Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
De Virtual Boy is inderdaad niet zo fijn aan je ogen, maar ik vind het wel degelijk erg leuk! Er zijn leuke spellen op, en de manier van spelen zeg maar is echt uniek. Als ik zelf speel houd ik zeker om het half uur ff een pauze. En sowieso niet te lang spelenWom schreef op 10 juli 2004 @ 14:10:
Ik heb gister op een Jaguar een een Virtual Boy gespeeld. En van allebei is het te snappen dat het flops zijn![]()
Die Virtual Boy is gewoon ongezond voor je ogen, zelfs de ingebouwde pauzes zouden al eerder mogen komen naar mijn idee.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik krijg meestal eerder last van mijn rug en schouders. Ik denk dat ik eigenlijk een hogere tafel nodig heb, misschien dat ik dan wat minder gebogen hoef te zitten. Sowieso vind ik het jammer dat je hem niet gewoon overal kunt gebruiken zoals een Game Boy, daarmee kan je lekker op de bank of op bed liggen. Met een TV-console kun je een comfortabele luie stoel nemen, maar bij de VB moet je als een monnik aan tafel zitten
Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
Nee, OoT is normaal gesproken gewoon grijs met een zwart label met gouden logo, doosje is normaal gesproken zwart met een gouden logo. MM is wel standaard in die gouden kleur uitgebracht:Vanitas schreef op 10 juli 2004 @ 17:02:
[...]
Ja ok, dat zag ik wel, maar dat zijn ze toch allemaal??

niet helemaal uptodate.. maar goed
GolbeZeromus: heb je die bij een online winkel vandaan of uit een veiling? Ik wil er ook wel een..
[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 10-07-2004 19:21 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Mja, daar heb je helemaal gelijk in! In vind het stom dat ze er niet een elastieken bandje ofzo aan hebben gemaakt, zodat je hem gewoon als een soort bril op kunt doen. Het verschilt ook trouwens flink per game... een game als Mario Tennis of Warioland kan je lang spelen zonder ergens last van te hebben. V-Tetris bijvoorbeeld daarentegen niet. Tenminste... als je die druk bewegende achtergrond aanzet ... Het is ook sowieso even wennen. In het begin is het een stuk vermoeiender aan je ogen.Robin F. schreef op 10 juli 2004 @ 18:28:
Ik vind de belasting op je ogen op zich best meevallen. Als je de scherpte en IPD goed instelt is het tijdens het spelen nauwelijks vermoeiend. Een probleem vind ik wel (zeker in de zomer) dat je ogen een enorme dreun van licht krijgen als je even uit het apparaat opkijkt, alsof je uit een donkere grot in één keer het felle daglicht instapt. Mede daarom gebruik ik mijn VB het liefst 's avonds en 's nachts![]()
Ik krijg meestal eerder last van mijn rug en schouders. Ik denk dat ik eigenlijk een hogere tafel nodig heb, misschien dat ik dan wat minder gebogen hoef te zitten. Sowieso vind ik het jammer dat je hem niet gewoon overal kunt gebruiken zoals een Game Boy, daarmee kan je lekker op de bank of op bed liggen. Met een TV-console kun je een comfortabele luie stoel nemen, maar bij de VB moet je als een monnik aan tafel zitten
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 115248
Daar is hij toch veels te zwaar voor?www.Goku.nl schreef op 10 juli 2004 @ 20:28:
[...]
Mja, daar heb je helemaal gelijk in! In vind het stom dat ze er niet een elastieken bandje ofzo aan hebben gemaakt, zodat je hem gewoon als een soort bril op kunt doen.
En bovendien vind ik spelen met de standaard ook best goed te doen. Kwestie van een buro dat hoog genoeg is, stoel die op de juist hoogte staat en de VB in een goede hoek op de standaard zetten. Dan is het best vol te houden vind ik.
Het is weliswaar vermoeiend voor je ogen. En inderdaad zoals iemand zei, als je even opkijkt in het volle daglicht... dan is het even schrikken. Maar dat is allemaal niet schadelijk voor de ogen.Die Virtual Boy is gewoon ongezond voor je ogen, zelfs de ingebouwde pauzes zouden al eerder mogen komen naar mijn idee.
Het gevaar van de Virtual Boy bestaat eruit dat je lang achter elkaar naar iets kijkt dat zich op een hele kleine afstand van je ogen bevind. Hetzelfde probleem waar bijvoorbeeld ook horlogemakers last van hebben die de hele dag bezig zijn met een grote loep en allemaal kleine onderdeeltjes. Je ogen moeten zich heel erg inspannen om op iets dat zo dichtbij is te kunnen scherpstellen. En als je dat te lang volhoudt kan er een afwijking ontstaan waardoor je minder goed kan scherpstellen op voorwerpen in de verte. Moet je een andere sterkte bril gaan dragen (of beginnen met een bril dragen). Als je urenlang achter elkaar op een Virtual Boy speelt (hoewel je je af kunt vragen of er een VB-spel is dat leuk genoeg is om urenlang te spelen
Ik zat laatst Galactic Pinball erop te spelen. Vind dat eigenlijk nogal een suf spelletje, maar toen kreeg ik een bonus waardoor er allemaal aliens op het scherm kwamen, die je met een ruimteschip moest neerschieten. Dat ruimteschip kwam me al erg bekend voor, en toen zei de computerstem ook nog: "goodluck samus!"
Mijn foto's op Flickr.
Is er dan Nederland ook een collector's edition uitgebracht van OoT?? (een gouden dan??)Tarin schreef op 10 juli 2004 @ 19:20:
[...]
Nee, OoT is normaal gesproken gewoon grijs met een zwart label met gouden logo, doosje is normaal gesproken zwart met een gouden logo. MM is wel standaard in die gouden kleur uitgebracht:
[afbeelding]
niet helemaal uptodate.. maar goed
GolbeZeromus: heb je die bij een online winkel vandaan of uit een veiling? Ik wil er ook wel een..
Ik heb echt het gevoel dat ik OoT bij een vriend van me in goud heb gezien?
Mooie verzameling van Zelda btw.
Ik heb:
Zelda 2 : Adventure of Link (Met doosje en boekje)
Zelda : Link to the Past (GBA - Ook compleet)
Zelda : Link's Awakening DX (Met doosje en boekje)
Verder heb ik dan nog de Collector's Edition (voor de Cube met Zelda 1 + 2 + oot + MM, beetje nep maar ik kan ze wel spelen
En natuurlijk Zelda : The Wind Waker (Met OoT + Oot MQ)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
In Australie zijn namelijk (bij mijn weten) alle OoT in het goud uitgebracht. Ooit eens gelezen in N64 Magazine.
Verder heb ik nu een Japanse Sega Saturn.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Anoniem: 5577
1 tip ga flink sparen, 2D shooters zijn de meest gewilde saturn titels en kosten een lieve duit.GolbeZeromus schreef op 11 juli 2004 @ 12:19:
@ Tarin: Die gouden OoT heb ik van een veiling (ebay) in Australie.
In Australie zijn namelijk (bij mijn weten) alle OoT in het goud uitgebracht. Ooit eens gelezen in N64 Magazine.
Verder heb ik nu een Japanse Sega Saturn.Maar, welke Japanse spellen raden jullie mij aan? Het gaat mij vooral om 2D (schiet)spellen, niet zozeer om 3D spellen.
Anoniem: 43074
Mijn foto's op Flickr.
keer als je er een in je console doet, de contacten tegen elkaar gedrukt worden en
misschien slijten. Ze gaan er nl. nooit een-twee-drie heel makkelijk in, je moet altijd drukken.
Heb jaren geleden een aardige collectie consoles opgebouwd toen ik in London woonde & werkte. Kreeg elke week wel een pakketje binnen uit de USA en Japan, en in London was een perfecte winkel waar ze games verkochten.
Heb me vooral op de SNES geconcentreerd, is nog steeds mijn favoriete console aller tijden
Ben er na een paar jaar mee gestopt, het kostte me gewoon te veel geld. Een verzameling aanleggen is niet zo moeilijk, als je maar voldoende geld hebt om uit te geven. Ik heb mijn consoles en games uiteraard wel bewaard! Ben nu weer een beetje begonnen om games bij elkaar te sprokkelen, maar dan vooral de series die ik top vind, zoals Final Fantasy. Square games zijn favoriet, en ben dan ook erg blij met mijn mint Chrono Trigger en FF3
Ik heb trouwens nog wel iets dat vrij uniek is denk ik: een echte Super Nintendo development kit, gebruikt door de gamebedrijven die SNES games maakten! Probeer die maar eens te vinden!
(en alle boekjes en doosjes die ik wel heb zitten opgevouwen in een doos onder m'n bed)
Over die contacten die slijten... tsja. Is misschien wel zo, maar ik gebruik ze toch gewoon. Als de contacten van één van m'n consoles ooit eens helemaal versleten zouden zijn koop ik wel weer ergens een nieuw exemplaar van de console zelf
Mijn ervaring is trouwens dat ze meer last hebben van vies worden dan van contacten die lam/omgebogen raken. Ik heb laatst m'n NES (en de cartridges) eens goed schoongemaakt, en sindsdien pakt hij alles in één keer. Ik hoef nooit meer te blazen of iets dergelijks. Zalig!
Dat lijkt me inderdaad zeer zeldzaam. Kan je daar nog pics van posten?Bananeman2002 schreef op 11 juli 2004 @ 20:24:
Ik heb trouwens nog wel iets dat vrij uniek is denk ik: een echte Super Nintendo development kit, gebruikt door de gamebedrijven die SNES games maakten! Probeer die maar eens te vinden!
Zal ik doen. Hij staat niet hier in huis, is bij m'n moeder "gestald" maar zal dit weekend een foto schieten.Anoniem: 43074 schreef op 11 juli 2004 @ 20:31:
[...]
Dat lijkt me inderdaad zeer zeldzaam. Kan je daar nog pics van posten?
Tis een grote grijze metalen doos. Heb em ooit aan de gang proberen te krijgen maar is toen niet 123 gelukt.
Als alles goed verloopt krijg ik trouwens binnenkort een Panasonic Q, een Randnet 64DD bundel, een Randnet Keyboard, wat japanse 64DD folders, Doshin The Giant 2 (!!), en een Satellaview met extra memory card binnen
Die SNES dev kit zag ik laatst ook ergens ja. Ik ben ook nog altijd op zoek naar van die NES of Famicom demo units. Zijn een soort jukeboxen, waar je 12 NES games in kunt doen
Mijn foto's op Flickr.
2D shootersGolbeZeromus schreef op 11 juli 2004 @ 12:19:
Verder heb ik nu een Japanse Sega Saturn.Maar, welke Japanse spellen raden jullie mij aan? Het gaat mij vooral om 2D (schiet)spellen, niet zozeer om 3D spellen.
- Radiant Silvergun
- Strikers 1945
- Strikers 1945 II
- Tengoku Paradise
- Parodius Deluxe Pack
- Gradius Deluxe Pack
- Salamander Deluxe Pack
- Twin Bee Deluxe Pack
- Sexy Parodius
- Capcom Generation vol. 1
- Darius Gaiden
- Jikkyou Oshaberi Parodius
- Gunbird
- Layer Section
- Layer Section II
- Panzer Dragoon Zwei
- Puzzle Bobble 2X
- Puzzle Bobble 3
- Sega Ages Memorial Selection vol. 1
- O-sama Game
- Saturn Bomberman
- Miniskirt Police Patrol
- Deep Fear
- Guardian Heroes
- Shanghai - The Great Wall
- Super Puzzle Fighter IIX
- X-Men vs. Street Fighter
- Marvel Super Heroes vs. Street Fighter
- Street Fighter Zero 3
- Astra Superstars
- Irem Arcade Classics
- Capcom Generation vol. 2..5
- Densha de Go! EX
- Yakyuuken Special
[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 11-07-2004 21:40 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Misschien een beetje offtopic, maar ik merk dat er op marktplaats en andere tweedehands sites
(alleen in Nederland heb ik ze gezien) figuren rondlopen die proberen een zooi spellen/consoles van mensen te kopen, en vervolgens zie ik ze het weer doorverkopen voor het dubbele bedrag. Ik erger me hier echt groen en geel aan. Verkopen ze een megadrive, en de volgende dag zie je ze bieden voor een andere megadrive.
Echt een vreselijke mentaliteit. Ik heb een keer per ongeluk van zo iemand gekocht, en ook aan een paar andere doorverkopers een email gestuurd over info van spellen. Dan doen ze doodleuk of het van hen is en dat ze ervanaf willen...
Volgens mij zetten sommigen zelfs al advertenties van waar die ze nog geeneens binnen hebben gekregen van de oorspronkelijke personen. Hebben meer mensen deze personen gezien?
Is er wat aan te doen?
Maar als de prijs je bij zo'n handelaar aan staat waarom niet, als je het teveel geld vind dan zelf iets intensiever speuren. Dat kost tijd en moeite, sommigen hebben dat er niet voor over en dan betalen ze liever iets meer en kopen ze het bij iemand die er wel de tijd en moeite in heeft gestoken en daar graag iets voor terug ziet.
Dat heet idd handel en daar doe ik ook gewoon aan, als ik ergens goedkoop een game / console kan kopen waarvan ik weet dat ie meer opbrengt verkkop ik hem ook gewoon weer door voor winst, is niks mis mee.Anoniem: 43074 schreef op 11 juli 2004 @ 21:36:
Hartstikke bedankt, ik ben erg benieuwd naar die dev-kit.
Misschien een beetje offtopic, maar ik merk dat er op marktplaats en andere tweedehands sites
(alleen in Nederland heb ik ze gezien) figuren rondlopen die proberen een zooi spellen/consoles van mensen te kopen, en vervolgens zie ik ze het weer doorverkopen voor het dubbele bedrag. Ik erger me hier echt groen en geel aan. Verkopen ze een megadrive, en de volgende dag zie je ze bieden voor een andere megadrive.
Echt een vreselijke mentaliteit. Ik heb een keer per ongeluk van zo iemand gekocht, en ook aan een paar andere doorverkopers een email gestuurd over info van spellen. Dan doen ze doodleuk of het van hen is en dat ze ervanaf willen...
Volgens mij zetten sommigen zelfs al advertenties van waar die ze nog geeneens binnen hebben gekregen van de oorspronkelijke personen. Hebben meer mensen deze personen gezien?
Is er wat aan te doen?
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Natuurlijk gebeurt het in tweedehands winkels, of gameshops, whatever, maar ik vind het toch vreemd om het als particulier te gaan doen en de spullen op dezelfde plek aan te bieden als de oorspronkelijke aanbieder.Anoniem: 5577 schreef op 11 juli 2004 @ 22:29:
[...]
Dat heet idd handel en daar doe ik ook gewoon aan, als ik ergens goedkoop een game / console kan kopen waarvan ik weet dat ie meer opbrengt verkkop ik hem ook gewoon weer door voor winst, is niks mis mee.
Maar het gevoel komt ook voort uit het feit dat ik me zelf soms genaaid voel nadat iemand iets goedkoops heeft gekocht en het terug te koop zet voor een stuk duurder, net voor m'n neus
!!!www.Goku.nl schreef op 11 juli 2004 @ 21:30:
Als alles goed verloopt krijg ik trouwens binnenkort een Panasonic Q, een Randnet 64DD bundel, een Randnet Keyboard, wat japanse 64DD folders, Doshin The Giant 2 (!!), en een Satellaview met extra memory card binnenAlles geheel compleet, boxed, etc. Om de bruin kartonnen doos van de Satellaview zit zelfs nog een kartonnen hoesje in kleur met daarop de Satellaview afgebeeld!
Hele coole aankopen. Heb je nu ook nog genoeg geld om te eten de rest van de maand?
Ik heb de review van Doshin 2 weleens gelezen op IGN, en dat schijnt een nogal krankzinnig spel te zijn. Je moet hartjes over je vijanden heenplassen als ik het goed begreep. En volgens mij was er ook een connectie met Doshin The Giant 1. Misschien zie je op de achtergrond de wereld die je daarin hebt gebouwd ofzoiets? Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden
Satellaview moet ben ik ook jaloers op.
Ja, ik sluit me daarbij aan. Het is een leuke manier om je hobby te betalen lijkt me.TAG_Speedy schreef op 11 juli 2004 @ 22:11:
Dat kost tijd en moeite, sommigen hebben dat er niet voor over en dan betalen ze liever iets meer en kopen ze het bij iemand die er wel de tijd en moeite in heeft gestoken en daar graag iets voor terug ziet.
Ik heb net Super Mario World 2 weer eens uitgespeeld. Subliem spel blijft dat toch.
En wat betreft dat verkopen: wat is daar mis mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 12-07-2004 07:23 ]
Mijn foto's op Flickr.

Ook als je een keer iets heel goedkoops koopt, en dan doorverkoopt.
Maar de mensen die ik zag, kopen structureel alles op wat goedkoop is, en het meteen weer te koop zetten op dezelfde plaats voor meer, en dan idd dingen erbij zetten dat het zeldzaam is. Handel of niet, ik vind dat een beetje asociaal.
Maar iedereen is vrij om te doen en laten wat hij wilt, dus laten we het er niet meer over hebben.
!!!RARE!!!! L@@K blablabla ... dat is idd wel irri, zeker omdat het bij dat soort dingen vrijwel altijd gaat om doodgewoon spul.
[ Voor 10% gewijzigd door Speedy op 12-07-2004 13:21 ]
Anoniem: 118580
Over handel gesproken Silverbolt....ik zie dat je al sinds jaar en dag een dreamcast te koop hebt, maar dat ontdek ik nu pas :-S. Vroeg me af of je m nog steeds hebt en wat ie op moet brengen. Mail me!Anoniem: 5577 schreef op 11 juli 2004 @ 22:29:
[...]
Dat heet idd handel en daar doe ik ook gewoon aan, als ik ergens goedkoop een game / console kan kopen waarvan ik weet dat ie meer opbrengt verkkop ik hem ook gewoon weer door voor winst, is niks mis mee.
Danab1@zonnet.nl
Je bent gemaildAnoniem: 118580 schreef op 12 juli 2004 @ 18:19:
[...]
Over handel gesproken Silverbolt....ik zie dat je al sinds jaar en dag een dreamcast te koop hebt, maar dat ontdek ik nu pas :-S. Vroeg me af of je m nog steeds hebt en wat ie op moet brengen. Mail me!
Danab1@zonnet.nl
[ Voor 95% gewijzigd door Dutchie! op 13-07-2004 10:59 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Gewoon je nes uit elkaar schroeven en dan de metalen contacten schoonmaken met een contactspray, ff laten drogen en hij werkt weer als een droom.o0-Bianca-0o schreef op 13 juli 2004 @ 23:58:
Tot mijn grote spijt heeft mijn NES het vanavond van het ene op het andere moment begevenIk was wat cartridges aan het testen die al een tijdje niet meer gebruikt zijn. Had er wel in geblazen en de eerste 3 werkten daarna gewoon maar de 4e pakte die maar niet. Toen ik daarna 1 van die andere weer probeerde deed ie het niet meer. Hij geeft alleen grijs scherm, dus het lijkt mij dat het iets met stof is. Nu had ik iets gehoord over reinigen met pure alcohol. Nu ben ik totaal niet technisch dus nu vraag ik me af hoe ik dat ga aanbrengen. Gewoon met een wattenstaafje ofzo?? en dan moet zeker die nes uit elkaar??
Hoeveel is een redelijk bedrag om voor zoiets neer te leggen?
Voor de n64 60 euro oid? En voor de snes?
Anoniem: 87194
Van retro? Snes en N64 absoluut. Nes is tegenwoordig meer voor de verzameling, spelen doe ik er bijna niet meer op. Of ik moet een keer tegen een gloednieuwe nes aanlopen. Die van mij is bijna niet meer aan het werk te krijgenAnoniem: 43074 schreef op 11 juli 2004 @ 14:55:
spelen jullie al die verzamelde spellen ook? Of vinden jullie dat zonde, en gebruik je liever een emulator (als het kan). Ik zit zelf te twijfelen, aan de ene kant is het zonde als je er mee speelt, maar aan de andere kant is het zonde om er helemaal niks mee te doen.
Nieuw trouwens:

Megaman 3
SNES copybox als Professor SF2 of Wildcard: 100 euro, N64 copybox als Dr. V64 150. Dat zijn mooie prijzen. Vergeet niet dat die dingen destijds nieuw 1000 gulden kosttenAnoniem: 43074 schreef op 14 juli 2004 @ 12:07:
Ik ben van plan een copybox te gaan kopen voor de snes of n64.
Hoeveel is een redelijk bedrag om voor zoiets neer te leggen?
Voor de n64 60 euro oid? En voor de snes?
Mijn foto's op Flickr.
Yep, vroeger wilde ik er eentje, maar was toen veels te duurwww.Goku.nl schreef op 14 juli 2004 @ 16:10:
[...]
SNES copybox als Professor SF2 of Wildcard: 100 euro, N64 copybox als Dr. V64 150. Dat zijn mooie prijzen. Vergeet niet dat die dingen destijds nieuw 1000 gulden kostten
Uit zoeken op copybox op got blijkt dat jij er ook eentje hebt
Kan je vertellen of je ook kan saven, bijv. met je n64 memorypack?
Ik kan er eentje kopen, nog boxed met alles erop en eraan, voor 170 euro oid. Zit alleen nog een beetje te twijfelen. Je kan natuurlijk enorm veel spellen spelen in een klap, maar de vraag is, doe ik dat ook...
Wat betreft saven: SNES werkt volgens mij prima. Zullen vast wel wat games zijn die het niet ondersteund ofzo, maar in degenen die ik heb geprobeerd wel (Zelda 3 bv). De Dr. V64 savet ook gewoon naar je controller pack (als dat in het spel ingebouwd zit dan). Ik geloof dat het saven naar de cartridge ook werkt. Ook accesoires zoals de VRS bij Hey You Pikachu werkt prima. Er zijn ook een zooi tooltjes en patches voor die allerlei dingen met saven te maken hebben. Dextrose.com is een goede site daarvoor
Kort gezegd: veel werkt.. met veel moeite
Om welke copybox gaat het die jij kan kopen trouwens?
Mijn foto's op Flickr.
Maar welke kon je boxed kopen dan?
Mijn foto's op Flickr.
Alleen wel beetje duur, over 200 euro dacht ik. Op zich wil ik liever ook geen pro fighter, maar die zijn nog een beetje te krijgen en niet zo duur
Umihara Kawase, is een platformspel waar ik al een tijdje naar op zoek was. Sinds ik dit ooit had gelezen:
"Umihara Kawase was a game on the SuperFamicom a few years ago. Its sequel, Umihara Kawase Shun, came out on 28 Feb 97 on the Playstation. It is a "cult game", a game with a small but very enthusiastic following. (It even has its own mailing list.) A "Second Edition" of Umihara Kawase Shun was released in Jan 2000. It is mostly the same game as Shun, with several extra stages and some bug fixes, and at a cheaper price.
This is a "rubbering action game", a 2D platformer where you control a girl equipped with an elastic rope with a fishing hook at the end. You can do many things with the rope: the infamous "Tarzan swing" across a pit is just one of them. For example, you can swing from directly under a platform onto it (called the "swing-climbing" technique), and you can swing to a platform very far away.
Don't think that you have played anything like this before (other than the SFC version). Because the rope is elastic, and you have free control of its length, and because the game uses basic Newtonian physics as its model, the capabilities of Kawase-san's rope is completely unlike that of any kind of grappling hooks or swinging objects in any other platformer. The "rubbering action" techniques carry no resemblance to the usual straightforward timing in most 2D platformers (especially American-made ones). The player needs to learn and master the various techniques, and apply them in innovative ways.
Kawase-san, for some reason, has to navigate her way through a difficult course. Fish (and other seafood) are in her way. The objective is to make her way to one of the doors in each field. Sometimes there are more than one door in a field, and they lead to different fields. There are around 50 fields in total.
There are no cheesy power-ups; the only items are the 1UPs. The novice player will, in early fields, come across an alternate door which seems inaccessible. Unlike some adventure-like platformers where you have to get a power-up item which allows access, here the player has to learn certain techniques in order to enter that door. For example, the second door in Field 0 cannot be reached unless the player can do good Tarzan swings.
Ik heb nu dus de SFC-versie. Even snel 2 leveltjes gespeeld om uit te testen... en was erg veelbelovend! Kleine levels, je bent steeds al vlakbij het einddoel... de vraag is hoe je het moet bereiken. Het zal me (zonder kennis van japans) wel even duren voor ik de controls helemaal snap... maar om met dat touwtje te experimenten was erg leuk.
Assault Suits: VALKEN. Hier beter bekend als Cybernator.
Sin and Punishment voor de N64. Ik denk dat iedere N64-bezitter die hier ooit over heeft gelezen (zoek de IGN-recensie maar eens op) wel geïnteresseerd zal zijn in dit spel. Zo ook ik. Maar ik krijg hem niet aan de praat.
En verder nog een 1 of ander vaag race-spelletje waar hij maar 2 dollar voor vroeg. Het racen is erg leuk... maar ik moest me wel eerst door 10 minuten van intro's en menu's heenworstelen voordat ik daadwerkelijk kon spelen. Ik heb het idee dat er een uitgebreide storyline verteld wordt... nogal irritant als je geen japans kan lezen.
Nu ben ik niet zo'n N64 importer (heb alleen Perfect Dark en Hey You Pikachu NTSCAnoniem: 115248 schreef op 15 juli 2004 @ 01:28:
Sin and Punishment voor de N64. Ik denk dat iedere N64-bezitter die hier ooit over heeft gelezen (zoek de IGN-recensie maar eens op) wel geïnteresseerd zal zijn in dit spel. Zo ook ik. Maar ik krijg hem niet aan de praat.Ik vrees dat ik toch ergens een Japanse N64 vandaan zal moeten halen om het te kunnen spelen. Dat was wel een tegenvaller.
BTW: iemand enig idee of een 64DD op een PAL N64 werkt?
[ Voor 6% gewijzigd door Captain N op 15-07-2004 07:19 ]
Mijn foto's op Flickr.
Een 64DD werkt enekel op een japanse of amrikaanse N64 niet op een europeese.www.Goku.nl schreef op 15 juli 2004 @ 07:11:
[...]
Nu ben ik niet zo'n N64 importer (heb alleen Perfect Dark en Hey You Pikachu NTSC), maar ik dacht dat de N64 alleen een hardware lockout had? Die extra stukjes plastic naast de contacts in je N64, die ervoor zorgen dat je USA/JAP cart niet past? Verder is er volgens mij niks anders in de N64. Correct me if I'm wrong
Extra stukjes plastic?www.Goku.nl schreef op 15 juli 2004 @ 07:11:
[...]
Nu ben ik niet zo'n N64 importer (heb alleen Perfect Dark en Hey You Pikachu NTSC), maar ik dacht dat de N64 alleen een hardware lockout had? Die extra stukjes plastic naast de contacts in je N64, die ervoor zorgen dat je USA/JAP cart niet past? Verder is er volgens mij niks anders in de N64. Correct me if I'm wrong
Voor zover ik kan zien is de vorm van die Japanse cartridge identiek aan al m'n PAL-cartridges. Hij past ook gewoon in m'n N64. Alleen gebeurt er dan niks (zwart scherm).
Ik heb ook een converter... maar daar werkt het dus niet mee.
Maar voor de duidelijkheid: als jij dus jouw NTSC perfect dark in je PAL N64 steekt... dan werkt het gewoon?
Erm, ik heb door de jaren heen ongeveer 10 pro fighters gehad (heb er nog 3) en er nooit problemen mee gehad. Een Professor SF zou ik niet kopen, omdat die weer een speciaal bestandsformaat nodig hebben (kan je dus telkens roms gaan converteren). De Professors (gemaakt door Bung net als de V64 voor de N64) zijn overigens nog wel te koop voor een redelijk bedrag op www.tototek.com. De Wildcard is inderdaad de beste keus, maar deze heeft weer geen DSP support ingebouwd, wat de Pro Fighters wel weer hebben. het voordeel aan Wildcard is weer dat je spellen via de parallele poort van je PC naar de copier kan zenden (en dus geen diskettes nodig hebt) en dat de Wilcard geen externe voeding nodig heeft (haalt de stroom uit de Nintendo zelf).www.Goku.nl schreef op 14 juli 2004 @ 19:07:
Die Pro Fighter zou ik overslaan, want daar heb ik geen fantastische verhalen over gehoord. De Professor SF2 (Gamedoctor 7), of die Wilcard DX of zoiets zijn DE SNES copyboxen.
Maar welke kon je boxed kopen dan?
Als ik de keuze had zou ik voor een Wildcard gaan, of als je het geld er niet voor over hebt voor de Pro Fighter. Let wel goed op welk model het is, er zijn er namelijk nogal veel verschillende voor uitgebracht. Ik zou er in ieder geval een kopen met 32 Mbit geheugen en een van de laatste modellen (dat is ofe de Super Wildcard DX of de DX2, of de Pro Fighter X of de X2 (al dan niet met de toevoeging "turbo")
Op www.cherryroms.com staat een hoop info in het forum overigens als je het een en ander wil nalezen.
Anoniem: 29171
Nu even over de N64 copiers. Ik zou je ook naar het forum van Dextrose.com willen verwijzen voor meer info hierover, of naar http://n64.icequake.net/#reviews (de hele site is overigens een goede infosite aangaande N64 development).Anoniem: 43074 schreef op 14 juli 2004 @ 18:11:
bedankt voor de info. De betaalbare keuze die ik heb zijn voor de n64 een doctor v64 en snes een pro fighter of game doctor sf.
Om het kort samen te vatten, als je alles wil kunnen spelen (tot 256 Mbit) zonder al te veel poespas, koop dan een Mr. backup Z64 (V2 of V3). Deze werkt ongeveer hetzelfde als een snes copier, maar maakt gebruik van zip100 disks ipv 3.5" diskettes. Er is ook een gehackte bios uit voor did systeem zodat 'ie werkt met een zip250/Orb drive/HDD. Vooral deze laatste mogelijkheid maakt het interessant. Op de N64 worden geen spellen meer gereleased, dus je kan alle spellen op een 8 GB (z64 ondersteunt slechts Fat16) laptop hdd knallen en rechstreeks vanuit je Z64 laden.
De Z64 is ook de enige copier die (bijna) alle save types kan wegschrijven naar Zip, voor de andere copiers (de V64 en de CD64) heb je bootcarts nodig of een DS1/DX256 cart.
Als je echt alles wil spelen (dus ook de spellen die groter zijn dan 256 Mbit) dan zou ik je een V64 jr 512 aanraden. Is een stuk minder gebruiksvriendelijk dan de Z64, maar je kan er echt alles mee.
De z64 is nog steeds nieuw te koop overigens (http://www.z64.co.uk/) voor 300 euro ex btw. Een V64 jr 512 zie je soms wel eens te koop staan tussen de $200 en $300. De V64 en CD64 zou ik niet kopen omdat het achterhaalde systemen zijn als je ze vergelijkt met de alternatieven (veel gerommel met carts en het saven van spellen). De CD64 staat overigens ook bekend om zijn slechte kwaliteit (oververhitten etc) dus die zou ik sowieso mijden, tenzij je 'em voor een prikkie kan kopen.
Nope, naast de extra stukjes plastic (op de USA carts dan, de JAP carts hebben inderdaad dezelfde vorm als de PAL carts, net als op de Snes overigens) heef de N64 ook een interne chip die de "regio" bepaalt (Pal of NTSC). Een PAL spel zal dus niet werken op een NTSC N64 en vice versa, tenzij je een Passport Adapter hebt (http://www.play-asia.com/paOS-13-71-5-70-2q-4-7.html), en die werken zelfs ook vaak niet (erg onberouwbaar). Het beste is om een US/JAP n64 via ebay op de kop te tikken, ze komt ze vaak al tegen onder de $10.www.Goku.nl schreef op 15 juli 2004 @ 07:11:
[...]
MBT de 64DD, deze werkt ook alleen maar met een NTSC N64 helaas...
[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 15-07-2004 10:49 ]
Ik had dat ook gelezen over de cd64. De z64 ziet er inderdaad het beste uit.Schweino schreef op 15 juli 2004 @ 10:39:
[...]
Nu even over de N64 copiers. Ik zou je ook naar het forum van Dextrose.com willen verwijzen voor meer info hierover, of naar http://n64.icequake.net/#reviews (de hele site is overigens een goede infosite aangaande N64 development).
Om het kort samen te vatten, als je alles wil kunnen spelen (tot 256 Mbit) zonder al te veel poespas, koop dan een Mr. backup Z64 (V2 of V3). Deze werkt ongeveer hetzelfde als een snes copier, maar maakt gebruik van zip100 disks ipv 3.5" diskettes. Er is ook een gehackte bios uit voor did systeem zodat 'ie werkt met een zip250/Orb drive/HDD. Vooral deze laatste mogelijkheid maakt het interessant. Op de N64 worden geen spellen meer gereleased, dus je kan alle spellen op een 8 GB (z64 ondersteunt slechts Fat16) laptop hdd knallen en rechstreeks vanuit je Z64 laden.
De Z64 is ook de enige copier die (bijna) alle save types kan wegschrijven naar Zip, voor de andere copiers (de V64 en de CD64) heb je bootcarts nodig of een DS1/DX256 cart.
Als je echt alles wil spelen (dus ook de spellen die groter zijn dan 256 Mbit) dan zou ik je een V64 jr 512 aanraden. Is een stuk minder gebruiksvriendelijk dan de Z64, maar je kan er echt alles mee.
De z64 is nog steeds nieuw te koop overigens (http://www.z64.co.uk/) voor 300 euro ex btw. Een V64 jr 512 zie je soms wel eens te koop staan tussen de $200 en $300. De V64 en CD64 zou ik niet kopen omdat het achterhaalde systemen zijn als je ze vergelijkt met de alternatieven (veel gerommel met carts en het saven van spellen). De CD64 staat overigens ook bekend om zijn slechte kwaliteit (oververhitten etc) dus die zou ik sowieso mijden, tenzij je 'em voor een prikkie kan kopen.
Die v64 jr is niemand echt blij over omdat je hem altijd via je pc moet aansluiten, en hij niet zoveel opties heeft, maar wel dus 512mbit.
Een bootcart is dus een gewone game cart, die bedoelt is om een bootloader te laden omdat de n64 een zekere 6102 chip wil vinden voordat er code wordt geladen. Om te kunnen saven moet de cartridge ook nog eens de juiste geheugen chips bevatten als het programma dat je op de n64 laat.
Een pcd (Protected Cartridge Decoder) heb je dan nodig omdat bijv. een cd64
alleen maar kan booten van een 6102 cart terwijl je misschien een andere save type nodig hebt dan in de cart zit.
Je kan ook nog een crack vinden.
Heb ik het zo goed begrepen?
Een V64jr heeft zelfs meer opties, als je de juiste pc programmatuur er maar bij gebruiktAnoniem: 43074 schreef op 15 juli 2004 @ 13:03:
[...]
Ik had dat ook gelezen over de cd64. De z64 ziet er inderdaad het beste uit.
Die v64 jr is niemand echt blij over omdat je hem altijd via je pc moet aansluiten, en hij niet zoveel opties heeft, maar wel dus 512mbit.
Een bootcart is dus een gewone game cart, die bedoelt is om een bootloader te laden omdat de n64 een zekere 6102 chip wil vinden voordat er code wordt geladen. Om te kunnen saven moet de cartridge ook nog eens de juiste geheugen chips bevatten als het programma dat je op de n64 laat.
alleen maar kan booten van een 6102 cart terwijl je misschien een andere save type nodig hebt dan in de cart zit.
mbt de bootcart etc, je hebt het bij het juiste eind. Voor de Z64 is er overigens een bootemulator in de laatste bios, dus je hebt voldoende aan 1 6102 cart met eeprom (mario64).
Hmm.. ja, dat klopt wel inderdaad. Dat is het verschil tussen NTSC en NTSC-J volgens mij dan. Die NTSC PD's zijn nog sealed, en heb ook een PAL versieAnoniem: 115248 schreef op 15 juli 2004 @ 10:05:
[...]
Extra stukjes plastic?![]()
Voor zover ik kan zien is de vorm van die Japanse cartridge identiek aan al m'n PAL-cartridges. Hij past ook gewoon in m'n N64. Alleen gebeurt er dan niks (zwart scherm).
Ik heb ook een converter... maar daar werkt het dus niet mee.(maar ja, die converter heb ik ook ooit maar voor 1 euro in een speelgoedwinkel gekocht.
Dan kun je er niet teveel van verwachten).
Maar voor de duidelijkheid: als jij dus jouw NTSC perfect dark in je PAL N64 steekt... dan werkt het gewoon?In dat geval is het spel zelf misschien wel defect...
edit: * Captain N kijkt in z'n N64... Het gaat volgens mij om die zwarte plastice stukjes die uitsteken naast de connector. Die inkepingen zijn verschillend bij de verschillende regio's als ik me niet vergis. Maar ik weet er verder ook niet het fijne van, dus
[ Voor 14% gewijzigd door Captain N op 15-07-2004 16:30 ]
Mijn foto's op Flickr.
Jup, en zo (http://mods.schweino.com) maak je em regiovrijwww.Goku.nl schreef op 15 juli 2004 @ 16:27:
[...]
Het gaat volgens mij om die zwarte plastice stukjes die uitsteken naast de connector. Die inkepingen zijn verschillend bij de verschillende regio's als ik me niet vergis. Maar ik weet er verder ook niet het fijne van, dus
Mijn foto's op Flickr.
zozo, copyboxmasterSchweino schreef op 15 juli 2004 @ 16:34:
[...]
Jup, en zo (http://mods.schweino.com) maak je em regiovrij(heeft alleen nut voor een NTSC n64 dus)
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Anoniem: 86495
Ik heb zelf ook een v64 en heb er een samsung 32 speed in gedaan van een jaar
of 4 terug. Deze leest geen cdr`s maar bij mij wel cdrw`s, wat dus nog beter is. Je zult gewoon wat oudere spelers moeten proberen.
Dus er gaat wel meer in dan ik dacht. Ik wil het niet pushen, maar zou er ook een dvd speler in kunnen? Het lijkt me sterk, maar zou wel relaxed zijn.Anoniem: 86495 schreef op 15 juli 2004 @ 17:27:
@testdummy
Ik heb zelf ook een v64 en heb er een samsung 32 speed in gedaan van een jaar
of 4 terug. Deze leest geen cdr`s maar bij mij wel cdrw`s, wat dus nog beter is. Je zult gewoon wat oudere spelers moeten proberen.
Ja, erg veel meer dan dat zou ik er ook niet voor over hebben. Volgens mij zijn er niet zo veel interessante spellen voor de N64 die europa nooit gehaald hebben. Lang niet zoveel als bij de nes en snes in ieder geval. Dus feitelijk zou ik hem alleen voor dat ene spelletje kopen.Schweino schreef op 15 juli 2004 @ 10:49:
[...]
Het beste is om een US/JAP n64 via ebay op de kop te tikken, ze komt ze vaak al tegen onder de $10.
Maar als ik het goed begrijp kan een USA console dus zonder problemen zowel USA als JAP spellen afspelen?
En nu ik het toch over de N64 heb: zijn er meer mensen die problemen hebben met de voedingsadapter van dat ding? Dat grote blok dat je achteraan de N64 vastmaakt. Het lijkt wel of die van mij een beetje lam is geworden (terwijl ik hem sinds de aanschaf nog nooit los heb gehaald). Af en toe gebeurt er niks als ik mijn N64 aanzet, en dan moet ik dat blok een beetje aanduwen voordat het rode lampje gaat branden. En zelfs als dat eenmaal gelukt is, kan het bij de minste of geringste aanraking weer "los" schieten.
Anoniem: 86495
Ook de oudere 1 speed versies wilden niet werken.
Mijn JAP N64 speelt ook US games af, veronderstel dat het andersom ook wel werkt. Hij is wel bewerkt om die US carts te laten passen, maar dat staat in de link hier enkele posts boven. Die converters zijn inderdaad ook niet alles, heb een passport adapter maar de games die ik getest hebt (MM, DK64 beide NTSC en Mario Kart 64 NTSC-J) kreeg ik er niet mee aan de praat op mijn PAL machines.Anoniem: 115248 schreef op 15 juli 2004 @ 18:25:
[...]
Maar als ik het goed begrijp kan een USA console dus zonder problemen zowel USA als JAP spellen afspelen?
En problemen met de voeding heb ik bij geen van alle N64-ers die ik hier heb liggen, nog nooit van gehoord ook trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door Speedy op 15-07-2004 18:45 ]
Mooi. Een USA N64 zie ik nog weleens heel goedkoop op eBay (bekrast en zonder controller en geen luikje op het expension vakje enzo). Maar die japanners zijn blijkbaar veel zuiniger op hun spullen. Japanse N64's zie ik alleen maar mint in box voor 50 dollar of meer. Het is wel een mooie box trouwens, die japanseTAG_Speedy schreef op 15 juli 2004 @ 18:43:
[...]
Mijn JAP N64 speelt ook US games af, veronderstel dat het andersom ook wel werkt.
Ja, ik heb die link gevolgd, en dat apparaat ziet er verdacht veel uit als mijn converter (ook al is die van een ander merk). Dus ik heb er niet zoveel vertrouwen in. Jammer dat Fire geen N64 converter gemaakt heeft!Die converters zijn inderdaad ook niet alles, heb een passport adapter maar de games die ik getest hebt (MM, DK64 beide NTSC en Mario Kart 64 NTSC-J) kreeg ik er niet mee aan de praat op mijn PAL machines.
En nee, ik kon ook nergens op internet iets vinden over problemen met de voeding. Het is dus niet bepaald iets dat veel voorkomt. Heb ik weer.
Anoniem: 115621
Die doos was ook de reden voor mij om hem in huis te halen (moet nog steeds een stepdown converter dus heb er nog niet op gespeeldAnoniem: 115248 schreef op 15 juli 2004 @ 20:05:
[...]
Mooi. Een USA N64 zie ik nog weleens heel goedkoop op eBay (bekrast en zonder controller en geen luikje op het expension vakje enzo). Maar die japanners zijn blijkbaar veel zuiniger op hun spullen. Japanse N64's zie ik alleen maar mint in box voor 50 dollar of meer. Het is wel een mooie box trouwens, die japanse
Heb de mijne trouwens voor 80 euro gevonden in NL incl 3 JAP games (o.a. MK64 limited edition) en 4 US games
[ Voor 15% gewijzigd door Speedy op 15-07-2004 20:32 ]
Nee, ongeveer 1500 yen voor eentje zonder doos... 2500 yen voor eentje compleet in doos... En dan te bedenken dat ik er indertijd een geïmporteerd heb voor ruim 900 gulden nieuw!TAG_Speedy schreef op 15 juli 2004 @ 20:30:
[...]Kan me niet voorstellen dat die dingen in japan zelf nog zoveel moeten opbrengen.

Mooie prijs, MK64 met controller is niet echt limited... Meer dan 20.000 van gemaakt... Wel leuk om te hebben en Mario Kart 64 doet nog steeds 2000-3000 yen in Japan...Heb de mijne trouwens voor 80 euro gevonden in NL incl 3 JAP games (o.a. MK64 limited edition) en 4 US games
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ben benieuwd of hij hem verkoopt. Het is een gewild spel, maar hij vraagt er volgens mij behoorlijk veel voor
Oh die verkoopt wel, hij zou alleen meer opbrengen als er foto's bij hadden gezeten van het item.nimmolon schreef op 16 juli 2004 @ 02:18:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...gory=4315&item=8118219248
Ben benieuwd of hij hem verkoopt. Het is een gewild spel, maar hij vraagt er volgens mij behoorlijk veel voor
Ik heb inmiddels al een tijdje niet geV64't, maar wat ik er van heb begrepen is het volgende: Iedere cart heeft een boot chip, en een save chip. Dat 6102 is het nummer van die boot chip. Wil je een spel spelen waarvan de cart een 6102 boot chip heeft, dan zal je ook een originele cart met die boot chip in je N64 moeten hebben zitten. Nu zijn er niet zoveel verschillende, en als je Mario 64 hebt kan je al een groot deel spelenAnoniem: 43074 schreef op 15 juli 2004 @ 13:03:
[...]
Ik had dat ook gelezen over de cd64. De z64 ziet er inderdaad het beste uit.
Verder hebben spellen verschillende manieren om te saven. EEPROM, Flash, en weet ik het allemaal
@nimmolon: Die gaat echt wel weg hoor, en ik denk wel voor meer dan de startprijs. 50$ is niet zo veel voor een factory sealed Metroid. Een tijdje terug stond er een veiling op Ebay voor 125 factory sealed NES games... werd uiteindelijk iets van 5000$ als ik me goed herinner.
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 16-07-2004 08:32 ]
Mijn foto's op Flickr.
Door de hardware (de lockout chip in de N64)www.Goku.nl schreef op 15 juli 2004 @ 16:44:
Aha, thanks voor de infoDat de 64DD niet op een PAL N64 werkt, komt dat door de hard- of door de software?
Op de megadrive zit een Double Pro Fighter. Ik heb een stuk of 15 copiers voor verschillende systemen, vandaar. De cd-rom in de V64 is niet vervangen, dit is juist de originele die met de 1e batch geleverd werd (kijk maar es op het frontje, daar staat juist het merkje op. Het is zo'n cd-rom drive zonder tray motortje, net als in een laptop. Volgens mij kan je de cdrom met ongeveer elke atapi cdrom vervangen tot 32x, heb zelfs gelezen dat het met dvd-rom drives kan (leest dan wel alleen cds). Ik zou effe op dextrose.com zoeken, is al vaak behandeld die vraag.Anoniem: 43074 schreef op 15 juli 2004 @ 17:11:
[...]
zozo, copyboxmasterWat zit erop je megadrive? En ik zie dat je de cd-rom drive van de v64 vervangen hebt. Weet je ook door welke cd-rom spelers dat kan? Op het forum hier had ik iets gelezen over een bepaald voltage en Hitachi, dus zeker niet alle cd-rom spelers.
Klopt, je moet dan wel even die plastic palletjes eruit slopen, dan passen de cartridges ook fysiek erin.Anoniem: 115248 schreef op 15 juli 2004 @ 18:25:
[...]
Juist lekker handig zo, kan je je Nederlandse voeding in je USA/JAP N64 gooien dus heb je geen step down converter nodig.Anoniem: 43074 schreef op 15 juli 2004 @ 18:27:
Ik heb gelukkig nooit problemen met de voeding gehad, ik vraag me alleen af waarom ze de voeding er niet in hebben gebouwd.
Ik heb vorige week 2 pre-productie pal-ntsc converters voor de n64 gekregen can FFE (makers van de super wild cart). Mochten die het beter doen dan de passport adapter dan zal ik eens foto's posten van de PCB.Anoniem: 115248 schreef op 15 juli 2004 @ 20:05:
Ja, ik heb die link gevolgd, en dat apparaat ziet er verdacht veel uit als mijn converter (ook al is die van een ander merk). Dus ik heb er niet zoveel vertrouwen in. Jammer dat Fire geen N64 converter gemaakt heeft!
Dat is ook niet zo, ze vragen er vaak meer dan het dubbele voor dan dat het in Japan moet kosten. Ze zijn niet gek die JapannersTAG_Speedy schreef op 15 juli 2004 @ 20:30:
[...]
Kan me niet voorstellen dat die dingen in japan zelf nog zoveel moeten opbrengen.
Kijk maar eens op de Japanse of Taiwanese Yahoo Auctions pagina (grootste in Azie, groter dan Ebay) , dan schrik je je dood van de prijzen daar, veel goedkoper....
Voor de V64 geld dit deels inderdaad. De meeste spelen hebben inderdaad een 6102 CIC en 4kbit eeprom geheugen, dus met Mario64 zijn deze allemaal te spelen en te saven. De spellen die dat niet hebben zijn bijna allemaal gekraakt (meestal om het geheugen om te zetten naar 4kbits eeprom of sram, waar je dan weer een sram spel of de DS1 voor nodig hebt). Ook zijn er diverse bootemulators waarmee je de benodigde CIC kan emuleren om zo de N64 voor de gek te houden.www.Goku.nl schreef op 16 juli 2004 @ 08:31:
[...]
Ik heb inmiddels al een tijdje niet geV64't, maar wat ik er van heb begrepen is het volgende: Iedere cart heeft een boot chip, en een save chip. Dat 6102 is het nummer van die boot chip. Wil je een spel spelen waarvan de cart een 6102 boot chip heeft, dan zal je ook een originele cart met die boot chip in je N64 moeten hebben zitten. Nu zijn er niet zoveel verschillende, en als je Mario 64 hebt kan je al een groot deel spelen![]()
Verder hebben spellen verschillende manieren om te saven. EEPROM, Flash, en weet ik het allemaalAls je dus niet wilt saven op een controller pack (of als dat niet kan in het spel), maar op een cart, dan zul je ook moeten zorgen dat de cart die in N64 zit dat type save chip heeft (of hoe je zoiets ook noemt).
De CD64 en de Z64 hebben dit probleem dus niet omdat die een ingebouwde bootemulator hebben en de Z64 saved alles (behalve Flashram) naar zip.
Voor een overzicht ven geheugen/CIC types: http://www.elitendo.com/n64/usa_boot_save_list.html
[ Voor 8% gewijzigd door Schweino op 16-07-2004 11:58 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
De nieuwe Super Flash card for SNES/Compatible Console is trouwens zeer aan te raden. Neem dan meteen "CIC-161 Chip (Japan) for SUPER-FLASH 64M Card" & "SUPER T CONNECTOR for SUPER-FLASH CARD" erbij.
[ Voor 19% gewijzigd door Scorpion op 16-07-2004 14:06 ]
Mijn foto's op Flickr.
Weet iemand trouwens of je bij de bouwhof/karwei/gamma/halfords etc.
gamebits kunt kopen? Ik heb geen zin om er eentje uit het buitenland te bestellen voor 15 dollar,
en zelf maken zoals op www.snesweb.nl zie ik ook niet zitten, omdat ik geen goed gereedschap heb om er zelf een te slijpen/vijlen/boren. In mijn snes rammelt er namelijk wat, dat wil ik er uit halen, maar moet wel eerst de kast open.
Is dat zeker? Dat ik niet straks mijn JAP N64 in rook op zie gaan? (heb er geen verstand van eigenlijk, dacht dat ik een stepdown converter nodig had, dit zo mooi wezen)Schweino schreef op 16 juli 2004 @ 11:35:
[...]
Juist lekker handig zo, kan je je Nederlandse voeding in je USA/JAP N64 gooien dus heb je geen step down converter nodig.
Ik vind dat eigenlijk een sterk verhaal. Volgens datzelfde principe kun je dus ook een amerikaanse NES aansluiten met een europese NES-voeding? Ik bedoel die stekkertjes zullen heus wel passen. Maar er zit toch een heel verschil in het aantal volts... watt... ampere? (shit, kwou dat ik toen beter op had gelet bij natuurkundeSchweino schreef op 16 juli 2004 @ 11:35:
[...]
Juist lekker handig zo, kan je je Nederlandse voeding in je USA/JAP N64 gooien dus heb je geen step down converter nodig.
Met de GBA wordt het principe al voor een lange tijd met succes toegepast. Maar ik ben het met je eens dat het makkelijker is om meerdere backups op 1 cd / zipdisk / .. te plaatsen die je vervolgens in de backup unit stopt. Helaas zijn de meeste backup units voor de SNES op floppy's gemaakt en speelt dat imho ook niet echt super...Anoniem: 43074 schreef op 16 juli 2004 @ 17:17:
Zo'n flashcart lijkt me teveel gedoe. Elke keer zo'n kaart herprogrammeren, en er op nieuw in stoppen. En het ziet er ook niet echt uit.
[...]
Mij klinkt het eigenlijk wel logisch... het lijkt me dat die adapter hetgene is dat de 220V omzet naar het aantal V dat de N64 nodig heeft. Dus of je nou in Amerika een adapter gebruikt die 110 omzet naar XX, of in europa een die 220 omzet naar XX. Op zich doet die adapter toch eigenlijk hetzelfde als een step-down-converter? Het omzetten van een voltage naar een lager voltage.Anoniem: 115248 schreef op 16 juli 2004 @ 22:40:
[...]
Ik vind dat eigenlijk een sterk verhaal. Volgens datzelfde principe kun je dus ook een amerikaanse NES aansluiten met een europese NES-voeding? Ik bedoel die stekkertjes zullen heus wel passen. Maar er zit toch een heel verschil in het aantal volts... watt... ampere? (shit, kwou dat ik toen beter op had gelet bij natuurkunde)
Mijn foto's op Flickr.
Ik heb er niet genoeg verstand van om hier dieper op in te gaan eigenlijk.www.Goku.nl schreef op 16 juli 2004 @ 23:23:
[...]
Mij klinkt het eigenlijk wel logisch... het lijkt me dat die adapter hetgene is dat de 220V omzet naar het aantal V dat de N64 nodig heeft. Dus of je nou in Amerika een adapter gebruikt die 110 omzet naar XX, of in europa een die 220 omzet naar XX. Op zich doet die adapter toch eigenlijk hetzelfde als een step-down-converter? Het omzetten van een voltage naar een lager voltage.
Het zou mooi zijn als het inderdaad zo was, maar ik durf het niet uit te proberen op 1 van mijn apparaten!
Gelukkig is er een slim iemand hier aanwezigwww.Goku.nl schreef op 16 juli 2004 @ 23:23:
[...]
Mij klinkt het eigenlijk wel logisch... het lijkt me dat die adapter hetgene is dat de 220V omzet naar het aantal V dat de N64 nodig heeft. Dus of je nou in Amerika een adapter gebruikt die 110 omzet naar XX, of in europa een die 220 omzet naar XX. Op zich doet die adapter toch eigenlijk hetzelfde als een step-down-converter? Het omzetten van een voltage naar een lager voltage.
Aangezien de voeding van de N64 extern is, zal deze dus altijd dezelfde uitput geven naar de N64 toe. Wat erin moet is een ander verhaar (gooi dus NOOIT je jap/us voeding rechtstreeks op het Nederlandse lichtnet). Alle N64 machines hebben dezelfde specificaties mbt de spanning die ze nodig hebben, dus je kan elke voeding op elke N64 aansluiten. Mijn Jap N64 draait al sinds jaar en dag met de voeding van mijn Pal N64.
Met de snes is dit hetzelfde geval overgens, alleen zijn daar de voedingen anders van vorm, een Nederlande snes adapter past dus gewoonweg niet op een US snes.
De Gamecube is eveneens hetzelfde verhaal, ook een externe voeding, dus je kan gewoon een Nederlandse Cube adaper op een Jap/US cube aansluiten.
Dusss, bij de meeste spelcomputers die gebruik maken van een externe voeding kan je dit trucje uithalen, ook bij een megadrive/master system/nes/gamegear etc etc
In principe valt het wel mee, zoals hierboven vermeld gebeurt dit ook al met de gb/gbc/gba flashcarts. Het verschil echter is dat deze carts professioneel gemaakt zijn en naar mijn mening steviger zijn dan die van Tototek. Ook is het zo dat de carts van Tototek een beetje vaag werken, je hebt een parellele poort kabel nodig om de roms te uploaden en een usb kabel om de flasher van stroom te voorzien, beetje omslachtig mijns inziens. Een ander minpunt vind ik dat er in deze kaarten flash roms gebruikt worden van lage kwaliteit, en dat ze naar verwachting maar zo'n 1000 keer herschreven kunnen worden.Anoniem: 43074 schreef op 16 juli 2004 @ 17:17:
Zo'n flashcart lijkt me teveel gedoe. Elke keer zo'n kaart herprogrammeren, en er op nieuw in stoppen. En het ziet er ook niet echt uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Schweino op 17-07-2004 21:05 ]
Op zich vind ik het idee 'flashcart' wel prima. Degene die ik voor mijn GBA heb werkt echt uitstekend. Ik las dat iemand zei dat je steeds dan spellen op dat ding moet zetten en dat dat onhandig is, maar met een copybox moet je (voor de SNES) toch ook steeds een spel in het geheugen laden, dus wat is het verschil? Jammer dat deze cart door een hobbyist (??) gemaakt wordt. Als het een beetje goed verpakt is en als er natuurlijk kwaliteits roms worden gebruikt lijkt mij het wel watIn principe valt het wel mee, zoals hierboven vermeld gebeurt dit ook al met de gb/gbc/gba flashcarts. Het verschil echter is dat deze carts professioneel gemaakt zijn en naar mijn mening steviger zijn dan die van Tototek. Ook is het zo dat de carts van Tototek een beetje vaag werken, je hebt een parellele poort kabel nodig om de roms te uploaden en een usb kabel om de flasher van stroom te voorzien, beetje omslachtig mijns inziens. Een ander minpunt vind ik dat er in deze kaarten flash roms gebruikt worden van lage kwaliteit, en dat ze naar verwachting maar zo'n 1000 keer herschreven kunnen worden.
Mijn foto's op Flickr.
weet niet of ie duur is of dat je hem al hebt maar neem maar eens een kijkje zou ik zeggen
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Dat is toch wel erg prijzig, als je even goed neust op ebay.co.uk en ebay.com kun je zelfs incl shipping nog goedkoper uit zijn.Copycat schreef op 18 juli 2004 @ 13:29:
Even voor surrounded http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...1248&item=5109714995&rd=1
weet niet of ie duur is of dat je hem al hebt maar neem maar eens een kijkje zou ik zeggen
Weet ik niks vanaf, verveelde me een beetje en kwam deze tegen.Anoniem: 5577 schreef op 18 juli 2004 @ 14:36:
[...]
Dat is toch wel erg prijzig, als je even goed neust op ebay.co.uk en ebay.com kun je zelfs incl shipping nog goedkoper uit zijn.
Maar het gaat hier dan om die Parodius he !! Weet niet of deze lastig te krijgen is
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Hey bedankt!Copycat schreef op 18 juli 2004 @ 13:29:
Even voor surrounded http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...1248&item=5109714995&rd=1
Ja, 85 euro is wel veel geld inderdaad. Maar hij is dan wel inclusief doos en inclusief de japanse versies van Mario World en Parodius. En hij hoeft niet helemaal van de andere kant van de wereld verstuurd te worden.
Ik vrees dat de prijs nog wel omhoog zal gaan, maar zoniet dan ben ik toch wel geïnteresseerd.
Dat valt tegen hoor. Ik ben al een tijdje opzoek (niet echt intensief, maar toch). En heel vaak zijn ze dan in ieder geval unboxed. En ook 7 van de 10 keer helemaal vergeeld. En vanwege de zware voeding wordt de verzendprijs toch meestal wel vrij hoog.Dat is toch wel erg prijzig, als je even goed neust op ebay.co.uk en ebay.com kun je zelfs incl shipping nog goedkoper uit zijn.
Ja dat is de originele Parodius. Die heb ik al zowel in Pal als Super Famicom versie.Maar het gaat hier dan om die Parodius he !! Weet niet of deze lastig te krijgen is En of ie deze al heeft
De levels zijn zo geniaal ontworpen. Je weet nooit wat er gaat gebeuren. Om elke hoek wacht er weer een fantastische mini-boss op je, of komt er een vliegtuig vanuit de achtergrond dat het hele level veranderd in een vuurzee, of je mag een stukje in een tank rijden... nooit een saai moment.
Kwam alleen even niet verder dan de eindbaas van level 3. Ik ben vergeten hoe die ook alweer moest. Ik weet dat de échte eindbaas op een gegeven moment de achtergrond openscheurt met z'n handen, en dan z'n lelijke kop die kamer insteekt. Maar daarvoor moet je eerst tegen 2 stomme robots vechten... ik krijg ze maar niet dood.
Gewoon aan het plafond gaan hangen en de vlammenwerper erop.Anoniem: 115248 schreef op 21 juli 2004 @ 10:25:
Kwam alleen even niet verder dan de eindbaas van level 3. Ik ben vergeten hoe die ook alweer moest. Ik weet dat de échte eindbaas op een gegeven moment de achtergrond openscheurt met z'n handen, en dan z'n lelijke kop die kamer insteekt. Maar daarvoor moet je eerst tegen 2 stomme robots vechten... ik krijg ze maar niet dood.Bij eentje had ik z'n benen kapot geschoten, maar z'n bovenlijf bleef gewoon doorvechten! Nog feller zelfs.
Wat heb je BTW voor dat spel neergelegd?
[ Voor 6% gewijzigd door GZ op 21-07-2004 12:06 ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Dit topic is gesloten.