eMule opensource eDonkey, deel 9

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.235 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
wisten we al.. zie paar post hierboven :)

DIt is de normale emule 0.3X versie.. Vanaf nu gaan ze zoals hierboven al is gezegd alleen maar door met de 0.4X versies.. dat betekent dat Kademlia er standaard inkomt _/-\o_
http://www.emule-web.de/board/viewtopic.php?t=6950 --> daar kan je het nalezen.
Zal naar alle waarschijnlijkheid nog wel ff duren voordat er nieuwe Kademlia versie uitkomt. In de huidige zitten weinig bugs dus denk dat ze volop bezig zijn met het adden van nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

backupdevice

Boeh!

ben een backuppie aan het sharen, zit er één of andere clown door mijn queue te hoppen. Steeds 350k wegsnoepen, in de queue springen, en dan weer boem 350k wegsnoepen. Volgens de FAQ in mijn IP filter gezet, maaruh hij blijft in mij queue komen?

[ Voor 20% gewijzigd door backupdevice op 29-11-2003 21:34 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93171

hrr schreef op 28 november 2003 @ 18:57:
ej , ik ben net begonnen met emule , HEB de faq gelezen :*) alleen

ik wordt maar niet high ID , heb wel met autoportmapping :

4661 tcp , 4662 tcp,4672 udp naar mijn computer gelinkt

maar hij blijft low id ... ps. hij staat op automatisch IP verkrijgen , kan dat de oorzaak zijnn ( ip blijft wel zelfde)

edit , komt er opeens heel de tijd dit testaan :

28-11-2003 19:27:23: You need a HighID to create a valid sourcelink
28-11-2003 19:27:24: You need a HighID to create a valid sourcelink

en dat SUPERVAAK :S
Als je zeker weet dat je poorten goed staan kan het dus ook ergens anders aan liggen.
*Misschien kan je modem/firmware eMule niet aan, zoals de speedtouch ethernet welke een firmware update nodig had.
*Staat je upload niet voluit open? Dan kan je nl ook een lowid krijgen
*Sommige routers kunnen max 255 verbindingen aan, haal deze er tussenuit of zet eMule op minder verbindingen om te testen.
*Je ISP blockt je poorten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:45

The Third Man

The Third Jellyfish

hrr schreef op 28 november 2003 @ 18:57:
ej , ik ben net begonnen met emule , HEB de faq gelezen :*) alleen

ik wordt maar niet high ID , heb wel met autoportmapping :

4661 tcp , 4662 tcp,4672 udp naar mijn computer gelinkt

maar hij blijft low id ... ps. hij staat op automatisch IP verkrijgen , kan dat de oorzaak zijnn ( ip blijft wel zelfde)

edit , komt er opeens heel de tijd dit testaan :

en dat SUPERVAAK :S
Ik heb dat een maandje of 2 geleden 1x mee gemaakt, heel vreemd, ik heb een Bug Report indertijd ingediend bij de TBH ontwikkelaars, die wisten het ook niet. Ik heb het daarna nooit meer gehad, dus ik denk dat het komt door een bug in een andere client ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Was het al niet opgelost :?
Geurt-kun schreef op 28 november 2003 @ 22:46:
[...]

Heb je je firewall ook ingesteld :?
hrr schreef op 29 november 2003 @ 10:39:
[...]

nee. ps heb nu wel high id , heb poort 4665 ook open gezet... en een restart.. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
paar post hierboven mn website gepubliceerd. Is nu veranderd. Het is geworden
www.mijnemule.tk
Hier vind je het laatste nieuws, de laatste officiele versies +changelogs en de laatste mods +changelogs. Natuurlijk ook de Kademlia versies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 16:36

Dr C

met C en CK

Ik vraag me af of het mogelijk is dat Emule op de een of ander manier de HD kan slopen. Wat ik namelijk heb gehad is dat ik op een geg. moment een weekend weg was en Emule liet lopen. Toen ik terug kwam was de compu heel sloom en kon hem niet meer opnieuw opstarten. Dus windows opnieuw geinstalleerd en toen bleek dat er 11mb aan bad sectors op zaten. Hij doet het nu op zich wel goed maar als ik Emule wil opstarten dan gaat ie weer hetzelfde doen (overdreven traag enzo). Ik vraag me af of de HD door het toedoen van Emule wellicht te warm is geworden of zo. De HD is een behoorlijk nieuwe 160GB maxtor.
Missschien heeft iemand dit ook meegemaakt. Verder vroeg ik me af of tegen dit soort incidenten de HDD protection patch is gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Dr C op 30-11-2003 18:29 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

cramwinckel schreef op 30 november 2003 @ 18:27:
Ik vraag me af of het mogelijk is dat Emule op de een of ander manier de HD kan slopen. Wat ik namelijk heb gehad is dat ik op een geg. moment een weekend weg was en Emule liet lopen. Toen ik terug kwam was de compu heel sloom en kon hem niet meer opnieuw opstarten. Dus windows opnieuw geinstalleerd en toen bleek dat er 11mb aan bad sectors op zaten. Hij doet het nu op zich wel goed maar als ik Emule wil opstarten dan gaat ie weer hetzelfde doen (overdreven traag enzo). Ik vraag me af of de HD door het toedoen van Emule wellicht te warm is geworden of zo. De HD is een behoorlijk nieuwe 160GB maxtor.
Missschien heeft iemand dit ook meegemaakt. Verder vroeg ik me af of tegen dit soort incidenten de HDD protection patch is gemaakt?
Nou, aan de ene kant kan Emule je schijf sneller 'oud' laten worden, doordat hij simpelweg vaak lees- en schrijfbewerkingen uitvoert. Maar of dit ook de oorzaak is van jouw voorval is maar de vraag. Wel zou inderdaad de warmte een probleem kunnen zijn, maar dan zou het ook hebben kunnen optreden bij ander intensief werk. De HDD Patch is dus meer om slijtage op de lange termijn te verminderen. Direct gevolg heeft hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46
downen er hier ook iemand dvdr's
(zonder namen te noemen!!) en gaat dat lekker?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Martinus schreef op 30 november 2003 @ 20:08:
downen er hier ook iemand dvdr's
(zonder namen te noemen!!) en gaat dat lekker?
1. Ja 2. Niet altijd. Het hangt een beetje af of je de haast en motivatie hebt. Veel van de DVD's zijn ook vor €5 bij de Videoland te halen, dus voor iemand als ik die daar bijna tegenover woont is het downloaden dan een beetje zinloos (zo arm ben ik niet). Wel download ik wel eens DVD's van gloednieuwe of nog niet uitgebrachte films. Meestal gaat dat wel lekker, mits je wel 24/7 online bent. Je moet namelijk wel zo'n 4GB bij dezelfde (meestal) kleine groep bronnen downloaden, dus blijft het lang wachten (relatief dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Heeft iemand een idee waarom mensen wel een "shared files request" kunnen doen, maar ik ze niet in de "known clients" zie?
Dit komt zeer regelmatig voor bij mij.
Een persoon is zelfs zeer hardnekkig en vraagt al weken lang bijna iedere dag om mijn "shared files". (Hij krijgt ze niet, want is geen vriend van mij.) :P
Kan dat komen, omdat Kademlia nog steeds gefirewalled is?
Edit: En weer 1. Kennen jullie Plomba? Hij wil TE graag. :o

[ Voor 13% gewijzigd door Geurt-kun op 30-11-2003 23:07 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Misschien dat iemand voor mij het antwoord heeft, heb de laatste tijd wat "backups :)" via mldonkey gedownload. Echter een aantal ervan blijven steken op zo'n 98%, de rest komt dus gewoon absoluut niet meer binnen. - En een backup van 98% is natuurlijk niet Ok, zo kunnen die 100en mensen niet op mij vertrouwen - :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71746

Frank-NL schreef op 28 november 2003 @ 23:27:
[...]

2) Het maakt totaal niet uit met welke server je connect
Is dat zo? Je sources zijn toch alle clients die ook geconnect zijn met de server waarmee jij ook geconnect ben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anoniem: 71746 schreef op 30 november 2003 @ 22:10:
Is dat zo? Je sources zijn toch alle clients die ook geconnect zijn met de server waarmee jij ook geconnect ben? :?
Ja dat is zo. Clients connecten naar een server, servers connecten naar elkaar (min of meer ;)) oftewel alle clients komen bij 'alle' clients uit.

Resultaat, het maakt geen ruk uit naar welke server je connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37316

Ik heb sinds gisteren een nieuwe router de SMC7004ABR v.2

Nu was het voorheen met routers zo onder NAT instellen ip adres van de pc. Poort 4662 TCP en 4672 UDP onder NAT virtual server. (zie hieronder) En mag je bij NAT het ip adres invullen in je netwerkkaart, of gewoon op DHCP laten staan?

1 192.168.2.xxx TCP 4662
2 192.168.2.xxx UDP 4672

Heeft iemand een idee of dezelfde router? Met het antwoordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Anoniem: 50683 schreef op 30 november 2003 @ 21:54:
Misschien dat iemand voor mij het antwoord heeft, heb de laatste tijd wat "backups :)" via mldonkey gedownload. Echter een aantal ervan blijven steken op zo'n 98%, de rest komt dus gewoon absoluut niet meer binnen. - En een backup van 98% is natuurlijk niet Ok, zo kunnen die 100en mensen niet op mij vertrouwen - :)
Vaak een kwestie van nog meer geduld. >:)
Kijk even hoeveel "parts" er "available" zijn. Als dat 100% is moet je echt nog meer geduld hebben. :)
En er voor zorgen dat je niet meer achter in de rij komt door je pc bijvoorbeeld uit te zetten.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geurt-kun schreef op 30 november 2003 @ 22:39:
[...]
Kijk even hoeveel "parts" er "available" zijn. Als dat 100% is moet je echt nog meer geduld hebben.
aha, dat is dus die availability :)
En er voor zorgen dat je niet meer achter in de rij komt door je pc bijvoorbeeld uit te zetten.
Daarom draai ik MlDonkey, die draait continue op m'n linux bak. Gooi alleen ff de upload naar 1kb/s als ik wil gamen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 30-11-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21

Zym0tiC

^_^

@maui71: maar als ik het goed begrijp maakt MLdonkey niet gebruik van het eMule credit systeem. Dus normaliter download je sneller met eMule, of vergis ik me nu enorm :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zym0tiC schreef op 01 december 2003 @ 00:13:
@maui71: maar als ik het goed begrijp maakt MLdonkey niet gebruik van het eMule credit systeem. Dus normaliter download je sneller met eMule, of vergis ik me nu enorm :)
Mldonkey kan ook met andere netwerken aan de slag, vandaar dat je met Mldonkey meestal sneller kan downloaden, alhoewel je meer risico loopt op corrupte bestanden. Voor macgebruikers is het echter verplichte kost, doordat er geen 'echte' Emule voor de mac is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zym0tiC schreef op 01 december 2003 @ 00:13:
hm zou goed kunnen :)
Maar als de files een beetje beschikbaar zijn racen ze hier behoorlijk binnen (soms 3 - 6 uurtjes voor een film) .

eMule zelf heb ik nooit gebruikt, wil ik wel 's proberen maar ik vind het handige van mldonkey dat het gewoon als "daemon" draait op je linux machine, en je er met een client (gui of web) naar toe connect. En als ik emule wil gaan proberen moet ik al die poorten gaan mappen naar m''n "XP werk-machine".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

bij hoeveel bronnen per bestand zou een adsl basic abboo (110 Kb/s) dicht gaan slibben als je daarbij 10 Kb upload instelt? (ik download nooit meer dan 10 files tegelijk) :9

ik heb nu 400 bronnen per bestand ingesteld, maar stel ik zou het wat hoger zetten kan je toch mooi nog wat usertjes erbij pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 15-06 07:10
LOL, ik upload the hele weekend op max (10kb/s), maar die exclusieve dingen die ik wil hebben willen niet sinds afgelopen vrijdag :)

* Don3k wacht heel rustig in de hoop dat er nog wa gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 45379 schreef op 01 december 2003 @ 06:44:
bij hoeveel bronnen per bestand zou een adsl basic abboo (110 Kb/s) dicht gaan slibben als je daarbij 10 Kb upload instelt? (ik download nooit meer dan 10 files tegelijk) :9

ik heb nu 400 bronnen per bestand ingesteld, maar stel ik zou het wat hoger zetten kan je toch mooi nog wat usertjes erbij pakken :P
Ik zou het bij 400 houden. Voor elke bron moet je weer ong elke 10 minuten opnieuw verbinding maken. 10 bestanden met 400 bronnen / 10 minuten = 6,66 verbindingen / seconde. Als je bedenkt dat 20 verbindingen / 5 seconden al veel is, kan je je voorstellen dat je nu toch echt tegen het plafond van je verbinding aanloopt. De bekendste symptomen daar van zijn wegvallende berichtjes bij MSN en lukraak vastlopende TCP/IP verbindingen, dus als je iets download (ook via IE) hij opeens stopt en niet meer verdergaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik wil gaan overstappen op eMule0.40f.26 MorphKad 0.7, maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Welke dingen moeten er bewaard blijven als je overstapt van 'gewoon' 0.30d naar .40f MorphKad 0.7?
Gewoon de standaarddingen? (ik moet er even naar zoeken, kan het zo snel niet vinden maar ik heb het gelezen ;) )

Het vervangen van alleen de .exe ging niet, resulteerde in een crash.

Toen ik de .exe ergens anders neerzette ging het wel goed, maar hij wilde eerst door de 'first run' configuratie (of zoiets).

-edit-
preferences.dat en clients.met bedoel ik met 'de standaarddingen'

-edit2-
En wat moet ik met de rest doen waarvan ik denk dat ze met de configuratie te maken hebben, zoals:
cryptkey.dat
emfriends.met
known.met

De upgrade ging half goed, en er is een hoop zooi bijgekomen, maar ik wil nu opnieuw beginnen met .40f MorphKad 0.7 met alles wat ik heb (known clients, eigen userhash, friendslist)

-edit3-
Nog een vraagje: is iemand als [GOT] Doomsday [NL] nou niet heel erg dom bezig? ik add hem bijna iedere dag bij de friendslist, maar hij heeft iedere keer een andere userhash.

Is daar (voor hem) iets tegen te doen? volgens mij is hij dan ook iedere keer zijn credit kwijt.

Het is dat ik de lijst regelmatig schoonmaak, maar hij staat er nu al weer 7x in.

Hij heeft als clientsoftware 'eMule' en als clientversion 'v0.40', zou het met zijn mod te maken hebben?

[ Voor 90% gewijzigd door Resistor op 01-12-2003 13:26 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Hebben jullie wel eens gehad dat als je file delete uit de incoming folder, dat ie alle bestanden uit die folder wist. Het is nu al de 2e keer dat ik iets van 15 gig aan files kwijt ben :( .

Dus als volgt: Ik heb een bestand gedownload, bevalt me niet, klik erop (wordt blauw), druk shift in en daarna del, druk op ja, en ineens is heel de dir leeg (subdirs incluis). Virus ofzo (heb Norton 2004)? Bug in Windows XP (lijkt me niet)? Het ligt iig niet aan mijn "windows-muis/toetsenbord skillz" :P (om inkoppen te voorkomen).

Dit keer ging het om het volgende bestand: CloneDVD 2.1.rar (geloof ik), de file die ik vorige gedelete wilde hebben weet ik niet meer precies (volgens mij ServU 3.3).

Echt KUT gewoon. Weet iemand een programma om de verloren files te recoveren? Ik heb Ontrack geprobeerd, maar die kan de files niet vinden. En Forensic Utility Suite ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 11776 schreef op 01 december 2003 @ 14:16:
Hebben jullie wel eens gehad dat als je file delete uit de incoming folder, dat ie alle bestanden uit die folder wist. Het is nu al de 2e keer dat ik iets van 15 gig aan files kwijt ben :( .

Dus als volgt: Ik heb een bestand gedownload, bevalt me niet, klik erop (wordt blauw), druk shift in en daarna del, druk op ja, en ineens is heel de dir leeg (subdirs incluis). Virus ofzo (heb Norton 2004)? Bug in Windows XP (lijkt me niet)? Het ligt iig niet aan mijn "windows-muis/toetsenbord skillz" :P (om inkoppen te voorkomen).

Dit keer ging het om het volgende bestand: CloneDVD 2.1.rar (geloof ik), de file die ik vorige gedelete wilde hebben weet ik niet meer precies (volgens mij ServU 3.3).

Echt KUT gewoon. Weet iemand een programma om de verloren files te recoveren? Ik heb Ontrack geprobeerd, maar die kan de files niet vinden. En Forensic Utility Suite ook niet.
Raar, draait Emule op dat moment nog? Ik delete altijd dat soort dingen via de commandline, dan krijg je ook niet het gezeur dat het bestand 'nog in gebruik is'. Heb je met die Norton AV van jou de Protected prullenbak niet aan staan? Die gebruik ik altijd als ik per ongeluk wat weggemieterd heb, heeft me al een paar keer gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55504

Zeg sinds ik het gebruik wordt ik gehacked op me router poort (eers 4664)... Heb me poort al veranderd, maar nu gaatie op die andere poort aanvallen...

iets met TCP SYN... Dat doetei alleen als me pc uitstaat, maar de poort op me router nog geforward is :?

Iemand enig idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[quote]Lekkere Kwal schreef op 01 december 2003 @ 15:45:
[...]
eyj,

(jij houd van "scorende " films )

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 01-12-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

8)7 |:(

[ Voor 109% gewijzigd door backupdevice op 01-12-2003 16:37 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ga maar weer terug naar de 'gewone' 0.30d versie, eMule0.40f.26 MorphKad 0.7 wil niet echt opstarten. (reageert niet meer)

Ik ga zometeen (komende week) het nog eens proberen, maar is er een lijst van 'bootstrapadressen'? (of is dat even (il)legaal als vragen naar servers?), de adressen die in dit topic stonden wilden niet (er gebeurde helemaal niets, of moet je dan langer dan 2 minuten wachten?)

-edit-
Zo simpel:
Gewoon rechtermuisklikken op een user met een KadClient, en dan 'bootstrap' doen |:( (had ik nog niet gekeken)

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 01-12-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28837

cramwinckel schreef op 30 november 2003 @ 18:27:
Check dit:

http://www.emule-project.net/board/index.php?showtopic=31817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93171

Anoniem: 55504 schreef op 01 december 2003 @ 16:17:
Zeg sinds ik het gebruik wordt ik gehacked op me router poort (eers 4664)... Heb me poort al veranderd, maar nu gaatie op die andere poort aanvallen...

iets met TCP SYN... Dat doetei alleen als me pc uitstaat, maar de poort op me router nog geforward is :?

Iemand enig idee hoe dit kan??
Kun je anders niet exact posten wat er in je logs staat? Ik denk nl dat het andere eMule gebruikers met normaal verkeer zijn. Echter indien uit vangt eMule de pakketen data niet meer op dus denkt je beveiliging dat je geattacked word.

Zet maar eens zonealarm op je PC, niks advanced regels toevoegen en dan eMule uitzetten. Dan freakt zonealarm uit de pan(VSMON) om alle data pakketjes van de andere eMulers te blokkeren.(voor de mensen met dit probleem is er is een ed2k file te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Resistor schreef op 01 december 2003 @ 16:44:
Ik ga maar weer terug naar de 'gewone' 0.30d versie, eMule0.40f.26 MorphKad 0.7 wil niet echt opstarten. (reageert niet meer)

Ik ga zometeen (komende week) het nog eens proberen, maar is er een lijst van 'bootstrapadressen'? (of is dat even (il)legaal als vragen naar servers?), de adressen die in dit topic stonden wilden niet (er gebeurde helemaal niets, of moet je dan langer dan 2 minuten wachten?)

-edit-
Zo simpel:
Gewoon rechtermuisklikken op een user met een KadClient, en dan 'bootstrap' doen |:( (had ik nog niet gekeken)
Ach je bent niet de enige. :o |:( :o

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Resistor schreef op 01 december 2003 @ 16:44:
... de adressen die in dit topic stonden wilden niet
die van mij werk idd ff niet want mijn emule ligt ff plat.
mijn hd van 180 GB is bijna kapot, ben dus druk aan het backuppen op dvd :(

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 01-12-2003 19:40 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Alles werkt, morgen nog even de het modem even een nieuwe poortmap geven (SpeedTouch Home) voor de Kadmelia Client (4673 is toch de poort die ik moet mappen?) en dan kan ik weer helemaal los gaan met ... eh ... whatever ik wil downloaden. (voor de overstap had ik een u/d ratio van 1:1 met 40GB up en down, en geen idee wat ik verder wil downloaden)

Er is volgens mij iets misgegaan, ik had wel een backup gemaakt van alles wat je moet backuppen, eMule 'gewoon' geeft wel mijn goede nick, maar MorphKad geeft mij zijn eigen.

Sta ik nu 2x in jullie wachtrij? of is alles nog goed, en sta ik er 1 keer in?
Niet dat ik het erg vind, die laatste 7MB die nog te downloaden zijn komen wel binnen.

En ik heb nog steeds een probleem met opstarten er van, loopt steeds vast (maar dat kan ook aan de combinatie brakke computer + W98 zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Resistor schreef op 01 december 2003 @ 20:45:
Alles werkt, morgen nog even de het modem even een nieuwe poortmap geven (SpeedTouch Home) voor de Kadmelia Client (4673 is toch de poort die ik moet mappen?)
Ja, UDP.
Er is volgens mij iets misgegaan, ik had wel een backup gemaakt van alles wat je moet backuppen, eMule 'gewoon' geeft wel mijn goede nick, maar MorphKad geeft mij zijn eigen.
Kun je alsnog handmatig wijzigen.

Sta ik nu 2x in jullie wachtrij? of is alles nog goed, en sta ik er 1 keer in?
Niet dat ik het erg vind, die laatste 7MB die nog te downloaden zijn komen wel binnen.
Geen idee, heb een harde schijf bij geplaatst. Net opgestart. Voordat ik dat goed kan zien moet eMule nog een uurtje langer draaien.
En ik heb nog steeds een probleem met opstarten er van, loopt steeds vast (maar dat kan ook aan de combinatie brakke computer + W98 zijn)
Heb ik ook gehad met 0,6. Was alleen met automatisch connecten met server. Ik denk dat als er geen bootstrap online is, eMule zich helemaal wezenloos zoekt naar dat IP en daarom vast loopt. Maar dat mag een ander bevestigen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe komt het dat mijn totale downloadsnelheid in emule niet hoger komt dan 30 Kb/s? terwijl ik toch 10Kb share en soms meer dan 8 uur achtereen in een hub zit?
heel raar, ik heb toch echt ingesteld dat ik maximaal 128 Kb/s kan downloaden.
ik heb trouwens ook nooit echt gehad dat een enkele file harder dan 10Kb/s ging... :|

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 45379 op 01-12-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
ms meer dan 8 uur achtereen in een hub zit ?????????????????????--> dan snap je emule niet helemaal.....
heel raar, ik heb toch echt ingesteld dat ik maximaal 128 Kb/s kan downloaden.

Ja, is prima dat je zegt da tie max met 128 mag downen.. maar dan meoten er wel mensen zijn die dat kunnen geven. ALs je dus niet bij heel veel mensen tegelijk kan downen zal je geen superspeeds halen maarja... lekker boeie of je nou dagje langer moet wachten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat snap ik allemaal wel, maar ik heb gewoon nog nooit meegemaakt dat ie lekker opschoot. :/ of moet je daar gewoon echt heel lang voor geconnect zijn?

naja, misschien moet ik nog effe wachten tot ik mn 24/7 servertje kan laten draaien. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 45379 op 01-12-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach ik moet ook niet zeiken, juist toen ik het vorige bericht geplaatst had, schoot mn totale download ineens naar 73 Kb/s door een gulle user :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Anoniem: 45379 schreef op 01 december 2003 @ 23:56:
ja dat snap ik allemaal wel, maar ik heb gewoon nog nooit meegemaakt dat ie lekker opschoot. :/ of moet je daar gewoon echt heel lang voor geconnect zijn?

naja, misschien moet ik nog effe wachten tot ik mn 24/7 servertje kan laten draaien. :9
Ik heb een jaar lang emule gebruikt met een upload van 11, en dan schiet de download niet op. MAAR, als je een hoge upload hebt ( mijne staat op 64 ) dan komt het met een steady 90 (met uitschieters naar 150 ) naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geurt-kun schreef op 01 december 2003 @ 22:19:
[...]

Ja, UDP.

[...]

Kun je alsnog handmatig wijzigen.

[...]

Geen idee, heb een harde schijf bij geplaatst. Net opgestart. Voordat ik dat goed kan zien moet eMule nog een uurtje langer draaien.

[...]

Heb ik ook gehad met 0,6. Was alleen met automatisch connecten met server. Ik denk dat als er geen bootstrap online is, eMule zich helemaal wezenloos zoekt naar dat IP en daarom vast loopt. Maar dat mag een ander bevestigen.
Dat laatste wat je zegt klopt in ieder geval, ik had autoconnect aanstaan, hij connecte wel goed op het eMule netwerk, maar Kademlia liep hij op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Ik vind het vreemd dat mensen met een lowid van me kunnen downloaden terwijl er gotters in mn wachtrij staan (en ook in mn vriendenlijst). Beetje unfair vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Is het niet zo dat de lowid-ers veel langer hebben gewacht om aan de beurt te zijn dan je vrienden?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98782

Hi all,

Na een tijd e-donkey heb ik gisteren jullie forum en links ontdekt en daarmee e-mule. Gisteren dus ook maar eens gaan mulen (eMule v0.30d Pawcio 4.08) en ik moet toegeven dat het een verademing is. thnks all en speciaal [URL]http:\\www.mijnemule.tk[/URL] en uiteraard [URL]http:\\www.dutchemulefaq.tk[/URL] Toch nog enkele newbee vragen. De antwoorden zijn vast online vindbaar, maar ff niet door mij.

1. ID-> er word een ID nummer gegenereerd uit je IP adres, maar je credits zijn ook gerelateerd aan je Naam? Ik was namelijk aan het overwegen om mijn naam te veranderen in een naam met [GOT] ervoor, of is dat niet nuttig?

2. De snelheid zit er nog ff niet in, okay je moet dus crediet opbouwen en heb gelezen dat dat ca. 2 weken duurt voordat het een beetje op gaat schieten. Is dat ook niet gerelateerd aan je dataoverdracht (Heb nu 1,19 gig geupped en 786 MB down)?

3. Basic P2P vraag, niet echt belangrijk maar het is een beetje een brainbreaker voor mij. Als iedereen meer donwload dan ie upload dan kan dat in theorie toch niet. Ik zie het evenwicht niet, of zijn er ook mensen die minder downloaden dan ze uploaden? (mij ff uitgezonderd momenteel, of is dat juist de truck, de upload van nieuwe gebruikers?)

Verder topforum mensen, gaat zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( sorry lui, postfoutje dit.....

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 98782 op 02-12-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

@ TheGuest en Tukk:
Vrienden gaan wel sneller door de lijst, maar laat ik het maar met een simpel voorbeeld uitleggen:

De wachtrij is een race op een lange rechte weg van 100km.
Een firewalled user gaat 50km/h en vertrekt.
Een 'vriend' wil ook gaan racen, en vertrekt een uur + 1 seconde later dan de firewalled user, en gaat 100km/h.

Welke komt er dan als eerste aan? (mag als eerste gaan downloaden)

@ dutchie_gime:
Welkom!
Ik weet niet alle antwoorden, maar JA, er zijn ook mensen die meer up- dan downloaden. Dat zijn de 'releasers', die rippen de zooi en gooien het op het netwerk (die zooi moet toch ergens vandaan komen? ;) )

Ik heb een probleempje met het 'gefirewalled' zijn met Kademlia.

Ik heb wel http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=32804 gevonden hier over, maar de preferences.ini aanpassen en de betreffende poort (heb beide 4674 gegeven) helpt niet.

Of is het gewoon UDPpoort 3436 doormappen zoals de topicstarter daar het had opgelost?

Ik heb mij daar geregistreerd om te kunnen lezen, ik weet niet of je op die fora kan lezen als je niet bent geregistreerd, maar dan ga ik maar quoten:

• ?
I was getting low ID at kademila network all the time although I redirected Kademila port (4673) UDP via NAT. I realised in the firewall monitor utilitie that emule was listening at 3436 UDP por. I redirected it and, voila!, no more firewalled at Kademila network. Hope it works if you are experiencing problems.
• A
Probably it's the random UDP port chosen at eMule start up to which you can now give a fix value in preference.ini :
From the changelog:

----------------------
- Aug 2nd, 2003 -
----------------------

bluecow: Added new option to specify or to disable the server UDP port (file=preferences.ini, section=eMule, name=ServerUDPPort, value=0 (disable server UDP port), value=65535 (default; use random server UDP port), value=<n> (UDP port)
Ik heb een gemodificeerde Alcatel SpeedTouch Home, en ZoneAlarm staat UIT, maar ik blijf 'status: Firewalled' houden.

De volgende poorten heb ik doorgemapped:
eMule: TCP:4662, UDP 4672
Kad.: UDP:4673
en die laatste: UDP:4674 en UDP 3436

Ik blijf 'firewalled' met Kademlia, en dat knopje 'Recheck Firewall' lijkt niets te doen.

eMule0.40f.26 MorphKad 0.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93171 schreef op 01 december 2003 @ 17:36:
[...]

Kun je anders niet exact posten wat er in je logs staat? Ik denk nl dat het andere eMule gebruikers met normaal verkeer zijn. Echter indien uit vangt eMule de pakketen data niet meer op dus denkt je beveiliging dat je geattacked word.

Zet maar eens zonealarm op je PC, niks advanced regels toevoegen en dan eMule uitzetten. Dan freakt zonealarm uit de pan(VSMON) om alle data pakketjes van de andere eMulers te blokkeren.(voor de mensen met dit probleem is er is een ed2k file te vinden)
Het lijkt idd ook op dat ik nog ergens bij die mensen in de que sta. Omdat me router permanent online staat denken ze te kunnen connecten. NA verloop vantijd zal E-mule het ook wel doorhebben dat ik niet meer leef en dan bij die gozer mijn pc verwijderen.

Maar het rare is: het gebeurt maar vanaf een aantal clients en de hele dag door.... Leek me logischer als alle clients zouden gaan kloten, maar het zijn e rmeestal een paar en die stoppe na verloop van tijd weer....

(zal vanavond ff een log posten, zit nu op me werk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergat nog ff wat vraagjes 8)7, dusse

4. Mijn PC vannacht aan laten staan en die stond vanmorgen dus vast. Komt dat bij jullie ook veel voor of ligt ut aan mij(n instelllingen)? Xp en dus eMule v 0.30d Pawcio 4.08. Heb al mijn energiebesparende instellingen uit staan en ook geen screensaver. Misschien toeval, vannacht nog maar es proberen.

5. * alias sterretje bij sommige users, heb gelezen dat ze een hoge priority hebben, sommige mensen met een sterretje hadden helemaal niet van die geweldige stats... so what's up with the *...??

dat waren de vragen wel ff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 55504 schreef op 02 december 2003 @ 16:08:
[...]

Maar het rare is: het gebeurt maar vanaf een aantal clients en de hele dag door.... Leek me logischer als alle clients zouden gaan kloten, maar het zijn e rmeestal een paar en die stoppe na verloop van tijd weer....

(zal vanavond ff een log posten, zit nu op me werk!)
Dat is helemaal zo gek niet: als je er van uit gaat dat alle clients dezelfde software hebben is het raar maar er zijn weetikveelhoeveel verschillende emule clients en die doen niet allemaal helemaal hetzelfde.
Het zou goed kunnen dat de ééne client wel en de andere niet controleert of een host nog leeft voor hij er een request heen stuurt. Weer een verschil: de ééne client kan na 1x failure to respond al nokken met vragen en de andere houdt het misschien nog een paar keer vol.

Het is geen oplossing, maar misschien wel en verklaring? (ik gok niet helemaal blind maar ben geen expert hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16:04

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 98782 schreef op 02 december 2003 @ 16:19:
4. Mijn PC vannacht aan laten staan en die stond vanmorgen dus vast. Komt dat bij jullie ook veel voor of ligt ut aan mij(n instelllingen)? Xp en dus eMule v 0.30d Pawcio 4.08. Heb al mijn energiebesparende instellingen uit staan en ook geen screensaver. Misschien toeval, vannacht nog maar es proberen.
Ik had dat vanochtend ook ja, vroeg me eigenlijk hetzelfde af. Ik heb Emule pas sinds gister geinstalleerd, dus ik kan verder niet uit ervaring spreken nog.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 98782 schreef op 02 december 2003 @ 15:42:
1. ID-> er word een ID nummer gegenereerd uit je IP adres, maar je credits zijn ook gerelateerd aan je Naam? Ik was namelijk aan het overwegen om mijn naam te veranderen in een naam met [GOT] ervoor, of is dat niet nuttig?
Credits staan los van ID (ID is idd opgebouwt uit IP). Credits hangen aan je userhash, hoe die is opgebouwt kun je vast nog ergens precies na lezen maar deze is iig uniek. Je naam heeft geen invloed op je userhash dus die kun je gewoon naar hartelust aanpassen.
Overigens ben ik zelf niet zo overtuigd van community tags als [GOT] maar dat is een mening ;).
2. De snelheid zit er nog ff niet in, okay je moet dus crediet opbouwen en heb gelezen dat dat ca. 2 weken duurt voordat het een beetje op gaat schieten. Is dat ook niet gerelateerd aan je dataoverdracht (Heb nu 1,19 gig geupped en 786 MB down)?
Echt opschieten is een lastige term, op zich is voor de 1e dag 1,2 gb up en 0,75 down helemaal niet slecht. Het zal vanzelf beter worden maar nogmaals, ga niet verwachten dat je over 2 weken opeens 200+ kb/sec gaat halen.
3. Basic P2P vraag, niet echt belangrijk maar het is een beetje een brainbreaker voor mij. Als iedereen meer donwload dan ie upload dan kan dat in theorie toch niet. Ik zie het evenwicht niet, of zijn er ook mensen die minder downloaden dan ze uploaden? (mij ff uitgezonderd momenteel, of is dat juist de truck, de upload van nieuwe gebruikers?)
Heel simpel, wat gedownload wordt wordt ook geupload, anders kan het gewoon niet ;). Er zijn nou eenmaal mensen die gezegend zijn met 10 mbit verbindingen ed en ja, die uploaden dus veel meer dan ze downloaden.
Anoniem: 98782 schreef op 02 december 2003 @ 16:19:
Vergat nog ff wat vraagjes 8)7, dusse

Waarschijnlijk toeval hoewel ik die Pawcio mod niet ken (ik gebruik altijd de originele). Ik heb er zelf echt werkelijk zelden last van, toevallig 3 weken geleden voor het eerst in 4 maanden dat eMule crashte :). Meestal draait alles prima, ik heb hem ook 1 week aangehad toen ik op vakantie was, niks aan de hand.
5. * alias sterretje bij sommige users, heb gelezen dat ze een hoge priority hebben, sommige mensen met een sterretje hadden helemaal niet van die geweldige stats... so what's up with the *...??
Hmm, sorry ik weet niet welk sterretje je bedoelt :D

Oh en van harte welkom ;)

[ Voor 23% gewijzigd door IceStorm op 02-12-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:18
IceStorm heeft natuurlijk je vraag al beantwoord, maar ik kan nog wel even toevoegen hoe je userhash word opgebouwd. Voor zover ik weet word er de 1e keer als je eMule start, een willekeurig adres uit je geheugen geplukt, wat als userhash wordt gebruikt.

Zie ook deze post t/m 10 posts daaronder oid ;)

Zoefff in "eMule opensource eDonkey, deel 5"

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Ik heb het wel eens gelezen ergens maar kon het niet vinden met ?limit=999...misschien dat het in een andere deel staat :? Maar goed bij Stats > Time Stats > Projected Averages > staat er veel op Waiting... Hoe kan ik hier een waarde krijgen?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Laatst online: 03-01 20:37
Ik wou vandaag versie 0.30d uitproberen, maar dan krijg ik alleen maar low-id's als ik wil connecten, ik zit wel achter e-tech adsl-router, maar als ik weer 0.30c gebruik dan heb ik wel weer high-id.
Ben op www.emule-project.net, nog maar 1 topic tegengekomen.
Helaas geen oplossing die persoon is ook teruggegaan naar 0.30c

Nog meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Anoniem: 98782 schreef op 02 december 2003 @ 15:42:

Verder topforum mensen, gaat zo door.
Welkom dutchie_gime,

Mijn statistics:
eMule v0.40f.26 [MorphKad 0.7] Statistics [[GoT] Geurt-kun [MorphKad 0.7]]

Transfer
Session UL:DL Ratio: 1.30 : 1
Session UL:DL ratio (friends UL excluded): 1.30 : 1
Cumulative UL:DL Ratio: 1.29 : 1 _/-\o_

Uploads Session
Uploaded Data: 1.54 GB
Ik ben geen newbie meer. :)
Volgens mij zit de truck in het feit dat je elk part wat je download gelijk deelt met anderen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Resistor schreef op 02 december 2003 @ 15:55:
Ik heb een probleempje met het 'gefirewalled' zijn met Kademlia.

Ik heb wel http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=32804 gevonden hier over, maar de preferences.ini aanpassen en de betreffende poort (heb beide 4674 gegeven) helpt niet.

Of is het gewoon UDPpoort 3436 doormappen zoals de topicstarter daar het had opgelost?

Ik heb mij daar geregistreerd om te kunnen lezen, ik weet niet of je op die fora kan lezen als je niet bent geregistreerd, maar dan ga ik maar quoten:

• ?
[...]

• A
[...]

Ik heb een gemodificeerde Alcatel SpeedTouch Home, en ZoneAlarm staat UIT, maar ik blijf 'status: Firewalled' houden.

De volgende poorten heb ik doorgemapped:
eMule: TCP:4662, UDP 4672
Kad.: UDP:4673
en die laatste: UDP:4674 en UDP 3436

Ik blijf 'firewalled' met Kademlia, en dat knopje 'Recheck Firewall' lijkt niets te doen.

eMule0.40f.26 MorphKad 0.7
Ik heb van alles geprobeerd, maar blijf ook nog steeds firewalled. Ik heb een Alcatel SpeedTouch 510i. Zou het daar aan liggen?
Tiscali Basic abo. :?
Verder heb ik op aanraden Kerio geinstalleerd (ipv ZoneAlarmPro), maar dat hielp ook niet. Zelfs als ik de firewall uit zet blijf ik firewalled. :(
Ik heb XP Pro SP1 met alle updates en Norton Internet Security 2004.
Eerlijk gezegd weet ik niet of het iets uitmaakt of ik nou wel of niet firewalled ben. Hoewel ik jou naam nu pas tegen kom in "known clients". :)
Offtopic: Gelukkig heeft Darkmule me ook weer gevonden. :r

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Laatst online: 07:41

L0g0ff

omg

Ik ben al een tijdje bezig om MobileMule aan de gang te krijgen (eMule v0.30c en MobileMule v0.6b) op mijn Nokia 6100. Nu wil het alleen om 1 of andere reden niet lukken omdat ik telkens de melding krijg:

"Bad server responce 403 forbidden"

Ik heb de "how to" van MobileMule al meerdere malen doorlopen maar ik blijf deze error krijgen. De connectie test binnen dit programma'tje werkt trouwens prima.

Ook heb ik al meerdere eMule topics doorgelezen en heb dit programma'tje werkend gezien op een 6100. Dit zag ik bij ene optical en ik heb geprobeerd conact met hem op te nemen maar blijkbaar kloppen zijn GoT gegevens niet (of hij heeft gewoon geen zin in me ;))

Ik draai de service op mijn pc op poort 80
Ik connect via mijn ip adres (ik heb het ook al geprobeerd op clientID)
Ik zit achter een NAT Router en ik heb alles netjes doorgemapt (mijn IIS werkt nl. ook gewoon).
Ik heb mijn IIS uitgeschakeld als ik het probeer.

Is er hier misschien iemand die het werkend heeft of iemand die mij hiermee kan helpen :? Of iemand waar ik misschien op zijn pc kan inloggen om te kijken of het aan mijn telefoon ligt of aan mijn pc.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Laatst online: 07:41

L0g0ff

omg

Misschien dat ik mijn vorige post moet editten maar ik vind het toch wel een nieuwe post waard....

HET IS GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!

Dankzij de vrienden van irc://irc.tweakers.net/emule ging ik de nieuwe versie maar eens downloaden 0.30d. Nadat ik deze geinstalleerd had ging ik het weer eens testen en tot mijn grote verbasing werkte het :)

Nou mensen mijn avond kan niet meer stuk _/-\o_

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De snelheden zijn na anderhalve dag inmiddels al een stuk beter (inmiddels 1,4 up en 1,2 gig down). Bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

Weet alleen nog steeds niet wat dat sterretje achter sommige uploadsnelheden betekend. Iets met priority, maar dat sterretje staat ook vaak bij gebruikers die geen spectaculaire stats hebben of zelfs hele slechte.

Verder heb ik nog een vraag omtrend de verdeling van je upload. Het aantal mensen dat tegelijk kan uploaden is niet instelbaar volgens mij, weet het niet heb het ook nog niet uitgezocht. Maar ik heb wel regelmatig dat er een gebruiker met slechte stats bijvoorbeeld 10 Kb/s krijgt en de andere twee gebruikers met goeie stats de overige 5 Kb/s (staat nu ff op 15 dus). Heb ik daar geen zeggenschap over? Maw is er iets in de instellingen te regelen wat ik over het hoofd heb gezien?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geurt-kun schreef op 02 december 2003 @ 20:55:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd, maar blijf ook nog steeds firewalled. Ik heb een Alcatel SpeedTouch 510i. Zou het daar aan liggen?
Tiscali Basic abo. :?
Verder heb ik op aanraden Kerio geinstalleerd (ipv ZoneAlarmPro), maar dat hielp ook niet. Zelfs als ik de firewall uit zet blijf ik firewalled. :(
Ik heb XP Pro SP1 met alle updates en Norton Internet Security 2004.
Eerlijk gezegd weet ik niet of het iets uitmaakt of ik nou wel of niet firewalled ben. Hoewel ik jou naam nu pas tegen kom in "known clients". :)
Offtopic: Gelukkig heeft Darkmule me ook weer gevonden. :r
Zal dan wel aan Alcatel liggen.

Ik ben jou al 3x tegengekomen, je staat in mijn vriendenlijst als
[GoT] Geurt-kun
[GoT] Geurt-kun [Kademlia]
[GoT] Geurt-kun [MorphKad 0.7]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb ff gesearched, maar ik kon niet echt een antwoord hierop vinden (maar goed, het is ook lastig zoeken in 9000 posts :) ):

Op het moment dat iemand bij mij connect zie ik bij hem meestal een start-upload van 25 KiloByte/sec ofzo. Dat kan niet, want mijn upload is gecapped op 16KB/sec (Chello). Vrijwel direct daarna stort de upload in naar een paar KB/sec en blijft dan dalen tot 0 en dan is de user weer weg. Ik zie dus eigenlijk nooit iemand die lang achter elkaar bij me download? Hoort dat zo? Lijkt me niet toch? Zo niet, hoe komt dit?

ff wat data:
Ik heb een high ID
Max Upload ingesteld op 10KB/sec
Emule uptime this session: 11,5 uur
In die tijd heb ik 170Mb geupload. (lijkt me ook vrij weinig :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Resistor schreef op 02 december 2003 @ 22:01:
[...]

Zal dan wel aan Alcatel liggen.

Ik ben jou al 3x tegengekomen, je staat in mijn vriendenlijst als
[GoT] Geurt-kun
[GoT] Geurt-kun [Kademlia]
[GoT] Geurt-kun [MorphKad 0.7]
Staat [GoT] Geurt-kun [MorphKad 0.7] Darmule v6 er niet tussen dan?
Bij mij wel, helaas. :'(
De eerste twee kun je verwijderen. Ik draai alleen [MorphKad 0.7] :9

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Whuzz schreef op 02 december 2003 @ 22:51:
Ik heb ff gesearched, maar ik kon niet echt een antwoord hierop vinden (maar goed, het is ook lastig zoeken in 9000 posts :) ):

Op het moment dat iemand bij mij connect zie ik bij hem meestal een start-upload van 25 KiloByte/sec ofzo. Dat kan niet, want mijn upload is gecapped op 16KB/sec (Chello). Vrijwel direct daarna stort de upload in naar een paar KB/sec en blijft dan dalen tot 0 en dan is de user weer weg. Ik zie dus eigenlijk nooit iemand die lang achter elkaar bij me download? Hoort dat zo? Lijkt me niet toch? Zo niet, hoe komt dit?
Zou door buffer kunnen komen. Maar weet niet zeker.
Whuzz schreef op 02 december 2003 @ 22:51:

ff wat data:
Ik heb een high ID
Max Upload ingesteld op 10KB/sec
Emule uptime this session: 11,5 uur
In die tijd heb ik 170Mb geupload. (lijkt me ook vrij weinig :'( )
Heb geduld. 11,5 uur is echt niet lang. Daarnaast is het erg van belang of je veel gewilde bestanden (lees zeldzaam) hebt.
Het komt goed.
NB Als je uit de rij stapt mag je weer achteraan aansluiten. :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

[quote]Geurt-kun schreef op 02 december 2003 @ 23:40:
Zou door buffer kunnen komen. Maar weet niet zeker.[quote]

Ben nog beetje Emule-n00b, sorry :'(
Waar stel ik mijn buffer in, moet ie hoger of juist lager :?
Heb geduld. 11,5 uur is echt niet lang. Daarnaast is het erg van belang of je veel gewilde bestanden (lees zeldzaam) hebt.
Het komt goed.
NB Als je uit de rij stapt mag je weer achteraan aansluiten. :)
Mjah, helaas is m'n emule nog niet zo stabiel. Vervelendste tot nu toe is dat ie crashed als ik hem wil afsluiten. De hele W98-bak gaat dan op z'n bek :(
Maar goed dat kan ook aan mijn brakke server liggen, toch maar eens op zoek naar wat nieuwe hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Iemand enig idee wat dit inhoud?
2-12-2003 23:26:11: Failed to send UDP packet to 200.72.xxx.xxx port 139. Error 10004: Een blokkeerbewerking is onderbroken door een aanroep naar WSACancelBlockingCall.

[quote]Whuzz schreef op 02 december 2003 @ 23:44:
[quote]Geurt-kun schreef op 02 december 2003 @ 23:40:
Zou door buffer kunnen komen. Maar weet niet zeker.

[...]

Mjah, helaas is m'n emule nog niet zo stabiel. Vervelendste tot nu toe is dat ie crashed als ik hem wil afsluiten. De hele W98-bak gaat dan op z'n bek :(
Maar goed dat kan ook aan mijn brakke server liggen, toch maar eens op zoek naar wat nieuwe hardware...
Geen idee of buffer in te stellen is. Was eerlijk gezegd een gokje. :)
W98 is niet erg ideaal voor eMule, maar crashen bij het uitzetten is natuurlijk niet aan de orde als je hoge downloads wil halen. ;)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93892

Wat een raar figuur op (irc://irc.tweakers.net/emule) :r

Na een paar normale gesprekjes stel ik aan een van die @dmins een vraag wat hij nou het verscheel vind tussen kazaa en emule zeg die emule is gewoon beter 8)7 (beetje makkelijk antwoord maarja)
Vraag ook aan hem als die dat antwoord wil uitleggen, gaan we in een onnozel discussie :Z waar die zelf niets van snapt 8)7 banned die me.. en Krijg ik de text te zien

"emule... is niet voor n00bs"

hahahahaha sorry hoor maar vind dit wel een beetje raar.

Coolfire :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 16:29
Mijn eMule is af en toe bij lang aanstaan ook wel eens instabiel, en mijn hele pc (Windows 2000) wordt dan instabiel. Daarom ga ik denk ik een pc inrichten voor uitsluitend eMule (op Linux), alleen moet ik dan wel een webinterface hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Anoniem: 93892 schreef op 02 december 2003 @ 23:58:
Vraag ook aan hem als die dat antwoord wil uitleggen, gaan we in een onnozel discussie :Z waar die zelf niets van snapt 8)7 banned die me.. en Krijg ik de text te zien

Je moet ook niet van de moeilijke vragen stellen he! :+ ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 98782 schreef op 02 december 2003 @ 21:55:Weet alleen nog steeds niet wat dat sterretje achter sommige uploadsnelheden betekend. Iets met priority, maar dat sterretje staat ook vaak bij gebruikers die geen spectaculaire stats hebben of zelfs hele slechte.
Nou weet ik iig welk sterretje je bedoelt ;) Ik moet alleen zeggen dat ik de betekenis gewoon niet weet.
Verder heb ik nog een vraag omtrend de verdeling van je upload. Het aantal mensen dat tegelijk kan uploaden is niet instelbaar volgens mij, weet het niet heb het ook nog niet uitgezocht. Maar ik heb wel regelmatig dat er een gebruiker met slechte stats bijvoorbeeld 10 Kb/s krijgt en de andere twee gebruikers met goeie stats de overige 5 Kb/s (staat nu ff op 15 dus). Heb ik daar geen zeggenschap over? Maw is er iets in de instellingen te regelen wat ik over het hoofd heb gezien?
In de standaard eMule kun je dat helaas niet instellen idd. Sommige mods hebben wel een optie om het aantal slots in te delen overigens.
Grtz
Heel aardig maar het groeten hoeft niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik lees hierboven dat mensen problemen hebben met versie 0.30d,ik heb er ook problemen mee gehad en ben weer terug naar 0.30c,de problemen waren : 100% load en na 5minuten liep emule vast,weet niet of het specifiek aan mij ligt(draait op win2k server) iig heb ik er bij 0.30c geen last van (weer gewone load en het loopt niet vast)
ik heb het niet op kunnen lossen helaas,dus daarom was teruggaan de enige optie.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Na een paar normale gesprekjes stel ik aan een van die @dmins een vraag wat hij nou het verscheel vind tussen kazaa en emule zeg die emule is gewoon beter 8)7 (beetje makkelijk antwoord maarja)

Hé, hiervoor is het forum dus niet bedoeld he? Als je ergens problemen mee hebt met 1 van de @'s op het irc kanaal, dan los je dat via de mail of icq op, maar je gaat niet hier een beetje zitten klagen, wat heeft dat nou weer voor zin?

Ik heb het nog niet eens gezien, zal het zo ff nalezen, maar volgens mij ben je ietwat snel op je teentjes getrapt als ik je verhaaltje zo lees.

Beetje jammer van je hoor :/

De oplossing is trouwens heel simpel. Je vind het niet leuk in het kanaal? Dan typ je "/quit", en dan kom je er nooit meer, we zullen je missen als doorbrekendeverstandskiespijn! :*)

Edit

Ik heb de log nog even nagelezen, en vind echt dat je overdrijft.

Het is prima als je vragen stelt, maar we gaan er wel van uit dat je zelf ook ff wat onderzoek hebt gedaan. Je komt binnen met de vraag of we warez hebben, vervolgens vraag je naar tweaks om je downloadsnelheid om hoog te krijgen, en als ik je het adres van mn FAQ geef, dan zeg je "wazda?". Geeft prima aan hoe jij je verdiept hebt in eMule.

Als ik vervolgens ga slapen en een ander @'je je kickt, kan ik me dat prima voorstellen, en moet je niet hier gaan zitten piepen.

Mensen met vragen (en iedereen die gewoon gezellig is natuurlijk ook ;) ) zijn van harte welkom, mits ze er zelf ook even naar hebben gekeken. Vergelijk het met het forum, daar gaat je draadje ook op slot als je er zelf geen moeite in hebt gestoken.

[ Voor 37% gewijzigd door Zoefff op 03-12-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Whuzz schreef op 02 december 2003 @ 23:44:
[...]

[...]

Dat crashen bij afsluiten had ik ook last van (nu weet ik het niet omdat ik mijn huidige nog niet langer dan 4 uur achter elkaar heb aangehad)

Hij neemt dan ook de USB mee in zijn val, USB toetsenbord reageert niet meer, maar het ps/2 toetsenbord wel.

Via 693 chipset. (PIII 850 384MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoeveel wordt er gemeten aan de hand van je upload/download ratio???? Want ik sluit steeds me pc af savonds en moet de volgende dag opnieuw beginnen....

IS je down gekoppeld aan je up die hje hebt ingevuld of aan het daadwerkelijke up??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je download is gekoppeld aan je ingevulde up, maar over het algemeen is de ingevulde up ook wel de daadwerkelijke up toch?

En wat bedoel je precies met up/download ratio, die weer weg is nadat je hebt afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82

Ik ben ook @ in het irc kanaal en las het net terug. Ten eerste sluit ik me bij zoefff aan dat het ontzettend kinderachtig is om hier te gaan posten. Ten tweede begrijp je alles verkeerd. Wij zijn daar om mensen te helpen. Zelf leren wij nog elke dag neiuwe dingen over emule.. Maar het is overal duidelijk aangegeven dat het zeer op prijs wordt gesteld dat je eerst wel beetje verdiept in emule voordat je allemaal domme dingen roept. als je zelfs niet weer waar servers voor zijn, houdt het beetje op toch.. Kunnen wij wel leuk een heel verhaal gaan typen over de basisbeginselen terwijl zoefff dagen heeft besteed in zijn faq die je hier kan vinden of heel makkelijk !faq te typen ipv eerst !ftp..
Maareh je bent weer van harte welkom en ik wil best je vragen beantwoorden, moeten ze wel ergens overgaan en niet dat je dl speed zo langzaam is ofzo ok...

Maarja laten we maar niet verder gaan reageren hierop want dat is hier niet de bedoeling..

[ Voor 4% gewijzigd door legolas82 op 03-12-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25846

Om onbekende reden blijft emule plus versie h als ik die opstart heel traag. Terwijl hij de dag er voor prima deed. Als ik emule afsluit werkt de computer prima. als ik emule start zie ik in windowstaak beheer iexplore wissend tussen 0 en 30 en zo ook kpf4ss.exe en taskmgr.exe en systeem en emule. Dit vraagt samen steed 100% cpu belasting. Emule heb ik al helemaal verwijderd in windows xp. En opnieuw geinstalleerd. De vorige keer tot dit gebeurde heb ik de computer maar op nieuw geinstallerd. Dit was ik nu niet van plan. Ik heb nu momenteel maar een download aan staan. max connecties is 100 en 10 verbindingen per seconden. Ik heb een @home kabel verbinding zonder beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Anoniem: 25846 schreef op 03 december 2003 @ 17:10:
Om onbekende reden blijft emule plus versie h als ik die opstart heel traag. Terwijl hij de dag er voor prima deed. Als ik emule afsluit werkt de computer prima. als ik emule start zie ik in windowstaak beheer iexplore wissend tussen 0 en 30 en zo ook kpf4ss.exe en taskmgr.exe en systeem en emule. Dit vraagt samen steed 100% cpu belasting. Emule heb ik al helemaal verwijderd in windows xp. En opnieuw geinstalleerd. De vorige keer tot dit gebeurde heb ik de computer maar op nieuw geinstallerd. Dit was ik nu niet van plan. Ik heb nu momenteel maar een download aan staan. max connecties is 100 en 10 verbindingen per seconden. Ik heb een @home kabel verbinding zonder beperkingen.
Niet zo slim van je geweest dat verwijderen.. mag je weer opnieuw beginnen
Kijk ff in je log. waarschijnlijk is emule bestanden aan het hashen. Gebeurt ook als je emule langer gebruikt en het ff verkeerd is afgesloten of wat dan ook. het zal de bestanden opnieuw hashen en daardoor wordt je pc ff trager. Hoe lang dat duurt is afhankelijk van de hoeveelheid en grootte van je bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
!! Help !!

mijn tijdelijke bestand staat er nog wel , alleen hij staat niet meer in mijn downloads , en als ik hem er opnieuw inzet begint hij echt opnieuw

niks gewisseld , geen mods alleen een restart na een vastloper van mijn pc !!

iemand ideeen ?? please ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dan is hoogstwaarschijnlijk je .part.met bestand beschadigd vanwege die crash van je pc. Probeer eens om het desbetreffende .part.met bestand te vervangen met de bijbehorende .part.met.bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Bc Hoogvliet schreef op 03 december 2003 @ 18:21:
!! Help !!

mijn tijdelijke bestand staat er nog wel , alleen hij staat niet meer in mijn downloads , en als ik hem er opnieuw inzet begint hij echt opnieuw

niks gewisseld , geen mods alleen een restart na een vastloper van mijn pc !!

iemand ideeen ?? please ??
- ff checken of je temp map nog wel goed staat in je preferences
- heb ik ook een keer gehad.... probeer even een andere emule mod ofzo
( http://www.mijnemule.tk :9 ) en start emule opnieuw. Neem aan dat je weet hoe je nieuwe emule installeert (exe kopieren)
zo deed ie het wel weer bij mij
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
ik heb staan

005.part
005.part.met
005.part.met.bak

wat moet ik daarmee , ik snap je echt . sorry !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
005.part is het eigenlijke bestand, die zal dus ook redelijk groot zijn
005.part.met is een soort index van je bestand, voor hashen ed.
005.part.met.bak is een backup van je 005.part.met

Je moet dus de .part.met weggooien, en de .part.met.bak hernoemen naar .part.met

We horen zo wel of het gelukt is of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
zowel het hernoemen
als de exe file vervangen voor een andere versie werkten niet

ik ben bang dat ik opnieuw moet beginnen !

jammer , maar bedankt voor de reactie's

mocht er nog iemand ideeen hebben graag !

de temp files staan er nog !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
De hoop is nog niet vervlogen hoor :P

Het blijft er bij mij uit zien dat het een corrupte download is, als je zeker weet dat temp dir instellingen enzo allemaal goed staan?

Laat dan eens 1 van deze tooltjes op je bestand los, misschien dat je ze daarmee nog kan redden :)

http://www.emule-project.net/faq/tools.htm

En achter iedere zin een ! is niet echt nodig hoor, hoewel ik snap dat je enthousiast bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Anoniem: 25846 schreef op 03 december 2003 @ 17:10:
En is die download toevallig een film? (avi, mpeg)
In dat geval raad ik je aan om in te stellen dat eMule eerst het eerste en laatste deel download.
Windows verkenner herkend het bestand niet als het eerste deel nog niet binnen is en zoekt net zolang tot gevonden is waar het om gaat. De verkenner gebruikt via eMule zoveel CPU dat bijna alles vast loopt. :'(
Sinds ik eMule zo ingesteld heb dat het eerste en laatste deel als eerste gedownload word, is het bij mij niet meer voor gekomen. :)

(Ik heb het idee dat ik de enige ben met deze ervaring. Kan iemand dit bevestigen?)

[ Voor 4% gewijzigd door Geurt-kun op 03-12-2003 19:34 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kpf4ss.exe is kero firewall, kan het niet zo zijn dat die zich verslikt in al die verbindingen?
zet je firewall eens uit en probeer het een opnieuw. iexplorer is je internet explorer, als die er tussen staat terwijl je geen explorer open hebt is dat ook verdacht

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 12:00

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik heb een vraag die nog niet eerder aan de orde is geweest volgens mij. Gisteren is mijn server waar emule op draait gereset. Daarom zit ik nu met een kapotte download (van de log van emule "Error: invalid part.met fileversion! (023.part.met --> null))

Mijn probleem is niet zozeer dat mijn download stuk is, alleen ik weet niet meer wat die download is. Kan ik ergens in de .part of in de .part.met terugvinden welke filename/welke hash het bestand had? Dan kan ik hem weer opnieuw downloaden.

Uiteraard eerst de recovertooltjes geprobeerd, maar dat lukte niet. Sowieso heb ik met die dingen slechte ervaringen

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm, je weet dus gewoon niet meer wat je allemaal aan het downloaden was? Hoe bedoel je luxe :P

Maar hoe je er achter zou kunnen komen zou ik ook niet weten. Wellicht staat de hash in 1 van de bestanden, maar hoe je daar achter moet komen weet ik niet. Misschien was het een .rar of .avi, die al gedeeltelijk is te openen?

En heb je al geprobeerd om 023.part.met te vervangen met 023.part.met.bak? Dat is namelijk een backup van deze file, als je die even renamed en de kapotte .part.met weggooit, hoort het gewoon weer te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Zoefff schreef op 04 december 2003 @ 14:11:
Mm, je weet dus gewoon niet meer wat je allemaal aan het downloaden was? Hoe bedoel je luxe :P
Nope, gewoon heel veel muziek downloaden, en gewoon eens lekker luisteren. Is het iets, dan koop je de cd, anders gooi je het weg :)
Maar hoe je er achter zou kunnen komen zou ik ook niet weten. Wellicht staat de hash in 1 van de bestanden, maar hoe je daar achter moet komen weet ik niet. Misschien was het een .rar of .avi, die al gedeeltelijk is te openen?
Sjonge jonge, dan heb je zo'n faq gemaakt, en dan kom ik eens met een vraagje wat niet in de faq staat en dan weet je het niet eens :P
Even serieus, het is dus een .rar, alleen de header is er volgens mij niet, want ik kan hem niet openen (uiteraard even gerenamed naar 023.rar). Sowieso zou ik dit wel generiek willen weten, dus bij alle files, en niet alleen toevallig bij rar en/of avi
En heb je al geprobeerd om 023.part.met te vervangen met 023.part.met.bak? Dat is namelijk een backup van deze file, als je die even renamed en de kapotte .part.met weggooit, hoort het gewoon weer te werken :)
Yups, al geprobeerd, maar het mocht niet baten, evenals de nieuwste emule even installeren, en dan kijken of die hem wel pakt... :'(
Dank voor de tips, iemand anders nog slimme opmerkingen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Sparhawk schreef op 04 december 2003 @ 14:55:
Yups, al geprobeerd, maar het mocht niet baten, evenals de nieuwste emule even installeren, en dan kijken of die hem wel pakt... :'(
Dank voor de tips, iemand anders nog slimme opmerkingen? :Y)
Ah, dus je geeft wel toe dat mijn opmerkingen ook slim waren? Mooi :Y)

Heb nog 1 idee, alleen is het wel wat omslachtig. Gewoon je hele log doorlopen, en kijken welke bestanden je allemaal bent gaan downloaden, dat staat ook in je log. Dan net zo lang zoeken totdat je een rar tegenkomt die je wél hebt toegevoegd, maar die níet meer in je lijst staat, of waarvan je zeker weet dat je m nog niet gehoord hebt.... :P

Succes, hoop dat je de komende week tijd over hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Zoefff schreef op 04 december 2003 @ 15:00:
[...]
Ah, dus je geeft wel toe dat mijn opmerkingen ook slim waren? Mooi :Y)
ehhh... :X
Heb nog 1 idee, alleen is het wel wat omslachtig. Gewoon je hele log doorlopen, en kijken welke bestanden je allemaal bent gaan downloaden, dat staat ook in je log. Dan net zo lang zoeken totdat je een rar tegenkomt die je wél hebt toegevoegd, maar die níet meer in je lijst staat, of waarvan je zeker weet dat je m nog niet gehoord hebt.... :P

Succes, hoop dat je de komende week tijd over hebt :+
shit he, dat is een slimme, ware het niet dat mijn logs niet aanstonden. Die dus maar aangezet voor de toekomst ofzo :) Als je nog iets creatievers weet houd ik me aanbevolen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-06 15:12
Een paar vraagjes misschien wel geschikt voor de FAQs en vast al erg vaak gevraagd:

Gegevens:

Je ID wordt gemaakt aan de hand van je IP-adres.
Je userhash is je unieke en onveranderlijke identificatie (ook een soort ID).

Ik kan wel de userhash bekijken van een gebruiken, maar niet zijn ID (en dus niet zijn IP berekenen).

Vragen:
- Hoe anoniem ben je?
- Is het gemakkelijk om je identiteit te achterhalen?
- Is het mogelijk om ook je download/upload geschiedenis te achterhalen?

Vragen die toch steeds belangrijker worden, ook al download en upload ik altijd copyright vrij materiaal. O-)

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 14:11
Ik kan wel de userhash bekijken van een gebruiken, maar niet zijn ID (en dus niet zijn IP berekenen).
ben ik het niet helemaal met je eens... dat kan je namelijk wel.. en idd veel mensen snappen ook niet helemaal dat je door een andere client wordt herkend aan je userhash (en je credits staan ook op die userhash) en niet aan een ID of nickname.
En ik zie dat je het verband wil leggen tussen het niet meteen zien van de ID van iemand en de veiligheid.. het lijkt mij ook moeilijk een progje te maken die snel achter elkaar van iedereen die veel files shared bestanden op te vragen.. dan in de debug ... bl@@t :P

[ Voor 28% gewijzigd door dj_tjerk op 04-12-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
honey schreef op 04 december 2003 @ 15:25:
Een paar vraagjes misschien wel geschikt voor de FAQs en vast al erg vaak gevraagd:

Gegevens:

Je ID wordt gemaakt aan de hand van je IP-adres.
Je userhash is je unieke en onveranderlijke identificatie (ook een soort ID).
Staat al in de faq O-)
En je userhash is WEL veranderlijk, ware het weliswaar dat je dan je preferences.dat moet weggooien en weer opnieuw moet beginnen. Is dus geen aanrader, maar je hebt dan wel ander userhash

[ Voor 25% gewijzigd door legolas82 op 04-12-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
honey, het is wel degelijk mogelijk om iemands ID, en dus IP te achterhalen.

Als je iemand vind van wie je het ID wil weten, dan hoef je hem alleen maar te bannen. In je log komt dan een vermelding dat "Blabla met ID blabla" op de banlist staat.

Daarna is het nog een kleine moeite om zn IP te berekenen natuurlijk, of ff door 1 van de vele progseltjes die daarvoor geschreven zijn halen.

En hoe anoniem je dan bent... tsja, IP is bekend, met een klein beetje zoekwerk je provider dus ook, enz...

Upload/download history lijkt me niet te achterhalen, dat word nergens gelogd namelijk (alleen op je eigen computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Geurt-kun schreef op 02 december 2003 @ 23:50:
Iemand enig idee wat dit inhoud?
2-12-2003 23:26:11: Failed to send UDP packet to 200.72.xxx.xxx port 139. Error 10004: Een blokkeerbewerking is onderbroken door een aanroep naar WSACancelBlockingCall.
Niemand :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Al gegoogled? Ik krijg een behoorlijk duidelijk uitleg van wat WSACancelBlockingCall doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb net maar weer even een andere Versie geinstalleerd, de nieuwste MorphKad, maar hij wil nog steeds niet connecten met Kademlia netwerk :? Hij blijft hangen op "Status: Connecting"

Wat kan ik hier nou aan doen? En wat is dat bootstrap precies?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
PuCK schreef op 04 december 2003 @ 22:12:
Ik heb net maar weer even een andere Versie geinstalleerd, de nieuwste MorphKad, maar hij wil nog steeds niet connecten met Kademlia netwerk :? Hij blijft hangen op "Status: Connecting"

Wat kan ik hier nou aan doen? En wat is dat bootstrap precies?
http://www.mijnemule.tk
Heb vanmiddag heel stuk over kademlia geschreven.. lees het daar ff na
je had het trouwens ook met klein beetje zoekwerk kunnen vinden hoor maarja :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.