Neuh, het plan was ook gewoon om een lokale fileserver op te zetten, met alle boeiende ISO's. Dan kun je die downen op 100 MBit/secVerwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:40:
Lijkt me enorm handig om niet van dikke internetpijpen uit te gaan, en al helemaal niet voor het downloaden van ISOs.
Verwijderd
Dan moet er misschien toch wat op de UT geregeld worden, als er idd lezingen/discussies over nos-onderwerpen zullen zijn dan wil de UT zeer waarschijnlijk best meewerken. Naast het feit dat elk gebouw beschikt over minimaal een 100mbit verbinding en er over de hele campus een 11mbit wlan is, draaien daar ook officiele mirrors van onder meer debian en *BSD.Tuvow schreef op 27 October 2003 @ 23:04:
Een dikke internetpijp zou overigens niet erg verkeerd zijn (zeker niet met een OpenBSD installatie feestje, want ik ga dus _niet_ alle packages op CD zetten)
Het probleem is dat je hiervoor toch echt wel moet weten wie je hiervoor moet hebben binnen de UT. Ik kan echt niet zomaar de receptie opbellen van: "joh dit en dat".Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 16:58:
[...]
Dan moet er misschien toch wat op de UT geregeld worden, als er idd lezingen/discussies over nos-onderwerpen zullen zijn dan wil de UT zeer waarschijnlijk best meewerken. Naast het feit dat elk gebouw beschikt over minimaal een 100mbit verbinding en er over de hele campus een 11mbit wlan is, draaien daar ook officiele mirrors van onder meer debian en *BSD.
Dus als er iemand de juiste personen kent, dan hoor ik dat graag.
Verwijderd
Ik denk BTW ook wel dat ik geinteresseerd zou zijn...
Mogelijke candidates om mee te nemen zijn :
- sparcstation 20 (hopelijk dan met bsd en werkende qfe-kaart)
- gemodde sparc-kast met Debian
- laptop met x86/Solaris9
Ideetje : Zou dit niet een sticky kunnen worden ?
Mogelijke candidates om mee te nemen zijn :
- sparcstation 20 (hopelijk dan met bsd en werkende qfe-kaart)
- gemodde sparc-kast met Debian
- laptop met x86/Solaris9
Ideetje : Zou dit niet een sticky kunnen worden ?
Ik zou t ook wel leuk vinden om langs te komen...
Overigens weet ik niet waarom je het perse bij de UT zou doen, er zijn meer plekken met 100mbit! In Utrecht (en Zeist) zijn ook een stuk of 4 studentencomplexen waar 100mbit ligt, als je daar (of daar in de buurt, en dan een UTP kabel trekken
) iets kunt krijgen is er ook geen probleem.
Bovendien is Utrecht voor bijna iedereen goed te bereiken, ook met OV.
Ik woon zelf in Zeist, en heb 100mbit, alleen denk ik niet dat mijn huisgenoten bereid zijn om het huis een weekend op te geven... Bovendien woon ik zelf in een relatief kleine eenheid.
Als je wilt proberen om met een universiteit samen te werken zul je het niet als een LAN-party moeten postuleren, maar meer als een UNIX-symposium oid. Dan zou t best kunnen als de informatica-afdeling van de universiteit bereid zijn mee te werken. Maar gamen en films kijken zal dan niet de hoofdactiviteit kunnen zijn, en je zult nog iets moeten verzinnen voor 's nachts, aangezien de universiteit echt geen mensen de hele nacht laat zitten.
Overigens weet ik niet waarom je het perse bij de UT zou doen, er zijn meer plekken met 100mbit! In Utrecht (en Zeist) zijn ook een stuk of 4 studentencomplexen waar 100mbit ligt, als je daar (of daar in de buurt, en dan een UTP kabel trekken
Bovendien is Utrecht voor bijna iedereen goed te bereiken, ook met OV.
Ik woon zelf in Zeist, en heb 100mbit, alleen denk ik niet dat mijn huisgenoten bereid zijn om het huis een weekend op te geven... Bovendien woon ik zelf in een relatief kleine eenheid.
Als je wilt proberen om met een universiteit samen te werken zul je het niet als een LAN-party moeten postuleren, maar meer als een UNIX-symposium oid. Dan zou t best kunnen als de informatica-afdeling van de universiteit bereid zijn mee te werken. Maar gamen en films kijken zal dan niet de hoofdactiviteit kunnen zijn, en je zult nog iets moeten verzinnen voor 's nachts, aangezien de universiteit echt geen mensen de hele nacht laat zitten.
It sounds like it could be either bad hardware or software
Verwijderd
Iets als campzone of HAL (dus een camping-achtige scene) is veel gezelliger dan een studentenhuis of een collegezaal... En voordrachten kun je best buiten doen, als er maar een beamer is (en een microfoon.
).
Verwijderd
Daar heb je de NLUUG toch al voor ? Die hebben volgens mij o.a. de SANE en zo, Najaarsconferentie....smokalot schreef op 28 October 2003 @ 17:19:
Ik hoor dat er mensen in contact met mij proberen te komen?
okey,,
ik doe eigenlijk niet aan IM clients maar ik zal es kijken of ik vanavond jabber oid kan installen en dan flikker ik me nummer/naam wel even hier in de thread,
verder heb ik op mijn locatie nog een ongebruikte sun450+2 storedge a1000 machines staan met in totaal 36 9gb disks voor de high speed file servers mocht dit nodig zijn. (heb ik wel iemand nodig die ze ff opniew inricht enzo.)
Ik denk dat mijn locatie van ongeveer vrijdag avond/middag tot zondag avond wel beschikbaar is, daarna zullen de meeste toch weer aan het werk moeten (ik dus ook) en zal ik m'n pc weer een verdieping hoger in de locatie slepen om hem productief te laten worden.
De ruimte heeft gedeeltenlijk een hoogte van circa 7 meter en we kunnen er dus met gemak een beamer/overhead thingy met groot scherm neerzetten om een groot beeld te geven.
Ik zal zo even proberen te mailen met reboot en die andere gast
om te kijken hoe en wat, maar als jullie nog vragen hebben etc, dan hoor ik het wel.
ps, alle opgnoemde hardware en tafels etc is na afloop eventueel te koop, mocht mijn locatie gebruikt worden. tis allemaal over van een failliete telecom toko.
Ik kan wellicht een stukje uitleggen over webbased programma's (php/asp) en de bijbehorende database en client technieken, maar dit valt wellicht een beetje buiten het topic.
okey,,
ik doe eigenlijk niet aan IM clients maar ik zal es kijken of ik vanavond jabber oid kan installen en dan flikker ik me nummer/naam wel even hier in de thread,
verder heb ik op mijn locatie nog een ongebruikte sun450+2 storedge a1000 machines staan met in totaal 36 9gb disks voor de high speed file servers mocht dit nodig zijn. (heb ik wel iemand nodig die ze ff opniew inricht enzo.)
Ik denk dat mijn locatie van ongeveer vrijdag avond/middag tot zondag avond wel beschikbaar is, daarna zullen de meeste toch weer aan het werk moeten (ik dus ook) en zal ik m'n pc weer een verdieping hoger in de locatie slepen om hem productief te laten worden.
De ruimte heeft gedeeltenlijk een hoogte van circa 7 meter en we kunnen er dus met gemak een beamer/overhead thingy met groot scherm neerzetten om een groot beeld te geven.
Ik zal zo even proberen te mailen met reboot en die andere gast
ps, alle opgnoemde hardware en tafels etc is na afloop eventueel te koop, mocht mijn locatie gebruikt worden. tis allemaal over van een failliete telecom toko.
Ik kan wellicht een stukje uitleggen over webbased programma's (php/asp) en de bijbehorende database en client technieken, maar dit valt wellicht een beetje buiten het topic.
openkat.nl al gezien?
Verwijderd
killercow: je hebt een e450 staan met a1000's die niets doet (gek
)??? /me wil die wel ff opnieuw voor je inrichten hoor 
edit:
niet dat ik het geld heb, maar wat vraag je voor die e450 + a1000's ?
niet dat ik het geld heb, maar wat vraag je voor die e450 + a1000's ?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 18:08 ]
Verhuis je vanuit Zwaag naar Enschede in de verwachting daar meer van dit soort initiatieven aan te treffen, beginnen ze achter je rug om op fietsafstand van je ouderlijk huis met dit soort ondernemingen
.
Voor de duidelijkheid, Zwaag ligt dus vlakbij Zwaagdijk-Oost
.
In ieder geval sta ik er ook positief tegenover - dagenlang spellen spelen is niet mijn ding, maar daar er lijken meer mensen te zijn die daar zo over denken. De kans is vrij groot dat ik binnenkort een barebone koop, dus dan zou ik zelfs op vrij simpele wijze mijn systeem mee kunnen nemen
.
Overigens mag van mij iedereen doen wat hij wil met zijn systeem, zolang mijn eigen systeem maar schoon blijft:

Voor de duidelijkheid, Zwaag ligt dus vlakbij Zwaagdijk-Oost
In ieder geval sta ik er ook positief tegenover - dagenlang spellen spelen is niet mijn ding, maar daar er lijken meer mensen te zijn die daar zo over denken. De kans is vrij groot dat ik binnenkort een barebone koop, dus dan zou ik zelfs op vrij simpele wijze mijn systeem mee kunnen nemen
Overigens mag van mij iedereen doen wat hij wil met zijn systeem, zolang mijn eigen systeem maar schoon blijft:
code:
1
2
| kde3@odysseus:~$ vrms No non-free packages installed on odysseus! rms would be proud. |
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
offtopic:
voor die sun denk ik zo'n 1000 euro, en die a1000,s tjah 2.7 keer zo veel?
kweet niet niet precies, heb btw ook berg 128mb balkjes (nieuw) en berg solaris pakketten (ook nieuw) dus ik denk dat, als iedereen het er mee eens is, we wellicht ook een 2dehands marktje kunnen opzetten @ die lan? denk dat iedereen wel wat oude uber interesante meuk heeft?
Ik had een hp9000 systeem staan wat ik wegens ruimte gebrek 3 kuub, maar gewrecked heb. zelfde geld voor een ncr tower
voor die sun denk ik zo'n 1000 euro, en die a1000,s tjah 2.7 keer zo veel?
kweet niet niet precies, heb btw ook berg 128mb balkjes (nieuw) en berg solaris pakketten (ook nieuw) dus ik denk dat, als iedereen het er mee eens is, we wellicht ook een 2dehands marktje kunnen opzetten @ die lan? denk dat iedereen wel wat oude uber interesante meuk heeft?
Ik had een hp9000 systeem staan wat ik wegens ruimte gebrek 3 kuub, maar gewrecked heb. zelfde geld voor een ncr tower
openkat.nl al gezien?
Goed, ik ben even aan het kijken hoeveel netwerk poorten er nodig zullen zijn.
Ik wilde persoonlijk even uitgaan van maximaal 40man. Dit lijkt mij een leuk aantal en niet teveel om mee te beginnen (meer mensen = meer regelen).
Ervan uitgaande dat iedereen met een Laptop, Desktop en server komt zijn er dus 120 poorten nodig. Natuurlijk kan iedereen wel zijn eigen switch meenemen en dergelijke, maar dit lijkt me persoonlijk niet echt lekker werken.
Een kennis van me heeft zijn eigen bedrijfje in het verhuren van switches voor lan-party's en die heeft een 480T liggen geloof ik, welke dan als backbone gebruikt kan worden. En dan nog 3 switches erbij (1 voor de servers, 2 in de zaal zelf dan). Helaas zal dit niet gratis zijn, maar persoonlijk heb ik liever een goed functionerend netwerk en er wat voor moeten betalen (zal tussen de 100 - 150euro komen, ff kijken of ik nog wat af kan dingen
). Dan dat er 40 8-poorts switches aan elkaar worden gekoppeld met een 10mbit hub als backbone. 
Zelf heb ik hier een Asus WL-300 AP staan, deze zal ik wel meenemen als wireless AP.
Ok, ik heb iemand nodig die websites kan maken. Dit kan ik totaal niet, dus het lijkt me niet nuttig om te gaan kloten.
Ik zoek iemand die een klein website je wil maken maken voor de lan-party waar mensen zich kunnen inschrijven. Er moet wel dan een optie komen dat er aangegeven kan worden hoeveel netwerk poorten er in gebruik genomen gaan worden.
Mag plain en simpel zijn dus, maar een leuke layout zou leuk zijn. Hosting regel ik zelf wel.
Ik wilde persoonlijk even uitgaan van maximaal 40man. Dit lijkt mij een leuk aantal en niet teveel om mee te beginnen (meer mensen = meer regelen).
Ervan uitgaande dat iedereen met een Laptop, Desktop en server komt zijn er dus 120 poorten nodig. Natuurlijk kan iedereen wel zijn eigen switch meenemen en dergelijke, maar dit lijkt me persoonlijk niet echt lekker werken.
Een kennis van me heeft zijn eigen bedrijfje in het verhuren van switches voor lan-party's en die heeft een 480T liggen geloof ik, welke dan als backbone gebruikt kan worden. En dan nog 3 switches erbij (1 voor de servers, 2 in de zaal zelf dan). Helaas zal dit niet gratis zijn, maar persoonlijk heb ik liever een goed functionerend netwerk en er wat voor moeten betalen (zal tussen de 100 - 150euro komen, ff kijken of ik nog wat af kan dingen
Zelf heb ik hier een Asus WL-300 AP staan, deze zal ik wel meenemen als wireless AP.
Ok, ik heb iemand nodig die websites kan maken. Dit kan ik totaal niet, dus het lijkt me niet nuttig om te gaan kloten.
Ik zoek iemand die een klein website je wil maken maken voor de lan-party waar mensen zich kunnen inschrijven. Er moet wel dan een optie komen dat er aangegeven kan worden hoeveel netwerk poorten er in gebruik genomen gaan worden.
Mag plain en simpel zijn dus, maar een leuke layout zou leuk zijn. Hosting regel ik zelf wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Attilla op 28-10-2003 21:05 ]
Verwijderd
/me heeft eventueel nog 112 x 10mbit geswitched over.... Voor de mensen die connectivity belangrijker vinden dan snelheid ..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 21:16 ]
Verwijderd
3 compu's? Je bent gek man. Ik neem een laptop mee en that's it. Ik ga toch geen desktop meesjouwen? Dacht je dat ik kranjorum was?
.
Verwijderd
Hmm ik moet tegen die tijd ook een laptop hebben!.
Ik kan echt niet mn hele desktop sjouwen dat is me te zwaar hehe.
@Airwolf : ik wil best een simpel site'je maken.
Ik zal er morgen aan beginnen, dan zit ik op stage en doe toch niets nuttigs hehe.
Ik kan echt niet mn hele desktop sjouwen dat is me te zwaar hehe.
Ik zal er morgen aan beginnen, dan zit ik op stage en doe toch niets nuttigs hehe.
Hey perfect.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:27:
Ik heb een host met php/mysql enzo.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Zijn er nog mensen die 100BaseVG nics gebruiken. (Ik gebruik dat thuis) Ik heb een 14 poorts switch incl. bridge. Maar als ik de enige ben die dat gebruikt laat ik 'm thuis. btw. 100VG werdt veel door HP gebruikt.
ik heb NU op de locatie een cisco 5500 catalyst staan met 4x 48 poorten 10mbit switched,
tevens heb ik een baystack 350 met 24 100mbit poorten en een 1000sx glas uplink welke we kunnen gebruiken.
De connectivity hebben we dus, nu de speed nog.
heb btw ook nog een stapen 100vg zooi, plus een bridge (vg2ethernet)
tevens heb ik een baystack 350 met 24 100mbit poorten en een 1000sx glas uplink welke we kunnen gebruiken.
De connectivity hebben we dus, nu de speed nog.
heb btw ook nog een stapen 100vg zooi, plus een bridge (vg2ethernet)
openkat.nl al gezien?
Mja, ik heb persoonlijk toch liever 100mbit. Natuurlijk kunnen we dan wel gebruik maken van die baystack. 10Mbit op een lan-party lijkt me niet echt handig meer in deze tijd.
Verwijderd
@[Airwolf]: Ik heb je een mail gestuurd mbt die website. Alleen is dat de goede email die je in je profiel hebt ?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 15:53:
Lijkt me een geweldig leuk idee
Ik zou er graag heengaan
(evt meehelpen)
Grtz UndiFineD
Illuzion Lanparty Crew
offtopic:
Hey UndiFineD
remember me? [TGW]SynTaX @ GamersDomain 
Hey UndiFineD
Ik ben er ook wel voor in, als beginnende Mandrake fanaat.. lekker met anderen lullen over iets waar ze iets vanaf weten
Alleen vervoer *kan* een probleem worden.. oh well, even kijken of ik iets kan regelen.
Ik hou het in de gaten
Ja ik ook, ff kijken, ik heb dus 24 100mbit ports, en een sx uplink, als iemand anders er ook een stapeltje heeft dan komen we al in de buurt,[Airwolf] schreef op 29 oktober 2003 @ 09:51:
Mja, ik heb persoonlijk toch liever 100mbit. Natuurlijk kunnen we dan wel gebruik maken van die baystack. 10Mbit op een lan-party lijkt me niet echt handig meer in deze tijd.
Als iemand btw weet hoe een cisco mgx 8260 werkt kunnen we wellicht nog een x aantal ports beschikbaar, zitten er denk ik 8x 16 op alleen weet niet of die ook als switched ethernet ports te gebruiken zijn.
Wat vind iedereen btw van een 2dehands markt?
Zo dat iedereen kan handelen/ruilen/verkopen mbt exclusieve nonx86 hardware enzo?
Ik wet dat de meeste hier nog wel een oud stuk "brute sun" op zolder hebben liggen waarmee ze zelf niets meer doen maar waarmee een ander heel gelukkig zou zijn voor een x aantal tientjes ofzo
openkat.nl al gezien?
Mja Netwerk dat komt nog allemaal. Ik heb liever niet dat het allemaal aan elkaar geknoopt wordt met 8 poort switches ed.. Die 24 poorts is heel handig die je hebt en dan verder nog even kijken wat het kost om bij dat bedrijfje te huren.killercow schreef op 29 oktober 2003 @ 13:36:
Ja ik ook, ff kijken, ik heb dus 24 100mbit ports, en een sx uplink, als iemand anders er ook een stapeltje heeft dan komen we al in de buurt,
Verwijderd
2de hands marktje is zeker een goed idee. Ik denk dat er genoeg mensen zijn de spullen thuis hebben die ze niet meer gebruiken terwijl er andere zijn die die spullen graag willen.killercow schreef op 29 October 2003 @ 13:36:
[...]
Ja ik ook, ff kijken, ik heb dus 24 100mbit ports, en een sx uplink, als iemand anders er ook een stapeltje heeft dan komen we al in de buurt,
Als iemand btw weet hoe een cisco mgx 8260 werkt kunnen we wellicht nog een x aantal ports beschikbaar, zitten er denk ik 8x 16 op alleen weet niet of die ook als switched ethernet ports te gebruiken zijn.
Wat vind iedereen btw van een 2dehands markt?
Zo dat iedereen kan handelen/ruilen/verkopen mbt exclusieve nonx86 hardware enzo?
Ik wet dat de meeste hier nog wel een oud stuk "brute sun" op zolder hebben liggen waarmee ze zelf niets meer doen maar waarmee een ander heel gelukkig zou zijn voor een x aantal tientjes ofzo
Verwijderd
En we zijn niet de enige met een NOS lan: http://www.nedlinux.nl/mo...hp?action=showitem&id=740
Dus ?Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:38:
En we zijn niet de enige met een NOS lan: http://www.nedlinux.nl/mo...hp?action=showitem&id=740
Dat is 1 dag, wij doen het een heel weekend.
En ik zie niet in waarom wij het ook niet mogen doen.
Leuk!
Alleen: 3 dagen?
Misschien wel leuk om met 'n man of wat een niet gesupport USB-device te gaan driverschrijven en alles.
Alleen: 3 dagen?
Misschien wel leuk om met 'n man of wat een niet gesupport USB-device te gaan driverschrijven en alles.
www.vanheusden.com
Verwijderd
Ik geloof dat tijdens de laatste meeting van Nedlinux die toevallig op dezelfde dag als die van ons viel, dat men daar niet zo dol op ons "arrogante twiekjuhs" was...
.

We hebben een beetje als richtdatum het weekend van 30/31/1 Januari/Februari genomen. Dus het valt echt niet op dezelfde dag als dat hun lan-party plaatsvind.Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 20:22:
Ik geloof dat tijdens de laatste meeting van Nedlinux die toevallig op dezelfde dag als die van ons viel, dat men daar niet zo dol op ons "arrogante twiekjuhs" was....
Ik weet niet precies hoe jij daar over denkt maar dat boeit me eigenlijk geen rukVerwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 20:22:
Ik geloof dat tijdens de laatste meeting van Nedlinux die toevallig op dezelfde dag als die van ons viel, dat men daar niet zo dol op ons "arrogante twiekjuhs" was....
Het lijkt me wel eens leuk om naar een meeting te gaan. Op het moment heb ik echter geen geld (rijlessen), geen vervoer (OV is wel een optie) en geen draagbaar systeem/ laptop. Nu ja, aangezien de meeting ergens in februari gehouden word, heb ik misschien weer werk gevonden en genoeg geld verdiend voor een nieuwe computer en de meeting. Voorlopig durf ik hier niets over te zeggen, maar als ik het geld er weer voor heb zal ik graag een keer willen komen.
Misschien een nuttige tip. Misschien dat sommige mensen, die de mogelijkheid ervoor hebben, extra monitoren mee kunnen nemen. Dit zodat er toch beeld kan zijn voor degene die geen monitor in het OV mee kunnen nemen.
Misschien een nuttige tip. Misschien dat sommige mensen, die de mogelijkheid ervoor hebben, extra monitoren mee kunnen nemen. Dit zodat er toch beeld kan zijn voor degene die geen monitor in het OV mee kunnen nemen.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
geen intresse vanaf mijn kant iig.
ik vind het al moeite genoeg om mijn high tower door heel zeeland te slepen naar verschilende lan parties en vrienden.
maar hem naar utrecht verkassen heb ik echt geen zin in.
en imho lijkt me een NOS lan party heel erg saai.
tuurlijk warez genoeg, bier genoeg, en er zijn ook wel spellen voor linux.
maar toch.
als ik kwam zou ik toch enkel komen voor het bier en het gezelschap.
ik vind het al moeite genoeg om mijn high tower door heel zeeland te slepen naar verschilende lan parties en vrienden.
maar toch.
Ten eerste: als je geen interresse hebt, wat doe je dan in dit topic? Op een subtiele manier proberen om de party naar zeeland te krijgen?Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 00:26:
geen intresse vanaf mijn kant iig.
maar toch.
verder is het je goed recht om NOS saai te vinden, maar ik ben het niet met je eens. Persoonlijk lijkt het me erg leuk en interressant om dingen over linux/unix te leren, en nu eens niet van een howto.
Mensen die spelletjes willen spelen kunnen toch een end komen met quake 3, UT2003, enz.
Overigens heb je ook de mogelijkheid om niet je bigtower mee te nemen, maar ipv daarvan een laptop, of minitower ofzo. hoeft maar een pentiumpje te zijn ofzo (er is vast wel iemand bereid om jou remote op X te laten inloggen zodat jij toch lekker kan surfen, proggen, enz.
Verwijderd
Hey, dan ben ik nog net in Nederland. Ongeveer twee weken later vlieg ik weg.[Airwolf] schreef op 29 oktober 2003 @ 20:28:
We hebben een beetje als richtdatum het weekend van 30/31/1 Januari/Februari genomen. Dus het valt echt niet op dezelfde dag als dat hun lan-party plaatsvind.
Beetje laat: Ja maar... ja maar.... ik wil mijn vriendje meenemen, en hij draait gewoon windowsBezurK schreef op 27 oktober 2003 @ 15:40:
[...]
Wat heb je als WOS'er uberhaupt te zoeken op een NOS-lan? lijkt me dus vrij duidelijk dat windows-gebruikers niet welkom zijn op zo'n lan. Echt niet om het feit dat ze windows gebruiken, dat is hun keuze, maar om het feit dat het een Non-Windows-OS lan is
Ik wil dus wel komen en weer ff spelen met de UX bak die nu bij r3boot rondhangt (was ooit van mij) en er stond oorspronkelijk 10.20 op volgens mij, geen 9
[ Voor 18% gewijzigd door zomertje op 30-10-2003 10:47 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik denk ook dat dat de insteek van deze lan-party moet zijn. Bij een lan-party denken al veel mensen aan games, warez en interpretten. Precies datgene wat ook op een gewone LAN kan. Ja toch?smokalot schreef op 30 oktober 2003 @ 00:57:
[...]
verder is het je goed recht om NOS saai te vinden, maar ik ben het niet met je eens. Persoonlijk lijkt het me erg leuk en interressant om dingen over linux/unix te leren, en nu eens niet van een howto.
Het leuke aan een linux-lan is juist het geek-en. Ik bedoel neem het verschil tussen Campzone en MegaBIT. Campzone is voor de gamers (dus ook mensen die het niet interesseren of dat plugje nou RJ45 heet of niet, bij wijze van
Zo moeten we een NOS-lan ook zien denk ik. Niet als een normale gamers-lan, maar als een samenzijn van mensen die zich enorm interesseren in Linux/unix, net zoals MegaBIT dit voor de netwerkers is.
Zie mijn verhaal hierboven. Je kan het niet verbieden dat iemand een spelletje gaat spelen, maar als dat je insteek is om naar de party te komen, dan vraag ik me af in hoeverre je je in linux interesseerd. Dat is geen flame trouwensMensen die spelletjes willen spelen kunnen toch een end komen met quake 3, UT2003, enz.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
zomertje: Zou heel goed kunnen dat dat 10.20 is, ik _dacht_ dat het 9.x was, maar jij zult dat wel beter weten. Maar da's mooi, want dan kun jij mij UX uitleggen 
Over lezingen: Iemand geintereseerd in een lezing over het gebruik van Intrusion detection systemen?
Over lezingen: Iemand geintereseerd in een lezing over het gebruik van Intrusion detection systemen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 12:02 ]
Misschien een idee om die lezingen / workshops te digitaliseren en na de lan aan te bieden op een website?
Ff offtopic, maar Campzone is absoluut niet een gaming lan. Zo doen ze zich wel voor, maar dat is het echt niet. [/netgamez crew]mOrPhie schreef op 30 oktober 2003 @ 11:17:
Campzone is voor de gamers
Verwijderd
Ja ik wel.!!Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:01:
zomertje: Zou heel goed kunnen dat dat 10.20 is, ik _dacht_ dat het 9.x was, maar jij zult dat wel beter weten. Maar da's mooi, want dan kun jij mij UX uitleggen
maar iig ik ben bezig met de site voor het inschrijven. Zodat we kunnen zien hoeveel mensen er komen etc.
Iemand nog nieuwe ideeen ten aanzien van een plek ?
Een zaal huren kan opzich overal wel.. alleen tja internet..
Zijn we mee bezig.Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:19:
Toch wel een beetje in het centrum van het land?Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:19:
[...]
Ja ik wel.!!
maar iig ik ben bezig met de site voor het inschrijven. Zodat we kunnen zien hoeveel mensen er komen etc.
En ben je verplicht om harde-waren mee te nemen?
mOrPhie schreef op 30 oktober 2003 @ 11:17:
[...]
[...]
Zie mijn verhaal hierboven. Je kan het niet verbieden dat iemand een spelletje gaat spelen, maar als dat je insteek is om naar de party te komen, dan vraag ik me af in hoeverre je je in linux interesseerd. Dat is geen flame trouwens
offtopic:
ik draai zelden games, ik wilde alleen maar aangeven dat er een hoop games zijn die populair zijn op LAN-parties, die ook gewoon native op linux draaien.
ik draai zelden games, ik wilde alleen maar aangeven dat er een hoop games zijn die populair zijn op LAN-parties, die ook gewoon native op linux draaien.
Verwijderd
Hangt eraf wat airwolf regelt.BoAC schreef op 30 oktober 2003 @ 12:27:
[...]
Toch wel een beetje in het centrum van het land?
En ben je verplicht om harde-waren mee te nemen?
Als jij een zaal kan regelen in het midden van het land, voor een redelijk prijs + internet aansluiting. Dan zal dat ook mooi zijn natuurlijk.
Je bent niets verplicht trouwens.
Maar een weekend lang zonder harde-waren lijkt me wel saai.
Tenzij je gewoon een dagje wilt kijken en lezingen bijwonen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:14 ]
Verwijderd
Ja!Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:01:
Toch maar eens overwegen... Als iedereen Windows gaat draaien, wat is er dan nog NOS aan?zomertje schreef op 30 oktober 2003 @ 10:42:
Beetje laat: Ja maar... ja maar.... ik wil mijn vriendje meenemen, en hij draait gewoon windowsen ik wil hem niet gaan dwingen om linux te draaien... dusse, eerst denken dan piepen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:15 ]
zomertje schreef op 30 oktober 2003 @ 10:42:
[...]
Beetje laat: Ja maar... ja maar.... ik wil mijn vriendje meenemen, en hij draait gewoon windowsen ik wil hem niet gaan dwingen om linux te draaien... dusse, eerst denken dan piepen
Ik wil dus wel komen en weer ff spelen met de UX bak die nu bij r3boot rondhangt (was ooit van mij) en er stond oorspronkelijk 10.20 op volgens mij, geen 9
Ik wil best wel Linux installeren hoor
Als ik maar zeker weet dat ik alles nog kan doen wat ik wil na het weekend
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Verwijderd
Cliffie schreef op 30 oktober 2003 @ 13:18:
[...]
Ik wil best wel Linux installeren hoormaakt mij allemaal niet zo veel uit
Als ik maar zeker weet dat ik alles nog kan doen wat ik wil na het weekend
offtopic:
Je pr0n filmpjes zullen het zeker nog wel doen na het weekend
Anders bewaar ik ze wel even voor je
Je pr0n filmpjes zullen het zeker nog wel doen na het weekend
Anders bewaar ik ze wel even voor je
Je kan altijd een dualboot draaien dus je overleefd het weekend vast wel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:34 ]
Verwijderd
Ja en dan vooral over hoe je snort onder debian sparc werkend krijgt.Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:01:

Ik denk dat de eerste twee de meeste bezoekers van NOS zullen boeien, maar daar zou ik fout in kunnen zitten. Aaan de rest van de lezers: is er sowieso wel animo voor een Python workshop en zo ja, voor welke van de genoemde onderwerpen is er dan een voorkeur?sebas schreef op 28 oktober 2003 @ 12:09:
[...]
Welke niveau / onderwerp wil ik een beetje van animo af laten hangen. Mogelijk zijn bijvoorbeeld de volgende dingen:
- python n00b weurksjop (concepten, features, syntax, simpele voorbeelden)
- shellscripting met python (n beetje voorstellen hoe je taken die je vaak met perl doet makkelijker en beter met python kan doen)
- verschillende libraries (SDL, GTK bijvoorbeeld, maar ook python specifieke dingen zoals twisted)
- python als webtaal / zope als webapp framework
Java?! Waarom denk je dat ik graag mee wil helpen met een workshop Python? M'n mailadres is niet voor niets jlg@python.org.Pair proggen lijkt me ook leuk, nooit echt gedaan aangezien dit voor me actuele lievelingstaal nogal lastig is, ik ken nauwelijks mensen die een beetje intensief ermee bezig zijn. Als je de voorkeur aan java geeft, dat kan ook, hier heb ik alleen nog duidelijk minder ervaring mee.
Ik zou er nog even over na moeten denken. Ik werk zelf aan een issuetracker (http://roundup.sf.net), en daar zijn altijd wel wat dingen te doen (Zope integratie, postgresql backend), maar het lijkt me ook wel leuk om eens te kijken naar pygtk/pygame. We hebben een heel weekend.Ik ben op dit moment wat met pygtk en pygame aan het prutsen, beetje basic werk om de libs te leren kennen. Voorstellen welkom
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Nou, we dachten aan het weekend van 30/31 januari en 1 februari.
Het gaat dus om de locatie van killercow, welke nu dan (zo goed als) ook zeker is. Ik heb gevraagd of hij mij wat foto's wil mailen. Dan post ik die hier ook wel.
Het netwerk is ook zeker wat ik kan krijgen, misschien nog iets van stroom nodig. Maar dat moet ik even met killercow kijken wat daar nou ligt en wat voor apparatuur ervoor nodig is.
Aan netwerk:
Intel 480T als coreswitch. 12x gigabit ethernet en 4x glas
Intel 460T als client switch.
En nog een client switch (24 poorts) van HP, waar ik even het type van kwijt ben.
En dan nog het 24 poorts ding wat killercow heeft staan.
In totaal hebben we dus 16 - 3 + (24x3) = 85poorten beschikbaar, waarvan 4 glas en 9 gigabit poorten. De rest is gewoon 10/100. Natuurlijk zal er ook wireless netwerk zijn, dit zal een Asus WL-300 zijn (802.11G).
We moeten nog even kijken wat de entree gaat worden precies. Maar ik zal (evt. met foto's van locatie) alles netjes op een rijtje zetten. De locatie ligt niet echt centraal in Nederland, maar daardoor is het wel goedkoop voor iedereen. Het is makkelijk te bereiken met het OV (duurt alleen wat langer
) en dan gaan we wel even kijken voor een pendel dienstje tussen het station en de locatie.
De inschrijf pagina is (zo goed als) af met dank aan karimo.
Dus inprinciepe kunnen we dan ook gaan inschrijven straks.
Het gaat dus om de locatie van killercow, welke nu dan (zo goed als) ook zeker is. Ik heb gevraagd of hij mij wat foto's wil mailen. Dan post ik die hier ook wel.
Het netwerk is ook zeker wat ik kan krijgen, misschien nog iets van stroom nodig. Maar dat moet ik even met killercow kijken wat daar nou ligt en wat voor apparatuur ervoor nodig is.
Aan netwerk:
Intel 480T als coreswitch. 12x gigabit ethernet en 4x glas
Intel 460T als client switch.
En nog een client switch (24 poorts) van HP, waar ik even het type van kwijt ben.
En dan nog het 24 poorts ding wat killercow heeft staan.
In totaal hebben we dus 16 - 3 + (24x3) = 85poorten beschikbaar, waarvan 4 glas en 9 gigabit poorten. De rest is gewoon 10/100. Natuurlijk zal er ook wireless netwerk zijn, dit zal een Asus WL-300 zijn (802.11G).
We moeten nog even kijken wat de entree gaat worden precies. Maar ik zal (evt. met foto's van locatie) alles netjes op een rijtje zetten. De locatie ligt niet echt centraal in Nederland, maar daardoor is het wel goedkoop voor iedereen. Het is makkelijk te bereiken met het OV (duurt alleen wat langer
De inschrijf pagina is (zo goed als) af met dank aan karimo.
Dus inprinciepe kunnen we dan ook gaan inschrijven straks.
[ Voor 9% gewijzigd door Attilla op 30-10-2003 20:54 ]
Verwijderd
Klinkt goed airwolf!
Waar is die locatie ergen, teminste de plaats?
Want ik kan het ff niet vinden, mn ogen spacen van het maken van de site want...
De site is af!!!
Ik stuur hem dezer dagen airwolf!
Waar is die locatie ergen, teminste de plaats?
Want ik kan het ff niet vinden, mn ogen spacen van het maken van de site want...
De site is af!!!
Ik stuur hem dezer dagen airwolf!
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 00:51 ]
Wooot!!!!
Ik ben een beginnende linux verslaafde (RedHat
)
En wil graag meer leren over BSD & Slackware
Alleen zit ik hier met mijn duimen te draaien dat het een andere datum wordt omdat ik 1 feb een belangrijke wedstrijd heb die ik niet kan afzeggen
Ik ben een beginnende linux verslaafde (RedHat
En wil graag meer leren over BSD & Slackware
Alleen zit ik hier met mijn duimen te draaien dat het een andere datum wordt omdat ik 1 feb een belangrijke wedstrijd heb die ik niet kan afzeggen
lezen is een vak, ole oleeeee
[rml]killercow in "[ Idee] Linux/Unix (NOS) Lan-party"[/rml]
Affin, erg stoer Airwolf! Ik heb er al zin in!
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
Die had ik wel gelezen alleen kon het ff niet terug vindenmOrPhie schreef op 31 oktober 2003 @ 01:50:
[...]
lezen is een vak, ole oleeeee
[rml]killercow in "[ Idee] Linux/Unix (NOS) Lan-party"[/rml]
Zwaagdijk hmm ken het niet hehe
Als alles beetje meezit is de site vanavond onlinneeeee
En ik woon in Tiel!!!killercow schreef op 26 oktober 2003 @ 19:45:
...
Ik heb wellicht een ruimte beschikbaar in zwaagdijk oost, stukje beoven hoorn in noord holland met verschillende kracht stroom groepen en verwarming,
Da's een bere eind rijden!!
Verwijderd
hehe wat dacht je van mij
ik woon in apeldoorn!
Kunnen we niet op een of andere manier carpoolen
vanaf utrecht ofzo of een andere plaats
want zwaagdijk heeft ook geen station..
Anders kom ik er volgens mij niet echt hehe
ik woon in apeldoorn!
Kunnen we niet op een of andere manier carpoolen
vanaf utrecht ofzo of een andere plaats
want zwaagdijk heeft ook geen station..
Anders kom ik er volgens mij niet echt hehe
Niet zeuren,
voor een lan van 3 dagen moet je wat over hebben, en btw ik wil ook nog steeds een keer naar tiel-lan komen, dus mischien kun jij mij dan overhalen.
Hoorn heeft wel een station, en ariwolf en ik zijn nog aan het puzzelen voor een pendel dienst van hoorn station naar NOS-lan2k4want zwaagdijk heeft ook geen station..
Anders kom ik er volgens mij niet echt hehe.
[ Voor 28% gewijzigd door killercow op 31-10-2003 10:26 ]
openkat.nl al gezien?
Ik woon in Nieuwegein. Dus we kunnen carpoolen als je wilt.
Verwijderd
/me gaat een busje huren om een pendel dienst op te zetten tussen Hoorn CS en < locatie >. Details komen nog.
Zijn er nog Nijmeegse (of Wijchense oid) NOS'ers van plan om hierheen te gaan?
Ik kan met het OV een laptopje meenemen, maar met vervoer een werkstation en een 17" CRT (waarop *wel* werkende 3D acceleratie e.d. zit, bovendien zou 'ie een leuke member van een distcc cluster zijn, lijkt me dat dat op zulke LAN's wel gedaan wordt, clusteren).
Ik kan met het OV een laptopje meenemen, maar met vervoer een werkstation en een 17" CRT (waarop *wel* werkende 3D acceleratie e.d. zit, bovendien zou 'ie een leuke member van een distcc cluster zijn, lijkt me dat dat op zulke LAN's wel gedaan wordt, clusteren).
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Nijmegen hierTony Vroon schreef op 31 oktober 2003 @ 13:14:
Zijn er nog Nijmeegse (of Wijchense oid) NOS'ers van plan om hierheen te gaan?
Ik ben van plan om te gaan, vanuit Nijmegen. Alleen heb ik niet veel zin om een workstation mee te slepen, ook bij gebrek aan vervoer.
Ik ga vermoedelijk dus met trein + lappie, daar heb je niet veel aan.
Ik ga vermoedelijk dus met trein + lappie, daar heb je niet veel aan.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
* zomertje heeft dan interesse in een workshop perl
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Workshop LDAP.
Hoor er veel over, maar nog geen duidelijke hands-on handleidingen gezien.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Ik zal zo even foto's van de locatie, de tafels, de stroom verdeling online flikkeren,
over de prijs moet ik nog ff onderhadelen, maar zal niet echt veel zijn,
De bandbweer/politie en de eigenaar van de locatie moeten uiteraard nog accoord gaan voordat er ook echte geslapen/doorgetrokken mag worden snachts maar toch, dat zal wel te doen zijn hier in het rustige hoge noorden.
over de prijs moet ik nog ff onderhadelen, maar zal niet echt veel zijn,
De bandbweer/politie en de eigenaar van de locatie moeten uiteraard nog accoord gaan voordat er ook echte geslapen/doorgetrokken mag worden snachts maar toch, dat zal wel te doen zijn hier in het rustige hoge noorden.
openkat.nl al gezien?
Als Beelzebubu gaat kom ik ook wel. Met mijn nieuwe
iBook
. Warcraft III draait goed, dus ik heb iig één multiplayer game
. Moet UT2k3 nog te pakken zien te krijgen.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Verwijderd
Liev!FL!PNEUS schreef op 31 oktober 2003 @ 15:08:
Als Beelzebubu gaat kom ik ook wel. Met mijn nieuweiBook
. Warcraft III draait goed, dus ik heb iig één multiplayer game
. Moet UT2k3 nog te pakken zien te krijgen.
Ik zie trouwens een behoorlijk aantaal mensen een workshop vragen/aanbieden, moet dat allemaal zo officieel? Is het niet gewoon zo dat dat soort dingen gewoon "gebeuren"? Ik bedoel, niet lullig bedoeld, maar als je voor elk HOWTO-achtige onderwerp een officieel georganiseerde workshop wilt geven, dan krijgt dit hele gebeuren een nogal beginnerig karakter. Volgens mij is dat niet echt de bedoeling...
Dit vind ik nu leuke dingen.Tony Vroon schreef op 31 oktober 2003 @ 15:04:
Workshop LDAP.
Misschien dat we in deze ideeen wat structuur kunnen aanbrengen om ook daadwerkelijk inhoud te geven aan deze ideeen en ze wellicht zelfs uit te voeren bij voldoende belangstelling? Of gaat dit onofficieel gehouden worden?
[/brainstorm]
edit:
damn you Beelzebubu
damn you Beelzebubu
[ Voor 4% gewijzigd door mOrPhie op 31-10-2003 15:29 ]
Nou, jij mag ook een workshop geven over advanced kernel hacking wmb. zolang je mij er maar niet mee lastig valt.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 15:27:
[...]
Liev!.
Ik zie trouwens een behoorlijk aantaal mensen een workshop vragen/aanbieden, moet dat allemaal zo officieel? Is het niet gewoon zo dat dat soort dingen gewoon "gebeuren"? Ik bedoel, niet lullig bedoeld, maar als je voor elk HOWTO-achtige onderwerp een officieel georganiseerde workshop wilt geven, dan krijgt dit hele gebeuren een nogal beginnerig karakter. Volgens mij is dat niet echt de bedoeling....
Verwijderd
Hetgeen wat ik in m'n hoofd heb (toegepaste intrusion detection) is echt niet in een howto te vinden hoor... Laat staan dat dat voor de echte beginners te begrijpen isVerwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 15:27:
[...]
Liev!.
Ik zie trouwens een behoorlijk aantaal mensen een workshop vragen/aanbieden, moet dat allemaal zo officieel? Is het niet gewoon zo dat dat soort dingen gewoon "gebeuren"? Ik bedoel, niet lullig bedoeld, maar als je voor elk HOWTO-achtige onderwerp een officieel georganiseerde workshop wilt geven, dan krijgt dit hele gebeuren een nogal beginnerig karakter. Volgens mij is dat niet echt de bedoeling....
edit:
neemt niet weg dat het interesant is om te volgen als beginner hoor
neemt niet weg dat het interesant is om te volgen als beginner hoor
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 15:43 ]
http://attilla.nl/nos/
Ok, er kunnen mensen zich inschrijven.
Prijs is nog niet bekend, dat moet nog even duidelijk worden.
Maar zeker niet boven de €17,50.
Ik hoop dat ik van de NOS mods een post voor een sticky topic mag maken.
Ok, er kunnen mensen zich inschrijven.
Prijs is nog niet bekend, dat moet nog even duidelijk worden.
Maar zeker niet boven de €17,50.
Ik hoop dat ik van de NOS mods een post voor een sticky topic mag maken.
Mischien kan iemand uitleggen hoe je oa wineX aan de praat krijgt, en hoe je NVidia/ATI drivers zover krijgt om iets te doen?
Ik heb hier igg best wel ruzie mee, en ik denk dat er wel meer mensen zijn, t gaat vooral om nog niet geporte games welke ik nu op een andere machine moet spelen, en dus moet het heidense os nog even gespaard blijven.
Oke Nerds opgelet!
de locatie foto's zijn online!

Voor meer foto's:
http://www.picserve.nl/gallery.php?id=17
Ik heb hier igg best wel ruzie mee, en ik denk dat er wel meer mensen zijn, t gaat vooral om nog niet geporte games welke ik nu op een andere machine moet spelen, en dus moet het heidense os nog even gespaard blijven.
Oke Nerds opgelet!
de locatie foto's zijn online!
Voor meer foto's:
http://www.picserve.nl/gallery.php?id=17
[ Voor 22% gewijzigd door killercow op 31-10-2003 16:01 ]
openkat.nl al gezien?
Verwijderd
Locatie bovenin nederland is wel errug ver rijden als ik maar een dagje kan komen. Enig plannen om zoiets ook een keer in midden NL te doen?
Toch een keer kijken op irc.tweakers.net op #NOS....kijken of daar een beetje vriendelijke NOSsers zijn
Ben zelf ook best nieuw in dit NOS gebeuren....beetje samba, nfs, bridges, kernels en dat soort dingen.....in andere woorden...beetje' FAQ's lezen
Wel goed voor kennis....
Anyway, hello NOS tweakers
!
Toch een keer kijken op irc.tweakers.net op #NOS....kijken of daar een beetje vriendelijke NOSsers zijn
Ben zelf ook best nieuw in dit NOS gebeuren....beetje samba, nfs, bridges, kernels en dat soort dingen.....in andere woorden...beetje' FAQ's lezen
Wel goed voor kennis....
Anyway, hello NOS tweakers
Verwijderd
Echt een super locatie killercow!
Lekker groot! vet hoor!
Ik kom die 3 dagen wel door eh eh .
Als eventueel mensen magnetrons meenemen hmmm
Ik kan niet wachten! kan het nu vanavond ofzo ? hehe
Lekker groot! vet hoor!
Ik kom die 3 dagen wel door eh eh .
Als eventueel mensen magnetrons meenemen hmmm
Ik kan niet wachten! kan het nu vanavond ofzo ? hehe
Tja, de locatie is daar goed en niet duur.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:37:
Locatie bovenin nederland is wel errug ver rijden als ik maar een dagje kan komen. Enig plannen om zoiets ook een keer in midden NL te doen?
Het is gewoon niet makkelijk om een goede locatie te vinden en als je dan dit in je schoot geworpen krijgt. tja ..
En ik bedoel voor een weekend is het best te doen, maar inderdaad .. 1 dagje is niet leuk. Ik woon zelf in Nieuwegein .. ook midden nederland, dus ik moet ook een stukje rijden.
Verwijderd
Ik zal wel eens kijken of tegen die tijd echt niets te regelen is. Hrm.
Uit nieuwsgierigheid even tussendoor...wat -is- attilla.nl, airwolf?
Wat draait men eigenlijk over het algemeen?
Wat draait men eigenlijk over het algemeen?
Attilla is mijn naam (afgeleid van Attila de Hun, alleen verkeerd geschreven). En ik vind het domein wel leuk voor mijn e-mail, maar verder doe ik er niks mee. Ja .. standaard php_nuke staat erop, met een geinig layoutje .. maar verder niks.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:59:
Hm, volgens mij wel.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 15:27:
[...]
Nee, serieus: Ik vind het wel n goed idee om er van tevoren even over na te denken, aangezien wat voorbereiding niet weg is als je wat wilt vertellen. Plus dat je van tevoren weet of er animo is. Uiteraard moet je niet voor elk onderwerp waar ook een howto voor bestaat meteen een workshop aanbieden, maar je ziet dat veel mensen dit wel interessant vinden. Dus een beetje planning over invulling van de tijd kan geen kwaad. Het hoeft natuurlijk niet allemaal superformeel, maar een handout / slide ofzo met je punten en wat links zijn echt geen overbodige luxe.
Volgens mij komen veel mensen om iets te leren, dus logisch dat dat wel even meegenomen mag worden in de planning.
Vette locatie trouwens.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Mja goed, ik ga eerst even alles rond doen qua locatie stroom enz enz. En dan even over de invulling van de workshops kijken. Tenzij natuurlijk iemand dit opzich wil nemen en hier een schema van wil maken.sebas schreef op 31 oktober 2003 @ 17:35:
[...]
Hm, volgens mij wel.
Nee, serieus: Ik vind het wel n goed idee om er van tevoren even over na te denken, aangezien wat voorbereiding niet weg is als je wat wilt vertellen. Plus dat je van tevoren weet of er animo is. Uiteraard moet je niet voor elk onderwerp waar ook een howto voor bestaat meteen een workshop aanbieden, maar je ziet dat veel mensen dit wel interessant vinden. Dus een beetje planning over invulling van de tijd kan geen kwaad. Het hoeft natuurlijk niet allemaal superformeel, maar een handout / slide ofzo met je punten en wat links zijn echt geen overbodige luxe.
Volgens mij komen veel mensen om iets te leren, dus logisch dat dat wel even meegenomen mag worden in de planning.
Vette locatie trouwens.
Ik ben het inderdaad niet met je eens dat howto dingen behandeld moeten worden, maar persoonlijk lijken mij ook leuke discussies wel leuk.
Iemand vroeg net wat over OpenLDAP geloof ik ?
Nou, ik werk nu bij een software bedrijf .. en misschien kan ik wel iemand regelen die daar wat over wil vertellen, aangezien dat hier alleen maar gebruikt wordt.

Ik wil eventueel wel een net intranet opbouwen voor op de lan waarmee we dus dingen als chatting/catering/meldingen/forum/v&a/instant messaging kunnen regelen,
zo lijkt het mij verstandig om dingen als regels,agenda punten en opmerkingen te kunnen pushen naar gebruikers net zo als hier op got gebeurt, dan kun je als org toch een beetje formeel dingen aankondigen enzo.
zo lijkt het mij verstandig om dingen als regels,agenda punten en opmerkingen te kunnen pushen naar gebruikers net zo als hier op got gebeurt, dan kun je als org toch een beetje formeel dingen aankondigen enzo.
openkat.nl al gezien?
Als je dat wil en kan, dan heb ik er geen probleem mee.killercow schreef op 31 oktober 2003 @ 18:09:
Ik wil eventueel wel een net intranet opbouwen voor op de lan waarmee we dus dingen als chatting/catering/meldingen/forum/v&a/instant messaging kunnen regelen,
Maar doe er dan wel een apart warez forum bij, dat hou je toch niet tegen (als we dat willen) en dan blijft dat een beetje apart.
Eehm, even he, even de mierenn**ker uithangen. Die tabel met deelnemers, die kan wel wat restyling gebruiken. Zo is het gewoon niet leesbaar zowat.
@karimo: Misschien dat je er 1 tabel van zou kunnen maken, in plaats van allerlei losse, dat scheelt.
* mOrPhie heeft zich ingeschreven
[ Voor 3% gewijzigd door mOrPhie op 31-10-2003 19:09 ]
Verwijderd
Hier is het gewoon leesbaar hoor ? Wat voor browser gebruik je ..mOrPhie schreef op 31 oktober 2003 @ 19:09:
[...]
Eehm, even he, even de mierenn**ker uithangen. Die tabel met deelnemers, die kan wel wat restyling gebruiken. Zo is het gewoon niet leesbaar zowat.
@karimo: Misschien dat je er 1 tabel van zou kunnen maken, in plaats van allerlei losse, dat scheelt.
* mOrPhie heeft zich ingeschreven
hmm airwolf heeft er ook last van, hij bebruik mozilla.
Ik gebruik IE.
@morphie, als je een tabel kan krijgen wat voor beide netjes is, graag

Ik heb verder niet zoveel verstand van al die website zooi, dus
het probleem is de tabel staat nu doormiddel van een echo"<table> etc "
in een php script, omdat die data uit een database wordt gehaald.
ik heb er uren over gedaan om het netjes in een tabel te krijgen.
lukte me niet echt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 19:56 ]
Mja, zo in mozilla firebird 0.7:

Als iemand de kennis ervan heeft om een goede tabel ervan te maken, hier is de source:

Als iemand de kennis ervan heeft om een goede tabel ervan te maken, hier is de source:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| <body bgcolor="#666666"> <pre><center><h3>Nos lan Deelnemers</h3></center></pre></center> <br> <i>Klopt er iets niets , of wil je toch nog iets wijzigen.<br> Mail dan even naar <a href="mailto:attilla@attilla.nl?subject=Nos deelnemer">attilla@attilla.nl</a> <br><br></i> <table border=1 cellpadding=0 width=564 cellspacing=0 style='font-family: verdana; font-size: 8 pt'> <tr bgcolor=#D1DCE4><font face=Verdana,Arial,Helvetica size=1> <td width=13%><B>Nr:</b></td> <td width=30%><B>Naam :</b></td> <td width=30%><B>Woonplaats :</b></td> <td width=25%><B>Poort client :</b></td> <td width=30%><B>Poort Server :</b></td> <td width=1%><B>Utp:</b></td> <td width=1%><B>Wireless :<B></td> <td width=5%><B>Betaald :<B></td></tr></font> </table> <?php //connecten met de Database mysql_connect ("localhost","airwolf", "**paswoord**"); //host, username,pass mysql_select_db("airwolf"); //database $sql = "SELECT * FROM list"; $res = mysql_query($sql); while($row = mysql_fetch_object($res)){ echo" <table border=1 cellpadding=1 width=564 cellspacing=0 style='font-family: verdana; font-size: 8 pt'> <TR bgcolor=#4682B4> <TD width=2%>$row->nr</td> <TD width=9%>$row->naam</td> <TD width=9%>$row->woonplaats</td> <TD width=7%>$row->poortc</td> <TD width=4%>$row->poorts</td> <TD width=2%>$row->utp</td> <TD width=5%>$row->wireless</td> <TD width=4%>$row->betaald</td> </tr></table> "; } ?> |
edit:
Wtf, in IE heeft gewoon de hele site een andere kleur
Wtf, in IE heeft gewoon de hele site een andere kleur
[ Voor 78% gewijzigd door moto-moi op 31-10-2003 20:08 ]
Elke rij is een nieuwe tabel, dat lijkt me wat overbodig (en het veroorzaakt de foute weergave). De fix lijkt me duidelijk.
Verder is deze hele LAN-party een leuk idee, evenals de workshop over intrusion detectie lijkt mij ook wel interessant. Als ik kom, neem ik enkel een laptopje mee. UTP, bedoel je daarmee hoeveel UTP-kabels je meeneemt?
Verder is deze hele LAN-party een leuk idee, evenals de workshop over intrusion detectie lijkt mij ook wel interessant. Als ik kom, neem ik enkel een laptopje mee. UTP, bedoel je daarmee hoeveel UTP-kabels je meeneemt?
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
Ja ik ben er verder zo intoajvdvegt schreef op 31 oktober 2003 @ 20:16:
Elke rij is een nieuwe tabel, dat lijkt me wat overbodig (en het veroorzaakt de foute weergave). De fix lijkt me duidelijk.
maar ik fix het vanavond wel
Als je de keuze heb tussen utp of wireless .. wat denk je dat er bedoelt wordt.ajvdvegt schreef op 31 oktober 2003 @ 20:16:
Maargoed, gewoon of je van het vaste netwerk gebruik of wireless dus.
Verwijderd
OMG een site voor een NOS meeting^WLAN die voor IE gemaakt is...nou ja, vooruit het is weekend en hij werkt iig
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 21:22 ]
Ik hebbum niet gemaakt.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 21:20:
OMG een site voor een NOS meeting^WLAN die voor IE gemaakt is...nou ja, vooruit het is weekend en hij werkt iig
En we zijn bezig om het te herstellen
Hier ff nieuwe php code welke alles een beetje netter en handiger doet, i took the liberty to add empty field tags,
Gewoon copy-paste heb alleen de db output aangepast
Gewoon copy-paste heb alleen de db output aangepast
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <body bgcolor="#666666"> <center><h3>Nos lan Deelnemers</h3></center> <br> <i>Klopt er iets niets , of wil je toch nog iets wijzigen.<br> Mail dan even naar <a href="mailto:attilla@attilla.nl?subject=Nos deelnemer">attilla@attilla.nl</a></i> <br><br> <table border=1 cellpadding=0 width=564 cellspacing=0 style='font-family: verdana; font-size: 8 pt'> <tr bgcolor=#D1DCE4><font face=Verdana,Arial,Helvetica size=1> <td width=13%><B>Nr:</b></td> <td width=30%><B>Naam :</b></td> <td width=30%><B>Woonplaats :</b></td> <td width=25%><B>Poort client :</b></td> <td width=30%><B>Poort Server :</b></td> <td width=1%><B>Utp:</b></td> <td width=1%><B>Wireless :<B></td> <td width=5%><B>Betaald :<B></td></tr> <?php //connecten met de Database mysql_connect ("localhost","airwolf", "**paswoord**"); //host, username,pass mysql_select_db("airwolf"); //database $sql = "SELECT * FROM list"; $res = mysql_query($sql); while($row = mysql_fetch_object($res)){ echo" <TR bgcolor=#4682B4 style='font-family: verdana; font-size: 8 pt'> <TD width=2%>".(strlen($row->nr==)0?$row->nr:'x')."</td> <TD width=9%>".(strlen($row->naam)==0?$row->naam:'Unknown')."</td> <TD width=9%>".(strlen($row->woonplaats)==0?$row->woonplaats:'Unknown')."</td> <TD width=7%>".(strlen($row->poortc)==0?$row->poortc:'0')."</td> <TD width=4%>".(strlen($row->poorts)==0?$row->poorts:'0')."</td> <TD width=2%>".($row->utp=="o"?"Ja":'Nee')."</td> <TD width=5%>".($row->wireless=="o"?"Ja":'NEE')."</td> <TD width=4%>".(strlen($row->betaald)==0?$row->betaald:'Nog niet.')."</td> </tr>"; } ?> </table> |
[ Voor 28% gewijzigd door killercow op 31-10-2003 22:39 ]
openkat.nl al gezien?
Dankje voor het werk, maar mijn neefje is zonet bezig geweest. En die heeft het helemaal geregeld.killercow schreef op 31 oktober 2003 @ 22:06:
Hier ff nieuwe php code welke alles een beetje netter en handiger doet, i took the liberty to add empty field tags,
De usergegevens worden nu ook geinclude enzo
offtopic:
De tabel is nu prima, maar ergens worden vaste breedte gebruikt.... hier een screenshotje met het probleem.
De tabel is nu prima, maar ergens worden vaste breedte gebruikt.... hier een screenshotje met het probleem.
Voelt er iemand nog iets voor om daar een of anders progsel in elkaar te gaan hacken? Mij lijkt het leuk&nuttig om iets met zeroconf/rendezvous te doen, bv een iChat Gaim plugin.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
Hehee
thanks voor de fix
ja die width=564
is de breedje van die deelnemers tabel
maar ik kan ook wel de hele tabel aanpassen, waar het dus inkomt
maarja niet iedereen draait een hoge res.
Dus ik weet niet precies hoe dat eruit gaat zien
en attilla of offline dus ik weet het ww niet enzo hehe
thanks voor de fix
ja die width=564
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 23:41 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 23:39:
Hehee
thanks voor de fix![]()
ja die width=564
offtopic:
Je kan ook gewoon die knullige <i f r a m e > weghalen en een width="80%" oid gebruiken, dat geheel in een tabel
en while you're at it: http://validator.w3.org/c...%2F%2Fattilla.nl%2Fnos%2F
Je kan ook gewoon die knullige <i f r a m e > weghalen en een width="80%" oid gebruiken, dat geheel in een tabel
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 23:45 ]
Verwijderd
Sorry kan ff geen tabellen meer zien nuVerwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 23:42:
[...]
offtopic:
Je kan ook gewoon die knullige <i f r a m e > weghalen en een width="80%" oid gebruiken, dat geheel in een tabelen while you're at it: http://validator.w3.org/c...%2F%2Fattilla.nl%2Fnos%2F
Heb nu trouwens geen toegang om de boel aan te passen