* Clay gamet atm met een wacom graphire 2
In de nabije toekomst prik ik er een flatscreen bij, en schaf ik hoogstwaarschijnlijk een
intuos3 a5 wide aan.
Toen ik nog veel Diablo2'de bleek de wacom - waar ik standaard mee muis, thuis en werk - het net zo goed te doen als (zoniet zelfs beter dan) een gewone muis. Meer voor de grap dan serieus probeerde ik het ook een keer in UT, en als je de pen op muis mode zet ipv de normale relatieve mode werkt dat ook uitstekend. Het grotere oppervlak van de a5wide is dan alleen maar prettiger; net als een normale muis moet je de pen vaak verzetten om door te kunnen blijven draaien, en a6 is niet bepaald veel ruimte. Belangrijk nadeel tov een gewone muis is namelijk wel dat je meteen niet meer beweegt als de pen buiten het gevoelige vlak komt, en in een lange circlestrafe is dat ff uitkijken geblazen

maar het went.
Inmiddels ben ik volleerd wacomshootergamer, en raak ik nergens meer een gewone muis voor aan. Railen in Q3 of shocken in UT is nog nooit zo leuk geweest, HL2 heb ik ermee uitgespeeld, en Oblivion ga ik ermee uitspelen

Inmiddels is een normale muis voor mij een log en onhandelbaar ding geworden. De precisie en soepelheid van een wacom zijn onnavolgbaar, ik kan het iedereen alleen maar aanraden