De maan zo juist... 1600mm... Rechts boven is een stukje crop te zien... Deze kan je links onder op de maan terug vinden
Sigma 50-500 X 2.0 X 1.6 eos vergroting
Canon EOS 80D En wat glaswerk
http://www.riskefet.demon...dWitBlauwOranje-A10kl.jpg
4 sec staand op de railing, Aperture 6,3
[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 03-09-2005 10:58 ]
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

En een foto van een leuke kerk ergens in Brabant, waar weet ik niet meer.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Anoniem: 52687
Firecow schreef op 25 oktober 2004 @ 20:21:
[afbeelding]
De maan zo juist... 1600mm... Rechts boven is een stukje crop te zien... Deze kan je links onder op de maan terug vinden
Sigma 50-500 X 2.0 X 1.6 eos vergroting
Wil binnenkort ook een 50-500 , denk dat je met 800mm. ook wel mooie plaatjes krijgt

[ Voor 17% gewijzigd door Marco op 25-10-2004 23:32 ]

Algemeen:
Model DSC-V1
Make SONY
Foto Technisch:
Focal Length 7,0 mm; equivalent: 34 mm
Exposure Time 1/8 sec
Flash Flash did not fire
Metering Mode Multi-segment
ISO Speed Ratings 320

Olympisch dorp in athene by Night
Algemeen:
Model DSC-V1
Make SONY
Foto Technisch:
Exposure Time 0.5 sec
Flash Flash did not fire
Metering Mode Multi-segment
ISO Speed Ratings 100

Olympisch stadion tijdens de opening paralympics. Gemaakt met nachtfilter
Algemeen:
Model DSC-V1
Make SONY
Foto Technisch:
Exposure Time 0.25 sec
Flash Flash did not fire
Metering Mode Center weighted average
ISO Speed Ratings 2500
[ Voor 25% gewijzigd door PenguinPower op 26-10-2004 02:43 ]
zelfde lokatie 5 meter verschoven en 90 graden naar rechts..
nu met de hand ipv auto; ja het gaat ietsje beter:

ISo 100
6s
F/3.5
18mm
en eentje van het parkeerdak van mijn werk
geen statief; strak op het muurtje gedrukt

ISO 100
30s
F/22
18mm kitlens
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat wou ik zeggen Acid_Burn.
[ Voor 28% gewijzigd door HawVer op 10-11-2004 21:52 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Anoniem: 89068
1e foto misschien de a2 richting Eindhoven, als je naar boven rijdBeaves schreef op 25 oktober 2004 @ 21:29:
Nog maar een snelweg foto van mij dan:
[afbeelding]
En een foto van een leuke kerk ergens in Brabant, waar weet ik niet meer.
[afbeelding]
Deze pic hieronder was mn eerste poging. Had de camera op zelfontspanner en verder op automatisch. Het boekje was namelijk nogal summier in zijn omschrijving om manual dingen in te stellen. En heb eigenlijk ook geen idee waar ik moet beginnen.
Dit is een foto van Sydney op 16km afstand:
(klikbaar)
[ Voor 6% gewijzigd door CRAM op 11-11-2004 05:55 ]
Anoniem: 35969
Ik heb me deze avond ook maar gewaagd aan het fotograferen bij nacht. Dit viel mij nog best tegen. Wellicht hebben jullie tips?
Mijn foto's worden namelijk vrij snel vrij noisy, wat natuurlijk niet de bedoeling is
Dit is het beste wat ik eruit kreeg vanavond, maar dit is wel gedaan door 4x 'dezelfde' foto te maken en die in Photoshop over elkaar te leggen....

Minolta Dimage Z3
S - 10sec
F - 2,8
ISO 50 (hoger=enorme noise

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 11-11-2004 23:29 ]
Anoniem: 66714
Helemaal mee eens. Maar als je even leest, het lukt niet beter en ik vraag om tips hoe het wél moet. Qua compositie is het absoluut niet spannend nee, maar daar ging het niet om.Anoniem: 66714 schreef op 12 november 2004 @ 08:28:
dat vind ik niks, de foto is erg onscherp en er gebeurt niks. Hoezo 4x over elkaar gelegd?
Met het '4x over elkaar leggen' bedoel ik dat ik 4x een foto heb genomen met hetzelfde perspectief/instellingen en die dan in Photoshop over elkaar gelegd heb, steeds met aflopende opacity. Dus onderste foto 100%, foto daarboven 50%, foto daarboven 25% etc. Dit helpt wat tegen de noise.
Zoek anders eens wat naar prestaties van de Dimage Z3 bij nachtfotografie, wellicht dat je camera er niet zo heel geschikt voor is om de een of andere reden?
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
heb je een statief? anders een zakje met rijst ofzo erin, om je cam op te leggen. dan een sluitertijd van een paar seconden, en dan weet ik zeker dat het lukt. heb zelf een olympus superzoom cam, vergelijkbaar met die van jou, en daar lukt het ook mee, alleen: niet zonder statief of ondersteuning!Anoniem: 35969 schreef op 12 november 2004 @ 10:25:
[...]
Helemaal mee eens. Maar als je even leest, het lukt niet beter en ik vraag om tips hoe het wél moet. Qua compositie is het absoluut niet spannend nee, maar daar ging het niet om.
.
(op mn cam is Noise reduction, misschien bij de jouwe ook?)
Je zegt 'sluitertijd van een paar seconden', maar dat gaat denk ik niet helemaal goedkomen, gezien het feit dat het diafragma op m'n voorbeeldfoto al helemaal open stond. Het wordt dan veel te donker.
@py.mosjuh: kun je die foto misschien ook op fullsize posten? Dan is namelijk goed te zien hoeveel noise er echt in zit

origineel van m'n eerder gepostte voorbeeld.
Ik heb eens rondgekeken naar nachtfoto's van anderen met de Z3, niet veel te vinden, maar wat ik vind voorspelt niet veel goeds...bijna alle foto's hebben last van ruis
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 12-11-2004 11:26 ]
Dan moet je juist het diafgrama zo dicht mogelijk zetten, f/22 als de camera dat ondersteund.Anoniem: 35969 schreef op 12 november 2004 @ 11:24:
Ik gebruik een statief ja. En ook noisereduction op de cam.
Je zegt 'sluitertijd van een paar seconden', maar dat gaat denk ik niet helemaal goedkomen, gezien het feit dat het diafragma op m'n voorbeeldfoto al helemaal open stond. Het wordt dan veel te donker.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Anoniem: 118161
- een statief gebruikt
- de sluiter lekker lang openzet
- je isowaarde laag zet (dus 100 ofzo, kweenie wat het laagste is op jouw cam)
- en eventueel je diafragma wijdopen,
dan moet het volgens mij wel goed komen
ehm, goed, even lezen zou fijn zijnAnoniem: 118161 schreef op 12 november 2004 @ 11:33:
Ik weet niet hoe het zit met houw camera, maar als je:
- een statief gebruikt
- de sluiter lekker lang openzet
- je isowaarde laag zet (dus 100 ofzo, kweenie wat het laagste is op jouw cam)
- en eventueel je diafragma wijdopen,
dan moet het volgens mij wel goed komen
@Beaves: Waarom het diafragma dicht? M'n cam kan max. f-8,5. Maar dan moet de sluiter echt enorm lang open, lijkt me ?
@knuppelhout: Het kan veel erger, dat geef ik meteen toe
Maar ik moet vandaag een nachtfoto maken die uiteindelijk voor drukwerk gebruikt gaat worden, dus ik wil erg graag een lage hoeveelheid noise erin hebben.
doneAnoniem: 35969 schreef op 12 november 2004 @ 11:24:
@py.mosjuh: kun je die foto misschien ook op fullsize posten? Dan is namelijk goed te zien hoeveel noise er echt in zit
http://www.photosig.com/g...sort=id-d&page=3&id=23605
een voorbeeldje is deze:
http://www.photosig.com/g...id=1314794&forward=browse
Thanks! Maar ik zie dat deze niet met een Z3 gemaakt is?
@Knuppelhout: op die voorbeeldfoto die je geeft is al ruis te zien, en dat met resizen.. (bijv. op de tent zelf)
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 12-11-2004 11:50 ]
Sommige cams hebben dat gewoon: matige prestaties bij nachtfotografie.
er is een site waar ze dat als apart onderdeel beoordelen, ik dacht imaging-resource maar weet ik niet zeker
1.
sluitertijd 1/4 sec
2.
sluitertijd 6,5 sec
3.
sluitertijd 6,5 sec
4.
sluitertijd 16 sec
Foto's zijn clickable
De rest van deze serie is hier te vinden
heb ik ook niet gezegd heAnoniem: 35969 schreef op 12 november 2004 @ 11:48:
Thanks! Maar ik zie dat deze niet met een Z3 gemaakt is?
Eerste nachtfoto's met m'n pas verworven Canon EOS 300D (digital rebel)
Op het moment alleen met kitlens
Tenzij anders vermeld is alleen een resize toegepast op de jpg's zoals ze uit de camera kwamen. Foto's zijn klikbaar.
1. Paleis op de Dam

f/16, 6 sec., ISO 400
Foto is wat onscherp. Een volgende keer, maar handmatig scherpstellen
2. Damrak (met heel in de verte nog net zichtbaar de torens van Amsterdam CS)

f/16, 3.2 sec., ISO 400
3. Magna Plaza (achter het Koninklijk Paleis)

f/16, 5 sec., ISO 400
Achteraf gezien had ik beter wat verder naar links moeten staan, zodat de muur van het paleis (rechts) er niet op kwam.
[ Voor 4% gewijzigd door WillyF op 08-12-2004 16:50 ]
The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Anoniem: 128699

Gemaakt in Utrecht bij de Rijksmunt
op foto 2 zie je het Merwede kanaal
Helaas was het mistig op deze avond, maar ik vind ze zelf goed gelukt
algemene info
Camera: Canon s40
alles gemaakt op ISO 50 sluitertijd op de foto's zijn 8 sec.
commentaar altijd welkom
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 15-12-2004 04:04 ]
Anoniem: 30995
Op http://melena.homeip.net/z3pics/Z3noise staat een voorbeeld: foto 4 en 5
Anoniem: 35969 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 11:38:
[...]
ehm, goed, even lezen zou fijn zijnDit alles doe ik al
@Beaves: Waarom het diafragma dicht? M'n cam kan max. f-8,5. Maar dan moet de sluiter echt enorm lang open, lijkt me ?
@knuppelhout: Het kan veel erger, dat geef ik meteen toeToch stoort het me wel behoorlijk.
Maar ik moet vandaag een nachtfoto maken die uiteindelijk voor drukwerk gebruikt gaat worden, dus ik wil erg graag een lage hoeveelheid noise erin hebben.
Beetje jammer dat de eerste 3 gewoon wat vlekjes zijn je kan niet egt zien wat het isj_vandenbos schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 12:13:
Hierbij post ik ook even wat nightshots, gisteren gemaakt met Fuji FinePix s5500 camera bij de werkhaven/heliushaven (weet niet precies hoe dat heet daar) in hellevoetsluis.
1.
[afbeelding]
sluitertijd 1/4 sec
2.
[afbeelding]
sluitertijd 6,5 sec
3.
[afbeelding]
sluitertijd 6,5 sec
Foto's zijn clickable
De rest van deze serie is hier te vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Micha op 09-12-2004 14:11 ]
uhm... welke plaatjes?Anoniem: 128699 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:02:
[afbeelding van tripod]
[afbeelding van tripod]
[wat zooi hiero]
commentaar altijd welkom
[ Voor 32% gewijzigd door WillyF op 09-12-2004 17:04 ]
Anoniem: 117762
die plaats komt me heel bekend voor. Is dat een of ander vakantiedorp? (vb. centerparks, sunparks die toestanden)Anoniem: 35969 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 23:25:
Erg veel mooie foto's hier!
Ik heb me deze avond ook maar gewaagd aan het fotograferen bij nacht. Dit viel mij nog best tegen. Wellicht hebben jullie tips?
Mijn foto's worden namelijk vrij snel vrij noisy, wat natuurlijk niet de bedoeling is
Dit is het beste wat ik eruit kreeg vanavond, maar dit is wel gedaan door 4x 'dezelfde' foto te maken en die in Photoshop over elkaar te leggen....
[afbeelding]
Minolta Dimage Z3
S - 10sec
F - 2,8
ISO 50 (hoger=enorme noise)

De ophaalbrug bij ons in het dorp
0110101001111010
Het 'de Pont' pleintje in Tilburg. Het groen van de boompjes contrasteert wel verrassend met de oranje straatverlichting.

Deze toren (Westpoint in Tilburg) is al eens eerder op het forum langsgekomen (door andere mensen genomen dan wel).

[ Voor 29% gewijzigd door KnOeFz op 12-12-2004 22:50 . Reden: d=t typo ]
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Als ik thuis ben zal ik ff een paar mooie nachtfoto's met 15sec. sluitertijd posten, die zijn ook mooi.
(Had mooie plaatjes kunnen hebben van mn flat die in de fik stond... maar het was zo spannend dat ik mij camera was vergeten van Manual op Auto te zetten... dus mijn sluitertijd was veel te kort en het werkte voor geen meter...

[ Voor 37% gewijzigd door Steph Kai op 12-12-2004 00:38 ]
Inderdaad een leuk contrast, die boompjes.
Ik zie die toren (westpoint) nu dus voor het eerst.

De rest is te vinden op linkje
Hail to the king baby!

Van de week gemaakt. Na veel prutsen met sluitertijd en standen en heel veel pics schieten vond ik dit de beste/mooiste.
Sluitertijd stond op 2s.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Oil & Vinegar (2 sec - f/2.8)
Genomen met Konica Minolta Dimage Z1
Ik ben geinspireerd door de foto's tijdens het laden van levels van Mafia - The City of Lost Heaven
[ Voor 43% gewijzigd door CRAM op 04-01-2005 01:15 ]
Anoniem: 138532
- Molen in het Centrum van Meppel
- 10 sec. F 4,5
- Kruising nabij ziekenhuis Meppel
- 15 sec. F 8
- 5* Restaurant de Koperen Hoogte (oude watertoren) aan de A28 nabij Nieuwleusen .
- 4 sec. F 4
- 4 sec. F 6.3
De foto's zijn alleen geresized.
hahaha dat meen je niet ik stond gisteren om 21:20 op percies die zelfde plek foto's te maken van die vuurtoren.Pelle schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:57:
subtiel schopje
Maasvlakte, gisteravond 20.30:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
BTW ben jij nog aangesproken door de beveiliging?
Bij ons kwam er iemand vragen wat we aan het doen waren en vertelde ook dat er geen foto's van de powerplant gemaakt mocht worden.
1.

2. even een sterfilter geprobeerd

3.

[ Voor 27% gewijzigd door Dark Angel op 24-03-2005 11:12 ]
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
A80, onbewerkt
Nope.. en stel dat ze dat wel hadden gedaan, dan hadden ze pech gehad. In Nederland mag je op openbare plekken fotograferen wat je wilt. Kan me voorstellen dat ze je niet op hun terrein willen hebben, maar als je gewoon aan de kant van de weg of op een duintop staat dan hebben ze niks over je te zeggen.Dark Angel schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:43:
BTW ben jij nog aangesproken door de beveiliging?
Bij ons kwam er iemand vragen wat we aan het doen waren en vertelde ook dat er geen foto's van de powerplant gemaakt mocht worden.
Cool trouwens, zo'n sterfilter.. beetje overkill hier alleen
bij 1 lampje is zo'n filter wel leuk alleen hier waren het er best wel veel. Maar ach ja voor een keer is het wel leukPelle schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:32:
[...]
Nope.. en stel dat ze dat wel hadden gedaan, dan hadden ze pech gehad. In Nederland mag je op openbare plekken fotograferen wat je wilt. Kan me voorstellen dat ze je niet op hun terrein willen hebben, maar als je gewoon aan de kant van de weg of op een duintop staat dan hebben ze niks over je te zeggen.
Cool trouwens, zo'n sterfilter.. beetje overkill hier alleen
Wat ons verteld werdt dat we wel door verder konden gaan. maar we werden gewaarschuwd dat andere beveiligings bedrijven. wel heel snel de politie inschakelen als er foto's gemaakt zouden worden. (shell zou 1 van die bedrijven zijn). Veder vonden ze het wel leuk wat we deden.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

EXIF:
PowerShot A510, 4 sec, F/2.6, ISO50.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Anoniem: 76468
Het monument voor Vittorio Emanuele op Piazza Venetia in Rome:

Het forum Romanum:

Het Colosseum:

San Giorgio Maggiore in Venetië:

En dan iets heel anders, wat leuke uitzichtjes in Amsterdam:

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 31-03-2005 13:57 ]
![]() |
Het enige wat ik aan deze foto heb gedaan is croppen er resizen. Je zou zeggen dat ik de saturation ook nog omhoog heb gegooid, maar dat is dus niet zo!
EXIF:
Canon PowerShot A510
Sluitertijd: 4s
Diafragma: F/2,6
ISO-waarde: 50
Sluitertijden e.d. weet ik zo niet, maar staan als 't goed is nog wel in de EXIF.
Siena (Toscane, Italië). Stadhuis (geloof ik

Kirchberg (Oostenrijk) vanaf een bergje ergens in de buurt:

Mallorca, strand bij Canyamel (Oost-Mallorca). Dit is de maan in het zeewater met op de voorgrond m'n ex:

Zo waren de kleuren in werkelijkheid wat meer:

Porto-Cristo (Mallorca), haventje

Cala Millor (Mallorca) vanaf een afstandje. Dit is toch in elk geval wel de minste foto, maar ik zet 'm er toch bij:

Kijk, deze foto's hebben persoonlijke herinneringen en daarom vind ik ze sowieso mooi. Maar kwalitatief kunnen ze wel 'n heel stuk beter, de camera was misschien ook een kleine beperking want bij nog lagere sluitersnelheden ontstond er ontzettend veel zooi op de foto's (net alsof 'r allemaal gekleurde stofjes op kwamen ofzo ...).
De foto's van de maan in het zeewater zijn qua setting in iedergeval al wel bijzonder vind ik, de uitwerking had beter gekund ... maar zoals gezegd beperkte de camera misschien ook enigzins.
[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 16-04-2005 01:44 ]
Jaja, zoals ik zei heb ik dat wel geprobeerd ... maar toen kwam er veel "zooi" op de foto. Ik heb 't ook met verschillende ISO-waarden geprobeerd. Bij die foto's van de maan is het trouwens ook nog zo dat er verder totaal geen licht in de buurt was daar. Echt alleen het licht van de maan. Maar ze kunnen nog 'n stuk beter ... dat ben ik met je eensCopyman schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:26:
Bij de laatste foto's had je je sluitertijd/diafragma naar mijn mening wat hoger/groter moeten zetten. Nu komen de foto's er niet zo mooi uit, omdat het grotendeels zwart is. Je eerste foto is wel goed gelukt.
Anoniem: 140526

wat vinden jullie ervan..?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Berry Stevens
Ik vind het van een afstandje zeker geslaagd. Maar dichterbij vind ik het niets. Originele foto. Als het je bedoeling was zeker knap maar als je probeerde een stripe effect te krijgen van een langsrijdende auto of iets dergelijks ziet het er niet uitAnoniem: 140526 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:49:
ik ben best wel noob qua fotograferen.. maar dit vond ik wel een leuke foto..
[afbeelding]
wat vinden jullie ervan..?

graag jullie mening en opbouwende kritiek
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 140526 op 16-04-2005 22:20 ]
1#, takje links is erg storend, iets langere sluitertijd zodat het 1 streep wordt was waarschijnlijk beter geweest.
2# niet zo bijzonder, iets te korte sluitertijd hier ook.
En algemeen, probeer je WB beter in te stellen, krijg je betere kleuren.
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
De ISO waarde iets lager zetten zou je foto's ook minder korrelig maken, waar de foto's naar mijn mening gelijk een stuk mooier worden.
Klikbaar:

(ik zie hier nu trouwens wel wat purple fringing bij de witte straatlantaarns, en rondom de oranje straatlantaarns is 't een beetje korrel/streperig ...)
[ Voor 32% gewijzigd door Wouter! op 17-04-2005 00:56 ]

met een olympus c-370
(eigenlijk moest de sluitertijd langer maar jammer genoeg kan ik niks aan de instellingen veranderen)
gister geschoten: [Arnhem @ +/- 02.00 / 03.00]

en ja, de straat was ook echt zo oranje, vandaar geen nabewerking
Allemaal clickable.
[Kodak Easyshare DX7630] sluitertijden van 5 t/m 15 sec.
[ Voor 6% gewijzigd door answer_man op 19-04-2005 14:59 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
nee helaas niet
maar mooie foto's
Anoniem: 43314
De foto is genomen met mijn nieuwe fuji f10.
Graag jullie mening!! en evt. tips.
grote versie: (3mb) dan komt hij pas tot zijn waarde !
http://members.home.nl/francesco/DSCF0163.JPG
Leuk extratje:
Ik schrok me kapot toen ik deze foto bekeek. Ik heb namelijk ook
2 nieuwe tft schermen gekocht. En deze foto als achtergrond.
3x raden wat ik dacht toen mijn oog op de ster(ren) viel.
Gelukkig schrok ik maar voor korte duur, toen ik een ander
plaatje bekeek
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 43314 op 31-08-2005 00:20 ]
Die 3e foto is geweldiganswer_man schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:58:
@ Bloeb: Manuele instellingen? langere sluitertijd, of is dat niet mogelijk?
gister geschoten: [Arnhem @ +/- 02.00 / 03.00]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en ja, de straat was ook echt zo oranje, vandaar geen nabewerking
Allemaal clickable.
[Kodak Easyshare DX7630] sluitertijden van 5 t/m 15 sec.
Die vind ik persoonlijk erg mooi.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
nr1:

nr2:

nr3:

[ Voor 41% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 31-08-2005 21:57 ]
ROTTERDAM!krijnvanleeuwen schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:54:
ben toen ik dit las meteen mn autotje in gestapt en bezig gegaan, iemand die de plek herkent??
Anoniem: 84254
[canon g5, sluitertijd 6sec dacht ik]
http://members.home.nl/ching/HK%20photo/IMG_4003.jpg
http://members.home.nl/ching/HK%20photo/IMG_4008.jpg
[ Voor 61% gewijzigd door Zoefff op 03-09-2005 23:31 ]
hehe dat kan kloppen, ik ben nog maar een beginner en mn statief was te laag moest ik mijn statief optillenn00bs schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:20:
Dat niet alleen, de foto's zijn ook helaas onscherp en overbelicht
Dat verklaart een hoopAnoniem: 84254 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:23:
[...]
hehe dat kan kloppen, ik ben nog maar een beginner en mn statief was te laag moest ik mijn statief optillen.
Gewoon flink door blijven schieten en experimenteren met je camera settings
http://img232.imageshack.us/img232/63/dscn00879qq.jpg
tja, het is een balkon met luik, niets meer en niets minder, maar vond hem toch erg mooi door het zwart erachter.
http://img185.imageshack.us/img185/7263/dscn01308sk.jpg
Fonteinen in Barcelona, foto is enigste die zo scherp is geworden zonder statief
[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 03-09-2005 11:02 ]

(niet echt nacht deze:)

Dan zal ik mijne ook maar even showen.Anoniem: 84254 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:15:
Heb tijdens de vakantie in hongkong een nachtfoto gemaakt. iedere nacht om 8 uur is er een lightshow te zien , dus het leek me wel mooi om wat pics te maken.
[canon g5, sluitertijd 6sec dacht ik]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tsim Sha Tsui East Promenade - Symphony of Light

1
2
3
4
5
| Focal length = 18mm Aperture Priority 5 sec - 11f Exposure comp: -1.3 EV ISO 200 |
Weet iemand hoe je met nachtfoto's zoals deze het beste je WB goed kan krijgen?
Hehe, kon je statief niet hoger? Een statief hoog houden lijkt me ook zwaar vermoeiend.Anoniem: 84254 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:23:
[...]
hehe dat kan kloppen, ik ben nog maar een beginner en mn statief was te laag moest ik mijn statief optillen.
[ Voor 6% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 02-09-2005 21:24 . Reden: Instellingen erbij gezet. ]
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Deze foto is erg mooi gemaaktKarlok[JY-616] schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:03:
[...]
Dan zal ik mijne ook maar even showen.
Tsim Sha Tsui East Promenade - Symphony of Light
[afbeelding]
Weet iemand hoe je met nachtfoto's zoals deze het beste je WB goed kan krijgen?
[...]
Hehe, kon je statief niet hoger? Een statief hoog houden lijkt me ook zwaar vermoeiend.
Dit topic is gesloten.