Ok, mijn fotografie en bewerking komen en gaan een beetje met vlagen. Ik heb een nieuwe uitsnede gemaakt van de tegenlicht plaat. Graag zou ik jullie mening horen welke compositie jullie sterker vinden.
De originele:

Untitled by P Pepping, on Flickr
De nieuwe:

IMG_1084.jpg by P Pepping, on Flickr
Let niet op de houding van de vogel, tijdens het poseren riep ze (?) dat het ijs nogal glad was, net toen ik afdrukte..

130313_1860.jpg by P Pepping, on Flickr
Nee, alle gekheid op een stokje, wie kan mij vertellen welke soort bovenstaande is? Ik kom er met mijn vogelgids niet uit
Ik zat in de richting van een wintertaling te denken, maar de groene plek op de veren is niet te zien en het rood op de vleugel brengt me in de war. Op geen enkele vogelfoto in mijn gids kan ik dat rood terugvinden. Ook is de snavel erg zwart in vergelijking met die in de gids, maar omdat ik onbekend met deze vogel weet ik niet hoe groot de variatie tussen individuen is van de snavelkleur (maw, in hoeverre kan ik dit als determinatiepunt gebruiken). Meer foto's van de vogel op m'n flickr.
De originele:

Untitled by P Pepping, on Flickr
De nieuwe:

IMG_1084.jpg by P Pepping, on Flickr
Let niet op de houding van de vogel, tijdens het poseren riep ze (?) dat het ijs nogal glad was, net toen ik afdrukte..

130313_1860.jpg by P Pepping, on Flickr
Nee, alle gekheid op een stokje, wie kan mij vertellen welke soort bovenstaande is? Ik kom er met mijn vogelgids niet uit

[ Voor 39% gewijzigd door douPel op 14-03-2013 22:21 ]