Apple iBook G4 is uit!

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.334 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn verhaal als 'switcher' (van linux naar macosx)

Na enkele weken getwijfeld te hebben heb ik dan toch een apple gekocht, geen iBook maar een 15" powerbook. De 1024x768 resolutie van de iBook's vind ik toch een beperking, zou er een iBook zijn met hogere resolutie dan had ik die gekozen. Ik heb de luxe versie (snellere cpu, dvdrw, airport etc) van de powerbook gekozen omdat ik de dvdrw, airport en het extra ram sowiezo wel kan gebruiken.

De powerbook bevalt prima. Samen met een second skin past die precies in mijn rugzak en voelt aan als een goed gevulde multimap. Zonder problemen over straat dus.

Het scherm is goed, geen enkele dode pixel of afwijking, en meer dan helder. Ik heb het scherm nu op 50% helderheid staan, anders doet het zeer aan mijn ogen. Later op de avond kan het scherm zelfs op de laagste stand.

De aluminium afwerking is erg mooi maar heeft wel een probleem. De powerbook moet wel op een geaarde stekker staan aangesloten anders staat er steeds wat spanning op je polsen. Onderweg als je de accu gebruikt heb je daar natuurlijk geen last van.

Ik heb vanmiddag de accu getest door hem helemaal op te laden en daarna te gebruiken tot die leeg was. Na 3 uur mp3'tjes spelen en rondneuzen in macosx was die eindelijk leeg. Niet slecht voor een 2.5kg laptop.

De powerbook wordt trouwens nauwlijks warm en de fan staat minimaal aan, ook bij iets cpu intensiefs als het bekijken van een divx of iTunes met visualisation.

Het lampje op de voorkant van de laptop wisselt van helderheid als de laptop standby staat, hoewel dat ook met het aantal genuttigde drankjes te maken kan hebben ;)

De afgelopen jaren heb ik vrijwel uitsluitend met Linux gewerkt en dan nog het meeste in een console. Het macosx waar veel met de muis moet is toch wel ff slikken. De keybindings zijn (uiteraard) anders, pageup, sluiten venster, minimize/maximize e.d. moet ik nog uitzoeken/leren. Ook het ontbreken van een menubalk in het programma venster maar juist bovenin het scherm is ff wennen. Gelukkig kan je net als normaal een terminal openen en met de normale unix tools werken; grep, vim, sed e.d. zijn er allemaal.

Ik mis echter nog gcc, make, cvs en de andere development tools. Deze worden toch met xcode geinstalled? Het downloaden van de apple site schoot vanmiddag echt niet op, zo dadelijk nog maar eens proberen. Zodra ik deze tools heb kan ik echt aan de slag.

De keyboard backlight is erg cool maar werkt niet altijd even prettig. De toetsen zijn lichtgrijs, de tekens op de toetsen donker en kunnen oplichten. Als je nu de backlight aanzet maakt de lamp de letters net zo licht als de toetsen zelf, dus zijn de tekens helemaal niet te lezen. Alleen als het echt donker is werkt de backlight prettig, maar dan ziet het er ook meteen geweldig uit.

Voor surfen op internet en e-mail gebruik ik mozilla ipv safari of camino en mplayer osx doet de divx. Nu nog gcc, xmms en Eterm en alles is compleet. Ik ben een tevreden mens iig :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 20:00 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb mijn iBook nu precies een week en ik moet zeggen dat ik als die-hard windows user toch wel redelijk makkelijk kan wennen aan MacOSX 10.3 :p

Alles doet het prima en voor echte windows apps heb ik toch maar VirtualPC 6 geinstalleerd en dat draait niet echt vlot met XP en 192MB toegewezen geheugen. Ik heb zelf maar 384, dus echt veel meer kan ik niet meer toewijzen, maar alle kleine beetjes helpen.

Ik weet nu al dat ik geen 100% switcher wordt. Mijn PC blijft op mijn buro staan voor andere dingen die ik niet zo makkelijk kan doen met mijn iBook, maar als laptop heb ik geen spijt om een iBook te nemen ipv een PC laptop.

Het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen was dat mijn iPod werd gewist toen ik hem in mijn iBook stopte. De iPod werkte nog met ePhod onder windows en niet met iTunes. Met iTunes werkt het nu wel perfect!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Cool! Heb net even de hack uitgeprobeerd om dual-monitor support aan de gang te krijgen en mijn 17" TFT op mijn iBook aangesloten. En het werkt! Supercool.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

ik ben ook wel geïnteresseerd in apples en vroeg me af wat nu eigenlijk goede apple-sites zijn, met goede, actieve, forums... zou iemand een paar links kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer www.macfreak.nl. erg goeie site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een paar vraagjes tussendoor,

ik gebruik de spraak herkenning nogal vaak.

nu vroeg ik mij af, op mac osx NL, is de spraakherkenning daar nederlands? of ook gewoon engels?

hoe kan ik een alias/applescript voor shutdown maken. (ja ik wil mijn laptop via spraak uit kunnen zetten)
ik heb op google op shutdown scripts gezocht, maar omdat je bij apples een shutdown map hebtwaar je scripts in kan zetten is dat lastig zoeken.

of anders kan iemand applescript site met veel voorbeeldscripts aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Zou je niet gebruik kunnen maken van het commando 'halt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slagroom schreef op 30 december 2003 @ 22:20:
maar hoe maak ik daar een alias of een script van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

kiddyl schreef op 29 december 2003 @ 19:32:
Ik heb mijn iBook nu precies een week en ik moet zeggen dat ik als die-hard windows user toch wel redelijk makkelijk kan wennen aan MacOSX 10.3 :p

Alles doet het prima en voor echte windows apps heb ik toch maar VirtualPC 6 geinstalleerd en dat draait niet echt vlot met XP en 192MB toegewezen geheugen. Ik heb zelf maar 384, dus echt veel meer kan ik niet meer toewijzen, maar alle kleine beetjes helpen.

Ik weet nu al dat ik geen 100% switcher wordt. Mijn PC blijft op mijn buro staan voor andere dingen die ik niet zo makkelijk kan doen met mijn iBook, maar als laptop heb ik geen spijt om een iBook te nemen ipv een PC laptop.

Het enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen was dat mijn iPod werd gewist toen ik hem in mijn iBook stopte. De iPod werkte nog met ePhod onder windows en niet met iTunes. Met iTunes werkt het nu wel perfect!
ik doe al jaren alles met Windows, maar ik weet nu wel zeker dat ik op Apple overga, omdat ik niks mis, de software die ik zoek werkt zelfs beter op de Apple :)
ik hou alleen nog een windows laptop, maar de kans is groot dat ik een PB/iBook koop.
want het werkt zoveel keer sneller! maar ook stabieler. een DVDtje kijken tig zware programmas open (lees flash mx 2004 pro photoshop 7, shake3.01) en internet mail msn. alles gaat gewoon goed. geen "hangende" vensters geen schokkerige mp3s.

het moet wel heel raar lopen wil ik weer naar Windows terug willen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Hydraulik-Phunk schreef op 28 december 2003 @ 13:22:
Grappig is wanneer je fullscreen gaat opstarten, dan trek je ineens ook weer de aandacht van de Wintendo'ers :+
Je kan je virtual PC dus ook full-screen laten draaien ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Slagroom schreef op 30 december 2003 @ 22:20:
Dat weet ik niet. Op MacOS 7 of 8 had je een 'Record' functie waarmee je automatisch Apple Scripts mee aan kon maken door op Record te drukken, alle acties uitvoeren om daarna weer op stop te drukken. Misschien heeft MacOS X dat nog..., week niet precies... er is wel genoeg documentatie over Apple Script...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 31 december 2003 @ 17:41:
[...]
Je kan je virtual PC dus ook full-screen laten draaien ?
Ja Virtual PC kun je gewoon fullscreen draaien. Het is echter ook mogelijk om het in een venster te draaien. Je kunt verder ook gewoon je internetverbindig van je mac gebruiken, cdroms afspelen en usb apparatuur aansluiten. Ook zijn er diverse mogelijkheden om je toetsenbord aan te passen en een andere makkelijke functie is het sharen van een map. In deze map kun je dus bestanden plaatsen die op de mac en onder windows (met behulp van virtualpc) te bekijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Geweldig :D Apple is goed bezig :) Helemaal als je moet werken met windows is het handig om toch maar fullscreen te zitten.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fuck.. ik laat net mijn Powerbook in z'n second skin uit m'n handen glijden en hij smakte via de tafel op de grond. Hij doet het nog wel, maar nu is er wel een stuk van de behuizing enigzins krom.. het is zeg maar het stuk op de voorkant rechts van de open-knop, dat staat helemaal krom naar buiten. Ik kan het wel terugduwen, maar om de een of andere reden blijft hij niet zitten. Zometeen eens even de batterij eruit halen en kijken of ik er dan beter bijkan.

Vallen dit soort dingen ook onder Applecare? Want dan denk ik dat ik dat maar snel aanschaf :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
M@ximus: het is niet Apple die Virtual PC verzorgt, maar Connectix/Microsoft

Bigs: Applecare voegt in het nederlandse rechtsstelsel niet zo veel toe aan waar je toch al recht op hebt, maar apple is erg stug met garanties en dergelijke, dus scheelt het wel een hoop tijd/frustraties. Het is ook geen verzekering, dus die val valt er niet onder. (Er zijn trouwens wel laptopverzekeringen die dat soort schade dekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Wat verwachten jullie op de MWSF Expo?

- Nieuwe PowerMac G5's
- Nieuwe iMac's
- Mini iPod's
- Xserve G5's
- 20th Mac :?

Ik zelf denk eigenlijk dat alleen de iMac's en de laptop's niet geüpdate worden. Op software gebied is alleen iLife aan de beurt samen met Final Cut Express 2.0 natuurlijk. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Sage schreef op 02 januari 2004 @ 17:06:
Wat verwachten jullie op de MWSF Expo?

- Nieuwe PowerMac G5's
- Nieuwe iMac's
- Mini iPod's
- Xserve G5's
- 20th Mac :?

Ik zelf denk eigenlijk dat alleen de iMac's en de laptop's niet geüpdate worden. Op software gebied is alleen iLife aan de beurt samen met Final Cut Express 2.0 natuurlijk. :)
Ik gok op de mini Ipod's en de Xserve G5 :) want wat jij ook zegt nieuwe laptops en imac is niet nodig want die zijn net geupdate en de powermac's die zijn er al :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
M@ximuS schreef op 02 januari 2004 @ 19:11:
[...]

Ik gok op de mini Ipod's en de Xserve G5 :) want wat jij ook zegt nieuwe laptops en imac is niet nodig want die zijn net geupdate en de powermac's die zijn er al :)
Denk persoonlijk wel dat de G5's worden geupdate. Ze zitten nu op 2 GHz en ze willen op 3 GHz zitten aan het eind van 2004 dus een kleine update zou een stap in de goeie richting zijn.
Ik hoop dat ze een mini iPod uitbrengen en de Xserve die mag nu wel eens geupdate worden ja. Powerbooks zullen zeker niet geupdate worden. En natuurlijk verwachten we een 20th anniversary Macintosh.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik neem ook maar een AppleCare :)
heb ik trouwens ook recht op die korting op Final Cut Express of Pro? want dat scheelt nogal :P en heb bet een nieuwe mac :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze zouden wel een prijsverlaging mogen doorvoeren bij de powerbooks... maar okee die kans zit er vast niet in :(

3k voor een beetje powerbook enzo.. bueeue student etc. En dan 100 euro korting als student ja nee dat schiet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Als student kan je dan ook veel beter een iBook nemen. Heeft niet zo heel erg veel mindere specs en is toch stukken goedkoper, eigenlijk is er maar moeilijk tegen op te boksen als je kijkt naar de prijsverhouding van de iBook.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
ibook is totaal niet wat ik wil, ik moet geen xga scherm en ook de cpu en de video staat me niet echt aan.

Het is of een powerbook 15" met superdrive, of een 8600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Thermo schreef op 03 januari 2004 @ 21:16:
ibook is totaal niet wat ik wil, ik moet geen xga scherm en ook de cpu en de video staat me niet echt aan.

Wat wil je eigenlijk precies doen met die computer? Zo te horen iets met beeldbewerking/3d modeling.

Als je een Mac wilt: neem die powerbook die je wilt, maar een dell(als je die bedoelt) 8600 zou ik echt niet nemen, neem dan voor ongeveer die €3k(maar vermoedelijk minder) een IBM T41P, die heeft een lekkere ATI mobility FireGL met 128MB&een Pentium M 1700Mhz, ik heb zo'n ding een keertje mogen gebruiken, en ik moet zeggen: :9(as far as computers go). Maar ik heb eigenlijk geen ervaring met de Dell 8600, dus misschien is die nog wel :9er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Thermo schreef op 03 januari 2004 @ 21:16:

Zo te lezen is je besluit al bijna gemaakt. iBook is niks, powerbook is te duur. Dan is de Dell een mooie midden weg voor jou. Kwa prijs is het ietsjes duurder als de iBook maar een stuk goedkoper dan de Pbook en de videokaart is ook wat beter als de radeon 9200 van de iBook. De resolutie van de Dell is wel lekker hoog maar ik (heb ervaring met de Dell 8500 van m'n zus) vind het toch niks. De lettertjes en alles is kleiner zoals je zou verwachten maar er zijn dingen zoals de X knopje rechtsboven in een venster wat heel groot is. Weet niet of dit ergens te veranderen is maar persoonlijk vind ik het maar niks. En vind de resolutie net iets te hoog voor een 15" scherm

Ik zat net even te kijken naar die Dell notebook en ik kwam dit tegen op een notebook forum:
"Did you know the average IQ of an Apple owner is higher than that of a PC owner? Post your intelligent comments and questions about iBook and PowerBook here!"

Ik heb niks tegen PC gebruikers (ben het zelf ook) maar als ik denk aan de breinloze commentaar van een PC user over Macs dan wil ik het bijna geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ik werk wel eens op een 8500, dus ik weet wel ongeveer wat ik van een 8600 kan verwachten. Maar eigenlijk zie ik de overstap naar apple ook wel zitten.

Een 8600 in mijn config komt op 2700 euro uit ( 1.7ghz,radeon 9600 128mb etc etc ), een powerbook 3k, mijn enige twijfel is op het moment nog steeds of het die 3k waard is, omdat ik alleen gewend ben om met x86 computers te werken weet ik wat ik daarvan kan verwachten etc, Ik vind 3k best veel om een slechte aankoop te doen :)

De hoge resolutie staat me juist erg aan, ik hou van veel werkoppervlakte.
Ik moet toch maar eens langs een apple shop om zo'n powerbook eens vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Sinds gisteren in het bezit van een Powerbook 15" met combodrive :)
Ik heb eerst een tijd lopen twijfelen of ik dit wel moest doen, maar ik ben tot dusverre errug tevreden! Zo'n ontzettend mooie machine. Ik heb nog wel dringend wat geheugen nodig, de voorraad 512 dimmetjes was helaas op, dus ik heb hem met slechts 256 MB meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Thermo schreef op 04 januari 2004 @ 13:58:
Ik werk wel eens op een 8500, dus ik weet wel ongeveer wat ik van een 8600 kan verwachten. Maar eigenlijk zie ik de overstap naar apple ook wel zitten.

Een 8600 in mijn config komt op 2700 euro uit ( 1.7ghz,radeon 9600 128mb etc etc ), een powerbook 3k, mijn enige twijfel is op het moment nog steeds of het die 3k waard is, omdat ik alleen gewend ben om met x86 computers te werken weet ik wat ik daarvan kan verwachten etc, Ik vind 3k best veel om een slechte aankoop te doen :)

De hoge resolutie staat me juist erg aan, ik hou van veel werkoppervlakte.
Ik moet toch maar eens langs een apple shop om zo'n powerbook eens vast te houden.
Wil je nog dingen toevoegen aan de powerbook? want met studenten korting kost ie 2.735,81 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op 04 januari 2004 @ 19:11:
[...]

Wil je nog dingen toevoegen aan de powerbook? want met studenten korting kost ie 2.735,81 euro
Subtotaal 3.096,81

5400rpm 80gb, 1x 512mb reepje, zodat ik er zelf 1 kan bijproppen, en een extra accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Thermo, wat wil je eigenlijk gaan doen met je laptop ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 04 januari 2004 @ 21:04:
onder zijn nick staat DJghost :P misschien wil die gaan DJen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Eigenlijk zou ik het zelf ook zo doen aangezien het 1e geheugen reepje wat in de PowerBook zit er niet meer uitgehaald kan worden. Snellere HD is altijd geen overbodige luxe en alleen de accu zou ik niet nemen. Hij gaat toch wel 4 a 5 uur mee en ik gebruik hem echt mobiel ook weer niet zo lang.

Komt hij alsnog op een totaal van 2900,- ofzo?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burban
  • Laatst online: 22-07-2023
Misschien leuk om te weten voor de studenten hier die ook een powerbook aanschaffen.

Als je de 15inch powerbook met superdrive neemt kan je die er later bij het configureren van je order er weer afhalen. Dat scheelt je ongeveer 270 euro geloof ik en heb je voor iets meer geld een snellere processor, ingebouwd airport extreme, verlicht keyboard en 512 geheugen.

Zo heb ik het iig gedaan, alleen tjah kheb op het moment nogal problemen met de apple service zelf.. enige wat ik wil is mijn factuurnaam veranderen maar zelfs daar doen ze 2,5 week over (elke dag lopen bellen naar ze).

Hebben meerdere mensen daar last van bij apple ? Want als het zo door gaat denk ik dat ik er misschien wel vanaf zie aangezien ze nu al moeilijk doen over service verlenen.

Als we het weten zijn we versleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
De online Apple Store is natuurlijk wat moeilijker dan een dealer bij jou in de buurt. Ik denk dat je gewoon beter je order daar kan afzeggen en naar een dealer bij jou in de buurt gaan, deze biedt meestal betere ondersteuning en kan over het algemeen al je vragen beantwoorden.

Alleen ben je dan nog een week extra kwijt omdat zo'n dealer niet zelf de SuperDrive er uit mag halen en er een combo drive in mag zetten. Dit word dan besteld bij Apple en daardoor duurt het weer wat langer, bij de meeste echte dealers kan je ook terecht voor je reperatie's etc.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burban
probleem is dus dat ik via de online apple store 15% korting krijg...

maar dat is op dit moment alle frustratie niet waard :(

[ Voor 1% gewijzigd door Burban op 05-01-2004 14:30 . Reden: suf :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik weet niet precies waar je woont maar bij sommige dealers, en dat zijn er maar twee, krijg je ook een educatie korting. En dan niet 2% die je overal kan krijgen maar ik geloof 6% of 8%. Komt nog niet in de buurt van die 15% maar is toch al wat.

De dealers zijn LJS in Den Haag en MacHouse in Woerden, maar van die laatste weet ik het niet zeker.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
via Apple ADC kun je veel meer korting krijgen. Op een iBook G4 krijg je zelfs 17% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Ik heb recentelijk weer gemaild met de Economie faculteit van de Hanze Hogeschool die mij doodleuk een Windows laptop aanraden omdat dat het enige is wat compatible is

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

kiddyl schreef op 05 januari 2004 @ 19:37:
via Apple ADC kun je veel meer korting krijgen. Op een iBook G4 krijg je zelfs 17% korting.
Wat houdt dat "Apple ADC" precies in?

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

M@ximuS schreef op 05 januari 2004 @ 20:01:
Ik heb recentelijk weer gemaild met de Economie faculteit van de Hanze Hogeschool die mij doodleuk een Windows laptop aanraden omdat dat het enige is wat compatible is
Hmm welke opleiding ga je nogmaar prcies doen? ik ken daar wel wat jongens ik kan eens vragen wat hun op de laptops doen (persoonlijk heb ik alleen maar windows laptops aan mensen van de Hanze verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burban
Dat apple ADC komt geloof ik neer op een korting van 20% op alle hardware die je koopt. Daar moet je dan wel dus een jaar ADC lid worden wat je 100 euro kost en mag je maar 1x in je leven doen. Bij een powerbook had het voor mij niet zo'n heel erg groot verschil omdat ik dus al die 15% korting kreeg via mijn school.

Gelukkig heb ik vandaag iemand van apple aan de lijn gehad die mijn adresgegevens heeft gewijzigd dus ik ga zo mijn geld overmaken om dan ook maar te wacht op zo'n powerbook :)

hier kan je meer vinden http://developer.apple.com/students/#description

[ Voor 9% gewijzigd door Burban op 05-01-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
ADC, oftewel Apple Developer Connection, is inderdaad maar eenmalig. En bovendien, als je die 20% korting wilt behoorlijk prijzig. Toegegeven, daar krijg je ook wat voor en het is ook aardig nuttig als je een echte developer bent voor Apple, maar als student nou jaarlijks $3500,- te betalen voor die eenmalige 20% korting?
Je kant het ook doen voor 12%, maar dan betaal $500,-. Is al redelijker maar dan heb je geen ticket meer naar de WWDC. ;)

http://developer.apple.com/membership/

edit:

Hmm, die link had ik nog niet ontdekt, maakt het wel gelijk een stuk aantrekkelijker. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sage op 05-01-2004 22:13 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Sage schreef op 05 januari 2004 @ 22:10:
ADC, oftewel Apple Developer Connection, is inderdaad maar eenmalig. En bovendien, als je die 20% korting wilt behoorlijk prijzig. Toegegeven, daar krijg je ook wat voor en het is ook aardig nuttig als je een echte developer bent voor Apple, maar als student nou jaarlijks $3500,- te betalen voor die eenmalige 20% korting?
Je kant het ook doen voor 12%, maar dan betaal $500,-. Is al redelijker maar dan heb je geen ticket meer naar de WWDC. ;)

http://developer.apple.com/membership/

edit:

Hmm, die link had ik nog niet ontdekt, maakt het wel gelijk een stuk aantrekkelijker. ;)
beetje asociaal dat je moet betalen als developer, ze mogen blij zijn dat je voor ze programeert, in dat opzicht kunnen ze wel een voorbeeld aan Microsoft nemen, daar krijg ik toch een paar keer per jaar een doos met software van en developer kits, die toch echt gratis zijn :) duidelijke boekjes enz.

Jammer dat Apple dit (nog) niet doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Voor dat ADC heb je dus ook een student versie. Dat kost $99 p/j en je krijgt eenmalig een korting dat tussen de 6% en 20% ligt. Je hebt het bij een aanschaf van een computer of laptop dat er zo uit. Plus dat je een jaar lang allerlei gadgets en programma's toegestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het is nu 99% zeker dat ik een iBook ga halen. Heb wel een probleem, ik ga volgend jaar een vervolgopleiding doen HBO, waarschijnlijk iets met Economie of Architectuur. Maar ben bang, dat ik zodadelijk verplicht ben op een windows laptop moet aanschaffen, ivm ....[vul maar in].
Dus wie weet op welke Hogeschool, een iBook proof is :P
Weet al wel dat Hanze, er moeilijk over doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Waarom zou het niet windows-proof zijn? Alles wat je op je windows pc kan, kan ook op een of andere manier op een apple (nouja, bijna alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 04 januari 2004 @ 21:04:
Hetzelfde als mijn workstation is de bedoeling.
Design, programming etc etc en hij moet VEEL tegelijk kunnen.

Ik ben nu aan het uitzoeken of ik er nog een beetje fatsoenlijk mee kan programmen, VirtualPC vind ik niet leuk. Ik koop zo'n ding en dan moet het ook allemaal draaien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Je kunt wel programmeren, maar dan natuurlijk wel voor het MacOS (of Unix-platformen). Objective C is op zich wel een interessante taal en makkeljk te leren als je ervaring hebt met OOP en C-achtige talen (wat de meeste mensen wel hebben :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat was die link naar de live streaming van de keynote van Steve Jobs?
want dat is toch vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in een ibook, alleen ik zal in de toekomst veel gaan programmeren. Dat java feilloos werkt weet ik, hoe zit het met andere talen? Zijn die ook op een of andere manier te draaien? Of moet ik dan virtual pc gaan opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Qorne schreef op 06 januari 2004 @ 08:52:
Wat was die link naar de live streaming van de keynote van Steve Jobs?
want dat is toch vandaag?
Men zegt dat het:
http://stream.apple.akadns.net/
is...
Pindkaas schreef op 06 januari 2004 @ 10:04:
Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in een ibook, alleen ik zal in de toekomst veel gaan programmeren. Dat java feilloos werkt weet ik, hoe zit het met andere talen? Zijn die ook op een of andere manier te draaien? Of moet ik dan virtual pc gaan opstarten?
http://www.apple.com/macosx/features/xcode/
...echt een super programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pindkaas schreef op 06 januari 2004 @ 10:04:
Behalve java zijn (objective)C (++), ruby, python en perl standaard aanwezig,

Veel talen zijn - vanwege de mach/bsd achtergrond - zelfs makkelijker te draaien dan op windows. Voor talen komt ook steeds betere integratie met xcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

:D het schijnt dat ze bij mij op school 50% van je laptop willen gaan betalen!! dus 50+iets van 8% van apple (voor studenten) heb ik toch een aardige korting :) ik wou eerst een iBook bestellen totdat ik zag dat het een XGA scherm heeft, nu weet ik niet exact wat het inhoud :?
maar ik ben bang dat het een lagere kwaliteit is.. als mijn iMac TFT

Dus ik denk dat ik over enkele maanden een Powerbook aanschaf, nu is het alleen nog even kijken de 12" (lekker compact voor school) of de 15" (werkt denk ik wel beter!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XGA wil enkel zeggen dat het een resolutie van 1024x768 heeft.
ZEgt niets over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Qorne schreef op 05 januari 2004 @ 22:25:
[...]

beetje asociaal dat je moet betalen als developer, ze mogen blij zijn dat je voor ze programeert, in dat opzicht kunnen ze wel een voorbeeld aan Microsoft nemen, daar krijg ik toch een paar keer per jaar een doos met software van en developer kits, die toch echt gratis zijn :) duidelijke boekjes enz.

Jammer dat Apple dit (nog) niet doet :P
Ik neem aan dat Microsoft dan ook niet de kosten voor een jaarlijks developer congres betaalt en je de nieuwste software gratis thuis stuurt. Plus dat je nog naar een test lab kan in Amerika, Japan en nog ergens een, om je software te testen op alle Mac's die daar staan. Bovendien krijg je ook nog eens 20% korting op 10 Apple's die je in een jaar koopt. Lijkt me aardig voor dat bedrag. :)

Oja, Qorne, ik zou voor de 15" gaan. Zitten ook nog een aantal andere handigheidjes bij, zoals een stukken betere videokaart en snellere proc. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sage op 06-01-2004 16:32 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Ik ga mijn paps ook opdragen voor een powerbook. En dan koop ik zelf virtualPC wel :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Sage schreef op 06 januari 2004 @ 16:30:
[...]

Ik neem aan dat Microsoft dan ook niet de kosten voor een jaarlijks developer congres betaalt en je de nieuwste software gratis thuis stuurt. Plus dat je nog naar een test lab kan in Amerika, Japan en nog ergens een, om je software te testen op alle Mac's die daar staan. Bovendien krijg je ook nog eens 20% korting op 10 Apple's die je in een jaar koopt. Lijkt me aardig voor dat bedrag. :)

Oja, Qorne, ik zou voor de 15" gaan. Zitten ook nog een aantal andere handigheidjes bij, zoals een stukken betere videokaart en snellere proc. ;)
Die software krijg je bij MS dus wel allemaal ;) via de pakket dienst gister waren ze er weer :P en krijg ook uitnodigingen voor die developer congres enzo, maar daar maak ik nooit gebruik van :P maakt verder ook niet uit Apple maakt betere software naar mijn mening als MS ;)

Ja ik denk ook dat de 15" beter is :P ook verlichttoetsenbord enz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Qorne schreef op 06 januari 2004 @ 17:13:
[...]

Die software krijg je bij MS dus wel allemaal ;) via de pakket dienst gister waren ze er weer :P en krijg ook uitnodigingen voor die developer congres enzo, maar daar maak ik nooit gebruik van :P maakt verder ook niet uit Apple maakt betere software naar mijn mening als MS ;)

Ja ik denk ook dat de 15" beter is :P ook verlichttoetsenbord enz :D
Dat verlichte toetsenbord is alleen bij de SuperDrive versie.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ok, the show has started!

Ff afwachten... spannend!

Dit is er tot nu gepresenteert:
FinalCut Express 2
Office 2004
XServer G5 1x2.0Ghz en 2x2.0Ghz, ECC Geheugen, SATA
Meer dan 20 milioen liedjes verkocht
iLife '04
iPod mini (4 Gb)

[ Voor 61% gewijzigd door Slagroom op 06-01-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ja idd kwaliteit is wel laag :( muziek is wel grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
M@ximuS schreef op 06 januari 2004 @ 17:54:
[...]

Dat verlichte toetsenbord is alleen bij de SuperDrive versie.
Je kunt de SuperDrive pakken en dan bij de BTO opties de SuperDrive vervangen door een combo drive :) Betaal je nog wel iets meer als voor de normale 15" Combo, maar je hebt wel de andere extra's zoals het keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

--knip--

die nieuwe dingen van imovie zijn goed :)

[ Voor 74% gewijzigd door Maximus op 06-01-2004 18:18 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

we hebben nu een : (meer volgt)

• G5 DUAL XSERVER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Qorne schreef op 06 januari 2004 @ 18:38:
we hebben nu een : (meer volgt)

• G5 DUAL XSERVER
Ook in de interessante node-versie. Verder is MS office te noemen, (volgens mij niet spectaculair verbeterd, wel wat leuke functies erbij, maar hopelijk sneller)die in het voorjaar uitkomt. Verder komen er nieuwe sharing functies in iPhoto, beter filters...

over de gehele iLife-lijn betere cooperatie en interactie en sharing-functies.

offtopic:
dit is hier in deze thread eigenlijk allemaal off-topic, maar wat heeft die cameraman/vrouw met blonde vrouwen?

[ Voor 39% gewijzigd door begintmeta op 06-01-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
"Not enough bandwidth" :D
Ik kijk wel een keer als ie in goede beeldkwaliteit online staat :)

Ben wel benieuwd naar wat er allemaal gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
hmz ik kijk nu ook, maar die foto brol interesseert me niet zo eigenlijk. zucht

Kom nu eens met echt grote dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Foxke schreef op 06 januari 2004 @ 18:58:
"Not enough bandwidth" :D
Ik kijk wel een keer als ie in goede beeldkwaliteit online staat :)

Ben wel benieuwd naar wat er allemaal gaat komen :)
precies want het is veels te vaag om echt dingen goed te kunnen kijken. Doe strax maar een 480pixels videootje via apple.com of akamai.net

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
btw, de apple shop is ook direct down, dus ik neem aan dat er direct dingen te bestellen zullen zijn na deze presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
en de Xserve zal ook met windows en linux werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Bartjeee schreef op 06 januari 2004 @ 19:05:
en de Xserve zal ook met windows en linux werken :D
De XServer Raid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
volgens mij weet Steve niet veel van instrumenten&muziek

maar GarageBand is wel een heel leuk programma, zeker voor die prijs.

en er komt inderdaad een goedkope iPod vermoed ik..

[ Voor 61% gewijzigd door begintmeta op 06-01-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Nee maar hij weet wel hoe hij mooi spul moet maken. :9~
Ik ga sparen voor een Mac :9
begintmeta schreef op 06 januari 2004 @ 19:17:
volgens mij weet Steve niet veel van instrumenten&muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
iLife rocks!!!

Heb je dat GarageBand gezien? Echt vetttttt!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Yess de minipod komt voor 249 dollar in april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Garageband en de Ipod Mini zijn echt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Echt ik moet zeggen WAUW.. :)

Het was erg overzichtelijk hoe die het presenteerde hoewel al het geklap me soms ergens anders aan deed denken ;). Maar verder door de verlaging van de iPod qua ruimte en formaat en prijs zullen ze wel meer gaan verkopen. Ook de verkoop van MP3's steigt dus misschien dat meer artiesten de kant opgaan van de iTunes winkel.

Verder is de XserveG5 met SATA handig voor de mensen die dit als server gebruiken. De nieuwe dingen van het film programma [ben naam ff kwijt] is erg mooi mede omdat je niet hoeft te wachten met renderen en het is super mooi. Veranderen en gelijk resultaat.

Kortom: Apple has done a great job.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ech knap gemaakt die garageband _/-\o_
Hydraulik-Phunk schreef op 06 januari 2004 @ 20:10:
Garageband en de Ipod Mini zijn echt geweldig

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjeee op 06-01-2004 20:20 . Reden: Spelvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Mac store is weer online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

de apple ipod is nu basis 15 // 20 // 40. word mijn bestelling dan geupdate naar de 15 gb ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Mh, 250,- voor een Apple iPod met 4 GB, of 299,- voor eentje met 15 GB.
Imho is het te duur in verhouding tot de 'oude' iPod. Behalve dat hij wat kleiner is bied hij volgensmij ook niet bepaald voordelen. Voor 100,- had ik er over nagedacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 06-01-2004 20:35 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Mail ze anders even ;)
Anders is dat erg lullig voor je :X
M@ximuS schreef op 06 januari 2004 @ 20:23:
[...]

de apple ipod is nu basis 15 // 20 // 40. word mijn bestelling dan geupdate naar de 15 gb ?

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 06-01-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Foutje :X 8)7 |:(

[ Voor 91% gewijzigd door Bartjeee op 06-01-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Je kan met de nieuwe iPod precies hetzelfde als met de grote versie, ze maken gewoon gebruik van dezelfde connectors en hebben dezelfde software aanboort. Hij is alleen wat kleiner en ietsje goedkoper.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Fuck! GarageBand software instruments requiren een G4 of G5... ik heb een G3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Bartjeee schreef op 06 januari 2004 @ 20:34:
Mail ze anders even ;)
Anders is dat erg lullig voor je :X

[...]
khep ze gemaild ik zou het wel flauw vinden.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Of bel even, je krijgt wel dan wel een 15gb of tegoedbon oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Booster schreef op 06 januari 2004 @ 20:34:
Mh, 250,- voor een Apple iPod met 4 GB, of 299,- voor eentje met 15 GB.
Imho is het te duur in verhouding tot de 'oude' iPod. Behalve dat hij wat kleiner is bied hij volgensmij ook niet bepaald voordelen. Voor 100,- had ik er over nagedacht.
Een echte nederlander? kom op man 100 euro?? droom maar lekker verder. 200 euro zou een normale prijs geweest zijn. Hoeveel Mb krijg je als je een flash mp3 speler haalt van 250 ballen? ongeveer 512 Mb is het antwoord. Wat ga je dan halen als je van vrienden hoort dat je voor hetzelfde geld een 4 gig mp3 speler kan halen? Juist een iPod mini. De iPod mini is meer gericht op de high end flash mp3 markt.

EDIT: Als je Garageband wil hebben moet je de iLife 2004 pakket kopen. Maar als je dat nou niet perse hoeft te hebben? Kan je dan die updates van de andere i progs, die nu nog standaard zijn zonder garageband, downloaden?

[ Voor 14% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-01-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Alpha-sphere schreef op 06 januari 2004 @ 22:01:
Een echte nederlander? kom op man 100 euro?? droom maar lekker verder. 200 euro zou een normale prijs geweest zijn.
Het gerucht was tussen de 100 en de 150, en het verhaal daarachter vond ik niet ongeloofwaardig. In dat opzicht had ik er dus over na willen denken.
Hoeveel Mb krijg je als je een flash mp3 speler haalt van 250 ballen?
Hoeveel GB krijg je als je een HD-speler haalt van een ander merk?
Wat ga je dan halen als je van vrienden hoort dat je voor hetzelfde geld een 4 gig mp3 speler kan halen? Juist een iPod mini.
Nee, een 10GB exemplaar van een ander merk voor hetzelfde geld.
De iPod mini is meer gericht op de high end flash mp3 markt.
Dat Apple beweert dat de iPod mini met flashplayers moet concurreren is leuk, maar dit lijkt me niet hun ware concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
En wat lijkt je dan wel hun ware concurrent?

Er van uit gaande natuurlijk dat de meeste mensen niet eens weten wat er eigenlijk in dat dingetje allemaal gebeurt en dat zij gewoon voor de meeste opslag gaan die ook nog een beetje klein is. Design is ook nog een hoofdpunt.
Daarom is de iPod zo populair, en daarom is denk ik de iPod Mini even populair of misschien nog wel populairder.

Ik zelf vind het trouwens niet fijn om met een 2,5" HD, plus nog eens wat stootkussens er omheen, rond te lopen. Lekker boeiend dat hij dan meer capaciteit heeft dan de iPod Mini. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

De iPod ligt niet in de gemiddelde electronica winkel die HD-players aanbied, en daarom mag je er gerust vanuit gaan dat mensen die weinig verstand hebben van dergelijke dingen (en dus graag in een winkel dingen bekijken, vragen stellen, en kopen) de iPod (mini) niet eens onder ogen krijgen.

Verschrikkelijk zonde, want het design van de iPod is prachtig. (de mini vind ik overigens niet zo mooi, maar dat terzijde)

Bovendien is (bijvoorbeeld) een Creative Jukebox Zen, die je vaak wel in de etalage ziet, ook niet zo enorm groot. (ik ga er even vanuit dat je 5.2" bedoeld en niet 2.5" :P)

• Creative Zen 20 GB:
226 gram
7.6 x 11.3 x 2.4 cm

• Apple iPod 15/20GB:
174 gram
6.1 x 10.4 x 1.6 cm

• Apple iPod mini 4GB:
5.0 x 9.1 x 1.3

Sure, de iPod's zijn kleiner, maar ik denk dat het voor de consument het verschil is tussen 'het weegt niks' en 'het weegt helemaal niks'. Verwaarloosbaar dus.

Daar komt bij dat een Apple iPod 15 GB hier in de winkels (waar onwetende mensen kopen) niet 299 kost zoals online, maar vaak 330 of meer.

Over wat wel hun ware concurrent is; ik zou het niet weten. Ik denk dat ze met de iPod mini helemaal nergens mee concurreren. Misschien de andere HD-players met kleine HD's zoals de Creative NOMAD Muvo2 1.5GB.
Het is gewoon een beetje een vreemde eend in de bijt.

Er zijn natuurlijk altijd mensen die er graag een kopen om wat voor rede dan ook. Maar of dit dingetje nou daadwerkelijk populair gaat worden zoals de gewone iPod, dat denk ik niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Booster op 07-01-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou die mini iPod lijkt mij dus wel wat vanwege zijn formaat. Ik vind de gewone iPod namelijk toch nét iets te groot.

offtopic:
Hey ik ontdek net hoe ik accenten maak.. alt-e (of u, i etc) en dan de letter.. beter dan dat irritante automatische van Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
offtopic:
Misschien wel een leuke voor Bigs, eens zoeken op www.versiontracker.com naar popchar. Handig programmatje, p'tje in de linkerbovenhoek voor classic mensen.

De iPod verschijnt op steeds meer plekken waar je hem niet zou verwachten. Bijvoorbeeld bij de V&D word hij ook al verkocht en bij de Bijenkorf is het een aardige hit geloof ik.... ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Dat vind ik positief. ;) Geen idee of dat voor alle Bijenkorven en V&D's geld overigens, hier in Den Bosch heb ik hem nog niet gezien. Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

En ik maar denken dat dit topic over de iBooks ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Hydraulik-Phunk schreef op 06 januari 2004 @ 21:41:
Of bel even, je krijgt wel dan wel een 15gb of tegoedbon oid ;)
Het is al geweizigd. De 10gb is gecannceled door apple zelf en vervangen door de 15gb :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 07 januari 2004 @ 15:31:
[...]

Het is al geweizigd. De 10gb is gecannceled door apple zelf en vervangen door de 15gb :)
:D

Wie vind de fout? ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Sage schreef op 07 januari 2004 @ 15:49:
[...]

:D

Wie vind de fout? ;)
canceled met 2x een nn :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al besproken is >>>

Ik heb onlangs wat problemen gehoord over de iBooks.. Het schijnt dat er een aantal technische defecten zijn (m.b.t. o.a het mobo).

Op Petition Online zijn 2 petities over dit gebeuren;

Petitie 1) iBook Logic Board Failure (2192 votes)
Petitie 2) Apple, STOP ACTING LIKE MICROSOFT - fix the iBook batteries (416 votes)

Ik heb ook de iBook op het oog gehad, maar weet nu niet meer zo zeker of het wel een goed idee is..

Ik had laatst ook hetzelfde met de iPod, waarvan bleek dat de baterij het kan begeven.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Dat van die iPod is echt zwaar overtrokken. Je kan voor als je buiten de garantie zit een nieuwe batterij krijgen voor 99,- en voor een compleet nieuwe batterij en de service die je daar bij krijgt, je hoeft het niet zelf in te bouwen, lijkt me dat toch redelijk. :)

Dat van die iBook's heb ik zelf nog helemaal niks van gemerkt en de dealer waar ik werk zegt dat het wel mee valt op zich. Ik heb niet de precieze cijfers maar het lijkt groot te zijn, misschien is het ook wel weer zo'n overtrokken iets, van de batterij. De logicboard mogen ze zeker wel wat service bij verlenen ja.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:26:
Ik weet niet of dit al besproken is >>>

Ik heb onlangs wat problemen gehoord over de iBooks.. Het schijnt dat er een aantal technische defecten zijn (m.b.t. o.a het mobo).

Op Petition Online zijn 2 petities over dit gebeuren;

Petitie 1) iBook Logic Board Failure (2192 votes)
Petitie 2) Apple, STOP ACTING LIKE MICROSOFT - fix the iBook batteries (416 votes)

Ik heb ook de iBook op het oog gehad, maar weet nu niet meer zo zeker of het wel een goed idee is..

Ik had laatst ook hetzelfde met de iPod, waarvan bleek dat de baterij het kan begeven.. :/
Ik moet zeggen dat ik na het begin van mijn iBook meer dan een jaar geleden (dode pixel, uiteindelijk 3 maanden later vervanging door apple), nog geen problemen heb gehad. mijn batterij gaat nogsteeds ongeveer drie uur mee, al is er toch wel duidelijk minder capaciteit. Ook heb ik nog geen last van beelduitval, maar ik zit toch wel een beetje in spanning, schijn gewoon een ontwerpfout te zijn, dus vroeger of later zou ik er last van moeten krijgen. Tja... Heeft iemand info over aanpassingen van de zwakke punten van de iBook G3 (scharnier, gpu, hardeschijfophanging) in de iBook G4 ik ga er eigenlijk vanuit dat die intern meer op een powerbook 12" lijkt. Maar ja, ik denk dat het putertje nogwel > een jaar meegaat, dan is ie >1,5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Wat was er fout met de hardeschijf ophanging en de gpu? Ik heb daar eigenlijk nog nooit verhalen over gehoord moet ik zeggen. :?

kleurbleur.nl

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.