Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.859 views sinds 30-01-2008

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je hebt je speakers wel erg dicht naast elkaar staan :X

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Bierkameel schreef op 01 december 2003 @ 13:58:
Yep .. heb niet meer plaats , simple as that :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 11:56

w00Dy

Make soap, not war

Bierkameel schreef op 01 december 2003 @ 13:58:
Hoeveel keren dat hij dat al moest horen.

Wat kost het verzenden van zo'n sub nu ?

[Voor 10% gewijzigd door w00Dy op 01-12-2003 15:19]

• TomSwinnen

TomSwinnen

w00Dy schreef op 01 december 2003 @ 15:17:
[...]
Wat kost het verzenden van zo'n sub nu ?
Relatief weinig ! 20 € was het denk ik !!

[Voor 13% gewijzigd door TomSwinnen op 01-12-2003 16:09]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 12:40

notgib

ach, wat zal ik zeggen

twopack schreef op 30 november 2003 @ 14:07:
[...]
Ik vind de sony iig veel mooier dan de Marantz, en ze hebben er een mooie DVD speler bij die ook SACD kan voor niet al te veel geld.
Tsja, het is maar hoe belangrijk je het uiterlijk vind. Gaat toch vooral om kwaliteit lijkt me zo. Trouwens, sony - marantz is nog al een verschil... en niet alleen in uiterlijk ;)

"Sleep is important. Bill Gates once said that his programmers worked 72 hours straight to get done before the deadline. We all know the result: Windows. - Again, sleep IS important". - Professor Bob Stickgold

Anoniem: 41939

Okay, voor de mensen die het interreseert ;)

Ik heb mijn zelfbouw speakertjes eens getest of ze wel in de praktijk zo laag konden als dat ze theoretisch behoren te halen. Zodat ik misschien mijn sub wel geheel uit mijn HT-setje kan verwijderen en verkopen.

De bas was altijd al hevig genoeg bij een respectabel volume, maar ik wou toch graag weten of ze tot hun theoretische grens van 37! Hz konden komen.

Dus ik heb bij http://www.audiofriends.nl ff een paar toontjes gedownload van 100 Hz totaan 40 Hz en die via mijn Terratec Aureon Sky en Foobar naar mijn versterker begeleid.

En wat ik dacht was waar, hij laat de tonen totaan zo'n 45 Hz goed horen, bij de 50 Hz krijg ik bij een goed volume bijna tranen in mijn ogen van de druk die hij maakt.
De 40 Hz geeft hij nog wel weer en is het nog wel te horen, maar leuk vind hij het niet. Veel tegengesputter en een klein beetje kraken op de achtergond is het resultaat.

Maar ik moet zeggen: Complimentjes aan de fabrikanten van SpeaKa (bij Conrad te koop), de woofer presteert het toch nog totaan een goede acceptabele 45 Hz mooie tonen te produceren (en de constructie lijkt verdacht veel op visaton-spul). Ik ben steeds meer tevreden met mijn speakertjes :)

(wil je ze zien? : http://home.zonnet.nl/brink15/lex/holiness.htm)

Ik weet het, niet echt HT gerelateerd, maar ik wist dat hier enkele personen rondwaren die de prestaties van de speaka's erg in twijfel stelde :). Bij deze het tegendeel bewezen.

grtn. Flx

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

notgib schreef op 01 december 2003 @ 16:52:
Trouwens, sony - marantz is nog al een verschil... en niet alleen in uiterlijk ;)
Dat valt nog wel mee hoor....sowieso in die klasse. Mensen met Marantz denken nu meteen high-end in huis te hebben (niet iedereen natuurlijk ;) ) en dat is net zoiets als denken dat je in een directeursauto rijdt als je net een Mercedes A-klasse hebt gekocht.

[Voor 34% gewijzigd door zimbab op 01-12-2003 16:59]

Anoniem: 2111

zimbab schreef op 01 december 2003 @ 16:57:
[...]

Dat valt nog wel mee hoor....sowieso in die klasse. Mensen met Marantz denken nu meteen high-end in huis te hebben (niet iedereen natuurlijk ;) ) en dat is net zoiets als denken dat je in een directeursauto rijdt als je net een Mercedes A-klasse hebt gekocht.
Ja idd, elk merk heeft zijn goede en slechte productseries. Voor de een is alles van een bepaald merk niet acceptabel voor de ander is het helemaal top. In een patstopic als dit zal iemand niet zeggen dat zijn spullen slecht zijn :D.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
TomSwinnen schreef op 01 december 2003 @ 16:08:
[...]

Relatief weinig ! 20 € was het denk ik !!
Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs?

edit:
Waarom de Motion Sub 300A en niet de Alpha 20A?

Wat ik heb kunnen vinden is het verschil voor de 300A :
# Configuration Active-powered subwoofer, bassreflex principle, frontfire
# Output power RMS/max. 90 / 160 watts
# Frequency range 16 - 200 Hz

en de Alpha 20A:
# Configuratie: Aktieve Subwoofer volgens het "Bass-reflex-Downfire" principe.
# Output power: 50/100 watt.
# Frequentie bereik: 22 – 200 Hz.

De 300A gaat harder en lager maar kost minder???
Iemand een idee?
Is voor muziek downfire of frontfire gewenst?

[Voor 58% gewijzigd door tatata op 01-12-2003 18:09]

• TomSwinnen

TomSwinnen

tatata schreef op 01 december 2003 @ 17:50:
[...]

Waar heb je hem gekocht en voor welke prijs?

edit:
Waarom de Motion Sub 300A en niet de Alpha 20A?

Wat ik heb kunnen vinden is het verschil voor de 300A :
# Configuration Active-powered subwoofer, bassreflex principle, frontfire
# Output power RMS/max. 90 / 160 watts
# Frequency range 16 - 200 Hz

en de Alpha 20A:
# Configuratie: Aktieve Subwoofer volgens het "Bass-reflex-Downfire" principe.
# Output power: 50/100 watt.
# Frequentie bereik: 22 – 200 Hz.

De 300A gaat harder en lager maar kost minder???
Iemand een idee?
Is voor muziek downfire of frontfire gewenst?
Bij blue company ( Duits Inet bedrijfje dat vooral opereert via eBay )... De sub kostte me 129 € + 20 € VK... Wat dus verdomd goedkoop is aangezien hij hier in België dubbel zoveel kost.De keuze van sub was dus vooral gebaseerd op prijs en niet op kwaliteit.... Wel leuk als je dan beide krijgt !
Voor zover ik hem vandaag heb kunnen testen ben ik er wel zéér tevreden van.Voor films ( waar ik hem alleen voor ga gebruiken ) doet hij meer als goed zijn werk.Voor muziek heb ik hem dus nog niet getest.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 14:24
notgib schreef op 01 december 2003 @ 16:52:
[...]

Tsja, het is maar hoe belangrijk je het uiterlijk vind. Gaat toch vooral om kwaliteit lijkt me zo. Trouwens, sony - marantz is nog al een verschil... en niet alleen in uiterlijk ;)
Dan heb je dus niet gelezen wat de reacties op mijn post waren.
De gemiddelde mening is een beetje dat deze receiver zich heel aardig kan meten met een SR4300, zo niet beter (qua componenten) is.
Tenminste, dat maakte ik eruit op.

specs

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 10:37
Ja eindelijk zijn me speeltjes er dan ;)
Ik ben er vet blij me iig :D

http://www.smurff.demon.nl/ht1.jpg
http://www.smurff.demon.nl/ht2.JPG
http://www.smurff.demon.nl/ht3.JPG
http://www.smurff.demon.nl/ht4.JPG
http://www.smurff.demon.nl/ht5.JPG

Speakers :

Acoustic Energy AEGIS EVO 1
Acoustic Energy AEGIS EVO CENTRE
Acoustic Energy AEGIS EVO SUB

DVD :
Xbox (wordt vervangen door een DV-6400 als ie leverbaar is)

Receiver:
Marantz SR-4200 (wordt van de week geruild voor een SR-5400OSE)

TV:
Panasonic TX-32PD30

Ik vind het nice en jullie 8)

oow ja krijg ook nog andere stands

[Voor 3% gewijzigd door Smurff op 01-12-2003 21:01]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik ben erg gëinteresseerd in die TX32PD30. Heb je hem aangesloten over component? Met progressive scan? Dat schijnt nl. problemen op te leveren.

Ik heb het beeld een keer bij Staffhorst gezien, dat was echt verschrikkelijk, maar ik weet natuurlijk niet hoe het er uitziet met een goede kabelaansluiting. Met name kabelTV maak ik me ongerust over, van DVD geloof ik wel dat het goed is. Hoe is bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd? Die lijden nl. erg snel onder de grillen van nieuwe 100Hz toestellen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Anoniem: 94237

sony had/heeft toestellen (categorie 100 hz br. beeld) die je kon schakelen tussen 50 en 100 hz. is misschien een optie als je veel voetbal kijkt :+

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een vraagje aan iedereen die een sateliet met sub opstelling hebben (alla Bose Acoustima).
Ik heb bij al die setjes dat ik mid-laag mis. Geluid uit die setjes klink wel zwaar, maar leeg. Vooral stemmen hebben daar last van... Ben in daarin de enige?

p.s. ik zal binnen kort ook eens foto's neer zetten van mijn Super Duper Sony Dolby Prologic toren... (heb jammer genoeg nog niet het geld voor een DD of DTS set + nieuwe front speakers...)
Maar gezien zijn leefdtijd (nu ouder dan 8 jaar) is het nog steeds een prima setje met ingebouwde subwoofers :)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Anoniem: 77642

Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan om ook maar eens een beamer te kopen. Ik kan er een aanschaffen voor 400euro maar die heeft maar 60ANSI lumen.

Ik heb heel internet afgezocht maar lees dat je vanaf 700ANSI lumen goed zit maar mijn vraag is als je een donkere kamer hebt is dan 60ANSI lumen dan alsnog niet te doen...? Ze verkopen die dingen nauurlijk niet voor de lol d8 ik :/

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:51
Anoniem: 94237 schreef op 02 december 2003 @ 12:11:
sony had/heeft toestellen (categorie 100 hz br. beeld) die je kon schakelen tussen 50 en 100 hz. is misschien een optie als je veel voetbal kijkt :+
Enkele Thomson modellen hebben dit ook

• Smurff
  • Laatst online: 15-05 10:37
Dr. Strangelove schreef op 02 december 2003 @ 11:51:
Ik ben erg gëinteresseerd in die TX32PD30. Heb je hem aangesloten over component? Met progressive scan? Dat schijnt nl. problemen op te leveren.

Ik heb het beeld een keer bij Staffhorst gezien, dat was echt verschrikkelijk, maar ik weet natuurlijk niet hoe het er uitziet met een goede kabelaansluiting. Met name kabelTV maak ik me ongerust over, van DVD geloof ik wel dat het goed is. Hoe is bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd? Die lijden nl. erg snel onder de grillen van nieuwe 100Hz toestellen...
nou ik heb hier een brakke kabel aansluiting dus kan er nie veel over zeggen en zoals je zelf al aangeeft DVD is gewoon goed.
en ja ik kijk nie zoveel voetbal maar hoor van meer mensen dat dat niet echt fijn kijkt.

Anoniem: 50944

Topicstarter
deepbass909 schreef op 02 december 2003 @ 12:29:
Ik heb een vraagje aan iedereen die een sateliet met sub opstelling hebben (alla Bose Acoustima).
Ik heb bij al die setjes dat ik mid-laag mis. Geluid uit die setjes klink wel zwaar, maar leeg. Vooral stemmen hebben daar last van... Ben in daarin de enige?

p.s. ik zal binnen kort ook eens foto's neer zetten van mijn Super Duper Sony Dolby Prologic toren... (heb jammer genoeg nog niet het geld voor een DD of DTS set + nieuwe front speakers...)
Maar gezien zijn leefdtijd (nu ouder dan 8 jaar) is het nog steeds een prima setje met ingebouwde subwoofers :)
Ik kan natuurrlijk niet voor anderen spreken, maar dit neem ik inderdaad ook waar. Dat komt omdat de fabrikanten van die setjes afstappen van de basis principe van speakerbouw. Gebruik units waar ze voor bedoeld zijn. Een woofertje van 4cm doorsnee gebruik je liever niet voor een tweeter (Bose Acoustimas) maar ook niet voor lage middentonen.

Veel fabrikanten kiezen dus voor een compact design met een te kleine laagweergever. Dit valt niet op te vangen met een subwoofer. Toch proberen ze het soms wel, met een veel te goed te plaatsen subwoofer als gevolg. Maar veel vaker wordt het niet gecompenseerd en mis je een deel middentonen.

Remedie is zoeken naar een speakerset met satalieten die flink aan de maat zijn. Kef 2005.5 bijvoorbeeld. :)

• deepbass909

deepbass909

of mijn pc speakers...

2 jaar geleden gekocht op de hcc, simpele 80 watt speakers (dezelfde drivers als in de oude half ronde dingen van 80 en later 120 watt speakers zitten), maar dan in traditionele houten huis. Zolang je netjes tussen de speakers zit, geven ze een voor treffelijk geluid (alleen echt laag ontbreekt, maar ja, ze hebben ook maar een 8cm woofer).
Enige nadeel, ze zijn 2.0... dus alleen stereo. Maar een filmpje valt er goed mee te kijken (niet zo goed als met mijn iets betere home cinema van sony :X)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Rappie
  • Laatst online: 15:55
Anoniem: 77642 schreef op 02 december 2003 @ 12:45:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan om ook maar eens een beamer te kopen. Ik kan er een aanschaffen voor 400euro maar die heeft maar 60ANSI lumen.

Ik heb heel internet afgezocht maar lees dat je vanaf 700ANSI lumen goed zit maar mijn vraag is als je een donkere kamer hebt is dan 60ANSI lumen dan alsnog niet te doen...? Ze verkopen die dingen nauurlijk niet voor de lol d8 ik :/
gewoon de beamer werkend gaan bekijken, dan weet je waar je aan toe bent ....

ben je zeker geen 0 vergeten ? 60 klinkt idd weinig .....

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Rappie schreef op 02 december 2003 @ 19:45:

ben je zeker geen 0 vergeten ? 60 klinkt idd weinig .....
Zit nog een grote kaars in in plaats van een lamp... :+ :P

Anoniem: 52815

Zal wel zo'n polaroidprojector zijn. Voor 400 euro ... tja ... ik zou even doorsparen. Voor 1000 euro koop je ook een Infocus X1 en al leg je iets bij dan zit je bij de Epson TW10 en de Sanyo Z1.
Maar zoals net gezegd, ga in ieder geval kijken :)

Anoniem: 77642

Het was echt 60 :)

Maar ik ga toch met iedereen mee en koop direct maar een goeie beamer...

Ik zal eens wat reviews lezen over de Infocus X1 en ik zag ook nog een Epson EMP S1 nieuw voor 899€..

Ik zal het zien en als ik de boel klaar heb komen er wel wat pics :9

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
http://www.kef.com/products/qseries/qserieshome.html

Het gamma van Kef is iets uitgebreid :).
Er is een nieuwe center (Q6C): lijkt mij handiger dan de Q9c van plaatsing.

http://www.kef.com/products/qseries/images/Q6c_dark_apple.jpg

Nieuwe zuil speaker (Q4)

http://www.kef.com/products/qseries/images/Q4_dark_apple.jpg

Dan nog een nieuwe kleine speaker die compact heet en verdacht veel op de Q1 lijkt.

http://www.kef.com/products/qseries/images/Qcompact%20no%20grille.jpg

Zelf ben ik bezig met een 5.1 setup te bouwen (heb nu al 2xQ3, niet echt interessant genoeg om pic te posten). Nu het minder leuke deel, wat ik nog te kort heb ;):
Nog 2x Kef Q1 (of compact ;)) en een center (Q6c of Q9c). En natuurlijk nog een receiver :). En natuurlijk alle boxen in het kleur zoals ze hier op de foto staan :9~.

Vond het niet echt waard om er een eigen topic over te maken dus post ik het hier maar eens, als het toch interessant is maak ik met plezier een nieuw topic aan.

[Voor 3% gewijzigd door Dupje op 02-12-2003 22:05. Reden: typo's]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

duponjan schreef op 02 december 2003 @ 22:03:
Dan nog een nieuwe kleine speaker die compact heet en verdacht veel op de Q1 lijkt.
Dat komt omdat het niet een toevoeging is aan het programma, maar het is de vervanger (of opvolger) van de Q1. De Q4 is de vervanger van de Q3 en de Q6C is de opvolger van de Q9C. Er is een update van de Uni-Q driver en die zit in deze ge-update speakers. Bovendien zijn ze nu ook verkrijgbaar in het zilvergrijs.

Edit:

Op de KEF-site staat inderdaad dat het om een aanvulling op het programma gaat.....ik had mijn informatie hier vandaan: http://hifi.nl/nieuws.php?keuze=35821
Het zou ook wel logischer zijn als het vervangers zouden zijn, want mijns insziens lijken de Q9C en de Q6C teveel op elkaar om als twee aparte modellen te gaan leveren. Hetzelfde met de Q1 en de Qcompact. Ook is het prijsverschil tussen de Q3 en de Q5 te klein om er serieus nog een speaker tussen te plaatsen. Mijn gok is dat KEF de Q3, Q1 en Q9c nog even op de site laat en ze na een tijdje laat vallen onder de noemer 'discontinued models'. Maar eigenlijk verwacht ik dan ook wel een update van de rest van de reeks.

[Voor 42% gewijzigd door zimbab op 02-12-2003 23:22]

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 15:58

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

zimbab schreef op 02 december 2003 @ 23:14:
[...]

Dat komt omdat het niet een toevoeging is aan het programma, maar het is de vervanger (of opvolger) van de Q1. De Q4 is de vervanger van de Q3 en de Q6C is de opvolger van de Q9C. Er is een update van de Uni-Q driver en die zit in deze ge-update speakers. Bovendien zijn ze nu ook verkrijgbaar in het zilvergrijs.

...
Mij lijkt het wel degelijk een aanvulling aangezien de Q1, Q3, Q5 Q7 en Q9C gebaseerd zijn op 160 mm UniQ drivers en de Qcompact, Q4 en Q6C op 130 mm UniQ drivers. Eigenlijk kun je het dus zien als een compacte serie van de Q-serie

[Voor 43% gewijzigd door -bolio- op 03-12-2003 00:40. Reden: Quote ingekort ;)]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 21:49
Anoniem: 77642 schreef op 02 december 2003 @ 12:45:

Ik heb maar 1 advies, NIET DOEN ! 400 euro is best veel geld voor een apparaat dat zo weinig lichtopbrengst heeft. Als je in het pikke donker kijkt ga je nog bijna niets zien. Gewoon vergeten dus !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
duponjan schreef op 02 december 2003 @ 22:03:
http://www.kef.com/products/qseries/qserieshome.html

Het gamma van Kef is iets uitgebreid :).
Er is een nieuwe center (Q6C): lijkt mij handiger dan de Q9c van plaatsing.

[afbeelding]

Nieuwe zuil speaker (Q4)

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf ben ik bezig met een 5.1 setup te bouwen (heb nu al 2xQ3, niet echt interessant genoeg om pic te posten). Nu het minder leuke deel, wat ik nog te kort heb ;):
Nog 2x Kef Q1 (of compact ;)) en een center (Q6c of Q9c). En natuurlijk nog een receiver :). En natuurlijk alle boxen in het kleur zoals ze hier op de foto staan :9~.

Vond het niet echt waard om er een eigen topic over te maken dus post ik het hier maar eens, als het toch interessant is maak ik met plezier een nieuw topic aan.
Eh, pssst, het ken aan mij liggen, of ik zie iets over het hoofd, maar deze staan dacht al ruim een jaar op de site ;). Sterker nog, ik liep er zelf over te denken, maar m'n PC kreeg ff voorrang :). Vaak zie ik ze hier echter niet langskomen. Vind ze zelf wel erg mooi, wel apart. Heb ze nog niet beluisterd, maar volgens vele reviews klinken ze erug goed.

Topicstarter
Weet niet hoe het precies in elkaar zit, maar bedoel je niet de Q5, Q3, Q1 modellen? Deze lijken identiek maar als je ze naast elkaar zet is de driver dus 3 cm groter in diameter. Die zijn in ieder geval al een stuk langer verkrijgbaar.

Itt. de Q4, Qcompact serie. :)

Anoniem: 60359

zimbab schreef op 02 december 2003 @ 23:14:
[...]

Het zou ook wel logischer zijn als het vervangers zouden zijn, want mijns insziens lijken de Q9C en de Q6C teveel op elkaar om als twee aparte modellen te gaan leveren. Hetzelfde met de Q1 en de Qcompact. Ook is het prijsverschil tussen de Q3 en de Q5 te klein om er serieus nog een speaker tussen te plaatsen. Mijn gok is dat KEF de Q3, Q1 en Q9c nog even op de site laat en ze na een tijdje laat vallen onder de noemer 'discontinued models'. Maar eigenlijk verwacht ik dan ook wel een update van de rest van de reeks.
Kan me niet voorstellen dat ze de Q1 zouden vervangen met een gelijk ogende maar kleinere speaker met een kleinere woofer. De bass van de Q1 is al zo mager. Heb ze zelf als stereo speakers staan in een heel klein kamertje waar een speaker met een 'normale' bass echt veel te veel zou gaan bonken. Maar dan nog is het aan de magere kant. En ik ben niet iemand die van veel bass houdt.
Misschien klink de Qcompact beter, heb ze niet gehoord, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk!

Denk dat de Q4, Q6c en Qcompact zijn ontworpen als mooi alternief voor surround setje.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wat waarschijnlijk het geval zal zijn is dat de center en de compact een aanvulling op het programma gaan worden en de Q4 de Q3 gaat aflossen. De reden daarvoor is denk ik zoals ik boven al zei dat het prijsverschil tussen de Q3 en de Q5 te klein is om er nog een speaker tussen te zetten. In de prijslijst van de Nederlandse inporteur staat de Qcompact voor 180 euro (Q1 225), dus duidelijk een 'kleine' aanvulling. Ook staan zowel de Q6C als nog de Q9C er in voor zowel 300 en 450 euro. Dus ook hier een kleiner alternatief voor de Q9C. De Q3 is dus zoals verwacht wel uit de prijslijst verdwenen en nu staat de Q4 er in voor dezelfde prijs als de Q3 eerst (375 euro).

Voor mij is dit wel aardig goed nieuws....ik ben namelijk wel redelijk gecharmeerd van de KEF Q-serie, maar puur als HT-speakertjes. Aangezien ik meer een stereo man ben wil ik niet al te veel geld uitgeven aan de surrounds en center enzo en gezien de prijzen op inernet van de Q1 en Q9C gaat het heel wat beloven voor de Qcompact en de Q6C....die zal je wel erg goedkoop kunnen krijgen denk ik. Maar ik heb er nog niet echt ruimte voor (wel de ruimte, maar lastig in te delen wat betreft de surrounds), dus we gaan eerst nog even op de stereo toer verder.

[Voor 31% gewijzigd door zimbab op 03-12-2003 13:17]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

trouwens, zijn er meer mensen die bij hun marantz (sr4300) receiver last hebben dat t volume telkens weer best hoog staat als je em aanzet?
Als ik em aanzet dan staat s-direct uit, en t volume op -30dB, beetje erg hard om s'ochtends dus mee wakker te worden ;) dus moet ik em altijd meteen zachter zetten. valt de instelling te saven zodat ie standaard op -45dB staat ofzo?

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
_ferry_ schreef op 03 december 2003 @ 15:44:
trouwens, zijn er meer mensen die bij hun marantz (sr4300) receiver last hebben dat t volume telkens weer best hoog staat als je em aanzet?
Als ik em aanzet dan staat s-direct uit, en t volume op -30dB, beetje erg hard om s'ochtends dus mee wakker te worden ;) dus moet ik em altijd meteen zachter zetten. valt de instelling te saven zodat ie standaard op -45dB staat ofzo?
Dit gebeurt als het goed is alleen bij de tuner.(bug ofzo) Je kan er wel voor zorgen dat het volume standaard niet op -30dB maar iets anders staat door een nieuw volume in te stellen en dan de receiver helemaal uit te zetten met de knop op de receiver zelf(i.p.v. standby van de afstandsbediening). Als je hem dan weer aanzet dan heeft die standaard dat nieuwe volume.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ah tnks, dat heeft gewerkt :D

Topicstarter
Heb vandaag lekker heel de dag gespendeerd met het zoeken naar een nieuwe receiver. :)

Maandag was ik zonder succes in Utrecht geweest, Steenweg had echt niks, beetje baggerzaak wel. Typische witgoed zaak dus. Daarintegen was Staffhorst een verademing, mooie aparte luisterruimte's, veel keus en geen vervelende verkopers, super. Helaas waren ze nogal duur dus daar heb je dan ook niet veel aan.

Vandaag was Rotterdam weer aan de beurt. Eerst bij Correct geweest en echt een uur staan lullen met een verkoper die eindelijk wel wist waar hij het over had. Voor iedereen die de DVP-NS930 heeft/kent, zit daar nou wel of niet een bass-management functie op? Hij kon het niet vinden en het menu was ook identiek met m'n ex-DVP-NS905. Jammer, want dat leek mij een mooie combo met een Marantz receiver, welke een beetje karig is uitgevoerd op dat vlak.

Kwa receiver neig ik nu naar Marantz, wat ik ook meteen aangaf bij Correct, ik zal even uitleggen waarom? Onkyo trekt me totaal niet (niet-rationeel, zijn natuurlijk prima dingen), Nad loopt wat mij betreft echt nog achter op home-cinema gebied. HK komt er echt niet in, zelfs niet de 7500, welke echt super impressive is. Gerust 52cm diep! echt een bakbeest (ringkern neemt nogal veel plaats in). Voor iedereen die die wel interesseerd, hij was maar €999! koopje voor een receiver die een knappe 75Ohm kan leveren!

De "gewone" receivers van Pioneer vallen af, vind ik echt niks bijzonder. De VSX-D1011 is wel weer heel interessant, een aanrader en nu maar €589 bij Mediacheckpiont.de, een koopje voor zo'n powerhouse. Alleen in zwart verkrijgbaar, dat wel. Staffhorst in Amsterdam had nog 1 zilverkleurige op voorraad, tegen de prijs van €999, maar voor €900 krijg je hem ook wel mee. De rest van die serie, de opvolgers dus, AX3 en AX5 zijn me te duur.

Yamaha is ook erg mooi, de RXV-1400RDS zou dan mijn keuze kunnen zijn, afgeladen met alles eigenlijk, decoders, aansluitingen en eindtrappen (7). Deze zou ik eigenlijk nog moeten beluisteren. :P

Hoe ik dan weer op Marantz kom? Ik heb er eens goed naar geluisterd (dat moest helaas bij de Mediamarkt, gelukkig was er tevens een deskundige verkoper aanwezig, hulde!) en wat ik eigenlijk wel altijd van Marantz vond, en wat er nu weer uitkwam, is dat ze gewoon verdomd mooi klinken met muziek, echt schitterent. De receivers binnen mijn budget zijn de SR5400, en SR7300 (en 5400OSE, maar hadden ze nergens) kwa functies zijn ze ongeveer gelijk.

Het voordeel van de SR5400 is dat hij in zilver te leveren is, net als de DV6400(sacd/DVD-audio). Marantz maakt namelijk geen DVD-spelers meer in goud, echt balen. Dat wordt dus een zilveren SR5400 en DV6400, of een Zwarte SR7300 en DV6400. Zonder geluisterd te hebben vond ik de eerste het aantrekkelijkst (bij het verlaten van Correct) maar toen ik bij de MM had geluisterd koos ik blind voor de 7300, het geluidsbeeld was ongeveer hetzelfde, maar de klanken waren een stuk voller. Geluisterd had ik met de eeuwige Norah Jones, en het was volledig blind, ik had geen zicht op kastjes met nummers etc. Nu moet het dus de 7300 worden, consequentie is dus dat het dan wel een set in zwart moet worden, toch wel jammer. ;) Ik roep ook altijd dat de Marantz te beperkte equalizer instellingen heeft, dat vind ik nog steeds, vooral op bas-gebied is het soms wat beperkt. Als dit met nieuwe fronts nog steeds zo is kan ik dit natuurlijk altijd opvangen met een erg laag afgestelde subwoofer. Een mooie gesloten Shiva oid. :)

Dit is hoe het er nu voor staat, als ik zin heb ga ik morgen ook nog even in Amsterdam rondkijken, misschien dat ze me daar op andere gedachten kunnen brengen. Maar die SR7300 is toch wel een dikke kanshebber.

Kan iemand mij eigenlijk vertellen wat het verschil is tussen de SR5400 en SR5400 OSE? Behalve dan dat de OSE speciaal ontworpen condensators heeft (lekker loos, die term). Bij Correct kon hij het me niet vertellen, terwijl hij wel kon vertellen wat er anders was aan een ander willekeurig OSE model, de kennis had hij dus wel. Na een telefoontje met Marantz waren we nog niet veel verder, zij wisten het ook niet en zouden hem terugbellen. :o

Dat is dus nog de enige maar, misschien maakt de OSE dus nog een kansje. :)

• ViolatoR
  • Laatst online: 07-06 15:19
cool_zero schreef op 03 december 2003 @ 17:09:
[...]

Dit gebeurt als het goed is alleen bij de tuner.(bug ofzo) Je kan er wel voor zorgen dat het volume standaard niet op -30dB maar iets anders staat door een nieuw volume in te stellen en dan de receiver helemaal uit te zetten met de knop op de receiver zelf(i.p.v. standby van de afstandsbediening). Als je hem dan weer aanzet dan heeft die standaard dat nieuwe volume.
Is idd alleen met Tuner, ik vind het wel een vreemd "probleem" eigenlijk :), heb er geen last van verder ofzo, maar toch.

fotoblog

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

play... mag ik vragen wat jouw overwegingen zijn om geen harman kardon te nemen? Ik heb zelf dus die avr7000 en ben er bestwel heel tevreden mee... Heb ook voor hetzelfde geld nog niks gehoord wat zo goed klinkt (voor mij natuurlijk)...

en wat ik zo gauw kon vinden over die OSE:

Especially for audiophiles and movie lovers demanding even higher sound quality, an individually tuned Original Special Edition (OSE) version of the SR5400 is included in the line. The SR5400 OSE uses carefully selected high-specification components and anti-vibration materials to refine the sound quality further, while the audio circuitry is fine-tuned to take the performance to an even higher level.

bron: http://www.ecoustics.com/bbs/messages/1/5328.html

[Voor 53% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2003 00:15]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 16:10

Verbal Kint

The man with the plan

Ik gok dat hij het gewoon te lelijk voor woorden vind..... :X ;)

Great minds think alike!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjah, das persoonlijk... Ik vind persoonlijk Harman/Kardon er erg stijlvol uitzien, en al die zilveren zut niet... Goed, ze zijn wat groot, maar dan heb je ook meteen wel een hoop power. Vind juist marantz er redelijk grof en log uitzien... Maargoed, ieder zijn ding...

Anoniem: 46188

MikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 00:40:
sjah, das persoonlijk... Ik vind persoonlijk Harman/Kardon er erg stijlvol uitzien, en al die zilveren zut niet... Goed, ze zijn wat groot, maar dan heb je ook meteen wel een hoop power. Vind juist marantz er redelijk grof en log uitzien... Maargoed, ieder zijn ding...
Waarop baseer jij die power?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

op reviews, ervaring met het ding, hoog vermogen voeding, specs etc. etc...
over die ervaring... Kheb om te beginnen zelf zo'n ding, maar wat misschien interessanter is, een tijdje terug kreeg ik van een maat van mij een aanbieding om een paar gigantische infinity speakers te kopen voor weinig, via zijn bcc personeelskorting... (weet niet precies welk type... :S) Maar in iedergeval, wij die speakers uitproberen... Eerst op een Yamaha van 2000 euro, bij half vermogen kapte de receiver ermee... Goed... Wij een marantz uit dezelfde prijsklasse proberen... Zelfde verhaal... De enige receiver die ze wél goed aan kon sturen, tot een hoog volume, was deze AVR7000... En die moest ik dus meteen hebben... (goed, hij klonk daarbij ook nog eens om van te watertanden...)
komt bij dat bijvoorbeeld al het maximum uitgangsvermogen (5x100 watt) van harmankardon versterkers/receivers word gegarandeerd van 20-20000 hz...
Natuurlijk daarbij in acht nemend dat wattages geen garanties geven...

[Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2003 10:24]

Topicstarter
MikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 00:10:
play... mag ik vragen wat jouw overwegingen zijn om geen harman kardon te nemen? Ik heb zelf dus die avr7000 en ben er bestwel heel tevreden mee... Heb ook voor hetzelfde geld nog niks gehoord wat zo goed klinkt (voor mij natuurlijk)...
Nou, hier speelt inderdaad het uiterlijk erg mee. Daarnaast is er met het geluid niks mis, maar ik wordt er ook niet echt opgewonden van. Dat die 7500 zo groot is, is niet echt een struikelblok, en inderdaad. Hij levert massa's stroom. Meer als bijvoorbeeld die Marantz. Kwa afmetingen is die Marantz overigens veel compacter, waarom je dat dan zo'n bakbeest vindt :?
en wat ik zo gauw kon vinden over die OSE:

Especially for audiophiles and movie lovers demanding even higher sound quality, an individually tuned Original Special Edition (OSE) version of the SR5400 is included in the line. The SR5400 OSE uses carefully selected high-specification components and anti-vibration materials to refine the sound quality further, while the audio circuitry is fine-tuned to take the performance to an even higher level.

bron: http://www.ecoustics.com/bbs/messages/1/5328.html
Ja die marketing onzin kom ik ook tegen. Maar wat? maakt hem dan zo audiofiel? Ik heb in de Marantz folder kunnen ontcijferen dat de voeding van een ander type is (EL) maar verder weinig. Koperen onderkant zoals de 7300 wel heeft, heeft hij bijvoorbeeld weer niet. Enigste aantrekkelijke is z'n kleur, maar ook op muziek gebied verwacht ik niet dat hij de SR7300 kan overtreffen. :)
Verbal Kint schreef op 04 december 2003 @ 00:35:
Ik gok dat hij het gewoon te lelijk voor woorden vind..... :X ;)
Iets subtieler, maar inderdaad te Amerikaans en te plasticerig. :P

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-12-2003 11:05]

MikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 10:22:
Natuurlijk daarbij in acht nemend dat wattages geen garanties geven...
Gelukkig ben je hiervan op de hoogte ;) , het belangrijkste is de voeding :) .

• deepbass909

deepbass909

De nieuwe HK's zijn inderdaad iets opzichteriger geworden (helaas).
Mijn ouders hebben één van de laatste Dolby Prologic recievers van HK staan, en die is nog heel stijlvol, zonder goud.
En krachtig!!!! 5x 65watt rms. Ik heb het ding nog niet verder dan 60% gezet... Geluidskwaliteit subliem, van 0 tot 60%, maar ik begon bang te worden voor mijn oren en het glaswerk... :P

De speakers die trouwens aangestuurd worden zijn JBL's mk1000's, die echt geweldig vol klinken met deze reciever. Ze zijn bij elkaar uitgezocht (de lx serie klonk mooier, maar lag helaas buiten het budget des tijds, 1 lx koste namelijk net zoveel als 2 mk1000's), wat duidelijk te merken is. Commentaar op deze reciever (of HK in het algemeen) is dat ze mid een beetje laten liggen. Commentaar op de mk1000's is juist dat mid wat overdreven wordt. Combinatie levert daardoor een zeer mooie balans op :9~ LotR laat je trillen op de bank, zonder Sub!!! :9~

Over de audio zaken in Utrecht. Als je aan het zoeken/kijken bent. Nooit naar de Steenweg gaan. Die zaak is er om zo snel mogelijk te verkopen. Je kan er niet goed luisteren, en het is bijv onmogelijk om de versterker/speaker combi te horen die jij hebben wilt. Staffhords daarin tegen, sluit alles zo voor je aan in een goed geluidsdichte studio. Heb je een reciever, en zoek je nieuwe speakers? Reciever mee, en laat die spelen. Bij Stoffhorts begrijpen ze dat verschillende versterkers verschillend geluid geven.
Ben je een echte audiofiel, moet je een bij staffhorst in Utrecht naar de bovenste verdieping gaan. Daar staat het echte mooie spul.

ps. ik werk niet voor Staffhorst, ook nooit gedaan, heb geen aandelen en ben zelfs geen familie, maar heb gewoon erg goede ervaringen met die zaak.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb zelf een paar jaar lang een HK avi 150 gehad, die had 2x60W voor de fronts, was ook best wel diep, namelijk 10cm dieper als me marantz sr4300 die ik nu heb. Die heeft meer vermogen per kanaal, en dat merk ik ook best wel, met die HK ging t geluid gewoon meer vervormen op hoger volume, en wou ik het niet harder omdat het alleen maar meer ging vervormen voor me gevoel. Bij me marantz wil ik het op een gegeven moment niet harder omdat het gewoon te hard wordt, Ik denk dat t verschil zit in het feit dat ik op me HK loudness aan had, en op me marantz niet, omdat die gewoon al mooi hoog/laag geeft zonder verdere afstelling. die loudness gaf op me HK denk wat extra vervorming. nooit eigenlijk gekeken hoe t zonder loudness klonk.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nou, het is niet zozeer dat ik de marantzen zulke bakbeesten vind, maar ik vind vooral het design van het front nogal erg log... Weinig subtiel... Kheb nog verder gezocht naar verschillen tussen de gewone 5400 en de osr... Maar ik kom niks tegen... Misschien kun je stassen (www.stassen.nl) bellen of mailen, of eventueel olie en olie in Den Haag... Die gasten hebben zeker verstand van zaken, en zeker de laatste wil nog weleens een nieuwe receiver openschroeven om ze eens te bekijken...

ow en deepbass... Ik ben er toch vrij zeker van dat het infinity's waren... :?

@_ferry_: volgens mij zit er nieteens loudness op dat ding van mij ;)

[Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2003 12:09]

Topicstarter
deepbass909 schreef op 04 december 2003 @ 11:46:
De nieuwe HK's zijn Over de audio zaken in Utrecht. Als je aan het zoeken/kijken bent. Nooit naar de Steenweg gaan. Die zaak is er om zo snel mogelijk te verkopen. Je kan er niet goed luisteren, en het is bijv onmogelijk om de versterker/speaker combi te horen die jij hebben wilt. Staffhords daarin tegen, sluit alles zo voor je aan in een goed geluidsdichte studio. Heb je een reciever, en zoek je nieuwe speakers? Reciever mee, en laat die spelen. Bij Stoffhorts begrijpen ze dat verschillende versterkers verschillend geluid geven.
Ben je een echte audiofiel, moet je een bij staffhorst in Utrecht naar de bovenste verdieping gaan. Daar staat het echte mooie spul.

ps. ik werk niet voor Staffhorst, ook nooit gedaan, heb geen aandelen en ben zelfs geen familie, maar heb gewoon erg goede ervaringen met die zaak.
Nee natuurlijk ga je niet naar Steenweg om te orienteren, als je daar heen gaat is het alleen maar om een mooie prijs af te spreken. Halen en snel wegwezen dus. Vergelijk het met het bestellen op internet. Met het voordeel dat je bij een defect je receiver kan terugbrengen en dat zij het verder regelen. (Dat neem ik tenminste aan). O nog een correctie van Jag op m'n vorige post, Steenweg is natuurlijk een bruingoed zaak, geen witgoed. ;)

Staffhorst is wel een mooie zaak, maar te duur. Maar als je wel wat geld wilt uitgeven en echt niet weet waaraan dan is dat echt je zaak. Overigens ben ik over het algemeen ook niet altijd te spreken over het personeel van zaken als Correct/Staffhorst. Vaak moet je echt zoeken naar verkopers die echt je vragen kunnen beantwoorden. De andere helft leest gewoon de beschijving bij het apparaat en verder weten ze niks. Daarom kan je ook beter op zeer rustige tijdstippen gaan, ik heb het idee dat er dan beter personeel loopt. ;)

Daarnaast hoef je echt geen audiofiel te zijn om Staffhorst te kunnen waarderen, dat is een beetje een uiterste. :)

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-12-2003 12:12]

Topicstarter
MikeyMan schreef op 04 december 2003 @ 11:57:
Die gasten hebben zeker verstand van zaken, en zeker de laatste wil nog weleens een nieuwe receiver openschroeven om ze eens te bekijken..
Die dude van Correct ging dat ook zeker eens doen, waarschijnlijk treft hij dan alleen een pietsie andere voeding en wat anders gekleurde condensators.

zoo, nu is het alleen nog maar een niet zo nette quote :P

[Voor 192% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 04-12-2003 12:13]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

foutje i presume?

edit: precies :P

[Voor 38% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2003 12:12]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou nu toch wel weer eens wat :P pics zien.

• MarcoZ20
Anoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 12:10:
[...]
Die dude van Correct ging dat ook zeker eens doen, waarschijnlijk treft hij dan alleen een pietsie andere voeding en wat anders gekleurde condensators.

zoo, nu is het alleen nog maar een niet zo nette quote :P
Weet je misschien de naam van die verkopert van Correct (initialen ook goed)?? Er zijn namelijk 2 of 3 verkopers die altijd al het nieuwe "speelgoed" openschroeven

Topicstarter
Werk jij bij de Bergweg als verkoper?

Voornaam weet ik niet, maar als je zijn achternaam in 2 delen zou splitsen dan zou je V-H krijgen. ;)

• skullsplitter
  • Laatst online: 19:16

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Nog even over de tuner in de SR4300: ik zet hem op -40 voor ik ga slapen, via AB uit, volgende morgen start ie met exact dat volume op? MAW: geen enkel probleem hier? Misschien dat ik een bepaalde revisie erop heb zitten, maar daar weet ik het fijne niet van...

www.avpnews.com

• MarcoZ20
Anoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 13:29:
Werk jij bij de Bergweg als verkoper?

Voornaam weet ik niet, maar als je zijn achternaam in 2 delen zou splitsen dan zou je V-H krijgen. ;)
Blonde gozer met bril toch?
Ben er geen verkoper, heb wel op de bergweg gewerkt...zit nu bij bezorgdienst van Correct

Topicstarter
Net lekker naar Rotterdam gekart en Correct binnengevallen voor een SR-7300!

De kogel is dus door de kerk, een Marantz heeft het gered tot mijn audiomeubel. :)

Zo nu lekker een filpie kijken, helaas via de Tv out van m'n Matrox, dvd-speler is al verkocht. Gelukkig geeft m'n live de DTS stream wel weer dus dat is een minder groot verlies als gedacht. ;)

Anoniem: 26274

Anoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 21:59:

De kogel is dus door de kerk, een Marantz heeft het gered tot mijn audiomeubel. :)

Zo nu lekker een filpie kijken, helaas via de Tv out van m'n Matrox, dvd-speler is al verkocht. Gelukkig geeft m'n live de DTS stream wel weer dus dat is een minder groot verlies als gedacht. ;)
huh? je had toch eerst die Sony?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

doh... lezen joh...

• Boekster
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 50944 schreef op 04 december 2003 @ 21:59:

Waarom toch voor de 7300 gekozen? Had je geen zin meer om te wachten? ;)
Maar een leuke aankoop, daar ga je veel plezier van hebben :) . Je had CM4's toch? (of ben ik nu in de war met Gitaarwerk :X ) . En de DVD-speler, binnen welke tijd hoop je die te kunnen verwelkomen? Wel een DV6400? En foto's, we willen foto's! ;) .

Ik heb morgen ook een muzikale verrassing, er staan morgen een paar speakers in de kamer... :*) Maar dat mag hier niet, ik heb geen HT :P

Music Addicted

Topicstarter
Anoniem: 26274 schreef op 04 december 2003 @ 22:35:
[...]

huh? je had toch eerst die Sony?
Die heb ik dus verkocht met als achterliggende gedachte dat hij geen pre-outs had en er een goed moment voordeed om hem van de hand te doen, STR-DB780&DVP-NS905 dus. :)
Boekster schreef op 04 december 2003 @ 22:44:
[...]

Waarom toch voor de 7300 gekozen? Had je geen zin meer om te wachten? ;)
Maar een leuke aankoop, daar ga je veel plezier van hebben :) . Je had CM4's toch? (of ben ik nu in de war met Gitaarwerk :X ) . En de DVD-speler, binnen welke tijd hoop je die te kunnen verwelkomen? Wel een DV6400? En foto's, we willen foto's! ;) .

Ik heb morgen ook een muzikale verrassing, er staan morgen een paar speakers in de kamer... :*) Maar dat mag hier niet, ik heb geen HT :P
Zoals je kon lezen had ik het teruggebracht tot Marantz, je moet toch echt recievers wegstrepen ander kom je er echt _nooit_ uit. Voor hetzelfde geld had ik ook een 5400, en voor iets meer (€150) is er in de toekomst de 5400 OSE. Daar kan ik nog niet zoveel over zeggen omdat ik daar dus idd niet op heb gewacht. Kwa functies is hij gelijk aan de 5400, maar de 7300 was voor mij al superieur aan die. En kwa klank denk ik ook niet dat hij het wint van de SR7300. Maar dat is natuurlijk niet te zeggen als hij nog niet te beluisteren is. :p

Morgen als ik tijd heb zal ik een kleine vergelijking plaatsen met de DB780. :)

O de bron, ik zit op het moment te twijfelen tussen de Sony DVP-NS930 en de DV6400. Voordeel van de Sony is dat hij goedkoop te krijgen is (maar eigenlijk niet veel goedkoper bij dezelfde winkel is), hij een beter video Dac heeft (108Mhz/12-bit tegen 54Mhz/10-bit) gelijk aan de absurd dure DV8400 dus en progressive scan ondersteund. De Marantz speelt dan ook weer DVD-Audio, misschien ook beter CD's, maar dat verschil zal echt zo verschirkkelijk klein zijn denk ik zo en hij past kwa uiterlijk weer wat beter. Alhoewel een zwarte Sony ook goed past vanwege de gelijke vorm en hetzelfde materiaalgebruik voor het front. :)

Iemand die hier z'n mening over kwijt wil?

Als iemand nog wat wil weten over de nieuwe Marantz serie, ik heb hier een brochure liggen. ;)

Hmm, zijn het nou toch de 805 Signature's geworden?, en je bent idd in verwarring met Gitaar. :P

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Sony's hebben gewoon goede loopwerken, en het zijn echt allesvreters. Ik heb zelf nooit de kans gehad om mijn Marantz te onderwerpen aan enig audio geweld. Ik weet alleen dat ie erg langzaam was. Ik mag hopen dat de 6400 dat niet meer is :) . De Sony's zijn over het algemeen wel sneller naar ik weet. Ik weet wel dat Marantz erg goed beeld geeft, met name de nog veel duurdere DV12 :P . Maar daar zal inderdaad wel een totaal ander DAC in zitten :) . Ik zou inderdaad lekker op features uitzoeken, tenzij je de kans hebt ze uitgebreid te tesetn. Dat is ook nog eens leuk om te doen :) .

En ja, het zijn Signature 805'jes geworden, in Grey Tigers Eye. Foeilelijk volgens velen, maar ik vind het erg mooi :) . Nu nog een CD-speler (zaterdag een goedkope 2e-hands Sony van een collega :) ) en dan is het begin volledig af :) . Tegen de tijd dat die er is zijn de luidsprekers ook wel ingespeeld :p .

Music Addicted

Anoniem: 25735

Ik zie dat sommige tweakers een beamer/projector hebben.
Ik krijg straks een grote slaapkamer erbij en die wil ik graag opstellen als mijn "mini bioscoop". Nu vroeg ik mij af of jullie mij wat advies konden geven wat betreft beamers/projectors, waar je ze het beste kunt kopen en waar meer informatie staat.

Ik kan de hele kamer redelijk goed donker krijgen. Ik heb een home cinema zet die ik ga uitbreiden met nieuwe design boxen. Maar beamer/projector staat op nummer 1 >:)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Tbusquet had daar een topic over lopen, dat staat ook in de AVH faq als het goed is. Daar zou je eens goed naar moeten kijken. Denk dat je er een hoop wijzer uit gaat worden :) .

Music Addicted

Anoniem: 25735

Ok ik zal dat ff opzoeken. Ik laat mun conclusie nog wel ff weten is kijken wat jullie er dan van vinden.

Anoniem: 43391

Eindelijk mijn setje besteld! Het wordt een NAD-752 Receiver een een KEF 2005.2 Satellite-setje! Plus een zooi kabels.

Eind december kan ik ze ophalen. Daarna volgen foto's! :)

Topicstarter
Boekster schreef op 04 december 2003 @ 23:53:
Sony's hebben gewoon goede loopwerken, en het zijn echt allesvreters. Ik heb zelf nooit de kans gehad om mijn Marantz te onderwerpen aan enig audio geweld. Ik weet alleen dat ie erg langzaam was. Ik mag hopen dat de 6400 dat niet meer is :) . De Sony's zijn over het algemeen wel sneller naar ik weet. Ik weet wel dat Marantz erg goed beeld geeft, met name de nog veel duurdere DV12 :P . Maar daar zal inderdaad wel een totaal ander DAC in zitten :) . Ik zou inderdaad lekker op features uitzoeken, tenzij je de kans hebt ze uitgebreid te tesetn. Dat is ook nog eens leuk om te doen :) .

En ja, het zijn Signature 805'jes geworden, in Grey Tigers Eye. Foeilelijk volgens velen, maar ik vind het erg mooi :) . Nu nog een CD-speler (zaterdag een goedkope 2e-hands Sony van een collega :) ) en dan is het begin volledig af :) . Tegen de tijd dat die er is zijn de luidsprekers ook wel ingespeeld :p .
O die kleur, idd yugh :p

Maar ik zou nog een 10x lelijkere kleur op de koop toe nemen als ik hem kreeg. ;)

Kwa video-dac is de sony dus wel superieur aan de Marantz DV6400, of de rest van de componenten dan ook gewaagd zijn aan Marantz weet ik natuurlijk niet, maar dat zal ook wel goedzitten. Zonder ze ooit vergeleken te hebben kan ik denk ik wel gokken dat op videogebied de Sony superieur aan de Marantz zal zijn, of dat verschil echt zo groot en belangrijk is, is dan de vraag.

Op audiogebied, want ja daar ga je een Sacd/DVD-audio speler toch wel voor gebruiken neig ik weer wat meer naar Marantz, maar waarom zou ik je niet kunnen uitleggen, en of je dat verschil echt kan terugvinden in het eindgeluid is ook nog maar de vraag. ;)
Anoniem: 43391 schreef op 05 december 2003 @ 11:23:
Eindelijk mijn setje besteld! Het wordt een NAD-752 Receiver een een KEF 2005.2 Satellite-setje! Plus een zooi kabels.

Eind december kan ik ze ophalen. Daarna volgen foto's! :)
Heel mooi, voor een compacte set is die Kef echt wel indrukwekkend.

Kun je misschien nog een stukje posten over de keuzes die je hebt gemaakt? :)

Anoniem: 43391

Anoniem: 50944 schreef op 05 december 2003 @ 12:12:
Kun je misschien nog een stukje posten over de keuzes die je hebt gemaakt? :)
Nja, keuzes. Ik ben eerst gaan luisteren naar Satellite sets (ik wilde sowieso kleine speakers) en die KEF’s staken er met kop en schouders bovenuit. Aangezien ik vooral de set zal gebruiken bij films was de iets mindere muzikale kwaliteit voor mij niet zo’n probleem. Wat versterkers betreft spreekt de NAD me erg aan, klinkt geweldig en weinig poespas, hij doet gewoon wat hij moet doen en ziet er niet uit als een kerstboom met 1000 lichtjes.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 14:21
Zo na al een poosje rondgelopen te hebben met een andere dvd speler in mijn achterhoofd heb ik uiteindelijk de knoop maar doorgehakt.

Het is geworden een Denon DVD 2800MkII

http://www.areadvd.de/images/denondvd2800mk2gold.jpg

Reden:
Stereo geluid is zeker beter dan mijn huidige (zony DVP-NS700V)
Beeld lijkt stralender
Past beter bij mijn receiver

:)

Dus nu nog ff wachten tot hij binnen is..

Ik hoop voor je dat je er geen problemen mee krijgt ;) .

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 14:21
Anoniem: 46188 schreef op 05 december 2003 @ 20:23:
Ik hoop voor je dat je er geen problemen mee krijgt ;) .
Ach dat is niet alleen bij denon heb een JVC dvd speler gehad..na een half jaar bleek dat de laser te strak stond afgesteld en reparatie duurder dan een nieuwe speler.

Sony Versterker volume knop bleef steken na een jaar.

Onkyo CD speler. Lade naar de kl***

En doe er rustig mee :+

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En zo zijn er ook zat HELE dure merken die vaak genoeg kapot gaan, zoals Mark Levinson bijvoorbeeld. Maar ik vind dat ook niet zo heel gek als je ziet wat voor enorme hoeveelheid electronica en systeempjes in die dingen zit.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Update: de Rotel pre/pro is exit en de Parasound C2 is ervoor in de plaats gekomen.

Huidige specs van m'n systeem:
Parasound C2, surround controller
Parasound A51, multichannel amplifier (5x250 watt)

Onkyo DV-SP800, dvd/sacd/dvd-a/mp3 player
Rotel RCD991, cd player

B&W Nautilus 804, front speakers
B&W HTM1, center speaker
(Oude JBL's als surrounds)

Finite Elemente Spiderrack, 90cm hoog, 4 levels.

Nordost Blue Heaven speaker kabels op de fronts (en hopelijk volgende maand ook op de center).

Rest van de kabels is nog aan vervanging toe, evenals de surrounds.

Fotos:
Parasound A51
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000478.JPG

Parasound A51 + C2
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000479.JPG

Parasound C2
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000480.JPG

Gehele rack
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000481.JPG

Front speakers plus zelfgemaakt meubel met de HTM1 erin.
http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000482.JPG

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:27

kingfriko

100 % BULLY

Errug mooi , die parasound :9~
Wat wil je als rears nemen ? 805`s ?

kingfriko

• Scarp
  • Niet online
805's of 804's, ik ben er nog niet over uit. Ligt er ook aan hoeveel geld ik heb :)

Topicstarter
Heel mooi apparaat indeed, wat heeft je doen besluiten om de Rotel in te ruilen voor deze Parasound?

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Scarp schreef op 06 december 2003 @ 14:00:
Update: de Rotel pre/pro is exit en de Parasound C2 is ervoor in de plaats gekomen.

Huidige specs van m'n systeem:
Parasound C2, surround controller
Parasound A51, multichannel amplifier (5x250 watt)

Onkyo DV-SP800, dvd/sacd/dvd-a/mp3 player
Rotel RCD991, cd player

B&W Nautilus 804, front speakers
B&W HTM1, center speaker
(Oude JBL's als surrounds)

Finite Elemente Spiderrack, 90cm hoog, 4 levels.

Nordost Blue Heaven speaker kabels op de fronts (en hopelijk volgende maand ook op de center).

Rest van de kabels is nog aan vervanging toe, evenals de surrounds.

Fotos:
Parasound A51
[afbeelding]

Parasound A51 + C2
[afbeelding]

Parasound C2
[afbeelding]

Gehele rack
[afbeelding]

Front speakers plus zelfgemaakt meubel met de HTM1 erin.
[afbeelding]
Mag ik aan de netheid van je kabels concluderen dat je of geen vrouw/vriendin hebt of een erg relaxte?

• Scarp
  • Niet online
Verdeling van de factoren om tot overstap naar de Parasound C2 over te gaan:
25% ingegeven door WAF (immers die Rotel vloekte met de Parasound A51),
25% irritatie factor over de slechte implementatie van dat TFT schermpje op de Rotel 1098,
10% mogelijkheden (incl mooiere aansluitmogelijkheden)
en 40% geluid.

@tatata: wel vriendin, maar ze woont hier niet :) Die svideo kabel zit er tijdelijk in voor het instellen. De kabels achter het rack moeten nog opgeruimt worden. Er worden er binnenkort ook nog een paar vervangen. Ook wil ik nog eens een dunne achterwand plaat kopen, daar op de juiste plekken gaten boren en die achter het rack zetten. Maar dan moet eerst de definitieve indeling bekend zijn en dat duurt nog wel ff :)

[Voor 41% gewijzigd door Scarp op 06-12-2003 14:57]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 13:43
Is dit de grey tigers eye kleur?

http://shows.soundstagelive.com/shows/avtour2002/sept29/b&w.jpg

Ik moet het in het echt zien, maar volgensmij heeft het wel iets heel speciaals!

• Scarp
  • Niet online
Thefirstikke schreef op 06 december 2003 @ 14:56:
Is dit de grey tigers eye kleur?

[afbeelding]

Ik moet het in het echt zien, maar volgensmij heeft het wel iets heel speciaals!
Klopt dacht wel.
http://www.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5CSig805%20close%20up%20grey.jpg

Schijnt een proces van 6 dagen te zijn om die verf zo te krijgen. Elke speaker daarmee is weer uniek.

Zijn mooie speakers, zeker een mooie keuze als je er nog eens een subwoofer bij doet. Zonder sub is het wel erg mager geluid in de laag.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27

PnD

like in Pinda ^_^

-fronts Magnat motion 144
-center Magnat C210
-rears geen plek in deze kamer
-magnat monitor luidsprekerkabel 3.5mm
-dvd/cd: PC & discman (later yamaha s540 dvd)
-receiver: Yamaha RX440RDS komt maandag binnen :D :D :D
-TV: Daewoo 55cm standaard tv-tje

http://www.hildenbrant.demon.nl/speakers.JPG

Het staat allemaal niet ideaal in deze kleine kamer (2,5x2,5m ofzo),
maar als ik het huis uit bent heb ik alvast een begin :)

ben trouwens van plan van die kleine vierkante rubbere/plastice voetjes van ong 0,5 cm onder me fronts te plakken, dat is toch wel een goed plan? (als je geen geld aan spikes wil uitgeven)

[Voor 4% gewijzigd door PnD op 06-12-2003 18:43]

Al mijn oude & nieuwe systemen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Scarp schreef op 06 december 2003 @ 15:00:
[...]

Klopt dacht wel.
[afbeelding]

Schijnt een proces van 6 dagen te zijn om die verf zo te krijgen. Elke speaker daarmee is weer uniek.

Zijn mooie speakers, zeker een mooie keuze als je er nog eens een subwoofer bij doet. Zonder sub is het wel erg mager geluid in de laag.
Vind je? :?. Ik heb toch zeker een half jaar ervaring met 805's en als ze iets wel niet zijn, dan is het mager met laag. Oke, er komt niet veel onder de 45Hz uit, maar tot zo'n 50Hz wordt alles bijzonder goed en op goed volume weergegeven, drums klinken erg lekker, basgitaren goed vol, een live cd goed lekker en zelfs een film met 4 805's en zo'n kleine htm zonder sub is best lekker en ook vol genoeg om goed van te genieten hoor :).
En sub is zeker bij normale muziek helemaal niet nodig bij 805's :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Scarp schreef op 06 december 2003 @ 15:00:

Verf? Houtfineer zal je bedoelen met een mooie laklaag. En van elke speaker die echt houtfineer gebruikt is geen tweede.....dat is nou het kenmerkende van echt houtfineer en niet per se iets bijzonders. Bovendien is het mogelijk een afwerkniveau te krijgen die deze heeeel erg dicht nadert voor heel weinig geld....kijk maar eens naar de Quad L-serie. Ik heb beide speakers meerdere malen gezien en zelfs allebei tegelijk in dezelfde winkel en ik kan je vertellen dat het afwerkingsniveau van die Quad nauwelijks 'slechter' is. Maar het blijft natuurlijk leuk, hoe je het ook wend of keert....het moet echter wel je smaak zijn. Ik vind het trouwens nog wel mooier dan die andere afwerking (Red Bird's Eye).

Ennnuh Play.....gefeli met je promo!
JvS schreef op 06 december 2003 @ 18:54:

Vind je? :?. Ik heb toch zeker een half jaar ervaring met 805's en als ze iets wel niet zijn, dan is het mager met laag. Oke, er komt niet veel onder de 45Hz uit, maar tot zo'n 50Hz wordt alles bijzonder goed en op goed volume weergegeven, drums klinken erg lekker, basgitaren goed vol, een live cd goed lekker en zelfs een film met 4 805's en zo'n kleine htm zonder sub is best lekker en ook vol genoeg om goed van te genieten hoor :).
En sub is zeker bij normale muziek helemaal niet nodig bij 805's :).
Ligt er nou maar net aan wat je gewend bent en in wat voor ruimte je speelt. Ik zou er niet meer mee kunnen leven in ieder geval, maar voor speakers van dat formaat kan je niet zeggen dat ze het slecht doen nee.

[Voor 31% gewijzigd door zimbab op 06-12-2003 18:58]

• Scarp
  • Niet online
-6 dB bij 40 Hz, dus echt veel onder de 45 heb je niet, zelfs al een stuk eerder niet. Ik heb er wel muziek op beluisterd, maar miste echt kracht in het laag. Tuurlijk klinkt het wel mooi, maar voor het overnemen van de LFE in een film zeker onvoldoende en bepaalde muziek is het wel voldoende.

Als ik m'n HT set zou samenstellen op basis van 805's, dan zou er 100% een sub bij moeten.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Tuurlijk geven ze weinig laag, maar ik ben gewoon van mening dat je daar niet meer over mag zeuren als je voor monitors kiest ;) . Je weet dat het er weinig tot niet in zit. Deze heeft dan weinig, en een gewone 805 gaat nog net iets minder diep. Voor mij was het een bewuste keuze, ik kan in mijn kamer niet veel laag hebben of het gaat dreunen. Bovendien vind ik ze ook gewoon beter klinken dan 804's, ze zijn in alle opzichten beter, alleen het laag niet :) .

En de geposte foto's zijn idd Grey Tigers Eye. Het is inderdaad gelakt en gepoetst, en dat duurt inderdaad lang :) . Red Birds Eye heb ik ook wel eens gezien, maar dat vind ik onogelijk. Ik houd namelijk niet van rood ;) .
http://www.avguide.ch/artikel/bilder/bwsig805.jpg
Jakkie :P .
Overigens is het fineer donkerder, ook de vlekken. Het is nu heel sterk belicht door de flitser. Het is wel weer net iets lichter dan die op de foto van Scarp :) .

Maar Scarp riep toch een tijdje geleden dat ie klaar was dacht ik zo ;) . Mooie set Scarp, keeps getting better and better :) .

Music Addicted

• Scarp
  • Niet online
Boekster, is er uberhaupt nog iemand die me gelooft als ik zeg "er komt niets meer"? Nee :)

De signatures zijn absoluut mooi en als je voor dit type speaker kiest weet je wat je krijgt. Of ze qua geluid beter zijn dan 804's weet ik niet, ik geloof namelijk niet in beter, maar ze zijn gewoon anders. Persoonlijk zou ik gewoon zwaar de bas missen, dus is het gewoon geen optie.

Maar verder een mooie keuze. Nou nog een signature HTM1, nog 2 signature 805's en een ASW 850 :)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik geloof ook zeker in anders, hoewel het subjectief gezien beter is. Details die je uit een 805 getoverd krijgt zul je nooit of te nimmer uit de 804 gevist krijgen, simpelweg omdat de tweeter iets minder is, en de woofers erin zitten. Maar ik heb eigenlijk tot het laatste moment getwijfeld. Toen ik voor het eerst de vergelijking hoorde was de keuze direct voor de 804. Ik miste het laag. Toen ik kritischer werd (ik had de CDX2 gehoord naast de CD5) merkte ik toch dat alles net even wat beter uit de verf kwam met een monitor, en je gaat details ook meer waarderen dan die lage tonen. Daar zit weinig detail in. Wil je daar detail uit gaan krijgen moet je aan de zwaardere eindbakken gaan zitten, en dat is iets waar ik eigenlijk weinig behoefte aan heb. Bovendien zijn wij gevoeliger voor hogere tonen qua detail dan laag. Daarom wordt de betere eindversterker vaak op de tweeter gezet, ookal is het laag moeilijker te controleren. Je merkt veel sneller of er iets mist in het hoog :) . Maar een bas echt voelen is ook een beleving, mits deze op zijn plaats is. Dat zal ik moeten missen, maar daar kan ik mee leven ;) .

En die andere Signatures (allemaal, ook de sub) zullen er echt voorlopig niet komen, hoe gaaf dat ook zou zijn :) . De sub komt zeker mijn kamer niet in (die is praktisch zo groot als mijn kamer :P ) , en voro het geld van de andere 2 signature 805's heb ik weer een mooie CD-speler :) . bovendien heb ik nog geen geld voro de AV2 + de eindversterkers, dat kost namelijk veel, heel veel geld . Bovendien zal de DVD-speler van Naim ook niet goedkoop zijn, maar mooi dat ie moet klinken! CD5 kwaliteit qua muziek, en qua beeld zouden ze geloof ik richting Marantz DV-12 gaan. Als ze dat lukt, hebben ze een geweldig combiapparaat. Maar als je alleen al weet wat de CD5 kost, dan zal hij ongeveer hetzelfde kosten als een CDX2, en die klinkt vele malen beter dan de CD5. Bovendien ben ik een muziekluisteraar, en kijk ik zo nu en dan een film :) . Het lijkt me geweldig een goede HT te hebben, maar mij focus blijft nu op de 2-kanaals :) .

Trouwens, je moet lekker dooraan met bouwen aan je HT. Het is een hobby of niet :) . Paar 802's is ook een idee. WAF valt mee van die speakers, ze ogen vele malen slanker dan 803's, zie zijn gewoon log. En ze klinken fantastique! Maar dat weet je zelf ook :) . Denk ik de eerst volgende speaker in de Nautilus rij die ik zou kopen na mijn Sigs, op basis van details. Komt door de marlan bol denk ik, die zorgt dat het detail goed behouden blijft :) . En ja, mijn Nait5 stuurt ze aan :P .

[Voor 11% gewijzigd door Boekster op 06-12-2003 21:17]

Music Addicted

• Scarp
  • Niet online
tja... subjectief kan het ene beter zijn dan het ander. Het ligt er maar aan wat je zoekt. Als je details zoekt, dan kunnen de signatures fantastisch zijn, als je toch wat voller geluid zoekt (en misschien wat minder detail, alhoewel dat er nog zat is in de 804) dan is de 804 een betere keuze. Is allemaal ook afhankelijk van je versterking en bekabeling. De nordost speakerkabels was bijvoorbeeld voor de 804's echt een openbaring, wat een detail gaf dat vrij. Voor de center wil ik ook nog een nordost kabel.

Boven de 804 zit er alleen nog 802's die een potentiele upgrade zouden zijn, verder qua andere B&W zie ik niet echt iets wat me meer gaat bieden. Wie weet ... een mooi setje 2e hands 802's voor 6 mille ofzo ... zou niet gek zijn :)

Anyway... we verwachten wel foto's zodra je de 805's hebt! :)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik heb ze al ;) . Maar dat zal ik verder uitdiepen in het andere topic, dan kunnen we hier verder ontopic :) .

Music Addicted

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 03:46
PnD schreef op 06 december 2003 @ 18:42:
-TV: Daewoo 55cm standaard tv-tje
Ik heb er ook zo'n een, perfect tveetje voor op de slaapkamer. Alleen had er wel een luxere afstandsbediening bij gemogen, of iig met grotere knoppen :)

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

droeftoeter schreef op 06 december 2003 @ 21:31:
[...]

Ik heb er ook zo'n een, perfect tveetje voor op de slaapkamer. Alleen had er wel een luxere afstandsbediening bij gemogen, of iig met grotere knoppen :)
is voor zijn geld idd een prachtig tv-tje, maar idd kleine knopjes, mja het went :)

Anoniem: 62484

Play gefeliciteerd met je SR7300 Join the club! ;) Vind je het bassmanagement niet uitgebreid genoeg? Ik had eerst een 7200 daar zat helemaal niks op. Fixed crossover geen LFE both stand enz. Je hebt een andere amp genomen vanwege de pre-outs. Wat ga je daar aan hangen? :Y)

Anoniem: 50893

Wat mij opvalt bij de vele audio-freaks, met name in het hogere/duurdere segment qua hardware, dat er weinig gebruik word gemaakt van Equalizer's. Een speaker word over het algemeen getest in 1 soort testkamer, qua materiaal en oppervlakte. Maar iedere huiskamer is anders, oppervlakte, gebruik van materialen en indelingen. Waarom dan geen gebruik maken van Equalizer's voor een fijn afstemming ? Gebruik zelf al jaren een Equalizer maar zou niet meer zonder kunnen, alleen al omdat er zoveel verschillende eindbewerkingen zitten in films en audio cd's.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarschijnlijk (iig voor mezelf) omdat dat je de mogelijkheid geeft om voor elke ceedee naar de equalizer te wandelen en eerste 100 verschillende settings te proberen voordat het 'perfect' klinkt... komt bij dat een equalizer ook weer een deel van het geluidssignaal opvreet... Wat jammer is voor de puristen onder ons ;)

Topicstarter
Anoniem: 62484 schreef op 06 december 2003 @ 23:23:
Play gefeliciteerd met je SR7300 Join the club! ;) Vind je het bassmanagement niet uitgebreid genoeg? Ik had eerst een 7200 daar zat helemaal niks op. Fixed crossover geen LFE both stand enz. Je hebt een andere amp genomen vanwege de pre-outs. Wat ga je daar aan hangen? :Y)
Bass-management als in equalizer. Itt de Sony heb je dan geen instelbare gain (+/-10db), van 99-1000hz.

Maar dat valt te overzien als je de rest van het apparaat bekijkt. Superding :)

Thx nog iedereen voor de positieve reacties op m'n modschap, natuurlijk blijf ik lekker meeposten in dit soort topics en hou ik ook nog tijd over om m'n spullen up te graden. ;)

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 07-12-2003 03:43]

Anoniem: 60298

Hier dan nog wat verse pics van me "nieuwe" (2de hands) 805-jes in me woonkamer / bios :) De 805 vervangen de 7nt's die nu als side surrounds fungeren. De oude side-surrounds (mirage) zijn als rear surrounds hun werk gaan doen. Omdat de 805-jes inderdaad niet laag genoeg gaan staat er rechts van de bank, achter de speaker nog een sub. Ik verbaas me toch steeds weer hoe laag de 805 evengoed nog gaat, top luidspreker, doe er nog maar 4 :) Alleen eerst even speakerkabel halen want er hangt wel erg goedkope meuk aan :)

http://www.schaaps.com/images/h1.jpg

http://www.schaaps.com/images/h2.jpg

PnD schreef op 06 december 2003 @ 23:12:
[...]

is voor zijn geld idd een prachtig tv-tje, maar idd kleine knopjes, mja het went :)
Ik heb ook een daewoo tvtje :) Leuk dingetje alleen mis ik wel een svideo aansluiting. Met een verloopje krijg ik zwart wit beeld :(

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb zo een dingetje achterin me scart gepropt, zitten wat tulpuitgangen en s video op :)

• marz01
  • Laatst online: 17-05 22:14
@tipex aardig grote woonkamer, mooie audio/video spulletjes _/-\o_
nu nog een likje verf op de muur/plafond ;) en een kabelgootje trekken voor de beamer-kabels >:)

en waarom staat je plant op 2 potten :?

[Voor 4% gewijzigd door marz01 op 07-12-2003 12:30]

Anoniem: 60298

@marz01 plant stop op een extra pot omdat me fretjes ze anders de eerste kans die ze krijgen gaan uitgraven :) Likje verf komt wel als ik verhuisd ben en er hopelijk een aparte kamer voor heb, qua verkoop liggen donkere muurtjes toch wat slechter in de markt denk ik maar :)

PnD schreef op 07 december 2003 @ 12:00:
ik heb zo een dingetje achterin me scart gepropt, zitten wat tulpuitgangen en s video op :)
heb je dan wel gewoon kleur als je via je tvout van svideo naar scart gaat dan?
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee