Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.161 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:53
Anoniem: 52220 schreef op 06 december 2003 @ 17:07:
Na vele mensen hun kast zien modden, besloot ik zelf ook maar eens wat te gaan doen. Immers is een mod iets zelf doen, en geen sidepanel kopen.

Allereerst heb ik even de binnenkast van mijn kast [Chieftec Dragongeval midtower]:
[afbeelding]

Dremel geleend, en ff flink staan snijden:
[afbeelding]

Van de andere kant:
[afbeelding]

Poepoe, na ongeveer 3 kwartier zagen ligt t stuk er eindelijk uit
[afbeelding]

Even een stuk plexiglas gehaald en vastgezet met dubbelzijdig tape [tapijttape ofzoiets]:
[afbeelding]

Aangezien je zonder flitser geen glow ziet, heb ik ook een foto zonder flitser gemaakt:
[afbeelding]

Dat rooie ding is een 3e remlicht. In totaal was ik iets van 10 euro kwijt [doosje slijpschijven en een stuk plexiglas]. Beter dan 50 euro voor een kant en klare sidepanel. Als ik een keer in een gekke bui ben zet ik er nog iets in dat zorgt voor meer glow, een ccfl ofzo. Ik heb nog wel 2 ccfl's, maar die had ik inmiddels onder mijn x-box gezet. Ik vond het toch al lastig genoeg om 2 van die grote buizen te monteren in een pc kast, waar moet je ze laten? Bovendien had sharkoon klitterband voor maar 1 buis geleverd 8)7

Maargoed, wat vinden jullie ervan?
Het is wel een standaartmod dus veel heb ik er niet over te zeggen. Je hebt wel netjes en vooral recht gezagen. De vorm is wat orgineel, maar ook weer niet wereldschokkend. Ik heb er geen ervaringen mee, maar ik weet niet of dubbelzijdig tape wel zo sterk is: na verloop van tijd valt je window uit je kast en echt stevig lijkt mij het ook niet.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

valt wel mee hoor, zolang je echt rondom bent gegaan (dus geen gaten ertussen) is dubbelzijdig tape best sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
ff dikke heatsink op mijn vidkaart gemod, omdat mijn Zalman ZM80 niet lekker pastte (mocht je interresse hebben... is compleet en hoeft niet veel te kosten ..)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pamf/gfxhs1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pamf/gfxhs2.jpg

//edit

Koelblok zit met tierips vast op de kaart (door de gaten) En de Enermax80mm zit met een schroef in het koelblok

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 07-12-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
niet echt netjes gedaan, zoals het er nu uitziet hangt die fan hangt er maar wat bij. dat moet beter kunnen! :Y)

magoed, ik heb weer een klein deel van mn casemod gedaan, en ik vond dat ik dit toch even moest delen :)

S-ATA CABLE MODDING

men neme een standaard S-ATA kabel...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Project-ServerCube/SC121-s.jpg

hmm... erg rood en erg saai.. :Z
en een merkstift...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Project-ServerCube/SC122-s.jpg

men kleure de rode mantel van de kabel om het rode minder op te laten vallen, en doen er daarna een leuk stukje mesh omheen. (quarter inch of 6mm mesh)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Project-ServerCube/SC123-s.jpg

daarna ff de eindjes van de mesh voorzien van een stukje textieltape, et voila! :9~

[ Voor 4% gewijzigd door FiXeL op 08-12-2003 00:14 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

erik9287nl schreef op 01 december 2003 @ 20:02:
Ik ben op dit moment bezig een oude Pentium 100 in een zo klein mogelijke ruimte te krijgen.
Dit lukt aardig, ben nu bezig met de behuizing. Het geheel wordt gekoeld door twee 80mm fans en nog een kleine 40 mm fan. Er zit een grote heatsink op de CPU.
Alles is volledig functioneel, alles erop en eraan: cd-rom, harddisk, floppy, geluid, 200 watt voeding en een geintegreerde ATI videokaart + nog wat meuk.

Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Broodje Moederbord? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ben ook even bezig geweest,
M'n saaie witte kast krijgt een mooie glimmende metaal look, door alle witte verf eraf te schuren.
heb alleen het bovenpaneel al gedaan, de rest komt nog maar 't schuurpapier was op door deze actie O-)
Moet alleen nog wat bedenken voor de voorkant van de kast, die is van plastic (heb 'm er al afgehaald) en dat staat niet echt met de rest...mischien maak ik wel iets van plexiglas...iemand andere ideeen ??

sorry voor de brakke pic, maar heb geen digicam dus moest met een telefoon gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/The_eYe-case01.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 08-12-2003 12:50 . Reden: modedit: plaatje gecropped - te groot (>600px) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
nette schuuractie

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:51

Stoney3K

Flatsehats!

The_eYe schreef op 08 december 2003 @ 12:29:
Ben ook even bezig geweest,
M'n saaie witte kast krijgt een mooie glimmende metaal look, door alle witte verf eraf te schuren.
heb alleen het bovenpaneel al gedaan, de rest komt nog maar 't schuurpapier was op door deze actie O-)
Moet alleen nog wat bedenken voor de voorkant van de kast, die is van plastic (heb 'm er al afgehaald) en dat staat niet echt met de rest...mischien maak ik wel iets van plexiglas...iemand andere ideeen ??

sorry voor de brakke pic, maar heb geen digicam dus moest met een telefoon gemaakt worden.

[afbeelding]
Schuuractie is mooi, maar ben je niet bang dat 't gaat roesten?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:51

Stoney3K

Flatsehats!

FiXeL schreef op 08 december 2003 @ 00:12:
niet echt netjes gedaan, zoals het er nu uitziet hangt die fan hangt er maar wat bij. dat moet beter kunnen! :Y)

magoed, ik heb weer een klein deel van mn casemod gedaan, en ik vond dat ik dit toch even moest delen :)

S-ATA CABLE MODDING

men neme een standaard S-ATA kabel...

[afbeelding]

hmm... erg rood en erg saai.. :Z
en een merkstift...

[afbeelding]

men kleure de rode mantel van de kabel om het rode minder op te laten vallen, en doen er daarna een leuk stukje mesh omheen. (quarter inch of 6mm mesh)

[afbeelding]

daarna ff de eindjes van de mesh voorzien van een stukje textieltape, et voila! :9~
Die SATA mesh is wel mooi!

Waar haal je die zilveren wire-mesh?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
Stoney3K schreef op 08 december 2003 @ 13:08:
[...]

Schuuractie is mooi, maar ben je niet bang dat 't gaat roesten?
Niet echt aan gedacht, zal toch wel meevallen ? staat gewoon in me slaapkamer.
mischien dat er nog een laagje kleurloze lak overheen kan, als ik merk dat het toch wat roest gaat vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

The_eYe schreef op 08 december 2003 @ 12:29:
...

...
Plexiglas is een goed idee.. Misschien kan je die ook schuren wat ledjes erin en/of binnenkant van het plexi spuiten,.. geeft wel een leuk effect denk ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 3549 op 08-12-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 15:11

EgoPro

Time is an illusion.

Ja idd, de SATA kabel is mooi gelukt maar waar haal je die wire-mesh? Nice one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97675

Uh, lakken als het al roest is een beetje laat, niet waar? :)
Gewoon kleurloze lak er overheen, probeer het anders eerst op een klein stukkie...
Je kan het er altijd weer afschuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22
Tjah, het is Zondag Maandag :) en verveel me, kzag nog een Gigabyte Drinkbeker liggen, had ik wonnen @ CopyNite. En heb al zat drinkbekers dus, hij moest er maar aan geloven. Hier en daar nog wat ledjes (Blauwe!).

Zat eerst over hoe de aansluiting moest worden, aan het netstroom gaat moeilijk en ineens zag ik nog een slachtoffer liggen! Jawel! een dode Logitech USB muis! USB is 5v en ledjes kunnen 5v aan dus komt mooi uit ;)

Hier alles al lopen solderen met kleine stukjes draad, ging soms alleen beetje kut grote vingers en kleine draadjes gaan niet samen :/ Maar toch uiteindelijk gelukt met hier en daar een paar blaren :X

Afbeeldingslocatie: http://gn.gamepoint.net/web/t.net/gigabytebottle/pic1.JPG

Toen eff op mijn lappie de USB ingeplugt, en jaa! hij doet het! :D

Afbeeldingslocatie: http://gn.gamepoint.net/web/t.net/gigabytebottle/pic2.JPG

Toen eff aan de beker geschroeft, en hier is dan het resultaat, vondt het wel geinig :D

Afbeeldingslocatie: http://gn.gamepoint.net/web/t.net/gigabytebottle/pic3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
Anoniem: 97675 schreef op 08 december 2003 @ 16:37:
Uh, lakken als het al roest is een beetje laat, niet waar? :)
Gewoon kleurloze lak er overheen, probeer het anders eerst op een klein stukkie...
Je kan het er altijd weer afschuren ;)
hehe dan had ik de roest er wel afgeschuurd hoor ;)
maar ik zal morgen eens voor lak gaan shoppen..

kleine update:
heb alvast het groffe werk voor de zijpanelen gedaan, werk het later met de hand af (dit is dus met schuurmachine gedaan die ik vanmiddag gelukkig weer kon vinden)
het is hier nu te donker om een mooie pic te maken, die krijgen jullie morgen van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

console schreef op 08 december 2003 @ 16:54:
Tjah, het is Zondag Maandag :) en verveel me, kzag nog een Gigabyte Drinkbeker liggen, had ik wonnen @ CopyNite. En heb al zat drinkbekers dus, hij moest er maar aan geloven. Hier en daar nog wat ledjes (Blauwe!).

Zat eerst over hoe de aansluiting moest worden, aan het netstroom gaat moeilijk en ineens zag ik nog een slachtoffer liggen! Jawel! een dode Logitech USB muis! USB is 5v en ledjes kunnen 5v aan dus komt mooi uit ;)

Hier alles al lopen solderen met kleine stukjes draad, ging soms alleen beetje kut grote vingers en kleine draadjes gaan niet samen :/ Maar toch uiteindelijk gelukt met hier en daar een paar blaren :X

[afbeelding]

Toen eff op mijn lappie de USB ingeplugt, en jaa! hij doet het! :D

[afbeelding]

Toen eff aan de beker geschroeft, en hier is dan het resultaat, vondt het wel geinig :D

[afbeelding]
Ehh, ik hoop dat je gebruik heb gemaakt van voorschakel weerstandjes :P
Ik kan dit niet terugvinden op de foto of in de teskt :)

tip: zie faq CME :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atlas schreef op 08 december 2003 @ 17:06:
[...]

Ehh, ik hoop dat je gebruik heb gemaakt van voorschakel weerstandjes :P
Ik kan dit niet terugvinden op de foto of in de teskt :)

tip: zie faq CME :P
Zo te zien staan in serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99366

Vandaag heb ik een paar fans gekocht:
http://ww.vindme.nl/mod/
Ik ga ook nog een raam in me kees maken en een ccfl blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99366 schreef op 08 december 2003 @ 18:06:
Vandaag heb ik een paar fans gekocht:
http://ww.vindme.nl/mod/
Ik ga ook nog een raam in me kees maken en een ccfl blauw.
wtf is dat voor klein videokaartje? Een Voodoo Banshee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Gok een fx5200 ofzo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in een PCI slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Lol, pardon niet eens gezien, vreselijke overkill dat whaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
jrutjes schreef op 08 december 2003 @ 15:16:
Ja idd, de SATA kabel is mooi gelukt maar waar haal je die wire-mesh? Nice one!
die heb ik uit de cable sleeving IA op www.inkoopacties.net.
de 2e ronde is helaas ook al gesloten, maar ik gok erop dat er zeer binnenkort wel een 3e ronde komt :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/UPLOAD/DSCN0852.JPG

Hierbij 2 mods op 1 foto :

het 1e wat opvalt is de gemodificeerde webcam.
Deze had een rubber statief , en was onstabiel.
Deze heb ik vakkundig verwijdert en daaronder is een oude soldeersteun gekomen.

De 2e mod is zeer nuttig in deze koude windertijden.
Op de bovenkant van mijn scherm is een rode zak te zien.
Dit is een warmte kompress met thermische gelei.
Na enkele uren surfen en chatten , doe ik de pc uit , en dan plaats ik dat warmtekompress om mijn knie .
Het kompress is mooi warm van de stralingswarmte van het scherm.

Ik kijk er al naar uit om de pc uit te schakelen , en te genieten van de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt me een goed idee, de warmteuitlaatklep van de monitor blocken :|
Tkan niet echt kwaad, maar je gaat een Btje tegen het principe in ;)
En die soldeersteunen zijn idd multifunctioneel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99366

tis een geforce 2mx400 64mb en ja idd pci. hij is echt bagger maar heb hem overklokt. ik weet dat het overkill is maar ik vind het wel lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272

ok, dis dus echt een zwaar gaaf topic, maar voor ik alles weer ga bekijken heb ik even een vraagje voor de gevorderde electronika geesten die hier rond zwefen:
ik heb 11 prachtigge schakelaars ingebouwd in mijn in ondwikkeling verkeerende pc kast, dit zijn druk schakelaartjes (micro??? schakelartjes van ongeveer 5 X 5 mm) die dus heel even een puls geven. nu wil ik een schakeling maken zodat ik LED's kan aan en uit zetten. zorgen dat de led's niet te veel spanning krijgen is op dit moment het probleem niet. wat mij dus alsmaar niet lukt is doormiddel van een transistor ''iets'' aankrijgen. 1 seconde is geen probleem omdat de schakelaar heel even spanning doorlaat, maar zorgen dat'ie dan uuuuuren blijft branden lukt niet.
ook wil ik doormiddel van een van die andere 10 drukschakelaars dit zelfde LED js wee uit krijgen. ik heb gezocht op google voorzover ik dat kom, omdat ik eigenlijk geen idee hoe deze schakeling in het nedelands heet, laat staan in het engels....
een echt schema he ik ook niet, ik heb alle combo's van transistoren en spanning getest....(3 uur ofosw....en een blaar :( )
ik hoop dat iemmand het weet, en dat ik hier op de goedde plek zit. een heel topic openen lijkt me te overdreven omdat ik vast iets heel sompels fout doe :| jah, de LED's werken wel :9
complimenten aan alle mensen die hier een mod hebben staan... zitten echt super mooie dingen tussen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:56

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

nou woohoo zie hier, de analoge CPU VU meter :P

Afbeeldingslocatie: http://213.46.8.154/vu1.jpg
een shot by night :P

Afbeeldingslocatie: http://213.46.8.154/vu2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/AtomicShockwave-vu3.jpg

hoe heb ik het gedaan? vrij simpel eigenlijk: ik heb het programmatje LED meter geinstalleerd, wat in principe 8 ledjes via de parallele poort aanstuurt als vu meter, maar dat vond ik maar saai en veel werk :P ik heb dit ding als "8e ledje"
aangesloten en zo ingesteld dat hij uitslaat bij een belasting boven de 30%
zo springt ie mooi op en neer :P

Verder zit er nog een potmeter tussen die zorgt dat het metertje niet te ver kan uitslaan, en dat ik zelf bepaal hoever dat hij uit kan slaan :)

een beetje uitgeschoten met de dremel, maar doe maar net alsof je dat niet ziet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 10-12-2003 15:02 . Reden: modedit: plaatje te groot: resized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79425

Ik heb net even met een oude autoradio gekeken als ik hem aan de gang kreeg op m'n pc (12 volt = 12 volt natuurlijk). Het ging me er eigenlijk meer om, om te kijken als hij nog werkte... En dat doet ie ;)

Wat ik alleen jammer vind is dat de radio een beetje oud is, nog zo'n oude look heeft ie, niet om aan te zien eigenlijk. De verlichting erin ga ik sowieso omzetten (van rood naar blauw). Dit staat een stuk leuker als hij straks naar de buggy-sit van m'n scooter gaat.

Ik wil dus in mijn pc ook nog eens een 'auto' radio gaan zetten, met cassette deck, dan kan ik alles afspelen op m'n pc :) (oke, nog geen mini disc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Anoniem: 83272 schreef op 09 december 2003 @ 15:47:
ok, dis dus echt een zwaar gaaf topic, maar voor ik alles weer ga bekijken heb ik even een vraagje voor de gevorderde electronika geesten die hier rond zwefen:
ik heb 11 prachtigge schakelaars ingebouwd in mijn in ondwikkeling verkeerende pc kast, dit zijn druk schakelaartjes (micro??? schakelartjes van ongeveer 5 X 5 mm) die dus heel even een puls geven. nu wil ik een schakeling maken zodat ik LED's kan aan en uit zetten. zorgen dat de led's niet te veel spanning krijgen is op dit moment het probleem niet. wat mij dus alsmaar niet lukt is doormiddel van een transistor ''iets'' aankrijgen. 1 seconde is geen probleem omdat de schakelaar heel even spanning doorlaat, maar zorgen dat'ie dan uuuuuren blijft branden lukt niet.
ook wil ik doormiddel van een van die andere 10 drukschakelaars dit zelfde LED js wee uit krijgen. ik heb gezocht op google voorzover ik dat kom, omdat ik eigenlijk geen idee hoe deze schakeling in het nedelands heet, laat staan in het engels....

ff een beetje tekst weggehaald, maakt et zo lang
Dat moet te doen zijn met een zogenaamde flipflop. Ik denk dat ik in combinatie met een transistor het makkelijkst is. Dit lijkt me niet echt moeilijk, omdat je twee aparte knopjes hebt voor aan en uit. Google maar es op flipflop of op IC nummer 74279. Hopelijk is er wel iemand die het beter weet dan ik en meer/betere uitleg kan geven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door brinkdinges op 09-12-2003 16:48 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brinkdinges schreef op 09 december 2003 @ 16:47:
[...]

Dat moet te doen zijn met een zogenaamde flipflop. Ik denk dat ik in combinatie met een transistor het makkelijkst is. Dit lijkt me niet echt moeilijk, omdat je twee aparte knopjes hebt voor aan en uit. Google maar es op flipflop of op IC nummer 74279. Hopelijk is er wel iemand die het beter weet dan ik en meer/betere uitleg kan geven ;)
flipflop ICM transistoren, of zonder flipflop met transistoren?
klopt het dat die flipflop gewoon zo'n soort van chip met pootjes is?

http://pic9.picturetrail....9147/3223712/39949656.jpg for de geintereseerde..... er komt ook nog een laag van 8mm dik plexiglas op

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 83272 op 09-12-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woesh. Kheb m'n pc nu van binnen mooi bekleed met een soort noppenschuim.
Natuurlijk gerecycled: de doosjes waar m'n onderdelen in kwamen zaten aan stukken geknipt :)
Ziet er zeer gaaf uit, nu ook een prachtig kleurenspectrum.
Een huisgenoot merkte op: vliegt die zooi niet supersnel in de vik? Hij was bang voor een klein vonkje dat de zooi in brand zou zetten, en toen begon ik ook even na te denken, dus:
Stukje genomen, lucifer er bij, en inderdaad, het brand, maargoed, er brand zo veel met een lucifer er tegenaan:
Lucifer aangestoken, tegen het shuim geduwd en snel weer weg: brand niet...

Schuim = safe :P

Alsik ooit pics kan schieten zallik ze z.s.m. posten, misschien moetik maar eens sparen voor een digicammetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86363

Anoniem: 83272 schreef op 09 december 2003 @ 17:15:
klopt het dat die flipflop gewoon zo'n soort van chip met pootjes is?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm... ff kijken of ze die bij dil hebben... of bij telec....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Hoe Rebels 2 hdees inbouwt :/

Ik heb een tijdje geprakiseerd hoe ik bij me 2 ide harddisken nog 2 sata disken kon zetten,
op een mooie goede manier natuurlijk.

Gewoon stapelen was geen optie, omdat ik alles perfect gekoeld wil hebben enzo,
in het harddisk-rack is in principe plaats voor 3 schijven, maar ik laat de middelste plaats vrij
voor de airflow van de fan die ervoor is geplaatst, dus ze zouden eronder moeten, waar nauwelijks ruimte is (zie pic)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-1.jpg

Na wat nadenken,ervoor, rechtop, schuin, op de bodem, bovenin de case, ik vond het allemaal maar niks,
aangezien ik toch wel wat van strakheid hou als ik door het raampje naar binnen kijk.

Dus dan maar dat rare geval onderin me case eruit gaan slopen,
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-2.jpg

er zit een 12cm fan in, maar die plaats ik wel meer voorin de case, verder is het een pci card houder volgens de manual :?
(wtf, zulke grote kaarten jah? die GF4 scheen al lang tezijn, maar die haalt bij lange na niet die cardhouder :P)

Goed eruit dus,
*pakt Dremel
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-3.jpg

Goed, rare geval eruit gesloopt dus, maar die hield ook de 120mm fan vast dus,
maar die pastte dus mooi nog tussen het front en het frame
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-4.jpg

Nu dus een nieuw "harddisk-rack" bouwen, me Mecano maar gepakt...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-5.jpg

Heerlijk, *new :Y)
2x 120gig Sata dus
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-6.jpg

I love it :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-7.jpg

En kijk es wat mooi opgelost, mooi onder elkaar met z'n 4-en en achter een fan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Rebels-8.jpg

Moet nog ff aansluiten, ik kom stroomaansluitingen tekort :(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 10-12-2003 15:10 . Reden: modedit: plaatjes te groot > resized ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 17:53
Rebels schreef op 10 december 2003 @ 14:21:
**knip**
Een 10 voor je creativiteit en een 7 voor uitwerking :) Past de meccano goed met de schroefjes van de hd? Zijn de schroefjes niet te kort daarvoor?

Voor de rest zou ik nog wat aan de rommel in je kast doen, vooral die loshangende draadjes zijn vervelend lijkt me.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Qylos schreef op 10 december 2003 @ 14:33:
[...]

Een 10 voor je creativiteit en een 7 voor uitwerking :) Past de meccano goed met de schroefjes van de hd? Zijn de schroefjes niet te kort daarvoor?

Voor de rest zou ik nog wat aan de rommel in je kast doen, vooral die loshangende draadjes zijn vervelend lijkt me.
eerst die sata raid1 aan de praat,schroefjes halen het makkelijk.
ken je mijn kast niet?, altijd perfect opgeruimt :P

afwerking komt nog wel , doe traanplaat om het geheel, zie je geen verschil met bestaande hd-rack, kabeltjes werk ik zo weg.

Stroomsplitters gevonden ondertussen , raid1 is formatting :*)

ow en euss, tnx voor rezising :P (heb je nou helemaal geupload bij thisforumisdown? :/ )

mod-remark: Yup, ik zou je dan ook heel liev vinden als je volgende keer je preview plaatjes een beetje beschaafd houdt :*

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 10-12-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
Ik heb toch uiteindelijk deze mooie kast gekocht vind ik..

Silver Wizard II
Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/gesi_001_1g.jpg?

Dit word me eerste casemod ik ga ccfls in maken enzo cables opruimen.. Maar ik was ook vanplan om een window temaken maar hij heeft premodded zijkant..
dus mijn vraag is kan je ook gewoon zo'n losse zijkant kopen in de goeie kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

GleNnoS_ schreef op 10 december 2003 @ 17:05:

Silver Wizard II
[afbeelding]

Dit word me eerste casemod ik ga ccfls in maken enzo cables opruimen.. Maar ik was ook vanplan om een window temaken maar hij heeft premodded zijkant..
wrom koop je zon kast als je zelf een window wilt maken? 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 67410 schreef op 10 december 2003 @ 17:10:
[...]

wrom koop je zon kast als je zelf een window wilt maken? 8)7 8)7 8)7
deze kast vind ik super vet.. kan je niet kopen zonder window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
Rebels schreef op 10 december 2003 @ 14:21:
*knip
leuk gedaan maar.. uh, je hebt gedremeld met alle hardware er nog in?
beetje eng naar mijn idee. 1 dingetje verkeerd en je kan alles weg gooien..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord_Mithril schreef op 10 december 2003 @ 17:31:
[...]

leuk gedaan maar.. uh, je hebt gedremeld met alle hardware er nog in?
beetje eng naar mijn idee. 1 dingetje verkeerd en je kan alles weg gooien..
Dan zou hij dus 18 cm naar binnen toe uit moeten schieten, door het "PCI-rekje heen en dat alles door een gat van 8 cm, en dan op zijn moederbord terechtkomen... Denk niet echt dat dat kan gebeuren :)
Kheb zelf iets van 25 cm staal weggedremeld boven m'n Mobo. Gewoon een stuk karton er onder gehangen met tape om de vonkjes en het metaalgruis tegen te houden. Daarna er weer uitgehaald, flink tegen m'n mobo aan geblazen, even gekeken of alles er goed uitzag, en hoppakee...
dremelen met alle HW er nog in is niet zo'n punt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 97675 op 10-12-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ik haal normaal dus heel me kast leeg als ik dremel,

maar ik kon nu heel langzaam 6 popnageltjes uitboren ;)

maar ff: dat gaat echt supersnel dat sata NO SHIT!!!, abnormaal, merk het duidelijk :D
Anoniem: 97675 schreef op 10 december 2003 @ 17:39:
[...]

Dan zou hij dus 18 cm naar binnen toe uit moeten schieten, door het "PCI-rekje heen en dat alles door een gat van 8 cm, en dan op zijn moederbord terechtkomen... Denk niet echt dat dat kan gebeuren :)
Kheb zelf iets van 25 cm staal weggedremeld boven m'n Mobo. Gewoon een stuk karton er onder gehangen met tape om de vonkjes en het metaalgruis tegen te houden. Daarna er weer uitgehaald, flink tegen m'n mobo aan geblazen, even gekeken of alles er goed uitzag, en hoppakee...
dremelen met alle HW er nog in is niet zo'n punt :)
Zou ik echt nooit doen

ik vond dit al eng :/

[ Voor 64% gewijzigd door Rebels op 10-12-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ben je bang voor dan? Metaalgruis dat gaat geleiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

GleNnoS_ schreef op 10 december 2003 @ 17:05:

Silver Wizard II
[afbeelding]

Je kan ook gewoon een groter window maken als er al in zit! Ben ik Slim of Slim??? :P

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
mark10123 schreef op 10 december 2003 @ 17:50:
[...]

Je kan ook gewoon een groter window maken als er al in zit! Ben ik Slim of Slim??? :P
Slim :9 maar dat is niet echt de bedoeling ;) als het echt niet anders kan :X dan maak ik het window grooter en dan pak ik een andere sidepanel en die spuit ik dan zwart ofzo en dan dremel ik wat... zoals je zegt..

[ Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 10-12-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Of je verandert de vorm van het window ,door de buitenlijnen van het oude window te gebruiken!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
casemodder schreef op 24 november 2003 @ 19:24:
Ik ben ook weer eens bezig geweest, ik kreeg een mooi stuk plexiglas aangeboden van 6mm dik en dat heb ik eens verbouwd tot muismat aanschouw...

[afbeelding]
De blauwe kleur

[afbeelding]
De rode kleur

[afbeelding]
En als je rood en blauw tegelijk aanzet krijg je... paars

[afbeelding]
ik heb de leds gevoed volgens dit schema (let op mijn paint skilz)
Moet je gaatjes in het plexiglas aan de zijkant boren om de leds te plaatsen? En hoe werk je een beetje goed die kabels en weerstanden weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Ja je moet in het plexi gaatjes boren (of frezen) en daar de LED's instoppen.

Hier staat een leuke how-to
MetkuMods

offtopic:
Het lijkt overigens of dit een reply in het kleine mods topic moet zijn:?

mod-remark: fixed :)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 11-12-2003 02:06 ]

• Die Bruine
  • Laatst online: 09:26
Mijn kleine mods.

Swiftech MCW5000 blokkie op mijn PIV 3GHz en een Swiffie op de 9800 non-pro (flash Pro). Dat alles gekoppeld aan een Eheim48 en Black Ice Extreme. Dit alles vanwege het lawaai dat een standaard Dell 8300 produceert 8)7 . Maar met deze big-ass fan is het alleen maar erger geworden |:( . Mbv van regelaars wil ik hem dan lager draaien tot hij mij niet meer hindert. Het vervelende is alleen dat ik geen fucking temps kan uitlezen (vrijwel enige Dell klacht). Dus moet ik nog even uitzoeken hoe ik de ideale settings ga vinden zonder mn CPU te smoken. Bummer is ook dat ik geen 5 1/4 bay meer over heb. De Vantec zat bij het setje dat ik via V&A van een Belg heb gekocht (UV ook BTW). Wat ik overigens ook jammer vind is de draarichting van de red-led-fan. Daarvan wil ik er 1 de andere kant op hebben. Gewoon omdat ik de achterkant mooier vind, maar die zuigt lucht. Die draaien vrijwel geruisloos en gekoppeld aan een regelaar zullen ze zeker niet boven de pomp uit komen die ik jammer genoeg wel hoor. Ik wacht op nog wat spul van een I&A en daarna mogen jullie mijn 8300 bekritiseren in een WC topic. De bedoeling is om deze kast te houden. Gewoonweg omdat standaard kasten niet zo vaak gemod worden. Bovendien zie ik het als een uitdaging, want deze kast is best ingewikkeld in elkaar gezet. Overal dubbele panelen ed. Genoeg geluld... 2 pics

BTW, iemand een spiksplinternieuwe-bubbelverpakte-Nexus-Vantec-5,25 bay ruilen tegen 3,5" B)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~canabis/pc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~canabis/pc2.jpg

Die UV troep is BTW gewoon Anti corrosie nogwat. Kan jammer genoeg geen rode vinden zonder € 30,- transportkosten te hoeven betalen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Die Bruine op 11-12-2003 09:58 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41
Waar kan je nou blauwe uv-reactive slangetjes halen weet iemand dat??

Heb me rot lopen zoeken overal maar kan het nergens vinden.. Ik heb momenteel uv-vloeistof in me waterkoeling maar dat licht niet zo erg fel op als wat ik hier weleens zie....
Hoop dat iemand het hier weet :P

• Paul C
  • Laatst online: 09-04 12:20
Biposto:
Een P4 kun je haast niet smoken, dan schakelt die zich naar beneden en een waterkoeling heeft nog al eens genoeg capaciteit dus zo snel zal ie ook niet heet worden. Heb je trouwens al MBM of dergelijke aps (staan in de FAQ) geprobeert, want een P4 heeft weldegelijk een tempsensor aan boord!

• Gizmoke
  • Laatst online: 21-06 17:39
Mijn eerste modje.
Wat heb ik gedaan?
Beige highscreen kast van vobis (5 jaar oud)
zwart gespoten, venster van 26*26cm, coolermaster aerogate II, sunbeam UV ccfl fan 8cm, 2 blauwe ccfl's, rounded kabels, optische drives stealth gemaakt, floppy zwart gespoten, 2knoppen voor de ccfl fan en ccfl' verlichting
Nu nog de tekening op venster aanbrengen, kabels in ajsje steken en verbergen, ...

venster 26*26cm
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Gizmoke-pc1.jpg
voorkant
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Gizmoke-pc2.jpg
flits uit ccfl en fan aan
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Gizmoke-pc3.jpg
flits uit, ccfl uit en fan aan
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Gizmoke-pc5.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 12-12-2003 08:22 . Reden: modedit: plaatjes resized + thumbed ]

• Die Bruine
pcmadman.

Ik ben idd wel goed bezig geweest hoor. Heb MBM en Intel activity monitor geprobeerd en ben het Dell Forum langs geweest. Maar kan gewoon niets uitlezen. Erg frustrerend. Het is een 875P chipset, maar hij wilt het gewoon doen :( . Jammer dan, ik ga wel verder. Het komt wel goed B)

Anoniem: 48293

hehe vandaag bij de mac geweest

was het groene ledje zat in gill heheh dus ff geopereerd.
tjah je moet wat te modden hebben als je geen geld meer hebt...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pluigers/vis.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pluigers/visled.jpg

errug leuk op de usb poort :P heheheh hoeii,,

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 11:51

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Biposto schreef op 11 december 2003 @ 09:55:

[afbeelding]
[afbeelding]

Die UV troep is BTW gewoon Anti corrosie nogwat. Kan jammer genoeg geen rode vinden zonder € 30,- transportkosten te hoeven betalen |:(
Waar heb je die gehaald ?
want ik heb gewoon een flesje ervan maar dat reageert helemaal niet zo goed als dat van jou.

• Meneer aard
  • Laatst online: 21:55

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 48293 schreef op 11 december 2003 @ 20:14:
hehe vandaag bij de mac geweest

was het groene ledje zat in gill heheh dus ff geopereerd.
tjah je moet wat te modden hebben als je geen geld meer hebt...

[afbeelding]

[afbeelding]

errug leuk op de usb poort :P heheheh hoeii,,
Heb je er een schema van om een led op de usb poort aan te sluiten :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
geforce666 schreef op 11 december 2003 @ 21:30:
[...]Waar heb je die gehaald ?
want ik heb gewoon een flesje ervan maar dat reageert helemaal niet zo goed als dat van jou.
heb je er misschien te veel in gedaan? dan reageert het namelijk een stuk minder.
(ja ik weet het klinkt niet echt logies)
Rebels schreef op 10 december 2003 @ 14:21:er zit een 12cm fan in, maar die plaats ik wel meer voorin de case, verder is het een pci card houder volgens de manual :?
(wtf, zulke grote kaarten jah? die GF4 scheen al lang tezijn, maar die haalt bij lange na niet die cardhouder :P)
ik heb hier een compaq proliant server 7000 staan met een raid controler erin die idd zo lang is, en de kaarthouder hard nodig heeft. (hij is aan de achterkant namelijk erg zwaar)
er zijn dus wel kaarten zo lang zijn. maar in gewone pc's zullen ze niet vaak voor komen. (btw, de voodoo5 was langer als de gf4.)

[ Voor 56% gewijzigd door Countess op 11-12-2003 22:28 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Die Bruine
Zat gewoon in het pakket (dat uit België komt). Was een klein flesje waar Waterwetter op stond, maar volgens mij is dat rood :? . Heb gewoon de hele zooi er in gekiept. Ik moet de lamp er overigens wel vlakbij houden anders krijg je niet zo een mooie gloed hoor. Wil ik heel de kast netjes hebben zullen er zeker 2 CCFL's moeten komen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik had graag me via epia vandaag willen showen, de nieuwe kast, als ik de polariteit van de rainbowled en CCFL niet had omgewisseld :'( |:(

• PeterEs
  • Laatst online: 03-04 20:31
Ik heb net alle 31 archieven gelezen en las daarin een bericht van real_FireFly over een New e-mail lampje. Hoe maak je dat?

En wat ik ook veel heb gezien zijn die LCD schermen. Is dat erg moeilijk om te maken? Wat gaat het ongeveer kosten en hoe krijg je die berichten erop?

mod-remark: Zie: LCD Faq :Y)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 12-12-2003 08:27 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

PeterEs schreef op 11 december 2003 @ 22:13:
Hallo,

Ik heb net alle 31 archieven gelezen en las daarin een bericht van real_FireFly over een New e-mail lampje. Hoe maak je dat?

En wat ik ook veel heb gezien zijn die LCD schermen. Is dat erg moeilijk om te maken? Wat gaat het ongeveer kosten en hoe krijg je die berichten erop?

PeterEs
welkom @ GoT d:)b

Allereest raad ik je even de FAQ en de search aan, daarin is ongelofelijk _veel_ info te vinden over LCD's en wat je ervoor nodig heeft.
[search=lcd aansluiten]
In de FAQ kun je bijvoorbeeld ook lezend at t niet nodig is om elkaar te begroeten en gedag te zeggen, wij tweakers zijn zo aardig dat we dit continu doen, en dut dus niet nodig is om nog eens in je reply te doen ;)

• PeterEs
  • Laatst online: 03-04 20:31
pff, weet je wel wat je me aandoet! Ik ben maar een beginner hoor! als ik al die 1133 topic's moe gaan lezen.... Ik was al 2 uur bezig met deze 31!

PeterEs schreef op 11 december 2003 @ 22:13:
Hallo,

PeterEs
Die new e-mail led is eigenlijk een functie voor een LCD, met het programma Smartie Kan je de backlight van een (parallel) LCD aan en uitzetten als er bijv. een nieuwe e-mail is. Mijn LCD heeft geen backlight, maar ik wilde toch die functie hebben, dus heb ik ipv. dat transistortrapje een ledje (die kunnen direct aan de printerpoort) aan die draad geknutseld. (schema staat op de Smartie site)

Een LCD aansluiten is ook niet echt moeilijk zolang je alle gegevens van het schermpje maar hebt (als je een schermpje koopt is de kans dat je hem werkend krijgt vrijwel 100%), en een beetje klein kunt solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

ik zoek btw al een tijdje een "halve" 80mm van, dus ipv 25mm dik, zo'n 12mm

ik weet dat ze bestaan, maar ik kan ze echt nergens vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Rebels schreef op 13 december 2003 @ 00:09:
ik zoek btw al een tijdje een "halve" 80mm van, dus ipv 25mm dik, zo'n 12mm

ik weet dat ze bestaan, maar ik kan ze echt nergens vinden :/
Van die slim-fans bedoel je. Soms zitten die wel op heatsinks geplaatst maar los zijn ze nauwelijks te krijgen. Toevallig is de fan die je bij een Zalman VGA koeler kunt kopen ook zo'n fan. Die is 15mm dik. (12 bestaat geloof ik niet) Ik heb hem zelf en op 12v heeft het een redelijke airflow. Op 5v is ie erg stil. (minder dan die 20dB op de site, hij is dan stiller dan een Papst NGL 12dB) Ik geloof dat je er zelfs een kabeltje bij krijgt met 2x12v en 2x5v aansluiting. Het enige nadeel is dat de bevestiging iets anders is. (geen 2 ringetjes boven elkaar maar een buisje zeg maar.)

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1048

[ Voor 4% gewijzigd door kutkip op 13-12-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

kutkip schreef op 13 december 2003 @ 00:29:
[...]

Van die slim-fans bedoel je. Soms zitten die wel op heatsinks geplaatst maar los zijn ze nauwelijks te krijgen. Toevallig is de fan die je bij een Zalman VGA koeler kunt kopen ook zo'n fan. Die is 15mm dik. (12 bestaat geloof ik niet) Ik heb hem zelf en op 12v heeft het een redelijke airflow. Op 5v is ie erg stil. (minder dan die 20dB op de site, hij is dan stiller dan een Papst NGL 12dB) Ik geloof dat je er zelfs een kabeltje bij krijgt met 2x12v en 2x5v aansluiting. Het enige nadeel is dat de bevestiging iets anders is. (geen 2 ringetjes boven elkaar maar een buisje zeg maar.)

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1048
Wh00 whII tnx mate :D

kewl! :P

maar die is toch gewoon te bevestigen,met wat langere schroeven, zonder die zalman fanguard erop?

ik wil hem in een voeding plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91700

Ik heb zojuist mn ti4200 voorzien van een ietswat betere koeling >:). Ik heb een processorcooler gepakt die voorheen op mn pa's 2400+ zat, hierop de gaten afgetekend in mn videokaart zaten en daarna de boel met koelpasta ertussen vastgeschroefd. Hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/1VideoMod.JPG%20+%20http://members.lycos.nl/raceeend100/got/1VideoMod.JPG
De cooler zonder fan gemonteerd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/2VideoMod.JPG%20+%20http://members.lycos.nl/raceeend100/got/2VideoMod.JPG
Hier met fan

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/3VideoMod.JPG%20+%20http://members.lycos.nl/raceeend100/got/3VideoMod.JPG
De achterkant inclusief de (toch wat kleine) memsinks

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raceeend100/got/4VideoMod.JPG%20+%20http://members.lycos.nl/raceeend100/got/4VideoMod.JPG
Het geheel, en de orginele koeler. :*)

Het verschil met de orginele koeler is zo'n 10 tot 15 graden. Dus ik ga binnenkort maar eens kijken hoever ik m kan overclocken

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91700 op 13-12-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 91700 schreef op 13 december 2003 @ 18:29:
Ik heb zojuist mn ti4200 voorzien van een ietswat betere koeling >:). Ik heb een processorcooler gepakt die voorheen op mn pa's 2400+ zat, hierop de gaten afgetekend in mn videokaart zaten en daarna de boel met koelpasta ertussen vastgeschroefd. Hier het resultaat:
...

Het verschil met de orginele koeler is zo'n 10 tot 15 graden. Dus ik ga binnenkort maar eens kijken hoever ik m kan overclocken
Omg.. en toen had je geen internet en geluid meer :+

Hoe hoog is dat nu bij mekaar ?

[ Voor 38% gewijzigd door JER00N op 13-12-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pastasaus schreef op 13 december 2003 @ 19:17:
[...]

Omg.. en toen had je geen internet en geluid meer :+

Hoe hoog is dat nu bij mekaar ?
Ik kan idd nog maar 1 pci-slot gebruiken (eigenlijk 2 maar dan zit de 2e precies tegen de fan aan en dat is niet ideaal), maar gelukkig heb ik lan onboard. De hoogte is net iets minder dan 8 cm. Voorheen was dat hooguit 1,5 (niet gemeten). Maar ik heb het er voor over :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91700 op 14-12-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Rebels schreef op 13 december 2003 @ 09:49:
[...]

Wh00 whII tnx mate :D

kewl! :P

maar die is toch gewoon te bevestigen,met wat langere schroeven, zonder die zalman fanguard erop?

ik wil hem in een voeding plaatsen :)
Klopt ja. Maar met gummipluggen bevestigen gaat bv niet. Gewoon ff wat schroeven erbij zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Ik ben ook bijna klaar met mijn plexiglas case mod, en ik heb nu alle onderdelen om em op te kunnen starten al bij elkaar. Alleen nu vroeg ik me af of ik gewoon die onderdelen op een tafel kan neerleggen en em dan kan booten? Kan dat? Ik neem aan van wel, maar is dat niet gevaarlijk ivm statische elektriciteit ed? Deze vraag hoort hier niet echt in thuis, maar kon geen topic in de search vinden hierover en vond t te n00b om er een topic over te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Het kan wel, alleen moet je er wel voor zorgen dat de tafel niet van een geleidend materiaal is :) dus op een houten tafel kan het prima. Maar als je anti-statische zakjes hebt, zou ik ze daar op leggen, altijd veiliger

offtopic:
Maar het is wel beter als je alles gewoon in een kast bouwt

[ Voor 16% gewijzigd door Kawaii op 14-12-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
An00bis schreef op 14 december 2003 @ 12:45:
Het kan wel, alleen moet je er wel voor zorgen dat de tafel niet van een geleidend materiaal is :) dus op een houten tafel kan het prima. Maar als je anti-statische zakjes hebt, zou ik ze daar op leggen, altijd veiliger

offtopic:
Maar het is wel beter als je alles gewoon in een kast bouwt
Ik was ook van plan het op een houten tafel te doen, en hij komt natuurlijk uiteindelijk in een kast, alleen die kast is nog niet klaar, er moeten nog wat dingen gezaagd worden etc. Maar ik wilde gewoon ff kijken of ie wel goed boot, want als ik hem straks in mn case bouw is het moeilijker om er dan nog iets aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

[...]
Ik had ff een vraagje tussen door:
Sluit je die fan op je videokaart aan of aan je mobo?
en als je m zonder plug in de videokaart stopt gaat hij dan niet piepen ofzo?

(vette mod trouwens)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 14-12-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook een ander fannetje op m'n GF2MX400 en die zit op het moederbord aangesloten, op de videokaart zit een 2 pin header en de fan heeft 3 aansluitingen (+, -, rpm). Werkt prima, kaart reageert er verder niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oplossing bedenk ik trouwens net:
Je kan al je pci sloten nog gebruiken :)
Gewoon van een oude pci-card het connector stuk er af breken, die met draden er tussen aan de goede kaart solderen, en het stukje in het slot steken, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

of een soort van raiser er tussen brouwen :) ik zie een mooi CustomCase komen :) hehe, ach ja hij zegt zelf al dat het niet erg is

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573 schreef op 14 december 2003 @ 20:06:
[...]

Ik had ff een vraagje tussen door:
Sluit je die fan op je videokaart aan of aan je mobo?
en als je m zonder plug in de videokaart stopt gaat hij dan niet piepen ofzo?
De fan zit gewoon op de casefanaansluiting van mn mobo, die 2 pinnetjes van mn videokaart zijn nu ongebruikt. Volgens mij kan mijn videokaart niet detecteren of er een fan op aangesloten is of niet.
thnx :)

Owja, mn PCI-sloten laat ik lekker zo zitten :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91700 op 15-12-2003 07:10 . Reden: pci-sloten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik ben weer ff bezig met mn baybus-voorbereidingen enzo, en nu heb ik het printje al voor de volgende schakeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bbs_schema.gif

Hier staan 2 condensatoren in, en volgens de maker van het schema moeten deze 1uF en 25V zijn. Nu kijk ik in de conradgids en zie ik nergens 1uF/25V. Wel 1uF/63V of 47uF/25V. Ook istie te koop in 35 tot 40 volt. Kan iemand me vertellen welke ik moet nemen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door brinkdinges op 15-12-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

[afbeelding]
De cooler zonder fan gemonteerd

[afbeelding]
Hier met fan

[afbeelding]
De achterkant inclusief de (toch wat kleine) memsinks

[afbeelding]
Het geheel, en de orginele koeler. :*)

hoe meet jij je temp?
bij mijn ti 4800SE kan ik dat niet

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 15-12-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18963

brinkdinges schreef op 15 december 2003 @ 18:34:
Hier staan 2 condensatoren in, en volgens de maker van het schema moeten deze 1uF en 25V zijn. Nu kijk ik in de conradgids en zie ik nergens 1uF/25V. Wel 1uF/63V of 47uF/25V. Ook istie te koop in 35 tot 40 volt. Kan iemand me vertellen welke ik moet nemen? :?
Hoger mag lager nooit. Wel natuurlijk dezelfde waarde kopen. Die van 1uF/63V dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ledje gaat volgens mij nooit goed werken, als de spanning te ver zakt zal hij uitgaan, en dat is waarschijnlijk nog voordat je de regelaar helemaal hebt teruggedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
Ik ga het ledje ook niet gebruiken waarschijnlijk, misschien een rgb-led, maar ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 19-06 17:39
Ik heb zojuist mn ti4200 voorzien van een ietswat betere koeling >:)........
wel vet gedaan alleen beetje huge is het niet ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Zoals jullie misschien hierboven hebben gelezen, zou ik mijn pc booten zonder dat ie in een kast zat. Ik heb er ff wat pics van gemaakt en zie hier het resultaat.

Hier even een overzichtje van de opstelling.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod8.JPG

Ingezoomd op die koele chipset koeler van MSI.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod9.JPG

En tenslotte nog een pic van een van mn fans die ik voor de lol ook had aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spran144/fotos/mod10.JPG

Binnenkort (nog voor jaarwisseling) ben ik klaar met hele mod, dan zal ik wel een CM openen, en dan kan je het hele gedoe zien.....

[ Voor 18% gewijzigd door oli4100 op 15-12-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 22-06 21:22
ehm... heb je nou niet gewoon 3 keer dezelfde pic achter elkaar gepost?? :?
te laat :+

en wel cool, al die blauwe fluorescerende dingetjes. Ik ben benieuwd hoe dat in de plexiglazen kast gaat staan!

offtopic:
en ff voor de liefhebber: Ohh olivier, wat heb je dat koel gedaan...

[ Voor 66% gewijzigd door The Evil Brain op 15-12-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84702

zou je nu goeie airflow hebben? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95404

Ik heb een paar grappige mods gemaakt met onderdelen van oude pc's :) is dit de goeie plek om de url in de groep te gooien? Ik heb geen zin om het hele verhaal nog eens te typen en er zit ook een kleine flash presentatie bij..

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 95404 op 16-12-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Ergens van de zomer ofzo een keer mn PSU gemeshed, maar nooit pics van gemaakt. Nou lag er toevallig hier nog een digicam, dus heb ik die maar ff misbruikt >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slaine/pc/PSU.jpg
Dat ding bovenop m'n enermax is de houder voor mn pomp van mn WC. Die moet ik nog overzetten op die nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Anoniem: 12052 schreef op 16 december 2003 @ 11:35:
Ergens van de zomer ofzo een keer mn PSU gemeshed, maar nooit pics van gemaakt. Nou lag er toevallig hier nog een digicam, dus heb ik die maar ff misbruikt >:)
[afbeelding]
Dat ding bovenop m'n enermax is de houder voor mn pomp van mn WC. Die moet ik nog overzetten op die nieuwe.
Ik was ook van plan om PSU te meshe ik heb ook van dat spul om over je kabels tedoen dat spul kan je heel ver uit rekke om over de molex te trekken (hopelijk blijf ie dan niet uitgerekt) dat spul komt trouwens van een stuurhuizen ;) ik weet niet of het er zo mooi er uit ziet wat jij hebt gedaan ikga het proberen...
Als het er niet zo mooi uit ziet wat ik wil gaan doen wil ik het wel doen met dat spul dat jij hebt gedaan.. dus wat voor spul heb jij gebreukd en waar kan je het kopen?
Ik zie dat je ook krimpkozen heb gebruikt hoe heb je dat ooit over je molex gekregen ?

ik vind het er wel mooi uit zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Gaat ook niet over de molex. Je moet de molex er af halen. Kijk anders even naar deze tutorial. Heeft mij ook geholpen http://www.casejunkies.co....php?upn=030001&hl_id=485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 20-06 21:32
xzoticate schreef op 16 december 2003 @ 14:55:
Gaat ook niet over de molex. Je moet de molex er af halen. Kijk anders even naar deze tutorial. Heeft mij ook geholpen http://www.casejunkies.co....php?upn=030001&hl_id=485
je bedoelt zeker deze link naar de tutorial op CJ.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Heb ik het verkeerde gecopy-pasted. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095 schreef op 15 december 2003 @ 18:38:
[...]
hoe meet jij je temp?
bij mijn ti 4800SE kan ik dat niet
Ik heb zo'n displaytje met een losse temperatuurcensor, waarmee ik overal in mn kast in principe temperatuur kan meten. Hij zit nu tegen de core van mn grafische kaart aan.
Gipsy King schreef op 15 december 2003 @ 20:18:
[...]
wel vet gedaan alleen beetje huge is het niet ? >:)
Ja huge idd, als ik nog eens een tweede pci-slot nodig heb kan ik er nog wel een minder dikke fan op zetten dat scheelt wel, maar voorlopig vind ik m zo best :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Ik heb zojuist mn ti4200 voorzien van een ietswat betere koeling >:). Ik heb een processorcooler gepakt die voorheen op mn pa's 2400+ zat, hierop de gaten afgetekend in mn videokaart zaten en daarna de boel met koelpasta ertussen vastgeschroefd.
*KNIP*
Netjes gedaan neemt alleen wel erg veel ruimte in. Ik had eerst ook zoiets geknustseld maar toen had ik nog maar 1 pci slot over, en ik heb een relatief oud mobo zonder onboard sound en lan e.d. Dus heb ik toch maar een zalman koeler besteld :) Is toch wel prettig om tegelijkertijd te kunnen internetten en muziek luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
xzoticate schreef op 16 december 2003 @ 14:55:

edit: Weet iemand waar je dat spul kan halen dat kon eerst in een inkoopactie heb ik gelezen maar die is nu dicht..?

[ Voor 18% gewijzigd door GleNnoS_ op 16-12-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Misschien kun je de organisator van deze actie http://www.inkoopacties.net/ia/d4y1f86c mailen om te vragen of er binnenkort nog weer een vervolg komt. Heb zelf ook mesh via hem bestelt en dan heb je het snel en niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
xzoticate schreef op 16 december 2003 @ 16:52:
Misschien kun je de organisator van deze actie http://www.inkoopacties.net/ia/d4y1f86c mailen om te vragen of er binnenkort nog weer een vervolg komt. Heb zelf ook mesh via hem bestelt en dan heb je het snel en niet al te duur.
Begin januari begint deel 3 van de Cablesleeve IA :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.