Goeie oude (retro) consoles deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.053 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Anoniem: 63800 schreef op 04 juni 2004 @ 18:50:
dank je dat is ongeveer wat ik zoek

helaas wel zelfbouw kast maar erg kicke (-:
bedankt

als iemand er 1 weet met kant en klare kasten alvast bedankt
Ik zag wel laatst NeoGeo kasten op marktplaats voor 175 euro incl. 2 spellen. Losse carts zijn een euro of 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatex
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 23:33
www.ultracade.nl ...... en ze kunnen ook compleet leveren....

:)

is GEEN MAME !!! ...

en alle rechten zijn betaald + hij heeft een toelating ...

Als je vragen hebt mail je maar...

[ Voor 80% gewijzigd door hatex op 05-06-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:27

RSP

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/jap_mm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/jap_mm2.jpg

heb z'n broertje d'r bij gekocht :) $30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

wow mooie boxart zeg. 8) Vooral dat bovenste boekje (denk ik) is zeer mooi.

[ Voor 52% gewijzigd door schnumi op 05-06-2004 15:02 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatex
  • Laatst online: 20-05 23:33
TAG_Speedy schreef op 02 juni 2004 @ 18:27:
Denk dat het gewoon een MAME (of een andere emu achtige) kast is,

-NOPE ! -

zelf te bouwen als je handig bent. Draait op een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Ik heb ook weer wat gekocht, Puyo Pop voor Neo Geo Pocket.

Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/puyo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Waarom krijgen de Japanners / Chinezen altijd van die veeeel mooi box-arts??
Staat echt niet in verhouding, enkel daarom zou je soms al een Jap-versie kopen. :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44

Leejow(saait)

Blater

Semmy: Zelfbouw is echt absoluut niet moeilijk, ik ben ook al begonnen met het maken van een MAME kast en het valt enorm mee! Het lastigste zijn de controlls maar met voldoende geld is dat erg makkelijk op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Leejow(saait) schreef op 05 juni 2004 @ 21:46:
Semmy: Zelfbouw is echt absoluut niet moeilijk, ik ben ook al begonnen met het maken van een MAME kast en het valt enorm mee! Het lastigste zijn de controlls maar met voldoende geld is dat erg makkelijk op te lossen!
ik heb dus genoeg geld en koop dus liever een gloed nieuwe kast (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Kant en klare pc-mame arcade machines:
http://www.hanaho.com/products/ArcadePC/Deluxe/index.html

Of alleen de ombouw en joystick (zelf tv en spelcomputer of pc toevoegen
http://www.x-arcade.com/htm/cabinet.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Vectrex Dude schreef op 06 juni 2004 @ 08:20:
Kant en klare pc-mame arcade machines:
http://www.hanaho.com/products/ArcadePC/Deluxe/index.html

Of alleen de ombouw en joystick (zelf tv en spelcomputer of pc toevoegen
http://www.x-arcade.com/htm/cabinet.shtml
thnx ben nu informatie aan het inwinnen over die bovenste die heeft 3 verschillende kabinets.
nu even kijken welke het mooist is (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Ik zou zelf zo'n kast maken, lijkt me wel leuk.
Maar ik heb er niet echt behoefte aan.

Scheelt ook weer wat in geld, als je het zelf doet.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112291

He Tag - Speedy,

Lijpe shit, zo'n japanse N64. Alleen vind ik het jammer dat je zoiets niet gaat aansluiten om te spelen. Ik heb zelf nog een mooie Neo Geo Home System, een Neogeo Cd, een Neo Geo pocket en binnenkort het laatste juweeltje van SNK een neo geo hyper 64 met samurai showdown 64 in doos voor 80 uri's. Deze consoles zijn de meesterlijkste van alles wat er aan consoles is. Daarnaast ook de duurste, maar dat is het wel waard. Zo'n collectie is natuurlijk de bom. SNK RUUULLeZZZ! >:) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Leejow(saait) schreef op 05 juni 2004 @ 21:46:
Ik ben ook begonnen met zelfbouw van een kast. Ik vind het bewerken van hout eigenlijk het meest lastig. Hier een foto van het frame van de kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.galaxian.demon.nl/cab/frame.jpg

Mijn kast wordt 70cm breed, 100cm diep en 210 cm hoog. Het besturingspaneel wordt verwisselbaar. Het besturingspaneel kan overigens breder zijn dan 70cm. De monitor wordt een 25inch Hantarex Polostar. Er komt een PC in met MAME, maar ook spelcomputers.

Mischien moeten we even een topic openen met pics van onze vorderingen, lijkt me wel cool... Mischien moet het zelfs in case-modding? :P

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Laatst online: 16-05 17:22

-_D_-

Polsbandje

ari3 schreef op 06 juni 2004 @ 17:11:
[...]
Ik ben ook begonnen met zelfbouw van een kast. Ik vind het bewerken van hout eigenlijk het meest lastig. Hier een foto van het frame van de kast:
[afbeelding]

Mijn kast wordt 70cm breed, 100cm diep en 210 cm hoog. Het besturingspaneel wordt verwisselbaar. Het besturingspaneel kan overigens breder zijn dan 70cm. De monitor wordt een 25inch Hantarex Polostar. Er komt een PC in met MAME, maar ook spelcomputers.

Mischien moeten we even een topic openen met pics van onze vorderingen, lijkt me wel cool... Mischien moet het zelfs in case-modding? :P
Pics pics pics!!! ;)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Dit topic is echt heel cool. Ik heb al maandenlang mee zitten lezen voordat ik zelf registreerde. En inmiddels (mede dankzij alle verhalen uit deze topic en ook deel I en II) ook alweer een NES en een SNES gekocht. Nu heb ik alle nintendo-consoles :)

Echt hele zeldzame dingen heb ik niet, maar waar ik wel heel trots op/blij mee ben zijn mijn handjevol japanse super famicom spellen.

-Ganbare Goemon 2 t/m 4 (deel 1 'mystical ninja' heb ik in de pal-uitvoering).
-Gokuju Parodius
-Super Mario Picross
-Wonder Project J

Helaas heb ik geen digitale camera want alle boxart van die spellen is echt schitterend. En die japanse kids zijn blijkbaar ook veel zuiniger op hun spullen, want alles ziet er ook nog echt als nieuw uit.

The mystical ninja is echt één favoriete series ooit aan het worden. Ik maakte er pas mee kennis op de Nintendo64, en ben sindsdien helemaal weg van die spellen... De bizarre humor (inclusief ingeblikt gelach op de meest ongepaste momenten op de N64 versie), de fantastische themesongs met japanse zang, simpele maar o zo verslavende gameplay. En niet te vergeten alle minigames! Vooral in deel 1 & 2 voor de SNES zijn die echt heel leuk. Het gebeurt me regelmatig dat ik weer eens heel mijn voorraad zuurverdiende muntjes verspil om een oude konami-shooter te spelen. Ik vind het echt jammer dat ik geen japans kan, dan zouden de spellen ongetwijfeld nog veel leuker zijn.

Ik zou ook nog weleens een echte famicom willen hebben om de twee 8bit spellen over Goemon te kunnen spelen.

Gokuju Parodius is zoals Parodius, alleen dan groter, mooier, krankzinniger en met 16 verschillende schepen om uit te kiezen. Eigenlijk gewoon ook beter. Super parodius (deel 1) vond ik al vrij vreemd, maar dit vervolg is nog veel vreemder. Schermvullende zeemeerminnen die naar me slaan met hun staart, een dansende panda-beer in een tutu, de beroemde gogo-danseres uit deel 1, alleen dan tweemaal zo groot (ze vult 2 schermen!). Fantastisch spel.

Mario Picross is precies hetzelfde als op de gameboy (één van mn favoriete GB-spelletjes), alleen dan nieuwe puzzels. En natuurlijk de über-uitdaging, puzzels van 25 x 25 vakjes! _/-\o_

Wonder Project J ziet er heel erg interessant uit, alleen wordt ik daar echt teveel beperkt door het feit dat ik geen Japans kan lezen. De enige manier waarop ik het kan spelen is met een uitgeprinte walkthrough bij de hand, en dat verpest de ervaring toch wel enigszins :/ Maar het doosje staat in ieder geval wel heel mooi op de plank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Laatst online: 09:00

AntiPasta

d1 m0z4rella

Anoniem: 115248 schreef op 07 juni 2004 @ 21:52:

Gokuju Parodius is zoals Parodius, alleen dan groter, mooier, krankzinniger en met 16 verschillende schepen om uit te kiezen. Eigenlijk gewoon ook beter. Super parodius (deel 1) vond ik al vrij vreemd, maar dit vervolg is nog veel vreemder. Schermvullende zeemeerminnen die naar me slaan met hun staart, een dansende panda-beer in een tutu, de beroemde gogo-danseres uit deel 1, alleen dan tweemaal zo groot (ze vult 2 schermen!). Fantastisch spel.
_/-\o_ _/-\o_ Parodius _/-\o_ _/-\o_
Heerlijke Japanse weirdness 8)7
(heb zelf Gokuyou Parodius Da! op de Saturn)

Welkom in deze topic, btw ;)

[ Voor 8% gewijzigd door AntiPasta op 08-06-2004 00:29 ]

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 13:30
AntiPasta schreef op 08 juni 2004 @ 00:28:
[...]
offtopic:
deze topic ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AntiPasta schreef op 08 juni 2004 @ 00:28

_/-\o_ _/-\o_ Parodius _/-\o_ _/-\o_
Heerlijke Japanse weirdness 8)7
(heb zelf Gokuyou Parodius Da! op de Saturn)
Oh, spel je het als Gokuyou? Wist ik niet. Degene die het me verkocht noemde het telkens Gokuju :P

Voor zover ik begrepen heb is er ook nog zoiets als "Parodius Da!" op de Super Famicom verschenen, maar die heb ik tot nu toe helaas nog niet kunnen vinden.
Van een Gokuyou Parodius Da had ik nog nooit gehoord... maar om eerlijk te zijn heb ik me eigenlijk ook nog nooit echt in de saturn verdiept ;)

Het zal hoedanook wel ongeveer hetzelfde zijn als de 2 Parodiussen die ik ken. Ik zat het gisteren weer te spelen... echt totaal geflipt! 8)7 Er is een level dat niet alleen maar rechtuit van rechts naar links scrollt, maar ook af en toe een stukje schuin omhoog of schuin omlaag. En vlak voordat dat gebeurt komt er telkens zo'n waarschuwingsbordje in beeld dat er een helling omhoog of omlaag aankomt. Na een paar keer verschijnt er ineens een waarschuwingsbordje met alleen maar een uitroepteken erop. En ik: "huh? een uitroepteken, wat zal dat betekenen?"
Juist op dat moment komt er een gigantisch uitroepteken uit de lucht vallen. :D
Thanks.
Ik realiseerde me later dat ik nog één Superfamicom spel was vergeten: Astro Go! Go! Een grappig race-spelletje. Lijkt op het eerste gezicht nogal op F-Zero (mode7 graphics, zelfde futuristische stijl), maar voelt en speelt totaal anders. De camera staat min of meer gefixeerd in 1 richting... m.a.w. als je recht vooruit rijdt zie je voertuig van achteren, maar zodra je een bocht naar rechts maakt zie je het van opzij... etc. Kan behoorlijk hectisch worden op stukjes waarin je als het ware op het scherm af komt rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nintendo/pics/playstation.JPG

Vandaag nog op de kop getikt;

Doos voor m'n Playstation (en zo al m'n consoles boxed :9)
Lylat Wars voor de N64

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

Een vriend van mij heeft een NES weten te bemachtigen. Het bijzondere aan die NES is dat als op een bepaalde knop drukt van de controller. Kon je cheats invoeren. Dit werkt bijvoorbeeld bij Super mario bros 3.
Je kon er gewoon europese spellen mee spelen.Zou het een gemodde nes zijn ofzo.
Iemand een idee?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Laatst online: 09:53

P-ter

...

Rakkerzero schreef op 09 juni 2004 @ 15:18:
Een vriend van mij heeft een SNES weten te bemachtigen. Het bijzondere aan die SNES is dat als op een bepaalde knop drukt van de controller. Kon je cheats invoeren. Dit werkt bijvoorbeeld bij Super mario bros 3.
Je kon er gewoon europese spellen mee spelen.Zou het een gemodde Snes zijn ofzo.
Iemand een idee?
Super Mario bros 3 is alleen los uitgebracht op de NES.
Tenzij je Super Mario: All Stars bedoelt.

Als het tweede niet het geval is lijkt het me een fake/pirated snes.

Kan je er wel gewoon Snes carts in duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinse
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28
Laatst een NES met het spel Mario/Tetris/Nintendo Worldcup voor 20 euro totaal aangeschaft.

Ook heb ik een tijdje geleden mijn tweede en derde snes gekocht (kostten in totaal slecht 25 euro, vandaar dat ik hem nu driedubbel bezit). Daarnaast nog de volgende losse (kale) SNES games bij gehaald: Mortal Kombat, Super Double Dragon, Super Mario Allstars, Super Mario World, Simcity, Spirou (Robbedoes), TMNT IV: Turtles in Time, Super Tennis, Fifa 98 en een Super Gameboy. Die spellen heb ik voor ongeveer 60 euro bij elkaar gescharreld. Achteraf vind ik het wel jammer dat ik van geen één spel/console de originele doos nog heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Anoniem: 115248 schreef op 08 juni 2004 @ 18:48:
[...]

Oh, spel je het als Gokuyou? Wist ik niet. Degene die het me verkocht noemde het telkens Gokuju :P

Voor zover ik begrepen heb is er ook nog zoiets als "Parodius Da!" op de Super Famicom verschenen, maar die heb ik tot nu toe helaas nog niet kunnen vinden.
Van een Gokuyou Parodius Da had ik nog nooit gehoord... maar om eerlijk te zijn heb ik me eigenlijk ook nog nooit echt in de saturn verdiept ;)

Het zal hoedanook wel ongeveer hetzelfde zijn als de 2 Parodiussen die ik ken. Ik zat het gisteren weer te spelen... echt totaal geflipt! 8)7 Er is een level dat niet alleen maar rechtuit van rechts naar links scrollt, maar ook af en toe een stukje schuin omhoog of schuin omlaag. En vlak voordat dat gebeurt komt er telkens zo'n waarschuwingsbordje in beeld dat er een helling omhoog of omlaag aankomt. Na een paar keer verschijnt er ineens een waarschuwingsbordje met alleen maar een uitroepteken erop. En ik: "huh? een uitroepteken, wat zal dat betekenen?"
Juist op dat moment komt er een gigantisch uitroepteken uit de lucht vallen. :D
Ja dat zit ook in die Saturn versie... er staan 2 Parodius spellen op, eentje komt van de SFC in ieder geval. Dan zijn er nog 2 andere Parodius-spellen voor de Saturn die ik hoop te bemachtigen :Y)
Misschien is het toch eens de moeite waard je in de Saturn te verdiepen, dat besloot ik in dec. 2002 ook maar te doen en nu is het mijn favoriete systeem _/-\o_

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AntiPasta schreef op 09 juni 2004 @ 21:25:
[...]

Ja dat zit ook in die Saturn versie... er staan 2 Parodius spellen op, eentje komt van de SFC in ieder geval. Dan zijn er nog 2 andere Parodius-spellen voor de Saturn die ik hoop te bemachtigen :Y)
Oude Konami-shooters = _/-\o_

"vroeger" (in het SNES-tijdperk) interesseerden dat soort spellen me niet zo. Maar nu ik ze dan uiteindelijk een beetje begin te ontdekken val ik van de ene verbazing in de andere.

Parodius, Pop 'n Twinbee, Axelay...

Dit...
Afbeeldingslocatie: http://archive.gamespy.com/gssked/may20-may26/axelay.gif

...is waarschijnlijk de coolste eindbaas die ik OOIT in een spel heb gezien. De manier waarop dat ding beweegt... wow... echt wow. Gewoon pure kunst. O+
Misschien is het toch eens de moeite waard je in de Saturn te verdiepen, dat besloot ik in dec. 2002 ook maar te doen en nu is het mijn favoriete systeem _/-\o_
Ja grappig... ik lees juist meestal dat de Saturn een totaal geflopte console is (niet alleen qua verkopen, maar ook als console opzich). Ik zat eerder uit te kijken naar ergens een Dreamcast kopen :) Maar ik zal nog weleens verder zoeken wat voor spellen er zoal voor zijn verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

surrounded is nu al mijn vriend! :D

Een Parodius vriend. Ik vind het spel ook fantastisch. Ik heb ook een aantal van die Parodius tunes op mijn GSM staan. Echt iedereen wordt er vrolijk van als ze ze horen. Deel 1 heb ik helemaal origineel, 2 en 3 slechts als ROM. Bij deel 3 wordt je echt helemaal geflipt van die Japanse commentator :D Je verstaat er geen ruk van, maar dat maakt het juist ook weer leuk :D

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GolbeZeromus schreef op 09 juni 2004 @ 22:04:
surrounded is nu al mijn vriend! :D
w00t! ;)
Een Parodius vriend. Ik vind het spel ook fantastisch. Ik heb ook een aantal van die Parodius tunes op mijn GSM staan. Echt iedereen wordt er vrolijk van als ze ze horen.
True.
Ik heb parodius ook voor de gameboy. En dat is de ENIGE keer dat iemand me ooit gevraagd heeft of ik het geluid wat harder wilde zetten. (in plaats van zoals meestal of dat gejengel niet zachter kan ;))
Deel 1 heb ik helemaal origineel, 2 en 3 slechts als ROM. Bij deel 3 wordt je echt helemaal geflipt van die Japanse commentator :D Je verstaat er geen ruk van, maar dat maakt het juist ook weer leuk :D
Ik ben alleen nogal verward over wat nu precies deel 2 en 3 is en voor welke consoles die zoal verschenen zijn. :?
Zoals ik het totnutoe min of meer begrepen had is het originele Parodius dat ook buiten japan is uitgebracht deel 1. Gokuyou Parodius deel 2, en Parodius Da! Deel 3? Of zit ik er dan helemaal naast? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de geluidchip van de SNES het aankan om een heel spel van commentaar te voorzien?

En over wat er voor andere consoles aan Parodius is verschenen heb ik helemaal geen overzicht. Eigenlijk een schande dat Konami nooit een fatsoenlijke parodius.com gemaakt heeft! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Parodius Da! (SNES, NES, GB, MSX)
Gokujyo Parodius (SNES)
Jikkyo Oshaberi Parodius (SNES, PSX, Saturn)
Sexy Parodius (PSX en Saturn)

Dit is de lijst zoals ik weet dat ze bestaan. Alleen deel 1 is in het Engels uitgekomen, de rest was alleen voor Japannners. Dit is dus chronologisch, van 1988 tot 1996 (?). Dit is wat ik ervan weet, maar misschien kan iemand mij corrigeren?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ook ik ben in het gelukkige bezit van Parodius voor de MSX (origineel en in mint conditie) en Parodius deLuxe Pack voor de PSX. Na Nemesis/Gradius de meest heersende shooter naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Anoniem: 115248 schreef op 09 juni 2004 @ 21:57:
[...]

Ja grappig... ik lees juist meestal dat de Saturn een totaal geflopte console is (niet alleen qua verkopen, maar ook als console opzich). Ik zat eerder uit te kijken naar ergens een Dreamcast kopen :) Maar ik zal nog weleens verder zoeken wat voor spellen er zoal voor zijn verschenen.
Nounou... misschien qua verkopen in Europa en Amerika, maar zeker niet in Japan. En naar mijn mening zijn de spellen echt _/-\o_
Veel shooters (waaronder Radiant Silvergun, ook niet de minste), veel (2D) beat em ups en prachtige Sega spellen als Nights, Panzer Dragoon Saga en wat dies meer zij.... ik zou voor de Saturn meer goede spellen kunnen opnoemen dan voor de PSX, die veel meer troep in het assortiment heeft :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

De Saturn heeft zeker een aantal toptitels erbij zitten geen twijfel mogelijk, alleen jammer dat die hoesjes zo enorm flut zijn die kartonnen zijn echt zo kaput :( (blijkbaar hebben ze bij Sega een abbonementje op fluthoesjes) ik heb in ieder geval erg genoten van Tombraider, Nights en Daytona :), k moet alleen nog wel even een keer een memorycard scoren, want me batterijtje is echt al tijden leeg.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik speel nog vrolijk op mn SNES meerdere malen per week, heb niet zo lang geleden nog spellen gekocht ook, heb maar 10 spellen ofzo maar dat zijn dan wel de beste spellen van allemaal (De Smurfen Reizen De Wereld Rond uitgezonderd 8)7 )

[ Voor 5% gewijzigd door Noob-Saibot op 10-06-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

p-ter schreef op 09 juni 2004 @ 17:27:
Super Mario bros 3 is alleen los uitgebracht op de NES.
Tenzij je Super Mario: All Stars bedoelt.

Als het tweede niet het geval is lijkt het me een fake/pirated snes.

Kan je er wel gewoon Snes carts in duwen?
Ik had een foutje.
Het gaat gewoon over een NES.
Of die pirated is. zal wel dan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

DarkM schreef op 10 juni 2004 @ 09:52:
De Saturn heeft zeker een aantal toptitels erbij zitten geen twijfel mogelijk, alleen jammer dat die hoesjes zo enorm flut zijn die kartonnen zijn echt zo kaput :( (blijkbaar hebben ze bij Sega een abbonementje op fluthoesjes) ik heb in ieder geval erg genoten van Tombraider, Nights en Daytona :), k moet alleen nog wel even een keer een memorycard scoren, want me batterijtje is echt al tijden leeg.
Wat dacht je van het batterijtje vervangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Als mijn Metal Gear en Metroid voor de NES binnen zijn, ga ik ook op zoek naar een Saturn. Zijn de prijzen die op Ebay zijn redelijk ? Of betaal je veels te veel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GolbeZeromus schreef op 09 juni 2004 @ 22:32:
Parodius Da! (SNES, NES, GB, MSX)
Gokujyo Parodius (SNES)
Jikkyo Oshaberi Parodius (SNES, PSX, Saturn)
Sexy Parodius (PSX en Saturn)
Mijn dank is groot.
Parodius Da! is dus gewoon de eerste Parodius huh? Hoef ik daar in ieder geval niet meer naar te zoeken.

Jikkyo Oshaberi Parodius... die naam is helemaal nieuw voor me. Dat is dus de 3e SNES-parodius die ik nog moet zien te vinden.

En ik zie dat als ik de serie compleet wil hebben ik toch echt mijn console-collectie uit zal moeten breiden met apparaten die niet van Nintendo zijn :p Het zal even wennen zijn. Maar nog afgezien van de financiele kant, wordt het onderhand ook wel een probleem waar ik al die consoles moet laten. Het kastje wat ik nu gebruik staat onderhand al propvol met een NES, SNES, Nintendo 64, Gamecube en een Virtual Boy (en een GBA + toebehoren in een la). Als ik nog verder uit wil breiden zal ik toch na moeten gaan denken over andere mogelijkheden om alles uit te stallen en aan te sluiten.
Dit is de lijst zoals ik weet dat ze bestaan. Alleen deel 1 is in het Engels uitgekomen, de rest was alleen voor Japannners. Dit is dus chronologisch, van 1988 tot 1996 (?). Dit is wat ik ervan weet, maar misschien kan iemand mij corrigeren?
Ja en totdat iemand dat doet neem ik maar aan dat dat lijstje correct is :)
Nogmaals bedankt! Eindelijk wat duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
You missen Paro Wars :) Het lijstje moet volgens mij zijn:
  • Parodius Da! (speelhal, Game Boy, Famicom, Super Famicom, Famicom Disk System, PC Engine)
  • Gokujou Parodius (speelhal, Super Famicom)
  • Jikkyou Oshaberi Parodius (speelhal, Super Famicom, Saturn)
  • Sexy Parodius (speelhal, Saturn, PlayStation)
  • Paro Wars (Saturn, PlayStation)
Trivia:
Er zijn ook "Parodius Deluxe Pack" versies voor Saturn en PlayStation. Deze herbergen Parodius Da! en Gokujou Parodius.

Alle Parodius shietspellen zijn het eerst uitgebracht in de Japanse speelhallen. Alle Parodius spellen (m.u.v. Paro Wars) zijn daarom ports van de originele speelhal versie.

De Super Famicom versie van Jikkyou Oshaberi Parodius heeft een SA-1 processor in de spelcassette om te assisteren bij het decomprimeren van het lopende commentaar tijdens het spel.

Parodius Da! 2, Parodius EX en Parodius ZE bestaan ook, maar dat zijn pachinko gokautomaten gebaseerd op Parodius.

Jikkyou Oshaberi Parodius heeft als subtitel "forever with me". Dit is een woordgrap die refereert aan het dating spel Tokimeki Memorial dat dezelfde subtitel heeft.

[Japanse les modus]
  • De "da" in Paradius Da! is een informele vervoeging van het werkwoord zijn. Een vertaling kan daarom luiden: "(hier) is parodius!" of "het is Parodius!"
  • Gokujou betekent "beste" of "hoge kwaliteit". Vertaald dus naar "Beste Parodius".
  • Jikkyou betekent "echt", "levensecht" of "ware vorm".
  • oshaberi betekent "kletsen", "lullen", "onzin praten", enz.
  • Jikkyou Oshaberi Parodius kun je dus vertalen naar "echt kletsende parodius"
[/Japanse les modus]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

[b][message=20954797,noline]ari3 schreef op 10 juni 2004 @ 20:49[/Trivia:
Er zijn ook "Parodius Deluxe Pack" versies voor Saturn en PlayStation. Deze herbergen Parodius Da! en Gokujou Parodius.
Ah, dat is de gene die ik heb. Bedankt voor deze verheldering :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Nu online
ari3 schreef op 10 juni 2004 @ 20:49:
You missen Paro Wars :) Het lijstje moet volgens mij zijn:
  • Parodius Da! (speelhal, Game Boy, Famicom, Super Famicom, Famicom Disk System, PC Engine)
  • Gokujou Parodius (speelhal, Super Famicom)
  • Jikkyou Oshaberi Parodius (speelhal, Super Famicom, Saturn)
  • Sexy Parodius (speelhal, Saturn, PlayStation)
  • Paro Wars (Saturn, PlayStation)
Trivia:

Alle Parodius shietspellen zijn het eerst uitgebracht in de Japanse speelhallen. Alle Parodius spellen (m.u.v. Paro Wars) zijn daarom ports van de originele speelhal versie.

De Super Famicom versie van Jikkyou Oshaberi Parodius heeft een SA-1 processor in de spelcassette om te assisteren bij het decomprimeren van het lopende commentaar tijdens het spel.

Parodius Da! 2, Parodius EX en Parodius ZE bestaan ook, maar dat zijn pachinko gokautomaten gebaseerd op Parodius.

Jikkyou Oshaberi Parodius heeft als subtitel "forever with me". Dit is een woordgrap die refereert aan het dating spel Tokimeki Memorial dat dezelfde subtitel heeft.

[Japanse les modus]
  • De "da" in Paradius Da! is een informele vervoeging van het werkwoord zijn. Een vertaling kan daarom luiden: "(hier) is parodius!" of "het is Parodius!"
  • Gokujou betekent "beste" of "hoge kwaliteit". Vertaald dus naar "Beste Parodius".
  • Jikkyou betekent "echt", "levensecht" of "ware vorm".
  • oshaberi betekent "kletsen", "lullen", "onzin praten", enz.
  • Jikkyou Oshaberi Parodius kun je dus vertalen naar "echt kletsende parodius"
[/Japanse les modus]
Mooi lijstje, maar je bent de MSX versie van Parodius (Konami 1988, RC759) vergeten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Eindbaas op 11-06-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op 10 juni 2004 @ 20:49:

Cool! Die *moet* ik nu dus echt hebben :D
Ik vind het echt fantastisch om zulke spellen te zien die de mogelijkheden van de snes echt tot het uiterste oprekken. Een heel spel van commentaar voorzien valt daar wat mij betreft ook wel onder _/-\o_
[Japanse les]
Bedankt. Leuk om te weten :)
Hier is parodius, Beste Parodius & echt kletsende parodius... grappig :p
En aangezien je blijkbaar japans kunt: geeft die commentator dan echt inhoudelijk commentaar op hoe je aan het spelen bent? "Sukkel, je hebt die bell gemist!" en dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
wouter76 schreef op 11 juni 2004 @ 12:53:
[...]

Mooi lijstje, maar je bent de MSX versie van Parodius (Konami 1988, RC759) vergeten ;)
Tja, de MSX is een homecomputer en dus off-topic :) Ik heb de MSX versie wel eens gezien, maar die scrollt zeer schokkerig. De zwart/wit Game Boy versie scrollt mooier dan de MSX-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ari3 schreef op 11 juni 2004 @ 18:22:
[...]

Tja, de MSX is een homecomputer en dus off-topic :) Ik heb de MSX versie wel eens gezien, maar die scrollt zeer schokkerig. De zwart/wit Game Boy versie scrollt mooier dan de MSX-versie.
Dat kan kloppen; de GB versie scrollt per pixel terwijl de MSX versie met blokken van 8 pixels scrollt.
De MSX versie is volgens mij nooit op een ander systeem uitgebracht.

Review/overzicht van de levels:
http://www.classicgaming....odius_msx/parodiusmsx.htm

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Nu online
ari3 schreef op 11 juni 2004 @ 18:22:
[...]

Van de MSX(1) zijn wel degelijk spelconsole uitvoeringen geweest en aangezien een MSX1 genoeg was om Parodius op te spelen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Weet iemand waar ik een Japanse Saturn kan kopen? Ebay int. geeft geen resultaat en op marktplaats is ook al niets te vinden ;(

Op ebay heb ik zonet een Japanse reseller gevonden om het zo maar evben te noemen. Man, die knakker heeft spullen :9. Maar een 64DD met 7 spellen voor 450$ (375Euro) is toch best wel veel geld.

Stel, ik koop zo'n JAP Saturn, welke spellen MOET ik dan hebben? Adventure houd ik wel van, maar als alles in Japans is, heb ik daar niets aan natuurlijk. Natuurlijk wil ik alle PArodius spellen ervoor hebben, maar wat nog meer?

En wat is het verschil tussen al die Saturns? Een V-Saturn of zo (Viewtiful anyone), een Hitachi Saturn, een witte Saturn (mooi ding trouwens). Prijzen varieren nogal tussen de 60$ en 180$.

[ Voor 72% gewijzigd door GZ op 12-06-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wouter76 schreef op 11 juni 2004 @ 22:15:
[...]

Van de MSX(1) zijn wel degelijk spelconsole uitvoeringen geweest en aangezien een MSX1 genoeg was om Parodius op te spelen.... :)
De Daewoo Zemmix; ik hoop die ooit nog te vinden....

http://assembler.roarvgm.com/Zemmix/zemmix.html
http://pelikonepeijoonit.net/zemmix.html

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

GolbeZeromus schreef op 12 juni 2004 @ 15:18:
Weet iemand waar ik een Japanse Saturn kan kopen? Ebay int. geeft geen resultaat en op marktplaats is ook al niets te vinden ;(

Op ebay heb ik zonet een Japanse reseller gevonden om het zo maar evben te noemen. Man, die knakker heeft spullen :9. Maar een 64DD met 7 spellen voor 450$ (375Euro) is toch best wel veel geld.

Stel, ik koop zo'n JAP Saturn, welke spellen MOET ik dan hebben? Adventure houd ik wel van, maar als alles in Japans is, heb ik daar niets aan natuurlijk. Natuurlijk wil ik alle PArodius spellen ervoor hebben, maar wat nog meer?

En wat is het verschil tussen al die Saturns? Een V-Saturn of zo (Viewtiful anyone), een Hitachi Saturn, een witte Saturn (mooi ding trouwens). Prijzen varieren nogal tussen de 60$ en 180$.
Als je veel 2d-shooters wilt gaan kopen voor je saturn raad ik je aan flink te gaan sparen dit zijn namelijk zelfs in japan zeer duure games.
Verder om je vraag te beantwoorden:

Er zijn licenties door sega uit gegeven aan o.a JVC en hitatchi voor het maken van saturns, deze zijn zeldzamer en daarom duurder, er zit geen enkel verschil tussen ze behalve het naampje en het uiterlijk.

De normale witte en grijze sega saturns zijn wel goed te vinden als je even zoekt voor een acceptabele prijs.

Top games voor de saturn tsja ff kijken wat schiet me zo te binnen:

Nights into dreams (wel de 3D pad erbij kopen anders krijg je zere poten)
Thunderforce games
Radiant Silvergun (200 e voor een game )
Panzer dragoon 1 , zwei en saga
Sonic Jam
Sonic R
Street fighter zero 2
Metal slug + ramcart
King of fighters 95,96 en 97 , de 1e 2 met ramcart erbij kopen
Sega rally
Daytone USA
Three Dirty Dwarves
Super Puzzle Fighter II Turbo
Dragon Force
Virtua fighter 2

En nog veeeel meer.
Houd er alleen rekeing mee dat de saturn een heel geiwld iets is bij verzamelaars en de prijzen voor topgames als dragon force, PD saga en veel top shooters zoals metal slug niet laag zijn (denk 50-100e per game)

Als je slim bent koop je gewoon een pal saturn en een Pro action replay 4-in1 dan kun je zonder veel gekloot 99% van alles imports spelen op een goedkopere pal machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Als je toch voor een JAP Saturn gaat zoek dan even een Hitachi Hi Navi exemplaar :+
Maar zo'n japanse saturn moet je goed aan kunnen komen, soms zie ik ze zelfs nog in nederland voorbij komen, maar op eBay.com staan er meerdere (Skeleton is ook een mooie als je wat aparts zoekt en wat geld hebt te spenderen).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

GolbeZeromus schreef op 12 juni 2004 @ 15:18:
Weet iemand waar ik een Japanse Saturn kan kopen?
Bij mij :p
Ik doe er binnenkort 2 in de verkoop namelijk (1tje gaat naar Silverbolt waarschijnlijk). Wou 'm eigenlijk op ebay zetten maar laat het weten als je serieuze interesse hebt (ik heb trouwens een wit en een grijs model) 8)

Trouwens, je doet jezelf echt te kort als je imports op een PAL Saturn gaat spelen, krijg je van die zwarte balken in beeld en loopt het spel 20% trager :r
(of je moet wat gaan solderen in je Saturn, dat is sowieso aan te raden omdat aardig wat PAL spellen ook balken en snelheidsverlies hebben).

Er is maar 1 spel leuker dan Radiant Silvergun en dat is Radiant Silvergun in 60hz :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AntiPasta schreef op 12 juni 2004 @ 21:51:
[...]

Ik doe er binnenkort 2 in de verkoop namelijk (1tje gaat naar Silverbolt waarschijnlijk). Wou 'm eigenlijk op ebay zetten maar laat het weten als je serieuze interesse hebt (ik heb trouwens een wit en een grijs model) 8)

Trouwens, je doet jezelf echt te kort als je imports op een PAL Saturn gaat spelen, krijg je van die zwarte balken in beeld en loopt het spel 20% trager :r
(of je moet wat gaan solderen in je Saturn, dat is sowieso aan te raden omdat aardig wat PAL spellen ook balken en snelheidsverlies hebben).

Er is maar 1 spel leuker dan Radiant Silvergun en dat is Radiant Silvergun in 60hz :*)
Als je die witte maar voor mij vasthoud anti ik was eerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

AntiPasta schreef op 12 juni 2004 @ 21:51:
[...]

Ik heb je een mail gestuurd, alleen wordt er gezegd dat je mailbox te groot is. Zou je die even in kunnen korten/kleiner maken? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

oeps, dan is de e-mail in mijn profile nog mijn oude adres. Stuur je mailtje aub naar antipasta (at) tiscali , nl

(natuurlijk de spaties weghalen, (at) vervangen door @ en de komma door een punt - ja ik ben paranoide voor spambots :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9405

Parodius liefhebbers, cool !

Ik vind Parodius de coolste shooters ooit en er zijn weinig mensen die het uberhaupt kennen. En nu dus een aantal Nederlanders :)

Ik had deel 1 op de SNES, helemaal stuk gespeeld en het ging werkelijk NOOIT vervelen. De latere versies zijn zeker niet onaardig, maar ik wist niet dat die eerst in de arcade zijn uitgekomen ? Deel 1 heb ik thuisliggen, maar naar de andere delen moet ik dus hard gaan zoeken :)

De psx versies zijn trouwens ook prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Dus op een japanse Saturn kan je ook pal spellen spelen ? Of zit ik er dan helemaal naast ? 8)7

Ik ben zelf ook op zoek naar een Saturn, alleen heeft het weinig nut om een Pal versie te kopen, waar moeilijker aan te komen is. En die ook nog eens minder afspeelt en slechter van kwaliteit is B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nimmolon schreef op 14 juni 2004 @ 15:03:
Dus op een japanse Saturn kan je ook pal spellen spelen ? Of zit ik er dan helemaal naast ? 8)7

Ik ben zelf ook op zoek naar een Saturn, alleen heeft het weinig nut om een Pal versie te kopen, waar moeilijker aan te komen is. En die ook nog eens minder afspeelt en slechter van kwaliteit is B)
Je kunt op een jap saturn ook pal/usa games spelen als je een import converter ervoor koopt, net zoals je jap/usa games kunt spelen op een pal saturn als je een import converter koopt.

Enig voordeel dat de jap saturn heeft is dat ie 60hz is, een pal saturn is 50hz waardoor sommige usa/jap games wat slechter lopen ookal heb ik toen ik een pal saturn had er met mijn usa en jap games weinig van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

weet er iemand waar je van die N64 games rekjes kan kopen ? (rekje en kan je cassettes van de N64 in doen.) ik meen ze vroeger wel eens te hebben gezien, bij gamesbladen ofzo... ik zoek ze namelijk, iemand deze rekjes tegen gekomen ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Vandaag een aantal klassiekers binnen gekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.3eta.nl/images/nes_games_1_640x480.jpg

En deze vind ik toch wel geweldig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.3eta.nl/images/nes_games_2_640x480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Yohann!s schreef op 16 juni 2004 @ 20:37:
weet er iemand waar je van die N64 games rekjes kan kopen ? (rekje en kan je cassettes van de N64 in doen.) ik meen ze vroeger wel eens te hebben gezien, bij gamesbladen ofzo... ik zoek ze namelijk, iemand deze rekjes tegen gekomen ?
Ik *denk* dat ik er nog wel zo een heb, zal eens zoeken. Passen er 6 maximaal in. Is van het N64 Magazine. Als ik hem vind mag je hem hebben van mij, ik gebruik hem toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraag. Iemand wil een Famicom aan me verkopen. Alleen hij komt uit Hong Kong. En voor zover ik kan begrijpen uit zijn gebrekkige engels is het ook een speciale Hong Kong-versie van de Famicom. De voedingsadapter die erbij zit is voor 220V stopcontacten en niet 110V zoals in Japan.

Maar als ik nu zo'n Hong Kong-famicom had... kun je daar dan ook Japanse games op spelen?

Bestaat er überhaupt wel zoiets als een speciale Famicom voor Hong Kong? Of zal het een kloon zijn? Er zitten ook spelletjes bij en sommige daarvan zien er behoorlijk bizar (lees: niet legaal) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 07:55

Robin F.

5 micron is huge

Ik meen dat er wel een NES versie voor Hong Kong bestaat, dat zal dan de Aziatische versie zijn. Er zijn namelijk ook NES-spellen te koop waar "Asian Version" op staat (met typenummers van de vorm NES-xx-ASI). Deze gebruiken dezelfde soort cassettes als de Europese en Amerikaanse NESsen, dus Japanse cartridges passen er niet in.

De kans lijkt me alleen niet echt groot dat je hier met een originele Nintendo console te maken hebt. Zoals je zelf al aangeeft zien de spellen er verdacht uit, en als je daarbij optelt dat het in dat deel van de wereld sowieso moeilijker is om legale spullen te kopen dan illegale, heb je hier bijna zeker te maken met een Famiclone. Maar als er een 60-pins slot in zit, werken alle Japanse spellen er gewoon op.

Ik zou er in elk geval niet te veel voor betalen, famiclones kun je hier net zo goed krijgen voor een paar euro op de vlooienmarkt. Als het je om Japanse spellen gaat, kun je ook naar een adapter zoeken, dan kun je ze ook op een echte NES draaien.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Ik ben afgelopen weekend naar de Retro-game-dag in Maarssen geweest (hier 15min vandaan met de fiets)... ik was echt in de wolken 8) :9~ :9~

Het begon al goed toen ik bij binnenkomst een Saturn demo pod aantrof met daarin een Skeleton Saturn die Donpachi speelde _/-\o_ 8)7 _/-\o_
Verder nog gezien: een Yaroze PS, Virtual Boy demo stand, hoop Game&Watches, hoegenaamd het enige exemplaar van Spiderman voor de Videopac, paar Vectrices en wat dies meer zij _/-\o_

Uiteraard ook wat gekocht bij die toffe gast die imports stond te verkopen:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~antipasta/retroday.jpg
(Ridge Racer JP PS 2.50e met spine, boxed Supervision 10e, illegali MD spel 1e, Puyo Puyo PC Engine Super-CD voor 2.50e om maar wat te noemen)

Daarna nog doorgefietst naar de Utrechtse Bazaar en daar die Lynx op de kop getikt voor 9 euro met spel >:)
Al met al echt een topdag!

[ Voor 3% gewijzigd door AntiPasta op 21-06-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
De Atari Lynx is de ergste, ik kreeg de eerste versie (die rondere, grotere, zwaardere, met dat klepje) voor mn verjaardag toen ik nog een klein manneke was (nu nog steeds btw)

Het beste spel daarvoor vind ik nog steeds de originele California Games, en dan vooral het skaten en het surfen :) Zo snel mogelijk de BMX course afhandelen is ook meesterlijk!

Mn broer kreeg daarna de nieuwere versie voor zn birthday 8)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 30-04 10:40
Ghe toeval :) Zit ik gisteren op feestje van mijn vriendin omdat die geslaagd was voor dr pabo ( die studie voor lerares he :P niet dat andere ) ennuhms ik zat te praten met haar broertje ( 19 jaar ) en met zijn vriendin en toen kwamen we ineens vanwege dat voetbal enzo, op de nintendo, omdat daar zo'n onwijs vet voetbal spel voor was! en nu weet ik dus alleen niet meer of ik dat nog heb ( moet ik zo even nakijken ) en hoe dat ook alweer heette.

wat ik weet is dat het volgens mij iets met soccer is. en twas een wereldkampioenschap spelletje. en altijd als je opnieuw begon moest je als 1e tegen kamaroen! en het was altijd zo lache als je zo'n vuurbal had met een omhaal ofzo, iig als je die bal raakte ging je dood ofzo.. dr lagen na die wedstrijd ook altijd heel wat mannetjes van het kameroense elftal voor pampus op het veld :D

damn hoe heet dat nou :) iemand weet hoe dat heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Scorpion schreef op 02 juni 2004 @ 22:57:
[...]

[afbeelding]

mijn square game collectie :)
mist overigens nog 1x Secret Of Mana USA cartridge, maar das alleen de cartridge... gezien er al een PAL en een NTSC volledig op staan leek me dat niet echt erg...
damn secret of mana :) dat dat bekend is :P dat spel is echt heel goed vind ik :) ik heb em ook, wij hebben er zelfs toen een extra adapterding bij gekocht zodat we met zijn 3en tegelijk konden raggen :) en ook ooit zon extra controller geleend maar niet teruggegeven :) heheh evil us!

ik zal eens een mooie round up maken van onze NES en SNES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
sorry... dubbelpost, iexplore foutje ofzo, kon de pagina niet vinden!

[ Voor 85% gewijzigd door orange.x op 21-06-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
orange.x schreef op 21 juni 2004 @ 16:29:

damn hoe heet dat nou :) iemand weet hoe dat heet?
World Cup denk ik, erg vette game (4 spelers)

Afbeeldingslocatie: http://www.retrones.com/Perifericos/NES%20four%20score/Nintendo%20World%20Cup_2.GIF

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:18

Wimo.

Shake and Bake!

TAG_Speedy schreef op 21 juni 2004 @ 16:34:
[...]

World Cup denk ik, erg vette game (4 spelers)

[afbeelding]
Omhaal maken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leukste aan nintendo worldcup is toch wel dat je iedereen in het veld dood kunt knallen met die omhaal of gewoon keihard onderuit kunt rammen.
Lekker enkel nog de keeper , mijn record 78-0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 09:11

NoTimeRemains

I know

ik was laatst op een rommel markt en daar lag een snes met ik weet nie hoeveel games voor 10e die neem ik mee denk ik ... kijk is de snes helemaal geel :( en de games waren kapot (de cartridges) :'(

nog geen snes :| :(

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

GolbeZeromus schreef op 18 juni 2004 @ 11:43:
[...]

Ik *denk* dat ik er nog wel zo een heb, zal eens zoeken. Passen er 6 maximaal in. Is van het N64 Magazine. Als ik hem vind mag je hem hebben van mij, ik gebruik hem toch niet.
dat zou ik wel fijn vinde :D (ben ze ook op marktplaats aan het vinden ;) )

EDIT: zijn er ook mensen die N64 games - stuff - enz. verzamelen ? de meeste zie ik namelijk met NES,SNES.. maar weining N64... ik vond hem wel cool eigenlijk ;) en ben nu ook beetje games ervan te verzamelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Dutchie! op 22-06-2004 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 19-05 19:33
Ik ben afgelopen weekend naar de Retro-game-dag in Maarssen geweest (hier 15min vandaan met de fiets)... ik was echt in de wolken
Door wie werd die georganiseerd en waar had je d'r over gelezen??

De laatste "retro" dag die ik in Maarssen tegen kwam ging alleen over de Commodore en dat is dus ook het enige waar het die dag mee vol stond :[ Niet helemaal mijn pakkie an.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohann!s schreef op 22 juni 2004 @ 07:21:
[...]

EDIT: zijn er ook mensen die N64 games - stuff - enz. verzamelen ? de meeste zie ik namelijk met NES,SNES.. maar weining N64... ik vond hem wel cool eigenlijk ;) en ben nu ook beetje games ervan te verzamelen.
Verzamelen is een groot woord. Het is meer zo dat ik hem gewoon bewaard heb (staat ook nog steeds aangesloten) sinds ik een gamecube heb gekocht en er af en toe ook nog wel op speel en er spellen voor blijf kopen :) Het is inderdaad een hele mooie console, alleen jammer van die controllers.

Ik moet zeggen dat het retro-gevoel nu toch ook al een beetje begint te komen bij de N64 :p Op dezelfde manier dat ik de nu toch wel een beetje primitieve NES-graphics ook erg mooi vind, begint dat ook te komen bij de N64-graphics. Het is gewoon leuk om te zien hoe de programmeurs om zijn gegaan met de beperkingen. Als ik rondloop in die nogal blokkerige wereld vol fuzzy textures en rafelige randjes dan kan ik me toch voorstellen wat voor een visie ze gehad hebben, om een zo mooi mogelijke 3d wereld op te bouwen. Met leuke doorkijkjes en allerlei mooi uitgelichte paadjes. Op de gamecube begin ik dat soort dingen steeds vanzelfsprekender te vinden - alles ziet er tegenwoordig zo mooi uit. Bij de N64 heb ik meer dat pioniers-gevoel ;)

Wat ik wel graag ooit nog eens zou willen hebben is een 64DD... vooral voor de F-Zero track-editer :D Maar dan moet je veel geluk en geld hebben. Ik heb me er pas geleden een beetje in verdiept... ik dacht eerst dat het vooral gebruikt werd als enorm opslagmedium, maar het was dus ook een soort modem. Nintendo is allang online gegaan :p En alle spellen konden alleen maar per mail-order van nintendo besteld worden, vandaar dat ze nu zo zeldzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 20-05 16:27

RSP

dat noemden wij altijd een pannenkoekschot :7

ook gaaf was dat je iedereen kon neerleggen en met je eigen spelers in 't veld kon blijven lopen :D pas als de bal over de zijlijn ging stond weer een speler op om de bal in te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116894

HIValicious schreef op 21 juni 2004 @ 18:06:
ik was laatst op een rommel markt en daar lag een snes met ik weet nie hoeveel games voor 10e die neem ik mee denk ik ... kijk is de snes helemaal geel :( en de games waren kapot (de cartridges) :'(

nog geen snes :| :(
Idem !!
loop op een rommelmarkt zie ik de mega drive 2 voor 4e
wel lekker gepingeld en maar 3e betaald, kom ik thuis doet het gewoon voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

cailin_coilleach schreef op 22 juni 2004 @ 08:50:
[...]

Door wie werd die georganiseerd en waar had je d'r over gelezen??

De laatste "retro" dag die ik in Maarssen tegen kwam ging alleen over de Commodore en dat is dus ook het enige waar het die dag mee vol stond :[ Niet helemaal mijn pakkie an.
Daar was ik ook, dat was inderdaad drie keer niets (imho). Deze keer was het daarentegen *zeer* de moeite waard _/-\o_
Hier is nog wat info:
http://commodore-gg.hobby.nl/juni19.htm
http://www.msx.hccnet.nl/nieuws_maarssen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Ik was er ook in Maarssen:
Afbeeldingslocatie: http://commodore-gg.hobby.nl/juni2004col/juni057.jpg
De jeugd had meer interesse in de Dreamcast dan de Vectrex.

Vandaag een Japanse boxed Neo Geo Pocket binnen (used) in Blue Camouflage.
Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/01/i/01/ef/31/87_1_b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Gloeiende gloeiende... Ga me nou niet zeggen dat het dus de zelfde lui waren?! Ik had ze juist wegens die ene meeting geschrapt van mijn "interessant" lijstje en ik heb dus ook niet meer gekeken of ze nog meetings hielden...

* Liegebeest zet ze weer terug op het lijstje.

EDIT:
Nondedju! Ik wil niet veel zeggen, maar die website van de retro dag :r

[ Voor 17% gewijzigd door Liegebeest op 23-06-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
EDIT:
Darn... Double post... verkeerde knopje... Sorry.

[ Voor 93% gewijzigd door Liegebeest op 23-06-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta

AntiPasta

d1 m0z4rella

Volgens mij heb ik inderdaad nog een praatje gemaakt met je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 115248 schreef op 21 juni 2004 @ 11:15:
Ik heb een vraag. Iemand wil een Famicom aan me verkopen. Alleen hij komt uit Hong Kong. En voor zover ik kan begrijpen uit zijn gebrekkige engels is het ook een speciale Hong Kong-versie van de Famicom. De voedingsadapter die erbij zit is voor 220V stopcontacten en niet 110V zoals in Japan.

Maar als ik nu zo'n Hong Kong-famicom had... kun je daar dan ook Japanse games op spelen?

Bestaat er überhaupt wel zoiets als een speciale Famicom voor Hong Kong? Of zal het een kloon zijn? Er zitten ook spelletjes bij en sommige daarvan zien er behoorlijk bizar (lees: niet legaal) uit.
Er bestaat zowel een originele NES (Hong Kong versie) als een originele Famicom (Hong Kong versie). De Famicom speelt inderdaad Japanse spelcassettes. En ja, er zijn inderdaad klonen van de Japanse Famicom die vanaf een plaatje lastig te onderscheiden zijn van echt.

Ik heb een Famicom uit Hong Kong. Een waarschuwing: de Hong Kong Famicom heeft alleen een PAL-I antenne uitgang. Je moet dus een TV hebben die dit ondersteund. In Nederland is de standaard PAL-B/G. Ik kon wel beeld krijgen, maar geen geluid of eigenlijk alleen ruis. Het geluid zit in een andere band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
AntiPasta schreef op 21 juni 2004 @ 14:40:Uiteraard ook wat gekocht bij die toffe gast die imports stond te verkopen:[afbeelding]
(Ridge Racer JP PS 2.50e met spine, boxed Supervision 10e, illegali MD spel 1e, Puyo Puyo PC Engine Super-CD voor 2.50e om maar wat te noemen)
Dat spel is Whack Critter. Het is volledig legaal, maar is niet onder licentie van Sega geproduceerd. Gewoon onafhankelijk gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op 23 juni 2004 @ 21:44:
[...]

Er bestaat zowel een originele NES (Hong Kong versie) als een originele Famicom (Hong Kong versie).
Aha! Okee. Dat verklaart alle tegenstrijdige berichten die ik erover gevonden heb :) Bedankt voor de opheldering.

Maar goed, die Famicom waar ik over schreef ga ik sowieso niet kopen. Hij mailde later door wat hij ervoor wilde hebben, en dat was echt een belachelijk hoog bedrag. :( Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Ik heb een Famicom uit Hong Kong. Een waarschuwing: de Hong Kong Famicom heeft alleen een PAL-I antenne uitgang. Je moet dus een TV hebben die dit ondersteund. In Nederland is de standaard PAL-B/G. Ik kon wel beeld krijgen, maar geen geluid of eigenlijk alleen ruis. Het geluid zit in een andere band.
Hm. En dat is zeker ook zo met een Japanse Famicom? Ik zal op moeten zoeken of mijn tv dat aan kan, maar ik vermoed van niet. Er zit zeker niet ook nog een andere aansluitmogelijkheid op de famicom? Scart ofzo?

Ik wil hoedanook erg graag nog eens een famicom hebben. Er is ook nog een nieuwere versie van de famicom die wat makkelijker schijnt te zijn om aan te sluiten op niet-japanse tv's. Maar die ziet er dan wel totaal anders uit. Misschien kinderachtig, maar het liefste wil ik toch zo'n "echte" famicom zoals ik ze ken van de plaatjes. Vergeeld wit met rood ;)

Nuja, bedankt voor de informatie in ieder geval. Ik hoef in ieder geval geen onderscheid te maken tussen een Jap of Hong Kong famicom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je echt een famicom wilt koop dan een famicom AV dit is een geupdate japanse faimcim met een Av aansluiting, ziet er een beetje uit als een SNES.
Dit is de enige officiele famicom met av aansluiting, wat je ook kunt doen is een bootleg/kopie famicom kopen die speelt gewoon alle spellen af en heeft altijd av aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
* Noob-Saibot heeft nog 3 van die allereerste gameboys :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78856

ik heb een NES met 5 spellen ofzo (kirby, mario bros 3, vliegspel, turtles, asterix en obelix)
en een SNES met ook 5 spellen ongeveer (donky kong 1,2,3, mario, tin tin au tibet)
ik wil deze verkopen maar weet niet wat ik er voor kan vragen
1 van jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Noob-Saibot schreef op 24 juni 2004 @ 13:44:
* Noob-Saibot heeft nog 3 van die allereerste gameboys :P
/me Rakkerzero heeft er nog twee liggen met een stuk of 14 spellen.
Vond ik best veel spellen als klein manneke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Anoniem: 78856 schreef op 24 juni 2004 @ 14:03:
ik heb een NES met 5 spellen ofzo (kirby, mario bros 3, vliegspel, turtles, asterix en obelix)
en een SNES met ook 5 spellen ongeveer (donky kong 1,2,3, mario, tin tin au tibet)
ik wil deze verkopen maar weet niet wat ik er voor kan vragen
1 van jullie suggesties?
Die Donkey Kong 2 en 3 wil ik wel van je overnemen :p Zet je ze op Ebay ?
Laat ff weten als je dat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinse
  • Laatst online: 08:28
RSP schreef op 22 juni 2004 @ 09:57:
[...]

dat noemden wij altijd een pannenkoekschot :7

ook gaaf was dat je iedereen kon neerleggen en met je eigen spelers in 't veld kon blijven lopen :D pas als de bal over de zijlijn ging stond weer een speler op om de bal in te gooien :)
Toevallig dat het over Nintendo Worldcup gaat, ik heb afgelopen week ook dit spel voor de NES ontvangen met een 4 player kastje en 2 extra controllers. Leuk om dat spel met 4 man te spelen, alleen jammer dat het beeld zo flikkert.

Hier 2 wazige foto's :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bassieenadriaan.nl/hinse/worldcup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassieenadriaan.nl/hinse/worldcup2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116894

woei
ik heb voor de xbox een emulator voor de N64, Megadrive, Snes en de Nes (incl alle roms ) heerlijk goede oude tijd herleven
en binnenkort ook de neogeo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 115248 schreef op 22 juni 2004 @ 09:43:
Wat ik wel graag ooit nog eens zou willen hebben is een 64DD... vooral voor de F-Zero track-editer :D Maar dan moet je veel geluk en geld hebben. Ik heb me er pas geleden een beetje in verdiept... ik dacht eerst dat het vooral gebruikt werd als enorm opslagmedium, maar het was dus ook een soort modem. Nintendo is allang online gegaan :p En alle spellen konden alleen maar per mail-order van nintendo besteld worden, vandaar dat ze nu zo zeldzaam zijn.
Sterker nog, de Famicom kon zelfs al online! Wel eens afgevraagd wat dat klepje aan de onderkant van je NES voor is? Om externe hardware op aan te sluiten. Een modem bijvoorbeeld. In Japan is dat bij de Famicom gebeurd. Ook de Super Famicom (SNES) is online gegaan daar mbv de Satellaview, en zelfs in Amerika is de SNES beperkt online gegaan via het Xband netwerk. Dus als mensen zeuren dat Nintendo achterloopt omdat ze niet online gaat.... :)

Als mensen trouwens op zoek zijn naar retro Nintendo stuff (NES games, Virtual Boy, etc)... ik heb momenteel HIER wat op Ebay staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 25-06-2004 14:00 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577 schreef op 24 juni 2004 @ 13:23:
Als je echt een famicom wilt koop dan een famicom AV dit is een geupdate japanse faimcim met een Av aansluiting, ziet er een beetje uit als een SNES.
Ja, ik weet ervan af. En ook dat dat zonder meer het verstandigste zou zijn... maar ja ;) Ergens blijft het toch kriebelen dat ik een originele wil hebben. Ik kan er niks aan doen, zelfs als ik hem niet goed zou kunnen aansluiten zou ik hem toch nog willen (voor niet té veel geld). Maar zo'n famicom AV zou dan wel een goede oplossing zijn om ernaast te hebben (of een famiclone idd) zodat ik ook nog daadwerkelijk de games kan spelen.
Ik heb alleen nog nooit een Famicom AV ergens aangeboden zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

deze week 4N64 games rekjes binnen en 4games (mario kart, diddy kong racing, kirby, yoshi story :9 ik heb nu in totaal 33 N64 games..... moeten er nog veeeel meer worden ;) (als er mensen geintresseert zijn, kan/zal ik wel ff pics maken).

nu nog een andere vraag: weet er iemand in Engeland, een games-retro-shop. dus eentje waar je NES / SNES / N64 / Sega systemen e.d. kan kopen ? en graag natuurlijk veeel games :) ik kan zelf geen winkel vinden, omdat ik niet weet hoe ik moet zoeken. ik wil namelijk samen met paar vrienden 1 dagje naar engeland gaan, om dus games te kopen. aangezien ze in engeland soms van die mega grote winkels hebben, denk ik (hoop ik) dat er dus ook wel 1 mega grote retro winkel is. weet iemand hier iets van ? of snapt wat ik bedoel :) in nederland heb je alleen maar kleine games shops.... wat ook een leuke toevoeging voor die dag zou zijn, is een lekker GROOTE arcade hal ofzo :D hebben ze vast wel in engeland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.Goku.nl schreef op 25 juni 2004 @ 13:57:
[...]
In Japan is dat bij de Famicom gebeurd. Ook de Super Famicom (SNES) is online gegaan daar mbv de Satellaview,
Ja. Dat wist ik. Die lucky japanners ook altijd ;)
Elke zondag een level van de Zelda-remake downloaden. Of F-Zero 2 voor de SNES. Waarom porten ze zulke dingen nou niet eens naar de GBA.
en zelfs in Amerika is de SNES beperkt online gegaan via het Xband netwerk.
Oh? Dat is nieuws voor me. En wat konden ze daar dan mee? Net zoiets als satellaview?
Dus als mensen zeuren dat Nintendo achterloopt omdat ze niet online gaat.... :)
Hehe... ja. Alleen toen was er niemand in geïnteresseerd. (althans, ik heb altijd begrepen dat het niet zo'n succes was). En nu mensen bij de gamecube dan eindelijk klaar lijken te zijn voor online console-gaming... juist op dat moment besluit Nintendo dat ze toch nog maar even wachten met online gaan. En dat ze niet geloven in een online-netwerk waar mensen voor moeten betalen :p Typisch. Maar goed, als ze ooit toch nog écht online gaan dan wordt het vast heel erg gaaf.
Als mensen trouwens op zoek zijn naar retro Nintendo stuff (NES games, Virtual Boy, etc)...
Cool! Perfect Dark & Kirby's Adventure. Die moet ik allebei nog :)
Eens kijken welke kant die prijzen opgaan de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Met het Xband netwerk kon je eigenlijk 'meer' online als met de Satellaview. Het was namelijk om echt tegen elkaar te gamen, en niet voor het downloaden van nieuwe levels of iets dergelijks. Helaas waren er maar een stuk of 15 games mee compatible, en ook was het Xband netwerk alleen actief in een aantal grote Amerikaanse steden. Mortal Kombat was 1 van de compatible games :) De Xband modem is trouwens zo'n Game Genie idee. Een stukje hardware tussen de cartridge en de SNES zelf, waar een internet kabel ingeplugd kon worden. En idd, zoals je zegt.. het was geen enorm succes. De Xband was niet van Nintendo trouwens. Op dit moment IS Nintendo wel online met de Gamecube... maar dat is wel heel nihil :P (PSO) Maar op zich geef ik ze daar gelijk in. Kijk naar Xbox en PS2... die online faciliteiten zijn nou ook niet een enorm succes. En als je perse met je Gamecube wil online Mario Karten, dan kun je nog altijd warppipe gebruiken :)

Ik heb nog een stuk of 30 NES games, een Super Scope, en wat VB spellen die ik binnenkort ga verkopen, en wat van die oude Club Nintendo blaadjes. Komen binnenkort op Ebay, dus hou het maar in de gaten zou ik zeggen :)

Over retro gesproken... ik was net Double Dragon 1 aan het doen op de NES.. viel wel wat tegen. Ik vond vroeger Double Dragon 2 echt geweldig (heb ik sinds kort ook, maar dacht ik begin met 1 :P), maar deel 1 flikkert als een gek als de background scrolled. Zit ook zo'n los briefje bij met een melding dat het kan dat je beeld gaat schokken en dat dat niet aan je Nintendo ligt. Ik denk niet dat iemand dat tegenwoordig nog zou pikken. Eerst 100 gulden neerleggen voor een spel, om dan vervolgens een slap excuus op een gekopieerd blaadje erbij te krijgen, en een spel dat flikkert als een gek :P

[ Voor 20% gewijzigd door Captain N op 25-06-2004 23:37 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel een grappig verhaal van dat Xband. Heb ik echt nooit geweten :)
www.Goku.nl schreef op 25 juni 2004 @ 23:28:

En als je perse met je Gamecube wil online Mario Karten, dan kun je nog altijd warppipe gebruiken :)
Ja ik weet. Maar dat lijkt me toch niet echt ideaal. En het heeft dan ook niet echt een toegevoegde waarde op die manier. Ik bedoel, het is dat je weet dat een levend persoon de tegenstanders bestuurt... maar feitelijk merk je daar weinig van tijdens het spelen. Online wordt volgens mij pas leuk als je daadwerkelijk contact hebt met de andere spelers. En ze uit kan lachen als je ze in een ravijn duwt enzo >:) Bijv. met zo'n headset als bij Xbox live.

Lol, en ja Double Dragon 1 heb ik vroeger ook weleens gespeeld bij een kennis. Is echt irritant. Maar dat van dat briefje wist ik niet. Wel behoorlijk sneaky om dat er los bij te stoppen en het niet gewoon achterop de hoes te vermelden :p

DD2 had ik vroeger zelf (en nu wacht ik tot ik hem ergens goedkoop tegenkom). Die is echt briljant _/-\o_ Was één van mijn favorieten in die tijd. Ik kan me heel veel dingen nog zo voor de geest halen. Dat helicopter-level waar je naar buiten wordt gezogen als de deur opengaat. De geweldige muziek in level 2 (nachtelijk level, op de daken). Of verderop in het spel kwam je een soort gigantische tank tegen die je moest beklimmen. En wat ik me vooral ook herinner is mijn broertje in de afgrond trappen als we samen speelden >:)

Deel 3 heb ik nooit gespeeld, maar die schijnt gruwelijk moeilijk te zijn. Op het onspeelbare af. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 115248 schreef op 26 juni 2004 @ 11:31:
Ik bedoel, het is dat je weet dat een levend persoon de tegenstanders bestuurt... maar feitelijk merk je daar weinig van tijdens het spelen. Online wordt volgens mij pas leuk als je daadwerkelijk contact hebt met de andere spelers. En ze uit kan lachen als je ze in een ravijn duwt enzo >:) Bijv. met zo'n headset als bij Xbox live.
Mja, daarom vind ik gewoon met een paar mensen achter je tv gaan zitten ook het leukst. Dan heb je ECHT het gevoel dat je met andere mensen aan het spelen bent. Ik vind RPG's en FPS'en de games waarbij online gamen het meest tot z'n recht komt, en die 2 genres komen denk ik wel het meest tot z'n recht op de pc. (Met wat uitzonderingen daargelaten :) (Metroid Prime :)...als je dat een shooter wil noemen.. wist je trouwens dat Echoes waarschijnlijk een multiplayer krijgt?! :))

Over DD.. ja, deel 2 was vroeger ook mijn favoriet. Speelde het altijd samen met een vriendje. Klom hij een trap op, kickte ik hem eraf met zo'n wirlwind kick :P Daarna jaren geen DD meer gezien, tot ik een copybox had gekocht voor m'n SNES. Ik gelijk zoeken naar DD, en vervolgens DD5 erop gezet. Dat was een teleurstelling zeg :P Dat was gewoon een fighting game ala Street Fighter met wat gare mannetjes en gare moves :P DD3 heb ik helaas nog niet voor de NES.. eerst 1 en 2 maar eens uitspelen :)

Ik heb ook DD2 op de Gameboy trouwens.. die is echt simpel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Captain N op 26-06-2004 12:12 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

www.Goku.nl schreef op 26 juni 2004 @ 12:10:
[...]

wist je trouwens dat Echoes waarschijnlijk een multiplayer krijgt?! :))
Waarschijnlijk? Dat is wel 100% zeker hoor :p
Maar ik ben daar nog niet erg enthousiast over. Misschien komt dat nog als ik het zelf kan spelen. Maar het lijkt me een beetje raar en on-metroid.
Klom hij een trap op, kickte ik hem eraf met zo'n wirlwind kick :P
Ja precies!! Zo deed ik dat ook altijd. ;) Heerlijk gemeen.
Er zat volgens mij ook een 2P stand in waarbij je elkaar niet kon raken... maar daar is natuurlijk niks aan.
Daarna jaren geen DD meer gezien, tot ik een copybox had gekocht voor m'n SNES. Ik gelijk zoeken naar DD, en vervolgens DD5 erop gezet. Dat was een teleurstelling zeg :P
Ja, dat heeft echt niks meer met Double Dragon te maken. Volgens mij ook geprogrammeerd door een hele andere developer. Maar het is gewoon een heel ander spel. Ze hadden dat eigenlijk nooit Double Dragon mogen noemen ;)

Double Dragon 4 (of Super Double Dragon) is wel zoals de oude NES-spellen. Alleen dan veel minder goed. We hadden die toen eens een paar dagen gehuurd. De graphics en het geluid waren heel mooi, maar het voelde gewoon niet helemaal lekker. De controls leken een beetje "losjes". Je kreeg niet dat bevredigende gevoel als je een vijand neertrapte wat je wel in DD2 had.

Wat wel een leuk spel is voor de SNES is Battletoads & Double Dragon. Een soort Double Dragon in space :p En je kan behalve billy en jimmy dan dus ook die battletoads kiezen. Het is een beetje een vreemd gebeuren allemaal, maar het speelt heel goed.
DD3 heb ik helaas nog niet voor de NES.. eerst 1 en 2 maar eens uitspelen :)
Ja ik had toen een paar recencies gelezen en dacht: "Laat maar, daar ga ik geen 130 gulden voor betalen." Het spel schijnt echt twee keer zo moeilijk te zijn als DD2. En bovendien heb je maar één leven (!). Eén keer perongeluk in een ravijn terechtkomen en het is Game Over. Leek me heel erg frustrerend. Maar ja, als ik hem nu voor een paar euro zou tegenkomen zou ik het denk ik toch wel willen proberen ;)

Op de gameboy heb ik de serie nooit echt gevolgd eigenlijk. Was dat spel wel een beetje de moeite waard dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik had hem gekocht omdat ik het NES spel toen zo leuk vond, en het is de naam DD waardig vind ik :) Lekker knokken. Vooral iemand bij het hoofd pakken en wat knietjes erop loslaten is tof :P 1 leven is best ziek ja! :P

Wat betreft MP: Echoes trouwens.... zeg altijd waarschijnlijk als iets nog niet uit is. ;) In het verleden is al vaak genoeg iets op het laatste moment nog veranderd. Denk bijvoorbeeld aan Dinosaur Planet wat al behoorlijk gevorderd was op de N64. Of aan de Gameboy Camera functie in Perfect Dark die er op het laatste moment jammergenoeg nog is uitgesloopt. Zeg nooit dat het 100% zeker is voor het spel in de winkel ligt dus ;)

Momenteel ben ik aan het worstelen met Prince of Persia op de NES. Ik vond er vroeger nooit wat aan (de PC versie iig) omdat de controls zuigen. Nu vind ik die nog steeds niet denderend, maar goed... dat zullen we maar voor lief nemen. Het spel zelf is wel koel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 26-06-2004 15:43 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal eens uitkijken naar die gameboy-versie. Klinkt wel leuk :)
www.Goku.nl schreef op 26 juni 2004 @ 15:43:

Wat betreft MP: Echoes trouwens.... zeg altijd waarschijnlijk als iets nog niet uit is. ;) In het verleden is al vaak genoeg iets op het laatste moment nog veranderd.
Hehe, ja okee. Al die voorbeelden die je aanhaalt zijn wel waar... maar toch. Nintendo is nu al zo uitgebreid naar buiten getreden met die multiplayer-mode... het zou bizar zijn als ze het nu ineens weer schrappen. Volgens mij was het zo'n beetje het eerste dat bekend werd toen MP2 was aangekondigd. "Er zit multiplayer in!" Ik denk dat de kans dat ze het nu nog weglaten ongeveer even groot is als de kans dat ze Samus vervangen door een andere hoofdpersoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja volgens mensen die het op de E3 hebben gespeelt schijnt het toch wel leuk te zijn. Ik beschouw het meer als een leuke toevoeging. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Precies... ala de multiplayer in Conker's Bad Fur Day. Een leuk extratje. Dan kan het altijd meevallen :)

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.