eMule opensource eDonkey, deel 9

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.229 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Lekkere Kwal schreef op 04 december 2003 @ 20:10:
[...]
Al gegoogled? Ik krijg een behoorlijk duidelijk uitleg van wat WSACancelBlockingCall doet.
Klopt, 22 pagina's over Window Sockets.
Zelfs als het er in het nederlands had gestaan zou ik er niks van begrijpen...
Ik begrijp best wel een beetje engels, maar hier begrijp ik niks van. Vandaar dat ik dit berichtje geplaatst heb. :)
Is er iemand die het mij in het nederlands uit kan leggen en wat het met eMule te maken heeft :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Me virus scanner,kaspersky, vindt in emule/config/ known.met file en geeft weer dat het een nieuwe variant van Manuel.957 virus is.
Dit geef de virus scanner weer als ik emule op start en afsluit en ook zo af en toe me virusmonitor.

Is dit schadelijk of niet en moet ik het weg laten halen door em virus scanner of laten staan?
Emule versie 0.30c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Graham schreef op 02 december 2003 @ 18:28:
Ik heb het wel eens gelezen ergens maar kon het niet vinden met ?limit=999...misschien dat het in een andere deel staat :? Maar goed bij Stats > Time Stats > Projected Averages > staat er veel op Waiting... Hoe kan ik hier een waarde krijgen?
Kickje...

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Weet iemand wat dat zwarte streepje naast het emule icoontje in je systray betekend? Soms is het groot en soms klein, hier een screenshot: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yssenneh/emule-tray.bmp

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Dat betekend in dit geval dat je ongeveer op de helft van je downloadsnelheid zit :)

Het geeft dus de snelheid aan van downloaden.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

En heb je eMule al die tijd aan gehad?
En nog steeds staat er geen waarde?
Ik denk dat als je emule aan laat staan, er vanzelf een waarde komt. ;)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:04

Puck

W32.Deadcode.A

legolas82 schreef op 04 december 2003 @ 22:45:
http://www.mijnemule.tk
Heb vanmiddag heel stuk over kademlia geschreven.. lees het daar ff na
je had het trouwens ook met klein beetje zoekwerk kunnen vinden hoor maarja :)
Ik had gisteravond alop je site gekeken, maar heb er zeker overheen gekeken. in ieder geval bedankt. Zal zelf wat speurwerk doen :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 12-06 18:13
Geurt-kun schreef op 05 december 2003 @ 07:52:
[...]

En heb je eMule al die tijd aan gehad?
En nog steeds staat er geen waarde?
Ik denk dat als je emule aan laat staan, er vanzelf een waarde komt. ;)
Je kan aan waiting geen waarde toekennen. Emule is gewoon aan het wachten totdat je door de wachtrijen bent zodat ie kan gaan downloaden. logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
PuCK schreef op 05 december 2003 @ 08:41:
[...]

Ik had gisteravond alop je site gekeken, maar heb er zeker overheen gekeken. in ieder geval bedankt. Zal zelf wat speurwerk doen :P
hehe, nee heb je niet overheen gelezen. Ben nog druk bezig met die site.. komen steeds nieuwe dingen op. Gister heb ik dus het deel over Kademlia gemaakt en online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zoefff schreef op 04 december 2003 @ 15:49:
honey, het is wel degelijk mogelijk om iemands ID, en dus IP te achterhalen.

Als je iemand vind van wie je het ID wil weten, dan hoef je hem alleen maar te bannen. In je log komt dan een vermelding dat "Blabla met ID blabla" op de banlist staat.

Daarna is het nog een kleine moeite om zn IP te berekenen natuurlijk, of ff door 1 van de vele progseltjes die daarvoor geschreven zijn halen.

En hoe anoniem je dan bent... tsja, IP is bekend, met een klein beetje zoekwerk je provider dus ook, enz...

Upload/download history lijkt me niet te achterhalen, dat word nergens gelogd namelijk (alleen op je eigen computer).
Het is met MorphKad 0.7 nog makkelijker: kijk maar in het verboselog.
Een stukje uit mijn log:
5-12-03 9:48:44: Dg: Upload session ended due canceled transfer. F8DDE0422CCFAE99B19318F43557XXXX 172.180.XXX.XX:4662
5-12-03 9:49:11: [FunnyNick] Frustraded Eagle: Removing client from upload list. Reason: Ended upload to make room for higher prio client.
5-12-03 9:49:15: qmnsg: Removing client from upload list. Reason: No reason given.
5-12-03 9:49:15: qmnsg: Upload session ended due canceled transfer. FBA7A144A338A68CC78EEAF19C83XXXX 82.64.XX.XXX:1635
5-12-03 9:50:42: dan [emule.de] v6 webservice: Removing client from upload list. Reason: No reason given.
5-12-03 9:50:42: dan [emule.de] v6 webservice: Upload session ended due canceled transfer. 3F435490C560A9125A9D82AD33E2XXXX 24.162.XXX.XX:4662
Ik heb even de userhashes gedeeltelijk weggehaald, en de IP-adressen, maar je ziet dat het heel makkelijk is om IP en hash te zien.

(of zijn dat IP's van servers?)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-06 15:12
Waarom zijn er dan nog mensen die copyright protected materiaal sharen? Die kunnen toch elk moment een rekening krijgen, enige anonimiteit is er niet! Hoe zit het met Kademlia, want anonieme P2P is toch echt de toekomst lijkt mij!?

:o

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 14:53

3R

infrequent visitor

Om die waarden daar te krijgen, zul je eerst je statistics moeten resetten. Daarna komen daar pas waarden te staan.
Statistics kun je resetten door in het dropdown menu erboven "reset statistics" te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Pawcio heeft weer 2 nieuwe versies uitgebracht te weten 0.30d Pawcio 4.1 en 0.40f26 pawcio 4.1

UIteraard staan ze weer op mn site!
hier is het changelog. UPDATEN WORDT AANBEVOLEN

eMule Pawcio 4.1 (04.12.2003)
[FIXED] Some Bandwidth Control code
[ADDED] UDP ping by dong (If previously USS/DSS hasn't been working for you because your ISP blocked ICMP now it can work! thanks to dong work)*
[FIXED] Minimumcontingent Queue overflow by Xman1
[ADDED] ICS (Intelignet Chunk Selection) from enkeyDev!
[ADDED] PNR (PartFileName recovery) form enkeyDev
[ADDED] EDT (Estimated Download Time) form enkeyDev*
[ADDED] Auto Hard Limit by Sivka! (you can now select diffrent hard limits for every file or leave it to be done automatically)*
[ADDED] Active Connection Control by Obelix*
[ADDED] High priority process for eMule from MorphKad (as an option in extended settings)
[ADDED] OnTheFly processor optimization from eWombat!
[ADDED] WinSock2 form eWombat
[ADDED] See own comments in SharedFileWindow form MorphKad
[ADDED] Blue cross for clients able to use EDT and/or ICS

*UDP ping - (check box in "Bandwidth Control" - "Advanced) you need to open UDP outgoing port (default 33434) and have administrative right in Windows NT and XP pro, if you can't fullfill these BC will automatically move on ICMP version. It's recommended to use UDP ping version (lower overhead).

*EDT - can be turned on in Extended Settings, but turning off is only recommended for slow CPU (< 600MHz)

*AutoHL form Sivka - default value (or state on/off) can be set in Extended Settings, for individual files right click on the file and choose Sivka - AutoHardLimit

*Active Connection Control by Obelix - it's a add on to AutoHL (can be turn on/off in Extended Settings) and allow to have more sources per file with less impact on connection

This version has important fixes and improvment to Bandwidth Control, so it's recommended for all mods using it to update for better effectiveness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Ik ben een tijdje geleden van eMule Plus 1c naar 1h overgestapt. Nu valt me op dat de queue (QR) kleurtjes heeft. Dat was vroeger niet. Ik vraag me dan ook af wat die kleurtjes betekenen. Ik kon er niet meteen een uitleg voor vinden op de eMule Plus website.

Bijvoorbeeld:
QR: 757 (0) <-- staat in blauw
QR: 536 (-37) <-- staat in groen
QR: 394 (+6) <-- staat in rood
QR: 388 (0) <-- staat in zwart

Rood en groen schijnt te maken te hebben met het getal tussen haakjes. Is dat negatief, dan wordt het groen, positief wordt rood. Maar wat betekent dat getal? En wat is het verschil tussen blauw en zwart?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:29

The Third Man

The Third Jellyfish

mahi schreef op 05 december 2003 @ 15:16:
Ik ben een tijdje geleden van eMule Plus 1c naar 1h overgestapt. Nu valt me op dat de queue (QR) kleurtjes heeft. Dat was vroeger niet. Ik vraag me dan ook af wat die kleurtjes betekenen. Ik kon er niet meteen een uitleg voor vinden op de eMule Plus website.

Bijvoorbeeld:
QR: 757 (0) <-- staat in blauw
QR: 536 (-37) <-- staat in groen
QR: 394 (+6) <-- staat in rood
QR: 388 (0) <-- staat in zwart

Rood en groen schijnt te maken te hebben met het getal tussen haakjes. Is dat negatief, dan wordt het groen, positief wordt rood. Maar wat betekent dat getal? En wat is het verschil tussen blauw en zwart?
Ik heb de uitleg niet zo lang geleden op het forum van emuleplus gezien. Het kan trouwens ook aan de categoriën liggen (dat er specifieke kleuren voor gekozen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Mmmh, ik zal nog eens zoeken op hun forum, maar ik vond eigenlijk alleen de verklaring van de kleurtjes van de iconen en progressbars. Maar die kende ik ondertussen wel al :)

Wat die Finding Nemo download hier betreft... Ik word bijna radeloos. Hij raakt maar niet binnen. Telkens zijn de parts corrupt. Ik heb gisteren alle andere downloads gepauzeerd zodat ze zeker geen invloed kunnen uitoefenen. Gisteren ben ik gaan slapen met nog 76 MB te gaan voor cd1 en 38 voor cd2. Vanmorgend werd ik wakker en waren er volgens eMule en m'n traffiekmeter reeds honderden megabytes gedownload. Desalnietemin stond Remaining maar op 70 MB voor cd1 en 35 voor cd2. Nu op dit moment, weer ettelijke honderden megabytes later staat Remaining op 85 MB voor cd1 en 43 MB voor cd2. Dat gaat hier verdorie achteruit!! :(

Ik begrijp er niets meer van. Alle andere downloads vliegen binnen zonder één corrupt part en die Finding Nemo duurt nu al weken en ik heb al vele gigabytes aan corrupte parts gehad.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

ik zal je ff moet inspreken , het is echt een leuke film hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik had met FN minder moeite dan met een andere film, vandaag kwam pas de laatste paar MB binnen (na een paar weken zonder iets, 2 bronnen waar ik niet lager kwam dan 750 op de wachtlijst)

Ik hou maar even op met Kademlia, die wil opeens niet meer werken, 400 ´clients´ (ofzo, ik zit nu op een andere computer', maar bij het connecten crashed hij.

Ik wacht wel op de officiele versie, ik hou niet zo van testclients of betaversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Resistor schreef op 05 december 2003 @ 17:27:
Ik had met FN minder moeite dan met een andere film, vandaag kwam pas de laatste paar MB binnen (na een paar weken zonder iets, 2 bronnen waar ik niet lager kwam dan 750 op de wachtlijst)

Ik hou maar even op met Kademlia, die wil opeens niet meer werken, 400 ´clients´ (ofzo, ik zit nu op een andere computer', maar bij het connecten crashed hij.

Ik wacht wel op de officiele versie, ik hou niet zo van testclients of betaversies.
dat van 400 clients klopt. Moet nog ff precies uitvinden hoe dat zit.. . ... enne... emule is 0.30d is oko nog steeds beta :P
Kademlia loopt heerlijk stabiel hier.. vind veel sources/ gebruik momenteel pawcio 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi

mahi

God bless GoT

Resistor schreef op 05 december 2003 @ 17:27:
Tsjah, als een film niet binnenkomt omdat er geen/te weinig sources zijn, dan kan ik dat begrijpen. Geduld hebben en hopen dat je hem toch binnenkrijgt. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt.

Maar bij FN is het aantal sources geen probleem. Mensen die naar me willen uploaden ook niet. Er wordt hier vrijwel continu gedownload aan die film met snelheden variërende tussen 5 kB/s tot meerdere honderden kilobytes per seconde! Momenteel loopt cd1 binnen aan 47 kB/s... Over de snelheid van de download op zich heb ik dan ook niet te klagen, maar de parts zijn telkens corrupt. De laatste week heb ik letterlijk gigabytes gedownload van die film, en de film is niet 1% dichter bij completed gekomen. Sterker, het gaat soms zelfs achteruit zoals ik reeds vermeldde in m'n laatste post. Nu sta ik op 64 MB remaining voor cd1 en 35 voor cd2, maar ik durf er voor wedden dat het over een uurtje ofzo weer meer zal zijn.

Dat kan toch niet normaal zijn. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met andere films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 20:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat er bij Finding Nemo aan de hand is weet ik niet, het is de eerste keer dat zoiets voorkomt bij mijn weten (structureel ladingen corrupte chunks).

Ach, als het eenmalig is, so be it, als het vaker gaat voorkomen wordt het tijd om over te stappen op MD5 hashes en zijn we van het probleem verlost ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Met FN heb ik er volgens mij iets van 5 dagen over gedaan voordat ie binnen was, de laatste 10mb waren een ramp, hier deed ie bijna 1 dag(!) over.
Maar je moet gewoon wat geduld hebben, ook al lijkt het een hopeloze zaak... er komt een dag dat ie binnen is! :+ ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik weet al waarom ik geen problemen met FN had: ik had een andere versie.

Leuke film, maar is nu al weer weg. Bij mij was het 1 bestand van rond de 700MB, die gaf geen problemen.

Zou het kunnen dat er een paar mensen fakes gaan verspreiden, om zo de download te frustreren, wel een goede download aanbieden, maar halverwege het uploaden de data corrupteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93171

FN binnen binnen 24 uur...

Anyway dat gebeurd ja, netzo als je bij Kazaa erg veel slechte shijnt te vinden. Ik kies dus meestal diverse hashes en kijk 5 minuten later welke bij veel mensen aanwezig is en goede recenties heeft, werkt altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Resistor schreef op 05 december 2003 @ 18:25:
Ik weet al waarom ik geen problemen met FN had: ik had een andere versie.

Leuke film, maar is nu al weer weg. Bij mij was het 1 bestand van rond de 700MB, die gaf geen problemen.

Zou het kunnen dat er een paar mensen fakes gaan verspreiden, om zo de download te frustreren, wel een goede download aanbieden, maar halverwege het uploaden de data corrupteren?
Ja, daar doelde ik al een paar pagina's eerder op en dat is ook precies wat er gebeurt. Ik heb al bevestigd gekregen door een betrouwbare bron dat de MPAA de relaese probeert te nuken, waar ze aardig in blijken te slagen (gelukkig voor mij was ik net wat eerder begonnen en was hij al naar zo'n 20 (!) uur binnen). Het geeft tenminste goed aan hoe groot de mogelijkheden voor de tegenstanders van p2p zijn.

EDIT
Ik heb het dus over de 2cd versie, de 1cd was nog veel sneller binnen, ook bij kenissen van mij. Maar aangezien ik een kwaliteitsgeiler ben kan ik niet met 1cd rips leven en heb ik hem weggegooid.

[ Voor 12% gewijzigd door The Third Man op 05-12-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Hoe clean ik mijn search history?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31
IceStorm schreef op 05 december 2003 @ 17:55:
Ach, als het eenmalig is, so be it, als het vaker gaat voorkomen wordt het tijd om over te stappen op MD5 hashes en zijn we van het probleem verlost ;).
Dat helpt toch niet? eMule ziet nu ook al dat de parts corrupt zijn...
MD5 heeft pas toegevoegde waarde als de ezel nu met z'n inferieure hashes denkt dat ie prima parts binnen krijgt maar je filmpjes/whatever toch niet werken.
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 16:54

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mischien heeft iemand hetzelfde als ik:

Ik proveer een file te downen die 78.09 Mb is, deze file bevat de laatste cd van de voorlopers van 'nu metal' ;)

De file komt tot 77.96 Mb met nog 500 mensen voor die file. Die laatste kb's komen niet vol, ondanks dat ik zie dat de file vaak nog aan het downen is, maar dan met 0,0 kb/s.

Heeft iemand deze file wel binnen?
Zou dit een truuk van de cd-maatschappij zijn?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

backupdevice

Boeh!

Lekkere Kwal schreef op 05 december 2003 @ 19:44:
[...]
Ja, daar doelde ik al een paar pagina's eerder op en dat is ook precies wat er gebeurt. Ik heb al bevestigd gekregen door een betrouwbare bron dat de MPAA de relaese probeert te nuken, waar ze aardig in blijken te slagen (gelukkig voor mij was ik net wat eerder begonnen en was hij al naar zo'n 20 (!) uur binnen). Het geeft tenminste goed aan hoe groot de mogelijkheden voor de tegenstanders van p2p zijn.

EDIT
Ik heb het dus over de 2cd versie, de 1cd was nog veel sneller binnen, ook bij kenissen van mij. Maar aangezien ik een kwaliteitsgeiler ben kan ik niet met 1cd rips leven en heb ik hem weggegooid.
laat die mail maar zitten, weas nog niet wakker |:(

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 06-12-2003 10:30 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

G1itch schreef op 06 december 2003 @ 03:27:
[...]

Dat helpt toch niet? eMule ziet nu ook al dat de parts corrupt zijn...
MD5 heeft pas toegevoegde waarde als de ezel nu met z'n inferieure hashes denkt dat ie prima parts binnen krijgt maar je filmpjes/whatever toch niet werken.
Of mis ik iets?
Het komt wel degelijk voor dat Emule niet doorheeft dat een part corrupt is, juist doordat hij MD4 hashes gebruikt. 99% van de keren heeft hij het wel door, maar die ene 1% is wel genoeg om je cd-image onbruikbaar te maken (zoals laatst bij mij en een aantal anderen bij Broken Sword 3 cd2 gebeurde).
Tukk schreef op 06 december 2003 @ 09:34:
Mischien heeft iemand hetzelfde als ik:

Ik proveer een file te downen die 78.09 Mb is, deze file bevat de laatste cd van de voorlopers van 'nu metal' ;)

De file komt tot 77.96 Mb met nog 500 mensen voor die file. Die laatste kb's komen niet vol, ondanks dat ik zie dat de file vaak nog aan het downen is, maar dan met 0,0 kb/s.

Heeft iemand deze file wel binnen?
Zou dit een truuk van de cd-maatschappij zijn?
Het zou kunnen, maar het kan ook net zo goed toeval zijn. Heb je een actueel ipfilter.dat geladen? En welke Emule heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Anoniem: 41239 schreef op 06 december 2003 @ 03:05:
Hoe clean ik mijn search history?
Dat doe je door het bestand AC_searchstrings.dat in je config folder te openen in kladblok en daaruit te wissen wat je uit je history wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lekkere Kwal schreef op 06 december 2003 @ 10:30:

Het zou kunnen, maar het kan ook net zo goed toeval zijn. Heb je een actueel ipfilter.dat geladen? En welke Emule heb je?
Hmm, toeval betwijfel ik. Hij is nog steeds op 99.83%. Nu al een twee dagen.
Ik gebruik v0.30a-LSD12e-AMD
Mijn Ip-filer wordt 'on-start' ge-update, maar vond dit in de logging:

code:
1
2
3
12/6/2003 17:53:47: Error downloading 
http://pages.xtn.net/~charliey/FoX/Morph/ipfilter.txt
12/6/2003 17:53:47: 2553 IP-filters loaded

Ik zal even up-daten en kijken wat er gebeurt, thnx voor de hint.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het valt mij op dat er heel veel ip-adressen gefilterd worden bij mij, ik zie regelmatig de meldig 'Filtered IP'
6-12-03 19:34:08: elcyber3: Removing client from upload list. Reason: Too many upload slots opened.
6-12-03 19:34:30: Filtered IP: 200.75.134.19 ( PEERGUARDIAN IPS imedia)
6-12-03 19:34:34: Filtered IP: 200.75.134.19 ( PEERGUARDIAN IPS imedia)
6-12-03 19:34:37: Filtered IP: 200.75.134.19 ( PEERGUARDIAN IPS imedia)
6-12-03 19:35:14: unknown eDonkey opcode: 0x6a, size=20, data=[c0 22 1e de 35 78 42 7f 36 89 17 f2 d9 d2 e3 4e 42 03 00 00 ]
6-12-03 19:35:16: Download session ended. User: dgvdw Reason: Socket disconnect: OnClose()
6-12-03 19:35:38: Filtered IP: 201.128.82.160 ( Internet Assigned Numbers Authority)
6-12-03 19:35:42: Filtered IP: 201.128.82.160 ( Internet Assigned Numbers Authority)
6-12-03 19:35:43: Filtered IP: 201.128.82.160 ( Internet Assigned Numbers Authority)
6-12-03 19:35:47: Client '[FunnyNick] Electro Pony' (IP:80.54.179.82) caused an error: invalid OP_FILEREQUEST packet size. Disconnecting client!
6-12-03 19:35:47: A client caused an error or did something bad: Asked for something without saying hello.. Disconnecting client!
6-12-03 19:35:47: A client caused an error or did something bad: Asked for something without saying hello.. Disconnecting client!
Is dit normaal, of doe ik iets fout? (behalve dingen downloaden :P )
(en er zit ook wel een beetje humor in)

Ik heb vanmiddag even bij Shields Up! gekeken naar mijn beveiliging, maar zelfs met ZoneAlarm uit zijn er geen poorten (onder de 1023) open, daarboven heb ik alleen in het gebied rond de eMulepoorten gekeken en daar stond alleen 4662:TCP open.

Voor de rest absoluut geen klachten, ik heb nog nooit zo snel met een p2p prog gedownload. (record vandaag 105KB/s, even een piekje, rest zit rond de 60KB)

[ Voor 6% gewijzigd door Resistor op 06-12-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik heb gisteren maar eens de grote stap gezet en eMule 0.30 gedownload en geïnstalleerd..
werkt wel goed, ik zocht een niet nader te noemen software pakketje en vanmorgen al had ik 'm binnen! d:)b

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 01:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Resistor schreef op 06 december 2003 @ 19:43:
Het valt mij op dat er heel veel ip-adressen gefilterd worden bij mij, ik zie regelmatig de meldig 'Filtered IP'
[...]
Is dit normaal, of doe ik iets fout? (behalve dingen downloaden :P )
(en er zit ook wel een beetje humor in)
ja dit is normaal :) Je emule accepteert gewoon geen pakketjes van mensen met dat IP adres omdat bekend ik dat dat een "law-enforcing agency" of zoiets is. Die zullen je toch geen goeie pakketjes leveren, dus beter direct bannen :)
Ik heb vanmiddag even bij Shields Up! gekeken naar mijn beveiliging, maar zelfs met ZoneAlarm uit zijn er geen poorten (onder de 1023) open, daarboven heb ik alleen in het gebied rond de eMulepoorten gekeken en daar stond alleen 4662:TCP open.

Voor de rest absoluut geen klachten, ik heb nog nooit zo snel met een p2p prog gedownload. (record vandaag 105KB/s, even een piekje, rest zit rond de 60KB)
Dat heeft er verder niets mee te maken, dat is juist goed. Dat alleen 4662 open staat wil overigens zeggen dat je geen kademlia gebruikt of dat hij firewalled werkt, want die heeft ook 4673 UDP nodig. Dat er verder niets open staat, ook wanneer je je firewall uitzet is overigens gewoon een teken dat er geen vreemde progjes liggen te luisteren naar connecties om op die manier je bak open te stellen. Overigens zijn die lage poorten tegenwoordig helemaal niet zo interessant voor virussen, trojans etc. Die gebruiken gemiddeld genomen juist een hoge poort. Wa er trouwens wel verschil tussen met en zonder firewall te testen qua stealth? Zo niet dan werkt je firewall nog niet naar behoren, kun je beter zo instellen dat hij onverwachtte pakketjes gewoon dropt, dan ziet een aanvallende partij ook niet dat jij daadwerkelijk leeft. Lees het verhaaltje bij grc maar, staat veel info.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kademlia is uitgeschakeld (ik doe helemaal geen moeite meer) omdat die crashed bij het connecten.

Mijn SpeedTouch speelt gelijk voor firewall, dat ZoneAlarm is er alleen maar voor het gevoel, dat ik kan zien dat ik dataverkeer heb (W98, geen mooi netwerkicoontje rechtsonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Resistor schreef op 06 december 2003 @ 21:36:
Kademlia is uitgeschakeld (ik doe helemaal geen moeite meer) omdat die crashed bij het connecten.

Mijn SpeedTouch speelt gelijk voor firewall, dat ZoneAlarm is er alleen maar voor het gevoel, dat ik kan zien dat ik dataverkeer heb (W98, geen mooi netwerkicoontje rechtsonder)
aha :P da's ook een manier ja, maar ander probeer je een lichter en minder uitgebreid programmaatje om je netwerkverkeer te meten: DU Meter (of een van de 10-talle andere progjes die hetzelfde doen)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Resistor schreef op 06 december 2003 @ 21:36:

Lompe oplossing zeg. Gebruik dan tenminste nog DU-Meter. Dan kun je ook nog zien hoevéél dataverkeer je up en down hebt.

Edit: Lees alles.... * Anoniem: 41851 is dufkop @ 2.15 uur. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 07-12-2003 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

maak nu gebruik van pawcio 4.1 ( 4.11 nog niet gebruikt ) maar ik ehb echt last van veel geheugen gebruik. Na een nacht verbruikt emule 92MB en een 9 tot 20% aan processor kracht ( p4 2.4GHz ) Ik heb maar 6 donwloads aanstaan die met 75KB binnen komen en ik upload met 48KB.

Mdenk dat ik de orginele client maar weer eens ga proberen. Iemand een ideetje of dat zal helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:30
Pawcio is voornamelijk handig van wege USS
als jij upt met 48 heb je dat nie egt nodig

Probeer de laatste Pawcio, werkt dat alsnog niet, gebruik dan de originele :P

offtopic:
Jezus, wat is mn Trackman optical een fijn dingetje:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op 06 december 2003 @ 17:59:
[...]

Hmm, toeval betwijfel ik. Hij is nog steeds op 99.83%. Nu al een twee dagen.
Ik gebruik v0.30a-LSD12e-AMD
Mijn Ip-filer wordt 'on-start' ge-update, maar vond dit in de logging:

code:
1
2
3
12/6/2003 17:53:47: Error downloading 
http://pages.xtn.net/~charliey/FoX/Morph/ipfilter.txt
12/6/2003 17:53:47: 2553 IP-filters loaded

Ik zal even up-daten en kijken wat er gebeurt, thnx voor de hint.
Bleek mij ipfilter volledig leeg te zijn, ik heb een kwartier geleden e-mule
geboot en sindsdien kan de file geen sources meer vinden... :(

Rot streek, dan maar weer op zoek, maar lukken zal het })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

heb vandaag de morphkad geinstalleerd in de hoop dat het kademlia net me wat extra sources zou brengen, en wat werkt allemaal wel, maar helaas krijg ik nu een melding tijdens het starten dat de template niet geladen kan worden en daardoor doet de het webbased gedeelte het niet meer :'(

Zowel de chicane als de gewone template gebruikt, maar beide geven iets van 5 errors tijdens het laden (kan ze nu niet copy 'n pasten wat ik zit op mijn werk)

Weet iemand waar ik een wel werkende versie van het template kan overhalen?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je bij het updaten wel de bestanden in de webserver folder geupdate? of gebruik je de installer versie? lijkt mij nl gewoon een verkeerde versie waardoor je fouten krijgt

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 15:28
Ik heb een album wat nog onvindbaar was zojuist gereleased en daar de status ook op gezet, maar hoelang duurt het nou voordat zo'n bestand wijdverspreid is?

Of iig, hoe lang duurt het voordat je hem via zoekmachines als filedonkey kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Via zoekmachines duurt niet zo heel lang. Het hangt er voornamelijk vanaf hoeveel mensen je file ook willen hebben ;).
Maar mijn ervaring is dat alles vrij snel verspreidt is als het een album is dat een man of 10 wil hebben. Zeg maar een dag of 1,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ddc schreef op 07 december 2003 @ 17:28:
Ik heb een album wat nog onvindbaar was zojuist gereleased en daar de status ook op gezet, maar hoelang duurt het nou voordat zo'n bestand wijdverspreid is?

Of iig, hoe lang duurt het voordat je hem via zoekmachines als filedonkey kunt vinden?
sommige mods hebben de mogelijkheid om te laten zien wat je al aan delen geupload hebt. zo kan je zien of alle delen al in het wild voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Mr.Nobody schreef op 07 december 2003 @ 17:39:
sommige mods hebben de mogelijkheid om te laten zien wat je al aan delen geupload hebt. zo kan je zien of alle delen al in het wild voorkomen
Ik gebruik MorphNext en die laat vrij veel dingen zien volgens mij.

Maar mijn eMule staat niet 24/7 aan en dus is het wel belangrijk dat het ook naar anderen gaat. Momenteel staat het aantal requests op 0, maar er staan nog 190 mensen in mijn queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Mr.Nobody schreef op 07 december 2003 @ 16:25:
heb je bij het updaten wel de bestanden in de webserver folder geupdate? of gebruik je de installer versie? lijkt mij nl gewoon een verkeerde versie waardoor je fouten krijgt
nope, alleen de exe, maar dat heb ik al zo vaak gedaan en nog nooit een probleem met de webserver gehad... maar ik zal eens kijken of ik die bestandjes uit de webfolder uit de installerversie kan slopen. Had gehoopt eigenlijk dat iemand hier gewoon even een linkje naar zijn Chicane template zou zetten :) En eigenlijk had ik ook niet verwacht dat er iets qua inlezen van de template fout zou kunnen gaan bij een upgrade :P

Overigens heb ik wel altijd problemen gehad met het bekijken vanaf een win95 machine met IE 5.0, het toevoegen van een ';return false' in alle links hielp hier ook niet tegen....

[ Voor 22% gewijzigd door hufkes op 07-12-2003 17:49 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

ddc schreef op 07 december 2003 @ 17:45:
[...]

Ik gebruik MorphNext en die laat vrij veel dingen zien volgens mij.

Maar mijn eMule staat niet 24/7 aan en dus is het wel belangrijk dat het ook naar anderen gaat. Momenteel staat het aantal requests op 0, maar er staan nog 190 mensen in mijn queue.
Je moet gewoon bij je shared files kijken, daar staat bij hoeveel en van welke blokjes je hebt geupload. Eventueel na dubbelklikken op je file nog meer info.

Verder is het natuurlijk zo dat je beter even een tijdje gewoon online kunt blijven als je iets released totdat er in ieder geval een andere full source is, anders is het ook zo zuur voor mensen die je lekker maakt met een mooie release :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
hufkes schreef op 07 december 2003 @ 17:54:
Verder is het natuurlijk zo dat je beter even een tijdje gewoon online kunt blijven als je iets released totdat er in ieder geval een andere full source is, anders is het ook zo zuur voor mensen die je lekker maakt met een mooie release :)
Mja, hij staat wel vrij regelmatig aan hoor, maar niet altijd. 's-Nachts gaat hij nog altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
zet dan bestand ook ff op "release" dan wordt ie vaker/sneller geupload (bij je shared files kan je het instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dat had ik dus al gedaan:
ddc schreef op 07 december 2003 @ 17:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ach, albums releasen gaat prima als je pc alleen overdag aanstaat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Pawcio heeft weer nieuwe versie uitgebracht
in de 0.30d smaak --> 4.11 AMD en P4
en natuurlijk de Kademliasmaak :D

Downloaden en uitleg van Kademlia op mijn site; http://www.mijnemule.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:40
Is er ook een mogelijkheid om het aantal uploads in te stellen in de Pawcio mod ?

Ik upload nu regelmatig met 25-30kb/s, maar zie dan maar 2 users staan die bij me downloaden.
Ik wil dit graag wat hoger hebben.

Met andere mods kon ik dat vaak instellen, maar hier kan ik het niet vinden.

Iemand enig idee ?
Of is er een andere mod (ook voor kademlia) die dit wel kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33248

Sorry voor het spammen.. mochten jullie #ed2k-dutch en #emule-dutch missen: we zijn verhuisd naar irc.friendsirc.com na het gedonder op Liquid en de aankondiging dat ze definitief zouden gaan sluiten. We zijn er voor de ed2k/mule gebruikers dus bij deze - Shop is Open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

eMulePlus 1i is uit.. zoals gewoonlijk met een flinke changelog.. en wat erg leuke toevoegingen...

changelog en informatie;
http://emuleplus.sourcefo.../index.php?showtopic=3807

Er staat sinds kort ook een IRCapplet voor de support op http://emuleplus.sf.net/ Dit kan handig zijn, deze verbind naar de overgebleven servers van liquidIRC waar het vroegere emule kanaal was, deze zit daar nogsteeds. De nieuwere versies van emule zullen automatisch verbinden met deze nieuwe servers genaamd freshIRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Laatst online: 15:47

GeekK

Rag Mama Rag

The Black Hand Kad v6 G7

The Black Hand Kad v6 Default
v6 is based on v40f.26 of Kademlia, which is still in Alpha stages. This is to be taken as a test version and users should update to the newest version of Kademlia as soon as they are available.

eD2K Links:
ed2k://|file|eMule_40f.26_TheBlackHand-Kad_v6_Ultra_Bin.zip|1684918|905970433C9F7AA10EF5BF8D634DAC94|/|sources,80.4.35.156:3663|/ (G7)

ed2k://|file|eMule_40f.26_TheBlackHand-Kad_v6_Bin.zip|1703817|22B01E3454942C64C65EC933456F9D76|/|sources,80.4.35.156:3663|/ (default)

Changelog:

REMOVED:
Most zz code. This includes ZZUL, Original USS, Multi-Friendslots, etc.
SUC2 [lovelace]
Spread Re-Ask [SlugFiller]
Some SafeHash [SlugFiller]**
SharedDirs [SlugFiller]**
ModID [SlugFiller]**
Client Version [itsonlyme]**

** will definately be re-added when/if compatibility issues are resolved.

ADDED:
Pawcio Bandwidth Control (Modified USS, DSS, Slot Focusing) [Pawcio]
Unlimited speed settings from tray menu
Bandwidth settings in increments < 1k (e.g. 12.7 or 3.8) [Maella]
Tray menu access to USS/DSS settings. [Pawcio]
New client list called Reserved and re-arranged list order (in transfer window). [TBH/Pawcio]
Save Upload Queue Wait Time v2 [MoonLight]
Manual entry of speeds as well as slider controls.
HideOS/SCS Per File - via right click menu in shared files list [Pawcio]
On-the-fly memory optimization. [eWombat]
More of Maella's extended clean-up code.
QueueOverflow with Minimumcontingent [X-Man]
For each file you share, a minimum amount of clients are always allowed to get on your uploadqueue.
The minimumcontingent per file is calculated: queuesize/sharedfiles/2
e.g.: queusize=2000, sharedfiles=20 --> minimumcontingent per file= 50
This means, if uploadqueue is full and a client is asking for a file with less than 50 clients are on uploadqueue, the client is allowed to get on queue.
Initial Hashing Priority Selectable - Low, Normal, High. (Low is actually what the official emule has it set at, but we set it at normal a few versions ago)
Mini-Mule update is now in a seperate low priority thread, which means lower cpu usage [Phoenix].
Mini-Mule also displays cpu and mem usage and has the ability to be transparent (see prefs) [Phoenix].
General tweaks to Mini-Mule code.
New button menu on Mini-Mule for common/requested functions.

CHANGES:
Merged to 30d code.
Made preferences wider, but shorter. a> Fits better in the user's screen even at lower resolutions b> lots of controls added with the bandwidth control.... had to make room.
A couple code optimizations from Maella
Cleaned up a lot of the code and removed some unneccessary bits here and there.
Upload List Count: due to the addition of the reserved clients list I've change the display of the upload clients list from "Upload (x)" to "Upload (x + y [Total: z])" where x = clients with full upload status, y = clients uploading with reserved status, and z = x + y.
Rearranged some items in TBH Tweaks. (e.g. - queue settings moved to Upload Management)
Corrected some texts in Prefs.
File size display should have enough room now
Now you can change colors of Whole Upload Current and Whole Download Current graph lines in prefs. (since they are in the middle of the pack all the stats colors after Whole Download Current will be messed up until you re-set them... unless you're using a new preferences.ini)
Maybe this should be in bug fixes, but added an icon whenever you move the mouse over the splitter in the TBH Tweaks section of the prefs.
Double loading of IPfilter on reload.
Re-worked IPFilter/FakeCheck update slightly.
Added ability to update IPFilter even if ipfilter.txt is not present on update server. If ipfilter.txt is not found, the user will get a message box explaining there was an error and asking if they would like to attempt to download the ipfilter.dat anyways.
Minor optimizations here and there.
TBH Tweaks Infos can now be translated.
Reverted client version & mod ident. to previous code to fix errors with Kademlia versions.

FIXES:
BUG-001 : Memory leaks
BUG-002 : CPU Peaks
BUG-003 : Fake check in search window
BUG-006 : Queue Sorting
BUG-010 : Update server.met in server tab
BUG-012 : Crash after server connect
BUG-013 : eMule and shared folders on LAN
BUG-018 : Download timeouts and 0.0Kb/s
BUG-022 : Deleting categories & completed files assignement
BUG-027 : Single Quote in IRC
BUG-043 : Shared files display
BUG-046 : Dialog in import tool
BUG-048 : Broken upload
BUG-054 : Clipboard watching & SCC
BUG-055 : Invalid category for 'Insufficent diskspace' files
BUG-057 : Wrong number of banned clients
BUG-058 : No Icon for conneted status
BUG-059 : No icon in 'Transferring' window [Should be transfer list]
BUG-060 : Kademlia client version
BUG-061 : Wrong Remaining time/size
BUG-065 : Re-hashing files lasts for hours
BUG-068 : Crash when connecting to Webserver
BUG-069 : Transferlist icons (sort of... doesnt change upper icon when lower lists are full view) [Should be transfer window]
BUG-070 : Wrong title for Release Popup
BUG-071 : Icons in stats
BUG-074 : Garbage in window title
BUG-075 : Crash in preference window
BUG-076 : 'Remove selected server' string missing
BUG-078 : Known.met corruption
BUG-081 : Preferences display
BUG-082 : 'waiting' clients in stats tree (Found Sources)
BUG-083 : General Option disappears in Preferences

[ Voor 11% gewijzigd door GeekK op 09-12-2003 23:29 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
knip
THx.. UIteraard gooi ik deze ook weer op mn site die groeit en groeit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
SandeR schreef op 09 december 2003 @ 18:37:
Is er ook een mogelijkheid om het aantal uploads in te stellen in de Pawcio mod ?

Ik upload nu regelmatig met 25-30kb/s, maar zie dan maar 2 users staan die bij me downloaden.
Ik wil dit graag wat hoger hebben.

Met andere mods kon ik dat vaak instellen, maar hier kan ik het niet vinden.

Iemand enig idee ?
Of is er een andere mod (ook voor kademlia) die dit wel kan ?
als je het vinkje bij Bandwith control - cumulate bandwith for upload slots weghaalt heb je je upload verspreid over meerdere personen ipv zo weinig mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 17:20
Ik heb nu al 4 weken emule ofzo, zit geregeld met 40 kb/s te uploaden. En nog is mijn downloadsnelheid laag.. 3 kb/s ofzo voor een film is standaard, en dat terwijl als ik die film download wel 10 anderen bij mij diezelfde film zitten te downloaden, er zijn ook 43 sources voor beschikbaar dus echt heel zeldzaam is die niet.

Hoe kan dit dan nu, moet ik nog meer uploaden ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

43 sources is wel weinig voor 1 file hoor :)

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

-= eMule Project lanceert content-site =-

eMule Content Database

Het betreft hier een site (die gebruik maakt van een welbekende engine) 'to help promote the clean and ethical use of P2P networks'. Gebruikers kunnen zelf materiaal aandragen voor de site:
We are needing people that want to show that a free, open source, P2P client has plenty of legal uses. We need moderators and releasers that want to populate our database. If you think your one of these people, please goto this link.

(...)

The majority of the content on this site is going to be posted by you the user. We will not tolerate using this site to distribute any material that violates any type of license. Period.
Leuk (en nuttig? ;) ) initiatief, lijkt me. We kunnen dus naar hartelust naar deze site verwijzen - voor een kopietje van OpenOffice, Linux-distributies en veel, veel gratis utils, tools etc ... ;) :D

[ Voor 21% gewijzigd door GeekK op 11-12-2003 04:28 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GeekK schreef op 11 december 2003 @ 04:23:
-= eMule Project lanceert content-site =-

eMule Content Database

Het betreft hier een site (die gebruik maakt van een welbekende engine) 'to help promote the clean and ethical use of P2P networks'. Gebruikers kunnen zelf materiaal aandragen voor de site:
[...]
Leuk (en nuttig? ;) ) initiatief, lijkt me. We kunnen dus naar hartelust naar deze site verwijzen - voor een kopietje van OpenOffice, Linux-distributies en veel, veel gratis utils, tools etc ... ;) :D
Met alle respect (en ik d/l ook nooooit illegaal spul) maar alles wat vrij verkrijgbaar is dat kun je toch op een of andere website vinden? Linux-distro is bij de betreffende maker te vinden, OpenOffice heeft een eigen website. Welk toegevoegd nut heeft het om dit via een eMule client te downloaden? Mensen met een lage upload krijgen dan ook maar een lage download terwijl als je rechtstreeks van de site downloadt je meestal wel 20-50 kByte/s krijgt.

Okee, een voordeel kan ik zien: minder belasting van de d/l websites. Maar meestal hebben die toch tientallen mirrors.
Misschien dat het als vervanger van FTP zou kunnen werken: alle mirrors draaien geen FTP servertje meer maar een eMule server. Als je dan geluk hebt kun je van 10 mirrors tegelijkertijd downloaden. Maar de huidige praktijk laat toch zien dat het nog niet zo werkt.

Signatures zijn voor boomers.

• RooT
IceStorm schreef op 10 december 2003 @ 22:13:
43 sources is wel weinig voor 1 file hoor :)
Ja maar als er veel andere die file bij mij downloaden (met een redelijk goede upload in totaal), waarom kan ik dan niks bij hun downloaden ? Ik download volgens mij van maar 1 source tegelijk.. moet ik soms nog meer credit opbouwen ofzo? Heb al een paar gig geupload :(

Anoniem: 73385

Dan is er blijkbaar een lange wachtrij voor dat bestand...

"Uploade" en "downloaden" is niet hetzelfde, de file die jij upload is misschien wel heel gewild. Jouw download kan nog gewilder zijn...

• SyS_ErroR
Ok, ik heb nu het volgende probleem:

Ik draai EmuleV0.30D Pawcio 4.08 op een P3 733MHz 192Mb SD Ram TNT2M64 en een 40GB 5400rpm HDD met een aparte eMule-download partitie (30GB, vanwege fragmentatie @ hdd)

Verder heb ik Wanadoo Cable Broadband Premium (1024/128) die geshared wordt door een DrayTek Vigor 2200E met de poorten correct gemapt

De instellingen van mn ezeltje zijn als volgt:
Max Download 128KBps
Max Upload 10KBps
Max sources 500
Max verbindingen 250
Max nieuwe verbindingen per 5 sec: 20
En in BandWidth management heb ik "include overhead" aanstaan.

Als ik vervolgens mn Ezeltje een dagje laat draaien zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pals.architecten/GoT/Upload%20copy.jpg

Nou heb ik dus een max upload van 10KBps met overhead incluis
Dit zou betekenen dat ik een overhead heb van zo'n VIER KBPS
is dat niet heel erg veel? En heeft iemand een iddee waar dat aan ligt?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:38
Pawcio is de enige die de werkelijke overhead aangeeft, lijkt veel is bij andere wel hetzelfde.

no comment

Anoniem: 73385

Al eens bedacht dat je met die eMule upload misschien niet het maximale trekt van je upload ?

Dus ook al heb je meer upload, wie weet haal je er niet alles uit ?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 11-12-2003 10:57 ]

Anoniem: 97562

Ik heb een vraag. Ik wil in Edonkey een bestand downloaden maar bij overdrachten staat: status Wachten. Dit is de hele tijd zo. Waar ligt dat aan?

• Zoefff
  • Laatst online: 10:29
Dat komt omdat je gewoon in de queue staat, en je moet wachten voordat je kan downloaden :)

Mag ik je ook vriendelijk verwijzen naar de topicstart en FAQ :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Anoniem: 97562

Zoefff schreef op 11 december 2003 @ 11:16:
Dat komt omdat je gewoon in de queue staat, en je moet wachten voordat je kan downloaden :)

Mag ik je ook vriendelijk verwijzen naar de topicstart en FAQ :)
Ik heb in de FAQ gekeken maar kon er niet veel over vinden... Maar moet ik gewoon wachten? Dus vanmiddag begint hij misschien met downen?

• Zoefff
  • Laatst online: 10:29
Ja, inderdaad. eMule zit in elkaar volgens het principe "voor wat, hoort wat". Dat betekend dus, dat hoe meer je upload, hoe meer (en sneller) je kan downloaden.

Waarschijnlijk begin je net met eMule, dus dan heb je nog weinig zogenaamde "credits". Dit betekend dus ook dat je wat langer in de wachtrijen zal staan dan een ander, die al een tijd eMule gebruikt, en dus al een hoop heeft geupload. Klap je download eens uit, dan zie je per persoon op welk nummer in de wachtrij (queue) je staat.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Anoniem: 91888

Ik wil mensen waarschuwen die Norman Virus Control 5.7 hebben. Als dat in combinatie met Emule gaan gebruiken dan loopt vaak binnen vijf minuten vast. Het maakt niet uit of je een mod probeert want dat werkt niet.

Wat wel werkt is om naar het "configuratie-editor" heen te gaan en "internet-protection" uit te zetten.

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

mdeen schreef op 11 december 2003 @ 08:23:
[...]

Met alle respect (en ik d/l ook nooooit illegaal spul) maar alles wat vrij verkrijgbaar is dat kun je toch op een of andere website vinden? Linux-distro is bij de betreffende maker te vinden, OpenOffice heeft een eigen website. Welk toegevoegd nut heeft het om dit via een eMule client te downloaden? Mensen met een lage upload krijgen dan ook maar een lage download terwijl als je rechtstreeks van de site downloadt je meestal wel 20-50 kByte/s krijgt.

Okee, een voordeel kan ik zien: minder belasting van de d/l websites. Maar meestal hebben die toch tientallen mirrors.
Misschien dat het als vervanger van FTP zou kunnen werken: alle mirrors draaien geen FTP servertje meer maar een eMule server. Als je dan geluk hebt kun je van 10 mirrors tegelijkertijd downloaden. Maar de huidige praktijk laat toch zien dat het nog niet zo werkt.
Natuurlijk is dat zo.

Zoals ik zei, is het ook een initiatief om het P2P van een wat 'positievere' kant te laten zien, vooral dan in de strijd met de RIAA en aanverwante organisaties (in hoeverre dit zin heeft weet ik niet). Daarnaast denk ik dat de site wellicht een goede verzamelplaats kan zijn voor allerlei Open Source projecten.

Maar ik geef toe dat ik er zelf ook niet veel gebruik van zal maken... ;)

Anoniem: 74054

Mijn Emule wilt niet meer verder gaan met downloaden van een bestand. Bestand is bijna klaar, alleen ergens in het begin zie een rood stukje van het balkje van het bestand. Wat betekent dit ?

Anoniem: 74054 schreef op 11 december 2003 @ 14:22:
Mijn Emule wilt niet meer verder gaan met downloaden van een bestand. Bestand is bijna klaar, alleen ergens in het begin zie een rood stukje van het balkje van het bestand. Wat betekent dit ?
En dat had je vast niet zelf kunnen opzoeken?(regels GoT) Is het ook niet een heel klein beetje logisch wat een rood streepje betekend?
Heeft je file soms weinig beschikbare sources voor dat deel van het bestand, soms in de buurt van 0? Zou dat dan niet gewoon betekenen dat niemand dat stukje van de file heeft?

• Zym0tiC
  • Laatst online: 16:18

Zym0tiC

^_^

Anoniem: 74054 schreef op 11 december 2003 @ 14:22:
Dan is dat stuk niet online bij iemand. Gewoon afwachten en hopen dat er nog iemand met het ontbrekende deel online komt

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Anoniem: 74054

Anoniem: 93171 schreef op 11 december 2003 @ 14:32:
[...]

En dat had je vast niet zelf kunnen opzoeken?(regels GoT) Is het ook niet een heel klein beetje logisch wat een rood streepje betekend?
Heeft je file soms weinig beschikbare sources voor dat deel van het bestand, soms in de buurt van 0? Zou dat dan niet gewoon betekenen dat niemand dat stukje van de file heeft?
Sorry hoor, ik wist dan echt hoe ik dan moest omschrijven. Nogmaals sorry.

Anoniem: 99664

Hi, ben hier nieuw forumlid maar volg het hier al wel een tijdje. Ik heb eMule v0.30d Pawcio 4.08 draaien en tot volle tevredenheid. Nu heb ik alleen even het "probleem" dat ik de optie "establish friend slot" niet kan gebruiken, hij is bij alle friends onbruikbaar (grijze i.p.v. zwarte tekst). Heb ik nu een instelling fout staan of is het een vaker voorkomend probleem?
Mocht deze vraag al ergens tussen de duizenden Mule posts staan....sorry, heb echt gezocht....

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

check eens of die friends online zijn , en/of een LOW ID hebben.

LOW ID & friendslot is niet mogelijk

8)7 Low id.....natuurlijk, thnks

Anoniem: 74054 schreef op 11 december 2003 @ 14:35:
[...]

Sorry hoor, ik wist dan echt hoe ik dan moest omschrijven. Nogmaals sorry.
Ach eigenlijk liep ik te zeiken, sorry daarvoor. Had net iTunes geinstalled en dat was niet zo een succes(vandaar).

voor de nieuwe user:
Als je een low ID hebt komt dat omdat je je eMule poort 4662 TCP vanuit je modem/gateway moet forwarden naar je PC(zie FAQs).
Het kan ook zijn dat je upload te hoog staat.

• legolas82
RooT schreef op 11 december 2003 @ 08:59:
[...]

Ja maar als er veel andere die file bij mij downloaden (met een redelijk goede upload in totaal), waarom kan ik dan niks bij hun downloaden ? Ik download volgens mij van maar 1 source tegelijk.. moet ik soms nog meer credit opbouwen ofzo? Heb al een paar gig geupload :(
een paar gig is dus absoluut niet veel. en je gebruikt emule dus niet AL 4 weken maar PAS 4 weken. Heb geduld en staar je niet zo blind op de snelheid. Kijk gewoon af en toe hoe ver je al bent en dan valt het prima mee

Heb zelf gelukkig geen last van lowid, maar de friend die ff voorrang wilde geven wel ja... but thnks anyway

RooT:

*Probeer ook zoveel mogelijk te uploaden naar mensen bij wie jij in de wachtrij staat(MODS).
*Unshare files die populair zijn maar niet in het genre waar jij bij wilt downloaden.
*Set prioriteit te downloaden files hoger, van overige files binnen lager.
*Zoek aleen sources met veel bronnen(dus 400+ ofzo)
*Maak vriendjes!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 93171 op 11-12-2003 16:13 ]

• RooT
Anoniem: 73385 schreef op 11 december 2003 @ 09:04:
Dan is er blijkbaar een lange wachtrij voor dat bestand...

"Uploade" en "downloaden" is niet hetzelfde, de file die jij upload is misschien wel heel gewild. Jouw download kan nog gewilder zijn...
Ja dat snap ik nog wel, maar de file die ik upload is net ook die wat ik download.. ik heb al zo'n 100 MB, dus van die 100 MB zit ie al te sharen.. dus daarom... anderen kunnen wel flink bij mij downloaden van die film maar ik kan 'm dus blijkbaar niet (sta dus erg lang in de queue ofzo) bij de anderen downloaden.

• RooT
legolas82 schreef op 11 december 2003 @ 15:41:
[...]

een paar gig is dus absoluut niet veel. en je gebruikt emule dus niet AL 4 weken maar PAS 4 weken. Heb geduld en staar je niet zo blind op de snelheid. Kijk gewoon af en toe hoe ver je al bent en dan valt het prima mee
Tuurlijk staar ik me wel blind op snelheid.. ik moet die film gewoon hebben, en heb geen zin om er 3 weken op te wachten tot ie eindelijk klaar is. Dat ik een paar dagen of hooguit een week moet wachten ok, maar hoe dit is schiet echt niet op. En ik vind dat als iemand een paar gig geupload heeft met toch wel een behoorlijke snelheid dat je dan toch al een begin mag krijgen met een betere download..

En helaas heb al gezocht of voor die file meerdere sources zijn, maar echt heel veel sources zijn er blijkbaar niet voor :(
En Cymen, zei moeten mij dan toch ook een vriend maken als ik hun 1 maak?

• legolas82
RooT schreef op 11 december 2003 @ 17:23:
[...]

Tuurlijk staar ik me wel blind op snelheid.. ik moet die film gewoon hebben, en heb geen zin om er 3 weken op te wachten tot ie eindelijk klaar is. Dat ik een paar dagen of hooguit een week moet wachten ok, maar hoe dit is schiet echt niet op. En ik vind dat als iemand een paar gig geupload heeft met toch wel een behoorlijke snelheid dat je dan toch al een begin mag krijgen met een betere download..

En helaas heb al gezocht of voor die file meerdere sources zijn, maar echt heel veel sources zijn er blijkbaar niet voor :(
En Cymen, zei moeten mij dan toch ook een vriend maken als ik hun 1 maak?
nogmaals.. een paar gig is NIET veel... je zal zien dat emule steeds sneller wordt. is ook afhankelijk van de files die je download. Ook zijn 43 bronnen voor een film zeker niet veel dus dan duurt het allemaal wel wat langer.
HIer mijn stats van mn huidige emule sessie van

eMule v0.40f.26 Pawcio 4.11 Statistics [[GoT]Legolas]
Download
Download-Speed: 64.33 KB/s
Average Whole Downloadrate: 42.31 kB/s
Average Downloadrate: 39.09 kB/s
Max Downloadrate: 108.85 kB/s
Max Downloadrate Average: 39.09 kB/s
Session
Runtime: 1 days 4:20 Hours
Transfer Time: 1 days 4:18 Hours (99.9%)
Current Server Duration: 1 days 4:20 Hours (100.0%)
Total Server Duration: 1 days 4:20 Hours (100.0%)

Je ziet dat het wel degelijk snel kan gaan. Heb nu 2 DVDR in mn lijst een nog maar paar dvdrips.
heb wel al 106 GB geupload
DUs wees geduldig!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Zo werkt het niet. Ik zou ook iedereen waarvan ik merk dat ze veel hebben vriend kunnen maken, zodat zij mij vriend zouden maken en ik snel van hem zou kunnen downloaden. Dan zou heel het punt van de friends weg zijn. En ik vind het redelijk arrogant om te komen klagen over een film die traag download. OF je gaat hem kopen in een winkel, OF je stopt met zeuren en downloadt verder met 4 KB/s. En ga niet lopen zeuren dat jij telkens die 100 mb uploadt en niet verder kan downloaden, zo help je er anderen mee. Misschien zit daar wel iemand tussen met heel veel credit bij iemand die de hele film heeft en haalt die zo binnen. Dan kan jij ook van hem gaan downloaden...

If you can't beat them, try harder

• Hoyden
Ik heb de laatste tijd erg veel last van enorme overhead bandwith.

Ik heb al mijn connections per 5 sec naar beneden gedaan, max connection per file en max sources per file.

Maar zoals nu heb ik een overhead van 20.8 bij een upload van 17
en een overhead van 2.5 bij 0.0 download.

Ik heb een 8192-512 adsl verbinding.
Ik heb meerder versies van emule geprobeerd, met de wizard lopen spelen, kale versies geinstalleerd maar allemaal hetzelfde. Ik heb een HighID en geen firewall en de poorten zijn goede geforward in de router.

Ik had hier eerder geen problemen mee, maar de laatste tijd wel.
De downloads zijn ook niet echt snel.

Iemand enig idee ? Of moet ik nog meer info geven. ?
Ik heb div. FAQ's gelezen, maar geen solution..

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SandeR schreef op 11 december 2003 @ 17:45:
Ik heb de laatste tijd erg veel last van enorme overhead bandwith.

Ik heb al mijn connections per 5 sec naar beneden gedaan, max connection per file en max sources per file.

Maar zoals nu heb ik een overhead van 20.8 bij een upload van 17
en een overhead van 2.5 bij 0.0 download.

Ik heb een 8192-512 adsl verbinding.
Ik heb meerder versies van emule geprobeerd, met de wizard lopen spelen, kale versies geinstalleerd maar allemaal hetzelfde. Ik heb een HighID en geen firewall en de poorten zijn goede geforward in de router.

Ik had hier eerder geen problemen mee, maar de laatste tijd wel.
De downloads zijn ook niet echt snel.

Iemand enig idee ? Of moet ik nog meer info geven. ?
Ik heb div. FAQ's gelezen, maar geen solution..
Staat je resource window goed? Is ook je bekabeling in orde?

• Hoyden
Lekkere Kwal schreef op 11 december 2003 @ 17:50:
[...]
Staat je resource window goed? Is ook je bekabeling in orde?
Me resource window :?

De bekabeling van me router e.d. lijkt me toch wel ok, daar ik geen problemen heb met snelheid mbt downloaden/uploaden buiten emule.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoyden op 11-12-2003 18:22 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

SandeR schreef op 11 december 2003 @ 18:19:
[...]

Me resource window :?

De bekabeling van me router e.d. lijkt me toch wel ok, daar ik geen problemen heb met snelheid mbt downloaden/uploaden buiten emule.
Ja, maar je kan je overhead niet zien als je buiten emule iets downloadt, vandaar dat je 2x moet checken of er geen fysiek probleem is (denk ook aan ongeaarde pc's en loszittende stekkertjes). Resource window kan je gewoon instellen in de Preferences (waar anders 8)7).

Anoniem: 54850

Zou het mogelijk zijn om in een netwerk achter een router op 2 computers emule te draaien? En dan via andere poorten ofzo? Kan dat?

• SyS_ErroR
Waarom zou je dat willen?
Dan share je elkaars credits niet.. kan je beter 1 pc gebruiken voor eMule

maar ja.. in principe kan het, MITS je niet op de zelfde server connect

• IceStorm

IceStorm

SyS_ErroR schreef op 11 december 2003 @ 21:06:
Waarom zou je dat willen?
Dan share je elkaars credits niet.. kan je beter 1 pc gebruiken voor eMule
maar ja.. in principe kan het, MITS je niet op de zelfde server connect
Waarom zou het neit op dezelfde server kunnen? Lijkt me weinig mis mee eigenlijk.

Ja het is beter om op 1 pc eMule te draaien maar ik kan me voorstellen dat als jij en je broertje porn willen hebben dat je dat niet van elkaar wilt zien :+.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

IceStorm schreef op 11 december 2003 @ 21:09:
[...]

Ja het is beter om op 1 pc eMule te draaien maar ik kan me voorstellen dat als jij en je broertje porn willen hebben dat je dat niet van elkaar wilt zien :+.
:D :D _/-\o_ _/-\o_

En dan maar afvragen waarom het downloaden van sommige stukken ineens met 8MB/s gaat, i.p.v. 20 kb/s ofzo :Y)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Anoniem: 47550

IceStorm schreef op 11 december 2003 @ 21:09:
[...]

Waarom zou het neit op dezelfde server kunnen? Lijkt me weinig mis mee eigenlijk.

Is toch zonde om alles 2x te downloaden ... dus dan moeten ze juist overleggen wat ze allebij downloaden >:)

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

ben een file met 1 source aan het downloaden met een speed van 100KB :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.