Anoniem: 115248 schreef op 29 juni 2004 @ 16:14:
Vandaag weer 5 spellen voor de NES binnengekregen.
-Super Mario Bros 2 & 3
Ik had Super Mario Allstars voor de SNES al een tijdje, dus dit had niet echt een hoge prioriteit voor me. Maar nu ik ze dan voor het eerst weer origineel terugzag moest ik toch even een traantje wegpinken.
Vooral bij SMB2... ik denk dat ik precies op de goede leeftijd was toen ik dat speelde. Want dat is toch het spel dat de meeste indruk op me heeft gemaakt. Oh man, die muziek... die beelden... wat een herinneringen komen er weer bovendrijven

Qua sfeer vind ik het nog steeds onovertroffen. Zoveel bizarre vijanden en mooie situaties. Ik vind het ook iets minder abstract dan de andere delen uit de serie. In andere mario-spellen spring je over allemaal bewegende blokjes, maar hier zijn het boomstammen die van een waterval afrollen. Klein verschil misschien, maar het voegde voor mij toch iets toe
En dan ook nog
-Chip & Dale Rescue Rangers
-Jackie Chan
Allebei spellen waar ik destijds over had gelezen in het Club Nintendo Magazine, maar geen geld had om ze te kopen. Nu dan eindelijk toch nog

Ik moet eigenlijk iemand vinden die Chip & Dale samen met me wil spelen. Het spel komt aardig dicht in de buurt van SMB2, alleen dan met 2 spelers tegelijk... wow!
En tenslotte:
-Megaman 2
Ik heb nog nooit een 8bit megaman spel gespeeld (jaja, ik schaam me). En ik geloof dat dit door de meeste mensen als de beste wordt omschreven. Voor zover ik even snel kon zien zag het er wel leuk uit. Mooie muziek ook! Maar wel verdraaid lastig zeg

toon volledige bericht
De reden waarom SMB 2 zo anders is als al die andere Mario games is omdat het eigenlijk helemaal geen Mario game is. Het spel is in Japan uitgebracht als Doki Doki Panic. Dit was succesvol in Japan, en is in Amerika uitgebracht als SMB2. Het enige verschil tussen de twee games is een paar sprites. De personages uit DDP zijn vervangen door Mario en co... maar dat is eigenlijk alles. Best cheap eigenlijk. Nog een grappig weetje hierbij is dat SMB: The Lost Levels, die op de Mario-Allstars cart op de SNES zit, eigenlijk de echte SMB2 is. In Japan is 'ie ook uitgebracht als SMB2. Maar ze dachten dat die domme Amerikanen/Europeanen dat spel veel te moeilijk zouden vinden, en dus niet zouden kopen.
Chip 'n Dale is trouwens echt een fantastisch NES spel. Ik heb sinds kort allebei de delen (er is ook een deel 2), en het is een van mijn favorieten op de NES. Megaman staat ook zeker in mijn top 10! Van degenen die ik gespeeld heb is 2 het leukst. Niet onhaalbaar moeilijk, en toffe "mans" als eindbazen
Wat betreft de PD vs. Goldeneye issue... ik denk dat PD op alle fronten beter is dan Goldeneye... op 1 ding na: de feel. Op een of andere manier is de sfeer in GE beter vind ik. PD vind ik allemaal een beetje te spacy, en bovendien vind ik de alien levels ook wat minder. Op mensen knallen is gewoon leuker

Goldeneye is voor mij de klassieker.. PD overtreft GE op alles behalve de sfeer. In de Multiplayer is PD superkoel idd, en degene die de laptop gun heeft bedacht is een genie
64DD's staan ook wel eens op Ebay trouwens. Op dit moment zelfs... maar meestal worden die wel een euro of 400 helaas... Ben nog steeds aan het rondneuzen though, dus wie weet
Wat betreft mijn games collectie... naja, Nintendo collectie eigenlijk... die zal ik ook niet helemaal plaatsen

Ik ben op het moment een beetje bezig er een websiteje van te bouwen. Ik post de URL wel als 'ie af is. Ik heb momenteel ongeveer hetvolgende: 3 NESen (1 compleet) met 120 NES games (waaronder ook een aantal pirate carts met XXX-in-1 games), 3 SNESen (2 compleet.. 1 met Street Fighter 2 Turbo in de doos) met 55 SNES games en een SF2 (copybox), 2 N64's (1 compleet) met 32 games en een Dr V64 (copybox), een GB Classic met 11 games (waaronder 1 pirate 21-in-1 cart), een GBA SP (compleet, zilver) met 1 game en een EZFAdvance (256 Mb flashcard), twee Virtual Boy's (1 compleet, 1 boxed) met 14 games en een Blockbuster hardcase koffer (1 VB staat op dit moment op Ebay, dus binnenkort nog 1 VB over

), 5 Game & Watches (waaronder een Table Top

), een Gamecube (paars) met 20 games, binnenkort een Panasonic Q

, en nog een zooi accesoires voor van alles en merchandise en zo... Power Glove en Club Nintendo Magazines bijvoorbeeld
[
Voor 21% gewijzigd door
Captain N op 30-06-2004 18:24
]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.