[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 32 ... 48 Laatste
Acties:
  • 275.978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ok, mijn fotografie en bewerking komen en gaan een beetje met vlagen. Ik heb een nieuwe uitsnede gemaakt van de tegenlicht plaat. Graag zou ik jullie mening horen welke compositie jullie sterker vinden.

De originele:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8089/8557329667_baebd06190.jpg
Untitled by P Pepping, on Flickr

De nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8112/8558428304_50a91ae1fd.jpg
IMG_1084.jpg by P Pepping, on Flickr

Let niet op de houding van de vogel, tijdens het poseren riep ze (?) dat het ijs nogal glad was, net toen ik afdrukte.. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8372/8557321371_a097d2520d.jpg
130313_1860.jpg by P Pepping, on Flickr

Nee, alle gekheid op een stokje, wie kan mij vertellen welke soort bovenstaande is? Ik kom er met mijn vogelgids niet uit O-) Ik zat in de richting van een wintertaling te denken, maar de groene plek op de veren is niet te zien en het rood op de vleugel brengt me in de war. Op geen enkele vogelfoto in mijn gids kan ik dat rood terugvinden. Ook is de snavel erg zwart in vergelijking met die in de gids, maar omdat ik onbekend met deze vogel weet ik niet hoe groot de variatie tussen individuen is van de snavelkleur (maw, in hoeverre kan ik dit als determinatiepunt gebruiken). Meer foto's van de vogel op m'n flickr.

[ Voor 39% gewijzigd door douPel op 14-03-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hoewel ik ook graag close ups maak, vind ik de eerste uitsnede nog de beste.
De eendensoort die je zoekt is de Krakeend :) Links het vrouwtje, rechts het mannetje.
Mooi laag standpunt en goed licht, jammer dat het vrouwtje er niet helemaal op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
@Doupel: De tweede foto vind ik erg mooi.

Heb de laatste tijd geprobeerd om BIF's te maken in mijn tuinstudio. Ik lok de vogeltjes naar een plek waarbij ze eerst landen op een tak. De lens had ik manueel ingesteld op een bepaalde afstand. Er staan 2 flitsers met softbox.De camera staat binnen achter het dubbelglas en bedien ik met een draadloze afstandsbediening. Ben er wel achter dat de vogeltjes enorm snel zijn, wat je ook terugziet in de foto's (1/250).
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8386/8460037555_5659cf1278.jpg
IMG_8986-mod by Ruud1957, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8242/8460037647_77a5e7a86f.jpg
IMG_8925-mod by Ruud1957, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8105/8460037225_96da70f2f8.jpg
IMG_8905-mod by Ruud1957, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedaan, vooral #3 vind ik mooi. De belichting is me alleen wel wat te extreem, te onnatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MBV

Je witbalans zit er ook flink naast, het ziet er veel te blauw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Weer een hele serie mooie vogels sinds mijn laatste reactie. Wie zegt dat tweakers niet kunnen fotograferen? ;)

@RMRJ ik vind #2 het mooist, ik ben het met MBV eens dat het blauw te blauw is, je kleurbalans is een beetje off, verder had ik graag nog 'ietsje' meer van boven de pimpelmees gezien, erg crappe crop aan de bovenkant. Is er op die plek genoeg licht voor foto's met zonlicht? Volgens mij moet er met zonlicht minder harde foto's te maken zijn (ben zelf geen fan van flitsers) Ik vroeg me trouwens af of die vogels niet permanent wegblijven met al dat geflits?

@douPel wat betreft je twee uitsnedes, ik vind de verschillen niet zo groot zodat er voor mij geen duidelijke winnaar is. Als ik echt moet kiezen ga ik ook voor #1 van de 2. Je "pinguindans" foto van de futen vind ik erg mooi. Ik probeer al jaren zo'n moment te pakken maar helaas nog niet het geluk (en geduld) gehad.

@marcel Leuke dodaars-achtige. De hele foto komt wel wat 'monochroom' over, bruine vogel in bruingroen water. Was leuker geweest met wat vegetatie erbij denk ik, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen.

@debeer Mooie tortelfoto waarbij het oog perfect uitkomt. Ook het detail op de veren is leuk. En hij/zij toont zo'n typische domme duiven blik :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
@RMRJ: Die semi schaduw vlekjes achter de vogel vind ik dan minder geslaagd. Lijkt wel onzorgvuldig poetswerk in photoshop, maar ik begrijp dat het een resultaat is van het flitsen met softboxen?
Aan de ene kant is al dat licht op zo'n vogel goed om veel detail te laten zien, anderzijds past het geheel niet bij een vogel in de natuur op deze manier.
Ik denk dat er nog winst te behalen is met het flitsen. Probeer omgevingslicht en flitslicht te combineren en samen te laten werken :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
@Woutoud: Er is geflitst en deels natuurlijke belichting. Wat zou je er aan veranderen?
@MBV: Misschien dat ik de saturatie iets te hoog heb staan. Als ik ga schuiven aan de witbalans dan wordt het niet mooier. Ik ben ook een beetje kleurenblind.
@Rockhopper: Zal de Pimpelmees iets meer ruimte geven. Het was zwaar bewolkt en zonder flits niet te doen. De vogels trekken zich helemaal niets aan van de flitsers en blijven gewoon komen.
@Nomad: Het zijn geen semi schaduw vlekjes maar de vleugels bewegen zo snel dat je ze op meerdere plaatsen ziet en 1 positie is bevroren door de flits. Bij langere tijden dan 1/250 wordt het alleen maar erger.

Allemaal bedankt voor jullie opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Begin eens met automatische witbalans op het wit rondom de ogen. Saturatie en contrast van foto's 1 en 2 zijn wat laag, dus daar zou ik niet aan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Wow @RMRJ, goed gedaan. Ik vind deze (http://www.flickr.com/pho.../in/photostream/lightbox/) eigenlijk het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

@RMRJ: TOffe actiefoto's, vooral nummer 2. Qua kleuren en belichting is het niet helemaal mijn smaak; maar de actie maakt het meer dan goed. SUperknap werk dit :)

@doupel: mooie serie. De vliegende krakeend is erg nice. idd jammer van dat afgesneden exemplaar, maar verder is ie helemaal goed :)

Silhouet van de meerkoet is ook nice, ik ga ook voor de eerste.

De futen in actie doen het ook goed, alleen heeft hij voor het mooie net iets teveel troep vast waardoor je de fuut zijn kop amper ziet :P

Overigens, volgens mij is mijn dikkopfuut gewoon scherp hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

marceltuit schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 09:16:
Overigens, volgens mij is mijn dikkopfuut gewoon scherp hoor?
Hij lijkt een tikkeltje te veel verscherpt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
Zal hier ook is een foto'tje plaatsen,
genomen in een Natuurgebied in Rhenen (bij de Rijn).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8251/8544783081_fb523eb187.jpg
Eurasian Coot by danielkan, on Flickr

[ Voor 35% gewijzigd door danielmi op 16-03-2013 11:21 ]

Je kan nooit genoeg leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Is het bewust een eenzame meerkoet in een donkere waterpartij? Of kon je gewoon niet dichterbij komen en een lager standpunt kiezen?

In dat laatste geval zou ik proberen een volgende keer een plek op te zoeken waar ze wat minder ver van je weg kunnen zwemmen en waar je wel een wat lager standpunt kan innemen. Dat komt dit soort foto's meestal erg ten goede :)

Verder is ie niet bijster scherp en behoorlijk donker (zeker de rechterkant lijkt wel haast een soort donkere waas overheen te liggen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmi
Orion84 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:47:
Is het bewust een eenzame meerkoet in een donkere waterpartij? Of kon je gewoon niet dichterbij komen en een lager standpunt kiezen?

In dat laatste geval zou ik proberen een volgende keer een plek op te zoeken waar ze wat minder ver van je weg kunnen zwemmen en waar je wel een wat lager standpunt kan innemen. Dat komt dit soort foto's meestal erg ten goede :)

Verder is ie niet bijster scherp en behoorlijk donker (zeker de rechterkant lijkt wel haast een soort donkere waas overheen te liggen).
Het was jammer genoeg niet mogelijk om op een lager punt te gaan zitten of dichterbij te komen,
dit kwam omdat ik op een verhoging stond op het pad en ik niet dichterbij kon en mocht komen.

Verder heb ik er bewust ervoor gekozen de meerkoet zo te fotograferen er waren namelijk ook nog andere
meerkoeten in de buurt.

Heb hem net ook nog even heropent in Lightroom en die waas zit in alle foto's die ik daar gemaakt heb,
lag eraan dat er hoog riet stond die het licht enigzins tegenhield.
Achteraf gezien had ik de exposure iets omhoog kunnen gooien.

edit:
Na lenscorrectie toegevoegd te hebben en exposure iets omhoog gegooid te hebben,
kom ik hier op uit;
Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/9libya.jpg
Grotere versie

[ Voor 8% gewijzigd door danielmi op 16-03-2013 12:46 . Reden: Iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@danielmi: Ik denk dat iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in vogelfotografie, wel zo'n foto heeft. Je staat er te ver vanaf, je standpunt is te hoog, je ziet niets van het oogje, heel de kop is zwart. Meerkoeten zijn goed aanwezig in Nederland/België, ik zou op zoek gaan naar een andere locatie waar je ze beter kan fotograferen (dichterbij met een lager standpunt). Nu is het meer een waarnemingsfoto van een niet erg interessante vogel. Ook het licht is niet erg interessant.
Veel succes met het vinden van een betere locatie en het wachten op een combinatie van goede afstand en mooi licht :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmi
LaurentS schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:52:
@danielmi: Ik denk dat iedereen die ook maar een beetje geïnteresseerd is in vogelfotografie, wel zo'n foto heeft. Je staat er te ver vanaf, je standpunt is te hoog, je ziet niets van het oogje, heel de kop is zwart. Meerkoeten zijn goed aanwezig in Nederland/België, ik zou op zoek gaan naar een andere locatie waar je ze beter kan fotograferen (dichterbij met een lager standpunt). Nu is het meer een waarnemingsfoto van een niet erg interessante vogel. Ook het licht is niet erg interessant.
Veel succes met het vinden van een betere locatie en het wachten op een combinatie van goede afstand en mooi licht :)
Zal het zeker meenemen, kritiek is altijd goed.
Verder ben ik nog jong (17 jaar) en kan nog veel leren.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om kritiek te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

danielmi schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:38:
[...]
Zal het zeker meenemen, kritiek is altijd goed.
Verder ben ik nog jong (17 jaar) en kan nog veel leren.
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om kritiek te geven!
Ik sluit me bij het commentaar van laurents aan.
Zelf probeer ik bij foto's altijd te bedenken 'wat vind ik er zelf leuk aan / spreekt mij wel/niet aan' en 'wat zou de fotograaf mij willen laten zien / er mee bedoelen'. Daar zit een heel stuk subjectieve waardering bij, en een bijna net zo moeilijk definieerbaar stuk creativiteit.
Bij jouw foto heb ik veel moeite te bedenken wat je precies wilt laten zien, en waarom je juist deze foto (uit je hele verzameling?) wilt delen. Wat ik zie is "bange meerkoet zwemt weg voor fotograaf", is dat wat je wilde bereiken?
Er is op technisch gebied ruimte voor verbetering (belichting, positionering) maar dat is al besproken. Verder zijn er een aantal dingen die een foto mooi kunnen maken: mooi detail van de soort, bijzonder moment (valk grijpt prooi, lijster eet bes, aalscholver eet vis), mooie kleuren/compositie. Ik heb dus moeite om een van deze dingen bij jouw foto te ontdekken. De meerkoet is bijna net zo algemeen als de merel (zoals een vriend van me vaak zegt "zo veelvoorkomend als hondepoep") en hij zwemt van ons af.

Dus misschien dat je wat wilt vertellen wat je precies probeerde te bereiken? Als je dat zelf wel goed weet kunnen wij natuurlijk ook betere tips geven voor een beter resultaat.
Verder geld uiteraard al het begin is lastig, en 17 jaar hoeft niet 'jong' te zijn hoor. Ik schoot al veel toen ik half zo oud was. En ook al ben ik inmiddels ruim twee keer zo oud als jij ben ik nog lang niet uitgeleerd :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Je komt uit Rhenen zie ik. Daar in de uiterwaarden liggen plasjes en meertjes. Je zou daar eens kunnen kijken of je een betere plek ziet, waar je dus 1) dichterbij de vogels kunt komen en 2) je lager bij de vogels kunt komen. Je zou ook kunnen proberen om een tijdje ergens te gaan zitten, zodat ze vanzelf bij je voorbij zwemmen. Zoek dan wel een plekje uit waar je geen of weinig last hebt van riet/begroeiing en dus een redelijke hoek hebt om de vogels vrij voor je lens te krijgen.

Een andere plek die je kunt proberen is oude zandwinput op de grebbeberg. Ik kan me alleen niet goed herinneren of ik daar ooit veel vogels heb gezien. Het is wel een goede visplek en ringslangen zitten er ook, maargoed :P

Overigens iedereen bedankt voor de commentaren. Vind uiteindelijk zelf ook de eerste uitsnede het mooist :)

[ Voor 7% gewijzigd door douPel op 17-03-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmi
douPel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:58:
Je komt uit Rhenen zie ik. Daar in de uiterwaarden liggen plasjes en meertjes. Je zou daar eens kunnen kijken of je een betere plek ziet, waar je dus 1) dichterbij de vogels kunt komen en 2) je lager bij de vogels kunt komen. Je zou ook kunnen proberen om een tijdje ergens te gaan zitten, zodat ze vanzelf bij je voorbij zwemmen. Zoek dan wel een plekje uit waar je geen of weinig last hebt van riet/begroeiing en dus een redelijke hoek hebt om de vogels vrij voor je lens te krijgen.

Een andere plek die je kunt proberen is oude zandwinput op de grebbeberg. Ik kan me alleen niet goed herinneren of ik daar ooit veel vogels heb gezien. Het is wel een goede visplek en ringslangen zitten er ook, maargoed :P

Overigens iedereen bedankt voor de commentaren. Vind uiteindelijk zelf ook de eerste uitsnede het mooist :)
Bij de zandwinput zitten veel kleine vogels, het nadeel daar is dat ze allemaal hoog in de bomen zitten en daarom dus moeilijk mooi te fotograferen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Orion84 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:04:
[...]

Hij lijkt een tikkeltje te veel verscherpt.
Dat is wat anders dan dat hij onscherp lijkt :P

Maar kan wel hoor; ik gebruik hiervoor bijna altijd de standaard instellingen; en soms pakt het wat minder goed uit.

Denk trouwens dat de Flickr-sharpening ook een rol speelt; in het originele formaat is het minder opvallend.

Maar goed, tijd voor nog meer foto's; topic wordt een beetje teksterig :P

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8225/8577497003_14ebe466cd_z.jpg
Snacktime @ American Herring gull by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Haha, ja inderdaad Marcel. Teveel verscherpt en onscherpte is niet hetzelfde. Ik kon het niet goed plaatsen wat het was en heb het onscherpte genoemd en dat klopte niet :)

Mooie plaat. Wat heeft ie gevangen? De achtergrond vind ik wat onrustig.

Van mij een plaat in dezelfde catagorie. Al tijden wil ik een fuut met vis op de plaat en zit altijd vol goeie hoop te wachten tot de futen weer boven komen na een duik. Gister zat ik in het laatste zonnetje te chillen en eigenlijk op een ijsvogeltje te wachten om te zien of die een vaste route zou vliegen waar ik hem zag. Deze fuut was al een paar keer onder gedoken voor m'n neus, tot ik hem met iets in de bek zag... tsjakka! Godzijdank stonden m'n instellingen nog goed. Ik kon 3 foto's maken voordat t baarsje in de bek verdwenen was.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8390/8616221550_127d088487.jpg
by P Pepping, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door douPel op 03-04-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Haha geen idee wat voor vis het is, daar heb ik niet zoveel verstand van :)

Jou plaat is erg fijn om naar te kijken door de warme kleur, vooral op groot formaat. Dit is een foto die ik ook graag nog eens wil maken.

Enige waar ik over twijfel zij de rietstengeltjes op de voorgrond... vind ze ergens een beetje druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Dankje:) Daar zat ik ook over te twijfelen inderdaad. ik heb een paar sprietjes die oof waren wel weggecloond. Misschien moet ik de meest rechtse toch ook maar meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Erg rustig hier zeg...

@ marceltuit: Mooie foto en lekker licht. Ben wel een visser maar niet in zout water, weet ook niet wat voor lekker visje er in z'n bek zit :).
@douPel: Ook mooi licht, wel jammer dat er veel detail verloren gaat. En die sprietjes, ach gewoon wegshoppen.

Mijn eerste Heggenmus foto, hij zat zeer aandachtig naar binnen te kijken.
Deze foto is door dubbel glas genomen (ramen waren net gewassen :)).
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8120/8622918382_1b5e5b0bc8_z.jpg
Dunnok by debeer88, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door debeer op 05-04-2013 20:59 . Reden: Edit saturation +55% ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Sow, die staat er netjes op, voor een heggemus! Hier één heggenmusje op zo'n 30 huismussen en die is zo schichtig dat ik er nog nooit een fatsoenlijk plaatje van heb kunnen schieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Bij deze wat takjes weggeshopt. Oogt naar mijn idee zo inderdaad rustiger en beter.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8399/8620978249_63849e2d4f.jpg
130402_2746-bewerkt-bewerkt.jpg by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
debeer schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:35:

Mijn eerste Heggenmus foto, hij zat zeer aandachtig naar binnen te kijken.
Deze foto is door dubbel glas genomen (ramen waren net gewassen :)).
[afbeelding]
Dunnok by debeer88, on Flickr
Foto is prima scherp, maar de kleuren vind ik wel beetje te flets. Gooi de saturatie wat omhoog (in Photoshop saturatie omhoog met 60 gaf een goed resultaat vond ik) en dan is 'ie een stuk leuker om naar te kijken, vind ik :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
Helemaal gelijk Hahn. Zat er van de week nog aan te denken maar was het vergeten aan te passen.
Heb nu 55% saturatie verhoogd, ziet er er inderdaad beter uit.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@debeer: Mooie plaat van de heggemus, leuke houding en ook leuk dat hij op een conifeertak zit. Is weer eens wat anders als de standaard loofboom-takken die je ziet ;-)

@doupel: zo is hij beter imo :)

Van mij een boomkruiperlever:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8380/8624499522_8b1b4a7fb7_z.jpg
Nuthatch @ the spotlight by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet een Boomklever? Hij gaat naar beneden namelijk ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:28:
Is dat niet een Boomklever? Hij gaat naar beneden namelijk ;)
Heb je helemaal gelijk in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mooie plaat! Dankzij de ongebruikelijke houding trekt hij direct de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Leuke plaat inderdaad, maar het is de 'basishouding' voor de soort. Met andere woorden: een foto die mooi het karakteristieke gedrag laat zien. Klein beetje jammer dat de staart/achterzijde wegvalt in de schaduw, maar je hebt verder wel een mooi lichtmoment te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ook bijzonder dat hij/zij geringd is. Ik heb nog nooit een boomklever met ring gezien in het wild.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

rockhopper schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:48:
Leuke plaat inderdaad, maar het is de 'basishouding' voor de soort.
Sorry, ik ben geen vogel-expert, ik kom hier alleen maar voor de plaatjes ;) En t.o.v. andere vogelplaatjes, waar vogels meestal rechtop op een tak zitten, vind ik het een opvallende foto :)

Op een meter of 5 afstand van mijn flat heeft een stelletje eksters een nest gebouwd, dus misschien dat ik binnenkort ook wat foto's ga dumpen. Tot nu toe niet veel spannends geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ajhaverkamp schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:56:
Ook bijzonder dat hij/zij geringd is. Ik heb nog nooit een boomklever met ring gezien in het wild.
Zo te zien is die foto gemaakt in de schuilhut van Han Bouwmeester. Die staat in een bos waar door een werkgroep actief geringd wordt. Daar is het eerder een uitdaging om een ongeringd exemplaar voor je lens te krijgen: http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157631029712860/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MBV schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:29:
[...]
Sorry, ik ben geen vogel-expert, ik kom hier alleen maar voor de plaatjes ;) En t.o.v. andere vogelplaatjes, waar vogels meestal rechtop op een tak zitten, vind ik het een opvallende foto :)
Geeft niks, ik vind het juist leuk om het gedrag vastgelegd te zien. Zoiets voegt voor mij altijd een meerwaarde aan een foto toe. In jouw geval is er ook een meerwaarde, maar deze is gebaseerd op een 'verassing-effect' omdat je het een atypische houding vind.

Omdat het tweakers fotoalbum de plaatjes zo klein weergeeft ga ik eens kijken of ik met flickr beter resultaat krijg.
Dus bij deze een foto van een pestvogel die ik vandaag voor de lens had. (mogelijk een paar edits nodig om de link goed te krijgen)
plaatje is inmiddels verdwenen en staat nu lichtelijk aangepast vier posts lager

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 11-04-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Mooie foto. Wat ik vooral kan waarderen en leuk vind is het bosje/struik waar de pestvogel op zit. Genoeg scherpte en onscherpte en voegt veel toe aan het 'verhaal' , zonder aandacht van de vogel af te leiden. Kleuren passen ook allemaal mooi bij elkaar.
Misschien dat ik de tak links van de vogel en voor de eerste aftakking ff had doorgetrokken, als dat te doen is tenminste. Ik merk dat m'n oog zich daar veel op die onscherpte relatief lichtgroene spriet wil richten.

[ Voor 4% gewijzigd door douPel op 10-04-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
rockhopper schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:48:
[...]
Omdat het tweakers fotoalbum de plaatjes zo klein weergeeft ga ik eens kijken of ik met flickr beter resultaat krijg.
AFAIK kan je op het tweakersalbum zowel kleine als grote foto's plaatsen. De truc is, om zowel een kleine als een grote foto te plaatsen, waarbij je in het forum de kleine plaatst, met een link naar de grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Toff schreef op donderdag 11 april 2013 @ 02:17:
[...]

AFAIK kan je op het tweakersalbum zowel kleine als grote foto's plaatsen. De truc is, om zowel een kleine als een grote foto te plaatsen, waarbij je in het forum de kleine plaatst, met een link naar de grotere.
Inderdaad, dat is dus iets bewerkelijker, maar het kan prima.

Overigens, voor het delen vanaf flickr: gebruik gewoon de share optie van flickr, die geeft je kant en klare UBB code (neem de 640 brede versie) die je gewoon zo in je post kan opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ah bedankt voor de tip. Ik had niet door dat ik dus stiekum 2 foto's moest maken voor 1 foto.
Ik zal de ubb link eens testen met een iets verscherpte versie van de eerdere pestvogel. Flickr heeft kennelijk de eerste foto ergens 'verborgen' want ik zie 'm niet meer bij mijn foto's staan hoewel hij gelukkig nog op het forum zichtbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8532/8638260786_d13b650a12_z.jpg
Pestvogel 2 SH by rockhopperpinguin, on Flickr

hmmm wat gaat er fout? zie het al moet ubb code gebruiken. Bedankt voor de feedback!

@douPel bedankt voor het compliment. Ik ben bang dat het doortrekken van het takje nog onder "hogere fotobewerking" valt voor mij. Ik zie je punt wel, persoonlijk stoorde ik me er niet heel erg aan, maar het zou inderdaad net iets mooier zijn. Ik had ook nog een filmpje gemaakt maar daar zat helaas enige frontfocus op, hoewel het nog steeds toonbaar is. Is er trouwens (al?) een topic waar je je natuurfilmpjes kan delen (non-x-rated) :+ ? Want videografie vind ik zelf ook erg leuk.

[ Voor 46% gewijzigd door rockhopper op 11-04-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je hebt de HTML code, ipv de BBCode ;) Gevonden zie ik :)

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 11-04-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Mja, ik ben er ook geen ster in en heb er nog maar een paar keer mee gespeeld, maar met photoshop is het toch relatief simpel om te doen met de clonestamp-tool. Voor overgangen kun je spelen met de opacity zodat dat soms soepeler verloopt. Ok, even snel, voor het idee. Ik had nog een gif-bestandje gemaakt om snel het verschil te tonen, maar flickr pakt die niet.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8536/8641063020_9c2d5c7ea8.jpg
Rockoppers_test by P Pepping, on Flickr

Mocht je willen dat ik hem weghaal, doe ik dat uiteraard!

[ Voor 3% gewijzigd door douPel op 11-04-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het is inderdaad wel een verbetering, maar ik ben eigenlijk juist bezig Lightroom een beetje onder de knie te krijgen en daar kreeg ik het niet makkelijk voor elkaar met de kloon stamp (die pijlen en cirkels maken het erg ingewikkeld vind ik zelf) een klein vlekje wegpoetsen (er zat nog een witte stip op het beige gedeelte onder de vleugel die heb ik zo weggepoetst)
Maar het wordt wel een betere foto. Ik denk dat als ik de linker 'spriet/tak' bewerkt ik ook het gedeelte dat over het donkergroene/zwarte mos gedeelte gaat mee-weg clone. De vraag is hoeveel tijd het gaat kosten om het in PS voor elkaar te krijgen met m'n beperkte kennis.

Je mag het plaatje wel laten staan, of als je wilt kan ik de plaat hosten onder mijn account, of je mag 'm weghalen. Ik ben niet kinderachtig, hopelijk dient het ook als een voorbeeld voor anderen die net als ik moeite hebben om de digitale 'donkere kamer' tot het volle potentieel te gebruiken.

Overigens zie ik dat m'n eerste foto nu ook van Flickr is verdwenen. Kennelijk toch iets fout gegaan bij m'n eerste poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie plaat Rockhopper, compositie vind ik erg mooi van deze pestvogel. Is weer wat anders dan een pestvogel op een takje met besjes :)

Clonestamp is inderdaad erg makkelijk te gebruiken, je moet het inderdaad wel even goed doen zodat het niet te veel opvalt ;)

Kan me overigens wel voorstellen dat je je eerst lightroom eigen wilt maken; belichting + kleuren is (naar mijn idee) altijd nog belangrijker dan een takje ;)

Heb je de foto trouwens vanuit Lightroom geupload? Dan is hij volgens mij gewoon overschreven door de nieuwe versie, en veranderd de URL...

[ Voor 37% gewijzigd door Polariteit op 11-04-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zal gaan oefenen als ik weer wat meer tijd heb, komende weken helaas erg druk. Maar het is wel motiverende feedback :) waarvoor dank.
Om de vrolijke vogel even wat meer te vieren, hier nog even het bijbehorende filmpje met helaas frontfocus. Ik heb maar meteen Magic Lantern op mijn 7D gezet om te kijken of dat helpt dit te voorkomen de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Waar ik laatst achterkwam is dat je een foto vanuit lightroom naar photoshop kunt sturen om daarin te bewerken. Wanneer je hem dan opslaat, wordt hij direct geupdate in lightroom en kun je van daaruit weer verder in lightroom met de bewerkingen die je in photoshop hebt aangebracht. Ik kreeg het half toevallig voor elkaar en weet nog niet precies heo het werkt, maar het kan wel :+

Dussss, voor bijvoorbeeld zoiets als dit zou je volgens mij je foto ff door kunnen sturen naar PS, clonen, en weer terug naar Lightroom voor de rest.

[ Voor 5% gewijzigd door douPel op 11-04-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

douPel schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:25:
Waar ik laatst achterkwam is dat je een foto vanuit lightroom naar photoshop kunt sturen om daarin te bewerken. Wanneer je hem dan opslaat, wordt hij direct geupdate in lightroom en kun je van daaruit weer verder in lightroom met de bewerkingen die je in photoshop hebt aangebracht. Ik kreeg het half toevallig voor elkaar en weet nog niet precies heo het werkt, maar het kan wel :+

Dussss, voor bijvoorbeeld zoiets als dit zou je volgens mij je foto ff door kunnen sturen naar PS, clonen, en weer terug naar Lightroom voor de rest.
Klopt inderdaad, en ik vind dat dus irritant. Dit gebeurt namelijk ook als je bijvoorbeeld een tag toevoegt of iets simpels. En als ik een foto al op fora heb geplaatst ofzo, dan wil ik niet dat die URL weer anders wordt :P

Ik exporteer mijn foto's gewoon eerst als JPG, en upload ze in flickr zelf :)

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 11-04-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@ douPel Hmm interessant, daar had ik nog niet over gehoord. Zoals marceltuit aangaf denk ik dat het voor mij belangrijk/verstandig is om eerst één programma redelijk te beheersen ipv allebei de programma's maar half.
Dat gezegd hebbende, het clonen / mini retoucheren is echt een hels karwij in LR, dat zou volgens mij in PS weer wat makkelijker gaan. De grote vraag is eigenlijk of het met de elements versie al gaat of dat ik het CS bakbeest nodig moet hebben om die doorkoppeling voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ja, je foto wordt dan inderdaad gekenmerkt als 'klaar voor opnieuw gepubliceerd' (ofzo). Maar kun je dan niet gewoon je foto als 'mark as up-to-date' aanklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

VOlgens mij niet :(

(of het moet in de laatste versie veranderd zijn, is al een poosje geleden dat ik het gebruikte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuk filmpje trouwens Rockhopper! Zat je in een hut/tentje/gecamofleerd ofzo? of was het beestje gewoon redelijk tam?

Van mij ook nog een plaatje van afgelopen zaterdagochtend, ik was even naar de Rietputten in Vlaardingen geweest om te kijken of ik een blauwborst voor de lens kon krijgen. Helaas was het erg mistig, maar de blauwborsten waren present :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8544/8627791644_b9f72d38f5_z.jpg
Bluethroat @ Rietputten (Vlaardingen) by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

marceltuit schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:27:
[...]

Klopt inderdaad, en ik vind dat dus irritant. Dit gebeurt namelijk ook als je bijvoorbeeld een tag toevoegt of iets simpels. En als ik een foto al op fora heb geplaatst ofzo, dan wil ik niet dat die URL weer anders wordt :P

Ik exporteer mijn foto's gewoon eerst als JPG, en upload ze in flickr zelf :)
Het maffe is dat LR daar ook een melding over geeft dat als je geen Pro account hebt, dat je dan de foto niet kan vervangen of iets dergelijks. Dat wekt de indruk dat het met een Pro account wel zou moeten kunnen, maar ik heb een Pro account en loop tegen hetzelfde probleem aan. Tenzij LR niet doorheeft dat ik inmiddels een Pro account heb.

Anyway, we gaan een beetje te veel off-topic geloof ik. Thanks voor de mooie foto's heren, ik ben zelf de afgelopen tijd niet veel verder gekomen dan een paar canadese ganzen (dat was het enige dat dichtgenoeg bij zat / groot genoeg was om een beetje fatsoenlijk in beeld te brengen) :P

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8387/8631314429_d307e2d6f3_z.jpg
Canadese Gans - Canada Goose by FrankVl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

marceltuit schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 06:59:
Leuk filmpje trouwens Rockhopper! Zat je in een hut/tentje/gecamofleerd ofzo? of was het beestje gewoon redelijk tam?
Mooie blauwborst! Zo wil ik ze ook nog eens voor de lens krijgen terwijl ik wèl mijn fototoestel bij heb. ;)
Pestvogels zijn buiten het broedseizoen erg goed "benaderbaar" mits er iets te snacken valt. Verre van schuw dus, in mijn geval zijn de vosbessen de beloning waar ze op af komen. Ik heb mezelf naast het pad op een meter of 2 van de bessen gepositioneerd en geduldig gewacht. Geen camouflage dus, ik kwam eigenlijk voor de korhoen maar die wilde niet zo mooi poseren. Hier waren 9 vogels, lastig om je echt te focussen op eentje met zoveel activiteit.

Kijkers van Springwatch/Autumnwatch op de BBC kennen misschien het filmpje van een jongen die op ik meen Fair Isle (tussen Orkney en Shetland in) stokken neerzet met appels waar ze erg graag op zitten. Aan het einde van het filmpje hield hij zijn armen uitgestrekt als een vogelverschrikker met in beide einden een halve appel en die vogels gingen met z'n zessen ofzo op hem zitten knabbelen! Overigens zijn ze tijdens de broed erg lastig om te zien / fotograferen, ondanks dat ze in Scandinavië wonen zie ik ze daar in de (voor/na)zomer zelden of nooit.

@Orion leuk stel ganzen, ik zit zelf te twijfelen of ik de rietstengels links ervan weggehaald zou hebben. Ze trekken een klein beetje mijn aandacht weg. Wel een leuke houding, hoewel ze er ook uitzien of ze uiterst alert zijn en op het punt om op te stijgen heb je duidelijk de aandacht te pakken.

Hier nog een foto van afgelopen zondag waarbij ik of een grutto of een kievit erg mooi in beeld wilde hebben. Vanuit de mobiele schuilhut:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8538/8641609789_b900e07724_z.jpg
Kieviet AP by rockhopperpinguin, on Flickr
Mijn doel was om met name de olie-kleuren eens goed weer te geven en meestal kan ik ze of niet goed genoeg benaderen, of het is niet zonnig genoeg. Het moment vond ik ook wel leuk, de leven-of-dood verloren strijd van de worm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die oliekleuren vastleggen is wel gelukt, leuke foto :D
Ik weet niet of het haalbaar was geweest, maar een lager standpunt en/of kleiner diafragma was wel leuk geweest. Ik vind de achtergrond nu precies onrustig. Verder kan ik het nu niet goed beoordelen, maar de focus lijkt ook wat ver naar voren te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjans83
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-03 21:07
@Rockhopper, fantastisch dat je die kleuren zo hebt weten vast te leggen. Ik ben nog een redelijke beginneling en om de donkere kleuren erop te krijgen zonder dat de rest overbelicht is valt niet mee. Ik ben het met Woutoud eens dat de achtergrond wat druk is, maar dat je precies ook nog het moment van de worm erbij hebt weten te pakken maakt het wat mij betreft weer helemaal goed.

Ik heb geen idee wat voor vogel dit is, maar hij is te vinden in Ouwehand dierenpark. Vind 'm erg goed gelukt. Alleen jammer van het blauwe ringetje aan z'n pootje. Dat verraadt dat ik 'm niet in 't wild tegen kwam.

Afbeeldingslocatie: http://markjans.nl/fotos/IMG_7847_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Misschien mij toch eens in gaan lezen in vogel/wild fotografie. Met een 70-200 lens is het vaak lastig om goed dichtbij te komen als ik eens dieren tegenkom ;)

Een opstijgende blauwe reiger.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8106/8629358856_bbbf9280f1_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor jullie positieve commentaren. Ik zat in de mobiele schuilhut bij de kievit, dus de auto en ik had graag willen gaan liggen, maar ik heb geleerd eerst foto's maken, dan moeilijke verrichtingen. Toen ik uitstapte ging hij er uiteraard vandoor. Dus dat wordt de volgende stap ;) De foto op ooghoogte. De achtergrond had ik ook liever rustiger gezien, maar omdat het een leuk moment is en ik blij ben met de kleuren wilde ik 'm toch even delen.

@markjans wilde vogels hebben ook ringen als ze aan projecten meedoen.
Deze eend is volgens mij een mannetje carolina eend en die zie je in Nederland her en der als ontsnapte siervogel. Aangezien het een typische Noord Amerikaanse soort is, maar ook een populaire siervogel die veel in gevangenschap gehouden wordt in Europa, ga je er eigenlijk altijd vanuit dat het een ontsnapte siervogel is in Europa. Mooie plaat verder, lekkere imposante houding van 'wie maakt me wat'

@wolfensteijn leuk moment het opstijgen, wel jammer dat de vogel van ons AF vliegt, daar is ruimte voor verbetering. Ik vind het mooi om de vogel in zijn 'natuurlijke' omgeving te zien maakt de foto leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Wolfensteijn: Net zoals Rockhopper vind ik het jammer dat de vogel van je af vliegt. Verder vind ik die zwarte hoek linksboven zonde. Die zou ik er zelf afgecropt hebben.

@markjans83: gave kleuren heb je hier te pakken. Erg mooie eendensoort dit; die kom je in het wild niet snel tegen hier ;)

Ringetje was mij niet opgevallen trouwens tot je er zelf over begon :P

@Rockhopper: gave kleuren inderdaad op de Kieviet, vind ik zelf ook af en toe best moeilijk met die zwart en witte tonen. Gaaf moment wel met de worm :D

Standpunt is al genoeg over gezegd denk ik. Je taktiek is hetzelfde als van mij trouwens, en bij vliegen ze meestal ook weg zodra de deur opengaat :(

@Orion: toch een mooie plaat, de kleuren van de achtergrond zijn wel nice met die ganzen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
@wolfensteijn: inderdaad jammer dat hij van je af vliegt, verder wel een leuke foto.
@markjans83: mooie eend met lekkere kleuren, zou zelf aan de rechterkant iets meer ruimte gegeven hebben.
Het ringetje kun je altijd nog wegshoppen :).
@Rockhopper: De kievit is niet de makkelijkste vogel om te fotograferen met al zijn contrasten. Vind jouw foto aardig geslaagd.
@Orion: geslaagde foto met bijpassende achtergrond.

Vandaag naar de Blauwe kamer geweest. Veel lepelaars en blauwe reigers die nesten aan het bouwen waren.
Dit was één van de betere, niet helemaal super maar dat komt door de grote crop en zware bewolking vanochtend.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8528/8645133783_299f75c836_z.jpg
Great Blue Heron by debeer88, on Flickr

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Ok, het maakt een betere foto als de vogel naar je toe vliegt. Iemand tips hoe dat voor elkaar te krijgen? ;)

Nog wel een koolmees door het raam kunnen fotograferen. Wat zijn die beesten snel zeg...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8543/8645202561_6d9951ffaa_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@debeer: toffe foto, mooi moment en ook erg gaaf met dat nest. Kon je dat nest niet net nog wat vrijer in beeld krijgen?

@wolfenstein: Het ze lief vragen :P

Het meesje staat er leuk op, maar ik vind de kleuren niet zo prettig... ook lijkt er duidelijk een waas over de foto te zitten; was het raam soms niet gezeemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de kievit commentaren allemaal! Hopelijk krijg ik er nog eentje met kuiken en mooie kleuren / rustige achtergrond voor de lens. M'n volgende doel is gezet.

@debeer mooie foto. Leuk ook dat je het kolonie aspect een beetje terug ziet, hoewel dit waarschijnlijk al jonge reigers zijn die op het punt van uitvliegen staan. Ik kan me herinneren dat reigers al in januari met de broed beginnen. Het nest wat vrijer zou een mooier plaatje maken inderdaad, maar dat zal wel niet gaan, een foto op min of meer ooghoogte is dan een leuke compromis.

@wolfensteijn: Je geeft eigenlijk al het antwoord op je eigen vraag. Ken je onderwerp, als je weet hoe de vogel zich gedraagt kan je inspelen op wat hij (mogelijk) gaat doen en hoe dichtbij je kan komen voordat ze wegvliegen. Er is altijd een punt waarop de vogel 'onrustig' oogt vlak voordat hij wegvliegt, dan ben je dus al te dicht bij.
Wat betreft reigers heb je die blauwe in twee smaken: stads-reigers die gewoon naast vissers staan en goed benaderbaar. Deze zijn makkelijk op de foto te zetten en ook vaak in grote getalen aanwezig in dierentuinen als onbetalende daggasten. En de tweede variant is de wilde blauwe reiger, deze zijn erg schuw en laten zich tot 40 meter benaderen ongeveer.

Wat betreft de mees sluit ik me bij Marcel's commentaar aan.

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 14-04-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Die reiger heb ik een minuut of 10 gevolgd terwijl hij door een moerasgebied aan het waden was op zoek naar eten. Gefotografeerd vanuit de kijkhut naast het Hilversumse Wasmeer, tegen de a27 aan. Er liepen ook nog twee witte reigers in dat gebied rond, maar daar had ik toch echt 400mm tot 800mm voor nodig gehad, als ik had willen kunnen fotogaferen.

Ik was daar vooral om de zonsondergang te fotograferen (die uiteindelijk tegen bleek te vallen), en in de wachttijd dus maar die reiger gefotografeerd. Ik merk wel dat ik eigenlijk het geduld niet heb om goed dieren te fotograferen. Maar dat kan ook aan mijn burnout liggen ;)

Wat betreft die mees, wat voor zweem hebben jullie het over? Kleur, scherpte, DoF?

En nog even over reigers, in Utrecht ben ik er vrijdag 1tje tegen gekomen die op 2 meter afstand nog op de brug bleef zitten. Best grappig gezicht, een reiger op de Kromme Nieuwe Gracht in Utrecht. En hij schijnt daar vaker langs te komen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wolfensteijn op 14-04-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 19:42
@marceltuit: behalve dat het weer wat tegenzat, heb ik er niks op aan te merken. Mooi vogeltje, goede compositie.
@Orion: vind de ganzen toch fatsoenlijk in beeld gebracht. Kleuren van de droge omgeving passen goed bij de ganzen. Moet ik zeuren dan zou de foto een tikkie minder belicht kunnen of anderszins compenseren voor het harde/felle licht.
@rockhopper: leuke foto, kleuren staan er goed op. Denk dat inderdaad de focus net iets te veelnaar voren ligt, zijkant van de vogel is goed scherp, oog lijkt wat minder scherp te zijn. Denk dat met een iets lager standpunt en de vogel wat lager in de compositie/foto
@markjans83: geslaagde foto, leuke houding van de eend, staat er goed op. Wat mij betreft hadden de kleuren nog iets meer mogen knallen, en de verhoudingen (niet standaard formaat) van de foto vind ik persoonlijk wat minder.
@debeer: zoals al gezegd, toffe foto! Jammer dat net op dat moment het weer tegenwerkt ;) Eventueel zou de foto nog iets anders gecropt kunnen worden, de actie vindt wmb. plaats van links (reiger) tot het midden (nest). Rechts daarvan had je meer kunnen wegcroppen (als je daar de ruimte voor had gehad, je zei zelf al dat het al een behoorlijke crop was.
@wolfenstein: vind ook het meesje er leuk opstaan, maar eens met marcel dat er wat te weinig kleur/punch in zit .

Gisteren zelf nog even gekeken of ik wat vogeltjes kon vinden in de omgeving, viel wat tegen. Op een gegeven moment zag ik echter een vogeltje een heg inschieten, dus voorzichtig heengelopen en net een aantal snelle foto's kunnen maken voordat hij er weer vandoor schoot. Vanwege de heg dus een onrustige achtergrond helaas. Verder wel redelijk tevreden over de scherpte.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8403/8648375838_edd209ac53.jpg
Goudhaantje

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8544/8647277635_b803a0e7e8.jpg
Goudhaantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lastige vogels die goudhaantjes, ik ben een keer een poserende vuurgoudhaan tegengekomen en toen had ik je-raad-het-al m'n camera niet bij. Verder heb ik ze nooit voor de lens kunnen krijgen. Het zijn drukke foto's maar de tweede is toch mijn favoriet omdat hij zo leuk hangt daar! Bij de eerste is de tak zijn de takken voorlangs een beetje storend voor mij.

Vandaag nog even tijd gevonden om met photoshop / LR combinatie te stoeien. Wegens pc problemen had ik geen toegang tot m'n voorgaande bewerking van de pestvogel dus ik heb een nieuwe versie moeten 'aanmaken' de uitsnede en verzadiging zijn ietsje anders daarom (andere videokaart enzo).

Het doel was dus om de storende takjes van de vorige post weg te werken nav eerdere comments (waarvoor dank) Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8520/8649382342_2994175293_z.jpg
Pestvogel Sallandse Heuvelrug by rockhopperpinguin, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 14-04-2013 19:23 . Reden: link naar voorgaande post toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
@markjans83 mooi eend.
@rockhopper leuke actie foto van de kievit.Dat lijfje heeft zo'n aantrekkingskracht, blijf het elke weer mooi vinden.
Die pestvogel, o zo mooi, die mooie zachte veren.

Gister met een gids bij de oostvaardersplassen wezen kijken.
Boel foto's geschoten maar o wat zat die AF er vaak naast.
Verder op heel veel foto's ruis, zelfs op ISO 100, dus nog even settings nakijken.

1 Rietgors
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8519/8653155872_dbd428f206_z.jpg
common-reed-bunting @ OVP.jpg by biesterboschnl, on Flickr

2 Blauwborst
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8243/8653156124_85566b35bb_z.jpg
bluethroat @ OVP.jpg by biesterboschnl, on Flickr

3 Witte Kwikstaart
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8397/8653156344_59eb6f7dfb_z.jpg
unknown @ OVP.jpg by biesterboschnl, on Flickr
Geen idee, wie het weet mag het zeggen.

4 Tjiftjaf
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8395/8653189108_439bb505a0_z.jpg
chiffchaff @ milligenplas.jpg by biesterboschnl, on Flickr
vandaag nog geschoten bij de plas op loopafstand.
Wat heb ik staan zoeken naar deze vogel, hoog in de boom, turen, zat hij uiteindelijk in een struik 4meter voor me neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Je derde is een witte kwikstaart. Jij bedankt voor de eerste, die had ik vanaaf voor m'n lens en die wist ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hmm laat je de camera de foto's nabewerken? Zoveel ruis op 100iso is erg vreemd.
Leuke serie van het setje gaat mijn voorkeur uit naar de tjiftjaf, leuke houding en eigenlijk ook de leukste (klein beetje druk) achtergrond.
Die blauwborst foto schreeuwt om nabewerking, helderheid omhoog en highlights omlaag zou al een flinke verbetering moeten geven. Want volgens mij heb je 'm er verder wel erg leuk op staan.
Je unknown is een kwikstaart, volgens mij de witte kwikstaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
foto's komen eigenlijk zo uit de camera, daarna even door lightroom. Als ik die foto's vergelijk met anderen heb ik altijd zo iets van waarom heb ik nou zo'n ruis...

met de blauwborst kan ik echt niets meer mee, was tegen het licht ingeschoten. Toen we om wouden lopen was de vogel gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Op de eerste drie foto's zie ik geen noemenswaardige ruis eigenlijk, maar dat komt ook door het kleine formaat. Op de laatste is er wel ruis te zien, maar die is gemaakt op ISO 1250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

In lightroom moet je noise reduction niet op 0 zetten, maar zo hoog dat er geen detail verloren gaat en de ruis toch weg is ;) Ook SLR camera's hebben zulke kleine pixels dat er wel wat ruis ontstaat, en lightroom kan dat heel mooi weghalen.
Maak maar eens dezelfde foto op RAW en JPEG emt je camera, je zal zien dat je camera meer detail weghaalt dan lighroom met evenveel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Is het erg veel gevraagd om de namen van de vogels indien bekend (ook) even in het nederlands te vermelden? Maakt het voor mij een stuk leesbaarder iig. Verder niets dan complimenten voor de geplaatste foto's.

edit: Geweldig, MeneerKrab (hieronder).

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 16-04-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
daar heb je wel een punt toff. Ik heb ze erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

@GokuSFE434: leuke foto's, vooral de tweede. Dat is toch eens een andere positie van het vogeltje dan gewoon op de tak.

@MeneerKrab: Vooral de 4de foto vind ik erg mooi. Bij de tweede is de belichting natuurlijk een probleem. De hemel is vrijwel wit, terwijl het vogeltje nogal donker is. Je zou haast HDR gaan gebruiken.

@Rockhopper en @marceltuit: Heel mooi!

De lente is eindelijk aangebroken:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8111/8644879809_3b6b1ed0d4_z.jpg
Ducklings by Matt H. Imaging, on Flickr

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
MeneerKrab schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:57:
4 Tjiftjaf
[afbeelding]
chiffchaff @ milligenplas.jpg by biesterboschnl, on Flickr
vandaag nog geschoten bij de plas op loopafstand.
Wat heb ik staan zoeken naar deze vogel, hoog in de boom, turen, zat hij uiteindelijk in een struik 4meter voor me neus.
Nummer 4 is een Fitis. Tjiftjaf heeft namelijk donkerder poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
@EXX: Leuke plaat met een lekker lente gevoel. De aandacht wordt ook goed weggetrokken van het "vies groene" water doordat de eendjes er lekker scherp en kleurrijk opstaan.

Bij deze eentje van mij van afgelopen zaterdag. Deze kwam ik tegen tijdens een wandeling aan de kust bij Wassenaar. Vond hem zelf wel geslaagd. Ik heb de kleuren in de nabewerking wel aardig wat aangepast om het geheel wat blauwer te maken.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8106/8656440538_913176be31_z.jpg
Bird at the beach by robbertvw44, on Flickr

[ Voor 1% gewijzigd door robbertvw op 21-04-2013 09:43 . Reden: Foto aangepast aan commentaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Hm, je bent wel wat ver doorgeslagen in het blauwer maken. Ik weet niet wat het is (drieteenstrandloper oid), maar ik weet wel dat die vogels niet blauw zijn :p
Waarom je het gedaan hebt weet ik niet, mocht het zijn omdat je de foto wat zonniger wilde maken, kun je dat ook wel bereiken zonder dat hij zo blauw uitslaat. Het water is niet zo erg, maar die vogel is echt te blauw gewoon.

Van mij mag ie verder iets meer gecropped worden, of meer vogeltjes erop als je niet dichterbij kon komen. Over de bovenste golf twijfel ik, maar ik verwacht dat de foto rustiger oogt (en dus de aandacht beter op de vogel legt) wanneer je die er niet opstaat.

Een fitis (als ik het goed heb?!) van mij. Jammer dat ik niet op zat te letten, aangezien hij/zij met een insect in de bek op de braam ging zitten. Had de plaat wel interessanter gemaakt. Verder ben ik niet tevreden met de achtergrond en lijden de bladeren rondop de foto ook af. Eigenlijk is het enige waar ik wel tevreden over ben, de scherpte :9 (ik heb wel iets teveel verscherpt denk ik nu trouwens...)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8253/8660484941_9d04394a1e.jpg
130417_3041.jpg by P Pepping, on Flickr

ps. overigens nog een kleine sidenote bij mijn vorige meerkoet foto met het goudenlicht. Daarmee heb ik een kleine fotowedstrijd gewonnen (6 andere deelnemers, maar toch! :+ ) die de facebooksite van de documentaire 'De Nieuwe Wildernis' elke maand houdt. Prijs: jaarabbo op Digifotopro en een maand staat mijn foto als banner op de facebooksite. Vind ik toch wel gaaf :P

[ Voor 46% gewijzigd door douPel op 18-04-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
robbertvw schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:07:
Ik heb de kleuren in de nabewerking wel aardig wat aangepast om het geheel wat blauwer te maken.
Waarom doe je zoiets? Voor mij is het veel te blauw iig.
douPel schreef op donderdag 18 april 2013 @ 21:30:
ps. overigens nog een kleine sidenote bij mijn vorige meerkoet foto met het goudenlicht. Daarmee heb ik een kleine fotowedstrijd gewonnen (6 andere deelnemers, maar toch! :+ ) die de facebooksite van de documentaire 'De Nieuwe Wildernis' elke maand houdt. Prijs: jaarabbo op Digifotopro en een maand staat mijn foto als banner op de facebooksite. Vind ik toch wel gaaf :P
Altijd leuk om iets te winnen toch? Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
SlagerBlom schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:56:
[...]

Nummer 4 is een Fitis. Tjiftjaf heeft namelijk donkerder poten.
Hij maakte wel het geluid van de tjiftjaf, maar nu is zo wat meer plaatjes bekijk heb je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het geluid is anders wel zo'n beetje de enige echt doorslaggevende manier om ze uit elkaar te houden. Want ook die kleur van de poten zegt afaik lang niet altijd alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EXX: mooie lente plaat inderdaad.
@robertvw: Als hij niet zo blauw is, is het een prima foto :)
@douPel: mooi beestje. jammer van de grijze/grauwe achtergrond.

Kwam in de tuin deze vogel tegen. op het oog lijkt het me een mees, maar geen idee wat voor soort. Had al even in een boek gekeken, maar kon niet een vinden die op deze leek.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/vogel-640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Who cares wat voor vogel het is (:+), érg leuke foto! Goede omgeving, mooi moment, mooi licht.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 19-04-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwartkop? ;)
Erg leuke plaat!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zwartkop in het boek waar ik in keek leek er niet op, maar als ik nu zwartkop via google opzoek lijkt ie er verdacht veel op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was een eerste ingeving, maar de ANWB Vogelgids van Europa geeft mij toch echt Zwartkop terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Bedankt voor het commentaar allemaal. Ik heb de foto er op aangepast.
Zelf weet ik niet helemaal wat ik mooier vond, al is het nu zeker wel realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zijn er gisteren nog mensen wezen kijken bij de Roodkopklauwier bij Udenhout?

* Orion84 wel, mooi vogeltje en het was gezellig druk (doorlopend een man of 10, dus niet idioot druk). In het uurtje dat ik er heb gestaan helaas niet dicht genoeg bij voor fatsoenlijke foto's, anders dan bewijsmateriaal van de waarneming. Een aantal andere spotters hebben er wel aardige platen van weten te maken.

Die dag ook nog een paar zwartkoppen, grasmus en fitis op de foto gezet, vanavond maar eens even kijken of dat wat geworden is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 22-04-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Orion84: is ietwat uit de route. Ik zag de waarnemingen wel verschijnen. Mooi beestje!

Van vorige week:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8106/8648244894_7c74e39d6e_z.jpg
Fitis / Willow Warbler (Phylloscopus trochilus) by markvanrheenen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8121/8647150325_b021cc7b06_z.jpg
Kleine mantelmeeuw / Lesser Black-backed Gull (Larus graellsii) by markvanrheenen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Mag je ook foto's van vogels uit de dierentuin plaatsen ?

Deze heb ik gisteren gemaakt in Burger's Zoo in Arnhem, en vond ik persoonlijk bijzonder geslaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8382/8669785524_ebd4b87f7c_z.jpg
Roze Pelikaan by Boushh_TFA, on Flickr

Zo in het wild heb ik altijd maar weinig succes, vooral de wat kleinere exemplaren willen zich maar lastig vast laten leggen. Maar ja, ik ga er dan ook niet speciaal voor op uit..

[ Voor 16% gewijzigd door Boushh op 22-04-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@Boushh: natuurlijk mogen vogels uit de dierentuin hier ook :)
Tof moment dat je hebt vastgelegd bij die Pelikaan. Hij had wat mij betreft wel iets minder krap gemogen. Vanwaar trouwens de keuze voor deze afwijkende verhoudingen? Want dit is zo te zien geen 3:2 meer.
offtopic:
Tip voor foto's vanaf flickr: druk op de flickr pagina op share en kies dan voor 640 breed en kopieer de BBCode in je post :)

@Drugar: mooi licht bij die fitis, ik vind 'm wel een tikje druk met al die takjes in de voor en achtergrond. De meeuw heb je in een mooie pose weten te schieten, wel neigen de wolken iets te veel naar paars/blauw wat mij betreft. Witbalans is gekalibreerd op de meeuw zeker? Persoonlijk zou ik 'm denk ik mooier vinden als de wolken iets neutralen zouden zijn en de meeuw daardoor in een iets warmer licht komt te staan :)

Van mij ook een fitis:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8115/8671889429_9717ea642c_z.jpg
Fitis - Willow Warbler by FrankVl, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boushh: je hebt een mooi moment vastgelegd! Goed scherp en mooie kleurbalans. De kadering, zoals Orion84 al aangeeft is wel wat krap.
Orion84 schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:07:
@Drugar: mooi licht bij die fitis, ik vind 'm wel een tikje druk met al die takjes in de voor en achtergrond.
Tja, dat is nu eenmaal de leefomgeving van die beestjes, maar ik snap je punt. Ik stoor me er zelf niet zo aan.
De meeuw heb je in een mooie pose weten te schieten, wel neigen de wolken iets te veel naar paars/blauw wat mij betreft. Witbalans is gekalibreerd op de meeuw zeker? Persoonlijk zou ik 'm denk ik mooier vinden als de wolken iets neutralen zouden zijn en de meeuw daardoor in een iets warmer licht komt te staan :)
De WB is inderdaad naar de meeuw gekalibreerd. Ik heb nog nooit een blauwe meeuw zien vliegen namelijk ;-) Bedankt voor je opmerkingen.

Je hebt de fitis in een mooie pose gefotografeerd. Dit is geen kritiek, maar een open vraag: stoor je je dan niet aan deze achtergrond? De rechterkant is namelijk ook wel wat druk. Persoonlijk stoor ik me er niet aan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, bij mij leiden de takjes inderdaad ook wel wat af, maar komt de fitis wat meer los van de achtergrond. Ik heb bijvoorbeeld ook een grasmus gefotografeerd op die plek, maar daar ben ik (doordat die nauwelijks loskomt van de achtergrond) een stuk minder tevreden over.

Wat ik bij mijn fitis wel irritant vind zijn de witte lijntjes van een spinnenweb, links van de fitis. Dat kostte me in LR net ff iets te veel moeite om netjes weg te poetsen.

En @ die meeuw: zo'n witte vogel is inderdaad een mooi referentiepunt, maar het nadeel is dat als je de witbalans afstemt op de zonkant van de meeuw, dat de schaduwkant van de wolken dan wat blauwig wordt. Persoonlijk kies ik er dan liever voor om het licht op de meeuw wat geliger te laten zijn en de wolken in de achtergrond meer neutraal grijs. Zoiets: http://tweakers.net/ext/f/br5KmmB0p4I5Hpd18lqbg5B7/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wat je bedoeld v.w.b. de grasmus. Dat zou ook mij wat te druk worden omdat het onderwerp zo echt een beetje in de achtergrond verdwijnt. Ik moest ook even 2 keer kijken naar die witte lijntjes links van de fitis. Dat zou ik ook niet wegkrijgen, maar zou ze ook niet weghalen. Als je de foto groter bekijkt dan zie je wel wat het zijn.

Het witte van de meeuw past wel beter bij het harde, felle licht dat ik had die middag. Het zou voor mij niet passen om de meeuw geler te maken door de WB aan te passen. ik denk echter dat een beetje spelen met Hue en Saturation van de kleur blauw in LR wel wat goed kan maken. Bedankt voor het voorbeeld trouwens. Ik zal morgen even kijken of ik het beter krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

@Oriona84: Bedankt voor de tip van de BBCode :)

@Oriona84 en @Drugar: De foto is wat krap omdat de Pelikaan wat meer naar rechts zat dan de bedoeling was, en omdat de foto gekanteld was. Bij het rechtzetten ging er helaas wat verloren. Het is ook gemaakt met een 300mm lens op een niet al te grote afstand, dus zoveel meer ruimte er omheen was er toch al niet. Vind ik persoonlijk niet erg, ik heb de dingen graag zoveel mogelijk vol in beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad wat onhandig van telelensen met een vast brandpunt. Je hebt ook zelden de mogelijkheid om een stap naar achteren te doen, dan is je onderwerp alweer gevlogen. Blijft een leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zo he, zo kijk je even een week niet en is er gelijk een hoop gebeurt in het topic. Leuk!

Zelf ben ik de laatste tijd niet zoveel into de vogeltjes, daarom nog maar eens een plaatje van mijn vakantie. De engelse naam is Willet, en ik kon geen NEderlandse naam vinden. Hij liep trouwens bijna mijn lens in, zo dichtbij was hij :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8527/8667175395_e449f5d51a_z.jpg
Willet @ Coastline by Marcel Tuit, on Flickr

Gratis tip van de dag: ga geen vogels benaderen door naar ze toe te kruipen op een strand met heel veel schelpjes terwijl je zelf alleen een zwembroek aanhebt. De schelpjes kunnen verrekte scherp zijn :D

@Orion: Mooie plaat van de Fitis; mooi scherp en van kleur. Jammer dat de achtergrond niet meewerkt. Wel weer leuk met die knopjes.

@Boushh: Gaaf moment met al dat gespetter, nice! Jammer dat de vogel er verder wat 'saai' bijligt. Verder wel een prima plaat :)

@Drugar: 2 mooie platen, vooral de fitis is leuk; mooie kleuren.

@HMJ: Erg gave plaat, leuk dat de zwartkop(?) zo die bes pakt. Jammer alleen van het harde licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Marcel. Jouw foto is echt top. Scherp, mooi licht op het onderwerp en prettige achtergrond. De vogel heet in het Nederlands ook gewoon willet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar foto's uit de thuisstudio van erg bekende vogels:

Eerste poging, een ekster:
Afbeeldingslocatie: http://daneel.dyndns.org/~cjw/pictures/img_4398.jpg

Kokmeeuw:
Afbeeldingslocatie: http://daneel.dyndns.org/~cjw/pictures/img_4508.jpg

Houtduif:
Afbeeldingslocatie: http://daneel.dyndns.org/~cjw/pictures/img_4671.jpg

Kauwtje in de sneeuw:
Afbeeldingslocatie: http://daneel.dyndns.org/~cjw/pictures/img_4678.jpg

Pimpelmees:
Afbeeldingslocatie: http://daneel.dyndns.org/~cjw/pictures/img_4849.jpg
Pagina: 1 ... 32 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)