Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste
Acties:
  • 209.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:21

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Nee, allemaal te ver weg helaas. Maar ik denk dat we over de hele dag misschien wel 100 buizerds hebben gezien, plus enkele ruigpoten en op de Maasvlakte de Arendbuizerd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• marceltuit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:20

marceltuit

Testende fotografeur

Dat zijn er best veel! Had wel gehoord dat er veel Scandinavische buizerds hier overwinteren, maar niet zoveel :o

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Nou was dat dus ook wel een volle dag op pad met 7 collega spotters. Met 8 telescopen op een rij en regelmatig weer een stuk verplaatsen met de auto zie je natuurlijk een boel meer dan wanneer je als fotograaf in je eentje op pad gaat met een telelens en misschien een verrekijker.

Maar vooral in de omgeving van Strijen was het echt redelijk bizar hoeveel buizerds daar zaten. Je hoefde daar geen moeite te doen om 2 of soms zelfs 3 exemplaren in één kijkerbeeld te hebben. Het was vooral de uitdaging om tussen de enorme variatie aan kleed de echte ruigpoten te ontdekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Ja dat geloof ik, 16 ogen zien net iets meer ;)

verschil wel/niet ruigpoot is toch de witte poten? of hoeft dat niet zo te zijn?

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Geen idee, ik kijk doorgaans naar het donkere buikschild en donkere eindband aan de staart. Verder heeft de ruigpoot een lichte kop en borst (maar dat is niet uniek en een van de grootste oorzaken van verwarring). Aan de vleugeltekening (zowel boven als onder) is het ook te zien.
http://waarneming.nl/soort/info/321

Orion84 wijzigde deze reactie 25-01-2015 12:39 (6%)

• Sooterd
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
@Orion84: Lekker sfeertje qua licht en kleur. Ze hadden idd een paar meter lager moeten zitten :)

Zelf afgelopen donderdag in Zeeland wezen vogelen. Daar bleef deze mannelijke torenvalk mooi net boven de dijk op de wind hangen en kon ik zo vanuit de auto fotograferen. Licht was niet echt heel erg lekker, heel de dag helaas bewolkt.... Maar wel happy met deze buitenkans!

Flickr | Nikon D7200 | Nikon 500 F4 | Sony A77 | Sony 16-80

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-05 20:51

EXX

EXtended eXchange

Zo, die staat er strak op!

Afgelopen zaterdag lag er na lange tijd redelijk wat sneeuw:

Winter by Matt H. Imaging, on Flickr

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@Sooterd: mooie plaat. Inderdaad een beetje grauw, maar wel een mooie houding en goed scherp :)

@EXX: Heb je die foto in de schemering gemaakt, of ben je gewoon vergeten te corrigeren voor het feit dat je camera probeert te belichten naar 18% grijs en daardoor bij witte sneeuw de mist in gaat?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

De foto is niet bij schemering, maar gewoon overdag bij een compleet grauwe hemel gemaakt, dus erg diffuus licht. Dat verklaart wellicht waarom het niet echt contrastrijk is, hetgeen wel overeenkomt met de werkelijkheid. Belichting is niet automatisch; camera stond in M-mode en de witbalans op bewolkt. Orginele foto is sowieso in RAW gemaakt en omgezet via Lightroom.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Het gaat me niet zozeer om dat het wat grauw is, daar kan je inderdaad weinig aan doen. Maar de foto is gewoon onderbelicht. Sneeuw is volgens mij wit (zelfs op een bewolkte dag) en niet grijs. En dat de camera op M mode stond zegt niks als jij de instellingen zo gekozen hebt dat de lichtmeter netjes op 0 uitkomt, want dan heb je gewoon hetzelfde effect als de automaat: de lichtmeter middelt naar 18% grijs, dus een wit onderwerp wordt onderbelicht, tenzij je daarvoor compenseert.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb gewoon gekeken hoe de foto er in de live view uitzag en vergeleken met de werkelijkheid. Het was buiten ook relatief donker door de dikke, egaal grijze deken van bewolking, zeker voor midden op de dag.

edit: Misschien heeft het met de helderheidsinstelling van mijn monitor te maken....

EXX wijzigde deze reactie 26-01-2015 17:09 (17%)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Je kan het beste naar het histogram kijken. Een scene met veel wit, zou een histogram moeten hebben met een piek aan de rechterkant.

Als je het histogram van deze foto bekijkt zal je zien dat het een heel stuk los zal staan van de rechterkant.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dit is het histogram.

Dat staan toch redelijk in het midden en zoals jezelf al aangaf, het staat inderdaad los van de rechterrand. Ik heb overigens de foto eens +0.4 EV opgeschroefd als test. De sneeuw werd natuurlijk een stuk witter, maar de foto als geheel werd nogal flets. Ik vond het iig niet echt een grote verbetering:

Winter v2

EXX wijzigde deze reactie 26-01-2015 19:35 (6%)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dat fletse kan je wel weer wat compenseren door de blacks wat terug naar links te trekken, of in plaats van de volledige exposure te verhogen enkel de highlights wat op te krikken.

Een histogram dat in het midden staat is niet per se een goed histogram. Als je een scene met veel wit en lichtgrijs fotografeert zoals hier, dan hoort daar een flinke bult bij die sterk richting de rechterkant neigt. Maak je een close-up foto van een pikzwarte meerkoet, dan hoort daar juist een piek bij aan de linkerkant.

Orion84 wijzigde deze reactie 26-01-2015 20:24 (47%)

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-05 00:38
@Sooterd: Geweldige hoek/houding op je foto. Misschien is de kleur en eventueel het contrast nog wat op te halen, maar persé nodig is dat niet. Misschien haal je daarmee juist de sfeer uit je plaat. Eerlijk, dit is echt een foto die ik zelf graag gemaakt zou hebben!

• Sooterd
  • Niet online
@Toff: Thnx! Sfeer wordt idd al snel anders. Iets meer kleur en contrast maakt het snel onnatuurlijk. Soms moet je maar leven met het licht wat je op dat moment hebt. Dat bepaalt wel direct de sfeer.

@EXX: Foto komt idd grauw over, maar tob zelf ook met de juiste witbalans. Ga vaak op m'n gevoel af en pas met name exposure aan en doe dan nog wel eens een klein beetje met contrast, verzadiging e.d.

Op een bewolkte dag, twee weken geleden, bij het donker worden deze koereiger gefotografeerd. Door de grijzige sfeer, klein beetje vignetering en de focus van de koereiger die op jacht is, krijgt de foto wel uitstraling (vind ik :9 ). Bewolkt weer kan dus ook in je voordeel werken.

Daarentegen een paar weken geleden een roodborsttapuit op de plaat gezet met ondergaande zon. Dan wordt de sfeer er wel lekker warmpjes op gezet. Das dan weer de andere kant van licht. Dat doet weer verlangen naar een warme zomer :)

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16:55
@Sooterd Wauw die achtergrond op de laatste foto is heerlijk in contrast qua scherpte met het onderwerp, pluim!

Geen bijzondere foto maar afgelopen weekend voor het eerst wezen vogelen, erg leuk. Hierbij twee plaatjes:

Kerkwerve 25 januari 2015, Grauwe Gans by Robbert, on Flickr

Stellendam Buitenhaven 25 januari 2015, Aalscholver by Robbert, on Flickr

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:41

Pierre

Zucht

Zelf maak ik bijna geen foto's van vogels, al kijk wel regelmatig hier in het forum. In oktober waren we op vakantie in Australië en uiteraard veel foto's geknipt.

Niet veel foto's van vogels (omdat ik het geduld er niet voor heb) maar deze kookaburra ging er wel mooi voor zitten op een camping waar we stonden.

Wil hem jullie niet onthouden :)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Hehe, bijzonder beestje :)

Jammer dat hij naar links kijkt, maar daar weinig ruimte zit. Heb je deze foto gecropt? Zo ja, heb je ruimte om de uitsnede wat naar links te schuiven? Dat zou het een stuk beter doen uitkomen.

@Robberto: Die aalscholver staat er fraai op hoor d:)b

Orion84 wijzigde deze reactie 31-01-2015 13:00 (11%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005

Pierre

Zucht

@Orion84 dank voor je commentaar, de foto is niet gecropt was voor mij de 1e keer met een Canon dus ben allang happy met dit resultaat :)

Maar toch bedankt voor je advies

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
quote:
Jammer dat de staart er niet helemaal op staat.

Overigens, de foto oogt een beetje grijzig / flets. 9 vd 10 keer kun je dat verbeteren door Z/W levels op te schuiven. Zie ook zie 'ADJUSTING THE BLACK AND WHITE POINT LEVELS'. Reuze simpel en het maakt je foto's mooier. Als je geen photoshop hebt, ik gimp kan het ook.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Haas_nl
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 03-04 15:24
Die foto mag inderdaad wel beetje nabewerking hebben.

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@Pierre61: Het meeste is al gezegd, dus dat ga ik niet nog een keertje doen. Wil wel zeggen dat ik jaloers ben en het een prachtig beestje vind :D

@Robberto: Die aalscholver is wel gaaf, mooie houding.!

@sooterd: Die roodborsttapuit is erg mooi, nice work! Licht is erg mooi en die kleurenband in de achtergrond werkt ook mooi mee.

@EXX: Persoonlijk vind ik hem door de vele takken wat druk, maar de setting met de sneeuw is wel gaaf :)

Van mij een paar plaatjes van afgelopen zaterdag, genomen vanuit een schuilhut. 's morgens sneeuw, 's middags prachtig licht:

Crested tit #2 @ The Netherlands by Marcel Tuit, on Flickr

Yellowhammer @ winter 2015 by Marcel Tuit, on Flickr

Crested tit @ The Netherlands by Marcel Tuit, on Flickr

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
@Robberto: die aalscholver staat er echt goed op!
@Pierre: jammer dat de vogel inderdaad wat veel aan de linkerkant van de foto zit. Ook lijkt hij niet helemaal scherp.
@ Marcel: prachtige foto's, qua belichting, compositie en scherpte. Alleen jammer dat ik geen grotere versies kan zien :)

Vandaag de Vale gieren in Amersfoort weer eens aanschouwd. Ze botsen bijna tegen je aan met vliegen. Zijn een beetje onhandig.
DSC_2089 by Sj44k13, on Flickr
DSC_2033 by Sj44k13, on Flickr
DSC_2031 by Sj44k13, on Flickr

Helaas zie je het hekwerk bij de vliegende varianten...

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 28-02 12:43
Sj44k13: Je eerste foto spreekt mij erg aan. De dreigende kop,mooi scherp.. misschien ietsjes meer croppen?
Marceltuit: Alle 3 mooie foto's. scherp en mooi van kleur. eerste foto spreekt mij het meest aan
Piere61: Leuke vogel als onderwerp.
Jammer alleen dat z'n staart er niet geheel op staat en hij lijkt wat soft/laag qua contrast?
Roberte: De aalscholver vind ik goed gelukt. Veel detail in het zwart en zn pose is mooi.
Sooterd: je 2e foto vind ik erg mooi. De kleur,zachte achtergrond..nice :)

Een foto van vandaag met het testen van mn Sigma 150-600
Niet erg bijzonder maar voor mij eindelijk een geslaagde foto met deze lens.

5Diii | 7D | 50mm F1,4 | 24-105 F4 | 70-300 L | Tamron 17-50 F2,8

• Sj44k13
Die lens wil ik ook wel. Is die foto op 600mm?

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 28-02 12:43
Ja..Canon 7D- ISO 1600-F8 -600mm

5Diii | 7D | 50mm F1,4 | 24-105 F4 | 70-300 L | Tamron 17-50 F2,8

• Sooterd
  • Niet online
@roberto: Aalscholver staat er netjes op. Grauwe gans qua sfeer lekker, maar zou proberen je compositie wat spannender te maken. Nu istie wel heel erg gecentreerd.
@marceltuit: Rete strakke platen. De eerste kuifmees in een bijna studio achtige omgeving is niet helemaal mijn ding. Hou van natuurlijke omgevingen.
@Sj44k13: Prima platen.
@melly: Je ziet best wel wat ruis in de foto. Daarnaast kijkt de huismus weg. Ik denk dat je van een huismus relatief makkelijk een beter plaat kan maken. Daarnaast is veel mm's prettig, maar niet de oplossing tot eenvoudig mooie platen. Je kan beter een snelle 400mm lens hebben met een hoge licht opbrengst dan veel mm's die traag scherp stelt en veel licht verliest. Daar moet je mee om leren gaan. Mijn Sigma 50-500 levert weleens wat frustratie op ;)

Drieteenstrandlopers op de Brouwersdam die net tegen de vloedlijn aan het eind van de middag heerlijk in de ondergaande zon wat dutten :)

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@Sj44k13: tnx :)

Indrukwekkende beesten, mooie platen ook. Eerste vind ik gaaf vanwege de blik van het beest en de derde vind ik best een geslaagd vluchtfoto. Tweede vind ik wat minder, vanwege dat de vleugel te dicht bij de kop zit.

@Melly: Mooi resultaat! En dat wordt alleen maar beter als je de lens meer leert kennen ;)

@Sooterd: Dank je! Wat betreft de eerste, is gewoon buiten hoor. Achtergrond is zo donker omdat er fel licht op de vogel scheen en ik spotmeting gebruikt heb. Icm met een toch al donkere achtergrond krijg je dan dit soort platen. Vind het ook niet altijd mooi, maar bij deze vond ik het wel werken. Gelukkig maar dat smaken verschillen ;)

Altijd leuk die drieteenstrandlopers. Mooi laag standpunt. had misschien alleen van de rechterkant iets afgesneden, zodat dat hoofdje er niet meer op staat.

Van mij nog een aantal:

Common chaffinch @ The needles by Marcel Tuit, on Flickr

Great spotted woodpecker @ The Netherlands by Marcel Tuit, on Flickr

Common kestrel @ Zeeland by Marcel Tuit, on Flickr

• neevedr
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-05 15:08

neevedr

Dat was ik niet!

Wat een schitterende scherpe platen hierboven zeg! Erg mooi (en knap) gedaan.

Zelf heb ik het ook weer geprobeerd:

neevedr wijzigde deze reactie 12-02-2015 20:59 (37%)

Tweakers.net voor Windows Phone en Tweakers.net voor Windows 8

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Mooie uitsnede! Ook scherp genoeg en mooi van kleur. Alleen jammer dat hij net niet goed genoeg naar je kijkt.

En je plaatje werkt btw niet, ik kan wel de link aanklikken maar hier in het forum zien doe ik hem niet.

• Sj44k13
@Marceltuit: ze zijn weer mooi. Vooral die laatste. Zijn die foto's op fullres ook zo scherp?
@neevedr: goede crop en mooie blik. Lekker dreigend.

Hier een paar van mij. Vind vooral de eerste goed gelukt. Ik vrees dat ik wel moet gaan investeren in een Tamron 150-600 oid, aangezien ik eigenlijk altijd op 300mm zit en de 55-300 niet bepaald goed daarop is en ik eigenlijk verder moet kunnen :)
DSC_3267 by Sj44k13, on Flickr

Helaas last van veel takken voor dit beestje.
DSC_3277 by Sj44k13, on Flickr

Deze vond ik wel wat hebben, een keer wat anders.
Different perspective by Sj44k13, on Flickr

• Sooterd
  • Niet online
@marceltuit: Wederom nette platen. Stuk voor stuk.
@neeverd: Strak hoor. Probeer dat maar eens met een uil in het wild :)
@Sj44k13: De blauwe reiger is mijn favoriet. Duidelijke focus. De fazant is qua omgeving wel druk en de gaai heeft het licht niet helemaal mee. Ondanks dat mag je wel blij zijn met je gaai. Zijn vaak erg schuw!

Zelf gisteren nog naar Mijdrecht geweest voor de pestvogel. Licht was prima, alleen die takjes... :/

• Sj44k13
Jammer van de takjes inderdaad. Verder prima foto's. Bij de eerste is de achtergrond mooier, maar bij de tweede de houding van de pestvogel.

• gelukkie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-03 13:55
Mooi beestje hoor! Vind de kleuren fijn wegkijken. Die takjes zijn jammer, maar zoveel tijd had je wss niet om van compositie te veranderen ;)

Ik schiet zelf eigenlijk vrijwel nooit vogels, maar vanmorgen zat het roodborstje toch wel erg dichtbij:

Hoorneboegse Heide by Michel Geluk, on Flickr

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

quote:
Sj44k13 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:35:
@Marceltuit: ze zijn weer mooi. Vooral die laatste. Zijn die foto's op fullres ook zo scherp?
@neevedr: goede crop en mooie blik. Lekker dreigend.

Hier een paar van mij. Vind vooral de eerste goed gelukt. Ik vrees dat ik wel moet gaan investeren in een Tamron 150-600 oid, aangezien ik eigenlijk altijd op 300mm zit en de 55-300 niet bepaald goed daarop is en ik eigenlijk verder moet kunnen :)
[afbeelding]DSC_3267 by Sj44k13, on Flickr

Helaas last van veel takken voor dit beestje.
[afbeelding]DSC_3277 by Sj44k13, on Flickr

Deze vond ik wel wat hebben, een keer wat anders.
[afbeelding]Different perspective by Sj44k13, on Flickr
Jep, ook op fullres zijn ze zo scherp. Scheelt dat ze in alle gevallen op minder dan 5 meter zaten. Scheelt een hoop :)

Jou reigerfoto vind ik het leukst, is idd eens wat anders en reigers hebben best een mooi patroon vind ik :)

Je fazant vind ik iets te rommelig en onopvallen (de vogel).

@Sooterd: Mooi licht inderdaad, kleuren ook top. Jammer inderdaad van de takjes!

@gelukkie: Ik vind het een fijne plaat! Kleuren zijn best ok. Zou hem misschien wel iets uit het midden halen.

Van mij een Willet (is dat ook de nederlandse naam? Geen idee...) aan het diner...

Willet @ dinner by Marcel Tuit, on Flickr

• leendertv
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:06
Mooi licht, kleuren en scherpte gelukkie. Jammer dat de vogel in het midden staat en de rommelige voorgrond links onderin.

Mooi foto Marcel! De kleuren zijn heel fijn.
Deze vind ik ook geweldig: Common chaffinch @ The needles by Marcel Tuit, on Flickr

Van mij nog een simpel portret van een eenvoudige eend:

leendertv wijzigde deze reactie 04-03-2015 11:19 (24%)

Panasonic FZ2000 - Volg me op Instagram: https://www.instagram.com/leendert_v/

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Thanks Leendert!

Jou eend is ook gaaf, lekker mooi dichtbij, mooie kleuren en scherpte!

Van mij ook nog eentje. Helaas wat minder scherp want wat verder weg, maar vond hem toch wel geslaagd:

Het schijnt overigens een zogenaamde 'epauletspreeuw' te zijn. Nooit van gehoord... :+

Red winged blackbird @ Savannah wildlife refuge by Marcel Tuit, on Flickr

marceltuit wijzigde deze reactie 04-03-2015 19:01 (8%)

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

En die heb je in NL geschoten? Mooie waarneming, ik heb het beestje nog nooit gezien.

This footer is intentionally left blank

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

quote:
ajhaverkamp schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:36:
En die heb je in NL geschoten? Mooie waarneming, ik heb het beestje nog nooit gezien.
Nope, in de VS ;)

• leendertv
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:06
Ik vind het niet zo'n prettige foto om naar te kijken Marcel. Komt denk ik door het licht? En is het kopje wel echt scherp?

Ik kwam nog wat duiven tegen in Rotterdam. Die beesten zijn mensen gewend :)

Panasonic FZ2000 - Volg me op Instagram: https://www.instagram.com/leendert_v/

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:49

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

quote:
leendertv schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:04:
Ik vind het niet zo'n prettige foto om naar te kijken Marcel. Komt denk ik door het licht? En is het kopje wel echt scherp?
Heb je op de foto zelf geklikt? De "preview" op tweakers is werkelijk tweakers onwaardig en geeft een vies onscherp beeld, waar de foto op Flickr toch echt messcherp is.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Heb al ruim een jaar een voedertafel op mijn balkon staan, met daarop een eiken stam. In die stam heb ik gaten geboord die ik met voer kan vullen en daarnaast staat er ook nog een pindakoker op.

Tot voor kort eigenlijk nauwelijks interesse van vogels. Eén merel kwam zo nu en dan al langs, maar vorig jaar werden de vetbollen voornamelijk soldaat gemaakt door een muis.

Sinds een paar weken komen er echter regelmatig mezen op bezoek, zowel koolmezen als pimpelmezen. Voorlopig heb ik alleen nog foto's door de balkondeur heen gemaakt (dubbelglas), wat niet echt ideaal is. Binnenkort maar eens proberen of ze ook blijven komen als ik de deur openzet. En dan ´s ochtends eens achter de camera kruipen als het licht nog wat meer van opzij komt.

Pimpelmees - Blue Tit by FrankVl, on Flickr
Koolmees - Great Tit by FrankVl, on Flickr

• Toff
quote:
Orion84 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:21:
Binnenkort maar eens proberen of ze ook blijven komen als ik de deur openzet. En dan ´s ochtends eens achter de camera kruipen als het licht nog wat meer van opzij komt.
Als die mezen bij jou net zo schichtig zijn als bij mij, wens ik je veel succes...

Die pindakoker doet het voor mij niet echt, maar die stam levert een prima foto op. Hopelijk binnenkort nog scherper!

• Sj44k13
@leendertv: mooi laag standpunt. De twee de duif lijkt iets te veel verscherpt te zijn, volgens mij zie ik artifacts. Verder mooie poses van de duiven.

@orion: Nice. Vind de eerste beter dan de tweede, omdat de kop van de tweede net niet scherp lijkt te zijn en ik vind de pinda's wel wat hebben.

Vandaag heb ik ook duiven (en een eend) gefotografeerd in Utrecht met mijn nieuwe 70-200 f4 :). Ernstig scherp dat ding. Scherper dan mijn 105mm micro voor zover ik kan zien. Wel jammer dat de bokeh bij foto 3 op de tweede duif iets tegenvalt. Misschien door zon e.d. of bewogen?
DSC_4492 by Sj44k13, on Flickr

DSC_4511 by Sj44k13, on Flickr

DSC_4466 by Sj44k13, on Flickr

DSC_4495 by Sj44k13, on Flickr

Sj44k13 wijzigde deze reactie 04-04-2015 00:09 (5%)

• Toff
Sjaak, die duiven gaan wel, maar de achtergrond bij die eend is wel een beetje jammer. Hij staat er wel lekker parmantig op.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik zou de foto met de eend aan de rechterkant wat gecroppped hebben, zodat de staart vd eend zich precies in de rechterhoek bevindt. Eventueel zou ik ook aan de bovenkant en linkerkant wat meer gecropped hebben; de eend vult dan het beeld wat meer. De eend zelf staat er prima op.

@Orion84: de koolmees spreekt me het meeste aan. De achtergrond is mooi rustig en laat het vogeltje beter uitkomen.

Ik heb ook een Amersfoortse gier in de aanbieding:

Blink by Matt H. Imaging, on Flickr

• Sj44k13
Ook in de dierentuin geweest? :) lukt dat met een 500mm in die kooi?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ja hoor, dat gaat prima. Je moet alleen uitkijken met de achtergrond, zodat je niet allemaal van die donuts krijgt met de reflex lens. Om je een indruk te geven, dan krijg je dit:

Donuts Galore by Matt H. Imaging, on Flickr

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@EXX: Nee, die achtergrond werkt niet voor mij sorry :P

Amersfoortse gier is erg gaaf, prachtige scherpte en boze blik. Mooi!

@Sj44k13: die duivenfoto's (behalve de 2e) vind ik best ok, maar de eendenfoto werkt niet voor mij. Te gek standpunt.

2e duivenplaat is ook gek doordat de achterste duif uit de voorste duif lijkt te komen.

@Orion: Leuk, wil dit ook nog eens realiseren in mijn tuin maar moet eerst even wat verzinnen voor de achtergrond. Tuin is niet zo heel groot dus kans dat je baksteen als achtergrond ziet is redelijk groot :P

Je 2e foto is wel ok, de eerste vind ik niks vanwege de pindakoker.

@Leendertv: 2 mooie scherpe platen, nice!

2 meeuwtjes op het strand
Gulls @ Seal rock statepark by Marcel Tuit, on Flickr

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Heel mooie dieptewerking in deze foto!

• SlagerBlom
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Het niveau van de meeste foto's is niet om over naar huis ter schrijven. Kijk eens op birdpix.nl. Daar zie je veel voorbeelden van hoe het ook kan.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

*knip*

Woutoud wijzigde deze reactie 04-04-2015 16:11 (155%)
Reden: Houdt je reacties op niveau. :)

• BeefHazard
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 15:02
*knip*

Woutoud wijzigde deze reactie 04-04-2015 16:10 (91%)
Reden: Doe maar niet.

80D | EF-S 18-135 IS USM | EF-S 10-18 IS STM | EF 70-300 IS USM | EF 50mm f/1.8 | ZBook Studio G3 | 27UD88-W (4K)

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

quote:
EXX schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:00:
Heel mooie dieptewerking in deze foto!

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:22

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

quote:
SlagerBlom schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:21:
Het niveau van de meeste foto's is niet om over naar huis ter schrijven. Kijk eens op birdpix.nl. Daar zie je veel voorbeelden van hoe het ook kan.
Kritisch zijn is prima en kritiek geven net zo goed, maar doe dit dan wel onderbouwd en opbouwend.

Woutoud.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sj44k13
Mooie foto Marcel! Denk vooral door het lage perspectief, maar ook door het zachte licht. Hoe heb je dit gedaan, op de grond liggen?

Van mij ook nog een Amersfoortse gier. Helaas had ik de verkeerde knop aangeraakt bij mijn camera waardoor er JPG fine uitkwam, maar toch aardig gelukt volgens mij.

DSC_4698 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

quote:
Sj44k13 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:49:
Mooie foto Marcel! Denk vooral door het lage perspectief, maar ook door het zachte licht. Hoe heb je dit gedaan, op de grond liggen?

Van mij ook nog een Amersfoortse gier. Helaas had ik de verkeerde knop aangeraakt bij mijn camera waardoor er JPG fine uitkwam, maar toch aardig gelukt volgens mij.

[afbeelding]DSC_4698 by Sj44k13, on Flickr
Nee, gewoon op mijn knieen met camera op monopoot/laagste stand. Zal +- 50cm hoogte zijn oid. Valt dus eigenlijk wel mee met dat lage standpunt :P

Jou plaat is wederom best nice, al had ik de kop misschien iets meer naar rechts gepositioneerd. Wederom gave expressie. Die beesten kijken echt super sjaggo _/-\o_ :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-05 06:54
Ook maar eens wat uitgetest in Blijdorp

P1010165 by avtien, on Flickr

Gene wijzigde deze reactie 05-04-2015 19:11 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sj44k13
Leuk, maar kan je ook commentaar op je voorgangers geven?

• Gene
De verschillende methodieken, instellingen en composities is nog iets wat ik onder de knie moet krijgen, maar als ik zo de verschillende foto's van net zovele verschillende vogels bekijk heb ik nog een hele weg te gaan. Jouw laatste kiek van de Amertsfoortse gier (?) ziet er voor mij lekker scherp uit. kleurschakeringen zijn voor die foto gewoon lekker in orde, meer had er ook niet bij gemoeten.

P1000274 by avtien, on Flickr

Gene wijzigde deze reactie 06-04-2015 14:53 (23%)

• Sooterd
  • Niet online
@Gene: Probeer de volgende keer te focussen op 1 onderwerp en als het lukt dat ook te isoleren (scherpte/diepte), dan krijg je een veel fijnere kijkplaat!
@Sj44k13: Netjes scherp, prima uitsnede. Probeer dat maar eens in het wild te doen ;)
@marceltuit: Fijne kleuren en prima hoek :)

Zelf vandaag de blauwborst gedaan. Ze zijn weer terug. Tegenlicht maakte het wat onhandig, maar leverde ook weer lekkere kleuren op.

Blauwborst / Luscinia svecica

Sooterd wijzigde deze reactie 06-04-2015 22:01 (4%)

• debeer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:30
Een aardige plaat van de Blauwborst.
Vind het vogeltje er wel wat glad uit zien.
Grote crop?

www.debeerzietzevliegen.nl

• Sooterd
  • Niet online
Een relatief grote crop idd. Geschoten op iso 400 levert aardig wat ruis, dat met LR wat onderdrukt, maar dan wel weer als gevolg dat je details verliest. En oh ja, tegenlicht levert sowieso altijd minder detail op :)

Sooterd wijzigde deze reactie 07-04-2015 09:20 (17%)

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Sooterd
Ik vind het een heel geslaagde foto. De haast monochrome beige achtergrond laat de vogel mooi uitkomen.

@Gene:
De vogel lijkt me wel heel erg oranje. Teveel kleurverzadiging?

Nog een vogelportret uit de dierentuin:

Glossy Ibis by Matt H. Imaging, on Flickr

EXX wijzigde deze reactie 07-04-2015 11:42 (9%)

• Gene
quote:
@Gene:
De vogel lijkt me wel heel erg oranje. Teveel kleurverzadiging?
Dit is een ongewijzigde foto. Het betreffende beestje ziet er inderdaad zo uit... :*)

• Bravo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 16:43

Bravo

Second Best

Ook ik heb me laten verleiden tot het fotograferen van vogeltjes, de beestjes zijn de laatste dagen volop actief voor mijn raam.

Allereerst het commentaar op mijn voorgangers:
EXX: Mooie diagonale lijn door de snavel, fijne verhoudingen. Lekker scherp, alleen vind ik de kleuren wat vlak. Dat de zon de lens in komt zal daar vast mee te maken hebben.
Scooterd: Prachtig vastgelegd, hoop ooit nog een keer een blauwborst in het wild tegen te komen, wat een prachtig beestje [/ martin gaus]. Het riet aan de rechterkant is een beetje funky, maar de plaat kan daar ook wel wat afleiding hebben voor het evenwicht.
@Gene: Jammer van de flits bij de spreeuwen (?) hierdoor zijn ze niet echt geisoleerd van de omgeving. De oranje vogel valt lekker op, de volgende keer zou je nog een stapje naar rechts kunnen doen om de sprietjes riet niet te laten overlappen. Daarnaast is de vogel wel erg oranje en de omgeving futloos, misschien is je witbalans wat van slag geweest.
@Sjaakie: Mooie blik gevangen van de gier. Ik zou hem nog wat lichter maken, maar mogelijk is dit de natuurlijke kleur.

Een koolmeesje kwam even snacken in de conifeerboom voor mijn huis en zat daardoor lang genoeg stil om de camera erbij te kunnen pakken. Helaas wel door vies glas en een luxaflex heen gefotografeerd, al valt het mij mee hoezeer dat effect heeft gehad.
JBRO_IMG_1204_01 by Bravo, on Flickr

Flickr
Canon 6D
17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
@Bravo: jammer dat de focus niet helemaal goed ligt (beetje frontfocus), maar verder een hele mooi plaat met lekkere toning.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Sooterd
  • Niet online
@EXX: Netjes. Fijne plaat, prima lijn en kleur.
@Bravo: Oog wat flets, maar dat was mijn vorige foto ook een beetje. Voor de rest weinig op aan te merken.

Omdat ik nooit genoeg krijg van de blauwborst vanochtend met beter licht wezen fotograferen.

Blauwborst / Luscinia svecica

• Gene
Echt mooi zo'n blauwborstje die zie ik hier niet zo gek veel.

En gelijk ook maar eens iets van mij, kwam aanvliegen en tsja dan is het even snel knippen.....

P1000735-1 by avtien, on Flickr

Gene wijzigde deze reactie 13-04-2015 16:39 (7%)

• Sj44k13
@Sooterd: staat er prima op, leuk in zo'n actieve pose.

@gene: hij heeft potentie, maar ik zou als je die ruimte heb of rechts meer ruimte voor de gans overhouden of de rechter gans eraf croppen en zo de focus op de landenversiering vogel leggen. Ook oogt hij wat donker, maar dat kan ook het weer geweest zijn.

• Gene
@Sj44k13 heb de rechtergans er eens afgecropt, en de helderheid iets opgekrikt. Dan krijg ik dit...

P1000735-2 by avtien, on Flickr

Inderdaad een goed advies te beperken tot het hoofdonderwerp, de landende gans..

• ikmattie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:03
@Gene, die bewerking maakt de foto een stuk mooier! Hij lijkt alleen nog steeds een beetje grauw, maar dat zal wel aan het weer gelegen hebben.
Mooie pose van het blauwborstje. Mooie vogeltjes ook zeg, zie ze helaas nooit.

1 van mij uit Zuid Afrika

white fronted bee eater by ikmattie, on Flickr

Mijn Flickr; Sony A6000

• Gene
@ikmattie.
Bedankt. Grauwe komt idd van de grauwe dag. Zon scheen niet en er stond een redelijk frisse wind. Echt zon dag waarvan je hoopt dat het de laatste koude dag voor de zomer is.

Mooie foto uit z Afrika trouwens, ben nog niet in de gelegenheid geweest daar heen af te reizen. Komt wellicht over een jaartje of 5-6 na mijn pensioen.

Gene wijzigde deze reactie 16-04-2015 17:21 (32%)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Toff schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:02:
[...]

Als die mezen bij jou net zo schichtig zijn als bij mij, wens ik je veel succes...

Die pindakoker doet het voor mij niet echt, maar die stam levert een prima foto op. Hopelijk binnenkort nog scherper!
De pimpelmeesjes lijken zich inmiddels behoorlijk op hun gemak te voelen. Een paar dagen geleden een poging gedaan met de deur open en het meesje bleef rustig zijn gang gaan, ondanks het sluiterlawaai.

Door het tegenlicht (en omdat ik vergat verder in te zoomen) is het nog niet helemaal naar wens (deze foto is een stevige crop), maar op deze manier in elk geval geen bijwerkingen van het dubbelglas meer.
Pimpelmees - Blue Tit by FrankVl, on Flickr

• Sj44k13
quote:
Gene schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:55:
@Sj44k13 heb de rechtergans er eens afgecropt, en de helderheid iets opgekrikt. Dan krijg ik dit...

[afbeelding]P1000735-2 by avtien, on Flickr

Inderdaad een goed advies te beperken tot het hoofdonderwerp, de landende gans..
Zo is hij veel beter!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Inderdaad, het is qua uitsnede duidelijk een tikkeltje behelpen met wat je aan mogelijkheden had, maar zonder de afleiding van die tweede gans is het al een veel betere plaat :)

• Toff
quote:
Orion84 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:40:
[...]
De pimpelmeesjes lijken zich inmiddels behoorlijk op hun gemak te voelen.
Gaaf! Je hebt meer geduld dan ik blijkbaar.
Ik zie nu ook dat je de boomstam gebruikt om vet in te doen. Heel slim, maar het nadeel is wel, dat je mees een "vuile" snavel heeft. Misschien eenss proberen met lose zaadjes?

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Klopt, dat is inderdaad een nadeel. Ik kan inderdaad wel eens gaan experimenteren met wat ander voer. Wellicht eens kijken of ik pinda's in de gaten in de stam kan drukken.

En qua geduld hebben scheelt het dat ik gewoon door kan werken tijdens het wachten en enkel mijn bureaustoel maar even naar links hoef te draaien waar de camera al klaarstaat.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Bakje water ernaast, zodat ze hun snavel even kunnen schoonmaken voordat ze op de foto gaan ;)
Mooie foto trouwens.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19:56
Pinda's zijn niet de beste keus. Denk eerder aan trosgierst (daar zijn de meeste vogels echt gek op) of zwarte zonnebloemzaadjes.

Ik denk dat trosgierst het beste vogelvoer is. Zowel voor jouw foto's (laat weinig rommel achter, ziet er natuurlijk uit) en voor de vogels (gezonder dan pinda's)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Toff
Trosgierst is idd een goede keuze. Iemand die vogeltjes in een kooi houdt, heeft vast wel een stukje voor je over. Vliegenmaden zijn nog lekkerder/gezonder, maar die hebben de neiging om weg te kruipen...

• Gene
Secondenlijm doet dan wonderen

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@Orion84: Mooie foto, die achtergrond is fijn en vogel is mooi fijn. Misschien dat stukje voer(?) rechts even wegshoppen?

@Ikmattie: Toffe vogel met mooie achtergrond. Jammer van het licht.

@Gene: Grauwe kleuren vind ik niet zo erg, mooi moment van de gans. Nice!

@Sooterd: Toffe blauwbors, cool werk!

@Bravo: Leuke foto qua compo, ik vind alleen de belcihting/kleur niet zo fijn kijken.

@EXX: Mooi portret, mooi die blauwe glans bij zijn ogen. Jammer dat ie net niet naar je toe kijkt.

Van mij ook weer eens eentje, een steltlopert in het ondergaande zonnetje :)

Black necked stilt @ Everglades national park by Marcel Tuit, on Flickr

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dit is echt weer zo een foto met een hoog "Wow" gehalte :) Heel mooi gedaan! _/-\o_

EXX wijzigde deze reactie 25-04-2015 12:45 (5%)

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:13
Hoog wow-gehalte ja :) Volgens mij heb je hem een tikkeltje te veel verscherpt: er zit een lichte rand van 1 pixel breed om de vogel heen. Zonder dat zou ik hem nog mooier vinden.

• Sooterd
  • Niet online
@gene: Uitsnede van de grauwe gans is een verbetering. Standpunt lager opzoeken zou gelijk meer spanning in de foto brengen.

@ikmattie: Nette plaat hoor. Hard licht is alleen jammer, maar heb ik ook vaak last van... en om nu alleen vroeg in de ochtend of eind van de middag te fotograferen...

@Orion84: Nu nog gewoon een reflectie scherm op je balkon en je hebt een buiten studio ;) Goede progressie!

@marceltuit: Niet de details van de vogel, maar kleur en silhouet om sfeer neer te zetten! Nice!

Om aan te sluiten bij het thema van @marceltuit ook een met ondergaande zon. Maar dan nog iets vroeger, dus minder heftige kleuren en met de zon in de rug.

Fuut / Podiceps cristatus / Great Crested Grebe

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

Dank allen :)

@MBV: Ik moet heerlijk zeggen dat dat witte randje mij eerst niet opgevallen was, en sterker nog in Lightroom is zelfs aanzienlijk minder opvallend dan de versie op mijn Flickr-stroom. Denk dat de Flickr-processing ook nog roet in het eten heeft gegooid :(

@Sooterd: Gave foto, de vogel lijkt wel te zweven door het bijna gladde water. Ook erg mooi licht op de fuut, dan zie je pas echt hoe mooi deze vogels eigenlijk zijn (imo)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Dat randje zit ook alleen in de door flickr verkleinde versies, het origineel op flickr heeft er geen last van.

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:13
@Orion: dat was me niet opgevallen. Bij het flickr-origineel heb je er inderdaad geen last van (maar ik zie het wel, als ik ernaar op zoek ben :P).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:22
Sinds ik wat vaker in Afrika kom ben ik me er pas van bewust geworden hoe mooi vogels zijn. Ik heb nog altijd geen idee wat de namen zijn maar ik vind het leuk ze op de foto te zetten. Ik ga dit topic volgen en proberen de hoge kwaliteit hier te evenaren.

Nu zijn de foto's hier geweldig (vooral de laatste 3 van Sooterd, marceltuit en Orion), opbouwende kritiek heb ik daarom even niet. Paar plaatjes van mij waar ik zelf redelijk content mee ben.

1.

2.

3.

4.

Van de foto hieronder baal ik enorm, deze kwam met een aardige gang recht op me af vliegen, helaas kon de AF van mijn oude pentax dit niet aan. Afgedrukt op 10x15 is het nog wel een aardige foto.

5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Altijd leuk om wat meer exotische soorten te zien :)

De meeste zijn wel te googlen omdat ze familie zijn van soorten die we hier ook hebben, dan is het slechts een kwestie van de familie herkennen en dan juiste variant vinden.

Bonte ijsvogel
Aalscholver
Sporenkievit
Maraboe (bekend van de dierentuin)
Afrikaanse zeearend

Het harde zonlicht en bijbehorend contrast speelt je zo te zien wel wat parten. Afgezien van de arend best scherpe platen. Bij de aalscholvers vind ik het onderwerp wel wat de dicht tegen de rand zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:22
Licht is inderdaad lastig, het is hier elke dag hoog zomer, behalve aan het eind van de dag, dan vaak zwaar bewolkt. Voor mooi licht moet ik een keer vroeg opstaan :-)

Ook als ik in NL ben maar eens een vogel boekje kopen. Toch wel leuk de namen te weten. Ik heb een hele rits exotiche vogels. Wil ik hier best plaatsen (leer ik de namen nog eens) maar ben bang het forum onder te spammen.

Deze van de aalschovers heb ik ook:

http://www.heeling.nl/tweakers/IMGP9783_thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:03
@Altijd_Lastig de eerste is gaaf! Is een Pied Kingfisher.

Mijn Flickr; Sony A6000

• Sooterd
  • Niet online
@[Roland]: Het is al gezegd, maar licht is één van de belangrijkste elementen van fotografie. En hoe vaak ik al een mooie vogel aan de 'verkeerde' kant van de weg/pad heb gehad... Maar goed, dat hoort er bij. En dat maakt de sport ook leuk. Om toch nog wat van feedback te voorzien per plaat opbouwend kritiek ;)
  1. Hij lijkt zo het gras in te duiken en mis dus wat z'n echte omgeving. Verder had het fijn geweest als je aan de linkerkant meer ruimte had gehad. Hij vliegt nu uit beeld.
  2. Ik vind de aalscholvers qua uitsnede wel tof. Mist wat scherpte en had de grootste gepakt om scherp op te stellen. Die vraagt ook door z'n houding de aandacht. Zo krijgt je foto wat meer verhaal.
  3. De sporenkievit lijkt midden op de dag genomen te zijn. Dan heb je altijd beroerd licht. De ochtend of avond zijn qua licht waanzinnig. De vogel had eigenlijk nog iets naar links moeten kijken zodat je z'n oog er goed op had gekeken. Persoonlijk vind ik dat het belangrijkste kenmerk van een goede/scherpe foto: als het oog van de vogel scherp is.
  4. Op de maraboe niets aan te merken
  5. Voor vliegende vogels moet je snel materiaal hebben. Zeker als het op je afvliegt. Volgende keer gewoon beter!
Zelf gisterenochtend nog op pad geweest. Normaal fotografeerde ik met een Sony A580 en een Sigma 50-500. Nu had ik 2 weken geleden m'n body kapot laten vallen dus een mooi moment om over te stappen naar Nikon. Heb de Nikon D7200 aangeschaft in combinatie met een Nikon 500 F4 en dat is (niet alleen in gewicht ;) ), maar vooral in snelheid en scherpte een waanzinnig verschil. Maar moet de body wel onder de knie krijgen, dus oefenen! Over 3 weken een rondreis Spanje, dus wil het wel een beetje in de vingers hebben.

De pimpelmees is een behoorlijke crop. Beestje zat ver weg, maar vond het moment wel mooi. Daarom durf ik deze wel te posten :)

Pimpelmees / Cyanistes caeruleus / Blue Tit

De rietzanger is ook een crop, maar iets minder heftig. Een mooi voorbeeld van wat ochtendlicht. De kleuren en warmte die zo'n plaat krijgt vind ik zelf prettig kijken.

Rietzanger / Acrocephalus schoenobaenus / Sedge Warbler

• marceltuit

marceltuit

Testende fotografeur

@sooterd: 2 Mooie platen! De eerste vanwege de pose, die is erg gaaf; en de tweede vanwege het licht. Mooi werk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sooterd
  • Niet online
Er worden hier te weinig platen gepost ;)

Zelf vorige week in de tuin met de jonge huismussen aan de slag geweest. Fototechnisch niet ingewikkeld, maar wel lekker als ze bijna je lens in springen!

Huismus / Passer domesticus / House Sparrow

En de fazant, omdat die qua verenkleed zo waanzinnig mooi is. De laagstaande zon op de borst laat zijn kleuren echt knallen.

Fazant / Phasianus colchicus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
Toch leuk, die musjes. Om de een of andere reden heb ik hier in de tuin bijna geen musjes meer en ik heb al helemaal geen jonkies gezien dit jaar.

Nog niemand foto's gemaakt van de vale gieren? http://www.lc.nl/frieslan...r-friesland-18721763.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
Toff schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:28:
Toch leuk, die musjes. Om de een of andere reden heb ik hier in de tuin bijna geen musjes meer en ik heb al helemaal geen jonkies gezien dit jaar.
Afgelopen zaterdag zag ik 1 jonkie. In het gorilla binnenverblijf van Artis. Die was blijkbaar uit een nestje gesprongen. Kon nog net niet vliegen. De gorillas hebben het jonkie even bekeken. Maar besloten dat het niet eetbaar was, geen bedreiging was en dus met rust gelaten kon worden. Zondag was er geen spoor meer van te bekken. Wellicht dat de witkeelmeerkatten het jong opgegeten (die eten wel vlees, geloof ik), die delen het verblijf met de gorillas.

Flutfoto: https://flic.kr/p/thSm3B

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toff
quote:
Inderdaad niet de kwaliteit die we van je gewend zijn, maar je apenfoto's in die serie zijn weer prachtig!
Ik zie dat je de 300 mm (jouw foto's hier waren de reden dat ik dezelfde lens kocht) weer uit de mottenballen gehaald hebt, waar je een tijd lang de 100-400 gebruikte?
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*