Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]_ferry_ schreef op 01 november 2003 @ 19:51:
[...]

nice! dat je geen sub meer nodig hebt geloof ik best, zijn flinke kasten :)
[/qoute]

Tnx, en dat klopt! :D
IDD :) Het is een versterker die beter is dan wat je in de gemiddelde huiskamer tegenkomt. Gok ik zo.
Lijkt me ook ja! Denk dat de gemmidelde huiskamer niet eens weet dat ie bestaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Nu het toch over de SR4300 gaat, weet iemand nog een plek (liefst ZH, omgeving rotterdam) waar deze voor een leuke prijs te koop is?

Een aantal maanden terug was hij op verschillende plaatsen 299 euro maar dat is nu over geloof ik hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Razorfist schreef op 02 november 2003 @ 00:35:
Nu het toch over de SR4300 gaat, weet iemand nog een plek (liefst ZH, omgeving rotterdam) waar deze voor een leuke prijs te koop is?

Een aantal maanden terug was hij op verschillende plaatsen 299 euro maar dat is nu over geloof ik hè? ;)
Hij wordt nietmeer gemaakt , dus als je ergens nog een demomodel vindt mag je van geluk spreken denk ik ? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achja, koop gewoon de SR9300 THX Ultra 2, of de nieuwe Onkyo Integra set ofzo }) _/-\o_

Ik heb laatst deze beluistert...... ik ben er af en toe nog steeds stil van......

http://www.onkyo.net/uk/c.../home/av_rec/TXDS989upg2/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 00:37:
[...]

Hij wordt nietmeer gemaakt , dus als je ergens nog een demomodel vindt mag je van geluk spreken denk ik ? :)
dat hij niet meer gemaakt wordt weet ik ja :)
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 00:58:
achja, koop gewoon de SR9300 THX Ultra 2, of de nieuwe Onkyo Integra set ofzo }) _/-\o_

Ik heb laatst deze beluistert...... ik ben er af en toe nog steeds stil van......

dat ligt nou NET niet helemaal binnen het budget :P plus dat de balans dan ook een beetje uit mn set zou zijn volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razorfist schreef op 02 november 2003 @ 01:07:
[...]

dat hij niet meer gemaakt wordt weet ik ja :)

[...]

dat ligt nou NET niet helemaal binnen het budget :P plus dat de balans dan ook een beetje uit mn set zou zijn volgens mij ;)
Dat probleem heb ik nou ook als arme student :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
PhilipsFan schreef op 01 november 2003 @ 22:02:
[...]

He, die Mordaunt Shorts heb ik ook. Ze klinken werkelijk subliem (vind ik) en waren niet zo heel duur. Ben jij er tevreden mee? Wat voor speakers gebruik je voor achter? Ik heb 4 stuks Mordaunt Short MS302 satellietjes (van het premiere systeem). Ik heb de setup helaas nog niet in surround kunnen beluisteren omdat mijn nieuwe versterker nog niet gearriveerd is. Maar met m'n oude Philips stereo versterker klinkt het zeer veelbelovend.
Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. In dezelfde prijsklasse spelen ze alle andere speakers eruit vind ik. Ik gebruik als rear speakers gewoon 2 oude Aiwa speakers van mijn vorige stereosetje. Ik heb het geld er niet voor over om die te vervangen door 902's of zo. Welke versterker heb je besteld als ik vragen mag?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
fetcher schreef op 01 november 2003 @ 23:38:
Ik ben stiekem een beetje Sony fan. Sluit in ieder geval goed aan bij de rest van mijn apperatuur :)
Dan zou ik in ieder geval eens naar de FQ85 kijken, de FQ70's zijn al weer iets ouder, en de prijs van de fq85 serie is niet verkeerd. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Tele op 02-11-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tele schreef op 02 november 2003 @ 11:27:
[...]

Dan zou ik in ieder geval eens naar de FQ80 kijken, de FQ70's zijn al weer iets ouder, en de prijs van de fq80 serie is niet verkeerd. :)
?

FQ80 is 2002 en is niet eens 100hz, FQ70 is 2003 model 100hz tot 32"
FQ85 is wel 100hz en komt uit dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Thermo schreef op 02 november 2003 @ 11:52:FQ80 is 2002 en is niet eens 100hz, FQ70 is 2003 model 100hz tot 32"
FQ85 is wel 100hz en komt uit dit jaar.
Ben nog niet wakker, de FQ85 ja.. :
Advanced 100 Hz Digital Motion

- Dynamic Picture Control (DQP & DF)

- Vertical Picture Stabilizer (VPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

GekkeHekke heeft die 989 upg2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Nog niet eerder vertoont:

Mijn setup! Ik geef toe dat het nu wel wel behoorlijk stereo is, maar dat komt ook omdat mijn TV momenteel bij mijn vriendinnetje staat. Ik heb wel geprobeerd om hem terug te eisen, maar ja, vrouwen....

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=453424

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=453423

Op deze foto's zie je een Linn Kairn voorversterker (met HT mode, erg handig), een Linn LK-85 eindversterker en iets verderop staat mijn cd-speler, een Arcam Alpha 8se. Luidsprekers zijn Linn Keilidhs, een gesloten 2-weg systeem in d'Appolito configuratie. De Linn versterking heb ik vrij recent aangeschaft, zij vervangen een Arcam Alpha 9 versterker (die ik nu wil verkopen, interesse iemand :*)?). Dit is vooral met het oog op de toekomst waarin ik mijn Keilidhs met drie LK-85s aktief wil aansturen, alhoewel ik op dit moment natuurlijk wel al meteen profiteer van de fantastiche voorversterker, eindversterking verschilt niet veel tov de Alpha 9.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:53

w00Dy

Make soap, not war

Hoe bevalt je die CD speler ? Heeft hij coax. uit ? Ik zag hem op een 2de hands site staan en was eigenlijk zinnens hem aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Je gaat me toch niet vertellen dat je een cdspeler digitaal gaat aansluiten? Dat hoort analoog man ! Nuja , het is wat jij het liefste hoort hé :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 17-09 11:37
Vraagje:

Heb een Yamaha 640 versterker met 2 mission front speakers en de rest zijn van sony (van een home cinema setje).
Nu ben ik op de site van Teufel dit http://www.teufel.de/fra_theat1.htm setje tegen gekomen.
Iemand ervaring met dit setje en over de combinatie Yamaha / Teufel?

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Focus schreef op 02 november 2003 @ 14:51:
Vraagje:

Heb een Yamaha 640 versterker met 2 mission front speakers en de rest zijn van sony (van een home cinema setje).
Nu ben ik op de site van Teufel dit http://www.teufel.de/fra_theat1.htm setje tegen gekomen.
Iemand ervaring met dit setje en over de combinatie Yamaha / Teufel?

bvd :)
http://www.teufel.de/images_bestbuy/m3000.jpg

Op WIELTJES? Nee dat is gewoon lachen :P
Ziet er nogal budget uit eerlijk gezegd ..

[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 02-11-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo schreef op 02 november 2003 @ 00:05:
[...]

3de sony tv hier thuis.. deze gaat dan wel naar me appartement maar toch :P
Welk type heb jij nou? Ik zit zelf te kijken naar de 32KV68FX (zoiets ;) ), of de 28 versie. Even kijken hoe het zit met mijn budget dan...

Ik vond het beeld van de FQ70 niet heeelll veel mooier, maar dat kan ook aan de winkel liggen (brakke doorlus, as always). Ik ben in ieder geval af van mijn idee om voor de Philips Pixel Plus te gaan, die was echt niet om over naar huis te schrijven.

Welke kan je me aanraden?

Ghehe, ik ook maar dat ging me een beetje boven het budget. Ik ben voor de TXDS595 gegaan :) Maar het geluid was errug goed van die 989 :)
TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 14:51:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat je een cdspeler digitaal gaat aansluiten? Dat hoort analoog man ! Nuja , het is wat jij het liefste hoort hé :)
met zo'n monster van een speler ga je toch geen gebruik maken van de DAC's in je versterker??? Die sluit je idd aan met hele goed kabels op je receiver, anders kan je net zo goed het eerste beste pruts-dvdspelertje kopen met een redelijk loopwerk en een digitaal uit...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 17-09 11:37
TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 14:53:
[...]

http://www.teufel.de/images_bestbuy/m3000.jpg

Op WIELTJES? Nee dat is gewoon lachen :P
Ziet er nogal budget uit eerlijk gezegd ..
hmmmm, andere tips in dit prijs segment? (500-800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:53

w00Dy

Make soap, not war

[...]
Een externe DAC kan een hele leuke toevoeging zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Focus schreef op 02 november 2003 @ 14:57:
[...]

hmmmm, andere tips in dit prijs segment? (500-800)
http://home.pi.be/~nzc641/menu/reviews/review4.htm

Ik was daar en zag dat het goed was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

misschien n00b, maar waarom moet/kan je beter een cd speler analoog aansluiten? Is dat vanwege het feit dat deze cd speler een goede DAC heeft, en je goedkopere cd/dvd spelers(simpele DAC) dus beter digitaal kan aansluiten, omdat de DAC in je amp. het beter kan. Of heeft t een andere betekenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Nu online

JWO

nee dat wat je zegt klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

_ferry_ schreef op 02 november 2003 @ 15:45:
[...]

misschien n00b, maar waarom moet/kan je beter een cd speler analoog aansluiten? Is dat vanwege het feit dat deze cd speler een goede DAC heeft, en je goedkopere cd/dvd spelers(simpele DAC) dus beter digitaal kan aansluiten, omdat de DAC in je amp. het beter kan. Of heeft t een andere betekenis?
Omdat ik bij het principe blijf dat iets dat digitaal doorgestuurd wordt zijn klankkleur verliest , en daardoor ook plat klinkt.Een cd speler hoort imo analoog te zitten , gebaseerd op mijn eigen luisterervaring dan.

En het kan zijn dat je het niet met me eens bent , maar wat ik hoor dat hoor ik ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 02-11-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 14:55:
[...]

Welk type heb jij nou? Ik zit zelf te kijken naar de 32KV68FX (zoiets ;) ), of de 28 versie. Even kijken hoe het zit met mijn budget dan...

Ik vond het beeld van de FQ70 niet heeelll veel mooier, maar dat kan ook aan de winkel liggen (brakke doorlus, as always). Ik ben in ieder geval af van mijn idee om voor de Philips Pixel Plus te gaan, die was echt niet om over naar huis te schrijven.

Welke kan je me aanraden?

...
Ik heb de KV-28FQ70, ik ging eerst voor de FX68, maar ik heb de Q70 ernaast gezet, en zelfde dvd tegelijk op aangesloten ( tijd zat daar :p ) en het was echt duidelijk het verschil dat ik gewoon direct besloten heb :)
Wel de 28" want de 32" werd me toch wat te duur :(
FX68 is mooie tv, maar die Q70 echt nog een stuk beter!
Als je het geld hebt, neem de 32" , en als je nog wat geld heb neem de Q85 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 15:48:
[...]

Omdat ik bij het principe blijf dat iets dat digitaal doorgestuurd wordt zijn klankkleur verliest , en daardoor ook plat klinkt.Een cd speler hoort imo analoog te zitten , gebaseerd op mijn eigen luisterervaring dan.

En het kan zijn dat je het niet met me eens bent , maar wat ik hoor dat hoor ik ;)
Het lijkt me juist dat als je een digitale bron converteerd naar een analoge bron dat je een stuk verliest. Misschien is dat wat je hoort.

Zeg niet dat je het mis hebt hoor maar het komt me een beetje vreemd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Danster schreef op 02 november 2003 @ 16:39:
[...]
Het lijkt me juist dat als je een digitale bron converteerd naar een analoge bron dat je een stuk verliest. Misschien is dat wat je hoort.

Zeg niet dat je het mis hebt hoor maar het komt me een beetje vreemd over.
Kan ook .. digitaal hoort gewoon niet samen met analoog in een rijtje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Nu online

JWO

TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 16:55:
[...]

Kan ook .. digitaal hoort gewoon niet samen met analoog in een rijtje..
dus maw jij vind cd-spelers maar nix.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JWO op 02-11-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Wat misschien een optie voor je is is een buizen cd-speler. Dan heb je het beste van 2 werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Nu online

JWO

Danster schreef op 02 november 2003 @ 16:59:
Wat misschien een optie voor je is is een buizen cd-speler. Dan heb je het beste van 2 werelden.
het lijkt me dat je dan nog altijd een DAC hebt. Immers cd is een digitaal medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
JWO schreef op 02 november 2003 @ 17:01:
[...]

het lijkt me dat je dan nog altijd een DAC hebt. Immers cd is een digitaal medium
Ja logisch :) je hebt trouwens ook buizen DAC's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 13:56
Gister hadden me ouders een reunie van hun vakantie groep waarmee ze naar kenia waren gegaan... ( was ik niet bij want ik was op campzone 3 8) )
Ze wouden graag digitale foto's constand laten zien en een zelfgemaakte dvd tegelijkertijd laten zien. is goed zei ik... :)

en dit kwam eruit :D

http://www.xs4all.nl/~jejf/P1010002.JPG

zo heb ik ook nog wat divXjes gekeken :)

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ja, dan kan ik ook niet achterblijven, hier de pics :P

pics are clickable

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/audiorack.jpg
dit vanuit de luisterpositie, modded audiomeubel van de leen bakker, heb van 2 meubels 1 gemaakt. met hierin en op en naast:

SONY STR DB 780 QS
MARQUANT DVD SPELER (wordt vervangen)
PIONEER 6 CD CHANGER
SHARP VIDEORECORDER
PHILIPS TV (11 jaar oud, wil wel wat anders)

JBL ATX 30 zuilen
JBL SCS 178 center

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/receiver.jpg
de receiver nog een keertje

de rear speakers, JBL ATX 20
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/rear1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/rear2.jpg

ook de sub mag niet ontbreken
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/sub.jpg
de CANTON KARAT AS 300 SC wat een monster :9

en dit word allemaal bedient door:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/rm-av3000.jpg
de SONY RM-AV3000 remote commander

Tot slot nog even de pc-audio-set, creative inspire 6.1 6700
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/desktop.jpg

en de stoel natuurlijk :9
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bakkergeluid/temp/bureaustoel.jpg

Sorry voor de crappy pics :P

Er moet nog een hoop verandert worden, zoals tv, dvd speler, enz enz.
wil ook wel een beamer, maar daar wordt me kamer een beetje te klein voor, eerst maar voor een huissie kijken, kan ik gelijk een HT-room inrichten.

Voor de rest ben ik voorlopig wel tevreden met wat ik nu heb, kan altijd beterder, maar daar is het budget nu niet echt naar. Zelfs de buren kunnen meegenieten met een film, dat is weer het nadeel van een houten vloer en een stevige sub :P

Ben nu bezig met het aanvullen van mijn DVD collectie

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JWO schreef op 02 november 2003 @ 16:59:
[...]

dus maw jij vind cd-spelers maar nix.. ;)
Nee idd , geef mij maar lekkere vinyl .. spijtig dat ik geen fatsoenlijke platenspeler meer heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

w00Dy schreef op 02 november 2003 @ 14:06:
Hoe bevalt je die CD speler ? Heeft hij coax. uit ? Ik zag hem op een 2de hands site staan en was eigenlijk zinnens hem aan te schaffen.
Zowel coax als optisch uit is beschikbaar, maar zoals sommige mensen al opmerkten, hoe groot is de kans dat je dat ooit gaat gebruiken? Alleen voor kopieren misschien een handige functie.

Het apparaat bevalt verder prima. In combinatie met de Linn spullen is het vooral erg muzikaal, met veel detail. Goede scheiding van individule stemmen en instrumenten, die ook allemaal levensecht klinken. Dat hij ook HDCD speelt is mooi meegenomen. Op zich zou ik hem wel voor een Linn speler willen vervangen, al is het alleen maar voor de looks, maar het probleem is dat die alleen maar voor veel geld te vinden zijn en deze voldoet eigenlijk prima (mag ook wel voor een ding van rond de 1000,- euro)....

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

LINN LP12, schijnt zo'n beetje vinyl heaven te zijn. De portemonnee schijnt er minder happy mee te zijn ;) .

Maar een goede CD-speler heeft gewoon goede DAC's, beter dan de gemiddelde versterker. Vandaar dat analoog wat beter klinkt. Een externe DAC lijkt me op een of andere manier niet altijd voldoen, als je een goede speler hebt. Als hij wat minder is zal de aanvulling wel beter zijn. Doe mij maar een goede CD-speler :) dan (met DIN's :P ).

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo schreef op 02 november 2003 @ 16:33:
[...]

Ik heb de KV-28FQ70, ik ging eerst voor de FX68, maar ik heb de Q70 ernaast gezet, en zelfde dvd tegelijk op aangesloten ( tijd zat daar :p ) en het was echt duidelijk het verschil dat ik gewoon direct besloten heb :)
Wel de 28" want de 32" werd me toch wat te duur :(
FX68 is mooie tv, maar die Q70 echt nog een stuk beter!
Als je het geld hebt, neem de 32" , en als je nog wat geld heb neem de Q85 :)
De 32" van de FQ70 wordt me echt te joker, maar ik zal nog eens gaan kijken. Al hoewel ik de FX68 zeker niet slecht vond, maar dat wordt even zoeken naar een zaak waar ze beiden naast elkaar hebben staan. (Ik zie ze niet met 64kg voor me slepen :) )

De verkoper had wel een punt dat als ik de 28" neem, en een 2.35:1 film draai er nog maar een hoogtemaat van een 55cm 4:3 overblijft. En aangezien mijn kamer flink groot wordt.... Moeilijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 18:49:
[...]

De 32" van de FQ70 wordt me echt te joker, maar ik zal nog eens gaan kijken. Al hoewel ik de FX68 zeker niet slecht vond, maar dat wordt even zoeken naar een zaak waar ze beiden naast elkaar hebben staan. (Ik zie ze niet met 64kg voor me slepen :) )
Er stond eerst 1 tv tussen bij mij :p Dus ze moesten niet echt veel weg zetten ;)

Ferry.. die sr4300, heb jij die nog voor 300 euro kunnen kopen ergens? And if so.. mag ik dan vragen waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh hier deed ik even iets goed fout, excuses :) hele vreemde dubbelpost sorry :)

nog maar een keer dan:
De verkoper had wel een punt dat als ik de 28" neem, en een 2.35:1 film draai er nog maar een hoogtemaat van een 55cm 4:3 overblijft. En aangezien mijn kamer flink groot wordt.... Moeilijk :)
Thermo schreef op 02 november 2003 @ 19:18:
[...]

Er stond eerst 1 tv tussen bij mij :p Dus ze moesten niet echt veel weg zetten ;)

Ferry.. die sr4300, heb jij die nog voor 300 euro kunnen kopen ergens? And if so.. mag ik dan vragen waar? :)

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
fraggel schreef op 02 november 2003 @ 11:21:
[...]

Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee. In dezelfde prijsklasse spelen ze alle andere speakers eruit vind ik. Ik gebruik als rear speakers gewoon 2 oude Aiwa speakers van mijn vorige stereosetje. Ik heb het geld er niet voor over om die te vervangen door 902's of zo. Welke versterker heb je besteld als ik vragen mag?
Een Yamaha RX-V1400. Het is een nieuw model wat al wel uit is, maar de levering komt slechts mondjesmaat op gang. Ik heb een 740 beluisterd en die klonk al erg goed, maar ik heb toch liever een wat zwaarder model met wat meer features, dat vind ik leuk. Maar vooralsnog heb ik nog niks... :'(

Maar die Mordaunt Short speakers zie je weinig. Bijna niemand in mijn kennissenkring kent het, terwijl het toch een redelijk groot merk is. Wat ik goed vond aan deze speakers was het opvallend heldere hoog, bijna agressief maar niet vermoeiend. Ik heb ze vergeleken met o.a. Monitor Audio, Dali en Tannoy, maar die klonken een stuk doffer en waren duurder, sommige zelfs behoorlijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Boekster schreef op 02 november 2003 @ 17:52:
LINN LP12, schijnt zo'n beetje vinyl heaven te zijn. De portemonnee schijnt er minder happy mee te zijn ;) .
Inderdaad en die dingen worden nog steeds verkocht. Als je die 20 jaar geleden had gekocht, dan kan je 'm nog steeds laten upgraden naar nieuwere dingen. De LP markt is nog steeds behoorlijk levendig. Zo worden er in Duitsland ruim 2x zoveel LP's verkocht als SACD+DVD-Audio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Er zijn in HiFi erg veel vinyl liefhebbers nog. Meestal zijn het wel wat oudere mensen, of mensen met een muzieksmaak waar nog LP's van worden geproduceerd. Ik zou het zelf best eens willen proberen, maar in mijn muzieksmaak is vrijwel geen LP te krijgen. Beetje zonde om daar dan een TT voor te kopen :) . We hebben beneden ook nog redelijk wat staan, maar die worden niet meer gedraaid, want we hebben geen TT meer :X .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Thermo schreef op 02 november 2003 @ 19:18:
[...]

349 koste hij, maar was als t goed is t laatste model, bij correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Boekster schreef op 02 november 2003 @ 20:22:
Er zijn in HiFi erg veel vinyl liefhebbers nog. Meestal zijn het wel wat oudere mensen, of mensen met een muzieksmaak waar nog LP's van worden geproduceerd. Ik zou het zelf best eens willen proberen, maar in mijn muzieksmaak is vrijwel geen LP te krijgen. Beetje zonde om daar dan een TT voor te kopen :) . We hebben beneden ook nog redelijk wat staan, maar die worden niet meer gedraaid, want we hebben geen TT meer :X .
In mijn muzieksmaak is er eigenlijk nog redelijk veel te vinden .. ( Metal ) Picture discs, oude lp's van 80's heavy metal bands enzo .. Daar heb ik wel wat van liggen ..

Nou nog een LPdraaier vinden .. en hoe kan je trouwens in godsnaam een Platenspeler aansluiten op een surround receiver zoals de sr-4300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Zelfs in popmuziek wordt nog veel op LP uitgebracht hoor :)

50 cent, Aerosmith, Blink 182, Foxy Brown, Eminem, etc etc ...

Check maar eens hier: http://www.blueskye.de/ars/ars-index.htm

[ Voor 53% gewijzigd door Scarp op 02-11-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 19:43
En niet alleen ouderen, liefhebbers van speciale genres.

Maar vooral die hard audio freaks, die met name zijn de LP liefhebbers.

Ik heb laatst een top cd loopwerk met losse dac geluisterd, toen geswitched naar een platenspeler ............. Tjemig, als ik een keer geld heb wil ik wel in een platenspeler investeren. Veel meer emotie en beleving van de muziek. Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 02 november 2003 @ 20:45:
Zelfs in popmuziek wordt nog veel op LP uitgebracht hoor :)
Psies, veel mensen zweren bij platen en willen niks anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Het valt me inderdaad nog mee hoeveel LP's er nog zijn van CD's die ik heb, maar naar mijn idee toch nog niet genoeg om er een losse TT bij te zetten :) . Dan ga ik nu eerst voro een echt goede CD-speler, en misschien voor de heb een simpele TT :) .
TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 20:42:
[...]

In mijn muzieksmaak is er eigenlijk nog redelijk veel te vinden .. ( Metal ) Picture discs, oude lp's van 80's heavy metal bands enzo .. Daar heb ik wel wat van liggen ..

Nou nog een LPdraaier vinden .. en hoe kan je trouwens in godsnaam een Platenspeler aansluiten op een surround receiver zoals de sr-4300 ?
Ik dnek dat je dan een phonoversterker nodig gaat hebben. Hoeft niet duur te zijn natuurlijk, maar wel weer een apparaat extra.

[ Voor 54% gewijzigd door Boekster op 02-11-2003 21:15 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

hehe, ik zie t ook net, zit geen aansluiting op :( Zitten zoveel andere in/out op, en niet voor een platenspeler :/
Maar je kunt losse apparaatjes kopen die t LP signaal omzetten naar een normaal signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet??
Mijn Onkyo heeft gewoon een Phono aansluiting erbij. Samen bij de Video 1 en 2, de DVD, CD, Tape en Multi-channel enzo...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

_ferry_ schreef op 02 november 2003 @ 21:14:
[...]

Maar je kunt losse apparaatjes kopen die t LP signaal omzetten naar een normaal signaal.
En hoe heten die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

_ferry_ schreef op 02 november 2003 @ 20:38:
[...]

349 koste hij, maar was als t goed is t laatste model, bij correct.
hmm daar was ik al bang voor :(
dan maar kijken of hij ergens anders nog staat :P (of voor een andere gaan natuurlijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Nu online

JWO

@tomswinnen

phono pre-amps ?

[ Voor 32% gewijzigd door JWO op 02-11-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

JWO schreef op 02 november 2003 @ 21:31:
@tomswinnen
phono pre-amps ?
Oké blijkbaar .. direct eentje besteld via ebay :) PayPal is toch een leuke uitvinding ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 21:35:
[...]

Oké blijkbaar .. direct eentje besteld via ebay :) PayPal is toch een leuke uitvinding ..
Linn Linto toevallig? Dat is er misschien een die ik "blind" aan zou durven schaffen, want er zit nog wel behoorlijk verschil tussen die dingen, net als bij gewone amps.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verbal Kint schreef op 02 november 2003 @ 21:47:
[...]
Linn Linto toevallig? Dat is er misschien een die ik "blind" aan zou durven schaffen, want er zit nog wel behoorlijk verschil tussen die dingen, net als bij gewone amps.
Nee , ik wil gewoon zo rap mogelijk LP's kunnen spelen op mijn receiver... voorlopig doet de kwaliteit er nog niet zo veel toe , de platendraaier die ik me ga kopen zal ook maar een budget draaiertje zijn dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 25-09 23:10

JT

VETAK y0

ModmaN schreef op 02 november 2003 @ 17:38:
ja, dan kan ik ook niet achterblijven, hier de pics :P

pics are clickable

[afbeelding]
dit vanuit de luisterpositie, modded audiomeubel van de leen bakker, heb van 2 meubels 1 gemaakt. met hierin en op en naast:

SONY STR DB 780 QS
MARQUANT DVD SPELER (wordt vervangen)
PIONEER 6 CD CHANGER
SHARP VIDEORECORDER
PHILIPS TV (11 jaar oud, wil wel wat anders)

JBL ATX 30 zuilen
JBL SCS 178 center

[afbeelding]
de receiver nog een keertje

de rear speakers, JBL ATX 20
[afbeelding]

[afbeelding]

ook de sub mag niet ontbreken
[afbeelding]
de CANTON KARAT AS 300 SC wat een monster :9

en dit word allemaal bedient door:
[afbeelding]
de SONY RM-AV3000 remote commander

Tot slot nog even de pc-audio-set, creative inspire 6.1 6700
[afbeelding]

en de stoel natuurlijk :9
[afbeelding]

Sorry voor de crappy pics :P

Er moet nog een hoop verandert worden, zoals tv, dvd speler, enz enz.
wil ook wel een beamer, maar daar wordt me kamer een beetje te klein voor, eerst maar voor een huissie kijken, kan ik gelijk een HT-room inrichten.

Voor de rest ben ik voorlopig wel tevreden met wat ik nu heb, kan altijd beterder, maar daar is het budget nu niet echt naar. Zelfs de buren kunnen meegenieten met een film, dat is weer het nadeel van een houten vloer en een stevige sub :P

Ben nu bezig met het aanvullen van mijn DVD collectie
Dude, dat ziet er echt goed uit :) Ik zou eerst de DVD speler vervangen (Pioneer DV 565 is mooi, DVD, DVD-A, SACD, MP3, (S)CD enz. ) en daarna pas je tv. Ik zou zowiezo met beiden wachten tot in januari -> uitverkoop.

En die creative crap aan je stoel.... G-E-N-I-A-A-L :D :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Leuk meubeltje ModmaN :D
Daar heb ik er 1 van in gebruik voor mn spullen :)

Ziet er allemaal goed uit verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

TomSwinnen schreef op 02 november 2003 @ 21:51:
[...]

Nee , ik wil gewoon zo rap mogelijk LP's kunnen spelen op mijn receiver... voorlopig doet de kwaliteit er nog niet zo veel toe , de platendraaier die ik me ga kopen zal ook maar een budget draaiertje zijn dus ...
Project heeft een paar hele mooie budget spelers, ik heb de debut en die bevalt prima en dat voor maar ongeveer €250. Hij komt in diverse tests ook zeer goed uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

JT schreef op 02 november 2003 @ 23:12:
[...]

Dude, dat ziet er echt goed uit :) Ik zou eerst de DVD speler vervangen (Pioneer DV 565 is mooi, DVD, DVD-A, SACD, MP3, (S)CD enz. ) en daarna pas je tv. Ik zou zowiezo met beiden wachten tot in januari -> uitverkoop.

En die creative crap aan je stoel.... G-E-N-I-A-A-L :D :Y)
zelf bedacht, maar ik bleek niet de eerste te zijn, een japanner was me voor.

voor gamen is het echt een aanrader 8)

thnx voor de tip! dan wacht ik nog wel even :9

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Razorfist schreef op 02 november 2003 @ 23:21:
Leuk meubeltje ModmaN :D
Daar heb ik er 1 van in gebruik voor mn spullen :)

Ziet er allemaal goed uit verder :)
ik zou er eerst 2 op elkaar plaatsen, maar aangzien het dan zo smal/kaal leek heb ik er twee aan elkaar gemaakt, en de plank die normaal bovenop 1 zo'n meubel zit te verdelen over beide.
ziet er niet slecht uit naar mijn idee :)

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

ModmaN schreef op 03 november 2003 @ 00:07:
[...]

zelf bedacht, maar ik bleek niet de eerste te zijn, een japanner was me voor.

voor gamen is het echt een aanrader 8)

thnx voor de tip! dan wacht ik nog wel even :9
Zeker een leuk idee, maar hoe doe je dat met de kabels? Of heb je ze draadloos gemod :9 Het lijkt mij dat die kabels nogal in de knoop komen met draaien enzo :|

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik en ik kan je vertellen dat het een pracht apparaat is :)
Ik heb hem vergeleken met een Marantz SR-9200 en mijn voorkeur ging duidelijk uit naar de Onkyo. Ik miste bij de Marantz scheiding van instrumenten en vond hem wat te wollig. Maar dit is puur mijn persoonlijke smaak.

Mooi apparaat hoor de Onkyo Integra TX-DS989 upg 2.

Ik zal binnenkort eens wat foto's maken als ik tijd heb gehad om mijn kamer op te ruimen en van die *piep* toetsweek af ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Elektronicanet schreef op 03 november 2003 @ 13:19:
[...]

Zeker een leuk idee, maar hoe doe je dat met de kabels? Of heb je ze draadloos gemod :9 Het lijkt mij dat die kabels nogal in de knoop komen met draaien enzo :|
Hoe ik dat met de kabels doe ben ik nog niet helemaal over uit. ik denk dat ik van dat hoofdtelefoon-krulsnoer neem, en dat met een connector aan de onderkant van me bureau vastmaak, zodat ik hem altijd weer kan losmaken.
Nu is het waardeloos en een knopenbende, ik rijd continu over de kabels heen wat aardig irritant begint te worden, ben op zoek naar een oplossing, dus als er nog idee-en zijn, zijn ze van harte welkom :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik ben vandaag een beetje aan het rondkijken geweest voor een nieuwe receiver (tot 400 euro) en heb op dit moment op mn lijstje staan om beter te bekijken/beluisteren:

• Marantz 4300 (mocht ik hem nog kunnen vinden ergens, maar valt dus waarschijnlijk af)
• Yamaha 540/640 (resp €319 en €385 in duitsland, ex verzending)
• Denon 1803 (€399 in duitsland)
• 2ehands Sony str-db930 QS (bieden vanaf €199 dus weet niet hoe duur ;))

De Denon en de Yamaha 640 zouden met verzendkosten boven mijn budget uitkomen, maar dat valt te overleven :P Liever niet natuurlijk.
De Sony is 2 jaar oud en bevat niet de laatste nieuwe decoders (DTS-ES enzo, wel DTS en DPL2) maar is wel mooi geprijsd en misschien kwalitatief iets hoger als de anderen.

Hebben jullie nog zoiets van "dat je DAAR niet naar gekeken hebt.. die moet je zeker nog eens in overweging nemen" ? Meld het dan please :)

Bedankt voor eventuele tips alvast ;)

Hij wordt trouwens aangesloten op 2 Infinity Delta 60 als fronts, de rest komt er over een tijdje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

die yamaha 540 vond ik ook best OK, is qua in en uitgangen vergelijkbaar met de sr4300, aleen bleek de geluidsqualiteit van de yamaha minder. De Yamaha vond ik erg makkelijk in gebruik, al was dat bij de sr4300 gewoon even wennen. Wel leuk is dat een hoop aansluitingen via relais geschakelt zijn, dus als je een andere input kiest hoor je dat zo klikken, voelt wel luxe aan ;)
Van pioneer schijn je ook nog best mooie modellen te hebben, ik weet niet hoe de qualiteit daarvan is. Dat zal denk niet aan de sr4300 kunnen tippen maarjah die is dan ook ooit 550€ geweest.

De Sony's die ik bij correct heb gezien vond ik niet echt geweldig, weinig aansluitingen, en zagen er nogal leeg uit van binnen ( ook kleine voedingscondensatoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb een review gevonden van die sony, en de handleiding gedownload. Hij lijkt me kwalitatief redelijk in orde
review

van een andere site:
-Low hysterisis transformer design
-Large power supply
-Discrete amplifier design
-Dynamic 5 amplifier system for ES series
-30,000 micro farad capacitors
-Super legato linear circuitry
-Slanted PCB circuit board design
-Frame and beam construction
-Aluminum front pannel
iemand ervaring met deze receiver toevallig? Hij is geïntroduceerd in '99 als ik het goed gelezen heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Blamm op 03-11-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxBass
  • Laatst online: 03-08 11:00

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Harman-Kardon AVR4500 DD/DTS-receiver:
Afbeeldingslocatie: http://www.bocken.nl/hk4500.jpg
Harman-Kardon DVD21:
Afbeeldingslocatie: http://www.bocken.nl/dvd21.jpg
Front speakers, Acoustic Research Status S20:
Afbeeldingslocatie: http://www.bocken.nl/s-20.jpg
Rear speakers, Bose 301 series IV:
Afbeeldingslocatie: http://www.bocken.nl/301.jpg
Center Speaker, Magnat Vintage 4:
Afbeeldingslocatie: http://www.bocken.nl/magnat.jpg

En een vette HEKO subwoofer, en een philips breedbeeld, heb ik geen foto van...

Lekker setje, erg tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:32
ik had ff een klein vraagje voor de experts hoe moet je een oude crt beamer aansluiten als je alleen zoon coax aansluiting hebt en een y/c aansluiting ?

( verdere specs [rml][ HELP]crt beamer merk vraag[/rml])

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met deze receiver toevallig? Hij is geïntroduceerd in '99 als ik het goed gelezen heb.
ik heb zelf de 830 (iets minder vermogen en 1 digitale in of uitgang minder en een s-video monitor out minder volgens mij, even gauw uit mn hoofd)

bevalt me goed, goeie afstandsbediening (al verschillen hier de meningen sterk over) waar ik al mn spul mee kan bedienen (oa pioneer cd-speler, sharp video, rest is sony).

solide bouw, genoeg aansluitingen. geluid? met mn b&w's klinkt ie goed, met mission vond ik um wat minder, bass neigt iets tegen het 'wollige' aan.

maar kijk anders even op audioreview.com de algemene tendens was behoorlijk positief volgens mij

enigste gemis vind ik PL 2! maar ja, om um daarvoor alweer te gaan wegdoen... tsja..

-edit-
of heb ik nou een 840 :?
in ieder geval, kijk even op audioreview, staan goede reviews tussen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tele/foto/dvd/toren-klein.jpg

Sinds de vorige keer dat ik een fotootje postte heeft m'n 10 jaar oude JVC videorecorder het opgegeven en heeft een half jaar oude sony slv-se720 het overgenomen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tele op 04-11-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

MaxxBass schreef op 04 november 2003 @ 00:02:
Harman-Kardon AVR4500 DD/DTS-receiver:
[afbeelding]
Harman-Kardon DVD21:
[afbeelding]
Front speakers, Acoustic Research Status S20:
[afbeelding]
Rear speakers, Bose 301 series IV:
[afbeelding]
Center Speaker, Magnat Vintage 4:
[afbeelding]

En een vette HEKO subwoofer, en een philips breedbeeld, heb ik geen foto van...

Lekker setje, erg tevreden...
merk je dat je box van 3 verschillende merken in je set hebt hangen? Ik bedoel: veel mensen raden dat af vanwege verschillen in klankkleur. Hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op 04 november 2003 @ 15:38:
[afbeelding]

Sinds de vorige keer dat ik een fotootje postte heeft m'n 10 jaar oude JVC videorecorder het opgegeven en heeft een half jaar oude sony slv-se720 het overgenomen :)
Oja, jij was die dude die keek hoeveel platter hij z'n Pioneer kon krijgen.

En, scheelt het nog wat? :+

Ook een jammere aankoop die losse mp3 speler. Heeft je vast zo'n 900 gulden gekost. Maarja als je alles van te voren wist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:46:Oja, jij was die dude die keek hoeveel platter hij z'n Pioneer kon krijgen.

En, scheelt het nog wat? :+
Hmm dat ding is veel te stevig, er zal nog een eindbak bijmoeten om het platter te krijgen ;)
Ook een jammere aankoop die losse mp3 speler. Heeft je vast zo'n 900 gulden gekost. Maarja als je alles van te voren wist. ;)
Dat ding heb ik 2dehands, dus dat valt alles mee. Is met een stille 40gb vol met goede kwaliteit mp3's veeeel makkelijker dan losse cdr's voeren aan m'n dvdspeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wohoo!

'K heb er ook eindelijk een!
Eindelijk goed geluid na 15 jaar trouwe dienst van m'n JVC setje! _/-\o_

Dit is wat ik nu heb:

Receiver:
Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txsr600es.jpg

DVD-speler:
Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/dvsp500s.jpg

Afstandbediening (voor alles wat je maar kan bedienen qua AV):
Afbeeldingslocatie: http://www.cheaphometheater.com/onkyo%20600%20remote.jpg

Surround boxen:
Afbeeldingslocatie: http://www.referenceaudio.com/ImageUpload/Hogtalare/HecoVoguex200.jpg

Nu volgend jaar m'n oude Panasonic vervangen door een mooie flatscreen, en ik ben weer ff tevreden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op 04 november 2003 @ 18:28:
Wohoo!

'K heb er ook eindelijk een!
Eindelijk goed geluid na 15 jaar trouwe dienst van m'n JVC setje! _/-\o_

Dit is wat ik nu heb:

Receiver:
[afbeelding]

DVD-speler:
[afbeelding]

Afstandbediening (voor alles wat je maar kan bedienen qua AV):
[afbeelding]

Surround boxen:
[afbeelding]

Nu volgend jaar m'n oude Panasonic vervangen door een mooie flatscreen, en ik ben weer ff tevreden :9
Oww, strak spul.

Mag ik vragen hoeveel jij voor die TX-SR600E hebt betaald?
Ik zit er aan te denken om mijn Onkyo TX-DS484 te vervangen.
Niet dat hij het niet goed doet hoor. Maar ik wil eigenlijk wel wat meer power en die van mij heeft nu een 96 Khz/ 24 bit DAC en ik zou graag een 196 Khz/24 bit willen, en dan meteen ook mijn cd/dvd-speler vervangen.

Bevalt ie goed? Want na mijn ervaringen met deze Onkyo wil ik geen ander merk meer (heb Harman/Kardon gehad en Marantz bijna dagelijks gehoord bij een maat van mij).

Kortom, na al dat gebrabbel :)
Bevalt die onkyo reciever en hoe duur was ie. :)

En voor iedereen: Wat denken jullie dat ik voor een Onkyo TX-DS484 zou kunnen krijgen? Nog geen 3 jaar oud(betekent nog steeds garantie!), geen krassen of kapotte dingen en met doos en alle gebruiksaanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
599,- bij een gespecialiseerd Antwerps zaakje.
Ben er zeker wel tevreden over!
Maar dit is mijn eerste echte goeie set. Ben dus geen specialist.
Zitten veel mogelijkheden op, bediening is redelijk eenvoudig en geluid klinkt goed.

Ik heb natuurlijk wel echte surroundboxen met die Heco Vogue 5.1 maar op mijn Elipson _/-\o_ boxen heb ik een heel mooi en warm geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer VSX-2011 receiver
Pioneer DV-565A DVD-speler

Philips 28PW9528 televisie

B&W CM4 luidsprekers (voor)
gemodificeerde Celestion 3 luidsprekers (achter)
(modificaties: 18 mm MDF, betere consensatoren, betere spoelen, Van den Hull Clearwater int. bekabeling (HT), Van den Hull CS122 bekabeling (LT), vergulde biwireaansluitingen)

Luidsprekers voor aangesloten met QED Silver Anniverity bi-wire met WTB pluggen aan de luidsprekerkant
Luidsprekers achter aangesloten met QED micro bi-wire, elke luidspreker single-wire aangesloten (er loopt dus 1 kabel door de woonkamer).

Verder nog een profigold scartkabel en een VLS coax met vergulde, klemmende cinch connectoren.

receiver, dvd en luidsprekers bij audioklang gekocht, televisie bij beter witgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Gisteren met geluid ver omhoog eens the matrix gekeken (DVD, geen veronica :P), en DAMN wat is dit een goede investering geweest... Misschien vanavond foto's, is even afwachten :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ff mijn nieuwe setje. _/-\o_

Breedbeeld TV de Philips 8506
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/szwart/HT/8506.jpg

DVD speler Pioneer DV-444S
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/szwart/HT/444.jpg

Reciever Pioneer VSX-812S
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/szwart/HT/812.jpg

Center Mission 7C2
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/szwart/HT/7c2.jpg

Front Mission M73
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/szwart/HT/m73.jpg

Surround Mission M70
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/szwart/HT/m70b.jpg

Voor iemand die nog leuke speakerstands wil maken, deze heb ik gemaakt voor mijn surround speakers.
Zelfbouwen van Speakerstands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

ik heb net weggezet :
yamaha versterker rx-10 Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/hf/img/rx10trf.jpg ,
cdplayer yamaha cdx-10 Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/hf/img/cdx-10.jpg en
finlux DVD player (goedkoop rot ding :( wou geen DVD-R meer spelen zonder "correcting disc error")

voor TATAAAA :

Pioneer versterker VSX-AX5iS Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1059635186641vsxax5i_detailpage.jpg
met pioneer DVD player : DV-757Ai Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1033127448236dv_757ai_detailpage.jpg

Centre speaker : Quadral base two Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/aurum/base2/res/bild.gif
Front speakers : quadral shogun Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/aurum/shogun/res/bild.gif
Rear speakers : Mission 772 Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/772_f.jpg
active subwoofer : ASW Sonus SW-150 Afbeeldingslocatie: http://217.115.139.47/cfdocs/p/asw2/Bilder/PRO-23-4774958.gif <- linker speaker
TV : 82 cm breedbeeld JVC AV32H20EUS Afbeeldingslocatie: http://www.powernetshop.de/auktionsfotos/282888.jpg

En ZO ziet het er ( met de ouwe yamaha zooi) IRL uit :
Afbeeldingslocatie: http://geintje.dyndns.org/Nieuw/images/woonkamer2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://geintje.dyndns.org/Nieuw/images/woonkamer5.jpg

EN JA :D alle speakers die hout-kleur waren zijn zilver geschilderd :P

[ Voor 3% gewijzigd door geintje op 05-11-2003 19:36 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Gisteren de Marantz DV4300 aangeschaft, erg mooi apparaat en ben zeer tevrede. Alleen vind ik het beetje jammer dat hij MP3 DVDs niet goed wil lezen ( leest dirs wel maar crashed vervolgens ), maar goed, shit happesn :)

Ff picje:

Afbeeldingslocatie: http://www.violator.nl/ht/newdvd.gif

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

skullsplitter schreef op 05 november 2003 @ 15:04:
Gisteren met geluid ver omhoog eens the matrix gekeken (DVD, geen veronica :P), en DAMN wat is dit een goede investering geweest... Misschien vanavond foto's, is even afwachten :)
Ja post eens pics ik ben zwaar benieuwd!!
Er worden namelijk veel te weinig pics gepost!.

Heb gisteren mijn karton replica Peerless XLS10 afgekregen.

Hier enkele pics, hoop dat ik deze week kan beginnen met de definitieve bouw.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03167.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03168.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03169.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03170.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03171.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03172.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03173.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kandezenog/Karton%20Replica%20XLS10/DSC03174.jpg

8) 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waar heb je dat cd rek gehaald?? ziet er best cool uit

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je hem zo nou wat te groot vindt. (absurd groot voor een +/- 30liter kistje) Kijk dan even naar Tbusquets ontwerp.

Vierkant kistje met de woofers 90 graden tov elkaar. Zo lever je niets in kwa performance maar wel kwa ruimte. Hij kan veel compacter dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb vanmiddag bij Hobo hifi in Rotterdam nog een SR4300 weten te bemachtigen! :D Het was de laatste die ze hadden, dus had geluk ;)

Over geluk gesproken: In de computer stond hij voor 549 en hij sloeg hem aan voor 399 (actieprijs volgens de verkoper). Ik had op de website gekeken van Hobo en gezien dat hij daar voor 299 stond! Dus hij ook kijken op de website en inderdaad, 299. Volgens mij was hij daar niet blij mee :P Voor zo'n lage prijs verkopen ;)

Setje wat ik op dit moment heb staan:
• Marantz SR4300 (zwart)
• Infinity Delta 60 als fronts
• JVC XV-S42 dvdspeler
• Philips 70cm grootbeeld-tv (4:3, type weet ik niet)
• gechipte xbox voor divx e.d.
• cheapcheap kabels ;)
de foto's komen er aan zodra alles netjes opgeruimd is ;) en ik mijn zelfbouwluidsprekers een keer afgemaakt heb (surrounds en center)

Ik wist trouwens dat er klankverschil was tussen receivers, maar ik heb nu 1 op 1 geluisterd tussen mijn JVC en deze Marantz en het verschil is echt gewoon GROOT! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

netjes, dat je dr nog 1 hebt kunnen vinden, en is nog lekker goedkoop ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

leffe_blond schreef op 05 november 2003 @ 21:53:
[...]

waar heb je dat cd rek gehaald?? ziet er best cool uit
IKEA , "president"serie als ik het goed heb niet dus

[quote]Boekster schreef op 05 november 2003 @ 22:18:
[...]

Helaas, u gaat niet door vor de wasmachine! ;)
Het is de Dirigent serie. (je was me net voor, pleurde ik m'n glas om :X )

[ Voor 38% gewijzigd door geintje op 07-11-2003 10:16 ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Nu online

JWO

ok dan hier een teasertje van mijn nieuwe fronts :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=462473

meer foto's volgen wanneer ze af zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

geintje schreef op 05 november 2003 @ 22:13:
[...]

IKEA , "president"serie als ik het goed heb

Maar het is dus inderdaad IKEA :) .

Je fronts gaan er goed uitzien JWO! Ben benieuwd naar het eindresultaat. De andere geposte setjes zien er ook erg netjes uit :) . Ik moet nog steeds een keer een digicam regelen. Er zullen toch een keer pics moeten komen (niet heel boeiende spuleln, maar toch...

[ Voor 31% gewijzigd door Boekster op 05-11-2003 22:20 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Boekster schreef op 05 november 2003 @ 22:18:
[...]

Maar het is dus inderdaad IKEA :) .

Je fronts gaan er goed uitzien JWO! Ben benieuwd naar het eindresultaat. De andere geposte setjes zien er ook erg netjes uit :) . Ik moet nog steeds een keer een digicam regelen. Er zullen toch een keer pics moeten komen (niet heel boeiende spuleln, maar toch...
ik wil ook eindelijk wel es pics zijn ;)

Hoop cd's ken je kwijt, als je zo je muur vol hangt met de cd rekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 21:54:
Als je hem zo nou wat te groot vindt. (absurd groot voor een +/- 30liter kistje) Kijk dan even naar Tbusquets ontwerp.

Vierkant kistje met de woofers 90 graden tov elkaar. Zo lever je niets in kwa performance maar wel kwa ruimte. Hij kan veel compacter dus. :)
Ik hou van grote sub's 8)
Een tijd geleden ooit 1 voor in de auto gemaakt 12" sub in een 90liter kist :P
Ligt nu bij mijn broer in de caddy te stampen.

En zo werkt het active->passive ook optimaal imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn studenten HT :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veeke137/ht.jpg
clickable

Receiver:
Yamaha RX 440

DVD Speler
Yamaha DVD 530

VCR:
Panasonic NV SJ 630

Fronts:
Jamo E 310

Center:
JBL SCS 178 Center

Rears:
JBL SCS 178 Satellite

Subs:
JVC THA30 Subs (passief, via een oude (krachtige) sony versterker)

TV:
Tien jaar oude Philips TV....

En sinds kort nog een oude draaitafel :)

Ben zelf heel erg tevreden met het geheel, aangezien ik als student een redelijk krap budget heb. Denk ik dat ik hiermee toch iets redelijks heb :)

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
Razorfist schreef op 05 november 2003 @ 22:11:
Ik heb vanmiddag bij Hobo hifi in Rotterdam nog een SR4300 weten te bemachtigen! :D Het was de laatste die ze hadden, dus had geluk ;)

Over geluk gesproken: In de computer stond hij voor 549 en hij sloeg hem aan voor 399 (actieprijs volgens de verkoper). Ik had op de website gekeken van Hobo en gezien dat hij daar voor 299 stond! Dus hij ook kijken op de website en inderdaad, 299. Volgens mij was hij daar niet blij mee :P Voor zo'n lage prijs verkopen ;)

Setje wat ik op dit moment heb staan:
• Marantz SR4300 (zwart)
• Infinity Delta 60 als fronts
• JVC XV-S42 dvdspeler
• Philips 70cm grootbeeld-tv (4:3, type weet ik niet)
• gechipte xbox voor divx e.d.
• cheapcheap kabels ;)
de foto's komen er aan zodra alles netjes opgeruimd is ;) en ik mijn zelfbouwluidsprekers een keer afgemaakt heb (surrounds en center)

Ik wist trouwens dat er klankverschil was tussen receivers, maar ik heb nu 1 op 1 geluisterd tussen mijn JVC en deze Marantz en het verschil is echt gewoon GROOT! :D
Ik had de sr4300 ook voor 299.. was in Mei
Was een van de eerste die hem voor die prijs kocht. Later verscheen die ook bij een dure winkel als RAF staffhort voor 299. Sindsdien is de sr4300 als warme broodjes over de toonbalk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Hertog_Martin schreef op 05 november 2003 @ 23:18:
[...]

Ik had de sr4300 ook voor 299.. was in Mei
Was een van de eerste die hem voor die prijs kocht. Later verscheen die ook bij een dure winkel als RAF staffhort voor 299. Sindsdien is de sr4300 als warme broodjes over de toonbalk gegaan.
inderdaad.. maar toendertijd vond ik het niet nodig om een andere receiver te kopen en had er geen geld voor eigenlijk :P
Nu werd ik wel erg ontevreden over mijn JVC (oja.. en hij was licht defect) maar is hij nergens meer te vinden zowat. Zeker niet voor deze prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
ViolatoR schreef op 05 november 2003 @ 19:37:
Gisteren de Marantz DV4300 aangeschaft, erg mooi apparaat en ben zeer tevrede. Alleen vind ik het beetje jammer dat hij MP3 DVDs niet goed wil lezen ( leest dirs wel maar crashed vervolgens ), maar goed, shit happesn :)

Ff picje:

[afbeelding]
voor hoeveel heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Hertog_Martin schreef op 05 november 2003 @ 23:58:
[...]

voor hoeveel heb je hem gekocht?
269€ bij Correct

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ik moet gaan opscieten voor een sr4300 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
hmm, zit nogsteeds te twijfelen of ik moet wachten op de dv4400 of toch de sr4300 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

die sr4300 kan je volgens mij nergens meer krijgen hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dv4300 zou ik ook graag willen hebben, maar 270€ heb ik niet over voor een DVD speler, aangezien ik ook een DVD in me pc heb, en die gebruik ik tot nu toe altijd. Dan koop ik eerder voor 250€ eens een cd/speler, als de geluidsqualiteit er op vooruit gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 06-11-2003 09:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.