XBL: theArthurrrr
Dank dank dank,Nexxennium schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:05:
Mooie foto's Hangloozz en DeWaanzin. Jammer wel dat de horizon/zee wat gewelfd is, en de belichting wat varieert. Die belichting heb je niet altijd in de hand, dat is bij mijn foto ook niet goed (een 360 pano maken kost paar minuten tijd met een Canon G6 en kazig statiefje, niet handig als de zon ondergaat en achter wolkje kruipt) Maar een rechte zee moet toch wel lukken, met de juiste tools.
De welving van de zee valt best wel mee, het overgrote deel zijn bergen aan de horizon. De belichting is min of meer overal gelijk (zelfde sluitertijd en diafragma). Maar ik snap waar je op doelt, iets links van het midden van die foto zit wat meer overbelichting, dat was nl. zo'n beetje recht tegen de zon in. Ik heb ook aardig wat lensflare op die plekken weg gepoetst.
Deze week krijg ik die pano opgespannen op canvas 100x40 (hopelijk 30) thuis, ik ben zeer benieuwt hoe dat er uit gaat zien.
XBL: theArthurrrr
Qua toning misschien zelfs nog iets mooier, maar die eerste vind ik qua compositie fijner, je ogen worden daar lekker naar die toren toe gezogen.
Opbouwende kritiek hoor, prachtige pano's met prachtige kleuren!
Wow... prachtigBaumans schreef op donderdag 27 april 2006 @ 02:28:
Zonsopgang in Hurghada, egypte. Was erg vroeg opstaan....
[afbeelding]
Normaal ben ik overigens de laatste om te nitpicken over een scheve horizon, maar in dit geval vind ik het wel erg opvallen omdat die over je hele plaat heen ligt. Dus gauw even rechtzetten en groot laten afdrukken!
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Mooie plaatjes trouewns, zeker de laatste (Y) chapeau
De demo-versie van autostitch is gratis, een topprogjeRowanov schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:30:
Gratis weet ik niet, maar autostitch doet het prima.
Verwijderd
Vette foto...Baumans schreef op donderdag 27 april 2006 @ 02:28:
Zonsopgang in Hurghada, egypte. Was erg vroeg opstaan....
[afbeelding]
wat voor een camera en lens is er gebruikt?
Deze foto is gemaakt met een Canon Powershot Pro 1. De foto heb ik uit de lossen pols geschoten, zonder statief.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Daar zit inderdaad nog een naad, maar nogmaals dit is niet de versie die ik heb laten afdrukken.Acid_Burn schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:13:
Hmm in de lucht boven de 2 linkse boten zie ik een duidelijke naad zitten. Die zou ik toch even wegwerken voor je em laat afdrukken.
Zeer appart inderdaad.MartijnGizmo schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:02:
Dit vond ik wel bijzonder, 360-graden-onderwater-panorama: http://www.refocus.de/work/underwater/
Je hebt totaal geen refetentiepunt om de plaats goed te bekijken, erg mooi.
Volgens mij is je stitch niet helemaal goed gegaan, welk programma gebruik je er voor?
Ik had toen wel last van een wolk die plots we van de zon schoof, ik denk dat het probleem daar ligt. Iemand enig idee om dat te verbeteren?
Mooie stitch ook voor zover ik dat kan beoordelen. Autostitch? Zo mag ik ze iig graag zien
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Heel jammer van die witte vlakken boven en onder in beeld. Of vul ze op, of crop iets nauwer.jfeelders schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:17:
Ik ben vandaag naar de Japanse Tuin in Den Haag geweest. Natuurlijk een panorama-tje gemaakt (360°):
Prima foto, maar mag die wat groter?....hij is wel breed enzo, maar niet erg hoog, waardoor het uiteindelijk best een kleine foto is....beetje grotere versie?BlaTieBla schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:29:
Panorama van een vallei vlak bij Lhasa (Tibet)
[afbeelding]
Het 'orgineel' is >10MB (JPEG). En dan is er staat de jpeg kwaliteit al op 80%. Dit is tenminste nog een beetje handzaamnomad85 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:04:
[...]
Prima foto, maar mag die wat groter?....hij is wel breed enzo, maar niet erg hoog, waardoor het uiteindelijk best een kleine foto is....beetje grotere versie?
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Verwijderd
Vind het er leuk uitzien, met dat licht..DoubleJ schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:23:Gister even een panorama van m'n kamer gemaaktbestaat uit 7 foto's (denk ik
)
(Trouwens, erg slim ben je.. Een fles limonade siroop, met achter je een kraan.. Dat is geniaal:P)
Hier mijne, geschoten vorig jaar in miami vanaf een cruiseschip
Totaal 12 fotos gestitched met panorama factory

Klik voor full versie
En nog een, geschoten op het strand in Kenia... 5 fotos:

En de laatste, Water-Taxi halte op St. Maarten:

edit: fotos toegevoegd
[ Voor 58% gewijzigd door MenaceD op 29-06-2006 20:53 ]
Mag de full versie ietsje fuller?MenaceD schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:28:
Klik voor full versie
Heb je ook een echte "full versie"? Hij is nog steeds erg klein namelijkMenaceD schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:28:
Zal het topic levendig houden want vind de foto's super...
Hier mijne, geschoten vorig jaar in miami vanaf een cruiseschip
Totaal 12 fotos gestitched met panorama factory
[afbeelding]
Klik voor full versie
Iemand een alternatief ?
[ Voor 70% gewijzigd door MenaceD op 29-06-2006 20:54 ]
Kun je ze niet gewoon bij je ISP stallen?MenaceD schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:33:
Heb m even op een domein gezet, maar zo ben ik waarschijnlijk snel door mijn datalimiet heen...
Iemand een alternatief ?
De watertaxi-pano vind ik wel aardig. Jammer dat het zo slordig gestitch is, net zoals het Keniaanse strand, waar de horizon toch wel heel erg krom is. Nou kan dat ook aan de software liggen.
Zelf gebruik ik altijd Hugin. Daarmee krijg ik m'n pano's toch eigenlijk altijd wel zoals ik vind dat ze horen (technisch gesproken dan
Twee recenter spul van mij: Bos bij Landgraaf, Enschede vanaf Dish hotel. Fraai vind ik ze niet echt. Beide zijn uit de hand geschoten, maar dat hoeft voor deze afstanden geen probleem te zijn. Erger was dat ik bij de Enschede-pano vergeten was om een vaste belichting te gebruiken
Ik ben (nog niet echt hard) op zoek naar een opzetstuk voor statief om het draaipunt in de camera te verplaatsen, zoals deze panaroma tripod head.. Alleen vind ik het overdreven om daar $200 aan uit te geven. Zeker aangezien ik toch maar een Canon G6 heb, licht dus, hoeft het helemaal niet zo solide te zijn. Weet iemand of dergelijk spul in Nederland verkocht wordt?
Q: Waarom? Uit de hand lukt je zo te zien ook.
A: Ja, totdat je pano's met objecten van dichtbij gaat maken. Dat lukt je echt niet meer vanuit de hand.
Je hebt gelijk, maar deze pano bestaat uit twee fotos, waar een minimale overlap tussen zit. Foto's zijn dus slecht geschoten... helaas kom je daar thuis achter. Heb het trouwen ook nog met hugin geprobeerd maar die kan er ook niet veel meer van makenNexxennium schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:22:
[...]
....
De watertaxi-pano vind ik wel aardig. Jammer dat het zo slordig gestitch is, net zoals het Keniaanse strand, waar de horizon toch wel heel erg krom is. Nou kan dat ook aan de software liggen.
....
Prima picture voor je dual screen opstelling als achtergrond!....kortom, een groot compliment, mooie kleuren, fijne rustige verlopenabrakadaver schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:16:
De stille oceaan bij Kaikoura - Nieuw Zeeland (klikbaar)
[afbeelding]
Een beetje overdreven bolling van de aarde, maar het is wel een lekker plaat. Zou de grotere versie iets groter mogen?
De aarde is zo groot nog nietnomad85 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:59:
BlaTieBla:
Een beetje overdreven bolling van de aarde, maar het is wel een lekker plaat. Zou de grotere versie iets groter mogen?
De link is aangepast naar het origineel (4527*1410)
Ik heb ook nog wel een 'render' met een vlakkere horizon, maar dan staan de gebouwen er zo scheef op.
[ Voor 13% gewijzigd door BlaTieBla op 03-07-2006 21:48 ]
Resultaat moest ongeveer over 150 graden gaan, bijna een halve cirkel.
Foto gemaakt vanaf het balkon met een statiefje. Gewoon stand handmatig, alles laten staan en van links naar rechts gegaan in 5 foto's. Maar ze overlappen totaal niet, ja wel het gebied, maar niet de afmetingen en soms zelfs niet de kleuren..!
Camera is overigens een Fujifilm FinePix S5600 met een 10€ Hama statiefje.
Dat kan je nog wel enigszins compenseren; een programma als autostitch trekt dat allemaal wel bij.Siparti schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:21:
Ik heb ook geprobeerd panorama foto te maken.. Maar helaas.
Resultaat moest ongeveer over 150 graden gaan, bijna een halve cirkel.
Foto gemaakt vanaf het balkon met een statiefje. Gewoon stand handmatig, alles laten staan en van links naar rechts gegaan in 5 foto's. Maar ze overlappen totaal niet, ja wel het gebied, maar niet de afmetingen en soms zelfs niet de kleuren..!
Opmerkelijk, zo'n topic wat al 4 jaar loopt
[ Voor 7% gewijzigd door yohan op 08-07-2006 16:53 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Alles was handmatig gedaan. Sluitertijd, diafragma, witbalans, alles stond vast.Acid_Burn schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:49:
Je moet ook alles op handmatig doen. Belichting, scherpstellen en witbalans
aha, dus zo wist men dat de aarde rond wasBlaTieBla schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:07:
Panorama van Rotterdam vanaf de Euromast.
[afbeelding]
(gemaakt met Realviz Stitcher)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Heb je misschien niet 'te veel' foto's gemaakt. Ik bedoel dus dat ze te veel overlappen. Ik heb dat ook wel is gedaan en toen ik de foto's ging stitchen werd het ook een bolle panorama.BlaTieBla schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:07:
Panorama van Rotterdam vanaf de Euromast.
[afbeelding]
(gemaakt met Realviz Stitcher)
Of je wacht even tot de zon weer tevoorschijn komtNexxennium schreef op zondag 09 juli 2006 @ 01:19:
Schoof er niet toevallig een wolk voor de zon langs? Dan kun je ook meteen opnieuw beginnen.
Zeer uitzonderlijk!.....panorama foto's zijn toch niet erg veel gedaan en gepost blijbaar. Het idee van overzicht is vaak erg mooi, maar veelal de kwaliteit per foto niet, met uitzonderingen daar gelaten.Yohan schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:53:
offtopic:
Opmerkelijk, zo'n topic wat al 4 jaar loopt
Maar 4 jaar zeg
[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 09-07-2006 11:25 ]

En de tweede. Ook uit de hand geschoten.

[ Voor 57% gewijzigd door wisselwerking op 30-07-2006 10:53 ]

grote versie http://static.flickr.com/62/200927921_30483df342_b.jpg
Borgloon, België

grotere versie http://static.flickr.com/68/202900627_d0a2dd2a93_o.jpg
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Tunesie

Geschoten met een Canon powershot S80
Ben benieuwd wat jullie er van vinden
[ Voor 8% gewijzigd door jero1ste op 14-08-2006 19:44 ]
Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm
Met Photoshop, gewoon alle fotos naast elkaar geplakt en met de move tool alle fotos zo goed mogelijk aan laten sluiten...Rowanov schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:16:
Siparti; met welke software ben je het nu aan elkaar aan het plakken? Ik krijg namelijk sterk de indruk dat die problemen die je noemt niets te maken hebben met het daadwerkelijke schieten van de foto's.
Dit kan je idd instellen bij; EDIT -> OPTIONS en daar SCALE op 100% zetten.Siparti schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:08:
Oke done, even getest en werkt verschrikkelijk goed! Maar het lijkt wel of hij alles cropt enzo, verkleint zegmaar. Maar ik wil de foto's op originele grootte behouden en met photoshop croppen en verkleinen. Kan ik dit instellen?
Hierbij nog 3 panorama's;

Antwerpen (5mb)

Antwerpen (2mb)

Antwerpen (2mb)
[ Voor 37% gewijzigd door jero1ste op 14-08-2006 17:22 ]
Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm
Ja, dat kan (bij settings, standaard staat ie op 10% meen ik). Maar als je dat op 100% heb je wel een hele sloot geheugen nodig. Mijn machine met 2GB ram en 4 GB swap trekt dat niet (ik krijg een out-of-memory error). Op 50% is de foto nog steeds groot zat hoor.Siparti schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:08:
Oke done, even getest en werkt verschrikkelijk goed! Maar het lijkt wel of hij alles cropt enzo, verkleint zegmaar. Maar ik wil de foto's op originele grootte behouden en met photoshop croppen en verkleinen. Kan ik dit instellen?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
het waren 3 foto's.Siparti schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:51:
(Volgens mij) perfecte overlapping, je ziet nergens dat het meerdere foto's zijn! Hoeveel waren het er? Volgende keer wel letten op de ruis (op je camera al of met photoshop) das een beetje zonde als je bijv. op vakantie een panorama foto maakt, dat kan je niet zomaar overdoen
prachtig programa, autostitch.
nog eentje van mij dan, weer uit mijn raam genomen, maar deze keer vanochtend.

Klikbaar voor grotere + betere kleuren versie.
commentaar is welkom
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 17:41 ]

origineel
In totaal 6 foto's, genomen met sony DSC-P10. waarschijnlijk op automatische stand. had het ding net één week
[ Voor 23% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 15-08-2006 14:01 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Verwijderd

(voor de liefhebber kan ik ook de 20,6 megapixel foto uploaden
Verwijderd
Ik wilde jullie deze panorama laten zien. Dit is in de Dolomieten (Italië).
Brand maar los.

En hier is de grote panoramafoto
http://img324.imageshack....dolomietenpanoramabr2.jpg
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 22:12 . Reden: foto verkleint ]
Op full-res zijn ze gaaf. Als ik geweten heb dat ze zo goed waren, dan had ik meer van diot soort foto's gemaakt van de zomer.
[ Voor 18% gewijzigd door Falcon2107 op 09-09-2006 16:20 ]
Strakke foto's! Altijd leuk om te zoeken naar mensen die meer dan 1x op de foto staan. Op de bovenste staat 1 man in ieder geval 2 keer. (Die man vooraan iets links van het midden staat er meer naar links nog een keer op). Maar heel netjes aan elkaar gezet.Falcon2107 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:19:
Twee foto's die ik van de zomer geschoten heb in Monaco. Bewerkt met PTGui en Fireworks.
[KNIP]
Op full-res zijn ze gaaf. Als ik geweten heb dat ze zo goed waren, dan had ik meer van diot soort foto's gemaakt van de zomer.
This footer is intentionally left blank
Stockholm toch als ik het zo snel even bekijk? Bekend effectje

Je begint met een (360 graden) pano.Siparti schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:49:
Met welk prog maak je zoiets, zon cirkel panorama?
-In PS: flip vertical
-Hoogte aanpassen zodat je pano vierkant wordt.
-Vervolgens Polar Coordinates
@Jasper: mooi gedaan.
100% zeker Stockholm;Zoefff schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:35:
Stockholm toch als ik het zo snel even bekijk? Bekend effectje
• Op half een de grote kerk in Gamla Stan
• Rond vier uur het paleis op Gamla Stan
• Vanaf 6 uur heb je het zuidelijke eiland
• 7 uur de Katharina Kyrkan
Even een paar herkenningspuntjes
1. Een vallei in de buurt van Schladming:

2. De Dachstein gletsjer, ijs kant.

3. De Dachstein gletsjer, vallei kant.

4. Uitzicht vanaf een ski-springschans in Ramsau.

5. View vanaf het Planai lift bergstation.

6. Iets verder op.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Waterdam, Harads, noord Zweden (50 km onder de poolcirkel) (264 KB)

Zandafgraving, Harads, noord Zweden (782 KB)

Brug over Lulealven, Harads, noord Zweden (237 KB)

*helaas had de camera hier wat moeite met het weinige licht
Kleine waterval, zijtak van Storforsen, noord Zweden (1.45MB)

Storforsen waterval, noord Zweden (938 KB)

Meer, midden Zweden (582 KB)

Bos, midden Zweden (1.37 MB)

[ Voor 15% gewijzigd door DrBOB101 op 29-12-2006 21:00 . Reden: link update ]
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Sommige pano-tools kunnen de belichting wel wat corrigeren, maar ik zou er niet op vertrouwen. Een optie waar pano-tools wel bij kunnen helpen is het verhelpen van vignetering, wat helaas ook regelmatig voorkomt hier. Vooral de achtergrond krijgt hierdoor een wat onrustig karakter door de wisselende intensiteit.

Zonsondergang, Ameland, met uitkijk op Terschelling
Hier heb ik de vignetering weggewerkt, om zo tot een egale achtergrond te komen. Het kost wel aardig wat moeite om het goed te krijgen, dat wel..
De foto's hierboven zijn inderdaad niet altijd met dezelfde instellingen. Ik had pas achteraf (toen ik de foto's ging stitchen) door dat zelfs een kleine verandering in licht erg op gaat vallen.
Sindsdien zet ik de camera altijd op "manual" voor een panoramafoto.
Om even in hetzelfde thema als jou foto te blijven...hier een foto op Terschelling (vorig weekend); het westen en richting het westen geschoten. Ben erg tevreden over de kleuren.
West-Terschelling (771 KB)

@BlaTieBla
Mooie foto met die dieren zo dicht op de voorgrond. Het lijkt of de hele foto een paar graden naar rechts tilt. Wellicht kan je daar nog wat aan doen.
[ Voor 18% gewijzigd door DrBOB101 op 29-12-2006 21:01 ]
Had je ze niet kunnen vragen om even stil te blijven staan? Nu staan er een paar halve dieren opBlaTieBla schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:13:
Partijtje Gnoe's en Zebra's in de Ngorongoro krater in Tanzania. De foto is opgebouwd uit 4 (nog onbewerkte) foto's die gemaakt zijn met een Nikon D100 en een Sigma 80-400 OS telelens.
[afbeelding]
Zonder gekheid, erg fraaie plaat. Met wat bewerking voor wat extra pit zou dit een kandidaat zijn om aan de muur te hangen; de weidsheid van het landschap wordt hier prachtig weergegeven!
Over aan de muur gesproken...ik heb laatst panorama foto's bewerkt tot ik 3x een 23x50cm op een 70x50cm foto kon laten drukken. Na wat gekletst te hebben met de fotograaf bleek dat dat een goede keus voor een goede prijs zou zijn (14 euro.)Fuzzillogic schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:39:
Met wat bewerking voor wat extra pit zou dit een kandidaat zijn om aan de muur te hangen
Tijdens het bewerken had m'n computer het wat moeilijk met de vele pixels. Heb het op 10x10 pixels per mm2 gehouden.
3x panorama + compilatie op 1 grote plaat

Hebben jullie ervaring met andere / grotere formaten op fotopapier / linnen etc?
[ Voor 3% gewijzigd door DrBOB101 op 29-12-2006 21:00 ]
Dat heb je met de natuur. Niets is er recht (en zeker niet in Afrika).DrBOB101 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:15:
@BlaTieBla
Mooie foto met die dieren zo dicht op de voorgrond. Het lijkt of de hele foto een paar graden naar rechts tilt. Wellicht kan je daar nog wat aan doen.
Dat de beesten er soms half opstaan, was alleen te voorkomen door een 360 panorama te maken, want we stonden er tussen in
ik denk dat Fuzzillogic op de dieren doelde die door het nemen van vier foto's op de ene foto op "plaats A" staan en op de volgende foto op "plaats B"...geeft soms leuke ghost effectenBlaTieBla schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:42:
[...]
Dat de beesten er soms half opstaan, was alleen te voorkomen door een 360 panorama te maken, want we stonden er tussen in
Dat laat niet weg dat een 360 foto hier op z'n plaats geweest zou zijn
Zie alhier hoe leuk dat kan zijn!
Deze (bijna) full view panorama bestaat uit zo'n 150 foto's...dat was flink rekenen voor autostitch kan ik je vertellen
Verwijderd
http://www.warbirds.nl/kaap.jpg
http://www.warbirds.nl/kaapstad.jpg
http://www.warbirds.nl/houtbaai.jpg
http://www.warbirds.nl/tafelberg.jpg
Dit topic is gesloten.
1.
Gaarne de foto's resizen naar 600px
2.
mocht je mail krijgen van www.pan-o-rama.nl met allerlei "fantastische" aanbiedingen omtrend je foto laat ons dat dan even weten via een DM of een mail naar de FG crew. Het is namelijk niet helemaal de bedoeling om zo te handelen en op die manier kunnen we er op ingrijpen.