Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eXe
dat heeft weer nadelen voor het aimen he ;).
op de korte afstand heeft het verhogen van je sensitivity dat je vaak nét het hoofdje mist en op de korte afstand zul je meer kogels missen bij het sproeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mn heeeeerlijke Razer Copperhead, Tempest Blue.
waarom? nou gewoon omdat hij heerlijk in de hand ligt, ik heb bij vrienden de G5 en de Copperhead uit getest, en ik vind de Copperhead het lekkerst.
Bij de G5 druk ik die sensetivity knoppen aan de lopende band in+ ik vond hem te klein.
Sinds ik mn Copperhead heb erger ik me overal dood aan de muis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 07:38

master6464

Who's General Failure?

eXe schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:54:
[...]

Dat heet sensitivity ;)
Gewoon wat hoger zetten --> maak je meteen minder bewegingen met je pols. :)
weet ik en ik had dat woord al een paar posts terug gebruikt:
master6464 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:22:
[...]

ik ben hem nou aan het testen onder doom 3 en hij werkt perfect hij glijdt over mijn bureau (is niet helemaal glad) ik ben ook al een paar uur aan het gamen en de li-ion batterijen zijn nog steeds even vol
ook de instelbare dpi sensor is heel makkelijk (kan snel schakelen tussen low- en high-sensitivity)

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEVoTi0N schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:25:
[...]

En aan welke geef je dan nu de voorkeur?
Ik heb de MX1000 aan m'n laptop hangen en voel toch wel het verschil van beide muizen.
De Razer heeft toch mijn voorkeur om te gamen. Omdat deze licht en snel is.
1000MHz polling rate en 2000dpi zorgen voor super snelle reactie tijden en precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb de Logitech MX510, moet zeggen dat ik het een perfecte muis vind, en hij was een aantal maanden terug in de aanbieding bij media markt voor maar 22,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Links1: El-cheapo Hema standaard optical
Links2: Kensington XpertMouse (Trackball)
Center: MS SideWinder Dual Strike USB mouse-emulation
Rechts1: MS IntelliMouse Explorer 4.0
Rechts2: MounsterGecko PistolMouse

Tsja, je moet toch wat als je last hebt van RSI en toch wilt gamen?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Thrills33ka schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:44:
ik heb de Logitech MX510, moet zeggen dat ik het een perfecte muis vind, en hij was een aantal maanden terug in de aanbieding bij media markt voor maar 22,-.
Klopt, helaas kon ik die bak niet meer vinden in Zoetermeer, Den Haag en Alphen a/d Rijn :( Jammer hoor :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Logitech Mouseman Dual Sensor!

Afbeeldingslocatie: http://www.poweruser.com.tw/UPLOAD_FILES/News_Section_Pic/113.jpg

Hij ziet er een beetje raar uit..maar ik kan je vertellen >:) ...het is een heerlijke muis om mee te gamen! :)

Koste mij helemaal 0 pleuro!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:21
Razer Copperhead Tempest Bleu + Corepad EYEPAD

Ik heb deze muis gekozen omdat ik bij de gamexpot er mee heb kunnen spelen....

De muis speelde fantasties en ik heb hem toen meteen daar gekocht.
Ook omdat hij on the fly heeft wat mij behoorlijk aansprak en het blauwe licht past ook mooi bij mijn pc :)
de muis is idd een beetje wennen op het begin maar naar een weekje frag je er weer flink op los :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Logitech G5 Laser Muis

Ik vind het heel prettig dat ik bij deze muis het gewicht kon instellen (door extra gewichtjes onderin te stoppen). Vorige muizen vond ik vaak een beetje te licht. Daarnaast heeft ie een voor mij perfecte grip. In de winkel een stuk of 10 muizen in de hand gehad, maar deze voelde direct het beste aan door o.a. de wat ruwe zijkanten. De muis voelt ook heel nauwkeurig aan, zonder te twitchy te zijn. Ben nooit echt een Logitech fan geweest, maar deze muis voelt heel solide, maar dat mag ook wel voor ruim 70 euro.

Mijn vorige muis had aan de zijkant twee knoppen. Voor bijvoorbeeld in IE volgende en vorige pagina. Nu heb ik er maar ééntje, maar die mis ik totaal niet. De enige nadelen van de muis zijn features die ik achteraf bezien niet gebruik. Zo kun je de snelheid van de muis gedurende het spelen veranderen met een druk op een knop op de muis en het scrollwieltje naar links en rechts klikken, maar beide mogelijkheden heb ik nog nooit gebruikt.

Verder is het een perfecte muis waarbij ik nog nooit last van een slapende pink heb gehad (omdat ie bij veel muizen er maar een beetje half naast ligt) of andere ongemakken. Uiteindelijk blijft het maar een muis, dus bijzonderder kan ik het niet maken, maar ik geef 'm een dikke 9 ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een simpele compaq standaard muis :Y) :

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-handel.nl/images/compaq165000001.jpg

Reden dat deze voor mij volstaat: hijs niet echt zwaar (hou van lichte muizen) en geen problemen met mikken whatsoever in FPS games, dus ja waarom dan een dure muis van 50 euro aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 6 jaar Microsoft Intellimouse gebruikt, nu sinds een paar maanden heb ik de G5 van Logitech.
Prima muisje alleen kan je het scrollwieltje niet zo heel makkelijk indrukken. Bij FPS games gaat het nogal eens mis, ik gebruik die knop om te liggen en dan draai ik het wieltje per ongeluk, krijg ik een ander wapen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een chic muis, voor echte mannen _/-\o_
Echt een goedkoop rotding, maar 'tis de beste muis die ik ooit gehad heb (ook de eerste optische, maar dat terzijde). Ik geloof niet zo in die gamemuizen met veel dpi, echt van die marketing onzin, een beeldscherm is zowiezo "groffer" dan een gemiddelde muis, je kan met elke (optische) muis allen pixels een voor een aftasten als je wilt(ook goed om hoofdpijn te krijgen trouwens). het is belangrijker dat die lekker in de hand ligt. En een goede muismat en de prut een beetje van je muis pulken helpt ook natuurlijk :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 12:28
Afbeeldingslocatie: http://www.q3acn.com/article/mouseman_wheel/1.jpg

Al 6 jaar lang trouwe dienst achter de rug :)
Toen ik hem kocht waren optische muizen nog vrij zeldzaam, en iedereen zeggen dat die dingen de snelle bewegingen voor shooters niet bij konden houden. Nou deze deed het uitstekend in Half-Life, heel wat mensen mee afgeslacht })
De pootjes zijn wel al helemaal afgesleten, en het rubber aan de linkerkant is verkleurd omdat op die plek altijd de duim rust. Maar doet het nog steeds prima! Zolang hij het nog doet hoef ik geen nieuwe muis te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/razer_copperhead/back.jpg

64 eurie , fijne muis

2000 DPI Laser
programmeerbare knoppen, on the fly resolutie aanpassen

gebruikte eers ms muisjes maar dit is t toch wel

Meneer 1000 has spoken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de Logitech G7 besteld op Consoleshop (http://www.consoleshop.nl/product/23218/24166/1343).
Nu heb ik een "standaard" Logitech muis (lampje, wieltje touwtje) maar ik wil graag draadloos omdat ik helemaal lijp wordt van dat snoer :S

De G7 heeft laser (2000 dpi, kan met 1 druk op de knop teruggezet worden naar een lagere resolutie), is draadloos en schijnt volgens verschillende reviews weinig last te hebben van storing (Krijg hem morgen binnen!)....

Daarnaast is het "design" (ongeveer) gelijk aan de MX500 die ik momenteel op mijn werk heb (en goed bevalt...).

Was wel twijfelen tussen deze en de Razor copperback (http://www.consoleshop.nl/product/23051/24166/1343), maar het draadloze gaf "de doorslag". (Anders had ik misschien ook wel de Logitech G5 gehaald)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:02:

[afbeelding]

Hij ziet er een beetje raar uit..maar ik kan je vertellen >:) ...het is een heerlijke muis om mee te gamen! :)

Wist je dat er een gewichtje in de muis zit, je kunt hem makkelijk open schroeven en het gewichtje verwijderen. Dat vond ik prettiger spelen, ik hem nu de G7, het gemak van draadloos met het plezier van een gamer muis. Absoluut een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb ook de mouseman dual-optical, maar dat van dat gewichtje wist ik niet.
En dat na al die jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben aan het denken om na deze MX518 toch ook een draadloze te kopen, de kabel van dit beestje blijft zoooooooo vaak hangen aan mn icemat waardoor ik ingame veel te veel battles verlies, niet leuk... :P

edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:22:
Een simpele compaq standaard muis :Y) :

[afbeelding]

Reden dat deze voor mij volstaat: hijs niet echt zwaar (hou van lichte muizen) en geen problemen met mikken whatsoever in FPS games, dus ja waarom dan een dure muis van 50 euro aanschaffen?
Nja misschien geen problemen, maar dat had ik met mijn cheap-ass ook niet, maar als je eens een 'echt game-muis' probeert, merk je misschien dat het toch wat makkelijker of beter gaat, maarja dit is niet aan mij om te bepalen :)

[ Voor 63% gewijzigd door h3ll op 27-04-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de MX700
waarom:
draadloos (dit is voor mij een must, zeker als je al gewend was te gamen met een draadloze muis)
inclusief oplader, de zender isnamelijk ook een oplader, dit is erg aangenaam als je je zelf aanleerd om zodra je klaar ben em op de lader te zetten en je hebt nooit een lege muis.
ligt erg goed in de hand en is wat zwaarder dan de normale draadmuis, iets wat ik erg prettig vind. ik wil niet get gevoel hebben dat ik niks verplaats. al zit de muis nog niet op het ideale gewicht.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 27-04-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:35:
afbeelding

Toen ik hem kocht waren optische muizen nog vrij zeldzaam, en iedereen zeggen dat die dingen de snelle bewegingen voor shooters niet bij konden houden. Nou deze deed het uitstekend in Half-Life, heel wat mensen mee afgeslacht })
De pootjes zijn wel al helemaal afgesleten, en het rubber aan de linkerkant is verkleurd omdat op die plek altijd de duim rust. Maar doet het nog steeds prima! Zolang hij het nog doet hoef ik geen nieuwe muis te hebben :)
die muis heb ik ook gehad (ook het rubber helemaal verkleurd door zon en zweet) maar die muis heb ik al snel afgezworen, omdat 200 DPI echt beneden maats is. vooral in MOHAA (die tijd was het) had ik last van dat ik geen headshot kon maken. heletijd van links naast het hoofdje meteen naar rechts van het hoofdje en dan schoof ik hem amper 1 pixel opzij. nee die muis is maar goed voor 1 ding, en dat is met de moker erop. >:)

ik gebruik nu de G7 van Logitech, en dat ding heeft een goede DPI alleen vind ik hem wat smalletjes t.o.v de MX1000 die ik daar voor heb, ook het aanbod van knopjes vind ik wat tegen vallen (ja ik wil veel knoppen op de muis (hebt immers 2 handen) en de MX1000 had welgeteld 10 knoppen die je allemaal ingame kan gebruiken)
maar de G7 heeft alleen maar 3 extra knoppen Plus scrol wieltje en 2 daarvan zijn om de DPI in te stellen (dat gebruik ik niet ik heb ze nu als toets aanslag toewijzen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een corepad gekocht en toen had ik z'n premium standard optical wheel mouse van logitech (die iedereen wel een heeft liggen).
Helaas accepteerde die de corepad niet:(

Even na mijn werk toe nieuw muisje kopen we hadden er maar 1 dus ik dacht oke.
Ik heb hem wel nu en hij lijkt veel op de mx300 en werkt even lekker. Logitech UltraX

UltraX
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/4760.jpg

Beste muis die ooit heb gehad en heb ik toch veel wedstrijden mee gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 20:09

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Momenteel gebruik ik de Logitech G5, omdat ie erg lekker in de hand ligt, en ook lekker zwaar is. Enige nadeel is dat de muizen (allemaal trouwens) te klein zijn voor mijn kolenschoppen.
op mn werk ligt nog een G7 Limited edition te wachten tot het mn baas behaagt mijn loon over te maken. Draadloos vind ik toch wat prettiger, kheb al zoveel kabels :S

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik gebruik een muis van microsoft namelijk Starck:
http://www.landliving.com/image/starck_mouse.jpg

Ik vind het een prima muis, heb er niet echt vaak mee spelletjes gespeeld, maar bij de spellen die ik gespeeld heb werkte hij gewoon perfect. Hij ligt goed in de hand alleen het is wel even wennen aan het begin.

Heb hem vooral gekocht wegens de uiterlijk ervan die ik wel mooi vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-08 15:45
Ik snap niet waarom iemand meer zou betalen voor een muis zonder kabeltje, ik merk er echt niets van. Tevens had je met oudere draadloze muizen toch nog een beetje lag en een accu/batterij die niet zo lang mee ging. Heeft iemand hier ervaringen mee mbt die G7? Niet dat ik ooit weer een logitech muis zou kopen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 09:42
Ik lees toch al 3x de topictitel op verschillende dagen en steeds weer zie ik [PC] Welk meisje gebruikt jij om te gamen? ..

Anyway, ik gebruik de MX518 en moet zeggen dat ik de dual optical fijner vond. Helaas is daar het rubber nogal van versleten dus terug overstappen zit er niet in.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Mijn eerste muis waarmee ik first person shooters mee speelde was een simpele 2 knops muis met bal.
Daarna in 2002 een Logitech Dual optical gekocht, erg van genoten, MX500 en nu een MX518, heel fijn die CPI te veranderen on the fly en ook lekker precies, voelt lekker in de hand, alhoewel het nog steeds verre van ideaal is, maar degene die het beste naar mn hand paste.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Sluuut schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:52:
Ik lees toch al 3x de topictitel op verschillende dagen en steeds weer zie ik [PC] Welk meisje gebruikt jij om te gamen? ..

Anyway, ik gebruik de MX518 en moet zeggen dat ik de dual optical fijner vond. Helaas is daar het rubber nogal van versleten dus terug overstappen zit er niet in.
Ik neem aan dat je het dan over de vorm van de dual optical hebt, want technisch gezien is de MX518 op alle vlakken superieur.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mijn broertje heeft al aardig wat leuke prijzen binnengehaald met battlefield2, en heeft al die tijd met een trust optische muis gespeeld :D Tot een weekje geleden toen hij een razor copperhead had gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-08 14:22

The_Scarabial

MTB for life!

Bartjuh schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 12:20:
Mijn broertje heeft al aardig wat leuke prijzen binnengehaald met battlefield2, en heeft al die tijd met een trust optische muis gespeeld :D Tot een weekje geleden toen hij een razor copperhead had gekocht :)
ik denk dat bij bf2 de muis ook niet zo belangrijk is, het is meer belangrijk bij echte fps-en, zoals quake III, UT, CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:35:
[afbeelding]

Deze heeft mijn broertje ook, en we hebben hem ook al een jaar of 5, en doet het nog steed perfect.
Heb al wel 1x de linkermuisknop moeten maken, want hij klikte heel zwaar of klikte soms gewoon niet.
Voor de rest nog nooit problemen mee gehad!

Zelf game ik met dit muisje:

Afbeeldingslocatie: http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/12132_02.jpg

Vind hem bes zat. Ligt lekker in de hand en geen overbodige knopjes. Reageert ook lekker snel. En dat voor maar 5 euro ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.progamingshop.sk/images/eypadXL.jpg

= <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

TommyGun

Stik er maar in!

Logitech MX 510. The best a man can get :P

Voorheen standaard Logitech ding gehad (zoals die van ExtremePro) en een draadloze Logitech maar vooral dat laatste suckte echt. Dus maar deze aangeschaft en heb hem nu een jaartje of anderhalf. Ligt goed in de hand, reageerd goed, klikt goed en ziet er ook nog eens geil uit. Metallic blauw ownt maar wordt wel snel vies in de naden helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 29-04-2006 19:16 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:30
TommyGun schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:16:
Logitech MX 510. The best a man can get
...Totdat er n G5 kwam :9

Ik game momenteel met mijn nu 2 maand(?) jonge G5 :)
Zeker goeie muis :D Ik heb hem destijds gekocht omdat ik mijn MX510 nogal HEEL hard begon te piepen. En dat vond ik toch teveel van het goede. Ik heb het aankoopt bedrag na 1.2 jaar nog volledig terug gekregen, en vond het dan ook maar tijd om een betere te kopen ;) Het feit dat je het gewicht kan aanpassen draagt opzich wel bij aan een goede pats-factor maar niet veel meer ;)
Ik merk pas echt het verschil tijdens het gamen, als ik vrijwel alles of vrijwel niets in de muis stop qua gewichtjes.

Maarja mijn muis geschiedenis :Y) :

Unknown 2 knops bal muissie die zo hard klikte dat je niet eens rustig je muziek kunt luisteren en tegelijk muizen :P
Unknown 3 knops bal muissie heeft tijdje dienst gedaan, zat bij standaar WIN95 pc.
Packard Bell ball muissie Weer standaar meegeleverde muis, maar met scroll :D :+
Logitech MX510 optisch Zeker een fijne muis, maar ondanks het gepiep maar snel weggemieterd.
Logitech G5 Laser Nu 2 maand en tevreden :)

Damn wat n lang verhaal }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 20:33

DefLite

Why so serious?

logitech MX518 lich heerlijk in de hand en is zeer nauwkeurig _/-\o_ _/-\o_
plaatje: http://www.itreviews.co.uk/graphics/normal/hardware/h774.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DefLite op 29-04-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
zoals op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/7656/dsc002395ik.jpg

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de G7 van Logitech Wireless laser muis met accu's
heerlijke muis snelheid is regelbaar en als de accu leeg is wissel je hem om voor een volle
die al weer klaar staat in de lader.

hij wordt geleverd met 2 accu Toppie
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Afbeeldingslocatie: http://sklep.fda.pl/images/obrazki/logitech.m-s69.jpg

ik ben niet zo veeleisend wat muizen betreft, deze zat bij mn comp, er zit een wieltje op, en hij heeft geen batterijen nodig, wat moet ik er nog meer over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:52:
Ik gebruik de G7 van Logitech Wireless laser muis met accu's
heerlijke muis snelheid is regelbaar en als de accu leeg is wissel je hem om voor een volle
die al weer klaar staat in de lader.

hij wordt geleverd met 2 accu Toppie
Helemaal met je eens.. Ik gebruik zelf de MX1000 en de G7. Draadloos is waardeloos word vaak gezegt, maar ik zweer erbij.. Hij is lekker agressief en ligt erg lekker in de hand. Ook is de G7 lekker snel opgeladen en hoef je niet lang zonder een game te zitten.. Een aanrader voor elke gamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
BlueKeenan schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:01:
Ik heb een tijdje geleden een corepad gekocht en toen had ik z'n premium standard optical wheel mouse van logitech (die iedereen wel een heeft liggen).
Helaas accepteerde die de corepad niet:(

Even na mijn werk toe nieuw muisje kopen we hadden er maar 1 dus ik dacht oke.
Ik heb hem wel nu en hij lijkt veel op de mx300 en werkt even lekker. Logitech UltraX

UltraX
[afbeelding]

Beste muis die ooit heb gehad en heb ik toch veel wedstrijden mee gewonnen.
Mooi dat jij er zo tevreden over bent, ik heb er namelijk ook eentje besteld bij mijn nieuwe pc. Het zal wel wennen zijn dat deze maar 4 knoppen heeft (klikt het scrollwieltje trouwens?) en dus geen duim-en pink knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Razer Prosolution + pro sulution muismat.

+Lekker precies
+erg snel
+geen weerstand

-Soms beetje te soepel dus je moet je hand toch wel onder controle hebbe en niet zo'n bibberhandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
HStyles schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:15:
Razer Prosolution + pro sulution muismat.

+Lekker precies
+erg snel
+geen weerstand

-Soms beetje te soepel dus je moet je hand toch wel onder controle hebbe en niet zo'n bibberhandje
Ook een Razer Pro 1.6 hier. :) Mooie muis, is hetzelfde als de Diamondback maar heeft niet de rare quirks van lasermuizen. Als je het te soepel vind gaan met die muismat, moet je gewoon de sensitivity een stapje omlaag zetten.

Dit topic is wel een lekker nutteloos opsomtopic, nog steeds dus. Ervaringen met bepaalde muizen kunnen veel beter in aparte topics (die er gelukkig ook zijn), omdat je dan veel meer specifieke dingen te horen krijgt i.p.v. tientallen pagina's met algemene verhaaltjes over allerlei verschillende muizen.

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-04-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Hmm, inderdaad een opsomtopic maar wel leuk :) .

Ook maar ff mijn tevredenheid over mijn muisje uiten dan.

Ik heb sinds 2 weken ook een RAZER ProSolution 1.6 :) een heerlijke muis.
Had ook de Copperhead overwogen, maar de prijs (kon overnemen van iemand) en design gaf toch de doorbraak om voor de ProSolution te gaan.

Heb ook gemerkt dat de muis infra rood licht gebruikt voor de optische sensor, waardoor je dus onzichtbaar licht hebt 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:02:

[afbeelding]

Ja die gebruik ik ook al vet lang, is nog steeds mijn eerste eigen muis. Dacht er eigenlijk aan om binnenkort toch eens een nieuwe te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:45
MX 310 van Logitech , deze muis gekozen omdat hij vrij klein is en voor mij daarom prettig in gebruik is aangezien ik vrij kleine handjes heb :) Onder de muis heb ik van die teflon muisskates die ik zelf op maat knip en zo nu en dan vervang. Als muismat heb ik een Icemat , de transparante versie. achteraf iets aan de kleine kant maar toendertijd gekozen omdat ik een geboren knoeier ben en er gaat dan ook heel wat koffie/bier etc over mijn muismat. Deze zet ik gewoon bij de afwas :9 en daarna ziet ie er weer uit als nieuw en voelt weer als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZOALS EERDER GEZEGD

de optische Logitech MX 510 en de optische Logitech mx518

De vormgeving ligt super in de hand, de muis is vloeiend. De mx 518,.. 1600 dpi, zeer precies en het belangrijkste voor mij is toch dat deze muizen 2 Thumb buttons hebben, dit vind ik heel belangrijk, want als je er aan gewend bent stoor je jezelf eraan dat het er niet zit.

en dan nog wordt je voor je flikker geknald in bf2 met een mx 518 :( :(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 03:48 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Laatst online: 06-03 17:11
iets schreef op zondag 26 oktober 2003 @ 15:53:
[afbeelding]

Iedereen die ik ken vindt het een ware hel :P. Maar als je er eenmaal mee overweg kunt gaat het gamen er imo een stuk beter mee. Ook zeer handig voor laptops (geen muismat nodig) en je krijgt er minder snel rsi van.
Wat voor games speel je met zo'n geval eigenlijk?! :P
Ik zelf voornamelijk DoD, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo'n game met die muis kan spelen.
Of toch wel?

Ik zelf heb de Logitsch mx518.
Afbeeldingslocatie: http://radekhulan.cz/img/razer-logitech/mx518.jpg
Betaalde er volgens mij € 50 voor maar dat issie ook waard.
1600dpi. 2 duimknoppen, toch wel lekker makkelijk en natuurlijk de ergonomie. Een van de redenen dat ik de Logitch heb gekocht.

Eerst had ik een Razer Diamondback.
Afbeeldingslocatie: http://www.supergamer.cz/images/razer_plasma_edition.jpg
Ook 1600dpi maar na een uur gamen kreeg ik al last van mijn hand. Verschrikkelijke muis qua vasthouden.

En voor de Razer had ik de Logitech MX1000
Afbeeldingslocatie: http://radekhulan.cz/img/razer-logitech/mx1000.jpg
Verschrikkelijk ding. Heb em inde winkel in handen gehad en vond em wel lekker in de hand liggen en het zou mijn eerste 'geen snoer meer' muis worden. Ok, dacht ik. Kopen die hap. Ongeveer € 80 toen. DUUR!!!! Thuis muis aansluiten, driver installeren en game starten. ( na opladen muis :r )
Eerste indruk toen was eigenlijk al niet best. Vond em toch niet lekker in de hand liggen en hij woog echt 1 kilo ofzo. In ieder geval was ie echt zwaarrrrr!! Geen fijne muis, geruild voor Razer en die toen weer voor de mx518 :P. Media Markt mensen zijn errug vriendeijk :*)

Ik teer nog wel even op mijn mx518 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Crijnn op 19-05-2006 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Logitech G5

MX500 was afgeschreven. doet het nog wel, maar tijd voor wat anders. En ik wou een laser. Ik wou met draad En ik wou logitech, weinig keus dus.

Het is een duidelijke vooruitgang, preciezer enzo.. Voor normaal gebruikt echter iets te goed, dan kan je beter een uit de oude serie nemen, scheelt je een hoop centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik sinds kort de Microsoft Wireless Laser Mouse 6000 :D Erg lekkere muis. Daarvoor moest ik het stellen met een Logitech MouseMan, wat opzich ook geen slechte muis was, maar die was nog met een balletje.

Deze is ook veel nauwkeuriger. Ik kan nu zonder moeite me cursor een px verschuiven.

[ Voor 18% gewijzigd door MoietyMe op 19-05-2006 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:28

Yucko

One clown to rule them all !

Afbeeldingslocatie: http://e-katalog.com.ua/jpg_zoom1/42435.jpg
Logitech Cordless Click! :Y)

Symetrisch, Optical en zoals de naam al zegt Cordless.

Symetrisch, omdat ik linkshandig ben ... en veel fijne muisjes gevormd zijn voor rechtshandigen. De eerste linkshandige (in Nederland verkrijgbare) muis moet ik nog tegenkomen.

Optical, vanwege alle stofopbouw in de modellen met wieltjes.

Cordless, omdat de kabel altijd op een ongunstig moment in de weg zit.

Voor de rest ligt deze gewoon lekker in de hand. Nu nog een versie die ook in staat is om te laten zien hoever de batterijen leeg zijn, want het is me eens een keer gebeurd dat hij dus uitviel in een CoD match terwijl ik midden in een open veld stond :X Dan zie je pas hoe snel men batterijen kan wisselen 8)7

[ Voor 112% gewijzigd door Yucko op 19-05-2006 07:14 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 21:18
gebruik ik al sinds 2000:

Afbeeldingslocatie: http://www.reviewsonline.com/images/pcx99/pcx99149a.jpg

zie geen reden om over te stappen, werkt goed, gaat 3 maanden of meer met 2 batterijen en ligt lekker in de hand.

Nadeel:
Ik heb het 'klik-limiet' bereikt. Dus de knop begon te haperen (linker). Gewoon overgezet naar rechts die je toch minder gebruikt.

moet toch eens een nieuwe halen misschien, of heeft iemand nog mooie donor-onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/mightymouse/gallery/images/mightymousehero20050802.jpg

Met deze muis heb ik laatst een Lan gehad. Het was geen keuze want mijn andere muis (mx518) was niet van de partij.

Prima muisje. Alleen niet erg voor het gamen. Wanneer rechtermuisknop is ingedrukt kan je niet linkermuisknop indrukken omdat het uit 1 stuk is gemaakt.

Maarja... is ook niet gemaakt voor games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 16:41

PcManiaxx

ondertitel duh

Gister een Razer Copperhead aangeschaft en het speelt fantastisch.

Ik gebruik het vooral voor cs 1.6 ;)

Afbeeldingslocatie: http://i26.photobucket.com/albums/c107/Hasjkikker/images.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik gebruik al sinds ie net uit is de MX1000, ook voor alle games, ik heb zo'n enorme hekel aan die snoermuizen !!! Gelukkig ben ik daar vanaf, en tja, eens in de 203 dagen gewoon ff opladen als ik in mijn nest lig is alles, en dan is ie niet eens echt leeg, maar meer voor het geval dat ik het anders 2 dagen vergeet en hij echt leeg is. Moet wel zeggen dat ie in een vrij korte tijd genoeg heeft opgeladen om de daag mee door te kunnen.
Hij is wel wat zwaar, maar ik vind dat niet zo erg, geen last van, een G5 vind ik gewoon onzinnig, en de 518 heeft een snoer :r
Heb al meerdere Razers geprobeerd, maar die bevallen me geen van allen, pakken niet lekker vast vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door gabiballetje op 19-05-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een simpele Logitech Premium Optical Wheel Mouse (Draad versie :) ) en ben er nog steeds dik tevreden mee. Kan er goed mee CS'en en andere games mee spelen en daar gaat het om.

Afbeeldingslocatie: http://www.verkkokauppa.com/productimages/orig/12132_02.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 16:41

PcManiaxx

ondertitel duh

gabiballetje schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:50:
Ik gebruik al sinds ie net uit is de MX1000, ook voor alle games, ik heb zo'n enorme hekel aan die snoermuizen !!! Gelukkig ben ik daar vanaf, en tja, eens in de 203 dagen gewoon ff opladen als ik in mijn nest lig is alles, en dan is ie niet eens echt leeg, maar meer voor het geval dat ik het anders 2 dagen vergeet en hij echt leeg is. Moet wel zeggen dat ie in een vrij korte tijd genoeg heeft opgeladen om de daag mee door te kunnen.
Hij is wel wat zwaar, maar ik vind dat niet zo erg, geen last van, een G5 vind ik gewoon onzinnig, en de 518 heeft een snoer :r
Heb al meerdere Razers geprobeerd, maar die bevallen me geen van allen, pakken niet lekker vast vind ik.
Dat de mx518 een snoer heeft is gewoon veel beter. Draadloze muizen zijn namelijk zwaar kut voor First Person Shooters en dergelijke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Tasma schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:18:
gebruik ik al sinds 2000:

[afbeelding]

zie geen reden om over te stappen, werkt goed, gaat 3 maanden of meer met 2 batterijen en ligt lekker in de hand.

Nadeel:
Ik heb het 'klik-limiet' bereikt. Dus de knop begon te haperen (linker). Gewoon overgezet naar rechts die je toch minder gebruikt.

moet toch eens een nieuwe halen misschien, of heeft iemand nog mooie donor-onderdelen?
ja, ik heb hier precies dezelfde liggenen ik gebruik hem nooit. STerker nog ik had em al een keer te koop aangeboden op marktplaats, maar niemand wilde hem :z
Als het dat RF ding is, (ik heb em met toetsenplank) kun je ze bij me ophalen als je wilt.

Zelf gebruik ik eigenlijk alles wat zwart is. De specs interesseren me minder dan de kleur eigenlijk.... 8)7

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 10:14
Ik gebruik 2 muisjes..
muis 1 MX510 hier heb ik 1 jaar lang mee gegamed. Deze muis heb ik nu ingebruik op me werk. muist perfect is ergo

Nu heb ik voor het gamen G5 lijkt mij een logische opvolger van de MX510 Samen met een G15 Keybord een perfecte desktop kit. denk dat ik de komende 2 jaar nog vol plezier gebruik zal maken van deze kit.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabiballetje schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:50:
mx1000 _/-\o_ ik heb um ook..hijs idd wat zwaar..maar hij is echt heerlijk als je eraan gewend bent:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik gebruik een Logitech G5 atm. Lekker muisje om mee te fps-en (q3 cpma ca/q3 cpm tricking)

Heb eigenlijk altijd Logitechs gebruikt voor het gamen, begon met een mx500, daarna een mx1000 en nu een G5.
Misschien als ik deze zat ben (nog lang niet) eens een razer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Laatst online: 11:40
Ik heb nu een mx510 met teflon tape, en ben wel beetje jaloers op de G5/7 maar wacht op de opvolgers daarvan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Phyth0n schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:12:
Ik heb nu een mx510 met teflon tape, en ben wel beetje jaloers op de G5/7 maar wacht op de opvolgers daarvan :D
denk dat je hier nog wel een tijdje op mag wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
Logitech MX900.

Omdat hij bluetooth heeft en zo dus makkelijk werkt op mn notebook en desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20

ThunderNet

Flits!

:) Ik gebruik de Logitech G7 :)
Dit nadat mn MX700 naar enkele jaren koffie erover er niet meer tegen kon.

_O_ niets dan lof over de G7, heerlijke muis. Snel. Licht. en Draadloos :)

:) Fijn is ook dat je de snelheid op de muis kunt instellen, dit is in photoshop erg fijn als je even wat precieser wilt werken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:26
Week geleden voor 7,95 bij opus een Razer Boomslang 1000 gekocht.
Ik had een optisch draadloos geval.

Optisch bevalt me totaal niet, ik erger me mateloos als de muis weer eens naar een plek springt waar ik niet heen wilde.
Die razor is nice, goeie update rate, wel een beetje zwaar.
Doe mij maar gewoon een balletje, dat vind ik wel zo lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-08 19:58
Afbeeldingslocatie: http://shop.esl-europe.de/images/shop_logitech_mx518.jpg_big.jpg

De Logitech MX518. Mijn zwager had die ook, toen heb ik die eens geprobeerd en damn wat een fijn din getje zeg. Toen heb ik er later eentje van mijn zus gekregen :Y). Ligt echt subliem in de hand, als ik nu bij iemand anders ben en een andere muis gebruik wordt ik spontaan gefrustreerd, echt. De extra buttons op de zijkant zijn ook handig, mede als de sensitivity knopjes op de bovenkant.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/newspics/2005/logitech-g5.jpg

de Logitech G5, top muis! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.epcbuyer.com/images/mouse_logitechUltrax.jpg
Logitech ultraX zwart, gewoon een goedkope, degelijke muis. Het ding is retesnel (vooral op een Steelpad QcK :o) Ligt prima in de hand en is precies. Je krijgt er een mooi USB-ps/2 verloopje bij, dus dat scheelt je weer een USB-poort :P Je kunt 2 kanten op scrollen, hij heeft 2 gewone knoppen, en een extra knopje bovenop (ook kun je op het scrollwiel klikken), dat zijn dus 4 knoppen, en 2 scrollrichtingen (dôh)
Wel effe wennen dat ik geen duim-en pinkknop meer heb.. ach, toch overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een mx500 die beetje verslete is ondertusse. Binnekort komt re een qpad muismat ter vervanging van mijn everglide muismat. Zou ik dan verschil merken tijden fps games kwa precisie als ik dan ook een g5 erbij zou nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Wat voor muismaten gebruiken jullie bij je muis??

Ik zelf had een Logitech deskpro kitje met een multimedia keybord en een ergo muisje erbij optical cordless. en een standaard muismatje.

Ik gebruik nu een G5 met een G15 keybord een een ICEMAT (grote versie) Bevalt me perfect. Icemat is stabiel je muis schiet niet alle kanten op. daarnaast muist de G5 perfect met zijn eigen voetjes heb nu nog geen andere teflon onder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat is een muismaat :?

Ahh, muismatten dus :P Steelpad QcK dus..

[ Voor 51% gewijzigd door TheZeroorez op 19-05-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Logitech Mini mouse

Afbeeldingslocatie: http://images.mercateo.com/images/products/Misco/gr_i141728.jpg

Ligt lekker in de hand, lekker klein en snel. Ik snap gewoon niet hoe mensen met zo'n grote muis kunnen gamen, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik probeerde 1 keer met grote muis en lukte voor geen meter. Zo'n kleine zoeft lekker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie dat veel van jullie Logitech muizen gebruiken. Nu vroeg ik mij af: Maakt je muis ook zo'n enorm hoge pieptoon :?

Ik heb een mx518 hier liggen en als ik even een rapport zit te schrijven zonder muziek aan, dan hoor ik van een meter afstand m'n muis piepen. Na een korte zoektocht op Google bleek ik niet de enige te zijn. De sensor voor de scrollknop schijnt het geluid te veroorzaken bij bijna alle Logitech muisjes.

Dus ik bel de Logitech support lijn op, krijg meteen iemand aan de lijn en leg het probleem uit. Deze beste man had nog nooit van het euvel gehoord. Misschien ben ik gek, dus vraag ik het even aan jullie. Bij de mx518 van m'n broertje hoor ik ook de hoge piep. Ik denk dat ik binnenkort die muis maar eens aan wat meet apparatuur ga hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Als ik mn oor bij m'n MX510 hou dan hoor ik wel een piep, maar deze is vanaf +- 15 cm niet meer te horen.

Ikzelf gebruik alweer een aardig tijdje de MX510, dit omdat ik nog steeds de angst bij draadloze muizen heb dat de accu/batterijen net opgaan wanneer ik in een spel zit.

Wel heb ik al gekeken naar opvolgers en wil eigenlijk over naar een lasermuis, maar de G5 heeft maar 1 zijbutton :S dit zijn 2 buttons die ik heel veel gebruik dus vind dat een beetje boel jammer van de G5.

MX518 is optical maar wel met 1600dpi? iig een erg hoge resolutie en hij verschilt verder ook niet van de MX510 dus misschien word het die dan maar of afwachten op wel een goeie laser muis.

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
ik heb ook het idee dat muizen met draad net een fractie sneller reageren dan draadloze muizen. Iemand die dit kan bevestigen?

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pompiedom schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 11:34:
MX518 is optical maar wel met 1600dpi? iig een erg hoge resolutie en hij verschilt verder ook niet van de MX510 dus misschien word het die dan maar of afwachten op wel een goeie laser muis.
Ja maar de 1600dpi bij de mx518 gebruik je meestal toch niet, tenminste ik niet. Je muissnelheid verandert daardoor wat niet echt prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:26:
[...]

Ja maar de 1600dpi bij de mx518 gebruik je meestal toch niet, tenminste ik niet. Je muissnelheid verandert daardoor wat niet echt prettig is.
Tja het is belangrijk om te onthouden dat de MX510 standaard op 400DPI werkt, totdat je de Logitech drivers installeert, dan werkt ie op 800DPI.
Dus de MX518 kan 2 tot 4x sneller bewegen met dezelfde precisie als de MX510.

Handiger is om in een game je sensitivity door 4 te delen (hangt af van de manier waarop een spel de muis sensitivity berekent natuurlijk), zodat je kan profiteren van 4x meer precisie bij gelijkblijvend 'muisgevoel'.
dikki dik schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:03:
ik heb ook het idee dat muizen met draad net een fractie sneller reageren dan draadloze muizen. Iemand die dit kan bevestigen?
Het gat tussen muizen met/zonder draad is met de komst van de MX1000 en G7 een stuk kleiner geworden.
Deze muizen werken met een echt snelle draadloze verbinding.
Maar muizen met draad kun je met een tweak nog eens een stuk meer responsive maken.
Wanneer je een draadloze muis op 125Hz en een muis met draad op 500Hz naast elkaar gebruikt is het verschil behoorlijk groot.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
THW Arie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:57:
[...]

Tja het is belangrijk om te onthouden dat de MX510 standaard op 400DPI werkt, totdat je de Logitech drivers installeert, dan werkt ie op 800DPI.
Dus de MX518 kan 2 tot 4x sneller bewegen met dezelfde precisie als de MX510.

Handiger is om in een game je sensitivity door 4 te delen (hangt af van de manier waarop een spel de muis sensitivity berekent natuurlijk), zodat je kan profiteren van 4x meer precisie bij gelijkblijvend 'muisgevoel'.
Ik kreeg dat niet handig voor elkaar in de meeste spellen dus ik ben daar geen eens aan begonnen. Misschien zouden ze gewoon eens muisjes moeten maken met constante 1600dpi precisie zonder dat software nodig is en zonder dat je muis opeens uber snel of traag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Goeie tip software installeren bij de MX1000 etc. voor de hoge dpi....wist ik niet eens.

Gebruik al jaren Logitech vanwegen de handstand die vrij natuurlijk is bij de MX1000 (ietsje naar rechts getilt). Bij een gewone muis moet je je pols iets meer naar links draaien en ligt dan platter op de muis wat ik niet lekker vind.

Daarom ook tevreden over de MX1000 maar die kan lichter inderdaad maar daar wen je aan.

Jammer van de G5, ik heb die nu al een aantal keren in de winkel uitgepropeerd, dat deze platter is dan de MX1000 vind ik echt jammer. Het gewicht en batterijen systeem met altijd een batterij in de oplader vind ik wel zeer goed bij de G5.

Over de reactietijd heb ik geen vergelijking....misschien dat ik de G5 met touwtje koop om die te vergelijken met die zonder touwtje (draadloos dus). Maar net te duur nog nu.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:01:
[...]

Ik kreeg dat niet handig voor elkaar in de meeste spellen dus ik ben daar geen eens aan begonnen. Misschien zouden ze gewoon eens muisjes moeten maken met constante 1600dpi precisie zonder dat software nodig is en zonder dat je muis opeens uber snel of traag gaat.
Zonder software kan al. Razer's muizen werken altijd al op maximale precisie zonder software en de Logitech MX518 en G5 kunnen dit ook.
Wat niet kan is hoge precisie zonder dat je pointer sneller gaat.

Ik zal proberen uit te leggen waarom:
Wanneer je een standaard 400DPI muis 1 'inch' naar links beweegt, worden er 400 plaatsveranderingen waargenomen.
Deze 400 plaatsveranderingen worden door je PC geinterpreteerd. Wanneer je een neutrale windows sensitivity hebt, zal de cursor 400 pixels naar links verschuiven.

Wanneer je een 1600DPI muis 1 'inch' naar links beweegt, worden er 1600 plaatsveranderingen waargenomen.
Dit zorgt voor een verschuiving van de cursor van 1600 pixels naar links.

Als je in Windows de cursor sensitivity verlaagt, gaat Windows plaatsveranderingen weggooien, en verlies je dus precisie.
Wanneer je in een game de cursor sensitivity verlaagt, dan gaat de game de hoekverdraaiing per plaatsverandering aanpassen.
Met een lagere in-game sensitivity kun je dus met meer precisie mikken, ten koste van de snelheid.

Het voordeel van een 1600DPI muis is dus dat je in-game 4x meer precisie hebt, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid (i.v.m. een 400DPI muis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
THW Arie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:29:
[...]
Het voordeel van een 1600DPI muis is dus dat je in-game 4x meer precisie hebt, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid (i.v.m. een 400DPI muis).
Ja dat begrijp ik, maar mijn (nog steeds piepende :P) mx518 heeft wel software nodig om gebruik te maken van 1600dpi.

Bovendien verandert mijn muissnelheid wanneer ik de muis instel op 1600 dpi. Dat is niet iets wat ik verwacht van een muis. De nauwkeurigheid mag dan hoger zijn, ik wil de muissnelheid constant hebben, dus kennelijk gebeurt er nog iets. Naar mijn mening het volgende: Hoe hoger het aantal dpi, hoe vaker er gemeten wordt of de muis verschoven is en hoe vaker Windows de cursor een stukje opschuift. Je zou verwachten dat de verschoven afstand bij 1600 dpi dan twee keer zo klein is als bij 800 dpi, maar dit is dus niet zo. Daarom kan je dus bij de mx518 niet zeggen dat je op 1600dpi 4x zo nauwkeurig bent als bij 400 dpi, puur omdat de verschoven afstand per meting niet gelijk is.

Nu je het toch over die razor hebt: Piept een razor muis ook?

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 20-05-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Nu je het toch over die razor hebt: Piept een razor muis ook?
Nou niet bepaald :P Heb zelf de Razer Diamondback gehad maar die piepte niet hoor.
Nu heb ik de MX518 maar die piept niet. Raar dat jouwe dat wel doet. Hoort niet zo!

En dat je muissnelheid verandert als je em op 1600dpi zet vind ik ook vreemd, heb hier zelf geen last van.

Misschien nog garantie?! Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn had iig) je hand er gewoon niet lekker kwijt. De 2 duimknoppen zitten veel te ver naar achter en zijn lastig om te gebruiken. Het is zegmaar 1 knop waarbij de uiteinden knop 1 en 2 zijn. Net als de gewone linker- en rechtermuisknop van de Apple Mighty Mouse. Moet je soms ook 3 keer drukken wil je de rechterknop gebruiken |:(

Ik vind het jammer dat de Razer muizen niet lekker vasthouden anders zou ik nu een Copperhead kopen maar zolang ze zo blijven blijf lekker bij mijn mx518!! Beste muis ooit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MX 500 van Logitech
Heerlijk in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:42:

Bovendien verandert mijn muissnelheid wanneer ik de muis instel op 1600 dpi. Dat is niet iets wat ik verwacht van een muis. De nauwkeurigheid mag dan hoger zijn, ik wil de muissnelheid constant hebben, dus kennelijk gebeurt er nog iets. Naar mijn mening het volgende: Hoe hoger het aantal dpi, hoe vaker er gemeten wordt of de muis verschoven is en hoe vaker Windows de cursor een stukje opschuift. Je zou verwachten dat de verschoven afstand bij 1600 dpi dan twee keer zo klein is als bij 800 dpi, maar dit is dus niet zo. Daarom kan je dus bij de mx518 niet zeggen dat je op 1600dpi 4x zo nauwkeurig bent als bij 400 dpi, puur omdat de verschoven afstand per meting niet gelijk is.
Volgens mij heb je mijn verhaal niet goed begrepen.

Het verhogen van DPI heeft geen invloed op het aantal metingen dat naar Windows gestuurd wordt.

Nogmaals, wanneer je de DPI verhoogt, komt er per 'inch' die je de muis verschuift, meer bewegingsdata het besturingssysteem in.
Op de Windows desktop is dit dus alleen maar te vertalen in meer/minder pixels die je muis aflegt (er is namelijk niet zoiets als 'sub'-pixels op de windows desktop.

In een game heb je qua muis-input niets met pixels te maken, en kun je de hoekverdraaing per muisinput verlagen.

Situatie 1:
Gebruiker beweegt muis 1/1600e inch naar links.
400 DPI muis, vertelt OS dat de muis niet bewogen is.
1600 DPI muis, vertelt OS dat de muis 1 tik naar links gegaan is

Situatie 2:
Gebruiker beweegt muis 1/400e inch naar links.
400 DPI muis, vertelt OS dat de muis 1 tik naar links gegaan is.
1600 DPI muis, vertelt OS dat de muis 4 tikken naar links gegaan is.

Wanneer je Situatie 2 ingame hebt:

Bij normale sensitivity van het spel zelf:
400 DPI muis, vertelt game dat de muis 1 tik naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 1 graad naar links.
1600 DPI muis, vertelt game dat de muis 4 tikken naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 4 graden naar links.

Bij verlaagde sensitivity van het spel:
400 DPI muis, vertelt game dat de muis 1 tik naar links is gegaan. Game verdraait zicth van speler 1/4 graad naar links
1600 DPI muis, vertelt game dat de muis 4 tikken naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 1 graad naar links.

In het geval van de verlaagde sensitivity ingame kan de hoge DPI muis nu 4x kleinere 'sprongetjes' qua gezichtsveld maken bij gelijkblijvende beweginssnelheid van de gebruiker.

Simpel gezegd. Een hoge DPI muis op de desktop zal snellere cursorbeweging tot gevolg hebben. Gebruik op de desktop dus een muis-DPI instelling die je prettig vind.
Zet niet de Windows sensitivity onder of boven het midden, dit zorgt voor minder precisie.
Gebruik in een game altijd de hoogst mogelijke DPI instelling van je muis, en pas de ingame sensitivity aan zodat je muis prettig aanvoelt.
Op deze manier heb je meer precisie.
crijn schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:05:
..

Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn had iig) je hand er gewoon niet lekker kwijt. De 2 duimknoppen zitten veel te ver naar achter en zijn lastig om te gebruiken.

...

Ik vind het jammer dat de Razer muizen niet lekker vasthouden anders zou ik nu een Copperhead kopen maar zolang ze zo blijven blijf lekker bij mijn mx518!! Beste muis ooit _/-\o_
Zo denk ik nu precies over de MX500/510/518/G5. Of anders gezegd, het feit dat een muis niet lekker in jouw hand ligt, kan nooit een argument zijn voor iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik heb nu die logitech software geinstalleerd maar zie nergens een instelling met 400,1000, wat voor DPI instelling dan ook?

Het lijkt mij, maar misschien begrijp ik het niet goed, dat de muissnelheid losstaat van de muisnauwkeurigheid de DPI dus.

Het zou raar zijn als ik alleen van de hoge DPI van mijn MX1000 zou kunnen genieten als die als een raket ingesteld staat.

Inderdaad stel de hoogste DPI in (zou alleen niet weten waar?) en pas de muissnelheid aan je persoonlijke wens aan. Acceleratie op nul of zo laag mogelijk als het gaat om DPI fotobewerking en nauwkeurig schieten lijkt mij zo.....maar misschien sla ik de plank mis?

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
Crijn schreef: Misschien nog garantie?! Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn hand iig) je hand er gewoon niet lekker op kwijt
Stiekem toch wel mijn mening. Als iemand aan mij zou vragen of hij een Razer of een Logitech moest kopen zou ik zeggen Logitech!! :P

Ik heb vrij aparte handen en die kan ik niet kwijt op de Razer.

zie hier
Afbeeldingslocatie: http://prosites-lottofun9.homestead.com/files/stickyhand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Youri Carma schreef op maandag 22 mei 2006 @ 02:43:
Ik heb nu die logitech software geinstalleerd maar zie nergens een instelling met 400,1000, wat voor DPI instelling dan ook?

Het lijkt mij, maar misschien begrijp ik het niet goed, dat de muissnelheid losstaat van de muisnauwkeurigheid de DPI dus.

Het zou raar zijn als ik alleen van de hoge DPI van mijn MX1000 zou kunnen genieten als die als een raket ingesteld staat.

Inderdaad stel de hoogste DPI in (zou alleen niet weten waar?) en pas de muissnelheid aan je persoonlijke wens aan. Acceleratie op nul of zo laag mogelijk als het gaat om DPI fotobewerking en nauwkeurig schieten lijkt mij zo.....maar misschien sla ik de plank mis?
De MX1000 gebruikt dezelfde sensor als de MX510, dus heb je maximaal 800DPI.
Ik weet niet of je bij de MX1000 ook de software geinstalleerd moet hebben voor maximale precisie.
Verder heeft de MX1000 geen instelbare DPI.

De MX300/500/510 werkten zonder Logitech drivers op 400DPI en na installatie van de Logitech drivers werkten ze op 800 DPI. Dit kon je verder niet instellen.

Nogmaals, op de windows desktop betekent een hogere DPI, een hogere cursorsnelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Kanarie op 22-05-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
crijn schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:05:
[...]
Maar koop geen Razer muis, ze zijn mooi en goed maar de ergonomie is echt verschrikkelijk. Je kan (mijn had iig) je hand er gewoon niet lekker kwijt. De 2 duimknoppen zitten veel te ver naar achter en zijn lastig om te gebruiken.
...
Tjsa...zo lust ik er nog wel een paar. Ergonomie van de Razer is voor veel mensen prima in orde, net zoals de MX518 dat ook voor veel mensen is. Voor de ene persoon ligt de Logitech beter in de handen en voor de ander, de Razer. Voor personen, zoals ik, die vooral met hun vingers hun muis voortbewegen is de Razer zeker een aanrader.

Duss...andere mensen adviseren om maar géén Razer aan te schaffen omdat "jouw" handen toevallig niet goed overweg kunnen met de extra buttons en je de vormgeving niet ligt, vind ik wel erg kort door de bocht.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb voor de grap m'n mx518 eens aan wat meetapparatuur gehangen (oscilloscoop) om het signaal te bekijken wat nu de hoge piep veroorzaakt. Het is inderdaad of een klein zendertje of de ontvanger bij het scrollwiel zoals eerder vermeld. De zender en de ontvanger kijken door spijltjes in het scrollwieltje om een verandering van de positie samen te stellen.

Het signaal wat de ontvanger ontvangt zit echt compleet vol met de meest exotische vormen van ruis. Varierend van 1 KHz tot enkele MHz'en. De piep wordt volgens mij veroorzaakt door een 20KHz signaal van ongeveer 1 volt in amplitude. Ik ga op de ontvanger maar een simpel laag-doorlaat filtertje modden en kijken of de piep dan weg is en of het scrollwiel nog functioneert :).
THW Arie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 00:48:
[...]
Volgens mij heb je mijn verhaal niet goed begrepen.
(...)
Wanneer je Situatie 2 ingame hebt:

Bij normale sensitivity van het spel zelf:
400 DPI muis, vertelt game dat de muis 1 tik naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 1 graad naar links.
1600 DPI muis, vertelt game dat de muis 4 tikken naar links is gegaan. Game verdraait zicht van speler 4 graden naar links.
(...)
In het geval van de verlaagde sensitivity ingame kan de hoge DPI muis nu 4x kleinere 'sprongetjes' qua gezichtsveld maken bij gelijkblijvende beweginssnelheid van de gebruiker.
Ik denk dat ik je wel begrijp, maar dat ik denk niet dat je verhaal helemaal klopt. Jouw voorbeeld met graden werkt alleen in spel waarbij je vanuit de ogen van de gamer kijkt (RPG). Verder:
Simpel gezegd. Een hoge DPI muis op de desktop zal snellere cursorbeweging tot gevolg hebben.
Ik wil niet vervelend zijn, maar je toont eerst aan hoe het werkt in een RPG en vervolgens trek je hieruit de conclusie hoe de muis werkt op je desktop. Op je desktop zijn uiteraard ook geen graden te vinden.
Gebruik op de desktop dus een muis-DPI instelling die je prettig vind. Zet niet de Windows sensitivity onder of boven het midden, dit zorgt voor minder precisie. Gebruik in een game altijd de hoogst mogelijke DPI instelling van je muis, en pas de ingame sensitivity aan zodat je muis prettig aanvoelt. Op deze manier heb je meer precisie.
Deze conclusie klopt naar mijn mening, alleen zie ik het nut of de noodzaak niet in waarom er uberhaubt een instelling is om je precisie te veranderen. Gamers kunnen beter wennen aan één soort precisie (zonder acceleratie bovendien). Dan is het niet handig om op je desktop een andere snelheid te hebben dan tijdens het gamen. Als ik bijvoorbeeld mijn muissnelheid in een spel als Wolfenstein: Enemy Territory aanpas, dan schiet ik nog geen deuk in een pakje boter. Jammer alleen dat veel spellen intern nog een muisinstelling hebben als extra variabele.

Overigens moet je mijn reactie niet zien als een persoonlijk aanval (wat je waarschijnlijk ook niet gedaan had, maar ik zeg het even voor de zekerheid :P). Ik denk alleen dat je verhaal niet helemaal klopt. Ik zeg ook niet dat ik het wel weet, maar we komen er wel achter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Ik ben een trotse en teverden MX510 gebruiker. Ligt bij mij heerlijk in de hand, je kan je hand goed laten rusten en dat merk je echt wel. Het grappige is dat deze dus aardig hoog staat ivm standaard muisjes, maar naar mijn idee niet zwaarder is. Hij stuurt dan ook heerlijk snel en die 2 zijknoppen zijn i-d-eaal voor snel browsen (zowel internet als de hardeschijf doorspitten).

Ik ben echter als de dood voor de dag dat mijn muis het gaat begeven: volgens mij zijn steeds meer muizen gecoupeerd (geen draadje) en ik verwacht niet dit gaat veranderen. Dat terwijl mijn ervaring met draadlozen toch niet prettig is: zwaar, log en dan die stomme rotbatterijen.

Toen ik deze muis kocht was hij iets van 50 euro (doe ik ff uit m'n hoofd). Ik was dan ook bang dat hij me tegen zou gaan vallen, vond het nl toch aardig wat geld voor een muis. Gelukkig hadden ze een testmodel en na die even in de hand te hebben gehad beviel hij me uitstekend, was nagenoeg direct verliefd O+

En het hielp zeker dat het een limited edition was, of zoals Mediamarkt hem aanprees: "Speciaal gemaakt voor Mediamarkt!". Tja, mooi is hij wel

Afbeeldingslocatie: http://www.valcenter.ch/images/grandes/log_mx510.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Afbeeldingslocatie: http://f5.putfile.com/5/14213004655.jpg

Razer Copperhead | Corepad Magna Blue :)

Deze combinatie gebruik ik sinds 11-02-2006 en tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik kan niet meer zonder deze combinatie om eerlijk te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door MelvinB op 23-05-2006 19:01 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik gebruik de Logitech G7 Limited Edition , is een upgrade hiervoor een Mx1000

deze is net iets nauwkeuriger , en ligt super licht in de hand lichter dan de Mx1000
en de instelbare Dpi is mooi meegenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

wwillem schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:34:
Ik denk dat ik je wel begrijp, maar dat ik denk niet dat je verhaal helemaal klopt. Jouw voorbeeld met graden werkt alleen in spel waarbij je vanuit de ogen van de gamer kijkt (RPG). Verder:
Ja, ik gebruik het first person voorbeeld om het voordeel te laten zien van een hoge DPI muis. In een RTS geldt dit uiteraard niet.
Ik wil niet vervelend zijn, maar je toont eerst aan hoe het werkt in een RPG en vervolgens trek je hieruit de conclusie hoe de muis werkt op je desktop. Op je desktop zijn uiteraard ook geen graden te vinden.
De desktop werkt met pixels. 1 pixel is de minimale afstand die de muis af kan leggen.
Met het verhogen van de windows sensitivity kun je een muis wel sneller over de desktop laten gaan, bijv een 400DPI muis die na 1 inch beweging de cursor 800 pixels laat afleggen. Maar dit zorgt ervoor dat je pixels overslaat.
Je kan ook de windows sensitivity verlagen, waardoor 1 inch beweging bij een 400DPI muis zorgt voor 200 pixels cursorverplaatsing.
Wanneer je in deze situatie de muis 1/400e inch verplaatst, zal de cursor niet bewegen. De cursor kan niet halverwege een pixel komen te staan.

Daarom is een hogere DPI muis op de windows desktop alleen nuttig als je een hogere snelheid wilt, met gelijke precisie. Hogere precisie dan 'pixel-perfect' bestaat niet op de desktop.

Stel, je hebt een desktop met een resolutie van 1600x1200. Je hebt een 400DPI muis en wilt met 1 inch beweging je hele desktop kunnen bedienen.
Bij een 400DPI muis zul je moeten gaan werken met acceleratie, of met verhoging van de sensitivity.
Het verhogen van de sensitivity heeft tot gevolg dat in deze situatie de cursor 4 pixels ipv 1 pixel gaat afleggen per muis input.
Dit heeft tot gevolg dat je een flink aantal pixels op je desktop nooit zult kunnen bereiken.

Bij een 1600DPI muis zul je de hele desktop over kunnen gaan zonder acceleratie of verhoogde sensitivity, en je kunt elke willekeurige pixel op het scherm aanklikken.
Deze conclusie klopt naar mijn mening, alleen zie ik het nut of de noodzaak niet in waarom er uberhaubt een instelling is om je precisie te veranderen. Gamers kunnen beter wennen aan één soort precisie (zonder acceleratie bovendien). Dan is het niet handig om op je desktop een andere snelheid te hebben dan tijdens het gamen. Als ik bijvoorbeeld mijn muissnelheid in een spel als Wolfenstein: Enemy Territory aanpas, dan schiet ik nog geen deuk in een pakje boter. Jammer alleen dat veel spellen intern nog een muisinstelling hebben als extra variabele.
Ik neem aan dat je de acceleratie bedoelt die sommige spellen veroorzaken? Zelf houd ik hier ook niet van. Het meest kwalijke voorbeeld vind ik de Battlefield serie.
Voor ET is er trouwens een tooltje die er voor zorgt dat de game muis-input haalt via Direct-Input. Dit gaat buiten de windows settings (en acceleratie) om en verhelpt wat bij-effecten die optreden bij spellen die hun bewegingen halen uit de windows muiscursor.

De snelheid van je beweging in een first person game is totaal niet vergelijkbaar met de snelheid van de cursor op de windows desktop. De game werkt in graden, de desktop werkt met x-y coordinaten.
Voor een RTS kan ik me wel voorstellen dat een gelijke snelheid op de desktop en in-game gewenst zou zijn.

Het nut van de DPI-instelling is voor mij het onderscheid tussen desktop en game. In een game kan je gebruik maken van de extra precisie. Op de desktop wil je gewoon een muis die goed beheersbaar is.
Via een DPI knop kun je snel en eenvoudig (het liefst zonder drivers) switchen.
Bovendien heeft een spel als Counter-Strike een minimale sensitivity. De laagste sensitivity van CS 1.6 met een 2000DPI muis vind ik te snel. Dus verlaag ik mijn muis naar 1600DPI.

[ Voor 5% gewijzigd door Kanarie op 23-05-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik vraag me af of je dat verschil kan merken.
Ik had eerst een 400dpi vd 1e generatie.
Sinds een jaar heb ik een mx510, een goeie muis maar ik vind de ergonomie toch wel wat tegenvallen. Bovendien zijn de knoppen om de haverklap smering.
Het verschil in precisie is wel duidelijk te merken. Zou de overstap van 800 naar 1600 of 2k gelijkaardig zijn qua precisie ervaring?

Als muismat gebruik ik al 2 jaar de karton flap ve cursusblok (niet 2 jaar detzelfde ;) ).
Ik heb al een 5 tal muismatten gehad maar geen enkele kon tippen aan het karton. Ook niet mijn oude 3M precise surface niet(maar liefst 10 voor betaald).
Het voordeel van karton is niet alleen de goede precisie, de uitzonderlijk lage weerstand is ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 15:28
Heb een MX518 waarmee ik dagelijks CS 1.6 speel.
Muis bevalt prima, behalve dat ik hem eigenlijk te licht vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Laatst online: 23-07 17:39
frickY schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:06:
Heb een MX518 waarmee ik dagelijks CS 1.6 speel.
Muis bevalt prima, behalve dat ik hem eigenlijk te licht vind...
Voor mij kan het nooit te licht zijn :P ik heb nu een trust muis voor 10 euro en werkt prima! (met draad want batterijen waren altijd met 2 weken op als ik battle for middle earth aan eht doen was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de MX510. Ligt prima in de hand, en heeft erg veel, handig te vinden, knopjes. Die vooral bij office gebruik handig zijn.

Verder is de muis makkelijk precies genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek een Goede muis Voor 20/35 euro
ik game er veel mee .COD 1/UO

ik heb nou decordless desktop MS forbluethooth.
maar die muis doet het niet goed hij haperd heel erg in de game en blijft hange als ik schiet en kan niet goed bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op zondag 26 oktober 2003 @ 15:46:
Er is maar 1 muis om mee te gamen:

MX 500 van Logitech
Dan zou ik toch de MX518 nemen. 1600 DPI i.p.v 800 en on the fly aankunnen passen van het aantal DPI doormate van 2 knoppen, en de extra knoppen voor in games (die aan de linker zijkant) werken ook heel fijn. Hyperglides eronder en een Qpad CT (als je budget dat toelaat) en je bent in de 7ende hemel imo :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:56:
ik zoek een Goede muis Voor 20/35 euro
ik game er veel mee .COD 1/UO

ik heb nou decordless desktop MS forbluethooth.
maar die muis doet het niet goed hij haperd heel erg in de game en blijft hange als ik schiet en kan niet goed bewegen
Crosspost ;)

Ik zou even sparen en voor een Logitech mx518 gaan. Of een Razor Daimondback Maar denk eraan, bij een optische muis is een goeie muismat eveneens zeeer belangrijk.
Zelf vind ik draadloze of via bluetooth uit den boze. Zo'n muis vind ik zelf log en zwaar aanvoelen.
Maar zoals ik al zei, zelf zou ik liever voor een goeie muismat dan muis gaan. :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Onderbouw waarom je juist de muis gebruikt die je gebruikt!