Toon posts:

[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste
Acties:
  • 247.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is toch die f/11 lens als ik me niet vergis ?!

Hoe is het nou om de hele tijd daarvan afhankelijk te zijn qua sluitertijden en de ISO die je over het algemeen gebruikt ?

Als ik deze foto's zie :
Steenuil
[Afbeelding]

Visdief
[Afbeelding]
Dan heb ik het idee dat er teveel aan bewerkt is qua scherpte en het wegwerken van de ruis of zijn dit misschien zelfs JPEG's die de camera zelf maakt :?

Verder opzich wel knappe foto's omdat uilen over het algemeen best wel schuw zijn als ik me niet vergis ?

En meneer de Visdief hier in de buurt is erg lastig te pakken en al helemaal met een prooi in zijn bek :D _O-
Tot nu toe één foto kunnen maken als die net uit het water komt met een visje in zijn bek, maar die is één beetje "Meh" dus ik ben constant aan het kijken waar die is of dat die eraan komt om hopelijk een keer een betere foto te kunnen maken! :Y) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
@nero355
Klopt, dit is inderdaad de f/11 lens. Afhankelijk zijn van de sluitertijden en ISO is niet zo'n probleem, Ik heb de ISO meestal op auto staan en kies dan afhankelijk van de omstandigheden de sluitertijd. Gevolg van de f/11 is wel dat de ISO snel naar hogere waardes schiet.

Grootste nadeel van de lens echter niet de f/11 maar het kleine focus gebied. Vogels in vlucht zijn erg lastig omdat ze in combinatie met de 800mm snel het focus gebied uitvliegen.

Bij de steenuil is gemaakt op ISO 10000 met een sluitertijd van 1/4000 (en dus f/11). Om de ruis weg te halen heb ik Topaz Denoise gebruikt, dat is waarschijnlijk wat je ziet. Zal volgende keer wat subtielere settings Denoise gebruiken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jeorne
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-05 16:35
Vogels in vlucht lukt mij nog niet zo goed, dus ik kan niet zo veel zinnigs over de visdief en uil zeggen.

Ik beperk me tot stilzittende vogels in de tuin, zoals deze kauw (klik voor scherp):

• nero355

nero355

Brammel schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:43:
@nero355
Klopt, dit is inderdaad de f/11 lens. Afhankelijk zijn van de sluitertijden en ISO is niet zo'n probleem, Ik heb de ISO meestal op auto staan en kies dan afhankelijk van de omstandigheden de sluitertijd. Gevolg van de f/11 is wel dat de ISO snel naar hogere waardes schiet.

Bij de steenuil is gemaakt op ISO 10000 met een sluitertijd van 1/4000 (en dus f/11). Om de ruis weg te halen heb ik Topaz Denoise gebruikt, dat is waarschijnlijk wat je ziet. Zal volgende keer wat subtielere settings Denoise gebruiken.
Dat is wel erg pittig zeg! :| Geen wonder dat het dan ook zulke gevolgen voor de foto's heeft... :'(
Grootste nadeel van de lens echter niet de f/11 maar het kleine focus gebied de kleine kijkhoek.
Vogels in vlucht zijn erg lastig omdat ze in combinatie met de 800mm snel het focus gebied uitvliegen.
Dat is een kwestie van oefenen en komt na een tijdje vanzelf wel goed door de ervaring die je opbouwt ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brammel
nero355 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:26:
[...]

Dat is wel erg pittig zeg! :| Geen wonder dat het dan ook zulke gevolgen voor de foto's heeft... :'(

[...]

Dat is een kwestie van oefenen en komt na een tijdje vanzelf wel goed door de ervaring die je opbouwt ;)
Nee, het is niet enkel de kijkhoek. Met deze lens wordt ook niet het gehele gebied van de sensor voor het focussen gebruikt, zie hier.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Brammel
@jeorne:
De compositie is goed gekozen, ook dat er verder niets te zien is in de achtergrond. Het zwart is wel erg zwart en is vrijwel geen detail meer in te zien, met name in het onderste deel van de foto.

Bij deze van mij nog een van de steenuil. Had misschien het lichte takje rechts van de uil weg moeten halen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Brammel schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:31:
@jeorne:

Bij deze van mij nog een van de steenuil. Had misschien het lichte takje rechts van de uil weg moeten halen?
[Afbeelding]
Wat mij betreft niet alleen het takje ;) Wanneer ik deze foto gemaakt zou hebben, zou ik enkel de vogel en de paal waarop ie staat laten zien en de rest allemaal weghalen, want mijns inziens voegt het niks toe aan de foto.
Kep ook het idee, als ik naar de vogel en paal kijk, dat de kleuren ietsje te magenta zijn, kan dat kloppen?

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
Deathchant schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:14:
[...]

Wat mij betreft niet alleen het takje ;) Wanneer ik deze foto gemaakt zou hebben, zou ik enkel de vogel en de paal waarop ie staat laten zien en de rest allemaal weghalen, want mijns inziens voegt het niks toe aan de foto.
Kep ook het idee, als ik naar de vogel en paal kijk, dat de kleuren ietsje te magenta zijn, kan dat kloppen?
Eens, de kleuren kunnen nog wel wat correctie gebruiken.

@Brammel Toevallig kwam ik dit filmpje gisteren tegen, welke onlangs was gepost.: YouTube: LIGHTROOM - COMMON MISTAKES AND TOP TIPS IN EDITING BIRD PHOTOS. Tip...

Ik ga zelf binnenkort zelf ook eens met deze tips aan de slag.

Waar schiet je trouwens dit soort plaatjes? Lijkt me geweldig om zo een uil te kunnen spotten!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brammel
Deathchant schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:14:
[...]

Verder inzoomen was helaas geen optie. Dit is al een flinke crop op 800mm. En helaas zijn mijn Lightroom skills niet zo dat ik dat dit allemaal netjes verwijder. Als dat überhaupt al in Lightroom kan, misschien moet ik met Photoshop aan de gang.

Kleur zal ik zo eens naar kijken. @renegrunn, bedankt voor de tip.

Die uil zit hier in het park aan het eind van de straat (Eindhoven). Hangt een nestkast in de boom en is een stenen wand waar ze graag in schuilen.

[Voor 8% gewijzigd door Brammel op 24-06-2022 18:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind het juist wel mooi om een omgeving bij de uil te laten zien. Misschien mis je een voorgrondje in de vorm van een out of focus grasspriet oid.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Brammel
Bij deze een poging met behulp van de gedeelde video van @renegrunn. Vraag me af of ik het allemaal wat overdreven heb. Maakt het wel een mooie cleane foto, maar staat wel ver af van hoe het in werkelijkheid was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Brammel schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:31:
Bij deze een poging met behulp van de gedeelde video van @renegrunn. Vraag me af of ik het allemaal wat overdreven heb. Maakt het wel een mooie cleane foto, maar staat wel ver af van hoe het in werkelijkheid was.

[Afbeelding]
Hij is nog steeds best magenta'ig.
Heb je al eens geprobeerd om een centrale uitsnede te maken, dus dat je vogel+paal in het midden staat?

Overigens als jij dit té clean vindt, en teveel van de werkelijkheid af vindt staan, dan mag dat natuurlijk gewoon he ;) Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Je hebt hier geen "goedkeuring" van mij of anderen nodig. Dus als jij die prikkeldraad en overige dingen gewoon in je foto wilt, moet je dat gewoon doen he. Het zijn JOUW foto's, niet de mijne ;)

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Brammel
@Deathchant: Vergeten hem minder magenta te maken... |:(

Gisteren eindelijk gelukt de kleine karekiet op de foto te zetten die ik al regelmatig gehoord had maar zich telkens verscholen hield in het riet. Was alsnog een uitdaging hem te fotograferen zonder dat er allemaal riet voor zat maar wel tevreden met het resultaat:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
Brammel schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:16:
@Deathchant: Vergeten hem minder magenta te maken... |:(

Gisteren eindelijk gelukt de kleine karekiet op de foto te zetten die ik al regelmatig gehoord had maar zich telkens verscholen hield in het riet. Was alsnog een uitdaging hem te fotograferen zonder dat er allemaal riet voor zat maar wel tevreden met het resultaat:
[Afbeelding]
Vind 'em erg geslaagd (y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• renegrunn

Gele kwikstaart in de avondzon.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 23:17
@Brammel Mooie foto van de karekiet, altijd lastig om tussen het riet goed te vinden en isoleren inderdaad!
@renegrunn Gele kwikstaart blijft een mooie vogel om te fotograferen, z'n pootje aan de linkerkant ziet er wat raar uit, heb je daar een bewerking op gedaan? Het blad daarachter heeft ook een rare verticale streep rond de poot?

Sinds vorige week heb ik de Canon R7 aan mijn arsenaal toegevoegd, hier een aantal foto's van de eerste fotosessie. De nieuwe autofocus (animal eye-detect & tracking) is echt geweldig, komend van de 90D / 7DII is het net alsof je alle mogelijke cheat modes aanzet. De tracking is sticky (zolang licht goed is) en dat levert duidelijk meer keepers op dan normaal. Ik heb wat extremen opgezocht om te kijken wat kan, en ben meer dan tevreden met de eerste resultaten.

Gele kwikstaart met vangst (1/800, 560mm/F4.0, iso 400)

Kluut rent over het water (1/1000, 800mm/F5.6, iso 2000)

ZIngende Gele kwikstaart: (1/400, 560mm / F4.5, iso 640)
(ik heb hier bewust opgezocht wat voor sluitertijd je handheld mee weg kan komen, de inbody IS en de lens IS werken prima samen hier! ondanks de zware lens!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

@humi
Dat is een 400 f/2.8 met 1.4 en 2.0 Extenders zo te zien :?

Ik zou daar eigenlijk wel de originele bestanden van willen zien! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 21:01
Dat ziet er inderdaad heerlijk uit! Gele kwikstaart met vangst is wel de kers op de taart.

Canon R6/16-35/24-70/70-200/35/85/100/135

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ivorijn
Ik hoorde 'm fluiten in de tuin, maar zag 'm steeds niet.. Totdat ik 'm naar de overkant van de straat zag vliegen.

Zelfs vlak voor mij in de boom met 400mm, is dit nog een flinke crop.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• humi
nero355 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:14:
@humi
Dat is een 400 f/2.8 met 1.4 en 2.0 Extenders zo te zien :?

Ik zou daar eigenlijk wel de originele bestanden van willen zien! :)
Klopt, ik gebruk de EF 400mm/2.8L IS II USM en de 1.4 en 2x extenders (beide versie III)

Ik heb niet de gewoonte om de hele originele bestanden te delen, maar hieronder een 100% crop van de gele kwikstaart, zonder enige nabewerking (alleen raw2jpg conversie in lightroom met standaard export sharpening)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:46

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Vind hem prima gelukt die gele kwikstaart hoor. De kleuren passen ook goed in één palet zo.

@Brammel waarom koos je bij die uil voor 1/4000e? Krijg je met 1/2000e en daarmee een lagere ISO niet scherpere eindresultaten?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• nero355

nero355

humi schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:24:
Klopt, ik gebruk de EF 400mm/2.8L IS II USM en de 1.4 en 2x extenders (beide versie III)

Ik heb niet de gewoonte om de hele originele bestanden te delen, maar hieronder een 100% crop van de gele kwikstaart, zonder enige nabewerking (alleen raw2jpg conversie in lightroom met standaard export sharpening)
[Afbeelding]
Dat is echt belachelijk scherp als je bedenkt dat het 1/400 is @ 560 mm. en dan ook nog eens met een Extender erbij! :o _O_

Wat heeft naar jouw mening meer geholpen : De stabilisatie van de lens of die van de camera zelf ?
Over het algemeen is het toch zo dat een EIS systeem voornamelijk bij korte lenzen goed werkt en een OIS systeem bij langere (tele)lenzen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• humi
nero355 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Dat is echt belachelijk scherp als je bedenkt dat het 1/400 is @ 560 mm. en dan ook nog eens met een Extender erbij! :o _O_

Wat heeft naar jouw mening meer geholpen : De stabilisatie van de lens of die van de camera zelf ?
Over het algemeen is het toch zo dat een EIS systeem voornamelijk bij korte lenzen goed werkt en een OIS systeem bij langere (tele)lenzen ?
De 400mm/2.8 is belachelijk scherp en heeft al goede stabilisatie om mee te beginnen, met een 1.4x extender is hij nog steeds scherps en stabiliseert ook nog steeds heel goed. Ik denk dat ik met een 90D of de 7DII deze foto niet op 1/400 had kunnen maken (iig keeper-rate zou heel laag liggen) Met de r7 kon ik in een paar seconden een hele serie haarscherpe foto's maken, daar zal zowel de autofocus en de IS een rol gespeeld hebben. In principe zou IBIS met name een voordeel moeten zijn bij korte focal lengths inderdaad, maar bij Canon werkt het wel samen (bij EF tot zekere hoogte, bij RF volledig) met de lens-IS.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 13:50
Eerste keer met een echte tele lens op m'n camera.

Vogeltjes op de reling van de brug.

Sony A7RIII + Sigma 150-600mm sports F/6.3 - 600mm - ISO800

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 23:21

Toff

FP ProMod
@oviMivo Leuke foto van deze boerenzwaluwen, maar je maakt zo geen optimaal gebruik van je nieuwe objectief. De scherptediepte (of dieptescherpte, of DOF) op 600mm is heel gering. Om 3 vogeltjes scherp te krijgen, kan je verschillende dingen (eventueel gecombineerd) doen:
+ Zorg dat alles wat scherp moet zijn op dezelfde afstand is (hier dus een stukje naar links lopen)
+ Diafragmeer wat meer, maar ook niet teveel, voor meer DOF ( f/8 bv)
+ Stel scherp op een punt iets achter je voorste vogeltje (DOF ligt meestal 1/3 voor en 2/3 achter je scherpstelpunt)
+ Zoom iets uit, voor meer DOF en omdat een zoomobjectief meestal iets beter is buiten de uiterste standen.
In de praktijk is het vaak bevredigender om een situatie te fotograferen waarbij je 1 of 2 vogeltjes kan isoleren van de rest.
En natuurlijk gefeliciteerd met je mooie aankoop!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05 13:50
Toff schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:59:
@oviMivo Leuke foto van deze boerenzwaluwen, maar je maakt zo geen optimaal gebruik van je nieuwe objectief. De scherptediepte (of dieptescherpte, of DOF) op 600mm is heel gering. Om 3 vogeltjes scherp te krijgen, kan je verschillende dingen (eventueel gecombineerd) doen:
+ Zorg dat alles wat scherp moet zijn op dezelfde afstand is (hier dus een stukje naar links lopen)
+ Diafragmeer wat meer, maar ook niet teveel, voor meer DOF ( f/8 bv)
+ Stel scherp op een punt iets achter je voorste vogeltje (DOF ligt meestal 1/3 voor en 2/3 achter je scherpstelpunt)
+ Zoom iets uit, voor meer DOF en omdat een zoomobjectief meestal iets beter is buiten de uiterste standen.
In de praktijk is het vaak bevredigender om een situatie te fotograferen waarbij je 1 of 2 vogeltjes kan isoleren van de rest.
En natuurlijk gefeliciteerd met je mooie aankoop!
Bedankt voor de tips, komen zeker van pas! Dit was een snelle shot stiekem vanuit de auto. Te blij om eindelijk iets leuks te zien wat ik kon vastleggen haha.

Overigens was dit het objectief van m'n pa die ik even te leen had. Vandaag zelf de 200-600mm Sony gekocht :)

Van het weekend ga ik die eens goed testen, en neem ik je tips mee in gedachten! :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:30
Vandaag wat lol gehad met een Deense zeemeeuw. De kinderen waren op krabbetjes aan het vissen, wat voor de meeuw een reden wat om in de buurt te blijven. En ze zijn totaal niet bang om dicht in de buurt te komen, waardoor ik ze met slechts 200mm best goed vast kan leggen.

Seagull over the Horsens fjord

Seagull over the Horsens fjord

@oviMivo
Mooie foto, waar het meeste al over is gezegd. Meer scherptediepte zou 'm goed doen

[Voor 7% gewijzigd door RvL op 11-08-2022 18:02]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Toff

Toff

FP ProMod
RvL schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:00:
Vandaag wat lol gehad met een Deense zeemeeuw. De kinderen waren op krabbetjes aan het vissen, wat voor de meeuw een reden wat om in de buurt te blijven. En ze zijn totaal niet bang om dicht in de buurt te komen, waardoor ik ze met slechts 200mm best goed vast kan leggen.
Mooi "gevangen". De close-up toont mooie details, maar als foto vind ik die andere net iets sfeervoller.

Overigens zijn meeuwen in verschillende ZH kustplaatsen een ware plaag op de boulevards, waar ze bv patat gewoon uit je hand stelen. Vooral kinderen zijn regelmatig de dupe.

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:03
Mijn eerste post in het vogeltopic. Terug van vakantie in Zuid-Afrika, veel mooie vogels gespot en nu bezig alles te sorteren. Hierbij eentje van een zgn rooibandsuikerbekkie waar ik erg trots op ben, vaak is het lastig het onderwerp genoeg los van de achtergrond te krijgen maar dat is hier goed gelukt.
Geschoten met de Canon 7d mk ii en 100-400 mk ii, had heel graag de R7 meegenomen maar dat was net niet haalbaar qua levertijd. Dan had ik ongetwijfeld veel meer 'keepers' gehad.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
_Dekker schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:47:
Mijn eerste post in het vogeltopic. Terug van vakantie in Zuid-Afrika, veel mooie vogels gespot en nu bezig alles te sorteren. Hierbij eentje van een zgn rooibandsuikerbekkie waar ik erg trots op ben, vaak is het lastig het onderwerp genoeg los van de achtergrond te krijgen maar dat is hier goed gelukt.
Geschoten met de Canon 7d mk ii en 100-400 mk ii, had heel graag de R7 meegenomen maar dat was net niet haalbaar qua levertijd. Dan had ik ongetwijfeld veel meer 'keepers' gehad.

[Afbeelding]
Topplaat, goede binnenkomer in dit topic :D Lekker rustige achtergrond, mooie kleuren, leuk moment met z'n snavel open.

Als ik iets eraan zou moeten tweaken, dan is het eventueel rechts en bovenin een klein beetje croppen (het oogt nu net niet helemaal strak gecentreerd), maar dan ben ik wel aan het muggenziften :P

The devil is in the details.

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 20:35

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@_Dekker Erg mooie plaat. Mooi moment en heerlijk scherp. Als ik hem als stukje zou croppen, om het centrale gevoel weg te nemen, zou het van linksonder zijn. Maar vind hem zo ook al prima hoor

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11
sys64738 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:26:
Als ik hem als stukje zou croppen, om het centrale gevoel weg te nemen, zou het van linksonder zijn.
Wat ik bedoelde is 'm juist nog centraler maken, niet minder centraal (en dus ook niet het centrale gevoel wegnemen, maar iets beter laten kloppen) ;) Je zou 'm ook op 1/3e van links kunnen zetten, maar nu vind ik de ruimte bovenin en rechtsboven al een klein tikje te leeg.

Ter illustratie: gecropt zodat vogel op 1/3e van links staat versus gecropt zodat vogel centraler staat.
Mijn voorkeur gaat uit naar centraler :)

Maar zoals ik al zei: dat is muggenziften van mij. Hij is al erg sterk zoals 'ie is.

The devil is in the details.

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:03
Dank! Ik ben het wel eens met Hahn, de vogel meer centraal heeft ook mijn voorkeur: de witte vlek rechtsboven trekt anders toch wel de aandacht. Meestal ga ik ook voor een 1/3 positie maar de omgeving moet dat idd wel toestaan.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

franssie

Save the albatross

Ik vind die vlek juist wel leuk. Lens flare denk ik, maar komt grofweg wel op de plek waar de zon vandaan schijnt en lijkt wel in overeenstemming met de schaduw.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ijdod
  • Laatst online: 27-05 21:17
@RvL Mine! Mine! Miiiine! :D Ik vind de eerste iets meer spreken, doordat het wat meer context geeft.

@_Dekker Mooie plaat!. Wellicht iets te verbeteren met een iets andere uitsnede, zoals door anderen ook al gesuggereerd werd.
--
Vaste bezoeker van de achtertuin. Lastig goed op de foto te krijgen, hij vliegt meestal weg als je de schuifpui opendoet. Er door drie lagen glas fotograferen is... niet echt succesvol.

(OM1 PL100-400@280 iso3200 1/400 f/5.6)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Brammel
@ijdod Met een ijsvogel in de achtertuin zou ik meteen beginnen een goed gecamoufleerde plek te maken! Heb je een vijver waar hij op af komt? Overhangende tak neer zetten en wachten maar. Bij mij zijn het vooral eksters en koolmezen in de tuin...

Toch een goede poging. Hij staat er zelf mooi op, de achtergrond is helaas wel wat onrustig.

• ijdod
@Brammel achtergrond ben ik het mee eens; de bokeh op deze lens is sowieso niet de mooiste. De ijsvogel vist is de sloot die de achtergrens vormt van de tuin; de taak is bewust geplaatst. De achtergrond is de andere kant van de sloot. Ik heb een plek buiten voor observatie, maar dat is een koude bedoeling, en zo frequent is hij er niet; deze sloot lijkt een zijsprong te zijn van het normale rondje wat hij vliegt.

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
humi schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:24:
[...]
Even wat kanttekeningen: het is een mooie foto maar ik ben niet "blown away" door de beeldkwaliteit. Ik zie relatief veel ruis, zelfs voor een 640iso crop canon sensor. Ook in de achtergrond die in principe egaal zou moeten zijn.
Dus hoeveel van die scherpte is de lens, en hoeveel kunstmatig achteraf? De ogen van de vogel liggen net buiten het scherptevlak (muggenziften?) of beweging van de kop. Zit wel op een R7 die 33mp stelt hoge eisen aan de lens maar toch jammer als het dan niet helemaal uitwerkt.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 16:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vind het mooie foto, vooral een mooi onderwerp. Ik ben het eens over de ruis, dat moet beter kunnen of je moet met een hele oude camera uit begin 2000 werken ;)
Ik vraag me trouwens af of het nog een juveniel is Het is wel laat in het seizoen, maar hij lijkt nog een klein restantje te hebben van de witte punt op de snavel die de volwassen vogels niet hebben.
Erg jaloers, wat gaaf om onregelmatig zo'n mooie vogel in de achtertuin te krijgen.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 15:37
ijdod schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:13:
@RvL Mine! Mine! Miiiine! :D Ik vind de eerste iets meer spreken, doordat het wat meer context geeft.

@_Dekker Mooie plaat!. Wellicht iets te verbeteren met een iets andere uitsnede, zoals door anderen ook al gesuggereerd werd.
--
Vaste bezoeker van de achtertuin. Lastig goed op de foto te krijgen, hij vliegt meestal weg als je de schuifpui opendoet. Er door drie lagen glas fotograferen is... niet echt succesvol.

[Afbeelding](OM1 PL100-400@280 iso3200 1/400 f/5.6)
IJsvogels in de achtertuin? @Stiegl is jaloers...
Scherpte vind ik nog best behoorlijk. Is deze door die lagen glas genomen? Leuke plaat. Bokeh is niet helemaal je van het, ik ken het probleem.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• ijdod
@Stiegl Dit was door een kier in de schuifpui. Door het glas zelf is vrij kansloos in mijn ervaring. Waardoor dat komt is me niet helemaal duidelijk; met een verrekijker lijk ik er geen last van te hebben. Mogelijk dat het glas de AF in de weg zit. (Ook bij testshots op alleen de tak)

• Ivorijn
IJsvogels in de achtertuin? @Stiegl is jaloers...
Niet alleen jij bent jaloers hoor... :-) Hier helaas ook alleen maar de kool- en pimpelmezen in de tuin.

@ijdod is het nog een optie om een pola filter te gebruiken als je door de pui heen schiet?? Of kom je dan tekort qua hoeveelheid licht? Achtergrond is idd wat onrustig, maar verder wel hele mooie foto.

• MBV
  • Laatst online: 17-05 17:42
Mag ik het zeggen? ;)

Je zou natuurlijk die achtergrond een beetje kunnen blurren in je favoriete bewerkingsprogramma. Scheiding tussen scherp en onscherp is makkelijk te vinden, dus selecteer in The Gimp, Photoshop, Lightroom of zoiets de achtergrond, probeer een leuk blur-filter of scherpte-filter, en kijk wat het wordt. Sowieso is de foto op mijn monitor een klein beetje te licht: ik denk dat met een halve stop donkerder de kleur van de vogel nog mooier uitkomt :)

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 20:54
@ijdod Knap hoor, zo'n ijsvogel in de tuin. Het kan absoluut de moeite zijn om een (semi) permanent schuiltentje op te zetten waar ie dan aan gewend wordt.

@_Dekker Mooi! Ik zou nog iets verder durven croppen indien de foto het toelaat.

@RvL Twee mooie vluchtshots, ook altijd leuk om in die setting wat van de omgeving mee te nemen.

@oviMivo Ik vind de DoF persoonlijk niet storend, al had ik de scherpe zwaluw misschien iets uit het centrum gehaald qua compositie, zodat de derde in de achtergrond niet afgesneden zou zijn. Maar het licht en de bijhorende sfeer vind ik heel aangenaam in deze plaat.

@humi Sterk staaltje, een loepzuivere gele kwik op die afstand!

@Ivorijn Mooi hoor, winterkoninkjes laten zich heel moeilijk "vangen" heb ik de indruk.

De laatste weken heb ik wat meer tijd in mijn tuin aan m'n "voederplek/fotostudio"* doorgebracht, om wat te oefenen op vogelfotografie met de X-H2s. Met max 280mm (200 + 1,4TC) ter beschikking moet ik dicht genoeg blijven met m'n geïmproviseerde tentje. Maar als het koud genoeg is zijn er veel tuinbewoners bereid om even langs te komen. Foto's kan je aanklikken om een groter formaat te krijgen.

Je hoeft dus niet per se een lange telelens te hebben om tuinvogeltjes beeldvullend te fotograferen, croppen doe ik af en toe tot +/-20mp, vooral omwille van balans in het beeld en kadrering. Het is wel een uitdaging om tijdens de grauwere dagen voldoende licht binnen te krijgen. Dat de 200mm al wijd open scherp is, ook met TC, is dus wel een zegen.

*Voor wie het interesseert: hier is een afbeelding van mijn improv voederplek + schuiltentje. Als je in een landelijke omgeving woont is het behoorlijk eenvoudig om iets gelijkaardig op te zetten :) Ik varieer uiteraard regelmatig met andere takken & blokken hout.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Je hoeft dus niet per se een lange telelens te hebben om tuinvogeltjes beeldvullend te fotograferen, croppen doe ik af en toe tot +/-20mp, vooral omwille van balans in het beeld en kadrering. Het is wel een uitdaging om tijdens de grauwere dagen voldoende licht binnen te krijgen. Dat de 200mm al wijd open scherp is, ook met TC, is dus wel een zegen.

*Voor wie het interesseert: hier is een afbeelding van mijn improv voederplek + schuiltentje. Als je in een landelijke omgeving woont is het behoorlijk eenvoudig om iets gelijkaardig op te zetten :) Ik varieer uiteraard regelmatig met andere takken & blokken hout.
Mooie serie van 'simpele' tuinvogels en goeie bokeh! Ik vind met name de roodborst mooi en de koolmees (die ik altijd erg saai vind) komt verrassend goed op de foto :)

Ik denk dat de ijsvogel wat meer saturatie zou kunnen hebben.

Ik heb een uiltje op de plaat. Wel een beetje suf dat als ze zitten te roesten, dat ze echt niks doen.

[Voor 45% gewijzigd door DirtyBird op 11-12-2022 23:37]

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Brammel
@DirtyBird: Foto is een beetje erg donker? Daarnaast is de achtergrond rommelig, maar dat is bij roestende ransuilen denk ik altijd wel een uitdaging. Was het mogelijk onder een andere hoek een foto te maken zodat de omgeving wat rustiger oogt?

@FLuKee: Stuk voor stuk mooie foto's. Goede locatie gecreëerd waardoor je een mooie zachte achtergrond krijgt met de 200mm lens.

Vandaag op zoek gegaan naar wat roofvogels. O.a. deze torenvalk liet zich mooi zien. Eerst zittend in de boom maar later biddend boven een veld. Dat leverde uiteindelijk deze foto op.

• Brammel
Nog maar eentje om het topic weer wat leven in te blazen:

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@Brammel nou, dat is er eentje voor aan de muur. Schitterende foto wat mij betreft; dat de vleugels wel bewegingsonscherpte hebben, maar de kop nog ragscherp is. Nu al een hotshot voor 2023 d:)b

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02

Montana

X-H2 ..what else !

De bruine hokko (het vrouwtje)

X-H2 & XF 200 f2

iMac K5 27" i9 | Macbook Air M1 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF150-600 | XF80 | XF30 | XF16-80 | XF 70-300 | Sigma 56 mm X-Mount | Sigma 16 mm X-Mount | Sigma 30 mm X-Mount

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Brammel
@Montana Mooie foto's. Bij de 1e foto stoort het blad aan de rechterkant van de foto me een beetje, maar verder zijn ze fijn. Mooie scherpte diepte bij beide foto's.

Vorige week in mijn zoektocht naar blauborst onderstaande foto's gemaakt.

1.

2.

3.

4.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@Brammel welk een toeval! Ik had vandaag mn eerste te pakken :) die is aan de pokedex toegevoegd.

En vraagje; is jouw achtergrondonscherpte echt? In mijn zeer beperkte ervaring zitten ze (als rietzanger) in struiken bij riet en niet echt op open plekken.

[Voor 14% gewijzigd door DirtyBird op 08-04-2023 18:51]

• Brammel
Ik heb bij foto 1 en 2 het effect wel wat versterkt. Foto 4 echter niet, daar zat de blauwborst helemaal vrij. Klopt dat ze regelmatig in de begroeiing zitten maar af en toe gaan ze wat hoger vrij zitten te zingen, dat is het moment voor de foto.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@Brammel zat jij zelf dan ook zo hoog? Mooie spot in ieder geval dan :)

• Brammel
DirtyBird schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:37:
@Brammel zat jij zelf dan ook zo hoog? Mooie spot in ieder geval dan :)
Nee, dit was aan de bovenkant van een paar struiken. Zo goed als op ooghoogte wanneer ik rechtop sta.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-05 19:23
@Brammel
Zeer gave foto van ik denk pimpelmeesjes? Echt heel tof.
De foto's van de blauwborst zijn ook erg mooi. Trekken meteen de aandacht naar de vogel zelf. De tweede is een fitis of tjiftjaf denk ik? Fijne compositie en kleuren. Foto van de ganzen denk ik redelijk standaard, maar daarom niet minder mooi. Lekker neutrale kleuren.

@Montana
Eerder al tegengekomen in het dieren topic ook. Mooie, scherpe foto's. Indrukwekkende vogel.

@DirtyBird
Mooie vangst van de blauwborst ook. Ik had de blauwborst misschien wel iets meer eruit laten springen, vooral omdat je ook veel takken in beeld hebt.

Mag ik vragen waar jullie de blauwborst zijn tegengekomen? Lijkt me erg leuk om een keer te zien en te fotograferen.

P1003628Km by K vR, on Flickr

P1003464Me by K vR, on Flickr

P1003691Ga by K vR, on Flickr

P1003623Me by K vR, on Flickr

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Brammel
@RaptorK
Mooie foto's. Foto 1 steekt er wat mij betreft met kop en schouders boven uit. De schitterende onscherpte in zowel voor- als achtergrond is super. Ook goed op ooghoogte genomen.

Foto 4 is omdat die vanuit een (te) laag standpunt is genomen een stuk minder wat mij betreft dan foto 2 waarmee je veel meer contact met de merel maakt.

Hier nog een van afgelopen weekend:

[Voor 37% gewijzigd door Brammel op 11-04-2023 20:49]

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@RaptorK
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• RaptorK
Dank!

Niet echt bij mij in de buurt, maar wie weet kom ik er ooit eens :)

@Brammel
Mooie foto van de gans. Weer lekker rustig. En van een mooi standpunt geschoten.

[Voor 17% gewijzigd door RaptorK op 14-04-2023 21:51]

• RaptorK
P1003814Ga by K vR, on Flickr

Bovenin zat nog een tak die ik wat vond afleiden dus die heb ik weggehaald.

[Voor 11% gewijzigd door RaptorK op 19-04-2023 16:59]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ijdod

Zelfde ijsvogel als eerder, nu in het park achter de tuin. Op weg naar moeder de ijsvogel (vermoedelijk, ben niet goed in het seksen van ijsvogels :D) in het nest er schuin achter, in het licht van ondergaande zon.
Brammel schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:20:
Nog maar eentje om het topic weer wat leven in te blazen:

[Afbeelding]
Schitterend. Mooi actieshot!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@RaptorK hele mooie foto! Ik zou persoonlijk de achtergrond nog iets verder vervagen in post, die is nu wat onrustig.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02

Montana

X-H2 ..what else !

Alle foto's hierboven zijn plaatjes, ik ben geen kenner in vogelland. Sorry.

iMac K5 27" i9 | Macbook Air M1 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 | XF150-600 | XF80 | XF30 | XF16-80 | XF 70-300 | Sigma 56 mm X-Mount | Sigma 16 mm X-Mount | Sigma 30 mm X-Mount

• Ad de Jong
  • Nu online
Wat voor vogeltje heb ik hier?

Ik kom thuis en deze zit bij de vetbollen heel stil, 5 minuten laten was het beestje niet meer onder ons :-(
In de nek zag ik een dikke teek zitten, dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn ben ik bang.

Mijn profiel op Discogs

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44
Ad de Jong schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:57:
Wat voor vogeltje heb ik hier?

Ik kom thuis en deze zit bij de vetbollen heel stil, 5 minuten laten was het beestje niet meer onder ons :-(
In de nek zag ik een dikke teek zitten, dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn ben ik bang.

[Afbeelding]
Ik vermoed een sijs. Gezien de veren lijkt het haast een juveniel?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Ad de Jong
  • Nu online
Misschien is deze duidelijker?

En nog een foto.

Edit: ik hoor ook diverse mensen "Groenling" zeggen en ik neig ook die richting in te denken.
Maar omdat ik twijfel.....

[Voor 9% gewijzigd door Ad de Jong op 28-04-2023 19:14]

Mijn profiel op Discogs

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:04
Kwam toevallig deze zwaan tegen toen ik op de fiets door en haags park reed.

[Voor 9% gewijzigd door Keesk op 28-04-2023 19:15]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RaptorK
@ijdod
Wauw, de ijsvogel! En dat gewoon zo dichtbij. Nette compositie. De achtergrond maakt het wel iets onrustig. Vooral aan de rechterkant heb je de onscherpe begroeiing/takken die naar mijn mening iets in de weg zitten.

Wel echt fantastisch dat je hem te pakken hebt gekregen met een visje.

@DirtyBird
Dankje nog. Ik heb de achtergrond al iets vervaagd en ik dacht misschien is het iets overkill als ik verder zou gaan. Maar misschien eens proberen hoe het is als ik verder ga dan wat ik al deed.

@Montana
Mooie foto. Goede details van die koppen.

@Ad de Jong
Als ik mijn vogelboekje erbij pak, lijkt het meer op een sijs dan een groenling. Maar ik ben wat dat betreft ook geen expert.

@Keesk
Iets te hoog contrast al zeg ik het zelf. Die zwarte gloed om de vleugels heen vind ik ook niet echt mooi, maar dat is misschien schaduw op het water? Op zich zou je dat dan wel kunnen verhelpen door meer op ooghoogte de foto te nemen, want nu is hij waarschijnlijk van hoger geschoten? Dat maakt de foto meteen interessanter.

P1004083Bk by K vR, on Flickr
Ik denk dat ik dit tot nu toe mijn beste (vogel)foto van het jaar vind.

• ijdod
@RaptorK (Ijsvogel)Idealiter zou ik de achterground nog wat verder willen blurren, maar ik loop tegen de grenzen van Lightroom aan daarin. Ik zie al regelmatig artifacts daarvan (bv het felle blauw van de ijsvogel tegen een donkere achtergrond; de ijsvogel lijkt dan te gaan gloeien). Eens kijken of Photoshop daarin verder kan staat nog op mijn 'to do' lijst. Eens met de takken links, maar snijden werkte niet (te weinig ruimte links van de vogel); digitaal weghalen had gekund, maar daar ben ik altijd enorm terughoudend in. Deze is gelukkig vrij gewend aan mensen (park binnen bebouwde kom, veel hondenuitlaters), en laat zich dus makkelijk bekijken van vrij dichtbij.

Die boomklever is schitterend! Normaal zou ik de voorgrond te prominent vinden, maar hier werkt het erg goed. Je bent als het ware met hem mee aan het zoeken naar een sappig insectje.

@Ad de Jong Ik neig ook naar een sijs. Ik herken hier de groenlingen hier in de tuin niet in; teveel geel op plekken waar ik dat niet verwacht. Maar zeker ben ik er niet van...

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@ijdod zou misschien ook een geelgors kunnen zijn?

Edit: @Ad de Jong ah ik had jou moeten taggen ja :p

[Voor 35% gewijzigd door DirtyBird op 29-04-2023 10:07]

• Ad de Jong
  • Nu online
DirtyBird schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:04:
@ijdod zou misschien ook een geelgors kunnen zijn?
Ook een soort waar ik even aan zat te denken maar vooral de kleur onderaan de rug richting de staart is anders.
En ze komen hier in deze omgeving ook niet echt voor.

Edit:
@DirtyBird geen probleem, maar ik ben nu wel een beetje teleurgesteld natuurlijk ;(

:+

[Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 29-04-2023 10:11]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +4Henk 'm!

• renegrunn
Na de geboorte van onze dochter vorig jaar niet echt meer tijd gehad, maar vanochtend weer eens een wandeling gemaakt.

Fitis

Iemand een idee? Kom er nog niet helemaal uit, denk aan een tuinfluiter?

[Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 08-05-2023 20:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:48:
Iemand een idee? Kom er nog niet helemaal uit, denk aan een tuinfluiter?
[Afbeelding]
De app ObsIdentify zegt inderdaad tuinfluiter!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Brammel
@renegrunn Mooie foto’s, met name de eerste door de rustige achtergrond. Is misschien nog wel wat meer uit te halen door iets anders te croppen zodat de fitis wat minder centraal staat?

Bij deze nog 2 foto’s van mij, een Canadese gans pul en een visdief:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Brammel Visdief is best netjes. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk deze te vangen zijn!

• nero355

nero355

Brammel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:48:
Bij deze nog 2 foto’s van mij, een Canadese gans pul en een visdief:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarmee heb je deze foto's gemaakt ??

Zo dichtbij heb ik nog niet in de buurt van beiden kunnen komen met mijn 400 mm. lens :)
Toff schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:13:
Visdief is best netjes. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk deze te vangen zijn!
Ik heb nog net een foto kunnen maken op het moment dat die net uit het water komt met een visje in zijn bek, maar die was helaas verre van zo scherp als dat ik de foto zou willen hebben... :'(

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@nero355 @Brammel Het lijkt er bij de visdief ook op dat je veel tegenlicht had. Toch lijkt de achtergrond niet overbelicht.
Ik ben natuurlijk mft gewend wat doorgaans niet bekend staat om uitmuntende DR, maar met wat voor camera/lens heb je deze foto gemaakt? En wat voor nabewerking heb je gedaan?

Edit: inderdaad de verkeerde getagged *plop*

[Voor 10% gewijzigd door DirtyBird op 10-05-2023 16:08]

• renegrunn
Tk55 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:11:
[...]

De app ObsIdentify zegt inderdaad tuinfluiter!
Dank! Die app kende ik nog niet, maar dit lijkt het inderdaad wel te bevestigen.
Brammel schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:48:
@renegrunn Mooie foto’s, met name de eerste door de rustige achtergrond. Is misschien nog wel wat meer uit te halen door iets anders te croppen zodat de fitis wat minder centraal staat?
Thanks. Qua crop: ik snap wat je bedoelt, maar heb daar zelf nog wat moeite mee in de zin van hoe komt de foto beter tot zijn recht. Ik zit vooralsnog in de fase dat ik al blij ben dat de foto scherp is :+

[Voor 51% gewijzigd door renegrunn op 10-05-2023 10:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brammel
@nero355 & @DirtyBird Foto's zijn gemaakt met een Canon R6 met een RF 100-500mm lens.

De visdief is inderdaad lastig te fotograferen. Zijn vliegensvlug. Zon stond laag een beetje van de zijkant waardoor de visdief ook voor een deel aan de onderkant belicht werd en je dus niet heel de lucht overbelicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

DirtyBird schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:03:
@nero355 Het lijkt er bij de visdief ook op dat je veel tegenlicht had. Toch lijkt de achtergrond niet overbelicht.
Ik ben natuurlijk mft gewend wat doorgaans niet bekend staat om uitmuntende DR, maar met wat voor camera/lens heb je deze foto gemaakt? En wat voor nabewerking heb je gedaan?
Die foto is niet van mij hé! ;)

Ik deelde alleen mijn ervaring over die gekke Visdief die zo moeilijk te pakkken te krijgen is helaas...

@Brammel heeft die foto gemaakt! :)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• renegrunn
Vanochtend heel even een rondje lopen in de duinen van Ameland, kwam ik deze tegen. Bruine Kiekendief, machtig mooi beest.

[Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 19-05-2023 10:38]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 22:44

Bij ons in de buurt loopt een beekje. Daar heeft onlangs een paar zwanen een nest met 8 pullen gekregen. Regelmatig even langslopen, nu met de X-T20 en XC 70-230 in de hand.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ivorijn
@107mb Blijft altijd leuk om die pluizenbolletjes te zien!
@renegrunn hele gave foto!! Bij mij blijven ze nooit zitten... helaas.

Zelf in de mei vakantie naar Sri Lanka geweest. In de tuin van 1 van onze hotels hadden we een hele mooie vijver en als je dan om 6 uur wakker bent levert dat mooie plaatjes op.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• renegrunn
Ivorijn schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:56:
@renegrunn hele gave foto!! Bij mij blijven ze nooit zitten... helaas.
Thanks! Nou, dan wil je vast niet weten dat ik deze tegenkwam tijdens een wandeling met mijn vriendin en een kraaiende dochter van 10 maanden :+ Deze zat best vlakbij, maar vloog na een paar seconden ook wel weg hoor.

Mooie set van jouw kant, en wat een kleur!

Afgelopen dagen zelf ook nog een paar rondjes gelopen:

Valkje

Grauwe Klauwier

Grutto

[Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 25-05-2023 23:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivorijn
@renegrunn die grutto van jou is echt een gruwelijk mooie plaat!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
Ivorijn schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:01:
@renegrunn die grutto van jou is echt een gruwelijk mooie plaat!!
Dank! Deze had een nestje vlak naast een fietspad, ging helemaal los op iedereen die voorbij kwam. Dus even rustig blijven staan, en ging daarna eigenlijk pal voor mijn neus op die paal zitten. Snel foto gemaakt en weer doorgelopen.
Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee