[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste
Acties:
  • 276.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
renbull schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:35:
Ja, wel in zijn tuin, maar niet dat hij niks heeft 'verstoord'. :X
Moet dat erbij dan hier? Ik mag toch aannemen dat liefhebbers van de foto's zoals we hier met elkaar delen ook natuurvrienden zijn? Daarnaast zou verstoren van een nest in mijn eigen tuin ook mijn eigen kansen op foto's van de jongen om zeep helpen, dus als je goed leest...

Die http://www.beleefdelente.nl/ link was niet ter rechtvaardiging, maar voor de liefhebbers. Je kunt trouwens zelfs bij Intratuin tegenwoordig nestkastjes kopen met ingebouwde webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Vandaag op de pier kwam ik de volgende compositie tegen. Stond te wachten tot de meeuw een mooie pose aan zou nemen, echter schiet er een tweede vogel in het beeld die exact de zelfde pose aan neemt. Toch maar geklikt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5142/5610094790_d60c7e21f6_z.jpg
The same pose, different birds. by MarkCantPark, on Flickr

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
MarkCantPark schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:23:
Vandaag op de pier kwam ik de volgende compositie tegen. Stond te wachten tot de meeuw een mooie pose aan zou nemen, echter schiet er een tweede vogel in het beeld die exact de zelfde pose aan neemt. Toch maar geklikt :)

[afbeelding]
The same pose, different birds. by MarkCantPark, on Flickr
Leuk, het was even zoeken maar de tweede vogels ook gevonden ;) toch wel weinig vogel en veel omgeving op je plaat.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

renbull schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:56:
[...]

Leuk, het was even zoeken maar de tweede vogels ook gevonden ;) toch wel weinig vogel en veel omgeving op je plaat.
Kan ik in komen, maar met meer croppen vond ik hem saai worden. Vond de omgeving toch ook wel wat hebben. Zal is nog is een nieuwe compositie proberen, thanks for the tip!

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@marceltuit: Prima serie, maar ik vind ze niet zo sprekend. Een iets lichtere bewerking met ook wat meer kleur zou al beter zijn. Het licht werkte volgens mij ook niet echt mee, het lijkt alsof het bewolkt was.
Het lijkt trouwens dat de grote kleine medium canadese gans en fuut scheef staan.
@Schildje: De fuut lijkt nogal 'glad gestreken'. Alsof je teveel ruisreductie hebt gebruikt. Verder wel een prima plaat met fijn zacht licht.
@neevedr: Leuke plaat! Een beetje een ongemakkelijke houding lijkt het (hoewel doodnormaal voor een boomklever) en de achtergrond lijkt me iets teveel geblurd?
Jammer dat het licht net niet op de kop valt bij de mus, verder ook een leuke plaat geworden.
@Toff: Ja altijd een discussiepunt bij vogelaars, ik weet niet wat ik vind. Vaak hebben vogels helemaal niet zo veel stress als ze op hun nest zitten. Ik heb vorig jaar bij een meerkoeten nest gelegen en de moeder op het nest met kleintje op de zijkant van nest (foto) keek me niet eens aan. Af en toe eens kijken of het kleintje niet van het nest was gevallen. Zelfde met een nest tortelduiven onder een schuur en een nest houtduiven bij mij in de tuin. Zo zijn er wel meer gevallen.
Grutto's en kieviten zijn daar wel veel gevoeliger voor bijvoorbeeld. Die gaan cirkels boven je vliegen om je weg te 'jagen'.
Ik vind je foto niet zo fijn kijken op de een of andere manier. Maar wel goed scherp en prima belicht.
@Sooterd: Heel jammer dat de halve paarse strandloper in de schaduw loopt.
@EXX: Je hebt flink aan de belichting moeten trekken om overbelichtte delen op te halen? Te zien aan doffe kleuren. De 2e vind ik de beste, maar jammer dat er een lijn in de achtergrond door de kop loopt (overgang blauw-groen) ps. altijd leuk om commentaar te krijgen, maar dat vinden andere ook.
@Markcantpark: Leuk zoekplaatje! Maar als foto van de meeuw had ik boven iets meer ruimte gegeven.

Eerste paar plaatjes met de 7D. De AF zit altijd goed, behalve bij usererror. Dus ben nog een beetje aan het uitvogelen wat het beste voor me werkt. Ik heb ook het idee dat ik meer detail uit de lens haal, heel gek. Had ik nooit verwacht. Klein puntje van kritiek is wel dat de ruisprestatie's op lage ISO (rond 500/640) niet top zijn. Maar kwam misschien ook door hard licht (door het harde licht krijg je sterker contrast en dat vergt weer meer van het dynamisch bereik). Ik was wel impressed door prestatie's van hoge ISO.
Het licht was hard, maar heb wel wat leuke platen kunnen maken.
Ook nog een paar filmpjes vanaf statief gemaakt, maar ik weet nog niet hoe ik die filmpjes op mn computer kan bekijken en bewerken O-) |:( Nog niet echt tijd gehad om me daarin te verdiepen.

Deze vink wilde wel even poseren.
1.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4105/5610915084_5a6a2ac134_z.jpg

2. beetje bewegingsonscherpte en aparte achtergrond kleur (water)....had ik al gezegd dat het licht hard was?
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5262/5611071112_f62f6627d1_z.jpg

3. Deze zwaan wilde ook even meewerken op de zaterdag middag.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5145/5610507225_e335e6ebff_z.jpg

Nog veel meer foto's gemaakt, maar dat was meer om van alles te testen.
Donderdag heb ik een vogel/natuur fotografie workshop in de bieschbos vanaf 7 uur sochtends :P en hoop daar veel mooie foto's te kunnen maken! Hopelijk kan ik dan ook wat laten zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
@Scirocco, mjam mjam. lekker hoor.... Alleen jammer dat bij de 2de de witte vlak net overbelicht is en dat de schaduw er net niet helemaal op staat.
Veel plezier donderdag, ;)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice Scirocco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

@MarcCantPark Leuke foto, alleen mis ik een beetje diepte erin. Ook is de kleine vogel helaas niet scherp.

@Scirocco De eerste foto is weer erg mooi, de tweede vind ik minder bijzonder en die zwaan kijk ook lekker weg :)
(wat voor workshop is het precies?...linkje?...)

Roodborstje:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5266/5610758969_6c75b95d01_z.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:46
@neevedr mooie boomklever, goed scherp en mooie DoF. vind het ook een erg mooie vogel =) Musje is ook leuk maar iets minder aansprekende foto.

@Sooterd vind de vogel op de voorgrond op een of andere manier teveel afleiden. vind de schelpjes waar de vogel op staat wel weer een leuk detail.

@exx mooie ganzen close up, leuk die grassprietjes in zijn mond.

@Markcantpark ook ik heb heel erg lang gezocht, wat een schutkleur XD. Vind het wel een leuke foto daardoor eigenlijk, zonder die andere 'zoekvogel' was het misschien een beetje saai geweest.

@Scirocco Vind je eerste foto het mooist, scherp, mooie compositie en mooie achtergrond. Andere twee zijn ook niet slecht. Mijn fuut heeft idd wat teveel ruisonderdrukking. Het was een hele grote crop en niet al te scherp, dus kon er verder niet veel van maken meer. veel plezier met je nieuwe camera trouwens.

Heb vandaag ook wat foto's gemaakt weer, met mijn nieuwe aanwinst (tamron 70-300 VC USD). Nog niet echt een vogelobjectief, maar vind het een mooie vervanging voor de canon 55-250. Het licht was vandaag erg hard, dus de foto's zijn niet echt optimaal belicht. Verder wel lol gehad vandaag en daar gaat het uiteindelijk om. (PS: weet iemand wat voor vogel de 2de is?)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5141/5611152358_c5d69cf070_z.jpg
Roodborstje by MankinN, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5267/5611212744_363d3a0e4e_z.jpg
Rietzanger? by MankinN, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5263/5611152048_a7073cf4a7_z.jpg
Fuut 2 by MankinN, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een Rietzanger is het zeker niet, aangezien een meer olijfbruine grondkleur heeft en een duidelijke witte wenkbrouwstreep.

Het is waarschijnlijk weer een Tjiftjaf of Fitis (een 'phyllo') vanwege de groenige kleur en lichte wenkrbrouwstreep.
Heb je 'm gehoord?

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 12-04-2011 01:58 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Schildje Hij lijkt lichte poten te hebben. Dan gaat het om een Fitus. Heeft hij donkere poten dan is het een Tjiftjaf. Natuurlijk kan je het goed aan het geluid horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18

Polariteit

Fietsende fotografeur

@markcantpark: het is inderdaad even zoeken naar de steenloper, maar als je hem eenmaal gevonden hebt is het een erg leuke foto. Mooi!

@Scirocco: Klopt, de lucht zat potdicht :P

Jou foto's zien er goed uit. De eerste vind ik gewoon erg mooi. Tweede wat minder, vooral door die witte vlek. De zwaan vind ik sowieso niet zo heel geslaagd, ik vind zijn witte rug niet zo heel relaxed kijken.

Wat voor workshop is dat? linkje :P

@guttegut: Jammer dat het vogeltje op zijn rug zo donker is.

@schildje: Je roodborstje vind ik niet zo heel geslaagd, het contrast tussen voor en achterkant van vogel is te groot. ook speelt de witte achtergrond heer nadelig mee. Die tweede (geen idee wat voor soort) is erg nice, en de fuut ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Thanks voor jullie reactie´s. De 2e vond ik ook de minste. De zwaan vond ik door de houding, laag standpunt en kleuren wel mooi. Ook nergens overbelicht volgens lightroom.
Workshop is voor mij gelukkig gratis. Iemand waar ik wel eens mee fotografeer was uitgenodigd om een cursus te krijgen en vroeg ik me mocht. Het is de eerste cursus die deze fotograaf geeft dus wij zijn ook meteen een soort 'proefpersonen' voor hem als cursisten.
EDIT: ik hoor net dat hij al wel meerdere workshops gegeven heeft!
Laat nog wel weten hoe het was en hopelijk met een aantal leuke platen.

@gutteguttegut: Leuke plaat, jammer van de harde schaduwen.
@schildje: prima platen, maar niet heel bijzonder. Ik denk ook dat het een fitis is (lichte poten, veren minder geel dan tjiftjaf) De fitis en fuut kijken allebei van je weg, dat is jammer. De roodborst vind ik iets te veel in de hoek geplaatst.

[ Voor 32% gewijzigd door Scirocco op 12-04-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Scirocco schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:18:

@EXX: Je hebt flink aan de belichting moeten trekken om overbelichtte delen op te halen? Te zien aan doffe kleuren. De 2e vind ik de beste, maar jammer dat er een lijn in de achtergrond door de kop loopt (overgang blauw-groen)
Het enige wat ik heb gedaan is de curve wat bijstellen (heldere delen wat donkerder en donkere delen wat helderder) en een beetje unsharpen mask gebruikt. Dit zijn voor de rest de jpg's uit de camera. Ik moet met de raw versies eens aan de gang geloof ik.

De groene lijn over de achterkant van de kop is volgens mij CA. Ik heb gemerkt dat mijn exemplaar van de beercan nogal snel last heeft van zowel paarse als groene CA. Ik had het diafragma op F/8 gezet, meestal ben je de CA dan kwijt. Dat blijkt dus nu niet helemaal het geval.
ps. altijd leuk om commentaar te krijgen, maar dat vinden andere ook.
Touché ;) Het probleem is een beetje dat ik mijn kijk op dingen nog niet zo geweldig is (n00b). Maar je hebt gelijk, ik zal me meer inzetten om ook zelf commentaar te geven! Wat ik erg jammer vind is dat je vaak de EXIF niet kan uitlezen; zo leer je te kijken hoe je foto's goed kan belichten.

Van je 3 foto's vind ik de laatste met de zwaan de mooiste, niet alleen vanwege de scherpdiepte, maar ook vanwege het camerastandpunt.

edit:

@Gutteguttegut: een prachtige foto van het roodborstje, vooral de lichtinval van rechts vind ik erg geslaagd.

[ Voor 15% gewijzigd door EXX op 12-04-2011 09:59 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Het probleem is een beetje dat ik mijn kijk op dingen nog niet zo geweldig is (n00b).
EIgenlijk een non-argument. Juist de mening van een ' neutrale gast' is meer dan welkom (iig bij mij). Denk dat je altijd een soort van tunnelvisie ontwikkelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hehe. Waar ik een beetje op doel is dat er op foto's geplaatst worden waar vervolgens allerlei commentaar op is en ik zo iets heb van: dat is toch een prima foto !? Verder vind ik het niveau van de foto's hier erg hoog. :)

Ik zal me iig meer inspannen om commentaar te geven. Ik ben hier in dit topic om:

(a) veel te kijken naar goede foto's
(b) te kijken hoe deze gemaakt zijn en daarvan te leren
(c) zelf bij te dragen, met foto's en vanaf nu ook met meer commentaar.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Helemaal prima :)
Ik heb wel ervaren dat als je zelf meer nadenkt over commentaar bij andere foto's dat je ook duidelijker leert wat wel en niet mooi is. Omdat je echt zoekt naar mooie of minder mooie aspecten aan een foto. Dus niet alleen de fotograaf, maar ook jijzelf leert van (uitgebreid) commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
@ allemaal bedankt voor het commentaar, heb de naam inmiddels in een fitis veranderd. Vind dat soort vogels erg lastig te onderscheiden nog :)

@Marceltuit je hebt gelijk over de achtergrond, was mooier geweest als deze blauw was.

@gutteguttegut mooi roodborstje, ziet er een stuk donkerder uit dan die van mij. Grappig dat ze toch in kleur zoveel kunnen verschillen op verschillende foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Scirocco: Fijne platen weer hoor :) De achtergrond is inderdaad wat grauw, maar de hoeveelheid detail is wel :9 * Orion84 moet ook maar eens gaan sparen voor een nieuwe body.

@Gutteguttegut: Mooie plaat, jammer dat ie zo donker is.

@Schildje: De eerste twee zijn wel wat ongelukkig gekaderd, steeds valt er een stukje staart weg. Maar niet slecht voor een eerste shoot met nieuw materiaal, toch altijd even wennen. De bokeh van die lens oogt wel wat onrustig en als ik jou was zou ik ook even proberen om de CA te corrigeren in de nabewerking :)

* Orion84 is afgelopen weekend ook nog even op pad geweest in een voor mij nieuw gebiedje. Helaas wat aan de late kant, dus op zich wel mooi licht, maar wel een tikje te weinig eigenlijk. Bij mij kwam ook een knobbelzwaan poseren, maar die kwam zo dicht bij dat ie nauwelijks nog in m'n beeld paste :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2hQ4zGxIBeq9ymAL1ykEKwYs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hH7mSNSzBf8NfGaWsTjEyOhz/full.jpg

Ook nog kleine plevieren, kluten, blauwborsten en watersnippen gezien, dus dat gebied moet ik zeker nog eens naar terug op een moment van de dag dat ik meer licht en tijd heb :)

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 12-04-2011 19:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Woow, dat portret van die zwaan is ander ook wel erg lekker gedetaileerd! En de fuut is zeker ook scherp zat.
Je had heel mooi zacht licht bij allebei de foto's, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vooral die fuut is erg fijn, zeker met dat stukje reflectie van zijn kop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Nice Orion84! Heerlijke reflectie van die fuut, maar de zwaan mag er ook zeker zijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Orion84 Fuut is strakke plaat. Weerspiegeling doet het altijd goed. Jammer van de zwaan dat het puntje van de snavel niet helemaal scherp is. Welk gebied ben je geweest? Blauwborsten staan hoog op m'n verlanglijstje :)

Zelf maandagavond bij Willeskop geweest, maar daar zaten met name eenden (smient, slobeend, zomertaling, krakeend, kuifeend, wilde eend en bergeend). Enige nieuwe zangvogel was voor mij een zeer schuwe kramsvogel. Blauwborst zou daar ook moeten zitten, maar helaas geen teken van leven gehoord/gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Orion84: de Fuut is heel mooi. Zoals Ghost Dog en marceltuit al aangaven, de reflectie in het water voegt echt iets toe. De zwaan is wel mooi gedetailleerd, maar de kleuren vind ik wat flets.

[ Voor 4% gewijzigd door EXX op 13-04-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
@Gutteguttegut, lekker scherpe roodborst hoor, alleen jammer dat de rug wat dinker is.

@Schildje, lucht achter de roodborst is overbelcht, jammer. ook de takken rechts boven zijn storend, verder de aan wezige CA langs de randen van de takken en de roodborst is jammer.
De fitis/tjiftjaf foto is wat druk, wel leuk dat de tak van rechtsonder naar linksboven loopt.
Je fuut is al een stuk beter als de vorige fuut die je liet zien!

@Orion84, wat eem boefje die knobbelzwaan! geweldige portet!
Het spiegelbeeld van de fuut is ook erg leuk, wel boffen dat het water zo rustig was, ik heb het laats ook geprobeert, bij mij had de fuut net een enorme baars in zijn bek, maar toen hij mij zag schrokte hij die in een keer naar binnen, ook was het water niet zo glad als op jou foto, Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bedankt voor alle complimenten :)

Wat betreft de fletse kleuren van de zwaan: die had inderdaad niet zo'n mooie felgekleurde snavel.

Foto's zijn gemaakt in De Groote Wielen, niet echt een serieus natuurgebied, maar aan de rand van die wijk zijn wat watertjes gegraven waar je tussendoor kan lopen met hier en daar wat riet aan de oevers, maar sommige stukken zijn ook gewoon open. Zie waarneming.nl voor wat er zoal te vinden is: http://waarneming.nl/gebied/view/71903

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
@ Orion84 erg mooie fuut, zoals de andere al zeiden doet de reflectie wonderen. Ook nog bedankt voor de tips voor mijn foto's.

@ Renbull ook jij bedankt voor de tips, heb de twee foto's aangepast. Ben echter pas begonnen met ligthroom en met RAW schieten, dus weet er nog niet al teveel van.

Hier de nieuwe versies:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5106/5617174608_180b4e900a_z.jpg
Fitis by MankinN, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5102/5617174770_d0e4c26e85_z.jpg
Roodborstje by MankinN, on Flickr

en ik had nog een foto van een fuut, vond de zichtbare grote poot wel grappig :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5302/5611151608_efd5801797_z.jpg
Fuut by MankinN, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 16:25

the mod man

iets van beeldmaker

Deze hangt sinds vanavond bij mij aan de muur. :9 (had de kans om tegen spotprijs was afdrukken te krijgen)

Hij is niet op papier of canvas gedrukt echter maar iets veel speciaalers. Mensen die naar nomad's BBQ gaan kunnen het drukwerk bewonderen O-) . de foto kan je hier natuurlijk gewoon bekijken.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Schildje schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:02:

@ Renbull ook jij bedankt voor de tips, heb de twee foto's aangepast. Ben echter pas begonnen met ligthroom en met RAW schieten, dus weet er nog niet al teveel van.
Ik ook niet, ik resize/crop alleen wat met Xniew of GIMP, verder (nog) niks.
de compositie van je Roordborst is al een stuk aangenamer, misschien nu de tak rechtsboven nog weg shoppen:)
Bij de fitis heeft die onderste tak wel een erg vreemd blauw randje
the mod man schreef op woensdag 13 april 2011 @ 21:57:
[...]

Deze hangt sinds vanavond bij mij aan de muur. :9 (had de kans om tegen spotprijs was afdrukken te krijgen)

Hij is niet op papier of canvas gedrukt echter maar iets veel speciaalers. Mensen die naar nomad's BBQ gaan kunnen het drukwerk bewonderen O-) . de foto kan je hier natuurlijk gewoon bekijken.
Behang?

[ Voor 29% gewijzigd door renbull op 13-04-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:30
Dat blauwe randje lijkt op Chromatic Aberration.

In Lightroom 3 kun je hiervoor wanneer je RAW schiet automatisch laten compenseren op basis van lensprofielen. Zelfde geld trouwens voor vignetting en tonvorming. Bij ontwikkelen, onderaan in het rechter panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
@guapper, bedankt! erg handige functie idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 16:25

the mod man

iets van beeldmaker

Metaal, ben ff kwijt welke legering. Het geeft iig een heel mooi effect al spiegelt deze specifieke legering wel erg. Ik heb meerdere afdrukken op verschillende metalen en plastic. (het was een test)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 21-09 16:03
Boompieper
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5067/5619778278_0867310a98_z.jpg

Specht
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5150/5619778120_a279628e0b_z.jpg

Rietgors
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5102/5619778850_847d433dd1_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Practics: de foto van de specht is wat aan de donkere kant. De boompieperfoto wind ik erg leuk, net als de rietgors. Bij de laatste lijkt het wel alsof er ruis in de achtergrond zit.

@Schildje: De foto van de fitis heeft zo te zien last van paarse CA, vanaf de snavel, langs de voorkant van de vogel, naar onder, tot aan de tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@the modman: kan inderdaad erg mooi, heb het wel eens gezien op een niet spiegelend metaal. erg apart!

@practics: Die Boompiper vind ik erg mooi. lijkt wel een steenloper! Achtergrond is wel een beetje ruisig. De specht vind ik midner geslaagd, is te donker.De rietgors is wat ruis betreft nog erger dan de pieper. zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
@practics: Kun je de exif gegevens van deze foto's eens plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik wilde toch nog even reageren op een discussie die, naar het lijkt, door mij ontspoorde.
Toff schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:08:
[...]

Ho even vriend, het is wel mijn tuin ja! Ik loop daar op zo'n 30 cm langs, meerdere keren per dag. Die merels weten dat (ik voer ze ook nog eens) en die zitten daar blijkbaar niet mee. Het nest zit op ooghoogte en voor het maken van deze foto is geen takje beroerd. Hoezo storen? Niet generaliseren a.u.b!

http://www.beleefdelente.nl/
Dus omdat het jouw tuin is mag je er alles doen wat je wilt? Dat is wel een hele vreemde beredenatie.
Dat jij er elke dag vlak langsloopt, dat het op ooghoogte is en dat jij ze voert staat nergens.
Aangezien coniveren nogal dichte planten zijn is de kans groot dat je ruimte hebt gemaakt. Ik zeg niet dat je dat hebt gedaan!
renbull schreef op maandag 11 april 2011 @ 08:30:
[...]

Wat Ossi zegt, dat het in jou geval niet anders is dan er langs lopen, tja, dit kun je toch niet op de foto zien?
Dan krijg je een welles/nietes spelletje en dus totaal nutteloos. Daarom gewoon tegen alle nest/broed foto's.
En een webcam plaatsen bij een nest voordat er word gebroed is een ander verhaal, dit verstoort niet het broeden, de webcam is immer één geworden met de omgeving.
Eensch, tenzij je een grote telelens hebt.
mjtdevries schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:52:
[...]

En dus mag je meteen het slechtste van mensen denken en er vanuit gaan dat Toff de boel verstoord heeft?

Als je het niet op de foto kan zien, en het staat er niet bij, dan kun je het toch ook gewoon even vragen?
Dat is nou juist het fijne van een forum, dat dat heel makkelijk kan. Is bovendien een stuk vriendelijker.
Alsof, als je aan iemand vraagt, of diegene iets heeft gedaan waarvan hij/zij weet dat het eigenlijk niet goed is daar eerlijk antwoord op gaat geven... :?

Je kan maar beter duidelijk zijn en dit soort foto's afkeuren. Dan voorkom je dat mensen nesten gaan verstoren omdat dat soort foto's zo goed gewaardeerd worden.
renbull schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:55:
[...]

@mjtdevries,
Ik zeg toch alleen maar dat ik tegen nest foto's ben! is dat onvriendelijk?? :?
Hij had het er ook bij kunnen vertellen natuurlijk...
niet veel merels maken namelijk hun nest zo openlijk....en helemaal al als het in een conifeer is.
Maargoed, het was niet onvriendelijk bedoeld, alleen maar attenderend op het feit dat het aanstootgevend kan werken en mensen die het dan op een minder diervriendelijke wijze gaan na doen....
eens.
marceltuit schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:32:
@renbull: Hij heeft het wel degelijk bij de foto staan hoor ;)

[...]
renbull schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:35:
[...]

Ja, wel in zijn tuin, maar niet dat hij niks heeft 'verstoord'. :X
Toff schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:49:
[...]
Moet dat erbij dan hier? Ik mag toch aannemen dat liefhebbers van de foto's zoals we hier met elkaar delen ook natuurvrienden zijn? Daarnaast zou verstoren van een nest in mijn eigen tuin ook mijn eigen kansen op foto's van de jongen om zeep helpen, dus als je goed leest...

Die http://www.beleefdelente.nl/ link was niet ter rechtvaardiging, maar voor de liefhebbers. Je kunt trouwens zelfs bij Intratuin tegenwoordig nestkastjes kopen met ingebouwde webcam.
Dat is een hele foute aanname.
Er zijn genoeg mensen die daar een geen ene bal van aantrekken.
Zoals eerder al gezegd, wij kunnen niet zien hoe de situatie is. Daarom kun je beter afkeurend reageren in de hoop dat mensen het uit hun hoofd laten om WEL nesten te gaan verstoren :)

Nu weer vriendjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ossi schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:32:
Ik wilde toch nog even reageren op een discussie die, naar het lijkt, door mij ontspoorde.
[.....]

Zoals eerder al gezegd, wij kunnen niet zien hoe de situatie is. Daarom kun je beter afkeurend reageren in de hoop dat mensen het uit hun hoofd laten om WEL nesten te gaan verstoren :)

Nu weer vriendjes? ;)
Dit topic voor vogels niet voor oude koeien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ossi schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:32:
Dus omdat het jouw tuin is mag je er alles doen wat je wilt? Dat is wel een hele vreemde beredenatie.
Dat jij er elke dag vlak langsloopt, dat het op ooghoogte is en dat jij ze voert staat nergens.
Aangezien coniveren nogal dichte planten zijn is de kans groot dat je ruimte hebt gemaakt. Ik zeg niet dat je dat hebt gedaan!
Nou flik je het me weer. Kap nou eens met je domme aannames en insinuaties!
Het is mijn tuin en een plek, waar ik dagelijks meerdere malen doorheen loop. Die merels kiezen ervoor om daar hun nest te bouwen, wat aangeeft, dat ze door mij niet verstoord worden, zoals jij beweerde. Het nest zit op een zeer kale plek, omdat de betreffende coniferen nogal verdrukt worden door andere vegetatie, die vooral veel licht wegneemt. Ik heb geen takje beroerd en ik ga dat ook niet doen. Jouw "kansberekening" is gewoon misselijkmakende stemmingmakerij. Ik zeg niet dat je trolt hoor!
Eensch, tenzij je een grote telelens hebt.
400+ groot genoeg voor je?
Alsof, als je aan iemand vraagt, of diegene iets heeft gedaan waarvan hij/zij weet dat het eigenlijk niet goed is daar eerlijk antwoord op gaat geven... :?
Dus je zegt nog net niet dat ik een leugenaar ben?
Dus nu beschuldig je nog meer forumbezoekers?
Nu weer vriendjes? ;)
Nee, en dat gaat niet gebeuren ook. Leer eerst maar eens nadenken voordat je klakkeloos iets op internet smijt.

Voor de overige forumbezoekers: Vandaag zag ik bij het langslopen tenminste twee hongerige snaveltjes boven de rand steken en pa en ma merel vliegen af en aan met wormen etc. Aangezien het nest aan de bovenkant behoorlijk verscholen ligt onder de takken, zitten foto's er op het moment niet in, maar hopelijk binnekort weer van dit spul (maar dan beter):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cyr9YFLzC4ZYBQJrrcvKcQD2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zullen we het gezeik over het al dan niet verstoren van nesten voor het natuurfotografie topic bewaren, en niet voor hier? Sowieso vind ik het op voorhand beschuldigen van mensen al een beetje nutteloos, zeker als je niet van de situatie op de hoogte bent.

Maar goed, denk dat we het beste maar weer naar de foto's kunnen gaan. Hierbij een koppel smientjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5222/5623354979_a6322e7dcd_z.jpg
Smient / Wigeon / Mareca penelope by Marcel Tuit, on Flickr

Vond zelf de gerimpelde reflectie & kleuren best mooi, maar denk dat de scherpte misschien wat beter kon. Kon helaas niet echt dichterbij komen, aangezien ze A: nogal schuw waren en B: het op een gegeven moment ophield ivm de grote natte sloot :D

@Toff: Mooie timing, al vind ik de kadering niet echt geslaagd. Jammer van de half erop staande vleugels en dat de snavel zo dicht bij de rechter rand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Toff schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:50:
[...]

Nou flik je het me weer. Kap nou eens met je domme aannames en insinuaties!
Het is mijn tuin en een plek, waar ik dagelijks meerdere malen doorheen loop. Die merels kiezen ervoor om daar hun nest te bouwen, wat aangeeft, dat ze door mij niet verstoord worden, zoals jij beweerde. Het nest zit op een zeer kale plek, omdat de betreffende coniferen nogal verdrukt worden door andere vegetatie, die vooral veel licht wegneemt. Ik heb geen takje beroerd en ik ga dat ook niet doen. Jouw "kansberekening" is gewoon misselijkmakende stemmingmakerij. Ik zeg niet dat je trolt hoor!
Joh stel je niet zo aan, je hebt toch zelf een foto gepost waarvan je kunt weten dat er over geklaagd kan worden zonder verdere uitleg. Logisch toch dat mensen afkeurend reageren?
Mensen kunnen niet ruiken of voelen hoe de situatie is. Als je dat gewoon uitlegd was er niemand over gevallen. Nu kun je reageren als een telegraaf tokkie maar daar maak je jezelf alleen maar belachelijk mee.
Dus je zegt nog net niet dat ik een leugenaar ben?
Trek het jezelf niet zo aan, niet alles is direct op jou gericht. Meer in het algemeen.
Dus nu beschuldig je nog meer forumbezoekers?
Ik beschuldig helemaal niemand, nogmaals niet zo persoonlijk aangesproken voelen.
Nee, en dat gaat niet gebeuren ook. Leer eerst maar eens nadenken voordat je klakkeloos iets op internet smijt.

Voor de overige forumbezoekers: Vandaag zag ik bij het langslopen tenminste twee hongerige snaveltjes boven de rand steken en pa en ma merel vliegen af en aan met wormen etc. Aangezien het nest aan de bovenkant behoorlijk verscholen ligt onder de takken, zitten foto's er op het moment niet in, maar hopelijk binnekort weer van dit spul (maar dan beter):
[afbeelding]
Likewise en relax ;)

Wat je foto betreft, kwalitatief niet bepaald een hoogstandje.
Wel bizar dat je die botjes zo goed kan zien zitten onder de vleugel.
Als dit een vader of moeder is, dan is ze behoorlijk kaal geplukt door/voor de kroost :P

@Marceltuit:
Mooie eenden(?), helaas is het landschap er omheen niet echt boeiend. Wat meer in het voorjaar weer proberen :) Scherpte is moeilijk te beoordelen op deze grote.

[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 16-04-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx ossi. Het zijn smienten, en denk dat ik er pas in se winter weer de kans voor krijg, aangezien ze hier overwinteren. Mocht ik ze in een wat zomerser landschap willen fotograferen, dan zou ik naar arctische gebieden moeten afreizen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Schildje: Leuke plaat van die fuut! Geweldige beesten vind ik het.
@Practics: inderdaad erg veel ruis. De boompieper vind ik het beste. Ze mogen wel wat bewerking gebruiken. Noise reduction en witbalans correctie zou ik eens naar kijken.
@Toff: Heel jammer dat de kop out of focus is. Leuke actie, maar deze zou bij mij de prullebak ingaan.
@Marceltuit: Ik maak ook wel eens zo'n foto in de polder, maar vind het eigenlijk nooit echt mooi. De achtergrond heeft gewoon teveel detail waardoor het onderwerp er minder goed op staat. Verder een prima plaat.

Gister de workshop gehad.
Was leuk, maar had stiekem wat meer verwacht. De bieschbos per boot zien is prachtig! Best veel gezien, ijsvogels, sperwer, etc. Maar bijna niks goed kunnen fotograferen. Zelfs een wilde eend vloog op 20m al doodsbang weg. Futen gingen nog het best. Het weer was donker en heb telkens rond de ISO1000 moeten zitten.
Ik heb de 400L van die andere jongen waar ik mee was ff geleend en ben er eigenlijk wel uit dat dat de vervanger moet gaan worden van mn sigma...ooit.. Erg lekkere bokeh en een super contrast. Scherpte is ook heel goed natuurlijk, vooral heel constant. Met verschillend licht presteerd hij heel constant. Focus is iets sneller en vloeiender dan mn sigma
Er is vanalles uitgelegd over fotograferen in belichting en fotograferen in manual. Hij liet me ook zien dat ik met de 7D net iets kan overbelichten. Op het schermpje van de 7D zal je net een klein beetje overbelichting zien, maar als je de raw op je computer bekijkt blijkt hij helemaal niet of veel minder overbelicht te zijn.
Hij kon ook leuk vertellen over de bevers daar, we hebben 2 burgten (hoe schrijf je dat?) gezien en heel veel aangevroten hout.....en nee...helaas geen bevers :P

Heb nog wel een paar prima platen kunnen maken, misschien komen die later.

Vandaag nog ff gaan fotograferen in eigen omgeving en het was geweldig!
Deze winter een kuifduiker in winterkleed kunnen fotograferen en dat was een van mn leukste momenten waar ik een van mn mooiste foto's gemaakt heb. Maar guess what....Er is nu een paartje Kuifduikers in zomerkleed! Ze kwamen niet zo dichtbij als die van de winter, maar ik heb toch een paar leuke platen kunnen schieten.
Ook een aantal paartjes Geoorde futen, daar heb ik ook een paar prima platen van.
Alles word nu in lightroom gezet en dan ga k een beetje bewerken en her en der wat posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Ik ben heel erg benieuwd naar je foto's scirocco!

Ik heb vandaag nog even een paar uurtjes in de Rietputten gezeten. Ik moest gewoon een betere foto van een blauwborst hebben.

Ik vind dat het er al aardig op begint te lijken (en een Olympus body en een sigma 50-500mm is toch wel een erg lekker bereik!)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5309/5624818438_b5acebd373_z.jpg
Zingende blauwborst by Leendert Visser, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5225/5624224243_82e36f0cd0_z.jpg
Blauwborst by Leendert Visser, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 19:29
Mooie foto's van dat blauwborstje!
De witbalans in de 2e foto vind ik mooier dan bij de eerste foto, bij de eerste lijkt hij te geel te zijn.

Ik wil graag weten wat dit voor vogel is:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5066/5624279143_6e0fdae449.jpg
DSC01558 by ikmattie, on Flickr

Geen mooie foto, maar ik moest snel zijn, beestje was zo weer weg

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
@ Practics, zoals de rest al aangaf helaas een beetje teveel ruis. Zou inderdaad kijken of het nog wat weg te werken is met nabewerking.

@ Scirocco, thanks, ben ook erg benieuwd naar de foto's.

@ Gimpy Erg mooie foto's, vind vooral de eerste blauwborst mooi, komt waarschijnlijk door de interessantere houding. Achtergrond ook erg mooi. De vogel lijkt zo erg scherp, maar als je hem op large formaat kijkt zie je toch dat het nog net een tikkeltje scherper kan. Verder is dat niet storend ofzo, maar viel gewoon op.

@ ikmattie grappige vogel, zou ook echt geen idee hebben wat het is,lijkt wel een besneeuwde mus XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Schildje schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:20:

@ ikmattie grappige vogel, zou ook echt geen idee hebben wat het is,lijkt wel een besneeuwde mus XD
Hij heeft ook de grootte van een mus

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59
Je zou bijna zeggen een parkiet (pootjes lijken daar wel op). Maar goed, zal vast wel ergens een online-vogel-plaatjes-boek staan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Lijkt mij ook een mus, hier in Hoorn is ook een geheel witte mus gefotografeerd (stond in het Noord Holland Dagblad van de week).
En het is geen albino.
Ik heb ze in de heg van de buren ook wel eens gezien, even kijken of ik ze nog zie en dan probeer ik van de week ook wel een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
@Ikemattie, Lijkt me ook een soort parkietachtige, vast met Zoiets

@Gimpy, Lekker blauwborstjes. het blauwe lijkt me wat donker. Ik was ook ff in de rietputten vandaag, 15:00 tot 18:30. gaat toch altijd wel snel de tijd als je lekker vogels aan het kijken/fotograferen bent.

@marceltuit, het onderwerp verdwijnt een beetje in het geheel.

@Tof, leuk moment, maar geen geslaagde foto helaas.

@Practicas,
Boompieper, de beste van de drie, lekker duigverenpak. wel wat veel takken
Specht, donker, te veel verscherpt.
Rietgors, Erg ruizig maar lastige vogels om op de plaat te zetten.

@Scirocco, waar zijn die kuifduikers dan?
Mischien wist je al te veel voor z'n workshop ;)

Mijn pics komen strakst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

ikmattie: Qua vleugeltekening lijkt het inderdaad op een Huismus. Waarschijnlijk dus een flink leucistisch exemplaar.
Wel lijkt de snavel helemaal geel, waardoor ik even aan rui winter -> zomer Sneeuwgors moest denken, maar dat zou vrij raar zijn, en bovendien klopt de vleugeltekening dan niet, en zou de rug donker moeten zijn, niet wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hij liet me ook zien dat ik met de 7D net iets kan overbelichten. Op het schermpje van de 7D zal je net een klein beetje overbelichting zien, maar als je de raw op je computer bekijkt blijkt hij helemaal niet of veel minder overbelicht te zijn.
Hier ben ik wel benieuwd naar? is dat een aparte instelling ofzo? Ik had altijd het idee dat ie alleen aangaf dat het overbelicht was, en niet de mate?

Ben benieuwd naar je geoorde futen!

@Gimpy: hele mooi foto's! Hier ben ik gewoon echt jaloers op. Als k dan toch iets van een minpuntje op moet geven, dan is het dat kleine stukje riet dat rechtsboven in aan de rand bungelt.

@ikmattie: ik moest gelijk aan een sneeuwgors denken...

@de reacties op mijn vorige foto: klopt inderdaad dat ze wat op gaan in de achtergrond, maar persoonlijk vind ik het ook wel leuk om de omgeving van een vogel wat meer te zien... een vogel foto hoeft van mij niet perse een portret te zijn ofzo.

portret ervan maken ging trouwens niet, daarvoor zaten ze te ver weg. als ik zo ver ging croppen zag het er niet meer uit.

Vanmiddag ook nog even weg geweest, geprobeerd om wat rietzangertjes op de foto te zetten. Helaas 1x gelukt, maar die zat duidelijk te ver weg. De rest van de rietvogels zat allemaal te diep naar de grond, met allemaal riet ervoor.

Wel op een gegven moment dit vogeltje in een boom te pakken gekregen. Was nog best een opgave, aangezien de zon nog redelijk in mijn gezicht stond. Gelukkig kreeg ik het met spotmeting toch aardig voor elkaar. Dit leverde wel een knalwitte achtergrond op, maar dat vind ik nog niet eens zo heel lelijk hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5104/5624696605_c66451e9c8_z.jpg
Who am I? by Marcel Tuit, on Flickr

Ik weet trouwens niet zeker of het een Fitis is, kan iemand hier dit misschien bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
renbull schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:07:
@Tof, leuk moment, maar geen geslaagde foto helaas.
Daarom staat er ook bij: "maar dan beter".
Deze foto komt inderdaad uit de prullenbak 2008 (Scirocco) en is niets aan gedaan, omdat er teveel mee mis was (o.a. iso3200,f/10 @ 1/4000). Ben je volop aan het instellen, smeert je onderwerp hem. Druk je, tegen beter weten in, toch af.

@gympy: Blauwborsten komen redelijk in de buurt van het maximaal haalbare inderdaad. Nu nog wat geluk met de stengels er omheen en de compositie. Iets minder kleurverzadiging zou mijn voorkeur hebben, maar dat is persoonlijk. Mooi resultaat iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@marceltuit: Leuke foto. Je schijnt aan de kleur van de poten ook te kunnen zien welke van de twee het is.

@iedereen die op mijn blauwborsten reageerde: Bewerking (kleuren) kan inderdaad beter. Ik moet me nodig is in RAW gaan verdiepen (misschien ook Lightroom maar eens aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
ik ga voor die foto van mij voor de sneeuwgors
op waarneming.nl kwam ik deze foto tegen:
Afbeeldingslocatie: http://waarneming.nl/fotonew/4/1932634.jpg
en daar lijkt hij wel erg op

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ marceltuit: Wow! Prachtige foto. Precies wat ik net schreef, over wat mazzel met de takken en de compositie. Kan het misschien een tuinfluiter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

helemaal met je eens toff, dit vogeltje zat in eerste instantie een centimeter of 30 lager, en daar kwamen toch net de bloesems en bladeren veel minder mooi uit dan in deze fot.o

Ik denk toch dat het een fitis is. Een tuinfluiter is veel bruiner, en van een tjiftjaf lijken de poten meer naar zwart te neigen. en bij dit vogeltje zijn ze eerder bruinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
@Marceltuit, scherpe pic, jammer dat hij van onder is....Ik denkt trouwens dat het een Tjiftjaf is gezien de korte handpenprojectie, ook zijn de vage wenkbrouwstreep en 'donkere' poten in het voordeel van de tjiftjaf ;). Misschien tijd voor een vogelboek :) die van de ANWB is de beste schijnt.
@Ikmattie, leg het eens voor op het waarneming.nl forum die kunnen je vast beter helpen met determineren dan wij ;)

Nu twee van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5104/5627170348_1105dbccb4_z.jpg
Fitis4_2011_04_16 by renbull, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5143/5626596717_c5b1bf04d5_z.jpg
Fitis5_2011_04_16 by renbull, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@marceltuit: wat een enige foto, een beetje vertederend.

@renbull: De tweede foto vind ik de mooiste. Fraaie compositie en een egaal bohek. Echt goed geslaagd! De eerste foto vind ik gewoonweg te donker.

Gisteren paradeerde er een kauw in onze achtertuin. Snel een plaatje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~msmh/GoT/kauw_tn.JPG

Sony A55 + Minolta 500 F8 Reflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

geen idee hoe ik die handpenprojectie moet zien, maar ik houd het voorlopig op een fitis, daar gaan nu namelijk de meeste stemmen naartoe :P

Heb de indruk dat de allerbeste manier het geluid is, maar ja dat heb ik niet gehoord :P

Jou foto's: Je eerste is te donker, de tweede is wel erg mooi zo met die 2 bladeren links en rechts van het vogeltje.

@exx: mooie kraai, al is hij niet helemaal scherp :P

[ Voor 7% gewijzigd door Polariteit op 17-04-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat komt waarschijnlijk doordat ik van binnen door het raam van de schuifpui een foto heb gemaakt. Conclusie: het wordt tijd de ramen weer eens te lappen. ;)

Verder zal het wellicht bewegingsonscherpte zijn, ondanks de 1/800 sec sluitertijd. Het beest blijft natuurlijk niet mooi poseren voor de foto, de aandacht lag geheel bij het opsporen van eetbaars in de grasmat..

[ Voor 41% gewijzigd door EXX op 17-04-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

haha ja als er iets funest is voor de scherpte van je foto's, dan zijn het wel vieze ruiten. Merk het vaak genoeg met als ik foto's in het aquarium aan het maken ben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 21-09 20:26

Milo.

klik

renbull, heeeerlijke foto die tweede!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
@All, thanx was ook zeer content met de tweede. De eerste wat minder maar vond het zingen zo leuk :)
@Marceltuit, misschien is dit wat voor je, omdat je het onderscheid tussen een fitis en een tjiftjaf nog niet zo goed kunt maken ;)

Even naar het strand/duinen geweest. daar deze prachtige tapuit gezien. helaas was het nabij kruipen erg lastig in het open veld met allemaal fietser die raar kijken en een vriendin die in de auto aan het wachten was ;) Vond zelf de kleur van de vogel wel leuk met het asfalt in de achtergrond.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5226/5627252399_15a388a274_z.jpg
Tapuit2_2011_04_17 by renbull, on Flickr

[ Voor 49% gewijzigd door renbull op 17-04-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
renbull schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:15:
@Ikmattie, leg het eens voor op het waarneming.nl forum die kunnen je vast beter helpen met determineren dan wij ;)
Gedaan, en het is een leucistische huismus volgens de mensen van waarneming.nl

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Geen hoogstaande foto, ik ben alleen reuze benieuwd wat dit voor vogel is:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5141/5627922484_4baefb7b98_z.jpg
Unknown Bird, Kowloon by Sjekster, on Flickr

Zag je in die regio vrij veel rondvliegen, hier heb ik ze voor zover ik weet nooit gezien.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
ikmattie schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:47:
[...]

Gedaan, en het is een leucistische huismus volgens de mensen van waarneming.nl
Is ook wat aannemelijker om die in NL te zien dan een sneeuwgors ;) de enige keer dat ik een sneeuwgors heb gezien was op de top van de Ben Nevis.

@Sjekster, ik denk een Red-whiskered_Bulbul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Thx! Hoe heb je dat zo snel gevonden? Kende je de vogel? :)
Ik vind het een mooi beest iig, bedankt voor de info :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

's Winters zijn Sneeuwgorzen vooral af en toe te zien op Schiermonnikoog; ik heb daar al meerdere gezien. Ook een IJsgors kan je daar wel eens tegenkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 20:01
Hier even 2 foto's die ik vandaag heb gemaakt. Ik heb op het moment een nikkor 70-200 vr1 te leen. Dinsdag vliegtuigen spotten bij vliegbasis Leeuwarden (F-16 en apache demo oefeningen). Dus de lens moest uitgeprobeert worden. Ik ben benieuwd wat men ervan vindt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5141/5628068171_f017735409.jpg
a bird by danjel.w, on Flickr

Deze was nieuwschierig:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5310/5628068665_ce27122340.jpg
Curious bird by danjel.w, on Flickr

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die eerste is lekker scherp in elk geval, maar dat was te verwachten met dat objectief :)

Takje wat voor de staart van die mus steekt is wat storen en de mus staat ook wel erg midden in de foto. Wel een leuke houding van het vogeltje.

De tweede foto is wel geinig, maar meer ook niet, wederom erg centraal en de onscherpe groene stukken bovenin leiden ook wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5142/5628138725_84cf7f7d99.jpg
DSCF0325 by Arcly, on Flickr
Fujifilm finepix S2950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Renbull: Heel mooi! Ik had ze wat lichter bewerkt (in iedergeval de donkere delen wat minder donker), maar ik had deze fotos graag gemaakt!
@marceltuit: Grote crop zo te zien, maar wel een leuke plaat. Een tjiftjaf is het trouwens.
@Renbull: De eerste is niet mooi belicht (tegenlicht?), wel leuk met de bek open. De 2e is een stuk beter, maar jammer dat hij naar beneden kijkt en de bladeren in de achtergrond door m heen lopen. Een stapje opzij of een beetje door de knieen was al beter geweest, maar helaas heb je daar meestal geen tijd meer voor.
@EXX: Mooi zo op het gras, prima kleuren ook. Jammer dat het 'gezicht' niet in de zon staat en de bokeh is afgrijselijk :9
@Renbull: Hoewel ik super blij ben met de kuifduikers en geoorde futen, weet jij de soorten ook goed te vinden! Gave plaat, die wil ik ook weer eens voor de lens krijgen. Fijn laag standpunt trouwens.
@Sjekster: Geen idee wat voor soort, zowizo buitenlands. Ik zie wel een te blauwe witbalans.
@Danjel: Leuke platen uit de tuin, maar verder niet zo bijzonder.
@Zonezns: Knetterhard licht zo te zien. Prima plaat, maar doet me niet zo veel.

Deze winter had ik al een geweldige ervaring met een kuifduiker gehad (in winterkleed dus) en heb daar veel leuke foto's van kunnen maken. Gister kwam ik opeens een paartje kuifduikers tegen in zomerkleed! Deze waren iets minder goed te benaderen (= meer croppen), maar het was toch nog te doen.
Ik heb nog steeds bulten van het liggen in de brandnetels, maar het is het waard geweest voor me. Ik zag nog een paar 500 f4's staan op statief. Leuke gear, maar zowizo foto's met een te hoog standpunt (sigma 400 wins! >:) )

Doordat ze op een grote plas zitten heb ik geen mooi gekleurde achtergrond, maar de reflectie van de lucht. En het was bewolkt dus, dan word het wit/grijs. Het geeft een mooie serene uitstraling aan de foto's die ik juist wel mooi vind. Het legt de focus ook wat meer op het onderwerp. Aan de andere kant kan het ook een beetje saai zijn.
De Geoorde futen kwam ik later tegen toen het opeens hard ging waaien, die zitten dus tussen de golven.

Ik heb heel veel foto's gemaakt deze dag, ook van een reiger met gigantische baars bijv, dus misschien dat ik deze week nog wat foto's van de duikers of reiger hier neer plemp O-)

1. Kuifduikers, erg gave beestjes!
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5150/5628277479_fae58e2d85_z.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5110/5628278407_718fd5fd85_z.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5030/5628862608_c43199ee7e_z.jpg

4. In duikhouding, lang en dun voor gestroomlijnd lichaam.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5143/5629010274_785fa9879a_z.jpg

5. Geoorde Fuut nummer 1, iets minder ver in zomerkleed.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5150/5628280699_19ffc1e6c9_z.jpg

6. Nummer 2, geheel in zomerkleed
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5066/5628283165_01b711bf7f_z.jpg

En nog een reminder van hoe de kuifduiker er in winterkleed uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5138/5449484120_029c72a9f6_z.jpg

PS. Heel vreemd hoe de verscherping van flickr werkt. Ik had 1280pix brede foto's geupload op mn 2e flickr pagina en toen was de 640pix medium variant veel te veel verscherpt. Omdat ik bij dat account geen Pro abbo heb zijn de Large afbeeldingen 1024pix breed. Maar als ik de 2200 pix foto's upload heb ik geen/veel minder last van flickrs verscherping terwijl de foto's door flickr dan veel meer verkleind worden...Misschien gewoon precies 1024pix brede proberen bedenk ik me nu?

PS2. Helemaal top dat het de laatste tijd zo lekker druk is in dit topic!

[ Voor 10% gewijzigd door Scirocco op 17-04-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@renbull: Tnx voor het linkje, erg interessant! Ben er nu wel van overtuigd dat het een tjiftjaf is. Ik ga overigens toch maar eens kijken voor dat boekej van de anwb waar je al eerder naar refereerde.
helaas was het nabij kruipen erg lastig in het open veld met allemaal fietser die raar kijken
Als ze raar kijken is het niet zo erg, ik vind het erger als ze ook nog eens naar je toe komen banjeren en vragen of het wel goed gaat met je. Dag vogel! :( Goed bedoeld, maar wel jammer :P

Je tapuit staat er erg mooi op! Alleen ik vind de achtergrond niet zo geslaagd, voornamelijk omdat het vogeltje ook een grijze rug heeft.

@sjekster: Gaaf vogeltje!

@Danjel: de eerste is erg fijn. goed scherp. Ook leuk die houding van het vogeltje. De tweede foto is het wel grappig hoe hij boven de scutting uitkijkt, maar verder is de foto niet zo boeiend.

@zonezns: de achtergrond is nogal rommelig, jammer!

@scirocco: valt wel mee, is ongeveer 25% van origineel. Heb weleens meer gecropt :+ Hoe zie je dat trouwens?

Jouw foto's zien er goed uit zeg! Ik moet zeggen dat ik ze er zo beter uit vind zien dan in winterkleed :) Wat ik ook mooi vind is die gelige achtergrond, dat geeft er toch weer een minder kille draai aan. Wel jammer van die zwarte vlek bij foto 3 linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
marceltuit schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:29:
Als ze raar kijken is het niet zo erg, ik vind het erger als ze ook nog eens naar je toe komen banjeren en vragen of het wel goed gaat met je. Dag vogel! :( Goed bedoeld, maar wel jammer :P
_O-
Dit is precies waar ik aan moest denken toen ik gister langs een wandel/fietspad lag en een fazant aan het knippen was.
Het klinkt alsof je dat al vaker hebt meegemaakt?
@Renbull: die 2e is echt goed.
@sjekster: knappe foto hoor. Leuk dat je de crop zo maakt met wat ruimte in de ichting waar de vogel in kijkt.
@Scirocco: mooie serie futen weer.

@all: Ik blijf vol bewondering kijken naar de ongelofelijke scherpte die jullie in je foto's weten te krijgen. Ik heb dat nog niet zo goed onder controle, zelfs liggend in het veld met een ondersteuning onder de camera.
De crops (ik gebruik een Canon 55-250 kitlens) zullen ook niet echt helpen..

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5064/5630096079_565cecd48c_z.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door guapper op 18-04-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Scirocco schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:53:
@EXX: Mooi zo op het gras, prima kleuren ook. Jammer dat het 'gezicht' niet in de zon staat en de bokeh is afgrijselijk :9
Tsja, een reflex lens, dan is het een beetje afwachten met de bokeh. Het is niet altijd zo druk. Toch zou ik de reflex niet willen missen. De lens is super hanteerbaar en produceert geen CA. Dat kan ik van mijn Minolta 70-210 F4 niet zeggen....

Je serie van kuifduikers zijn erg fraaie. Op een of andere manier vind ik de laatste er uit springen. De compositie en het egale water, samen met de houding van de vogel spreken me erg aan.

@Danjel: het musje staat er leuk op. Musjes hebben voor mij altijd iets vrolijks. De tweede foto had ik waarschijnlijk meer gecropped. De volgel wordt dan wat groter en donkere dingen boven in beeld zijn dan niet of minder aanwezig.

@Zonezns: ook zo een typische mussenfoto; op of in de haag. Ziet er goed uit. De mus staat lekker in het zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
@guapper, bij mij was het gister ; "hej moet je die gek daar zien kruipen, oh hij heeft een camera" :X
toch wel aardig gelukt je fazant met je 'kitlensje' alleen niet z'n interessante houding van het beestje.

@Scirocco, lekker geoorde fuiten en kuifduiker hoor!
Ik denk dat je eerste comment op mij voor de blauwborsten van Gimpy was? Ben wel benieuwd naar die gulzige rijger van je ;)
vind de fitis juist erg schattig tussen de twee uitlopers :P

@Zonezns, een huismus! jammer van het harde licht en de achtergrond.

@Danjel, lekker scherp hoor die mus, idd jammer van het takje dat zijn verendek onderbreekt.

@EXX, een beetje een saai 'kraai' (Kauw) ;)

[ Voor 19% gewijzigd door renbull op 18-04-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
marceltuit schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:29:
@scirocco: valt wel mee, is ongeveer 25% van origineel. Heb weleens meer gecropt :+ Hoe zie je dat trouwens?

Jouw foto's zien er goed uit zeg! Ik moet zeggen dat ik ze er zo beter uit vind zien dan in winterkleed :) Wat ik ook mooi vind is die gelige achtergrond, dat geeft er toch weer een minder kille draai aan. Wel jammer van die zwarte vlek bij foto 3 linksboven.
25% van het orgineel is best een grote crop. Ik heb ook zeker wel eens meer gecropt, maar 25% is meer dan genoeg :9
Zie je aan scherpte, detail en ruis. Ik weet niet precies waarom, maar je kan het zien. Volgens mij heeft het te maken met dat een foto wel scherp is, maar niet heel gedetaileerd. En als je grote ruiskorrels ziet.

De gelige achtergrond was niet echt de bedoeling, in iedergeval minder. Maar mijn laptop scherm is niet zo briljant. Vanavond nog ff fixen in lightroom (witbalans iets terug zetten)
Zwarte vlek bij 3 zie ik niet goed en stoort me niet echt eigenlijk.

@Guapper: Thanks! Prima plaat, indd niet zo scherp. De kadering vind ik een beetje krap op de een of andere manier. Ook door de heuvel gras op de voorgrond. Het gras lijkt daar wat hoger te staan waar je tegen aan kijkt.
EXX schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:30:
[...]

Tsja, een reflex lens, dan is het een beetje afwachten met de bokeh. Het is niet altijd zo druk. Toch zou ik de reflex niet willen missen. De lens is super hanteerbaar en produceert geen CA. Dat kan ik van mijn Minolta 70-210 F4 niet zeggen....

Je serie van kuifduikers zijn erg fraaie. Op een of andere manier vind ik de laatste er uit springen. De compositie en het egale water, samen met de houding van de vogel spreken me erg aan.
Ja prima toch! Gras is zowizo een bitch voor een fijne achtergrond. Behalve bij korte scherptediepte omdat je dichtbij zit of als het gras niet direct achter de vogel is. Bijv. een vogel op een hekje met gras op de achtergrond. (zoals de vink van mij laatst)
Ik weet niet of het een grote crop is, maar als hij volledig in beeld is heb je zowizo al een kortere DoF en daardoor een fijnere bokeh.

Hoewel ik de Kuifduikers toch bijzonderder vind, vind ik de foto's van de Geoorde futen ook iets mooier. Mede ook door de golven. Geeft net iets meer dynamiek ofso..

@Renbull: Oh ja sorry, dat was @gimpy!
Thanks, ja die reiger ga ik vanavond even bewerken denk k.

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 18-04-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Scirocco schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:05:
[...]
Ja prima toch! Gras is zowizo een bitch voor een fijne achtergrond, tenzij de achtergrond 10meter achter het onderwerp ligt. Bijv. een vogel op een hekje met gras op de achtergrond. (zoals de vink van mij laatst)
Ik weet niet of het een grote crop is, maar als hij volledig in beeld is heb je zowizo al een kortere DoF en daardoor een fijnere bokeh.
De crop is niet zo groot; ik schat 20% van de oorspronkelijke foto is weggesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Door omstandigheden ben ik er even uit geweest. Leuk om de activiteiten hier te zien.

@marceltuit: Eerste wat bij me op kwam is fitis, je ziet en hoort ze nu ook overal. Niet slecht maar ik zie regelmatig beter van je. Belichting is niet het beste.
@ikmattie: Als foto tamelijk droevig, als waarneming natuurlijk erg leuk. Ik mis scherpte en de kop is overbelicht.
@renbul: De eerste is een mooie pose maar veel en veel te donker. #2: Zit heerlijk tussen die twee in, leuke compositie.
@EXX: Ook aan een simpele kauw valt er dus eer te behalen. Voor een reflex lens echt heel netjes. Contrast tussen kauw en gras werkt leuk.
@renbull: De tapuit is een mooie vogel, ik had zelf ietsje contrast toegevoegd en de zwarte streep bij het oog iets opgehaald maar het contrast met asphalt werkt onverwacht goed.
@sjekster: Als waarnemingsfoto erg sterk, als vogel foto mist er teveel. Ik kan je met identificatie niet verder helpen.
@danjel: #1: Lekker scherp maar erg rommelig. Licht komt vanaf een onvoordelige kant. Meer croppen had gemogen. #2: Leuk idee maar de plaat is wat donker en de kop lijkt grotendeels dicht gelopen.
@zonezns: Lekker scherp, netjes met een compact. Compositie is erg slecht, knal in het midden.
@scirocco: Prachtplaten weer. sowiso een mooie vogel. Reflectie erbij is sterk. De 1e drie doen me qua compositie het meest. Goed werk!
@Guapper: Nette fazant hoor, zeker met zo'n lensje.

Ik had recent mazzel met een 2-tal tamelijk tamme vossen maar die horen hier niet.

Deze wel:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5103/5627795144_52e26d5eb5_z.jpg
chaffinch by j_wijnands, on Flickr

En de spechten krijgen de lente in de kop.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5230/5607220292_a03c82f025_z.jpg
woodpecker by j_wijnands, on Flickr

M'n fitis foto's moet ik nog uitzoeken

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Een erg leuke foto van de vink, alleen had ik wat meer gecropped; het vogeltje is wat klein tov de hele foto. Bokeh is wel super zeg, de grassprietjes maken de DoF compleet. Hezelfde voor de foto met de specht. Wel heel is fraai is dat je de specht in deze positie hebt kunnen fotograferen. Meestal zie je alleen de achterkant ;)

[ Voor 39% gewijzigd door EXX op 18-04-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De specht misschien wel, bij de vink heb ik er niet voor gekozen omdat dit leuk in beeld brengt hoe klein zo'n vogeltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wijnands schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:18:
En de spechten krijgen de lente in de kop.

[afbeelding]
woodpecker by j_wijnands, on Flickr
Ik trof er zaterdag eentje aan in het leeuwenverblijf van Burgers Zoo Arnhem:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5108/5625286002_eec493f078_z.jpg
2011-04-16-12h08m44.272P3852 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Duidelijk niet in orde. Hij/Zij hing eerst meer aan de achterkant van de boom, kroop langzaam wat naar voren, hield zich vast met 1 pootje en bengelde op de kop, viel helemaal op de grond en stierf.... :'(
Misschien tegen het raam gevlogen (hoewel ik geen afdruk zag), uit een nest gevallen (leek me daar te groot voor) of "gewoon" ziek. Een paar uur later lag hij nog op de grond, ik dacht dat de volop aanwezige kauwen er wel mee vandoor zouden gaan. De leeuwen lagen natuurlijk enkel te pitten in de verte.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Wijnands schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:26:
De specht misschien wel, bij de vink heb ik er niet voor gekozen omdat dit leuk in beeld brengt hoe klein zo'n vogeltje is.
Zo had ik heb nog niet bekeken, daar heb je wel een punt.

@ajhaverkamp: ook het leven van een specht is eindig. Niet leuk om te zien, maar het is nu eenmaal "the nature of things". Typisch dat de kauwen er als de spreekwoordelijke kippen bij zijn om uiteindelijk te zaak op te ruimen.

[ Voor 28% gewijzigd door EXX op 18-04-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
ajhaverkamp schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:28:
[...]

[afbeelding]
Duidelijk niet in orde. Hij/Zij hing eerst meer aan de achterkant van de boom, kroop langzaam wat naar voren, hield zich vast met 1 pootje en bengelde op de kop, viel helemaal op de grond en stierf.... :'(
Misschien tegen het raam gevlogen (hoewel ik geen afdruk zag), uit een nest gevallen (leek me daar te groot voor) of "gewoon" ziek. Een paar uur later lag hij nog op de grond, ik dacht dat de volop aanwezige kauwen er wel mee vandoor zouden gaan. De leeuwen lagen natuurlijk enkel te pitten in de verte.
Bizar...... :(

@Wijnands, Lekker die vink zeg! Ook weer eens leuk z'n specht, jammer van de takjes linksonder.
Asfalt viel mij ook niet tegen, baalde eerst dat hij nou net daar ging zitten toen ik het dichtste bij was. maar thuis gekomen viel het toch niet tegen. Tja bewerken, moet dat toch eens vaker doen denk. :)

[ Voor 12% gewijzigd door renbull op 18-04-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ajhaverkamp schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:28:
[...]

[afbeelding]
Zeker geen jong, dat duurt nog wel een tijdje voordat die zo groot zijn. Raam zou kunnen maar misschien wel een tik gehad van een dierentuin bewoner. Tja, het hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Of gewoon ouderdom. Mensen worden rimpelig en grijs, maar bij vogels is het veel minder zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Het klinkt alsof je dat al vaker hebt meegemaakt?
Jep, 1x. lag op het strand scholeksters te fotograferen toen er opeens een vent aan kwam rennen en vroeg of het wel goed ging. Aangeizen die beesten zo schuw zijn als wat, vlogenze dus binnen no time weg :P

Wat betreft je fazant: leuke houding en mooie kleuren. Ik heb wel het idee dat de grond scherper is dan de vogel. Hier zit dus wel wat verbetering in ;) Wat voor sluitertijd had je hier?
5% van het orgineel is best een grote crop. Ik heb ook zeker wel eens meer gecropt, maar 25% is meer dan genoeg :9
Zie je aan scherpte, detail en ruis. Ik weet niet precies waarom, maar je kan het zien. Volgens mij heeft het te maken met dat een foto wel scherp is, maar niet heel gedetaileerd. En als je grote ruiskorrels ziet.
Ja op een of andere manier lukt het me nooit om ECHT lekker dichtbij de vogeltjes te komen :(

@Wijnands: Twee mooie plaatjes. De tweede heeft erg mooi licht, maar daar vind ik het wel jammer van de vele takken op de achtergrond. De vink heeft een mooi laag standpunt. wel vind ik door de kleur van de grond dat de foto wat saai oogt.

@degenen die er er geweest zijn: vanmiddag ga ik vanuit het werk de rietputten in vlaardingen eens verkennen. Nog tips voor echt goede plekjes aldaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 18-04-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@scirocco: Mooie foto's van die kuifduikers.
Bij de eerste twee zit volgens mij wel een rode zweem (vooral in de tweede).
Ik vind de derde daardoor wat kleur betreft het mooist!

Nog een tjftjaf (kleur van de poten???) van zaterdag:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5067/5630864838_5c82d09d90_z.jpg
Tjiftjaf by Leendert Visser, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
marceltuit schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:20:
[...]
Ja op een of andere manier lukt het me nooit om ECHT lekker dichtbij de vogeltjes te komen :(
Misschien moet je je tactiek dan eens aan gaan passen. Laat de vogeltjes naar jou toekomen ipv andersom. Vroeger (eigenlijk nog een paar maanden geleden) rende ik ook bijna een natuurgebied door om zoveel mogelijk vogels te kunnen fotograferen.
Soms heb je dan geluk, maar meestal valt het tegen.
Beter is het om gewoon eens een uurtje op een plekje te gaan zitten en wachten tot de vogels dichterbij komen.
@degenen die er er geweest zijn: vanmiddag ga ik vanuit het werk de rietputten in vlaardingen eens verkennen. Nog tips voor echt goede plekjes aldaar?
Door het gebied gaan rennen heeft niet zoveel zin. Je kan daar zo goed rietgorzen, fitis, tjiftjaf en blauwborst fotograferen dan je beter op een plekje kan gaan wachten.

Mijn favoriete plekjes (ik ben er nog maar twee keer geweest hoor): het derde pad (groen), ga daar gewoon een half uurtje op een plekje staan, en dan landen er regelmatig blauwborsten heel dichtbij. Vanaf daar heb je ook een slingerpaadje door het riet (rood), dat gaat ook langs een beetje water, en ergens halverwege heb je een heuveltje (blauw), als je daar een half uurtje op blijf staan dan landen de rietgorzen allemaal voor je op de rietpluimen :
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4dac061514de4/4dac061514a18-rietputten.PNG

En als je dan eens meer tijd heb kun je het hele gebiedje gaan verkennen....de vogeltjes zitten eigenlijk overal ;)
renbull schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:32:
@Scirocco, lekker geoorde fuiten en kuifduiker hoor!
Ik denk dat je eerste comment op mij voor de blauwborsten van Gimpy was?
In dat geval: mijn beide foto's zijn eigenlijk vanaf hetzelfde standpunt genomen. Zelfde vogel, zelfde tak.
Ik denk dat ik de eerste foto gewoon niet helemaal lekker bewerkt heb.

[ Voor 11% gewijzigd door leendertv op 18-04-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
marceltuit schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:20:
[...]
Wat betreft je fazant: leuke houding en mooie kleuren. Ik heb wel het idee dat de grond scherper is dan de vogel. Hier zit dus wel wat verbetering in ;) Wat voor sluitertijd had je hier?
[...]
1/1600 f5.6 iso400 250mm, daar zou het niet aan mogen liggen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:24
Er komen de laatste tijd veel mooie dingen langs hier. Ga zo door mensen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@guapper: ehm nee, iig niet aan de sluitertijd. Wellicht dat je lens uberhaupt niet zo lekker presteert op F5.6? als je 1 of 2 stopjes hoger zet?

@gimpy: super van de info, bedankt! En ik denk dat ik idd niet moet gaan lopen rennen, maar dat was ik ook niet van plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Wijnands: leuke platen, zien er prima uit! Trouwens heel gaaf die vossen!
@gimpy: Mooie compo, fijne pose, maar mag iets lichter afgewerkt worden van mij.

ff een quick&dirty bewerking gedaan op deze foto's, puur ter illustratie van die belachelijk grote vis. Niet zo zeer omdat ik ze zo mooi vind. Hoewel ze best prima zijn.

1. Holy shit, grote vis! Snavel dwars door vis heen, maar krijgt hij die naar binnen??? (ja ik zei al quick&dirty :P )
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5025/5632460232_1a1102ec5a_z.jpg

2. krijg nou wat....
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5223/5632460762_bf27a92203_z.jpg

3. Nog even 5 minuten de nek recht omhoog houden om vervolgens ergens te gaan chillen en de vis te verteren.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5103/5631877237_18a14d9c0c_z.jpg

Nu ik toch bezig ben met series:
Nog een kleine serie van deze Krakeend bij de workshop donderdag.

Met de 400L die ik ff geleend had @ ISO1250, 5.6, 1/1250, 8fps, ongeveer een stop moeten oplichten due to exposure fail van mijn kant. :9
Ik vind de actie heel vet, maar verder niet heel geslaagd qua belichting, kleur en kwaliteit. Dus deze bewerking is ook snel in elkaar gezet, maar ik vond ze toch best vet. Vandaar dat ik ze ff laat zien.

1. Heel gaaf om te zien hoe ze de vleugels gebruiken om zich uit het water te slaan!
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5108/5632529290_3a0ba93f05_z.jpg

2. Vond ik ook een mooi moment.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5301/5631946063_1eb23651d6_z.jpg

3. Volledig uit het water
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5267/5632547608_ebfcc7bf3a_z.jpg

hmmm, na een avondje foto's uitzoeken, bewerken en uploaden, laat ik deze kuifduiker toch ook maar ff zien.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5061/5632528866_d4fa278c05_z.jpg

Er waren nog meer dingen die ik wilde zeggen, maar weet ff niet meer wat.. Ach ja, heb nu ook wel genoeg gespamt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Erg mooie foto's Scirocco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Damn Scirocco, dat zijn geweldig mooie actiefoto's! Die take-off is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
@ Danjel vind de eerste foto erg mooi gelukt, ook met de achtergrond erbij.
@ Zonens leuke mus en leuke foto, maar licht iets te hard. Opzich niet heel erg storend.
@ Scirocco erg leuke foto's van speciale vogels, leuk ook dat je ze in winter/zomerkleed hebt.
@ Wijnands vind de vink erg leuk, geeft inderdaad aan hoe klein die is met die grassprietjes
@ ajhaverkamp leuk met dat verhaal erbij, geeft de foto toch meer gevoel. Vind hem alleen een beetje te klein op de foto. (meer croppen misschien)
@ Gimpy mooi foto, niet veel op aan te merken.
@ Scirocco vind de foto's van de reiger en de vis erg leuk, al een wonder dat je dat heb kunnen waarnemen, maar ook nog de foto's van de hele situatie maken maakt het helemaal speciaal.

Ben zelf zondag naar de duinen bij meijendel geweest, was mijn eerste keer daar dus het was een beetje de omgeving verkennen. Zo te horen waren er erg veel vogels, en de omgeving vond ik ook erg mooi. Voor de mensen die er nog nooit zijn geweest zeker een aanrader.

Heb helaas dus niet veel foto's, en helaas ook veel mislukte.

Twee zou ik wel hier willen plaatsen, de koolmees en een andere vogel die ik niet ken.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5268/5632655062_a32840843b_z.jpg
Koolmees by MankinN, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5228/5632654152_441b53f140_z.jpg
Unknown by MankinN, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Unknown is een Heggenmus, te herkennen aan de zwarte banden, zoals een Huismus, maar verder vooral donker, met grijs in de nek. :)
Grappig dat je hem zo prominent hebt gezien trouwens. Meestal zitten ze - zoals de naam al suggereert - vooral in de ondergroei.

[ Voor 80% gewijzigd door Ghost Dog op 19-04-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

@Scirocco Die Krakeend vind ik echt fantastisch! Wat een mooie foto's.
@Schildje Die koolmees vind ik wat krap gecropt maar die heggemus is erg goed gelukt.

Even een ochtendje bij het Robbenoordbos rondgekeken.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5148/5632691671_301a4ac9f5_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5181/5632701803_aaeb59a8a1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5145/5632735233_b44ddf380f_z.jpg

Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)