Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste
Acties:
  • 206.542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-02 16:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
Toff schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:28:
[...]
Inderdaad niet de kwaliteit die we van je gewend zijn, maar je apenfoto's in die serie zijn weer prachtig!
Ik zie dat je de 300 mm (jouw foto's hier waren de reden dat ik dezelfde lens kocht) weer uit de mottenballen gehaald hebt, waar je een tijd lang de 100-400 gebruikte?
Noodzaak. De 100-400 is weg voor reparatie. Het weerstandmechanisme voor het uitschuifsysteem is defect. Wellicht door de regen die hij heeft opgelopen in Frankrijk een paar weken geleden. Je hoort de kogeltjes knarsen (roest?). Die ligt dus voorlopig bij Rofa. De nieuwe 100-400 moet eerst dalen in prijs voordat ik die haal.

Wat meer on-topic, Pauw in La Vallee des Singes (waar het dus 2 dagen bijna non-stop regende):
2015-05-02-10h59m29.BL7R4430 by Arjan Haverkamp, on Flickr

St Martin la Plaine grijze roodstaartpapegaai:
2015-04-28-13h31m06.BL7R2734 by Arjan Haverkamp, on Flickr

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-02 21:52
Ja, die pauw is ook heel mooi, maar wederom geniet ik van je apenplaten. Net of die dieren je kennen en speciaal voor je poseren. Hopelijk valt Rofa mee.

• _Peter2_
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-02 12:59
Ik zag dit topic pas via [Verzamel] Dieren - Deel 3.

Mooie heldere foto van die pauw.

Van mij nog een paar oude foto's die ik heb gecropt tot 1920x1080 voor wallpapers

Volgens mij een rode wouw

Een toren valkje

_Peter2_ wijzigde deze reactie 10-06-2015 14:18 (3%)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• barthoekstra
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-11-2016
@ajhaverkamp: Mooie foto's. Helemaal de pauw vind ik gaaf, aangezien die, met zo'n gigantische staart, z'n eigen bokeh ook nog weet te vullen.

@_Peter2_: Ik vind de eerste crop redelijk goed gelukt (al zou de crop een beetje naar links mogen indien mogelijk omdat de vogel die kant op kijkt). De andere komen vrij ‘willekeurig’ over, waardoor het beeld op een heel gekke manier gevuld wordt met de vogels. In de derde foto, bijvoorbeeld, heb je 1 kwart van de foto met vogel, de andere 3 kwarten zijn leeg en voegen wat mij betreft niets toe. Het lijkt bijna meer alsof de vogel een photobomb doet dan dat dit de intentie van de fotograaf was. Het torenvalkje in de tweede foto lijkt (wellicht door de crop) nogal in een ongemakkelijke positie te zitten.

De vogel in de eerste foto is overigens niet een rode wouw, maar een woestijnbuizerd. De laatste is dan weer wel een rode wouw.

Website | 500px

• _Peter2_
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-02 12:59
quote:
barthoekstra schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:51:
@ajhaverkamp: Mooie foto's. Helemaal de pauw vind ik gaaf, aangezien die, met zo'n gigantische staart, z'n eigen bokeh ook nog weet te vullen.

@_Peter2_: Ik vind de eerste crop redelijk goed gelukt (al zou de crop een beetje naar links mogen indien mogelijk omdat de vogel die kant op kijkt). De andere komen vrij ‘willekeurig’ over, waardoor het beeld op een heel gekke manier gevuld wordt met de vogels. In de derde foto, bijvoorbeeld, heb je 1 kwart van de foto met vogel, de andere 3 kwarten zijn leeg en voegen wat mij betreft niets toe. Het lijkt bijna meer alsof de vogel een photobomb doet dan dat dit de intentie van de fotograaf was. Het torenvalkje in de tweede foto lijkt (wellicht door de crop) nogal in een ongemakkelijke positie te zitten.

De vogel in de eerste foto is overigens niet een rode wouw, maar een woestijnbuizerd. De laatste is dan weer wel een rode wouw.
Dank voor de feedback.
Die laatste was ook zo gecropt omdat ik dat bij een wallpaper wel mooi vind staan. Ik zal eens op zoek gaan naar de ongecropte originelen.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Sooterd
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
En weer wat 'wildlife' platen. Deze keer vanuit Spanje. Prachtig land om bezig te zijn met vogel- en natuurfotografie. Een mini selectie van het beeld materiaal wat geschoten is.

Blauwe rotslijster / Monticola solitarius / Blue Rock Thrush

Wespendief / Pernis apivorus

Vale gier / Gyps fulvus / Griffon Vulture

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

• Sooterd
  • Niet online
Dubbel post...

Sooterd wijzigde deze reactie 19-06-2015 09:48 (97%)

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Die laatste is erg vet, vooral door het standpunt waardoor je in de achtergrond een stuk land ziet :)

The devil is in the details.

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Rainbow_Dash

Little Nestling ♥

Hoe heb je die laatste genomen? Vliegtuigje?

Timezone: +0:00 Dublin Time; Sláinte! ♥ ♣ ♥ ♣ ♥ ♣

• Sooterd
  • Niet online
De vale gier is gefotografeerd vanaf Castello de Monfragüe in de Extremadura. Daar sta je mooi hoog en is de kans groot dat de vale gier onder of op ooghoogte voorbij komen. En ben daar twee uur gaan staan om te wachten op 'het' moment. Het water is overigens de Río Tajo.

• Toff
Mooie foto's Sooterd, vooral die laatste.

• Toff
Mooie foto's Sooterd, vooral die laatste ;)

• marceltuit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:07

marceltuit

Testende fotografeur

@sooterd: gave serie! Extremadura toch? Heb ik wel vaker van gehoord dat het prima vogelen is daar :)

Die laatste is inderdaad gaaf, maar ook die eerste bevalt me wel. Tweede vind ik wat minder door die boomstam rechtsbovenin.

@Peter2: Scherpte van alledrie de foto's vind ik niet helemaal lekker kijken. Wel hebben ze alledrie erg mooie kleuren. Mooi!

@ajhaverkamp: die pauw is mooi!

@sooterd: Leuk moment van die mussen en gave kleuren op de fazant. Twee mooie platen, niks op aan te merken :)

Van mij eentje uit de rietputten van een (hele) poos geleden:

Bluethroat @ Golden hour by Marcel Tuit, on Flickr

marceltuit wijzigde deze reactie 20-06-2015 21:45 (27%)

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-02 23:46

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Gave plaat! De foto lijkt alleen (op dit formaat in ieder geval) wat hard verscherpt.

Woutoud.com

• Sooterd
  • Niet online
@marceltuit: Lekkere kleuren! Lijkt zoals woutoud zegt net te hard verscherpt (zie snavel), maar neem niet weg dat het lekker kijkt!

Foto's zijn idd gemaakt in en rond de Extremadura. Waanzinnig gebied. Ben in 2003 er voor het eerst geweest en toen besmet geraakt... Soort tweede thuis. Ken er bijna meer goede vogelplekken dan in NL :D Mocht je geïnteresseerd zijn heb ik een serie op Flickr staan met wat ik tot nu toe gefotografeerd en geselecteerd/uitgezocht heb: zie link.

Beetje experimenteel tijdens een ochtend excursie, dat wil zeggen om 4 uur op en om 6 uur als het licht wordt op de steppe staan. Mooiste moment van de dag! en dus wat met tegen- / zijlicht gespeeld.

Kortteenleeuwerik / Calandrella brachydactyla / Greater Short-toed Lark

Naast grielen, zwart- en witbuikzandhoeders gaan we vroeg ons bed uit voor dit soort waarnemingen. Natuurlijk net z'n staart er niet op. En natuurlijk had hij z'n kop iets moeten draaien. Maar wel net de eerste zonnestralen van de ochtend erop.

Kuifkoekoek / Clamator glandarius / Great Spotted Cuckoo

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Thanks beiden, denk dat jullie gelijk hebben wat betreft verscherping; soms ben ik er te lang mee bezig en valt dit soort dingen me niet meer op :o

@sooterd: gaaf man, in die set zitten een paar prachtige foto's! Vind vooral die bijeneter, zwaluwen, staartmees en vale gier tof. En uiteraard de 2 hier geplaatste foto's met toffe licht.

Als ik dit zie wil ik ook wel eens een keer die kant op, volgens mij vermaak k me daar wel :D

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:29
Het past totáál niet bij de reeksen foto's die hiervoor zijn gepost, maar ik was er zelf erg over te spreken. Ik twijfel alleen of de scherpte wel heelmaal klopt :') En nee, ik durf niet te zeggen wat voor vogel het is, afgaande op de voeten en de staart vermoed ik een eend, maar dan is de volgende vraag wat voor eend...

Hap een krab #2 by Patrick Bregman, on Flickr

PatrickBregman.EU

• Toff
quote:
Xudonax schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 23:30:
afgaande op de voeten en de staart vermoed ik een eend, maar dan is de volgende vraag wat voor eend...
Ik gok op een jonge (juveniele, zeggen de kenners) zilvermeeuw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-02 23:46

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Gezien dat (waarschijnlijk) de meest voorkomende soort is, zul je gelijk hebben Toff.
Het is in ieder geval geen eend. :P

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-02 23:13
@marceltuit: mooie kleuren, wel een klein beetje fel misschien. Vogeltje staat er mooi scherp op.

@sooterd: tweede vind ik wel leuk. Mooi actiemomentje. Bij de eerste is het inderdaad jammer dat hij net weg kijkt.

@xudonax: het is inderdaad geen eend haha. Jammer van het bovenaanzicht, verder staat ie er leuk op!

Van mij een foto van toen het nog wel mooi weer was, enige tijd geleden...
DSC_9188 by Sj44k13, on Flickr

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-02 15:07
quote:
Woutoud schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:24:
Gave plaat! De foto lijkt alleen (op dit formaat in ieder geval) wat hard verscherpt.
Klik op de foto, kennelijk verscherpt Flickr de preview harder dan het 'origineel'.

@Sooterd: eerste foto vind ik mooi :)

• Sooterd
  • Niet online
@Sj44k13: Netjes scherp, maar mis wat compositie. Ben ook niet zo'n voorstander van staande foto's :)

Tropisch weer vraagt om een passende vogel. In de Camargüe in de zoutpannen de prachtige flamingo op de plaat gezet.

Flamingo / Phoenicopterus roseus / Greater Flamingo

Sooterd wijzigde deze reactie 18-07-2015 07:47 (2%)
Reden: Foto update op Flickr

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Mooi beest, goed werk! Alleen de foto is (lijkt) scheef...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
Hmmm, ik heb niet helemaal 'en profil' geschoten en krijg het in mijn hoofd ook niet scheef :) Wellicht komt het door de rimpeling in het water?! Dan zou die een tikkie linksom gedraaid worden. Klopt dat met wat jij zag / dacht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Het water is horizontaal, dus de weerspiegeling moet loodrecht onder de flamingo staan.

Edit: Ik heb even in Lightroom gespeeld: -1,31graden moet ie gedraaid worden.
Je hebt ook nog een rare zwarte vlek boven zijn lijf zitten.

Universal Creations wijzigde deze reactie 05-07-2015 22:14 (46%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MBV
Er worden schevere foto's als poster verkocht, gok ik ;) Dat scheve en dat vlekje was me allebei niet opgevallen, vond het gewoon een leuke foto om te zien :) Volgende keer dat ik in Blijdorp ben zal ik hem na proberen te maken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
Ik til ook niet zo zwaar aan het "scheve". Vlekje is wel een slordigheidje en ik heb het gevoel dat de achtergrond, zeg maar het bovenste 1/3 deel, behoorlijk is bewerkt. Op klein formaat valt het minder op, maar op de grote foto is dat deel nogal vlekkerig, alsof er iets (bijna) is weggepoetst. Het blijft wel een mooie vogel natuurlijk. ;)

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Effe topic omhoog schoppen :P

Feeding time @ the tree by Marcel Tuit, on Flickr

• Universal Creations
  • Laatst online: 11:21
Mooi moment te pakken! Prima uitvoering. Is deze plaat gecropt, of kon je dichtbij genoeg komen? Ik heb het vermoeden dat je dichtbij genoeg kon komen, omdat je aan 340mm al genoeg had.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Hij is genomen vanuit een schuilhut, dus de vogels kwamen naar mij toe :)

Heb hem alleen in het vierkant gecropt :)

marceltuit wijzigde deze reactie 15-07-2015 20:33 (23%)

• Sooterd
  • Niet online
@Universal Creations / @marceltuit: Foto rechtgezet van de Flamingo. Lijkt inderdaad beter te kloppen.
@Toff: De foto is nauwelijks bewerkt, maar hij staat niet echt in het water. Maar in de zoutpannen. Dat zorgt ervoor dat het oppervlak niet egaal is. Ook de vlek boven de flamingo heb ik maar laten zitten. Een kleine imperfectie mag wel van mij.

@marceltuit: Mooi moment. Ik twijfel zelf nog of ik ook eens vanuit een schuilhut ga fotograferen. Foto's zijn altijd wat geënsceneerd, maar wellicht voelt dat anders als je vanuit een hut bezig bent met fotograferen...

Geen wereld plaat, maar wel een grappig moment. De visdief vlak voordat hij toeslaat op het insect wat net voor hem in de lucht hangt.

Visdief / Sterna hirundo / Common Tern

• Toff
@Sooterd: Het ging mij om de vlekken in het bovenste deel van de foto, maar als het jou niet stoort vind ik het ook prima hoor. ;) Die visdief is zeer herkenbaar, op insectenjacht. Heb ik zelf ook zo gezien, maar net geen foto kunnen maken. Ze zijn razendsnel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:40
quote:
Mooi moment te pakken zo, ben zelf alleen niet zo'n fan van vierkante crops. (al werkt het wel in deze foto)
quote:
Sooterd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:02:
Geen wereld plaat, maar wel een grappig moment. De visdief vlak voordat hij toeslaat op het insect wat net voor hem in de lucht hangt.

[afbeelding]Visdief / Sterna hirundo / Common Tern
nette plaat met het insect nog in beeld, in z'n "eenvoud" doet het me toch iets.

gisteren bij het Muiderslot geweest en door even aardig te vragen bij de dames van de roofvogelshow, mocht ik wat foto's van deze uil maken bij hun verblijf.

ik wilde graag het kasteel in de foto duidelijk aanwezig hebben, maar toch de focus op de uil hebben.

Mijn paludarium met gifkikkers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MBV
Mooi gedaan :) Misschien was het wel mooier geweest om de vogel naast het kasteel te hebben, maar daar moet maar net de ruimte voor zijn natuurlijk :)

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21-02 22:51

Karel V

Een simpele ziel

Sfeervol plaatje met een mooie context er aan gegeven. De achtergrond is scherp genoeg om de omgeving te zien zonder dat het onderwerp wegvalt. Wel vind ik vanboven en vanonder de foto iets te krap. De punt van het torentje is afgekapt vanboven en de staart van de uil loopt vast nog een stukje door.
Desondanks blijft het een mooi gevonden compositie voor je foto!

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@sooterd: Leuke actiefoto, cool moment!

@ghostwalker: Toffe uil, staat er mooi op. Om eerlijk te zijn vind ik de achtergrond niks. Leidt teveel af van de vogel...

• Sooterd
  • Niet online
@Gh0stw4lk3r. Hij doet het net niet voor mij. Snap het idee wel, maar misschien is de uitwerking net minder. Scherpte is niet het probleem. Maar wellicht de harde kleuren en de krappe kadering. En het kasteel lijkt iets last van chromatische aberratie o.i.d. te hebben, maar daar kan je vaak niet veel aan doen.

Zelf nog eentje van een paar weken geleden uit Spanje (Ebro Delta). Puntje van de snavel net niet helemaal scherp, maar voor de rest wel lekker clean. Hij was denk ik zo druk bezig met z'n jongen groot maken, dat hij de straat op ging.

Steltkluut / Himantopus himantopus / Black-winged Stilt

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Afgelopen twee weken in Noordoost Duitsland op vakantie geweest: op Usedom en rond Nationalpark Müritz.

Met name Müritz (en het gebied rond de Kummerower See) is prachtig en daar huizen de nodige zeearenden en visarenden. Verschillende dagen op pad geweest met verrekijker en camera en beide soorten veelvuldig kunnen zien. Ook de Rode Wouw verschillende keren tegengekomen.

Over de foto's ben ik nog niet heel tevreden. De afstand was vaak toch nog wel erg groot, maar op bescheiden formaat zijn er toch wel wat aardige platen uit te halen. Bij deze een selectie, op flickr zijn nog meer foto's te bekijken.

Rode Wouw - Red Kite @ Usedom by Frank Vlamings, on Flickr

Visarend - Osprey @ Aalbude by Frank Vlamings, on Flickr

Zeearend - White-tailed Eagle @ Aalbude by Frank Vlamings, on Flickr

Bruine Kiekendief - Marsh Harrier @ Müritz by Frank Vlamings, on Flickr

Zeearend - White-tailed Eagle @ Müritz by Frank Vlamings, on Flickr

Zeearend - White-tailed Eagle @ Müritz by Frank Vlamings, on Flickr

Die laatste twee laten ook mooi het verschil zien tussen een volwassen vogel (boven) en jonge vogel (onder).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:34
Gaaf hoor Orion84! Even moet googlen maar ziet er wel mooi uit daar volgens mij :)

www.mariovisser.com

• kalekat
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-02 09:08
@Orion84: Echt heel gaaf zeker die laatste vind ik erg mooi. Vooral de details op de staart zien er heel strak uit!

• PV-NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-08-2017
@Orion84: mooie foto's ik vroeg mij alleen af of je bij de laatste twee de jonge en volwassen foto hebt omgedraaid, ik zou namelijk denken dat een volwassen vogel meer staart heeft

Canon EOS 70D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 100mm f/2.8L IS USM | EF 100-400mm f/4.5-5.6l IS mk2 USM

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Nee, volwassen vogel heeft een witte staart, terwijl de onvolwassen vogels er nog bruin in hebben zitten. Ook de lichte hals en kop komt pas op volwassen leeftijd net zoals de volledig gele snavel (jong heeft er een zwarte punt aan).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mavi86
Nog eentje van mij

hawfinch by Visser photography, on Flickr

www.mariovisser.com

• MBV
Goeie foto. Volgende keer zou ik wel een iets kleiner diafragma gebruiken, zodat de pootjes en staart scherp zijn (niet storend). En bewerkingsdingetje: het lijkt alsof je teveel verzadiging hebt toegevoegd.

• Mavi86
Bedankt!
Ik ziet dat exif gegevens niet zijn meegekomen. Idd heb ik het diafragma wat (te) groot gehouden. Over het algemeen waren de lichtomstandigheden die dag niet zo best en had de iso al flink opgekrikt. HIj is wel wat verzadigd he. vind hem zelf ook op het randje :)

www.mariovisser.com

• Mr Pingu
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:55

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Verzadiging op de vogel valt wel mee maar de achtergrond is wel heel groen, vooral rechts. Misschien daar lokaal iets verminderen. En met mijn bovenganger eens, staart en pootjes hadden ook scherp gemogen maar het is nu ook niet heel storend aangezien de ogen en het koppie wel goed scherp zijn.

Flickr | Canon 600D | Canon EF-S 10-22mm USM, EF-S 55-250mm IS STM, EF 50mm STM| Tamron 17-50 f/2.8 | Helios 44-2 58/2 | CZJ 50/1.8 MC Pancolar || Dell U2414H || Nokia N900-CSSU Thumb

• Sj44k13
@Gh0stw4lk3r: briljant! niets op aan te merken

@Sooterd: flamingo en steltkluut zijn goed gelukt. Hele mooie kleuren/toning en ze staan er mooi scherp op (wat ook niet anders kan met die lens....)

@Orion: de visarend vind ik het mooiste, gezien zijn dreigende houding. Mogelijk kan je die rechter tak wegshoppen, omdat die een beetje afleidt.

@mavi: eens met het commentaar hierboven. Een iets lager standpunt kan mogelijk ook mooier zijn.

Ook ik fotografeer soms vogels:

DSC_5317-photoshop by Sj44k13, on Flickr

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• PV-NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-08-2017
@Mavi86: mooie scherpe foto, alleen is de achtergrond na mijn gevoel te donker voor de vogel die er voorstaat.

@Sj44k13: 2 zwanen en een meerkoet, leuk, maar ik denk dat ik zelf kleiner zou hebben gecropt, om er wat extra nadruk op te leggen.

Ik zou zelf ook een keer een foto delen.

Eurasian blue tit by Perry Verstappen, on Flickr

zelf kritiek: ik heb deze foto genomen door een spinnenweb, dit omdat als ik bewoog de pimpelmees weg was, maar dit heeft helaas wel een negatief effect op de foto, iets of wat kwaliteit/scherpte verlies...

Canon EOS 70D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 100mm f/2.8L IS USM | EF 100-400mm f/4.5-5.6l IS mk2 USM

• Sooterd
  • Niet online
@Mavi86: Vogelhutfotografie? Eens met de voorgangers verder wat betreft kleuren...

@Sj44k13: Wel een lekker sfeertje. Uitsnede zou beter kunnen en iets meer mist had ook gemogen en door een lager standpunt had je iets meer interactie tussen de twee zwanen kunnen krijgen.

@PV-NL: Kleuren zijn lekker. Jammer idd van de scherpte, hoewel dat nog meevalt hoor. Missende licht in zijn oogje vind ik zelf een 'groter' probleem. Hij had eigenlijk zijn kopje naar rechts moeten laten hangen ;)

En van mij nog een kuifmees. Hij was druk bezig met voedsel zoeken en gaf mij de ruimte om al wandelend dichterbij te komen.

Kuifmees / Lophophanes cristatus / Crested Tit

Sooterd wijzigde deze reactie 12-01-2016 09:08 (4%)
Reden: Flickr link hersteld

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Zo, zal dit topic maar eens reanimeren. Is al veels te lang stil geweest hier :)

Brambling @ The water by Marcel Tuit, on Flickr

Een keep, prachtig vogeltje :)

@Sooterd: Prachtvogels zijn die kuifmezen. Mooi scherp op de foto.

@PV-NL: prachtige kleuren vooral in de achtergrond. Pimpelmees is wat mij betreft scherp genoeg. Als ik dan toch een opmerking mag plaatsen: jammer dat je net het oogje niet goed genoeg ziet.

@sj44k13: Gave sfeervolle plaat. Super!

@Mavi86: Wauw gave vogel, altijd mooi.

@Orion84: Gave vogels, ondanks de afstand zou ik er jaloers op zijn :)

• Sooterd
  • Niet online
@marceltuit Inderdaad lang stil geweest! Kepen zijn inderdaad prachtige vogels. Jouw plaat is volgens mij wel een crop en lijkt iets bewogen. Qua setting wel lekkere kleuren!

Van mij nog een buizerd van 1,5 week geleden. Hebben we gelijk weer wat nieuw topic voer :)

Buizerd / Buteo buteo / Common Buzzard

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

quote:
Sooterd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:12:
@marceltuit Inderdaad lang stil geweest! Kepen zijn inderdaad prachtige vogels. Jouw plaat is volgens mij wel een crop en lijkt iets bewogen. Qua setting wel lekkere kleuren!

Van mij nog een buizerd van 1,5 week geleden. Hebben we gelijk weer wat nieuw topic voer :)

[afbeelding]Buizerd / Buteo buteo / Common Buzzard
Thanks! Crop valt wel mee, maar bewogen heb je zeker gelijk in. Ik vond het echter een te mooi vogeltje en was te blij dat ik hem heb kunnen vastleggen dat ik de foto toch wilde plaatsen :)

Jou buizerdfoto is ook gaaf. Mooi detail dat groene paaltje in de verder redelijk 'grauwe' plaat. me like!

• Scirocco
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-02 15:44
@marceltuit: Nice, een keep! Zie ik nooit zo vaak. Lijkt indd veel gecropt, gezien de achtergrond blur. Maar toch een toffe plaat met die reflectie.
@Sooterd: Mooie sfeervolle plaat Sooterd! Hoewel ik altijd fan ben van breedbeeld uitsnedes, vind ik dat de foto misschien wat beter tot zijn recht kwam met wat meer ruimte boven en beneden.
Gave foto van die Kuifmees ook, leuk zo ondersteboven.

Heb vandaag weer een rondje gedaan en kwam een vriendelijke roodborst tegen. Ik was toen heel blij met mn 70-200 en IS, omdat hij zo dichtbij zat en de zon net achter de sluierbewolking verdween.

1.

2.

3.

4.

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | OnePlus 2 | 7D | 10-400 1.4L IS USM

• Sleehond
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-02 11:54
2 en 3 erg gaaf!

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Die roodborten staan er mooi op Scirocco! Vooral in #2, met dat warme licht op de achtergrond.

#1 is ook wel nice, alleen daar vind ik het jammer dat de eendjes de verkeerde kant op kijken.

• Mavi86
@Sooterd, Super gaaf die Buizerd. heel mooi
@Scirocco, de roodborst staan er leuk op!

Het is me eindelijk gelukt om een foto van een Buizerd te maken. Ik blijf het maar moeilijk vinden om ook maar enigzins in de buurt te komen.

Common Buzzard (buteo buteo) by Mario Visser, on Flickr

Mavi86 wijzigde deze reactie 24-01-2016 14:41 (5%)

www.mariovisser.com

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Mooi met die groene achtergrond. Ben het wel met je eens, die beesten zijn vaak zo schuw als wat; ze vliegen bij mij ook vaak weg zodra ik eraan kom of de auto stilzet oid :|

• Scirocco
Ik heb dezelfde ervaring, die beesten vliegen bijna altijd weg. En als dat niet het geval is, zijn er wel hardlopers of fietsers die langskomen en de vogel laten wegvliegen :9 (heb dat een keer gehad bij een velduil :-( )
Leuke plaat van de buizerd, helaas heeft hij niet zo'n mooi hekje uitgekozen

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | OnePlus 2 | 7D | 10-400 1.4L IS USM

• Scirocco
Kwam net nog een paar leuke foto's tegen die ik afgelopen zomer maakte.

Hongerige Zwarte Mees

Deze Bonte Specht drukte zijn verse dennenappel in een spleet in de boom en begon hem op te eten.
Gefotografeerd vanuit mijn slaapkamer raam, helaas gaat uitzoomen wat lastig met een prime.

Deze Wilde Zwanen (geen knobbelzwanen) vlogen over tijdens een hele mistige ochtend aan het meer.

Een van mijn favoriete vogels, een Roodkeelduiker!

Tja, een doodgewone eend, maar hij past zo mooi in de omgeving

Ik heb heel wat uurtjes besteed aan de zuid-kust van Helsinki, wat een prachtige locatie. Er was altijd wel wat te zien.

• Wijnands
  • Laatst online: 11:18
Na geruime tijd niks heb ik toch maar weer 's de telelens opgediept (en van schimmel ontdaan :( )

Ook al zit ik nog lang niet op het niveau van sommige mensen hier.. een beetje feedback is welkom nu ik aan de slag ben gegaan om mijn foto "mojo" weer terug te krijgen

DSC_5066 by Jeroen Wijnands, on Flickr

DSC_5069 by Jeroen Wijnands, on Flickr

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:57

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

quote:
Wijnands schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:05:
Na geruime tijd niks heb ik toch maar weer 's de telelens opgediept (en van schimmel ontdaan :( )

Ook al zit ik nog lang niet op het niveau van sommige mensen hier.. een beetje feedback is welkom nu ik aan de slag ben gegaan om mijn foto "mojo" weer terug te krijgen

[afbeelding]DSC_5066 by Jeroen Wijnands, on Flickr

[afbeelding]DSC_5069 by Jeroen Wijnands, on Flickr
Ondanks dat ik zelf veel te druk ben om zelf te gaan fotograferen zal ik dan toch een beetje feedback geven.
Al is het alleen maar om dit topic weer eens wat leven te geven ;)

Je eerste foto is mooi scherp op het onderwerp en het belangrijkste onderdeel de ogen scherp met een mooie schijn in het oog. Ook heb je leuk met de DOF gespeeld. Je compositie bij de eerste foto mag wel wat spannender, je onderwerp staat echt midden in de foto met een wat saaie achtergrond daarbij de horizon precies in het midden. Wat ik dan weer wel goed vind is dat je het onderwerp op ooghoogte hebt gefotografeerd. Ik zou de vogel zelf aan de rechterkant geplaatst hebben en wat van de bovenkant wegsnijden maar ik weet verder niet hoeveel ruimte je origineel heeft.

De tweede foto vind ik veel spannender en pakkender om naar te kijken. Het laat mooi een "actiemoment" zien van een pimpelmees. Het enige wat hier ontbreekt is de schittering in de ogen, maar dat kan lastig zijn om die precies te vangen. Je zou deze foto zelfs nog wat ruimer kunnen maken om de mees wat beter in zijn omgeving tot z'n recht laten komen.

Goed het zijn geen National Geografic foto's maar dat hoeft toch niet? Het belangrijkste zou eigenlijk het maken van de foto's moeten zijn, en daarna pas het resultaat en dat mag er best zijn.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Wijnands
  • Laatst online: 11:18
quote:
rockhopper schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:59:

Goed het zijn geen National Geografic foto's maar dat hoeft toch niet? Het belangrijkste zou eigenlijk het maken van de foto's moeten zijn, en daarna pas het resultaat en dat mag er best zijn.
Dank voor de feedback! En ja, het proces is inderdaad belangrijk. Het is tenslotte ook ontspanning!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Vandaag een dagje naar Zeeland geweest om een Tweaker blij te maken met mijn oude D750 en daarna de rest van de dag lekker zelf met de D500 achter de vogels aan te gaan.

Eerste stop: Wissenkerke - Inlaag Keihoogte. Nog nooit in deze hut geweest, maar daar ga ik zeker terugkomen. Mooi met de zon in de rug en verdiept aangelegd waardoor de kijkgaten een mooi laag standpunt bieden. Naast de hut zat een groepje grauwe ganzen met jongen en zo nu en dan kwam er nog het een en ander aan eenden voorbij gezwommen.
DSC_0455.jpg by Frank Vlamings, on Flickr

DSC_0421.jpg by Frank Vlamings, on Flickr

Daarna de Oosterscheldekust verder gevolgd tot aan Colijnsplaat. Bij Colijnsplaat nog een tijd naar een jagend visdiefje staan kijken, maar helaas net te ver weg voor echt mooie foto's. Vanaf daar naar huis gereden, maar wel nog even een paar stops gemaakt rond de Markiezaat bij Bergen op Zoom. Ook daar weinig fijne foto's, maar wel nog getrakteerd op een overvliegende Zeearend.
DSC_0572.jpg by Frank Vlamings, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 15-02 22:43

neevedr

Dat was ik niet!

De Grote Bonte Specht (Dendrocopos major)

Wat me opvalt bij de foto's hiervoor is dat er nog erg veel 'niet-vogel' op de foto staat, veel water of lucht waarbij er best een beetje meer van de crop-tool gebruikt kan worden.

Tweakers.net voor Windows Phone en Tweakers.net voor Windows 8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MBV
Die van Orion hebben IMHO prima verhoudingen voor een grote afdruk (en ook voor de weergave op mijn scherm). Als je er een 50*75 poster van maakt lijkt jouw specht me veel te groot. Misschien dat je de foto's van Scirocco bedoelt: die zijn uit januari, met 5 posts erna, dus dan zou je iets specifieker mogen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Bij de bergeend heb ik ook bewust de reflectie meegenomen en de zeearend, tsja, die zat aardig hoog in de lucht, nog verder croppen wordt het niet beter van.

Nu ik mijn foto's nog eens bekijk heb ik wel het gevoel dat ze wat minder centraal hadden gemogen.

Lekker scherpe plaat van die specht en tof zo met die pinda in haar snavel, maar wel behoorlijk krap gekaderd. Met name aan de bovenkant zou ik iets meer ruimte gehouden hebben.

Orion84 wijzigde deze reactie 23-05-2016 09:43 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
@neevedr: Strakke plaat hoor. Strakke kadering voor mij niet zo'n probleem. Zelf pak ik hem vaak wat ruimer. Ik fotografeer altijd lopende wijs zonder hut of wat dan ook. is jouw foto gemaakt vanuit een hut, of een bekende plek waar hij nestelt?

Speciaal veel vogel op het beeld voor @neevedr ;). Veel vogel is voor mij niet altijd noodzakelijk. Juist de omgeving kan ook veel bijdrage aan een fijne plaat. Voor nu een tureluur met tegenlicht van de avondzon geschoten. Bewijs dat tegenlicht echt niet altijd een probleem is, maar juist ook voor fijne kleuren kan zorgen.

Tureluur / Tringa totanus / Common redshank

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Erg mooie foto's allemaal :)

Zelf eens een filmpje gemaakt.
Er is een duidelijke rangorde: specht > boomklever > mezen onderling. Mezen onderling toreleren elkaar vaak, maar soms zit er ook eens een baziger type in :P

Merel in de tuin by Smoking Crop, on Flickr

Zwitserse eend by Smoking Crop, on Flickr

pimpelmees met jong by Smoking Crop, on Flickr

SmokingCrop wijzigde deze reactie 11-06-2016 00:03 (72%)

Klik voor Mijn Palit GTX 1070 GameRock 8GB review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-02 22:07
Sinds ik mijn Nikon P900 heb ben ik meer gaan fotograferen omdat de resultaten dusdanig zijn dat je er weer vrolijk van wordt. Voorheen had ik een Fujifilm HS20 maar die viel tegen voor het fotograferen van vogels. Verwacht geen DSLR kwaliteit ;) Tips zijn welkom!

Een paar foto's die ik recent heb gemaakt.

Ooievaar, Wetering West.
White Stork (Ciconia ciconia) by Arjan Weijdema, on Flickr

Zuidelijke Klapekster, Gran Canaria
Southern Grey Shrike by Arjan Weijdema, on Flickr

Canarische Tjiftjaf, Gran Canaria
Western Canary Islands Chiffchaff by Arjan Weijdema, on Flickr

Bertehelot's Pieper, Gran Canaria
Berthelot's pipit - Anthus berthelotii by Arjan Weijdema, on Flickr

cbr600f4i wijzigde deze reactie 12-06-2016 09:55 (45%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MBV
Kijk eens in de EXIF gegevens wat hij met het diafragma heeft gedaan. Wat mij stoort is hoeveel de achtergrond afleidt van de vogels, misschien dat dat beter kan door het diafragma zo ver mogelijk open te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Diafragma is 5.6 zo te zien, veel groter zal die lens niet kunnen als je een flink eind inzoomt. Dat is een van de eigenschappen van compact camera's: grote scherptediepte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
quote:
MBV schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:03:
Kijk eens in de EXIF gegevens wat hij met het diafragma heeft gedaan. Wat mij stoort is hoeveel de achtergrond afleidt van de vogels, misschien dat dat beter kan door het diafragma zo ver mogelijk open te zetten.
Misschien handig dat ik er even bij vermeld dat ik momenteel nog alles in de preset bird mode van de P900 schiet. Meeste foto's zijn ook redelijk ingezoomd en hoe verder je zoomt hoe minder de kwaliteit wordt. Vind ik een nadeel van dit soort camera's, echter het alternatief is een dure dslr.

En ja, de achtergrond stoort mij ook dus als je een tip hebt hoe ik dat kan verminderen ;)

cbr600f4i wijzigde deze reactie 12-06-2016 21:46 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
quote:
cbr600f4i schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:43:
[...]
En ja, de achtergrond stoort mij ook dus als je een tip hebt hoe ik dat kan verminderen ;)
Ja, een dure DSLR, zoals je zelf al aangaf...
Er kan een moment komen, waarop je je realiseert dat je erg veel tijd in een hobby steekt, waar je gereedschap een beperkende factor is. Geld is schaars, maar tijd ook. De keus is aan jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cbr600f4i
quote:
Toff schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Ja, een dure DSLR, zoals je zelf al aangaf...
Er kan een moment komen, waarop je je realiseert dat je erg veel tijd in een hobby steekt, waar je gereedschap een beperkende factor is. Geld is schaars, maar tijd ook. De keus is aan jou.
De hobby is vooralsnog vogels spotten. De fotografie is meer voor het determineren en af en toe een foto die in mijn ogen aardig gelukt is is een prettige bijeenkomst. Het nadeel van een DSLR is dat je het hele spel mee moet slepen, iets waar ik nog geen zin in heb. Ik zou ook gegarandeerd veel vogels hebben gemist en missen als ik een DSLR mee op pad neem. De zoom van de P900 heeft me ook dusdanig verwend dat wanneer ik dat met een DSLR wil bereiken qua zoom dat ik een lening mag afsluiten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
Zoals ik eerder aangaf, is het jouw keuze. Als jij tevreden bent, dan is het goed.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
@SmokingCrop: Leuk dat filmpje en leuke soorten op de pinda's. Wat betreft de eerste twee foto's had ik geprobeerd een iets lager standpunt te pakken. Verder is de eend lekker scherp. De pimpels, ouder en kind, is een grappig moment. Poging waard om met fotograferen de voerkorf uit beeld te houden. Dan krijg je een mooiere naturelle plaat.

@cbr600f4i: Gear bepaalt zoals gezegd kwaliteit. Scherpte/diepte en het dichtbij kunnen halen. Ik sjouw ook altijd met een paar kg aan materiaal, maar heb niet het idee dat ik veel mis als ik aan het vogelen ben. Ben daarnaast met fotograferen ook altijd flexibel. Schiet uit de hand, wandelend of uit de auto. Maar goed: het draait idd niet altijd om kwaliteit. Beleving van buiten zijn en vogelen is het belangrijkst ;)

Zelf nog een jonge ringmus. Redelijk benaderbaar en uit de hand gefotografeerd (maar dat is bijna standaard voor mij).

Ringmus / Passer montanus / Eurasian tree sparrow

• MBV
quote:
cbr600f4i schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:43:
[...]

Misschien handig dat ik er even bij vermeld dat ik momenteel nog alles in de preset bird mode van de P900 schiet. Meeste foto's zijn ook redelijk ingezoomd en hoe verder je zoomt hoe minder de kwaliteit wordt. Vind ik een nadeel van dit soort camera's, echter het alternatief is een dure dslr.

Die tip heb ik gegeven: kies het grootste diafragma mogelijk (maar als je ver in het tele-bereik zit zal dat niet veel verschillen van je huidige instelling).
En hoezo een dure DSLR? Een D70* kost 100 euro, telelens voor 200 euro erbij en je bent klaar. Of als je dat te groot en zwaar vind: koop zo'n 4/3 systeemcamera, dan zit je qua scherptediepte etc al minstens halverwege DSLR en compactcamera.
*) mijn camera, die op een upgrade wacht ;) En ik weet zeker dat dit soort foto's beter kunnen met een D70 en een 200mm lens :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sj44k13
@cbr600f4i: helaas is de achtergrond een beetje druk. Vind de ooievaar het mooist gelukt.

@sooterd: staat er mooi op. Ook mooi dat de achtergrond helemaal verdwenen is. Enige dat ik erop kan aanmerken is dat de vogel wel erg rechts in beeld is, maar dat heeft ook wel weer wat.

Hier een Vale Gier uit de dierentuin Amersfoort die de kijker geïnteresseerd aankijkt:

DSC_3210 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remon_v
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:00
@sooterd: mee eens met sj44k13 de mus staat erg veel naar rechts, maar dat stoort verder niet. Oogje is mooi scherp met een reflectie er in.

@sj44k13: mooi moment vastgelegd, ik vind alleen dat erg weinig ruimte is tussen z'n kop en de boven kant foto.

Net een foto gemaakt van een huismus in de tuin, toch best moeilijk om een vogel vast te leggen vind ik.

Huismus by Ramon Vergeer, on Flickr

• Toff
quote:
remon_v schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:39:
Net een foto gemaakt van een huismus in de tuin, toch best moeilijk om een vogel vast te leggen vind ik.
[afbeelding]Huismus by Ramon Vergeer, on Flickr
Ja, dat blijkt wel. >:) Jammer dat de kop wat donker is. Met wat nabewerking zou hij net wat beter tot zijn recht kunnen komen, denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
remon_v schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:39:
Dat lijkt me geen huismus, maar een koolmees :P

Dit is trouwens ook een koolmees, lol :')

SmokingCrop wijzigde deze reactie 25-06-2016 22:36 (20%)

Klik voor Mijn Palit GTX 1070 GameRock 8GB review

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 09:02

Jaymz

Keep on moving !

In de meivakantie waren we bij een vogelshow, helaas om 12:00 op een strak-onbewolkte dag. Onderstaand is me gelukt in de tijd die vrouw en kinderen me gunden ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jon NH
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 20-01 23:01
@Jaymz: Zoals je zelf ook al had vermeld, door het tijdstip zijn de kleuren vrij flets. Persoonlijk vind ik de derde foto de leukste uit de gemaakte serie.

@Remon_v: Prachtig moment met de beweging in de vleugels! Ik kan mij wel vinden in het feedback van Toff, met wat extra nabewerking zou je er nog wat meer uit kunnen halen.

@Sj44k13: Mooie indringende blik.

@Sooterd: Persoonlijk vind ik de gekozen compositie bij de ringmus niet geslaagd, het grote egale vlak voegt voor mij niet veel toe. De foto van je Tureluur is daarentegen prachtig, de groene sprieten ervoor en erachter zorgen voor een prachtige dieptewerking!

Vorige week waren er een aantal heldere avonden, hierdoor was het mogelijk om de silhouetten van twee jonge ooievaars met volle maan op foto te zetten. Achteraf had ik het diafragma nog iets meer moeten knijpen, hierdoor zouden de kenmerken van de maan (kraters etc.) waarschijnlijk wat beter zichtbaar zijn geworden.

Foto is klikbaar voor een groter formaat.

Jon NH wijzigde deze reactie 29-07-2016 21:49 (2%)
Reden: Link groot formaat toegevoegd.

• MysterX
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 31-01 08:40

MysterX

Memleak 4 ever

Ben net begonnen met fotograferen met een spiegelreflex camera. Een Nikon D3300 met een 18-200mm lens.

Ik heb deze foto geschoten op Aruba. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Nikon D3300 18-200mm f/3.5-6.3 1/320

When does the hurding stop?

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:56
Jaymz:
Leuke foto's! Jammer dat de vleugels soms ietwat onscherp zijn, en persoonlijk vind ik de laatste iets flets van kleur.

Jon NH:
Heel leuk moment! Was het niet mogelijk om die rechter wat meer erop te krijgen?
En persoonlijk zou ik misschien de rest nog wat zwarter proberen te maken.

MysterX.
Beestje staat er scherp op! Alleen jammer dat er een stuk poot mist.

Eentje van mij dan:
Untitled by Reno, on Flickr

Was best lastig om 1 te moeten kiezen, want vind er wel meer de moeite waard.
Echter vind ik bij deze de achtergrond heel mooi uitkomen.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@MysterX: Mooi scherp. Vind voor het mooie de donkere delen iets te donker. Verder mooie vogel!

@Toyotamr2: tof man, gaaf licht door de vleugel!

Nu we toch met roofvogels bezigzijn:

Little owl @ the tree by Marcel Tuit, on Flickr

• ToyotaMR2
Cool!

Heeft echt zo'n evil Batman/cape uitstraling.

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Tnx :)

Vogel zat een paar minuten zo te stretchen met zijn vleugels, dus ik zat volop te bursten dat de camera het niet meer trok. Heb ze nu voor het uitkiezen met dit soort poses :D

• MysterX
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 31-01 08:40

MysterX

Memleak 4 ever

quote:
marceltuit schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:57:
@MysterX: Mooi scherp. Vind voor het mooie de donkere delen iets te donker. Verder mooie vogel!
Geen idee hoe ik het beter had kunnen doen maar, al doende leert men ;-) bedankt voor je commentaar.

When does the hurding stop?

• MBV
Dat soort dingen is typisch iets om in nabewerking te verbeteren. Minder 'zwarting' (lightroom) of minder contrast zouden mijn eerste gok zijn, en anders kan je wat met curves slepen tot het naar je zin is.

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 10:59
@MysterX: Mooie kleuren en scherpte. Koel!

@Toyotamr2: Mooi licht in de vleugels! Heb je erbij geflitst?

@marceltuit: Prachtig.

Dagje in Ouwehand leverde onderstaande plaat op met een iets andere invalshoek dan de meeste vogelfoto's.

• ToyotaMR2
Apart gekaderd inderdaad.
Weet nog niet wat ik ervan vind.
Wellicht wat meer diepte creëren met nabewerking?

En nee, niet geflitst.
Is geschoten op 158mm.
ISO500, 1/4000 op f/5.

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:29
schop :)

@ToyotaMR2: Mooi hoe de zon half door de vleugels heen schijnt, goed getimed!
@marceltuit: Geschoten net voordat 'ie opvloog?
@MRIdev: De foto oogt nogal "plat" en wit, wel erg leuk voor een grote print ergens.

Ik kom ook maar weer eens een vogeltje showen, schijnbaar is het een Incastern, geschoten in de dierentuin in Keulen rond Photokina. Het blijft verbazend hoe klein de DoF nog kan zijn met een 70-300 f/4.5-5.6 :) Deze is geschoten op 300mm @ f/5.6, en op groot formaat zijn de "snorharen" al onscherp.

Inca tern by Patrick Bregman, on Flickr

PatrickBregman.EU

• Sooterd
  • Niet online
Fijne schop @Xudonax. Ondanks dierentuinfotografie niet het idee dat er 'in gevangenschap' gefotografeerd is. Fijne kleuren en fijne DOF.

@MRIdev: Leuk uitsnede. Qua nabewerking / belichting zou er nog wel wat aan verbeterd kunnen worden denk ik om er net even meer een 'winner' van te maken.

@marceltuit: Fantastisch moment! Mooie plaat!

Gelijk ook maar een bijdrage van mij. Vers uit de camera:

Taigaboomkruiper / Certhia familiaris / Eurasian treecreeper

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@Xudonax: Grappig beest. Ik zou hem zelf (mede omdat de vogel een beetje naar links kijkt) wat anders kaderen, met de vogel wat meer naar de rechterkant van de foto. Ook jammer dat de rechterkant van zijn kopje wat wegvalt in schaduw. Daarin ben je natuurlijk wat afhankelijk van het licht op het moment, al kan je er in de nabewerking ook nog wel wat aan sleutelen.

@Sooterd: Mooie plaat. Lekker scherp, mooie setting.

Zelf gisteren ook eindelijk weer eens op pad geweest. Een ochtend in de kijkhut bij Wissenkerke gezeten. Helaas kwamen er niet heel veel vogels binnen 'schootsbereik', maar toch wel een paar fraaie platen weten te maken.
Zwarte Ruiter (winterkleed) by Frank Vlamings, on Flickr

Watersnip by Frank Vlamings, on Flickr

• Toff
quote:
Orion84 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:40:
Zelf gisteren ook eindelijk weer eens op pad geweest. Een ochtend in de kijkhut bij Wissenkerke gezeten.
Die Zwarte Ruiter staat er goed op!
De Watersnip komt m.i. wat minder uit de verf door de rommelige omgeving (veertjes) en alg op de snavel.
Zo'n schuilhut biedt wel unieke kansen, maar geen garanties natuurlijk.

• MBV
Volgens mij heeft die watersnip iets teveel verscherping: de rand rond het hoofd ziet er een beetje raar uit, en linksonder zijn lijf zie ik ongeveer een dunne donkere rand. Die rommelige omgeving vind ik juist wel grappig.

• rockhopper
  • Laatst online: 00:57

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

quote:
MBV schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:24:
Volgens mij heeft die watersnip iets teveel verscherping: de rand rond het hoofd ziet er een beetje raar uit, en linksonder zijn lijf zie ik ongeveer een dunne donkere rand. Die rommelige omgeving vind ik juist wel grappig.
Had je al op het plaatje geklikt? Want ik zie die artefacten alleen hier bij tweakers, maar niet op flickr waar de echte foto staat. Mooie plaat trouwens.

@Sooterd gave soort, hoe weet je nou dat het de taigaboomkruiper is, want ik zie eigenlijk geen verschil met een gewone.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Sooterd
  • Niet online
@Orion84: Twee mooie soorten die niet makkelijk te platen zijn. Nette platen!

@rockhopper: Taiga vanwege lange achternagel, wittere buik en wittere oogstreep en kortere snavel. Maar ook vanwege foerageergedrag, dat is onrustiger omdat hij kleinere stukjes klimt en sneller van boom tot boom vliegt.

• Sooterd
  • Niet online
Een nieuw jaar, dus hoog tijd voor fris materiaal. Zaterdag een rondje in Zeeland gemaakt. Heerlijk licht en een mooie slobeend voor de lens gekregen.

Slobeend / Shoveler / Anas clypeata

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*