Het begint iig zo dat je een image van drie horizontale balken (noem het de nederlandse vlag) kan maken. Om op die vlag door te gaan:
Balk 1 maak je wit, Balk 2 maak je in een nieuwe layer en Balk 3 maak je weer wit.
Balk 1 en 3 zijn pretty simple: je downloadt een Dingbat font met bliksemschichten (die zijn er) en je pleurt er wat creatief in die layer, in rood. Daaraan geef je een kleine Gaussian blur mee en speelt nog wat met de opacity van de layer.
Dit wijkt echter veel af van hoe mooi 'getekend' DocB hem maakt. Dus maybe is die methode beter.
De middelste balk maak je van boven naar beneden een paar verloopjes in. Bovenaan komt wat er in het midden van het oog moet komen, onderaan wat voor de buitenkant. Dan gooi je er zo'nzelfde balk in zwart overheen, je laat er het filter 'noise', monocrhomatic op los, je knipt er met de one pixelrow selectie één horizontale reep uit en je pixelstretcht die in de lengterichting over de middenbalk. Dan op burn of Multiply met een hele lichte opacity, maybe een paar over elkaar.
Ow, vergeet in elke dan de distort: ocean ripple ofzo niet, voor die leuke 'golfjes'.
En toch denk ik dat DocB dit met zn minuscuul fijne lijntjes dit anders voor elkaar heeft gekregen, please enlighten me (and us) ! het ziet er zo nauwkeurig uit

Bovenaan de middenbalk maak je in een nieuwe layer een smal zwart balkje, dat je op blend mode 'burn' zet en je smeert met de Smudge/Push wat bobbels in naar beneden, het moet een beetje blenden met die harige layertjes eronder.
En dan, roffelderoffel: je hide't de onderste layer met de rode nerfjes, je doet een copy merged en je plopt je hele 'reep oog' in een nieuwe layer (voor de zekerheid)

... Met Ctrl-Klik op het layerpanel selecteer je die handel, je geeft er een Distort - Polar Coordinates aan en *tsjoemp* daar zitten ze aan elkaar
Dat witte vierkantje lijkt me geen probleem, ik zou alleen wat uittesten met de plaatsing ervan, probeer eens wat uit, of 2 vlekjes bijv. Want wat je weerspiegeld ziet zijn alleen maar a) de ramen buiten, b) de flits of c) de lamp van de fotograaf.
Nou, die tutorial zal het stukken beter uitleggen. maar dit is vast voor late-night knutselaars ofzo ...
en om mezelf weer te bewijzen dat ik eindresultaten ook volledig kan ontleden tot het from-scratch gedoe... nJoy!
[
Voor 4% gewijzigd door
Dark Blue op 26-11-2003 00:47
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs