt uit.
Welke client is nou het beste?
Of kan je het beste gaan vergelijken kwa features?

Ik gebruik nu EmulePlus, bevalt opzich wel. Maar zovaak wordt het niet geupdate helaas.
En daar hebben we het ook al 30 keer overgehad.. Elke mod is verschillend en je moet zelf uitvinden welke het beste bij jou past. Ik hou van mods die verschillende dingen van andere mods implementeren zoals de Blackhand. Nu gebruik ik Pawcio, die gebruikt het anti-leech van morphnext, USS, DSS, en vele andere dingen .. die site is trouwens paar post hierboven al neergegooid dus bekijk het daar op je gemakje even.. Bezoek ook www.emule-mods.de en dan vooral het bijbehorende forum waar de nieuwste releases sneller op staan en veel uitleg is. scu6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22
Met welke server connnecten jullie meestal?

En ga nou niet zeggen dat dat echt niks uitmaakt, want dat is wel zo :P
Ik heb namelijk daarnet een bestand toegevoegd aan mijn emule, ik had toen 0,0 sources en was verbonden met Razorback, nu switch ik van server naar .S.E.D.G om precies te zijn, en toen kreeg ik opeens sources :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

legolas82 schreef op 12 november 2003 @ 15:48:
[...]

En daar hebben we het ook al 30 keer overgehad.. Elke mod is verschillend en je moet zelf uitvinden welke het beste bij jou past. Ik hou van mods die verschillende dingen van andere mods implementeren zoals de Blackhand. Nu gebruik ik Pawcio, die gebruikt het anti-leech van morphnext, USS, DSS, en vele andere dingen .. die site is trouwens paar post hierboven al neergegooid dus bekijk het daar op je gemakje even.. Bezoek ook www.emule-mods.de en dan vooral het bijbehorende forum waar de nieuwste releases sneller op staan en veel uitleg is. scu6
Zal die site eens bestuderen. :>

Ik heb emule nu een uurtje of 3 aan staan.
Session UL:DL Ratio: 11.39 : 1
Dit is misschien wel een extreem voorbeeld, maar vaak haal ik maar 1 x mijn upload snelheid. Waar staat dat op? (upload vast gezet op 20 kb/sec)

Whatever.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.