@Renbull: Heel mooi! Ik had ze wat lichter bewerkt (in iedergeval de donkere delen wat minder donker), maar ik had deze fotos graag gemaakt!
@marceltuit: Grote crop zo te zien, maar wel een leuke plaat. Een tjiftjaf is het trouwens.
@Renbull: De eerste is niet mooi belicht (tegenlicht?), wel leuk met de bek open. De 2e is een stuk beter, maar jammer dat hij naar beneden kijkt en de bladeren in de achtergrond door m heen lopen. Een stapje opzij of een beetje door de knieen was al beter geweest, maar helaas heb je daar meestal geen tijd meer voor.
@EXX: Mooi zo op het gras, prima kleuren ook. Jammer dat het 'gezicht' niet in de zon staat en de bokeh is afgrijselijk

@Renbull: Hoewel ik super blij ben met de kuifduikers en geoorde futen, weet jij de soorten ook goed te vinden! Gave plaat, die wil ik ook weer eens voor de lens krijgen. Fijn laag standpunt trouwens.
@Sjekster: Geen idee wat voor soort, zowizo buitenlands. Ik zie wel een te blauwe witbalans.
@Danjel: Leuke platen uit de tuin, maar verder niet zo bijzonder.
@Zonezns: Knetterhard licht zo te zien. Prima plaat, maar doet me niet zo veel.
Deze winter had ik al een geweldige ervaring met een kuifduiker gehad (in winterkleed dus) en heb daar veel leuke foto's van kunnen maken. Gister kwam ik opeens een paartje kuifduikers tegen in zomerkleed! Deze waren iets minder goed te benaderen (= meer croppen), maar het was toch nog te doen.
Ik heb nog steeds bulten van het liggen in de brandnetels, maar het is het waard geweest voor me. Ik zag nog een paar 500 f4's staan op statief. Leuke gear, maar zowizo foto's met een te hoog standpunt (sigma 400 wins!

)
Doordat ze op een grote plas zitten heb ik geen mooi gekleurde achtergrond, maar de reflectie van de lucht. En het was bewolkt dus, dan word het wit/grijs. Het geeft een mooie serene uitstraling aan de foto's die ik juist wel mooi vind. Het legt de focus ook wat meer op het onderwerp. Aan de andere kant kan het ook een beetje saai zijn.
De Geoorde futen kwam ik later tegen toen het opeens hard ging waaien, die zitten dus tussen de golven.
Ik heb heel veel foto's gemaakt deze dag, ook van een reiger met gigantische baars bijv, dus misschien dat ik deze week nog wat foto's van de duikers of reiger hier neer plemp
1. Kuifduikers, erg gave beestjes!
2.
3.
4. In duikhouding, lang en dun voor gestroomlijnd lichaam.
5. Geoorde Fuut nummer 1, iets minder ver in zomerkleed.
6. Nummer 2, geheel in zomerkleed
En nog een reminder van hoe de kuifduiker er in winterkleed uit ziet:
PS. Heel vreemd hoe de verscherping van flickr werkt. Ik had 1280pix brede foto's geupload op mn 2e flickr pagina en toen was de 640pix medium variant veel te veel verscherpt. Omdat ik bij dat account geen Pro abbo heb zijn de Large afbeeldingen 1024pix breed. Maar als ik de 2200 pix foto's upload heb ik geen/veel minder last van flickrs verscherping terwijl de foto's door flickr dan veel meer verkleind worden...Misschien gewoon precies 1024pix brede proberen bedenk ik me nu?
PS2. Helemaal top dat het de laatste tijd zo lekker druk is in dit topic!
[
Voor 10% gewijzigd door
Scirocco op 17-04-2011 23:10
]