Linux/Unix (NOS) Lan-party: 6, 7 & 8 februari afgeblazen

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedemorgen allemaal. :Y)

Gisteren op de meeting kwamen r3b00t en ik erachter dat we allebei op hal2001 waren geweest en dat dit toendertijd heel gezellig was en we wilden allebei wel nog zoiets natuurlijk.

Van het 1 kwam natuurlijk wel het ander in het gesprek en zo kwamen we op het idee om een linux/unix lan-party te organiseren. Dus hierbij open ik het topic maar. :P. Het leek ons wel leuk om het een weekendje te houden (vrijdag avond tot zondag dus) en dan heb je genoeg tijd.

Bij het organiseren van Lan's moet je sowieso allereerst weten hoeveel mensen er komen, aangezien je zonder een aantal niks kan gaan plannen. Natuurlijk kan je wel een vast aantal nemen, maar de vraag is of je dit dan wel vol krijgt en of je dan ook wel de kosten eruit haalt. Ik zou dus graag wel willen weten wie hierin geintresseerd is.

Het 2e probleem, de netwerk apparatuur. :)
Dit is allemaal wel geregeld zegmaar. Ik zit in de crew van Netgamez en via daar ken ik wel wat mensen die switches hebben en sowieso heeft er eentje een bedrijf welke switches verhuurt voor lan-party's. Dit komt dus wel goed.

Het grootste probleem.. de locatie incl. internet. We moeten dus wel een locatie hebben waar het allemaal past en waar eigenlijk ook wel genoeg plaats is om nog even te slapen ergens. Natuurlijk kan je tegenwoordig niet meer zonder internet, dus we hebben een locatie nodig waar internet beschikbaar is. Dus heb je hier tips over, dan hoor ik dat graag. Ik ga namelijk gewoon wat halletjes bellen dan als het een beetje duidelijk is hoeveel man er komt.

Maar helaas, alleen voor niks gaat de zon nog op. Er zal dus een beetje betaald moeten worden (of iemand moet een goede sponser kunnen vinden ;)). Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie nou een redelijke prijs vinden voor een weekendje zoeen lan. Hierbij dus een poll.

Poll: Kosten linux/unix lan-party
€10,-
€15,-
€20.-
€25,-
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4831&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

Cliffie

Trompetslet

Goed idee [Airwolf]! :) Ik hoorde er gisteren al over praten met r3boot. Ik was ook op HAL2001 en het was inderdaad leuk :)

Kleine lannetjes zijn vaak nog het leukste trouwens, probleem is inderdaad de lokatie, dat gaat het grootste struikelpunt worden. Zeker met een beetje fatsoenlijk internet er bij :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is internet erbij echt noodzakelijk, misschien de eerste keer heel simpel en klein houden. en snel organiseren, kijken hoe dat verloopt. om gelijk groots te beginnen verhoogt ook de kans dat het de 1e keer veel misgaat. Maar ik denk dat jullie meer doelen op naast een NOS meeting ook een NOS-lan. afijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs hangt natuurlijk weer vanaf hoe duur de zaal zal zijn en hoeveel mensen er komen.

Maarja om een zaal te vinden en dan ook nog internet..
Tenzij iemand thuis een heeele grote schuur heeft hehe
En netwerkspullen zou wel moeten kunnen denk ik , van iedereen een beetje..

Ik ben zeker van de partij!! :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 10:42:
misschien de eerste keer heel simpel en klein houden. en snel organiseren, kijken hoe dat verloopt. om gelijk groots te beginnen verhoogt ook de kans dat het de 1e keer veel misgaat. Maar ik denk dat jullie meer doelen op naast een NOS meeting ook een NOS-lan. afijn...
Mja, ik had ook niet in gedacht om iets voor 1500 man te gaan organiseren ofzo hoor. :+

Aangezien op een meeting ongeveer 20-25 man komt, daar dacht ik dus ook aan voor het lan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 10:21
Volgens mij ligt het er een beetje aan wat er bij die prijs zit inbegrepen. Als je er ook van kan eten enzo dan lijkt 20 euro me wel een redelijke prijs, maar als je zelf je spul mee moet slepen dan gaat de prijs omlaag he ;)

Overigens lijkt me dit wel een tof idee, kan ik eindelijk weer wat bijleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
|orion schreef op 26 oktober 2003 @ 11:57:
Volgens mij ligt het er een beetje aan wat er bij die prijs zit inbegrepen. Als je er ook van kan eten enzo dan lijkt 20 euro me wel een redelijke prijs, maar als je zelf je spul mee moet slepen dan gaat de prijs omlaag he ;)

Overigens lijkt me dit wel een tof idee, kan ik eindelijk weer wat bijleren :)
20euro voor een heel weekend incl. eten ?
Nou .. ik dacht meer voor de toegang dat alleen al. Anders kan je het denk ik gewoon nooit helemaal rond krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat moet ik me voorstellen bij zo'n LAN-party/meeting? HAL komt weer in 2005 heb ik begrepen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
LauPro schreef op 26 oktober 2003 @ 12:04:
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n LAN-party/meeting? HAL komt weer in 2005 heb ik begrepen.
Kennis met elkaar delen...
File sharing.
Gezellig een biertje drinken.
r3b00t wilde een hack-me box maken.

Dat soort dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Lijkt me een leuk idee :)

Kan iedereen weer dingen van elkaar leren :)

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Als ik Freeciv mag spelen met jullie via internet van m'n thuisPC 'kom' ik mischien wel eens langsspelen :P

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er zeker wel voor in...

Een honeypot is altijd good fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Zoals [Airwolf] al zegt, lukt het niet om voor die prijs all inclusive te doen. Ik weet uit eigen ervaring met een klein lannetje (40 man), dat dat niet haalbaar is. Het gaat dus alleen om de entree, de rest kan natuurlijk wel gezamelijk bijvoorbeeld ingekocht worden, maar komt dan wel bovenop de kosten.

Lijkt mij heel redelijk op zich, ik ben benieuwd, het lijkt me wel leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Laatst online: 03-09 12:51
Lijkt me leuk, en ik ben ook wel bereid om er 20 - 25 euro voor te betalen. Ik heb de ervaring gemaakt dat het organiseren van n LAN party nogal lastig kan worden, zeker als je internet voor iedereen wilt hebben, al is het alleen voor web en irc.

Leuk als zoiets georganiseerd wordt, ik zou er wel zin in hebben om te komen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Cliffie schreef op 26 October 2003 @ 16:39:
Zoals [Airwolf] al zegt, lukt het niet om voor die prijs all inclusive te doen. Ik weet uit eigen ervaring met een klein lannetje (40 man), dat dat niet haalbaar is. Het gaat dus alleen om de entree, de rest kan natuurlijk wel gezamelijk bijvoorbeeld ingekocht worden, maar komt dan wel bovenop de kosten.

Lijkt mij heel redelijk op zich, ik ben benieuwd, het lijkt me wel leuk! :)
Hangt natuurlijk ook van de lokatie af, als er nu iemand voorbij komt met een dikke schuur en we regelen wat verwarming dan is het goedkoper dan dat je een zaaltje moet huren.

Pas ook op de stroomvoorziening, veel ruimte's zijn niet berekend op 40 pc's :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vindt het een geweldig idee.
Op zo'n lan kunnen mensen hun systemen met minder bekende os'en en/of minder bekende hardware showen. (alpha's, OS/2, S/390, UltraSPARC, Hurd, HP-UX, plan9, PDP11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

tjah, tis natuurlijk prachtig, al hoop ik dat je als beginnende linux op de desktop gebruiker niet met de nek aangekeken wordt als je met een redhat of suse bak aan komt zetten, want dat is altijd het vervelende aan de grotere meer die hard linux./unix lans, je moet een of andere onmogenlijke smaak bsd draaien om uberhaupt met iemand te mogen praten.

Verder lijkt het me geweldig, zekers als het dus een relaxte sfeer is waarin gewoon geholpen en geduiscussieerd kan worden op normaal niveau.

Ik heb wellicht een ruimte beschikbaar in zwaagdijk oost, stukje beoven hoorn in noord holland met verschillende kracht stroom groepen en verwarming,
Op die lokatie liggen nu:
2mbit adsl
70 tafels
2 5500 catalyst machines
20 stroom blokken (16 contact punten a 300watt per stuk),
Kiltometer utp en glas
en de ruimte is denk ik zo'n 30x30
Tevens WC.

Lijkt me geschikt, zal het even moeten overleggen maar dan is het al redenlijk geregeld niet?
Ps, snack bar aan de overkant, want het is wel op een bedrijfen terrein.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

haha, geniaal plan.

Ik vermoed wel dat, mits er genoeg semi-n00bs like myself komen, dat er dan weinig gegamed gaat worden, maar dat de linux goeroes elkaar en anderen eens flink laten zien hoe geweldig hun config wel niet is :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Leuk idee; ik kan mij echter niet voorstellen dat de door killercow geschertste situatie ook waarheid zal blijken (het gedeelte over de nek aankijken ;) ) Het lijkt mij inderdaad ook wel eens gezellig met wat mensen te beppen met verstand van zaken; ik kom bijvoorbeeld niet vaak mensen tegen die begrijpen waarom er maar 10 soorten mensen zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 26-10-2003 19:51 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Spider.007 schreef op 26 oktober 2003 @ 19:51:
Leuk idee; ik kan mij echter niet voorstellen dat de door killercow geschertste situatie ook waarheid zal blijken (het gedeelte over de nek aankijken ;) ) Het lijkt mij inderdaad ook wel eens gezellig met wat mensen te beppen met verstand van zaken; ik kom bijvoorbeeld niet vaak mensen tegen die begrijpen waarom er maar 10 soorten mensen zijn :P
Mjah, het is lekker informeel ouwehoeren en leuk dingen doen die je wilt doen. Ik denk ook niet dat er een sfeer zal hangen van elkaar met de nek aankijken. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

killercow schreef op 26 October 2003 @ 19:45:
tjah, tis natuurlijk prachtig, al hoop ik dat je als beginnende linux op de desktop gebruiker niet met de nek aangekeken wordt als je met een redhat of suse bak aan komt zetten, want dat is altijd het vervelende aan de grotere meer die hard linux./unix lans, je moet een of andere onmogenlijke smaak bsd draaien om uberhaupt met iemand te mogen praten.

Verder lijkt het me geweldig, zekers als het dus een relaxte sfeer is waarin gewoon geholpen en geduiscussieerd kan worden op normaal niveau.

Ik heb wellicht een ruimte beschikbaar in zwaagdijk oost, stukje beoven hoorn in noord holland met verschillende kracht stroom groepen en verwarming,
Op die lokatie liggen nu:
2mbit adsl
70 tafels
2 5500 catalyst machines
20 stroom blokken (16 contact punten a 300watt per stuk),
Kiltometer utp en glas
en de ruimte is denk ik zo'n 30x30
Tevens WC.

Lijkt me geschikt, zal het even moeten overleggen maar dan is het al redenlijk geregeld niet?
Ps, snack bar aan de overkant, want het is wel op een bedrijfen terrein.
Dat klinkt goed :D

Maar kun je er ook slapen? :) Dat schijnt wel de bedoeling zijn, al heb je natuurlijk altijd wel mensen die 3 dagen doorbikkelen, iets wat ik vroeger ook wel deed :+

Tis ook vlak bij mijn ouders in de buurt :) Dus ik weet het wel te vinden, WFO terrein zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

tjah, op zich moet dat wel kunnen eigenlijk zou je de brandweer daarvoor moeten inlichten etc maar toch,

yup daar in de buurt, alleen aan de andere kant, tegen over de Eetalage (oid).

[edit]
Ik denk dat je maar weinig mensen tegen zal komen op zo'n lan die A dat grapje niet kennen en B niet zo kunnen rekenen., anyway you get my point, lullen met mensen met verstand van zaken in heerlijk, maar de rest negeren en zelf low-life vinden is gewoon associaal, vandaar mijn opmerking omdat het te vaak gebeurd.
[/edit[

[ Voor 48% gewijzigd door killercow op 26-10-2003 20:02 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ook een leuk plan.
Gewoon lekker van elkaar leren, lullen over je interesses 8)
Vet hoor , wel jammer dat ik een endje weg woon hehe van die plek.
maar ok, nog niets staat vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee, misschien kunnen we ook iets van "lezingen" erbij doen over bepaalde onderwerpen. Het woord klinkt misschien een beetje eng maar ik bedoel eigenlijk iets als iemand die een verhaaltje verteld of iemand die ergens een verhaaltje over verteld + discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen slecht idee.
Maar dan moeten ze wel snappen waar het overgaat.
Mischien kan een groep mensen die dat wil, gewoon beetje mee praten.
Ik denk dat er iig onderling al veel zal worden afgebabbeld.
Iedereen die elkaar dingen vraagt, of hulp etc, zeker wel gezellig en leerzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 21:42:
Geen slecht idee.
Maar dan moeten ze wel snappen waar het overgaat.
Mischien kan een groep mensen die dat wil, gewoon beetje mee praten.
Ik denk dat er iig onderling al veel zal worden afgebabbeld.
Iedereen die elkaar dingen vraagt, of hulp etc, zeker wel gezellig en leerzaam :)
Ik denk dat ik daarvoor ook sneller zal komen dan om te gamen. Ik game toch al genoeg, maar dan meestal toch wel onder windhoos.
Zo'n lezing lijkt me ook reuze interessant, maar dan moet er wel een linux-goeroe bereid zijn om die te geven :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Ik wilde voor februari met een vriend een grote LAN organiseren. We hebben waarschijnlijk al een super locatie! De nieuwe kerk in den haag. (Lannen in een kerk! :) )

Via een vriend kan ik deze locatie voor een weekend voor een vriendenprijsje krijgen (650 euro) Weet alleen niet of dit met 20/30 man te doen is (nee dus) dus zal er wel iets meer animo voor moeten zijn.

Het internet zou ook geen probleem moeten zijn. Ik woon nog geen 500 meter hiervandaan en zou met een wifi setje dit wel moeten kunnen regelen.
Stroom endergelijke is ook geen probleem.

Misschien een leuk idee?

Oja, de kerk kan zo'n 500 tot 600 man binnenhuisen dus een hoekje om te slapen moet ook geen probleem zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Justin_Time op 26-10-2003 22:05 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een leuk plan! Ik ben wel geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Dit riep ik dus al eerder, maar men wou bier :D

Leuk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Justin_Time schreef op 26 October 2003 @ 22:04:
Ik wilde voor februari met een vriend een grote LAN organiseren. We hebben waarschijnlijk al een super locatie! De nieuwe kerk in den haag. (Lannen in een kerk! :) )
doos# echo "amen" | kerk

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Laatst online: 08-09 22:00
Vind je OpenBSD tot één van de onmogelijke BSD smaken behoren? Goed, ik heb er namelijk absoluut geen probleem mee als er beginnende Linuxer's zouden komen, juist leuk!

Keep me posted :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Tuvow schreef op 26 oktober 2003 @ 23:03:
[...]

Vind je OpenBSD tot één van de onmogelijke BSD smaken behoren? Goed, ik heb er namelijk absoluut geen probleem mee als er beginnende Linuxer's zouden komen, juist leuk!

Keep me posted :Y)
Beginnend Debian / Gentoo fanaat meldt zich :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik zit te wachten op de eerste gek die daar Windows durft te booten. 8)7

Het lijkt mij wel een leuk idee, ik kom misschien dan. Wel vraag ik me af of er wel genoeg mensen interesse hebben om die huurprijs van de zaal eruit te krijgen. ~30 man zou al erg netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
Aikeleer schreef op 26 October 2003 @ 23:22:
Op dit moment draai ik Windows voor desktop hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mac OS X is ook Unix.. dus misschien dat ik dan ook wel wat Linux-desktop users de ogen uit kom steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Bedankt voor locaties alvast.
Ik zal met diegene die dat gepost hebben ff contact opnemen.

Mijn neefje die zit op de UT, hij gaat nog even kijken wat het daar kost. Maar waarschijnlijk zal dat te duur zijn. :(
Dat is namelijk toch wel een super locatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Lijkt me erg leuk. En leerzaam denk ik vooral :)

Wat trouwens erg leuk is, om een thema aan de LAN vast te hangen. Het thema voorkomt namelijk dat mensen alleen maar loos gaan serven en gaan zitten filesharen. :)

Vroegah, toen was dat Gamers, Freelance of de Demo-scene. Misschien dat je ook zoiets bij een linux-lan kunt doen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, ik zie hier echt meteen het grote verschil tussen de Windows lusers en de UNIX Geeks:

Windows lusers: w00t een lan! lekker gamuh en leechuh!
UNIX Geeks: w00t een lan! lekker dingen van anderen leren!

UNIX Geeks zijn geweldig O+ O+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

CyBeR schreef op 27 oktober 2003 @ 00:44:
Hmm, ik zie hier echt meteen het grote verschil tussen de Windows lusers en de UNIX Geeks:

Windows lusers: w00t een lan! lekker gamuh en leechuh!
UNIX Geeks: w00t een lan! lekker dingen van anderen leren!

UNIX Geeks zijn geweldig O+ O+
:D :D :D

Dit probeer ik nou al zoveel jaren uit te leggen aan die mensen :+. MCSE'ers gaan om 17.00u iets anders doen, voetballen enzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

[Airwolf] schreef op 26 October 2003 @ 23:45:
Bedankt voor locaties alvast.
Ik zal met diegene die dat gepost hebben ff contact opnemen.

Mijn neefje die zit op de UT, hij gaat nog even kijken wat het daar kost. Maar waarschijnlijk zal dat te duur zijn. :(
Dat is namelijk toch wel een super locatie. ;)
Op mijn slaapkamer op de campus passen zo'n 3 man :+

Waarschijnlijk is dit niet te doen. Als we er echter zo'n educatief thema met lezingen aan vast weten te knopen valt er misschien wel wat te regelen. Daar is de UT namelijk wel happig op heb ik begrepen :D

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals reeds vermeld, ik ben bereid om eea aan leuke configs op te zetten. Een hackme box is 1, maar de volgende dingen zijn ook mogelijk cq kan ik meenemen:

- Een hp9000/g60 met hp-ux 9.x
- Een stapeltje SGI Indy's
- 1 tot 2 sparcstations
- Mischien een alphaserver.
- Een bak met een tig-tal via telnet bereikbare oude/grote-bak emulators (pdp's, vaxen, s/390, etc)

Lezingen wil ik ook wel iets mee doen, maar dan moet er wel een onderwerp zijn om de lezing over te geven, dus roept u maar. Tevens is voor de semi-n00ps die willen komen een install / config fest mischien leuk

Als laatste een waarschuwing: Mensen die mekaar met de nek aan gaan krijgen krijgen met mij te maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij zeer interessant om daar eens te kijken, vooral omdat ik nog HEEL veel kan leren over deze soort OS'en.
Ik ben een echte beginner en gebruik Suse (ja, daar begint het al, gelukkig stelt r3boot mij met zijn uitspraken over met de nek aankijken gerust).

Maar ik ben bang dat de afstand voor mij altijd een probleem zal zijn omdat ik in het NO-Fryslân woon, om precies te zijn 3 km onder Ameland.

Maar als het in de buurt is, probeer ik erbij te zijn, maar ik wil liever niet op zondags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

/laat maar :+

[ Voor 95% gewijzigd door jep op 27-10-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Als we toch uitspraken gaan doen over de locatie:

Ik ben zwaar afhankelijk van het OV. Als het dus zou kunnen, lijkt het me beter om hier rekening mee te houden. Ik vermoed namelijk dat ik niet de enige ben :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat OV:

Ik heb op mijn desktop 2 schermen, als het een beetje kan (stroom e.d.) wil ik ze beide wel meenemen, jij zult ongetwijfeld ook een scherm hebben, en dat lijkt mij zeer lastig met het OV. Een tft kan natuurlijk ook, maar dan zit je vast en zeker weer met een grote kast die zeer zwaar is.

Een laptop zou ideaal zijn, die wil ik ook meenemen als ik kan komen (vervoer, locatie, tijd e.d.).
Ook omdat Suse daarniet echt lekker op draait en mss. iemand van jullie mij uit de brand kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 17-07 16:29
dawuss schreef op 27 October 2003 @ 12:59:
Als we toch uitspraken gaan doen over de locatie:

Ik ben zwaar afhankelijk van het OV. Als het dus zou kunnen, lijkt het me beter om hier rekening mee te houden. Ik vermoed namelijk dat ik niet de enige ben :)
Ik weet iig dat de kerk 3 minuten lopen van CS is en anders bij CS een tram pakken die stopt zo'n 2 meter voor de deur :P

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suse of RedHat kan best. Als 't maar geen Lindows is. :+.

Maar serieus, dat valt best mee hoor, er zijn genoeg mensen hier die RedHat of Suse draaien en het zijn echt niet allemaal n00bs. O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 13:14:
[...]
Maar serieus, dat valt best mee hoor, er zijn genoeg mensen hier die RedHat of Suse draaien en het zijn echt niet allemaal n00bs. O-).
Ik ken ook zo iemand, maar die moet door mij met Debian werken.. en eigenlijk vind 'ie dat best wel prettig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transportprobleem:

** OVB **
Ik moet nog ff zien hoe dit allemaal gaat uitpakken, maar bovenstaande hardware krijg ik _echt_ niet mee in m'n kleine lupootje. Het zit er dus dik in dat ik een busje ga huren. Als dat het geval is, wil ik nog wel een pendel / taxi dienst opzetten tussen amersfoort / locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee! Lezingen over Linux/BSD security kunnen altijd wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 13:14:
[...]

Suse of RedHat kan best. Als 't maar geen Lindows is. :+.

Ximian, net zoiets. ;)

ff een serieuze reactie: n00b of niet, zo'n lan vind ik juist _de_ gelegenheid om wat over linux te weten te komen. Ik denk dat als je nog nooit met linux hebt gewerkt, ja, dan zul je je absoluut niet thuis voelen. Maar een beginnend linux'er is niks mis mee. We zijn immers zelf allemaal zo begonnen ooit.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

mOrPhie schreef op 27 oktober 2003 @ 13:52:
[...]
Maar een beginnend linux'er is niks mis mee. We zijn immers zelf allemaal zo begonnen ooit.
Echt niet toen ik linux instaleerde wist ik direct alles >:) .

Maar het is idd een leuk idee, ik wil opzich ook wel mijn server mee nemen om te kijken of hij veilig genoeg is. Lezingen lijken me ook wel cool, alleen dan wel een beetje interesante onderwerpen. niet van die onderwerpen die je met een beetje gegoogle zelf wwel kan uitvinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zal waarschijnlijk wel een Een Ultra10 en SparcStaion4 meenemen (bij gebrek aan intel machines :) )

En er zou iemand ff een beamer moeten regelen, dan kunnen er presentaties en/of demonstraties gegeven worden. (en kunnen er film classics gedraaid worden zoals hackers, hackers2, hippies from hell, revolution os, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

jep schreef op 26 oktober 2003 @ 22:53:
Dit riep ik dus al eerder, maar men wou bier :D
Het een sluit het ander niet uit ;)
Aikeleer schreef op 26 October 2003 @ 23:22:
Daar had r3boot al leuke plannetjes voor >:)
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 12:06:
- Een hp9000/g60 met hp-ux 9.x
Ik neem de mijne ook mee wrs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:31
Dit ziet er erg leuk uit ja. Jammer alleen dat het in Den Haag is. Ik ga niet me dure waterkoeling en TFT meeslepen naar Den Haag met de trein, dat wordt 3x niks. Eigenlijk als iemand een minimale linux installatie met een SSH client heeft is het al voldoende. SSH verbinding naar me server en vanuit daar remote desktop connection of SSH verbinding (en nee, natuurlijk niet naar een Windows 2000/2003 server ;)) naar m'n eigen doos :) Enige nadeel is wel dat dat niet zo vlot gaat met een 128KB upstream verbinding :(

Ach ja ik ben ook maar een simpele Mandrake fanaat hoor die nog niet zoveel ervaring heeft, ik denk niet dat mijn afwezigheid gemist zou worden.

[ Voor 2% gewijzigd door silentsnake op 27-10-2003 15:04 . Reden: tikfoutjes wegwerken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 20:21

JJJ

deadinspace schreef op 27 October 2003 @ 14:53:
[...]

Daar had r3boot al leuke plannetjes voor >:)
Nou, count me out in dat geval dan. Ik weet best dat jullie dit grappend bedoelen ;) maar ik zal toch maar even bijten: ik vind het toch wel lame dat je 'minder' bent met een windows os :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Je bent niet minder, maar op een NOS lan gaat het volgens mij niet over windows OS'n. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
JJJ schreef op 27 October 2003 @ 15:05:
[...]

Nou, count me out in dat geval dan. Ik weet best dat jullie dit grappend bedoelen ;) maar ik zal toch maar even bijten: ik vind het toch wel lame dat je 'minder' bent met een windows os :{
Wat heb je als WOS'er uberhaupt te zoeken op een NOS-lan? lijkt me dus vrij duidelijk dat windows-gebruikers niet welkom zijn op zo'n lan. Echt niet om het feit dat ze windows gebruiken, dat is hun keuze, maar om het feit dat het een Non-Windows-OS lan is :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 13:41:
Transportprobleem:

** OVB **
Ik moet nog ff zien hoe dit allemaal gaat uitpakken, maar bovenstaande hardware krijg ik _echt_ niet mee in m'n kleine lupootje. Het zit er dus dik in dat ik een busje ga huren. Als dat het geval is, wil ik nog wel een pendel / taxi dienst opzetten tussen amersfoort / locatie.
Wou je zeggen dat je in A'foort woont dan? Kunnen we wellicht samen wel iets regelen, ik woon in Hoevelaken namelijk :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 20:21

JJJ

jep schreef op 27 October 2003 @ 15:19:
Je bent niet minder, maar op een NOS lan gaat het volgens mij niet over windows OS'n. ;)
Ik hang altijd rond in NOS en gebruik gewoon windows op mijn workstation. Ben ik dan niet welkom?
BezurK schreef op 27 October 2003 @ 15:40:
[...]

Wat heb je als WOS'er uberhaupt te zoeken op een NOS-lan? lijkt me dus vrij duidelijk dat windows-gebruikers niet welkom zijn op zo'n lan. Echt niet om het feit dat ze windows gebruiken, dat is hun keuze, maar om het feit dat het een Non-Windows-OS lan is :)
Waarom ben ik direct een WOS'er als ik windows als desktop OS gebruik :?

Ik vind het kortzichtig dat je per se een nonwindows OS moet draaien voor je überhaupt op zo'n lan mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we nu stoppen met de discussie of je nou wel of geen windows bak mee moet nemen naar een nos lan. Het kan allemaal, maar vergeet niet dat het de bedoeling is dat het een nos lan is. De opmerking van deadinspace gaat over een discussie over deze lan op de nos meeting, waar ik op een gegeven ogenblik een opmerking plaatste over het feit dat we met OpenBSD PF icm OS filtering wel alle windows bakken van het netwerk zouden gaan weren. Voor diegene die het nog niet doorhadden, dit is dus echt een grapje .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een geweldig leuk idee
Ik zou er graag heengaan
(evt meehelpen :) )

Grtz UndiFineD
Illuzion Lanparty Crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

BezurK schreef op 27 oktober 2003 @ 15:40:
[...]

Interesse mz? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij ook cool.
Ik heb een leuke hobby kamer en wil ook wel eens een paar lui uitnodigen om gezellig een lanparty hiero thuis te houden.
Zijn er mensen die het leuk vinden om bij mij langs te komen, woon in enschede...
kunnen we gezellig een keer in weeken een lanparty houden met wat pc.
heb ook een @home internet aansluiting..

groeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
* sebas vindt het idee om het officieel 'leerzaam' te maken erg goed.

Ikzelf ben wel bereid om een workshop python te geven.

Misschien dat er nog meer mensen zijn die al een idee hebben waarover ze het willen hebben, dan kunnen we van tevoren alvast peilen waarvoor er wel en niet animo is ...

In elk geval weet ik wel zeker dat dit soort dingen erg veel toegevoegde waarde hebben, zekers in zo'n inhomogeen clubje als wij dat zijn ... (hm, ik zeg wij ... :o)

Nog meer voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 14:59:
/me vindt 't een beetje flauw om mensen die windows booten af te kraken.
JJJ schreef op 27 oktober 2003 @ 15:05:
Wow, wat een reacties :P

Windows booten is heus niet verboden, en mensen die dat doen worden heus niet buitengesloten. Ik ben zo'n beetje de laatste die dat zou doen.

Maar ik zou het wel jammer vinden als ik een heel weekend tegen 75% Windows-desktops aan moet kijken. Het is altijd nog een NOS lanparty, dus het idee is lol hebben met non-Windows OSsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

I'm with stupid ^^

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnake schreef op 27 October 2003 @ 15:03:

Ach ja ik ben ook maar een simpele Mandrake fanaat hoor die nog niet zoveel ervaring heeft, ik denk niet dat mijn afwezigheid gemist zou worden.
Je afwezigheid wordt misschien niet gemist, maar je aanwezigheid zal denk ik wel gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bultoog

bultoog

dat deed pijn!!!

gezellige bedoeling hier :D

Maar als het gaat plaats vinden kunnen mensen toch wel met elkaar mee liften, lijkt me niet meer dan logische :)

[airwolf] als je nog regel hulp nodig heb, moet je maar even een brul geven :)

wees je zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Goed, als we nou gewoon ff de discussie achter ons laten of je nou wel of geen windows bak mee mag nemen dan kunnen we verder met organiseren. ;)
Natuurlijk mag je een windows bak meenemen, maar je moet ook snappen dat het niet de insteek is van de lan-party en dat er dus ook een hoop mensen komen die een andere mening hebben over windows en dat je dus raar aangekeken kan worden.

Cillercow: Ik ben wel geintresseert in die locatie van jou, maar je icq nummer is niet correct.
Justin_Time: Ik denk dat die kerk iets te groot is voor wat de bedoeling is, 600 man vereist wel iets meer organisatie dan een lan-party voor 30 man. Maar iig bedankt natuurlijk.

Bultoog: Hulp is altijd gewenst, maar een locatie hebben en een datum prikken is toch wel het eerste wat er moet gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een lezing over security, honeypot...
een lezing over kernels compileren lijkt me ook wel mooi om weer te volgen.
m'n laatste ging over zekerheid bij het compileren voor embedded sytems ook al weer tijdje terug.
http://www.pts.nl/files/D...0black-art%20tot%20QA.ppt
Ik denk niet dat ik m'n desktop meesleep. Misschien m'n palm
http://www.tldp.org/REF/palmdevqs/
ik denk dat er ook heel veel getroubleshoot gaat worden i.e. helpen met installeren van wineX e.d.
Ik denk dat ik wel kom, ben altijd wel in voor iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:42

MadCow*

<= icon space for rent

Count me in, denk dat ik iig een Ultra 10 mee neem.

[ Voor 90% gewijzigd door MadCow* op 27-10-2003 19:29 . Reden: disscussie was al afgelopen dus ff wat anders verzinnen ;) ]

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadCow schreef op 27 October 2003 @ 19:26:
Count me in, denk dat ik iig een Ultra 10 mee neem.
Kom dan richten we de GoT-NOS-U10 user group op! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil me er niet teveel mee bemoeien omdat ik niet kom, maar toch...

Idee: zet de workshops/lezingen in de vorm van text cq. geluid cq. beeld + geluid naderhand online. Op deze manier worden de wellicht van hoge kwaliteit zijnde lezingen/workshops gedeelt met hen die niet konden komen of met hen die geinteresseerd zijn plus het is handig als naslagwerk; de kennis is geen momentopname. Eventueel live ;)

"hackers, hackers2, hippies from hell, revolution os, etc."

Hackers2 is imnsho een baggerfilm omdat het deels gebaseerd is op feiten en deels (belachelijke) fictie terwijl de namen van de hoofdpersonages niet fictief zijn. Dat vind ik verwerpelijk; daar wordt Mitnick, die toch al behoorlijk zwart is gemaakt, mee in discrediet gebracht. Hackers1, tja... dat is grotendeels fictie/onzin/vermaak.

Andere tips: Freedom Downtime (docu over Mitnick. Verkrijgbaar bij 2600 en via P2P). Lockpicking at H2K2 (verkrijgbaar op de site van Waag Society / Connect). Op de website van Hope 2002, 2600 en Waag Society (waar Hippies en Lockpicking at H2k2 ook gehost wordt) staan nog een aantal andere imo interessante films. The Code (IMDB) is ook een docu, ongeveer hetzelfde onderwerp en inhoud als Revolution OS. Geen idee waar je deze kunt kopen, via P2P is-ie hier en daar vast te verkrijgen.

Hope 2002 website http://www.h2k.net
Waag Society Connect website http://connect.waag.org
2600 website http://www.2600.com

Ohja,
have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Antitrust anyone :?

[ Voor 20% gewijzigd door Spider.007 op 27-10-2003 22:10 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
Een dikke internetpijp zou overigens niet erg verkeerd zijn (zeker niet met een OpenBSD installatie feestje, want ik ga dus _niet_ alle packages op CD zetten ;))

edit:

Ik hap overigens ook nog even:
Ik vind dat je erg triest bent als je serieus niet mensen met een MicroSoft OS op een NOS-lan wilt hebben, aangezien Unix niet bepaald alleen voor desktop is (sterker nog, dat als laatst ;)).

Ik kan erg slecht tegen "f*ck MS" mensen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Tuvow op 27-10-2003 23:08 . Reden: windows gedoetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
uh de film heb ik wel ja .. ? meenemen ? :p of bedoel je wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tuvow schreef op 27 October 2003 @ 23:04:

edit:

Ik vind dat je erg triest bent als je serieus niet mensen met een MicroSoft OS op een NOS-lan wilt hebben, aangezien Unix niet bepaald alleen voor desktop is (sterker nog, dat als laatst ;)).

Waarom? Ik vind eigenlijk best dat je bij een Niet-Windows Operating Systems LAN best als regel kunt stellen dat windows niet je primaire OS is. Natuurlijk is even windows booten om (bijvoorbeeld) een nic driver te downloaden best ok, maar in hoofdzaak is het toch echt een lan zonder windows. Als je windows wilt draaien op een LAN zijn daar andere locaties voor, klaar. Niet zo moeilijk doen steeds, mensen.

En ik kan erg slecht tegen mensen die censureren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
En wat nou als ik mij puur voor unix servers interesseer, en ik dus gewoon SSH met me windows putty client? Vind het een beetje aso om daar 'nee' tegen te zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tuvow op 27-10-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat nou als we deze discussie met rust laten.

Tuvow: Zie boven, er zijn zat unix bakken (incl servers) om mee te spelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Tuvow schreef op 27 October 2003 @ 23:43:
En wat nou als ik mij puur voor unix servers interesseer, en ik dus gewoon SSH met me windows putty client? Vind het een beetje aso om daar 'nee' tegen te zeggen.
Tuurlijk kan dat niet geweigerd worden, maar dat is ongeveer hetzelfde als naar NetGamez gaan en vervolgens geen Couter Strike of andere spellen installeren of spelen.

Get my drift? :P

edit:

En wat r3boot zegt, beetje zinloze discussie eigenlijk. :)

[ Voor 9% gewijzigd door mOrPhie op 28-10-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#noslan @ quakenet ?! >:)

irc://irc.quakenet.org/noslan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 23:10:
[...]

offtopic:
uh de film heb ik wel ja .. ? meenemen ? :p of bedoel je wat anders...
offtopic:
Ik heb hem ook liggen; zullen we hem samen meenemen :> ;)

Maargoed; ik kom gewoon met mijn wintel bakkie :+ Ik hoop dat er wat mensen geport (als in porren, niet porten) kunnen worden om een interessant verhaal te houden (lezing oid) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 28-10-2003 00:09 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bultoog

bultoog

dat deed pijn!!!

[Airwolf] schreef op 27 oktober 2003 @ 19:05:
Bultoog: Hulp is altijd gewenst, maar een locatie hebben en een datum prikken is toch wel het eerste wat er moet gebeuren. ;)
Ik contact je wel even via een medium :)
is het niet makkelijker om op irc.tweakers.net een kanaal te openen?
De meeste me mensen hangen al in #nos en #linux :)

wees je zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
sebas schreef op 27 oktober 2003 @ 16:35:
* sebas vindt het idee om het officieel 'leerzaam' te maken erg goed.

Ikzelf ben wel bereid om een workshop python te geven.
Daar zou ik op zich nog wel bij kunnen helpen. Ik neem aan dat je dit op beginnersniveau wilt doen?

Misschien is het trouwens ook wel leuk om een tijdje te pairen om aan een of ander projectje te werken? Maakt niet uit wat, pair programming is altijd leuk.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Lijkt me leuk! Ik heb er familie wonen dus ik kan t vast wel combineren met een bezoek =). Workshops? Lijkt me leuk! Wel van tevoren mensen aanstellen enzo he, en een rooster... ik zou graag een workshop mailserver config willen volgen, daar heb ik me nog nooit echt mee bezig gehouden.

Als ik kom, neem ik wel een BSD bak van me mee, om de blits te maken tussen al die loeniks mansjes ;).
Tuvow schreef op 27 October 2003 @ 23:04:
Een dikke internetpijp zou overigens niet erg verkeerd zijn (zeker niet met een OpenBSD installatie feestje, want ik ga dus _niet_ alle packages op CD zetten ;))

edit:

Als ik kom, neem ik wel de laatste /packages/i386 en naar gewenst nog andere platformen mee, en ook de distribution sets, en recente NetBSD iso's :). Ook ik vind trouwens dat je MS'ers niet zomaar mag verbieden, maar ze moeten wel een goede reden hebben: vervoer per trein en alleen maar windows dat wil werken op je laptop is bijv. een goede reden imo :). Vervolgens kan je op de LANparty dan wel de juiste goeroes vinden die wel een *NIX flavour op je lap werkende kunnen krijgen, met alle acpi en apm frubbels erbij (py-acpi, sebas? :P).

Ik zie er iig naar uit :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noob zijn is geen probleem ( ik ben ook noob ) , maar een noob zijn en denken dat je het beter weet is wel een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 09:22:
noob zijn is geen probleem ( ik ben ook noob ) , maar een noob zijn en denken dat je het beter weet is wel een probleem
Ik kan niet niet meer met je eens zijn, met deze specifieke zin. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
Johannes schreef op 28 oktober 2003 @ 08:05:
[...]

Daar zou ik op zich nog wel bij kunnen helpen. Ik neem aan dat je dit op beginnersniveau wilt doen?

Misschien is het trouwens ook wel leuk om een tijdje te pairen om aan een of ander projectje te werken? Maakt niet uit wat, pair programming is altijd leuk.
Welke niveau / onderwerp wil ik een beetje van animo af laten hangen. Mogelijk zijn bijvoorbeeld de volgende dingen:
- python n00b weurksjop (concepten, features, syntax, simpele voorbeelden)
- shellscripting met python (n beetje voorstellen hoe je taken die je vaak met perl doet makkelijker en beter met python kan doen)
- verschillende libraries (SDL, GTK bijvoorbeeld, maar ook python specifieke dingen zoals twisted)
- python als webtaal / zope als webapp framework

Hulp / aanvulling hierbij is uiteraard van harte welkom, met zn tweetjes is het vast nog leuker om te doen.

Pair proggen lijkt me ook leuk, nooit echt gedaan aangezien dit voor me actuele lievelingstaal nogal lastig is, ik ken nauwelijks mensen die een beetje intensief ermee bezig zijn. Als je de voorkeur aan java geeft, dat kan ook, hier heb ik alleen nog duidelijk minder ervaring mee. Met C++ heb ik helaas nog geen ervaring, maar misschien tegen die tijd al wel n beetje ;)

Ik ben op dit moment wat met pygtk en pygame aan het prutsen, beetje basic werk om de libs te leren kennen. Voorstellen welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
TGEN schreef op 28 oktober 2003 @ 09:07:
[...]Ook ik vind trouwens dat je MS'ers niet zomaar mag verbieden, maar ze moeten wel een goede reden hebben: vervoer per trein en alleen maar windows dat wil werken op je laptop is bijv. een goede reden imo :). Vervolgens kan je op de LANparty dan wel de juiste goeroes vinden die wel een *NIX flavour op je lap werkende kunnen krijgen, met alle acpi en apm frubbels erbij (py-acpi, sebas? :P).

Ik zie er iig naar uit :).
* sebas gaat toch nog even op dat "maar je mag geen windows hebben, anders mag je niet komen in". Ik zou het enerzijds jammer vinden als er dan 85% met WindowsXP zitten maar anderzijds: een beetje tolerantie kan geen kwaad.

Misschien kunnen wel wel - om de echte zealots tevreden te stellen - iets zeggen van:

"Je mag wel met je windows machine komen, maar in dat geval geef je toestemming aan anderen om er wat 'beters' op te zetten" ;)

LANs zijn immers bij uitstek geschikt om mensen van een werkende setup te voorzien zodat ze thuis verderkunnen, zonder frustraties van een mogelijk niet soepel lopende install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

sebas schreef op 28 October 2003 @ 12:20:
[...]

Misschien kunnen wel wel - om de echte zealots tevreden te stellen - iets zeggen van:

"Je mag wel met je windows machine komen, maar in dat geval geef je toestemming aan anderen om er wat 'beters' op te zetten" ;)

[...]
Precies wat ik zeg toch? :P

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spider.007 schreef op 28 October 2003 @ 00:09:
[...]

offtopic:
Ik heb hem ook liggen; zullen we hem samen meenemen :> ;)
offtopic:
Hheh is goed, Jij bent Milo ik ben Teddy 8) hehe

Maar ja nu alleen nog een locatie zien te vinden. Centraal zou opzich wel het makkelijkst zijn. Rond utrecht oid.
Een locatie is mischien wel te doen, maarja met internet wordt nog wat lastiger denk ik.
Maarja we wachten af, iemand nog meer ideeen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Grappig dat jullie ook lezingen willen houden! Ik denk dat het dan interessant zou zijn als je Linux/BSD op de desktop gaat promoten. Dus inderdaad Linux op laptop. Gamen onder Linux enz. enz.

Ik denk dat je het niveau op n00b level moet houden. De geeks daar kunnen de mensen genoeg helpen denk ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op 28 October 2003 @ 15:24:
Grappig dat jullie ook lezingen willen houden! Ik denk dat het dan interessant zou zijn als je Linux/BSD op de desktop gaat promoten. Dus inderdaad Linux op laptop. Gamen onder Linux enz. enz.

Ik denk dat je het niveau op n00b level moet houden. De geeks daar kunnen de mensen genoeg helpen denk ik zo....
Ben ik het niet helemaal mee eens, het moet natuurlijk ook leuk blijven voor de niet n00bs. Zou imo een beetje fout zijn als zij alleen maar iedereen moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 19:18:
een lezing over security, honeypot...
een lezing over kernels compileren lijkt me ook wel mooi om weer te volgen.
m'n laatste ging over zekerheid bij het compileren voor embedded sytems ook al weer tijdje terug.
http://www.pts.nl/files/D...0black-art%20tot%20QA.ppt
Ik denk niet dat ik m'n desktop meesleep. Misschien m'n palm
http://www.tldp.org/REF/palmdevqs/
ik denk dat er ook heel veel getroubleshoot gaat worden i.e. helpen met installeren van wineX e.d.
Ik denk dat ik wel kom, ben altijd wel in voor iets nieuws.
Over het compilen van kernels is wel geinig idd., misschien zou het dan mogelijk zijn voor Beelzebubu om wat te vertellen over wat drivers maken b.v., of de drivers van iets bewerken voor de wat meer gevordende gebruiker. Als ik het goed heb maakte Beelzebubu drivers voor TV-kaartjes. Het is wel moeilijk om een onderwerp te verzinnen waar je veel over te zeggen hebt, vaan ben je met lezingen al snel klaar. Bij het compilen van een kernel of security dingen is dat gelukkig niet zo het geval. Security is dan vooral wel interessant vind ik.

Beelzebubu: Zou je dit kunnen doen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 28-10-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 15:51:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens, het moet natuurlijk ook leuk blijven voor de niet n00bs. Zou imo een beetje fout zijn als zij alleen maar iedereen moeten helpen.
Ja ik denk eerder mischien personen die naast je zitten, die je ondertussen wat dingen wil gaan vragen.
Verder zijn er lezingen, zo kan iedereen ook wel vragen stellen lijkt me..

Maar om nou iemand "ff" alle commands te gaan leren, zeg dan wel kijk maar op internet ofzo, maar dat zal opzich wel meevallen.
De meeste lui die zich in NOS bevinden zijn toch wel mensen die redelijk wat basic onder de knie hebben lijkt me zo.

Iedereen helpt elkaar!! :*)

offtopic:
agrr ik kan niet wachten tot zover het is!, we mogen wel snel zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

HJR schreef op 28 October 2003 @ 15:24:

Ehm, ja. Ik had bij workshops al een beetje het idee van "is dat niet een beetje overdreven?". Een promotie-weekend is eigenlijk niet wat ik voor ogen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
deadinspace schreef op 28 October 2003 @ 16:06:
[...]

Ehm, ja. Ik had bij workshops al een beetje het idee van "is dat niet een beetje overdreven?". Een promotie-weekend is eigenlijk niet wat ik voor ogen had.
Nee ik ook niet echt hoor.
Elkaar helpen is 1, maar iedereen aan linux helpen vind ik niet de bedoeling. Een workshop/discussie over een bepaald onderwerp is natuurlijk heel leuk, maar je kan te ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 't er net met jep eventjes over, en afhankelijk van de datum ben ik ook wel geinteresseerd. Afhankelijk van de datum, omdat ik vanaf half februari niet meer in Nederland woon en dan dus ook niet meer kom. :Y). Ik zeg niet dat ik kom of dat ik het hele weekend kom, ik zeg dat ik geinteresserd ben om langs te komen. :P. Tot zover de disclaimer. :+.

Goeeeeeeeeed... Lijkt me enorm handig om niet van dikke internetpijpen uit te gaan, en al helemaal niet voor het downloaden van ISOs. Er zijn genoeg mensen met een CD brander en ISOs kan iedereen meenemen. Dat is compleet zinloos. Ik wil bijvoorbeeld best mijn collectie RedHat ISOs meenemen. ;). Ook heb ik Ximian's XD2 (voor RH90 dan) zo op CD. :). Andere ISOs zijn ook zo meegenomen. Dit scheelt weer in bandwidth voor dingen waar dat wel nuttig voor is. ;).

Zijn er mensen geinteresseerd in een Gnome hack sessie daar? :).

edit:
Ben ik trouwens de enige die het enorm irritant zou vinden om daar allemaal win32 desktops te zien? Ik bedoel, onderdeel van het geheel is toch elkaars UNIX/Linux (KDE/Gnome/...) desktop te bewonderen? Als je geen Linux/UNIX desktop draait, dan ben je - waarschijnlijk - niet het targetted audience hiervan, wel? :?...

[edit#2]
Aikeleer schreef op 28 October 2003 @ 16:00:
Over het compilen van kernels is wel geinig idd., misschien zou het dan mogelijk zijn voor Beelzebubu om wat te vertellen over wat drivers maken b.v., of de drivers van iets bewerken voor de wat meer gevordende gebruiker. Als ik het goed heb maakte Beelzebubu drivers voor TV-kaartjes. Het is wel moeilijk om een onderwerp te verzinnen waar je veel over te zeggen hebt, vaan ben je met lezingen al snel klaar. Bij het compilen van een kernel of security dingen is dat gelukkig niet zo het geval. Security is dan vooral wel interessant vind ik.

Beelzebubu: Zou je dit kunnen doen? :)
Hm... Kernel drivers maken kan ik wel wat over vertellen, maar verwacht niet dat ik veel verder ga dan de standaard tutorial van Linuxnewbies. ;). Over TV kaarten kan ik wel wat vertellen, dingen als zelf drivers maken, opbouw van drivers (BTTV ofzo als voorbeeld, is over-bekend), functies, problemen, interface, maar is hier veel interesse voor? Ik kan wel multimedia algemeen doen, met stukje kernel, stukje applicatie programmeren (direct @ kernel-interface) en vervolgens stukje toplevel UI (GStreamer oid).

Lijkt me in elk geval interessanter voor jullie als ik niet alleen kernel drivers algemeen of TV kaart drivers doe. 't Ene weet ik echt niet veel meer over dan iemand die alle tutorials op linuxnewbies heeft doorgelezen, en 't andere is denk ik na een paar minuten veel te moeilijk voor de niet-vergevorderde programmeur (klinkt wat lullig, maargoed...).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 16:51 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste