Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 17:09

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

XyritZz schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:48:
Ik gebruik de MX518, toen ik deze kocht was de G5 nog niet uit, maar nadat ik de G5 even in mijn handen heb gehad vind ik de MX518 toch beter.

Ik vond het scrollwiel te stroef gaan bij de G5, die van de MX518 is ook niet alles, maar ik vind die wel lekkerder werken dan die van de G5. Ook denk ik niet dat je het verschil merkt met 1600 of 2000 dpi.

Ik heb een aantal mensen gesproken die echt professioneel met gamen bezig zijn, en die zeggen ook allemaal dat het niet uit maakt of je een 1600 op 2000 dpi muis hebt, het gaat erom dat je een muis hebt die gericht is op gamers, en daar gewoon goed aan gewend raken, dat is het beste.

Overigens heb ik de ingame sensitivity wel gehalveerd toen ik mijn nieuwe muis gekocht had, ik speelde vroeger CS Source met een sens van 1,8 op een 800 dpi muis. Tegenwoordig speel ik met een sens van 0,9 op een 1600 dpi muis, qua gevoel speelt het dan nog hetzelfde, maar je merkt wel dat het allemaal wat soepeler gaat!
Ja maar ik denk dat dat dus "wishfull thinking" is. Je _wil_ graag dat het beter/soepeler/accurater gaat dan bij je vorige muis, om het simpele feit dat je er (weer) 40,- voor neergeteld hebt.....

Ik waag te betwijfelen of het verschil tussen de 510 en 518 zo groot is. Maar zoals net ook al gezegd, eerst maar eens testen ... :)

Ik merk overigens wel dat het verschil in muismatten uitmaakt, niet zozeer het merk/type maar meer de mat waar je aan gewend bent. Als een vaste constante zeg maar. Dat is dus ook hetgene wat ik er op tegen heb om geen/steeds_een_verschillende muismat te gebruiken.
systemfan schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:51:
ik gebruik al 4 jaar m'n goeie ouwe Microsoft Intellimouse Optical 1.1A :p

[afbeelding]

ligt zeer goed in m'n hand, niet te zwaar, maar ook niet speelgoedachtig.
zijkantknoppen gebruik ik voor ventrilo/teamspeak, links schieten, rechts springen, midden secondary fire en scrollen wapens kiezen..

geen te ingewikkelde toestanden voor mij, straight and simple good work.
Ohja, ik neem nooit een muis zonder draad, niets als miserie met vertragingen, lekkende batterijen of logge craddles, ze zijn ook veels te zwaar voor mij :-)
Die heb ik dus ook jaren lang gebruikt, maar de 510 was wat dat betreft (toen ik er eenmaal aan gewend was) wel een echte verbetering..... Al is de plaatsing van de (extra) knoppen van de MS mouse onovertroffen imho.

(Heb um dus ook nog steeds liggen, en gebruik die muis ook af en toe nog voor games..... :p )

[ Voor 36% gewijzigd door Kluk-Kluk op 29-01-2006 22:01 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:37
Aan m`n desktop 'hangt' deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.pl/artykuly/testy_online/logitech_MX/mx700-4.jpg

ik heb deze muis al sinds ie uit is. Hoe lang weet ik niet precies, maar iemand had deze in een opwelling gekocht, vond `m kut, zette `m op marktplaats en daar was /me P43000 heel blij mee. 25 euro voor deze muis die destijds rond de 65 kostte. Ligt heerlijk in de hand, batterijen gaan redelijk lang mee (1 week) en de precisie is voor mij meer dan genoeg. Ik speel vooral RTS achtige spellen, dus ik stel niet zoveel eisen aan een muis. :P

Aan m`n laptop 'hangt' deze:

Afbeeldingslocatie: http://80.81.101.156/linuxsolutions/images/raton%20L%20mx900.jpg

Ik heb deze muis laatst gekocht omdat ik het goedkope sweex usb muisje niet fijn in m`n hand vond liggen. Ben denk ik een beetje verslaafd aan de mx serie en diens ligging. Deze muis maakt gebruik van de interne BT van m`n laptop en heeft dus niks nodig. Ook deze heb ik via marktplaats geregeld voor 20 euro. Er zat alleen geen oplader bij. Naja, dan doen we gewoon een adapterje achterin de USB plug en voilà we hebben weer een oplader! Deze muis gaat iets minder lang mee dan de MX700 doordat hij BT signalen gebruikt ipv radio (5 dagen).

[ Voor 11% gewijzigd door -ErikE- op 29-01-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kluk-Kluk schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:43:
@ pinobot is dat een RX-300 ??? En zo ja WAT heb je er dan uitgeflikkerd, en waarom ?
Het zijn twee ijzeren gewichtjes, om te gamen wil ik m'n muis zo licht mogelijk hebben.
Eigenlijk game ik niet zo veel meer, alleen nog Paintball2. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:09:
[...]

Het zijn twee ijzeren gewichtjes, om te gamen wil ik m'n muis zo licht mogelijk hebben.
Ik wil mijn muis juist wel "voelen".

Ik wil weten of ik wel of niet een beweging maak met mijn muis. Dat gaat imho beter met een wat zwaardere muis dan met een wat "te lichte" muis.

Ik moet toch wel een paar grammetjes in mijn hand voelen om te verplaatsen, zeg maar.....

(Dus ik laat die blokjes er in voorlopig..... Als ik ze al niet zwaarder maak :p )

[ Voor 10% gewijzigd door Kluk-Kluk op 29-01-2006 22:47 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:31
Mijn voorkeur(en): Razer Diamond Black *2(plaatje is schaamteloos gejat :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.cobra-pc.de/images/medium/rzd-1600s_web1.jpg

Ik vind hem erg fijn in de hand liggen en is iets langer dan de mx 500 die ik ook heb. De muis is perfect voor mijn (redelijk) grote handen, bij de mx vind ik de hogere bolling op den duur irritant worden wat dus ook de reden is dat ik nog een razer erbij heb gekocht (incl steelpad 4s :9 ) zodat ik niet elke hoefde te switchen tussen de razer en de mx op me andere pc :P

[ Voor 5% gewijzigd door 3p0x op 29-01-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

* Kluk-Kluk is te lui om de specs te tjekken ....

Hoe zit het met de extra knoppen van die muis ?

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54

FlashBang

Hoi.

amd_at_primus schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:59:
Mijn voorkeur(en): Razer Diamondback *2(plaatje is schaamteloos gejat :P)
O-) ik ben het helemaal met je eens :D

ik heb em nu een jaar ongeveer, en ik ben er echt super tevreden mee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan mijn desktop hangt sinds een tijdje een MX 510 (de rode versie, lag in MediaMarkt voor 22 euro). Dit ter vervanging van mijn 4 (!) jaar oude bolmuis die nu toch wel aan vervanging toe was :-p
Ik heb voor deze gekozen omdat ik toch wel een frequente gamer ben (vooral FPS) en deze ideaal in de hand ligt. Verder was ik zeker op zoek naar een niet te zware muis.

Aan mijn laptoppie hangt een gewone standaard Logitech optisch muisje. Werkt erg goed, niet zwaar en daar game ik toch niet op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:54:
De simpelste Logitech Optical van 15 Euro. Ik dacht dat het weinig uitmaakte hoeveel-ie kostte, maar nu merk ik dat de vlakjes waar-ie op schuift loslaten. Het zijn plastic gevalletjes die er niet erg sterk opgelijmd zijn. Dat wordt dus een nieuwe scoren binnenkort.
Ik weet niet precies wat voor glides er onder je muis zitten, maar in de meeste gevallen is het voor Logitech geen enkel probleem om een nieuw setje op te sturen als je ze een mailtje stuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
mx1000 O-)
ligt lekker in je hand en is zwaarder dan mijn mx310 die ik eerst had wat ik wel mag.
en de batterij gaat lang genoeg mee als je hem na het gebruiken in de oplader doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MX1000 wat de klok slaat,
ik game veel, voornamelijk UT2oo4 en ik ben best veel met grafiche programma's bezig.
oa photoshop cs2, cybermotion 3d designer ea, deze muis is perfect,precisie en controle in applicatie's en games _/-\o_

dus MX1000 is voor mij de muis,en als deze kapot gaat en er is geen opvolger van de MX1000 zou ik em weer kopen.

-Jin-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MX 510 :) Prima muis :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Laatst online: 08-08 17:58
ik heb een tijdje met een mx 700 gegamed en was best een feine muis maar je wist nooit hoe vol de battarij precies was en nu is ie stuk :( dus heb ik een mx 1000 besteld :D een zien of ie me bevalt :D ik vind die knopen op de zijkant erg handig ik kan niet meer zonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Kluk-Kluk schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:53:
[...]

Ja maar ik denk dat dat dus "wishfull thinking" is. Je _wil_ graag dat het beter/soepeler/accurater gaat dan bij je vorige muis, om het simpele feit dat je er (weer) 40,- voor neergeteld hebt.....

Ik waag te betwijfelen of het verschil tussen de 510 en 518 zo groot is. Maar zoals net ook al gezegd, eerst maar eens testen ... :)

Ik merk overigens wel dat het verschil in muismatten uitmaakt, niet zozeer het merk/type maar meer de mat waar je aan gewend bent. Als een vaste constante zeg maar. Dat is dus ook hetgene wat ik er op tegen heb om geen/steeds_een_verschillende muismat te gebruiken.
Ik merk het verschil toch wel degelijk hoor, de muis geeft sneller response op mijn bewegingen, en het lijkt alsof hij minder pixels skipped.

Ik denk dat het verschil tussen een mx510 en mx518 best groot is, de Mx518 zit geen gewichtje in, het ledje onder de mx518 gaat niet in een "slaapstand" en hij heeft 1600dpi. Als je echter gaat kijken naar het verschil tussen de MX518 en de G5 is dat verschil wel klein denk ik, die gewichtjes is eigenlijk gewoon onzin, en 1600 vs 2000 dpi merk je ook weer niet zo supergoed denk ik.

Qua muismat ben ik het met je eens, ik heb mijn oude stoffen mat (gratis bij een 486 gekregen) vervangen door een steelpad s&s, en nadat ik daaraan gewend ben geraakt speelt het echt veel lekkerder. Maar mocht er nu een nieuwere steelpad komen dan koop ik die niet, omdat ik nu gewoon een goede mat heb en hier ook aan gewend ben!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 16-09 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

de MX510 gaat ook niet in slaapstand hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:22
Ik heb hier een MX518 _/-\o_
had op mijn oude pc een MX500 die was al nagenoeg perfect, COD,q3, americasarmy

Nu deze mx518 , het enige verschil van de extra DPI merk je alleen in windows, in de games stel je gewoon de sensitivity in.
gewoon een heerlijke muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
MX510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:37:
Aan mijn desktop hangt sinds een tijdje een MX 510 (de rode versie, lag in MediaMarkt voor 22 euro). Dit ter vervanging van mijn 4 (!) jaar oude bolmuis die nu toch wel aan vervanging toe was :-p
Ik heb voor deze gekozen omdat ik toch wel een frequente gamer ben (vooral FPS) en deze ideaal in de hand ligt. Verder was ik zeker op zoek naar een niet te zware muis.

Aan mijn laptoppie hangt een gewone standaard Logitech optisch muisje. Werkt erg goed, niet zwaar en daar game ik toch niet op :-)
die aanbieding had ik hem ook van gekocht, media markt in heerlen was dat :P
waren snel op geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Hier nog een MX'je, de oude vertrouwde MX500. Heb hem al sinds ik deze PC heb, dus alweer 3 jaartjes. And it's still going strong... op wat slijtpekken hier en daar na (door de grijze bovenlaag t.h.v. de wijsvinger b.v.). Heb hem recentelijk van wat Hyperglides teflon voetjes voorzien, aangezien de oude voetjes compleet weggesleten waren. Ook de versleten Everglide vervangen door een Steelpad S&S.

USB polling rate @ 500Hz. Geloof niet dat ik veel verschil merk dus dan doen we het maar voor het psychologische voordeel. 1000Hz werkte ook maar een CPU usage van 70% tijdens het bewegen van de muis vond ik ietwat overdreven... :P

Waarom zo weinig lasermuizen hier trouwens? Zoals de Logitech G5? Ik snap dat hij niet goedkoop is...

[ Voor 13% gewijzigd door bassGunner op 31-01-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hier nog altijd mijn logitech ehm... optical zonder draad. Geen idee welke versie, goedkoop geval en geschikt voor linkspoten [onzijdig]. Ik krijg er die moffen uit COD(/2) goed mee neergemaaid iig. Batterijen vervangen wordt ik wel langzaam simpel van, maar goed. Ik bestuur mijn muis normaal rechtshandig, maar voor gamen altijd links [omdat ik rechts wat vingertoppen mis wat niet handig is om muis snel te bedienen]. Alle ergonomische muizen heb ik in ieder geval een afkeer voor. 100 knoppies erop die je keer op keer per ongeluk indrukt enzo. Ding moet gewoon stevig zijn voor mij: 2 knoppen en scroll-wieletje voldoet prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de wereld overstapte van balmuizen naar lichtjes heb ik een hele voorraad Logitech-ballen ingekocht. Die eerste optical muizen waren gewoon ronduit slecht, hakkelden als je niet de perfecte ondergrond had, als de muis stil lag dan stond je pointer soms te trillen, de muizen waren te licht en werden megasnel vuil. Ik vond die eerste serie muizen (en dan bedoel ik alle zooi die het eerste jaar werd geproduceerd) echt slecht! Ik moet wel zeggen dat ik een fps gamer ben en dat de muis dus wel superbelangrijk voor me is.

Afgelopen zomer heb ik weer eens een nieuwe bak gekocht, en tsja dat setje van 3 reservemuizen had ik intussen wel versleten. De techniek van optical is toch wat verbeterd en na vele recensies (sp) te hebben gelezen en wat uitproberen heb ik besloten de MX518 te kopen.
Tot nu toe heb ik nog geen hakkelingen gehad en ook stottert de muis niet als ik hem stil leg.
Ik gebruik al 10 jaar de onderkant van een snijmat (zo'n groene) van 80x50. De beste muismat die er is. Ietsje ruw dus niet spekglad als een pasgelakte tafel, supermakkelijk schoon te houden (ik heb 2 katten) en groot!
De MX518 is nauwkeuriger dan mijn balmuis, dat is goed. Hij is zwaar genoeg, en ligt goed in de hand. Je hebt van die muizen die te rond zijn, waardoor je de muis niet meer met 2 vingers (duim en pink) kunt oppakken, maar deze muis heeft een soort deukje waar je precies je vingers in kwijt kan. Heel goed over nagedacht. De knoppen gaan licht, maar niet te licht.
Ik 'hover' mijn handpalm altijd over de muis, met de vingertoppen op de knoppen. Je hebt ook mensen die echt de hand OP de muis leggen maar thats not me.

Dan nu de nadelen: hij is veel gevoeliger voor vuil dan de balmuis. Balmuizen verklonteren altijd door flappies die eerst een klats cola op de muismat gooien en dan door de stof gaan rijden met hun muis. Dan kreeg je altijd van die drempels op de rollertjes in de muis. Mijn muismat is echter een snijmat, en die is dus wel fatsoenlijk schoon te houden. Zo eens in de 6 maanden maakte ik de oude muis open, beetje olie op de rollertjes en dan kon ie er weer tegen voor 6 maanden. Nooit geen aangekoekte asfalt op die rollertjes gehad. Die MX518 kapt er echter mee zodra er 1 (katte)haartje voor de sensor zit. Das natuurlijk simpel schoon te maken (blazen) maar die beestjes van mij pluizen als een gek dus ik blaas regelmatig mijn asem richting onderkant muis. Lastig, maar wel makkelijk op te lossen en natuurlijk slechts een probleem als je je katten over je muismat laat lopen.

Het 2e probleem wat ik met alle muizen van tegenwoordig heb is: het muiswieltje. Wat mij betreft mag dat wieltje in de vuilnisbak en zetten ze er een 3e knop op. Ik weet dat je dat wieltje ook als 3e knop kan gebruiken, maar als je zo ragt met de muis als ik en in the heat of battle die 3e knop wil indrukken, scroll je onherroepelijk ook per ongelijk naar je knife ipv je BFG. Die 3e knop op muiswiel is een leuk idee maar voor mij werkt dat niet.
Muiswiel gebruik ik vrijwel nooit, ik heb normaal gesproken mijn 'switch weapon' (lees: previous used weapon) op de 3e muis zitten. Scrollen my ass.
(Het valt me trouwens op dat steeds minder games van tegenweurdig nog een previous used weapon button hebben).
Verder zeg ik ook: cord beats wireless anytime.
Ik ga nu weer verder met werken ik heb het gevoel dat mijn baas vlak achter me staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26
Al ruim twee jaar een MX500. In een opwelling gekocht en het was meteen raak, het ding ligt heerlijk in de hand. Enige nadeel was dat de knoppen niet allemaal te programmeren waren in games, maar dat heb ik recentelijk opgelost met LogiGamer. Het enige nadeel aan deze muis is het feit dat hij niet draadloos is, maar omdat ik nog nooit een draadloze muis heb gehad die naar mijn mening prettig werkte overleef ik dat draadje nog wel even.

Ik denk er wel eens aan om een nieuwe te kopen, maar de glanzende oppervlakken van de MX510/518/G5 muizen lijken me niet prettig na het satijnachtige rubber (kinky ;)) van de MX500.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:37:
Die MX518 kapt er echter mee zodra er 1 (katte)haartje voor de sensor zit. Das natuurlijk simpel schoon te maken (blazen) maar die beestjes van mij pluizen als een gek dus ik blaas regelmatig mijn asem richting onderkant muis. Lastig, maar wel makkelijk op te lossen en natuurlijk slechts een probleem als je je katten over je muismat laat lopen.
Als je katten zo verharen moet je een keer zoeken naar een schapenvet spullie voor honden/katten

Mijn zus heeft 2 katten en die verhaarde ontiegelijk, toen hoorde ze van een vriendin dat ze haar katten eens schapenvet moest geven zodat ze minder verharen. En sinds ze het spul gekocht heeft verharen de katten amper! Het spul is officieel voor honden maar er zit een vislucht aan dus katten vinden het ook best lekker. Het is een geel achtig spul en is best vettig (door het schapenvet). Je doet het gewoon op de kattenbrokken en dan krijgen de katten het makkelijk binnen :P .

FF ontopic: Ikzelf heb een MX518 met een muispan (tefal pan, bodem eruit en als mat gebruiken :P )
die ik lekker vind muizen maar niet echt SUPER MEGA ULTRA goed ofzo. Mijn vorige standaard Logitech muis (die witte, brede, USB muis met een (dikke, rubber) logitech sticker erop) vind ik net zo makkelijk muizen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Greyh0und op 31-01-2006 11:57 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Sinds kort een nieuwe muis :) waar ik ZEEEEEEEEEEER tevreden over ben.

Speel hier voornamelijk spellen als CoD en CoD 2 mee, CS komt ook nog wel eens voorbij, en ook UT/UT2003 speel ik er ook mee :)

De reden van het gebruik van deze muis is het feit dat ik snel van muissnelheid kan veranderen als dit nodig is, en dat de reactietijd van deze logitech verschrikkelijk snel is vergeleken met andere muizen die ik gehad heb......

Verder hou ik er van dat er een draadje aan hangt, dus dat is ook weer een voordeeltje van deze, plus dat de muis daarbij een stuk lichter is.

Het gaat hier om de Logitech MX518 optical, met een kleurtje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6401.jpg

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://radekhulan.cz/img/razer-logitech/mx518.jpg

Ook dus de MX518 :)

Ideale muis... je zou bijna zeggen het ultieme gewicht .. en de functie om de Muissnelheid in game aan te passen is ook ideaal. Bij browsen zorgen de 2 knopjes aan de zijkant om een pagina forward of weer backwards te doen.

Hij heeft me toend'r tijd 4 tientjes gekost en 20 euro voor een MTW Gamerspad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik wilde eerst een MX518 kopen op de beurs omdat mijn oude muis kapot was gegaan, maar daar hoorde ik (tot mijn verbazing) dat deze niet meer verkocht worden. In de winkel had ik ze echter zien liggen, en had er veel goeds over gehoord, maar helaas was hij er dus niet (Benelux Computer, za 28-01-2006). Toen heb ik maar een draadloze muis van Trust gekocht, toch ook een best fijn dingetje.

Het is de Trust Wireless MI-4500X (Wireless Optical, oplaadbare NiMH batterijen)
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/63/575/63_575_1.jpg

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik heb sinds kort de Logitech G5 Laser Mouse.

Mn MX510 was kapot en ik moest dus een nieuwe kopen. Deze leek me echt het einde voor games, en daarom heb ik hem gekocht. De variabele gewicht is ook een leuke feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:02:
[afbeelding]
Bij browsen zorgen de 2 knopjes aan de zijkant om een pagina forward of weer backwards te doen.
HDF doe je dat? Als ik de muis gewoon vastheb zodat 'ie het lekkerste in de hand ligt, kom ik niet eens met mn duim bij de linkse knop :? Als ik er wel bijkan, ligt mn duim weer niet lekker in de "inham".

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
DarthPlastic schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:51:
Ik wilde eerst een MX518 kopen op de beurs omdat mijn oude muis kapot was gegaan, maar daar hoorde ik (tot mijn verbazing) dat deze niet meer verkocht worden. In de winkel had ik ze echter zien liggen, en had er veel goeds over gehoord, maar helaas was hij er dus niet (Benelux Computer, za 28-01-2006). Toen heb ik maar een draadloze muis van Trust gekocht, toch ook een best fijn dingetje.

Het is de Trust Wireless MI-4500X (Wireless Optical, oplaadbare NiMH batterijen)
[afbeelding]
Omdat ze geen Logitech MX518 meer hadden ben je maar voor een Trust muis gegaan? :X Dat is net zoiets als een 14" CRT monitor met bolle beeldbuis van een onbekend merk kopen, omdat ze die 19" TFT met 4 ms responsetijd van Samsung (of een ander bekend/ goed merk) niet hadden...

Had je niet beter kunnen kijken voor een MX700 als je dan toch voor een draadloze muis wou gaan? Die Trust muis zal waarschijnlijk geen drol hebben gekost, maar het ís dan ook geen drol waard...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
ik heb al velen muizen versleten. waaronder: de intelli mouse van ms, daarna de 510mx van logitech, daarna de 518 en nu heb ik de 900mx in combi met een di novo. vroeger gamede ik wel op een aardig niveau. maar ik moet zeggen dat ik alle muizen gewoon goed vond. de mx510 vond ik persoonlijk het lekkerst werken. de 518 kon ik niet aan wennen, en met de 900 heb ik te weinig gegamed. ik gebruik voor me windows werk m'n wacommetje en dat werk voor windows werk nog prettiger! :)
qua muismatten heb ik een glasplaat gehad (icemat). maar dat vond ik echt te koud gewoon. bovendien versleten m'n padsurfers iedere maand, en als ze versleten waren maakte het toch een herrie. nee aan mij niet besteed. ik denk er wel over om gewoon padsurfers te kopen, omdat ik dat wel heel relaxed vond. ik vraag me alleen af of ie dan nog in oplaaddockje past? mag aannemen van wel maar omdat het vrij nou luistert. iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:37:
Het 2e probleem wat ik met alle muizen van tegenwoordig heb is: het muiswieltje. Wat mij betreft mag dat wieltje in de vuilnisbak en zetten ze er een 3e knop op. Ik weet dat je dat wieltje ook als 3e knop kan gebruiken, maar als je zo ragt met de muis als ik en in the heat of battle die 3e knop wil indrukken, scroll je onherroepelijk ook per ongelijk naar je knife ipv je BFG. Die 3e knop op muiswiel is een leuk idee maar voor mij werkt dat niet.
Muiswiel gebruik ik vrijwel nooit, ik heb normaal gesproken mijn 'switch weapon' (lees: previous used weapon) op de 3e muis zitten. Scrollen my ass.
(Het valt me trouwens op dat steeds minder games van tegenweurdig nog een previous used weapon button hebben).
Het is nooit in je opgekomen om het wapens kiezen dmv het scrollwiel gewoon uit te zetten? :? En misschien mag van jou het scrollwiel weg, maar van 95% van de computergebruikers waarschijnlijk niet (hier @ work hebben ze een aantal PC's met muizen zonder scrollwiel, vreselijk!) dus is het voor de muisfabrikanten gewoon niet interessant. Wat betreft die last used weapon functie heb je trouwens wel gelijk, elke game zou dat moeten hebben!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruzor schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:47:
[...]

HDF doe je dat? Als ik de muis gewoon vastheb zodat 'ie het lekkerste in de hand ligt, kom ik niet eens met mn duim bij de linkse knop :? Als ik er wel bijkan, ligt mn duim weer niet lekker in de "inham".
Ik kan er wel bij met m'n duim op verschillende houdingen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Na ruim 4,5 jaar trouwe dienst is mijn Logitech Dual Optical eindelijk zo in de war dat het tijd was om een nieuwe muis te gaan kopen. Heb aardig wat rondgekeken en de G5 leek mij een hele leuke muis, maar vond ik een beetje duur.
Omdat de lasertechniek mij wel aanstond ben ik nog eens wat verder gekeken en zag dat Logitech ook een hele mooie draadloze lasermuis had. Met heel veel knopjes (ben wel een knopjesfan :) ).

Omdat ik niet heel veel FPS speel en al helemaal niet op hoog niveau online (alleen mmorpg's) vond ik dat het draadloze gebeuren mij niet in de weg kon staan. Dus heb ik de MX610 gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8118.jpg

Ik vind het een heerlijke muis. Ligt heerlijk in de hand, reageert fantastisch. De twee breezerknoppen (msn- en emailnotificatie) heb ik uitgeschakeld want die gebruik ik toch niet. Het scrollwieltje scrollt soepel en ook zijwaarts scrollen is een mooie bijkomstigheid (al zat dat ook al op mijn Microsoft muis + toetsenbord) en gebruik ik regelmatig.
De volumeknop vind ik ook een hele mooie toevoeging. Lekker tijdens het gamen helemaal niet meer in je stoel hoeven bewegen om aan de volumeknop te draaien. Gewoon even een vingertje verleggen.

Met gamen heb ik totaal geen problemen ondervonden. De muis reageert beter dan mijn Dual Optical (wat ik al een fantastische muis vond).

Batterijverbruik valt mij heel erg mee. Om de muis nog wat lichter te maken (hij is al lekker licht) heb ik maar 1 batterij geplaatst en daar doe ik nu al 2 weken mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Mensen die een standaardmuis gebruiken omdat het 'werkt' moeten persé een keer een gamersmuis ten hand nemen voor minstens een week. Ik ben van de Logitich OEM (die werkte...) overgestapt naar een Logitech MX510 en de headshots stromen binnen. Ik ben nu leader van een CoD2 clan, en op LAN parties krijg ik applaus na het winnen... dit lukte me niet met de OEM xD

Zo :) Motivatie genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb mijn logitech OEM balmuis vervangen door een logitech G1 (zelfde model, dus hoef nergens aan te wennen) :) Voor een andere pc heb ik goedkoop een logitech MX510 gekocht. Ook fijn...maar moet er voorlopig nog erg aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bij me huidige pc had ik de Logitech Mouseman , wou op dat moment niets anders meer !.. totdat hij niet meer goed ging reageren, daarom heb ik pas de Logitech MX1000 gehaalt :) Geweldig beestje :)

Logitech Mouseman:
Afbeeldingslocatie: http://images.gfx.no/5/5024/boksbilde.jpg
Maar dan zonder snoer ;)

Logitech Mx1000:
Afbeeldingslocatie: http://www.ehomeupgrade.com/images/logitech_mx1000.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 01-02-2006 14:49 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

-Thunder- schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:46:
Bij me huidige pc had ik de Logitech Mouseman , wou op dat moment niets anders meer !.. totdat hij niet meer goed ging reageren, daarom heb ik pas de Logitech MX1000 gehaalt :) Geweldig beestje :)

Logitech Mouseman:
[afbeelding]
Maar dan zonder snoer ;)

Logitech Mx1000:
[afbeelding]
Die MX1000 zit er meer uit als een Desktop/Photoshop muis aangezien je zoveel knoppen hebt en hij ergonomisch verantwoord ligt mits hij redelijk op de zelfde plek blijft :)

G5 en G7 hebben echt te weinig knoppen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de beste gamers muis.
De Razer koperhoofd (copperhead)
Hoogste setting 2000DPI

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/pdkruyff/Diversen%20Plaatjes/normal_Razor%20eXcact%2002.jpg

Plaatje geript.

7 knopjes om in te stellen m.n. de duim knopjes zitten goed.
Kost wat moeite om hem goed te instaleren maar dan heb je ook wat.
Nog een voordeel is dat hij niet op mijn zweethandjes reageert m.a.w. geen aanslag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een MX518 met een Coolermaster X-Pad. Ik vind de knopjes aan de zijkanten juist geweldig geplaatsy, in tegen stelling tot vele anderen zo te lezen. Ik hoop wel dat deze muis langer meegaat dan mn MX510, want ging de linkermuisknop erg snel stuk (micro-switch kapot).
De MX700 vond ik niet zo geweldig, ik vond hem een vervelende vertraging hebben, sindsdien toch maar geen draadloze muis meer.

Nadeel van de X-Pad btw: Als het koud is op mn kamer en ik ga 'muizen', dan komt er condens op :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een logitech mx 518 + allsop. Beetje oude mousepad misschien maar werkt nog perfect.
En er bestaat niet zoiets als beste muis ofzo. Je moet gewoon een muis nemen die jou goed bevalt. Heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Gebruik nou al een tijd de razor diamondback.

Voorgaande muizen:

Microsoft intelli explorer 4
MX1000

De MX1000 was lekker precies, maar had onzettend veel kuren, die je vooral bij snelle FPS erg goed merkt. De razor is ontzettend gevoelig, wat ik erg waardeer. Daarnaast kan ik mijn gehele vingers 'neerleggen' wat ik ook erg waardeer. De MX1000 was met toch iets te lomp, de razor is licht en vliegt lekker over mijn veels te grote muismat. Ook de knoppen zijn gewoon goed, muiswieltje is itt tot veel andere muizen niet overgevoelig, en ik vergis me zelden in een scrollclick te veel/weinig.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb nu nog een MX700, werkte altijd perfect, maar begint nu al (na +- 2 jaar) slijtage te vertonen door het vele gebruik, namelijk:

- De lak gaat er af. Je ziet precies de punten/plekken waar ik veel op klik. Het ziet er zelfs vies uit, terwijl het gewoon een slijtplek is. :/
- De voetjes (glides) laten na een tijdje steeds los. Heb al van Logitech een nieuw setje met glides gekregen, maar ze laten haast alweer los en ze ''bubbelen'' wat.

Ik wil dus binnenkort een nieuwe en mijn oog viel op de Razer Copperhead, alleen heb ik 3 vragen:

- Hoe lang is het snoer dat er aan zit? In mijn situatie moet dit toch +- 2 meter zijn....
- Hoe is de lak? Vertoont deze ook slijtage-plekken na een tijd zoals mijn MX700?
- Hoe zijn de glides? Zijn deze van goede kwaliteit en laten ze niet snel los?

Ik wil namelijk bij mijn nieuwe muis niet hetzelfde gezeik krijgen na een tijd als mijn MX700...

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer Copperhead hier, heerlijk muisje :D

Lekker licht, reageert super snel en precies, en ik vind het lekker dat hij niet zo naar je hand gevormd is, dat geeft zo een lui gevoel zeg maar, de copperhead geeft mij een actiever gevoel als je me snapt :P

@ Melvin,

1 de snoer is best dun en soepel, en lekker lang, prima snoertje.
2 ik heb nog geen slijtage plekken, hij ziet er nog precies zo uit als ik hem kocht. (na 3 maanden)
3 en deze muis heeft de lekkerste voetjes die ooit op een muis hebben gezeten denk ik, bij mij oude muis (logitech mx510) hoorde je de muis schuiven, maar bij deze hoor je hem niet en hij glijd zo lekker soepel :D, en van loslaten heb ik geen last.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Kijk, daar kan ik wat mee, dank u.

Goed, nu schiet me ineens te binnen dat mijn monitor nog een 2 vrije usb-poorten over heeft aan de achterkant, dus plug ik em daar gewoon in. Hoef ik ook niet zo rekening te houden met de lengte van de kabel. :D

Dan nog ff een vraag over de te gebruiken muismat;

Ik gebruik nu een zelf-gefabriceerde mat. Dit is niks meer dan de kaft van een multi-map die afgesneden heb. (op de juiste maat)

Het materiaal is lekker glad en reflecteert niet, dus ideaal voor optische muizen. Mijn MX700 heeft hier ook totaal geen problemen mee en reageert uitstekend.

Kan ik deze doe-het-zelf mat ook gebruiken voor de Razer Diamondback? (ik zei Copperhead, maar bedoelde de Diamondback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
logitech G7 licht heerlijk in de hand
is je battery leeg wissel je hem gewoon om
en met de software kun je elke knop een toets toewijzen
heerlijk met Half-Life deadmatch al je wapens onder een knop
omlaag omhoog naar links naar rechts en naar beneden
en 2000dpi supersnel
tien programeerbare knoppen

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Ik heb lekker de belkin lichtgevende muis :)

Het lichteffect is heel leuk om te zien, verder ligt de muis redelijk in de hand, alleen gaan de knoppen vrij zwaar, dat is jammer.

Heb hem destijds gekocht voor €18 bij Quickspot, al met al een goede muis, maar niks vergleken met een Mx500 oid.

Afbeeldingslocatie: http://img.kelkoo.com/fr/medium/517/028/0022573345817777110738426340876971028517.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door schaap2005 op 04-02-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Zoals vele een Logitesch MX610.
Hij is minder gevoelig voor 'overpakken', zoals de MX1000 dat wel meer heeft (naar mijn mening). Als ik de muis dus oppak en 5 cm verder op m'n bureau leg blijft m'n cursor netjes staan.
Muis ligt goed in de hand en reageerd lekker snel.

Alleen m'n MSN en mail lampjes werken (nog) niet :'(

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
MelvinB schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:31:
Kan ik deze doe-het-zelf mat ook gebruiken voor de Razer Diamondback? (ik zei Copperhead, maar bedoelde de Diamondback)
De Copperhead is een van de beste muizen nu, maar door de lasertechnologie voelt hij toch iets anders aan dan een normale optische muis (met LED als lichtbron). De vorm van de Copperhead vond ik net ietsjes fijner dan mijn Diamondback, maar het verschil is erg klein. Het oppervlak van de Copperhead is denk ik niet gelakt maar een speciaal mat soort plastic met een laagje siliconen oid waardoor je minder last van zweet hebt. Het grootste nadeel van de Copperhead vond ik dat de cursor blijft bewegen als je de muis eens stukje optilt om hem goed te leggen (komt door de laser). Hier kon ik absoluut niet aan wennen dus heb ik de Copperhead teruggebracht. Hij werkte trouwens ook niet op mijn favoriete muismat, wat een extra reden was.

Al met al zou ik toch eerder de Diamondback of de Razer Pro 1.6 (zelfde muis in mooi wit en lichtgrijs met blauw verlicht scrollwiel) aanraden. Ik heb zelf de Razer Pro gekocht en ik vind 'm stukken mooier dan de verschillende Diamondbacks die er zijn. :)

Plaatje: http://img492.imageshack.us/img492/7349/cimg12439oo.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-02-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik hier de G7 wireless, heerlijk muisje
met 2 aparte accu's

Toppie
Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/news/11482/10.jpg

Voordeel van deze muis is je hebt nooit lege batterijen
plus je kan de gevoeligheid regelen en hij ligt heerlijk in de hand

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:35:
ik gebruik hier de G7 wireless, heerlijk muisje
met 2 aparte accu's

Toppie
[afbeelding]

Voordeel van deze muis is je hebt nooit lege batterijen
plus je kan de gevoeligheid regelen en hij ligt heerlijk in de hand
ik heb deze muis ook, maar ik gebruik de gevoeligheid switch niet. heb er totaal niets aan, het wordt er alleen maar ingewikkelder dan het al is (BF2) dus nog para de sensitivity changen is er niet bij.
ik heb de 2 knopjes toets aanslag wijzigen ingedeeld en dat werkt prima

heb je trouwens ook dat 1 accu sneller leeg is dan de andere?

[ Voor 10% gewijzigd door Bulls op 05-02-2006 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Laatst online: 09:57
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2003/10/20/optical_mice/microsoftopticalgolf.jpg
Een prima muis en ligt perfect in mijn hand en ergonomisch (heb nogal grote handen). Maar ben toch van plan een razer te kopen met name om de gameprestaties.
amd_at_primus schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:59:
Mijn voorkeur(en): Razer Diamond Black

Ik vind hem erg fijn in de hand liggen en is iets langer dan de mx 500 die ik ook heb. De muis is perfect voor mijn (redelijk) grote handen, bij de mx vind ik de hogere bolling op den duur irritant worden wat dus ook de reden is dat ik nog een razer erbij heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:09:
[...]

Het oud ijzer laat ik er toch wel inzitten, anders heb je kans dat de muis kanteld bij erg snelle bewegingen. En over games gesproken. Ik speel games alsof het een lieve lust is en ik ben 30 lentes jong. Ik game al meer dan 10 jaar en daarom moet een muis vooral accuraat zijn en niet verspringen tijdens snelle bewegingen waar de eerste opticals erg last van hadden.
Logitech heeft dat probleem begrepen (zie mijn eerdere post) en heeft hiervoor een goedkope doch goede oplossing voor gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Aham brahmasmi schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:15:
[...]
De Copperhead is een van de beste muizen nu, maar door de lasertechnologie voelt hij toch iets anders aan dan een normale optische muis (met LED als lichtbron). De vorm van de Copperhead vond ik net ietsjes fijner dan mijn Diamondback, maar het verschil is erg klein. Het oppervlak van de Copperhead is denk ik niet gelakt maar een speciaal mat soort plastic met een laagje siliconen oid waardoor je minder last van zweet hebt. Het grootste nadeel van de Copperhead vond ik dat de cursor blijft bewegen als je de muis eens stukje optilt om hem goed te leggen (komt door de laser). Hier kon ik absoluut niet aan wennen dus heb ik de Copperhead teruggebracht. Hij werkte trouwens ook niet op mijn favoriete muismat, wat een extra reden was.

Al met al zou ik toch eerder de Diamondback of de Razer Pro 1.6 (zelfde muis in mooi wit en lichtgrijs met blauw verlicht scrollwiel) aanraden. Ik heb zelf de Razer Pro gekocht en ik vind 'm stukken mooier dan de verschillende Diamondbacks die er zijn. :)
Ik heb die witte versie ook gezien, maar hij past qua kleur niet bij de rest van mijn systeem. :P
Hij ziet wel maagdelijk mooi uit inderdaad.

Ik til mijn muis niet zo vaak op onder het gamen, dus zou een Copperhead niet zo'n probleem moeten zijn.

Dan nog ff een vraag over de muismat, aangezien je zei dat je ouwe Copperhead niet op je muismat werkte. Moet ik dan ook zo'n Razer eXactMat aanschaffen voor deze muis? Zoals ik al reeds vermelde, reflecteert mijn muismat niet en is helemaal blauw van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
MelvinB schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:07:
[...]

Dan nog ff een vraag over de muismat, aangezien je zei dat je ouwe Copperhead niet op je muismat werkte. Moet ik dan ook zo'n Razer eXactMat aanschaffen voor deze muis? Zoals ik al reeds vermelde, reflecteert mijn muismat niet en is helemaal blauw van kleur.
Volgens mij neemt dat niet zo nauw, mn Diamondback werkt ook op elk oppervlak.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Goed, heb dan toch uiteindelijk de Razer Copperhead (blue) tesamen met een Corepad Magna Blue-muismat aangeschaft.

Ben benieuwd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Niet online
Vanmiddag de logitech g5+Razer Exactmat gehaald,heerlijk ding :D . De logitech g5 is gewoon het einde,supersnel,ligt fijn in de hand,goede materialen, en dat gewicht-aanpassen is ook wel cool :) .

De Exactmat, omdat 'ie heerlijk glad is(fast-side) en zwart :D . Oh jah,en ze hadden geen andere fatsoenlijke muismat bij de mediamarkt :+ .

Btw, shame on me voor deze combo :+ .

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb mezelf ook een MX518 gehaald :) Is toch wel wennen in games. Wel handig vind ik dat je kan switchen tussen DPI settings op je muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 15:01
Ik gebruikt nu een mx310, een tijdje op aardig hoog niveau mee gegamed, maar daar ben ik nu maar eens mee gestopt omdat het te veel tijd kostte ;)
hiervoor had ik een mx500, mooie muis maar op 1 of andere manier kreeg ik toch wat last van mn hand omdat er stress kwam te staan vanwege de bolling denk ik, en met deze mx310 heb ik nergens last van :)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech MX310
Optische muis voor een prijs tussen de 30 en 50 eurootjes.

Bij het bouwen van een nieuwe pc deze muis over genomen van een kameraad. Er zit een blauw ledje onderin. Geeft wel net ff die extra 1337-factor boven andere muizen met het standaard rode ledje.

Heerlijk beestje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
ph4ge schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:02:
[...]

Volgens mij neemt dat niet zo nauw, mn Diamondback werkt ook op elk oppervlak.
Ja, de Diamondback werkt op vrijwel elke mat, maar dat is dan ook geen lasermuis zoals de Copperhead en de G5, die dus wel problemen hebben op diverse muismatten. Ik hoop dat je er minder problemen als ik mee zult hebben, MelvinB. Ik kon iig totaal niet wennen aan het verschil tussen de Copperhead en m'n Diamondback.

[ Voor 39% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-02-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 20:04
Ik had vorig jaar in China Razer Diamondback Plasma edition + Mousekeeper Db1600 + Rantopad P4 gekocht. In totaal ben ik 360 yen (36 Euro) kwijt (!) In NL kom je boven 60 euro te zitten. Het gamed erg fijn! Betere combinatie bestaat bijna niet voor dat prijs! ;)

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Aham brahmasmi schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:31:
[...]

Ja, de Diamondback werkt op vrijwel elke mat, maar dat is dan ook geen lasermuis zoals de Copperhead en de G5, die dus wel problemen hebben op diverse muismatten. Ik hoop dat je er minder problemen als ik mee zult hebben, MelvinB. Ik kon iig totaal niet wennen aan het verschil tussen de Copperhead en m'n Diamondback.
Volgens Indiweb.de doet de Copperhead gewoon zijn werk op de Corepad Magna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:10
Ik heb de MX510, maar eigenlijk is hij een beetje te klein voor mijn grote hand omdat mijn duim en pink over m'n muismat ''meeschuren''... Zou eigenlijk een (veel) grotere muis moeten kopen, maar zou even niet zo snel weten welke goede game-muis nou werkelijk veel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ms IntelliMouse Explorer 4.0
Ik gebruik juist de muis die ik gebruik omdat hij goede software heeft, lekker in de hand ligt, grote knoppen heeft en snel reageert in spellen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
MX510 \o/

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltronik.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/mx510gr_p1.jpg

Niet zwaar, ligt heel goed in de hand, niet te groot, niet te klein, gewoon goed dus :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Ik blijf zweren bij de Logitech Mx 510,

- Mooi design
- Erg precies
- Gratis steelpad ;)
- Lekker gewicht
- En gewoon bedraad natuurlijk... lege accu's zijn erg irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de meeste game muizen zoals de MX serie zijn zoooo ghey.. veel te groot en lomp en je kan ze niet eens optillen en weer neerzetten omdat de cursor dan alle kanten opvliegt...

Logitech G1 all the way!!
Afbeeldingslocatie: http://www.fuergamer.com/xanario/images/mittel/g1-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:46
Razer Copperhead 8) Chaos Green :>

Waarom deze muis?
- Hoge dpi
- Mooie kleur
- Ligt lekker in de hand
:Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Broodjebram op 25-04-2006 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 16-09 10:10

master6464

Who's General Failure?

ik heb net een logitech g7 limited edition besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/317690.jpg

+ hyperglide voetjes (Polytetrafluoroethylene gaming feet)
+ instelbare dpi sensor (2000 tot 400 dpi)
+ laser
+ 2,4 Ghz draadlooze verbinding
+ 2 accupacks (600 mAh Li-Ion) zodat je niet elke keer nieuwe batterijen hoeft te pakken
+ handige lan case

-- omdat het een lasermuis is, is het moeilijker om hem op te pakken zonder de cursor op het scherm te bewegen (heb ik van andere mensen gehoord)

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

Ik gebruik ook de Logitech MX510, blauw.
Erg fijne muis die goed in de hand ligt.
Sinds mijn vorige muis, een simpele draadloze logitech muis icm met toetsenbord, zijn de prestaties met sprongen vooruit gegaan. Denk hierbij aan gamen, photoshop etc. Heb hem al een jaar en het knopje om een pagina terug te gaan is een beetje versleten, de opdruk, maar hij werkt nog steeds prima.

Maar 1 vraagje, waarom zou je je muis op moeten tillen?? En mocht je dat doen, wat is het probleem dat de cursor dan alle kanten opschiet.. Koop dan gewoon een grote muismat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 16-09 22:59

The_Scarabial

MTB for life!

Ik gebruik zelf een MX510, omdat hij zo goed in mijn hand ligt, en ook voor het technische tekenen vind ik hem erg fijn in gebruik. Ik heb laatst wel een Razor Copperhead geleend van iemand om te proberen, maar ik kreeg binnen 15 minuten zo'n last van mijn pols, dat ik maar gauw weer mijn mx510 ben gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
MX518 met steelpad 4S

hiervoor had ik een 510 MX en die beviel erg goed, echter de optie om sens te switchen bij de 518 sprak me wel aan. Ik heb nu van die witte voetjes eronder, die glijden erg goed als ze ernet onder zitten, echter na een tijdje komt er stof en zooi aan de rand te zitten (de voetjes zitten vastgeplakt met een soort lijm) en omdat de onderkant van een voetje plakt krijg je het er op een gegeven moment lastig af.

Voor deze voetjes had ik een teflonstrip (bij mijn steelpad gehad: Steel Padsurfer) die je zelf op maat kan knippen voor de voetjes, die ging wel iets langer mee imo. Dus die ga ik binnenkort weer es opzoeken en knippen :)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheap-ass Saitek Gaming Mouse 1600dpi :D :P
: ligt fijn in hand
: Reageert snel
:glijdt lekker
:goedkoop -> 22,50
:werkt op meeste oppervlakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 euro retail optical logitech muis, zwart. Beste muis ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Ik heb voor een razer boomslang, ik voor deze muis gekozen omdat ik deze voor 17,50 op de kop de heb weten te tikken.
Ik heb eerder bij mijn buurjongen met deze muis gegamed en sinds dien verliefd geweest op die muis. en dan vooral vanwege de grote en de on the fly sensetivty. maar binnenkort komt er een razer Copperhead.

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MX510 *O*

Normaal bij muizen heb ik al snel dat mn handen pijn beginnen te doen, sinds de 510 niet meer..
Je hebt nu ook de G5 e.d. maar die vind ik absoluut niet nodig. mijn beestje werkt nog perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 16:39
logitech mx510 vind ik tot nu toe het lekkerst gamen :)

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal ik ook even opscheppen dan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.12game.com/UserFiles/Image/Nieuws/Maart/muis.jpg

voor specificaties en mijn eigen uitleg:

http://www.12game.com/news.aspx?id=47

ik moet er overigens wel bij vertellen dat ie soms 1/2 per avond "vastloopt" wat betekend dat ik hem op moet tillen en weer neerzetten, snap niet dat zo'n "geweldige muis" zo'n bugje heeft. maar dat wist ik destijds ( toen ik het artikel schreef) nog niet. anyway ik wacht nu nog steeds met smart op de Laser versie die mij ook belooft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Op het werk een mx518, deze kreeg ik van Logitech als vervanger voor de kapotte mx500 die ik thuis had, en die is op het werk in gebruik genomen omdat ik voor thuis toen al een G5 had gekocht.

Beiden werken heerlijk, vooral voor kantoor is die 518 hoewel een beetje overdone wel een genot voor je hand. Werkt zeer precies en op alle oppervlakken, heeft niet de vervelende eigenschappen die veel cheapass HP muizen die we hier hebben bevatten, zoals wegschieten en uit zichzelf bewegen.

De G5 koos ik vanwege de gewichtjes en robuuste kabel (jawel) en natuurlijk de Laser. Het ding is zelf op ultrahoge snelheid nog uiterst nauwkeurig en is echt duidelijk een stap vooruit op de 518. Ik heb geen enkel minpunt over deze muis behalve het (helaas) ontbreken van de extra duimknop.

Als reseller hebben wij vaak contact met leveranciers en fabrikanten, zo ook logitech, en die geeft aan de muisknop weggelaten te hebben omdat de topgamers die logitech heeft geraadpleegd voor deze muis aangaven deze toch niet of nauwlijks nodig te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
Razor Diamondback Plasma LE + Steelpad QcK

Waarom Razer:
- DiamondBack werkt op praktisch iedere oppervlakte
- Heeft hoge dpi
- Ligt lekker in de hand door goede vormgeving
- Erg licht (standaard gewicht): handig voor diegene die high-sens en/of met de vingers spelen
- Razer heeft On-the-Fly sensitivity
- Razer Plasma gekocht vanwege de "mooie" looks (persoonlijk)

[ Voor 8% gewijzigd door Indy91 op 25-04-2006 14:53 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Ploon schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:53:
helaas niet meer te koop :(

En ik wil er nog graag zo eentje bij voor mijn laptop.. :(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 20:22
Indy91 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:01:
Razor Diamondback Plasma LE + Steelpad QcK

Waarom Razer:
- DiamondBack werkt op praktisch iedere oppervlakte
- Heeft hoge dpi
- Licht lekker in de hand door goede vormgeving
- Erg licht (standaard gewicht): handig voor diegene die high-sens en/of met de vingers spelen
- Razer heeft On-the-Fly sensitivity
- Razer Plasma gekocht vanwege de "mooie" looks (persoonlijk)
Hetzelfde hiero, alleen een Razer ExactMat ipv de Steelpad :)
Geweldige combinatie vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 12:39
Ik gebruik een Logitech G5 Lasermuis.
En waarom, ik heb een draadloze muis van logitech en van microsoft gehad, maar het gewicht begon mij te irriteren. Dus opzoek gegaan naar een muis met draad.
Nou en deze heeft ook nog is laser, dus ook lekker precies, gevoeligheid is in te stellen, dat is ook wel erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

eXe schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:45:
Ik gebruik ook de Logitech MX510, blauw.
Erg fijne muis die goed in de hand ligt.
Sinds mijn vorige muis, een simpele draadloze logitech muis icm met toetsenbord, zijn de prestaties met sprongen vooruit gegaan. Denk hierbij aan gamen, photoshop etc. Heb hem al een jaar en het knopje om een pagina terug te gaan is een beetje versleten, de opdruk, maar hij werkt nog steeds prima.

Maar 1 vraagje, waarom zou je je muis op moeten tillen?? En mocht je dat doen, wat is het probleem dat de cursor dan alle kanten opschiet.. Koop dan gewoon een grote muismat ;)
als je in een shooter zit en je moet om je heen kijken (je wil 360 graden draaien) dan moet je de muis weleens optillen om hem op de andere kant van de muismat te zetten (anders zou bij twee rondjes je muis al een halve meter van zijn plaats af zijn)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:15:
[...]

helaas niet meer te koop :(

En ik wil er nog graag zo eentje bij voor mijn laptop.. :(
de mx518 is ongeveer hetzelfde (alleen een betere dpi sensor en andere kleuren)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Laatst online: 15-09 13:30
Ik gebruik lekker mijn oude vertrouwde Logitech MX518
  • Hij ligt goed in de hand
  • Kan er goed mee aimen
  • Hij glijd lekker over mijn bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Afbeeldingslocatie: http://hd.nl/images/small_images/trust-14177.gif

Een gewone optical voor een tientje. Ben deze gewend en niet van plan om een nieuwe te kopen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
master6464 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:17:
[...]

als je in een shooter zit en je moet om je heen kijken (je wil 360 graden draaien) dan moet je de muis weleens optillen om hem op de andere kant van de muismat te zetten (anders zou bij twee rondjes je muis al een halve meter van zijn plaats af zijn)
Dat ligt natuurlijk eraan of dat je een low-sens (veel cm/360 graden) of high-sens (weinig cm/360 graden) speler bent. Een low-sens speler zal in een spel een veel grotere afstand overbruggen dan een high-sens speler, en dus ook vaker zijn muis moeten optillen naar centrum van de muismat.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2004/0426/logicool.jpg

mx510,

ik kocht hem voor ongeveer 35 euro, (wat ik al redelijk duur vond) maar ik heb er absoluut geen spijt van het is een muis met prachtige looks, en hij ligt zeer confortabel in je hand, met de knoppen op de goede plekken *vorig/volgende pagina etcetera. glijdt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Indy91 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:14:
[...]

Dat ligt natuurlijk eraan of dat je een low-sens (veel cm/360 graden) of high-sens (weinig cm/360 graden) speler bent. Een low-sens speler zal in een spel een veel grotere afstand overbruggen dan een high-sens speler, en dus ook vaker zijn muis moeten optillen naar centrum van de muismat.
ik ben hem nou aan het testen onder doom 3 en hij werkt perfect hij glijdt over mijn bureau (is niet helemaal glad) ik ben ook al een paar uur aan het gamen en de li-ion batterijen zijn nog steeds even vol
ook de instelbare dpi sensor is heel makkelijk (kan snel schakelen tussen low- en high-sensitivity)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik heb de logitech g7, niet die groene, maar die nieuwe zwarte "LAN" versie (:9~ ). had hiervoor een g5 maar linkermuisknop was kapot. toen g7 gehaald en g5 (na inruilen) naar beneden verhuist.

Beide bevallen érg goed

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

master6464 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:19:
[...]

de mx518 is ongeveer hetzelfde (alleen een betere dpi sensor en andere kleuren)
i know, maar ik vindt blauw mooi O+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Razer Copperhead Tempest Blue.

Hiervoor gebruikte ik een Logitech MX1000, maar deze Copperhead kreeg voor m'n verjaardag.
Ze vonden em wel leuk passen bij mijn PC.
In het begin erg wennen aan het lichte gewicht van de muis en natuurlijk de "draad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:11:
Een Razer Copperhead Tempest Blue.

Hiervoor gebruikte ik een Logitech MX1000, maar deze Copperhead kreeg voor m'n verjaardag.
Ze vonden em wel leuk passen bij mijn PC.
In het begin erg wennen aan het lichte gewicht van de muis en natuurlijk de "draad".
En aan welke geef je dan nu de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

razer daimond back.
niet draadloos
is lekker snel in games
hoog dpi
goede teflon voetjes
glijd lekker soepeltjes
ligt erg lekker in je hand
muisknoppen met een holte erin waar je vingers in liggen
aan de zijkant nog wat grip zooi
scrollwiel is van goed materiaal
knoppen op de zijkant zitten niet in de weg(bij veel muizen wil je ze nog weleens indrukken zonder de bedoeling daarvan).

dit zijn denk ik wel genoeg +punten van deze muis. >:) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MX500

Knoppen precies goed.
2 duimknoppen.
Precisie
Ligt goed in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ploon schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:53:
Agree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets schreef op zondag 26 oktober 2003 @ 15:53:
[afbeelding]

Iedereen die ik ken vindt het een ware hel :P. Maar als je er eenmaal mee overweg kunt gaat het gamen er imo een stuk beter mee. Ook zeer handig voor laptops (geen muismat nodig) en je krijgt er minder snel rsi van.
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:38
master6464 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 07:42:
ik heb net een logitech g7 limited edition besteld:
[afbeelding]

+ hyperglide voetjes (Polytetrafluoroethylene gaming feet)
+ instelbare dpi sensor (2000 tot 400 dpi)
+ laser
+ 2,4 Ghz draadlooze verbinding
+ 2 accupacks (600 mAh Li-Ion) zodat je niet elke keer nieuwe batterijen hoeft te pakken
+ handige lan case

-- omdat het een lasermuis is, is het moeilijker om hem op te pakken zonder de cursor op het scherm te bewegen (heb ik van andere mensen gehoord)
Kijk, dat is nu een mooie muis :9~
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Bij Alternate.nl staat hij voor € 95,- in het assortiment, dat is best prijzig, zeker als je bedenkt dat je de ''normale'' G7 voor € 57,- al kunt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

master6464 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:17:
[...]

Dat heet sensitivity ;)
Gewoon wat hoger zetten --> maak je meteen minder bewegingen met je pols. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Onderbouw waarom je juist de muis gebruikt die je gebruikt!