ik denk dat bij bf2 de muis ook niet zo belangrijk is, het is meer belangrijk bij echte fps-en, zoals quake III, UT, CSBartjuh schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:20:
Mijn broertje heeft al aardig wat leuke prijzen binnengehaald met battlefield2, en heeft al die tijd met een trust optische muis gespeeldTot een weekje geleden toen hij een razor copperhead had gekocht
Verwijderd
Deze heeft mijn broertje ook, en we hebben hem ook al een jaar of 5, en doet het nog steed perfect.[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:35:
[afbeelding]
Al 6 jaar lang trouwe dienst achter de rug
Toen ik hem kocht waren optische muizen nog vrij zeldzaam, en iedereen zeggen dat die dingen de snelle bewegingen voor shooters niet bij konden houden. Nou deze deed het uitstekend in Half-Life, heel wat mensen mee afgeslacht![]()
De pootjes zijn wel al helemaal afgesleten, en het rubber aan de linkerkant is verkleurd omdat op die plek altijd de duim rust. Maar doet het nog steeds prima! Zolang hij het nog doet hoef ik geen nieuwe muis te hebben
Heb al wel 1x de linkermuisknop moeten maken, want hij klikte heel zwaar of klikte soms gewoon niet.
Voor de rest nog nooit problemen mee gehad!
Zelf game ik met dit muisje:

Vind hem bes zat. Ligt lekker in de hand en geen overbodige knopjes. Reageert ook lekker snel. En dat voor maar 5 euro ..
Logitech MX 510. The best a man can get 
Voorheen standaard Logitech ding gehad (zoals die van ExtremePro) en een draadloze Logitech maar vooral dat laatste suckte echt. Dus maar deze aangeschaft en heb hem nu een jaartje of anderhalf. Ligt goed in de hand, reageerd goed, klikt goed en ziet er ook nog eens geil uit. Metallic blauw ownt maar wordt wel snel vies in de naden helaas.
Voorheen standaard Logitech ding gehad (zoals die van ExtremePro) en een draadloze Logitech maar vooral dat laatste suckte echt. Dus maar deze aangeschaft en heb hem nu een jaartje of anderhalf. Ligt goed in de hand, reageerd goed, klikt goed en ziet er ook nog eens geil uit. Metallic blauw ownt maar wordt wel snel vies in de naden helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 29-04-2006 19:16 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
...Totdat er n G5 kwamTommyGun schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:16:
Logitech MX 510. The best a man can get
Ik game momenteel met mijn nu 2 maand(?) jonge G5
Zeker goeie muis
Ik merk pas echt het verschil tijdens het gamen, als ik vrijwel alles of vrijwel niets in de muis stop qua gewichtjes.
Maarja mijn muis geschiedenis
Unknown 2 knops bal muissie die zo hard klikte dat je niet eens rustig je muziek kunt luisteren en tegelijk muizen
Unknown 3 knops bal muissie heeft tijdje dienst gedaan, zat bij standaar WIN95 pc.
Packard Bell ball muissie Weer standaar meegeleverde muis, maar met scroll
Logitech MX510 optisch Zeker een fijne muis, maar ondanks het gepiep maar snel weggemieterd.
Logitech G5 Laser Nu 2 maand en tevreden
Damn wat n lang verhaal
logitech MX518 lich heerlijk in de hand en is zeer nauwkeurig
plaatje: http://www.itreviews.co.uk/graphics/normal/hardware/h774.jpg
plaatje: http://www.itreviews.co.uk/graphics/normal/hardware/h774.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door DefLite op 29-04-2006 19:47 ]
Verwijderd
Ik gebruik de G7 van Logitech Wireless laser muis met accu's
heerlijke muis snelheid is regelbaar en als de accu leeg is wissel je hem om voor een volle
die al weer klaar staat in de lader.
hij wordt geleverd met 2 accu Toppie

heerlijke muis snelheid is regelbaar en als de accu leeg is wissel je hem om voor een volle

ik ben niet zo veeleisend wat muizen betreft, deze zat bij mn comp, er zit een wieltje op, en hij heeft geen batterijen nodig, wat moet ik er nog meer over zeggen
Verwijderd
Helemaal met je eens.. Ik gebruik zelf de MX1000 en de G7. Draadloos is waardeloos word vaak gezegt, maar ik zweer erbij.. Hij is lekker agressief en ligt erg lekker in de hand. Ook is de G7 lekker snel opgeladen en hoef je niet lang zonder een game te zitten.. Een aanrader voor elke gamerVerwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:52:
Ik gebruik de G7 van Logitech Wireless laser muis met accu's
Mooi dat jij er zo tevreden over bent, ik heb er namelijk ook eentje besteld bij mijn nieuwe pc. Het zal wel wennen zijn dat deze maar 4 knoppen heeft (klikt het scrollwieltje trouwens?) en dus geen duim-en pink knop.BlueKeenan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:01:
Ik heb een tijdje geleden een corepad gekocht en toen had ik z'n premium standard optical wheel mouse van logitech (die iedereen wel een heeft liggen).
Helaas accepteerde die de corepad niet:(
Even na mijn werk toe nieuw muisje kopen we hadden er maar 1 dus ik dacht oke.
Ik heb hem wel nu en hij lijkt veel op de mx300 en werkt even lekker. Logitech UltraX
UltraX
[afbeelding]
Beste muis die ooit heb gehad en heb ik toch veel wedstrijden mee gewonnen.
Razer Prosolution + pro sulution muismat.
+Lekker precies
+erg snel
+geen weerstand
-Soms beetje te soepel dus je moet je hand toch wel onder controle hebbe en niet zo'n bibberhandje
+Lekker precies
+erg snel
+geen weerstand
-Soms beetje te soepel dus je moet je hand toch wel onder controle hebbe en niet zo'n bibberhandje
Ook een Razer Pro 1.6 hier.HStyles schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:15:
Razer Prosolution + pro sulution muismat.
+Lekker precies
+erg snel
+geen weerstand
Dit topic is wel een lekker nutteloos opsomtopic, nog steeds dus. Ervaringen met bepaalde muizen kunnen veel beter in aparte topics (die er gelukkig ook zijn), omdat je dan veel meer specifieke dingen te horen krijgt i.p.v. tientallen pagina's met algemene verhaaltjes over allerlei verschillende muizen.
[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-04-2006 17:33 ]
Hmm, inderdaad een opsomtopic maar wel leuk
.
Ook maar ff mijn tevredenheid over mijn muisje uiten dan.
Ik heb sinds 2 weken ook een RAZER ProSolution 1.6
een heerlijke muis.
Had ook de Copperhead overwogen, maar de prijs (kon overnemen van iemand) en design gaf toch de doorbraak om voor de ProSolution te gaan.
Heb ook gemerkt dat de muis infra rood licht gebruikt voor de optische sensor, waardoor je dus onzichtbaar licht hebt
.
Ook maar ff mijn tevredenheid over mijn muisje uiten dan.
Ik heb sinds 2 weken ook een RAZER ProSolution 1.6
Had ook de Copperhead overwogen, maar de prijs (kon overnemen van iemand) en design gaf toch de doorbraak om voor de ProSolution te gaan.
Heb ook gemerkt dat de muis infra rood licht gebruikt voor de optische sensor, waardoor je dus onzichtbaar licht hebt
Ja die gebruik ik ook al vet lang, is nog steeds mijn eerste eigen muis. Dacht er eigenlijk aan om binnenkort toch eens een nieuwe te halen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:02:
Ik heb een Logitech Mouseman Dual Sensor!
[afbeelding]
Hij ziet er een beetje raar uit..maar ik kan je vertellen...het is een heerlijke muis om mee te gamen!
![]()
Koste mij helemaal 0 pleuro!
MX 310 van Logitech , deze muis gekozen omdat hij vrij klein is en voor mij daarom prettig in gebruik is aangezien ik vrij kleine handjes heb
Onder de muis heb ik van die teflon muisskates die ik zelf op maat knip en zo nu en dan vervang. Als muismat heb ik een Icemat , de transparante versie. achteraf iets aan de kleine kant maar toendertijd gekozen omdat ik een geboren knoeier ben en er gaat dan ook heel wat koffie/bier etc over mijn muismat. Deze zet ik gewoon bij de afwas
en daarna ziet ie er weer uit als nieuw en voelt weer als nieuw
Verwijderd
ZOALS EERDER GEZEGD
de optische Logitech MX 510 en de optische Logitech mx518
De vormgeving ligt super in de hand, de muis is vloeiend. De mx 518,.. 1600 dpi, zeer precies en het belangrijkste voor mij is toch dat deze muizen 2 Thumb buttons hebben, dit vind ik heel belangrijk, want als je er aan gewend bent stoor je jezelf eraan dat het er niet zit.
en dan nog wordt je voor je flikker geknald in bf2 met een mx 518
de optische Logitech MX 510 en de optische Logitech mx518
De vormgeving ligt super in de hand, de muis is vloeiend. De mx 518,.. 1600 dpi, zeer precies en het belangrijkste voor mij is toch dat deze muizen 2 Thumb buttons hebben, dit vind ik heel belangrijk, want als je er aan gewend bent stoor je jezelf eraan dat het er niet zit.
en dan nog wordt je voor je flikker geknald in bf2 met een mx 518
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 03:48 . Reden: foutje ]
Wat voor games speel je met zo'n geval eigenlijk?!iets schreef op zondag 26 oktober 2003 @ 15:53:
[afbeelding]
Iedereen die ik ken vindt het een ware hel. Maar als je er eenmaal mee overweg kunt gaat het gamen er imo een stuk beter mee. Ook zeer handig voor laptops (geen muismat nodig) en je krijgt er minder snel rsi van.
Ik zelf voornamelijk DoD, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo'n game met die muis kan spelen.
Of toch wel?
Ik zelf heb de Logitsch mx518.

Betaalde er volgens mij € 50 voor maar dat issie ook waard.
1600dpi. 2 duimknoppen, toch wel lekker makkelijk en natuurlijk de ergonomie. Een van de redenen dat ik de Logitch heb gekocht.
Eerst had ik een Razer Diamondback.

Ook 1600dpi maar na een uur gamen kreeg ik al last van mijn hand. Verschrikkelijke muis qua vasthouden.
En voor de Razer had ik de Logitech MX1000

Verschrikkelijk ding. Heb em inde winkel in handen gehad en vond em wel lekker in de hand liggen en het zou mijn eerste 'geen snoer meer' muis worden. Ok, dacht ik. Kopen die hap. Ongeveer € 80 toen. DUUR!!!! Thuis muis aansluiten, driver installeren en game starten. ( na opladen muis

Eerste indruk toen was eigenlijk al niet best. Vond em toch niet lekker in de hand liggen en hij woog echt 1 kilo ofzo. In ieder geval was ie echt zwaarrrrr!! Geen fijne muis, geruild voor Razer en die toen weer voor de mx518
Ik teer nog wel even op mijn mx518
[ Voor 24% gewijzigd door Crijnn op 19-05-2006 05:59 ]
Logitech G5
MX500 was afgeschreven. doet het nog wel, maar tijd voor wat anders. En ik wou een laser. Ik wou met draad En ik wou logitech, weinig keus dus.
Het is een duidelijke vooruitgang, preciezer enzo.. Voor normaal gebruikt echter iets te goed, dan kan je beter een uit de oude serie nemen, scheelt je een hoop centen.
MX500 was afgeschreven. doet het nog wel, maar tijd voor wat anders. En ik wou een laser. Ik wou met draad En ik wou logitech, weinig keus dus.
Het is een duidelijke vooruitgang, preciezer enzo.. Voor normaal gebruikt echter iets te goed, dan kan je beter een uit de oude serie nemen, scheelt je een hoop centen.
Ik gebruik sinds kort de Microsoft Wireless Laser Mouse 6000
Erg lekkere muis. Daarvoor moest ik het stellen met een Logitech MouseMan, wat opzich ook geen slechte muis was, maar die was nog met een balletje.
Deze is ook veel nauwkeuriger. Ik kan nu zonder moeite me cursor een px verschuiven.
Deze is ook veel nauwkeuriger. Ik kan nu zonder moeite me cursor een px verschuiven.
[ Voor 18% gewijzigd door MoietyMe op 19-05-2006 06:54 ]

Logitech Cordless Click!
Symetrisch, Optical en zoals de naam al zegt Cordless.
Symetrisch, omdat ik linkshandig ben ... en veel fijne muisjes gevormd zijn voor rechtshandigen. De eerste linkshandige (in Nederland verkrijgbare) muis moet ik nog tegenkomen.
Optical, vanwege alle stofopbouw in de modellen met wieltjes.
Cordless, omdat de kabel altijd op een ongunstig moment in de weg zit.
Voor de rest ligt deze gewoon lekker in de hand. Nu nog een versie die ook in staat is om te laten zien hoever de batterijen leeg zijn, want het is me eens een keer gebeurd dat hij dus uitviel in een CoD match terwijl ik midden in een open veld stond

[ Voor 112% gewijzigd door Yucko op 19-05-2006 07:14 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
gebruik ik al sinds 2000:

zie geen reden om over te stappen, werkt goed, gaat 3 maanden of meer met 2 batterijen en ligt lekker in de hand.
Nadeel:
Ik heb het 'klik-limiet' bereikt. Dus de knop begon te haperen (linker). Gewoon overgezet naar rechts die je toch minder gebruikt.
moet toch eens een nieuwe halen misschien, of heeft iemand nog mooie donor-onderdelen?

zie geen reden om over te stappen, werkt goed, gaat 3 maanden of meer met 2 batterijen en ligt lekker in de hand.
Nadeel:
Ik heb het 'klik-limiet' bereikt. Dus de knop begon te haperen (linker). Gewoon overgezet naar rechts die je toch minder gebruikt.
moet toch eens een nieuwe halen misschien, of heeft iemand nog mooie donor-onderdelen?

Met deze muis heb ik laatst een Lan gehad. Het was geen keuze want mijn andere muis (mx518) was niet van de partij.
Prima muisje. Alleen niet erg voor het gamen. Wanneer rechtermuisknop is ingedrukt kan je niet linkermuisknop indrukken omdat het uit 1 stuk is gemaakt.
Maarja... is ook niet gemaakt voor games
Gister een Razer Copperhead aangeschaft en het speelt fantastisch.
Ik gebruik het vooral voor cs 1.6
Ik gebruik het vooral voor cs 1.6

Ik gebruik al sinds ie net uit is de MX1000, ook voor alle games, ik heb zo'n enorme hekel aan die snoermuizen !!! Gelukkig ben ik daar vanaf, en tja, eens in de 203 dagen gewoon ff opladen als ik in mijn nest lig is alles, en dan is ie niet eens echt leeg, maar meer voor het geval dat ik het anders 2 dagen vergeet en hij echt leeg is. Moet wel zeggen dat ie in een vrij korte tijd genoeg heeft opgeladen om de daag mee door te kunnen.
Hij is wel wat zwaar, maar ik vind dat niet zo erg, geen last van, een G5 vind ik gewoon onzinnig, en de 518 heeft een snoer
Heb al meerdere Razers geprobeerd, maar die bevallen me geen van allen, pakken niet lekker vast vind ik.
Hij is wel wat zwaar, maar ik vind dat niet zo erg, geen last van, een G5 vind ik gewoon onzinnig, en de 518 heeft een snoer

Heb al meerdere Razers geprobeerd, maar die bevallen me geen van allen, pakken niet lekker vast vind ik.
[ Voor 10% gewijzigd door gabiballetje op 19-05-2006 11:51 ]
Verwijderd
Ik gebruik een simpele Logitech Premium Optical Wheel Mouse (Draad versie
) en ben er nog steeds dik tevreden mee. Kan er goed mee CS'en en andere games mee spelen en daar gaat het om.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 11:53 ]
Dat de mx518 een snoer heeft is gewoon veel beter. Draadloze muizen zijn namelijk zwaar kut voor First Person Shooters en dergelijke games.gabiballetje schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:50:
Ik gebruik al sinds ie net uit is de MX1000, ook voor alle games, ik heb zo'n enorme hekel aan die snoermuizen !!! Gelukkig ben ik daar vanaf, en tja, eens in de 203 dagen gewoon ff opladen als ik in mijn nest lig is alles, en dan is ie niet eens echt leeg, maar meer voor het geval dat ik het anders 2 dagen vergeet en hij echt leeg is. Moet wel zeggen dat ie in een vrij korte tijd genoeg heeft opgeladen om de daag mee door te kunnen.
ja, ik heb hier precies dezelfde liggenen ik gebruik hem nooit. STerker nog ik had em al een keer te koop aangeboden op marktplaats, maar niemand wilde hemTasma schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:18:
gebruik ik al sinds 2000:
[afbeelding]
Nadeel:

Als het dat RF ding is, (ik heb em met toetsenplank) kun je ze bij me ophalen als je wilt.
Zelf gebruik ik eigenlijk alles wat zwart is. De specs interesseren me minder dan de kleur eigenlijk....

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Ik gebruik 2 muisjes..
muis 1 MX510 hier heb ik 1 jaar lang mee gegamed. Deze muis heb ik nu ingebruik op me werk. muist perfect is ergo
Nu heb ik voor het gamen G5 lijkt mij een logische opvolger van de MX510 Samen met een G15 Keybord een perfecte desktop kit. denk dat ik de komende 2 jaar nog vol plezier gebruik zal maken van deze kit.
muis 1 MX510 hier heb ik 1 jaar lang mee gegamed. Deze muis heb ik nu ingebruik op me werk. muist perfect is ergo
Nu heb ik voor het gamen G5 lijkt mij een logische opvolger van de MX510 Samen met een G15 Keybord een perfecte desktop kit. denk dat ik de komende 2 jaar nog vol plezier gebruik zal maken van deze kit.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
mx1000gabiballetje schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:50:
Ik gebruik een Logitech G5 atm. Lekker muisje om mee te fps-en (q3 cpma ca/q3 cpm tricking)
Heb eigenlijk altijd Logitechs gebruikt voor het gamen, begon met een mx500, daarna een mx1000 en nu een G5.
Misschien als ik deze zat ben (nog lang niet) eens een razer proberen
Heb eigenlijk altijd Logitechs gebruikt voor het gamen, begon met een mx500, daarna een mx1000 en nu een G5.
Misschien als ik deze zat ben (nog lang niet) eens een razer proberen
Ik heb nu een mx510 met teflon tape, en ben wel beetje jaloers op de G5/7 maar wacht op de opvolgers daarvan
denk dat je hier nog wel een tijdje op mag wachtenPhyth0n schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:12:
Ik heb nu een mx510 met teflon tape, en ben wel beetje jaloers op de G5/7 maar wacht op de opvolgers daarvan
Logitech MX900.
Omdat hij bluetooth heeft en zo dus makkelijk werkt op mn notebook en desktop.
Omdat hij bluetooth heeft en zo dus makkelijk werkt op mn notebook en desktop.
Dit nadat mn MX700 naar enkele jaren koffie erover er niet meer tegen kon.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Week geleden voor 7,95 bij opus een Razer Boomslang 1000 gekocht.
Ik had een optisch draadloos geval.
Optisch bevalt me totaal niet, ik erger me mateloos als de muis weer eens naar een plek springt waar ik niet heen wilde.
Die razor is nice, goeie update rate, wel een beetje zwaar.
Doe mij maar gewoon een balletje, dat vind ik wel zo lekker werken.
Ik had een optisch draadloos geval.
Optisch bevalt me totaal niet, ik erger me mateloos als de muis weer eens naar een plek springt waar ik niet heen wilde.
Die razor is nice, goeie update rate, wel een beetje zwaar.
Doe mij maar gewoon een balletje, dat vind ik wel zo lekker werken.

De Logitech MX518. Mijn zwager had die ook, toen heb ik die eens geprobeerd en damn wat een fijn din getje zeg. Toen heb ik er later eentje van mijn zus gekregen
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Logitech ultraX zwart, gewoon een goedkope, degelijke muis. Het ding is retesnel (vooral op een Steelpad QcK
Wel effe wennen dat ik geen duim-en pinkknop meer heb.. ach, toch overdreven
Verwijderd
Heb nu een mx500 die beetje verslete is ondertusse. Binnekort komt re een qpad muismat ter vervanging van mijn everglide muismat. Zou ik dan verschil merken tijden fps games kwa precisie als ik dan ook een g5 erbij zou nemen?
Wat voor muismaten gebruiken jullie bij je muis??
Ik zelf had een Logitech deskpro kitje met een multimedia keybord en een ergo muisje erbij optical cordless. en een standaard muismatje.
Ik gebruik nu een G5 met een G15 keybord een een ICEMAT (grote versie) Bevalt me perfect. Icemat is stabiel je muis schiet niet alle kanten op. daarnaast muist de G5 perfect met zijn eigen voetjes heb nu nog geen andere teflon onder nodig.
Ik zelf had een Logitech deskpro kitje met een multimedia keybord en een ergo muisje erbij optical cordless. en een standaard muismatje.
Ik gebruik nu een G5 met een G15 keybord een een ICEMAT (grote versie) Bevalt me perfect. Icemat is stabiel je muis schiet niet alle kanten op. daarnaast muist de G5 perfect met zijn eigen voetjes heb nu nog geen andere teflon onder nodig.
Wat is een muismaat 
Ahh, muismatten dus
Steelpad QcK dus..
Ahh, muismatten dus
[ Voor 51% gewijzigd door TheZeroorez op 19-05-2006 17:46 ]
Verwijderd
Ik heb nu een Logitech Mini mouse

Ligt lekker in de hand, lekker klein en snel. Ik snap gewoon niet hoe mensen met zo'n grote muis kunnen gamen, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik probeerde 1 keer met grote muis en lukte voor geen meter. Zo'n kleine zoeft lekker

Ligt lekker in de hand, lekker klein en snel. Ik snap gewoon niet hoe mensen met zo'n grote muis kunnen gamen, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik probeerde 1 keer met grote muis en lukte voor geen meter. Zo'n kleine zoeft lekker
Ik zie dat veel van jullie Logitech muizen gebruiken. Nu vroeg ik mij af: Maakt je muis ook zo'n enorm hoge pieptoon 
Ik heb een mx518 hier liggen en als ik even een rapport zit te schrijven zonder muziek aan, dan hoor ik van een meter afstand m'n muis piepen. Na een korte zoektocht op Google bleek ik niet de enige te zijn. De sensor voor de scrollknop schijnt het geluid te veroorzaken bij bijna alle Logitech muisjes.
Dus ik bel de Logitech support lijn op, krijg meteen iemand aan de lijn en leg het probleem uit. Deze beste man had nog nooit van het euvel gehoord. Misschien ben ik gek, dus vraag ik het even aan jullie. Bij de mx518 van m'n broertje hoor ik ook de hoge piep. Ik denk dat ik binnenkort die muis maar eens aan wat meet apparatuur ga hangen.
Ik heb een mx518 hier liggen en als ik even een rapport zit te schrijven zonder muziek aan, dan hoor ik van een meter afstand m'n muis piepen. Na een korte zoektocht op Google bleek ik niet de enige te zijn. De sensor voor de scrollknop schijnt het geluid te veroorzaken bij bijna alle Logitech muisjes.
Dus ik bel de Logitech support lijn op, krijg meteen iemand aan de lijn en leg het probleem uit. Deze beste man had nog nooit van het euvel gehoord. Misschien ben ik gek, dus vraag ik het even aan jullie. Bij de mx518 van m'n broertje hoor ik ook de hoge piep. Ik denk dat ik binnenkort die muis maar eens aan wat meet apparatuur ga hangen.
Als ik mn oor bij m'n MX510 hou dan hoor ik wel een piep, maar deze is vanaf +- 15 cm niet meer te horen.wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 10:21:
....piep bij logitechmuizen
Ikzelf gebruik alweer een aardig tijdje de MX510, dit omdat ik nog steeds de angst bij draadloze muizen heb dat de accu/batterijen net opgaan wanneer ik in een spel zit.
Wel heb ik al gekeken naar opvolgers en wil eigenlijk over naar een lasermuis, maar de G5 heeft maar 1 zijbutton
MX518 is optical maar wel met 1600dpi? iig een erg hoge resolutie en hij verschilt verder ook niet van de MX510 dus misschien word het die dan maar of afwachten op wel een goeie laser muis.
We create our own reality
Verwijderd
ik heb ook het idee dat muizen met draad net een fractie sneller reageren dan draadloze muizen. Iemand die dit kan bevestigen?
Ja maar de 1600dpi bij de mx518 gebruik je meestal toch niet, tenminste ik niet. Je muissnelheid verandert daardoor wat niet echt prettig is.pompiedom schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:34:
MX518 is optical maar wel met 1600dpi? iig een erg hoge resolutie en hij verschilt verder ook niet van de MX510 dus misschien word het die dan maar of afwachten op wel een goeie laser muis.
Tja het is belangrijk om te onthouden dat de MX510 standaard op 400DPI werkt, totdat je de Logitech drivers installeert, dan werkt ie op 800DPI.wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:26:
[...]
Ja maar de 1600dpi bij de mx518 gebruik je meestal toch niet, tenminste ik niet. Je muissnelheid verandert daardoor wat niet echt prettig is.
Dus de MX518 kan 2 tot 4x sneller bewegen met dezelfde precisie als de MX510.
Handiger is om in een game je sensitivity door 4 te delen (hangt af van de manier waarop een spel de muis sensitivity berekent natuurlijk), zodat je kan profiteren van 4x meer precisie bij gelijkblijvend 'muisgevoel'.
Het gat tussen muizen met/zonder draad is met de komst van de MX1000 en G7 een stuk kleiner geworden.Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:03:
ik heb ook het idee dat muizen met draad net een fractie sneller reageren dan draadloze muizen. Iemand die dit kan bevestigen?
Deze muizen werken met een echt snelle draadloze verbinding.
Maar muizen met draad kun je met een tweak nog eens een stuk meer responsive maken.
Wanneer je een draadloze muis op 125Hz en een muis met draad op 500Hz naast elkaar gebruikt is het verschil behoorlijk groot.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik kreeg dat niet handig voor elkaar in de meeste spellen dus ik ben daar geen eens aan begonnen. Misschien zouden ze gewoon eens muisjes moeten maken met constante 1600dpi precisie zonder dat software nodig is en zonder dat je muis opeens uber snel of traag gaat.THW Arie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:57:
[...]
Tja het is belangrijk om te onthouden dat de MX510 standaard op 400DPI werkt, totdat je de Logitech drivers installeert, dan werkt ie op 800DPI.
Dus de MX518 kan 2 tot 4x sneller bewegen met dezelfde precisie als de MX510.
Handiger is om in een game je sensitivity door 4 te delen (hangt af van de manier waarop een spel de muis sensitivity berekent natuurlijk), zodat je kan profiteren van 4x meer precisie bij gelijkblijvend 'muisgevoel'.
Goeie tip software installeren bij de MX1000 etc. voor de hoge dpi....wist ik niet eens.
Gebruik al jaren Logitech vanwegen de handstand die vrij natuurlijk is bij de MX1000 (ietsje naar rechts getilt). Bij een gewone muis moet je je pols iets meer naar links draaien en ligt dan platter op de muis wat ik niet lekker vind.
Daarom ook tevreden over de MX1000 maar die kan lichter inderdaad maar daar wen je aan.
Jammer van de G5, ik heb die nu al een aantal keren in de winkel uitgepropeerd, dat deze platter is dan de MX1000 vind ik echt jammer. Het gewicht en batterijen systeem met altijd een batterij in de oplader vind ik wel zeer goed bij de G5.
Over de reactietijd heb ik geen vergelijking....misschien dat ik de G5 met touwtje koop om die te vergelijken met die zonder touwtje (draadloos dus). Maar net te duur nog nu.
Gebruik al jaren Logitech vanwegen de handstand die vrij natuurlijk is bij de MX1000 (ietsje naar rechts getilt). Bij een gewone muis moet je je pols iets meer naar links draaien en ligt dan platter op de muis wat ik niet lekker vind.
Daarom ook tevreden over de MX1000 maar die kan lichter inderdaad maar daar wen je aan.
Jammer van de G5, ik heb die nu al een aantal keren in de winkel uitgepropeerd, dat deze platter is dan de MX1000 vind ik echt jammer. Het gewicht en batterijen systeem met altijd een batterij in de oplader vind ik wel zeer goed bij de G5.
Over de reactietijd heb ik geen vergelijking....misschien dat ik de G5 met touwtje koop om die te vergelijken met die zonder touwtje (draadloos dus). Maar net te duur nog nu.
Has Balls
Zonder software kan al. Razer's muizen werken altijd al op maximale precisie zonder software en de Logitech MX518 en G5 kunnen dit ook.wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:01:
[...]
Ik kreeg dat niet handig voor elkaar in de meeste spellen dus ik ben daar geen eens aan begonnen. Misschien zouden ze gewoon eens muisjes moeten maken met constante 1600dpi precisie zonder dat software nodig is en zonder dat je muis opeens uber snel of traag gaat.
Wat niet kan is hoge precisie zonder dat je pointer sneller gaat.
Ik zal proberen uit te leggen waarom:
Wanneer je een standaard 400DPI muis 1 'inch' naar links beweegt, worden er 400 plaatsveranderingen waargenomen.
Deze 400 plaatsveranderingen worden door je PC geinterpreteerd. Wanneer je een neutrale windows sensitivity hebt, zal de cursor 400 pixels naar links verschuiven.
Wanneer je een 1600DPI muis 1 'inch' naar links beweegt, worden er 1600 plaatsveranderingen waargenomen.
Dit zorgt voor een verschuiving van de cursor van 1600 pixels naar links.
Als je in Windows de cursor sensitivity verlaagt, gaat Windows plaatsveranderingen weggooien, en verlies je dus precisie.
Wanneer je in een game de cursor sensitivity verlaagt, dan gaat de game de hoekverdraaiing per plaatsverandering aanpassen.
Met een lagere in-game sensitivity kun je dus met meer precisie mikken, ten koste van de snelheid.
Het voordeel van een 1600DPI muis is dus dat je in-game 4x meer precisie hebt, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid (i.v.m. een 400DPI muis).
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ja dat begrijp ik, maar mijn (nog steeds piependeTHW Arie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:29:
[...]
Het voordeel van een 1600DPI muis is dus dat je in-game 4x meer precisie hebt, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid (i.v.m. een 400DPI muis).
Bovendien verandert mijn muissnelheid wanneer ik de muis instel op 1600 dpi. Dat is niet iets wat ik verwacht van een muis. De nauwkeurigheid mag dan hoger zijn, ik wil de muissnelheid constant hebben, dus kennelijk gebeurt er nog iets. Naar mijn mening het volgende: Hoe hoger het aantal dpi, hoe vaker er gemeten wordt of de muis verschoven is en hoe vaker Windows de cursor een stukje opschuift. Je zou verwachten dat de verschoven afstand bij 1600 dpi dan twee keer zo klein is als bij 800 dpi, maar dit is dus niet zo. Daarom kan je dus bij de mx518 niet zeggen dat je op 1600dpi 4x zo nauwkeurig bent als bij 400 dpi, puur omdat de verschoven afstand per meting niet gelijk is.
Nu je het toch over die razor hebt: Piept een razor muis ook?
[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 20-05-2006 13:43 ]
Nou niet bepaaldNu je het toch over die razor hebt: Piept een razor muis ook?
Nu heb ik de MX518 maar die piept niet. Raar dat jouwe dat wel doet. Hoort niet zo!
En dat je muissnelheid verandert als je em op 1600dpi zet vind ik ook vreemd, heb hier zelf geen last van.
Misschien nog garantie?! Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn had iig) je hand er gewoon niet lekker kwijt. De 2 duimknoppen zitten veel te ver naar achter en zijn lastig om te gebruiken. Het is zegmaar 1 knop waarbij de uiteinden knop 1 en 2 zijn. Net als de gewone linker- en rechtermuisknop van de Apple Mighty Mouse. Moet je soms ook 3 keer drukken wil je de rechterknop gebruiken

Ik vind het jammer dat de Razer muizen niet lekker vasthouden anders zou ik nu een Copperhead kopen maar zolang ze zo blijven blijf lekker bij mijn mx518!! Beste muis ooit
Volgens mij heb je mijn verhaal niet goed begrepen.wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:42:
Bovendien verandert mijn muissnelheid wanneer ik de muis instel op 1600 dpi. Dat is niet iets wat ik verwacht van een muis. De nauwkeurigheid mag dan hoger zijn, ik wil de muissnelheid constant hebben, dus kennelijk gebeurt er nog iets. Naar mijn mening het volgende: Hoe hoger het aantal dpi, hoe vaker er gemeten wordt of de muis verschoven is en hoe vaker Windows de cursor een stukje opschuift. Je zou verwachten dat de verschoven afstand bij 1600 dpi dan twee keer zo klein is als bij 800 dpi, maar dit is dus niet zo. Daarom kan je dus bij de mx518 niet zeggen dat je op 1600dpi 4x zo nauwkeurig bent als bij 400 dpi, puur omdat de verschoven afstand per meting niet gelijk is.
Het verhogen van DPI heeft geen invloed op het aantal metingen dat naar Windows gestuurd wordt.
Nogmaals, wanneer je de DPI verhoogt, komt er per 'inch' die je de muis verschuift, meer bewegingsdata het besturingssysteem in.
Op de Windows desktop is dit dus alleen maar te vertalen in meer/minder pixels die je muis aflegt (er is namelijk niet zoiets als 'sub'-pixels op de windows desktop.
In een game heb je qua muis-input niets met pixels te maken, en kun je de hoekverdraaing per muisinput verlagen.
Situatie 1:
Gebruiker beweegt muis 1/1600e inch naar links.
400 DPI muis, vertelt OS dat de muis niet bewogen is.
1600 DPI muis, vertelt OS dat de muis 1 tik naar links gegaan is
Situatie 2:
Gebruiker beweegt muis 1/400e inch naar links.
400 DPI muis, vertelt OS dat de muis 1 tik naar links gegaan is.
1600 DPI muis, vertelt OS dat de muis 4 tikken naar links gegaan is.
Wanneer je Situatie 2 ingame hebt:
Bij normale sensitivity van het spel zelf:
400 DPI muis, vertelt game dat de muis 1 tik naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 1 graad naar links.
1600 DPI muis, vertelt game dat de muis 4 tikken naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 4 graden naar links.
Bij verlaagde sensitivity van het spel:
400 DPI muis, vertelt game dat de muis 1 tik naar links is gegaan. Game verdraait zicth van speler 1/4 graad naar links
1600 DPI muis, vertelt game dat de muis 4 tikken naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 1 graad naar links.
In het geval van de verlaagde sensitivity ingame kan de hoge DPI muis nu 4x kleinere 'sprongetjes' qua gezichtsveld maken bij gelijkblijvende beweginssnelheid van de gebruiker.
Simpel gezegd. Een hoge DPI muis op de desktop zal snellere cursorbeweging tot gevolg hebben. Gebruik op de desktop dus een muis-DPI instelling die je prettig vind.
Zet niet de Windows sensitivity onder of boven het midden, dit zorgt voor minder precisie.
Gebruik in een game altijd de hoogst mogelijke DPI instelling van je muis, en pas de ingame sensitivity aan zodat je muis prettig aanvoelt.
Op deze manier heb je meer precisie.
Zo denk ik nu precies over de MX500/510/518/G5. Of anders gezegd, het feit dat een muis niet lekker in jouw hand ligt, kan nooit een argument zijn voor iemand anderscrijn schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:05:
..
Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn had iig) je hand er gewoon niet lekker kwijt. De 2 duimknoppen zitten veel te ver naar achter en zijn lastig om te gebruiken.
...
Ik vind het jammer dat de Razer muizen niet lekker vasthouden anders zou ik nu een Copperhead kopen maar zolang ze zo blijven blijf lekker bij mijn mx518!! Beste muis ooit
Ik heb nu die logitech software geinstalleerd maar zie nergens een instelling met 400,1000, wat voor DPI instelling dan ook?
Het lijkt mij, maar misschien begrijp ik het niet goed, dat de muissnelheid losstaat van de muisnauwkeurigheid de DPI dus.
Het zou raar zijn als ik alleen van de hoge DPI van mijn MX1000 zou kunnen genieten als die als een raket ingesteld staat.
Inderdaad stel de hoogste DPI in (zou alleen niet weten waar?) en pas de muissnelheid aan je persoonlijke wens aan. Acceleratie op nul of zo laag mogelijk als het gaat om DPI fotobewerking en nauwkeurig schieten lijkt mij zo.....maar misschien sla ik de plank mis?
Het lijkt mij, maar misschien begrijp ik het niet goed, dat de muissnelheid losstaat van de muisnauwkeurigheid de DPI dus.
Het zou raar zijn als ik alleen van de hoge DPI van mijn MX1000 zou kunnen genieten als die als een raket ingesteld staat.
Inderdaad stel de hoogste DPI in (zou alleen niet weten waar?) en pas de muissnelheid aan je persoonlijke wens aan. Acceleratie op nul of zo laag mogelijk als het gaat om DPI fotobewerking en nauwkeurig schieten lijkt mij zo.....maar misschien sla ik de plank mis?
Has Balls
Stiekem toch wel mijn mening. Als iemand aan mij zou vragen of hij een Razer of een Logitech moest kopen zou ik zeggen Logitech!!Crijn schreef: Misschien nog garantie?! Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn hand iig) je hand er gewoon niet lekker op kwijt
Ik heb vrij aparte handen en die kan ik niet kwijt op de Razer.
zie hier

De MX1000 gebruikt dezelfde sensor als de MX510, dus heb je maximaal 800DPI.Youri Carma schreef op maandag 22 mei 2006 @ 02:43:
Ik heb nu die logitech software geinstalleerd maar zie nergens een instelling met 400,1000, wat voor DPI instelling dan ook?
Ik weet niet of je bij de MX1000 ook de software geinstalleerd moet hebben voor maximale precisie.
Verder heeft de MX1000 geen instelbare DPI.
De MX300/500/510 werkten zonder Logitech drivers op 400DPI en na installatie van de Logitech drivers werkten ze op 800 DPI. Dit kon je verder niet instellen.
Nogmaals, op de windows desktop betekent een hogere DPI, een hogere cursorsnelheid.
[ Voor 10% gewijzigd door Kanarie op 22-05-2006 13:41 ]
Tjsa...zo lust ik er nog wel een paar. Ergonomie van de Razer is voor veel mensen prima in orde, net zoals de MX518 dat ook voor veel mensen is. Voor de ene persoon ligt de Logitech beter in de handen en voor de ander, de Razer. Voor personen, zoals ik, die vooral met hun vingers hun muis voortbewegen is de Razer zeker een aanrader.crijn schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:05:
[...]
Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn had iig) je hand er gewoon niet lekker kwijt. De 2 duimknoppen zitten veel te ver naar achter en zijn lastig om te gebruiken.
...
Duss...andere mensen adviseren om maar géén Razer aan te schaffen omdat "jouw" handen toevallig niet goed overweg kunnen met de extra buttons en je de vormgeving niet ligt, vind ik wel erg kort door de bocht.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Ik heb voor de grap m'n mx518 eens aan wat meetapparatuur gehangen (oscilloscoop) om het signaal te bekijken wat nu de hoge piep veroorzaakt. Het is inderdaad of een klein zendertje of de ontvanger bij het scrollwiel zoals eerder vermeld. De zender en de ontvanger kijken door spijltjes in het scrollwieltje om een verandering van de positie samen te stellen.
Het signaal wat de ontvanger ontvangt zit echt compleet vol met de meest exotische vormen van ruis. Varierend van 1 KHz tot enkele MHz'en. De piep wordt volgens mij veroorzaakt door een 20KHz signaal van ongeveer 1 volt in amplitude. Ik ga op de ontvanger maar een simpel laag-doorlaat filtertje modden en kijken of de piep dan weg is en of het scrollwiel nog functioneert
.
Overigens moet je mijn reactie niet zien als een persoonlijk aanval (wat je waarschijnlijk ook niet gedaan had, maar ik zeg het even voor de zekerheid
). Ik denk alleen dat je verhaal niet helemaal klopt. Ik zeg ook niet dat ik het wel weet, maar we komen er wel achter
.
Het signaal wat de ontvanger ontvangt zit echt compleet vol met de meest exotische vormen van ruis. Varierend van 1 KHz tot enkele MHz'en. De piep wordt volgens mij veroorzaakt door een 20KHz signaal van ongeveer 1 volt in amplitude. Ik ga op de ontvanger maar een simpel laag-doorlaat filtertje modden en kijken of de piep dan weg is en of het scrollwiel nog functioneert
Ik denk dat ik je wel begrijp, maar dat ik denk niet dat je verhaal helemaal klopt. Jouw voorbeeld met graden werkt alleen in spel waarbij je vanuit de ogen van de gamer kijkt (RPG). Verder:THW Arie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:48:
[...]
Volgens mij heb je mijn verhaal niet goed begrepen.
(...)
Wanneer je Situatie 2 ingame hebt:
Bij normale sensitivity van het spel zelf:
400 DPI muis, vertelt game dat de muis 1 tik naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 1 graad naar links.
1600 DPI muis, vertelt game dat de muis 4 tikken naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 4 graden naar links.
(...)
In het geval van de verlaagde sensitivity ingame kan de hoge DPI muis nu 4x kleinere 'sprongetjes' qua gezichtsveld maken bij gelijkblijvende beweginssnelheid van de gebruiker.
Ik wil niet vervelend zijn, maar je toont eerst aan hoe het werkt in een RPG en vervolgens trek je hieruit de conclusie hoe de muis werkt op je desktop. Op je desktop zijn uiteraard ook geen graden te vinden.Simpel gezegd. Een hoge DPI muis op de desktop zal snellere cursorbeweging tot gevolg hebben.
Deze conclusie klopt naar mijn mening, alleen zie ik het nut of de noodzaak niet in waarom er uberhaubt een instelling is om je precisie te veranderen. Gamers kunnen beter wennen aan één soort precisie (zonder acceleratie bovendien). Dan is het niet handig om op je desktop een andere snelheid te hebben dan tijdens het gamen. Als ik bijvoorbeeld mijn muissnelheid in een spel als Wolfenstein: Enemy Territory aanpas, dan schiet ik nog geen deuk in een pakje boter. Jammer alleen dat veel spellen intern nog een muisinstelling hebben als extra variabele.Gebruik op de desktop dus een muis-DPI instelling die je prettig vind. Zet niet de Windows sensitivity onder of boven het midden, dit zorgt voor minder precisie. Gebruik in een game altijd de hoogst mogelijke DPI instelling van je muis, en pas de ingame sensitivity aan zodat je muis prettig aanvoelt. Op deze manier heb je meer precisie.
Overigens moet je mijn reactie niet zien als een persoonlijk aanval (wat je waarschijnlijk ook niet gedaan had, maar ik zeg het even voor de zekerheid
Ik ben een trotse en teverden MX510 gebruiker. Ligt bij mij heerlijk in de hand, je kan je hand goed laten rusten en dat merk je echt wel. Het grappige is dat deze dus aardig hoog staat ivm standaard muisjes, maar naar mijn idee niet zwaarder is. Hij stuurt dan ook heerlijk snel en die 2 zijknoppen zijn i-d-eaal voor snel browsen (zowel internet als de hardeschijf doorspitten).
Ik ben echter als de dood voor de dag dat mijn muis het gaat begeven: volgens mij zijn steeds meer muizen gecoupeerd (geen draadje) en ik verwacht niet dit gaat veranderen. Dat terwijl mijn ervaring met draadlozen toch niet prettig is: zwaar, log en dan die stomme rotbatterijen.
Toen ik deze muis kocht was hij iets van 50 euro (doe ik ff uit m'n hoofd). Ik was dan ook bang dat hij me tegen zou gaan vallen, vond het nl toch aardig wat geld voor een muis. Gelukkig hadden ze een testmodel en na die even in de hand te hebben gehad beviel hij me uitstekend, was nagenoeg direct verliefd
En het hielp zeker dat het een limited edition was, of zoals Mediamarkt hem aanprees: "Speciaal gemaakt voor Mediamarkt!". Tja, mooi is hij wel
Ik ben echter als de dood voor de dag dat mijn muis het gaat begeven: volgens mij zijn steeds meer muizen gecoupeerd (geen draadje) en ik verwacht niet dit gaat veranderen. Dat terwijl mijn ervaring met draadlozen toch niet prettig is: zwaar, log en dan die stomme rotbatterijen.
Toen ik deze muis kocht was hij iets van 50 euro (doe ik ff uit m'n hoofd). Ik was dan ook bang dat hij me tegen zou gaan vallen, vond het nl toch aardig wat geld voor een muis. Gelukkig hadden ze een testmodel en na die even in de hand te hebben gehad beviel hij me uitstekend, was nagenoeg direct verliefd
En het hielp zeker dat het een limited edition was, of zoals Mediamarkt hem aanprees: "Speciaal gemaakt voor Mediamarkt!". Tja, mooi is hij wel

Razer Copperhead | Corepad Magna Blue
Deze combinatie gebruik ik sinds 11-02-2006 en tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik kan niet meer zonder deze combinatie om eerlijk te zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door MelvinB op 23-05-2006 19:01 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik gebruik de Logitech G7 Limited Edition , is een upgrade hiervoor een Mx1000
deze is net iets nauwkeuriger , en ligt super licht in de hand lichter dan de Mx1000
en de instelbare Dpi is mooi meegenomen
deze is net iets nauwkeuriger , en ligt super licht in de hand lichter dan de Mx1000
en de instelbare Dpi is mooi meegenomen
Ja, ik gebruik het first person voorbeeld om het voordeel te laten zien van een hoge DPI muis. In een RTS geldt dit uiteraard niet.wwillem schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:34:
Ik denk dat ik je wel begrijp, maar dat ik denk niet dat je verhaal helemaal klopt. Jouw voorbeeld met graden werkt alleen in spel waarbij je vanuit de ogen van de gamer kijkt (RPG). Verder:
De desktop werkt met pixels. 1 pixel is de minimale afstand die de muis af kan leggen.Ik wil niet vervelend zijn, maar je toont eerst aan hoe het werkt in een RPG en vervolgens trek je hieruit de conclusie hoe de muis werkt op je desktop. Op je desktop zijn uiteraard ook geen graden te vinden.
Met het verhogen van de windows sensitivity kun je een muis wel sneller over de desktop laten gaan, bijv een 400DPI muis die na 1 inch beweging de cursor 800 pixels laat afleggen. Maar dit zorgt ervoor dat je pixels overslaat.
Je kan ook de windows sensitivity verlagen, waardoor 1 inch beweging bij een 400DPI muis zorgt voor 200 pixels cursorverplaatsing.
Wanneer je in deze situatie de muis 1/400e inch verplaatst, zal de cursor niet bewegen. De cursor kan niet halverwege een pixel komen te staan.
Daarom is een hogere DPI muis op de windows desktop alleen nuttig als je een hogere snelheid wilt, met gelijke precisie. Hogere precisie dan 'pixel-perfect' bestaat niet op de desktop.
Stel, je hebt een desktop met een resolutie van 1600x1200. Je hebt een 400DPI muis en wilt met 1 inch beweging je hele desktop kunnen bedienen.
Bij een 400DPI muis zul je moeten gaan werken met acceleratie, of met verhoging van de sensitivity.
Het verhogen van de sensitivity heeft tot gevolg dat in deze situatie de cursor 4 pixels ipv 1 pixel gaat afleggen per muis input.
Dit heeft tot gevolg dat je een flink aantal pixels op je desktop nooit zult kunnen bereiken.
Bij een 1600DPI muis zul je de hele desktop over kunnen gaan zonder acceleratie of verhoogde sensitivity, en je kunt elke willekeurige pixel op het scherm aanklikken.
Ik neem aan dat je de acceleratie bedoelt die sommige spellen veroorzaken? Zelf houd ik hier ook niet van. Het meest kwalijke voorbeeld vind ik de Battlefield serie.Deze conclusie klopt naar mijn mening, alleen zie ik het nut of de noodzaak niet in waarom er uberhaubt een instelling is om je precisie te veranderen. Gamers kunnen beter wennen aan één soort precisie (zonder acceleratie bovendien). Dan is het niet handig om op je desktop een andere snelheid te hebben dan tijdens het gamen. Als ik bijvoorbeeld mijn muissnelheid in een spel als Wolfenstein: Enemy Territory aanpas, dan schiet ik nog geen deuk in een pakje boter. Jammer alleen dat veel spellen intern nog een muisinstelling hebben als extra variabele.
Voor ET is er trouwens een tooltje die er voor zorgt dat de game muis-input haalt via Direct-Input. Dit gaat buiten de windows settings (en acceleratie) om en verhelpt wat bij-effecten die optreden bij spellen die hun bewegingen halen uit de windows muiscursor.
De snelheid van je beweging in een first person game is totaal niet vergelijkbaar met de snelheid van de cursor op de windows desktop. De game werkt in graden, de desktop werkt met x-y coordinaten.
Voor een RTS kan ik me wel voorstellen dat een gelijke snelheid op de desktop en in-game gewenst zou zijn.
Het nut van de DPI-instelling is voor mij het onderscheid tussen desktop en game. In een game kan je gebruik maken van de extra precisie. Op de desktop wil je gewoon een muis die goed beheersbaar is.
Via een DPI knop kun je snel en eenvoudig (het liefst zonder drivers) switchen.
Bovendien heeft een spel als Counter-Strike een minimale sensitivity. De laagste sensitivity van CS 1.6 met een 2000DPI muis vind ik te snel. Dus verlaag ik mijn muis naar 1600DPI.
[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 23-05-2006 19:35 ]
Ik vraag me af of je dat verschil kan merken.
Ik had eerst een 400dpi vd 1e generatie.
Sinds een jaar heb ik een mx510, een goeie muis maar ik vind de ergonomie toch wel wat tegenvallen. Bovendien zijn de knoppen om de haverklap smering.
Het verschil in precisie is wel duidelijk te merken. Zou de overstap van 800 naar 1600 of 2k gelijkaardig zijn qua precisie ervaring?
Als muismat gebruik ik al 2 jaar de karton flap ve cursusblok (niet 2 jaar detzelfde
).
Ik heb al een 5 tal muismatten gehad maar geen enkele kon tippen aan het karton. Ook niet mijn oude 3M precise surface niet(maar liefst 10 voor betaald).
Het voordeel van karton is niet alleen de goede precisie, de uitzonderlijk lage weerstand is ook geweldig.
Ik had eerst een 400dpi vd 1e generatie.
Sinds een jaar heb ik een mx510, een goeie muis maar ik vind de ergonomie toch wel wat tegenvallen. Bovendien zijn de knoppen om de haverklap smering.
Het verschil in precisie is wel duidelijk te merken. Zou de overstap van 800 naar 1600 of 2k gelijkaardig zijn qua precisie ervaring?
Als muismat gebruik ik al 2 jaar de karton flap ve cursusblok (niet 2 jaar detzelfde
Ik heb al een 5 tal muismatten gehad maar geen enkele kon tippen aan het karton. Ook niet mijn oude 3M precise surface niet(maar liefst 10 voor betaald).
Het voordeel van karton is niet alleen de goede precisie, de uitzonderlijk lage weerstand is ook geweldig.
Heb een MX518 waarmee ik dagelijks CS 1.6 speel.
Muis bevalt prima, behalve dat ik hem eigenlijk te licht vind...
Voor mij kan het nooit te licht zijnfrickY schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:06:
Heb een MX518 waarmee ik dagelijks CS 1.6 speel.
Verwijderd
Ik gebruik de MX510. Ligt prima in de hand, en heeft erg veel, handig te vinden, knopjes. Die vooral bij office gebruik handig zijn.
Verder is de muis makkelijk precies genoeg voor mij.
Verder is de muis makkelijk precies genoeg voor mij.
Verwijderd
ik zoek een Goede muis Voor 20/35 euro
ik game er veel mee .COD 1/UO
ik heb nou decordless desktop MS forbluethooth.
maar die muis doet het niet goed hij haperd heel erg in de game en blijft hange als ik schiet en kan niet goed bewegen
maar die muis doet het niet goed hij haperd heel erg in de game en blijft hange als ik schiet en kan niet goed bewegen
Verwijderd
Dan zou ik toch de MX518 nemen. 1600 DPI i.p.v 800 en on the fly aankunnen passen van het aantal DPI doormate van 2 knoppen, en de extra knoppen voor in games (die aan de linker zijkant) werken ook heel fijn. Hyperglides eronder en een Qpad CT (als je budget dat toelaat) en je bent in de 7ende hemel imoPhydomir schreef op zondag 26 oktober 2003 @ 15:46:
Er is maar 1 muis om mee te gamen:
MX 500 van Logitech
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 11:03 ]
CrosspostVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:56:
ik zoek een Goede muis Voor 20/35 euro
Ik zou even sparen en voor een Logitech mx518 gaan. Of een Razor Daimondback Maar denk eraan, bij een optische muis is een goeie muismat eveneens zeeer belangrijk.
Zelf vind ik draadloze of via bluetooth uit den boze. Zo'n muis vind ik zelf log en zwaar aanvoelen.
Maar zoals ik al zei, zelf zou ik liever voor een goeie muismat dan muis gaan.
Verwijderd
wat is optischniels88 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:05:
[...]
Crosspost![]()
Ik zou even sparen en voor een Logitech mx518 gaan. Of een Razor Daimondback Maar denk eraan, bij een optische muis is een goeie muismat eveneens zeeer belangrijk.
Zelf vind ik draadloze of via bluetooth uit den boze. Zo'n muis vind ik zelf log en zwaar aanvoelen.
Maar zoals ik al zei, zelf zou ik liever voor een goeie muismat dan muis gaan.
haha en ja ik wil er echt geen veel geld aanuit geven
ik ben 15 en heb niet zoon hoog inkomen
* Clay gamet atm met een wacom graphire 2
In de nabije toekomst prik ik er een flatscreen bij, en schaf ik hoogstwaarschijnlijk een intuos3 a5 wide aan.
Toen ik nog veel Diablo2'de bleek de wacom - waar ik standaard mee muis, thuis en werk - het net zo goed te doen als (zoniet zelfs beter dan) een gewone muis. Meer voor de grap dan serieus probeerde ik het ook een keer in UT, en als je de pen op muis mode zet ipv de normale relatieve mode werkt dat ook uitstekend. Het grotere oppervlak van de a5wide is dan alleen maar prettiger; net als een normale muis moet je de pen vaak verzetten om door te kunnen blijven draaien, en a6 is niet bepaald veel ruimte. Belangrijk nadeel tov een gewone muis is namelijk wel dat je meteen niet meer beweegt als de pen buiten het gevoelige vlak komt, en in een lange circlestrafe is dat ff uitkijken geblazen
maar het went.
Inmiddels ben ik volleerd wacomshootergamer, en raak ik nergens meer een gewone muis voor aan. Railen in Q3 of shocken in UT is nog nooit zo leuk geweest, HL2 heb ik ermee uitgespeeld, en Oblivion ga ik ermee uitspelen
Inmiddels is een normale muis voor mij een log en onhandelbaar ding geworden. De precisie en soepelheid van een wacom zijn onnavolgbaar, ik kan het iedereen alleen maar aanraden
In de nabije toekomst prik ik er een flatscreen bij, en schaf ik hoogstwaarschijnlijk een intuos3 a5 wide aan.
Toen ik nog veel Diablo2'de bleek de wacom - waar ik standaard mee muis, thuis en werk - het net zo goed te doen als (zoniet zelfs beter dan) een gewone muis. Meer voor de grap dan serieus probeerde ik het ook een keer in UT, en als je de pen op muis mode zet ipv de normale relatieve mode werkt dat ook uitstekend. Het grotere oppervlak van de a5wide is dan alleen maar prettiger; net als een normale muis moet je de pen vaak verzetten om door te kunnen blijven draaien, en a6 is niet bepaald veel ruimte. Belangrijk nadeel tov een gewone muis is namelijk wel dat je meteen niet meer beweegt als de pen buiten het gevoelige vlak komt, en in een lange circlestrafe is dat ff uitkijken geblazen
Inmiddels ben ik volleerd wacomshootergamer, en raak ik nergens meer een gewone muis voor aan. Railen in Q3 of shocken in UT is nog nooit zo leuk geweest, HL2 heb ik ermee uitgespeeld, en Oblivion ga ik ermee uitspelen
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Gamen op een Wacom zou voor mij onmogelijk zijn.. Ik ben linkshandig maar muis met rechts, echter kan ik met mijn rechterhand een pen nauwelijks fatsoenlijk vasthouden
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Sinds vandaag met een Razer Copperhead icm een blauw (stof) muismatje
sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot
Hier exact het zelfde probleem! Het is echt héél raar als je normaal rechts 'muist' en met links ouderwets schrijft dan ineens met een wacom moet werkenDemoniac schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:35:
Gamen op een Wacom zou voor mij onmogelijk zijn.. Ik ben linkshandig maar muis met rechts, echter kan ik met mijn rechterhand een pen nauwelijks fatsoenlijk vasthouden

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Ik heb een Logitech UltraX, weet niet meer precies wat hij gekost heeft, maar zéker niet meer dan €25,-Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:07:
[...]
wat is optisch
haha en ja ik wil er echt geen veel geld aanuit geven
ik ben 15 en heb niet zoon hoog inkomen
Hij heeft een draadje, is voor zowel links- als rechtshandigen geschikt, is retesnel, is precies, en heeft drie knoppen + een klikbare scrollknop!
Logitech MX-1000 (Zwart)
Waarom gebruik ik deze muis:
-Heeft een lasertje, dus perfect om mee te gamen.
-Ik heb nog nooit een muis gehad die zo lekker in m'n hand ligt.
-Draadloos
-Accu, gaat ruim 2 weken mee zonder op te laden
-Logitech maakt gewoon ontzettend goede muizen.
Toch nog twee kleine nadelen:
-Het gladde plastic aan de bovenkant is besmettelijk voor vuil.
-Het scroll-wieltje is moeilijk in te drukken, omdat het ook de mogelijkheid heeft om naar links of rechts te bewegen. Dit is toch vrij onhandig voor gebruik van tabbladen in firefox.
-Heeft een lasertje, dus perfect om mee te gamen.
-Ik heb nog nooit een muis gehad die zo lekker in m'n hand ligt.
-Draadloos
-Accu, gaat ruim 2 weken mee zonder op te laden
-Logitech maakt gewoon ontzettend goede muizen.
Toch nog twee kleine nadelen:
-Het gladde plastic aan de bovenkant is besmettelijk voor vuil.
-Het scroll-wieltje is moeilijk in te drukken, omdat het ook de mogelijkheid heeft om naar links of rechts te bewegen. Dit is toch vrij onhandig voor gebruik van tabbladen in firefox.
MX518 op een IceMat 2nd edition afternight black met HyperGlides als vervangende voetjes 
Omdat:
- Muis: die muis GEWELDIG in de hand ligt (hij verving tevens een mx500) en de knoppen zijn erg handig;
- Mat: tikje tegen mijn muis en hij glijd de halve mat over :D;
- Glides: Na een tijdje zijn de originelen wel versleten en dit zijn erg goede.
Omdat:
- Muis: die muis GEWELDIG in de hand ligt (hij verving tevens een mx500) en de knoppen zijn erg handig;
- Mat: tikje tegen mijn muis en hij glijd de halve mat over :D;
- Glides: Na een tijdje zijn de originelen wel versleten en dit zijn erg goede.
Ik gebruik een SNS-016:

Zie net dat het om een [PC] topic gaat

20*350ZO45°
Ik ben dan wel niet zo'n gamer, maar ik heb laatst een Logitech MX400 Laser aangeschaft en die bevalt prima. Ik vermoed ook dat de sensor gewoon hetzelfde is als die in de andere Logitech lasers en dat hij daardoor ook net zo lekker gamed. Alleen is deze met draad.
Ik heb er ook een User review over geschreven, voor de geinteresseerden.
Samenvatting:
+Bouwkwaliteit
+Extra knoppen
+Precisie
+Ergonomie
-Setpoint-software moet nog wat bijgeschaafd worden
Ik heb er ook een User review over geschreven, voor de geinteresseerden.
Samenvatting:
+Bouwkwaliteit
+Extra knoppen
+Precisie
+Ergonomie
-Setpoint-software moet nog wat bijgeschaafd worden
ik gebruik op dit moment al een aantal jaar een MX500.
deze muis werkt altijd nog perfect
maar ik zit er nu over te twijfelen om een Cordless MX 3000 te kopen.
ik vind dit een erg mooi set + natuurlijk een laser muis
is deze muis nu dezelfde als de MX610 of mis je die lichtknopjes?
verder hoop ik ook dat deze muis nog beter in de hand ligt.
ik vind de MX500 soms toch wat hoog.
en volgens mij is die MX6XX serie ongeveer hetzelfde als de vroegere Mousman muizen.
deze heb ik ook erg lang gebruikt
deze muis werkt altijd nog perfect
maar ik zit er nu over te twijfelen om een Cordless MX 3000 te kopen.
ik vind dit een erg mooi set + natuurlijk een laser muis
is deze muis nu dezelfde als de MX610 of mis je die lichtknopjes?
verder hoop ik ook dat deze muis nog beter in de hand ligt.
ik vind de MX500 soms toch wat hoog.
en volgens mij is die MX6XX serie ongeveer hetzelfde als de vroegere Mousman muizen.
deze heb ik ook erg lang gebruikt
Al een jaar lang met veel plezier de MX1000 Laser muis. Ligt heerlijk in de hand, zeker je duim heeft imho nog meer rust dan met bijvoorbeeld de MX5xx/6xx series. Hij is wat fors, maar ja, dat is een kwestie van smaak
Deliriant isti Romani.
Ik heb sinds 1 week de logitech G5 Laser blaat..Special edition...
Deze editie heeft geen grip op de zijkant (vond ik irritant bij een vriend van me) en is grijs/zilver/zwart/blauw.
Gebruik deze omdat ie fijn in de hand ligt.. een dpi-veranderding op de muis zelf.. en gamed gewoon lekker.
Hieronder ligt een steelpad 4d..
Deze editie heeft geen grip op de zijkant (vond ik irritant bij een vriend van me) en is grijs/zilver/zwart/blauw.
Gebruik deze omdat ie fijn in de hand ligt.. een dpi-veranderding op de muis zelf.. en gamed gewoon lekker.
Hieronder ligt een steelpad 4d..
Werkt dit serieus lekker ?? Ik moet het namelijk nog proberen met een cheapass Aiptek ding, maar mij leek het dus ook wel grappig om te doen een keerClay schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:28:
* Clay gamet atm met een wacom graphire 2
Toen ik nog veel Diablo2'de bleek de wacom - waar ik standaard mee muis, thuis en werk - het net zo goed te doen als (zoniet zelfs beter dan) een gewone muis. Meer voor de grap dan serieus probeerde ik het ook een keer in UT, en als je de pen op muis mode zet ipv de normale relatieve mode werkt dat ook uitstekend. Het grotere oppervlak van de a5wide is dan alleen maar prettiger; net als een normale muis moet je de pen vaak verzetten om door te kunnen blijven draaien, en a6 is niet bepaald veel ruimte. Belangrijk nadeel tov een gewone muis is namelijk wel dat je meteen niet meer beweegt als de pen buiten het gevoelige vlak komt, en in een lange circlestrafe is dat ff uitkijken geblazenmaar het went.
Inmiddels ben ik volleerd wacomshootergamer, en raak ik nergens meer een gewone muis voor aan. Railen in Q3 of shocken in UT is nog nooit zo leuk geweest, HL2 heb ik ermee uitgespeeld, en Oblivion ga ik ermee uitspelenInmiddels is een normale muis voor mij een log en onhandelbaar ding geworden. De precisie en soepelheid van een wacom zijn onnavolgbaar, ik kan het iedereen alleen maar aanraden
Ik schrijf met links en heb al wat zitten prutsen ermee in PSP/Paint/Fotosoep/Gimp dus moet lukken !! Hebben die pijltjes eindelijk ook nut
Heb/had ik dus echt geen problemen meeDemoniac schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:35:
Nou nog die 2000 dpi masteren heEqualized schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:38:
Sinds vandaag met een Razer Copperhead icm een blauw (stof) muismatje
Heerlijk hoe marketing mensen brainwashed : Dit is puur het licht en je sensor doet al het scan werk dus of het nou de LED is of de Laser of de zon voor mij part maakt geen fuck uitRvO_6 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:25:
Logitech MX-1000 (Zwart)
-Heeft een lasertje, dus perfect om mee te gamen
Deze wou ik serieus vroeger hebben om met mijn Super Nintendo te tekenenRichard schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:55:
Ik gebruik een SNS-016:
[afbeelding]
Zie net dat het om een [PC] topic gaat
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Logitech G5, omdat:
deze groter is dan die standaard muis dingen. Ik heb geen kleine handen
en hij muist lekker precies.
die extra knoppen en functies gebruik ik niet eens echt effectief, maar ik ben blij dat ik er €50,- voor heb uitgegeven
deze groter is dan die standaard muis dingen. Ik heb geen kleine handen
en hij muist lekker precies.
die extra knoppen en functies gebruik ik niet eens echt effectief, maar ik ben blij dat ik er €50,- voor heb uitgegeven
Logipech MX510 met Steelpad S&S.
Prima muis, echter soms klik ik per ongeluk met mijn duim op die twee linker scroll optie knopjes, terwijl ik net een post wilde versturen en dan ben je de sigaar.
Speelt prima games en internet ook lekker.
Als ie kapot gaat eens de G5 proberen ...
Prima muis, echter soms klik ik per ongeluk met mijn duim op die twee linker scroll optie knopjes, terwijl ik net een post wilde versturen en dan ben je de sigaar.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Ja, ik ben geen grappen aan het maken, ik raak serieus geen gewone muis meer aan. De laatste keer weet ik niet eens meer. 'k heb ook een redelijk actieve clantijd achter de rug, dus ik kan met enige autoriteit zeggen dat het niet alleen maar handig is voor de "casual gamer". Het vergt wel veel oefening. In het begin voel je je een dronken lor, en schiet je nog geen deuk in een pak boternero355 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:11:
[...]
Werkt dit serieus lekker ?? Ik moet het namelijk nog proberen met een cheapass Aiptek ding, maar mij leek het dus ook wel grappig om te doen een keer
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ik denk dat als ik morgen tijd heb dat ik maar eens een nieuw topic hiervan open. Ik wil hem dan wel iets uitgebereider maken dan deze is.. Deze is namelijk erg vol.. Zijn er mensen die zeggen: "Nee dat mag jij niet, dat moet ik doen!"
Sinds een paar maanden de G7, mijn eerste draadloze game muis. Ik heb er voor gekozen omdat het gewichtsverschil verwaarloosbaar is ten op zichte van een gesnoerde muis.
Hij speelt erg prettig en je zit nooit met twee lege accu's omdat je er altijd 1 opgeladen hebt (bij melding van een lege accu, de accu uit de muis klikken als ware het een pistool clip. De opgeladen accu uit de oplader halen en omruilen, binnen 10 seconden klaar)
De MX1000 ligt voormij wel beter in de hand omdat die net iets groter is, alleen vind ik die kwa gewicht weer net iets te lomp.
Mening voor tweakers zonder werk (lees eventueel bijbaantje):
Draadloze muisen zijn niet bedoelt voor gamers
Mening voor tweakers met werk (lees eventueel bijbaantje):
Gamen met vrijheid.....G7
Hij speelt erg prettig en je zit nooit met twee lege accu's omdat je er altijd 1 opgeladen hebt (bij melding van een lege accu, de accu uit de muis klikken als ware het een pistool clip. De opgeladen accu uit de oplader halen en omruilen, binnen 10 seconden klaar)
De MX1000 ligt voormij wel beter in de hand omdat die net iets groter is, alleen vind ik die kwa gewicht weer net iets te lomp.
Mening voor tweakers zonder werk (lees eventueel bijbaantje):
Draadloze muisen zijn niet bedoelt voor gamers
Mening voor tweakers met werk (lees eventueel bijbaantje):
Gamen met vrijheid.....G7
Razer Copperhead (Blauwe) op een Func Surface 1030
Geruild tegen m'n MX518 op een LAN. Ksnap echt niet waarom die kerel die zou graag wilde
Kvind hem echt fijn, en hij reageert echt ubershnell!
Geruild tegen m'n MX518 op een LAN. Ksnap echt niet waarom die kerel die zou graag wilde
Kvind hem echt fijn, en hij reageert echt ubershnell!
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Volgensm ij was al dat moois er in 2003 nog nietVerwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:01:
[...]
Dan zou ik toch de MX518 nemen. 1600 DPI i.p.v 800 en on the fly aankunnen passen van het aantal DPI doormate van 2 knoppen, en de extra knoppen voor in games (die aan de linker zijkant) werken ook heel fijn. Hyperglides eronder en een Qpad CT (als je budget dat toelaat) en je bent in de 7ende hemel imo
Ik gebruik de Logitech G7, tot wel 2000 DPI (handig voor APCs en tanks in BF2), en je kan t met Setpoint zelf de levels instellen.
Hij ligt goed in de hand, als je op een knopje op de onderkant duwt schiet de accu dr uit, kan je em makkelijk omwisselen met de 2e bijgeleverde
Logitech G5 hier.
Om eerlijk te zijn heb ik 'm ook een beetje aangeschaft vanwege het (naar mijn mening) mooie design en die "weight-cartridge" wat ik wel een leuke feature vond.
De verschillende reviews @ that time waren ook veelbelovend .. ik heb er geen spijt van iig !
De G5 gebruik ik op een SteelPad 5L: super combo imo: ruimte zat en 't glijd allemaaal lekker
(hiervoor op een SP 3D maar die is toch wat te klein voor mijn muis-bewegingen)
Ook de verschillende dpi instellingen dmv de knopjes onder het wheel zijn een leuke feature: snipen in BF2 @ low, en overschakelen naar high als je in een tank springt
Ik heb al verschillende optical mouses gehad maar ze stoppen er allemaal mee na verloop van tijd, ik hoop daarom dat deze G5 wat langer mee gaat.
Gamen doe ik dus nog altijd met draad ...
Om eerlijk te zijn heb ik 'm ook een beetje aangeschaft vanwege het (naar mijn mening) mooie design en die "weight-cartridge" wat ik wel een leuke feature vond.
De verschillende reviews @ that time waren ook veelbelovend .. ik heb er geen spijt van iig !
De G5 gebruik ik op een SteelPad 5L: super combo imo: ruimte zat en 't glijd allemaaal lekker
Ook de verschillende dpi instellingen dmv de knopjes onder het wheel zijn een leuke feature: snipen in BF2 @ low, en overschakelen naar high als je in een tank springt
Ik heb al verschillende optical mouses gehad maar ze stoppen er allemaal mee na verloop van tijd, ik hoop daarom dat deze G5 wat langer mee gaat.
Gamen doe ik dus nog altijd met draad ...
Daily driver; MB R171 SLK280
[hint-modus]maakt iemand deel 2?[/hint-modus]
Greyh0und
Ik gebruik de volgende combo :
Razer ProSolution V1.6 & Razer ProSolution Muismat
afbeelding
werkt prima
Razer ProSolution V1.6 & Razer ProSolution Muismat
afbeelding
werkt prima
[ Voor 4% gewijzigd door Gipsy King op 10-06-2006 09:52 ]
Verwijderd
Ik gebruik sinds een paar maanden de Logitech G5. Tja, voor mij (rechtshandig) gewoon de perfecte muis. On-the-fly instellen van gevoeligheid, super accurate lazer, geen gekloot met batterijen. Perfect wat mij betreft.
Als muispad heb ik een Compad MaXXpad, werkt prima, geen super deluxe geval, wel lekker groot, glad en slijtvast.
Als muispad heb ik een Compad MaXXpad, werkt prima, geen super deluxe geval, wel lekker groot, glad en slijtvast.
Verwijderd
Idem maar zit erover te denken over te stappen naar een MX518 met een stoffen muismatje. Iemand ervaring met deze overstap? Ook zit ik heel erg te denken over de Hyperglidez of de Steelpad Padsurfers.DLP schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 14:21:
Logipech MX510 met Steelpad S&S.
Mijn hand fuseert gewoon bijna met de muis. Die zijknoppen heb ik never ever last van, wellicht ligt dat aan de grote handen. Met de Razer-muis vindt ik niet dat ik alle controle heb over mijn bewegingen .. Met de Steelpad heerlijk glijden alleen toen ik voor het Warsow ging spelen ging de muis om de keer van de muis af, dan raadt ik denk ik een QcK+ aan. Voor FPS is dit DE combinatie: Logitech + Steelpad. Welke hiervan is niet van belang, de 1 of 2 zijknop keus is het enige wat je nog moet kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 10:08 ]
ik heb de G5
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Hier verder!!!!
Verder is dat deel nu open, en dit keer is het een iets uitgebereidere dan bij deze
[hint-modus]Als je nu eens een aantal berichten boven je had gelezen :/[/hint-modus]Greyh0und schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:44:
[hint-modus]maakt iemand deel 2?[/hint-modus]
Verder is dat deel nu open, en dit keer is het een iets uitgebereidere dan bij deze
[ Voor 67% gewijzigd door TheZeroorez op 10-06-2006 14:36 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Onderbouw waarom je juist de muis gebruikt die je gebruikt!
Onderbouw waarom je juist de muis gebruikt die je gebruikt!