@ TheGuest en Tukk:
Vrienden gaan wel sneller door de lijst, maar laat ik het maar met een simpel voorbeeld uitleggen:
De wachtrij is een race op een lange rechte weg van 100km.
Een firewalled user gaat 50km/h en vertrekt.
Een 'vriend' wil ook gaan racen, en vertrekt een uur + 1 seconde later dan de firewalled user, en gaat 100km/h.
Welke komt er dan als eerste aan? (mag als eerste gaan downloaden)
@ dutchie_gime:
Welkom!
Ik weet niet alle antwoorden, maar JA, er zijn ook mensen die meer up- dan downloaden. Dat zijn de 'releasers', die rippen de zooi en gooien het op het netwerk (die zooi moet toch ergens vandaan komen?

)
Ik heb een probleempje met het 'gefirewalled' zijn met Kademlia.
Ik heb wel
http://forum.emule-project.net/index.php?showtopic=32804 gevonden hier over, maar de preferences.ini aanpassen en de betreffende poort (heb beide 4674 gegeven) helpt niet.
Of is het gewoon UDPpoort 3436 doormappen zoals de topicstarter daar het had opgelost?
Ik heb mij daar geregistreerd om te kunnen lezen, ik weet niet of je op die fora kan lezen als je niet bent geregistreerd, maar dan ga ik maar quoten:
• ?
I was getting low ID at kademila network all the time although I redirected Kademila port (4673) UDP via NAT. I realised in the firewall monitor utilitie that emule was listening at 3436 UDP por. I redirected it and, voila!, no more firewalled at Kademila network. Hope it works if you are experiencing problems.
• A
Probably it's the random UDP port chosen at eMule start up to which you can now give a fix value in preference.ini :
From the changelog:
----------------------
- Aug 2nd, 2003 -
----------------------
bluecow: Added new option to specify or to disable the server UDP port (file=preferences.ini, section=eMule, name=ServerUDPPort, value=0 (disable server UDP port), value=65535 (default; use random server UDP port), value=<n> (UDP port)
Ik heb een gemodificeerde Alcatel SpeedTouch Home, en ZoneAlarm staat UIT, maar ik blijf 'status: Firewalled' houden.
De volgende poorten heb ik doorgemapped:
eMule: TCP:4662, UDP 4672
Kad.: UDP:4673
en die laatste: UDP:4674 en UDP 3436
Ik blijf 'firewalled' met Kademlia, en dat knopje 'Recheck Firewall' lijkt niets te doen.
eMule0.40f.26 MorphKad 0.7