Je hebt je speakers wel erg dicht naast elkaar staan 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Yep .. heb niet meer plaats , simple as thatBierkameel schreef op 01 december 2003 @ 13:58:
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Hoeveel keren dat hij dat al moest horen.Bierkameel schreef op 01 december 2003 @ 13:58:
[Voor 10% gewijzigd door w00Dy op 01-12-2003 15:19]
Relatief weinig ! 20 € was het denk ik !!
[Voor 13% gewijzigd door TomSwinnen op 01-12-2003 16:09]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Tsja, het is maar hoe belangrijk je het uiterlijk vind. Gaat toch vooral om kwaliteit lijkt me zo. Trouwens, sony - marantz is nog al een verschil... en niet alleen in uiterlijktwopack schreef op 30 november 2003 @ 14:07:
[...]
Ik vind de sony iig veel mooier dan de Marantz, en ze hebben er een mooie DVD speler bij die ook SACD kan voor niet al te veel geld.
"Sleep is important. Bill Gates once said that his programmers worked 72 hours straight to get done before the deadline. We all know the result: Windows. - Again, sleep IS important". - Professor Bob Stickgold
Anoniem: 41939
Dat valt nog wel mee hoor....sowieso in die klasse. Mensen met Marantz denken nu meteen high-end in huis te hebben (niet iedereen natuurlijknotgib schreef op 01 december 2003 @ 16:52:
Trouwens, sony - marantz is nog al een verschil... en niet alleen in uiterlijk
[Voor 34% gewijzigd door zimbab op 01-12-2003 16:59]
Anoniem: 2111
Ja idd, elk merk heeft zijn goede en slechte productseries. Voor de een is alles van een bepaald merk niet acceptabel voor de ander is het helemaal top. In een patstopic als dit zal iemand niet zeggen dat zijn spullen slecht zijnzimbab schreef op 01 december 2003 @ 16:57:
[...]
Dat valt nog wel mee hoor....sowieso in die klasse. Mensen met Marantz denken nu meteen high-end in huis te hebben (niet iedereen natuurlijk) en dat is net zoiets als denken dat je in een directeursauto rijdt als je net een Mercedes A-klasse hebt gekocht.
Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs?
[Voor 58% gewijzigd door tatata op 01-12-2003 18:09]
Bij blue company ( Duits Inet bedrijfje dat vooral opereert via eBay )... De sub kostte me 129 € + 20 € VK... Wat dus verdomd goedkoop is aangezien hij hier in België dubbel zoveel kost.De keuze van sub was dus vooral gebaseerd op prijs en niet op kwaliteit.... Wel leuk als je dan beide krijgt !tatata schreef op 01 december 2003 @ 17:50:
[...]
Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs?
edit:
Waarom de Motion Sub 300A en niet de Alpha 20A?
Wat ik heb kunnen vinden is het verschil voor de 300A :
# Configuration Active-powered subwoofer, bassreflex principle, frontfire
# Output power RMS/max. 90 / 160 watts
# Frequency range 16 - 200 Hz
en de Alpha 20A:
# Configuratie: Aktieve Subwoofer volgens het "Bass-reflex-Downfire" principe.
# Output power: 50/100 watt.
# Frequentie bereik: 22 – 200 Hz.
De 300A gaat harder en lager maar kost minder???
Iemand een idee?
Is voor muziek downfire of frontfire gewenst?
Dan heb je dus niet gelezen wat de reacties op mijn post waren.notgib schreef op 01 december 2003 @ 16:52:
[...]
Tsja, het is maar hoe belangrijk je het uiterlijk vind. Gaat toch vooral om kwaliteit lijkt me zo. Trouwens, sony - marantz is nog al een verschil... en niet alleen in uiterlijk
[Voor 3% gewijzigd door Smurff op 01-12-2003 21:01]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Anoniem: 94237
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Anoniem: 77642
Enkele Thomson modellen hebben dit ookAnoniem: 94237 schreef op 02 december 2003 @ 12:11:
sony had/heeft toestellen (categorie 100 hz br. beeld) die je kon schakelen tussen 50 en 100 hz. is misschien een optie als je veel voetbal kijkt
nou ik heb hier een brakke kabel aansluiting dus kan er nie veel over zeggen en zoals je zelf al aangeeft DVD is gewoon goed.Dr. Strangelove schreef op 02 december 2003 @ 11:51:
Ik ben erg gëinteresseerd in die TX32PD30. Heb je hem aangesloten over component? Met progressive scan? Dat schijnt nl. problemen op te leveren.
Ik heb het beeld een keer bij Staffhorst gezien, dat was echt verschrikkelijk, maar ik weet natuurlijk niet hoe het er uitziet met een goede kabelaansluiting. Met name kabelTV maak ik me ongerust over, van DVD geloof ik wel dat het goed is. Hoe is bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd? Die lijden nl. erg snel onder de grillen van nieuwe 100Hz toestellen...
Ik kan natuurrlijk niet voor anderen spreken, maar dit neem ik inderdaad ook waar. Dat komt omdat de fabrikanten van die setjes afstappen van de basis principe van speakerbouw. Gebruik units waar ze voor bedoeld zijn. Een woofertje van 4cm doorsnee gebruik je liever niet voor een tweeter (Bose Acoustimas) maar ook niet voor lage middentonen.deepbass909 schreef op 02 december 2003 @ 12:29:
Ik heb een vraagje aan iedereen die een sateliet met sub opstelling hebben (alla Bose Acoustima).
Ik heb bij al die setjes dat ik mid-laag mis. Geluid uit die setjes klink wel zwaar, maar leeg. Vooral stemmen hebben daar last van... Ben in daarin de enige?
p.s. ik zal binnen kort ook eens foto's neer zetten van mijn Super Duper Sony Dolby Prologic toren... (heb jammer genoeg nog niet het geld voor een DD of DTS set + nieuwe front speakers...)
Maar gezien zijn leefdtijd (nu ouder dan 8 jaar) is het nog steeds een prima setje met ingebouwde subwoofers
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
gewoon de beamer werkend gaan bekijken, dan weet je waar je aan toe bent ....Anoniem: 77642 schreef op 02 december 2003 @ 12:45:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan om ook maar eens een beamer te kopen. Ik kan er een aanschaffen voor 400euro maar die heeft maar 60ANSI lumen.
Ik heb heel internet afgezocht maar lees dat je vanaf 700ANSI lumen goed zit maar mijn vraag is als je een donkere kamer hebt is dan 60ANSI lumen dan alsnog niet te doen...? Ze verkopen die dingen nauurlijk niet voor de lol d8 ik
Zit nog een grote kaars in in plaats van een lamp...Rappie schreef op 02 december 2003 @ 19:45:
ben je zeker geen 0 vergeten ? 60 klinkt idd weinig .....
Anoniem: 52815
Anoniem: 77642
[Voor 3% gewijzigd door Dupje op 02-12-2003 22:05. Reden: typo's]
Dat komt omdat het niet een toevoeging is aan het programma, maar het is de vervanger (of opvolger) van de Q1. De Q4 is de vervanger van de Q3 en de Q6C is de opvolger van de Q9C. Er is een update van de Uni-Q driver en die zit in deze ge-update speakers. Bovendien zijn ze nu ook verkrijgbaar in het zilvergrijs.duponjan schreef op 02 december 2003 @ 22:03:
Dan nog een nieuwe kleine speaker die compact heet en verdacht veel op de Q1 lijkt.
[Voor 42% gewijzigd door zimbab op 02-12-2003 23:22]
Mij lijkt het wel degelijk een aanvulling aangezien de Q1, Q3, Q5 Q7 en Q9C gebaseerd zijn op 160 mm UniQ drivers en de Qcompact, Q4 en Q6C op 130 mm UniQ drivers. Eigenlijk kun je het dus zien als een compacte serie van de Q-seriezimbab schreef op 02 december 2003 @ 23:14:
[...]
Dat komt omdat het niet een toevoeging is aan het programma, maar het is de vervanger (of opvolger) van de Q1. De Q4 is de vervanger van de Q3 en de Q6C is de opvolger van de Q9C. Er is een update van de Uni-Q driver en die zit in deze ge-update speakers. Bovendien zijn ze nu ook verkrijgbaar in het zilvergrijs.
...
[Voor 43% gewijzigd door -bolio- op 03-12-2003 00:40. Reden: Quote ingekort ;)]
Ik heb maar 1 advies, NIET DOEN ! 400 euro is best veel geld voor een apparaat dat zo weinig lichtopbrengst heeft. Als je in het pikke donker kijkt ga je nog bijna niets zien. Gewoon vergeten dus !Anoniem: 77642 schreef op 02 december 2003 @ 12:45:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan om ook maar eens een beamer te kopen. Ik kan er een aanschaffen voor 400euro maar die heeft maar 60ANSI lumen.
Ik heb heel internet afgezocht maar lees dat je vanaf 700ANSI lumen goed zit maar mijn vraag is als je een donkere kamer hebt is dan 60ANSI lumen dan alsnog niet te doen...? Ze verkopen die dingen nauurlijk niet voor de lol d8 ik
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Eh, pssst, het ken aan mij liggen, of ik zie iets over het hoofd, maar deze staan dacht al ruim een jaar op de siteduponjan schreef op 02 december 2003 @ 22:03:
http://www.kef.com/products/qseries/qserieshome.html
Het gamma van Kef is iets uitgebreid.
Er is een nieuwe center (Q6C): lijkt mij handiger dan de Q9c van plaatsing.
[afbeelding]
Nieuwe zuil speaker (Q4)
[afbeelding]
Dan nog een nieuwe kleine speaker die compact heet en verdacht veel op de Q1 lijkt.
[afbeelding]
Zelf ben ik bezig met een 5.1 setup te bouwen (heb nu al 2xQ3, niet echt interessant genoeg om pic te posten). Nu het minder leuke deel, wat ik nog te kort heb ;):
Nog 2x Kef Q1 (of compact) en een center (Q6c of Q9c). En natuurlijk nog een receiver
. En natuurlijk alle boxen in het kleur zoals ze hier op de foto staan
.
Vond het niet echt waard om er een eigen topic over te maken dus post ik het hier maar eens, als het toch interessant is maak ik met plezier een nieuw topic aan.
Anoniem: 60359
Kan me niet voorstellen dat ze de Q1 zouden vervangen met een gelijk ogende maar kleinere speaker met een kleinere woofer. De bass van de Q1 is al zo mager. Heb ze zelf als stereo speakers staan in een heel klein kamertje waar een speaker met een 'normale' bass echt veel te veel zou gaan bonken. Maar dan nog is het aan de magere kant. En ik ben niet iemand die van veel bass houdt.zimbab schreef op 02 december 2003 @ 23:14:
[...]
Het zou ook wel logischer zijn als het vervangers zouden zijn, want mijns insziens lijken de Q9C en de Q6C teveel op elkaar om als twee aparte modellen te gaan leveren. Hetzelfde met de Q1 en de Qcompact. Ook is het prijsverschil tussen de Q3 en de Q5 te klein om er serieus nog een speaker tussen te plaatsen. Mijn gok is dat KEF de Q3, Q1 en Q9c nog even op de site laat en ze na een tijdje laat vallen onder de noemer 'discontinued models'. Maar eigenlijk verwacht ik dan ook wel een update van de rest van de reeks.
[Voor 31% gewijzigd door zimbab op 03-12-2003 13:17]
Dit gebeurt als het goed is alleen bij de tuner.(bug ofzo) Je kan er wel voor zorgen dat het volume standaard niet op -30dB maar iets anders staat door een nieuw volume in te stellen en dan de receiver helemaal uit te zetten met de knop op de receiver zelf(i.p.v. standby van de afstandsbediening). Als je hem dan weer aanzet dan heeft die standaard dat nieuwe volume._ferry_ schreef op 03 december 2003 @ 15:44:
trouwens, zijn er meer mensen die bij hun marantz (sr4300) receiver last hebben dat t volume telkens weer best hoog staat als je em aanzet?
Als ik em aanzet dan staat s-direct uit, en t volume op -30dB, beetje erg hard om s'ochtends dus mee wakker te wordendus moet ik em altijd meteen zachter zetten. valt de instelling te saven zodat ie standaard op -45dB staat ofzo?
Is idd alleen met Tuner, ik vind het wel een vreemd "probleem" eigenlijkcool_zero schreef op 03 december 2003 @ 17:09:
[...]
Dit gebeurt als het goed is alleen bij de tuner.(bug ofzo) Je kan er wel voor zorgen dat het volume standaard niet op -30dB maar iets anders staat door een nieuw volume in te stellen en dan de receiver helemaal uit te zetten met de knop op de receiver zelf(i.p.v. standby van de afstandsbediening). Als je hem dan weer aanzet dan heeft die standaard dat nieuwe volume.
[Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2003 00:15]
Great minds think alike!
Anoniem: 46188
Waarop baseer jij die power?MikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 00:40:
sjah, das persoonlijk... Ik vind persoonlijk Harman/Kardon er erg stijlvol uitzien, en al die zilveren zut niet... Goed, ze zijn wat groot, maar dan heb je ook meteen wel een hoop power. Vind juist marantz er redelijk grof en log uitzien... Maargoed, ieder zijn ding...
[Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2003 10:24]
Nou, hier speelt inderdaad het uiterlijk erg mee. Daarnaast is er met het geluid niks mis, maar ik wordt er ook niet echt opgewonden van. Dat die 7500 zo groot is, is niet echt een struikelblok, en inderdaad. Hij levert massa's stroom. Meer als bijvoorbeeld die Marantz. Kwa afmetingen is die Marantz overigens veel compacter, waarom je dat dan zo'n bakbeest vindtMikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 00:10:
play... mag ik vragen wat jouw overwegingen zijn om geen harman kardon te nemen? Ik heb zelf dus die avr7000 en ben er bestwel heel tevreden mee... Heb ook voor hetzelfde geld nog niks gehoord wat zo goed klinkt (voor mij natuurlijk)...
Ja die marketing onzin kom ik ook tegen. Maar wat? maakt hem dan zo audiofiel? Ik heb in de Marantz folder kunnen ontcijferen dat de voeding van een ander type is (EL) maar verder weinig. Koperen onderkant zoals de 7300 wel heeft, heeft hij bijvoorbeeld weer niet. Enigste aantrekkelijke is z'n kleur, maar ook op muziek gebied verwacht ik niet dat hij de SR7300 kan overtreffen.en wat ik zo gauw kon vinden over die OSE:
Especially for audiophiles and movie lovers demanding even higher sound quality, an individually tuned Original Special Edition (OSE) version of the SR5400 is included in the line. The SR5400 OSE uses carefully selected high-specification components and anti-vibration materials to refine the sound quality further, while the audio circuitry is fine-tuned to take the performance to an even higher level.
bron: http://www.ecoustics.com/bbs/messages/1/5328.html
Iets subtieler, maar inderdaad te Amerikaans en te plasticerig.Verbal Kint schreef op 04 december 2003 @ 00:35:
Ik gok dat hij het gewoon te lelijk voor woorden vind.....![]()
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-12-2003 11:05]
Anoniem: 46188
Gelukkig ben je hiervan op de hoogteMikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 10:22:
Natuurlijk daarbij in acht nemend dat wattages geen garanties geven...
[Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2003 12:09]
Nee natuurlijk ga je niet naar Steenweg om te orienteren, als je daar heen gaat is het alleen maar om een mooie prijs af te spreken. Halen en snel wegwezen dus. Vergelijk het met het bestellen op internet. Met het voordeel dat je bij een defect je receiver kan terugbrengen en dat zij het verder regelen. (Dat neem ik tenminste aan). O nog een correctie van Jag op m'n vorige post, Steenweg is natuurlijk een bruingoed zaak, geen witgoed.deepbass909 schreef op 04 december 2003 @ 11:46:
De nieuwe HK's zijn Over de audio zaken in Utrecht. Als je aan het zoeken/kijken bent. Nooit naar de Steenweg gaan. Die zaak is er om zo snel mogelijk te verkopen. Je kan er niet goed luisteren, en het is bijv onmogelijk om de versterker/speaker combi te horen die jij hebben wilt. Staffhords daarin tegen, sluit alles zo voor je aan in een goed geluidsdichte studio. Heb je een reciever, en zoek je nieuwe speakers? Reciever mee, en laat die spelen. Bij Stoffhorts begrijpen ze dat verschillende versterkers verschillend geluid geven.
Ben je een echte audiofiel, moet je een bij staffhorst in Utrecht naar de bovenste verdieping gaan. Daar staat het echte mooie spul.
ps. ik werk niet voor Staffhorst, ook nooit gedaan, heb geen aandelen en ben zelfs geen familie, maar heb gewoon erg goede ervaringen met die zaak.
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-12-2003 12:12]
Die dude van Correct ging dat ook zeker eens doen, waarschijnlijk treft hij dan alleen een pietsie andere voeding en wat anders gekleurde condensators.MikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 11:57:
Die gasten hebben zeker verstand van zaken, en zeker de laatste wil nog weleens een nieuwe receiver openschroeven om ze eens te bekijken..
[Voor 192% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-12-2003 12:13]
Weet je misschien de naam van die verkopert van Correct (initialen ook goed)?? Er zijn namelijk 2 of 3 verkopers die altijd al het nieuwe "speelgoed" openschroevenAnoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 12:10:
[...]
Die dude van Correct ging dat ook zeker eens doen, waarschijnlijk treft hij dan alleen een pietsie andere voeding en wat anders gekleurde condensators.
zoo, nu is het alleen nog maar een niet zo nette quote![]()
www.avpnews.com
Blonde gozer met bril toch?Anoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 13:29:
Werk jij bij de Bergweg als verkoper?
Voornaam weet ik niet, maar als je zijn achternaam in 2 delen zou splitsen dan zou je V-H krijgen.
Anoniem: 26274
huh? je had toch eerst die Sony?Anoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 21:59:
Net lekker naar Rotterdam gekart en Correct binnengevallen voor een SR-7300!
De kogel is dus door de kerk, een Marantz heeft het gered tot mijn audiomeubel.
Zo nu lekker een filpie kijken, helaas via de Tv out van m'n Matrox, dvd-speler is al verkocht. Gelukkig geeft m'n live de DTS stream wel weer dus dat is een minder groot verlies als gedacht.
Waarom toch voor de 7300 gekozen? Had je geen zin meer om te wachten?Anoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 21:59:
Net lekker naar Rotterdam gekart en Correct binnengevallen voor een SR-7300!
De kogel is dus door de kerk, een Marantz heeft het gered tot mijn audiomeubel.
Zo nu lekker een filpie kijken, helaas via de Tv out van m'n Matrox, dvd-speler is al verkocht. Gelukkig geeft m'n live de DTS stream wel weer dus dat is een minder groot verlies als gedacht.
Music Addicted
Die heb ik dus verkocht met als achterliggende gedachte dat hij geen pre-outs had en er een goed moment voordeed om hem van de hand te doen, STR-DB780&DVP-NS905 dus.
Zoals je kon lezen had ik het teruggebracht tot Marantz, je moet toch echt recievers wegstrepen ander kom je er echt _nooit_ uit. Voor hetzelfde geld had ik ook een 5400, en voor iets meer (€150) is er in de toekomst de 5400 OSE. Daar kan ik nog niet zoveel over zeggen omdat ik daar dus idd niet op heb gewacht. Kwa functies is hij gelijk aan de 5400, maar de 7300 was voor mij al superieur aan die. En kwa klank denk ik ook niet dat hij het wint van de SR7300. Maar dat is natuurlijk niet te zeggen als hij nog niet te beluisteren is.Boekster schreef op 04 december 2003 @ 22:44:
[...]
Waarom toch voor de 7300 gekozen? Had je geen zin meer om te wachten?![]()
Maar een leuke aankoop, daar ga je veel plezier van hebben. Je had CM4's toch? (of ben ik nu in de war met Gitaarwerk
) . En de DVD-speler, binnen welke tijd hoop je die te kunnen verwelkomen? Wel een DV6400? En foto's, we willen foto's!
.
Ik heb morgen ook een muzikale verrassing, er staan morgen een paar speakers in de kamer...Maar dat mag hier niet, ik heb geen HT
![]()
Music Addicted
Anoniem: 25735
Music Addicted
Anoniem: 25735
Anoniem: 43391
O die kleur, idd yughBoekster schreef op 04 december 2003 @ 23:53:
Sony's hebben gewoon goede loopwerken, en het zijn echt allesvreters. Ik heb zelf nooit de kans gehad om mijn Marantz te onderwerpen aan enig audio geweld. Ik weet alleen dat ie erg langzaam was. Ik mag hopen dat de 6400 dat niet meer is. De Sony's zijn over het algemeen wel sneller naar ik weet. Ik weet wel dat Marantz erg goed beeld geeft, met name de nog veel duurdere DV12
. Maar daar zal inderdaad wel een totaal ander DAC in zitten
. Ik zou inderdaad lekker op features uitzoeken, tenzij je de kans hebt ze uitgebreid te tesetn. Dat is ook nog eens leuk om te doen
.
En ja, het zijn Signature 805'jes geworden, in Grey Tigers Eye. Foeilelijk volgens velen, maar ik vind het erg mooi. Nu nog een CD-speler (zaterdag een goedkope 2e-hands Sony van een collega
) en dan is het begin volledig af
. Tegen de tijd dat die er is zijn de luidsprekers ook wel ingespeeld
.
Heel mooi, voor een compacte set is die Kef echt wel indrukwekkend.Anoniem: 43391 schreef op 05 december 2003 @ 11:23:
Eindelijk mijn setje besteld! Het wordt een NAD-752 Receiver een een KEF 2005.2 Satellite-setje! Plus een zooi kabels.
Eind december kan ik ze ophalen. Daarna volgen foto's!
Anoniem: 43391
Nja, keuzes. Ik ben eerst gaan luisteren naar Satellite sets (ik wilde sowieso kleine speakers) en die KEF’s staken er met kop en schouders bovenuit. Aangezien ik vooral de set zal gebruiken bij films was de iets mindere muzikale kwaliteit voor mij niet zo’n probleem. Wat versterkers betreft spreekt de NAD me erg aan, klinkt geweldig en weinig poespas, hij doet gewoon wat hij moet doen en ziet er niet uit als een kerstboom met 1000 lichtjes.Anoniem: 50944 schreef op 05 december 2003 @ 12:12:
Kun je misschien nog een stukje posten over de keuzes die je hebt gemaakt?
Ach dat is niet alleen bij denon heb een JVC dvd speler gehad..na een half jaar bleek dat de laser te strak stond afgesteld en reparatie duurder dan een nieuwe speler.Anoniem: 46188 schreef op 05 december 2003 @ 20:23:
Ik hoop voor je dat je er geen problemen mee krijgt.
kingfriko
Mag ik aan de netheid van je kabels concluderen dat je of geen vrouw/vriendin hebt of een erg relaxte?Scarp schreef op 06 december 2003 @ 14:00:
Update: de Rotel pre/pro is exit en de Parasound C2 is ervoor in de plaats gekomen.
Huidige specs van m'n systeem:
Parasound C2, surround controller
Parasound A51, multichannel amplifier (5x250 watt)
Onkyo DV-SP800, dvd/sacd/dvd-a/mp3 player
Rotel RCD991, cd player
B&W Nautilus 804, front speakers
B&W HTM1, center speaker
(Oude JBL's als surrounds)
Finite Elemente Spiderrack, 90cm hoog, 4 levels.
Nordost Blue Heaven speaker kabels op de fronts (en hopelijk volgende maand ook op de center).
Rest van de kabels is nog aan vervanging toe, evenals de surrounds.
Fotos:
Parasound A51
[afbeelding]
Parasound A51 + C2
[afbeelding]
Parasound C2
[afbeelding]
Gehele rack
[afbeelding]
Front speakers plus zelfgemaakt meubel met de HTM1 erin.
[afbeelding]
[Voor 41% gewijzigd door Scarp op 06-12-2003 14:57]
Klopt dacht wel.Thefirstikke schreef op 06 december 2003 @ 14:56:
Is dit de grey tigers eye kleur?
[afbeelding]
Ik moet het in het echt zien, maar volgensmij heeft het wel iets heel speciaals!
[Voor 4% gewijzigd door PnD op 06-12-2003 18:43]
Vind je?Scarp schreef op 06 december 2003 @ 15:00:
[...]
Klopt dacht wel.
[afbeelding]
Schijnt een proces van 6 dagen te zijn om die verf zo te krijgen. Elke speaker daarmee is weer uniek.
Zijn mooie speakers, zeker een mooie keuze als je er nog eens een subwoofer bij doet. Zonder sub is het wel erg mager geluid in de laag.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verf? Houtfineer zal je bedoelen met een mooie laklaag. En van elke speaker die echt houtfineer gebruikt is geen tweede.....dat is nou het kenmerkende van echt houtfineer en niet per se iets bijzonders. Bovendien is het mogelijk een afwerkniveau te krijgen die deze heeeel erg dicht nadert voor heel weinig geld....kijk maar eens naar de Quad L-serie. Ik heb beide speakers meerdere malen gezien en zelfs allebei tegelijk in dezelfde winkel en ik kan je vertellen dat het afwerkingsniveau van die Quad nauwelijks 'slechter' is. Maar het blijft natuurlijk leuk, hoe je het ook wend of keert....het moet echter wel je smaak zijn. Ik vind het trouwens nog wel mooier dan die andere afwerking (Red Bird's Eye).Scarp schreef op 06 december 2003 @ 15:00:
Schijnt een proces van 6 dagen te zijn om die verf zo te krijgen. Elke speaker daarmee is weer uniek.
Ligt er nou maar net aan wat je gewend bent en in wat voor ruimte je speelt. Ik zou er niet meer mee kunnen leven in ieder geval, maar voor speakers van dat formaat kan je niet zeggen dat ze het slecht doen nee.JvS schreef op 06 december 2003 @ 18:54:
Vind je?. Ik heb toch zeker een half jaar ervaring met 805's en als ze iets wel niet zijn, dan is het mager met laag. Oke, er komt niet veel onder de 45Hz uit, maar tot zo'n 50Hz wordt alles bijzonder goed en op goed volume weergegeven, drums klinken erg lekker, basgitaren goed vol, een live cd goed lekker en zelfs een film met 4 805's en zo'n kleine htm zonder sub is best lekker en ook vol genoeg om goed van te genieten hoor
.
En sub is zeker bij normale muziek helemaal niet nodig bij 805's.
[Voor 31% gewijzigd door zimbab op 06-12-2003 18:58]
Music Addicted
[Voor 11% gewijzigd door Boekster op 06-12-2003 21:17]
Music Addicted
Music Addicted
Ik heb er ook zo'n een, perfect tveetje voor op de slaapkamer. Alleen had er wel een luxere afstandsbediening bij gemogen, of iig met grotere knoppenPnD schreef op 06 december 2003 @ 18:42:
-TV: Daewoo 55cm standaard tv-tje
is voor zijn geld idd een prachtig tv-tje, maar idd kleine knopjes, mja het wentdroeftoeter schreef op 06 december 2003 @ 21:31:
[...]
Ik heb er ook zo'n een, perfect tveetje voor op de slaapkamer. Alleen had er wel een luxere afstandsbediening bij gemogen, of iig met grotere knoppen
Anoniem: 62484
Anoniem: 50893
Bass-management als in equalizer. Itt de Sony heb je dan geen instelbare gain (+/-10db), van 99-1000hz.Anoniem: 62484 schreef op 06 december 2003 @ 23:23:
Play gefeliciteerd met je SR7300 Join the club!Vind je het bassmanagement niet uitgebreid genoeg? Ik had eerst een 7200 daar zat helemaal niks op. Fixed crossover geen LFE both stand enz. Je hebt een andere amp genomen vanwege de pre-outs. Wat ga je daar aan hangen?
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 07-12-2003 03:43]
Anoniem: 60298
Ik heb ook een daewoo tvtjePnD schreef op 06 december 2003 @ 23:12:
[...]
is voor zijn geld idd een prachtig tv-tje, maar idd kleine knopjes, mja het went
[Voor 4% gewijzigd door marz01 op 07-12-2003 12:30]
Anoniem: 60298
heb je dan wel gewoon kleur als je via je tvout van svideo naar scart gaat dan?PnD schreef op 07 december 2003 @ 12:00:
ik heb zo een dingetje achterin me scart gepropt, zitten wat tulpuitgangen en s video op
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details