Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Even snel reagerend zonder meteen dit hele stuk gelezen te hebben.[Airwolf] schreef op 30 oktober 2003 @ 20:24:
Nou, we dachten aan het weekend van 30/31 januari en 1 februari.
Het gaat dus om de locatie van killercow, welke nu dan (zo goed als) ook zeker is. Ik heb gevraagd of hij mij wat foto's wil mailen. Dan post ik die hier ook wel.
Het netwerk is ook zeker wat ik kan krijgen, misschien nog iets van stroom nodig. Maar dat moet ik even met killercow kijken wat daar nou ligt en wat voor apparatuur ervoor nodig is.
Aan netwerk:
Intel 480T als coreswitch. 12x gigabit ethernet en 4x glas
Intel 460T als client switch.
En nog een client switch (24 poorts) van HP, waar ik even het type van kwijt ben.
En dan nog het 24 poorts ding wat killercow heeft staan.
In totaal hebben we dus 16 - 3 + (24x3) = 85poorten beschikbaar, waarvan 4 glas en 9 gigabit poorten. De rest is gewoon 10/100. Natuurlijk zal er ook wireless netwerk zijn, dit zal een Asus WL-300 zijn (802.11G).
We moeten nog even kijken wat de entree gaat worden precies. Maar ik zal (evt. met foto's van locatie) alles netjes op een rijtje zetten. De locatie ligt niet echt centraal in Nederland, maar daardoor is het wel goedkoop voor iedereen. Het is makkelijk te bereiken met het OV (duurt alleen wat langer) en dan gaan we wel even kijken voor een pendel dienstje tussen het station en de locatie.
De inschrijf pagina is (zo goed als) af met dank aan karimo.![]()
Dus inprinciepe kunnen we dan ook gaan inschrijven straks.
* Cliffie heeft ook een Intel 460T thuis, kunnen we misschien ook gebruiken?
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Voor de carpoolactiviteiten, we kunnen wel iemand meenemen. Sebas? Je kunt ook vanaf Gouda mee als je wilt
Als ik kom neem ik hooguit 1 poortje in beslag en plug mijn eigen (16p) switch in, het is in mijn ervarig wel makkelijk als er een overkill aan poorten is en dat die redelijk verspreid staan
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Het is een bedrijfs hal, een productie hal, ongeveer om de 5 meter zit er een 380 aansluiting op de muur. als iemand dus van die paddestoeltjes die ze bij de bouw gebruiken kan lenen dan hebben we meer dan genoeg stroom groepen, Ik heb zelf een fikse stapel grote verdeelblokken zoals je op de foto kan zien waarmee we zonder problemen het 230volts gedeelte kunnen doen, deze hebben namenlijk een opgave van 300 watt per stopcontact en ze zijn daar ok voor gebruikt in een server ruimte, kortom stroom is wel oke.Cliffie schreef op 01 november 2003 @ 09:37:
Nog 1 ding, is er wel genoeg stroom voorradig voor alle puters?(met dank aan Kees)
openkat.nl al gezien?
Moet je ff mijn neefje vragen, ik denk dat hij wel een auto gaat regelen.Kees schreef op 01 november 2003 @ 09:30:
Ik wil wel komen, maar mijn grote probleem is vervoer, dus als er mensen uit enschede zijn inc auto..
Zijn nick is MGP, staat ook op de lijst. En hij zit op de campus wat toch niet te ver is van jou denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Attilla op 01-11-2003 20:54 ]
Perfect!killercow schreef op 01 november 2003 @ 11:05:
[...]
Het is een bedrijfs hal, een productie hal, ongeveer om de 5 meter zit er een 380 aansluiting op de muur. als iemand dus van die paddestoeltjes die ze bij de bouw gebruiken kan lenen dan hebben we meer dan genoeg stroom groepen, Ik heb zelf een fikse stapel grote verdeelblokken zoals je op de foto kan zien waarmee we zonder problemen het 230volts gedeelte kunnen doen, deze hebben namenlijk een opgave van 300 watt per stopcontact en ze zijn daar ok voor gebruikt in een server ruimte, kortom stroom is wel oke.
DealCliffie schreef op 01 november 2003 @ 08:51:
Ziet er allemaal prima uit tot nu toe!
Voor de carpoolactiviteiten, we kunnen wel iemand meenemen. Sebas? Je kunt ook vanaf Gouda mee als je wilt
Tenzij iemand anders dan niet de mogelijkheid heeft om te komen. T'zou zonde zijn
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
Ik ben eigenlijk wel van plan om mijn VAX mee te nemen
Ik neem iig een paar dikke VMS handleidingen mee, en de VAX... Dan kom ik dat weekeind wel door
Iek, ik krijg prompt last van mijn rugVerwijderd schreef op 02 november 2003 @ 01:46:
[..]
Ik ben eigenlijk wel van plan om mijn VAX mee te nemenMet zo'n leuke terminal erbij... Weet ik iig dat ik origineel ben kwa machine (en kwa OS
)
Denk wel langerIk neem iig een paar dikke VMS handleidingen mee, en de VAX... Dan kom ik dat weekeind wel door
Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
Verwijderd
dus in totaal 420, maar goed, ik ga waarschijnlijk met een redelijk grote station wagen, er kunnen makkelijk nog 2 andere enschedeers incl computerzut en voedsel met mij mee, alleen luxe bureaustoelen e.d. wordt waarschijnlijk wel wat moeilijk, maar als iemand een aanhanger ergens kan fixen is dat ook geen probleem
mOrPhie schreef op 02 november 2003 @ 00:58:
Zo, ik heb de website aan de achterkant ietwat geoptimized. Zodat niet alles harriewarrie door elkaar staat en je niet meer hoeft te scrollen op de deelnemerslijst. Ook is de html-code wat herzien, want daar zaten nogal wat schoonheidsfouten in.
Is er iemand ook met verstand van mysql ?
Want stevy99 had zich 2x ingeschreven en ik denk dan haal ik die toch gewoon weg en verander handmatig het id.. maar zo gaat dat dus niet
Nu nummert hij niet meer lekker door.
Zelfde was ik ook van plan, maar moet eff kijken of ik ook de auto kan fixen (met aanhanger), anders wil ik wel meerijden.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 11:35:
Afstand enschede zwaagdijk is volgens routenet 210 kilometer![]()
dus in totaal 420, maar goed, ik ga waarschijnlijk met een redelijk grote station wagen, er kunnen makkelijk nog 2 andere enschedeers incl computerzut en voedsel met mij mee, alleen luxe bureaustoelen e.d. wordt waarschijnlijk wel wat moeilijk, maar als iemand een aanhanger ergens kan fixen is dat ook geen probleem
Verwijderd
18 stevy99 Rotterdam 2 0 o
22 Rodecker Hilversum 1 o o
19 pakje bakmeel enschede 1 o
Verwijderd
Ja 1 persoon had zich 2 keer ingeschreven..Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 12:04:
Volgens mij zit er ergens een foutje in dat inschrijf script
[...]
Dus als die weg werd gehaald , onthoud hij wel zn id nummer.
Dus dan slaat hij nummers over...
Iemand verstand van Mysql!??
Geef een gil aan airwolf !
Ach het is je vergeven hoor.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 13:29:
[...]
Oeps... Er is altijd zo'n halve zool die het voor mekaar krijgt. Deze keer ben ik het
Killercow, weet je nou wat er precies uit de muur komt ?
Is dat 380/32 ampere ?
Dan kan ik namelijk bij diegene waar ik ook de switches vandaan haal ook het stroom gebeuren regelen.
Enne, weet er iemand of je de brandweer nog moet informeren oid ?
Ik weet namelijk niet precies wat hiervoor allemaal geregeld moet worden.
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 11:35:
Afstand enschede zwaagdijk is volgens routenet 210 kilometer![]()
Ik zou graaaag meerijdenMGP schreef op 02 november 2003 @ 11:53:
[...]
Zelfde was ik ook van plan, maar moet eff kijken of ik ook de auto kan fixen (met aanhanger), anders wil ik wel meerijden.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Neem je pc spullen mee. eventueel drivers of iets,cds , je weet maar nooit.Spider.007 schreef op 02 november 2003 @ 15:39:
Wat moet er eigenlijk allemaal mee worden genomen naar een lan (mijn 1e lan) Veel cola, koffie en muesli repen ofzo? Zijn er mensen van plan tussen door nachtrust tot zich te nemen, of wellicht niet de volledige drie dagen aanwezig te zijn
Veel eten hehe
slaapzak..( ja we slapen wel! ) ...toch ?
en verder.. weet ik het niet eigelijk.
Kabels ets.
Ik maak tzt wel een lijstje.Spider.007 schreef op 02 november 2003 @ 15:39:
Wat moet er eigenlijk allemaal mee worden genomen naar een lan (mijn 1e lan) Veel cola, koffie en muesli repen ofzo? Zijn er mensen van plan tussen door nachtrust tot zich te nemen, of wellicht niet de volledige drie dagen aanwezig te zijn
Er zijn namelijk wel dingen die je mee moet/mag meenemen.
En mag ik nog 1 en ander sponsoren?

moet alleen wel met iemand meerijden ofzo...
Woon in Zeist, is er iemand die nog een plekje overheeft voor mij? Vind t geen probleem om in Utrecht ofzo af te spreken, zelfs nieuwegein lukt wel (
It sounds like it could be either bad hardware or software
Verwijderd
Ik heb ook nog wel vervoer nodig, woon in Wijk bij duurstede, dat ligt onder Utrecht. Als iemand dus langs utrecht komt moet ie mij maar even meenemensmokalot schreef op 02 november 2003 @ 17:39:
* smokalot heeft zich ook ingeschreven!
moet alleen wel met iemand meerijden ofzo...
Woon in Zeist, is er iemand die nog een plekje overheeft voor mij? Vind t geen probleem om in Utrecht ofzo af te spreken, zelfs nieuwegein lukt wel (naar Airwolf)
Verwijderd
Volgens mij komt er binnekort een aparte sticky topic.Cliffie schreef op 02 november 2003 @ 20:35:
[Airwolf]? Misschien is het handig als je de link naar de inschrijfpagina ook even in de openingspost vermeldt? Dan hoeven mensen niet het hele topic door om te zoeken naar de informatie.
Waar alles in de eerste topic vermeld komt
wtf zijn dushi's?jep schreef op 02 november 2003 @ 16:18:
Mag ik al mijn dushi's meenemen?
offtopic:
En mag ik nog 1 en ander sponsoren?
Maar ja je mag ze meenemen als je de nog nodige switches en 380to230 verdelers sponsert
nee oke, moet je ff met ariwolf overleggen denk ik, maar als je serieus wilt sponserren, dat zijn de dingen die nog echt geld kosten wat wel gesponsert kan worden denk..?
Ik weet nog niet precies wat er uit die stopcontacten komt, ik neem aan idd 380/32AMP maar ja je weet het nooit zeker tot je je tong er tegen aan gehouden hebt toch?
anyways ik zal het ff testen.
openkat.nl al gezien?
Verwijderd
Ik woon in Driebergen, er valt dus vast wel wat te regelen.Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 19:49:
[...]
Ik heb ook nog wel vervoer nodig, woon in Wijk bij duurstede, dat ligt onder Utrecht. Als iemand dus langs utrecht komt moet ie mij maar even meenemen.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Ja het kan, maar dat kan je ook wel in dit topic afhandelingdawuss schreef op 03 november 2003 @ 14:43:
Kan er misschien niet een extra kopje ' carpooling ' ofzo komen, waar mensen aan kunnen geven of ze vervoer nodig hebben, en autobezitters op hun beurt hoeveel plaats ze in de auto over hebben?
In de lijst van deelnemers staat de plaats
dus zit er een in de buurt dan kan je die wel contacten..
Mja, lijkt me een beetje teveel van het goede.dawuss schreef op 03 november 2003 @ 14:43:
Kan er misschien niet een extra kopje ' carpooling ' ofzo komen, waar mensen aan kunnen geven of ze vervoer nodig hebben, en autobezitters op hun beurt hoeveel plaats ze in de auto over hebben?
Als je vervoer nodig heb, en je ziet dat iemand in de buurt woont dan moet je zelf maar de rest regelen. Ik heb geen zin om daar tussenin te gaan zitten.
Ok, maar had dan op z'n minst iets erbij gezet in de zin van "GoT nickname" want ik heb dus braaf m'n volledige naam ingevuld in dat ding[Airwolf] schreef op 03 november 2003 @ 14:54:
[...]
Mja, lijkt me een beetje teveel van het goede.
Als je vervoer nodig heb, en je ziet dat iemand in de buurt woont dan moet je zelf maar de rest regelen. Ik heb geen zin om daar tussenin te gaan zitten.

Bij deze ben ik dus op zoek naar een vriendelijk persoon met auto die mij, en mijn pc'tje mee zou willen nemen
micheljansen.org
Is gefixed (neem aan dat je het niet erg vindt)dawuss schreef op 03 november 2003 @ 19:19:
[...]
Ok, maar had dan op z'n minst iets erbij gezet in de zin van "GoT nickname" want ik heb dus braaf m'n volledige naam ingevuld in dat ding![]()
...
[ Voor 11% gewijzigd door MGP op 03-11-2003 21:52 ]
Ik woon in Hoorn, dus dat is vlakbij Zwaagdijk oost
Maybe (als het mag) kom ik ff langs om te bekijken.
Ik las goed dat de datum 30 januari 31 januari 1 febrauri. Misschien zie jullie me.
Verwijderd
Regel jij maar noslan.nl, vind ik perfect hoor.
Laat hem voor de time-being maar redirecten naar www.attilla.nl/nos
Van mij mag het, als je je wel even inschrijft.Silver7 schreef op 03 november 2003 @ 22:19:
Maybe (als het mag) kom ik ff langs om te bekijken.
Ik las goed dat de datum 30 januari 31 januari 1 febrauri. Misschien zie jullie me.
[ Voor 38% gewijzigd door Attilla op 04-11-2003 09:46 ]
en wat is nou een mooiere gelegenheid dan op een LAN?
Mja, dat probleem heb ik dus ookdawuss schreef op 03 november 2003 @ 19:19:
[...]
Ok, maar had dan op z'n minst iets erbij gezet in de zin van "GoT nickname" want ik heb dus braaf m'n volledige naam ingevuld in dat ding![]()
Bij deze ben ik dus op zoek naar een vriendelijk persoon met auto die mij, en mijn pc'tje mee zou willen nemen
ik had nog wel tussen haakjes mijn nickname erbij gezet maar dat paste blijkbaar niet want nu staat er "(Bez"
Als de admin van die site zo vriendelijk zou willen zijn om dit aan te passen?
[ Voor 55% gewijzigd door BezurK op 04-11-2003 21:06 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
Gezellig dat je ook komt.BezurK schreef op 04 november 2003 @ 20:39:
ok mensen, ik heb mij ondertussen ook maar ingeschreven. ik vind dat het (na ruim 2 jaar GoT/NOS) wel eens tijd wordt wat gotters te leren kennen (naast Compukid dan, hij is een klasgenoot van me)
en wat is nou een mooiere gelegenheid dan op een LAN?
DoneMja, dat probleem heb ik dus ook
ik had nog wel tussen haakjes mijn nickname erbij gezet maar dat paste blijkbaar niet want nu staat er "(Bez"
Als de admin van die site zo vriendelijk zou willen zijn om dit aan te passen?
Verwijderd
$sql='SELECT * FROM deelnemers ORDER BY id';Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 12:09:
Iemand verstand van Mysql!??
Geef een gil aan airwolf !
Grtz UndiFineD
Verwijderd
ik had al een mailtje gestuurd naar het adres @ de sitekillercow schreef op 02 november 2003 @ 21:57:
[...]als je de nog nodige switches en 380to230 verdelers sponsert
nee oke, moet je ff met ariwolf overleggen denk ik, maar als je serieus wilt sponserren, dat zijn de dingen die nog echt geld kosten wat wel gesponsert kan worden denk..?
Ik weet nog niet precies wat er uit die stopcontacten komt, ik neem aan idd 380/32AMP maar ja je weet het nooit zeker tot je je tong er tegen aan gehouden hebt toch?
geheel gratis kan het niet,
daarvoor kost die rommel iets teveel
3 powerkasten (380V 32A -> 6x 230V 16A)
ATM in onderhoud, binnenkort op onze site met pics en specs
3com netwerk:
1x 9600 12 port fiber coreswitch
4x 3300 24 port 10/100
Grtz UndiFineD
Illuzion Lanparty Crew
Dus ik zie geen reden om niet te komen
Mijn vader heeft een busje en is getikt, dus die pendeldienst kan ik misschien wel regelen als dat nog niet gedaan is...
Moet ik wel even mn vader zo ver krijgen natuurlijk, en zorgen dat er genoeg animo is (en dat niet iemand om 13:00 uur komt, en de rest bv om 21:00, denk niet dat ie dat tof gaat vinden
* FailFr8er schrijft zich in
Houdt natuurlijk ook in voor mensen die uit Den Helder komen (of tussen Den Helder en zwaagdijk, of met een kleine omweg) en een lift willen, graag wel even vantevoren melden
Mail anders even naar noslan@cannonfodder.nl, ook de mensen voor de pendeldienst...en wanneer je het liefst wil aankomen. Dan kan ik met mn vader in overleg gaan in hoeverre hij bereid is mensen te slepen
[ Voor 36% gewijzigd door FailFr8er op 06-11-2003 08:47 . Reden: extra's hè, krijg je dat :P ]
Het is de gewoonte om je naam onder berichten weg te laten, omdat iedereen toch aan de linkerbovenkant van je bericht kan zien dat jij het bent die het schrijft. Scheelt weer wat ruimte en typwerk
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Het netwerk en de stroom is ondertussen al geregeld, wat niet weg neemt dat er wellicht ruimte is voor verbetering. de stroom is 16amp 3 fase 0, heb je deze verdelers ook?Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 08:16:
[...]
3 powerkasten (380V 32A -> 6x 230V 16A)
ATM in onderhoud, binnenkort op onze site met pics en specs
3com netwerk:
1x 9600 12 port fiber coreswitch
4x 3300 24 port 10/100
Het netwerk heeft voor zover we nu weten voldoende poorten, on the other hand hebben we nu na een maand ruim 25 inschrijvingen, en het is nog lang geen februari,
Als dit aantal blijft groeien hebben we al een probleem als de helft ook daadwerkenlijk komt met het aantal opgegeven pc's.
stroom regelt mijn collega, hij heeft 2 paddestoelen welke hierop kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door killercow op 06-11-2003 12:12 ]
openkat.nl al gezien?
Netwerk is of wordt geen probleem. Poorten zullen er voldoende beschikbaar zijn, dit wordt allemaal wel geregeld.killercow schreef op 06 november 2003 @ 10:23:
Het netwerk en de stroom is ondertussen al geregeld, wat niet weg neemt dat er wellicht ruimte is voor verbetering. de stroom is 16amp 3 fase 0, heb je deze verdelers ook?
Het netwerk heeft voor zover we nu weten voldoende poorten, on the other hand hebben we nu na een maand ruim 25 inschrijvingen, en het is nog lang geen februari,
Als dit aantal blijft groeien hebben we al een probleem als de helft ook daadwerkenlijk komt met het aantal opgegeven pc's.
Alleen ik weet echt gewoon niet wat er precies voor stroom nog nodig is, daar heb ik echt geen verstand van.
Verwijderd
[Airwolf]: Rode outlets == 380v 3 fase; Blauwe outlets == 220v 1 fase
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:38 ]
Als je geen paddestoelen hebt is het nog niet zo'n probleem....Dus moeten er paddestoelen oid komen, die die fases uit mekaar trekken naar 3 x 220v.
Pak een 16A - 380V stekker... en prik daar per fase een 220V stekkerblok aan vast!
Dus alleen ff de NUL, Fase en aarde vestzetten en klaar ben je.
Je bent dus niet helemaal afhankelijk van de paddenstoelen, maar is wel makkelijk.
Kijk anders ff of je er niet een paar bij een bouw-markt kan huren.
LET WEL GOED OP!!!
Als je per ongeluk 2 fases pak is dat gegarandeerd het einde van de apparatuur!!!
Reactie op Airwolf hier onder \/ \/
Ik ook niet, maar het is dus alleen nodig als we erg veel bezoekers met erg veel computers gaan krijgen.
[ Voor 49% gewijzigd door killercow op 06-11-2003 13:41 ]
openkat.nl al gezien?
Jij begint over dat er meer apparatuur nodig is, niet ik.killercow schreef op 06 november 2003 @ 12:50:
Dude ik heb al meerdere keren gezegt dat er 2 paddestoelen zijn, !gaat rustig worden!
Ik zeg dat er netwerk sowieso wel voldoende is, dat komt sowieso wel goed. Maar ik weet niet voor hoeveel personen die 2 paddestoelen nu zijn, dat bedoel ik dus.
Reactie op Airwolf hier onder \/ \/
Ik ook niet, maar het is dus alleen nodig als we erg veel bezoekers met erg veel computers gaan krijgen.
Ok, dan is het verder goed.
[ Voor 20% gewijzigd door Attilla op 06-11-2003 13:56 ]
roept u maar als dit nodig is!
[ Voor 6% gewijzigd door BezurK op 06-11-2003 14:11 ]
Rookworst zonder R is ook worst.
Trouwens, airwolf... je had gelijk: WOW
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Nou, als ik kijk dat er nu al 27 inschrijvingen zijn terwijl het nergens groot gepost is.. dan heb ik wel zoeen vermoeden dat het vol komt. Als dit niet het geval is, dan moeten we even kijken wat we gaan doen, maar laten we het erop houden dat het wel vol komt.mOrPhie schreef op 06 november 2003 @ 21:53:
Airwolf, trouwens... je had het over maximaal 40 man. Maar is er ook een minimum? Of gaat bij minder mensen de prijs van toegang gewoon omhoog? Just wondering
offtopic:
Trouwens, airwolf... je had gelijk: WOW
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Iedereen die een workshop wil geven tijdens de NOS-LAN, kan zich bij mij opgeven via mail.
De workshop moet wel nuttig, leuk, instresant en natuurlijk NOS gerelateerd zijn. Workshops zoals hoe installeer ik mandrake 9.2 en/of SUSE 9.2 zullen niet worden toegelaten. Het moet natuurlijk ook een grote dozes met inhoud hebben.
Wat moet er dan in het mailtje staan?
Nou vrij simpel:
• Waar gaat je workshop over
• Hoelang duurt deze
• Voor wat voor nivo mensen is de workshop bedoelt
• Een kort verhaaltje over je workshop
• Een kleine motivatie waarom je deze workshop wilt geven
Als nog iets meer kwijt wil en/of vragen hebt stel ze gerust.
[ Voor 8% gewijzigd door moto-moi op 07-11-2003 17:10 . Reden: adrfes maar ff spamproof gemaakt :* ]
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Woeps, zo nu is hij wel zichtbaar in mijn profielVerwijderd schreef op 07 november 2003 @ 16:11:
Zet je mail adres dan ff in je profile of in je post. Dan kunnen we je tenminste mailen
Zo goed meneer r3b00t
[ Voor 6% gewijzigd door bultoog op 07-11-2003 16:19 ]
wees je zelf!
Verwijderd
You've got mail !!!1
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 16:59 ]
Nou suse 9.2 installeren zou wel interessant zijn. Suse 9.2 bestaat namelijk nog niet.bultoog schreef op 07 november 2003
Workshops zoals hoe installeer ik mandrake 9.2 en/of SUSE 9.2 zullen niet worden toegelaten.
Maar goed, even zonder dollen. Ik zou wel een introduction tot PHP5 willen doen, maar da's niet echt nos-gerelateerd (in die zin dat het niet echt over een NOS gaat). Toch is het wellicht iets dat mensen leuk zouden vinden? Hoe staat men daar tegenover?
[ Voor 6% gewijzigd door mOrPhie op 07-11-2003 16:39 ]
gaan we bijdehand doen meneer morphiemOrPhie schreef op 07 november 2003 @ 16:38:
[...]
Nou suse 9.2 installeren zou wel interessant zijn. Suse 9.2 bestaat namelijk nog niet.![]()
dank u r3b00t
wees je zelf!
Mja php lijkt me meer iets voor een P&WLAN, vind je niet ?mOrPhie schreef op 07 november 2003 @ 16:38:
Maar goed, even zonder dollen. Ik zou wel een introduction tot PHP5 willen doen, maar da's niet echt nos-gerelateerd (in die zin dat het niet echt over een NOS gaat). Toch is het wellicht iets dat mensen leuk zouden vinden? Hoe staat men daar tegenover?
Verwijderd
We hebben tenminste een kabel 10 meter 6 mm^2 (380V)[Airwolf] schreef op 06 november 2003 @ 10:34:
[...]Alleen ik weet echt gewoon niet wat er precies voor stroom nog nodig is, daar heb ik echt geen verstand van.
ieder van onze kasten is goed voor 6 groepen
12 man per groep
1 zo'n kast zoals wij dat hebben,
biedt dus genoeg power voor de gehele lan,
paddos zijn niet 100% geschikt,
aangezien ze vaak slecht afgezekerd zijn: te hoog of te laag.
Daarom zijn we zelf aan het bouwen geweest,
iedere groep is 16 A afgezekerd
met per 2 onafhankelijke groepen een 25 A aardlek schakelaar
die weer samen komen op een 380 hoofd aardlekschakelaar 32 A.
zelfbouw is de enige mogelijkheid om voor correcte stroom te zorgen @ lan.
paddo's en dergelijke zijn vaak incorrect of onvoldoende beveiligd.
Het valt mij op vele lans nog mee dat het zovaak goed gegaan is,
als je ziet dat men tuinsnoeren gebruikt van 1 mm^2 en daar soms wel tot 24 man aan laat werken.
Zoals je ziet is het al geregeld (zie boven).Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:59:
<knip> reclame
Maar zoals ik ook per e-mail heb gezegd, de dingen die gehuurd moeten worden heb ik al iemand voor. Dus je mag wel wat minder reclame achtig overkomen.
Nou ... graag denk ik wel.Red Nalie schreef op 07 november 2003 @ 22:14:
Mocht er trouwens nog UTP nodig zijn, ik heb hier nog een rol van ~300m liggen....
Dat kan nooit verkeerd zijn.
Misschien anders een soort add-on maken op die site oid (of ik maak zelf even een ding) om op te geven voor Hoorn-Zwaagdijk lijn[Airwolf] schreef op 07 november 2003 @ 23:11:
[...]
Nou ... graag denk ik wel.
Dat kan nooit verkeerd zijn.
Mn vader is in principe bereidt te rijden, maar zoals ik al zei, niet al te vaak...
Misschien (eigen initiatief) een kleine bijdrage voor lift...
Binnenkort meer info over Hoorn-Zwaagdijk lijn
Nog geen mail over gehad trouwens, dus ik vraag me atm af of er wel animo voor is.....
Dat hebben we dus maar gedaan he(18:42:55) MGP: http://attilla.nl/nos/ inschrijven jij
Dankje voor het bekend maken, maar misschien was het handiger geweest om nog even te wachten, totdat we alles op een rijtje hebben.
Verwijderd
hopelijk kun je nu wel zelf opengl installeren op je linux bakkie
Dank je wel hoorVerwijderd schreef op 09 november 2003 @ 10:56:
hey airwolf
hopelijk kun je nu wel zelf opengl installeren op je linux bakkie(/me denkt terug aan de mooie HAL2001-tijd
)
"Hoe begroet je (K)(K)(L)(K)(L)( BeElZeBuBu!!!111111@@@!112222211 (K)(K)(L)(K)(L)( op de juiste manier!!!!!!"
[ Voor 53% gewijzigd door Thijsch op 09-11-2003 23:27 ]
Sure als jij 2 daagjes van te voren op locatie kan zijn om ALLES kwa stroom netjes in orde te maken vind ik het ook best, vergeet niet dat we wellicht andere aansluitingen hebben enzo.Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:59:
[...]
We hebben tenminste een kabel 10 meter 6 mm^2 (380V)
ieder van onze kasten is goed voor 6 groepen
12 man per groep
1 zo'n kast zoals wij dat hebben,
biedt dus genoeg power voor de gehele lan,
paddos zijn niet 100% geschikt,
aangezien ze vaak slecht afgezekerd zijn: te hoog of te laag.
Daarom zijn we zelf aan het bouwen geweest,
iedere groep is 16 A afgezekerd
met per 2 onafhankelijke groepen een 25 A aardlek schakelaar
die weer samen komen op een 380 hoofd aardlekschakelaar 32 A.
zelfbouw is de enige mogelijkheid om voor correcte stroom te zorgen @ lan.
paddo's en dergelijke zijn vaak incorrect of onvoldoende beveiligd.
Het valt mij op vele lans nog mee dat het zovaak goed gegaan is,
als je ziet dat men tuinsnoeren gebruikt van 1 mm^2 en daar soms wel tot 24 man aan laat werken.
Als je niet alles van te voren in orde kan hebben dan laat ik het liever regelen door iemand die dit wel kan aangezien we stroom MOETEN hebben,
i hope you see my point, mocht je er 100% zeker van zijn dat wat jij hebt gaat werken dan kun je mij/airwolf wellicht overtuigen met wat hulp van nog een paar electrotechniekers?
Lijkt me namenlijk erg onhandig om er op de betreffende ochtend achter te komen dat bijvoorbeeld de stop-contacten niet zijn zoals je had bedacht, of dat je een stukje hardware vergeten bent mee te nemen.
[ps, no flame intended, maar we moeten er gewoon 100% zeker van zijn.]
openkat.nl al gezien?
Ik heb op de locatie ik denk een stuk of 60 utp/cat5e kabels liggen van een meter of 11, deze kunnen we gebruiken, maar als er meer kabels nodig zijn, dan kunnen we uiteraard aan jouw rol beginnen te knippen als je dit oke vind,Red Nalie schreef op 07 november 2003 @ 22:14:
Mocht er trouwens nog UTP nodig zijn, ik heb hier nog een rol van ~300m liggen....
moeten we wel nog ff een utp-knijp-slaaf uitkiezen
openkat.nl al gezien?
uhm *kuck*, wel het hele verhaal vertellen:ParaDot schreef op 09 november 2003 @ 23:26:
Grm. Ik mag van Bultoog mijn Worshop niet geven![]()
"Hoe begroet je (K)(K)(L)(K)(L)( BeElZeBuBu!!!111111@@@!112222211 (K)(K)(L)(K)(L)( op de juiste manier!!!!!!"
paradot stuurt een mailje:
ha!
ik wil graag een hele leuke workshop geven:
"Hoe begroet je (K)(K)(K)(IL)(K)(L)(K)(K)(K(L)(L)(L)(K)(L)(
BeElZeBuBu!!!111111@@@!112222211
(K)(K)(K)(IL)(K)(L)(K)(K)(K(L)(L)(L)(K)(L)( op de juiste manier!!!!!!"
lijkt me een erg leerzaam iets.
ParaDot
ps : ik kom niet naar de LAN.
wees je zelf!
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 10:43:
Bultoog, heb je mijn mail gekregen?
ha!
ik wil graag een hele leuke workshop geven:
"Hoe reageer je op de juiste manier op een (K)(K)(K)(IL)(K)(L)(K)(K)(K(L)(L)(L)(K)(L)(
ParaDot!!!111111@@@!112222211
(K)(K)(K)(IL)(K)(L)(K)(K)(K(L)(L)(L)(K)(L)( die jou probeert te begroeten!!!!!!"
lijkt me een erg leerzaam iets.
Beelzebubu
micheljansen.org
jeps, ik heb je mail gehadVerwijderd schreef op 10 november 2003 @ 10:43:
Bultoog, heb je mijn mail gekregen?
Dat is een mailtje dat paradot stuurde. heel erg loos idd
[ Voor 36% gewijzigd door bultoog op 10-11-2003 13:52 ]
wees je zelf!
Aargh, lees noubultoog schreef op 10 november 2003 @ 13:51:
[...]
Dat is een mailtje dat paradot stuurde. heel erg loos idd
Ik zat maar wat te blaten
Kan iemand een lijstje maken met dingen die nog absoluut noodzakelijk zijn voor het goed-reilen-en-zeilen van deze lanparty, zowel stoffelijke als onstofflijke goederen?
Ik neem aan dat er ook voer moet komen (las wel al iets over een snackbar) en drank.
micheljansen.org
Verwijderd
Nou niet veel bijzonders dan naar een normale lan lijkt me.dawuss schreef op 10 november 2003 @ 15:39:
[...]
Aargh, lees nou
Ik zat maar wat te blaten
Kan iemand een lijstje maken met dingen die nog absoluut noodzakelijk zijn voor het goed-reilen-en-zeilen van deze lanparty, zowel stoffelijke als onstofflijke goederen?
Ik neem aan dat er ook voer moet komen (las wel al iets over een snackbar) en drank.
slaapzak oid, eten , pc , eten , eten en pr0n .. of ja dat staat op de pc
Dat komt nog wel, alles moet even helemaal zeker zijn enzo. Dan gaan we wel alles op een rijtje zetten. Maar nu gebeurt er even niks, want ik lig ziek op bed.dawuss schreef op 10 november 2003 @ 15:39:
Je hoeft voortaan geen naakt foto's van jezelf mee te sturenVerwijderd schreef op 10 november 2003 @ 16:24:
[...]
En, vond je de foto's mooi?. Nee, ff serieus, is dat goed?
.

Is goed, ik stuur asap een mailtje terug met wat vraagjes rondom lezing/workshop 1
wees je zelf!
mischien dat er nog goeie ideen zijn?
mischien dat het een idee is om enkele (binnenlandse) NOS distro bakkers kunnen uitnodigen voor een presentatie?
Ik denk dat bijvoorbeeld YellowTab wel een leuke presentatie van Zeta kan geven, kunnen we geleik ook tweakers.net enzo uitnodigen want het allemaal een stukje leuker en meer de moeite waard maakt om te komen.
openkat.nl al gezien?
Inderdaad, dit lijkt heel koel juist. Zo kan tweakers.net er een review over schrijven.killercow schreef op 20 november 2003 @ 13:29:
ff kicken hoor,
Ik denk dat bijvoorbeeld YellowTab wel een leuke presentatie van Zeta kan geven, kunnen we geleik ook tweakers.net enzo uitnodigen want het allemaal een stukje leuker en meer de moeite waard maakt om te komen.
Wellicht dat als je dit verifieert met airwolf, iemand contact op kan nemen met wat redacteurs(?) van reviews van t.net.
(vriend ook - mcmiek)
staan aangemeld op de site maar het kan zijn dat ik geen vrij krijg, ik ga morgen regelen zo niet dan mail ik TS
[ Voor 89% gewijzigd door Tristan op 20-11-2003 22:51 ]
Verwijderd
Als een amsterdammer hier nog iemand mee kan nemen, of Airwolf dit verzoek om vervoer zou kunnen doorspelen aan de ingeschreven amsterdammers zou ik dat waarderen.
Ik heb na 5 dagen geen internet gehad te hebben (ik haat ddos aanvallenVerwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:08:
/me wacht trouwens nog steeds op de beloofde emailtjes van bultoog en r3b00t..
Zal ik je binnen kort mailen, moet ook nog verhuizen.
Ik heb tot nu toe 2 workshops/lezingen binnen van r2b00t en beelzebubu. Morphie had ook aangeven om een inleiding in php5 te willen doen. Dus dit is de stand van zaken.
wees je zelf!
Uiteraard moet er dan wel de nodige intresse voor zijn, want als iedereen al met perl werkt en begrijpt heeft het weinig nut denk ik.
openkat.nl al gezien?
---
Ik wil 'm op zich nog wel doen, maar dan moet ik wel zeker weten dat er ook animo voor is. Bovendien is het natuurlijk niet 100% NOS.bultoog schreef op 21 november 2003 @ 09:00:
[...]
Morphie had ook aangeven om een inleiding in php5 te willen doen. Dus dit is de stand van zaken.
Van mij mag wel wat meer diepgang. Ik hoop dat we ervan uit mogen gaan dat bijv. de rechtendingen logisch en duidelijk zijn. Ik zou eigenlijk liever wat dingen over php5 horen.killercow schreef op 21 november 2003 @ 09:07:
Ik zit te denken aan een tutorial shell scripting met php4, dus gewoon dingen als file systems, users en rechten, en andere gerelateerde dingen uitleggen zodat mensen bepaalde taken met php kunnen automatiseren.
Uiteraard moet er dan wel de nodige intresse voor zijn, want als iedereen al met perl werkt en begrijpt heeft het weinig nut denk ik.
bultoog: mail gehad, of weer n DDoS?
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Jep mail gehad, lijkt me leuk
Nee geen ddos aanval, dat heeft van zaterdag tot donderdag ochtend geduurd
wees je zelf!
---