Ja maar ik denk dat dat dus "wishfull thinking" is. Je _wil_ graag dat het beter/soepeler/accurater gaat dan bij je vorige muis, om het simpele feit dat je er (weer) 40,- voor neergeteld hebt.....XyritZz schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:48:
Ik gebruik de MX518, toen ik deze kocht was de G5 nog niet uit, maar nadat ik de G5 even in mijn handen heb gehad vind ik de MX518 toch beter.
Ik vond het scrollwiel te stroef gaan bij de G5, die van de MX518 is ook niet alles, maar ik vind die wel lekkerder werken dan die van de G5. Ook denk ik niet dat je het verschil merkt met 1600 of 2000 dpi.
Ik heb een aantal mensen gesproken die echt professioneel met gamen bezig zijn, en die zeggen ook allemaal dat het niet uit maakt of je een 1600 op 2000 dpi muis hebt, het gaat erom dat je een muis hebt die gericht is op gamers, en daar gewoon goed aan gewend raken, dat is het beste.
Overigens heb ik de ingame sensitivity wel gehalveerd toen ik mijn nieuwe muis gekocht had, ik speelde vroeger CS Source met een sens van 1,8 op een 800 dpi muis. Tegenwoordig speel ik met een sens van 0,9 op een 1600 dpi muis, qua gevoel speelt het dan nog hetzelfde, maar je merkt wel dat het allemaal wat soepeler gaat!
Ik waag te betwijfelen of het verschil tussen de 510 en 518 zo groot is. Maar zoals net ook al gezegd, eerst maar eens testen ...
Ik merk overigens wel dat het verschil in muismatten uitmaakt, niet zozeer het merk/type maar meer de mat waar je aan gewend bent. Als een vaste constante zeg maar. Dat is dus ook hetgene wat ik er op tegen heb om geen/steeds_een_verschillende muismat te gebruiken.
Die heb ik dus ook jaren lang gebruikt, maar de 510 was wat dat betreft (toen ik er eenmaal aan gewend was) wel een echte verbetering..... Al is de plaatsing van de (extra) knoppen van de MS mouse onovertroffen imho.systemfan schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:51:
ik gebruik al 4 jaar m'n goeie ouwe Microsoft Intellimouse Optical 1.1A
[afbeelding]
ligt zeer goed in m'n hand, niet te zwaar, maar ook niet speelgoedachtig.
zijkantknoppen gebruik ik voor ventrilo/teamspeak, links schieten, rechts springen, midden secondary fire en scrollen wapens kiezen..
geen te ingewikkelde toestanden voor mij, straight and simple good work.
Ohja, ik neem nooit een muis zonder draad, niets als miserie met vertragingen, lekkende batterijen of logge craddles, ze zijn ook veels te zwaar voor mij :-)
(Heb um dus ook nog steeds liggen, en gebruik die muis ook af en toe nog voor games.....
[ Voor 36% gewijzigd door Kluk-Kluk op 29-01-2006 22:01 ]